[Firefox 3.0] Wat vinden we ervan? Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:
  • 44.497 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 09:44
Firefox 3 bevalt mij erg goed. nieuwe skin ziet er leuk uit en ik heb het idee dat het sneller werkt maar daar dat kan ook placebo zijn. Verder heb ik sinds firefox 3 wel een aantal dingen die ik mis.

In het standaard downloads menu stond altijd een link naar de map waar de bestanden heengestuurd werden. Deze staat er niet meer, hoe zet ik deze weer terug?

Verder worden de tabbladen nog steeds in een grote lijst achter elkaar gezet zodat ik moet scrollen om naar de laatste pagina te komen. Ik heb " .tabs-alltabs-stack {display: none !important;} " in mijn userchrome.css neergezet maar dit verhelpt het niet. (zonder aanhalingsteken ofc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woefke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dat linkje in het downloads menu mis ik ook best wel. Ik heb alleen geen idee hoe die terug te zetten :?.

.tabs-alltabs-stack {display: none !important;} verbergt alleen het knopje met de lijst met tabs. Die lijst vind ik zelf best nog handig voor die ene keer dat ik veel tabs open heb staan. De volgende waarden aanpassen in about:config loste het scrollprobleem voor mij al grotendeels op:

browser.tabs.tabMinWidth
browser.tabs.tabMaxWidth

Standaard heeft Firefox 3 vrij grote tabs. Erg onhandig, en in FF2 waren ze kleiner. Door deze aan te passen (eigenlijk alleen tabminwith al) passen meer tabs op je scherm en hoef je dus minder te scrollen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:48

Sebazzz

3dp

Firefox maakt de tabs automatisch kleiner naarmate er meer tabs op je tabbalk komen geloof ik.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn firefox wil niks mee downloaden. Na gescant te hebben op virussen zegt FF dat de downloads compleet zijn, maar ik kan ze niet vinden in de map waar mn downloads binnenkomen en ik kan ze ook niet openen vanuit de downloader.
Ik probeer te downloaden vanuit Hotmail. (Ik kan tevens niet downloaden met Live Mail en geen bestanden ontvangen met Live Messenger)

Ook met de virusscanner uit werkt het niet. Moet ik dit in FF zoeken of in Vista?
En hoe los ik dit op??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:51
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 21:23:
Mijn firefox wil niks mee downloaden. Na gescant te hebben op virussen zegt FF dat de downloads compleet zijn, maar ik kan ze niet vinden in de map waar mn downloads binnenkomen en ik kan ze ook niet openen vanuit de downloader.
Ik probeer te downloaden vanuit Hotmail. (Ik kan tevens niet downloaden met Live Mail en geen bestanden ontvangen met Live Messenger)

Ook met de virusscanner uit werkt het niet. Moet ik dit in FF zoeken of in Vista?
En hoe los ik dit op??
En als je nou de download dir opnieuw instelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Wat ik trouwens steeds vaker ondervind: Je zoekt een afbeelding bij google images. En als je dan op bepaalde images klikt wordt hij ter download aangeboden ipv dat je hem gewoon in-browser ziet. Vooral bij blogs is dit zo en bij plaatjes van Picaasa. Wat is dit voor irritant fenomeen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
MsG schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 20:56:
Wat ik trouwens steeds vaker ondervind: Je zoekt een afbeelding bij google images. En als je dan op bepaalde images klikt wordt hij ter download aangeboden ipv dat je hem gewoon in-browser ziet. Vooral bij blogs is dit zo en bij plaatjes van Picaasa. Wat is dit voor irritant fenomeen.
Appart fenomeen, zelf heb ik dit nog geen een keer gehad. Kan het het aan je instellingen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb het op elke pc hier gehad, dus lijkt me sterk.

Ik zocht ff op dit: http://images.google.nl/i...d=1&q=kaas+picasa&spell=1

En dan de 1e (althans google is tegenwoordig variabel) maar het is een blogspot link en als ik dan op het plaatje en dan weer op het plaatje, klik krijg ik zo'n downloadding.

[ Voor 4% gewijzigd door MsG op 06-09-2008 21:05 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Dit is geen Firefox probleem.
Zie mijn post:
Henk007 in "[Firefox 3.0] Wat vinden we ervan?"
en de antwoorden daarop. Het ligt er dus aan op welke manier de server de plaatjes serveert.
Ik zit nu in Google Chrome en die doet hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hmm ik vind het maar irritant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:56
Ik heb Google Chrome ff installt om te kijken, en tis zeker niet onaardig. Maar nu zie ik in mijn plugins in Fx Google Update staan....iemand enig idee wat die doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:32
Room42 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 23:54:
[...]
Ja, de standaard shit. Nieuw profiel? Misschien extensions die iets met de search engines te maken kunnen hebben (of juist helemaal niet) die in de weg zitten? Etc.
Nieuw profiel aangemaakt, alle extensions disabled, maar t werkt nog steeds niet... dit is echt heel erg onhandig!

Zou het nog uitmaken of ik Fx helemaal verwijder, opnieuw download en installeer? Of is dat feitelijk hetzelfde als een nieuw profiel aanmaken?

Raar ook dat verder niemand dit heeft, ik zal toch niet de enige zijn die vaak switcht tussen verschillende zoekmachines?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:46

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Een korte crosspost uit het zonondergangen-topic: om Color Management in FF3 aan te zetten en zodoende foto-afbeeldingen weer te geven in het kleurprofiel waarin ze gemaakt zijn:

about:config - gfx.color_management.enabled = true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:36

SaN

Het lijkt mij erg leuk/handig om een gesplitste startpagina te maken. Ik kan alleen niks vinden wat hiervoor zou kunnen zorgen. Je kan uiteraard wel starten met meerdere tabs, maar ik wil ze dus echt in 1 venster hebben tweakers.net en nu.nl naast elkaar bijvoorbeeld.

Iemand een idee hoe dit zou kunnen, of welke plug-in hiervoor gebruikt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
3 regels html met frames. :+

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Tenzij iemand dat voor wil doen is het geen optie, ik heb echt totaal geen kaas gegeten van html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander-sp schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 01:03:
Het lijkt mij erg leuk/handig om een gesplitste startpagina te maken. Ik kan alleen niks vinden wat hiervoor zou kunnen zorgen. Je kan uiteraard wel starten met meerdere tabs, maar ik wil ze dus echt in 1 venster hebben tweakers.net en nu.nl naast elkaar bijvoorbeeld.

Iemand een idee hoe dit zou kunnen, of welke plug-in hiervoor gebruikt kan worden?
Beetje zoeken op add-ons hé ;)

Split Browser : https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/4287
Split Pannel : https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3275
Tab Splitter : https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/7327

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
jfeelders schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 00:17:
Een korte crosspost uit het zonondergangen-topic: om Color Management in FF3 aan te zetten en zodoende foto-afbeeldingen weer te geven in het kleurprofiel waarin ze gemaakt zijn:

about:config - gfx.color_management.enabled = true
ja leuk, maar wat doet ut precies, heeft het invloed op alle afbeelding, jpegs gifs etc? Ik heb hier niet veel kaas van gegeten nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Sjah schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 12:46:
[...]

ja leuk, maar wat doet ut precies, heeft het invloed op alle afbeelding, jpegs gifs etc? Ik heb hier niet veel kaas van gegeten nl.
Dan moet je het ook niet gebruiken. Dan heb je waarschijnlijk geeneens een monitor met een goed kleurenprofiel en zie je een gele waas over alles heen (zoals met de Samsung Syncmaster 205BW en andere TN-panel monitors). Firefox rendert met die optie alles met het kleurenprofiel, inclusief user interface.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Fout! ;) Ik heb een MVA panel, Viewsonic, speciaal voor de kleuren gekocht, dus het interesseert mij juist wel, al weet ik er het fijne niet van, zien doe ik het wel.

Ik heb als 2e monitor een Samsung TN panel, en die qua kleuren idd stuk minder. Maar over dat kleuren profiel, als je die van windows bedoeld.... ik voer er 2 in, voor elke monitor 1, maar toch gebruikt die voor beide monitoren, maar 1 van de 2... foutje in windows (xp)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ja, dat had ik dus al gedaan (maar toch bedankt ;) ). Deze addons splitsen je scherm wel, maar waar ik naar zoek is een gesplitist beeld wanneer ik Firefox opstart. Ik hoef dan geen extra adresbalk (mag wel) maar als ik een nieuw adrs intype in de adresbalk of een bookmark aanklik moet het weer 1 scherm worden.

Dit gaat niet met deze addons voor zover ik heb kunnen zien. Iemand anders nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ik heb nu ook die gfx_colormanagement aangezet, en het scheelt veel,,,, Minder rood lijkt er in te zitten, huidskleur wordt lichter. Nou, die setting laat ik aan, als dit beter is (vind het niet persee mooier, maar natuurgetrouwer zal het wel zijn).

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:46

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

In het zonsondergangen-topic werden wat afbeeldingen gepost die in de browser anders werden weergegeven dan de originele afbeelding. Dit kwam door het niet toepassen van kleurprofielen in Firefox. Met de juiste instelling werden de geposte afbeeldingen ineens een stuk mooier...
Wel opmerkelijk dat deze functie niet standaard enabled is...

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

jfeelders schreef op woensdag 10 september 2008 @ 00:16:
Wel opmerkelijk dat deze functie niet standaard enabled is...
Zie mijn post: Op TN-panelen met een slecht of corrupt kleurenprofiel - en dit zijn er nogal wat - heb je een gele waas erover heen.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
WOW, ik klikte net op een mail-to link en mn Thunderbird stond nog niet open en... Ik weet niet of het Firefox of Windows was, maar hij presteerde het om 47 Internet Explorer vensters open te krijgen met de mailto link in de adres balk! 47 IE schermen!

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

GreenSky schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:37:
WOW, ik klikte net op een mail-to link en mn Thunderbird stond nog niet open en... Ik weet niet of het Firefox of Windows was, maar hij presteerde het om 47 Internet Explorer vensters open te krijgen met de mailto link in de adres balk! 47 IE schermen!
Staat Thunderbird wel goed ingesteld als standaard emailprogramma? Zo lijkt het of IE het standaard programma was en steeds zichzelf starte.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• !null
Thunderbird is wel het standaard e-mail programma (nog even gecontroleerd).
Dus ik heb geen idee waarom dit gebeurde. FF hing eerst, ik wou em gaan killen want reageerde allemaal niet, toen deed ik Ctrl+Alt+Delete for the taskmanager.. echter kreeg ik toen 47 IE schermen...
Heeeel vreemd.

• Sjah
Sebazzz schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:27:
[...]
Zie mijn post: Op TN-panelen met een slecht of corrupt kleurenprofiel - en dit zijn er nogal wat - heb je een gele waas erover heen.
hebje daar een bron van? Heb je gele waas sowieso, of als je die setting aanzet?
Anyway, die setting wordt op true gezet vanaf Fx 3.1....

Verwijderd

Zeer recent ben ik erachter gekomen dat Firefox 3.0.1 (zonder extensies) crasht op de site van Telfort, en dan met name in de Shop.

Neem bijvoorbeeld: http://shop.telfort.nl/si...-sim-only-300-24-mnd.html

Sleep de sliders van het aantal bel minuten heen en weer en klik vervolgens links op een ander sim only abonnement. Dit veroorzaakt een crash van Firefox.

Iemand anders hier last van?

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Sjah schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:48:
[...]

hebje daar een bron van? Heb je gele waas sowieso, of als je die setting aanzet?
Anyway, die setting wordt op true gezet vanaf Fx 3.1....
Als die setting true is. Probeer op Windows Vista maar eens de imageviewer te bekijken met een slecht kleurenprofiel. Één gele waas en alles behalve foto realistisch, die kleuren.

Afbeeldingslocatie: http://c.imagehost.org/0600/11-9-2008_18-26-54.png
Afbeeldingslocatie: http://c.imagehost.org/0726/11-9-2008_18-28-01.png

Edit: Goh. Loopt Samsung brakke kleurenprofielen mee te leveren? Als ik het Windows meegeleverde "sRGB Color Space Profile" gebruik is alles oké.

[ Voor 23% gewijzigd door Sebazzz op 11-09-2008 18:40 ]

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-08 13:12

babybox

Win7

Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 18:02:
Zeer recent ben ik erachter gekomen dat Firefox 3.0.1 (zonder extensies) crasht op de site van Telfort, en dan met name in de Shop.

Neem bijvoorbeeld: http://shop.telfort.nl/si...-sim-only-300-24-mnd.html

Sleep de sliders van het aantal bel minuten heen en weer en klik vervolgens links op een ander sim only abonnement. Dit veroorzaakt een crash van Firefox.

Iemand anders hier last van?
ja hier ook ff3.0.1 crasht direct zonder fout-rapport, bagger site?

Firefox - Iphone

• Sjah
bij mij crasht die al als ik er enkel heen surf, grafsite.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Is volgens mij een flash bug, want hier met FF3.01 en Flash 10 RC crasht hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:58
Op mijn laptop heb ik het volgende probleem (dit heb ik alleen met GoT !):

Iedere keer als ik FF opstart en via mijn bookmark naar GoT ga dan krijg ik de volgende error in beeld:
Error™

Er is iets fout gegaan. Probeer het later nog eens, of ga terug.

We hebben geprobeerd uw cookies te repareren. Herlaad de pagina om verder te gaan.
(interne identificatie: engine::session::fixing_cookies)
Ik moet nu eerst het cookie van GoT verwijderen en kan dan weer opnieuw gaan inloggen. Zolang ik FF niet afsluit geen probleem maar als ik FF afsluit en opnieuw opstart dan krijg ik weer deze melding.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen die de balk van hun FF zo geconfigged hebben? Heb het zowel thuis als op werk, heerlijk ruim ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.fileden.com/files/2007/7/5/1241926/ffox.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 02:12:
Meer mensen die de balk van hun FF zo geconfigged hebben? Heb het zowel thuis als op werk, heerlijk ruim ;)

[afbeelding]
Nee, maar heb ook nooit stilgestaan bij de menubalken bovenin :)
Voor mij een aantal addons en dan is 't oké :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

[afbeelding]
Wat maak je dan een gedrocht van je Firefox zeg :X Ik vind het er in ieder geval niet uitzien. :)
Het zou er wel uitzien indien je je menu's zou wegwerken zoals dat bij het gedrocht van IE7/IE8 kan. Er zijn extensies die dat kunnen.

[ Voor 14% gewijzigd door Sebazzz op 14-09-2008 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:54

FTL

Ik doe bijna hetzelfde
- Zet Status bar uit
- Menu bar uit (met Hide Menu Bar addon, ALT laat menu bar weer zien)
- Icons klein
- Bookmarks allemaal in 1 folder en op de Navigation bar
- Fission installeren om progress op de background van de URL te krijgen

Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/1397/minimalje0.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null

[afbeelding]
Ja ik heb het idd bijna hetzelfde. Heb alleen de vorige/volgende knoppen linksbovenin (al kunnen ze wel weg, ik doe dat toch met gestures).
Alleen heb ik er nog wel de bookmarkbalk er tussen zitten, toch wel handig. Daarom ook die navigation toolbar eruit gestript op deze manier, vond die 4 balken te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik vind dat niks. Je wint er eens 50 pixels oid mee (big deal op een scherm van 1024px of hoger), terwijl je imo erg inlevert op gebruiksgemak. Ik heb bijv. al een aparte bookmarks-bar, waar mijn favoriete sites in staan. Is gewoon 1 klik. Zelfde voor de navigatieknoppen e.d. Die moeten gewoon goed bereikbaar zijn. Statusbalk kan ik ook niet zonder, omdat ik graag weet wat de werkelijke url is als ik over een link hover.

Maarja, ieder zn ding natuurlijk ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 14-09-2008 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ben ik opzich met je eens, werk meestal ook op een 22 inch scherm. Maar soms ook op het 12 inch schermpje van mn laptop zelf. Hoe minder balken hoe beter. Maar goed, je hebt altijd F11 nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind dit compact genoeg (21").

[ Voor 37% gewijzigd door Blaise op 14-09-2008 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 21:15
Mijn firefox ziet er zo uit
Afbeeldingslocatie: http://blog.ramondejesus.nl/wp-content/uploads/2008/09/firefox.jpg
Gedaan met Glasser, waarmee je voor de hele bovenkant Aero Glass kan instellen. Daarna met Personal Menu de menubalk weggehaald want die gebruik ik toch nooit. Kan hem eventueel terughalen door of op alt te drukken of het icoontje rechtsboven daar zit in een submenu het hele menu. Bookmarks sleep ik dan naar het sterretje ook rechtsboven.

Werkt lekker zo.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik gebruik gewoon autohide extensie, fullscreen dus. Statusbar laat ik wel altijd aan, staat ook weatherextentensie op te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Bij mij is die redelijk standaard, met kleine aanpassingen. De bladwijzerbalk wordt bij mij altijd verwijdert en een knop voor een nieuwe tab wordt toegevoegd.
De knop gebruikt ik meestal om links in een tabblad te openen, door ze naar de knop te slepen.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen hoe ik die feature uitzet om in je adres-bar ipv de sitenaam gewoon weer de URL intypen en die voorgeschoteld krijg? :)

Verder prima browser. Lijk er alleen nog wel troubles mee te hebben met Youtube/flash-video sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woefke
  • Niet online
browser.urlbar.matchOnlyTyped;true

Voor die flashtroubles zou je een oudere of juist een nieuwere versie van flash kunnen proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
WooK schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:33:
Nu al een tijdje lopen zoeken maar ik kan niet vinden hoe ik instel dat ik bij het intypen van een nieuwe url, die site in een nieuw tabblad krijg. Nu opent die site waarbij het bestaande tabblad gewoon wordt vernieuwd. In about:config kon ik het ook niet vinden?
Ik zit met hetzelfde probleem, heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woefke
  • Niet online
the_bbk schreef op maandag 15 september 2008 @ 17:21:
[...]

Dat zou wat leuks worden... Iedere keer als je de adresbalk gebruikt een nieuwe tab openen. Volgens mij werkt dat toch niet echt lekker :).

Ctrl+T en dan typen, new tab knopje toevoegen aan een toolbar, dubbelklikken op de tab bar, 'open link in new tab', genoeg mogelijkheden om een nieuwe tab te maken ;).

Edit: I stand corrected, zie hieronder. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Woefke op 17-09-2008 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:53

RedFox

Heb je een OV ofzo?

[...]

Tab Mix Plus, voor al uw tabbed browsing wensen ;) .

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

[...]

Je kunt in ieder geval Alt+Enter gebruiken voor de keren dat je dat wilt. Als je het standaard wilt idd een Add-On.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Hebben mensen al Firefox 3.1pre-beta geprobeerd (op een ander profiel uiteraard)? Ik ben er qua prestaties zeer tevreden over.

Sunspider benchmark
Firefox 3.0.1 (laatste stabiele versie): 3546 ms
Firefox 3.1 pre-beta: 1025 ms

Een factor 3.x verschil :D
Je moet wel in about:config zoeken op 'jit' en daar de opties: *.*.jit.content en *.*.jit.chrome aanzetten. Standaard staat dat uit namelijk.

• babybox

babybox

Win7

Sebazzz schreef op woensdag 17 september 2008 @ 10:21:
Hebben mensen al Firefox 3.1pre-beta geprobeerd (op een ander profiel uiteraard)? Ik ben er qua prestaties zeer tevreden over.

Sunspider benchmark

Je moet wel in about:config zoeken op 'jit' en daar de opties: *.*.jit.content en *.*.jit.chrome aanzetten. Standaard staat dat uit namelijk.
ben zeer benieuwd, maar ik wacht eerst op de eerste beta, dan zullen er ook meer addons zijn die werken, bovendien is dan firefox nog sneller: http://techworld.nl/rss/a...-tot-40-keer-sneller.html

Firefox - Iphone

• RetroTycoon
RedFox schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:18:
[...]

Tab Mix Plus, voor al uw tabbed browsing wensen ;) .
Oké, ik geef het nu maar eens een kans ;)

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:24

RnB

Sebazzz schreef op woensdag 17 september 2008 @ 10:21:

Sunspider benchmark

Is dat wel een goede benchmark, want ik heb het uit pure nieuwsgierigheid ook geprobeerd met Opera 9.60 bèta en er kwam meer dan 8000ms uit. Terwijl ik het toch veel sneller vind werken dan FF 3.0.1.

• RetroTycoon
RnB schreef op donderdag 18 september 2008 @ 19:34:
[...]

Is dat wel een goede benchmark, want ik heb het uit pure nieuwsgierigheid ook geprobeerd met Opera 9.60 bèta en er kwam meer dan 8000ms uit. Terwijl ik het toch veel sneller vind werken dan FF 3.0.1.
Url van die benchmark is http://www2.webkit.org/perf/sunspider-0.9/sunspider-driver.html. Zal wel speciaal voor webkit ontwikkeld zijn, denk ik zo :P

/edit mijn resultaten zijn hierzo.

[ Voor 55% gewijzigd door RetroTycoon op 18-09-2008 19:44 ]

• RnB

RnB

FF maakt toch geen gebruik van Webkit? Dacht ik tenminste.. Maargoed, mijn resultaten vielen dus veel hoger uit, maar merk er in het gebruik niks van. Ben uiterst tevreden over Opera, qua snelheid en qua feeling. :)

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Firefox 2 was ongeveer 10205 ms. En ja, Firefox maakt gebruik van Gecko. Niet Webkit.
Met Firefox 3 was het al een stuk vooruit gegaan.

• Blaise
  • Niet online
Bij mij:

Firefox 3.1 tweaked1097.8
Chromium 0.21236.0
Firefox 3.1 default1893.8
Firefox 3.012380.6
Safari 3 (win)2646.0
Opera 9.53087.8
Internet Explorer 8 beta 25935.0
Firefox 210840.2
Internet Explorer 719185.2

Sunspider test geen DOM functies of paginaopbouw, onderdelen die erg bepalend zijn voor het gevoel van snelheid.

[ Voor 56% gewijzigd door Blaise op 18-09-2008 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op donderdag 18 september 2008 @ 19:34:
[...]

Het gevoel hoe snel iets werkt is voor 90% subjectief. Sunspider is best een goede benchmark voor Javascript. Echter, Javascript alleen heeft niet heel erg veel invloed op de meeste sites. Enkel sites die zwaar op Javascript leunen (Gmail, digg etc) hebben hier veel baat bij.

Er zijn ook nog andere (betere) benchmarks hiervoor. Deze neemt DOM functies mee in de test. Een goede test hiervoor is Dromeo. Hiermee wordt veel meer het normale browsen nagebootst. De test van Google (V8) is niet representatief. Deze leunt zwaar op recursive tracing.
We can see Chrome decimating that other browsers on these tests. Its debatable as to how representative these tests are of real browser performance, considering the hyper-specific focus on minute features within JavaScript.
Bron: http://ejohn.org/blog/javascript-performance-rundown/

offtopic:
Jammer dat Google zei van we hebben Javascript helemaal vernieuwd en deze test als referentie toonde. De pers ging helaas helemaal mee in dat fabeltje, maar goed...

Goed, terug naar Opera. Het is bekend dat Opera momenteel niet zo'n snelle Javascript engine heeft. Ik denk wel dat dit gaat veranderen tzt. Echter, zoals ik al aangaf heeft dit momenteel niet veel invloed op het dagelijkse surfen.

offtopic:
Voor Firefox 3.1 komt er ook nog tracing (JIT) voor DOM instructies, dus we kunnen hier ook nog een forse snelheidswinst verwachten. Oh, als laatste: experimentele builds van Fx 3.1 scoren inmiddels al 97/100 op de Acid3 test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RetroTycoon schreef op donderdag 18 september 2008 @ 19:42:
[...]

Url van die benchmark is http://www2.webkit.org/perf/sunspider-0.9/sunspider-driver.html. Zal wel speciaal voor webkit ontwikkeld zijn, denk ik zo :P

/edit mijn resultaten zijn hierzo.
De Sunspider test is door het webkit team ontwikkeld. Net zoals de Google V8 test door Google (duhh 8)7) en Dromeo door Mozilla.
RnB schreef op donderdag 18 september 2008 @ 19:53:
FF maakt toch geen gebruik van Webkit? Dacht ik tenminste.. Maargoed, mijn resultaten vielen dus veel hoger uit, maar merk er in het gebruik niks van. Ben uiterst tevreden over Opera, qua snelheid en qua feeling. :)
Firefox maakt gebruik van Gecko. Chrome van Webkit (Safari). Chrome is sowieso 85% webkit, 5% Firefox en de overige 10% van hun eigen (zoals V8 engine, Google Gears).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ah okay, bedankt voor de verduidelijking. :)
Het klopt idd dat snelheid subjectief is, maar ik ben iemand die echt geen geduld heeft, dus iedere milliseconde telt voor mij. :P
Ik heb IE6, IE7, IE8, FF2, FF3.0.1, Chrome, Safari gebruikt en gebruik nu dus Opera 9.6 bèta en ik vind dit toch wel redelijk snel werken. Ook met Gmail. Vind Chrome het snelste in gebruik, maar ik vreesde toch een beetje voor mijn privacy etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als ik met ff3 naar fok.nl ga dan ziet die linkertabel er heel langerekt uit.
Komt door minimale font grootte. Als ik die op 'geen' zet dan ziet het er wel goed uit.

Nou ga ik naar halfords.nl en zie daar het menu niet meer. Als ik minimale font grootte weer op 9 zet dan weer wel.

Laat maar, opgelost.
Ik had een key in about:config layout.css.dpi op 1 staan.
Na herinitiaiseren verdween de waarde en was het render probleem op fok.nl verholpen.

[ Voor 22% gewijzigd door Soldaatje op 22-09-2008 17:50 . Reden: opgelost ]

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:41:
[...]

Het gevoel hoe snel iets werkt is voor 90% subjectief. Sunspider is best een goede benchmark voor Javascript. Echter, Javascript alleen heeft niet heel erg veel invloed op de meeste sites. Enkel sites die zwaar op Javascript leunen (Gmail, digg etc) hebben hier veel baat bij.

Er zijn ook nog andere (betere) benchmarks hiervoor. Deze neemt DOM functies mee in de test. Een goede test hiervoor is Dromeo. Hiermee wordt veel meer het normale browsen nagebootst. De test van Google (V8) is niet representatief. Deze leunt zwaar op recursive tracing.

[...]
Bron: http://ejohn.org/blog/javascript-performance-rundown/

offtopic:
Jammer dat Google zei van we hebben Javascript helemaal vernieuwd en deze test als referentie toonde. De pers ging helaas helemaal mee in dat fabeltje, maar goed...

Goed, terug naar Opera. Het is bekend dat Opera momenteel niet zo'n snelle Javascript engine heeft. Ik denk wel dat dit gaat veranderen tzt. Echter, zoals ik al aangaf heeft dit momenteel niet veel invloed op het dagelijkse surfen.

offtopic:
Voor Firefox 3.1 komt er ook nog tracing (JIT) voor DOM instructies, dus we kunnen hier ook nog een forse snelheidswinst verwachten. Oh, als laatste: experimentele builds van Fx 3.1 scoren inmiddels al 97/100 op de Acid3 test.
Webkit bouwt zn eigen javascript test-suite en die werkt logischerwijs het beste in Webkit, want daar hebben ze mee getest en voor geoptimaliseerd.

Hetzelfde geldt voor Chrome (V8). Het leunt erg op optimalisatie van recursive tracing, maar dat maakt het niet minder represenatief. Op dat vlak presteert de V8 engine gewoon erg goed. Op de rest ook overigens, het blijft een van de snelste javascript engines momenteel verkrijgbaar.

Dromeao zijn de meningen overigens ook over verdeeld. Alle tests hebben nu eenmaal een specifieke focus.

Feit is dat javascript in de nabije toekomst door het gebruik van JIT compilers een stuk sneller gaat worden (V8, Tracemonkey, Squirrelfish, etc). De focus en performance zal op verschillende vlakken echter blijven verschillen en benchmarks blijven derhalve beperkt representatief.
Een nogal onnodige en ook onjuiste sneer. In de eerste plaats hebben ze niet 'javascript vernieuwd', maar simpelweg een JIT compiler gebouwd. Daarnaast is deze qua performance een enorme verbetering ten opzichte van de gevestigde orde. En hij kan ook prima meekomen met de andere (ook nog in beta/ontwikkeling zijnde) engines van Firefox (TraceMonkey) en Safari (Squirrelfish).

Nog een kleine toevoeging in de context:
Ik snap overigens niet zo goed waarom Google gekozen heeft voor het zelf ontwikkelen van V8. Ze hebben al gekozen voor Webkit, dus waarom niet meewerken aan Squirrelfish?

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 24-09-2008 15:42 ]

Verwijderd

Bosmonster schreef op woensdag 24 september 2008 @ 15:20:
[...]

Webkit bouwt zn eigen javascript test-suite en die werkt logischerwijs het beste in Webkit, want daar hebben ze mee getest en voor geoptimaliseerd.
Sunspider is, net zoals Dromeo, ontwikkeld in samenspraak met Apple, Opera & Mozilla.
Hetzelfde geldt voor Chrome (V8). Het leunt erg op optimalisatie van recursive tracing, maar dat maakt het niet minder represenatief. Op dat vlak presteert de V8 engine gewoon erg goed. Op de rest ook overigens, het blijft een van de snelste javascript engines momenteel verkrijgbaar.
Zucht... recursive tracing is slechts een zeer specifiek onderdeel en niet van invloed op het alledaagse surfen. Bovendien, Squirrelfish Extreme (Webkit's laatste update van Squirrelfish) is 3x sneller op zowat elk vlak als V8 en Tracemonkey.
Feit is dat javascript in de nabije toekomst door het gebruik van JIT compilers een stuk sneller gaat worden (V8, Tracemonkey, Squirrelfish, etc). De focus en performance zal op verschillende vlakken echter blijven verschillen en benchmarks blijven derhalve beperkt representatief.
Das natuurlijk een open deur, elke benchmark heeft zijn voor- en nadelen. Al vind ik de Google's V8 benchmark erg slecht en bovendien nietszeggend. Wat dat betreft zijn Sunspider en Dromeo stukken beter.
[...]

Een nogal onnodige en ook onjuiste sneer. In de eerste plaats hebben ze niet 'javascript vernieuwd', maar simpelweg een JIT compiler gebouwd. Daarnaast is deze qua performance een enorme verbetering ten opzichte van de gevestigde orde. En hij kan ook prima meekomen met de andere (ook nog in beta/ontwikkeling zijnde) engines van Firefox (TraceMonkey) en Safari (Squirrelfish).
Laat mij het volgende gedeelte van een nieuwsbericht posten:
In Chrome zit de V8 Javascript engine. Deze verwerkt de JavaScript blokken op een andere manier dan de (meeste) andere browsers. (FireFox 3.1 krijg ook een versnelde JavaScript verwerking.) Hierdoor draait JavaScript vele malen sneller dan in IE, FF etc. Hierdoor werken dingen als Hyves, FOK!, iGoogle, Pageflakes en Gmail een stuk sneller omdat deze redelijk tot zeer zwaar op JavaScript steunen.
Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/upload/080922_18642_Herschaalde%20kopie%20van%20080919_84926_google_chrome_benchmark_overall_2.jpg
bron: http://frontpage.fok.nl/review/8183
Zie hier foutieve berichtgeving: onze mooie V8 benchmark. Deze test is bewust gebruikt om Chrome af te zetten tegen haar concurrenten (Google's goed recht natuurlijk), echter nietszeggend.

Google heeft Javascript natuurlijk niet opnieuw uitgevonden, ze hebben er alleen me lopen patsen dat ze nou gebruik gingen maken van JIT. Safari en Firefox waren hier al mee bezig voordat er ook maar iets bekend was van Chrome. Dus... jammer dat de pers massaal in dat fabeltje getrapt is.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen Chrome. Ik vind het een mooie browser met veel goede ideeën, maar zo lyrisch als de pers er over (met name V8) was, heb ik niet begrepen.

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://xs131.xs.to/xs131/08396/fx_3.0.3520.png

Ik kreeg net een update melding. :P

Verwijderd

Volgens de release notes : Fixed a problem where users were unable to retrieve saved passwords or save new passwords (bug 454708)

Netjes dat ze dit zo snel fixen en updaten :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2008 11:32 . Reden: edit: overbodige quote weggehaald ]

• bartware
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Hmm, geweldig.
Kreeg net ook de update naar 3.0.3.
Maar nu kom ik erachter dat al mijn saved passwords kwijt zijn!
Mogelijk is dit al gebeurd dus toen ik overging naar 3.0.2?

* bartware gaat eens kijken of ie wat kan restoren uit een backup

[ Voor 0% gewijzigd door bartware op 27-09-2008 14:30 . Reden: gruwelijke grammatica fout ]

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Verwijderd

bartware schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 14:27:
Hmm, geweldig.
Kreeg net ook de update naar 3.0.3.

Ja, er zat een erg nare bug in Firefox 3.0.2 :( Daarom is ie ook binnen 48 uur vervangen. Maar goed, daar schiet jij natuurlijk niets mee op. Heb in de betreffende bug wel aanwijzingen gevonden hoe je je wachtwoorden terug kan krijgen (heb het zelf niet getest, dus weet niet of het werkt):
P L E A S E tell all people which are not software developers and who have
this problems with passwords too :

1. open notepad.exe
2. look for a file signons3.txt in the folder "documents and settings"
subfolder= nameof user\userdata\Mozilla\Firefox\Profiles
(Dokumente und Einstellungen\name anwender\Anwendungsdaten\Mozilla\Firefox
\Profiles)
3. open the file signons3.txt in notepad
4. save the file as ! : leave the name and choose the option save as UTF-8
ANSI is the standard
5. restart firefox and afterwards you should have your passwords back :)

für alle verzweifelten.

• bartware

bartware

@jabber.org

Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 14:32:
Heb in de betreffende bug wel aanwijzingen gevonden hoe je je wachtwoorden terug kan krijgen (heb het zelf niet getest, dus weet niet of het werkt):
Thanks.
Zelf las ik dit in de reacties bij het bugreport:
..and for anyone else visiting this bug to add comments, there are reports on
irc that in 3.0.3 just adding a new password (by going to any new site with a
form for logging in and entering a bogus one and choosing to save it when
prompted) then restarting firefox fixes any carry-over problems.
En dat was ik aan het doen toen jij je reactie postte.
En het werkt! _/-\o_
Althans, ik heb een bestaande login genomen waar ik wel het password van wist, en dat gedaan. Had over het woordje bogus heengelezen. :P

Had al in signons3.txt gezien dat alles er nog was voor ik verder ging, en een kopie van gemaakt voor de zekerheid.

Enniehoe, ik kan weer inloggen op al die sites waarvan ik het password niet onthoud.

edit: Herstel. Het werkt helemaal niet! :(
Eerst zag ik toch de hele lijst weer (dacht ik), en nu is ie weer leeg.
De exceptions lijst is wel te zien.

* bartware gaat nu de andere methode proberen

[ Voor 9% gewijzigd door bartware op 27-09-2008 14:51 ]

Heb ik me begrepen?

Verwijderd

bartware schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 14:42:
[...]
edit: Herstel. Het werkt helemaal niet! :(
Eerst zag ik toch de hele lijst weer (dacht ik), en nu is ie weer leeg.
De exceptions lijst is wel te zien.

* bartware gaat nu de andere methode proberen
Een andere manier op de wachtwoorden mogelijk terug te krijgen is: downgraden naar Firefox 3.0.1 en daarna direct te upgraden naar Firefox 3.0.3.

Hopelijk werkt dat beter voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware

bartware

@jabber.org

Ik had sowieso een beetje rare setup: een Fx2 installatie met default profile, en een Fx3-RC1 die geüpgradet was via RC2, tot 3.0.3, met een ander profile. (Shortcut met -P en no-remote)
Omdat ik destijds Fx3 wou proberen zonder gelijk mijn Fx2 install op te offeren.

Nu Fx 3.0.3 over Fx2 heen geïnstalleerd, default profile, en mijn passwords doen het weer! :*)
Hooguit passwords die ik nu kwijt ben omdat die in het andere profile staan, maar dat zal niet veel zijn. En anders ga ik signons3.txt wel editten.

Heb ik me begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartware schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 14:27:

Daarmee is het bestaansrecht van Mozbackup maar weer eens bewezen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:47:
[...]

Daarmee is het bestaansrecht van Mozbackup maar weer eens bewezen 8)
Het programma wordt zoo langzaam ontwikkeld, de documentatie van de commandline opties is er afaik niet, en het is ook niet open source dus die jasnapaka ofzo werkt er alleen aan. Tegen de tijd dat Mozbackup 1.5 uitkomt zou ik al een 10x betere programma gemaakt kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Sebazzz schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:28:
[...]

Het programma wordt zoo langzaam ontwikkeld, de documentatie van de commandline opties is er afaik niet, en het is ook niet open source dus die jasnapaka ofzo werkt er alleen aan. Tegen de tijd dat Mozbackup 1.5 uitkomt zou ik al een 10x betere programma gemaakt kunnen hebben.
Wat let je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazzz schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:28:
[...]

Het is freeware dus klagen is ongewenst Geeft ook vaak aanleiding voor de ontwikkelaar om te stoppen met de ontwikkeling.Wat let je om zelf iets te maken? Kennis? 8)

Overigens. Ik dacht FF geupdate te hebben naar 3.03 en ik blijk nu ineens 3.01 te hebben. Ik had al 3.0.2. Dus met die 3.0.3 update gaat er ook iets fout :(

Overigens:

signons3.txt:
1. open notepad.exe
2. look for a file signons3.txt in the folder "documents and settings"
subfolder= nameof user\userdata\Mozilla\Firefox\Profiles
3. open the file signons3.txt in notepad
4. save the file as ! : leave the name and choose the option save as UTF-8
ANSI is the standard
5. restart firefox and afterwards you should have your passwords back :)

für alle verzweifelten.
path klopt niet "Userdata"moet zijn "ApplicationData"!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2008 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 19:15:
[...]

Het is freeware dus klagen is ongewenst Geeft ook vaak aanleiding voor de ontwikkelaar om te stoppen met de ontwikkeling.Wat let je om zelf iets te maken? Kennis? 8)
Nee, helaas kennis niet. Eerder tijd ;(
Misschien ga ik in de herfstvakantie even wat aanklooien. Tot die tijd gebruik ik Microsoft Synctoy, wat ook prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

firefox: webpagina zegt flash plugin ontbreekt, dit kan toch niet?!

Als ik naar deze site ga http://kassa.vara.nl/portal lees ik daar dat de flash plugin ontbreekt, ik heb echter wel flash geinstalleerd, sterker nog ik heb heb bij deze problemen gedeinstalleerd en vervolgens de allernieuwste versie geinstalleerd dit is 10 beta

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2w5smkk.jpg

als ik op de adobe site check of mijn flash player correct geinstalleerd is, blijkt dit inderdaad het geval:
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/264q24k.jpg

wat is het probleem en wat kan ik er aan doen, waarom zegt de kassa site dat hij ontbreekt, maar hij is gewoon wel geinstalleerd en de adobe site geeft bovendien aan dat hij correct is geinstalleerd,

weet iemand misschien wat te doen,

ik heb dus al adobe flash player gedeinstalleerd en de allernieuwste beta geinstalleerd maar hij blijft aangeven dat het ontbreekt

[ Voor 4% gewijzigd door babybox op 30-09-2008 11:30 ]

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

babybox schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 11:29:
firefox: webpagina zegt flash plugin ontbreekt, dit kan toch niet?!

Als ik naar deze site ga http://kassa.vara.nl/portal lees ik daar dat de flash plugin ontbreekt, ik heb echter wel flash geinstalleerd, sterker nog ik heb heb bij deze problemen gedeinstalleerd en vervolgens de allernieuwste versie geinstalleerd dit is 10 beta

[afbeelding]

als ik op de adobe site check of mijn flash player correct geinstalleerd is, blijkt dit inderdaad het geval:
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

[afbeelding]

wat is het probleem en wat kan ik er aan doen, waarom zegt de kassa site dat hij ontbreekt, maar hij is gewoon wel geinstalleerd en de adobe site geeft bovendien aan dat hij correct is geinstalleerd,

weet iemand misschien wat te doen,

ik heb dus al adobe flash player gedeinstalleerd en de allernieuwste beta geinstalleerd maar hij blijft aangeven dat het ontbreekt
Op sites waar dat probleem optreedt (enkele Hyves-gadgets werken bijvoorbeel ook niet) detecteert de flash-toepassing dat je niet de op dit moment gangbare versie van Flash (9) gebruikt. Ze kennen versie 10 domweg niet, en geven daardoor dus aan dat je geen Flash hebt geinstalleerd.
Installeer versie 9 maar weer, dan werkt allen weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zijn er meer mensen die vinden dat sinds 3.0 het bladeren tussen de tabs stroperiger gaat? Probeer maar eens geenstijl, en blader daar dan heen, echt langzaam , vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Voor de klagers over mozbackup: probeer eens FEBE: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/2109

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Soms heb ik met FF 3.0.3 dat ik na het afsluiten van de browser niet snel FF weer kan herstarten. Dan zegt 'ie dat FF nog in de achtergrond loopt. Dan moet ik eerst via taskman FF op de harde manier beëindigen, en dan pas kan ik FF opnieuw starten. Meer mensen met die problematiek?

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

RobertJ schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:32:
Soms heb ik met FF 3.0.3 dat ik na het afsluiten van de browser niet snel FF weer kan herstarten. Dan zegt 'ie dat FF nog in de achtergrond loopt. Dan moet ik eerst via taskman FF op de harde manier beëindigen, en dan pas kan ik FF opnieuw starten. Meer mensen met die problematiek?
ja, evenals opstarten (zowel koude als warme start, kun je koffie gaan zetten)

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 11:44:
[...]

Op sites waar dat probleem optreedt (enkele Hyves-gadgets werken bijvoorbeel ook niet) detecteert de flash-toepassing dat je niet de op dit moment gangbare versie van Flash (9) gebruikt. Ze kennen versie 10 domweg niet, en geven daardoor dus aan dat je geen Flash hebt geinstalleerd.
Installeer versie 9 maar weer, dan werkt allen weer naar behoren.
ja alleen heb ik juist met opzet versie 10.0 omdat ff met sommige sites juist niet goed werkt met flash player 9

zie ook de antwoorden hier Verwijderd in "[Firefox 3.0] Wat vinden we ervan?"

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
babybox schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:40:
[...]

ja alleen heb ik juist met opzet versie 10.0 omdat ff met sommige sites juist niet goed werkt met flash player 9

zie ook de antwoorden hier Verwijderd in "[Firefox 3.0] Wat vinden we ervan?"
En zo blijft het beetje kiezen tussen twee kwaden... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:43

r0b

Even een vraagje; ik meen mij te herinneren dat ik vroeger een extension had die de kelkoo / shopping.msn.com / tig prijsvergelijk sites uit m'n google results filterde.
Helaas kan ik hem nu niet meer vinden. CustomizeGoogle is het ook niet

Weet iemand welke extensie dit was? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Het is wel CustomizeGoogle. Kijk maar eens bij preferences -> filter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:43

r0b

Nee, die laat de links staan in de search results. Ik wil die meuk gewoon weghebben (en daarnaast moet je dan zelf een database van filtered sites aanleggen) :P
Ik wéét dat het er is, een jaartje geleden had ik het namelijk. Werkte voortreffelijk, maar ben de naam vergeten. :/

icm http://userstyles.org/styles/2686 werkt het perfect. Nu nog even een lijst van filters vinden en ik ben klaar :)

[ Voor 19% gewijzigd door r0b op 02-10-2008 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:39
Pinata schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 10:00:
Het is wel CustomizeGoogle. Kijk maar eens bij preferences -> filter. :P
Zijn daar ook kant en klare filter files voor te vinden?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik al een poos heb met Firefox 3 (nu 3.0.3 maar voorheen ook al) is dat pagina's op GoT met name in lange draadjes vaak niet geheel geladen worden. Het breekt zomaar lomp af.
Nou heb ik wat rond lopen googlen en kom ik dit tegen:
http://www.techsupportfor...x-partial-page-loads.html
Dit beschrijft het aardig: de pagina hakt af. als ik CTRL + F5 doe, en de page geheel refresht, krijg ik de pagina weer keurig geheel binnen.
In tegenstelling tot het gelinkte topic gebeurt het bij mij niet in IE6 (7 heb ik er nooit opgezet - heb tenslotte Firefox :+ ) en helaas heb ik geen high-contrast aangevinkt bij de opties voor rolstoelgangers dus de oplossing is he took niet

Ik kán natuurlijk de postcount per page van 999 terug naar 100 ofzo brengen, maar dat lijkt me niet de oplossing.
Verder gebruik ik al geen Symantec AV of firewall (Avira, en de Windows XP firewall om me tegen mijn huisgenoten te beschermen) dus alle common reasons voor dit probleem kan ik uitsluiten, maar het probleem blijft bestaan.
Heeft iemand een idee wat ik aan he tmissen ben? Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem maar ik krijg het met google gewoonweg nie tgevonden.
(Searchterms: firefox loads page (partial / incomplete / complete / fully) en zo nog een bosje varianten, gezocht op Firefox support forum, op GoT, gegoogled over het hele web, maar niemand die ditzelfde probleem heeft.
Het gaat om 32bit Firefox op XP64bit met zowel Windows als FF op de laatste stand (maar het werkt al sinds de eerste release van FF 3 niet goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:51

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 11:35:
Wat ik al een poos heb met Firefox 3 (nu 3.0.3 maar voorheen ook al) is dat pagina's op GoT met name in lange draadjes vaak niet geheel geladen worden. Het breekt zomaar lomp af.
Dit beschrijft het aardig: de pagina hakt af. als ik CTRL + F5 doe, en de page geheel refresht, krijg ik de pagina weer keurig geheel binnen.
In tegenstelling tot het gelinkte topic gebeurt het bij mij niet in IE6 (7 heb ik er nooit opgezet - heb tenslotte Firefox :+ ) en helaas heb ik geen high-contrast aangevinkt bij de opties voor rolstoelgangers dus de oplossing is he took niet

Ik kán natuurlijk de postcount per page van 999 terug naar 100 ofzo brengen, maar dat lijkt me niet de oplossing.
Verder gebruik ik al geen Symantec AV of firewall (Avira, en de Windows XP firewall om me tegen mijn huisgenoten te beschermen) dus alle common reasons voor dit probleem kan ik uitsluiten, maar het probleem blijft bestaan.
Heeft iemand een idee wat ik aan he tmissen ben? Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem maar ik krijg het met google gewoonweg nie tgevonden.
(Searchterms: firefox loads page (partial / incomplete / complete / fully) en zo nog een bosje varianten, gezocht op Firefox support forum, op GoT, gegoogled over het hele web, maar niemand die ditzelfde probleem heeft.
Het gaat om 32bit Firefox op XP64bit met zowel Windows als FF op de laatste stand (maar het werkt al sinds de eerste release van FF 3 niet goed)
Raar probleem, heb dit probleem niet. Al gemeld op de bugreport van Mozilla?

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik had het laatst ook.

Heb vaker bij marktplaats dat ik soms witte pagina krijg, alsof hij de link niet doorlaad. Dus hij laadde dan helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 13:09:
Ik had het laatst ook.

Heb vaker bij marktplaats dat ik soms witte pagina krijg, alsof hij de link niet doorlaad. Dus hij laadde dan helemaal niks.
Dat heb ik ook vrij regelmatig als ik veel tabs tegelijk openmaak, dan blijven er een paar hangen (je ziet de URL maar hij doet er niets mee) een CTRL+F5 en hij laadt alsnog alles in.
Het Muziek Assoc topic en het grote grappige pics topic in de HK gaan bij mij 50% van de tijd de soep in, maar topics met minder pics gaan vaker goed.

Ik heb het bij Mozilla niet aangemeld omdat ik niet weet hoe ik de bug reproduceren kan - en ik heb geen zin m'n HK toegang te delen met die jongen van Mozilla, dat mag vast niet van T.net :+
De melding "het laadt bij mij af en toe de pagina niet geheel" helpt hun natuurlijk niet verder, maar het gaat voornamelijk thuis mis, waar ik een verbinding heb die alleen breedband heet in de zin dat het sneller is dan met een ISDN lijn (downstream, althans... :( ) en ik krijg maandag internet... als het dan weg is lag het aan de verbinding en kan ik de bug aanmelden.

edit:

De bug is dan, dat FF niet goed omgaat met instabiele verbindingen en te snel aanneemt dat de pagina "op" is.
De bug is niet, dat de bij Deutsche Telekom eikels zijn en ranzige verbindingen leveren. :+ )

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2008 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 11:35:

ik had ook zoiets en dan na lang zoeken bleek avg antivirus het probleem te zijn, evt ook nog spybot of een firewall

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, in theorie zijn die het allemaal niet, that's tha shite :(
Ik kijk even een weekje, als het volgende week met een internet verbinding nog zo is ga ik het eens aanmelden.
Niet toevallig iemand met Avira Antivirus die hetzelfde probleem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ik zie op de ftp Fx 3.1 a2 release candidate... Iemand die weet of daarin eindelijk TraceMonkey geintegreerd is? Dan ga ik hem zeker ff een testrit gunnen, nieuwe JS engine boeit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Laatst online: 10-09 16:06
Ik heb een vraag. In versie 2 had ik een tab plug-in die er voor zorgde at ik het sluit kruisje helemaal rechts had staan en als ik op een lege plek klikt de laatst geslotene werd geopend. Ik heb alleen geen idee meer hoe deze heet?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tatata schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 22:07:
Ik heb een vraag. In versie 2 had ik een tab plug-in die er voor zorgde at ik het sluit kruisje helemaal rechts had staan en als ik op een lege plek klikt de laatst geslotene werd geopend. Ik heb alleen geen idee meer hoe deze heet?

Iemand een idee?
Tab Mix Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:46:
ik zie op de ftp Fx 3.1 a2 release candidate... Iemand die weet of daarin eindelijk TraceMonkey geintegreerd is? Dan ga ik hem zeker ff een testrit gunnen, nieuwe JS engine boeit wel.
Nee, tracemonkey zit niet in alpha 2. Wel in beta 1, die binnenkort zal verschijnen. Al zal je tracemonkey wel zelf via about:config aan moeten zetten. Zoek op jit en zet beide waardes op true.
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.