Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Wie o wie heeft de oplossing voor het ultravreemde gedrag van firefox dat ie niet onthoudt wat ie moet doen met bijvoorbeeld .zip,.7z of .nzb bestanden? moet elke keer weer zeggen openen met 7zip of downloaden, elke keer weer, hij slaat geen ene reet op. In FF 2.xxxx was dat ook al zo, en ik dacht er met 3.0 vanaf te zijn, maar ik klik me weer tot ik een ons weeg, al geruime tijd zonder het door te hebben, dat betekent dat ik gewend ben aan dit rare gedrag...
Weet ik ook meteen dat ik niet de enige ben. Bij mij weet hij soms niet wat hij met nzb's moet. Waar dat rare gedoe vandaan komt is mij ook een raadsel.Mar2zz schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 13:25:
[...]
Wie o wie heeft de oplossing voor het ultravreemde gedrag van firefox dat ie niet onthoudt wat ie moet doen met bijvoorbeeld .zip,.7z of .nzb bestanden? moet elke keer weer zeggen openen met 7zip of downloaden, elke keer weer, hij slaat geen ene reet op. In FF 2.xxxx was dat ook al zo, en ik dacht er met 3.0 vanaf te zijn, maar ik klik me weer tot ik een ons weeg, al geruime tijd zonder het door te hebben, dat betekent dat ik gewend ben aan dit rare gedrag...
Om het op te lossen kun je altijd dit proberen:
Tools > options > applications en daar de juiste applicatie nog eens instellen. Ik gebruik standaard winrar dus bij mij staat daar wat anders, maar iig moet je voor de 7z bestanden klikken op 'Use other'. Daarna zal er zich een lijst met programma's openen. Staat 7zip daar niet tussen, even op 'browse' klikken.
Erg aardige extensie, maar niet leuk dat die in de volgende versie meekomt. Heb liever een kale browser.
Die addon die je bedoelt is heel waarschijnlijk PermaTabs.Mar2zz schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 13:25:
@msg daarvoor kun je googlen op lock tab (zit volgens mij ook in tabmixplus, maar is ook als losse addon). Die lockt een tab zodat die altijd hetzelfde blijft (bv google ofzo, ik heb Brief daar, een RSS reader, handig!)
Ik vraag me af hoe ze met WiFi (WLAN) signalen erachter willen komen waar ik ben? Bovendien is de feature meteen nutteloos als je niet via wlan internet gebruikt? Ik weet niet hoor maar het klinkt me ongeloofwaardig in de oren.Sjah schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 17:15:
http://www.telegraaf.nl/d...je_te_vinden__.html?p=1,2
Erg aardige extensie, maar niet leuk dat die in de volgende versie meekomt. Heb liever een kale browser.
Hier heb je meer info. http://labs.mozilla.com/2008/10/introducing-geode/
De Telegraaf lijkt net de t.net redactie met hun halve artikelen

Wel beetje jammer dat ze bij mozilla hun tijd besteden aan zulke nutteloze dingen ....
[ Voor 6% gewijzigd door Ramon op 09-10-2008 21:05 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Geprobeerd, maar mag niet baten, 7zip stond er al tussen, ik heb het zo geprobeerd, maar ik heb ook nog expres opnieuw ernaar gebladerd en dan doet ie het ook niet. Elke keer moet ik weer ok klikken terwijl het vinkje voor onthouden netjes aanstaat.Woefke schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 02:58:
[...]
Weet ik ook meteen dat ik niet de enige ben. Bij mij weet hij soms niet wat hij met nzb's moet. Waar dat rare gedoe vandaan komt is mij ook een raadsel.
Om het op te lossen kun je altijd dit proberen:
Tools > options > applications en daar de juiste applicatie nog eens instellen. Ik gebruik standaard winrar dus bij mij staat daar wat anders, maar iig moet je voor de 7z bestanden klikken op 'Use other'. Daarna zal er zich een lijst met programma's openen. Staat 7zip daar niet tussen, even op 'browse' klikken.
Nog vreemder vind ik het voor .nzb's, die moet ie gewoon opslaan, niks geen rare actie dus, en dat vraagt ie ook elke keer weer... (zou het komen doordat het stiekem .xml files zijn???)
Wat overigens vreemd is, bij .zipfiles geeft ie 1x (standaard) achter 7zip weer, waarom? en hoe krijg je dat voor elkaar? misschien zit daar de oplossing? Does anybody out there know? (7zip.zip??? wat is dat)

[ Voor 10% gewijzigd door Mar2zz op 09-10-2008 20:10 ]
Wie weet krijgt Mozilla er een redelijk bedrag voor van bepaalde marktpartijen, iets waarvan wij niks weten. Of Mozilla nou die kant moet opgaan.....Ramon schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 18:12:
[...]
Wel beetje jammer dat ze bij mozilla hun tijd besteden aan zulke nutteloze dingen ....
[ Voor 72% gewijzigd door Sjah op 09-10-2008 20:27 ]
Anoniem: 221115
Hoe kan ik firefox dit ook laten doen?
http://www.cashloopholes....ons-save-time-effort.html
Firefox - Iphone
Iemand?
Het gebeurt trouwens niet altijd, maar meestal wel. Vooral als ik de pagina even open heb staan.
[ Voor 25% gewijzigd door Palomar op 13-10-2008 22:17 ]
bedoelde je https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/6549 surfcanyon?Mar2zz schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 19:37:
Ik heb ff gekeken en zag customizegoogle staan. Ik hoopte daarmee een addon te krijgen die het voor elkaar krijgt om van de gevonden resultaten woorden aan te klikken waarmee je het zoekresultaat nog strakker afstelt. Helaas is dat niet het geval, maar ik kan mij herinneren ooit zo een addon gehad te hebben, maar ik weet niet meer hoe die heet... customizegoogle is wel blijvertje, kan lekker veel mee ingesteld worden en die ads enzo zijn ook weg, en websites permanent uit de resultaten filteren zodat ik ze nooit meer vinden kan is ook prima! (ik denk daarbij vooral aan die linkfarm-websites die zoekresultaten indexeren ofzo..., maar waar je niks mee kunt)
Iemand?
Firefox - Iphone
typ een zoekwoord in google, bijvoorbeeld camera.
De results zijn varierend, maar er staan spiegelreflex en compact door elkaar. Met die addon die ik had kon je dan op compact klikken en dan gingen alle spiegelreflex weg, alsof je opnieuw met google zocht op camera + compact. Als je dan nog niet tevreden was, en je wil alleen de ixus lijn zien, dan selecteer je ixus, en dan is het dus alsof je hebt gezocht op camera + compact + ixus. En zo voorts. Geniale addon was dat...
Xippee misschien?Mar2zz schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 07:38:
Nee, maar ziet er wel aardig uit. Die ik had werkte zo:
typ een zoekwoord in google, bijvoorbeeld camera.
De results zijn varierend, maar er staan spiegelreflex en compact door elkaar. Met die addon die ik had kon je dan op compact klikken en dan gingen alle spiegelreflex weg, alsof je opnieuw met google zocht op camera + compact. Als je dan nog niet tevreden was, en je wil alleen de ixus lijn zien, dan selecteer je ixus, en dan is het dus alsof je hebt gezocht op camera + compact + ixus. En zo voorts. Geniale addon was dat...
ftp://ftp.mozilla.org/pub...fox/releases/3.1b1/win32/
alleen doen je addons het vervolgens niet ook niet met de nightly tester tools addon en ook niet middels about:config "extensions.checkCompatibility" choose false
Firefox - Iphone
ja tracemonkey zit erin alleen nog even activeren:Sjah schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:47:
En , is die veel sneller? Nieuwe JS engine zit er toch in?
1. Open about:config in your browser.
2. Paste javascript.options.jit.content into the filter.
3. Double-click the remaining preference to set the boolean to true.
maar om nou te zeggen dat hij veel sneller is?
Firefox - Iphone
Anoniem: 16195
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Anoniem: 100904
Ik weet niet of je Tracemonkey al hebt aanstaan, zo niet dan moet je die eerst ff aanzetten zoals al door anderen duidelijk beschreven.Anoniem: 16195 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:39:
Ik moet zeggen dat ik ook niet erg veel merk dat het ENORM sneller zou zijn, m'n verwachtingen + de hype konden niet op tegen de praktijkervaring.
Los daarvan, je merkt het verschil voornamelijk op sites die (zeer) zwaar op Javascript leunen zoals gmail, digg etc. Op de huis-tuin-en-keuken site zal je inderdaad geen/amper verschil merken.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Anoniem: 109288
Ja, door je UserChrome.css aan te passen:Anoniem: 109288 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 01:24:
Is het mogelijk om het kruisje waarmee je tabs sluit links op het tabblad te zetten in plaats van (standaard) rechts? Het liefst zonder een addon te installeren
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| .tab-image-middle, .tab-image-right { -moz-box-ordinal-group: 2 !important; } .tab-image-middle { padding-left: .5em !important; } .tab-close-button { display: -moz-box !important; visibility: collapse !important; } tab[selected="true"] .tab-close-button { visibility: visible !important; } |
Voor een vroege alpha versie vind ik het alleraardigst werken. Snelheid is natuurlijk niet zoals op de gewone browser, maar toch nog vrij redelijk.
Hoe kan ik dit veranderen? Denk dat de instelling is gewijzigd doordat me kat weer eens over me laptop heeft gelopen.
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Henk007 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 21:14:
Dit is geen Firefox probleem.
Zie mijn post:
Henk007 in "[Firefox 3.0] Wat vinden we ervan?"
en de antwoorden daarop. Het ligt er dus aan op welke manier de server de plaatjes serveert.
Ik zit nu in Google Chrome en die doet hetzelfde.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Helaas kan ik nergens meer de optie vinden om de bladwijzers te centreren.
In Firefox 2 was er een optie waarmee dit kon en je alle knoppen kon verslepen et cetera.
Edit:
Gevonden: Beeld, Werkbalken, Aanpassen.
[ Voor 9% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 24-10-2008 01:44 ]
Is er al een oplossing voor dit probleem? Vind dit namelijk ook wel irritant.Mar2zz schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:04:
[...]
Geprobeerd, maar mag niet baten, 7zip stond er al tussen, ik heb het zo geprobeerd, maar ik heb ook nog expres opnieuw ernaar gebladerd en dan doet ie het ook niet. Elke keer moet ik weer ok klikken terwijl het vinkje voor onthouden netjes aanstaat.
Nog vreemder vind ik het voor .nzb's, die moet ie gewoon opslaan, niks geen rare actie dus, en dat vraagt ie ook elke keer weer... (zou het komen doordat het stiekem .xml files zijn???)
Wat overigens vreemd is, bij .zipfiles geeft ie 1x (standaard) achter 7zip weer, waarom? en hoe krijg je dat voor elkaar? misschien zit daar de oplossing? Does anybody out there know? (7zip.zip??? wat is dat)
[afbeelding]
Dat komt door de content-type die wordt meegestuurd (octet-stream). Of dit uit te preffen is weet ik nietNaboo schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:07:
Even een vraagje: sinds kort als ik met google naar plaatjes zoek en ik klik dan op de afbeelding bovenaan, dan wil FireFox hem meteen opslaan ipv de uitvergrote versie te bekijken.
Hoe kan ik dit veranderen? Denk dat de instelling is gewijzigd doordat me kat weer eens over me laptop heeft gelopen.
Anoniem: 399
Het werd iets meer dan een weekje (de gaten zitten nog in de muur en de Hilti ligt te pingen bij het afkoelen...Anoniem: 399 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 20:20:
Ja, in theorie zijn die het allemaal niet, that's tha shite
Ik kijk even een weekje, als het volgende week met een internet verbinding nog zo is ga ik het eens aanmelden.
Niet toevallig iemand met Avira Antivirus die hetzelfde probleem heeft?
The morale of this story is, avoid crappy internet like the plague.
Anoniem: 119722
FF wordt dan afgesloten nadat je al dan niet de foutmelding verzonden hebt. Erg irritant. Ik heb al eens het register schoongemaakt enzo. maar dat hielp niet.De foutmelding komt niet bij iedere website voor, maar bij een aantal.
AppName: firefox.exe AppVer: 1.9.0.3188 ModName: msvcr80.dll
ModVer: 8.0.50727.1433 Offset: 0004f029
Ik wil graag dat het scrollen op pagina's dmv de middelste muisknop (veel) sneller gaat, dit gaat naar mijn gevoel veel te langzaam.
Ik heb hiervoor Opera 9.62 gebruikt en dat scrollde precies goed!
Nu ben ik gaan kijken bij about:config, maar echt veel snap ik er niet van, iemand een idee mss?

Hij staat vet gedrukt: Zet smoothScroll eens uit.RnB schreef op woensdag 05 november 2008 @ 08:22:
Kan iemand mij helpen met een instelling?
Ik wil graag dat het scrollen op pagina's dmv de middelste muisknop (veel) sneller gaat, dit gaat naar mijn gevoel veel te langzaam.
Ik heb hiervoor Opera 9.62 gebruikt en dat scrollde precies goed!
Nu ben ik gaan kijken bij about:config, maar echt veel snap ik er niet van, iemand een idee mss?
[afbeelding]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Het mag alleen net wat sneller, net als de smooth scroll bij Opera.
Of zit ik hier nu iets te vragen wat helemaal niet kan?
Oh, maar het schijnt wel te kunnen: Increasing mouse scroll speed in firefox
(Gevonden met: [google=firefox scroll speed])
[ Voor 56% gewijzigd door Room42 op 05-11-2008 10:36 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
En heel erg bedankt, had ik zelf ook wel kunnen zoeken.

Perfect! Het werkt als een tierelier, nu scrollt ie net zo lekker als Opera.
[ Voor 24% gewijzigd door RnB op 05-11-2008 10:47 ]
Dat is echt helemaal afhankelijk van de extensies. Als je bijvoorbeeld Adblock met de "Malware Domains" subscribtion neemt, duurt het opstarten flink langer en vreet hij aanzienlijk meer geheugen. Maar over de snelheid van "5 extensies" is dus niets te zeggen.Mr_gadget schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:19:
Is het eigenlijk bekend of FF trager wordt door de extensies? Ik heb er nu 5 geinstalleerd maar Firefox is echt merkbaar trager met laden, zeker met het laden van filmpjes...en kunnen bookmarks ook nog een significante invloed hebben? Misschien ligt het daaraan.
Ik heb zelf een aantal extensies:
tinymenu
adblock plus
noscript
cslite
IEtab
download status bar
websearch pro
Maar firefox is nog steeds lekker vlot aan het browsen. (al duurt de eerste opstart iets te lang naar mijn zin).
Adblock download wel advertensies, daardoor is het moeilijk te detecteren.Mar2zz schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:55:
Je hebt ook extensies die firefox sneller maken. Waaronder ook adblock plus, NoScript bijvoorbeeld. Die eerste blokkeert advertenties (dus die hoeven niet gedownload)
Adblock Plus: Save your time and traffic
Ever been annoyed by all those ads and banners on the internet that often take longer to download than everything else on the page? Install Adblock Plus now and get rid of them. Right-click on a banner and choose “Adblock” from the context menu — the banner won’t be downloaded again. Maybe even replace parts of the banner address with star symbols to block similar banners as well. Or choose a filter subscription, then even this simple task will usually be unnecessary: the filter subscription will block most advertisements fully automatically.
Ga zo denk flash opnieuw installeren. Maar het is wel frappant.
Werk je toevallig met een nightly? Zo ja, dat is een bekend probleem. Bij mij werkt de nieuwe Hotmail in Firefox 3.0.3 in ieder geval goed...Sebazzz schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 10:15:
Krijg iemand Hotmail werkend in Firefox? Ze hebben het helemaal vernieuwd maar ik kan niksLinksonder staat laden... en ik kan geen email bekijken of verwijderen.
[...]
Adblock download wel advertensies, daardoor is het moeilijk te detecteren.
Anoniem: 32279
Bijv. zoek in uw buurt werkt niet als ik adblock plus aan heb staan, geen idee hoe dat kan. Zou fijn zijn als iemand een oplossing weet, nu moet ik steeds firefox sluiten, weer aanzetten, adblock uitdoen en naar marktplaats gaan voordat hij het weer doet..
excluden? Wist niet dat dat kon... heb wat zitten proberen, maar krijg het niet voor elkaar. Hoe kan je een site in de exclude list zetten?MsG schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 19:55:
Je kan marktplaats toch gewoon excluden? Ik ben gewoon geabboneerd op een bepaald filter en heb nergens last van. Dat je die herhalende stroken krijgt duidt op een te streng gefilterd iets. Op google zijn geloof ik meer slachtoffers.
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 09-11-2008 21:28 ]
@@*.tweakers.netAnoniem: 32279 schreef op zondag 09 november 2008 @ 21:25:
[...]
excluden? Wist niet dat dat kon... heb wat zitten proberen, maar krijg het niet voor elkaar. Hoe kan je een site in de exclude list zetten?
@@*.marktplaats.nl
Zoals MsG het zegt, zo moet je een website toestaan. Dat zorgt ervoor dat op tweakers.net automatisch alle advertenties worden weergegeven, ongeacht de bron. Als je dus een free abbo hebt op tweakers dan werkt die regel van sjaakduhuuuhl niet volgens de tweakers.net-regels...
Oh ok. Ik zette hem er eigenlijk om "scheinheiligheidsredenen" erbij. Voor Marktplaats is het wel voldoende omdat het om componenten van marktplaats gaat.
Even getest: Om heel tweakers uit te sluiten doe je dit:
1
| @@|http://*tweakers.net/ |
Ik zat dus aardig in de richting
[ Voor 79% gewijzigd door Room42 op 10-11-2008 11:27 ]
Maar voor marktplaats is dat van sjaak dus juist wel goed. Want bij marktplaats gaat het om de verknipte layout en niet zozeer dat je de reclame zo graag wil zien. Bij tweakers ook niet natuurlijk, maar daar moet hetMar2zz schreef op maandag 10 november 2008 @ 08:52:
Wat sjaakduhuul zegt klopt niet, dat is geen goede exclude. Als je dan bijvoorbeeld op tweakers.net surft, met die regel, dan zie je nog geen advertenties, want die advertenties komen niet van tweakers.net, maar van een andere host. Een regel op die manier toevoegen doe je dus eigenlijk alleen om een website toe te staan waarvan je wel advertenties wilt zien, je voegt dus de bron van de advertentie toe.
Zoals MsG het zegt, zo moet je een website toestaan. Dat zorgt ervoor dat op tweakers.net automatisch alle advertenties worden weergegeven, ongeacht de bron. Als je dus een free abbo hebt op tweakers dan werkt die regel van sjaakduhuuuhl niet volgens de tweakers.net-regels...
Firefox - Iphone
Nounounou, geniaal. 15 verschillende Digg/Del.ici.ous etc addons, google Toolbar

Bedankt allen voor de hulp, ga er vanavond even mee aan de slag.Mar2zz schreef op maandag 10 november 2008 @ 08:52:
Wat sjaakduhuul zegt klopt niet, dat is geen goede exclude. Als je dan bijvoorbeeld op tweakers.net surft, met die regel, dan zie je nog geen advertenties, want die advertenties komen niet van tweakers.net, maar van een andere host. Een regel op die manier toevoegen doe je dus eigenlijk alleen om een website toe te staan waarvan je wel advertenties wilt zien, je voegt dus de bron van de advertentie toe.
Anoniem: 35475
Ik heb een paar maanden geleden WhizzBBcode gecreerd en in gebruik. Met deze extensie kan ik op alle fora die BBcode-ondersteund bepaalde smileys (
Bij de eerst volgende update zal er ook <a href>-tags worden toegevoegd, zodat je op alle overige non-BBcode-fora ook de smilies kan gebruiken.
[/quote]
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 35475 op 11-11-2008 12:09 ]
Anoniem: 281138
Ook heb ik problemen met Gmail/iGoogle. Kan daar gewoon niet meer inloggen. Na invoer van m'n wachtwoord verschijnt gewoon het inlogscherm weer. Na verwijderen van cookies lukt het wel, maar net als bij Youtube: bij de volgende keer Firefox opstarten weer terug bij af.
Heb het vaker gehad dat na het browsen via mijn bookmark dat hij er dan toch getoont wordt, wie kan mij hiermee helpen want ik wordt er toch wel erg moe van om steeds de bookmark te moeten verwijderen en dan te adden.
Of heb ik iets over het hoofd gezien?
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |
Ik krijg bij een aantal bookmarks geen Favicons te zien. de GOT sleutel komt wel netjes, maar de FP icon dan weer niet! Dit heb zo bij een paar terwijl mijn andere bookmarks wél allemaal netjes een icoontje geven. Iemand die hier een fix voor heeft?
2e.
Flash is helemaal kapot in firefox 3.0.4 bij mij. Ik heb gewoon IE tab als add-ons en daarin pakt hij wel flash.
Ik heb versie 10 de allerlaatste maar TOCH wil hij 9 hebben bij alles. Dus alles met flash werkt niet hier!
Bekend?
[ Voor 3% gewijzigd door Tomino op 25-11-2008 21:13 ]
Worden die niet automatisch opgehaald?Sjah schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:31:
Over de favicons, nu je dat nieuwe JSON formaat hebt voor export, doet die de favicons van je favorieten niet onthouden.
Heb nu al op 2pc's met de nieuwste FF en Flash dat bij youtube of een flash spelletje de browser vastloopt, een error geeft in windows of een error van firefox geeft.
iemand een idee wat dit is en hoe ene oudere flash versie te vinden (9.0.115 bv). Mijn moeder wil weer zylom spelletjes doen, maar met een vastlopende flash gaat het niet goed.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Heeft iemand hier een (werkende) oplossing voor? Ik gebruik Firefox icm Windows en OS X.
Altijd geloof ikSjah schreef op maandag 01 december 2008 @ 06:13:
Dat langzaam scrollen op pagina's met achtergrond, sinds welke versie is dat?
[ Voor 9% gewijzigd door Sebazzz op 01-12-2008 08:02 ]
[ Voor 46% gewijzigd door Sjah op 01-12-2008 13:34 ]
En die tab-swtiching feature ziet er wicked uit, veel strakker dan wat IE7 biedt.
Enig minpunt vind ik dat plusje in de hoek, om tabs te openen.Daar had je tot nu toe gewoon de tabknop voor, je kon ZELF bepalen of je die wilde... Achja zal erwel mee te maken hebben dat Fx een grote browser aan worden is, waar ook onhandig publiek op afkomt, die niet weet hoe ze zoiets aanzetten.
[ Voor 94% gewijzigd door Sjah op 01-12-2008 17:37 ]
Anoniem: 93798
Tomino schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:13:
Vooruit 2 dingen:
Ik krijg bij een aantal bookmarks geen Favicons te zien. de GOT sleutel komt wel netjes, maar de FP icon dan weer niet! Dit heb zo bij een paar terwijl mijn andere bookmarks wél allemaal netjes een icoontje geven. Iemand die hier een fix voor heeft?
Misschien kan dit programma een oplossing bieden voor jullie problemen ...Sjah schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:31:
Over de favicons, nu je dat nieuwe JSON formaat hebt voor export, doet die de favicons van je favorieten niet onthouden.
meuk: AM-DeadLink 3.3
edit: is niet compatibel met Firefox 3 blijkbaar
of Favicons Downloader 0.3 : https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/8255
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 93798 op 02-12-2008 18:34 ]
Die tab functie is er inmiddels al weer uit gehaald, omdat ze het niet goed genoeg vonden. Beta 2 moet een dezer dagen uitkomen, daar is ook die tab functie uitgehaald en weer de 'oude' versie van Firefox 3 erin gedaan. De nieuwe tab functie zal pas in Firefox 3.2 komen.Sjah schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:50:
En die tab-swtiching feature ziet er wicked uit, veel strakker dan wat IE7 biedt.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 16195 op 06-12-2008 10:29 . Reden: plaatje werkte niet ]
Ik heb nl veel addons en dan heb ik zo'n lange lijst opties
Anoniem: 281504
Ga naar Tools -> Add-ons -> Get Add-ons (of in NL: Extra -> Add-ons -> Add-ons verkrijgen) en zoek naar "customize context menu".Gleighton schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 12:28:
Is het ook mogelijk om met behulp van een addon de opties bij rechtermuisklik te veranderen?
Ik heb nl veel addons en dan heb ik zo'n lange lijst opties
Ga naar Tools -> Add-ons -> Get Add-ons (of in NL: Extra -> Add-ons -> Add-ons verkrijgen) en zoek naar "forms".Anoniem: 281504 schreef op zondag 07 december 2008 @ 15:20:
Kan je d.m.v. een addon / script ook ervoor zorgen dat forms automatisch ingevuld worden ? Ik weet niet of dit een beetje duidelijk is, maar er is een site die ik vaak gebruik om reistijden op te zoeken. De vertrekplaats en bestemming blijven gelijk maar de datum is de variabele.
Succes!
[ Voor 32% gewijzigd door Room42 op 07-12-2008 16:01 ]
Nog even hierover, weet iemand een extensie die hetzelfde biedt? Ik heb even gezocht, maar 't lijkt allemaal net even anders....Anoniem: 100904 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:42:
[...]
Die tab functie is er inmiddels al weer uit gehaald, omdat ze het niet goed genoeg vonden.
Vreemd dat daar Firefox 2.0.0.14 in de user agent staat?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Beta 1 is de laatste (niet-nightly). Beta 1 is overigens zeer stabiel en snel. Ik gebruik het met veel plezier (Tracemonkey aan).
Ctrl-Tab. NB: deze werkt niet lekker met de laatste nightly en Fx 3.1 beta 2.Sjah schreef op zondag 07 december 2008 @ 16:09:
[...]
Nog even hierover, weet iemand een extensie die hetzelfde biedt? Ik heb even gezocht, maar 't lijkt allemaal net even anders....
Waarschijnlijk dat hij zijn useragent heeft aangepast vanwege UA sniffing op sommige sites.Ramon schreef op zondag 07 december 2008 @ 16:17:
[...]
Vreemd dat daar Firefox 2.0.0.14 in de user agent staat?
hoezo verouderde versieSebazzz schreef op zondag 07 december 2008 @ 16:31:
Dat is nog eens verouderde versie ook
Beta 1 is de laatste (niet-nightly). Beta 1 is overigens zeer stabiel en snel. Ik gebruik het met veel plezier (Tracemonkey aan).
PreciesAnoniem: 100904 schreef op zondag 07 december 2008 @ 18:19:
[...]
Waarschijnlijk dat hij zijn useragent heeft aangepast vanwege UA sniffing op sommige sites.
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 16195 op 08-12-2008 10:14 . Reden: tikfouten ]
Dat is 3.2 alpha 2. Uhh, ow wacht. Ik dacht 3.1Anoniem: 16195 schreef op maandag 08 december 2008 @ 09:57:
[...]
hoezo verouderde versiedit was op de dag van plaatsing de meest recente nightly build..
Belangrijkste veranderingen:
- tracemonkey (nieuwe Javascript engine) standaard aan
- private browsing
- tab tear off (mogelijkheid om een tab van het ene naar het andere venster te slepen of een nieuw venster aan te maken)
- acid3: 93/100
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 100904 op 08-12-2008 22:52 ]
Die past ie automatisch aan, omdat de website dat aangeeft. Het beste kun je dus even contact zoeken met de makers, is beter dan alleen voor jezelf oplossen.JanW schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:52:
Heeft iemand misschien enig idee hoe je de standaard tekenset wijzigt voor sommige sites? Als ik soms naar bepaalde sites ga (bijvoorbeeld http://fminside.nl/) dat hij dan de tekenset wijzigt naar Unicode waardoor een ë een vraagteken in een ruit wordt.
Tot die tijd, kun je met https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/8493 wel het probleem oplossen. Even die extensie van de site van de maker downloaden of een account aanmaken bij de add-on-site.
Anoniem: 281504
Dankje ! De addon Autofill forms doet min of meer wat ik er van verwacht. Ik had wel gezocht op google en in deze thread, maar blijkbaar met verkeerde woorden want ik vond geen relevante resultaten.Room42 schreef op zondag 07 december 2008 @ 16:00:
Jongens, een beetje eigen inzet mag wel, hoor.
[...]
Ga naar Tools -> Add-ons -> Get Add-ons (of in NL: Extra -> Add-ons -> Add-ons verkrijgen) en zoek naar "customize context menu".
[...]
Ga naar Tools -> Add-ons -> Get Add-ons (of in NL: Extra -> Add-ons -> Add-ons verkrijgen) en zoek naar "forms".
Succes!
Zotero, ontwikkeld door de George Mason University.
Voor als je met een essay (zoals ik) of een wetenschappelijke publicatie bezig bent een must! Het is een reference manager en het is mogelijk om je referenties in Word (2003, 2004 Mac, 2007 en met de nieuwe 1.5 beta ook Word 2008 Mac ) en openoffice te zetten. Daarnaast wordt het vaak gebruikt als notieblok tijdens het surfen (door bijvoorbeeld snapshots van pagina's te maken). De nieuwe zotero 1.5 zal syncing mogelijkheden krijgen en zal daardoor ook geschikt zijn voor samenwerking.
Maar je hebt voor referenies toch programma's zoals Endnote??
Er zijn verschillende redenen waarom zotero naar mijn insziens beter is dan Endnote/Reference Manager (heb met beiden gewerkt). Het is niet omdat zotero gratis en open source is (t.o.v. een eurotje of 100), maar vooral omdat zotero stabieler is, direct referenties kan halen uit webpagina's (Pubmed, Web of Science, Google Scholar bijvoorbeeld), referenties kan indelen in mappen en tags, pdf automatisch met je referentie downloaden, etc etc.
En doordat er steeds meer mensen de overstap maken van Endnote naar Zotero, doordat Zotero voor veel mensen toch wel superieur is aan een gedrocht van 100 euro, is er maar één ding dat Endnote kan doen: Zotero aanklagen natuurlijk! http://crookedtimber.org/2008/09/30/gmu-sued-for-zotero/
Endnote heeft eigenlijk geen poot om op te staan (dat is tenminste de strekking van de meeste artikelen die ik erover gelezen heb), maar ja, als je niet capabel genoeg bent om innovatief te zijn en alleen maar steunt op dure universiteitscontracten en je vroegere (bijna) monopoliepositie dan moet je wat he...maar nu ga ik een beetje offtopic...
Ach ik brabbel maar door, hier enkele ervaringen:
https://addons.mozilla.or...splay/3504?show=20&page=2
Een ander vraagje:
ik ben nu ook een beetje aan het surfen met Opera 9.63. Die scrollt echt heerlijk soepel door pagina's heen, dit werkt niet zo lekker in FF3 vind ik. Ook niet als ik vloeiend schuiven aanvink in de opties. Iemand die weet hoe ik dat kan fixen? Of wordt dit verbeterd in de nieuwe FF3.1?
[ Voor 21% gewijzigd door vogelaarke135 op 16-12-2008 18:17 ]
vogelaarke135
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Firefox 3.0.5 fixes several issues found in Firefox 3.0.4: * Fixed several security issues. * Fixed several stability issues. * Official releases for the Bengali, Esperanto, Galician, Hindi, and Latvian languages are now available. * Replaced the End-User License Agreement with a new "Know Your Rights" info bar on initial install. * When installing multiple signed XPIs simultaneously, previous versions of Firefox would fail. * Fixed several issues found in the accessibility implementation. * Added the ability to send OS-specific system notes in the crash reporter. * See the Firefox 3.0.4 release notes for changes in previous releases. |
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Perfect, Menu Editor was precies wat ik zocht, bedankt!Room42 schreef op zondag 07 december 2008 @ 16:00:
Jongens, een beetje eigen inzet mag wel, hoor.
[...]
Ga naar Tools -> Add-ons -> Get Add-ons (of in NL: Extra -> Add-ons -> Add-ons verkrijgen) en zoek naar "customize context menu".
Succes!
zo zie je maar dat die "critical update" van IE7 niet op zich stond.
De andere browsers hadden dezelfde problemen, Opera eergister en nu FireFox.
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Firefox 3.0.5 was een geplande release. Dit had niets met IE te maken. Firefox 3.0.6 staat al weer gepland voor 3 februari. Dit is de normale update cycle van Mozilla, dat het nou toevallig samenviel met de nood-fix voor IE is punt 2. Meer achtergronden zijn hier te vinden.quartex schreef op donderdag 18 december 2008 @ 18:25:
[...]
zo zie je maar dat die "critical update" van IE7 niet op zich stond.
De andere browsers hadden dezelfde problemen, Opera eergister en nu FireFox.
Dit topic is gesloten.