[Firefox 3.0] Wat vinden we ervan? Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 44.453 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:57

MsG

Forumzwerver

Ik heb als optie dat oude tabs opnieuw worden geopend bij het opnieuw starten van FF. Is er ook een optie om dit te krijgen + de startpagina in een tab? Ik krijg namelijk mijn startpagina niet meer te zien automatisch.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
@msg daarvoor kun je googlen op lock tab (zit volgens mij ook in tabmixplus, maar is ook als losse addon). Die lockt een tab zodat die altijd hetzelfde blijft (bv google ofzo, ik heb Brief daar, een RSS reader, handig!)

Wie o wie heeft de oplossing voor het ultravreemde gedrag van firefox dat ie niet onthoudt wat ie moet doen met bijvoorbeeld .zip,.7z of .nzb bestanden? moet elke keer weer zeggen openen met 7zip of downloaden, elke keer weer, hij slaat geen ene reet op. In FF 2.xxxx was dat ook al zo, en ik dacht er met 3.0 vanaf te zijn, maar ik klik me weer tot ik een ons weeg, al geruime tijd zonder het door te hebben, dat betekent dat ik gewend ben aan dit rare gedrag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-06 18:54
Ik heb een tijdje de add-on GooglePreview :) Is erg handig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woefke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mar2zz schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 13:25:

[...]

Wie o wie heeft de oplossing voor het ultravreemde gedrag van firefox dat ie niet onthoudt wat ie moet doen met bijvoorbeeld .zip,.7z of .nzb bestanden? moet elke keer weer zeggen openen met 7zip of downloaden, elke keer weer, hij slaat geen ene reet op. In FF 2.xxxx was dat ook al zo, en ik dacht er met 3.0 vanaf te zijn, maar ik klik me weer tot ik een ons weeg, al geruime tijd zonder het door te hebben, dat betekent dat ik gewend ben aan dit rare gedrag...
Weet ik ook meteen dat ik niet de enige ben. Bij mij weet hij soms niet wat hij met nzb's moet. Waar dat rare gedoe vandaan komt is mij ook een raadsel.

Om het op te lossen kun je altijd dit proberen:
Tools > options > applications en daar de juiste applicatie nog eens instellen. Ik gebruik standaard winrar dus bij mij staat daar wat anders, maar iig moet je voor de 7z bestanden klikken op 'Use other'. Daarna zal er zich een lijst met programma's openen. Staat 7zip daar niet tussen, even op 'browse' klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
http://www.telegraaf.nl/d...je_te_vinden__.html?p=1,2

Erg aardige extensie, maar niet leuk dat die in de volgende versie meekomt. Heb liever een kale browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:34
Mar2zz schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 13:25:
@msg daarvoor kun je googlen op lock tab (zit volgens mij ook in tabmixplus, maar is ook als losse addon). Die lockt een tab zodat die altijd hetzelfde blijft (bv google ofzo, ik heb Brief daar, een RSS reader, handig!)

Die addon die je bedoelt is heel waarschijnlijk PermaTabs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 17:27
Sjah schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 17:15:
http://www.telegraaf.nl/d...je_te_vinden__.html?p=1,2

Erg aardige extensie, maar niet leuk dat die in de volgende versie meekomt. Heb liever een kale browser.
Ik vraag me af hoe ze met WiFi (WLAN) signalen erachter willen komen waar ik ben? Bovendien is de feature meteen nutteloos als je niet via wlan internet gebruikt? Ik weet niet hoor maar het klinkt me ongeloofwaardig in de oren.

Hier heb je meer info. http://labs.mozilla.com/2008/10/introducing-geode/

De Telegraaf lijkt net de t.net redactie met hun halve artikelen 8)7

Wel beetje jammer dat ze bij mozilla hun tijd besteden aan zulke nutteloze dingen ....

[ Voor 6% gewijzigd door Ramon op 09-10-2008 21:05 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Woefke schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 02:58:
[...]
Weet ik ook meteen dat ik niet de enige ben. Bij mij weet hij soms niet wat hij met nzb's moet. Waar dat rare gedoe vandaan komt is mij ook een raadsel.

Om het op te lossen kun je altijd dit proberen:
Tools > options > applications en daar de juiste applicatie nog eens instellen. Ik gebruik standaard winrar dus bij mij staat daar wat anders, maar iig moet je voor de 7z bestanden klikken op 'Use other'. Daarna zal er zich een lijst met programma's openen. Staat 7zip daar niet tussen, even op 'browse' klikken.
Geprobeerd, maar mag niet baten, 7zip stond er al tussen, ik heb het zo geprobeerd, maar ik heb ook nog expres opnieuw ernaar gebladerd en dan doet ie het ook niet. Elke keer moet ik weer ok klikken terwijl het vinkje voor onthouden netjes aanstaat.

Nog vreemder vind ik het voor .nzb's, die moet ie gewoon opslaan, niks geen rare actie dus, en dat vraagt ie ook elke keer weer... (zou het komen doordat het stiekem .xml files zijn???)

Wat overigens vreemd is, bij .zipfiles geeft ie 1x (standaard) achter 7zip weer, waarom? en hoe krijg je dat voor elkaar? misschien zit daar de oplossing? Does anybody out there know? (7zip.zip??? wat is dat)

Afbeeldingslocatie: http://img375.imageshack.us/img375/5499/fftoepassingenzs4.png

[ Voor 10% gewijzigd door Mar2zz op 09-10-2008 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Ja voor nzb's heb ik er ook altijd al last van, oplossing is onbekend.
Ramon schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 18:12:
[...]
Wel beetje jammer dat ze bij mozilla hun tijd besteden aan zulke nutteloze dingen ....
Wie weet krijgt Mozilla er een redelijk bedrag voor van bepaalde marktpartijen, iets waarvan wij niks weten. Of Mozilla nou die kant moet opgaan.....

[ Voor 72% gewijzigd door Sjah op 09-10-2008 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221115

Ik heb nu om precies te zijn FF 3.03, maar als ik vieo's bekijk die in een pagina geïmplementeerd zijn met mediaplayer worden deze heel erg klein, iets van 100x100 pixels. IE past het beeldformaat gewoon aan aan de reolutie van het filmpje.

Hoe kan ik firefox dit ook laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 11:08

babybox

Win7

200 handige firefox addons voor alles en nog wat mooi gegroepeerd op functies, kon het niet laten met jullie te delen :9

http://www.cashloopholes....ons-save-time-effort.html

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik heb ff gekeken en zag customizegoogle staan. Ik hoopte daarmee een addon te krijgen die het voor elkaar krijgt om van de gevonden resultaten woorden aan te klikken waarmee je het zoekresultaat nog strakker afstelt. Helaas is dat niet het geval, maar ik kan mij herinneren ooit zo een addon gehad te hebben, maar ik weet niet meer hoe die heet... customizegoogle is wel blijvertje, kan lekker veel mee ingesteld worden en die ads enzo zijn ook weg, en websites permanent uit de resultaten filteren zodat ik ze nooit meer vinden kan is ook prima! (ik denk daarbij vooral aan die linkfarm-websites die zoekresultaten indexeren ofzo..., maar waar je niks mee kunt)

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Meer mensen last dat www.nu.nl de hele browser traag maakt (menuutjes enzo) ? Ik heb het sinds vandaag en al tijden geen nieuwe add-ons geinstalleerd.

Het gebeurt trouwens niet altijd, maar meestal wel. Vooral als ik de pagina even open heb staan.

[ Voor 25% gewijzigd door Palomar op 13-10-2008 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

Mar2zz schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 19:37:
Ik heb ff gekeken en zag customizegoogle staan. Ik hoopte daarmee een addon te krijgen die het voor elkaar krijgt om van de gevonden resultaten woorden aan te klikken waarmee je het zoekresultaat nog strakker afstelt. Helaas is dat niet het geval, maar ik kan mij herinneren ooit zo een addon gehad te hebben, maar ik weet niet meer hoe die heet... customizegoogle is wel blijvertje, kan lekker veel mee ingesteld worden en die ads enzo zijn ook weg, en websites permanent uit de resultaten filteren zodat ik ze nooit meer vinden kan is ook prima! (ik denk daarbij vooral aan die linkfarm-websites die zoekresultaten indexeren ofzo..., maar waar je niks mee kunt)

Iemand?
bedoelde je https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/6549 surfcanyon?

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Nee, maar ziet er wel aardig uit. Die ik had werkte zo:
typ een zoekwoord in google, bijvoorbeeld camera.
De results zijn varierend, maar er staan spiegelreflex en compact door elkaar. Met die addon die ik had kon je dan op compact klikken en dan gingen alle spiegelreflex weg, alsof je opnieuw met google zocht op camera + compact. Als je dan nog niet tevreden was, en je wil alleen de ixus lijn zien, dan selecteer je ixus, en dan is het dus alsof je hebt gezocht op camera + compact + ixus. En zo voorts. Geniale addon was dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Mar2zz schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 07:38:
Nee, maar ziet er wel aardig uit. Die ik had werkte zo:
typ een zoekwoord in google, bijvoorbeeld camera.
De results zijn varierend, maar er staan spiegelreflex en compact door elkaar. Met die addon die ik had kon je dan op compact klikken en dan gingen alle spiegelreflex weg, alsof je opnieuw met google zocht op camera + compact. Als je dan nog niet tevreden was, en je wil alleen de ixus lijn zien, dan selecteer je ixus, en dan is het dus alsof je hebt gezocht op camera + compact + ixus. En zo voorts. Geniale addon was dat...
Xippee misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ja! Wat een naam ook, niet raar dat ik het vergeten ben... Thx! gelijk weer geinstalled. scheelt weer copy pastes enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

de eerste beta ff3.1 is uit

ftp://ftp.mozilla.org/pub...fox/releases/3.1b1/win32/

alleen doen je addons het vervolgens niet ook niet met de nightly tester tools addon en ook niet middels about:config "extensions.checkCompatibility" choose false

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
En , is die veel sneller? Nieuwe JS engine zit er toch in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

Sjah schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:47:
En , is die veel sneller? Nieuwe JS engine zit er toch in?
ja tracemonkey zit erin alleen nog even activeren:
1. Open about:config in your browser.
2. Paste javascript.options.jit.content into the filter.
3. Double-click the remaining preference to set the boolean to true.
maar om nou te zeggen dat hij veel sneller is?

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16195

Ik moet zeggen dat ik ook niet erg veel merk dat het ENORM sneller zou zijn, m'n verwachtingen + de hype konden niet op tegen de praktijkervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-06 19:53

Sebazzz

3dp

Je kan ook nog javascript.options.jit.chrome aanzetten. Zo gebruikt hij tracemonkey ook voor de UI.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100904

Anoniem: 16195 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:39:
Ik moet zeggen dat ik ook niet erg veel merk dat het ENORM sneller zou zijn, m'n verwachtingen + de hype konden niet op tegen de praktijkervaring.
Ik weet niet of je Tracemonkey al hebt aanstaan, zo niet dan moet je die eerst ff aanzetten zoals al door anderen duidelijk beschreven.

Los daarvan, je merkt het verschil voornamelijk op sites die (zeer) zwaar op Javascript leunen zoals gmail, digg etc. Op de huis-tuin-en-keuken site zal je inderdaad geen/amper verschil merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

En vooral niet te vergeten: Hyves. Een knap staaltje inefficiënt programmeren.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Dus Chrome blijft sneller? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109288

Is het mogelijk om het kruisje waarmee je tabs sluit links op het tabblad te zetten in plaats van (standaard) rechts? Het liefst zonder een addon te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 109288 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 01:24:
Is het mogelijk om het kruisje waarmee je tabs sluit links op het tabblad te zetten in plaats van (standaard) rechts? Het liefst zonder een addon te installeren
Ja, door je UserChrome.css aan te passen:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
.tab-image-middle, .tab-image-right {
  -moz-box-ordinal-group: 2 !important;
}

.tab-image-middle {
  padding-left: .5em !important;
}

.tab-close-button {
  display: -moz-box !important;
  visibility: collapse !important;
}

tab[selected="true"] .tab-close-button {
    visibility: visible !important;
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fennec op de desktop. Natuurlijk geen vervanger van de normale browser natuurlijk, maar het is grappig om te zien hoe Firefox Mobile (Fennec) er uit gaat zien. Het is een zip bestand, dus installatie is niet nodig.

Voor een vroege alpha versie vind ik het alleraardigst werken. Snelheid is natuurlijk niet zoals op de gewone browser, maar toch nog vrij redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Even een vraagje: sinds kort als ik met google naar plaatjes zoek en ik klik dan op de afbeelding bovenaan, dan wil FireFox hem meteen opslaan ipv de uitvergrote versie te bekijken.

Hoe kan ik dit veranderen? Denk dat de instelling is gewijzigd doordat me kat weer eens over me laptop heeft gelopen. :(

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Henk007 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 21:14:
Dit is geen Firefox probleem.
Zie mijn post:
Henk007 in "[Firefox 3.0] Wat vinden we ervan?"
en de antwoorden daarop. Het ligt er dus aan op welke manier de server de plaatjes serveert.
Ik zit nu in Google Chrome en die doet hetzelfde.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:52

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Zijn er al oplossingen om firefox lekkerder te laten werken met filmpjes? Hij laad ze bij mij altijd trager dan in IE en belast de Cpu veel meer..soms wel 60% :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Laatst online: 23-06 18:54
Als het over Flashfilmpjes gaat, download dan de laatste flash player eens (v10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb net mijn besturingssysteem opnieuw geïnstalleerd, Firefox 3 geïnstalleerd en een back-up van de bladwijzers teruggezet.

Helaas kan ik nergens meer de optie vinden om de bladwijzers te centreren.

In Firefox 2 was er een optie waarmee dit kon en je alle knoppen kon verslepen et cetera.

Edit:

Gevonden: Beeld, Werkbalken, Aanpassen.

[ Voor 9% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 24-10-2008 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werewolf336
  • Laatst online: 24-08-2020
Mar2zz schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:04:
[...]

Geprobeerd, maar mag niet baten, 7zip stond er al tussen, ik heb het zo geprobeerd, maar ik heb ook nog expres opnieuw ernaar gebladerd en dan doet ie het ook niet. Elke keer moet ik weer ok klikken terwijl het vinkje voor onthouden netjes aanstaat.

Nog vreemder vind ik het voor .nzb's, die moet ie gewoon opslaan, niks geen rare actie dus, en dat vraagt ie ook elke keer weer... (zou het komen doordat het stiekem .xml files zijn???)

Wat overigens vreemd is, bij .zipfiles geeft ie 1x (standaard) achter 7zip weer, waarom? en hoe krijg je dat voor elkaar? misschien zit daar de oplossing? Does anybody out there know? (7zip.zip??? wat is dat)

[afbeelding]
Is er al een oplossing voor dit probleem? Vind dit namelijk ook wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:34
Naboo schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:07:
Even een vraagje: sinds kort als ik met google naar plaatjes zoek en ik klik dan op de afbeelding bovenaan, dan wil FireFox hem meteen opslaan ipv de uitvergrote versie te bekijken.

Hoe kan ik dit veranderen? Denk dat de instelling is gewijzigd doordat me kat weer eens over me laptop heeft gelopen. :(
Dat komt door de content-type die wordt meegestuurd (octet-stream). Of dit uit te preffen is weet ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Anoniem: 399 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 20:20:
Ja, in theorie zijn die het allemaal niet, that's tha shite :(
Ik kijk even een weekje, als het volgende week met een internet verbinding nog zo is ga ik het eens aanmelden.
Niet toevallig iemand met Avira Antivirus die hetzelfde probleem heeft?
Het werd iets meer dan een weekje (de gaten zitten nog in de muur en de Hilti ligt te pingen bij het afkoelen... :+ ) maar er is Breedband in Huize Gek. En voila, in firefox heb ik geen probleem meer dat pagina's maar half laden. Hiep hoi bananenjam!

The morale of this story is, avoid crappy internet like the plague.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119722

De laatste tijd heb ik bij versie 3.0.3 last ven de volgende foutmelding bij XP.
FF wordt dan afgesloten nadat je al dan niet de foutmelding verzonden hebt. Erg irritant. Ik heb al eens het register schoongemaakt enzo. maar dat hielp niet.De foutmelding komt niet bij iedere website voor, maar bij een aantal.

AppName: firefox.exe AppVer: 1.9.0.3188 ModName: msvcr80.dll
ModVer: 8.0.50727.1433 Offset: 0004f029

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 17:01

RnB

Kan iemand mij helpen met een instelling?
Ik wil graag dat het scrollen op pagina's dmv de middelste muisknop (veel) sneller gaat, dit gaat naar mijn gevoel veel te langzaam.
Ik heb hiervoor Opera 9.62 gebruikt en dat scrollde precies goed!

Nu ben ik gaan kijken bij about:config, maar echt veel snap ik er niet van, iemand een idee mss?

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/mu8osz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
RnB schreef op woensdag 05 november 2008 @ 08:22:
Kan iemand mij helpen met een instelling?
Ik wil graag dat het scrollen op pagina's dmv de middelste muisknop (veel) sneller gaat, dit gaat naar mijn gevoel veel te langzaam.
Ik heb hiervoor Opera 9.62 gebruikt en dat scrollde precies goed!

Nu ben ik gaan kijken bij about:config, maar echt veel snap ik er niet van, iemand een idee mss?

[afbeelding]
Hij staat vet gedrukt: Zet smoothScroll eens uit.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Smooth scroll heb ik juist aangezet, omdat ik dat fijner vind scrollen. :P
Het mag alleen net wat sneller, net als de smooth scroll bij Opera.

Of zit ik hier nu iets te vragen wat helemaal niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nou, mijn ervaring is dat het sneller scrollt zonder smooth scrolling. :)

Oh, maar het schijnt wel te kunnen: Increasing mouse scroll speed in firefox
(Gevonden met: [google=firefox scroll speed])

[ Voor 56% gewijzigd door Room42 op 05-11-2008 10:36 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ja, daar heb je ook gelijk in, maar ik vind smooth scrolling gewoon lekkerder werken. ;)

En heel erg bedankt, had ik zelf ook wel kunnen zoeken. |:(

Perfect! Het werkt als een tierelier, nu scrollt ie net zo lekker als Opera. :)

[ Voor 24% gewijzigd door RnB op 05-11-2008 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Laatst online: 16:52

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Is het eigenlijk bekend of FF trager wordt door de extensies? Ik heb er nu 5 geinstalleerd maar Firefox is echt merkbaar trager met laden, zeker met het laden van filmpjes...en kunnen bookmarks ook nog een significante invloed hebben? Misschien ligt het daaraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Mr_gadget schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:19:
Is het eigenlijk bekend of FF trager wordt door de extensies? Ik heb er nu 5 geinstalleerd maar Firefox is echt merkbaar trager met laden, zeker met het laden van filmpjes...en kunnen bookmarks ook nog een significante invloed hebben? Misschien ligt het daaraan.
Dat is echt helemaal afhankelijk van de extensies. Als je bijvoorbeeld Adblock met de "Malware Domains" subscribtion neemt, duurt het opstarten flink langer en vreet hij aanzienlijk meer geheugen. Maar over de snelheid van "5 extensies" is dus niets te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Je hebt ook extensies die firefox sneller maken. Waaronder ook adblock plus, NoScript bijvoorbeeld. Die eerste blokkeert advertenties (dus die hoeven niet gedownload) en noscript houdt javascripts tegen (zodat die alleen op jouw verzoek worden geladen).

Ik heb zelf een aantal extensies:
tinymenu
adblock plus
noscript
cslite
IEtab
download status bar
websearch pro
Maar firefox is nog steeds lekker vlot aan het browsen. (al duurt de eerste opstart iets te lang naar mijn zin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Krijg iemand Hotmail werkend in Firefox? Ze hebben het helemaal vernieuwd maar ik kan niks :S Linksonder staat laden... en ik kan geen email bekijken of verwijderen.
Mar2zz schreef op woensdag 05 november 2008 @ 13:55:
Je hebt ook extensies die firefox sneller maken. Waaronder ook adblock plus, NoScript bijvoorbeeld. Die eerste blokkeert advertenties (dus die hoeven niet gedownload)
Adblock download wel advertensies, daardoor is het moeilijk te detecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
De website van adblock zegt het volgende:
Adblock Plus: Save your time and traffic

Ever been annoyed by all those ads and banners on the internet that often take longer to download than everything else on the page? Install Adblock Plus now and get rid of them. Right-click on a banner and choose “Adblock” from the context menu — the banner won’t be downloaded again. Maybe even replace parts of the banner address with star symbols to block similar banners as well. Or choose a filter subscription, then even this simple task will usually be unnecessary: the filter subscription will block most advertisements fully automatically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Achja Adblock, mooie extensie ik gebruik hem ook. Maar heeft ook een nadeel, het is wel de enige van mijn extensie's die nog heel soms een site kapot maakt, vaak bestel-sites enzo. Dan moet ik Adblock Plus uitzetten en werkt alles wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:34
Laatste tijd crashed firefox wel vaak bij mij. Gebeurt vooral nadat ik een youtube filmpje heb gekeken. Kan dus aan flash liggen. Een week geleden had ik dit niet, heb ook niets raars gedaan of veranderd. Vroeg me af of meer mensen dit hebben?

Ga zo denk flash opnieuw installeren. Maar het is wel frappant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sebazzz schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 10:15:
Krijg iemand Hotmail werkend in Firefox? Ze hebben het helemaal vernieuwd maar ik kan niks :S Linksonder staat laden... en ik kan geen email bekijken of verwijderen.

[...]

Adblock download wel advertensies, daardoor is het moeilijk te detecteren.
Werk je toevallig met een nightly? Zo ja, dat is een bekend probleem. Bij mij werkt de nieuwe Hotmail in Firefox 3.0.3 in ieder geval goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

iemand een tip hoe je marktplaats goed kan laten werken met adblock plus? Heb al wat instellingen geprobeerd die ik via google gevonden had, maar dan na een paar keer doorklikken krijg ik weer lege pagina's zonder zoekresultaten (in marktplaats).

Bijv. zoek in uw buurt werkt niet als ik adblock plus aan heb staan, geen idee hoe dat kan. Zou fijn zijn als iemand een oplossing weet, nu moet ik steeds firefox sluiten, weer aanzetten, adblock uitdoen en naar marktplaats gaan voordat hij het weer doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Je kan marktplaats toch gewoon excluden? Ik ben gewoon geabboneerd op een bepaald filter en heb nergens last van. Dat je die herhalende stroken krijgt duidt op een te streng gefilterd iets. Op google zijn geloof ik meer slachtoffers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MsG schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 19:55:
Je kan marktplaats toch gewoon excluden? Ik ben gewoon geabboneerd op een bepaald filter en heb nergens last van. Dat je die herhalende stroken krijgt duidt op een te streng gefilterd iets. Op google zijn geloof ik meer slachtoffers.
excluden? Wist niet dat dat kon... heb wat zitten proberen, maar krijg het niet voor elkaar. Hoe kan je een site in de exclude list zetten?

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 09-11-2008 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anoniem: 32279 schreef op zondag 09 november 2008 @ 21:25:
[...]

excluden? Wist niet dat dat kon... heb wat zitten proberen, maar krijg het niet voor elkaar. Hoe kan je een site in de exclude list zetten?
@@*.tweakers.net
@@*.marktplaats.nl

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Kan ook trouwens :), maar als je op een bepaalde site rechtermuisknop doet op de adblockplus-icoon, kan je doen "Uitschakelen op $website"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Wat sjaakduhuul zegt klopt niet, dat is geen goede exclude. Als je dan bijvoorbeeld op tweakers.net surft, met die regel, dan zie je nog geen advertenties, want die advertenties komen niet van tweakers.net, maar van een andere host. Een regel op die manier toevoegen doe je dus eigenlijk alleen om een website toe te staan waarvan je wel advertenties wilt zien, je voegt dus de bron van de advertentie toe.

Zoals MsG het zegt, zo moet je een website toestaan. Dat zorgt ervoor dat op tweakers.net automatisch alle advertenties worden weergegeven, ongeacht de bron. Als je dus een free abbo hebt op tweakers dan werkt die regel van sjaakduhuuuhl niet volgens de tweakers.net-regels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Oh ok. Ik zette hem er eigenlijk om "scheinheiligheidsredenen" erbij. Voor Marktplaats is het wel voldoende omdat het om componenten van marktplaats gaat.

Even getest: Om heel tweakers uit te sluiten doe je dit:
code:
1
@@|http://*tweakers.net/
Met een pipe "|" en zonder punt voor tweakers dus. :)

Ik zat dus aardig in de richting ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Room42 op 10-11-2008 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mar2zz schreef op maandag 10 november 2008 @ 08:52:
Wat sjaakduhuul zegt klopt niet, dat is geen goede exclude. Als je dan bijvoorbeeld op tweakers.net surft, met die regel, dan zie je nog geen advertenties, want die advertenties komen niet van tweakers.net, maar van een andere host. Een regel op die manier toevoegen doe je dus eigenlijk alleen om een website toe te staan waarvan je wel advertenties wilt zien, je voegt dus de bron van de advertentie toe.

Zoals MsG het zegt, zo moet je een website toestaan. Dat zorgt ervoor dat op tweakers.net automatisch alle advertenties worden weergegeven, ongeacht de bron. Als je dus een free abbo hebt op tweakers dan werkt die regel van sjaakduhuuuhl niet volgens de tweakers.net-regels...
Maar voor marktplaats is dat van sjaak dus juist wel goed. Want bij marktplaats gaat het om de verknipte layout en niet zozeer dat je de reclame zo graag wil zien. Bij tweakers ook niet natuurlijk, maar daar moet het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

30 firefox addons: waarmee je alles kan doen

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nounounou, geniaal. 15 verschillende Digg/Del.ici.ous etc addons, google Toolbar :X en nog wat meuk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mar2zz schreef op maandag 10 november 2008 @ 08:52:

Bedankt allen voor de hulp, ga er vanavond even mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35475

Afbeeldingslocatie: http://whizkunde.mine.nu/porto/overig/bbcode/download.png
click me

Ik heb een paar maanden geleden WhizzBBcode gecreerd en in gebruik. Met deze extensie kan ik op alle fora die BBcode-ondersteund bepaalde smileys ( ;) ) gebruiken.

Bij de eerst volgende update zal er ook <a href>-tags worden toegevoegd, zodat je op alle overige non-BBcode-fora ook de smilies kan gebruiken.
[/quote]

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 35475 op 11-11-2008 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
  • Laatst online: 23-06 08:28
In de oude firefox kon je altijd de tabs sluiten met een kruisje aan de rechterkant. Nu zit die alleen nog maar op de tabs zelf. Ooit stond er in dit topic (TS) hoe je dit weer terug kunt zetten alleen kan ik dat niet meer vinden. Kan iemand mij misschien helpen ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281138

Ik heb hetzelfde probleem. Maar dan bij Youtube. Krijg nu altijd die bad request. Maak ik al m'n cookies leeg gaat het één keer goed. Bij de volgende keer Firefox opstarten weer hetzelfde probleem :(

Ook heb ik problemen met Gmail/iGoogle. Kan daar gewoon niet meer inloggen. Na invoer van m'n wachtwoord verschijnt gewoon het inlogscherm weer. Na verwijderen van cookies lukt het wel, maar net als bij Youtube: bij de volgende keer Firefox opstarten weer terug bij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 17:54

FongWan

The Stormrider ...

Kort vraagje, ik heb nog steeds het probleem dat FF mijn bookmarks in de taskbar urlbar laat zien terwijl ik het niet wil en browser.urlbar.MatchOnlyTyped = true al heb staan. Ik wordt er een beetje moe van om de bookmarks te moeten removen, clear cache en alle zooi en dan weer te bookmarken ...

Heb het vaker gehad dat na het browsen via mijn bookmark dat hij er dan toch getoont wordt, wie kan mij hiermee helpen want ik wordt er toch wel erg moe van om steeds de bookmark te moeten verwijderen en dan te adden.

Of heb ik iets over het hoofd gezien?

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:29
Vooruit 2 dingen:

Ik krijg bij een aantal bookmarks geen Favicons te zien. de GOT sleutel komt wel netjes, maar de FP icon dan weer niet! Dit heb zo bij een paar terwijl mijn andere bookmarks wél allemaal netjes een icoontje geven. Iemand die hier een fix voor heeft?

2e.
Flash is helemaal kapot in firefox 3.0.4 bij mij. Ik heb gewoon IE tab als add-ons en daarin pakt hij wel flash.
Ik heb versie 10 de allerlaatste maar TOCH wil hij 9 hebben bij alles. Dus alles met flash werkt niet hier!
Bekend?

[ Voor 3% gewijzigd door Tomino op 25-11-2008 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Over de favicons, nu je dat nieuwe JSON formaat hebt voor export, doet die de favicons van je favorieten niet onthouden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Sjah schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:31:
Over de favicons, nu je dat nieuwe JSON formaat hebt voor export, doet die de favicons van je favorieten niet onthouden. :(
Worden die niet automatisch opgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Ja als je die sites weer ALLEMAAL afgaat wordt het hersteld uiteraard, maar lekker is anders.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 15:20

wontcachme

You catch me? No you wont

Argh...

Heb nu al op 2pc's met de nieuwste FF en Flash dat bij youtube of een flash spelletje de browser vastloopt, een error geeft in windows of een error van firefox geeft.

iemand een idee wat dit is en hoe ene oudere flash versie te vinden (9.0.115 bv). Mijn moeder wil weer zylom spelletjes doen, maar met een vastlopende flash gaat het niet goed.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Graag zou ik meerdere links tegelijkertijd willen openen. Denk bijvoorbeeld aan nu.nl of de nieuwsheaders van tweakers. Ik zou het enorm handig vinden als ik niet elke link afzonderlijk moet openen in een nieuw tabblad (door bv. rechtermuisknop> openen in nieuw tabblad of indrukken van middelste scrollwiel), maar dat ik b.v. een link of 5 selecteer en dat ik dan in 1 keer de 5 links open in nieuwe tabbladen.

Heeft iemand hier een (werkende) oplossing voor? Ik gebruik Firefox icm Windows en OS X.

Flickr

• MsG

MsG

Forumzwerver

Je kan alles in een bladwijzermapje stoppen en dan met scrolletje klikken op het mapje. Dan opent ie ze allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Dat langzaam scrollen op pagina's met achtergrond, sinds welke versie is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Sjah schreef op maandag 01 december 2008 @ 06:13:
Dat langzaam scrollen op pagina's met achtergrond, sinds welke versie is dat?
Altijd geloof ik :P Heb er echter met Firefox 3.1 geen last van.

[ Voor 9% gewijzigd door Sebazzz op 01-12-2008 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Neuh, t was sinds versie 3 dacht ik, of was sinds 2 :? En kan je eens een site geven waarmee je er sinds 3.1 geen last van hebt, maar met 3 nog wel....

[ Voor 46% gewijzigd door Sjah op 01-12-2008 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Heb 3.1 b1 installt, en uiteraard die JS engine aangezet, tis toch wel sneller geloof ik....ja hij is 2x zo snel in de Sunspider bench, maar gaat erom wat het inde praktijk scheelt, scheelt wel, maar of Fx nu zo snel is als Chrome............., achja wat maakt het uit, snel zat IS snel zat.
En die tab-swtiching feature ziet er wicked uit, veel strakker dan wat IE7 biedt.

Enig minpunt vind ik dat plusje in de hoek, om tabs te openen.Daar had je tot nu toe gewoon de tabknop voor, je kon ZELF bepalen of je die wilde... Achja zal erwel mee te maken hebben dat Fx een grote browser aan worden is, waar ook onhandig publiek op afkomt, die niet weet hoe ze zoiets aanzetten.

[ Voor 94% gewijzigd door Sjah op 01-12-2008 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93798

Tomino schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:13:
Vooruit 2 dingen:
Ik krijg bij een aantal bookmarks geen Favicons te zien. de GOT sleutel komt wel netjes, maar de FP icon dan weer niet! Dit heb zo bij een paar terwijl mijn andere bookmarks wél allemaal netjes een icoontje geven. Iemand die hier een fix voor heeft?
Sjah schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:31:
Misschien kan dit programma een oplossing bieden voor jullie problemen ...

meuk: AM-DeadLink 3.3
edit: is niet compatibel met Firefox 3 blijkbaar

of Favicons Downloader 0.3 : https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/8255

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 93798 op 02-12-2008 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjah schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:50:
En die tab-swtiching feature ziet er wicked uit, veel strakker dan wat IE7 biedt.
Die tab functie is er inmiddels al weer uit gehaald, omdat ze het niet goed genoeg vonden. Beta 2 moet een dezer dagen uitkomen, daar is ook die tab functie uitgehaald en weer de 'oude' versie van Firefox 3 erin gedaan. De nieuwe tab functie zal pas in Firefox 3.2 komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Joh wat stom... En met alle respect, maar 3.2 komt er niet zover ik weet. Het is gelijk door naar 4.0 hierna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/oa7ywz.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 16195 op 06-12-2008 10:29 . Reden: plaatje werkte niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Is het ook mogelijk om met behulp van een addon de opties bij rechtermuisklik te veranderen?
Ik heb nl veel addons en dan heb ik zo'n lange lijst opties :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281504

Kan je d.m.v. een addon / script ook ervoor zorgen dat forms automatisch ingevuld worden ? Ik weet niet of dit een beetje duidelijk is, maar er is een site die ik vaak gebruik om reistijden op te zoeken. De vertrekplaats en bestemming blijven gelijk maar de datum is de variabele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Jongens, een beetje eigen inzet mag wel, hoor.
Gleighton schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 12:28:
Is het ook mogelijk om met behulp van een addon de opties bij rechtermuisklik te veranderen?
Ik heb nl veel addons en dan heb ik zo'n lange lijst opties :|
Ga naar Tools -> Add-ons -> Get Add-ons (of in NL: Extra -> Add-ons -> Add-ons verkrijgen) en zoek naar "customize context menu".
Anoniem: 281504 schreef op zondag 07 december 2008 @ 15:20:
Kan je d.m.v. een addon / script ook ervoor zorgen dat forms automatisch ingevuld worden ? Ik weet niet of dit een beetje duidelijk is, maar er is een site die ik vaak gebruik om reistijden op te zoeken. De vertrekplaats en bestemming blijven gelijk maar de datum is de variabele.
Ga naar Tools -> Add-ons -> Get Add-ons (of in NL: Extra -> Add-ons -> Add-ons verkrijgen) en zoek naar "forms".

Succes!

[ Voor 32% gewijzigd door Room42 op 07-12-2008 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Anoniem: 100904 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:42:
[...]

Die tab functie is er inmiddels al weer uit gehaald, omdat ze het niet goed genoeg vonden.
Nog even hierover, weet iemand een extensie die hetzelfde biedt? Ik heb even gezocht, maar 't lijkt allemaal net even anders....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 17:27
Vreemd dat daar Firefox 2.0.0.14 in de user agent staat?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Dat is nog eens verouderde versie ook :D
Beta 1 is de laatste (niet-nightly). Beta 1 is overigens zeer stabiel en snel. Ik gebruik het met veel plezier (Tracemonkey aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjah schreef op zondag 07 december 2008 @ 16:09:
[...]

Nog even hierover, weet iemand een extensie die hetzelfde biedt? Ik heb even gezocht, maar 't lijkt allemaal net even anders....
Ctrl-Tab. NB: deze werkt niet lekker met de laatste nightly en Fx 3.1 beta 2.
Ramon schreef op zondag 07 december 2008 @ 16:17:
[...]

Vreemd dat daar Firefox 2.0.0.14 in de user agent staat?
Waarschijnlijk dat hij zijn useragent heeft aangepast vanwege UA sniffing op sommige sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Tx Smithers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sebazzz schreef op zondag 07 december 2008 @ 16:31:
Dat is nog eens verouderde versie ook :D
Beta 1 is de laatste (niet-nightly). Beta 1 is overigens zeer stabiel en snel. Ik gebruik het met veel plezier (Tracemonkey aan).
hoezo verouderde versie :? dit was op de dag van plaatsing de meest recente nightly build..
Anoniem: 100904 schreef op zondag 07 december 2008 @ 18:19:
[...]

Waarschijnlijk dat hij zijn useragent heeft aangepast vanwege UA sniffing op sommige sites.
Precies :)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 16195 op 08-12-2008 10:14 . Reden: tikfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Anoniem: 16195 schreef op maandag 08 december 2008 @ 09:57:
[...]

hoezo verouderde versie :? dit was op de dag van plaatsing de meest recente nightly build..
Dat is 3.2 alpha 2. Uhh, ow wacht. Ik dacht 3.1 :P :') Never mind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Firefox 3.1 beta 2

Belangrijkste veranderingen:
  • tracemonkey (nieuwe Javascript engine) standaard aan
  • private browsing
  • tab tear off (mogelijkheid om een tab van het ene naar het andere venster te slepen of een nieuw venster aan te maken)
  • acid3: 93/100
Hotmail werkt helaas niet goed met deze release, wordt gefixed in beta 3. Het vernieuwde ctrl-tab systeem is, na feedback, er uit gehaald. Mensen die nou met Fx 3.1 beta 1 werken, krijgen een automatische update (een dezer dagen).

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 100904 op 08-12-2008 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:49
Heeft iemand misschien enig idee hoe je de standaard tekenset wijzigt voor sommige sites? Als ik soms naar bepaalde sites ga (bijvoorbeeld http://fminside.nl/) dat hij dan de tekenset wijzigt naar Unicode waardoor een ë een vraagteken in een ruit wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 19:39

Unverter

Rediscover the web!

JanW schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:52:
Heeft iemand misschien enig idee hoe je de standaard tekenset wijzigt voor sommige sites? Als ik soms naar bepaalde sites ga (bijvoorbeeld http://fminside.nl/) dat hij dan de tekenset wijzigt naar Unicode waardoor een ë een vraagteken in een ruit wordt.
Die past ie automatisch aan, omdat de website dat aangeeft. Het beste kun je dus even contact zoeken met de makers, is beter dan alleen voor jezelf oplossen.

Tot die tijd, kun je met https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/8493 wel het probleem oplossen. Even die extensie van de site van de maker downloaden of een account aanmaken bij de add-on-site.

Anoniem: 281504

Room42 schreef op zondag 07 december 2008 @ 16:00:

[...]

Ga naar Tools -> Add-ons -> Get Add-ons (of in NL: Extra -> Add-ons -> Add-ons verkrijgen) en zoek naar "customize context menu".

[...]

Ga naar Tools -> Add-ons -> Get Add-ons (of in NL: Extra -> Add-ons -> Add-ons verkrijgen) en zoek naar "forms".

Succes!
Dankje ! De addon Autofill forms doet min of meer wat ik er van verwacht. Ik had wel gezocht op google en in deze thread, maar blijkbaar met verkeerde woorden want ik vond geen relevante resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Heb deze extensie nog niet zien langskomen:
Zotero, ontwikkeld door de George Mason University.

Voor als je met een essay (zoals ik) of een wetenschappelijke publicatie bezig bent een must! Het is een reference manager en het is mogelijk om je referenties in Word (2003, 2004 Mac, 2007 en met de nieuwe 1.5 beta ook Word 2008 Mac ) en openoffice te zetten. Daarnaast wordt het vaak gebruikt als notieblok tijdens het surfen (door bijvoorbeeld snapshots van pagina's te maken). De nieuwe zotero 1.5 zal syncing mogelijkheden krijgen en zal daardoor ook geschikt zijn voor samenwerking.

Maar je hebt voor referenies toch programma's zoals Endnote??
Er zijn verschillende redenen waarom zotero naar mijn insziens beter is dan Endnote/Reference Manager (heb met beiden gewerkt). Het is niet omdat zotero gratis en open source is (t.o.v. een eurotje of 100), maar vooral omdat zotero stabieler is, direct referenties kan halen uit webpagina's (Pubmed, Web of Science, Google Scholar bijvoorbeeld), referenties kan indelen in mappen en tags, pdf automatisch met je referentie downloaden, etc etc.

En doordat er steeds meer mensen de overstap maken van Endnote naar Zotero, doordat Zotero voor veel mensen toch wel superieur is aan een gedrocht van 100 euro, is er maar één ding dat Endnote kan doen: Zotero aanklagen natuurlijk! http://crookedtimber.org/2008/09/30/gmu-sued-for-zotero/
Endnote heeft eigenlijk geen poot om op te staan (dat is tenminste de strekking van de meeste artikelen die ik erover gelezen heb), maar ja, als je niet capabel genoeg bent om innovatief te zijn en alleen maar steunt op dure universiteitscontracten en je vroegere (bijna) monopoliepositie dan moet je wat he...maar nu ga ik een beetje offtopic...

Ach ik brabbel maar door, hier enkele ervaringen:
https://addons.mozilla.or...splay/3504?show=20&page=2

Een ander vraagje:
ik ben nu ook een beetje aan het surfen met Opera 9.63. Die scrollt echt heerlijk soepel door pagina's heen, dit werkt niet zo lekker in FF3 vind ik. Ook niet als ik vloeiend schuiven aanvink in de opties. Iemand die weet hoe ik dat kan fixen? Of wordt dit verbeterd in de nieuwe FF3.1?

[ Voor 21% gewijzigd door vogelaarke135 op 16-12-2008 18:17 ]

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Niet online
Fx 3.05 is uit.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Firefox 3.0.5 fixes several issues found in Firefox 3.0.4:

* Fixed several security issues.
    * Fixed several stability issues.
    * Official releases for the Bengali, Esperanto, Galician, Hindi, and Latvian languages are now available.
    * Replaced the End-User License Agreement with a new "Know Your Rights" info bar on initial install.
    * When installing multiple signed XPIs simultaneously, previous versions of Firefox would fail.
    * Fixed several issues found in the accessibility implementation.
    * Added the ability to send OS-specific system notes in the crash reporter.
    * See the Firefox 3.0.4 release notes for changes in previous releases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-06 23:24

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Ben op zoek naar een add-on die het volgende kan: links op een webpagina markeren met (bijvoorbeeld) een kleurtje zodat je snel een overzicht heb van welke je bezocht hebt en welke er belangrijk zijn (om maar een van de toepassingen te noemen). Ik heb al lopen zoeken in de lijst met add-ons, maar daar ben ik helaas nog niets tegengekomen. Wel add-ons waarmee je text kunt markeren, maar die houden geen rekening met links die van positie veranderen.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Room42 schreef op zondag 07 december 2008 @ 16:00:

[...]

Succes!
Perfect, Menu Editor was precies wat ik zocht, bedankt!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

zo zie je maar dat die "critical update" van IE7 niet op zich stond.
De andere browsers hadden dezelfde problemen, Opera eergister en nu FireFox.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

quartex schreef op donderdag 18 december 2008 @ 18:25:
[...]

zo zie je maar dat die "critical update" van IE7 niet op zich stond.
De andere browsers hadden dezelfde problemen, Opera eergister en nu FireFox.
Firefox 3.0.5 was een geplande release. Dit had niets met IE te maken. Firefox 3.0.6 staat al weer gepland voor 3 februari. Dit is de normale update cycle van Mozilla, dat het nou toevallig samenviel met de nood-fix voor IE is punt 2. Meer achtergronden zijn hier te vinden.
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.