[Firefox 3.0] Wat vinden we ervan? Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 44.448 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik heb nu ineens met FF 3.05 een probleem met Gmail.
Als ik bijvoorbeeld mijn contactpersonen wil bekijken geeft hij aan 'Bezig met laden' maar daar blijft hij ook op staan. Opera 9.63 werkt probleemloos, evenals Firefox 3.01 (portable versie)
Zijn er meer mensen die dit kunnen bevestigen?
Ik heb wel een hele rits add-ons aanstaan, dus misschien zit daar eentje tussen die incompatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Vanmorgen liep Firefox 3.0.5 vast toen ik twee foto's in een venster had geopend. Kon 'm alleen afsluiten met ctrl+alt+del waarbij ik zag dat de CPU load 100% was...

De foto's openden in een verkleinde vensters die pas maximaliseerden na stuk of 5 keer op het icoontje naast het kruisje rechtsbovenin te klikken.

[ Voor 33% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 19-12-2008 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10
Bij mij heb ik nu al keer of wat gehad dat Fx niet meer reageert, zelfs minimaliseren doet die dan niet, na tijdje wachten doet die het weer vrolijk. Vermoed dat ik de fout bij een inmiddels corrupte Fx installatie moet zoeken, of iets in mijn Xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:49

Sebazzz

3dp

Voor degenen die Firefox willen tweaken: Configuration Mania. d:)b Add-on werkt op Firefox 0.5 t/m Firefox 3.1.

Hiermee kan je aan bijna alle interessante about:config instellingen zitten in een gebruiksvriendelijke UI. Best cool :)

Maar met Firefox 3.1 (sinds Beta 2) heb ik wel een ander probleem: Tab tear off (het verplaatsen van een tab naar het venster waar het al in zat zodat het in een nieuw venster opent) is veel te gevoelig bij mij. Ik hoef het maar een paar pixels te verplaatsen en het is al raak. Weet iemand hoe ik het moet uitschakelen? Google en about:config geven geen hulp.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphis177
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Ik heb al hetzelfde gedacht: die tab tear off zou niet onmiddelijk mogen werken (soms zelfs dat ik gewoon de tab wil sluiten maar tegelijkertijd een beetje beweeg...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100904

Sebazzz schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 18:02:
Voor degenen die Firefox willen tweaken: Configuration Mania. d:)b Add-on werkt op Firefox 0.5 t/m Firefox 3.1.

Hiermee kan je aan bijna alle interessante about:config instellingen zitten in een gebruiksvriendelijke UI. Best cool :)

Maar met Firefox 3.1 (sinds Beta 2) heb ik wel een ander probleem: Tab tear off (het verplaatsen van een tab naar het venster waar het al in zat zodat het in een nieuw venster opent) is veel te gevoelig bij mij. Ik hoef het maar een paar pixels te verplaatsen en het is al raak. Weet iemand hoe ik het moet uitschakelen? Google en about:config geven geen hulp.
Bekend probleem. Wordt opgelost voor beta 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-06 02:16
Ik heb sinds kort een vaag probleem met Firefox.

Als ik 3 vensters open staan loopt Firefox spontaan vast. Als ik dan ergens wil klikken krijg ik het wel bekende 'access denied' poing geluid. De enige manier om de boel af te sluiten is via taakbeheer.

Erg vaag allemaal. Ik heb FF versie 3.0.5 en de volgende add-ons zijn geinstalleerd en staan ook aan:
- Ad Blocker 0.62
- Ad Block Plus 1.0
- AVG Safe Search 8.0
- Flashblock 1.5.7.1
- Foxgame 1.5.1
- Url Fixer 1.5
- Woordenboek Nederlands 2.1.1

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
https://wiki.mozilla.org/Firefox3.1/Schedule

beta 3 van 3.1 komt binnen een maand uit. Maar er wordt niks gerept over RC's of de final, iemand die daar iets van weet?

Ik verlang wel naar 3.1 vanwege de JS-engine, maar ga dus niet weer zeiken met beta's vanwege dat eeuwige gezeik dat extensie's het niet doen/danwel je hebt er een dagtaak aan om alles wel werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:22
Sjah schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 17:57:

beta 3 van 3.1 komt binnen een maand uit. Maar er wordt niks gerept over RC's of de final, iemand die daar iets van weet?

Ik verlang wel naar 3.1 vanwege de JS-engine, maar ga dus niet weer zeiken met beta's vanwege dat eeuwige gezeik dat extensie's het niet doen/danwel je hebt er een dagtaak aan om alles wel werkend te krijgen.
Gewoon compatibiliteitcheck eruit gooien, en nergens meer last van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik hoor altijd dat dat ook niet helemaal the trick doet, maar ok....hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sjah schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 18:28:
Ik hoor altijd dat dat ook niet helemaal the trick doet, maar ok....hoe doe je dat?
http://tinyurl.com/847d88 ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
mijn vage Firefox problemen heb ik opgelost door
code:
1
Browser.sessionstore.enabled

op 'false' te zetten. Weliswaar onthoudt hij dan niet waar je was na een crash, maar daar kan ik mee leven. Overall performance lijkt veel soepeler te zijn. Echt een aanrader!

edit:
credit gaan ook naar
[Firefox 3] Start langzaam op
:)

[ Voor 15% gewijzigd door Henk007 op 04-01-2009 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjah schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 17:57:

Ik vermoed dat Firefox 3.1 april/mei gaat uitkomen. Kijkende na de normale cycle van 6 weken na Beta 3 volgt RC1. Misschien daarna nog een RC2 en zit je al eind april, begin mei. Het blijft een beetje koffiedik kijken. Daarom gok ik op Q2 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoe zorg ik ervoor dat Firefox geen tabs gebruikt?

Ironisch genoeg is hét ding waardoor Firefox goed doorbrak, tabs, z'n achilleshiel in Windows 7 :P

[ Voor 53% gewijzigd door anandus op 04-01-2009 17:15 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
ik gebruik Mozilla Firefox nu al zo'n 5 jaar als standaardbrowser en ben er nog steeds reuze tevreden over! Alleen heb ik de idee dat firefox 3.0 trager opstart als firefox 2, maar misschien ligt dit aan de vele add-ons die ik gebruik ofschoon aan de traagheid van mijn laptop (core2duo t7200, 2ghz + 2gb ddr2 ram) :?

Onlangs vond ik op een engelstalige blog een handleiding om Firefox 3 wat sneller te laten opstarten: http://slipar.com/info/20...x-3-load-time-on-windows/

[ Voor 22% gewijzigd door CarLL op 04-01-2009 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
anandus schreef op zondag 04 januari 2009 @ 17:14:
Hoe zorg ik ervoor dat Firefox geen tabs gebruikt?

Ironisch genoeg is hét ding waardoor Firefox goed doorbrak, tabs, z'n achilleshiel in Windows 7 :P
Oplossing gevonden, ik zal hem even crossposten uit het Windows 7-topic:

Okee, het Firefox-'probleem' is nu opgelost met deze plugin:
Tab Killer

De nadelen zijn echter:
• Je kan niet zien wat er in de ander tabs open staat in Firefox (je moet dan in Aero Peek kijken).
• Je moet alt-tab ipv ctrl-tab gebruiken om te switchen, maar da's een kwestie van aanleren (of afleren, hoe je het bekijkt :+ )

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/33n7w3r.jpg

Ctrl-T werkt ook nog gewoon. Het enige wat ik even in de gaten ga houden is het geheugengebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:36

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

In de loop van de dag neemt firefox bij mij ook steeds meer geheugen in...af en toe opnieuw starten is helaas verplicht. Maar het zou ook aan de extensie kunnen liggen. Gebruik nu:

Adblockplus
Ctr+tab
Downthem all
IE tab
Next tab
Realplayer plugin
Tagshifter
web devolper

Iemand toevallig bekend met een geheugenlek van een van dezen? Worden addons eigenlijk nog enigszins gevalideerd door iemand? Vind het ook altijd zo mooi dat je altijd een waarschuwing krijgt als je en addon installeert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Afbeeldingslocatie: http://e.imagehost.org/0735/sess.png
Netjes hoor :) Firefox 3.1 Beta 2
Alleen de laatste twee strings vertalen. :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik weet niet of dit hier hoort, maargoed.

Ik ben gisteren overgestapt naar Firefox 3, en de eerste teleurstelling was al dat mijn favoriete theme Blue Ice niet meer werkte, maargoed, dat komt nog wel met de tijd.

Waar ik mij meer aan stoor is de hoeveelheid ruimte tussen de regels van de bookmarks, het is naar mijn mening veel te veel. In FF2 pasten mijn bookmarks gewoon op mijn scherm, maar nu met FF3 moet ik erdoorheen scrollen.
Ik heb het idee dat dit door de icoontjes komt. Wie heeft een oplossing?

Tevens heb ik soms het probleem dat ik na het openen van een menu(Bestand, Bewerken etc etc) en het sluiten de schaduw blijf zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-06 23:20

Blonde Tux

Advertentieboer

Ik heb tegenwoordig dat op OSX, FF3.05 niet meer vraagt om mijn wachtwoorden te onthouden. Ook niet op nieuwe sites. (Ik weet het is niet altijd veilig, maar ik heb zo mijn redenen)
Ik heb alleen geen idee hoe ik dit terug kan halen. Het probleem is opgetreden nadat ik de TOR plugin had geïnstalleerd.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Toch wel grappig, ik wilde eigenlijk niet overstappen vanwege de nieuwe adresbalk, dat als ik tweak in type hij alles gaat zoeken met tweak erin ipv direct tweakers.net aan te geven. Maar nu is het eigenlijk wel heerlijk, wil ik naar een topic op GoT is het gewoon "got w de 2" en hij vind het topic over Windows 7 ervaringen deel 2, toch wel ideaal eigenlijk.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Tsurany schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:55:
Toch wel grappig, ik wilde eigenlijk niet overstappen vanwege de nieuwe adresbalk, dat als ik tweak in type hij alles gaat zoeken met tweak erin ipv direct tweakers.net aan te geven. Maar nu is het eigenlijk wel heerlijk, wil ik naar een topic op GoT is het gewoon "got w de 2" en hij vind het topic over Windows 7 ervaringen deel 2, toch wel ideaal eigenlijk.
Het eerste wat ik mis op school met IE7, is deze functie: hij is zo intuïtief :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Ik had de laatste tijd allerlei rare problemen in Firefox 3.05, die ik maar niet kon verklaren. Eerst diverse plugins uitgezet, daarna mijn profile gewist/opnieuw aangemaakt, uiteindelijk zelfs FF helemaal ge-uninstalled en opnieuw geïnstalleerd.
Wat schetste mijn verbazing dat de problemen nog niet waren opgelost. Ik stond bijna op het punt om mijn hele WinXP opnieuw te installen.
Toch maar eens gekeken naar de map waarin ik FF installeerde en het bleek dat die helemaal niet leeg was na de uninstall. Er stonden nog resten in van zelfs een FF 1.05 ( :X ) versie. Map helemaal verwijderd en opnieuw de installer gedraaid: het loopt weer als vanouds :)
Natuurlijk mijn eigen schuld, maar wel een tip voor mensen die iets soortgelijks meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

@Tsurany: In Firefox 3.1 wordt de adresbalk nog wat handiger als het goed is. http://lifehacker.com/506...filters-to-the-awesomebar

@t.coenraad: Firefox of Chrome portable :P

[ Voor 27% gewijzigd door Sebazzz op 10-01-2009 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Als je de nieuwe adresbalk functionaliteit je niet bevalt, kun je erin typen
about:config

vervolgens typ je in het filter "urlbar" zonder quotes en dubbelklik je op

browser.urlbar.matchOnlyTyped

Dan werkt ie weer (ongeveer) als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Sebazzz schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:03:
@Tsurany: In Firefox 3.1 wordt de adresbalk nog wat handiger als het goed is. http://lifehacker.com/506...filters-to-the-awesomebar

@t.coenraad: Firefox of Chrome portable :P
Had ik al geprobeerd, maar het is rete-traag en alle ruimte is dan op. Dus dat werkt niet :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:38
Sinds gisteren doet mijn adresbalk vaag. Daarvoor kon ik altijd in de adresbalk een term invullen ( bijvoorbeeld "Toyota" ) en daarna kwam ik automatisch op de site.

Als ik dat nu doe krijg ik allemaal zoekresultaten van Windows Live Search Afbeeldingslocatie: http://whizkunde.mine.nu/porto/images/smilies/icon_got_cry.gif
Ik heb al even alle opties gecheckt maar kon nergens iets vinden. Heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ik gisteren ook de laatste versie van MSN heb geinstalleerd.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• araphor
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wanneer ik een rss feed wil toevoegen aan Firefox live feeds, word ik naar de google reader pagina doorgestuurd bij het klikken op het rss icoon in de address bar. Ik heb geprobeerd uit te loggen maar dit mocht niet baten. Iemand een idee hoe dit komt?

Edit:
Ah, oplossing al gevonden inmiddels, bij prefs/applications stond 'google' ingevuld achter RSS feeds. Problem solved. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door araphor op 15-01-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 07:47

jmk

Ik vind zelf Sage for Firefox een hele fijne extensie om RSS feeds mee te bekijken.

Een no-nonsense sidebar waarbij je bold ziet wat ongelezen nieuws bevat.
Er zijn ook aangepaste css files te verkrijgen om de weergave van het nieuws een andere 'skin' te geven.

Ook perfect voor GOT, je gaat naar de 'last' pagina van een topic, en drukt op zoeken in Sage voor de RSS-link

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Ik heb sinds ik FF3 heb geinstalleerd meer problemen dan met met FF2.

Vaak wanneer ik meerdere applicaties heb openstaan en terug switch naar FF, worden bepaalde delen van de pagina niet gerenderd(ik zie de andere vensters nog gedeeltelijk erdoorheen), bij het switchen tussen tabbladen blijf ik soms gedeelted van het vorige tabblad zien.

Ik ondervind rare crashes als ik deze url bezoek:
http://www.xgbeatz.com/je...tz.com/media/playlist.xml

Ik was gisteren aan het experimenteren met een mp3 playertje, maar ik snap echt niet hoe zoiets FF3 volledig kan laten crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Lekker soundje ;) Doet het prima dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Mijn FF3 crash steevast als ik erop klik(net nog geprobeerd).

Ik overweeg serieus om terug te gaan naar FF2, ook omdat mijn UnPlug addon niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:12
Sefyu schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:34:

Ik overweeg serieus om terug te gaan naar FF2, ook omdat mijn UnPlug addon niet meer werkt.
Hier doet 'ie het ook prima, weet je zeker dat het geen plugin is die de boel verstiert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
XSS en SQL Inject gedeinstalleerd, en voilá...

Vreemd...

Maar ik vind het nog steeds jammer dat er nog geen UnPlug port is en dat de Blue Ice theme nog steeds niet geupdate is(maargoed, dat ligt niet aan Mozilla).

Ik zal vandaag checken of het probleem met die windows nog aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:14

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Sefyu schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:34:

Hoe ben je overgestapt naar Firefox 3? Heb je je hele profile-folder gekopiëerd naar de Fx 3 map? Want dat gaf bij mij bij het overstappen ook problemen (maar het is alweer een tijdje geleden). Ik heb toen alles gedeïnstalleerd en Firefox 3 er clean op gezet. En toen ben ik selectief gaan terugzetten (bookmarks bijv. gewoon importeren), en gewoon de plugins opnieuw downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:45
Een paar dagen Firefox een kans gegeven maar bah wat een instabiel ding :r
De enige reden dat ik het nu nog gebruik is vanwede de SQLite plugin die erg handig is, verder weer helemaal terug naar Opera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Patriot schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:58:
[...]

Hoe ben je overgestapt naar Firefox 3? Heb je je hele profile-folder gekopiëerd naar de Fx 3 map? Want dat gaf bij mij bij het overstappen ook problemen (maar het is alweer een tijdje geleden). Ik heb toen alles gedeïnstalleerd en Firefox 3 er clean op gezet. En toen ben ik selectief gaan terugzetten (bookmarks bijv. gewoon importeren), en gewoon de plugins opnieuw downloaden.
Via de update functie van FF2 zelf.
Ik neem dus aan dat er FF2 resten zijn overgebleven in de map...?

Als ik een schone install zou doen, is het dan mogelijk om ook wachtwoorden te importeren(ik heb er namelijk een stuk of 70 opgeslagen in FF)?

[ Voor 10% gewijzigd door Sefyu op 16-01-2009 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 07:47

jmk

Sefyu schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:59:
[...]

Via de update functie van FF2 zelf.
Ik neem dus aan dat er FF2 resten zijn overgebleven in de map...?

Als ik een schone install zou doen, is het dan mogelijk om ook wachtwoorden te importeren(ik heb er namelijk een stuk of 70 opgeslagen in FF)?
Foxmarks geeft de mogelijkheid bookmarks+passwords te synchroniseren

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
jmk schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 21:37:
[...]

Foxmarks geeft de mogelijkheid bookmarks+passwords te synchroniseren
Bedankt.

Kan ik ook de settings van plugins op een of andere manier backuppen?
Ik heb namelijk een behoorlijk aantal plugins waar ik veel instellingen gewijzigd heb en/of accountinformatie heb ingevoerd.
Ik heb in het verleden te vaak dingen opnieuw moeten installeren en veel moeite moeten doen om het weer in originele staat te laten werken, dus ik heb best een hekel gekregen aan dingen 2x keer doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Je kunt de hele inhoud van je profiel directory kopiëren. Als je deze na de herinstall terug kopieert in je nieuwe profiel (firefox dus een keer starten en afsluiten), heb je exact je oude settings terug.

[ Voor 39% gewijzigd door Room42 op 16-01-2009 23:00 . Reden: Onnodige quote ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphis177
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
of je gebruikt MozBackup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Toch maar weer Fx3 geïnstalleerd en een oplossing gevonden voor die whitespace voor de iconen van de bookmarks:

van
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CJ8ooxiYlh51DU5p1hNSXYuY/full.png

naar
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7qTHNF3MX9QNxz7R4GW6sh2B/full.png

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
#bookmarks-view treechildren {
margin-left: -30px !important;
}

#bookmarks-view treechildren::-moz-tree-image(container) {
margin-left: 20px !important;
}

in userchrome.css :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:55
Ik zit momenteel een nieuwe website te testen met firefox, en er valt me heel vreemd gedrag op.

Als ik kies voor ´Paginabron bekijken` [nl] of 'View page-source' [eng], dan valt het me op dat firefox opnieuw de pagina opvraagt bij de server.

Dit lijkt me ongewenst gedrag en ook overbodig. Ik heb op internet en bij about:config gekeken, maar kan niets vinden om dit uit te schakelen.

Weet iemand hier hoe dit is te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:12
jvdmeer schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 21:34:
Ik zit momenteel een nieuwe website te testen met firefox, en er valt me heel vreemd gedrag op.

Als ik kies voor ´Paginabron bekijken` [nl] of 'View page-source' [eng], dan valt het me op dat firefox opnieuw de pagina opvraagt bij de server.

Dit lijkt me ongewenst gedrag en ook overbodig. Ik heb op internet en bij about:config gekeken, maar kan niets vinden om dit uit te schakelen.

Weet iemand hier hoe dit is te voorkomen.
Ik vind dit juist retehandig in FF, aangezien ik tijdens het coden gewoon het sourcewindow kan refreshen om wijzigingen te zien ;)

Voor de rest heb ik geen antwoord op je vraag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:16
HendrikN schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:21:
[...]

Ik vind dit juist retehandig in FF, aangezien ik tijdens het coden gewoon het sourcewindow kan refreshen om wijzigingen te zien ;)

Ik vind het ook wel handig om die reden ja!

Een alternatief is de dom-bron weergeven via de web-developer toolbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Installeer Firebug, dan kun je gewoon met rechts op het element klikken dat je wilt bekijken (Inspect Element) en je hoeft ook gelijk je hele source niet meer door. Plus je kan real-time testen.

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 27-01-2009 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:55
HendrikN schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:21:
[...]

Zo heb ik nooit over gedacht. Dat ik die gewoon kan refreshen.

En dat Firebug ziet er goed uit. Tot nu toe gebuikte ik de developers toolbar. Maar Firebug is zeker een aanrader.

[ Voor 3% gewijzigd door jvdmeer op 28-01-2009 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Op de roadmap voor firefox 3.1, staat beta 3 voor 2 februari gepland. Ik had wat gehoord over vertraging. Iemand die een nieuwe release datum weet?

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Een beetje overbodig om te melden misschien: maar wat een geweldig programma! Draait hier retestabiel en zeer snel. Dankzij alle plugins is ie helemaal naar eigen hand te zetten.
IE komt hier nooit meer terug.

Ik ben er achter gekomen hoe je de afbeeldingen in een pre-render kader kunt zetten, zodat niet steeds de pagina van positie veranderd bij het scrollen door een net-ingelezen pagina..zoals Opera dat wel doet. (die kader schijnt er sinds FF2 niet meer in te zitten?)
Je hebt er wel Greasemonkey voor nodig
http://userstyles.org/styles/11093

Er schijnen ook andere manieren te zijn (zoals het editen van Usercontent.css (staat niet op mijn schijf :?), maar die werken hier niet
http://forums.mozillazine...38&t=58371&st=0&sk=t&sd=a

Ik heb hier een hele shitload aan plugins erop zitten maar FF blijft soepel lopen.. :) ook een stuk of 50 tabs gaat hier prima

Iemand al Webmynd geprobeert?

:w Lighteye !

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Leuk om te lezen YoG, hoe komt het dat je Fx nu pas echt ontdekte?

ps. Wat een heerlijke versterker heb jij.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Sjah schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 14:30:
Leuk om te lezen YoG, hoe komt het dat je Fx nu pas echt ontdekte?
Ik was te lang verknocht aan IE.. beetje tunnelvision misschien.. Maar sinds ik te maken kreeg met een wat tragere Tablet PC ben ik geswitcht naar Opera. Dat werkt fijn maar het programma is een beetje spartaans (vreemde menu-indeling en gui enz.)
Firefox start nu altijd meteen met windows-startup en blijft natuurlijk gewoon de hele tijd open

Ik heb al een beetje zitten klojen metplugins.. ik zal als ik thuis ben een screenshotje maken van mn lijst.
Er is een hoop rotzooi in omloop (overbodige plugins zoals een updater-die al standaard in firefox zit :?)

Waar ik me alleen nog een beetje aan irriteer is dat de pagina niet altijd naar dezelfde positie terugspringt bij gebruik van de back-knop
ps. Wat een heerlijke versterker heb jij.... :9
Ja! En das elke dag weer genieten :) hier een reviewtje op t.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 21:58

Magic666

No one's neighbour!

vraagje over youtube/myspace op Fx..... ik zie heel vaak dat het geluid van beide websites het niet doen, beeld loopt gewoon maar domweg geen geluid!

Als ik winamp aanzet heb ik wel gewoon geluid.... zou dat iets met Fx te maken kunnen hebben?

Ook merk ik vaak dat de muziekspeler op myspace vast staat zou dat ook Fx gerelateerd kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:39

HaTe

haat niet

Mr Tech Toolkit: Ook een hele goede addon!
Na deze addon geinstalleerd te hebben komen er opeens heel veel opties bij :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
YoG schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 23:38:
Er schijnen ook andere manieren te zijn (zoals het editen van Usercontent.css (staat niet op mijn schijf :?), maar die werken hier niet
http://forums.mozillazine...38&t=58371&st=0&sk=t&sd=a
*knip*
Iemand al Webmynd geprobeert?

:w Lighteye !
usercontent.css moet je zelf aanmaken :P

En dat webmynd, nou ik weet niet hoor, maar ik vond het iig niet prettig omdat mensen je surfhistory opslaan op een 'vreemde' server. Daarbij was de toegevoegde waarde voor mij ook te klein om nou echt hier voor te gaan...

Anders: weet iemand hoe ik Platypus kan gebruiken onder Gmail? Hij geeft aan dat ik niks heb verwijderd, wat zeker wel zo is. Is dit fixable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

HaTe schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 17:47:
Mr Tech Toolkit: Ook een hele goede addon!
Na deze addon geinstalleerd te hebben komen er opeens heel veel opties bij :)
Die komt opeens mooi van pas *O*
Ingeschakelde extensies: [47]
- Adblock Plus 1.0.1 - Reclames behoren tot het verleden!
- Answers 2.2.48 - Alt+Click on any word or term for quick info (definitions, up-to-the-minute reference, and more). No selection is necessary!
- AutoPager 0.4.0.4 - AutoPager is een Firefox/Mozilla extensie om volgende pagina's automatisch op de achtergrond te laden. U kunt het ook gebruiken als een XPath generator.
- BBCode 0.5.2.4 - Adds Formating (BBCode/HTML/XHTML/etc.) to the context menu for Blogs and forums (PHPBB and others).
- CacheIt! 1.0 - Displays an archived version of a webpage.
- CacheViewer 0.4.7.1 - Maakt zoeken in en sorteren van cachebestanden mogelijk
- Compact Menu 2 2.3.0a3 - Duplicates the menubar on the toolbar as a menu of menus.
- Configuration Mania 1.10.2009020201 - More Advanced (hidden) configures
- CustomizeGoogle 0.76 - Verbeter Google zoekresultaten en verwijder advertenties en spam.
- CuteMenus - Crystal SVG 1.9.3 - Voegt pictogrammen toe aan alle menu's.
- Download Statusbar 0.9.6.4 - Downloads bekijken en beheren vanuit een compacte statusbalk
- Drag & Drop.io 2.0.1
- ErrorZilla Mod 0.34 - Implements a useful error page when a website cannot be reached.
- Extended Statusbar 1.5.3 - A Statusbar with speed, percentage, time and loaded size (similar to Opera's one).
- Fasterfox 3.0.4 - Performance and network tweaks for Firefox.
- FireFTP 1.0.3 - FTP Client for Mozilla Firefox.
- Fission 1.0.3 - Plaats de voortgangsbalk in de adresbalk (Safari-stijl).
- Flagfox 3.3.8 - Toont een vlag die de locatie van de huidige server aanduidt
- Flashblock 1.5.8 - Replaces Flash objects with a button you can click to view them.
- FlashGot 1.1.7.7 - Maakt enkel- en meervoudige downloads mogelijk met behulp van de populairste externe downloadmanagers voor Windows, Mac OS X, Linux en FreeBSD (momenteel worden er vele ondersteund, zie de homepage van de extensie voor de details). FlashGot biedt tevens de functionaliteit om een gallerij te maken, die helpt om mediaverzamelingen van verschillende pagina's op één pagina te groeperen, om deze snel en gemakkelijk te kunnen downloaden.
- FoxClocks 2.5.11 - Toont de lokale tijd over de hele wereld in de statusbalk / werkbalk. Ondersteunt ongeveer alle tijdzones.
- FoxLingo 2.3.2 - The Ultimate Language Tool!
- GCal Popup 1.1 - Google Calendar in a nice overlay so that your calendar can be updated without ever leaving the webpage.
- GooglePreview 3.17 - Voeg Website voorbeelden toe in Google en Yahoo zoek resultaten
- Greasemonkey 0.8.20080609.0 - A User Script Manager for Firefox
- IE Tab 1.5.20081203 - Sites in een "IE-omgeving" in een Firefox-tab openen !!!
- IE View 1.4 - Open pagina's in IE via Firefox menu's
- IMDb Preview 0.5 - Preview movie & actor posters when hovering over their IMDb links.
- Java Console 6.0.07
- Java Quick Starter 1.0
- last.fmCode 0.7b - Adds last.fm's modified bbCode commands to the context menu
- Menu Editor 1.2.6 - Customize application menus
- MinimizeToTray (compatibility fix) 0.0.1.2008102816+ - Minimizes Mozilla windows into the system tray.
- MR Tech Toolkit 6.0.3.2 - Local Install hulpprogramma's voor alle gebruikers. (nl-NL)
- New Tab Button Position 0.6.0 - Customize the new tab button position.
- Passive Cache 1.2 - Retrieves a cached Google page of a link, as well as an Archive.org page, with no images and no connections to the remote site.
- Read it Later 0.9929 - Sla pagina's op om ze later te lezen en maak er bladwijzers van.
- SearchWP 2.4b1 - Buttons for the search box with terms highlighting
- Session Manager 0.6.3.3 - Session Manager slaat de status van alle vensters op, en stelt u in staat ze te herstellen.
- Splash 2.0.0.2 - Voegt een splashvenster toe. Ondersteund in Firefox, Flock, Thunderbird, eMusic Remote, Songbird en Sunbird. (nl-NL)
- Tab Mix Plus 0.3.7.3 - Navigeren met tabbladen met heel veel extra mogelijkheden.
- Toolbar Buttons 0.6.0.4 - Voegt werkbalkknoppen toe
- Torrent Finder Toolbar 1.2.4 - Zoeken via 150 top torrent-sites en -trackers.
- tvgidsgcal 0.3 - Modifies TVGids.nl SMS program notification links to use Google Calendar Events instead.
- United States English Dictionary 3.0.3 - English United States (en-US) spellchecking dictionary
- WebMynd 0.7.1 - WebMynd personalizes your Google search and visualizes your browsing history.
- Woordenboek Nederlands 2.1.1 - Dit woordenboek Nederlands voor de spellingcontrole in Mozilla-producten is gebaseerd op de woordenlijst van OpenTaal. Het product volgt de regels en principes van de officiële spelling en draagt het Keurmerk Spelling van de Nederlandse Taalunie. Voor meer informatie zie: http://www.taalunieversum.org/spelling/keurmerk/
Screenshot 1
#2 (met uitgeklapt menu)

Bij wie werkt about:kitchensink ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Vandaag dan toch eindelijk Firefox 3.1 beta 3??
http://www.inquisitr.com/...te-for-firefox-31-beta-3/

http://quality.mozilla.or...6/firefox-31-beta-3-ships

Edit: ok nevermind, hij is weer uitgesteld hoor :O

Dus dat wordt waarschijnlijk 2 maart...: http://quality.mozilla.or...6/firefox-31-beta-3-ships

En daarna komt misschien zelfs nog een beta 4...: http://blogs.zdnet.com/open-source/?p=1982

[ Voor 40% gewijzigd door vogelaarke135 op 19-02-2009 16:57 ]

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Vooral alle researchers, studenten, PhDs of gewoon fanatieke verzamelaars onder ons, zotero 1.5 beta 1 is uit!!

Geweldige extension, met behulp hiervan heb ik mijn referenties verzameld (direct via Pubmed, Google Scholar, etc. etc.), automatisch PDFjes gedownload, uit Endnote referenties geïmporteerd en mijn referenties in mijn Word 2007 documenten geinsert ("Cite While You Write", met keuze uit verschillende Bibliografiestijlen). Met 1.5 is er nu synchronisatie support: http://www.zotero.org/

Heb voor mijn eerdere verslagen reference manager 11 gebruikt, maar dat dure pakket is echt peanuts vergeleken met deze gratis en open source powerextension!

[ Voor 35% gewijzigd door vogelaarke135 op 23-02-2009 16:34 ]

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:56
Erm, WAUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Sorry, net even mijn forumreactie nagelezen, ik lijk wel een marketingagent...:p
Maar in ieder geval, imo Zotero *sskickt dure pakketten als Endnote (200 euro) en Reference Manager (100 euro) en dat als extension zijnde. Hoopte dat er hier mensen zijn die eventueel zotero gebruiken.

Anderen zijn in ieder geval ook positief:
http://ideophone.org/zotero-endnote-alternative/

http://www.law.wisc.edu/b...arch_writing_process.html

En ja als je succes hebt en beter bent, is aangeklaagd worden het enige alternatief voor de concurrent (welke geen poot heeft om op te staan :p):
http://crookedtimber.org/2008/09/30/gmu-sued-for-zotero/

Maar natuurlijk zijn er nog enkele quirks, vooral met betrekking tot de 1.5 beta, maar daar is het ook een beta voor.

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69832

Jaa natuurlijk gebruiken meer mensen Zotero! Beste FF extensie ooit voor studenten en wetenschappers, zeker nu er ook synchronisatie aan toegevoegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Bij mij werkt IEtab erg onstabiel.. bij sommige sites laat ie mijn Firefox crashen (RunTime Error)

Bestaat er nog een goed alternatief voor deze plugin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Er bestaat ook nog een extensie genaamd "IEview" die volgens mij ongeveer het zelfde doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Bedankt.. :) ik gebruik deze nu maar.
Helaas laat ie de pagina niet in een Tab zien, maar opent ie 't in IE zelf

Ander vraagje.. ik kom niet op bepaalde sites (bijv. Piratebay en Outlook Web Access) omdat FF begint te mekkeren over een onveilige/ongeldige certificaat.
..server.. gebruikt een ongeldig beveiligingscertificaat.

Het certificaat wordt niet vertrouwd omdat het uitgeverscertificaat onbekend is.

(Foutcode: sec_error_unknown_issuer)
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/352j5fq.jpg

Als ik dan klik op "Certificaat ophalen" en klik op "Beveiligingsuitzondering bevestigen" gebeurd er helemaal niets! :? Het venster blijft ook gewoon staan..

Iemand een ideetje hoe ik dit wegkrijg? Ik ben nu geforceerd om mn werk-email in IE te bekijken.. ik houd dat liever centraal in Firefox
Ik heb het ook met bepaalde Torrentsites..

Ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb net Personas geïnstalleerd, maar om een of andere reden wil het niet werken.
Als ik een andere theme kies, dan zie ik wel dat de kleuren van de letters enzo veranderen, maar een achtergrondplaatje bovenin blijft uit.

Iemand een idee hoe dit zou komen? (FF 3.06, Win7, build7022)

Het is nog in beta, natuurlijk, maar misschien heeft iemand hier het weleens meegemaakt en is er een makkelijke verklaring voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162692

hm.. automatische inlog werkt nu al 3weken niet meer?
Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Get Personas for Firefox

* Install Now for Firefox 2.0.0.* - 3.0b2pre, Windows/Mac/Linux
Compatible with the default themes that ship with Firefox
Het is niet alleen beta, het is ook niet doorontwikkeld voor de huidige versie van Firefox, zo te zien.

[Na wat doorzoeken]
Hmm... op de officiele add-on site van mozilla staat:
Works with:

* Firefox: 3.0 – 3.1b3pre
Heb je die al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Anoniem: 162692 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 12:18:
hm.. automatische inlog werkt nu al 3weken niet meer?
Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Dit topic is niet bedoelt als 'dump hier je vragen' topic; en jouw vraag komt wel redelijk over alsof je het tegen een betaalde helpdesk hebt oid. Op een vraag met zo weinig uitleg en aangetoonde eigen inzet hoef je weinig reacties te verwachten. Als je dan zonodig een vraag wil plaatsen in dit topic; volg dan gewoon de aanwijzingen voor het starten van een nieuw topic in Policy: Alle regels die op het forum gelden

[ Voor 18% gewijzigd door Spider.007 op 01-03-2009 13:17 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Room42 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 13:07:
[...]

[...]
Het is niet alleen beta, het is ook niet doorontwikkeld voor de huidige versie van Firefox, zo te zien.

[Na wat doorzoeken]
Hmm... op de officiele add-on site van mozilla staat:

[...]

Heb je die al eens geprobeerd?
Bedankt, maar het werkt niet, het is ook dezelfde versie die op de Labs-site staat (1.0b1.1).
Ook met alle addons uit.

Ach, ik wacht wel af, misschien wordt het opgelost (en misschien ligt het probleem geheel anders, who knows ;) )

Edit:
Net ook op mijn laptop geprobeerd, en daar werkt het wel!
Heel vreemd... en toen keek ik naar het versienummer, en dat is 0.9.2!

Dus ik heb 0.9.2 ook geïnstalleerd op mijn Desktop en tadaaa! Hij doet het :)

Vreemd hoor :X

Overigens geloof ik dat Ubiquity in FF3.1 komt, toch?

Zijn er al plannen voor de integratie van Weave?

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 01-03-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
En ja hoor: firefox 3.1 BETA 3 is weer vertraagd: nu wordt t weer 17 maart....

Mozilla moet eens reële tijdsschema's leren in te stellen.

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
sja ze hebben wat onvoorziene problemen met een aantal bugs die blijkbaar moeilijker te fixxen zijn dan verwacht... Wel jammer idd... had gehoopt dat we begin maart een RC hadden gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

YoG schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 23:08:
Bedankt.. :) ik gebruik deze nu maar.
Helaas laat ie de pagina niet in een Tab zien, maar opent ie 't in IE zelf

Ander vraagje.. ik kom niet op bepaalde sites (bijv. Piratebay en Outlook Web Access) omdat FF begint te mekkeren over een onveilige/ongeldige certificaat.

[...]

[afbeelding]

Als ik dan klik op "Certificaat ophalen" en klik op "Beveiligingsuitzondering bevestigen" gebeurd er helemaal niets! :? Het venster blijft ook gewoon staan..

Iemand een ideetje hoe ik dit wegkrijg? Ik ben nu geforceerd om mn werk-email in IE te bekijken.. ik houd dat liever centraal in Firefox
Ik heb het ook met bepaalde Torrentsites..

Ben ik de enige?
Je bent de enige. :+

Als de verbinding afgetapt wordt, door kwaadwillenden of door een proxyserver van een bedrijf kan je zulke problemen krijgen. Piratebay lijkt mij sterk trouwens, want die werkt zo ver ik weet niet via een beveiligde (https) verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

;(
Als de verbinding afgetapt wordt, door kwaadwillenden of door een proxyserver van een bedrijf kan je zulke problemen krijgen.
Het is de OWA (MS Exchange over HTTP) van mn werk.. in IE werkt het prima.. hij mekkert wel even over een mogelijk onveilige verbinding maar er wordt mij iig een kans geboden om door te gaan.. In Firefox wordt mij gewoon de toegang ontzegd.
Mooi zo'n beveiliging maar ik houd graag zelf nog een beetje de touwtjes in handen
Piratebay lijkt mij sterk trouwens, want die werkt zo ver ik weet niet via een beveiligde (https) verbinding.
Tsja, toch is het zo.. werkt nu wel weer goed.. ik denk dat -bij nader inzien- het komt omdat de servers daar wat overbelast waren (door alle media-aandacht)

Leuke add-on ontdekt.. Advanced URL Builder... zoekmachines onder je rechtermuisknop..
Klinkt als een uitgekauwd concept, maar in de praktijk nog steeds zeer handig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D!zzy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:37
vogelaarke135 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 12:34:

Het is heel jammer nieuws.
Maar ik denk wel dat het beter is om een volledig afgeleverd product af te leveren, wel te laat, dan een halffabricaat dat nog vol zit met de bugs.

[offtopicmodus]
Zie ik het nu goed? http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp als je de percentages van IE6,7 en 8 met elkaar optelt en vergelijkt.
Internet Explorer: 44,8%
Firefox: 45,5%

Volgens mij is dit de eerste keer dat Firefox boven het "marktaandeel" schiet van IE.

*Natuurlijk zijn deze statistieken niet 100% juist te maken, maar volgens mij zijn deze statistieken wel te vertrouwen van W3C"
[/offtopicmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

mastadizzy schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 14:09:
[...]
[offtopicmodus]
Zie ik het nu goed? http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp als je de percentages van IE6,7 en 8 met elkaar optelt en vergelijkt.
Internet Explorer: 44,8%
Firefox: 45,5%
[/offtopicmodus]
In juni vorig jaar was dus dus de ommekeer voor IE.. daarna zakt het in, voor zowel IE7 als 6. En FF groet redelijk gestaag door
Zelfs de introductie van Chrome doet FF weinig, integendeel zelfs.. het groeit sinds oktober nog harder
Ik denk ook dat de komst van Chrome (een slanke browser met een grote naam achter zich) de mensen aan het denken heeft gezet.. er is nog meer dan alleen IE

Niet zo vreemd dat FF zo hard groeit.. voor zowel 'geeks' als 'huisvrouwen' is het een prettige browser
vogelaarke135 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 12:34:

Ik hoef niet zo nodig die FF 3.1.. mijn huidige 3.0.6. draait hier goed..
afgezien van dat gedoe met SSL hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
anandus schreef op zondag 01 maart 2009 @ 13:44:
[...]
Bedankt, maar het werkt niet, het is ook dezelfde versie die op de Labs-site staat (1.0b1.1).
Ook met alle addons uit.

Ach, ik wacht wel af, misschien wordt het opgelost (en misschien ligt het probleem geheel anders, who knows ;) )
Even mezelf quoten :)

Ik heb personas werkende ik moest in about:config de volgende dingen veranderen:
extensions.personas.authorizedHosts;sm-personas01.mozilla.org
extensions.personas.siteURL;http://sm-personas01.mozilla.org/store/
extensions.personas.url;http://sm-personas01.mozilla.org/store/

En nu doet-ie het :)

Had ik al verteld dat ik fan ben van Mozilla Labs? :P
Zowel Personas, Ubiquity en Weave vind ik zeer fijn werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Hoe gaat het met Weave dan? Loopt de ontwikkeling nog een beetje? Ik zie dat ze inmiddels bij 0.3 aangekomen zijn. Ook is de registratie pagina wat fraaier geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Room42 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 16:49:
Hoe gaat het met Weave dan? Loopt de ontwikkeling nog een beetje? Ik zie dat ze inmiddels bij 0.3 aangekomen zijn. Ook is de registratie pagina wat fraaier geworden.
Weave werkt prima. Ik gebruik hem op 3 computers om mijn shizzle sync te houden.

Moet overigens zeggen dat ik Fennec nog niet geprobeerd heb, dus niet weet hoe goed Weave daarmee omgaat.

Maar met Firefox werkt het (bij mij) geheel vlekkeloos!
Desalniettemin: Maak eerst een backup van je bookmarks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16195

Firefox 3.07 is uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Firefox 3.1 beta 3 zal in de loop van de volgende week verschijnen. Daarna zal Firefox 3.1 worden hernoemd tot Firefox 3.5 (dit vanwege het grotere aantal veranderingen dan voorheen gepland).

De volgende beta (4) zal dus Firefox 3.5 beta 4 worden.

Beetje hetzelfde idee als toentertijd bij Firefox 1.1 gebeurd is, die is naderhand ook omgedoopt tot Firefox 1.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Wat mij gisteren trouwens opviel is dat Silverlight de Firefox process de prioriteit op above normal zet, iedere keer als het aangeroepen wordt. Zet je het tijdens een silverlight applicatie op iets anders zet ie het daarna vrolijk weer op above normal. Heb silverlight maar gedeïnstalleerd, ik speel meestal video's af op de achtergrond en om af en toe een hickup te krijgen omdat een website silverlight gebruikt, nee bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb problemen met Hotmail op FF3.1b2

Ligt dat aan mij of hebben anderen dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:01

Koppensneller

winterrrrrr

Ik heb het zelfde probleem. Ik kan inloggen, mijn inbox openen, maar een bericht openen gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Nu online
Zal met de nieuwe javascript engine te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:46
Download eens FF 3.1b3. Die is onlangs uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
-Edwin- schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 18:20:
Download eens FF 3.1b3. Die is onlangs uitgekomen.
Oh, ik zat er maar op te wachten... Beta Firefoxjes worden niet automatisch naar een hogere beta geüpgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Anoniem: 100904 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 21:46:
Firefox 3.1 beta 3 zal in de loop van de volgende week verschijnen. Daarna zal Firefox 3.1 worden hernoemd tot Firefox 3.5 (dit vanwege het grotere aantal veranderingen dan voorheen gepland).

De volgende beta (4) zal dus Firefox 3.5 beta 4 worden.

Beetje hetzelfde idee als toentertijd bij Firefox 1.1 gebeurd is, die is naderhand ook omgedoopt tot Firefox 1.5.
Ik dacht dat de firefox-versienummers min of meer synchroon liepen aan de gecko versienummers?
Mja zal wel toeval geweest zijn dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
@anandus en koppensneller
Yep same here, die IE view addon zou kunnen helpen, gebruik die bij klanten voor bv Cisco Webex te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henridv
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Graviton12 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 16:58:
@anandus en koppensneller
Yep same here, die IE view addon zou kunnen helpen, gebruik die bij klanten voor bv Cisco Webex te laten werken.
In Fx 3.1b3 werkt dit wel weer. Althans, berichten openen, nieuw bericht typen en versturen, berichten verwijderen, ...

Meer exotische functies (weet niet of die aanwezig zijn, ik gebruik Hotmail niet vaak) heb ik niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik las in dechangelog van Fx 3.1 dat er CSS 2.1 in zal zitten. Maar ik weet toevallig ook dat IE8 goeie ondersteuning zal hebben voor 2.1. En IE komt over een week uit, Fx pas over maanden, dus ja.... IE stuk eerder met CSS 2.1? 8)7

edit: onee, onzin...changelog niet goed gelezen, CSS 2.1 zit er al hele tijd in, wordt alleen weer wat completer met 3.1 (3.5).

[ Voor 21% gewijzigd door Sjah op 15-03-2009 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
heheh CSS 2.1 was in firefox 2 al 99% ondersteund...

Ik heb zojuist 3.1B3 (linux) gedownload... Voelt inderdaad weer een stuk sneller aan! en de meeste van van mijn addons zijn al compatible :9

[ Voor 59% gewijzigd door mcDavid op 15-03-2009 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
fok.nl herkent als je adblock aan hebt staan, en blokkeert dan vervolgens alle functies.
weet iemand hoe dit omzeild kan worden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Henridv schreef op zondag 15 maart 2009 @ 17:07:
[...]

In Fx 3.1b3 werkt dit wel weer. Althans, berichten openen, nieuw bericht typen en versturen, berichten verwijderen, ...
Dit kan ik beamen :)
fespen schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:53:
fok.nl herkent als je adblock aan hebt staan, en blokkeert dan vervolgens alle functies.
Fok whitelisten :)

Misschien een rare vraag, maar is het mogelijk om de engine te vervangen? Bijv. webkit ipv gecko?
Ik houd van Firefox, van z'n extensions, van z'n customizability en van Mozilla labs.

Maar webkit schijnt een snellere engine te zijn dan gecko. Kan je een andere engine gebruiken?

[ Voor 54% gewijzigd door anandus op 16-03-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
maar ik bedoel reclame alsnog blocken op fok :P
anders zou toch elke website zo'n reconigzer kunnen invoeren en is adblock nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
fespen schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:07:
anders zou toch elke website zo'n reconigzer kunnen invoeren en is adblock nutteloos.
Kan je geen abonnement nemen bij Fok waar je de ads kan uitzetten, dan? (Net als hier op Tweakers).
En mag je wel ads blocken op Fok?
Marktplaats heeft trouwens ook iets dat het niet lekker werkt met adblock.

Overigens whitelist ik alle sites waar ik regelmatig kom. Die advertenties zijn er natuurlijk niet voor niets, en als je wilt dat het goed gaat met je favoriete sites, dan zet je adblock uit en zorg je dat ze ad-inkomsten krijgen :)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 16-03-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
ik klik er nooit op dus dan kan ik ze net zo goed eruit filteren. (behalve op tweakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
fespen schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:25:
ik klik er nooit op dus dan kan ik ze net zo goed eruit filteren. (behalve op tweakers)
offtopic:
Ad-inkomsten worden ook gegenereerd door views en niet alleen door click-throughs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
fespen schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:07:
noscript gebruiken helpt misschien. dan whitelist je fok! daarin, maar alle andere domains blokkeer je. (er van uitgaande dat de ads via een javascript aangeboden worden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
fespen schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:53:
http://fqr.triplesix.nl

Voor een werkende versie moet je de maker even mailen.

[ Voor 9% gewijzigd door mcDavid op 16-03-2009 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:30

SaN

Is het normaal dat http://www.nederland.fm/ niet wil werken met de nieuwe beta's (2 en 3, 1 heb ik niet getest) Ik krijg de melding dat ik de windows media player 11 plugin nodig heb. Na installatie dezelfde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
sander-sp schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:39:
Is het normaal dat http://www.nederland.fm/ niet wil werken met de nieuwe beta's (2 en 3, 1 heb ik niet getest) Ik krijg de melding dat ik de windows media player 11 plugin nodig heb. Na installatie dezelfde melding.
Hier doen ze het vrijwel allemaal... maar onder ubuntu met de totem media plugin...
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.