[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 99.719 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de alles in één pakketten is er iets mis gegaan met de factuur.
Bij mij stond er op de eerste factuur:

Prijs decoder: 0,00
Korting decoder -99,00
Prijs smartcard: 0,00
Korting smartcard: 29,95

Hierdoor kreeg ik een gratis decoder + 128,95

Op mijn tweede factuur stond:

Decoder: 99,00
Smartcard: 29,95

Ik heb dus gewoon een gratis decoder gekregen en ik moest de 128,95 bonus weer terug geven.

Omdat Ziggo normaal gesproken het tegoed verrekend met de volgende factuur, had ik nog niets hoeven te betalen.
De factuur die ik wel moet betalen, is dus mijn normale factuur.

Behalve de verwarring is het enige verschil, dat ik de factuur iets laten heb betaald, dan anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Hoe is het beste Ziggo op te zeggen.. Ik heb een brief gestuurd, gebeld en een fax gestuurd. Nog steeds niets. Zal wel stoppen met betaling, dat zal de aandacht wel trekken.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

eindelijk (begonnen op 26 mei met aanvraag en na een hoop drama) heb ik dus nu het alles in 1 plus pakket (had eerst internet intensief)
Wat schertst mijn verbazing? Mijn download snelheid is nog maar 4mbit. (intensief was 12, plus moet 8 zijn).
Ik bellen, krijg medeweker: Ja meneer dat gaat eind augustus of september omhoog.

Ik snap er geen ruk meer van, van 12 mbit naar 4 mbit om dan naar 8 mbit te gaan? Zijn ze helemaal van God los of zo bij Ziggo.

Daarnaast worden toezeggingen door Ziggo (terugbellen) gewoon niet nagekomen.
Daarnaast wordt er vanaf 26-5 (ok, zeg 1 juni) al teveel afgeschreven. Heb mijn hele aanmelding opgenomen, dus op dat moment zijn Ziggo en ik een overeenkomst aangegaan. Dat zij verder hun zaakjes niet op orde hebben is niet mijn probleem.

Wat verdiend nu de voorkeur om dit verder af te handelen, email, of meteen een aangetekende brief die kant op?
Ik lees een hoop slechte ervaringen met email, maar om nou meteen weer 7 euro te dokken voor een aangetekende brief is ook weer zo iets.

"Ik ben Ziggo en ik doe het anders" krijgt wel een heel aparte betekenis voor mij zo.
"Ik ben ZIGGO, en ik wil naar je luisteren" is een betere slogan van ze. Het is precies wat ze doen, maar dan ook niks meer dan luisteren.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Er zijn wat geruchten over een mogelijke snelheidsverhoging eind september, weet iemand hier meer over toevallig?

Het zou hierbij gaan om het Z3I abbo.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50
Ben ik de enige die teveel heeft betaald afgelopen facturering?

Ik heb namelijk maand juli vooruit betaald voor Multi en krijg afgelopen facturering nogmaals een deel van die maand gerekend maar dan voor 3-in-1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:58

Sa1

Audi-Addict schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 23:24:
Er zijn wat geruchten over een mogelijke snelheidsverhoging eind september, weet iemand hier meer over toevallig?

Het zou hierbij gaan om het Z3I abbo.
waar haal jij dit vandaan? heb wel gelezen dat het de planning was om eind van het jaar alles opgekrikt te hebben... maar daar is voor zover ik gezien heb verder nog niets mee gedaan.

Wat die gast iets boven jou zegt gaat het de verhoging naar z'n eigenlijke snelheid. Hij behoort dus op 8mbit te zitten ... krijgt echt slechts 4, dat willen ze oktober / september recht trekken. Wel vreemd maar goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:12
Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 20:41:
Bij de alles in één pakketten is er iets mis gegaan met de factuur.
Bij mij stond er op de eerste factuur:

Prijs decoder: 0,00
Korting decoder -99,00
Prijs smartcard: 0,00
Korting smartcard: 29,95

Hierdoor kreeg ik een gratis decoder + 128,95

Op mijn tweede factuur stond:

Decoder: 99,00
Smartcard: 29,95

Ik heb dus gewoon een gratis decoder gekregen en ik moest de 128,95 bonus weer terug geven.

Omdat Ziggo normaal gesproken het tegoed verrekend met de volgende factuur, had ik nog niets hoeven te betalen.
De factuur die ik wel moet betalen, is dus mijn normale factuur.

Behalve de verwarring is het enige verschil, dat ik de factuur iets laten heb betaald, dan anders.
Nou ik heb die brief ook gekregen, maar ik heb nooit geld van ze ontvangen en nu had ik wel ineens een rekening van 80 euro (128 - mijn maandelijkse kosten, ook dit snapte ik dus niet) toch maar eens goed gaan kijken of het nou wel of niet klopt

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Ik moest opeens ook weer 29,95 betalen, wat een zakkenvullers bij Ziggo. Hun maken een fout, dus het is voor hun rekening. Hier baal ik weer van :r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Zojuist een mail van Ziggo gekregen naar aanleiding van mijn klacht over de factuur en ze hebben keurig uitgerekend hoeveel ik teveel heb betaald. Dit wordt de volgende factuur verrekend. Eindelijk iets positiefs! (mag ook weleens gemeld worden :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:10
Hm ik heb nu sinds eind juni Ziggo en nog steeds geen 1 factuur hehe .. Ook doet digitale TV het nog niet ondanks 2x activeren (zowel via internet als helpdesk) en de telefoon wil ook nog niet geporteerd worden.. Internet doet het wel super! (dat vind ik persoonlijk eigenlijk het belangrijkste) 8)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexxexium
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 20:44
Weet iemand hoe je een VOIP toestel kan gebruiken met ziggo telefonie.

oftewel wat zijn de server instellingen zoals mogelijk sipgate, username en passw e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mensen vraagje,

Ik wou dus vandaag inloggen op de nieuwsgroep van Ziggo. Dus ik type me username: <email>@home.nl in en wachtwoord. Alleen kan ik niet connecten? Dus ik ben toen naar de Ziggo pagina gegaan voor uitleg om te kijken of ik iets verkeerd had gedaan. Daar word dus om je postcode gevraagd. Heb ik deze ingevuld krijg ik een verwijzing naar de @home pagina die helemaal niet meer bestaat. Ik kan nu dus a) geen uitleg lezen en b) ik kan gewoon helemaal geen gebruik maken van de internetpagina van ziggo ik kan namelijk niet zaken zoals 'mijn gegevens' inzien.

Iemand hier ervaring mee? Ik ga zo wie zo morgen al een belletje plegen maar wil graag weten of hier meer mensen last van ondervinden?

(ps) heeft hier iemand een oplossing voor me nieuwsgroep probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Ik gebruik:

server: newnews.home.nl:119
inlog: gebruikersnaam@home.nl
wachtwoord: zelfde als e-mail & facturen online

Wellicht dat je daar wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45

Onbekend

...

Wouser schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 21:50:
Ik wou dus vandaag inloggen op de nieuwsgroep van Ziggo. Dus ik type me username: <email>@home.nl in en wachtwoord.
De gebruikersnaam is alles vóór het apenstaartje.
Maar let op: Soms vragen ze het e-mailadres en soms de gebruikersnaam.

Als ik inlog krijg ik een 404-error, maar als ik dan in het menu links op een item klik kan ik gewoon verder gaan.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
sub0kelvin schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 21:59:
Ik gebruik:

server: newnews.home.nl:119
inlog: gebruikersnaam@home.nl
wachtwoord: zelfde als e-mail & facturen online

Wellicht dat je daar wat aan hebt.
Harstikke bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Nexxexium schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:47:
Weet iemand hoe je een VOIP toestel kan gebruiken met ziggo telefonie.

oftewel wat zijn de server instellingen zoals mogelijk sipgate, username en passw e.d.
Ziggo telefonie werkt alleen met een analoog toestel aangesloten op de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:21

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Mwah, vanwege verbouwingen m'n modem noodgedwongen dik twee dagen eruit getrokken, na al dat geklaag hier wat huiverig dat na een reboot van het modem er wel gezeik zou zijn...

Gisteravond maar weer aangesloten...[list]• Telefonie - Check
• Internet (snelheid) - Check
• TV-signaal - Check

En m'n IP is niet veranderd, dus wie laatst dat fabeltje de lucht in heeft geholpen...? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rowdy.nl op 05-08-2008 09:09 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45

Onbekend

...

Rowdy.nl schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 09:09:
En m'n IP is niet veranderd, dus wie laatst dat fabeltje de lucht in heeft geholpen...? :)
Verander je MAC-adres eventjes en trek de stekker van de modem er even uit.
Nu moet je een nieuw IP-adres hebben gekregen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 18:28:
Hallo iedereen,

Ik heb nu ongeveer een half jaar een combi- abonnement, bij Casema afgesloten. Dit was bij Casema het Casema Combi Basis pakket; 240 kbit/s (30 kbyte/s dus, erg langzaam) ADSL internet, digitale tv (decoder enz gratis) en telefonie.
ADSL via de kabel? :P Cool! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:54

KingCrash

Angry Rabbit

Zo blij als ik altijd was met Multikabel..zo moe wordt ik van Ziggo.

Ik heb zojuist een klachtenbrief naar Ziggo gestuurd.
ik ben sinds 25-mei bezig met een alles-in-1 pakket aan te vragen.

Tussenstand:
17 telefoongesprekken

Mijn aanvraag is:

6x uit het systeem verdwenen.
3x doorgezet naar een 'error-team'
8x met 'de hoogste' spoed doorgezet.
+
4x excuses van 2e lijns over de gang van zaken met de belofte het vandaag nog te regelen.

verder:
Helpdeskmedewerkers: "ja dat heeft mijn collega niet goed ingevuld, ik zal het even goed invullen"
Waarna je de volgende keer(en) dezelfde mededeling krijgt ;(

Het probleem zit er bij mij in dat ik 2 contracten(?) had met Multikabel.
1 voor RTV
1 voor Internet

Nu lijkt het probleem te zijn dat Ziggo het niet voor elkaar krijgt om deze 2 contracten (administratief) samen te voegen tot 1 alles-in-1-pakket.

Pff ik snap dat elk begin lastig is voor een (fusie)bedrijf, maar dit kun je toch niet verkopen aan klanten.

Het is dat ik geen (knap) ADSL kan krijgen hier,anders was Ziggo echt de deur uitgegaan.

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Onbekend schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 09:26:
[...]

Verander je MAC-adres eventjes en trek de stekker van de modem er even uit.
Nu moet je een nieuw IP-adres hebben gekregen.
Why should I? En dan m'n DNS records voor m'n sites gaan updaten? Dank je de koekoek... ;) :P

Thanks anyway, maar 't was geen vraag, eerder een mededeling... D'r waren (volgens mij in 't vorige topic) mensen aan 't emmeren dat hun IP veranderde na een reboot v/h modem, ik beweerde toen al van niet... ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
Weet iemand of het mogelijk is om bepaalde betaalde diensten die je op digitaalTV gebied afneemt (bijv. Sport1 of EreDivisie) kunt laten overzetten van de ene SmartCard naar de andere ?

Ik heb nu nog de @home SmartCard maar zal straks een nieuwe Smartcard van Ziggo ontvangen omdat ik een all-in pakket heb aangevraagd (neem ik aan) en wil daar dan EreDivisie voetbal op gaan kijken. Het @home kaartje kan dan weg en gedeactiveerd worden.

Ik kan het nu wel aanvragen maar als ik dan het oude kaartje moet blijven gebruiken wacht ik daar liever mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoyden op 05-08-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Hoyden schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:17:
Weet iemand of het mogelijk is om bepaalde betaalde diensten die je op digitaalTV gebied afneemt (bijv. Sport1 of EreDivisie) kunt laten overzetten van de ene SmartCard naar de andere ?

Ik heb nu nog de @home SmartCard maar zal straks een nieuwe Smartcard van Ziggo ontvangen omdat ik een all-in pakket heb aangevraagd (neem ik aan) en wil daar dan EreDivisie voetbal op gaan kijken. Het @home kaartje kan dan weg en gedeactiveerd worden.

Ik kan het nu wel aanvragen maar als ik dan het oude kaartje moet blijven gebruiken wacht ik daar liever mee.
Je kunt ook je huidige kaartje houden en daan Eredivisie bij laten zetten. Het nieuwe kaartje verkoop je of leg je in de la voor als je een keer met een 2e decoder digitaal wilt kijken. Dit nieuwe kaartje staat namelijk nog op niemand zijn naam dus is, als je het krijgt, nog anoniem. Hier kun je dus ook nog niets aan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Ik snap er de ballen van. Begin mei heb ik Alles-in-1 plus aangevraagd. We hadden toen al internet, telefonie en digitale TV (2 toestellen) van @home.
Vandaag kreeg ik tot mijn verbazing een decoder binnen met smartcard. Iemand die weet wat hier de bedoeling van is? We hebben namelijk al twee toestellen, en ik heb helemaal niet om die decoder gevraagd. Ik dacht dat alleen nieuwe klanten die decoder kregen.

Op een factuur van een aantal maanden geleden stond dit:

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/r0pl6u.png

Hoe zit het nu? Ik heb nu dus 3 digitale ontvangers...

[ Voor 16% gewijzigd door Gabliboeba op 05-08-2008 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
jongentje schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:18:
[...]

Je kunt ook je huidige kaartje houden en daan Eredivisie bij laten zetten. Het nieuwe kaartje verkoop je of leg je in de la voor als je een keer met een 2e decoder digitaal wilt kijken. Dit nieuwe kaartje staat namelijk nog op niemand zijn naam dus is, als je het krijgt, nog anoniem. Hier kun je dus ook nog niets aan koppelen.
Maar op het nieuwe kaartje zitten wel de gratis wisselende 5 keuze-zenders..
Niet dat dat nu gigantisch is, maar toch weer extra.

Vandaar mijn vraag of het mogelijk is.

Iemand ?

EDIT:

Ik heb deze vraag ook al bij @home via de mail verzonden.
Krijg ik net antwoord:

Geachte heer X,

Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt.

Wij zien in ons systeem dat u inmiddels heeft gebeld met onze
Klantenservice en dat uw vraag daar is behandeld.

Met vriendelijke groet,

Ziggo
Afdeling Klantenservice

Behandeld door: Rosalie W.

Grappenmakers. :( |:(
Nu heb ik nog steeds geen antwoord. (contact met KS heb ik dus NIET gehad) |:(

[ Voor 27% gewijzigd door Hoyden op 06-08-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Hoyden schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 07:24:
[...]
Maar op het nieuwe kaartje zitten wel de gratis wisselende 5 keuze-zenders..
Niet dat dat nu gigantisch is, maar toch weer extra.

Vandaar mijn vraag of het mogelijk is.

Iemand ?
Nee, die wisselende keuze zenders krijg je op elk smartcardje die aan jou klantnummer is gekoppeld. Als je digitaal totaal pakket hebt maakt dit niet uit want dan heb je zo-ie-zo die zenders al. Die smartcard van jou pakket is (zoals ik al zei) anoniem totdat deze wordt geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Ik heb geen totaal pakket maar gewoon de basis digitaal.
Sport1 heb ik opgezegd ivm Spaans voetbal gerommel.

Ik vind het dus zonde om nu EreDivisie aan te vragen op me huidige smartcard (van @home) en dat ik straks een nieuwe smartcard krijg ivm aanvraag Ziggo All-in.. Op de Ziggo smartcard zitten dan alleen de 5 keuze zenders en op die van @home niet..

Dus of het mogelijk is dit om te zetten is me nog niet duidelijk.
Zo niet, dan vraag ik nog geen EreDivisie aan.. Vandaar.
jongentje schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:55:
[...]

Ik heb nu al 2 keer verteld dat je "@home kaartje" wat nu ook een Ziggo kaartje is geworden straks ook die keuze zenders laat zien omdat dat kaartje aan je klantnummer hangt. Er is geen verschil tussen een @home en ziggo kaartje. Sterker nog, Ziggo levert nog steeds oude voorraden Casema en Irdeto kaartjes uit.
Als die 5 keuze zenders dan idd bij dat @home kaartje opkomen ben ik klaar. :+

[ Voor 34% gewijzigd door Hoyden op 06-08-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Hoyden schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:21:
Ik heb geen totaal pakket maar gewoon de basis digitaal.
Sport1 heb ik opgezegd ivm Spaans voetbal gerommel.

Ik vind het dus zonde om nu EreDivisie aan te vragen op me huidige smartcard (van @home) en dat ik straks een nieuwe smartcard krijg ivm aanvraag Ziggo All-in.. Op de Ziggo smartcard zitten dan alleen de 5 keuze zenders en op die van @home niet..

Dus of het mogelijk is dit om te zetten is me nog niet duidelijk.
Zo niet, dan vraag ik nog geen EreDivisie aan.. Vandaar.
Ik heb nu al 2 keer verteld dat je "@home kaartje" wat nu ook een Ziggo kaartje is geworden straks ook die keuze zenders laat zien omdat dat kaartje aan je klantnummer hangt. Er is geen verschil tussen een @home en ziggo kaartje. Sterker nog, Ziggo levert nog steeds oude voorraden Casema en Irdeto kaartjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:05
jongentje schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:55:
[...]

Nou ik heb net een nieuw kaartje gekregen met Ziggo erop :)

Maar het klopt in ieder geval wel wat je zegt...het kaartje is gekoppeld aan je klantnummer. Want als je een ander pakket aanvroeg bij @home kreeg je naar mijn weten ook geen nieuw kaartje ofzo.

Mja ik heb dus nu mijn Ziggo decoder ontvangen nadat ik op 3 juni een Ziggo alles in 1 extra pakket had aangevraagd. Ik had altijd al @home telefonie...maar ik heb nog steeds geen verhoogde internetsnelheden

Goed geregeld daar bij Ziggo allemaal, heb maar 5 weken hoeven wachten voordat mijn bestelling half binnen was....ahum |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-09 12:11

Ryudo

Daily dose~

Dat is nog relatief weinig als je naar anderen hun orderverloop kijkt. :P
Ik ben al sinds eind mei / begin juni met Ziggo aan het emmeren en heb nog steeds geen brief, installatiepakket of gratis decoder in huis.
Volgens Ziggo zou ik dat alles deze week moeten krijgen maar ik heb er een heel hard hoofd in. :)

Edit:
Wel heb ik sinds maandag elke middag last van onderbrekingen in het internet en telefonie signaal. Het lijkt erop dat ze ergens mee bezig zijn. De storing/onderhoudspagina van @home geeft daar verder geen melding van.

[ Voor 26% gewijzigd door Ryudo op 06-08-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:06
Nou, mijn avontuur met Ziggo gaat steeds door. Inmiddels ben ik toe aan order numero 8 en ben ik 3 maanden bezg om een ziggo dienst aan te vragen :). Het superdeluxe alles in 1 pakket is inmiddels alleen tv basis geworden..Tja als ze geen geld willen verdienen......

De technische dienst heeft geen idee waar het aan kan liggen en verkoop....... Iemand toevallig hier een Ziggo medewerker die een sneak peak kan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
What The Fuck is dit nou weer...krijg hier net een mail van Ziggo...het word nog steeds idioter

Ik vraag me echt af waar dit nou weer voor nodig is...mijn gebruikersnamen waren tot toe sowieso al alles wat voor het @home gedeelte zat...het is dus echt een compleet nutteloze oplossing...over een aantal maanden moeten we zeker dan weer alles veranderen naar @ziggozuigt.nl
Belangrijke mededeling: inloggen met uw e-mailadres

Geachte heer/mevrouw,

Tot vandaag gebruikte u uw gebruikersnaam om in te loggen op uw Ziggo internetdiensten. Wij hebben gemerkt dat dit eenvoudiger kan. Waarom inloggen met een speciale gebruikersnaam als dit gewoon kan met uw eigen e-mailadres?

Daarom kunt u vanaf vandaag inloggen met jansmit@home.nl. Uw gebruikersnaam vervalt daarmee. Het liefst zouden we u hierover alleen informeren, maar helaas moet u zelf ook een aantal stappen doorlopen om de gewijzigde inlog te realiseren. Omdat we dit zo makkelijk mogelijk voor u willen maken, ontvangt u hierbij informatie waarmee u eenvoudig de instellingen van uw internetdiensten kunt wijzigen.

Het is belangrijk dat u de instellingen zo snel mogelijk aanpast. Zo weet u zeker dat u gebruik kunt blijven maken van uw internetdiensten zoals u dat gewend bent.
Hieronder leest u hoe u dit kunt doen.

Hoe en waar wijzig ik mijn instellingen?
Uw instellingen moeten worden aangepast binnen de volgende omgevingen:

1. E-mailprogramma

2. Persoonlijke website

3. Webmail

N.B. Als u gebruik maakt van Newsservers waarop u zich heeft geabonneerd, dan blijft u inloggen op de manier zoals u dat eerder al deed.

1. E-mailprogramma
Om de instellingen aan te passen, is het belangrijk dat u onderstaande stappen doorloopt. U doet dit op de pc waarop u de
e-mail voor dit adres ophaalt.

N.B. Indien u meerdere e-mailadressen binnen uw abonnement heeft aangemaakt en gebruikt, is het belangrijk onderstaande stappen voor elk e-mailadres te doorlopen.

Indien u gebruik maakt van Outlook
1. Open Outlook
2. Kies Extra > E-mailaccounts
3. Kies Bestaande e-mailaccounts weergeven of wijzigen en
klik op Volgende
4. Kies het mail.home.nl account en kies wijzigen
5. Voer op de plaats van uw gebruikersnaam uw volledige
e-mailadres in
6. Klik op Volgende en vervolgens op Voltooien
7. De instellingen zijn aangepast!

Indien u gebruik maakt van Outlook Express
1. Open Outlook Express
2. Kies Extra > Accounts
3. Kies het tabblad Alles
4. Kies het mail.home.nl account en kies Eigenschappen
5. Kies het tabblad Servers
6. Selecteer uw gegevens bij Account name en verwijder ze
7. Voer op de plaats van uw account name uw volledige
e-mailadres in
8. Klik op OK en op Sluiten
9. De instellingen zijn aangepast!

Let op: u hoeft uw wachtwoord niet te veranderen en uw e-mailadres blijft ook ongewijzigd.

2. Website
U gebruikt uw volledige e-mailadres en wachtwoord om uw website te uploaden.

3. Webmail
De instellingen van uw webmail veranderen minimaal. Waar u voorheen alleen inlogde met het gedeelte van het adres vóór het
@-teken, logt u vanaf nu in met uw hele e-mailadres.

Meer informatie
Wilt u iets vragen over de gewijzigde manier van inloggen? Op www.ziggo.nl/e-mailhandleidingen vindt u een uitgebreide handleiding van de wijzigingen.

Ook kunt u bellen met onze Klantenservice op telefoonnummer
088-7170100 (lokaal tarief). Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 22.00 uur; op zaterdag en zondag tussen 09.00 tot 18.00 uur.

Met vriendelijke groet,

Willy Verweij
Product Manager Internet en Telefonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Ik heb ook weinig vertrouwen meer in deze bende.

Helaas zit ik mijlen van een ADSL centrale af voor een fatsoendelijke verbinding.. :(
Anders had ik het allang geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

offtopic:
Je hebt mischien geluk :)

Las vanmorgen iets (als ik goed wakker was that is...) over van dat de OPTA 't kabelnetwerk open wil hebben :o Dus als alles gaat zoals hun hopen zitten we over een tijd niet meer aan Ziggo vast als het om kabel gaat...

Weet alleen niet meer of ik 't nou in de TC Tubantia las of in de Huis aan Huis :?

offtopic:
Met dank aan Google... : OPTA: tv-kabel moet open voor concurrent

offtopic:
edit: 't staat niet eens op de Tweakers Frontpage, dat valt me tegen :P

[ Voor 42% gewijzigd door Raven op 07-08-2008 00:25 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dit zou de concurrent moeten worden: http://www.youca.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roze en groen, begint al goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Raven schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 00:14:
offtopic:
Je hebt mischien geluk :)

Las vanmorgen iets (als ik goed wakker was that is...) over van dat de OPTA 't kabelnetwerk open wil hebben :o Dus als alles gaat zoals hun hopen zitten we over een tijd niet meer aan Ziggo vast als het om kabel gaat...

Weet alleen niet meer of ik 't nou in de TC Tubantia las of in de Huis aan Huis :?

offtopic:
Met dank aan Google... : OPTA: tv-kabel moet open voor concurrent

offtopic:
edit: 't staat niet eens op de Tweakers Frontpage, dat valt me tegen :P
Hehe eindelijk...ik snapte sowieso al niet dat de NMA en de Opta dit toestonden...het kabelnetwerk is net als bij dat van KPN vroeger met 'staatsgeld' gelegd en bij de privatiseringen overgedragen (tenminste als ik mij het goed herinner)

KPN moet al veel langer zijn netwerk openstellen voor anderen en ik vind dat die lijn ook doorgetrokken moet worden naar kabel tv en kabel internet. Wij zitten hier nu met Ziggo en er is gewoonweg geen alternatief mogelijk, we zitten km'ers van de adsl centrale af, de kabelinternetsnelheden zijn welliswaar prima, maar de service en de storingen...je word er echt helemaal gek van.

Ik vind dat de Opta veel te laat komt met deze maatregel en eigenlijk al jaren oneerlijke concurrentie op de kabeltv en internet markt heeft gedoogd...maarja misschien dan maar "beter laat dan nooit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 11:19
Onze laatste factuur is van 28 mei... sinds 1 juli hebben we dus eigenlijk niks meer betaald aan Ziggo.. wanneer komt er weer eens een rekening :z
verder werkt alles perfect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Hugo__Boss schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 12:30:
Onze laatste factuur is van 28 mei... sinds 1 juli hebben we dus eigenlijk niks meer betaald aan Ziggo.. wanneer komt er weer eens een rekening :z
verder werkt alles perfect ;)
had ik ook .. toen kwam ineens een rekening van 3 maanden.. och jah.. geld stond toch daarvoor al op de rekening.. maakt me niet echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Sa1 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 12:48:
[...]
had ik ook .. toen kwam ineens een rekening van 3 maanden.. och jah.. geld stond toch daarvoor al op de rekening.. maakt me niet echt uit.
jij hebt hem nu dus wel, maar hier nog steeds geen rekening verschenen.. nouja afwachten maar, zal vanzelf wel een keer komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Iemand gister ook dat boekje met de nieuwe voorwaarden gekregen?

Best kachel; nieuwe voorwaarden die per 15 mei ingaan. :/
Zit d'r een briefje bij dat je vanwege het aanpassen van de voorwaarden het recht hebt om op te zeggen binnen vier weken, maar dat die eregel eigenlijk overbodig is omdat de opzegtermijn zowieso slechts een maand is. :/

Klopt overigens niet helemaal, per volle maand opzegbaar, in in theorie kan het twee maanden duren voor je er vanaf bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
Rowdy.nl schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:56:
Gisteren ook ontvangen ja (Maastricht). Dat ze eerst eens zorgen dat alles fatsoenlijk wordt omgezet voordat ze hun energie in dit soort onzin stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL

Zit d'r een briefje bij dat je vanwege het aanpassen van de voorwaarden het recht hebt om op te zeggen binnen vier weken, maar dat die eregel eigenlijk overbodig is omdat de opzegtermijn zowieso slechts een maand is. :/

Klopt overigens niet helemaal, per volle maand opzegbaar, in in theorie kan het twee maanden duren voor je er vanaf bent...
En volgens mij is het ook zo dat je bij eenzijdig gewijzigde voorwaarden per direct kunt opzeggen waarna de overeenkomst binnen reële tijd ontbonden word...deze reële tijd is volgens mij iets van 20 werkdagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jup, toenstraks.

Hoezo binnen 4 weken? 't is augustus, ding is 15 mei ingegaan 8)7 |:(

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
StraightOn.NL schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:48:
What The Fuck is dit nou weer...krijg hier net een mail van Ziggo...het word nog steeds idioter

Ik vraag me echt af waar dit nou weer voor nodig is...mijn gebruikersnamen waren tot toe sowieso al alles wat voor het @home gedeelte zat...het is dus echt een compleet nutteloze oplossing...over een aantal maanden moeten we zeker dan weer alles veranderen naar @ziggozuigt.nl

[...]
Zal wel te maken hebben met de overgang naar een gezamelijke mail server ofzo. Maar je blijft de bestaande email adressen behouden. ;)

Dus er wordt niks automatisch omgezet naar @ziggo.nl. Later kun je zelf een @ziggo.nl adres registeren.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Laatst online: 23:42
mensen in regio utrecht die ook ontzettend traag internet hebben?
sinds gister kom ik amper boven de 400 kb/s uit.. max ligt rond de 1470 kb/s..

gaat weer helemaal nergens over.. router en modem van stroom af mocht ook al niet helpen..

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StraightOn.NL schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 10:28:
[...]

Hehe eindelijk...ik snapte sowieso al niet dat de NMA en de Opta dit toestonden...het kabelnetwerk is net als bij dat van KPN vroeger met 'staatsgeld' gelegd en bij de privatiseringen overgedragen (tenminste als ik mij het goed herinner)

KPN moet al veel langer zijn netwerk openstellen voor anderen en ik vind dat die lijn ook doorgetrokken moet worden naar kabel tv en kabel internet. Wij zitten hier nu met Ziggo en er is gewoonweg geen alternatief mogelijk, we zitten km'ers van de adsl centrale af, de kabelinternetsnelheden zijn welliswaar prima, maar de service en de storingen...je word er echt helemaal gek van.

Ik vind dat de Opta veel te laat komt met deze maatregel en eigenlijk al jaren oneerlijke concurrentie op de kabeltv en internet markt heeft gedoogd...maarja misschien dan maar "beter laat dan nooit"
Het is maar zeer de vraag of de kabelabonnees er beter van worden...
Op dit moment wordt de volledige capaciteit al gebruikt.
Om o.a. volgend jaar Ned 1 t/m 3 in HD te kunnen weergeven, worden vanaf januari 2009 4 analoge zenders opgeofferd.
Als er ook nog concurrentie wordt toegestaan, dan gaat dit ten koste van de huidige capaciteit.
Dus minder zenders, minder bandbreedte en mogelijk meer storingen.
Ik vraag mij af hoe de Opta dit technisch wil gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brickman schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 17:45:
[...]

Zal wel te maken hebben met de overgang naar een gezamelijke mail server ofzo. Maar je blijft de bestaande email adressen behouden. ;)

Dus er wordt niks automatisch omgezet naar @ziggo.nl. Later kun je zelf een @ziggo.nl adres registeren.
Als de netwerken allemaal aan elkaar zijn gekoppeld dan moet de mailserver onderscheid kunnen maken tussen @home, Wanadoo, Orange, Online, Ziggo, Multiweb, Quicknet en Casema e-mailadressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien zit ik hier niet goed maar ik heb de volgende vraag:
Ik kan vaak niet mailen naar mensen die een email adres van @home hebben.
dit krijg ik dan terug:
Your message

To: Hier staat dan de naam
Subject: Re: Even iets over puppy's

did not reach the following recipient(s):

Emailadres@home.nl on Thu, 7 Aug 2008 21:34:16 +0200
There was a SMTP communication problem with the recipient's email
server. Please contact your system administrator.
<hpsmtp-eml18.kpnxchange.com #5.5.0 smtp;550-This message looks like
spam to us. Dit bericht is geweigerd omdat het spam>

Wat kan ik daar aan doen?
Ik word er helemaal gek van maar omdat ik geen klant ben kan ik hen niet bereiken!
Wie helpt of heeft een (serieuze ;) ) tip??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bericht wordt aangemerkt als spam!
Het kan zijn dat de persoon waar je de mail naartoe stuurt, zijn spamfilter te streng heeft ingesteld.
Je mail kan ook voldoen aan een aantal criteria, waaraan spam wordt herkend.
Het kan ook nog aan je provider liggen, waardoor de mail als spam wordt herkend. In dat geval moet je een mailtje stauren aan het abuse adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Vandaag zowaar een pakketje van Ziggo met daarin de Humax decoder. :D
Nu maar afwachten op die bevestigingsbrief van het alles-in-1 pakket en zien of ik nog een nieuw installatiepakket met modem krijg. (al lijkt me dat niet echt nodig omdat ik al een telefonie modem heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je al een telefoniemodem hebt, dan krijg je geen nieuwe.
Je snelheid wordt gewoon aangepast aan het nieuwe abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Aha, ok dan is dat door de klantenservice dus verkeerd uitgelegd.
Hun woorden: nieuwe dienst = nieuw pakket.
Maarja we weten onderhand wel hoe geloofwaardig de Ziggo klantenservice is met hun uitspraken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Laatst online: 21:56
Ik heb gister avond ook mijn start pakket met humax ontvanger en smartcard gekregen. dit na bijna 2 maand en 3 keer bellen.

Ben er blij mee, heb al een @homa smartcard maar je krijgt met de nieuwe kaart wel weer 2 maand het totaal pakket. althans dat staat op de aanmeld pagina voor alles in 1, we gaan het zien. >:) ben in ieder geval wel blij nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 23:59
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 23:06:
Als je al een telefoniemodem hebt, dan krijg je geen nieuwe.
Je snelheid wordt gewoon aangepast aan het nieuwe abonnement
Ben dus van @home krijg ik dan nog steeds een decoder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ja, je krijgt een gratis decoder met smart card als je een 3-in-1 pakket neemt

Ja, je kunt met die nieuwe kaart 2 maanden gratis kijken MAAR dan moet je je wel aanmelden voor het totaalpakket en deze meteen weer opzeggen na 2 maanden. Dit gaat niet automatisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Ryudo schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:58:
Vandaag zowaar een pakketje van Ziggo met daarin de Humax decoder. :D
Nu maar afwachten op die bevestigingsbrief van het alles-in-1 pakket en zien of ik nog een nieuw installatiepakket met modem krijg. (al lijkt me dat niet echt nodig omdat ik al een telefonie modem heb)
Op de bevestigingsbrief van het overzetten naar het ai1 pakket kun je nog lang gaan wachten. Omdat je die NIET krijgt :?, dit is mij na m'n mailtje aan het @Home Webcare team mede gedeelt.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Ok.... dus ik neem een nieuwe dienst af maar krijg daar geen bevestiging van? (en nee die toegestuurde decoder zie ik niet als een bevestiging van een een aangevraagde dienst) Dat is ook weer lekker zeg. :?
Dan blijft alleen de snelheidsverhoging nog open staan. We wachten af. :z

[ Voor 21% gewijzigd door Ryudo op 08-08-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haraldinho|IA
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-10-2008
Afgelopen week ziggo Alles-1-pakket besteld. Vandaag kwam de monteur langs. Na een half uurtje internetverbinding met 16/3 beschikbaar. Volgens het boekje. Zo kan het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Recentelijk wilde ik wat documenten, gemaakt in OpenOffice, op een forum posten, maar deze bevatten allerlei opmaak als Vetgedrukt en met kleur gemarkeerde gedeeltes. Deze werden niet meegenomen door het forum. Daarna dacht ik er aan om het in .html op te slaan en te kijken of ik het dan kon openen en de code kon kopiëren en plakken (ik deed maar wat, nog niet veel kaas van gegeten). Toen opende ik em per ongeluk meteen in firefox, en dacht ik eraan dat ik hem net zo goed op de gratis webspace van mijn Multikabel abbonement kon zetten en dan een linkje ernaar posten; kon ik ook gelijk es wat ervaring opdoen in het opzetten van een site(wel handig als je informatica gaat studeren 8)7 ).

Nu het stukje waarom dit in dit topic toebehoort :)

Dus ik naar multikabel.nl, weer even een 'O Ja' moment toen ziggo verscheen, en zoeken naar mijn webspace. En ik maar zoeken. En zoeken. Enne.. zoeken. Rees bij mij de vraag: hoe kom ik in hemelsnaam bij mijn webspace? Ik heb een contactformulier opgestuurd naar ziggo met een vraag daarover maar ik zou ook graag weten of jullie hier mij wegwijs in kunnen maken. Ik vond via die Tess-bot een link maar dat was voor @home gebruikers, die mij vertelde om voor Multikabel eerst een webspaceaccount aan te maken. Maar die heb ik al geactiveerd via "Mijn Account" op ziggo... en er staat niks bij hoe ik nu verder moet. Anyone :?

offtopic:
Ook al veel onverklaarbare snelheidsvertragingen opgelopen tijdje terug...

ik <3 Ziggo

@ hieronder: thanks :>

[ Voor 7% gewijzigd door Murk op 09-08-2008 13:53 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:02
Murk schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 00:26:
Recentelijk wilde ik wat documenten, gemaakt in OpenOffice, op een forum posten, maar deze bevatten allerlei opmaak als Vetgedrukt en met kleur gemarkeerde gedeeltes. Deze werden niet meegenomen door het forum. Daarna dacht ik er aan om het in .html op te slaan en te kijken of ik het dan kon openen en de code kon kopiëren en plakken (ik deed maar wat, nog niet veel kaas van gegeten). Toen opende ik em per ongeluk meteen in firefox, en dacht ik eraan dat ik hem net zo goed op de gratis webspace van mijn Multikabel abbonement kon zetten en dan een linkje ernaar posten; kon ik ook gelijk es wat ervaring opdoen in het opzetten van een site(wel handig als je informatica gaat studeren 8)7 ).

Nu het stukje waarom dit in dit topic toebehoort :)

Dus ik naar multikabel.nl, weer even een 'O Ja' moment toen ziggo verscheen, en zoeken naar mijn webspace. En ik maar zoeken. En zoeken. Enne.. zoeken. Rees bij mij de vraag: hoe kom ik in hemelsnaam bij mijn webspace? Ik heb een contactformulier opgestuurd naar ziggo met een vraag daarover maar ik zou ook graag weten of jullie hier mij wegwijs in kunnen maken. Ik vond via die Tess-bot een link maar dat was voor @home gebruikers, die mij vertelde om voor Multikabel eerst een webspaceaccount aan te maken. Maar die heb ik al geactiveerd via "Mijn Account" op ziggo... en er staat niks bij hoe ik nu verder moet. Anyone :?

offtopic:
Ook al veel onverklaarbare snelheidsvertragingen opgelopen tijdje terug...

ik <3 Ziggo
http://home.quicknet.nl/mw/prive/<username>/ of http://home.quicknet.nl/qn/prive/<username>/

Dat is de webspace van multikabel. Waar <username> staat moet je het gedeelte invullen die voor de @ staat van je hoofd e-mail account.

Je kan je bestanden uploaden op home.quicknet.nl poort 21. Inloggen met je volledige hoofd e-mail adres en paswoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02 13:01
Ik heb net de Humax decoder IR-FOX C voor digitale tv binnen gekregen. Hier zit een RS-232C poort op, kan ik deze beter op mijn 37" tv aansluiten? Net zitten zoeken en weet niet echt wat de voordelen zouden kunnen zijn, misschien RS-232C naar hdmi of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haraldinho schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 18:30:
Afgelopen week ziggo Alles-1-pakket besteld. Vandaag kwam de monteur langs. Na een half uurtje internetverbinding met 16/3 beschikbaar. Volgens het boekje. Zo kan het ook.
In welke regio zit je? (Welke van de ISP's was er actief voor de fusie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:38

The Third Man

The Third Jellyfish

Johny Cash schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 10:07:
Ik heb net de Humax decoder IR-FOX C voor digitale tv binnen gekregen. Hier zit een RS-232C poort op, kan ik deze beter op mijn 37" tv aansluiten? Net zitten zoeken en weet niet echt wat de voordelen zouden kunnen zijn, misschien RS-232C naar hdmi of iets dergelijks?
RS-232 :? Dat is zo'n serieel poortje hè wat je toen je klein was nog gebruikte voor je muis... De bandbreedte is zelfs nog te laag voor een geluidsspoor. De aansluiting zit er alleen voor bediening door externe modules (bijvoorbeeld als je de decoder ergens verstopt). Dergelijke niet-HD decoders hebben enkel SCART uitgang (ja en optisch geluid), maar ondersteunen wel RGB via SCART wat in de buurt komt van component (en dus erg mooi beeld). Ik zou een goede SCART kabel ertussen hangen en dan klaag je nergens meer over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

2 weken terug een Humax ontvanger gekregen, en na een week hadden we al E19, Preview periode verlopen. Kan nu nog maar enkele zenders zien :')

Leuk dat Ziggo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:10
Sinds gister werkt alles! :D Internet deed het al een maand of wat maar nu is ook de telefoon over en de Digitale TV weer opnieuw geactiveerd. Aanvraagdatum was 24 juni dus het duurt ff ;)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Hier in enschede nog steeds niets te klagen.. 2,2mb/sec met usenet :)

Ziggo/home doet het dus prima hier, geen last van snelheid drop.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:28

TFHfony

Professional Weirdo

xost schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:54:
2 weken terug een Humax ontvanger gekregen, en na een week hadden we al E19, Preview periode verlopen. Kan nu nog maar enkele zenders zien :')

Leuk dat Ziggo :P
Heb je zoals beschreven in de documentatie wel je antwoordkaart terug gestuurd? Want anders heb je inderdaad na een week geen beeld meer.
Heeft niets te maken met "leuk dat Ziggo", maar met lezen ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Tegenwoordig kan het ook via de website bij het storingsformulier (en telefonisch via afdeling Verkoop 0900-0730, lokaal tarief). Vergeet, als je het via de website doorgeeft, niet duidelijk te vermelden welke abonnementen je wilt afnemen én daarnaast natuurlijk je smartcardnummer (staat op smartcard, begint met 4, R op het eind hoeft niet).

Belangrijk is ook om te weten dat de actie om 2 maanden gratis het totaalpakket te ontvangen alléén geldt als je dat pakket ook echt aanvraagt. Het is namelijk een korting van 2x een tientje op de abonnementskosten en je dient het zelf ook weer op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

TFHfony schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 18:48:
[...]

Heb je zoals beschreven in de documentatie wel je antwoordkaart terug gestuurd? Want anders heb je inderdaad na een week geen beeld meer.
Heeft niets te maken met "leuk dat Ziggo", maar met lezen ;)
Daar ben ik het niet mee eens. In het welkomstpakket staat dat je de antwoordkaart moet insturen om je "normale" pakket te activeren wat je wilt gaan gebruiken. Als hun adverteren met "2 maanden gratis" proberen, dan moeten ze het er gewoon 2 maanden op laten staan. Bij mij lag het er ook na 2 weken af, toen heb ik gebeld en stond het er meteen weer op. Niks te maken met een antwoordkaart, want wat ik wilde aan pakket dat stond bij hen gewoon in het systeem opgenomen...maar toch ging na 2 weken het licht uit op 75% van de zenders. Vind het geheel toch nog rommelig en onduidelijk, wel een pluspunt vond ik dan dat het er weer zo snel op stond, dat is ook wel eens anders geweest.

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik ben het helemaal met je eens dat het 2 maanden standaard zou moeten werken. Dit is erg onduidelijk en kost de helpdesk van Ziggo volgens mij ook erg veel tijd aan telefoontjes hierover.

Ik heb hetzelfde met HDtv - abonnement. Staat ook 3 maanden gratis HD maar moet je ook aanmelden en meteen afmelden. En vervolgens wordt het gewoon in rekening gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

DH.FiReHaWK schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 07:55:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. In het welkomstpakket staat dat je de antwoordkaart moet insturen om je "normale" pakket te activeren wat je wilt gaan gebruiken. Als hun adverteren met "2 maanden gratis" proberen, dan moeten ze het er gewoon 2 maanden op laten staan.
2 maanden gratis totaalpakket, dat is niet alle kanalen maar simpelweg 'een hoop'. De 2 weken periode is de 'preview' waarbij wel alle kanalen worden doorgegeven.

Daarnaast vraag ik mij af hoe jij het zou vinden een abonnement afgesloten te hebben als je alleen maar een smartcard koopt. Voor hetzelfde geld zeg je na 2 weken 'het valt tegen' en wil je helemaal geen digitale tv. Met het huidige systeem zit je nergens aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 27-08 18:29
Ik heb Ziggo alles-in-1 extra en had altijd precies 16mbit down, maar nu heb ik opeens 17,55mbit down. Iemand anders die ook een snelheidsverhoging heeft?

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Johny Cash schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 10:07:
Deze poort is bedoeld voor het updaten van decoder. Tenminste dat heb ik ergens gelezen(google).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Chilly_Willy schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:18:
Ik heb Ziggo alles-in-1 extra en had altijd precies 16mbit down, maar nu heb ik opeens 17,55mbit down. Iemand anders die ook een snelheidsverhoging heeft?
is dit consequent of gewoon een uitschietertje. Ik heb gewoon nog m'n 1,81MB/sec down.. Niets aan veranderd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:46
Zijn er hier meer mensen die de kabel krijgen geleverd via Cogas Kabel?
Tijdje geleden geprobeerd over te stappen naar Ziggo alles-in-1 pakket. Maar omdat wij kabel hebben via Cogas Kabel kan dat niet.
We hebben wel digitale TV en Internet va @Home maar overstappen naar Ziggo Alles-in1- kan dus :?

Meer mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
Sa1 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:17:
[...]

is dit consequent of gewoon een uitschietertje. Ik heb gewoon nog m'n 1,81MB/sec down.. Niets aan veranderd dus.
Is geen uitschieter. In mijn router (pfsense) zie ik realtime een grafiek en die was eer 15,95 en nu dus 17,55mbit. Dit is trouwens wanneer ik aan het downloaden ben bij TweakNews (20mbit max).

Ik zie ook duidelijk dat dit een plafond is aangezien de grafiek bovenaan vlak is met af en toe wat dalletjes wanneer er ook gebrowsed word.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:40

Royz

Kleurenblind!!

Heeft iemand die 128 afgeschreven euro's nog teruggekregen die ten onrechte zijn gefactureerd met een alles in 1 pakket?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
Royz schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 11:17:
Heeft iemand die 128 afgeschreven euro's nog teruggekregen die ten onrechte zijn gefactureerd met een alles in 1 pakket?
Je kan het toch zelf terugboeken. Het gaat op een automatische incasso, dus die kan je storneren. Bij de meeste banken kan je dat zelf bij internet bankieren.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:04

St@m

@ Your Service

Vandaag ook de volgende mail gekregen
Geachte heer/mevrouw,

Tot vandaag gebruikte u uw gebruikersnaam om in te loggen op uw Ziggo internetdiensten. Wij hebben gemerkt dat dit eenvoudiger kan. Waarom inloggen met een speciale gebruikersnaam als dit gewoon kan met uw eigen e-mailadres?

Daarom kunt u vanaf vandaag inloggen met **@home.nl. Uw gebruikersnaam vervalt daarmee. Het liefst zouden we u hierover alleen informeren, maar helaas moet u zelf ook een aantal stappen doorlopen om de gewijzigde inlog te realiseren. Omdat we dit zo makkelijk mogelijk voor u willen maken, ontvangt u hierbij informatie waarmee u eenvoudig de instellingen van uw internetdiensten kunt wijzigen.

Het is belangrijk dat u de instellingen zo snel mogelijk aanpast. Zo weet u zeker dat u gebruik kunt blijven maken van uw internetdiensten zoals u dat gewend bent.
Hieronder leest u hoe u dit kunt doen.

Hoe en waar wijzig ik mijn instellingen?
Uw instellingen moeten worden aangepast binnen de volgende omgevingen:

1. E-mailprogramma

2. Persoonlijke website

3. Webmail

N.B. Als u gebruik maakt van Newsservers waarop u zich heeft geabonneerd, dan blijft u inloggen op de manier zoals u dat eerder al deed.

[knip, allerlei instellingen]

Met vriendelijke groet,

Willy Verweij
Product Manager Internet en Telefonie
Mijn vader had hem vorige week al ontvangen, die belde mij al bijna in paniek op of zijn e-mail adres nu veranderd was.. lezen pa :Z
Maar nu staat er in de mail dat het allemaal eenvoudiger is om met je e-mail adres in te loggen.
Ik vraag mij af, wat is er dan eenvoudiger.. ik moet nu 8 tekens meer typen om ergens in te loggen.. niet echt makkelijk/eenvoudig ofzo :/
Dus ik bellen naar @home, ik krijg een jongen aan de lijn die nou niet bepaald fatsoenlijk Nederlands spreekt.
Hij wist mij niet te vertellen waarom dit nou voor mij eenvoudiger is, hij snapte mij ook niet helemaal.

Dus maar even een mail gestuurd naar @home :P ben benieuwd naar het antwoord:
Beste Ziggo medewerker,

Ik heb vandaag een e-mail bericht gekregen over het eenvoudiger kunnen inloggen bij de @home diensten.

Ik vraag mij af wat er precies "eenvoudiger" is geworden, aangezien ik al ~7 jaar mijn gebruikersnaam gebruik, en nu moet ik daar @home.nl achter gaan typen.

In de mail wordt ook gesproken over een "speciale gebruikersnaam", dat lijkt mij in dit geval niet van toepassing.

Ik heb net al gebeld met de klantenservice, maar uw collega kon mij dit niet duidelijk uitleggen (behalve dat het moest).
Graag ontvang ik van u een goed onderbouwd argument waarom deze wijziging zoveel eenvoudiger voor mij is.

Met vriendelijke groet,
Technisch gezien zal het allemaal best wel moeten, dat geloof ik graag, maar het is NIET eenvoudiger.. zeg dat dan ook niet.
Anyway, heb mijn vader nog niets laten wijzigen, en hij kan nog steeds zijn e-mail bekijken.. ook ik kan nog zonder problemen mijn mail ontvangen, denk dat het wel los loopt.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:30
Het is gewoon iets om fouten te voorkomen... Sommige plaatsen log je met suffix in, andere zonder. Nu is het gewoon overal het volledige emailadres. Niet eenvoudiger dus maar gewoon handiger/logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ascathon schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:46:
Het is gewoon iets om fouten te voorkomen... Sommige plaatsen log je met suffix in, andere zonder. Nu is het gewoon overal het volledige emailadres. Niet eenvoudiger dus maar gewoon handiger/logischer.
Het veranderd voor de volgende 3 dingen:
1. E-mailprogramma
Hier gebruik je gewoon je inlognaam voor..
2. Persoonlijke website
3. Webmail

Ik weet niet waar jij inlogt met je volledige e-mail adres, maar dat heb ik nog nooit gedaan iig.
Maar dan weet ik nog niet waarom het eenvoudiger is.. :?

Nog steeds bezig met het versturen van het ingevulde formulier.. gaat lekker daar.. al 15 :X minuten (verschillende keren geprobeerd (ook vanaf thuis PC, zit nu op het werk))

[ Voor 11% gewijzigd door St@m op 13-08-2008 14:52 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:46
Royz schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 11:17:
Hoe bedoel je 'ten onrechte geincasseerd?' Het is toch eerst ten onrechte IN MINDERING gebracht op je rekening? Geen aanval op jou hoor, maar zie je een basis om dat geld met recht als 'onterecht geincasseerd' te beschouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24
Ik vandaag. Stukje over privacy in de AV klopt volgens mij niet helemaal:
artikel 18 ­ privacy en gegevensbescherming
1. Ziggo leeft de wettelijke voorschriften met betrekking tot het verstrekken van informatie,
waaronder persoons- en verkeersgegevens, na. (meer bla)
2. Ziggo heeft bij het College Bescherming Persoonsgegevens melding gedaan van de
persoonsgegevens die worden verwerkt en de doelen waarvoor deze persoonsgegevens worden
verwerkt. Deze doelen zijn, samengevat:
(ongewenste bla)
3. Ziggo neemt de redelijkerwijs mogelijke technische en organisatorische maatregelen ten behoeve
van de beveiliging van haar Netwerken en in haar bezit zijnde persoonsgegevens rekening
houdend met de aard van de risico's, de stand van de techniek en de kosten van implementatie
van deze maatregelen.
4. De persoons- en verkeersgegevens van de Klant kunnen door Ziggo worden gebruikt voor de in
het derde lid van dit artikel bedoelde doelen, tenzij de Klant Ziggo te kennen geeft daartegen
bezwaar te hebben. ...
Artikel 18.4 verwijst naar 18.3, moet denk ik 18.2 zijn. Ja, ik ben een zeikerd, maar ik heb ze zojuist er over gemaild. Ben benieuwd of ze fouten kunnen toegeven. Zouden ze verplicht zijn, als ze dit corrigeren, iedereen weer een nieuw boekje te sturen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 23:32

Sport_Life

Solvitur ambulando

St@m schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:38:
Vandaag ook de volgende mail gekregen

[...]

Mijn vader had hem vorige week al ontvangen, die belde mij al bijna in paniek op of zijn e-mail adres nu veranderd was.. lezen pa :Z
Maar nu staat er in de mail dat het allemaal eenvoudiger is om met je e-mail adres in te loggen.
Ik vraag mij af, wat is er dan eenvoudiger.. ik moet nu 8 tekens meer typen om ergens in te loggen.. niet echt makkelijk/eenvoudig ofzo :/
Dus ik bellen naar @home, ik krijg een jongen aan de lijn die nou niet bepaald fatsoenlijk Nederlands spreekt.
Hij wist mij niet te vertellen waarom dit nou voor mij eenvoudiger is, hij snapte mij ook niet helemaal.

Dus maar even een mail gestuurd naar @home :P ben benieuwd naar het antwoord:

[...]

Technisch gezien zal het allemaal best wel moeten, dat geloof ik graag, maar het is NIET eenvoudiger.. zeg dat dan ook niet.
Anyway, heb mijn vader nog niets laten wijzigen, en hij kan nog steeds zijn e-mail bekijken.. ook ik kan nog zonder problemen mijn mail ontvangen, denk dat het wel los loopt.
Ik vind je een beetje een aansteller. Oke het slaat misschien nergens op dat ze zeggen dat het eenvoudiger is, maar als je alles per se zo snel wilt doen waarom neem je dan de moeite om telefonisch contact te zoeken en een email bericht te sturen?
De reden dat ze zeggen dat het "eenvoudiger" is is om het wat mooier in te pakken (meeste mensen lezen het mailtje half - zie je vader) en het zal wellicht technisch beter zijn ofzo.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:40

Royz

Kleurenblind!!

rowicom schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 16:38:
[...]

Hoe bedoel je 'ten onrechte geincasseerd?' Het is toch eerst ten onrechte IN MINDERING gebracht op je rekening? Geen aanval op jou hoor, maar zie je een basis om dat geld met recht als 'onterecht geincasseerd' te beschouwen?
Ik heb ten eerste die decoder nooit gekregen en ten tweede is die 128 euro gewoon afgeschreven. ik heb nooit een correctie gezien ergens op een nieuwe of andere factuur, dus als ik die 128 euro niet terugboek is die gewoon foetsie?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
St@m schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:49:
[...]

Het veranderd voor de volgende 3 dingen:
1. E-mailprogramma
2. Persoonlijke website
3. Webmail

Ik weet niet waar jij inlogt met je volledige e-mail adres, maar dat heb ik nog nooit gedaan iig.
Maar dan weet ik nog niet waarom het eenvoudiger is.. :?
Dat zal waarschijnlijk in de toekomst wel veranderen.. Lijkt me logisch dat alles uiteindelijk op dezelfde servers gedraait zal moeten worden. Als je dan bij de ene en de andere provider identieke gebruikersnamen hebt van verschillende klanten zal het hele systeem niet meer werken.
Waarom het eenvoudiger is vraag ik me ook af, enige wat ik me kan bedenken is dat er niet gerommelt hoeft te worden met gebruikersnamen wanneer alles samengevoegt wordt..

• St@m

St@m

@ Your Service

Sport_Life schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 20:45:
[...]

Ik vind je een beetje een aansteller. Oke het slaat misschien nergens op dat ze zeggen dat het eenvoudiger is, maar als je alles per se zo snel wilt doen waarom neem je dan de moeite om telefonisch contact te zoeken en een email bericht te sturen?
De reden dat ze zeggen dat het "eenvoudiger" is is om het wat mooier in te pakken (meeste mensen lezen het mailtje half - zie je vader) en het zal wellicht technisch beter zijn ofzo.
Mwah.. aansteller.. een zeur lijkt me een beter woord :P
In de 2e zin zeg je precies wat ik bedoel, waarom daar geen belletje aan wagen dan, ik snap niet precies wat je met "snel wilt doen" bedoelt, maar als je bedoelt dat ik geen 8 extra tekens wil typen, tja.. Ik snap wel dat ze het mooier willen verpakken, maar wees dan wel eerlijk.
Het gaat mij gewoon om de hele opzet van de mail, wees dan gewoon een grote kerel en zeg de gebruikers waar het op staat.

"Jongens, vanwege onze fusie is het vanaf heden noodzakelijk om in te gaan loggen met je volledige e-mail adres. Ja dit is vervelend en zal even wennen worden. Helaas is dit technisch niet anders mogelijk. Mocht u vragen hebben blablabla" zoiets kan toch ook? Waarom moeilijk gaan doen en zeggen dat het eenvoudiger is, want dat is het gewoon NIET.
Ik ga toch ook niet tegen mijn gebruikers zeggen nadat ik de wachtwoord policy heb aangepast naar de zwaarste vorm: "Ja dit is eenvoudiger".. dat slaat als een tang op een varken, het is alleen maar lastiger en ingewikkelder, maar zeg dat dan gewoon..

• Hugo__Boss
Heb nog steeds geen factuur ontvangen sinds 28 mei. Wordt het toch geen tijd om eens te gaan bellen?

• rowicom
Royz schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 21:28:
[...]

Ik heb ten eerste die decoder nooit gekregen en ten tweede is die 128 euro gewoon afgeschreven. ik heb nooit een correctie gezien ergens op een nieuwe of andere factuur, dus als ik die 128 euro niet terugboek is die gewoon foetsie?
Ja OK, als je die decoder nooit ontvangen hebt, dan is het een ander verhaal natuurlijk. Maar bij verreweg de meesten van de afnemers van de all-in-one pakketten is die 128 euro op een faktuur in juli in mindering gebracht, waardoor het te betalen bedrag voor het abonnement van wel 2 of 3 maanden tot heel weinig gereduceerd werd...

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Hugo__Boss schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:09:
Heb nog steeds geen factuur ontvangen sinds 28 mei. Wordt het toch geen tijd om eens te gaan bellen?
Hmmm, misschien geen slapende honden wakker maken? Hou het geld eventueel appart, maar denk dat door de administratieve bende die het daar is dat er een aantal abbonees gewoon verdwenen zijn in de verschillende incasso systemen. (myself included)
Als ze het daar 6 keer presteren een nieuwe order niet in te voeren zie ik ze er ook voor aan dat die incasso's ook niet verwerkt gaan worden

[ Voor 17% gewijzigd door Demon_Eyez op 14-08-2008 13:22 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Vandaag heb ik ze ook binnen gekregen. Ze gaan overigens vier weken na ontvangst in, niet vier weken na 15 mei. Maar goed, ik erger me aan de tekst waar je op doelt. Hierin staat:
Wettelijk zijn wij verplicht u erop te wijzen dat wijziging van de Algemene Voorwaarden u het recht geeft om binnen 4 weken na heden op te zeggen. Maar omdat de opzegtermijn in deze voorwaarden voor alle diensten toch maar 1 kalendermaand is, lijkt ons dat een overbodige mededeling
Met de zinsnede "lijkt ons dat een overbodige mededeling" en de keuze om dit in een post scriptum te zetten, bagatelliseert Ziggo in feite de wet om consumenten te beschermen. Zowel de woordkeus als de strekking is niet professioneel.

Ook klopt de bewering van Ziggo niet. Een abonnee kan per direct opzeggen, zolang de opzegging binnen vier weken gebeurt. In de nieuwe voorwaarden kan niet per direct opgezegd worden, daar er opzegtermijn van een maand gehanteerd wordt. Dat is dus wel degelijk anders.
St@m schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 07:17:...Ik snap wel dat ze het mooier willen verpakken, maar wees dan wel eerlijk.
Het gaat mij gewoon om de hele opzet van de mail, wees dan gewoon een grote kerel en zeg de gebruikers waar het op staat. ...
Inderdaad. Zelf ben ik vrij gevoelig voor het gebruik van verbloemend taalgebruik. 'Het geeft ook weer informatie. Als tarieven 'wijzigen' kun je er donder op zeggen dat ze 'stijgen'. Anders had er wel gestaan 'dalen'. Ik heb de indruk dat dit verhullend taalgebruik terrein wint.

[ Voor 3% gewijzigd door Roenie op 14-08-2008 15:53 ]

Verwijderd

Thombias schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:26:
[...]

Deze poort is bedoeld voor het updaten van decoder. Tenminste dat heb ik ergens gelezen(google).
Het is een zogenaamde "service" connector. Oftewel voor "gekwalificeerde" personen die de firmware kunnen flashen etc.
jongentje schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 08:52:
Ik ben het helemaal met je eens dat het 2 maanden standaard zou moeten werken. Dit is erg onduidelijk en kost de helpdesk van Ziggo volgens mij ook erg veel tijd aan telefoontjes hierover.

Ik heb hetzelfde met HDtv - abonnement. Staat ook 3 maanden gratis HD maar moet je ook aanmelden en meteen afmelden. En vervolgens wordt het gewoon in rekening gebracht.
Dit is niet alleen aan ziggo. Vergeet niet dat de rechthebbenden (FILM1 etc.) ook belangen hebben. die worden jaarlijks ook betaald door deze kabelaar. Persoonlijk vind ik 2 weken meer dan zat.
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:06:
[...]

Het is maar zeer de vraag of de kabelabonnees er beter van worden...
Op dit moment wordt de volledige capaciteit al gebruikt.
Om o.a. volgend jaar Ned 1 t/m 3 in HD te kunnen weergeven, worden vanaf januari 2009 4 analoge zenders opgeofferd.
Als er ook nog concurrentie wordt toegestaan, dan gaat dit ten koste van de huidige capaciteit.
Dus minder zenders, minder bandbreedte en mogelijk meer storingen.
Ik vraag mij af hoe de Opta dit technisch wil gaan oplossen.
Ligt eraan welke dienst je bedoeld. Als het om internet gaat is dit uiteraard lariekoek. De modems zijn erg eenvoudig te koppelen aan een andere ISP die allemaal over hetzelfde kabelnetwerk hun data versturen.

Verder is er zat capaciteit, omdat de coderingstechnieken nog zwaar verbeterd kunnen worden. Echter dit betekent ook dat je andere CPE (decoders e.d.) nodig hebt die deze coderingstechnieken begrijpen.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Vanavond bij een kennis een eerste installatie van het all-in-one pakket gedaan. Wat mij opviel is dat de coax-splitter een nieuw model is, heeft namelijk ook een uitgang voor radio... Zoals ik vroeger ook al deed, heb ik de splitter gewoon op de TV-plug in de bestaande wandcontactdoos geprikt en blijft de kabel voor radio ook gewoon in de bestaande doos aan de muur.
Vraag: waarom levert Ziggo zo'n relatief ingewikkeld migratiedoosje mee? Je wordt geacht de bestaande AOP (abonnee-overnamepunt) met tv en radio-aansluiting te vervangen door een nieuw binnenwerk met slechts 1 uitgang en dan daarop de splitter te monteren. Deze splitter heeft 3 uitgangen: 1x naar het modem, 1x naar tv en 1x naar radio.

NOG EVEN KORT MIJN VRAAG: mag het nieuwe model splitter ook gewoon op de tv-uitgang van de 'ouderwetse' wandcontactdoos geprikt worden???? Ik bedoel: werkt alles dan naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Volgens mij mag dat zeker... denk ook dat het niet echt problemen zal opleveren..
maarja test het... en als het niet goed werkt toch de aansluiting ombouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Als het goed is zit er in dat kastje een klein knopje op de splitter.
Daar moet je mee aangeven of je de radio uitgang wilt gebruiken op de splitter of dat je enkel de tv uitgang gebruikt en zelf een stukje verderop het signaal splits met een wandcontactdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-12-2024
ik zit nog steeds te wachten op m`n logitech remote ,die kreeg ik bij m`n abbo.(toen nog casema)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Wat ik dan weer niet snap als je toch iets nieuws maakt. Waarom maken ze dan geen inbouwdoos met 3 uitgangen:
1 data
1 radio
1 tv

Al dat geklooi met kabels en splitters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

En een antwoord van @home
Geachte heer ***,

Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt.

In het verleden werden voor de verschillende diensten van @Home verschillende gebruikersnamen gebruikt om te kunnen inloggen. De wijziging die is doorgevoerd is dat op dit moment voor alle diensten dezelfde gebruikersnaam kan worden toegepast.

Wij zijn momenteel voorbereidingen aan het treffen om onze klanten in het voormalige verzorgingsgebied van @Home over te zetten op de systemen van Ziggo. Wij sluiten niet uit dat na de overgang naar de nieuwe systemen het achtervoegsel @home.nl vervalt om te kunnen inloggen op de diensten van Ziggo.

Wij begrijpen dat het inderdaad niet handig is om het achtervoegsel @home.nl achter uw gebruikersnaam te typen om te kunnen inloggen op een dienst van Ziggo. Wij bieden u hiervoor onze excuses aan.
Het eerste stukje is dus niet waar, aangezien je voor iedere dienst dezelfde inlognaam gebruiken kan, maar verder geven ze wel toe dat het niet eenvoudiger is :) Goedzo jongens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Laatst online: 11-09 23:44
jongentje schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:54:
Wat ik dan weer niet snap als je toch iets nieuws maakt. Waarom maken ze dan geen inbouwdoos met 3 uitgangen:
1 data
1 radio
1 tv

Al dat geklooi met kabels en splitters.
Ik heb vorige week ook een alles-in-1 pakket aangesloten bij een kennis. Hier zat een nieuw type splitter bij. Deze splitter prik je simpelweg op je cai aansluiting, et voila, je beschikt over een aansluiting voor TV, radio en internet. Perfect! Deze splitter valt ook nog eens precies over je bestaande contactdoos, zodat het één geheel lijkt.

Dus precies hetgeen jij bedoelt :)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen/problemen met Ziggo,
niet om eindeloos Ziggo (al is het alleen maar de merknaam) te gaan bashen/flamen.

Hou het ontopic AUB.