[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 99.717 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
SoaDmaggot schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:03:
[...]

Dat is uiteraard terug te vinden in de startpost ;)

[...]
Andere vraag: zit op die modem een standaard firewall?? Ik kan het in de index van de modem nergens vinden namelijk. En hoe kan je je wachtwoord wijzigen van je modem? Ook dat kan ik nergens vinden...

[ Voor 22% gewijzigd door Blaze85 op 17-07-2008 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Blaze85 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:12:
[...]

Andere vraag: zit op die modem een standaard firewall?? Ik kan het in de index van de modem nergens vinden namelijk. En hoe kan je je wachtwoord wijzigen van je modem? Ook dat kan ik nergens vinden...
Firewall zit er niet op.
Waarvoor zou jij wachtwoord willen wijzigen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
BastiaanN schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:04:
Ik moet hier elke ochtend handmatig de router een nieuwe lease laten ophalen, dan staat hij weer op 0.0.0.0 :?

Voordat het ziggo werd nooit lastvan :(
Same problem here. Als ik 's ochtends de PC aanzet met de router (niet modem) dan duurt het minimaal 5 minuten voordat ik een IP adres heb. Eerder had ik dat nooit :(

Zou het afhankelijk zijn van het gebied? Ik woon in 3443.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
hetnet schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:06:
[...]

Firewall zit er niet op.
Waarvoor zou jij wachtwoord willen wijzigen ?
Waarom zit er geen firewall op?

Waarom zou ik het wachtwoord niet willen wijzigen? Is dat niet gevaarlijk dan :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:21

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Blaze85 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:18:
[...]

Waarom zou ik het wachtwoord niet willen wijzigen? Is dat niet gevaarlijk dan :)?
192.168.x.x is een zogenaamd privé IP adres, maw, dit wordt niet over internet gerouteerd. Alleen mensen die met jouw interne netwerk (hetzij via een kabel of wifi) verbinding hebben kunnen dat adres bezoeken. Dus alleen vanaf intern kun je d'r op. Je modem heeft verder geen IP adres, het 84.x.x.x adres wat je krijgt wordt door het modem aan jouw pc toegekend. Dus tenzij iemand het hardware adres van je modem weet kunnen ze heel weinig met dat ding doen...

En waarom er geen firewall op zit? Geen idee, vind het persoonlijk prettig. (kan ik het zelf regelen ipv zo'n kachel ding op 't modem... :P)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:18

The Third Man

The Third Jellyfish

Blaze85 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:18:
[...]

Een modem is niet hetzelfde als een router hè, dat is een beetje vertroebeld doordat de ADSL providers tegenwoordig altijd routers met ingebouwde modems (ook wel gateways genoemd) leveren. Het motorola modem kan je zien als een 'bridge', hij kan pakketjes die binnenkomen over het EDOCSIS netwerk omzetten naar standaard Ethernet (wat jouw computer en/of router kan begrijpen) en vice versa.

'Services' zoals firewalls en NAT horen niet in een modem maar in een router. Vandaar dat je een losse router nodig hebt als je meedere pc's aan wilt sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Eusebius schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:11:
[...]

Same problem here. Als ik 's ochtends de PC aanzet met de router (niet modem) dan duurt het minimaal 5 minuten voordat ik een IP adres heb. Eerder had ik dat nooit :(

Zou het afhankelijk zijn van het gebied? Ik woon in 3443.
Volgens mij niet, ik woon in 7681.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 10:07
Al jaren @home abonnee, maar de laatste tijd vind ik het toch behoorlijk onduidelijk worden:

begin juni, direct bij de intro de Alles-in-1 Extra aangevraagd (was televisie Z1+ internet Z3 + telefoon Z1). 2 weken geleden dus de Humax decoder ontvangen.
Sinds gisteren amper nog zenders te ontvangen. Nu heb ik dus begrepen dat ik die smartcard moet activeren. Nu heb ik al een Philips decoder in het verleden gehad en zou ik nu opeens 10 euro p/j moeten betalen voor een gratis ontvangen decoder? (https://www.home.nl/mijnhome/mijn_gegevens/activeren/) Volgens digitelevisie.nl zou ik een 2de smartcard "gratis" moeten krijgen (http://www.digitelevisie.....asp?title=Ziggo-Z1&id=59) of klopt die info alleen voor Ziggo en niet voor @home?

Daarbij "snelheidsverhoging"; read this:
reactie e-mail van support@home op 14-7-2008
Geachte heer Janssen,

Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt.

Helaas kunnen wij de hogere snelheid nog niet leveren. Onze excuses hiervoor. Dit kan pas vanaf het moment dat uw gegevens zijn ingevoerd in het nieuwe klantensysteem van Ziggo. De gegevens van klanten uit het gebied dat eerst onder @Home viel zullen naar verwachting eind dit jaar worden ingevoerd in het nieuwe klantensysteem. Zodra de gegevens zijn ingevoerd wordt automatisch de snelheid van uw Internetverbinding verhoogd.

Heeft u nog vragen, dan kunt u ook terecht op onze online help via http://help.ziggo.nl/.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Ziggo
Afdeling Klantenservice

Behandeld door: Bianca B*****

(standard signature)

Original Message Follows:
------------------------
Beste klantenservice,

Begin juni heb ik telefonisch mijn TV, internet en telefonie laten omzetten naar Alles-in-1 Extra.
Ik heb ondertussen ook mijn digitale ontvanger ontvangen, echter met verschillende speedtests wijst uit dat de bandbreedte momenteel nog 12Mbit is en geen 16Mbit zoals werd toegezegd.
Volgens uw medewerker zou mijn regio in de week van 16 juni de nieuwe snelheid krijgen. Echter zijn we ondertussen 3 weken verder en vind ik dit niet meer vallen onder een kleine vertraging.

Graag wil ik dan ook verifiëren dat ik op korte termijn de nieuwe snelheid krijg.
Hier wordt ik heel erg vrolijk van! Multikabel abonnees hebben allang 16/3 Mbit en @home abonnees moeten het maar een half jaar doen met 12/1.5 Mbit... ?!? |:(

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Ben ik nou gek geworden?

denk draai eens een keer speedtest.

Krijg er zo'n 397.2 KByte/sec doorheen terwijl dit normaal met mijn abbo op 200 KByte/sec hoort te zitten (Oud @home soms abbo)

Hmm, 100mb.bin file van speedtest.exsilia.net gaat maar met 206 kB/sec, zal wel een foutje zijn bij speedtest...

[ Voor 23% gewijzigd door lasharor op 17-07-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Bedankt voor de topantwoorden, Lekkere Kwal en Rowdy.nl _O_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:32
Zojuist een monteur langsgeweest, keurig op de afgesproken dag en tijd, hij heeft het modem verwisseld, even gebeld om te laten activeren (ik had namelijk geen brief ontvangen) en zelfs de mailinstellingen goed gezet, vernieuwde snelheid is meteen in werking dus ik ben nu heel tevreden.

Overgestapt van Online (Wanadoo/Orange) naar Ziggo alles-in-1 en voorlopig gaat dat dus vlekkeloos.

Mag ook wel eens gezegd worden, toch? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

migchiell schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:22:
Zojuist een monteur langsgeweest, keurig op de afgesproken dag en tijd, hij heeft het modem verwisseld, even gebeld om te laten activeren (ik had namelijk geen brief ontvangen) en zelfs de mailinstellingen goed gezet, vernieuwde snelheid is meteen in werking dus ik ben nu heel tevreden.

Overgestapt van Online (Wanadoo/Orange) naar Ziggo alles-in-1 en voorlopig gaat dat dus vlekkeloos.

Mag ook wel eens gezegd worden, toch? ;-)
Behalve dat tot kortgeleden de omzettingen van Orange naar Alles-in-1 dramatisch verliepen waardoor mensen maar half aangesloten waren (met 1KB/s up/down) en er een team op is gezet om al die klanten weer te redden. Kan ook de reden zijn waarom bij jou uiteindelijk de monteur alles moest oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week zondag aangevraagd via hun eigen website, maar niets gehoord meer daarna. Vandaag maar eens gebeld, en de hele aanvraag was niet door gekomen. Nu maar per telefoon aangevraagd, en als het goed is wordt volgende week alles afgeleverd zonder monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
nieuws: Kabelgigant Ziggo werkt toe naar 100Mbps

Iemand al enig idee wanneer Ziggo de snelheden zou kunnen gaan verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
In de OP staat:
Upstream powerlevel: 50 dBmV
Deze geeft de waarde aan van het upstream gedeelte van het modem, met hoeveel zend kracht hij kan zenden. Deze ligt meestal rond de 50/52. Komt hij boven de 55 dan zit er waarschijnlijk ergens een signaal probleem wat meestal een aansluit probleem van het modem is. Te laag komt erg weinig voor (hierbij moet je denken aan onder de 40), controlleer dan toch nog de aansluitingen.
Bij mij staat het op 44. Toch haal ik ruimschoots de maximale upload van mijn abo (1,5mbit). Maar mocht ik bijvoorbeeld naar 3 mbit upload gaan dan haal ik die 3 mbit niet omdat de signaal relatief zwak is? Of hoef ik geen problemen te verwachten met 44dBmV en 3mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Heb gister eindelijk m'n decoder ontvangen (een maand gratis Internet aan over gehouden), nadat ik vorige week door Webcare was opgebeld.

Van de verzendkosten was helemaal geen spraken, zoals die hier de rondte deden.

Nu alleen nog wachten met het gebruiken van de nieuwe smartcard, om volledig van de preview periode te kunnen genieten na de vakantie.

[ Voor 23% gewijzigd door Brickman op 18-07-2008 17:56 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Blaze85 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 20:03:
Sinds kort heb ik Ziggo 3-1, ook telefonie. Nu heb ik echter een probleem als ik iemand bel dat diegene met zijn nummermelder een anoniem nummer te zien krijgt. Hoe is dit op te lossen en is dit uberhaupt op te lossen?
Dit was een vraag van mij uit pagina 1 van dit topic, maar nooit antwoord op gehad. Niemand die het echt weet? :o

[ Voor 16% gewijzigd door Blaze85 op 18-07-2008 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Blaze85 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:54:
In de OP staat:

[...]

Bij mij staat het op 44. Toch haal ik ruimschoots de maximale upload van mijn abo (1,5mbit). Maar mocht ik bijvoorbeeld naar 3 mbit upload gaan dan haal ik die 3 mbit niet omdat de signaal relatief zwak is? Of hoef ik geen problemen te verwachten met 44dBmV en 3mbit?
Je bekijkt het omgekeerd. Het upstreamvermogen is hoe hard het modem moet zenden om voeldoende signaal-ruisverhouding te krijgen. Hoe lager hij hoeft te zenden hoe beter dus. Vergelijk het met jouw stemvolume, in een bibliotheek hoef je minder hard te praten om verstaanbaar te zijn dan in een volle kroeg. 44 dBmV betekent dus dat het modem in de bibliotheek staat bij wijze van spreken :P
Blaze85 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:57:
[...]

Dit was een vraag van mij uit pagina 1 van dit topic, maar nooit antwoord op gehad. Niemand die het echt weet? :o
Staat je nummer niet gewoon op 'geheim'? Oftewel dat het modem dus geen caller-id meestuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Lekkere Kwal schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:11:
[...]
Je bekijkt het omgekeerd. Het upstreamvermogen is hoe hard het modem moet zenden om voeldoende signaal-ruisverhouding te krijgen. Hoe lager hij hoeft te zenden hoe beter dus. Vergelijk het met jouw stemvolume, in een bibliotheek hoef je minder hard te praten om verstaanbaar te zijn dan in een volle kroeg. 44 dBmV betekent dus dat het modem in de bibliotheek staat bij wijze van spreken :P
[...]
Staat je nummer niet gewoon op 'geheim'? Oftewel dat het modem dus geen caller-id meestuurt?
Ah, oke bedankt. Precies andersom dan met ADSL dus :+.

Wikipedia: Nummermelder
Nummerweergave door de KPN gaat via Dual-tone multi-frequency (DTMF). Andere telefonieproviders kunnen gebruikmaken van frequentieverschuivingsmodulatie (frequency-shift keying, FSK). Een toestel voor FSK herkent zowel FSK als DTMF, andersom niet, zodat bij veranderen van provider nummerweergave soms niet meer werkt.
Zou het hierdoor komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Dat was ook mijn eerste gedachte, maar nummermelding is een zaak van de ontvangende kant. Hun 'apparaat' waar de telefoons op zijn aangesloten genereert het DTMF of FSK signaal, bijvoorbeeld bij VOIP de ATA (die de analoge telefoonpoorten koppelt aan het internet). Het enige wat de zender moet doen is het caller-id meesturen. Als dat niet gebeurt dan kan de ontvanger dat nooit terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Lekkere Kwal schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:14:
[...]
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar nummermelding is een zaak van de ontvangende kant. Hun 'apparaat' waar de telefoons op zijn aangesloten genereert het DTMF of FSK signaal, bijvoorbeeld bij VOIP de ATA (die de analoge telefoonpoorten koppelt aan het internet). Het enige wat de zender moet doen is het caller-id meesturen. Als dat niet gebeurt dan kan de ontvanger dat nooit terugvinden.
Hmm, vreemd allemaal. Maar iig bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexxexium
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 20:44
Hoe kom ik in contact met dat team, zodat ik van orange naar alles in 1 ziggo ook de juiste snelheid krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markd76
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-05-2021
Nexxexium schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 22:44:
Hoe kom ik in contact met dat team, zodat ik van orange naar alles in 1 ziggo ook de juiste snelheid krijg?
Dat zou ik ook wel eens willen weten, hoe je in contact komt met iemand die daadwerkelijk iets gedaan krijgt binnen dat zootje daar. Voor mijn ouders ook wijziging van Orange cable naar Ziggo alles in 1 besteld, online, met monteur. 1 dag van tevoren maar even gebeld, want er was nog helemaal geen post of wat dan ook. En ja hoor, de order was zonder afbericht geannuleerd door Ziggo. Reden, het contract van Orange. Lekker dan. Maar weer goed dat ik zelf maar het initiatief heb genomen om te belen, anders hadden we mooi voor jan lul zitten wachten op die monteur. Er van uitgaande dat de order verleden tijd was, kwam er een maand later ineens een doe-het-zelf pakket binnen, zonder begeleidend schrijven. Reden, Ziggo had aan Orange het verzoek gedaan om telefonie aan het abonnement toe te voegen. Resultaat is dan een doe het zelf pakket, terwijl monteur was besteld, een veel lagere snelheid, en geen financiele voordelen in hun geval. Ik word een beetje moedeloos van Ziggo, m'n ouders houden het mooi zoals het nu is, want als je iets gewijzigd wilt hebben, dan is het echt zoeken in een grote hooiberg, naar een poppetje die daadwerkelijk iets gedaan krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
De OP klopt toch eigenlijk niet?

Er staat bij de 3-1 pakketten:
Naast de standaard losse internet paketten heeft ziggo ook alles-in-1 paketten. Deze hebben televisie, internet en telefonie in een. Het interessante hieraan is dat ze allemaal hogere internet snelheden hebben!

Alles-in-1 Plus

download: 8.000 kbit/s
upload: 1.500 kbit/s

€ 49,95

Telefonie/Televisie inbegrepen
Maar bij die 49,95 komt nog 15,90 euro voor het standaard kabeltv-abo??? TV is dus niet helemaal inbegrepen, alleen digitale tv is dat. Ik vind dit foute voorlichting.

[ Voor 7% gewijzigd door Blaze85 op 19-07-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 20:43
Blaze85 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 14:02:
Maar bij die 49,95 komt nog 15,90 euro voor het standaard kabeltv-abo??? TV is dus niet helemaal inbegrepen, alleen digitale tv is dat. Ik vind dit foute voorlichting.
Nee, Alles-in-1 bevat Televisie Z1, dat is al het standaard kabel abonnement.

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:52
Dat Ziggo word je echt helemaal simpel van! Ik ben nu al een maand bezig mijn smartcard te activeren...

Situatie:
Ik woon in een huurwoning waarbij de huur inclusief kabel tv is. Mijn huurvereniging heeft een collectief contract bij @work (zakelijke contracten @home). Wanneer ik Ziggo bel geeft men aan dat ik geen klant ben bij hun en ik "illegaal" tv kijk. (medewerkers van Ziggo kunnen niet collectieve contracten bekijken en inzien) 2 weken terug brief ontvangen van Ziggo dat ze mijn kabel willen gaan afsluiten als ik geen contract afneem bij hun. In het systeem bij @work is ons collectief contract zichtbaar en ook mijn contract op mijn adres is daar zichtbaar. Ze zijn nu al een dikke maand bezig die collectieve contracten in te voeren in het systeem van Ziggo maar dit gaat continue fout. De helpdesk probeert mij bij ieder gesprek een individueel contract aan te smeren als oplossing.... Het enige wat moet gebeuren is mijn smartcardnummer activeren... Ik heb inmiddels 10-15x gebeld en al zeker een keer of 50 doorverbonden van het kastje naar de muur. Is er hier een Ziggo medewerker aanwezig die mij kan helpen want dit gaat echt nergens meer over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
DikkieDik schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 14:36:
[...]

Nee, Alles-in-1 bevat Televisie Z1, dat is al het standaard kabel abonnement.
Oh oke, mijn vergissing. Bij UPC doen ze dat wel apart geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Nexxexium schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 22:44:
markd76 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:57:Dat zou ik ook wel eens willen weten, hoe je in contact komt met iemand die daadwerkelijk iets gedaan krijgt binnen dat zootje daar. Voor mijn ouders ook wijziging van Orange cable naar Ziggo alles in 1 besteld, online, met monteur.
markweb4871 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 14:46:
Dat Ziggo word je echt helemaal simpel van! Ik ben nu al een maand bezig mijn smartcard te activeren...
Als jullie alledrie het storingsformulier invullen via https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/formulier?betreft=storing en daarin duidelijk uiteenzetten hoe en wat komt het bij de juiste personen. Dus liever ook geen 'ik word zo moe van dat Ziggo' etc. want daar wordt je ook niet sneller door geholpen, en dan heeft persoon die jouw situatie kan redden ook geen zin meer om wat voor je te doen.

Ik ken weliswaar mensen 'inside' maar het is niet de bedoeling dat het via dergelijke achterdeuren geregeld wordt, want anders gaat iedereen dat uiteindelijk doen en is het einde zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:26
Grrr, wil je @Home opzeggen, ligt de website eruit! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markweb4871 schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 14:46:

Situatie:
Ik woon in een huurwoning waarbij de huur inclusief kabel tv is. Mijn huurvereniging heeft een collectief contract bij @work (zakelijke contracten @home). Wanneer ik Ziggo bel geeft men aan dat ik geen klant ben bij hun en ik "illegaal" tv kijk. (medewerkers van Ziggo kunnen niet collectieve contracten bekijken en inzien) 2 weken terug brief ontvangen van Ziggo dat ze mijn kabel willen gaan afsluiten als ik geen contract afneem bij hun. In het systeem bij @work is ons collectief contract zichtbaar en ook mijn contract op mijn adres is daar zichtbaar. Ze zijn nu al een dikke maand bezig die collectieve contracten in te voeren in het systeem van Ziggo maar dit gaat continue fout. De helpdesk probeert mij bij ieder gesprek een individueel contract aan te smeren als oplossing.... Het enige wat moet gebeuren is mijn smartcardnummer activeren... Ik heb inmiddels 10-15x gebeld en al zeker een keer of 50 doorverbonden van het kastje naar de muur. Is er hier een Ziggo medewerker aanwezig die mij kan helpen want dit gaat echt nergens meer over!
Misschien is het handig om dit probleem ook even te posten in het ziggo-gebruikers.nl forum ( subforum "digitale tv" - vragen en opmerkingen) Daar schijnen nogal eens medewerkers mee te lezen, in ieder geval zeker op het digitale tv subforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Wat is de capaciteit van de totale kabel eigenlijk? Hoeveel Gbit is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 26-06 22:08
Lekkere Kwal schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:14:
[...]
Het kan zijn dat er geen nummer word meegezonden. Dat kan je zo ver ik weet niet zelf aanpassen, ziggo kan het aanpassen in de softswitch van telefonie.

Verder is het zo dat Ziggo in het casema gebied aan het overstappen is van DTMF naar FSK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaze85 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:54:
In de OP staat:

[...]

Nee zoals Lekkere Kwal al zegt dat is niet zo erg, enige toevoeging daarop is dat het in een andere wijk danwel weer beroerder zou zijn omdat ze daar hoger zullen staan, schreeuwen dus ;)
En dat vind de centrale (CMTS) dan weer minder fijn.
Zolang de upstream boven de 40 is en beneden de 58 is het geen probleem, de downstream moet tussen -15 en +15 zitten en signaal ruis tussen 30-40.
Je snelheid zal wel goed zitten, pas bij hogere snelheden en minder signaal zou het vervelend kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Ik zit met de volgende vragen. Ik ga deze week Ziggo opbellen om alles te regelen maar zou graag van te voren al hierover wat willen weten zodat ik precies weet wat er kan gebeuren.

Ik zit in een studentenhuis en wij hebben internet van Casema (ziggo). Mijn huisgenootje had het internet onder haar naam staan, maar omdat zij vanaf Augustus gaat vertrekken moet het internet naar mijn naam worden gezet. Dit kan dus niet meer, de telefoniste vertelde mijn huisgenootje dat ze dit niet meer doen en dat zij dus alleen maar kon opzeggen. Goed, vanaf 1 September zal dat internet dus worden afgesloten.

Nu wil ik dus dat wij vanaf 1 September dus weer internet hebben, maar nu een nieuw abbonement (alles blijft hetzelfde, gegevens kosten etc) onder mijn naam. Maar nu wil ik graag weten of ik gewoon gebruik kan blijven maken van ons modem etc. Deze is namelijk helemaal ergens verstopt beneden bij onze huisbaas en ik heb geen idee wat er bij komt kijken. Is het gewoon zo dat zij het modem of aansluiting uitzetten eind Augustus en dan 1 September weer aanzetten of iets dergelijks onder mijn naam? Of moet er echt een nieuw modem komen en moeten er dingen geinstalleerd worden en moet ik nog voor een nieuw modem of wat dan ook gaan betalen?

Zoals al te lezen is heb ik er niet veel verstand van en als ik om mij heen vraag zijn de antwoorden een beetje verdeeld. Toch zou ik graag voordat ik ga opbellen weten wat er precies moet gaan gebeuren. In principe blijft echt alles hetzelfde, alleen nu komt het onder mijn naam te staan. Is dit echt een kwestie van afsluiten aansluiten of moeten er echt nieuwe spullen worden besteld voordat ik weer internet heb.

Omdat ik gewoon elke dag internet nodig heb moet ik echt gewoon vanaf 1 September weer internet hebben. Hopelijk kan iemand mij alvast vertellen wat Ziggo mij gaat vertellen en dan weet ik ook waar ik aan toe ben en wat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

@ThePupD:
Zoals ook in de bevestigingsbrief van de opzegging zal staan die je huisgenoot zal ontvangen, is het modem in bruikleen bij hem/haar en moet dus ook weer geretouneerd worden.

Jij ontvangt automatisch weer een modem waar je verder niets extra's voor hoeft te betalen, het is immers in bruikleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort Alles-in-1 Extra van Ziggo en alles werkt prima. Digitale tv werkt goed en mijn internet werkt ook goed, al is het nog 12Mbit/1.5Mbit. Ik had hiervoor @Home intensief 12000. Wat ik eerder las in dit topic dat het nog een tijd zal duren voordat alle @Home verbindingen volledig naar Ziggo zijn omgezet, dus ik kan pas tegen het einde van het jaar misschien 16Mbit/3Mbit verwachten.

Maar nu over telefonie. Ik had ergens gelezen over het activeren van je telefoonverbinding. Ik las vaag ergens in een handleiding dat ik "activate" moet typen in mijn browser. Gedaan, maar dat werkt niet. Krijg dan een "geen verbinding" in mijn venster. Zowel IE als FF doet dat.

Alles werkt, maar hoe krijg ik telefonie aan de praat? Ik heb wel een kiestoon, maar zodra ik een nummer probeer te bellen krijg ik een toon net alsof dat nummer in gesprek is. Hoe kan ik mijn telefoonaansluiting activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:24

RnB

Sinds een weekje is mijn internetsnelheid enorm ingezakt. Waar ik eerst zo'n 800KBps gemiddeld haalde, is dat nu zo'n 350KBps. Ik dacht dat het na een dagje wel over zou zijn, maar hij wil nu nog steeds niet sneller dan 450KBps gaan.
Nu las ik op de mijn@home site dat ze tot 8 augustus bezig zijn met onderhoud om nieuwe services te kunnen bieden en dat daarom het internet max een uur eruit kan liggen. Internet heeft er 1x uitgelegen (wat een crime was dat zeg, het begon met een spontane reset van de router naar de fabrieksinstellingen :? ) en ik denk dat sindsdien de snelheid omlaag is gegaan, maar zeker weten doe ik dat niet.
Meer mensen hier last van?

Heb trouwens Ziggo All-in-one Z2 en woon in Roosendaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Hier in Roosendaal; nee. Maar, spontane reset van de router naar fabrieksinstellingen? Dan denk ik dat er iets anders aan de hand is, want dat kan Ziggo helemaal niet doen.

Dan denk ik eerder dat: je router deels overleden is, of niet meer de goede instellingen heeft na de spontane reset, of gehacked is door malware, of dat er een statische ontlading heeft plaatsgevonden (redelijk wat gebliksemd hier afgelopen tijd) waardoor er apparatuur is beschadigd.

Welke router heb je? En wat bedoel je met KBps? Is dat Kbps of KB/s? En wat download je? Youtube, torrents, newsgroups, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Hm okay, daar had ik nog niet aan gedacht. Het zat zo: we waren vrolijk aan het internetten totdat de verbinding ineens wegviel, dus ik vanalles proberen om weer verbinding te krijgen, maar ik kreeg onze SSID niet in de scanlijst. Wel onze ''oude'' SSID, maar ik had niet door dat dat onze router was.
Wat bleek? De router had zich spontaan gereset naar de fabrieksinstellingen. SSID was standaard, WEP-key was standaard (had WPA2-mixed ingesteld), port-forwards waren weg, oftewel alles was standaard.
Daarna wel weer gewoon ingesteld zoals ik het wilde en maar meteen een back-up ervan gemaakt. Het gekke is dat er geen voor de hand liggende oorzaak was, het zonnetje scheen (dus geen onweer), geen kortsluiting in huis, noem maar op.
En ik weet natuurlijk niet zeker dat op dat moment de snelheid lager was dan daarvoor, dus dat is wel even lastig.

Router is een Sitecom WL-153, met KBps bedoel ik idd KB/s en ik downloadde een 100MB.bin file om de snelheid te testen. Maar ook met torrentz is de snelheid veel lager dan eerst, waar ik eerst 500 zoveel KB/s haalde, is dat nu hooguit 200 KB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:39:
Alles werkt, maar hoe krijg ik telefonie aan de praat? Ik heb wel een kiestoon, maar zodra ik een nummer probeer te bellen krijg ik een toon net alsof dat nummer in gesprek is. Hoe kan ik mijn telefoonaansluiting activeren?
www.ziggo.nl -> Klantenservice -> Handleidingen -> Installatie-instructies (helemaal onderaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Laatst online: 18:45

-Stef-

Slainthe!

Ik heb nu zo'n 4 maanden digitale TV via Ziggo en heb al 4 maanden ronduit slechte ontvangst. Het komt met vlagen maar het geluid hapert en het beeld staat stil. Zo erg zelfs dat ik regelmatig mijn decoder uit moet zetten omdat er gewoon niet naar te kijken is. Zit je dan met je decoder van 140 euro uit naar analoog beeld te kijken. Ik heb het gewone standaard pakket met een via de Casema gekocht Humax decoder IR-FOX C.

Ik vind dit echt onacceptabel. Ik heb een nieuwe Hirschmann kabel van 1,5m tussen de decoder en de uitgang in de muur en er zit geen HD recorder tussen. Gewoon directe ontvangst dus op mijn Panasonic TH-42PX80. Ik dacht eerst dat het ivm met de fusie naar Ziggo was maar het duurt nou wel erg lang.

Meer mensen hier met ontvangstproblemen?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Kwal schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:22:
[...]
www.ziggo.nl -> Klantenservice -> Handleidingen -> Installatie-instructies (helemaal onderaan)
Hier heb ik niks aan. Ik kom meteen naar het @Home klantenservice gedeelte en heb de 2 manuals gedowned en gelezen. De uitgebreide handleiding van 60 pagina's geeft op 1 pagina in 1 zin aan dat je moet activeren, maar nergens staat verders hoe je moet activeren.

Ik kan niet naar die Ziggo handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:59
RnB schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:48:
Sinds een weekje is mijn internetsnelheid enorm ingezakt. Waar ik eerst zo'n 800KBps gemiddeld haalde, is dat nu zo'n 350KBps. Ik dacht dat het na een dagje wel over zou zijn, maar hij wil nu nog steeds niet sneller dan 450KBps gaan.
Nu las ik op de mijn@home site dat ze tot 8 augustus bezig zijn met onderhoud om nieuwe services te kunnen bieden en dat daarom het internet max een uur eruit kan liggen. Internet heeft er 1x uitgelegen (wat een crime was dat zeg, het begon met een spontane reset van de router naar de fabrieksinstellingen :? ) en ik denk dat sindsdien de snelheid omlaag is gegaan, maar zeker weten doe ik dat niet.
Meer mensen hier last van?

Heb trouwens Ziggo All-in-one Z2 en woon in Roosendaal.
Nou ik heb de laatste dagen ook erg trage verbinding en dat heb ik de afgelopen 2 jaar hier zeker niet gehad. Heel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:39

TFHfony

Professional Weirdo

Nah, ze hebben eindelijk de facturen op orde. Ik heb net mijn (komende) factuur eens bekeken, wat wel een beetje schrikken was, want het wordt een factuur over juni, juli & augustus, dus 3 maanden -> zo'n 165 euro ... Ach ja :)
Nou ja, zouden ze het dan nu zo'n beetje op order hebben? :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Nouja, op orde: ik heb een factuur van -19 euo voor 2 maanden. Ben over gegaan van Casema naar Alles-in-1 Plus, maar ze hebben "Gratis installatiepakket Digitale Televisie" (99 euro) en "Gratis Smartcard" (29,95) in mindering gebracht, terwijl er nergens iets voor de installatie is gerekend. Ook "Internet Z2" (17,97) is in mindering gebracht op de factuur.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:08:
[...]
Hier heb ik niks aan. Ik kom meteen naar het @Home klantenservice gedeelte en heb de 2 manuals gedowned en gelezen. De uitgebreide handleiding van 60 pagina's geeft op 1 pagina in 1 zin aan dat je moet activeren, maar nergens staat verders hoe je moet activeren.

Probeer de door @home meegeleverde cd eens. Die kreeg ik hier apart met de post met een brief waarin staat dat je de activatie stap in de Ziggo handleiding moet overslaan en in plaats daarvan de cd moet gebruiken.
Dit (windows) programma activeert je modem en telefonie gedeelte.

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Stef- schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:32:
Ik heb nu zo'n 4 maanden digitale TV via Ziggo en heb al 4 maanden ronduit slechte ontvangst. Het komt met vlagen maar het geluid hapert en het beeld staat stil. Zo erg zelfs dat ik regelmatig mijn decoder uit moet zetten omdat er gewoon niet naar te kijken is. Zit je dan met je decoder van 140 euro uit naar analoog beeld te kijken. Ik heb het gewone standaard pakket met een via de Casema gekocht Humax decoder IR-FOX C.

Ik vind dit echt onacceptabel. Ik heb een nieuwe Hirschmann kabel van 1,5m tussen de decoder en de uitgang in de muur en er zit geen HD recorder tussen. Gewoon directe ontvangst dus op mijn Panasonic TH-42PX80. Ik dacht eerst dat het ivm met de fusie naar Ziggo was maar het duurt nou wel erg lang.

Meer mensen hier met ontvangstproblemen?
Heb je de software al eens bijgewerkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DikkieDik schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:19:
[...]

Probeer de door @home meegeleverde cd eens. Die kreeg ik hier apart met de post met een brief waarin staat dat je de activatie stap in de Ziggo handleiding moet overslaan en in plaats daarvan de cd moet gebruiken.
Ik heb nergens een cd meegekregen, niet toen ik van @Home internet had (2 jaar geleden) en niet vorige week toen ik mijn alles-in-1 pakket van Ziggo kreeg. Ik de Ziggo doos zat gewoon een nieuwe kabelmodem, een paar kabels en het digitale tv pakket met die Humax decoder + smartcard.

Maar verders geen enkele installatie cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:08:
[...]

Probeer eens 1330 te bellen.
-Stef- schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:32:

Eigenlijk jammer dat je pas na 4 maanden hier over klaagt, want je hebt op zich het recht om na 2 weken al aan de bel te trekken natuurlijk, want nu heb je die maanden abonnementsgeld voor jan doedel betaald (wat je niet terugkrijgt want dan had je dus binnen enkele weken moeten klagen). Het hele 'sinds het Ziggo is geworden'-idee is trouwens een fabeltje hoor want de fusie heeft verder geen technische wijzigingen met zich meegebracht.

Maar goed, eerst updaten inderdaad, is verder de ontvangst op alle analoge zenders perfect (dus geen ruis of lijnen etcetera)? Heb je ook internet via Ziggo? Zo ja, kan je dan in je modem kijken wat je signaalwaardes zijn? Is de uitgang in de muur ook de hoofdaansluiting of een doorverbonden aansluiting van ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DikkieDik schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:19:
[...]

Je bedoelt toch niet die bagger cd wat ze vroeger (lees 6 jaar terug, give or take) meeleverden?
Die werkt overigens niet onder XP, zou niet genoeg vrije schijfruimte hebben :')

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 21-07-2008 00:37 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
Raven schreef op maandag 21 juli 2008 @ 00:37:
Je bedoelt toch niet die bagger cd wat ze vroeger (lees 6 jaar terug, give or take) meeleverden?
Die werkt overigens niet onder XP, zou niet genoeg vrije schijfruimte hebben :')
Nee, op dezelfde dag dat mijn ziggo pakket geleverd werd kreeg ik ook een brief van @home met die nieuwe cd erbij. En die werkt prima onder XP, behalve dat hij automatisch het thuishulp programma wilde installeren, dat werkte (gelukkig) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:39:
Ik heb sinds kort Alles-in-1 Extra van Ziggo en alles werkt prima. Digitale tv werkt goed en mijn internet werkt ook goed, al is het nog 12Mbit/1.5Mbit. Ik had hiervoor @Home intensief 12000. Wat ik eerder las in dit topic dat het nog een tijd zal duren voordat alle @Home verbindingen volledig naar Ziggo zijn omgezet, dus ik kan pas tegen het einde van het jaar misschien 16Mbit/3Mbit verwachten.
Ik zit in precies dezelfde situatie. Wat is de meest recente info mbt tot de datum waarop @home gebruikers worden geupgrade?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 21:40
jelmervos schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:45:
Nouja, op orde: ik heb een factuur van -19 euo voor 2 maanden. Ben over gegaan van Casema naar Alles-in-1 Plus, maar ze hebben "Gratis installatiepakket Digitale Televisie" (99 euro) en "Gratis Smartcard" (29,95) in mindering gebracht, terwijl er nergens iets voor de installatie is gerekend. Ook "Internet Z2" (17,97) is in mindering gebracht op de factuur.
Hier ongeveer hetzelfde, ik moet voor 2 maanden alles in 1 extra €15.53 betalen. Geen probleem mee hoor :P Zal op de volgende factuur wel weer een correctie komen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Die factuur is echt een grote bende. In hoeverre mogen ze dit nog corrigeren eigenlijk? Ze kunnen straks moeilijk die 99 euro opnieuw berekenen van die gratis decoder bij de volgende factuur? Dit kost ze erg veel geld volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
Ook fijn:
Ziggo laat voetballiefhebber wachten
DVHN | Gepubliceerd op 17 juli 2008, 17:57
groningen/ assen -
Voetballiefhebbers kunnen zich in het Noorden bij kabelmaatschappij Ziggo nog niet abonneren op de digitale zender Eredivisie Live. Dit tot ongenoegen van potentïele abonnees, die voor niks bij Ziggo aankloppen.

Zoals Riemert Groenewold uit Groningen. "Ik ben een grote voetballiefhebber. Een voetbalkanaal met de wedstrijden uit de eredivie is voor mij wel interessant. Ik ben naar de balie van Ziggo gegaan om een abonnement te nemen, maar ze keken me aan of ze water zagen branden. Ze wisten niks van een nieuw eredivisiekanaal. Dat boden ze niet aan."

Groenewold spreekt van "een wonderlijke gang van zaken bij de grootste kabelmaatschappij van het land."

Volgens Ziggo-woordvoerder Gradus Vos worstelt de kabelonderneming nog met de gevolgen van de fusie waaruit zij is ontstaan . "We kunnen in het Noorden nog geen abonnementen op Eredivisie Live opnemen, omdat de administratieve systemen van @Home, Casema en Multikabel nog niet aan elkaar gekoppeld zijn. We zijn druk bezig om dat voor elkaar te krijgen. Maar we hebben nog even tijd. Voordat het kanaal eind augustus van start gaat, is het in ieder geval in orde."
Ik wilde me er net voor gaan aanmelden..
Iets wat overigens nog niet lukt omdat ik nog @homer ben en nog geen gebruik van Ziggo kan maken..

http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/article3696663.ece

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Kwal schreef op zondag 20 juli 2008 @ 23:53:
[...]
Probeer eens 1330 te bellen.
Dat heb ik ook geprobeerd en krijg ook dan zo'n soort "in gesprek" toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:20:
[...]
Dat heb ik ook geprobeerd en krijg ook dan zo'n soort "in gesprek" toon.
Ok dan raad ik je aan om het storingsformulier in te vullen, wel dus duidelijk bij zetten dat de activatie niet lukt. Anders krijg je mailtjes terug over het aansluiten van een andere telefoon etc. :P
Hoyden schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:34:
Ik wilde me er net voor gaan aanmelden..
Iets wat overigens nog niet lukt omdat ik nog @homer ben en nog geen gebruik van Ziggo kan maken..

http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/article3696663.ece
Klopt als een bus, het nieuwe abonnement ligt nog niet klaar. Ze zijn trouwens (van Eredivisie Live) ook pas erg laat hiermee aan komen zetten. Dat UPC het al kan aanbieden is meer doordat die niet net gefuseerd zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:10
Sinds ongeveer een week heb ik in Zoetermeer ook last van de digitale ontvangst via Ziggo. Haperend beeld en geluid. (en dan heb ik het niet over de slechte beelden van de Tour de France) Decoder even van het stroom halen helpt niet. Het is onafhankelijk van het merk van de decoder (Zowel mensen met Samsung als Humax hebben er last van).
Dan maar tijdelijk weer ouderwets analoog kijken. Dan zie je trouwens pas het kwaliteitsverschil.

Vooralsnog geen echte problemen met het Internet van Casema Ziggo.
Telefoon gebruik ik te weinig om daar iets nuttigs over te kunnen zeggen.

Het kan toeval zijn natuurlijk, maar voordat het naar Ziggo ging heb ik nooit ergens last van gehad. Zoveel technische veranderingen zullen ze toch niet hebben gedaan bij de overgang.
Ik kan me ook niet voorstellen dat het, zoals vroegah, aan het kudt week ligt dat we hebben.

Iemand hetzelfde probleem? Oorzaak?
tegen beter weten in:oplossing?

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Lekkere Kwal schreef op zondag 20 juli 2008 @ 23:53:
Eigenlijk jammer dat je pas na 4 maanden hier over klaagt, want je hebt op zich het recht om na 2 weken al aan de bel te trekken natuurlijk, want nu heb je die maanden abonnementsgeld voor jan doedel betaald (wat je niet terugkrijgt want dan had je dus binnen enkele weken moeten klagen). Het hele 'sinds het Ziggo is geworden'-idee is trouwens een fabeltje hoor want de fusie heeft verder geen technische wijzigingen met zich meegebracht.
Het is niet zo dat ik 24/7 storing heb maar met name RTL4/5/6/7/8 storen toch wel dagelijks in mindere of meedere mate. Gisteren ook weer F1 analoog zitten kijken omdat het geluid op een gegeven moment begon te hakkelen.
Maar goed, eerst updaten inderdaad, is verder de ontvangst op alle analoge zenders perfect (dus geen ruis of lijnen etcetera)? Heb je ook internet via Ziggo? Zo ja, kan je dan in je modem kijken wat je signaalwaardes zijn? Is de uitgang in de muur ook de hoofdaansluiting of een doorverbonden aansluiting van ergens anders?
Ik heb alleen TV via Ziggo, geen internet. Ik zal eens een update doen, hoewel ik de storingen van begin af aan heb. Maar om het eea uit te sluiten doe ik vanavond een update. Analoog is goed, voor zover het dat is op een 42 inch plasma. Voor zover ik kan nagaan is de uitgang de hoofdaansluiting (hoewel ik 2 uitgangen in mijn woonkamer heb, ik zal de andere ook eens proberen). Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DikkieDik schreef op maandag 21 juli 2008 @ 09:24:
[...]

Nee, op dezelfde dag dat mijn ziggo pakket geleverd werd kreeg ik ook een brief van @home met die nieuwe cd erbij. En die werkt prima onder XP, behalve dat hij automatisch het thuishulp programma wilde installeren, dat werkte (gelukkig) niet.
Ok.
Installeert die net zo veel troep als de voorganger?

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 21-07-2008 12:51 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Laatst online: 23-11-2024
Ervaring met Ziggo (athome) is dat de webformulieren invullen erg vervelend gaat;
Ik ging mijn abonnement opzeggen ivm verhuizen naar Duitsland en dus vul ik het keurig in op het formulier. vraagt het ding om bewijs! maar goed dat heb ik nog niet dus kan ik het niet bijvoegen, maar dan kan je het formulier ook niet verzenden.
Uiteindelijk telefonisch wel kunnen regelen en gelijk mijn digitale TV opgezegt.
Nu was het geval dat we tijdelijk naar een andere woning in Enschede gingen omdat het buitenland iets langer ging duren dan gepland. Wederom telefonisch geregeld dat het internet wat langer zou blijven bestaan.
Nu de verhuizing naar Duitsland een feit werd weer geprobeerd om mijn abonnement via een opzegformulier (niet het verhuis formulier) op te zeggen;
Wat is uw klantnummer? ingevuld,.. wat is uw smartcardcode? wtf?? die heb ik al sinds de tijdelijke verhuizing niet meer. Weer diverse kunstgrepen geprobeerd, maar ik krijg wederom het formulier niet verzonden. dan maar via contact een mailtje verzonden met mijn hele verhaal, maar geen reactie.

uiteindelijk een mail verstuurd al nadat de laatste maand was ingegaan naar ????@home.nl* en binnen 5 minuten had een reactie terug dat alles in orde was en mijn abonnement werd opgezegt met in achtneming dat de opzegt termijn van een maand al was ingegaan.
*ik weet zo uit mijn hoofd het adres niet meer, heb hem vanaf het werk verstuurd. zal na de vakantie even kijken welke het was.

Moraal van het verhaal; probeer zoveel mogelijk direct met iemand te spreken of te mailen ipv de webformulieren te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
Raven schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:51:
Ok.
Installeert die net zo veel troep als de voorganger?
Nee, helemaal niets. Hij ging het PC Snelhulp programma downloaden in installeren, maar de installer liep op dat moment vast. Dit gebeurde pas nadat het modem etc. al geactiveerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

& ik ben weer back in the game. 8)

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2nrn1w7.jpg

Toch raar dat ie een aantal dagen maar niet boven de 400KB/s kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 05-06 20:40
TFHfony schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:30:
Nah, ze hebben eindelijk de facturen op orde. Ik heb net mijn (komende) factuur eens bekeken, wat wel een beetje schrikken was, want het wordt een factuur over juni, juli & augustus, dus 3 maanden -> zo'n 165 euro ... Ach ja :)
Nou ja, zouden ze het dan nu zo'n beetje op order hebben? :)
Op orde? hoe kom je daarbij? Sinds mei is er hier niets meer geincasseerd, vraag me af hoe lang die grap nog doorgaat? Zie het al gebeuren dat je straks in een keer voor 3 (of meer) maanden kan betalen.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Demon_Eyez schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:43:
[...]

Op orde? hoe kom je daarbij? Sinds mei is er hier niets meer geincasseerd, vraag me af hoe lang die grap nog doorgaat? Zie het al gebeuren dat je straks in een keer voor 3 (of meer) maanden kan betalen.
Hoe ik daar zo bij kom? Door in te loggen op Mijn Ziggo en daar naar de facturen te kijken. Sinds dit weekend staat er een nieuwe factuur. En inderdaad. Begin augustus gaan ze effectief 3 maanden tegelijk incasseren. (Juni/Juli & Augustus)
Maar ik neem aan dat je een beetje verstandig bent geweest en het geld van de afgelopen 2 maanden netjes op je rekening hebt laten staan? Het kost je echt niets extra. In tegendeel: je hebt 2 (3) maanden gratis rente kunnen trekken ;) Dus wat is nou precies het probleem?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 05-06 20:40
Jij stelt dat Ziggo het op orde heeft omdat ze toevallig jouw rekening wel hebben geupdate. Bij talloze mensen dus niet, vandaar dat ik me afvraag hoe je erbij komt dat ze het 'in orde' hebben, verre van in mijn ogen...

Of ik verstandig ben geweest om dat geld erop te laten staan? Ik heb niet gevraagd om al die problemen, sterker, ik heb niets laten veranderen aan m'n oude Casema TV abbo en dan nog presteren ze het om iets simpels als een maandelijkse afschrijving spaak te laten lopen. Ze kunnen de pot op daar. Ze sturen maar eerste netjes een brief met excuses en een betalingsregeling voordat ze alles in een keer afschrijven, want dat bedrag wordt dan net zo hard weer gestorneerd. Wat denken ze wel daar? Zo ga je niet om met je huidige klanten. Zij creeren een probleem, los het maar netjes op ook dan.

Daarkomt bij, de laatste tijds alleen maar storingen en hickups hier met digitale TV. Daar betaal ik niet voor. Dus wat dat betreft zie ik dit eerder als compensatie voor een slecht tot niet geleverde dienst.

[ Voor 6% gewijzigd door Demon_Eyez op 21-07-2008 16:51 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Het probleem is dat de factuur die ze hebben gemaakt voor veel mensen niet klopt.

Bovendien, eerst voor een hoop mensen vooraf incasseren (de niet ex-Casema klanten) waar een hoop heisa om is, daarna een maand niet incasseren.

En een bedrijf heeft zich net zo goed te houden aan regelmatig factureren, er wordt immers van ons ook verwacht dat we op tijd betalen.

Excuus van de fusie zal er wel weer bijgehaald worden uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@home is hier wel afgeschreven na de 2x dubbele op 20-6-2008 voor de maand juli maar nog niets voor de maand augustus, dat zou ook inmiddels gebeurd moeten zijn? Of is het de laatste week van de maand voortaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Huh. Mijn snelheid is ineens ook vrij drastisch gekelderd :/

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Over die facturen... zie hier (@home) dat na die dubbele er 2 maandbedragen zijn afgeschreven, aldus factuuronline. Zal zo even kijken of dat daadwerkelijk is gebeurt. Als dat niet het geval is, dan moet ik mams héél wat voorschieten, ook ivm flink wat tandartsrekeningen die ze niet kan gebruiken nu :X

edit: de 1 is afgeschreven, de ander (nog?) niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 21-07-2008 19:21 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

@Demon_Eyez:
Lijkt me een goed plan om te storneren. Als je zo graag van Ziggo af wilt is dat de methode. Je kan overigens ook gewoon opzeggen hoor. Net zo gemakkelijk. Betalen ga je toch :)

Hier kloppen de facturen in ieder geval en ik zie de afschrijving komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:48
Lekkere Kwal schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:25:
Klopt als een bus, het nieuwe abonnement ligt nog niet klaar. Ze zijn trouwens (van Eredivisie Live) ook pas erg laat hiermee aan komen zetten. Dat UPC het al kan aanbieden is meer doordat die niet net gefuseerd zijn :P
Ziggo is trouwens nog een raar geintje aan het uithalen met eredivisie live kanaal. Ze hadden op hun site staan dat het kanaal de eerste twee maanden gratis zou zijn en daarna 9.95 p/m. Sinds vandaag is dat op eens veranderd in: tot en met december 2008 betaal je slechts € 9,95 per maand (daarna € 14,95).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eredivisie live kanaal 15 euro per maand ? :/ ga lanzaam denken aan schotel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
ADDG schreef op maandag 21 juli 2008 @ 19:35:
[...]

Ziggo is trouwens nog een raar geintje aan het uithalen met eredivisie live kanaal. Ze hadden op hun site staan dat het kanaal de eerste twee maanden gratis zou zijn en daarna 9.95 p/m. Sinds vandaag is dat op eens veranderd in: tot en met december 2008 betaal je slechts € 9,95 per maand (daarna € 14,95).
Ik neem toch aan dat EreDivisieLive, zoals dat bij meerdere kabelboeren kan worden afgenomen, ook even duur is ?

Straks is het bij UPC wel 9,95 en bij Ziggo 14,95.. Dat lijkt me toch niet kunnen :(

Van de website van EDL:
Wat zijn de kosten van Eredivisie Live? sluiten
Eredivisie Live is te ontvangen via diverse aanbieders van digitale televisie. De aanbieders kunnen zelf de abonnementsprijs van Eredivisie Live vaststellen. Zij bepalen de abonnementsprijs op basis van de richtprijs van Eredivisie Live, de abonnementsperiode en de kosten van digitale televisie.
Lekker dan..
Sport1 kost ook al 14,95.. Om daar dan nog 14,95 bij te gaan betalen voor EreDivisie.. :O :(
UPC is dus wel gewoon 9.95 met nog een actie dan je eerst minder betaald..

[ Voor 31% gewijzigd door Hoyden op 21-07-2008 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

-Stef- schreef op maandag 21 juli 2008 @ 12:51:
[...]
Ik heb alleen TV via Ziggo, geen internet. Ik zal eens een update doen, hoewel ik de storingen van begin af aan heb. Maar om het eea uit te sluiten doe ik vanavond een update.
Ik heb eens zitten bladeren in de Humax manual maar een update kan je volgens mij alleen doen als je Humax aangeeft dat er een update is. "Software update" in het installatie menu is dan ook grijs en niet selecteerbaar. Kennelijk staat de nieuwste software er al op.

Nog maar eens verder spitten over hoe ik deze storingen kan verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:24

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik heb een maand of 2 het digitale startpakket van 39,95E gekocht, zo'n doos met groot daarop "+2 maanden gratis abonnement op totaalpakket t.w.v. 19,90E". Geïnstalleerd, meteen alles goed en heel veel zenders. Tot 2 weken er na, ineens geen een zender meer. Blijkt dat mijn "preview" periode is verlopen. Maar goed, jongen aan de lijn zorgde ervoor dat ik snel weer zenders had. Maar wat blijkt? Die 2 maanden alle zenders geldt alleen als je een abonnement op dat totaalpakket neemt. Ze adverteren er nog steeds mee op de site en ik vind het nogal misleidend. Een mede-tweaker heeft daarom een klacht bij de reclame code commissie ingediend.
Een ander probleem is dat ik ineens geen BBC meer heb, wat voor de zondagavond toch wel fijn is (Top Gear). Al meerdere keren de decoder opnieuw geïnstalleerd, maar ik blijf een "geen signaal" melding krijgen. Op zich zou dat kunnen, ware het niet dat ik in die 2 weken met alle zenders alle zenders ook daadwerkelijk kon ontvangen. Inclusief BBC. Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
De tarieven voor Ziggo zijn bekend
http://www.ziggo.nl/producten/televisie/z2/eredivisie-live

Eredivisie Live pakket bestellen?
Bestel nu bij Ziggo het ultieme voetbalkanaal Eredivisie Live. Tot en met december 2008 betaal je slechts € 9,95 per maand (daarna € 14,95 per maand). Dan ben je verzekerd van het beste wat de Eredivisie te bieden heeft. Live in de huiskamer!

Je kunt al voetbal kijken vanaf 29 augustus, maar het abonnement op Eredivisie Live bij Ziggo gaat pas op 1 september in. Je kunt per maand opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
rjn27 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:25:

Bestel nu bij Ziggo het ultieme voetbalkanaal Eredivisie Live. Tot en met december 2008 betaal je slechts € 9,95 per maand (daarna € 14,95 per maand). Dan ben je verzekerd van het beste wat de Eredivisie te bieden heeft. Live in de huiskamer!

Je kunt al voetbal kijken vanaf 29 augustus, maar het abonnement op Eredivisie Live bij Ziggo gaat pas op 1 september in. Je kunt per maand opzeggen.
Daar hebben we het al over een paar posts hierboven.

Afzetters met hun 14,95 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:48
rjn27 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:25:

Hier nog even de link van google cache naar hoe de ziggo site van het eredivisie live kanaal er op zondag nog uit zag: ziggo eredivisie live site voor de wijziging van gisteren

Blijft vreemd waarom ze op het laatste moment nog zo'n wijziging door voeren want dit is een behoorlijke prijs verhoging. Ze dachten zeker dat niemand het zou zien ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Laatst online: 11-09 17:54

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Er is op dit moment een storing op het netwerk. Ik werk bij Ziggo en bijna iedereen ligt eruit. Hoop dat het snel is opgelost.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:45
CaptainM schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:16:
Er is op dit moment een storing op het netwerk. Ik werk bij Ziggo en bijna iedereen ligt eruit. Hoop dat het snel is opgelost.
Ik werd inderdaad net door mijn schoonouders gebeld dat het er bij hun uit ligt. Er branden ook maar 2 lampjes op het modem ofzo. Ik woon in dezelfde woonplaats en bij mij doet alles het nog gewoon :P

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-08 20:48
Bij mij is er ook een storing, lampjes van upstream / online knipperen (soms de ene, soms de ander) sinds half 7 vanavond zo ongeveer..

postcode 7671

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 06:23
Ik zag dat ze eindelijk weer eens een factuur neergezet hebben, maar ik heb zo het idee dat er niet veel van klopt :S.

Bij meer mensen dat dit zo is ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijntjethf schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:59:
Bij mij is er ook een storing, lampjes van upstream / online knipperen (soms de ene, soms de ander) sinds half 7 vanavond zo ongeveer..

postcode 7671
7609 (Ook almel1.ov.home.nl) modem komt niet meer online (online knippert) sinds 8 uur ongeveer al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr House
  • Laatst online: 16-05-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:24:
2-Pardon? Wil je me even doorverbinden met je chef?
Ik werk zelf voor Ziggo (voorlopig nog wel) en kan je zeggen dat vragen om doorverbonden te worden met de chef zinloos is. Die chef kijkt wel uit, die wil geen boze klanten te woord staan. :D

Bij de meeste helpdesken werkt het zo. Bij sommigen krijg je nog wel eens een collega aan de lijn die de chef speelt en dan op autoritaire toon zegt dat het niet kan. Bij Ziggo doen ze dat tenminste niet. Dus houd de chef erbuiten en bespaar je belkosten.

De bewegingsruimte van een telefonische supportmedewerker is vrijwel altijd beperkt (en dan spreek ik uit ervaring, heb bij diverse helpdesken en callcentra gewerkt). Er zijn een paar ervaren mensen die als "vraagbaak" fungeren aan wie ze het kunnen vragen (veel te weinig overigens) en daar houdt het mee op.

Bovendien is bij Ziggo de werkdruk enorm, het is een van de meest inspannende banen die ik ooit gehad heb (helaas merk je daar aan je loonstrookje weinig van). En dan zijn de technische problemen nog het makkelijkst, het omgaan met de bureaucratie in het bedrijf is best zenuwslopend Vandaar dat ik het me niet voor meer dan enkele maanden tot een jaar zie doen.

Toch is de situatie wel verbeterd sinds het gekkenhuis van vorige maand, er waren afgelopen week zelfs momenten dat niemand in de wacht stond. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr House
Murcielago schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 18:19:
[...]

Werkt het hele gedoetje wel zonder router van Sitecom? Dat wil elke ISP graag uitgesloten hebben, want op dat deel hebben ze namelijk geen invloed, dus ook geen controle. Haal dat ding er gewoon tussenuit, en bel dan nogmaals. Weer een afscheepreden minder, toch?
Echt Ziggo zou zonder die draadloze routers de helft minder internet calls hebben. Als ik zie dat mensen een router er tussen hangen (en op www.spyderweb.eu kun je van elk MAC adres opzoeken van welke fabrikant het is, zodat ik het niet eens hoef te vragen van welk merk het is) dan weet ik dat ik bijna altijd snel klaar ben. ;)

Ik was al overtuigd dat draadloos internet in een thuissituatie ruk is maar nu ben ik helemaal voorstander van de goede oude UTP kabel (die nou eenmaal sneller en stabieler is). Zelfs voor een laptop is dat goed te doen als je kabel maar lang genoeg is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr House
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 18:00:
[...]

Ze durven wel zeg, ben zo blij dat ik bij Tele2 weg ben !!
tot 20Mb LOL ik haalde 5 Mbit !!!!!

Ziggo is gegarandeerd !
Ik heb zelf Telfort ADSL (zit in een UPC gebied dus vraag mij niet waarom ik geen Ziggo heb. ;) ) en krijg steevast 13 Mb/s voor een prijs waar je bij de meeste providers nog geen 4 krijgt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Daarom zeggen ze ook TOT 20mb, het ligt er maar net aan hoever je van zo'n buurtcentrale ligt. Als je er dichtbij woont heb je gewoon geluk en mag je met 20mb internetten, heb je minder geluk en woon je er verder weg van, dan moet je het met minder doen.

En dat Ziggo gegarandeerde snelheid heeft (ook niet altijd trouwens!), is omdat het via de kabel is en niet via de telefoonlijn zoals Telfort.

[ Voor 22% gewijzigd door RnB op 23-07-2008 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 19:38
Ik had gisteravond dus ook geen internet verbinding, (ook geen telefoon) omdat het modem niet wilde aanmelden. Dat is inmiddels opgelost (en stond ook op de site, maar pas sinds vanmorgen... :)).

Nu heb ik dus wel een verbinding, maar veel ping timeouts. Hij valt dus om de haverklap weg. Het komt er op neer dat de verbinding ook heel traag wordt... Meer mensen hier last van?

Oud @Home, intensief 8000, regio Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 12:58

Sa1

El_BingO schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:23:
Ik had gisteravond dus ook geen internet verbinding, (ook geen telefoon) omdat het modem niet wilde aanmelden. Dat is inmiddels opgelost (en stond ook op de site, maar pas sinds vanmorgen... :)).

Nu heb ik dus wel een verbinding, maar veel ping timeouts. Hij valt dus om de haverklap weg. Het komt er op neer dat de verbinding ook heel traag wordt... Meer mensen hier last van?

Oud @Home, intensief 8000, regio Groningen
er staat een storing op de storings pagina voor vandaag. Zelf heb ik er geen last van.. zit nu niet thuis, maar heb wat testjes gedaan en het lijkt gewoon goed te gaan:
code:
1
2
3
--- uucp1.xs4all.nl ping statistics ---
2077 packets transmitted, 2076 received, 0% packet loss, time 19020ms
rtt min/avg/max/mdev = 5.897/9.097/117.262/4.567 ms,

en:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
wget http://speedtest.bbned.nl/download/file32mb.bin
--2008-07-23 10:48:44--  http://speedtest.bbned.nl/download/file32mb.bin
Resolving speedtest.bbned.nl... 62.177.145.10
Connecting to speedtest.bbned.nl|62.177.145.10|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 33554432 (32M) [application/octet-stream]
Saving to: `file32mb.bin.2'

100%[======================================>] 33,554,432  1.80M/s   in 18s

2008-07-23 10:49:02 (1.80 MB/s) - `file32mb.bin.2' saved [33554432/33554432]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:17
Ik heb op dit moment al 2 weken geen telefoon. Al verscheidene keren bij ziggo aan de lijn gehangen maar ze weten niet hoe lang het probleem nog kan gaan duren. Internet en digitale tv werken perfect maar op het moment dat de telefoon bij kpn geen kiestoon meer had en we over gingen naar multikabel kunnen we niet meer bellen en gebeld worden, terwijl we wel gebeld moesten kunnen worden of zelf moesten kunnen bellen (welke van de 2 weet ik niet meer). Ik begin het nu toch wel een beetje zat te worden.

Iemand die dit probleem misschien ook gehad heeft en er een oplossing voor gevonden heeft?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Overstappen op een ander 3-1 pakket was bij Ziggo toch gratis? En de wijziging ging de eerstvolgende keer dat je betaald in toch? Of moet je een jaar wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 12:58

Sa1

Blaze85 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:15:
Overstappen op een ander 3-1 pakket was bij Ziggo toch gratis? En de wijziging ging de eerstvolgende keer dat je betaald in toch? Of moet je een jaar wachten?
gratis ja, je kan het altijd nog een keer navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Laatst online: 18:11

nFo

Gebruikt @home nog steeds die: CC/CA nummers ?
Had op een pc van een kennis Windows XP opnieuw geinstalleerd, internet werkte meteen.
Maar nu werkt het niet meer, modem reset helpt niks, CC nummer alsnog ingevoerd ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:30
Nope, hoef je niet meer in te vullen. Modem echt helemaal gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Laatst online: 18:11

nFo

Ascathon schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:29:
Nope, hoef je niet meer in te vullen. Modem echt helemaal gereset?
Ok, hij had hem gerest ik weet niet hoe, even gebeld erover.
Ook aan & uit gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

MdO82 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:33:
Ik zag dat ze eindelijk weer eens een factuur neergezet hebben, maar ik heb zo het idee dat er niet veel van klopt :S.

Bij meer mensen dat dit zo is ?
bij mij is intensief €0,30 goedkooper geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander817 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:36:
[...]

bij mij is intensief €0,30 goedkooper geworden
bij ons klopt er ook geen snars van , er staat zoveel op dat ik er zelf nog geen wijs uit word

Internet Intensief 12000 28-05-2008 t/m 31-05-2008 6,39
Internet Intensief 12000 01-06-2008 t/m 27-06-2008 43,15
Internet Intensief 12000 28-06-2008 t/m 30-06-2008 4,80
Internet Regelmatig 4000 28-05-2008 t/m 31-05-2008 -4,00
Internet Regelmatig 4000 01-06-2008 t/m 30-06-2008 -29,95

Kortingen / Correcties
Internet Intensief 12000 01-06-2008 t/m 27-06-2008 -43,15
Internet Intensief 12000 28-05-2008 t/m 31-05-2008 -6,39

Tegoed 29,15 :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Sa1 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 11:30:
[...]
gratis ja, je kan het altijd nog een keer navragen.
Thanks.

Bij Ziggo hadden ze iets raars gedaan. Ik had in mei bij Casema een 3-1 pakket aangevraagd. Vervolgens maakte Ziggo er in de facturering dit ervan (Casema had nog nooit iets gefactureerd, behalve kabeltv-abo):

Internet Z3 (wat helemaal geen Z3 was, omdat het geen 16 maar 12 mbit was en de upload was maar 1.5 mbit ipv 3 mbit): 47.95
Kabeltv-abo: 15.90
Belabo "gratis", maar wel Bellen Altijd: 10.00

= 73.85 euro

Dus ik het er maar dit van gemaakt:

3-1 pakket: Belabo, kabeltv-abo, internet 8mbit/1.5mbit: 49.95
Bellen Altijd: 10.00

= 59.95 euro

Lijkt me iets schappelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:30
Wat is dat toch met MTV de laatste weken. Hier (5981) meer testbeeld dan MTV zelf. Analoog in dit geval. Niet dat MTV tegenwoordig zo'n geweldige zender is maar dit is niet normaal.
Het ligt zeker aan Ziggo want MTV zal heus niet 50% van de tijd er uit liggen. Op verschillende tijdstippen en niet opeenvolgend.

[ Voor 27% gewijzigd door Ascathon op 23-07-2008 20:28 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen/problemen met Ziggo,
niet om eindeloos Ziggo (al is het alleen maar de merknaam) te gaan bashen/flamen.

Hou het ontopic AUB.