Ik werk zelf voor Ziggo (voorlopig nog wel) en kan je zeggen dat vragen om doorverbonden te worden met de chef zinloos is. Die chef kijkt wel uit, die wil geen boze klanten te woord staan.
Bij de meeste helpdesken werkt het zo. Bij sommigen krijg je nog wel eens een collega aan de lijn die de chef speelt en dan op autoritaire toon zegt dat het niet kan. Bij Ziggo doen ze dat tenminste niet. Dus houd de chef erbuiten en bespaar je belkosten.
De bewegingsruimte van een telefonische supportmedewerker is vrijwel altijd beperkt (en dan spreek ik uit ervaring, heb bij diverse helpdesken en callcentra gewerkt). Er zijn een paar ervaren mensen die als "vraagbaak" fungeren aan wie ze het kunnen vragen (veel te weinig overigens) en daar houdt het mee op.
Bovendien is bij Ziggo de werkdruk enorm, het is een van de meest inspannende banen die ik ooit gehad heb (helaas merk je daar aan je loonstrookje weinig van). En dan zijn de technische problemen nog het makkelijkst, het omgaan met de bureaucratie in het bedrijf is best zenuwslopend Vandaar dat ik het me niet voor meer dan enkele maanden tot een jaar zie doen.
Toch is de situatie wel verbeterd sinds het gekkenhuis van vorige maand, er waren afgelopen week zelfs momenten dat niemand in de wacht stond.