[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 99.714 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvdb
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 10:55
Zijn er hier meer mensen die geen verbinding hebben (Zwolle, voormalig @Home gebied)? Ik had vanmorgen een Windows update geinstalleerd en na de reboot had ik geen internet meer. Ik dacht eerst dat het misschien aan die Windows update lag maar deze tracert lijkt aan te geven dat het probleem toch niet aan mijn computer ligt.

Tracing route to www.xs4all.nl [194.109.6.92]
over a maximum of 30 hops:

1 5 ms 6 ms 4 ms 10.238.32.1
2 6 ms 5 ms 8 ms 213.51.137.193
3 4 ms 5 ms 6 ms bb1-ae4-0.zwoll1.ov.home.nl [213.51.158.48]
4 6 ms 7 ms 7 ms bb1-ae0-0.amsix-nikhef.home.nl [213.51.158.100]

5 * * * Request timed out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik ben oud @home Intensief 12000 klant (internet/digiTV), en heb me eind mei aangemeld voor Ziggo 3-in-1. Ik zou dan voor 2 euro meer van 12 Mbit naar 16 Mbit gaan, en de upload zou 2x zo snel worden.

Tot op heden niks van gemerkt, heb ik lotgenoten?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Nee wij wachten nu een kleine 4 weken op het pakket en komen ook van @home af.
Alleen 3x gebeld door Ziggo of we daadwerkelijk het Z3 pakket hebben besteld.

Zodra het is omgezet, zal ik de snelheden posten hier, maar ben bang dat het even op zich laat wachten. Mijn usenet provider is iig vanaf 12 juli ongelimiteerd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvdb
  • Laatst online: 07-09 10:55
Mijn probleem bleek toch aan mij te liggen. Ik heb intussen weer internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:17
migchiell schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:27:
Ik ben even de weg kwijt... en Ziggo ook, geloof ik.

Momenteel heb ik cable basic van WanadooOrangeOnline en tv van CasemaZiggo. Ik wil graag overstappen naar Ziggo alles-in-1, vanwege dubbele snelheid tegen dezelfde prijs. De vraag is nu: per wanneer kan ik overstappen?

In dit topic lees ik dat Online-klanten (het oude Wanadoo/Orange dus) met een opzegtermijn van een maand zitten, dus dan zou het per half augustus/1 september kunnen. Een mailtje naar de Ziggo-helpdesk gaf als antwoord dat ik eerst mijn jaarabonnement moet uitzitten bij Online. Op de site van Online staat dat ik geen vaste contractstermijn heb, wat weer wijst naar een opzegtermijn van een maand. En een telefoontje met de helpdesk van Online werd doorgeschakeld naar de helpdesk van Ziggo, waar me net werd verteld dat Ziggo mijn abonnement bij Online drie maanden voor het aflopen van de contractstermijn kan opzeggen, waarna ik per direct zou kunnen overgaan naar Ziggo.

Wat is het nou? Eén maand opzegtermijn, of een jaarcontract uitzitten, of kan ik drie maanden voor het einde van mijn jaarcontract al overstappen? Iemand ervaring?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik weet het niet.. Pak je contract er eens bij en lees de voorwaarden.
Kan zo niet bepalen wat jij getekend hebt, dus het zou allemaal mogelijk kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:22
Hehe!!! Eindelijk!! 16 Mei de overstap van losse @home paketten naar ziggo alles in 1 extra aangevraagd, gisteren eindelijk mijn decoder ontvangen.
Nu de snelheidsverhoging nog en dan ben ik weer blij :-)

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
Floris-K schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:54:
Ik weet het niet.. Pak je contract er eens bij en lees de voorwaarden.
Kan zo niet bepalen wat jij getekend hebt, dus het zou allemaal mogelijk kunnen zijn
Mijn contract was met Wanadoo, en dat bestaat niet meer. Voor zover ik weet is de kabel-afdeling van Online (de opvolger van de opvolger van Wanadoo) overgenomen door Ziggo, maar zelfs dat kan Ziggo mij niet echt bevestigen. Op de site van Online staat dat ik geen contractduur heb, maar als ik dan bel met de helpdesk van Online (en automatisch wordt doorgeschakeld naar de helpdesk van Ziggo) dan zeggen ze daar dat ik drie maanden voor het aflopen van mijn contract kan overstappen. Als ik rechtstreeks naar de helpdesk van Ziggo bel zeggen ze dat Online een extern bedrijf is en dat ik gewoon mijn contract daar moet uitdienen.

Vandaar dus mijn vraag naar ervaringen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:12
Weet iemand war je kunt zien welke 5 " verassings kanalen" je krijgt?

Ik zie dat ik consumenten tv kan ontvangen, maar heb geen zin om elke maand alle zenders af te scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
migchiell schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:42:
[...]

Mijn contract was met Wanadoo, en dat bestaat niet meer. Voor zover ik weet is de kabel-afdeling van Online (de opvolger van de opvolger van Wanadoo) overgenomen door Ziggo, maar zelfs dat kan Ziggo mij niet echt bevestigen. Op de site van Online staat dat ik geen contractduur heb, maar als ik dan bel met de helpdesk van Online (en automatisch wordt doorgeschakeld naar de helpdesk van Ziggo) dan zeggen ze daar dat ik drie maanden voor het aflopen van mijn contract kan overstappen. Als ik rechtstreeks naar de helpdesk van Ziggo bel zeggen ze dat Online een extern bedrijf is en dat ik gewoon mijn contract daar moet uitdienen.

Je geeft volgens mij al deels zelf een antwoord op je eigen vraag. Je hebt in het verleden een contract afgesloten met Wanadoo, waar je hebt getekend voor de voorwaarden die destijds gelden. Wanneer jij geen andere documenten hebt ondertekend of nieuws hebt binnen gekregen dat de voorwaarden van Wanadoo veranderd zijn, betekend dus dat je nog gewoon binnen de voorwaarden van Wanadoo valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:23
Captain Pervert schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 09:24:
Ik ben oud @home Intensief 12000 klant (internet/digiTV), en heb me eind mei aangemeld voor Ziggo 3-in-1. Ik zou dan voor 2 euro meer van 12 Mbit naar 16 Mbit gaan, en de upload zou 2x zo snel worden.

Tot op heden niks van gemerkt, heb ik lotgenoten?
Ja, ik had van @home het standaard internet abonnement met 4000mbit en dat zou met het nu opgeleverde Alles in 1 plus abo van Ziggo naar 8000 moeten gaan.
Het modem is er en het werkt maar de snelheid zit nog steeds op die 4000.
Misschien dat het pas aan het einde van de maand omgezet word? Dit wordt nergens in de brieven vermeld jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 11:19
jongentje schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 17:00:
Weet iemand war je kunt zien welke 5 " verassings kanalen" je krijgt?

Ik zie dat ik consumenten tv kan ontvangen, maar heb geen zin om elke maand alle zenders af te scannen.
Consumenten TV, Het Gesprek, Journaal24, HumorTV en Politiek nogwat ofzo waren het dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frijns.Net schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:07:
[...]

Ja, ik had van @home het standaard internet abonnement met 4000mbit en dat zou met het nu opgeleverde Alles in 1 plus abo van Ziggo naar 8000 moeten gaan.
Het modem is er en het werkt maar de snelheid zit nog steeds op die 4000.
Misschien dat het pas aan het einde van de maand omgezet word? Dit wordt nergens in de brieven vermeld jammer genoeg.
Het @home netwerk is nog niet overgezet naar Ziggo.. daarom hebben mensen in het @home gebied nog niet de nieuwe snelheden....
Nog geen enkele @home klant heeft dat.

Daarom kunnen wij op de Ziggo site ook nog geen gebruik maken van "Mijn Ziggo" maar worden we doorverwezen naar de @home site.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2008 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Hugo__Boss schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:05:
[...]

Consumenten TV, Het Gesprek, Journaal24, HumorTV en Politiek nogwat ofzo waren het dacht ik
Weet je (of iemand anders) of dit ook ergens bekend wordt gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:30
Foutje...

[ Voor 95% gewijzigd door Ascathon op 10-07-2008 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
fredgroes schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:33:
Iemand hier al een factuur van juli gezien? Op mijn ziggo staat nog steeds geen nieuwe factuur voor de maand juli. Het vooruit betalen slaat als ze nog lang wachten ook weer nergens op.
heh, ik heb in heel de maand juni en tot nu toe nog geen factuur gezien. De laatste dateert van 18 mei. Ben gewoon (oud) camseme (digitaal) tv abbonee. Dus ook met ongewijzide abbonees hebben ze moeite. Ik vind het prima zo :) Scheelt me mooi 25 euro per maand, stelletje prutzers _O-

[ Voor 4% gewijzigd door Demon_Eyez op 10-07-2008 10:14 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
PCMedic schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:14:
[...]

Je geeft volgens mij al deels zelf een antwoord op je eigen vraag. Je hebt in het verleden een contract afgesloten met Wanadoo, waar je hebt getekend voor de voorwaarden die destijds gelden. Wanneer jij geen andere documenten hebt ondertekend of nieuws hebt binnen gekregen dat de voorwaarden van Wanadoo veranderd zijn, betekend dus dat je nog gewoon binnen de voorwaarden van Wanadoo valt.
Mjah op zich zou je dat denken inderdaad... heb inderdaad nooit nieuwe voorwaarden ontvangen, maar de voorwaarden van Online zijn wel anders dan die van Wanadoo destijds. En navraag bij Ziggo maakte me dus ook niet veel wijzer.

Hoe dan ook, gisteren maar weer eens gebeld en een vriendelijke medewerkster van Ziggo vertelde me dat het per direct omgezet kon worden en volgende week komt er een monteur langs met een nieuw modem :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zijn er toevallig meer mensen met een "vreemd" snelheidsprobleem in Enschede?

Hier:
- surfen -> gaat traag(er dan normaal)
- rapidshare, komt niet boven de 40kBps uit terwijl dat voorheen 900kBps< was (andere vergelijkbare sites gaan wel snel)
- Live Messenger filetransfer (vanaf hier) gaat ook trager dan dat het zou moeten kunnen

Vreemde deel:
- Emule kan de uplijn zonder problemen vol douwen (als ik dat toelaat)
- speedtest.bin -> na paar sec 1MBps<

Enig idee? :?

Voormalig @home'er, 8Mb.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 10-07-2008 18:47 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:46:

- rapidshare, komt niet boven de 40kBps uit terwijl dat voorheen 900kBps< was (andere vergelijkbare
Rapidshare is sinds kort gecapped op max. 60 KB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ok :?

Leaves the rest...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 11-09 18:27
Iemand problemen met tv van Ziggo? Heb sinds kort Digitale TV van ze en werkte goed, maar gister en vandaag storing op de digitale tv en ook de analoge ruist wat.
Zit op het netwerk van Ziggo Zwolle (voorheen @Home)

[ Voor 14% gewijzigd door urk_forever op 10-07-2008 20:19 ]

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 06:23
Ik dacht dat ik gelezen had dat Ziggo alles op orde had ?
Is er al bij iemand het abbonementsgeld van deze maand afgeschreven.
Ik zag in me gegevens dat de laatste factuur van mei! is ???

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:22
urk_forever schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 20:19:
Iemand problemen met tv van Ziggo? Heb sinds kort Digitale TV van ze en werkte goed, maar gister en vandaag storing op de digitale tv en ook de analoge ruist wat.
Ik heb niet zozeer last van ruis, maar wel mega vertraging in het geluid vooral op RTL4 is dit merkbaar.. Heb soms het idee dat het echt meerdere seconden scheelt..(oud @home abonnee)
Meer mensen hier last van?

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 10:05
Het wonder is geschiedt, ik heb eindelijk de digitale ontvanger binnen na 2 keer via website een klachtenformulier opgestuurd te hebben.
Alles werkt prima en was binnen 2 tellen aangesloten, beeld is uitstekend en voor zover ik kan zien geen vertraging in geluid (Zoetermeer 2721). Tjonge 152 zenders (heb ze niet geteld maar hij gaf het aan in het begin).
Het heeft wel 2 maanden geduurd, maar ook maar eens een positief berichtje.
Internet snelheid was al wel snel verhoogd (binnen 2 weken na aanvraag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongentje schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 08:43:
[...]

Weet je (of iemand anders) of dit ook ergens bekend wordt gemaakt?
Bijna goed...
De volgende zenders zitten de komende maanden in het verrassingspakket bij de bundelabonnementen:

Hilversum Best
Humor TV
Journaal 24
Consumenten TV
Sterren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
LOL, dat zijn publieke kanalen! Klikker-de-klik: http://portal.omroep.nl/nederland4

[ Voor 45% gewijzigd door Klaus_1250 op 10-07-2008 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens had ik dinsdag problemen en heb ik moeten bellen, internet viel uit. Echt helemaal uit, zelfs rechtstreeks via de modem niets meer te krijgen.

Tja met Multikabel werd ik wel in 5 minuten geholpen, maar dit duurde al 10 minuten voor ik iemand kreeg te spreken. Daarna nog zo'n 25 minuten met de medewerker aan de telefoon gezeten.
Conclusie? Een probleem wat ik zelf ook wel had kunnen verzinnen, maar dinsdag zouden er ook werkzaamheden zijn bij mij in de buurt dus vandaar dat ik belde of die werkzaamheden er nog waren, want dan wist ik genoeg.

Ik moest dus even de modem resetten. Sinds het Ziggo is heb ik alleen maar problemen met internet en zeker draadloos. Ik heb voor de overname hooguit 1x per jaar wel eens internet problemen gehad (werkzaamheden ofzo) en met draadloos wat ik ongeveer een jaar heb 0x.

Nu gaat het vanaf dinsdag weer goed, maar ik word hier niet vrolijk van.
Bij multikabel vond ik het niet erg om 35 minuten aan de telefoon te zitten, want toen kostte het 0,01 cent per minuut en bij Ziggo gewoon 0,10.
Vooral als het iets is wat ik zelf ook allemaal wel kan verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:30:
@JeFFJuH: We kunnen bij de helpdesk van Ziggo niet naar site's gaan zoals tweakers.net hebben ze geblokkeerd.

En zoals ssj_gohan al zei, wij moeten eerst verplicht een script doorlopen en de vaste vragen stellen. Voordat we dat gedaan hebben mogen we niet zelf dingen gaan roepen, krijgen we op ons donder van de hogere mannetjes. Dus beste wat je kan doen(het kost idd wat tijd) gewoon eerst even met dat mannetje aan de andere kant van de lijn meedoen. Ookal weet je dat het daar niet aan ligt.
Er zijn wel medewerkers die afwijken van het script. Want wat willen ze doen als ik al zeg dat ik dat al gedaan heb? Ga ik dat niet nog een keer doen, want tijd kost helaas behoorlijk wat geld nu bij Ziggo. (Wat afgelopen keer dus ook gebeurde).
Service verlenen is luisteren naar de klant en daar naar handelen, niet dat je je zo vast houdt aan een script.

Ik werd door Multikabel altijd perfect geholpen en vooral als ik zei dat ik bepaalde zaken al had gedaan (dan hoeven ze het niet WEER te vertellen en dat werd geaccepteerd).

Een helpdesk opzetten dat vergt tijd en zeker met de verschillende lijnen, maar men moet nu niet gaan zeuren dat ze alles af moeten gaan werken, want anders krijgen ze problemen met de hoge mannetjes.
Sta je mannetje en vertel anders je "hoge mannetje" dat het zo niet kan werken en dat het flexibeler moet! Ziggo krijgt namelijk niet ALTIJD niet snuggere mensen aan de telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Toen ik nog bij Casema werkte "moest" je inderdaad het script volgen. Gewoon een simpel stappen plan om zeker te zijn dat je niks vergeet. Het is namelijk nogal lullig dat je als medewerker meteen aan de "hardcore" fixed bezig gaat, terwijl je eigelijk gewoon het modem had moeten resetten ;)

Veel mensen roepen meteen dat het aan het netwerk, signaal of whatever ligt, maar als medewerker MOET je dat gewoon eerst uit kunnen sluiten. Hoe weet ik nou aan de andere kant dat jij een tweaker bent?

Dus als je een klant krijgt die zegt dat ze internet kut is, ga je eerst: Administratief alles bekijken, is de klant nog actief qua betalingen, pakketten, staat ze internet snelheid wel goed, daarna ga je pas het signaal bekijken op modem, status op modem (dus is die al gereset, misschien timeouts, etc etc.) en dan nog ff snel de aansluitingen van het modem controleren.

Het is inderdaad vervelend dat als je een nieuwe hebt dat je daar soms 10 minuten mee bezig bent, maar serieus in 95% van de gevallen heb je het in stap 3 (dus modem resetten) al opgelost. Afsluitingen, verkeerde pakketten, routers resetten zulke dingen komen aardig vaak voor!

Als medewerker wordt je zo vaak voorgelogen door klanten, ze hebben alles al gecontrolleerd, modem is al gereset (maar dan gaat die op standby) of ze zeggen gewoon dat de router er al tussen uit is geweest, terwijl je dat in de MAC tabel terug kan lezen, en het liefst willen ze gewoon meteen een monteur!

Punt is dat je als medewerker dingen moet uit kunnen sluiten, dus ondanks dat jou router al een jaar heeft gewerkt, als medewerker zijnde zie je niet of hij wel of niet die dhcp lease goed oppakt en vast houd. Of het gewoon een bagger ding is :P Dus volgende keer dat je pissed bent denk ff aan die mede-tweaker die daar ook zijn centen verdiend. Hij is inderdaad het aanspreek punt van Ziggo, maar hij heeft niet alles verzonnen en kan in bijna alle gevallen daar ook niks aan veranderen!

en nee, ik werk NIET meer bij Ziggo, al 5 maanden niet. Maar al dat geflame wordt je soms ook moe van :(

Als je de wat meer ervarener mensen aan de lijn krijgt heb je geluk, die zien vaak snel wat het probleem als dat al bij Ziggo ligt ;)

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

crazylegs schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:58:
Hehe!!! Eindelijk!! 16 Mei de overstap van losse @home paketten naar ziggo alles in 1 extra aangevraagd, gisteren eindelijk mijn decoder ontvangen.
Nu de snelheidsverhoging nog en dan ben ik weer blij :-)
Naar het schijnt is dat pas 1 september.Ik heb ook een all-in-one Extra besteld 6 weken geleden. Uiteraard nog niks ontvangen....

Ik had een @Home 20MBit, en ben zomaar teruggezet naar 12MBit. En dat terwijl ik nog steeds voor 20MBit betaal... :/ :(

De vorige keer dat ik belde zou het 15 augustus worden overgezet, en nu is het al 1 september. Over 2 maanden pas dus!

:(

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfjn
  • Laatst online: 03-09 15:23
Gisteren kwam Mohamed langs. Hij had een mooi Ziggo-pasje en dito jack.
Hij deed onderzoek naar de vele storingen van de laatste tijd. Ik nodigde hem binnen en toen bleek Mohamed een ordinaire Ziggo-verkoper te zijn. Hij wilde mij een alles-in-1-pakket aansmeren. Niks onderzoek naar de vele storingen.
Een nieuwe en onacceptabele methode van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

Wij hebben thuis nu al een tijdje digitale televisie en sinds kort ook een tweede decoder. Deze heeft het even gedaan, maar nu geeft deze steeds "E19 preview periode verlopen" aan. Nu las ik dat dat een bekend probleem was bij de Humax decoders, echter de tips werken niet. Moet ik misschien nog een keer digitale televisie aanvragen? Het vreemde is dat de decoder beneden het wel gewoon doet... Wel met een andere smartcard. Moet ik misschien dat aanmeldformulier opsturen ook al hebben we beneden al wel gewoon digitale televisie? Of is het zo dat je voor 2 smartcards ook 2x betaalt? Zelfs NL1,2,3 doen het namelijk niet via de digitale televisie.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfjn
migchiell schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:42:
[...]

Ik had ook een abonnement bij Wanadoo. Dat is een paar jaar geleden Orange geworden. Nu Orange door T-Mobile is overgenomen is het kabelgebeuren bij een nieuwe club "Online.nl" ondergebracht. Maar je contract is nog steeds geldig en dat betekent dat je steeds een jaar moet volmaken. Je kan niet per maand opzeggen. En je moet er achter zien te komen wanneer je huidige contract afloopt, zodat je tijdig kan opzeggen. Ik neem aan dat je daarvoor met Online moet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Razor.Timo schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:22:
Wij hebben thuis nu al een tijdje digitale televisie en sinds kort ook een tweede decoder. Deze heeft het even gedaan, maar nu geeft deze steeds "E19 preview periode verlopen" aan. Nu las ik dat dat een bekend probleem was bij de Humax decoders, echter de tips werken niet. Moet ik misschien nog een keer digitale televisie aanvragen? Het vreemde is dat de decoder beneden het wel gewoon doet... Wel met een andere smartcard. Moet ik misschien dat aanmeldformulier opsturen ook al hebben we beneden al wel gewoon digitale televisie? Of is het zo dat je voor 2 smartcards ook 2x betaalt? Zelfs NL1,2,3 doen het namelijk niet via de digitale televisie.
Je moet ELKE smartcard activeren. Logisch dat hij het na 2 weken niet doet dus. Kost niets extra's (voor basispakket). Kan gewoon bij de verkooptelefoonlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
lfjn schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:27:
[...]

Ik had ook een abonnement bij Wanadoo. Dat is een paar jaar geleden Orange geworden. Nu Orange door T-Mobile is overgenomen is het kabelgebeuren bij een nieuwe club "Online.nl" ondergebracht. Maar je contract is nog steeds geldig en dat betekent dat je steeds een jaar moet volmaken. Je kan niet per maand opzeggen. En je moet er achter zien te komen wanneer je huidige contract afloopt, zodat je tijdig kan opzeggen. Ik neem aan dat je daarvoor met Online moet bellen.
Als je het nummer belt dat volgens de Online-site de helpdesk voor Online-kabelklanten is, wordt je automatisch doorgeschakeld naar Ziggo. Je kunt dus niet bellen met Online, als kabelklant van Online.

Orange heeft zijn kabeltak (voorheen Wanadoo) overgeheveld naar Casema (nu Ziggo) en de rest van Orange heet nu Online.

Op "mijn Online" staat wel dat ik geen vaste contractsduur heb, in de voorwaarden van Online staat echter dat je per jaar kunt opzeggen, en in de voorwaarden van Ziggo staat dat je per maand kunt opzeggen. Bij Ziggo heb ik nu drie verschillende verhalen gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, sinds +/- 30-45min ligt het internet er uit.
Wat nogal weird was, MSN/ICQ/FF hadden er als eerste last van, eMule ging nog gewoon door met downloaden :S Maar kon overigens niet (opnieuw) met een server verbinden...

Routerreboot gedaan, wel ip-adres (82.75.*.*), geen internet. Modemreset -> idem.
Router er tussen weggehaald, laptop direct op modem: same thing, wel ipadres, geen internet.

Ziggo gebeld: systeem ligt plat, ze kunnen niks controleren. Advies: koop een netwerkkaart die niet op de blacklist staat........

Opvallend: Cable led op de Arrismodem (450B) knippert (haast) niet terwijl ie voorheen constant knipperde.
Modem staat online lijkt het, want webinterface is geblokkeert.

Iemand nog ideeën?

Euh TS, 0900-1884 klopt toch allang niet meer? 't is nu toch 0900-0740 :?

opendns, 208.67.222.222 ook geprobeerd, still geen internet.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 11-07-2008 13:13 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Kost niets extra's (voor basispakket).
Bijna niets, 10 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag dus gebelt.
alles maar gedaan wat werdt gevraagt zonder oplossing.
met trage verbinding kreeg ik ook nog verhaaltje te horen van 10,000 kinderen die nu online zijn met zomer vakantie als smoes van trager verbinding ;|
niet echt lolig.
vooral al niet dat ie tijd stond te rekken door te doen als off spelling wedstrijd was offzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Klaus_1250 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:20:
[...]

Bijna niets, 10 euro per jaar.
En waar staat die informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:10
jongentje schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:04:
[...]

Je moet ELKE smartcard activeren. Logisch dat hij het na 2 weken niet doet dus. Kost niets extra's (voor basispakket). Kan gewoon bij de verkooptelefoonlijn.
Hm ik heb dit probleem ook. Sinds eergisteren geen beeld meer. Wat is het nummer? :$

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, de "buuv" kwam langsgelopen net, daar werkt 't internet ook niet, daar weer naast ook niet en om de hoek ook niet. Plus Ziggo telefonie blijkt atm maar in één richting te werken, wel de andere kant van de lijn horen maar er niet mee kunnen praten.

Ziggo beweert dat 't gewoon moet werken, daar de modems online zijn....
sta nu weer in de wacht daar even de procedure voor dit besproken moet worden

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 11-07-2008 14:12 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiebbe schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:27:
Toen ik nog bij Casema werkte "moest" je inderdaad het script volgen. Gewoon een simpel stappen plan om zeker te zijn dat je niks vergeet. Het is namelijk nogal lullig dat je als medewerker meteen aan de "hardcore" fixed bezig gaat, terwijl je eigelijk gewoon het modem had moeten resetten ;)

Veel mensen roepen meteen dat het aan het netwerk, signaal of whatever ligt, maar als medewerker MOET je dat gewoon eerst uit kunnen sluiten. Hoe weet ik nou aan de andere kant dat jij een tweaker bent?

Dus als je een klant krijgt die zegt dat ze internet kut is, ga je eerst: Administratief alles bekijken, is de klant nog actief qua betalingen, pakketten, staat ze internet snelheid wel goed, daarna ga je pas het signaal bekijken op modem, status op modem (dus is die al gereset, misschien timeouts, etc etc.) en dan nog ff snel de aansluitingen van het modem controleren.

Het is inderdaad vervelend dat als je een nieuwe hebt dat je daar soms 10 minuten mee bezig bent, maar serieus in 95% van de gevallen heb je het in stap 3 (dus modem resetten) al opgelost. Afsluitingen, verkeerde pakketten, routers resetten zulke dingen komen aardig vaak voor!

Als medewerker wordt je zo vaak voorgelogen door klanten, ze hebben alles al gecontrolleerd, modem is al gereset (maar dan gaat die op standby) of ze zeggen gewoon dat de router er al tussen uit is geweest, terwijl je dat in de MAC tabel terug kan lezen, en het liefst willen ze gewoon meteen een monteur!

Punt is dat je als medewerker dingen moet uit kunnen sluiten, dus ondanks dat jou router al een jaar heeft gewerkt, als medewerker zijnde zie je niet of hij wel of niet die dhcp lease goed oppakt en vast houd. Of het gewoon een bagger ding is :P Dus volgende keer dat je pissed bent denk ff aan die mede-tweaker die daar ook zijn centen verdiend. Hij is inderdaad het aanspreek punt van Ziggo, maar hij heeft niet alles verzonnen en kan in bijna alle gevallen daar ook niks aan veranderen!

en nee, ik werk NIET meer bij Ziggo, al 5 maanden niet. Maar al dat geflame wordt je soms ook moe van :(

Als je de wat meer ervarener mensen aan de lijn krijgt heb je geluk, die zien vaak snel wat het probleem als dat al bij Ziggo ligt ;)
Ik begrijp je heus wel, begrijp mij niet verkeerd. Het irriteerde mij vooral dat het hele tijd aan het scriptje houden! Ik heb nooit problemen met multikabel gehad en met de medewerkers van Ziggo tot nu toe ook niet.

Enkel je kan niet altijd aan een script houden. En ja dat er mensen zijn die liegen? Volgens mij houdt je dat altijd en kan je dat niet tegenhouden (doen ze waarschijnlijk ook bij het bedrijf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lfjn schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:05:
Gisteren kwam Mohamed langs. Hij had een mooi Ziggo-pasje en dito jack.
Hij deed onderzoek naar de vele storingen van de laatste tijd. Ik nodigde hem binnen en toen bleek Mohamed een ordinaire Ziggo-verkoper te zijn. Hij wilde mij een alles-in-1-pakket aansmeren. Niks onderzoek naar de vele storingen.
Een nieuwe en onacceptabele methode van Ziggo.
Of een nep-Ziggo verkoper? En je beklaagt je nu hier, maar is het niet slim door te geven aan Ziggo en dat er iets dus niet klopt?

Edit:

Voor ik straks weet ik hoeveel berichten heb staan, even een edit.

0900-1884 nummer klopt wel. Deze had ik van de week gebeld en kreeg gewoon een Ziggo medewerker aan de telefoon.
Dit nummer stond ook op de papieren die ik had gekregen van Ziggo.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2008 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfjn
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:18:
[...]
Of een nep-Ziggo verkoper? En je beklaagt je nu hier, maar is het niet slim door te geven aan Ziggo en dat er iets dus niet klopt?
Het was geen nep-verkoper. Hij had een Ziggo-pasje en belde waar ik bijzat de Klantenservice om te vragen wanneer mijn Online-abonnement afliep. Voor hem helaas was dat pas volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lfjn schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 14:41:
[...]

Het was geen nep-verkoper. Hij had een Ziggo-pasje en belde waar ik bijzat de Klantenservice om te vragen wanneer mijn Online-abonnement afliep. Voor hem helaas was dat pas volgend jaar.
Ik weet het niet hoor, maar als ze zo al gaan verkopen is het triest zeker als hij eerst zegt dat hij voor storingen komt en dan later je een abonnement wilt aansmeren. En ja je vertelde dus hier niet dat hij ook de klantenservice belde. Anders had ik niet eens zoiets vertelt.
Maar klacht indienen is wel slim, dit is geen manier van zaken doen.

En vergeet niet er zijn zat nep-verkopers waarvan lijkt dat ze echt zijn, omdat ze ontzettend veel gegevens binnen hun bereik hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

jongentje schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:04:
[...]

Ah oke, het is nu geregeld! Bedankt voor de reactie :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:29

Shunt

Boe

na mijn eerdere berichten dat mijn humax decoder omgewisseld ging worden voor een HDD recorder waren weer een beetje voorbarig. Eergisteren hebben ze mooi mijn humax decoder opgehaald maar met de melding dat de HDD decoder waarschijnlijk nog wel eventjes op zich ging laten wachten. Want volgens deze aardige man had hij al in geen weken een HDD decoder in zijn handen gehad.

Ik denk ik ga maar eens bellen met Ziggo, en ja hoor na 5x te zijn door geschakeld wist een mevrouw steenman mij nog te vertellen dat mij nooit een HDD decoder belooft zou mogen zijn. En deze mevrouw wist mij zeer onvriendelijk te vertellen dat ik mijn onzin verhalen maar voor mijzelf moest houden en ik gewoon het bij de volgende afdeling moest leggen en hopla zonder vraag zonder iets afgesnauwd en door geschakeld naar een keuze computer.

Uit eindelijk kreeg ik een dame aan de telefoon die het ook heel er vervelend vond hoe dit ging het was natuurlijk niet haar afdeling die dit moest regelen of kon bekijken maar deze dame wou mij wel graag goed verder helpen. Deze dame heeft mij dan ook warm willen door schakelen naar de volgende afdeling die dit wel kon (ze heeft dus eerst gesproken met de volgende medewerker van de andere afdeling). Na een minuut of 5 kwam deze dame terug bij me en kon mij vertellen dat de HDD decoders gewoon niet leverbaar waren op dit moment en ik toch zeker een week + zonder zou gaan zitten. Deze dame rade mij dan ook aan gewoon een email bij de klachten afdeling van ziggo te plaatsen en kijken of die het proces voor mij kunnen versnellen.

Ik verwacht zeker de komende paar maanden een paar extra gratis keuze zenders voor dit hele gezeur na twee en een halve maand hebben ze het nog steeds niet geregeld.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Na dik 7 weken wachten vandaag de toezegging, van de klachten afdeling van Ziggo, gekregen dat de decoder binnen twee weken wordt geleverd omdat ze last hebben van logistieke problemen.

Verder nog de excuses en een maand gratis internet gekregen.

Nu hopen dat ik de decoder over 2 weken binnen hebt.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:52
downloaden via de nieuwsgroep gaat vandaag met 8mbit. volgens speed test heb ik nog steeds 4 mbit. postcode gebied 7812

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Wanneer zetten ze nou eindelijk eens alles om naar Ziggo?
Krijg een beetje de schijt van dat halve werk. Kan toch nooit zo moeilijk zijn om alle accounts om te gooien? (Krijg ik ook eindelijk mijn 16mb ipv 12 ;) )
Daarnaast, lees ik het nu goed? Bellen tussen Ziggo abonnees gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen die hier last van hebben of hebben gehad ?
URL=http://www.speedtest.net]Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/295218373.png[/URL]

Ik heb een 12Mbit (ziggo z3) aansluiting, we zitten in het @home gebied. (nog niet omgezet)
Bovenstaand is nu een week, zolang hebben ze toch niet werk met omzetten van wat dan ook.
Heb al een mail naar de helpdesk van home maar die hebben me het toch druk..... kan wel 10 dagen
duren voor ik antwoord krijg.
Als het nu binnen en paar dagen weer op normale snelheid draait vind ik het best. Vandaar mijn ervaring vraagje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Ik kom ook niet meer aan mijn snelheid (8mb) sinds een paar dagen.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/295253845.png

Ik begin toch wel behoorlijk geïrriteerd raken te door Ziggo.
Telefonie werkt nog steeds niet.
Na meerdere toezeggingen gehad te hebben. Via email en helpdesk zeggen ze van alles maar ik krijg helemaal niets.
Vanmorgen had ik weer gebeld. Kan die pipo mij helemaal niet helpen wat ze zijn bezig met hun klanten bestand. Of ik morgen weer even terug kan bellen.
Ik heb inmiddels meer dan 2,5 uur gebeld en ik heb er geen zin meer in zo. :(

Bij casema nog nooit problemen gehad maar nu een en al ellende.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt onderhoud gepleegd aan hun klantensysteem Oracle.
Zondag zou het systeem weer werken, maar dat zal wel maandag worden.
Je kunt overigens beter hun programma Thuishelp gebruiken (http://www.ziggo.nl/klant...latie-downloads/thuishelp).
Het scheelt je weer belkosten en er is ook geen wachttijd. Enige nadeel is dat je een programma op je PC moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zap schreef op maandag 07 juli 2008 @ 12:23:
[...]

Hij zit zo te zien gewoon dicht bij de wijkkast, getuige het sterke inkomende signaal en de goede SNR (hoger is altijd beter). Het verklaart ook het lage upstream power level: het modem regelt zijn eigen zendsterkte a.d.h.v. de kwaliteit van de verbinding (tot max. +58 dBmV, bij een erg slechte verbinding); aangezien de afstand kort is en de bekabeling blijkbaar goed, is er weinig zendvermogen nodig. Er kan dus in algemene zin nooit sprake van een te laag upstream vermogen zijn. +9 dBmV inkomend is inderdaad aan de hoge kant, maar in principe valt het nog net binnen de toegestane marges en ik verwacht eigenlijk ook niet echt dat de problemen hierdoor veroorzaakt worden.
Een hoger SNR is niet beter, de SNR moet in verhouding zijn met de downstream/upstream.
En teveel signaal zou betkenen dat de aansluiting niet op de goede plaats zit op de multitap.
Zap schreef op maandag 07 juli 2008 @ 12:23:
Aan de bekabeling/aansluiting zal het dus hoogstwaarschijnlijk niet liggen; het signaal is eerder te sterk dan te zwak.
Oh nee ? dat kan veroozaakt worden door een EVK-100 bijvoorbeeld, die zijn ten tijden van demos/com21 modems veel geinstalleerd, als die er tussen zit zou dit het geval kunnen zijn als de schakelaar op +6 dB staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Laatst online: 16:52
weekend warrior schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 09:20:
downloaden via de nieuwsgroep gaat vandaag met 8mbit. volgens speed test heb ik nog steeds 4 mbit. postcode gebied 7812
inmiddels is het weer netjes 4 mbit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internet werkt hier in 3552 (Utrecht) gewoon weer goed sinds een aantal dagen. Echter is er sinds de grote storing in Utrecht van ca. 1 maand geleden een soort DHCP probleempje ontstaan oid.

Iedere keer als ik mijn modem reboot, dan duurt het echt soms wel 30 tot 40 minuten voordat het 'online lampje' stopt met knipperen. Pas dan krijg ik een IP adres toegewezen en kan ik weer bellen. Ziggo ontkent dat dit probleem er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 11:17:
URL=http://www.speedtest.net][afbeelding][/URL]

Ik heb een 12Mbit (ziggo z3) aansluiting, we zitten in het @home gebied. (nog niet omgezet)
Bovenstaand is nu een week, zolang hebben ze toch niet werk met omzetten van wat dan ook.
Heb al een mail naar de helpdesk van home maar die hebben me het toch druk..... kan wel 10 dagen
Als het nu binnen en paar dagen weer op normale snelheid draait vind ik het best. Vandaar mijn ervaring vraagje.
Wel dit is beter, ben zojuist gebeld door ziggo zelf. Dag meneer we zien hier dat u al een tijdje op 4Mbit draait. Klopt.... Ik hoor eigenlijk op 12 te zitten en daar betaal ik ook voor.
Tjsa, dat begrijp ik ook niet helemaal. Wel zet me dan maar weer op 12Mbit a.u.b.
Goed meneer een ogenblikje. :z Hopla. u moet nu even uw modem resetten.Prettige dag nog verder. Wel zie hier, het kan dus wel. _/-\o_
http://www.speedtest.net/result/295571972.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 11:17:
afbeelding

Ik krijg dit met de duurste alles-in-1 pakket:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/295649060.png

En ik zie dat je er weer op zit, gelukkig maar. Hopelijk dat dit met de rest ook gebeurd, want zo laag is ook niet echt fijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2008 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 18:31:
Er wordt onderhoud gepleegd aan hun klantensysteem Oracle.
Zondag zou het systeem weer werken, maar dat zal wel maandag worden.
Je kunt overigens beter hun programma Thuishelp gebruiken (http://www.ziggo.nl/klant...latie-downloads/thuishelp).
Het scheelt je weer belkosten en er is ook geen wachttijd. Enige nadeel is dat je een programma op je PC moet installeren.
Goede tip van die thuishulp.
Communicatie gaat iets langzamer maar het is gratis en geen wachttijd!

En idd het klantensysteem deed het vandaag nog niet. Dus voor mijn telefonie moet ik morgen even opnieuw proberen.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Double B
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-08 23:25
pff net weer eens gebeld aangezien ik nog steeds geen gebruik kon maken van mijn ziggo en nog geen snelheid verhoging heb gehad en ook nog geen decoder. nu kreeg ik weer te horen dat de snelheid pas ingaat als ze overstappen op het nieuwe systeem. en dat zal zijn rond SEPTEMBER / OKTOBER ?!?!
Decoder gingen ze mijn nu wel opsturen maar vindt het wel een beetje belachelijk dat het steeds langer uitgesteld wordt

LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 07:26:
Internet werkt hier in 3552 (Utrecht) gewoon weer goed sinds een aantal dagen. Echter is er sinds de grote storing in Utrecht van ca. 1 maand geleden een soort DHCP probleempje ontstaan oid.

Iedere keer als ik mijn modem reboot, dan duurt het echt soms wel 30 tot 40 minuten voordat het 'online lampje' stopt met knipperen. Pas dan krijg ik een IP adres toegewezen en kan ik weer bellen. Ziggo ontkent dat dit probleem er is.
Dat probleem speelt al enkele maanden voor mij (3512). Varieert van tien minuten tot een uur.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:57

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 07:26:
Blijven knipperen wil zeggen dat het modem geen stabiele verbinding krijgt met het CMTS. Dat kan liggen aan een slecht signaal (op het randje van onbruikbaar) of een probleem aan hun kant. Ik zou eerst ff checken met een kort kabeltje tussen modem en hoofdaansluiting (en dan gegoten, niet met eigen stekkertjes) en als dat ook niet helpt een Storingsformulier invullen bij http://www.ziggo.nl/klantenservice/storing-onderhoud/. Met natuurlijk daarin beschreven wat je al getest hebt, anders krijg je eerst hetzelfde terug wat ik net heb getikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Kwal schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:32:
[...]
Blijven knipperen wil zeggen dat het modem geen stabiele verbinding krijgt met het CMTS. Dat kan liggen aan een slecht signaal (op het randje van onbruikbaar) of een probleem aan hun kant. Ik zou eerst ff checken met een kort kabeltje tussen modem en hoofdaansluiting (en dan gegoten, niet met eigen stekkertjes) en als dat ook niet helpt een Storingsformulier invullen bij http://www.ziggo.nl/klantenservice/storing-onderhoud/. Met natuurlijk daarin beschreven wat je al getest hebt, anders krijg je eerst hetzelfde terug wat ik net heb getikt.
Thanks voor je reply. Een signaal probleem aan mijn kant kan ik vrijwel uitsluiten, omdat mijn signal levels in het modem gewoon stabiel zijn, het 'intrainen' van het signaal plaatsvindt als de upstream en downstream lampjes gaan knipperen. Dit is dus niet het geval, aangezien deze gewoon solid zijn. Het probleem zit hem hier puur in de DHCP verbinding naar Ziggo/Casema.

Ik heb het probleem inmiddels ook bij meerdere mensen gezien hier in Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/296123254.png
Momenteel Z3, maar nog steeds via @Home,

zeer binnenkort Alles-in-een-Extra en dan gaan we ong over 2 weken over naar Ziggo

Dus ik mag niet klagen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2008 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz, had niet eens iets door. Vorige week all-on-one aangevraagd (8MB pakket) en had verwacht dat de nieuwe snelheid pas in zou gaan bij levering van digitale tv decoder. Zit een beetje bored te kijken naar downloadspeed en opeens denk ik WTF ;-) Erg happy dus nu al! ;) Al duurt die decoder nog eventjes, dit redden we zo wel 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/296182742.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 08:42
Hoe zit het eigenlijk met het inruilen van een decoder? Ik heb sinds een aantal weken het Ziggo alles-in-1 pakket ontvangen met daarin de standaard, zilveren, Humax decoder. Ik wil straks als extra pakket wel HD aanschaffen (3,95 p/m) en heb daarbij een HD decoder nodig. Ruil ik de Humax in voor een HD versie bij Ziggo? Of kan ik deze HD decoder gewoon in een winkel kopen? Hoe zit het dan met de smartcard? Krijg je die standaard bij aanvraag van het HD pakket?

Ik lees ook over het activeren van de smartcard na een x aantal weken. Hoe zit dat nu precies, moet je dat sowieso doen, ook als je alleen de basis digitale zenders wilt ontvangen (even los van het extra HD pakket)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Jep kennelijk wel. Zonder activatie verdwijnt je beeld na 2 weken. Ik heb via internet opnieuw activatie aangevraagd (incl. 1 extra pakket) maar nog steeds geen beeld sinds vrijdag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Heerlijk, van de week een telefoontje gehad van iemand die mijn mailbox van 3 jaar geleden heeft gekregen. Lekker professioneel geregeld dit. Privacy is niet belangrijk bij onze vrienden van Ziggo (Casema).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

ComaKip schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:01:
Ik lees ook over het activeren van de smartcard na een x aantal weken. Hoe zit dat nu precies, moet je dat sowieso doen, ook als je alleen de basis digitale zenders wilt ontvangen (even los van het extra HD pakket)?
Het systeem werkt zo: die smartcards hebben een uniek nummer waarmee ze zich aanmelden in het netwerk. Vervolgens wil de netwerkeigenaar (Ziggo) dat ervoor betaald wordt dat met die smartcard tv wordt gekeken. Ziggo kan alleen een factuur sturen voor het gebruik van die smartcard als ze weten wie die smartcard gebruikt. Daar is die registratie voor nodig.

Natuurlijk hoef je niks extra te betalen als blijkt dat je al Z1 betaalt en dus niets extra's gebruikt, maar dat moeten ze wel kunnen controleren. Als ze dat niet kunnen controleren (omdat je die registratiekaart niet hebt ingestuurd) wordt na 2 weken na 1e keer gebruik de smartcard geblokkeerd. Dit is natuurlijk om te voorkomen dat iemand de smartcard heeft gestolen en dus vrolijk zwart gaat kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
die smartcards hebben een uniek nummer waarmee ze zich aanmelden in het netwerk
Smartcards melden zich niet aan in het netwerk, iig niet bij Ziggo en niet op dit moment. Er bestaat alleen een downlink naar het DVB-C kastje toe, geen uplink. Bij VoD werkt het wel weer anders, daar heb je wel een uplink. Maar dat is nog niet echt uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
Ik begrijp het in elk geval. Ik zal dan maar asap die kaart invullen en opsturen.
Ik heb niet eens een registratiekaart gezien. Enige wat ik heb gedaan is de decoder uit de doos rossen, kaart insteken en tv kijken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vandaag weer ontzettend traag in Utrecht :(
Veel time-outs naar buitenlandse sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:30
Pewwy schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:41:
Heerlijk, van de week een telefoontje gehad van iemand die mijn mailbox van 3 jaar geleden heeft gekregen. Lekker professioneel geregeld dit. Privacy is niet belangrijk bij onze vrienden van Ziggo (Casema).
Hebben ze meteen het wachtwoord erbij gegeven? nog meer sterke verhalen iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

ScuL schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:28:
Jep kennelijk wel. Zonder activatie verdwijnt je beeld na 2 weken. Ik heb via internet opnieuw activatie aangevraagd (incl. 1 extra pakket) maar nog steeds geen beeld sinds vrijdag :(
Staat gewoon overal vermeld hoor bij mij anders wel.
Gewoon een belletje naar het bij geleverde nummer en je hebt binnen 5 min weer tv.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Even een vraagje over nieuwsgroepen

ik lees uit OP... dat
Server: news.ziggo.nl
User/Pass: gegevens van je hoofdemail adres bij Ziggo
Vroeger zaten wij dus bij @home. Dus je vult gewoon je user/pass gegevens in van @home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Klaus_1250 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:56:
[...]

Smartcards melden zich niet aan in het netwerk, iig niet bij Ziggo en niet op dit moment. Er bestaat alleen een downlink naar het DVB-C kastje toe, geen uplink. Bij VoD werkt het wel weer anders, daar heb je wel een uplink. Maar dat is nog niet echt uitgerold.
Mijn fout inderdaad, de smartcard krijgt te horen welke rechten wel en niet zijn toegewezen.
Wouser schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 15:56:
Even een vraagje over nieuwsgroepen
Vroeger zaten wij dus bij @home. Dus je vult gewoon je user/pass gegevens in van @home?
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Iemand al een factuur gehad deze maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Frank-NL schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:10:
Iemand al een factuur gehad deze maand?
Nope. Laatste automatische incasso is van 30 mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Bizar he, gaan ze eerst iedereen van @Home (de rest was al zo) 2 maal factureren omdat ze het een maand van te voren willen hebben en nu lopen ze alweer een halve maand achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Ik wordt niet veel wijs uit de Ziggo pakketen door de onduidelijke website. Wij zijn overgegaan vanaf Casema, maar vind de vergelijkende pakketen niet echt interesant. Ik denk dat ik mijn vader maar Alice i.c.m. Digitenne ga aanraden. Hebben we ook mooi gelijk 20MB.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Ebayzo schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:45:
Ik wordt niet veel wijs uit de Ziggo pakketen door de onduidelijke website. Wij zijn overgegaan vanaf Casema, maar vind de vergelijkende pakketen niet echt interesant. Ik denk dat ik mijn vader maar Alice i.c.m. Digitenne ga aanraden. Hebben we ook mooi gelijk 20MB.
TOT 20mbit en blokjes op je scherm, hoera! Wat snap je precies niet? Wellicht kunnen we je hier verder helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 21:40
Hier ook nog geen factuur gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Ik was net aan het bellen met de ziggo klanten dienst toen een pakket service mannetje langs kwam met een pakketje van ziggo. En ja hoor het was de HDD Decoder alles aangesloten en eventjes gebeld met de helpdesk om eens te kijken of ik er wat extra's uit kon slepen door al het gedoe. Ik heb 2 maanden het totaal pakket gratis er bij gekregen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
Heb je je vorige decoder ingeruild voor een hdd decoder? Kan je, als je een andere decoder wilt, deze ook kopen bij een willekeurige radio-/tv-/elektrowinkel? Volgens mij is Ziggo niet de goedkopste in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Heeft iemand ervaring hoeveel tijd er overheen gaat voordat de Digitale TV weer geactiveerd wordt nadat je op de website een extra keuzepakket hebt besteld? Heb het zondag ingevuld en nog steeds geen beeld :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:42
Heb gewoon digitale tv van Ziggo + dat Extra pakket van 10tje erbij over het beeld ben ik wel te spreken heb 2 lcd's in me huis maar gebruik 1 smart card en 2 decoders ga niet 2x een abbo nemen dan neem ik het kaartje wel opstap naar de andere decoder als ik of opzolder of in bed lig ;)

Verder moet ik wel zeggen het internet van Ziggo wel beter kan constant rare verbinding van UPS en DOWNS,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
ComaKip schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 15:30:
Ik begrijp het in elk geval. Ik zal dan maar asap die kaart invullen en opsturen.
Ik heb niet eens een registratiekaart gezien. Enige wat ik heb gedaan is de decoder uit de doos rossen, kaart insteken en tv kijken. :P
Nog ter aanvulling. Ik heb dus het Alles-in-1 Plus pakket in huis. Alles aangesloten en alles (behalve telefoon-inkomend) werkt naar behoren.
Wanneer ik inlog op Mijn Ziggo zie ik bij "Mijn producten" alleen maar Televisie Z1 staan (vanaf 26-05-2006, de dag dat ik verhuist ben). Is dit typisch een gevalletje rotzooi in Ziggo's administratie of moet er meer gebeuren van mijn kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Nee hoor, dat is de rotzooi :P Ik heb hetzelfde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Ik heb nog steeds geen telefonie.
Dat zou vanaf 17 juni ingaan. Dus mocht er een factuur komen dan ga ik die echt niet betalen.
Ik heb al 2 keer gehoord dat het 5 werkdagen duurt. En dan daarna werkt het nog niet.
Begin een beetje hopeloos te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:00
Geweldig dat ziggo. 2e bestelling mislukte, 3e bestelling op m'n oude adres geplaatst ....eens kijken hoe ik dat nu weer ga fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Frank-NL schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:01:
[...]

TOT 20mbit en blokjes op je scherm, hoera! Wat snap je precies niet? Wellicht kunnen we je hier verder helpen :)
Volgens de test zit snelheid wel snor. En alles boven de 8mbit is al beter voor die prijs dan Ziggo. En blokjes op TV? Ik heb al maanden Digitenne op mijn eigen TV en heb nog geen blokje gezien. Waarom zou het een verdieping lager bij mijn vader dan wel zijn? Ik stond er ook sceptisch tegenover maar het functioneerd perfect, in iedergeval bij ons thuis!

Maar toch nog even dan. Wat wil ik:

- Digtale TV
- Onbeperkte telefonie - Ook naar mobiel (Zoals bij Casema voor +€9,95)
- Internet - Wat dan 8mbit zal worden in het geval van Ziggo

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
ScuL schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:19:
Heeft iemand ervaring hoeveel tijd er overheen gaat voordat de Digitale TV weer geactiveerd wordt nadat je op de website een extra keuzepakket hebt besteld? Heb het zondag ingevuld en nog steeds geen beeld :{
Bel even met de verkooplijn, die activeren het voor je en kun je binnen enkele uren maar zeker binnen 24 a 48 uur kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 11-09 18:27
urk_forever schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 20:19:
Nou, na wat gebeld met Ziggo vandaag een monteur thuis gekregen. Die heeft alles doorgemeten en toen bleek de wijkversterker stuk te zijn. Het probleem is dus gelukkig opgelost.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madmaus schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:50:
Ik heb nog steeds geen telefonie.
Dat zou vanaf 17 juni ingaan. Dus mocht er een factuur komen dan ga ik die echt niet betalen.
Ik heb al 2 keer gehoord dat het 5 werkdagen duurt. En dan daarna werkt het nog niet.
Begin een beetje hopeloos te worden.
Hebben ze bij Ziggo de porteermachtiging al ontvangen en heb je de testcall (1330) gedaan?
Zijn je NAW gegevens hetzelfde bij KPN, als bij Ziggo?
Heb je al je betalingen bij KPN gedaan?
Is je KPN lijn nog actief?
Gaat het om een analoge lijn?

Als je overal JA op hebt geantwoord, dan moet de portering geen probleem opleveren.
Het duurt 5 werkdagen, nadat de testcall & machtiging binnen zijn.
Als het dus langer duurt, dan is er iets mis en wordt de portering kennelijk geblokkeerd door je vorige provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Domme vraag; wat is het IP van het standaard Ziggo modem?

Ik heb de handleiding namelijk ergens in het "archief" liggen, en ik heb geen zin om het op te zoeken :P

[ Voor 5% gewijzigd door Blaze85 op 16-07-2008 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Blaze85 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:56:

Ik heb de handleiding namelijk ergens in het "archief" liggen, en ik heb geen zin om het op te zoeken :P
Waar heb je het voor nodig :S In mijn geheugen staat 192.168.100.1 maar zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Blaze85 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:56:

Dat is uiteraard terug te vinden in de startpost ;)
http://192.168.100.1

username: admin
password: motorola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik moet hier elke ochtend handmatig de router een nieuwe lease laten ophalen, dan staat hij weer op 0.0.0.0 :?

Voordat het ziggo werd nooit lastvan :(

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
SoaDmaggot schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:03:
[...]

Dat is uiteraard terug te vinden in de startpost ;)

[...]

In het Telfort topic stond het niet in de OP, dus vandaar dat ik het niet in de OP van Ziggo had gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:35:
[...]

Hebben ze bij Ziggo de porteermachtiging al ontvangen en heb je de testcall (1330) gedaan?
Zijn je NAW gegevens hetzelfde bij KPN, als bij Ziggo?
Heb je al je betalingen bij KPN gedaan?
Is je KPN lijn nog actief?
Gaat het om een analoge lijn?

Als je overal JA op hebt geantwoord, dan moet de portering geen probleem opleveren.
Het duurt 5 werkdagen, nadat de testcall & machtiging binnen zijn.
Als het dus langer duurt, dan is er iets mis en wordt de portering kennelijk geblokkeerd door je vorige provider.
Ik heb een nieuw nummer nooit KPN gehad. Zit wel een aansluiting maar die is van mijn vader en gebruik ik niet.
Ze lopen gewoon onwijs te kloten. Ik kreeg een modem die nog niet geactiveerd was. En ze moeten alles handmatig activeren. Alleen dat schijnen die mensen niet echt te kunnen.
Die helpdesk word ik ook niet vrolijk van want dat duurt gewoon ruim 30 minuten voordat ze zeggen dat ze iets gaan doen.

Wat is een testcall? Ik heb geeneens een kiestoon?

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen/problemen met Ziggo,
niet om eindeloos Ziggo (al is het alleen maar de merknaam) te gaan bashen/flamen.

Hou het ontopic AUB.