Toen ik nog bij Casema werkte "moest" je inderdaad het script volgen. Gewoon een simpel stappen plan om zeker te zijn dat je niks vergeet. Het is namelijk nogal lullig dat je als medewerker meteen aan de "hardcore" fixed bezig gaat, terwijl je eigelijk gewoon het modem had moeten resetten
Veel mensen roepen meteen dat het aan het netwerk, signaal of whatever ligt, maar als medewerker MOET je dat gewoon eerst uit kunnen sluiten. Hoe weet ik nou aan de andere kant dat jij een tweaker bent?
Dus als je een klant krijgt die zegt dat ze internet kut is, ga je eerst: Administratief alles bekijken, is de klant nog actief qua betalingen, pakketten, staat ze internet snelheid wel goed, daarna ga je pas het signaal bekijken op modem, status op modem (dus is die al gereset, misschien timeouts, etc etc.) en dan nog ff snel de aansluitingen van het modem controleren.
Het is inderdaad vervelend dat als je een nieuwe hebt dat je daar soms 10 minuten mee bezig bent, maar serieus in 95% van de gevallen heb je het in stap 3 (dus modem resetten) al opgelost. Afsluitingen, verkeerde pakketten, routers resetten zulke dingen komen aardig vaak voor!
Als medewerker wordt je zo vaak voorgelogen door klanten, ze hebben alles al gecontrolleerd, modem is al gereset (maar dan gaat die op standby) of ze zeggen gewoon dat de router er al tussen uit is geweest, terwijl je dat in de MAC tabel terug kan lezen, en het liefst willen ze gewoon meteen een monteur!
Punt is dat je als medewerker dingen moet uit kunnen sluiten, dus ondanks dat jou router al een jaar heeft gewerkt, als medewerker zijnde zie je niet of hij wel of niet die dhcp lease goed oppakt en vast houd. Of het gewoon een bagger ding is

Dus volgende keer dat je pissed bent denk ff aan die mede-tweaker die daar ook zijn centen verdiend. Hij is inderdaad het aanspreek punt van Ziggo, maar hij heeft niet alles verzonnen en kan in bijna alle gevallen daar ook niks aan veranderen!
en nee, ik werk NIET meer bij Ziggo, al 5 maanden niet. Maar al dat geflame wordt je soms ook moe van
Als je de wat meer ervarener mensen aan de lijn krijgt heb je geluk, die zien vaak snel wat het probleem als dat al bij Ziggo ligt
Oh noes.. No more TreinTijden :(