[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 99.499 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sinds gisteravond heel veel problemen (Utrecht).
Veel websites zijn niet of nauwelijks bereikbaar.
MSN is niet bereikbaar.

Sommige sites hebben echter nergens last van (tweakers, google).
Nadeel van op kamers wonen; had ik nog maar die fijne stabiele ADSL verbinding bij m'n ouders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Voorbeeld van een domme helpdesk medewerker. Nog lekker asociaal ook.

11:10:29 Systeem
Welkom bij de Ziggo Klantenservice
11:10:29 Systeem
Domme helpdesk medewerker heeft de sessie betreeden!
11:10:30 Systeem
U bent verbonden met Domme helpdesk medewerker
11:10:34 Domme helpdesk medewerker
Goedendag mevrouw, heer Ziggo Klant , u spreekt met Domme helpdesk medewerker, wat kan ik voor u doen?
11:11:06 Ziggo Klant
Het internet is hier sinds gisteravond haast niet voorruit te branden.
11:11:19 Domme helpdesk medewerker
Goedendag mevrouw, heer Ziggo Klant , u spreekt met Domme helpdesk medewerker, wat kan ik voor u doen?
11:11:39 Ziggo Klant

Dat zei ik net ook al.
11:12:16 Ziggo Klant
Het internet is hier sinds gisteravond zo traag als een slak. Is er soms weer een storing?
11:13:29 Domme helpdesk medewerker
Sorry, was voor iemand anders bedoeld.
11:13:36 Ziggo Klant

ok
11:13:40 Domme helpdesk medewerker
Heeft u voor mij de postcode en huisnummer?
11:13:46 Ziggo Klant

3552xx 34
11:14:09 Ziggo Klant

Maar ik ben niet de enige op Tweakers staat er ook weer heel wat over.
11:15:00 Domme helpdesk medewerker
Er zijn geen storingen! Kunt u voor mij naar http://speedtest.bbned.nl gaan!
11:16:20 Ziggo Klant
" target=PushFrameAnoniem: 59483 in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 2"

misschien kunt u beter even hier kijken?
11:17:51 Ziggo Klant
Hij opent de site van de speedtest niet eens!
11:18:35 Domme helpdesk medewerker
Kunt u naar start>uitvoeren gaan, hier typt u dan cmd in en drukt op enter, in het zwarte scherm typt u dan ipconfig en drukt op enter. Hoe luidt het ipadres bij u dan?
11:19:06 Ziggo Klant

ja ik heb een router, nee deze ga ik niet afkoppelen, want er is gewoon duidelijk een storing zoals u op dat forum kunt zien dat ik u eerder heb gezonden.
11:20:25 Domme helpdesk medewerker
Mag ik vragen wat u nu eigenlijk wilt?
11:22:36 Ziggo Klant
Ik wil dat het probleem opgelost word, als u even gaat kijken in het forum wat ik u stuurde kunt u zien dat ik niet de enige ben met deze storing. Er staan berichten van gebruikers uit verschillende plaatsen met dezelfde problemen.
11:23:15 Domme helpdesk medewerker
Wilt u nu geholpen worden dan moet u toch helaas even mee werken.
11:23:27 Ziggo Klant

Ik heb geen zin in het gebruikelijke verhaaltje ik ben hier de klant, ik betaal een hoop geld en wil dat mijn internet werkt.
11:25:10 Domme helpdesk medewerker
Ik begrijp hieruit dat u niet van plan bent om medewerking te verlenen, kan ik u helaas ook niet helpen!
11:25:38 Ziggo Klant

Als u nu even de moeite neemt om naar een betalende klant te luisteren en even op dat forum gaat kijken dan zie je wat daar staat. Ga daarna met deze informatie naar een van je meerdere dan komen zij tot de conclusie dat er weer een storing is.
11:26:35 Domme helpdesk medewerker
Nogmaals meneer van den broek, er is geen storing dus moet het ergens anders aan liggen!
11:27:05 Ziggo Klant

Heeft u al op dat forum gekeken?
11:27:30 Domme helpdesk medewerker
Nee, maar dat vind ik ook niet van belang.
11:28:34 Ziggo Klant
Ik ga deze chat op slaan en een klacht indienen bij uw meerdere wegens het negeren van een verzoek van een betalende klant!
11:29:13 Ziggo Klant

Vergeet even niet dat ik jouw salaris betaal.
11:30:00 Domme helpdesk medewerker
Dat is uw goed recht als u dat vind. Dit programma is bedoeld om mensen te helpen en ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat het antwoord voor u al klaar staat.
11:30:25 Domme helpdesk medewerker
Ik wil u met alle liefde helpen maar dan heb ik wel uw medewerking nodig.
11:31:12 Ziggo Klant

Als u even de moeite had genomen om op dat forum te gaan lezen had dit een hoop gezeur gescheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:02

TFHfony

Professional Weirdo

Tja... Eerlijk gezegd verbaast mij bovenstaande log niet. Het niveau is redelijk typerend voor de medewerkers die ik de afgelopen tijd bij Ziggo aan de lijn heb gehad.
Volgens de reclame gaat Ziggo LUISTEREN naar haar klanten, maar deze helpdesk medewerker had daar geen zin in. Wat een plaat voor zijn kop...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Hoe kom je bij die helpdesk chat?
Bij klantenservice->contact op de site staat het niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mach!-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-05 11:40

-Mach!-

Machoman #UnrealTournament

Sinds gisteravond hier (Utrecht) ook een storing met het openen van internet pagina's, soms worden ze geladen met een tergende vertraging, of soms worden ze helemaal niet weergegeven...

ut=life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54235

Mag ik je aanraken!!! "Domme Helpdeskmedewerker?", ik vind je stoer! 8)

Vergeet vooral niet dat niet elk callcentre internet verbindingen heeft naar fora etc of een fora mag bezoeken.

Daarbij komt "Domme helpdeskmedewerker" associaal over, jij zoekt help, dus ben jij de "domme gebruiker". Daarbij komt ook dat de medewerker volgens een vast protocol dient te werken en niet mag afwijken...dus ze je idd eerst de basis moet vragen alvorens je door te sturen naar een 2e lijns, en ja daar ben je wat extra handelingen en minuten voor kwijt.

Just my 2 cents

edit:/

Ik deel trouwens de mening van de support dame/heer. Puur omdat ik ook geen meerwaarde zie als mensen mij gaan doorverwijzen naar een forum, waar staat dat klanten van de bank problemen hebben met internet bankieren. Zij heeft die dag waarschijnlijk al meerdere mensen gehad met dat probleem en hoeft er dus niet aan de hand van een fora aan te worden herinnert.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 54235 op 05-07-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Als er duidelijk sprake is van een storing en de helpdesk het ontkent EN het niet eens wil uitzoeken, dan kan je mijns inziens wel degelijk spreken van op z'n minst onwillend personeel. Ze gaan er per definitie van uit dat iedere klant volslagen achterlijk is en dat het altijd om standaard configuratieprobleempjes gaat.

En, waar kan ik nou online met die helpdesk chatten? Ik kan het nergens vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door Wouter op 05-07-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ssj_gohan: IK betaal voor een product a 65 euro per maand. IK verwacht dan een goed werkend product. Ziggo kan dat niet leveren. Ik neem contact op met de helpdesk omdat er geen andere manier is om duidelijk te maken dat mijn internet niet goed functioneert.

Ik doe moeite om uit te zoeken ofdat het probleem bij mij ligt, of ergens anders. Via GoT kom ik tot de conclusie dat ik niet de enige ben. Ik vertel die meneer dat ik niet de enige ben, om hem zo tijd te besparen met de hele procedure.

Hij blijft volhouden dat ik volgens zijn procedure moet werken. Heb je dan een plaat voor je kop of niet?

@Wouter: http://www.ziggo.nl/klant...atie-downloads/thuishelp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:01:
@ssj_gohan: IK betaal voor een product a 65 euro per maand. IK verwacht dan een goed werkend product. Ziggo kan dat niet leveren. Ik neem contact op met de helpdesk omdat er geen andere manier is om duidelijk te maken dat mijn internet niet goed functioneert.

Ik doe moeite om uit te zoeken ofdat het probleem bij mij ligt, of ergens anders. Via GoT kom ik tot de conclusie dat ik niet de enige ben. Ik vertel die meneer dat ik niet de enige ben, om hem zo tijd te besparen met de hele procedure.

Hij blijft volhouden dat ik volgens zijn procedure moet werken. Heb je dan een plaat voor je kop of niet?

@Wouter: http://www.ziggo.nl/klant...atie-downloads/thuishelp/
Ik ben bekend met de werking van helpdesken. En ben ook bekend met het niveau van de helpdesk van @home toendertijd. Maar je moet niet vergeten dat zij een heel protocol moeten doorlopen...en dat hij/zij daarom zo volhardend bleek vragen om bepaalde handelingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05 16:36
Hier ook sinds gisteravond niet meer vooruit te branden (3520). Ik heb nog nooit zo'n slechte internetverbinding gehad als de laatste anderhalve maand.

Een maand geleden een nieuw pakket aangevraagd (ex Casema) wat eind juni opgeleverd zou worden. Nooit meer iets van gehoord behalve dat ze 17 juni een brief stuurden dat het per 1 juli in zou gaan. En wat denk je? Eind juni hebben ze bedragen voor mijn oude én nieuwe pakket afgeschreven. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Anoniem: 54235 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:04:
[...]
Ik ben bekend met de werking van helpdesken. En ben ook bekend met het niveau van de helpdesk van @home toendertijd. Maar je moet niet vergeten dat zij een heel protocol moeten doorlopen...en dat hij/zij daarom zo volhardend bleek vragen om bepaalde handelingen...
Dat stug volhouden aan het protocol is nu juist de ellende van de meeste helpdesken.
Het personeel luistert niet en is niet in staat om in te schatten wanneer het zinvol is van dat protocol af te wijken. Zo heb ik een keer een dag 6 uur met de helpdesk van KPN gebeld, hetzelfde protocol minstens 15 keer doorlopen (vanaf de 2e keer gewoon telkens gedaan alsof ik die handelingen verrrichte), tot ik op een gegeven moment toevallig iemand aan de lijn kreeg die wist waar het aan lag (uiteindelijk lag de fout bij hen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 09:29

Jheroen

Jheroen

Dat is nu het verschil, indertijd bij casema kreeg je iemand aan de lijn die direct zaken kon en ging checken, nu loopt men allerlei protocollen door waardoor mensen ellenlang moeten wachten en nóg meer geirriteerd raken.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:31
Je had in mijn ogen ook gewoon even kunnen meewerken en op je router kunnen inloggen en dat ip-adres kunnen vertellen.

Hoe moet die helpdeskmedewerker weten of jij in staat bent om alles goed te testen? Ik vind dat de helkpdesk medewerker je netjes te woord heeft gestaan. Jij gaat alleen elke keer roepen "kijk maar op het forum". Zo werkt het gewoon niet, wat had je verwacht? Dat die helpdesk medewerker x aantal pagina's op zijn gemak gaat lopen doorlezen?

Ze hebben jou gegevens nodig om je verbinding door te testen, als je gewoon had mee gewerkt was je misschien allang geholpen geweest.

Dan had je gewoon een speedtest gedaan, deze was waarschijnlijk slecht geweest. Dan hadden ze netjes je lijn doorgemeten en gekeken of er iets fout zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266440

@JeFFJuH: We kunnen bij de helpdesk van Ziggo niet naar site's gaan zoals tweakers.net hebben ze geblokkeerd.

En zoals ssj_gohan al zei, wij moeten eerst verplicht een script doorlopen en de vaste vragen stellen. Voordat we dat gedaan hebben mogen we niet zelf dingen gaan roepen, krijgen we op ons donder van de hogere mannetjes. Dus beste wat je kan doen(het kost idd wat tijd) gewoon eerst even met dat mannetje aan de andere kant van de lijn meedoen. Ookal weet je dat het daar niet aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wouter schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:08:
[...]

Dat stug volhouden aan het protocol is nu juist de ellende van de meeste helpdesken.
Het personeel luistert niet en is niet in staat om in te schatten wanneer het zinvol is van dat protocol af te wijken. Zo heb ik een keer een dag 6 uur met de helpdesk van KPN gebeld, hetzelfde protocol minstens 15 keer doorlopen (vanaf de 2e keer gewoon telkens gedaan alsof ik die handelingen verrrichte), tot ik op een gegeven moment toevallig iemand aan de lijn kreeg die wist waar het aan lag (uiteindelijk lag de fout bij hen).
Ik werk bij een helpdesk van een bank, maar ook ik heb een protocol om te volgen, wijk ik af en ik vind de oplossing, dan is het goed. Maar als ik afwijk van het protocol, en de client iets totaal anders beloof, dan heb ik een probleem...ik wijk daarom zo min mogelijk af, tenzij ik natuurlijk zie dat meneer/mevrouw meerdere keren al heeft gebeld, dan lees ik eerst door wat is geweest en improviseer dan, maar de allereerste call is toch echt conform het protocol en geen stap daar vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janspj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 11:20
Zelfde probleem hier in Amersfoort.. En dit is niet van de laatste tijd, heb al een tijdje dat bepaalde websites het gewoon niet doen onbereikbaar zijn. Kan soms gewoon niet eens telebankieren of inloggen op mijn werk.. Als ik dan op de router van mijn buren inlog (met toestemming) die adsl hebben blijkt het gewoon wel te werken..
Sinds de laatste storing had ik gelijk al Tele2 aangevraagd, dit moet als het goed is vanaf maandag werken. Dan zeg ik mijn Ziggo abbo gelijk op
Had al z'n voorgevoel dat het hele Ziggo gebeuren alleen maar voor problemen zo zorgen.. Met Casema heb ik in al die jaren nog nooit een storing gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
12:37:56 Systeem
Welkom bij de Ziggo Klantenservice
Willem heeft de sessie betreeden!
U bent verbonden met Willem
12:38:01 Willem
Goedendag mevrouw, heer Wouter , u spreekt met Willem, wat kan ik voor u doen?
12:38:40 Wouter
hallo
12:38:49 Wouter

ik heb last van een internet storing
12:38:56 Wouter

Utrecht, 3551 xx
12:39:23 Wouter

ik heb net op advies van een andere helpdeskmedewerker m'n PC direct op het modem aangesloten en een tracert uitgevoerd naar diverse onbereikbare sites
12:39:40 Wouter

de tracerts slagen uiteindelijk wel, maar duren erg lang, de sites zijn in de browser echter niet te bereiken
12:40:16 Willem
Klopt, er is op dit moment een verstoring in de routering van sommige websites, hier wordt al aangewerkt om het op te lossen.
12:40:44 Wouter

ah, mooi dat er aan gewerkt wordt
12:40:53 Wouter

maar waarom staat er dan geen storingsmelding op de website
12:41:11 Willem
Om dat deze net bekend is!
12:41:23 Wouter
het probleem speelt bij veel mensen echter al sinds gisteravond

12:44:10 Wouter
Oh well, misschien houdt meneer Ziggo van lang doorfeesten en uitslapen :P
12:44:15 Wouter

ik wacht het wel even af :)
12:44:30 Wouter

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:45
Amersfoort ook hier. Internet werkt nauwelijks. Twee keer helpdesk gebeld, tuut tuut tuut verbinding verbroken. Heb nu 20mbit bij ziggo, wat zijn goede alternatieven voor ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:10
Met @Home had ik hier in Emmen nooit problemen met mijn verbinding, maar sinds dat het is overgegaan naar Ziggo verlies ik regelmatig mijn verbinding. Als ik dan mijn modem weer reset, doet hij het weer. Maar nu ik dat gemiddeld elke dag een keer moet doen, ben ik het wel flink zat.

En de helpdesk, tja... bellen helpt niet, want ik ga niet minimaal een half uur in de wachtrij staan. En op e-mail reageren ze blijkbaar niet (heb er al 3 gestuurd). Ik krijg zelfs geen bevestigingsmail dat ze hem aan het behandelen zijn... :( Ik denk maar dat ik eens een andere provider ga opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

ummm upc? zou verder niet weten, er is weinig meer over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161516

Dacht dat ik de dans zou ontspringen, maar sinds gisteravond ook problemen in Den Haag (2565), sommige websites (waaronder die van Ziggo zelf) zijn gigantisch traag, downloaden van nieuwsgroepen (via Eweka) bijna onmogelijk geworden. Eweka blijkt geen storingen te hebben op deze reader. Speedtest gedaan:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Jul 5 2008 om 13:18:52 UTC+0200)

Download : 493.2 KByte/sec
Upload : 110.2 KByte/sec
Connection : 1097.0 Conn/min
Ping test Nederland : 0.0 ms

Gek genoeg is mijn download zoals deze moet zijn, ping lijkt probleem te zijn.

Heb gebeld met helpdesk, en zoals hierboven door anderen al beschreven behoorlijk onbeschoft te woord gestaan: "er zijn geen technische problemen, uw modem werkt goed, dus het ligt aan uw pc". Yeah right, daarom hebben zoveel andere mensen precies hetzelfde probleem. "met andere mensen hebben wij niets te maken, het gaat om u". En tenslotte " als u geen tweede pc heeft om te controleren of het niet aan uw pc ligt, tjsa dan weigert u mee te werken aan een oplossing en kan ik niets voor u doen"

Maar goed...ik ben ook geen pc genie, maar het lijkt me echt sterk dat het aan mijn pc ligt.

Kan iemand met meer verstand van deze materie dan ik wellicht hier zijn licht op laten schijnen, wellicht door wat testjes die ik kan doen om te vinger op de zere plek te leggen zodat ik kan aantonen dat het aan Ziggo ligt en niet aan mijn pc?

Bij voorbaat dank,

grt,

drsYell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 22:11
Packetloss ook in het zuiden (4811)

Loss

8 10ms 31/ 100 = 31% 0/ 100 = 0% 81.23.225.26

Veel sites die niet of heel traag laden, het is niet best. Toen het nog gewoon Casema heette was het stabiel. Vroeger... :-)
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Jul 5 2008 om 13:29:30 UTC+0200)

Download : 970.4 KByte/sec
Upload : 136.8 KByte/sec
Connection : 529.0 Conn/min

[ Voor 24% gewijzigd door wvkreg op 05-07-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-05 12:47

MrMarcie

CFMoto 650MT

PC 3702 precies dezelfde ellende.

Ik snap dit niet. Casema 4,5 jaar geen enkel probleem, sinds de overgang naar Ziggo zeer regelmatig geklooi. Kan ik nu nog geld terugeisen of zo. Het kost me veel tijd en ergernis.

Is ADSL een optie. Want begin er zo zoetjes aan de balen van te krijgen. Heb eigenlijk 247 internet nodig om mijn werkzaamheden goed uit te kunnen voeren.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-05 12:47

MrMarcie

CFMoto 650MT

INFO UIT MOTOROLA MODEM
Downstream Value
Frequency 250000000 Hz
Signal to Noise Ratio 38 dB
Downstream Modulation QAM256
Network Access Control Object ON
Power Level -5 dBmV
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 1
Frequency 42000000 Hz
Ranging Service ID 8290
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 51 dBmV
Upstream Modulation [3] QPSK
[2] 16QAM

Signal Stats Value
Total Unerrored Codewords 77348519
Total Correctable Codewords 72
Total Uncorrectable Codewords 0
Iemand die hier verstand van heeft en weet of dit goede waardes zijn???

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Idem:

Frequency 242000000 Hz
Signal to Noise Ratio 36 dB
Power Level -1 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 2
Frequency 34000000 Hz
Ranging Service ID 8357
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 49 dBmV
Upstream Modulation [3] QPSK
[2] 16QAM

Signal Stats Value
Total Unerrored Codewords 1352699728
Total Correctable Codewords 1313543
Total Uncorrectable Codewords 11

Het duurt trouwens 12 seconden voordat het bericht in dit forum staat.
Na het klikken op verstuur bericht is het 10 seconden wachten.... 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door wvkreg op 05-07-2008 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82219

Ook problemen hier PC 2461

Merk het niet echt aan de download snelheid of websites, maar vooral tijdens gamen

World of warcraft

Als ik op mijn server inlog heb ik 30 sec tot 1 min lag en na 2-3 min knal ik eruit
Log ik in op een andere server dan waar ik normaal op speel, is alles top 20 ms ping en word er niet uit gekicked

Heb op wow forum gepost en tot nu 10 reacties gehad van nederlandse ziggo klanten die het zelfde hebben als ik

Vind wel raar probleem dat het op 1 server is en alleen waar je vaak op speelt, heb testje gedaan

Ik kan zonder problemen inloggen op server waar een andere speler wel weer problemen mee heeft sinds vannacht....

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 82219 op 05-07-2008 13:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82219

na half uur wachten iemand aan de lijn gehad.

Tijdens updaten van network is er iets fout gegaan wat nu deze storingen veroorzaakt ( altijd tijdens het updaten van het netwerk.... )

Hij kon me geen tijd geven, maar ze zijn er mee bezig

Moeten we het maar mee doen dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-05 22:03
heb net gebelt ze hebben storing in het casema gebied waardoor site's traag laden.
wat ik dus ook merk maar goed het maakt me niet uit heb tenminste weer internet.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:51
TFHfony schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 11:18:
Packet loss issue speelt al weer sinds gisteren avond laat. Web pagina's komen met horten en storen binnen. Soms vliegt het om daarna weer een time out te krijgen.

Zoveel problemen als de laatste 1 1/2 maand heb ik in de jaren er voor nog nooit gehad met Casema...

/edit/
En ik dacht: Goh, weet je wat: Ik zal mijn plicht als trouw lid eens doen en even bellen met de helpdesk... 0900-1884, postcode ingevoerd, keuze , keuze 4, keuze 2, Nogmaals postode.. tuut tuut tuut. Verbinding verbroken.
Nou ja, kan gebeuren! Dus TFH doet het hele rondje nog een keer en weer direct de verbinding verbroken. Volgens mij heeft de telefonische helpdesk ook een beetje last van packetloss :-(
Hehe... gebeurde mij net ook een paar keer, servicedesk is onbereikbaar. In het voorlaatste menu maar optie 1 geprobeerd ipv 2 (storing op tv ipv internet), daar kreeg ik de melding dat de wachttijd meer dan 10 minuten is. Denk dat meer mensen die optie 1 hebben geprobeerd :-)

Verbinding ook hier (Den Haag 2564) af en toe vooroorlogs traag, speedtest krijgt zn downloadtest niet eens uitgevoerd... andere sites lopen dan weer gewoon als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-03-2023

L3TUC3

GoT vegetable?

Binnenstad Utrecht hier. Ik heb ook last van langzaam ladende pagina's. Fok.nl staat nu al een paar minuten te laden, maar tweakers gaat wel vrij rap.

Lijkt nogal wat packetloss te zijn.

PING static.ziggo.nl (213.51.129.54): 56 data bytes
--- static.ziggo.nl ping statistics ---
5 packets transmitted, 0 packets received, 100% packet los

:+

[ Voor 30% gewijzigd door L3TUC3 op 05-07-2008 15:11 ]

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
alle fun sites zijn onbereikbaar, web logs e.d. fok dumpert etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:53
fun sites???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mach!-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-05 11:40

-Mach!-

Machoman #UnrealTournament

Ik had net met ut spelen ook last van een gigantische paket loss van 35% tot wel 55%.

ut=life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:53
Nou hier in Spakenburg (vlakbij Amersfoort) is het surfen niet te doen.

Ping stats naar tweakers.net:
Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 36, ontvangen = 23, verloren = 13
(36% verlies).
En dit is ook sinds gisteravond zo. Eerst dacht ik dat het aan FireFox 3 lag maar vanochtend hoorde ik van me ouders dat die er ook last van hadden (en dat zijn geen diehard internetters ;) )

Overigens gaat het downloaden wel gewoon op volle snelheid (1.4 MB/s)

edit:
Even over de signaal waardes hierboven:
downstream +5 tot -5 zijn hele goede waardes
-5 tm -13 zijn ook nog steeds goed
alles onder de -13 is slecht (waarschijnlijk is je AOP niet goed)

Upstream:
deze mag van +42 tm +60 zijn zover ik dat nog uit me hoofd weet ;)

SNR (signal to noise ratio)
+32 of hoger is goed (hoger is beter)

mijn waardes: SNR 35db, downstream -5, upstream +48

[ Voor 28% gewijzigd door The-Source op 05-07-2008 16:15 . Reden: signaal waardes toegevoegd ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Storing is dus inmiddels bekend bij Ziggo, ik kan het helaas niet zien op de website van Ziggo want die is hier onbereikbaar.

Wederom in het weekend een storing. Toch jammer voor ze, met Casema nooit problemen. Snap niet wat ze aan het doen zijn bij Ziggo.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:17

AMDFreak

Intel is zo..

ik heb hier ook extreem veel last van packetloss enz..
Sommige pagina's lijkt het alsof je nergens last van hebt.. Maar anderen.. pff.

En het ging allemaal zo stabiel vroeger.. ;(

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
weet echt niemand het standaard wachtwoord/gebruikersnaam combi van de draadloze sitecom router(54G turbo)

[ Voor 10% gewijzigd door Gijs007 op 05-07-2008 17:29 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106281

Voor dat ding dat je bij Casema kreeg is het
kabel
kwaliteit

Staat er ook gewoon bij.

Zou het maar snel veranderen, je gaat je er kapot aan ergeren als je weer eens moet kijken waarom het internet er weer eens uit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:05
Nou ik zal de moeite maar nemen, hier in Nieuwegein is de snelheid weer normaal. Moeten natuurlijk ook de positieve zaken melden, dus is er een storing dan melden, maar is het voorbij neem dan ook even de moeite om te vertellen dat het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
ipje schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 18:11:
Nou ik zal de moeite maar nemen, hier in Nieuwegein is de snelheid weer normaal. Moeten natuurlijk ook de positieve zaken melden, dus is er een storing dan melden, maar is het voorbij neem dan ook even de moeite om te vertellen dat het is opgelost.
Hier (Den Haag 2564) zo te zien ook weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154284

Hier in 2565 Den Haag eindelijk ook geen problemen meer, na een hele dag van gekloot.
Met casema jaren lang nauwelijks problemen gehad, ja het lag er af en toe een kwartiertje uit maar ziggo, ik snap niet dat ze iets wat zo goed draaid met alleen een andere naam zo kunnen verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58690

MrMarcie schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 13:36:
INFO UIT MOTOROLA MODEM
Signal to Noise Ratio 38 dB
Power Level -5 dBmV

Upstream Value
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 51 dBmV

Iemand die hier verstand van heeft en weet of dit goede waardes zijn???
Prima ! ;)
wvkreg schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 13:38:
Idem:
Frequency 242000000 Hz
Signal to Noise Ratio 36 dB
Power Level -1 dBmV

Upstream Value
Channel ID 2
Frequency 34000000 Hz
Ranging Service ID 8357
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 49 dBmV
Ook prima! ;)

Dus in beide gevallen problemen aan het netwerk gedeelte waaraan jullie hangen, dus na het wijkcentrum/glasvezel trace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
inderdaad, seems to be back to normal.. 4811

[ Voor 13% gewijzigd door wvkreg op 05-07-2008 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:29
Gijs007 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 17:28:
weet echt niemand het standaard wachtwoord/gebruikersnaam combi van de draadloze sitecom router(54G turbo)
Ik ga er dan vanuit dat je de Sitecom WL-173 hebt.
Hierbij is het admin/admin.
Mocht dit echt niet werken, dan moet je hem resetten.

Dit doe je door de stekker eruit te halen.
Dan de resetknop indrukken, deze ingedrukt houden en de stekker terugplaatsen.
Hierbij nog 10 sec. de resetknop ingedrukt houden.
Hierna zal de router geheel gereset moeten zijn en kan je hem naderen via 192.168.0.1 met gebruikersnaam en wachtwoord admin/admin

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188596

Gijs007 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 17:28:
Standaard was bij het mij admin/admin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het lijkt er op dat mijn internet hier in 3552 weer back to normal is.
Haal weer de normale snelheid van ~1850 KB/s en ping is weer rond de 10 ms zonder packetloss.

Gelukkig duurde het ditmaal niet zo lang als de vorige storing die een heel weekend duurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16536

Het was hier (utrecht) vandaag ook weer raak... packetloss en een trage verbinding. Ook een tijdje totaal geen verbinding gehad terwijl de modem wel up was. Ik kan in mijn router mijn MAC adres veranderen (op die manier krijg je een nieuw extern ip) en ik kreeg ook wel netjes steeds een ander IP (dus DHCP bereikbaar) maar geen verbinding naar buiten verder.

Nu lijkt alles weer goed, downloadspeed weer normaal 2500K/sec, ping van ongeveer 4ms naar m'n gateway en geen packetloss... Misschien was het onaangekondigd onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:37
Anoniem: 16536 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 19:52:
Nu lijkt alles weer goed, downloadspeed weer normaal 2500K/sec, ping van ongeveer 4ms naar m'n gateway en geen packetloss... Misschien was het onaangekondigd onderhoud.
Onaangekondigd onderhoud? Ha ha, leuk gevonden! Ziggo mocht willen dat ze meer van die klanten hadden zoals jij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16536

rowicom schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 20:33:
[...]

Onaangekondigd onderhoud? Ha ha, leuk gevonden! Ziggo mocht willen dat ze meer van die klanten hadden zoals jij ;)
Nou, ben momenteel werkzaam op de 2e lijn van een grote ISP, en heb meerdere ISP's van binnen gezien. Onaangekondigd onderhoud is niets nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211516

heb niet echt problemen maar af en toe slipt internet hellemaal dicht.
na 10 mbit.
anders heb ik 18 mbit wat normaal nooit zo hoog heb.
upstream signal was eerder 39 wat dus net te laag was
freq was ook eerder iets rond de 720000000

Downstream Value
Frequency 482000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 39 dB
Power Level 9 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 1
Frequency 58400000 Hz Ranged

Power Level 43 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
MdO82 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 18:55:
[...]

Ik ga er dan vanuit dat je de Sitecom WL-173 hebt.
Hierbij is het admin/admin.
Mocht dit echt niet werken, dan moet je hem resetten.

Dit doe je door de stekker eruit te halen.
Dan de resetknop indrukken, deze ingedrukt houden en de stekker terugplaatsen.
Hierbij nog 10 sec. de resetknop ingedrukt houden.
Hierna zal de router geheel gereset moeten zijn en kan je hem naderen via 192.168.0.1 met gebruikersnaam en wachtwoord admin/admin
ik ben er al achter het standaard wachtwoord is draadloos...
beetje vreemd dat iedereen admin heeft behalve ik.
(heb er gewoon een woordenboekaanval er bij gepakt ;) )

btw internet is weer normaal, was er iets met de dns servers of zo?
na ja ik ga open dns instellen denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211516 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 23:44:
heb niet echt problemen maar af en toe slipt internet hellemaal dicht.
na 10 mbit.
anders heb ik 18 mbit wat normaal nooit zo hoog heb.
upstream signal was eerder 39 wat dus net te laag was
freq was ook eerder iets rond de 720000000

Downstream Value
Frequency 482000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 39 dB
Power Level 9 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 1
Frequency 58400000 Hz Ranged

Power Level 43 dBmV
Nee, dit kan ik niet echt goed keuren, downstream van +9 is net iets te hoog.
Upstream is te net wat te laag, zou eerdere 50/0 moeten zijn met een SNR van 35/36.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172656

Weet iemand welke digitale ontvanger word meegeleverd bij het pakket van Ziggo Z1? Kan dit nergens terug vinden en zou het wel graag willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58690 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:05:
[...]

Upstream is te net wat te laag, zou eerdere 50/0 moeten zijn met een SNR van 35/36.
altijd al +8 db geweest nooit lager eerder hoger zelfs +10

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/290630766.png

is wat ik nu haal op z'n snelst atm zit ik tough op 10 mbit 1 mbit upload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
Hebben meer mensen in omgeving Emmen (7824) problemen met de internetverbinding? Ik merk zelf inmiddels een aantal keer per dag dat de verbinding er even uitligt. Soms komt hij vanzelf weer online na een paar minuten, soms moet ik de modem even resetten. En de helpdesk kan me weer eens niet helpen. Zij geven het natuurlijk mijn router op de kop 8)7, terwijl deze juist netjes aangeeft dat deze het IP-adres niet kon vernieuwen. En als ik de kabel rechtstreeks in m'n PC druk blijft het probleem. Laatst kreeg ik zelfs een keer 192.168.100.1 als ip-adres aangewezen :X.

Hoe kan ik trouwens op mijn kabelmodem komen om te kijken hoe sterk het signaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier in enschede trouwens.
had ik gebeld volgens hun zou het 12 mbit moeten halen terwijl ik voor 20mbit verbinding betaal.
vevolgens ook gezet hey hey hey ik heb geen 12 mbit verbinding maar 20.
blijft ie volhouden.
zo nu haal ik 6 mbit dat wel weer veelste traag is volgens hem.
krijg zo idee dat @home gebied nog steeds @home klanten service zit en geen nieuwe van ziggo.
oftewel daar komt slechte service vandaan als iemand af vraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Anoniem: 172656 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:58:
Weet iemand welke digitale ontvanger word meegeleverd bij het pakket van Ziggo Z1? Kan dit nergens terug vinden en zou het wel graag willen weten.
Humax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:13
Marcj schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:20:
Hebben meer mensen in omgeving Emmen (7824) problemen met de internetverbinding? Ik merk zelf inmiddels een aantal keer per dag dat de verbinding er even uitligt. Soms komt hij vanzelf weer online na een paar minuten, soms moet ik de modem even resetten.
Heb ik nu 2x gehad. 1x om één uur 's nachts en de volgende ochtend deed alles het weer.
Eergister om 18.00 en om 21.00 was het weer terug, echter pas nadat ik de modem had gereset..
(ik zit echter in provincie utrecht 375x)

[ Voor 3% gewijzigd door ScuL op 06-07-2008 12:51 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:17

AMDFreak

Intel is zo..

Wij hebben sinds 2 weken zo'n Humax decoder ontvangen..
Alleen nu staan alle kanalen op zwart (ook rtl4, sbs6 enz.. ) "E19 Preview verlopen" erhh, Zit dit niet gewoon in dat digitale pakket :?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
AMDFreak schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:54:
Wij hebben sinds 2 weken zo'n Humax decoder ontvangen..
Alleen nu staan alle kanalen op zwart (ook rtl4, sbs6 enz.. ) "E19 Preview verlopen" erhh, Zit dit niet gewoon in dat digitale pakket :?
Je hebt een proefperiode van 2 weken. Dan kan je alle kanalen zien. Na deze proefperiode moet je jouw smartcardnummer registreren bij ziggo. Als je dit gedaan hebt kun je gewoon weer tv kijken. (Alleen de kanalen die je hebt aangegeven bij ziggo kun je zien)

[ Voor 5% gewijzigd door tdn135 op 06-07-2008 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
ScuL schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:43:
[...]

Heb ik nu 2x gehad. 1x om één uur 's nachts en de volgende ochtend deed alles het weer.
Eergister om 18.00 en om 21.00 was het weer terug, echter pas nadat ik de modem had gereset..
(ik zit echter in provincie utrecht 375x)
Rond die tijd eergisteren kreeg ik dus dat vreemde IP-adres en kon ik meer dan 2 uur geen verbinding krijgen. Dat dit een keertje gebeurt is niet erg (ik betaal niet voor 99.9% ofzo), maar dagelijks wordt wel erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:53

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik heb net nog eens gebeld, meteen iemand aan de lijn dus dat scheelt!

Ik vroeg wanneer nou eindelijk eens de regio Enschede/haaksbergen/hengelo werden omgezet naar de nieuwe snelheden.
Hij vertelde me dat het dus eind van deze maand ging gebeuren en dat er nog weer een nieuw alles in 1 pakket bij kwam. Namelijk Alles in 1 : Basis.

Maja mooi kloten nu kan ik nog een maand gaan wachten :<

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:51
dreameater schreef op zondag 06 juli 2008 @ 14:53:
...en dat er nog weer een nieuw alles in 1 pakket bij kwam. Namelijk Alles in 1 : Basis.
Deze is er volgens mij toch al echt :)

Trouwens nog een vraagje he, ik werd gisteren gebelt door ziggo (na 4x op de site een terugbelafspraak te hebben gemaakt).

Ze gaan mijn oud @home spul nu op mijn verzoek omzetten naar het alles in 1 pakket extra van Ziggo en dat kon max. 2 weken duren.

Echter werd mij verteld dat voor mijn 2de telefoonlijn (bij @home) geen portering kan worden gedaan. Ze kunnen alleen mijn hoofdnummer meenemen en voor de 2de lijn krijg ik een nieuw nummer. Nu vind ik dat niet zo'n hele grote ramp, maar @home is nu toch Ziggo dus wat valt er te porteren.

Weet iemand of dit klopt?

[ Voor 56% gewijzigd door knorde op 06-07-2008 15:13 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211516 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:05:
[...]

altijd al +8 db geweest nooit lager eerder hoger zelfs +10

[afbeelding]

is wat ik nu haal op z'n snelst atm zit ik tough op 10 mbit 1 mbit upload
Hoe is de opstelling ?
Modem aan het AOP (waar de groene kabel binnenkomt) en wat voor AOP zit erop ?
En wat voor splitter wordt er gebruikt, PDF65 of CTU04 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-04 16:51
Maar weer een positief verhaal.
Vorige week mijn Alles-in-1 pakket binnen gekregen. Netjes na zo'n twee weken na aanvraag. Gisteren aangesloten en toen bleek ik mijn modem niet te kunnen registreren. Na wat informeren op het Ziggo forum heb ik vanochtend de helpdesk gebeld om mijn MAC id van het modem door te geven. Een paar uur later het modem opgestart en voila, verbinding, 7790 kb/s down- en 1398 kb/s upload. Een hele vooruitgang op de 1500/512 die ik had.
Telefonie moet nog worden geporteerd, digitale tv zal ik later deze week eens aansluiten. Maar tot nu toe, niks te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 13:39

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Alles werkt hier gelukkig inmiddels.
De monteur is hier langsgeweest en gaf te kennen dat de kabel in de wijkcentrale lost gehaald was.
In dit geval had ik aan kunnen sluiten tot ik een ons woog maar zou nooit verbinding hebben kunnen maken in dit geval.
Nu maar afwachten of ik geen rekening ga krijgen voor de betreffende monteur.
Verder had ik een klachtenmail gestuurd vorige week vrijdag en kreeg ik afgelopen woensdag telefoon.
Aangezien ik op dat moment niet in staat was de telefoon op te nemen is mijn voicemail ingesproken door de betreffende ziggo medewerker.
Deze gaf te kennen dat ik niet bereikbaar was en dat ik wanneer het probleem zich nog steeds voordeed nogmaals met ziggo moest bellen.
Een zelfde mail heb ik ook ontvangen van ziggo.
Alles werkt hier naar behoren en kan ik tv kijken,radio luisteren en bellen.
Internet is nog bij mijn huidige provider (online voorheen orange voorheen wanadoo :O )

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
Ik zat net even in mijn modem te kijken en het signaal lijkt goed. Maar in de logs zie ik regelmatig de volgende regels staan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2008-07-06 21:08:21 3-Critical  D003.0  DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
2008-07-06 21:08:14 3-Critical  R002.0  No Ranging Response received - T3 time-out
2008-07-06 21:08:09 3-Critical  R007.0  Unicast Ranging Received Abort Response - Re- initializing MAC
2008-07-06 21:06:30 3-Critical  D003.0  DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
2008-07-06 21:06:22 3-Critical  R002.0  No Ranging Response received - T3 time-out
2008-07-06 21:06:08 3-Critical  R003.0  Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted
2008-07-06 21:06:08 3-Critical  R002.0  No Ranging Response received - T3 time-out
2008-07-06 21:05:28 3-Critical  R007.0  Unicast Ranging Received Abort Response - Re- initializing MAC
2008-07-06 21:05:10 3-Critical  R002.0  No Ranging Response received - T3 time-out
2008-07-06 21:04:50 3-Critical  T001.0  SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing

Bij de DHCP WARNING verlies ik dus mijn IP-adres en kan ik even nergens meer verbinding mee krijgen. Morgenvroeg toch nog maar eens proberen met de helpdesk te bellen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-05 16:17
Anoniem: 211516 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:34:
hier in enschede trouwens.
had ik gebeld volgens hun zou het 12 mbit moeten halen terwijl ik voor 20mbit verbinding betaal.
vevolgens ook gezet hey hey hey ik heb geen 12 mbit verbinding maar 20.
blijft ie volhouden.
zo nu haal ik 6 mbit dat wel weer veelste traag is volgens hem.
krijg zo idee dat @home gebied nog steeds @home klanten service zit en geen nieuwe van ziggo.
oftewel daar komt slechte service vandaan als iemand af vraagt
ik neem aan dat in jouw gebied ze nog geen 20megabit kunnen leveren en dat dat daardoor je max huidige snelheid 12megabit is.
En dat die medewerker het zelf niet goed begrijpt en daardoor het niet weet uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:10

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Wij hebben een week of 3 geleden ook het Z3 pakket besteld en komen van @home intensief af.
Tot op heden nog niks ontvangen, behalve 3 telefoontjes met de vraag of we een wijziging van ons abonnement hebben doorgegeven lol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
Ik ben dus nieuw met het hele kabelinternet verhaal. Sinds afgelopen weekend overgestapt van jarenlang contract met Planet adsl. Ik dacht dat het modem verhaal wel min of meer gelijk zou zijn als dat van de adsl modems maar ik kom er achter dat dat niet het geval is.
Ik zit met de volgende setup:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
                                   meterkast
+------------------------------------------+
|                                          |
| +-------+    +----------+   +---------+  |
| | modem |----|  switch  |---| server1 |  |
| +-------+    +----------+   +---------+  |
|                   |                      |
+----------------+  |                      |
                 |  |         +---------+  |
                 |  >---------| server2 |  |
                 |  |         +---------+  |
                 +--|----------------------+
                    |
                    |                              1e verdieping
                    |      +-----------------------------------+
                    |      |                                   |
                    |      | +---------------+   +----------+  |
                    >--------| router + wifi |---| computer |  |
                           | +---------------+   +----------+  |
                           |        |                          |
                           +--------|--------------------------+
                                    |
                                    |     +---------+
                                    >-----| laptop1 |
                                    |     +---------+
                                    |
                                    |     +---------+
                                    >-----| laptop2 |
                                    |     +---------+
                                    |
                                    |     +---------+
                                    >-----| appletv |
                                    |     +---------+
                                    |
                                    |     +------------+
                                    >-----| squeezebox |
                                          +------------+

Server 1 en 2 zitten op een switch aangesloten en staan samen met het router/modem in de meterkast beneden. Beide servers krijgen een fixed, handmatig ip adres toegewezen. De router op de eerste verdieping krijgt bekabeld een ip adres van het (adsl) modem op lan poort 1. Een computer workstation krijg bekabelt ook een ip van de router beneden. Alle wifi apparaten krijgen een ip van het wifi gedeelte van de router boven.
Deze setup houdt geen stand met een kabelmodem gezien het feit dat deze niet fungeert als router. Hoe zit het met de switch beneden? Moet deze vervangen worden door een router? Een switch kan voorzover ik weet niet direct achter het Motorola modem, toch? Ik wil beide servers benden houden.
Een alternatief zou zijn om een extra netwerkaansluiting op server1 te zetten om zo een router te creëren. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Anoniem: 58690 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:05:
[...]

Hij zit zo te zien gewoon dicht bij de wijkkast, getuige het sterke inkomende signaal en de goede SNR (hoger is altijd beter). Het verklaart ook het lage upstream power level: het modem regelt zijn eigen zendsterkte a.d.h.v. de kwaliteit van de verbinding (tot max. +58 dBmV, bij een erg slechte verbinding); aangezien de afstand kort is en de bekabeling blijkbaar goed, is er weinig zendvermogen nodig. Er kan dus in algemene zin nooit sprake van een te laag upstream vermogen zijn. +9 dBmV inkomend is inderdaad aan de hoge kant, maar in principe valt het nog net binnen de toegestane marges en ik verwacht eigenlijk ook niet echt dat de problemen hierdoor veroorzaakt worden.
Hoe is de opstelling ?
Aan de bekabeling/aansluiting zal het dus hoogstwaarschijnlijk niet liggen; het signaal is eerder te sterk dan te zwak.

Op technisch vlak heb ik niet echt veel te klagen, maar administratief is @Home/Ziggo één grote bende. Ik snap niet dat mensen nog zo goedgelovig zijn en zich iedere keer weer af laten schepen. Het enige dat ze lijken te kunnen is het afschuiven van problemen naar andere afdelingen en termijnen noemen (die ze vervolgens niet nakomen), zodat ze weer een paar weken van je af zijn. Ik heb inmiddels weer herhaaldelijk contact met de helpdesk gehad en meermaals hebben ze me valse toezeggingen gedaan m.b.t. levering. Ook zou ik teruggebeld worden, maar uiteraard is dit niet gebeurd.

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
@Comakip: Waarom wissel je de router en switch niet van plaats? Nu zouden server 1 en server 2 via de switch naar de router moeten, en dan weer terug via de switch naar de modem. Je hebt aan 1 router en 1 swtich genoeg. Meerdere routers op het netwerk plaatsen wil je niet, omdat die van buiten dan onbereikbaar worden, of je moet in beide routers poorten gaan forwarden. Nog los van het feit dat 1 router in fete voor jan doedel bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComaKip
Klaus_1250 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:06:
@Comakip: Waarom wissel je de router en switch niet van plaats? ...
Deze heb ik liever boven staan omdat ik dan in de tuin achter het huis goed draadloos bereik heb. Ik kan het natuurlijk wel (nog) eens proberen. Met maar één bedrade pc boven heb ik die switch niet eens nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Als je hem echt wil/moet laten staan, dan kabeltje van de modem naar de router boven, en vandaar weer een kabeltje naar beneden naar de switch. Dan heb je wel alleen een dubbele kabel. Bij de andere oplossingen moet je extra apparatuur aanschaffen, alleen dat is feitelijk niet nodig, hooguit uit praktische overwegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
Ik ben even de weg kwijt... en Ziggo ook, geloof ik.

Momenteel heb ik cable basic van WanadooOrangeOnline en tv van CasemaZiggo. Ik wil graag overstappen naar Ziggo alles-in-1, vanwege dubbele snelheid tegen dezelfde prijs. De vraag is nu: per wanneer kan ik overstappen?

In dit topic lees ik dat Online-klanten (het oude Wanadoo/Orange dus) met een opzegtermijn van een maand zitten, dus dan zou het per half augustus/1 september kunnen. Een mailtje naar de Ziggo-helpdesk gaf als antwoord dat ik eerst mijn jaarabonnement moet uitzitten bij Online. Op de site van Online staat dat ik geen vaste contractstermijn heb, wat weer wijst naar een opzegtermijn van een maand. En een telefoontje met de helpdesk van Online werd doorgeschakeld naar de helpdesk van Ziggo, waar me net werd verteld dat Ziggo mijn abonnement bij Online drie maanden voor het aflopen van de contractstermijn kan opzeggen, waarna ik per direct zou kunnen overgaan naar Ziggo.

Wat is het nou? Eén maand opzegtermijn, of een jaarcontract uitzitten, of kan ik drie maanden voor het einde van mijn jaarcontract al overstappen? Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162418

Pff...nog steeds een ramp hier.

Wij hadden het Alles-in-een-plus pakket genomen, maar we staan daar blijkbaar in het systeem als een Alles-in-een-extra. We hebben ook nog niks van dit pakket ontvangen. Digitale ontvanger nog niet gekregen en mijn smartcard op mijn PVR krijgt een E-19...terwijl ik de PVR meteen heb aangemeld.

Ik heb zo'n vermoeden dat ze weer ( 3e x) vergeten zijn om ons abo te wijzigen. Blijf bellen, maar situatie blijft hetzelfde...krijg alleen steeds brieven dat er een monteur langs komt...die alleen nooit verschijnt op de aangewezen datum. Dit terwijl er al eens een monteur langs is gekomen begin juni.

Overigens betalen we nu voor het Z3 internet. ( Ongewild )
resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/293065140.png

Klopt erg veel van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Enschede ...
  • 26-5 aangemeld voor Ziggo family dienst a 49,95, omdat dit gewoon goedkoper is dan mijn huidige internet 47,95 is, en nog eens 17 euro per maand voor analoge kabel betaal.
  • 20-6, niks van Ziggo gehoord, weer gebeld, wordt binnen een week geregeld.
  • 7-7, niks van Ziggo gehoord, weer gebeld. Staat verkeerde abonnement in de computer. Ik ga met hoofdkantoor bellen over de decoder.
Op mijn vraag hoe ik het verschil terug krijg per 26-5 (in mei is er een extra maand vooruit gefactureerd) wordt ik verbonden met de administratie. Kreeg daar een niet al te representatieve dame die nogal heetgebakerd was en me niet kon/wilde helpen, omdat ik geen contract heb per 26-5.
Op mijn opmerking dat Ziggo's administratieve puinhoop los staat van het feit dat ik per 26-5 een overeenkomst heb werd de situatie al niet veel beter.

Toen ik daar bovenop (was de wijze waarop de dame van facturering mij aansprak en onderbrak, erg onbeschoft allemaal) melde dat dit gesprek van 7-7 ook opgenomen werd, schoot ze volledig uit de slof.
Begon te roepen dat je een gesprek alleen maar mag opnemen met toestemming van de ander (onzin: Een telefoongesprek opnemen dat je zelf voert, mag je dus opnemen - ook wanneer je dat niet meldt aan de tegenpartij. Alleen het heimelijk opnemen van zo'n gesprek zonder deelnemer te zijn is dus strafbaar (tenzij je toestemming hebt van één van de deelnemers).
Ook voor de rede was ze niet vatbaar en ik werd weer terug gebonjourd naar de afdeling verkoop.

Daar eindelijk iemand die toegaf, dat niemand mij kon helpen. Administratie niet, Facturering niet, niemand. Wel grappig om te zien dat een student/call center medewerker professioneler overkomt dan iemand van de afdeling facturatie.

Punt is nu, hoe ga ik dit geld terug krijgen? Natuurlijk, op dit moment gaat het maar over 30 euro (deze maand 45) maar ik vind gewoon dat Ziggo geen recht heeft op dit geld.

Email? Aangetekende brief?

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:56

JME

zeg maar Jamie

Ik heb al maanden een probleem met mijn Ziggo (voorheen Casema/Orange) kabelinternet. Het Motorola kabelmodem vliegt er meerdere malen per dag uit en staat dan maar wat op het derde lampje te knipperen. Als na verloop van tijd de verbinding terugkomt, moet ik eerst mijn router (Linksys BEFSR41) resetten om weer verbinding te krijgen. Overigens valt de verbinding ook regelmatig weg als ik de router er niet tussen zet.
Vele telefoontjes met de helpdesk hebben uiteindelijk geleid tot een monteur die een stekkertje kwam vervangen en later nog een nieuw filter dat ik zelf heb mogen installeren. Niets helpt.
Volgens de helpdesk zit het probleem in mijn router. Het feit dat het ook mis gaat als de router er niet tussen zit, maakt volgens Ziggo niet uit :? Alle instellingen die zij van afstand kunnen checken zijn goed, dus (???) het moet wel aan mijn router liggen. Volgens de helpdesker zou het iets met de DHCP instellingen van de Linksys te maken hebben en dit zou een probleem zijn dat sinds een poosje bij Linksys bekend is. Op de website zou nu sinds een maand een update te downloaden zijn. Helaas is de laatste beschikbare Linksys update van 2006 :? Kortom, ik ben weer bij af 8)7

Met die knakkers van Ziggo kom ik er niet uit. Herkent iemand wellicht mijn probleem en hebben jullie nog tips? Ik word er zo moedeloos van... |:(

Ik zal blij zijn als eind dit jaar het glas van XMS beschikbaar is in onze buurt... :P

[ Voor 3% gewijzigd door JME op 07-07-2008 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-05 11:51
JME schreef op maandag 07 juli 2008 @ 16:59:
Ik heb al maanden een probleem met mijn Ziggo (voorheen Casema/Orange) kabelinternet. Het Motorola kabelmodem vliegt er meerdere malen per dag uit en staat dan maar wat op het derde lampje te knipperen. Als na verloop van tijd de verbinding terugkomt, moet ik eerst mijn router (Linksys BEFSR41) resetten om weer verbinding te krijgen. Overigens valt de verbinding ook regelmatig weg als ik de router er niet tussen zet.
Vele telefoontjes met de helpdesk hebben uiteindelijk geleid tot een monteur die een stekkertje kwam vervangen en later nog een nieuw filter dat ik zelf heb mogen installeren. Niets helpt.
Volgens de helpdesk zit het probleem in mijn router. Het feit dat het ook mis gaat als de router er niet tussen zit, maakt volgens Ziggo niet uit :? Alle instellingen die zij van afstand kunnen checken zijn goed, dus (???) het moet wel aan mijn router liggen. Volgens de helpdesker zou het iets met de DHCP instellingen van de Linksys te maken hebben en dit zou een probleem zijn dat sinds een poosje bij Linksys bekend is. Op de website zou nu sinds een maand een update te downloaden zijn. Helaas is de laatste beschikbare Linksys update van 2006 :? Kortom, ik ben weer bij af 8)7

Met die knakkers van Ziggo kom ik er niet uit. Herkent iemand wellicht mijn probleem en hebben jullie nog tips? Ik word er zo moedeloos van... |:(

Ik zal blij zijn als eind dit jaar het glas van XMS beschikbaar is in onze buurt... :P
Dat is precies hetgene wat ik heb. Ik heb ook een motorola router met daarachter een Linksys WRT54GL met Tomato geinstalleerd. Om de zoveel tijd, meestal om de dag (dus niet zo vaak als jou), valt internet in één keer weg. Als je kijkt in het control panel staat alles nog goed, met een goed IP-adres. Als je dan release en renew doet (op de router, niet op mijn pc...), dan pakt hij soms eerst
192.168.200.1 (volgens mij), waarna het meestal na een tijdje automatisch weer overgaat naar het juiste 83.x.x.x IP adres met bijbehorende DNS servers en gateway.

Ik woon in Zoetermeer, Zuid-Holland. Zit bij ziggo en heb Z2 (in zoverre; ik heb 920 kilobytes down en 100 kilobytes up (inplaats van 150) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
@chessspider: heb je de DHCP-functie in de modem aanstaan? Dat gaat sowieso niet lekker werken, zodra internet er even uit ligt, gaat de modem interne adressen uitgeven, waardoor de Linksys die gaat gebruiken. Dat gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-05 17:47
Tuurlijk wel want die DHCP lease van het modem is zeer kort. Zodra Ziggo weer beschikbaar is zal de router daar weer een IP adres van krijgen.

[ Voor 54% gewijzigd door Ascathon op 07-07-2008 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
ChessSpider schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:16:
[...]

Dat is precies hetgene wat ik heb. Ik heb ook een motorola router met daarachter een Linksys WRT54GL met Tomato geinstalleerd. Om de zoveel tijd, meestal om de dag (dus niet zo vaak als jou), valt internet in één keer weg. Als je kijkt in het control panel staat alles nog goed, met een goed IP-adres. Als je dan release en renew doet (op de router, niet op mijn pc...), dan pakt hij soms eerst
192.168.200.1 (volgens mij), waarna het meestal na een tijdje automatisch weer overgaat naar het juiste 83.x.x.x IP adres met bijbehorende DNS servers en gateway.

Ik woon in Zoetermeer, Zuid-Holland. Zit bij ziggo en heb Z2 (in zoverre; ik heb 920 kilobytes down en 100 kilobytes up (inplaats van 150) ).
Dit klinkt als het probleem waar ik ook last van had. Vanochtend heb ik iemand van Ziggo helpdesk aan de telefoon gekregen (binnen 5 minuten!) en die heeft mijn modem een firmwareupgrade gegeven. En tot nu toe werkt alles weer perfect. Moet het nog wel een paar dagen aankijken uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb nog nooit ergens een klacht ingediend over een bedrijf, maar nu word het wel heel gek. Ik heb nu al 3 weken geen digitale tv, maar de klantenservice is gewoon niet bereikbaar. Zit nu weer 20 minuten in de wacht, en het enige wat ik hoor is dat het meer dan 10 minuten gaat duren.

Ik heb niet alle tijd van de wereld :?

Ik heb op 2 kaartjes allebei E16, er word natuurlijk voor beiden betaald :? Snap er niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-07-2024
Om even wat positiefs te melden:
Afgelopen vrijdag een internet pakketje bij een dealer gehaald. Vandaag een werkende verbinding!

Live PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259771

ben ik nou een van de weinige die geen problemen met ziggo heeft. mijn dl speed is zelfs verbeterd. ik kom van multikabel af en in die tak liggen ziggo's problemen ook niet echt, behalve de vage facturering dan. ik denk dat ziggo beter van naam kan wisselen want deze merknaam is naar de kl***.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88453

Marcj schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:30:
[...]

Dit klinkt als het probleem waar ik ook last van had. Vanochtend heb ik iemand van Ziggo helpdesk aan de telefoon gekregen (binnen 5 minuten!) en die heeft mijn modem een firmwareupgrade gegeven. En tot nu toe werkt alles weer perfect. Moet het nog wel een paar dagen aankijken uiteraard :)
Wat een onzinverhaal, een helpdesk medewerker kan de firmware niet eens upgraden van het modem.
Daarnaast hebben alle modems van hetzelfde type, dezelfde firmware.

Het probleem zit mogelijk in de LinkSys WRT54G firmware die niet goed samenwerkt met het netwerk van Ziggo.

Ik heb zelf een Sitecom en heb nooit geen probleem.
Sitecom bezitters met een oude firmware versie hebben dit probleem ook gehad, maar dit is opgelost met een nieuwe firmware.
Enige nadeel is dat de Sitecom niet opnieuw verbinding maakt, als ik het modem reset.
Een D-link router en sommige andere routers doen dit wel automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88453

Ik heb al maanden een probleem met mijn Ziggo (voorheen Casema/Orange) kabelinternet. Het Motorola kabelmodem vliegt er meerdere malen per dag uit en staat dan maar wat op het derde lampje te knipperen. Als na verloop van tijd de verbinding terugkomt, moet ik eerst mijn router (Linksys BEFSR41) resetten om weer verbinding te krijgen.
Dat is een signaal probleem en heeft niets met je router te maken.
Dat je de router moet resetten, als het modem weer online is, dat ligt wel aan je router.
Dat geld overigens voor de meeste routers, maar je modem zou helemaal niet moeten uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Laatst online: 10-04 22:20

Haal die router weg, en bel dan opnieuw. Dan kan daar ook neit over geklaagd worden.
Heel simpel, en erg effectief.
Emmeau schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:43:

Ook voor de rede was ze niet vatbaar en ik werd weer terug gebonjourd naar de afdeling verkoop.

Daar eindelijk iemand die toegaf, dat niemand mij kon helpen. Administratie niet, Facturering niet, niemand. Wel grappig om te zien dat een student/call center medewerker professioneler overkomt dan iemand van de afdeling facturatie.

Punt is nu, hoe ga ik dit geld terug krijgen? Natuurlijk, op dit moment gaat het maar over 30 euro (deze maand 45) maar ik vind gewoon dat Ziggo geen recht heeft op dit geld.

Email? Aangetekende brief?
Niemand kan je helpen, dat zeg je toch zelf? Beetje sarcastisch misschien, maar deze manier van gesprekken voeren schiet niet echt op natuurlijk.
Wat wel werkt? Eindeloos geduld, je zult het namelijk wel met de lui van de helpdesk moeten doen.
Aan de andere kant, het kan een nodeloos ingewikkeld probleem zijn, dan kun je dus beter een brief sturen.

[ Voor 36% gewijzigd door Murcielago op 07-07-2008 22:09 ]

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deadsy schreef op maandag 07 juli 2008 @ 07:28:
[...]

ik neem aan dat in jouw gebied ze nog geen 20megabit kunnen leveren en dat dat daardoor je max huidige snelheid 12megabit is.
En dat die medewerker het zelf niet goed begrijpt en daardoor het niet weet uit te leggen.
hoogste wat ik ooit gehaalt heb is 18 mbit.
als dat niet gehaalt kan worden waarom leveren ze het dan.
heb ik dus ook alle recht om er over te klagen bij ziggo dan niet hier ;p

Edit: net midden nacht 4:35 8 juli ge test
haal ik dit
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/293377373.png
mjah tis maar te hopen dat snelheid zo blijft
signaal is nog steeds zelfde waardes
Anoniem: 58690 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 16:16:
[...]

Hoe is de opstelling ?
ze hebben me 4 Ctu04 splitters gestuurt
en 3x vervangen heb dus nog 1 over nee heb er geen zin in om nog eens te vervangen.
ik shroef de groene kabel er ook direkt op de ctu ding waar je het over hebt

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 211516 op 08-07-2008 04:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-05 12:55
Anoniem: 162418 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:30:
Pff...nog steeds een ramp hier.

Wij hadden het Alles-in-een-plus pakket genomen, maar we staan daar blijkbaar in het systeem als een Alles-in-een-extra. We hebben ook nog niks van dit pakket ontvangen. Digitale ontvanger nog niet gekregen en mijn smartcard op mijn PVR krijgt een E-19...terwijl ik de PVR meteen heb aangemeld.

Ik heb zo'n vermoeden dat ze weer ( 3e x) vergeten zijn om ons abo te wijzigen. Blijf bellen, maar situatie blijft hetzelfde...krijg alleen steeds brieven dat er een monteur langs komt...die alleen nooit verschijnt op de aangewezen datum. Dit terwijl er al eens een monteur langs is gekomen begin juni.

Overigens betalen we nu voor het Z3 internet. ( Ongewild )
resultaat:

[afbeelding]

Klopt erg veel van...
.
Probeer eens contact te leggen met Ziggo Thuishelp. Ik zat 2 weken te wachten op mijn snelheidverhoging die maar niet kwam... Na de 1e keer met iemand te hebben gechat was het zo geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Moet zeggen dat -hoewel de verbinding stabiel is- de snelheid me nog tegenvalt...

Haal met usenet ongeveer 300kB/s en dat vind ik toch wat jammer...
Hopen dat er nog wat gaat veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:14
Iemand hier al een factuur van juli gezien? Op mijn ziggo staat nog steeds geen nieuwe factuur voor de maand juli. Het vooruit betalen slaat als ze nog lang wachten ook weer nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

MikeyMan schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:26:
Moet zeggen dat -hoewel de verbinding stabiel is- de snelheid me nog tegenvalt...

Haal met usenet ongeveer 300kB/s en dat vind ik toch wat jammer...
Hopen dat er nog wat gaat veranderen...
met wel abbo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Alles in één plus... Zou iets van 900 á 1000 moeten halen, maar dat gaat van met geen mogelijkheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
Anoniem: 88453 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 21:37:
[...]

Wat een onzinverhaal, een helpdesk medewerker kan de firmware niet eens upgraden van het modem.
Daarnaast hebben alle modems van hetzelfde type, dezelfde firmware.

Het probleem zit mogelijk in de LinkSys WRT54G firmware die niet goed samenwerkt met het netwerk van Ziggo.

Ik heb zelf een Sitecom en heb nooit geen probleem.
Sitecom bezitters met een oude firmware versie hebben dit probleem ook gehad, maar dit is opgelost met een nieuwe firmware.
Enige nadeel is dat de Sitecom niet opnieuw verbinding maakt, als ik het modem reset.
Een D-link router en sommige andere routers doen dit wel automatisch.
Ik heb deze router (Asus WL500g) + modem (Motorola SB5100E) al zo'n drie jaar en ik heb er nooit problemen mee gehad tot een maand of 2 geleden. Ik heb ook geen idee of hij echt een firmwareupgrade uitgevoerd heeft of dat hij er iets anders aan veranderd heeft, maar tot nu toe werkt alles nog...

edit:
Ik heb nu softwareversie 2.3.6.0 op mijn modem staan. Zo ver ik kan zien is deze versie van februari 2007, een stuk nieuwer dan mijn modem is :)

update:
Helaas, ik was weer te snel... hij klapte er net alweer uit :| Kan ik morgen weer eens gaan bellen...

[ Voor 10% gewijzigd door Marcj op 08-07-2008 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 11:03
MikeyMan schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:55:
[...]

Alles in één plus... Zou iets van 900 á 1000 moeten halen, maar dat gaat van met geen mogelijkheid...
wel als je waarschijnlijk een payserver erbij neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Snoll3bulk schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:03:
[...]

wel als je waarschijnlijk een payserver erbij neemt.
Waaruit concludeer je dat ik die niet heb?

edit: zie net dat ik sowieso maar 3000kbps haal :X

[ Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 08-07-2008 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:50

Shunt

Boe

MikeyMan schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:13:
[...]

Waaruit concludeer je dat ik die niet heb?

edit: zie net dat ik sowieso maar 3000kbps haal :X
zou je dan niet eens gaan bellen zodat ze er wat aan kunnen doen ?
en zelf eens wat gaan testen. Zet je PC direct aan het modem (even de CP-naam dus als computer naam instellen (zo ging dat met @home weet niet of dit ook zo is met andere provider onder ziggo) eens kijken wat er dan gebeurt. Andere tests gebruiken als speedtest.net. Controleren of je modem zo dicht aan het groene kabeltje van de TV zit en niet via een verloop stekkertje of andere zooi of na een versterker ofzo.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 12-05 16:17
Shunt schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 01:09:
[...]

zou je dan niet eens gaan bellen zodat ze er wat aan kunnen doen ?
en zelf eens wat gaan testen. Zet je PC direct aan het modem (even de CP-naam dus als computer naam instellen (zo ging dat met @home weet niet of dit ook zo is met andere provider onder ziggo) eens kijken wat er dan gebeurt. Andere tests gebruiken als speedtest.net. Controleren of je modem zo dicht aan het groene kabeltje van de TV zit en niet via een verloop stekkertje of andere zooi of na een versterker ofzo.
dat met die CP naam is geloof ik niet meer.
Heb het namelijk sinds enige tijd niet meer in mijn router staan als naam en toch werkt mijn verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Mijn ervaring met Ziggo? Naast de bekende onverwachte wissel naar vooruitbetalen heb ik het volgende meegemaakt.

Ziggo 3 in 1 plus pakket op de site van Ziggo gezien. Zelfde prijs als mijn huidige/oude multikabel abbo, maar met digitale televisie en een dubbel zo hoge internetsnelheid. Daar moest je vroeger bij Multikabel extra voor betalen, maar als het nu toch in het pakket zit kan ik net zo goed overstappen.
Eerste helft van juni de helpdesk proberen te bereiken, maar telkens meer dan 10 minuten in de wacht waarna de verbinding werd verbroken. Half juni de optie bestellen op de site gezien en vervolgens de sales afdeling mij laten bellen. Dat ging soepel. Nette jongeman aan de lijn die mij uitlegde dat we dan inderdaad de digitale decoder zouden krijgen, dat die binnen twee weken geinstalleerd zou worden en dat we binnen 5 dagen een bevestiging zouden krijgen. Internet zou ook van 4k naar 8k gaan, dus dat was allemaal hartstikke netjes.

Vijf dagen voorbij, geen bevestiging. Twee weken voorbij, geen bevestiging, geen monteur/aflevering van de digitale ontvanger. 4 weken verder, toch maar eens bellen met Ziggo.

Ruim een kwartier in de wacht gestaan waarna ik een medewerker van Ziggo aan de lijn kreeg. Die deelde het volgende mee: In het systeem zag hij niet staan dat ik de betreffende datum gebeld had, wat volgens hem betekende dat ik dus niet gebeld had en dus ook niks had besteld, of dat de betreffende medewerker niks in het systeem had gezet. Aangezien alle medewerkers hetzelfde systeem gebruiken zou dat er dus in moeten staan. Hetgene wat ik besteld had, kon hij ook niet opvoeren in het systeem, want het 3 in 1 plus pakket hoe ik het besteld had was alleen geldig voor nieuwe klanten, niet voor reeds bestaande klanten. Hij kon mij dus geen digitale ontvanger leveren, want die kregen alleen nieuwe klanten maar, en aangezien ik al een 3 in 1 pakket had van Multikabel sinds 2007, kon het overstappen op de manier die ik had aangegeven helemaal niet. Hij kon verder ook niks voor mij doen. De enige mogelijkheid was, opzeggen en na een tijdje opnieuw aanvragen, of zelf een digitale ontvanger kopen want volgens hem zouden we dus al digitale tv hebben. Het was dus pertinent niet mogelijk om over te stappen en dat zou die ene medewerker dus verkeerd toegezegd hebben. Hij maakte wel een notitie in het systeem zodat een eventuele volgende verkoper zou zien wat zich had voorgedaan.

Vervolgens maar weer naar de site gegaan, Ziggo verkoop mij laten bellen. Exact hetzelfde besteld, Ziggo 3 in 1 Plus. Ja ik krijg een digitale ontvanger toegezonden binnen 2 weken, ja ik krijg binnen 5 dagen een bevestiging, ja mijn internet snelheid wordt verhoogd van 4k naar 8k over 2 weken. Dus exact dezelfde toezegging. Echter nu de naam van de verkoper genoteerd en het gesprek genotuleerd. Oh, de verkoper zag geen notitie staan in het systeem bij mijn persoon.

Allemaal geen drama, maar prettige gang van zaken is toch anders. Zeker aangezien er bij mij geen alternatief is, behalve digitenne voor de kabel. ADSL is niet mogelijk namelijk. Ik verwacht dat ik over een week of wat weer mag bellen met de klantenservice, met de mededeling dat ik nog niks ontvangen heb. :|
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen/problemen met Ziggo,
niet om eindeloos Ziggo (al is het alleen maar de merknaam) te gaan bashen/flamen.

Hou het ontopic AUB.