Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
nieuws: 'Opslagmedium Wii wordt geen externe harde schijf'DukeBox schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 09:46:
[...]
Heb je daar een bron van ? Hoor namelijk alleen tegenstrijdige verhalen (maar persoonlijk denk ik niet dat ze er aan kunnen ontkomen).
Maar ja, even later zegt ie:Nintendo werkt aan een oplossing voor het gebrek aan opslagruimte op de Wii. Dat zal echter geen externe harde schijf zijn, zegt Laurent Fischer, de Europese marketingdirecteur van het bedrijf.
en nog geen week later werd de wiimotion plus aangekondigd, dus het waarheidsgehalte van de uitspraken van Fisher zijn ook maar zo-zo...Fisher zegt zelfs dat Nintendo "absoluut niet van plan is om extra hardware uit te brengen."
Ook in dat artikel:
De uitlatingen van Fisher lijken tegenstrijdig met de personeelsadvertentie die Nintendo twee weken geleden plaatste. Daarin werd gezocht naar iemand die een testplan kon opzetten voor apparatuur die via usb op de Wii aangesloten is, wat doet vermoeden dat Nintendo wel degelijk hardware in ontwikkeling heeft.
[ Voor 34% gewijzigd door chrisboers op 29-07-2008 13:04 ]
-
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Dat kan ja, maar eigenlijk is het toch absurd dat het nodig is.BamSlam_ schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 06:56:
[...]
Trek toch gewoon de stekker uit het stopcontact (of prik hem in een stekkerblok met schakelaar) als je hem niet gebruikt, scheelt nog wat stroomverbruik en brandgevaar ook. Bevalt mij prima!
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Leuke aanbieding, spel scoort hoog bij IGN. Voor die prijs wil ik hem wel hebben. Maar hoe kan ik deze Japanse Cube-game op mijn Europese Wii draaien?ari3 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 13:07:
De nieuwe weekaanbieding bij Play-Asia is Disney Sports Soccer (GameCube) voor € 4,45. Best een geinig actiegeoriënteerd voetbalspel voor weinig geld.
[ Voor 3% gewijzigd door BamSlam_ op 29-07-2008 17:49 ]
Is de gameplay hetzelfde als bij andere BiA games, d.w.z.: vijanden supressen en vervolgens flanken?
Dan moet je er een freeloader bij bestellen. (je moet wel in bezit zijn van GC controllers en mem card).. overigens, als je er toch besteld, kun je de Wiite GC controlers ook niet laten liggenBamSlam_ schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 17:48:
[...]
Leuke aanbieding, spel scoort hoog bij IGN. Voor die prijs wil ik hem wel hebben. Maar hoe kan ik deze Japanse Cube-game op mijn Europese Wii draaien?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
90710
De Wii versie is een 'port' van de eerste twee games. Ik verwacht dus precies dezelfde gameplay maar dan met Wii controls...monnick schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 19:28:
De PC, xbox en PS3 krijgen een waarschijnlijke mega vette Brother in Arms titel. Wij als Wii-gebruikers krijgen ook een BiA game. Maar wat is daarover bekend, wordt dat een goede game (Wii niveau)?
Is de gameplay hetzelfde als bij andere BiA games, d.w.z.: vijanden supressen en vervolgens flanken?
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Raar, op mijn Wii doet ie het prima (dus niet de Wii freeloader, maar de NGC freeloader).90710 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 20:28:
De NGC freeloader gaat niet op een Wii (vanaf versie 3.0) werken, dat hebben ze (Nintendo) al gefixed.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Klik voor filmpje @ LiveWire
90710
Oh ja, dom van me, die gebruikt natuurlijk gewoon de NGC mode van de WiiDukeBox schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:35:
[...]
Raar, op mijn Wii doet ie het prima (dus niet de Wii freeloader, maar de NGC freeloader).
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Een 2GB SD kaartje is al 4x de opslag van de Wii. Zou me niks verbazen als dat genoeg is voor Nintendo.90710 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 22:16:
[...]
Nintendo heeft de storage problemen erkent en beloofd ze op te lossen. Dus een externe HD is een heel goed mogelijke oplossing. Maar ja, niemand weet wat er bij Nintendo gebeurt
HD brengt weer andere problemen met zich mee.
Ik zal The Conduit vooralsnog het voordeel van de twijfel geven. Want stel dat het een hersenloze shooter wordt, ook die kan goed uitgewerkt worden. De controls lijken perfect te worden en de presentatie is ook zeer degelijk dus ze op een aantal vlakken pakken ze al punten. Samen met online MP lijkt het sowieso al interessant genoeg.Captain N schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 23:31:
Ik weet het nog niet zo met dat The Conduit. Ziet er op zich best mooi uit en zo, maar het oogt ook wel erg als een beetje hersenloos knallen.
Het FPS genre is veel te weinig aanwezig op de Wii dus ik kan elke game verwelkomen want ik vind de Wii de enige console waarop een FPS fatsoenlijk te spelen is!
90710
Nee, SD kaartjes brengen meer problemen met zich mee. Namelijk encryptie. Dit maakt het systeem een stuk trager. Als Nintendo een aangepaste HD uitbrengt en die via USB aansluit kunnen ze zelfs daar een beveiliging inbouwen. (hardwarematig)BarôZZa schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 01:46:
[...]
Een 2GB SD kaartje is al 4x de opslag van de Wii. Zou me niks verbazen als dat genoeg is voor Nintendo.
HD brengt weer andere problemen met zich mee.
Anoniem: 90936
Er zullen ook kleine puzzels aanwezig zijn. Alleen hersenloos knallen zal het dus niet worden. Wel is de style inderdaad een beetje saai, maar het geeft me ook wel een HL vibe.Whollabilla schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 00:47:
Ik weet nog niet echt wat ik moet denken over The Conduit. Het natuurlijk leuk dat er een kleine ontwikkelaar is die wat (voor de Wii) nieuws probeert te doen. Wat ik echter jammer vindt is dat de sfeer totaal ontbreekt. De beelden zien er wel aardig uit (maar nog niet eens echt fantastisch veel mooier dan een Metroid Prime 3 ofzo), maar ik krijg er erg het gevoel bij dat het gewoon shooter nummer tigduizend is, alleen nu voor een ander platform. Er straalt voor mij gewoon nog niet genoeg creativiteit van uit. Ook vindt ik het persoonlijk jammer dat het enige wat we nog hebben gezien vooral recht-toe-recht-aan schieten is. Een beetje verhaal of wat nadenken over puzzels vindt ik zelf veel interessanter dan alleen maar schieten. Al met al krijg ik het idee dat het een beetje een kopie van Unreal 2 wordt, alleen dan met minder creativiteit (in gameplay en graphics). Ik vermoed dat ik zélf meer tijd zal doorbrengen met een homebrew port van Quake 3 Arena of iets dergelijks. Op die manier vind ik "alleen maar schieten" nog wel leuk namelijk.
Even afwachten dus en ik geef ze tot nu toe ook nog het voordeel van de twijfel.
Dus een hardwarematige encryptiechip. Ik zie het niet snel gebeuren en een externe HDD is ook een vrij lelijke oplossing.90710 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 10:45:
[...]
Nee, SD kaartjes brengen meer problemen met zich mee. Namelijk encryptie. Dit maakt het systeem een stuk trager. Als Nintendo een aangepaste HD uitbrengt en die via USB aansluit kunnen ze zelfs daar een beveiliging inbouwen. (hardwarematig)
De VC/WiiWare games worden overigens toch al massaal geript.
Of een Nintendo-branded 2GB SD-kaart (zie een paar posts eerder) die door een kleine hardwarematige aanpassing voor een Wii als origineel Nintendo herkenbaar zijn, waardoor je alleen die voor extra games opslag kunt gebruiken (kolder, inderdaad, maar ja, zo werken bedrijven nu eenmaal nog vaak).BarôZZa schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:39:
[...]
Dus een hardwarematige encryptiechip. Ik zie het niet snel gebeuren en een externe HDD is ook een vrij lelijke oplossing.
De VC/WiiWare games worden overigens toch al massaal geript.
[ Voor 5% gewijzigd door BamSlam_ op 30-07-2008 17:03 ]
Denk dat iets van een custom excrypted filesystem het makkelijkst is. De Wii kan dan of een HDD of een SD daarmee formatteren en daarna kan op volle snelheid data uitgewisseld worden.BamSlam_ schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 17:03:
[...]
Of een Nintendo-branded 2GB SD-kaart (zie een paar posts eerder) die door een kleine hardwarematige aanpassing voor een Wii als origineel Nintendo herkenbaar zijn, waardoor je alleen die voor extra games opslag kunt gebruiken (kolder, inderdaad, maar ja, zo werken bedrijven nu eenmaal nog vaak).
Ik denk dat het bieden van een makkelijkere mogelijkheid tot herdownloaden van software de beste oplossing is. Dan hoeft niemand extra hardware te kopen. De downloads via het shopping channel gaan best wel snel, maar het navigeren is vooral erg langzaam. Een knopje "herdownloaden van software" in de opties, met dan een lijst van eerder gedownloade software is dan makkelijk. Als dan niet genoeg ruimte is, zou dan direct een lijst met te verwijderen software en savegames getoond kunnen worden. Nu is dat proces ook al mogelijk, maar het is gewoon niet gestroomlijnd. Je moet eerst naar het shopping channel, je kiest een oud spel, je reset de wii, verwijderd een spel, weer naar shopping channel, en dan pas downloaden.Deddiekoel schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 17:25:
[...]
Denk dat iets van een custom excrypted filesystem het makkelijkst is. De Wii kan dan of een HDD of een SD daarmee formatteren en daarna kan op volle snelheid data uitgewisseld worden.
Ik denk dat je met DLC daar niet echt genoeg aan zult hebben. Neem Guitar Hero, ik denk dat de gemiddelde track al snel 50 block of zo zal pakken. Laten we voor het gemak 25 nemen. Dat betekent dat je nooit meer dan 20 tracks tegelijk gedownload kunt hebben...Laat staan nog andere dingen zoals het intern channel etc...Whollabilla schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:52:
[...]
Ik denk dat het bieden van een makkelijkere mogelijkheid tot herdownloaden van software de beste oplossing is. Dan hoeft niemand extra hardware te kopen. De downloads via het shopping channel gaan best wel snel, maar het navigeren is vooral erg langzaam. Een knopje "herdownloaden van software" in de opties, met dan een lijst van eerder gedownloade software is dan makkelijk. Als dan niet genoeg ruimte is, zou dan direct een lijst met te verwijderen software en savegames getoond kunnen worden. Nu is dat proces ook al mogelijk, maar het is gewoon niet gestroomlijnd. Je moet eerst naar het shopping channel, je kiest een oud spel, je reset de wii, verwijderd een spel, weer naar shopping channel, en dan pas downloaden.
Uitbreiden moet, zeker nu DLC er aan zit te komen (GH4)...
Anoniem: 104593
http://www.inphase-tech.com/default.asp?tnn=1
http://www.totalvideogame...ce_Blues_13579_5386_0.htm
De kleinste is 300GB de grootse is 1.6TBA joint research agreement between Nintendo and InPhase Technologies suggests a radical future storage approach.. Holographic Storage.
InPhase Technologies has lots of information on the technology, and intriguingly appear on the patent alongside Nintendo as joint applicants.
"... disclosure is herein made that the claimed invention was made pursuant to a Joint Research Agreement as defined in 35 U.S.C. 103 (c)(3), that was in effect on or before the date the claimed invention was made, and as a result of activities undertaken within the scope of the Joint Research Agreement, by or on the behalf of Nintendo Co., and InPhase Technologies, Inc."
What is Holographic Storage?
Holography breaks through the density limits of conventional storage by going beyond recording only on the surface, to recording through the full depth of the medium. Unlike other technologies that record one data bit at a time, holography records and reads over a million bits of data with a single flash of light. This enables transfer rates significantly higher than current optical storage devices. High storage densities and fast transfer rates, combined with durable, reliable, low cost media, make holography poised to become a compelling choice for next-generation storage and content distribution needs.
In addition, the flexibility of the technology allows for the development of a wide variety of holographic storage products that range from handheld devices for consumers to storage products for the enterprise. Imagine having 50 hours of high definition video on a single disk, 50,000 songs on a postage stamp, or 500,000 x-rays on a credit card. Holographic storage makes it all possible.
Dat zou inderdaad een probleem kunnen zijn. DLC wordt echter vanuit het programma zelf gedownload. Dan zou GH4 toch ook gewoon (net als Smash Bros.) op de SD-kaart kunnen opslaan?Deddiekoel schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 23:49:
[...]
Ik denk dat je met DLC daar niet echt genoeg aan zult hebben. Neem Guitar Hero, ik denk dat de gemiddelde track al snel 50 block of zo zal pakken. Laten we voor het gemak 25 nemen. Dat betekent dat je nooit meer dan 20 tracks tegelijk gedownload kunt hebben...Laat staan nog andere dingen zoals het intern channel etc...
Uitbreiden moet, zeker nu DLC er aan zit te komen (GH4)...
Kijk dat ziet er puik uit, jammergenoeg zal het niet meer te bewonderen zijn in bv TFU. Ach de toekomst kan nog mooie dingen brengen voor de Wii. Nintendo zal niet meer teruggaan naar de klassieke besturing zo te zien.monnick schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 08:19:
Demo van de WiiMote Plus, ziet er leuk uit:
klik voor filmpje @ IGN
http://www.forbes.com/tec...l-cx_cm_0729consoles.htmlNintendo, as you might expect, is approaching things a bit differently. President Satoru Iwata freely admits the company is already working on the Wii's successor (something Microsoft's Shane Kim refuses to concede). However, he adds that he doesn't view the hardware as particularly interesting.
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
Frizzz schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 14:31:
Vergeet de WiiMote Plus maar...
Niets wiimoteplus vergeten. We zitten nog wel jaren aan de wii

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Wat jij zegt, zodra of zelfs voor een console uit komt is er in elk geval al een klein r&d team bezig met de opvolger.disjfa schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 14:37:
[...]
Ja wat dacht je dan. Dat ze stil zitten bij nintendo. vergeet de rest van de consoles dan ook meteen maar. MS en Sony zijn vast bezig aan het werken aan de opvolger. Duh
Niets wiimoteplus vergeten. We zitten nog wel jaren aan de wii
1) Opvallen, al vanaf de aankondiging van de controller, de naam etc. valt de Wii op. Het ding was constant in het nieuws en daarom verkoopt het ook zo gigantisch goed.
2) De GameCube was min of meer een flop qua verkopen. Nintendo had niet van MS en Sony kunnen winnen met een gelijkwaardig systeem
3) Kosten ten opzichte van performance, de N64 gaf voor $199 een grote vooruitgang tegenover de SNES, de GameCube gaf voor $199 een grote vooruitgang tegenover de N64. Een GameCube 2 had met $199 nauwelijks verschil gemaakt, dus waarom investeren in nieuwe hardware als je net zo goed nog even de oude kunt gebruiken en daarna een veel grotere stap kunt leveren.
Daarnaast was er natuurlijk nog veel onbeslist zoals HDDVD vs. Blu Ray en was er nog net niet DirectX 11 voor de Xbox 360 en PS3. Als je kijkt naar de machines van MS en Sony dan is het helemaal niet zo indrukwekkend als dat het lijkt. HD resoluties van maximaal 1280x720, gelijkwaardig aan DirectX 9c en in de meeste gevallen draait het niet eens vloeiend op 30FPS. De Xbox 360 en PS3 zijn helemaal niet indrukwekkend zoals de vorige krachtpatsers. Mijn mond viel open toen ik Mario 64 voor het eerst zag en speelde en daarna Sonic Adventure op de Dreamcast. Vervolgens dacht ik dat Rogue Leader het mooiste was dat mogelijk was op game gebied. De enige next-gen games waarvan ik onder de indruk ben zijn Metal Gear Solid 4 en Resident Evil 5. Die games draaien ook nog eens goed, een grijs/bruine Gears of War smurrie dat hapert, stottert aan alle kanten en texture pop-in heeft doet me vrij weinig. Evenals het screen-tearing waar ik deze generatie echt een hekel aan heb.
Dat mag dan wel zo zijn, maar Nintendo heeft tot nu toe altijd nog ontkend te werken aan een opvolger. Daarom leek me het nieuws ook wel noemenswaardig..Makkelijk schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 14:46:
[...]
Wat jij zegt, zodra of zelfs voor een console uit komt is er in elk geval al een klein r&d team bezig met de opvolger.
Ik zie nu zelfs dat ze het bericht hebben opgepikt op de homepage.
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
Eerst zeg je dat het allemaal niet zo goed is en dan spreek je jezelf meteen tegen door 2 games te noemen waar het wel allemaal echt goed is?!?Anoniem: 104593 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 15:16:Als je kijkt naar de machines van MS en Sony dan is het helemaal niet zo indrukwekkend als dat het lijkt. HD resoluties van maximaal 1280x720, gelijkwaardig aan DirectX 9c en in de meeste gevallen draait het niet eens vloeiend op 30FPS. De Xbox 360 en PS3 zijn helemaal niet indrukwekkend zoals de vorige krachtpatsers. Mijn mond viel open toen ik Mario 64 voor het eerst zag en speelde en daarna Sonic Adventure op de Dreamcast. Vervolgens dacht ik dat Rogue Leader het mooiste was dat mogelijk was op game gebied. De enige next-gen games waarvan ik onder de indruk ben zijn Metal Gear Solid 4 en Resident Evil 5. Die games draaien ook nog eens goed, een grijs/bruine Gears of War smurrie dat hapert, stottert aan alle kanten en texture pop-in heeft doet me vrij weinig. Evenals het screen-tearing waar ik deze generatie echt een hekel aan heb.
Tuurlijk is het zo dat er nu best wat problemen zijn met de games, maar het is ook nog maar het begin. Kijk naar bv het begin van de ps2 en het einde. Als ze die progressie ook bij de ps3 weten te maken, dan staat ons nog wat te wachten (denk dat dit ook wel zo is voor de 360, alleen heb ik nooit de gewone xbox gehad, dus kan dat niet vergelijken).
mijn mond viel qua graphics overigens ook open bij Uncharted, maar ik blijf er bij dat gameplay het belangrijkste is en graphics op een zeer goede 2e plaats komen, want wat iedereen ook zegt, hoe goed het spel ook is, als het er niet uit ziet wordt het echt niet meer geslikt.
De 2 consoles zijn sowieso niet vergelijken met de Wii, dit is een totaal ander soort console. Ik vind zelf de Wii een ideale console om samen met mijn vriendin te spelen (bv Mario Galaxy). En geloof me....de xbox en ps3 vindt ze maar te moeilijk!!!
ps. sorry voor het beetje off-topic zijn, maar moest het even kwijt
De PS3 doet 'gewoon' 1080p hoor! (360 volgens mij ook?) Als jij daar niet van onder de indruk bent, dan ga je dat ook de komende 5 jaar niet worden. Om nog maar een pareltje op de PS3 te noemen: GRiD!
Samenvatting: WOW.
De 360 en PS3 zijn echt mijlenver beter wb graphics tov de Wii hoor! Maar zoals al eerder bediscussieerd hier, de Wii moet het gewoon niet van zijn graphics hebben, maar van zijn gameplay en besturing.
Niks mis mee, maar het grafische kwaliteitsverschil ontkennen is nogal onzinnig.
-
Dan kan men het trucje van deze generatie niet herhalen.
10 second ninja DONE
Dat zijn 2 diamanten uit een berg van "dezelfde games". HALO met een HD laagje en GTAIV was toch wel de grootste teleurstelling van deze generatie. Vooral omdat de pers het allemaal tienen gaf.Coolsnarf schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 15:54:
[...]
Eerst zeg je dat het allemaal niet zo goed is en dan spreek je jezelf meteen tegen door 2 games te noemen waar het wel allemaal echt goed is?!?
De PS2 had binnen een jaar al Final Fantasy en Metal Gear. De PS3 heeft tot nu toe alleen maar inferieure versies van third party games en Metal Gear is na lang uitstel eindelijk hier. Square-Enix heeft het te druk met ports voor de DS en PSP en lanceert Final Fantasy XIII voor de PS3 en Xbox 360 "at launch" waarschijnlijk niet voor 2009. Natuurlijk staat ons wel wat te wachten, maar de Wii is technologie uit 2000(Dolphin chipset) behalve de controller en de PS3 en Xbox 360 technologie stamt uit 2004/2005. Zelfs de lelijkste GameCube titel was mooier dan iedere N64 game. Nu zijn er games op de Wii die prima mee komen met games op de Xbox 360 en PS3 en bij sommige titels op de Xbox 360 en PS3 is het verschil tegenover de oude Xbox echt minimaal. De Xbox 360 en PS3 zijn niet indrukwekkend genoeg tegenover de Wii.Tuurlijk is het zo dat er nu best wat problemen zijn met de games, maar het is ook nog maar het begin. Kijk naar bv het begin van de ps2 en het einde. Als ze die progressie ook bij de ps3 weten te maken, dan staat ons nog wat te wachten (denk dat dit ook wel zo is voor de 360, alleen heb ik nooit de gewone xbox gehad, dus kan dat niet vergelijken).
De developers worden de laatste tijd steeds meer tegen gehouden door de grote uitgevers. Vivendi, Sierra, Activision en Blizzard slaan de handen ineen. Het gevolg is dat Brutal Legend, Riddick 2 en nog een aantal titels geschrapt worden van de releaselijst.
Daar denken de drie kemphanen dus anders over. MS probeert steeds meer van de Xbox 360 een casual machine te maken en laat heel ironisch RARE de Mii's namaken. Terwijl Sony al vanaf het begin de Xbox strategie immiteerd met Killzone 2 de HALO killer van 50 miljoen en ondertussen zoveel geld is verloren dat SCE de komende twee jaar geen groen licht krijgt om de PS3 in prijs te verlagen. De consoles beginnen steeds meer op elkaar te lijken. Dead Rising(een Xbox 360 game) naar de Wii bijvoorbeeld, ik zie RE5 ook nog wel geport worden.De 2 consoles zijn sowieso niet vergelijken met de Wii, dit is een totaal ander soort console. Ik vind zelf de Wii een ideale console om samen met mijn vriendin te spelen (bv Mario Galaxy). En geloof me....de xbox en ps3 vindt ze maar te moeilijk!!!
Pak de cijfers van deze week er is bij en je ziet dat het prachtige "CG" geweld en "HD" gezwam een dekmantel is om te verhullen dat de markt is gestagneerd en niemand zit te wachten op 100 bruine shooters:

De "progressie" verwacht ik dus niet meer. Integendeel, we krijgen nog meer casual prul van bedrijven die het niet snappen. Zoals Microsoft met dat you're in the movies en Scene It 2. Het hele soepzooitje valt regelrecht in de afgrond. Als Sony geen TV's en Microsoft geen PC software had gehad dan hadden ze nu allang failliet geweest. De videogame markt is groter dan ooit en er is maar een enkel bedrijf dat er echt van profiteerd. Als de PS3 net zo indrukkwend was als de PS2 en dezeldfe geweldige line-up had dan had de Wii nooit nummer 1 gestaan. Nintendo wint simpelweg omdat de andere twee op ieder gebied falen.
Hoeveel games zijn er echt 1080p? De meeste draaien op 720p of lager. Op Beyond3D is een heel topic met games die niet 1080p zijn. "GRID", een pareltje op de PS3 maar beter op de Xbox 360. Alleen al minder screen tearing en hij draait soepeler. Daarnaast wordt er tegenwoordig geen AA of AF meer gebruikt. In plaats daarvan wordt over iedere game een blur-filter gegooid en wordt die blur versterkt wanneer je harder gaat rijden. De PS3 en Xbox 360 zouden mijlenver beter moeten zijn qua graphics. Het probleem is dat ze dat niet zijn. Toen de GameCube/PS2/Xbox uitkwamen was het verschil met de PS1/N64/Saturn gigantisch. Het verschil met de Xbox 360 en PS3 is lang niet zo groot. Vooral omdat er totaal geen nieuwe genres e.d. bij komen. De N64 introduceerde het eerste 3D gamen. De GameCube/PS2 bouwde daar verder op uit met meer open world gameplay zoals GTA, Prince of Persia en games die echt gebruik maakte van de vlugge 60fps gameplay zoals Devil May Cry en nu ben ik tot nu toe het meeste onder de indruk van het Gravity systeem in Galaxy en de cinematische presentatie van Metal Gear Solid 4.chrisboers schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 16:16:
HD resoluties van maximaal 1280x720??
De PS3 doet 'gewoon' 1080p hoor! (360 volgens mij ook?) Als jij daar niet van onder de indruk bent, dan ga je dat ook de komende 5 jaar niet worden. Om nog maar een pareltje op de PS3 te noemen: GRiD!
Samenvatting: WOW.
De 360 en PS3 zijn echt mijlenver beter wb graphics tov de Wii hoor! Maar zoals al eerder bediscussieerd hier, de Wii moet het gewoon niet van zijn graphics hebben, maar van zijn gameplay en besturing.
Niks mis mee, maar het grafische kwaliteitsverschil ontkennen is nogal onzinnig.
Het enige verschil dat we zien zijn in plaats van 10 mannetjes 20 mannetjes op het scherm en hier en daar wat leuke lichteffecten. Het doel van een nieuwe generatie is om de oude generatie te vervangen. Het wordt alleen steeds meer duidelijk dat de vorige generatie superieur was aan de huidige. Een groter aanbod aan gevarieerde games en veel meer innovatie en vernieuwing dan dat we nu zien. Er zijn op dit moment een handjevol titels waar ik naar uitkijk: Mega Man 9(nostalgie), Banjo Nuts & Bolts(nieuwe gameplay mogelijkheden), Mad World(Platinum Games
Een van de weinige games die voor mij echt next gen biedt is The Force Unleashed omdat daar de power wordt gebruikt voor de verschillende engines. Ik daarbij voor het eerst het gevoel van toegevoegde waarde.
Hoewel de Wiimote echt (nog) niet perfect is biedt wel echt meerwaarde imo. Ik kijk dan ook enorm uit naar motionplus want (en nu moet ik mijn eigen woorden inslikken) die uitbreiding maakt de Wiimote wat ik er in eerste instantie van had verwacht.
Over de opvolger, die is als sinds dag 1 van de Wii in ontwikkeling en waarschijnlijk langer. Ik denk dat het vooral een grafische update zal worden (a la Wii HD) met een verdere verfijning van de Wiimote (voorbij motionplus). Ik denk ook wel dat er holografische opslag in komt als ze het betaalbaar krijgen. Want dat is wel een piraterij stopper!
Qua architectuur denk ik dat ze een soort multicore variant op de huidige architectuur doen want ik denk wel dat ze backwards compatible willen blijven!
Nee precies, de Wii remote is niet de enige mogelijke vernieuwing het verschillende engine systeem van TFU is ook een mooi voorbeeld. Ik zie hier en daar developers wat nieuws proberen maar over het algemeen valt het allemaal zwaar tegen. Men kiest ervoor om Wii controls op oude games te plakken of om oude games mooier te maken met een HD resolutie.Deddiekoel schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 17:36:
Ik sluit me voor een groot deel aan bij het verhaal van Nintex. De PS3 en X360 biden weinig next-gen'erigs. Het zijn voornamelijk grafische updates. Hoewel het er echt prachtig uitziet weet het mij niet te overtuigen. Beste voorbeeld vind ik voor mezelf nog Motorsport vs Excite Truck. ET heb ik helemaal stuk gespeeld en Motorstorm kon me absoluut niet boeien...
Een van de weinige games die voor mij echt next gen biedt is The Force Unleashed omdat daar de power wordt gebruikt voor de verschillende engines. Ik daarbij voor het eerst het gevoel van toegevoegde waarde.
Hoewel de Wiimote echt (nog) niet perfect is biedt wel echt meerwaarde imo. Ik kijk dan ook enorm uit naar motionplus want (en nu moet ik mijn eigen woorden inslikken) die uitbreiding maakt de Wiimote wat ik er in eerste instantie van had verwacht.
backwards compatible... er wordt altijd veel over gesproken maar ik denk niet dat het heel belangrijk is. Ik heb Melee, Metroid Prime, Wind Waker, Mario Sunshine etc. niet meer aangeraakt omdat er op de Wii nieuwe versies zijn. Sony is al gestopt met BC met de nieuwe PS3's en Microsoft's BC was vanaf het begin al een lachertje. IBM werkt nauwelijks meer met PowerPC en de ArtX Flipper GPU waar de Wii een iets snellere versie van heeft is ook allang achterhaald. Ik denk dat Nintendo rond 2010-2012 met een nieuwe architectuur komt die dan weer twee generaties mee gaat.Over de opvolger, die is als sinds dag 1 van de Wii in ontwikkeling en waarschijnlijk langer. Ik denk dat het vooral een grafische update zal worden (a la Wii HD) met een verdere verfijning van de Wiimote (voorbij motionplus). Ik denk ook wel dat er holografische opslag in komt als ze het betaalbaar krijgen. Want dat is wel een piraterij stopper!
Qua architectuur denk ik dat ze een soort multicore variant op de huidige architectuur doen want ik denk wel dat ze backwards compatible willen blijven!
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 31-07-2008 18:59 ]
Hier een gameplay trailer @ Gametrailers.com
Hij zit nu trouwens in mn TV-Kaart aangesloten zodat ik hem op mn LG LCD kan spelen, maar helaas is dat nog maar op 50hz en met een lage resolutie, dus moet nog ff kijken of ik daar nog wat aan ga/kan doen. Want niet alleen heb ik daar een PC op aangesloten (DVI), ook mn Xbox zit erop (VGA) en meer poorten heb ik niet. Nouja op zich gaat het prima en binnenkort krijg ik toch de tv van mn ouders dus komt wel goed.
Heb al wel rond zitten kijken op internet en op de Wii zelf, maar ligt het aan mij of zijn er maar weinig kanalen beschikbaar? Heb er nu 8 ofzo, waarvan er nu 2 nieuw zijn.
Verder zie ik de discussie over het wel of niet next-gen zijn van de Wii. Qua besturen zijn ze inderdaad next gen, maar waar je op dit moment tegenaanloopt zijn het aantal toppers dat hier goed gebruik van maakt. Ik wil niet zeggen dat de besturing niet fijn is (al kan die wel wat preciezer af en toe), maar meer dat er niet overal echt goed gebruik van wordt gemaakt, en het aantal games wat een beetje van niveau is, is ook maar mager.
Ik moet wel zeggen dat de graphics me nog meevallen. Had het in ieder geval minder verwacht. Maar de vernieuwing van de Xbox zit bv niet zozeer alleen in de graphics, maar ook in de mogelijkheid om betere physics te implementeren door meer rekenkracht, het hele online gebeuren welke echt veel beter is dan de Wii (van wat ik tot nu toe heb gezien is dit eigenlijk niet echt ideaal) en de mediacenter functionaliteit.
Op dit moment vind ik de Wii echt heel leuk, maar ik heb wel het idee dat ik sommige games snel beu ga zijn en dat er dan weinig leuks meer is om me mee bezig te houden. We zullen zien denk ik.
Dat is volgens mij niet waar. Laatst hebben ze laatst de Power7 CPU gepresenteerd. De Power6 bestaat iig wel en loopt op 4+ Ghz. Dus de basis architectuur bestaat zeker nog wel. De X360 is trouwens ook op basis van PowerPC architectuur alleen dan triple core.Anoniem: 104593 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 18:54:
[...]
IBM werkt nauwelijks meer met PowerPC en de ArtX Flipper GPU waar de Wii een iets snellere versie van heeft is ook allang achterhaald. Ik denk dat Nintendo rond 2010-2012 met een nieuwe architectuur komt die dan weer twee generaties mee gaat.
Wikipedia over Power7: Wikipedia: POWER7
[ Voor 6% gewijzigd door Deddiekoel op 31-07-2008 23:11 ]
Elect a clown, expect a circus.
Waar zit de knop op de Wii?fZeroNewbie schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 08:46:
misschien overnieuw de remote connecten via de knop op de remote en op de wii
[ Voor 100% gewijzigd door RaDKiLL op 01-08-2008 10:08 ]
"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"
http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=2660866
Het valt imo wel op, dat het webwinkel-consortium dit persbericht heeft verspreid.
In de uitleg wat je met een modchip kan staat pas helemaal op het eind dat je er gekopieerde spellen mee kan afspelen. Al het bovenstaande kan je ook zonder modchip (Twilight-hack) bewerkstelligen.
[ Voor 60% gewijzigd door BassieBulk op 01-08-2008 10:34 ]
http://www.nintendowiifan...-to-wii-ware-this-summer/
En een paar screenshots:
http://www.wiisworld.com/wiiware-games/Tetris-Party.html
Komt deze herfst uit en is van Hudson.
Dat is wel een erg pro-piraterij artikel. "Je kan ermee illegaal games downloaden, maar dat zullen ze nooit doen... juist ja je gaat je Wii gebruiken als PDA?BassieBulk schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 10:26:
"Webwinkels willen bodemprocedure tegen Nintendo":
http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=2660866
Het valt imo wel op, dat het webwinkel-consortium dit persbericht heeft verspreid.
In de uitleg wat je met een modchip kan staat pas helemaal op het eind dat je er gekopieerde spellen mee kan afspelen. Al het bovenstaande kan je ook zonder modchip (Twilight-hack) bewerkstelligen.
Devil May Cry 4, Pirated to hell and back
Als we nu ook nog eens zaken krijgen "voor" piraterij dan is het einde helemaal zoek. Ik weet nog dat de politie invallen deed bij illegale Playstation ombouwservices e.d. maar die tijd is dus ook allang voorbij. Nintendo kan altijd terugvallen op de gebruiksvoorwaarden waar vast wel iets over het verbod van modchips e.d. in staat. Het R4 verhaal is een nogal grijs gebied omdat je niets veranderd aan de hardware zelf. Een modchip zit meer tegen de illegale kant aan. In ieder geval denk ik niet dat de webwinkels dit gaan winnen. Ik heb er een paar die in het artikel genoemd worden bekeken en ik zou daar toch niet zo snel iets kopen.
Op de Wii is de hardware:software ratio meen ik 1:8, dat is volgens mij best prima. Op de DS zal dat een stuk minder zijn hoewel Nintendo daar ook genoeg op verdiend.
Vandaar ook dat Nintendo nu naar holografische opslag kijkt. Dat is nog vrij exotisch en dus minder snel te hacken. Hoewel ik denk dat als ze een goede oplossing hebben voor het Wii opslag probleem dat ze wel eens helemaal afstappen van een extern medium en alles digitaal gaan verspreiden...
Dat kan ik alleen maar toejuichen eigenlijk. Dan hoef je tenminste niet ellenlang te wachten tot bijvoorbeeld mariokart weer verkrijgbaar is. Hoewel je je kan afvragen hoe lang het duurt voor ook dat systeem weer gehackt is... Maar het is in elk geval makkelijker te 'patchen' denk ik.Deddiekoel schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 12:48:
Hoewel ik denk dat als ze een goede oplossing hebben voor het Wii opslag probleem dat ze wel eens helemaal afstappen van een extern medium en alles digitaal gaan verspreiden...
90710
Ja.. laten we gelijk alle mp3/video spelers verbieden, omdat het heel goed mogelijk is om daar "illegale" films en muziek op te bekijken/beluisteren. Het is niet aan nintendo om dat te bepalen.Anoniem: 104593 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 12:33:
En hoe legaal zijn de films en muziek die afgespeeld worden?
Dat werd heel even gedacht met de introductie van cd games........maar die waren ook in no time (al dan niet gestripped van films, en sound tracks) beschikbaar.
Wellicht is encryptie het antwoord.
10 second ninja DONE
Als je de Wii koopt ga je akkoord met de gebruiksvoorwaarden. Nintendo beroept zich op het auteursrecht en daarom mogen games niet illegaal gedownload worden. Hoe meer piraterij hoe minder games. De verdeling van het gebruik van de modchips is 99% piraterij en 1% homebrew. Een oplossing zou zijn dat de modchips alleen maar gebruikt kunnen worden voor homebrew kanalen en dat je geen illegale games kan afdraaien(dus Disk Kanaal onveranderd laten). Dan heb je alleen het probleem van de SNES/NES emulators maar daar zal niet zo snel over gezeurd worden. Ik heb alleen nog geen enkele modchip gezien om het spelen van illegale games te voorkomen.90710 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:17:
[...]
Ja.. laten we gelijk alle mp3/video spelers verbieden, omdat het heel goed mogelijk is om daar "illegale" films en muziek op te bekijken/beluisteren. Het is niet aan nintendo om dat te bepalen.
Het gaat om drives van 300GB tot 1.6TB dus ik denk niet dat je daar even snel een kopietje van kan maken. Het is duidelijk dat Nintendo niet met Sony in zee wil(Nintendo Playstation - lang verhaal), dus dan kunnen ze iets nieuws proberen(Holographic Storage) of voor HDVD gaan. HD-DVD is op zich ook een goed idee aangezien Nintendo's console dan het enige apparaat is wat daar nog gebruik van maakt. De kosten zijn dan alleen weer vrij hoog, hoewel HD-DVD's niet zo gek duur waren. In ieder geval zal Nintendo niet met de standaard DVD'tjes blijven werken aangezien dit de eerste keer is dat ze geen eigen medium hebben.(Cartridges, minidisks etc.)Sagat schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:27:
Volgens mij is de holigrafische opslag echt niet veel moeilijker te hacken dan traditionele hoor.
Dat werd heel even gedacht met de introductie van cd games........maar die waren ook in no time (al dan niet gestripped van films, en sound tracks) beschikbaar.
Wellicht is encryptie het antwoord.
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 01-08-2008 13:56 ]
It's not the size, it's how you use itAnoniem: 104593 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:54:
[...]
Het gaat om drives van 300GB tot 1.6TB dus ik denk niet dat je daar even snel een kopietje van kan maken.
Seriously, we hebben het toch over opslag voor VC en wiiware? Ik moet het eerste nes spelletje van 1.6TB nog tegenkomen hoor
Ik heb het gelezen toendertijd.....sony met een eigen cd only console omdat de samenwerking met nintendo verbroken is. Ik dacht nog 'zou dat spannend worden?' Boy was i wrongHet is duidelijk dat Nintendo niet met Sony in zee wil(Nintendo Playstation - lang verhaal)

Fantasie mode:
Sony die nog samenwerkt met ninty, dus een 'echte' psWii....wow dat zou niet verkeerd zijn
/Fantasie mode
10 second ninja DONE
90710
[ Voor 21% gewijzigd door 90710 op 01-08-2008 14:16 ]
De consument moet gewoon hersenen krijgen en MS boycotten
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Gevaarlijke uitspraak, de 360 doet het namelijk erg goed in de USA en dat is toch echt een heel belangrijke markt voor de game industrie. Voorlopig loopt Sony nog achter de feiten aan deze generatie, dor uitsle van de ps3 en exclusieve toptitels.90710 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:15:
En MS zou achteraan lopen met een XBOX. O wacht, dat laatste klopt al.
En Nintendo en Sony samenwerken? Dat is voor niemand goed.
SEGA was al met de launch van de Saturn nagenoeg failliet aangezien ze door hun aggresieve genesis/megadrive campagnes niets hadden verdiend aan de meest succesvolle console die ze ooit hadden. In de Dreamcast dagen probeerde SEGA een ander imago neer te zetten door Yuji Naka een Ferrari te geven en te werken aan projecten als Shenmue($70 miljoen). SEGA had geen rode cent meer en kon niet eens doorgaan met de productie van de Dreamcast.90710 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:15:
Ja, als Nintendo en Sony nog steeds samen zouden werken zou MS nooit met een XBOX vergekomen zijn en zou het nu Nintendo/Sony vs SEGA geweest zijn. En MS zou achteraan lopen met een XBOX. O wacht, dat laatste klopt al.
Daarnaast had Nintendo en Sony het einde van Nintendo betekend. De deal ging niet door omdat Sony dan alle rechten kreeg van games op CD-Rom. Nintendo pleegde min of meer contractbreuk door niet met Sony in zee te gaan aangezien Sony Nintendo anders in de houdgreep had. Het werd vervolgens backstabben over en weer...
Microsoft financieerde de Xbox als belastingvoordeeltje en wilde eerst zelfs Nintendo kopen. Ze waren bang dat Sony met de PS2 echt een concurrent voor de PC zou worden. Voornamelijk door de verhaaltjes van Ken Kutaragi over "Jack into the Matrix" en wilde internet plannen waar we uiteindelijk nooit iets van zagen. Met het vertrek van Yamauchi mogen misschien Square-Enix, Namco, Capcom etc. van gedachte veranderd zijn, maar een samenwerking met Sony is echt onmogelijk.
June NPDGevaarlijke uitspraak, de 360 doet het namelijk erg goed in de USA en dat is toch echt een heel belangrijke markt voor de game industrie. Voorlopig loopt Sony nog achter de feiten aan deze generatie, dor uitsle van de ps3 en exclusieve toptitels.
En Nintendo en Sony samenwerken? Dat is voor niemand goed.
PlayStation 3 405.5k
PSP 337.4k
Playstation 2 188.8k
Xbox 360 219.8k
Wii 666.7k
Nintendo DS 783k
Durf je het aan: een grafiek van een langere periode tonen?
[ Voor 42% gewijzigd door boe2 op 01-08-2008 16:59 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Dat zijn de laatst bekende Amerikaanse verkoopcijfers van NPD. Die vind je op heel veel plekken, bijv http://forum.pcvsconsole.com/viewthread.php?tid=11067Boeboe schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:58:
Vanwaar komen die cijfers ninteX? Jij blijft maar meningen spuien, maar met anonieme grafiekjes afkomen is wel héél gemakkelijk. Vooral omdat het om 1 maand gaat; de maand waarin de ps3 toevallig beter verkoopt.
Juni was trouwens een zeer goede maand voor de PS3 in de VS vanwege MGS4 maar ook de andere maanden van 2008 verkocht de PS3 beter dan de 360. Alleen in april had de Xbox 360 daar een bijzonder kleine voorsprong (1000 verkochte consoles). Het betekent dus dat de PS3 al het hele jaar wereldwijd beter verkoopt dan de Xbox 360 want in Japan en Europa had de PS3 al een voorsprong gekregen op de 360. De Wii is natuurlijk een verhaal apart, maar daar concureren zowel de PS3 als Xbox 360 eigenlijk niet mee vanwege de totaal andere doelgroep.
[ Voor 3% gewijzigd door ymmv op 01-08-2008 17:30 ]
Wat ik trouwens wel opvallend (en vervelend vind) is dat in alle topics van de consoles (Wii topic, 360 topic, PS3 topic) het altijd gaat over welke console nou beter is, beter verkoopt of de beste spellen heeft, maar er eigenlijk weinig zinvolle informatie staat over welke games mensen nog veel spelen, of welke juist niet, vragen van beginners die beantwoord worden etc. Telkens weer die vergelijkingen met die andere consoles maakt zo'n topic niet echt interessant meer, want daarbij wordt gewoon teveel gespeculeerd, feiten verdraaid en fanboy gedrag toegepast.
Laten we het gewoon eens over de ervaringen gaan hebben en niet over de andere consoles?
Ontopic: Heb net een aantal uurtjes Mario Party 8 zitten spelen, maar verbaas me erover dat je eigenlijk weinig verslavende minigames hebt. Heb er van de 20 miss nu 1 of 2 gezien die ik wel vaker wil doen en dat is toch erg jammer. Ook duren de beurten veel te lang en is dat gewauwel van die "presentator" ook erg irritant.
Edit: PS3 moet inhalen:
Wii - 29.62 million
Xbox 360 - 20.3 million
PS3 - 14.37 million
[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 01-08-2008 17:47 ]
Anoniem: 86074
Maar de Wii kan idd wel wat goeie games gebruiken (PS3 ook overigens), XBOX 360 weet ik niet. Net zoals op de Cube, de enige echt goeie third part developer blijft CapCom !!!
NPDBoeboe schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:58:
Vanwaar komen die cijfers ninteX? Jij blijft maar meningen spuien, maar met anonieme grafiekjes afkomen is wel héél gemakkelijk. Vooral omdat het om 1 maand gaat; de maand waarin de ps3 toevallig beter verkoopt.
En ja dat durf ik aan:

Zoals eerder gezegd: het gaat hem vooral om de games, en laat vooral de wii daar nu net het meest in gebreke zijn.
Dat jij plots tevoorschijn zou springen doordat iemand het woord "ps3" en "360" in 1 zin gebruikt heb ik succesvol kunnen voorspellenJuni was trouwens een zeer goede maand voor de PS3 in de VS vanwege MGS4 maar ook de andere maanden van 2008 verkocht de PS3 beter dan de 360.
Echt niet nodig om steeds weer je propaganda te spuien hoor, hoe goed/slecht je paycheck bij SOE ook mag zijn.
[ Voor 47% gewijzigd door boe2 op 01-08-2008 18:49 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Het is moeilijk om de waarheid onder ogen te zien, misschien past deze beter bij je visie:Boeboe schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 18:47:
een grafiek met een hoofding die duidelijk verraad door welke "partij" hij gemaakt is, heel betrouwbaar ja.
Het maakt geen zak uit eigenlijk, Wii heeft gewonnen, klaar, afgelopen. PS3 en Xbox 360 zijn alleen nog maar verkrijgbaar omdat Sony en MS andere vormen van inkomsten hebben en voor Sony Blu-Ray belangrijker is dan Playstation op dit moment. Ieder ander bedrijf had na 2 jaar van miljarden verliezen allang de handdoek in de ring gegooid of noodgedwongen het strijdtoneel verlaten.
Overigens zijn dat alle NPD's opgetelt, je mag ook zelf de data verzamelen als je wilt maar ik denk dat je niet ver komt.
Ik had trouwens zitten kijken naar het aantal kanalen wat je toe kunt voegen. Nu heb ik er 8 (alleen die opera browser niet) en nou vraag ik me dus af of er echt niet meer kanalen zijn? Oké, ik had gezien dat er een 1 of ander homebrew kanaal is en dat je met Mario Kart en nog 1 spel ook een kanaal erbij krijgt, maar er is ruimte voor 36 kanalen geloof ik, dus dan moet er toch meer zijn? Of vergis ik me?
Edit, ah nog een grafiek.
Ik weet niet of je het doorhebt, maar de launch van deze consoles is heel erg anders, net als het publiek en de verkochten exemplaren. Bovendien heb ik niet echt het idee dat je veel bronnen hebt geraadpleegt en heb je totaal geen kennis van de verkoop van Xbox 360 consoles of games.
Ik heb geen zin om hier nog meer woorden aan vuil te maken en zou eerder antwoord willen op mijn vraag over de kanalen.
[ Voor 27% gewijzigd door Martinspire op 01-08-2008 19:20 ]
Ik denk dat je niet goed snapt hoe het hedendaagse gameslandschap in elkaar zit.Anoniem: 104593 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 19:14:
[...]
Het maakt geen zak uit eigenlijk, Wii heeft gewonnen, klaar, afgelopen. PS3 en Xbox 360 zijn alleen nog maar verkrijgbaar omdat Sony en MS andere vormen van inkomsten hebben en voor Sony Blu-Ray belangrijker is dan Playstation op dit moment. Ieder ander bedrijf had na 2 jaar van miljarden verliezen allang de handdoek in de ring gegooid of noodgedwongen het strijdtoneel verlaten.
De enige reden dat nintendo "in the running" is, is omdat zij winst maken op hun console en ridicuul veel accesoires. Microsoft en sony halen hun winst uit hun games die ze verkopen. Daarom ook dat hun aanbod zoveel sterker is: zij staan of vallen met hun gamesaanbod.
Als je kritiek hebt, prima, maar kom dan met feiten en niet met jouw gebruikelijke 'fanboy'-verdachtmakingen want dat begint ondertussen wel heel afgezaagd te worden.Boeboe schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 18:47:
een grafiek met een hoofding die duidelijk verraad door welke "partij" hij gemaakt is, heel betrouwbaar ja.
Zoals eerder gezegd: het gaat hem vooral om de games, en laat vooral de wii daar nu net het meest in gebreke zijn.
[...]
Dat jij plots tevoorschijn zou springen doordat iemand het woord "ps3" en "360" in 1 zin gebruikt heb ik succesvol kunnen voorspellen
Echt niet nodig om steeds weer je propaganda te spuien hoor, hoe goed/slecht je paycheck bij SOE ook mag zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door ymmv op 01-08-2008 19:35 ]
Beetje vreemde redenering want Nintendo heeft op alles geld verdiend: de console, accessoires EN de games incl 3rd party licenties. In het verleden ging dat zelfs nog verder omdat Nintendo ook als enige de cartrdiges produceerde voor derde partijen waardoor ze anderen heel stricte regels konden opleggen. Dat was een belangrijke reden waarom de N64 en later de Gamecube niet van de grond kwamen, omdat 3rd parties Nintendo niet meer vertrouwden.Boeboe schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 19:25:
[...]
Ik denk dat je niet goed snapt hoe het hedendaagse gameslandschap in elkaar zit.
De enige reden dat nintendo "in the running" is, is omdat zij winst maken op hun console en ridicuul veel accesoires. Microsoft en sony halen hun winst uit hun games die ze verkopen. Daarom ook dat hun aanbod zoveel sterker is: zij staan of vallen met hun gamesaanbod.
Ik neem aan dat je bedoelde te zeggen dat Nintendo voor zijn eigen consoles derde partijen eigenlijk helemaal niet nodig had, omdat ze met hun console, accesoires en games voldoende winst maakten. Sony en vooral Microsoft zijn voor hun console veel afhankelijker van derde partijen omdat ze minder op hun eigen studio's kunnen vertrouwen. Sony heeft alleen maar Gran Turismo in de 'hors categorie' en MS alleen Halo, terwijl Nintendo meerdere franchises heeft die zonder problemen vijf miljoen exemplaren verkopen van een nieuwe titel.
[ Voor 24% gewijzigd door ymmv op 01-08-2008 19:46 ]
Microsoft en Sony verkopen geen games, ze verkopen digitaal entertainment, nieuwe dashboards, high definition ervaringen. Ik snap heel goed hoe het gamelandschap in elkaar zit:Boeboe schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 19:25:
[...]
Ik denk dat je niet goed snapt hoe het hedendaagse gameslandschap in elkaar zit.
Sony en MS steken elkaar de ogen uit,
Stap 1.
Sony hyped de PS3 naar ongekende hoogten(Killzone 2 CG anyone?) en zorgt dat het eerste jaar Xbox 360 slecht verloopt.
Stap 2.
Sony kan niet de beloften waarmaken, lanceerd het systeem met een absurd hoge prijs
Stap 3.
Consumenten zijn doodmoe van het moddergooien tussen Sony en MS en gaan voor de console die hen het meeste aanspreekt. Het systeem met de meeste leuke games(in plaats van epische, high definition ervaringen)
Stap 4:
Sony en MS wringen zich in allerlei bochten om hier een graantje van mee te pikken. Zie Microsoft met Viva Pinata en Scene it! Daarnaast proberen ze om de HD console van de ander op iedere manier te dwarsbomen. Xbox 360 is niet echt HD(Sony), HD-DVD uitbreiding om een stokje voor Blu-Ray te steken(Microsoft), Final Fantasy XIII multiplatform(Microsoft) en ga zo maar door. Het is Sony en MS allebei gelukt om de console van de ander kapot te maken en de grond in te boren, maar daarbij hebben ze ook het eigen graf gegraven. Ondertussen is Nintendo op een heel ander niveau aanbeland.
De laatste echte concurrentiestrijd was die van de Super Nintendo tegen de Genesis/MegaDrive. Het is sindsdien een kwestie van achter de feiten aanlopen en valse beloften.
SEGA Saturn > ontwikkelaars negeren en een helse hardware ontwerpen waar niemand voor wil programmeren.
SGI Nintendo Ultra 64 Graphics > binnen een maand ingehaald door Voodoo, third parties verlieten Nintendo door de keuze van cartridges en de games? "I know you have alot of questions and I have one answer to all your questions: Super Mario 64" - Howard Lincoln(dat excuus hield de beste man nog een jaar vol ook!)
Dreamcast > Geef Yuji Naka een Ferrari dan komt het allemaal wel goed. Geef Yu Suzuki 70 miljoen voor Shenmue en kijk dan raar op wanneer het bedrijf kopje onder gaat en niet de PS2 hype kan tegenhouden.
Xbox > Marktaandeel kopen, met geld smijten, miljarden verliezen geen cent verdienen en er dan achterkomen dat je afhankelijk bent van je hardware leveranciers waardoor de prijzen niet fors omlaag kunnen en je snel meot stoppen met de verkoop... oef
GameCube > Nintendo Dolphin/N2000 een paarse lunchbox zonder DVD functie en in alle gevallen geprobeert om kosten te drukken. Nieuwe franchise omtoveren in Super Mario Sunshine, beloften niet waarmaken en je hele systeem baseren op de hype voor een spel dat niet bestaat(Super Mario 128 en een realistische Zelda die we pas jaren later kregen).
Xbox 360 > Hardware failures, miljarden verlies, met geld blijven smijten in de hoop dat het goed komt.
PS3 > $599, je console richten op een markt die niet bestaat, je casual PS2 fanbase laten stikken en third parties negeren waardoor ze naar de concurrent lopen.
Geen wonder dat iedereen behalve multiplatform games of fans van bepaalde series koos voor PS1, PS2 en Wii. Het enige probleem wat er nu is is dat de Amerikaanse ontwikkelaars en uitgevers zoveel geld in de HD machines hebben gepompt dat het moeilijk is om alles om te zetten naar Wii.
De data komt overigens hier vandaan, Media Create en NPD zijn de voornaamste bronnen:
http://garaph.info/
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 01-08-2008 19:50 ]
Heel leuk voor jou dat je denkt dat nintendo de enige producent is die de "juiste" dingen doet, maar daarmee speel ik nog altijd niet de games die ik wil. Als ik op zoek ga naar degelijke (j)rpg's (mijn voornaamste genre, maar er zijn genoeg genres waardoor je het mag vervangen) moet ik daarvoor in ieder geval NIET bij nintendo zijn. Heel schatting dat nintendo winst maakt op al zijn hardware in inhouse software, maar het originele gamerspubliek zit al lang ergens anders. Jij verwart "consumenten" met "gamers". Dat nintendo er goed in slaagt om het geld uit de zakken van de "consument" te halen ben ik volledig mee akkoord.
euh...ik bedoel precies wat ik zeg: microsoft en sony halen hun winst uit de verkoop van games (dat deze 3rd party zijn maakt daarbij weinig uit) terwijl nintendo zijn winst uit de hardware moet halen. OK, zij halen ook hun winst uit hun 1st party games, maar dat zijn ze ook zowat verplicht om te verkopen aangezien er 3rd party-gewijs niet veel soeps is op de Wii.
Die casual meuk waar hier zo over geklaagt wordt is een bewuste keuze van Nintendo. Ze hebben een markt aangeboort die welliswaar een lage attachment rate heeft maar ze verkopen hun hardware met winst en deze markt is veel groter dan de traditionele hardcore markt dus dat zal ze niet zo boeien. Tegelijk is de doorsnee casual klant niet een super kritische GoT gamer die kan dus aardig wat 3rd party rotzooi verdragen.
De huidige gamers markt is een beetje vreemd. Je ziet dat handhelds als de PSP en de DS enorm verkopen. Daarna verkopen de Wii en de PS2 consoles het beste en pas daarna de echte next gen consoles.
Het next gen publiek schreeuwt ondertussen wel hard maar het is niet waar het gross van de markt ligt. Hardcore gamers kopen inderdaad veel games dus je hebt een leuke attach rate maar die hardcore gamers zijn maar een klein stukje van de markt. Je kunt dus zoals de Xbox360 en PS3 elkaar doodvechten voor die kleine groep die niet veel groter zal worden of je boort een nieuwe markt aan zoals de PS2, de PSP, de DS en de Wii nu doen.
Ik had een beetje dezelfde houding tegenover de PS2 toen ik aan de GameCube vasthield. Uiteindelijk zal toch de meeste third party support naar de Wii gaan. Tales of Symphonia, Fragile, Monster Hunter, Final Fantasy: Chrystal Bearers etc. het is ontwikkeling. Het originele gamerspubliek is verdeeld over de Wii, Xbox 360 en PS3. De console met de meeste JRPG's op dit moment is de DS, ondanks dat de PSP met een veel sterker software aanbod begon(23 titels tegenover 10 launch games op de DS). De DS was in het begin een lachtertje, met touchscreen spelletjes en andere meuk. Nu zien we maandelijks releases van Square-Enix, Konami, Capcom, Atlus en alle andere uitgevers. De DS heeft een ontzettend goed en gevarieerd aanbod en zoals het er nu naar uitziet begint de omschakeling naar de Wii echt op gang te komen.Boeboe schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 20:59:
Ik snap echt niet hoe jij tot de conclusie komt dat de nintendo console dé gamesconsole is waarop de games verkopen. Zeker niet met al die "casual" onzin die de laatste jaren (!) uitgebracht word.
Heel leuk voor jou dat je denkt dat nintendo de enige producent is die de "juiste" dingen doet, maar daarmee speel ik nog altijd niet de games die ik wil. Als ik op zoek ga naar degelijke (j)rpg's (mijn voornaamste genre, maar er zijn genoeg genres waardoor je het mag vervangen) moet ik daarvoor in ieder geval NIET bij nintendo zijn. Heel schatting dat nintendo winst maakt op al zijn hardware in inhouse software, maar het originele gamerspubliek zit al lang ergens anders. Jij verwart "consumenten" met "gamers". Dat nintendo er goed in slaagt om het geld uit de zakken van de "consument" te halen ben ik volledig mee akkoord.
Een aantal voorbeelden:
Ace Combat 6(360) > Sky Crawlers(Wii), Eternal Sonata(360) > Fragile(Wii), Monster Hunter 3(PS3) > Monster Hunter 3(Wii), Fatal Frame 3(PS2) > Fatal Frame 4(Wii), Dead Rising(360) > Dead Rising: Chop till you drop(Wii) etc. We zien langzaam maar zeker een overgang zoals we dat ook zagen met de vorige marktleiders. Het duurt alleen iets langer omdat iedereen in het begin inzette op de PS3.
De ontwikkelaars/uitgevers gaan voor de grootste userbase en of ze het leuk vinden of niet die zit op de Wii. Een overgang die we nu al zien in Japan en ongetwijfeld door zet in Amerika/Europa. Het is ook te zien aan de kwaliteit van de games, Call of Duty: World at War Wii is veel meer moeite in gestopt dan Call of Dut 3 Wii. Ik had het graag wat sneller zien gebeuren maar de third party support wordt met de dag beter. Het is alleen voor de Nintendo kern erg wennen dat hierdoor Nintendo een stapje terug doet met het releasen van nieuwe games. Ik durf nu te beweren dat de Wii in 2010 de beste line-up heeft van de huidige consoles.
Opeens stonden er een aantal mensen op met het idee om fruitsnoepjes uit te gaan delen, omdat de sfeer zo zuur was.
Ik vond het toen een kinderachtig idee, maar misschien is het wel goed om dit toch wel hier toe te passen...
On topic: Ik ben happy met mn Wii (heb volgens mij de meeste musthaves wel), ben verder met elk platform (GB, NES, SNES, PS, PS2, PC) nooit verder gekomen dan een stuk of 6 games die ik echt vaak speelde. Dus wat mij betreft ben ik al heel blij met het huidige aanbod. Zeker als je kijkt dat ik nog steeds af en toe de SNES met MK uit de kast haal om de neefjes en nichtjes zoet te houden bij verjaardagen...
[ Voor 0% gewijzigd door Fioravanti op 02-08-2008 12:28 . Reden: typo's ]
Sony consoles gingen 10 jaar mee omdat ze verreweg het populairst waren. De PS3 zal verder trucken en na een jaar of 5/6 vervangen worden voor een Playstation 4. De laatste grote game voor de PS2 was God of War II. 10 jarenplannen zijn leuk maar verder dan enkele gelicenseerde filmgames, sportspelletjes en games die Square Enix nog op de vertaalstapel had liggen komt het niet. Iedere generatie hoor je dat de systemen heel lang mee gaan en na 4 jaar staan er ineens nieuwe consoles klaar. Een systeem in de handel hebben betekend overigens ook niet dat het leeft. eind 2005/begin 2006 was de GameCube al overleden maar Nintendo wachtte nog even met het begraven. Het wordt meestal rampzalig als ze de boel proberen te rekken zoals SEGA met de 32X en MegaCD uitbreidingen. Sony was daar met de PSone en PS2 slim best in geslaagd maar ook zij zien veel liever de PS3 games en hardware goed verkopen. Wellicht in de "4D dimension Matrix" van Sony PR spin gaat de PS3 10 jaar mee, in de echte wereld helaas niet.Makkelijk schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 12:44:
Ik speel zelf ook nooit meer dan 6 games op een platform, de Wii is prima voor mij. Maar de PS3 afkraken omdat ze zich op een markt richten die niet bestaat, nee. PS3 richt zich op de gehele markt in tegenstelling tot de Wii en 360. Hij is alleen ontzettend duur. Sony zal heus niet balen, sony is degene die het presteert consoles uit te zetten waarvoor 10 jaar lang games verkocht blijven worden. De strategie van Sony is simpelweg meer op de lange termijn gericht. Zij verdienen nog geld aan de PS3 als nintendo en microsoft al 1 of 2 consoles verder zijn.
Anoniem: 131051
Uit alle onzin licht ik er dit toch even uit. Nee, de discussie was (hier iig) afgelopen.Anoniem: 104593 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 19:47:
[...]
PS3 > $599, je console richten op een markt die niet bestaat, je casual PS2 fanbase laten stikken en third parties negeren waardoor ze naar de concurrent lopen.
[ Voor 92% gewijzigd door TheZeroorez op 02-08-2008 18:03 ]
Afijn, Kuju veranderd naam naar: Headstrong games, werkt momenteel aan een SEGA game. SEGA heeft pas geleden het Jet Set Radio copyright vernieuwd, 1+1=Jet Set Radio Wii?
[ Voor 201% gewijzigd door TheZeroorez op 02-08-2008 18:06 ]
[ Voor 142% gewijzigd door TheZeroorez op 02-08-2008 18:03 ]
Ik ben bezig met een sport en dan haal ik een world record, maar dat staat dus nergens bij je records vermeld en een medaille krijg je helemaal niet. En de volgende keer dat je het probeert, staat het record gewoon weer op default.
wat gaat er fout, het lijkt me toch het leukste om je eigen record steeds te verbreken en niet steeds de default.
Kan er dan niet beter een groot PS3 vs 360 va Wii ervaringen topic geopend worden. Behoefte zat aan discussies over gaming in het algemeen zoals je ziet.TheZeroorez schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 18:05:
[modbreak]Was ik niet duidelijk genoeg? Dit is *NIET* het topic om te discussiëren over Wii vs Xbox vs PS.[/modbreak]
Je speelt vast met meerdere spelers, of niet? Records blijven alleen bestaan als je alleen speelt... Dom he.Slasher schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:52:
Vraagje voor degene die het spel Mario & Sonic at the Olympic Games aan het spelen zijn
Ik ben bezig met een sport en dan haal ik een world record, maar dat staat dus nergens bij je records vermeld en een medaille krijg je helemaal niet. En de volgende keer dat je het probeert, staat het record gewoon weer op default.
wat gaat er fout, het lijkt me toch het leukste om je eigen record steeds te verbreken en niet steeds de default.
Inderdaad, ik ben er zelf ook een groot voorstander van. Het wordt vooral leuk om te zien hoe al die verschillende ideetjes en strategien samenkomen. We zagen bijvoorbeeld in het begin de nadruk op een aantal punten waarbij Nintendo koos voor de interface en toegankelijkheid terwijl Will Wright en Media Molecule weer denken dat User created content de toekomst is. Weer anderen zien toekomst in episodic content en downloadable content. Het gaat veel verder dan Wii vs. Xbox 360 vs. PS3.ymmv schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 18:26:
[...]
Kan er dan niet beter een groot PS3 vs 360 va Wii ervaringen topic geopend worden. Behoefte zat aan discussies over gaming in het algemeen zoals je ziet.
Immers zal het succes van de diverse uitgangspunten bepalen waar men zich uiteindelijk op richt aangezien alle belangrijke ontwikkelaars het over een ding eens zijn en dat is dat de game-industrie moet blijven vernieuwen.
90710
Ach ja, kanalen als het homebrew kanaal maken het gebrek aan verschillende kanalen weer goed.Makkelijk schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 16:28:
Wat hij zegt, meer kanalen in Wii. Antwoord = nee. Waarom wil je precies meer kanalen, het gaat toch om de functionaliteit?
Ja dat is wel heel erg jammerChrisM schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 18:45:
[...]
Je speelt vast met meerdere spelers, of niet? Records blijven alleen bestaan als je alleen speelt... Dom he.
Ik ben heel bang dat dat gaat eindigen als 1 groot flamebait consolewar topicymmv schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 18:26:
[...]
Kan er dan niet beter een groot PS3 vs 360 va Wii ervaringen topic geopend worden. Behoefte zat aan discussies over gaming in het algemeen zoals je ziet.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Ga vooral je gang, maar zorg ervoor dat de TS meer is dan drie regeltjes tekstymmv schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 18:26:
[...]
Liever daar dan in het Xbox, Playstation, Wii-topic én het topic over 'gaat PC gaming dood?' tegelijk. Een en dezelfde discussie in vier topics is niet handig, zeker niet als het inderdaad vaak fout gaat.Willybubba schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 19:30:
[...]
Ik ben heel bang dat dat gaat eindigen als 1 groot flamebait consolewar topic
[ Voor 36% gewijzigd door TheZeroorez op 02-08-2008 20:10 ]
Dit topic is gesloten.