Die kans is groot, ja.Willybubba schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 19:30:
[...]
Ik ben heel bang dat dat gaat eindigen als 1 groot flamebait consolewar topic
Ook dit soort postings zijn hier offtopic. Plaats het eens wat onderbouwder in een forum als LA en wie weet krijg je nog antwoord ook.
[ Voor 85% gewijzigd door TheZeroorez op 02-08-2008 20:48 ]
Anoniem: 104593
Het ging ook totaal niet om de kwaliteit van de games of de console zoals sommige mensen dachten. De meeste zagen: "PS3 is..." en knalde er gelijk en PR spin en damage control tegenaan. Het feit is gewoon dat de Wii beter verkoopt en de game-industrie zich daar op aanpast en ik erg benieuwd ben hoe het gaat aflopen. Het is af en toe nodig om er feiten bij te halen (zie verkoopcharts).
Games etc. verkopen ontzettend goed maar waarom is dan driekwart van de grote uitgevers waaronder EA, THQ in de rode cijfers beland? Ik kijk niet op van een spartellende Atari, SCi, Midway of SEGA maar honderden miljoenen verlies voor een groot deel van de uitgevers is toch geen teken van een gezonde industrie. Er zijn geen slechte consoles maar wel consoles die slecht verkopen en dat is op dit moment vooral voor developers Amerika een groot dilemma aangezien ze zich helemaal hadden ingesteld op de Xbox 360/Playstation 3 en compleet verrast werden door het succes van de Wii. Vervolgens beweerden ze allemaal dat de Wii een "fad" was die wel over zou waaien. In Japan was er totaal geen sprake van dit probleem aangezien men daar helemaal niet warmliep voor de nieuwe systemen en ook heel veel marktaandeel verloren was in het westen. De meeste Japanse developers spelen het safe en brachten hun games uit op DS, PSP en zelf PS2. We zien nu pas de eerste Tales, Metal Gear, Soul Calibur en andere grote titels uit Japan. Een nieuw probleem wat speelt is dat de PS3 en Xbox 360 min of meer gelijke prestaties leveren. Het is daarom moeilijk voor Sony en Microsoft om zich te onderscheiden met exclusieve software. Hierdoor heb je een tweedeling van de markt die bestaat uit Xbox 360+PS3 tegenover de Wii. Het is een beetje het twee honden vechten om een been verhaal. Sinds kort is er voor Sony en MS nog een derde probleem ontstaan. Activsion e.d. proberen om Guitar Hero, Call of Duty zo goed mogelijk naar de Wii over te brengen. Je kunt op verschillende manieren een consolewar benaderen:
1. Jezelf onderscheiden van de concurrentie en een alternatief bieden(NES, Virtual Boy, Wii, Genesis/MegaDrive, PS1)
2. Vroeg lanceren en hopen dat je de concurrentie kunt uitschakelen voordat ze gelaunched zijn(Xbox 360, Saturn, Dreamcast, PS2)
3. De krachtigste hardware neerzetten (Xbox, N64)
4. Je merknaam en succes van vorige console (PS3, SNES, GameCube)
Waarbij het voor de MegaDrive, GameCube, Virtual Boy, Dreamcast, Saturn, N64, Xbox, PS3 en Xbox 360 niet zo liep als men gehoopt had.
Het perfecte strijdtoneel was nog altijd Super Nintendo tegen Genesis/MegaDrive. Je had ook toen third party exclusives die overliepen zoals Street Fighter maar beide consoles hadden een totaal andere line-up terwijl ze toch recht tegenover elkaar stonden. Zo gaf Sonic een hele andere ervaring dan een Mario game en had Nintendo de grootste moeite om antwoorden te vinden op de ene na de andere SEGA/Treasure titel.
Games etc. verkopen ontzettend goed maar waarom is dan driekwart van de grote uitgevers waaronder EA, THQ in de rode cijfers beland? Ik kijk niet op van een spartellende Atari, SCi, Midway of SEGA maar honderden miljoenen verlies voor een groot deel van de uitgevers is toch geen teken van een gezonde industrie. Er zijn geen slechte consoles maar wel consoles die slecht verkopen en dat is op dit moment vooral voor developers Amerika een groot dilemma aangezien ze zich helemaal hadden ingesteld op de Xbox 360/Playstation 3 en compleet verrast werden door het succes van de Wii. Vervolgens beweerden ze allemaal dat de Wii een "fad" was die wel over zou waaien. In Japan was er totaal geen sprake van dit probleem aangezien men daar helemaal niet warmliep voor de nieuwe systemen en ook heel veel marktaandeel verloren was in het westen. De meeste Japanse developers spelen het safe en brachten hun games uit op DS, PSP en zelf PS2. We zien nu pas de eerste Tales, Metal Gear, Soul Calibur en andere grote titels uit Japan. Een nieuw probleem wat speelt is dat de PS3 en Xbox 360 min of meer gelijke prestaties leveren. Het is daarom moeilijk voor Sony en Microsoft om zich te onderscheiden met exclusieve software. Hierdoor heb je een tweedeling van de markt die bestaat uit Xbox 360+PS3 tegenover de Wii. Het is een beetje het twee honden vechten om een been verhaal. Sinds kort is er voor Sony en MS nog een derde probleem ontstaan. Activsion e.d. proberen om Guitar Hero, Call of Duty zo goed mogelijk naar de Wii over te brengen. Je kunt op verschillende manieren een consolewar benaderen:
1. Jezelf onderscheiden van de concurrentie en een alternatief bieden(NES, Virtual Boy, Wii, Genesis/MegaDrive, PS1)
2. Vroeg lanceren en hopen dat je de concurrentie kunt uitschakelen voordat ze gelaunched zijn(Xbox 360, Saturn, Dreamcast, PS2)
3. De krachtigste hardware neerzetten (Xbox, N64)
4. Je merknaam en succes van vorige console (PS3, SNES, GameCube)
Waarbij het voor de MegaDrive, GameCube, Virtual Boy, Dreamcast, Saturn, N64, Xbox, PS3 en Xbox 360 niet zo liep als men gehoopt had.
Het perfecte strijdtoneel was nog altijd Super Nintendo tegen Genesis/MegaDrive. Je had ook toen third party exclusives die overliepen zoals Street Fighter maar beide consoles hadden een totaal andere line-up terwijl ze toch recht tegenover elkaar stonden. Zo gaf Sonic een hele andere ervaring dan een Mario game en had Nintendo de grootste moeite om antwoorden te vinden op de ene na de andere SEGA/Treasure titel.
Als het om verkoopcijfers gaat vrees ik juist het ergste voor de Wii.
Goed beoordeelde (vaak unieke) games als Zack & Wiki, Okami, No More Heroes etc verkopen werkelijk geen zak, terwijl een Carnival Games zelfs meer verkoopt dan Metroid Prime 3, RE4 etc.
Goed beoordeelde (vaak unieke) games als Zack & Wiki, Okami, No More Heroes etc verkopen werkelijk geen zak, terwijl een Carnival Games zelfs meer verkoopt dan Metroid Prime 3, RE4 etc.
Met 30 miljoen Wii's verkocht mag je toch wel verwachten dat de eerste drie titels toch meer verkopen dan ze nu doen. Ik geloof dat Zack & Wiki rond de 400.000 heeft verkocht en de anderen nog ruim onder de 200.000 zitten. Dat zijn wel hele droevige cijfers.
[ Voor 7% gewijzigd door BarôZZa op 02-08-2008 23:47 ]
Resident Evil 4 was zeer succesvol waardoor Capcom met Dead Rising Wii komt. Okami verkocht ook niet op de PS2 en Zack & Wiki is leuk, maar daar is ook niet echt een markt voor. No More Heroes is de best verkochte Suda51 game. Killer 7 haalde de 100k nog niet eens. Het enige dat wel tegen valt is Metroid Prime 3 maar die serie is al sinds Metroid Prime 2 op retour. De Wii heeft een zeer gevarieerde userbase en daarom is het moeilijk om games te verzinnen voor de doelgroep:BarôZZa schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 23:34:
Als het om verkoopcijfers gaat vrees ik juist het ergste voor de Wii.
1. De Nintendo kern die direct na de cube voor de Wii ging voor Zelda en een enkele Capcom/SEGA titel
2. De multiplatform gamers die de Wii hebben voor unieke Nintendo games op third party games die de andere console overslaan
3. De grote nieuwe casual groep bestaande uit mensen die van de PS2 overstapte naar de Wii en een compleet nieuwe doelgroep aangeboord door WiiSports WiiPlay.
Super Mario Galaxy heeft nu al beter verkocht dan Super Mario Sunshine en ik denk dat Brawl ook meer zal verkopen dan Melee. Ik zie games die aansluiten bij de Wii userbase(ook hardcore) zoals Resident Evil 4 veel beter verkopen dan bijvoorbeeld Elebits of Dewy's Adventure. De laatste twee zijn weer games die met de "kiddy" GameCube gedachte in het achterhoofd gemaakt zijn. Ik denk dat Konami meer succes boekt met Castlevania Judgment. SEGA heeft ook al veel succes op de Wii met Mario & Sonic Olympics, Sonic Secret Rings en Ghost Squad. Het lijkt me sterk dat NiGHTS op een andere console meer verkocht had. Wederom een game waar totaal geen markt voor is en hetzelfde is eigenlijk te zeggen van het grootste deel van de third party Wii titels. Een goed idee brengt je nog niet zo ver, het moet ook nog eens aansluiten bij de doelgroep en ten slotte moet er nog een leuke marketing campagne aan vast zitten. EA is overigens blij verrast met de verkopen van low-profile Boom Blox. Een aantal games wordt ook ontwikkeld met lage verkoopverwachtingen(Fire Emblem bijvoorbeeld) maar nog wel net genoeg om een sequel te bekostigen. De software verkopen zijn op de Wii veel beter dan de GameCube voor zowel Nintendo als third parties en casual en hardcore titels.
Anoniem: 86074
Ik vond Metroid 3 (en 2 overigens ook) ook erg goede games, wat de verkopen ook mogen zijn. Okami heb ik niet zoveel mee, maar RE4 vond ik echt bruut, en dan Zack en Wiki ... erg van genoten, was erg verrast.
Brawl heb ik niet zo veel mee, maar het lijkt me een leuk spel voor als je van dat genre houdt. Ik wacht nog steeds op Mario Kart (dat het leverbaar is, echt achtelijk), en dan eindelijk een WiFi routerje aanschaffen
.
In ieder geval, de Wii is geen flop, ik zie voor de PS3 ook veel games staan waar ik echt niets mee heb, Xbox volg ik niet zo. Nights twijfel ik nog over, maar ik denk dat het wel iets is waar ik van hou. Moet het eens gespeeld hebben denk ik.
Ik twijfel nog erg over Red Steel, iedere keer zie ik het staan ... jammer dat ik het niet ff ergens kan spelen om te kijken of ik 't wat vind.
Mario Galaxy vind ik echt super !!!
Toch hoop ik nog op een soort Battlefield achtig spel voor de Wii ... wat zou dat wat zijn zeg. Kunnen ze BF:Heroes niet op de Wii proberen
!
Brawl heb ik niet zo veel mee, maar het lijkt me een leuk spel voor als je van dat genre houdt. Ik wacht nog steeds op Mario Kart (dat het leverbaar is, echt achtelijk), en dan eindelijk een WiFi routerje aanschaffen
In ieder geval, de Wii is geen flop, ik zie voor de PS3 ook veel games staan waar ik echt niets mee heb, Xbox volg ik niet zo. Nights twijfel ik nog over, maar ik denk dat het wel iets is waar ik van hou. Moet het eens gespeeld hebben denk ik.
Ik twijfel nog erg over Red Steel, iedere keer zie ik het staan ... jammer dat ik het niet ff ergens kan spelen om te kijken of ik 't wat vind.
Mario Galaxy vind ik echt super !!!
Toch hoop ik nog op een soort Battlefield achtig spel voor de Wii ... wat zou dat wat zijn zeg. Kunnen ze BF:Heroes niet op de Wii proberen
Okami kwam erg laat op de PS2 en ook toen werd al gezegd dat de controls zich goed zouden lenen voor een Wii port. No More Heroes was ook de meest toegankelijk Suda51 game tot nu toe, maar is er alsnog niet in geslaagd om wat te verkopen.
Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar één van de ontwikkelaars tevreden was met de verkopen.
Het punt is gewoon dat hardcore games gewoon absoluut niet verkopen(en dan heb ik het even niet over een vrolijk Nintendo/Mario titel als Smash Bros), met een uitzondering als RE4.
Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar één van de ontwikkelaars tevreden was met de verkopen.
Het punt is gewoon dat hardcore games gewoon absoluut niet verkopen(en dan heb ik het even niet over een vrolijk Nintendo/Mario titel als Smash Bros), met een uitzondering als RE4.
Absoluut niet verkopen, zover wil ik zelf niet gaan. The Godfather, Scarface, Resident Evil:UC, No More Heroes, Call of Duty 3, Red Steel, Dragonball Z etc. hebben allemaal de verwachtingen waar gemaakt of zelfs overschreden. Ubisoft's casual games zijn juist niet zo populair als gedacht. Ook hier geldt hetzelfde als met de next-gen shooters. Er zijn zoveel casual games dat een handjevol echt goed verkoopt(Guitar Hero, Carnival Games, Mario & Sonic) en de rest nauwelijks iets mee krijgt van het succes.BarôZZa schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 00:06:
Okami kwam erg laat op de PS2 en ook toen werd al gezegd dat de controls zich goed zouden lenen voor een Wii port. No More Heroes was ook de meest toegankelijk Suda51 game tot nu toe, maar is er alsnog niet in geslaagd om wat te verkopen.
Okami is op de PS2 ook goed ontvangen door critici, maar daar waren de verkoopcijfers ook niet bijster goed. De absolute verkoopcijfers van de Wii en de PS2 versie van Okami schijnen ongeveer gelijk te zijn. De PS2 had op het moment van verschijnen van het spel een install base(lees: potentiele afzetmarkt) die ruim drie keer zo hoog lag als de Wii op het moment van verschijnen. Anders gezegd: relatief gezien verkocht de Wii versie van Okami 3 keer zo goed als de PS2 versie. Dan durf ik wel te zeggen dat de tegenvallende verkoopcijfers van het spel niet aan de Wii hebben gelegen, maar dat Capcom de schuld bij zichzelf moet zoeken(slechte marketing?).BarôZZa schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 00:06:
Okami kwam erg laat op de PS2 en ook toen werd al gezegd dat de controls zich goed zouden lenen voor een Wii port.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Toch staat Okami bij Nedgame imiddels op nummer 3 best verkochte wii games. Misschien dat de mond tot mond reklame nu echt op gang komt en het spel zichzelf begint te verkopen.
Anoniem: 90936
Kijk ook maar naar Boom-Blox. Die leek ook eerst niet te verkopen, maar zit nu al op 500k.
Het voordeel van de Wii is, is dat het ontwikkelen niet zo duur is als voor de andere twee. Vandaar dat er al bij lagere verkopen quitte gespeeld wordt en er al sneller winst gedraaid wordt. Je hoeft dus geen miljoenen te verkopen om winst te maken.
Daarnaast moet je eens de software lijsten erbij halen, dan zie je dat er erg veel Wii games tussen staan.
Het voordeel van de Wii is, is dat het ontwikkelen niet zo duur is als voor de andere twee. Vandaar dat er al bij lagere verkopen quitte gespeeld wordt en er al sneller winst gedraaid wordt. Je hoeft dus geen miljoenen te verkopen om winst te maken.
Daarnaast moet je eens de software lijsten erbij halen, dan zie je dat er erg veel Wii games tussen staan.
Ik vind het toch vreemd dat Okami blijkbaar goed verkoopt want ik heb de game bijna nergens in de schappen zien liggen. Nu kun je redeneren dat de game dus goed verkoopt maar in mijn dorp is hij er gewoon niet.Pierz schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 10:49:
Toch staat Okami bij Nedgame imiddels op nummer 3 best verkochte wii games. Misschien dat de mond tot mond reklame nu echt op gang komt en het spel zichzelf begint te verkopen.
Wat Nintendo moet gaan doen is hun verkoopbeleid aanpassen en het terugsturen van games mogelijk maken. Daardoor zullen winkeliers een stuk meer titels in de schappen leggen!
Voor wat betreft de casual markt. Volgens mij is het voordeel van deze 'keep it simple' doelgroep dat ze gewoon hun games kopen en niet met modchips en downloads aan de gang gaan. Of tenminste een stuk minder. Dus in die markt verkoop je meer omdat (tot zekere hoogte) iedereen gewoon voor zijn games betaald.
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Winkeliers leggen genoeg in de winkels. Ik zie tegenwoordig overal: Wii uit voorraad leverbaar staan. De Amerikaanse economie begint steeds meer in te zakken. Nintendo haalt nu meer van de inkomsten uit Europa.Deddiekoel schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:10:
[...]
Ik vind het toch vreemd dat Okami blijkbaar goed verkoopt want ik heb de game bijna nergens in de schappen zien liggen. Nu kun je redeneren dat de game dus goed verkoopt maar in mijn dorp is hij er gewoon niet.
Wat Nintendo moet gaan doen is hun verkoopbeleid aanpassen en het terugsturen van games mogelijk maken. Daardoor zullen winkeliers een stuk meer titels in de schappen leggen!
Voor wat betreft de casual markt. Volgens mij is het voordeel van deze 'keep it simple' doelgroep dat ze gewoon hun games kopen en niet met modchips en downloads aan de gang gaan. Of tenminste een stuk minder. Dus in die markt verkoop je meer omdat (tot zekere hoogte) iedereen gewoon voor zijn games betaald.
Laatste GFK cijfers voor NL:
Als je Mario Kart, WiiFit, Brawl niet kunt vinden komt het gewoon omdat het uitverkocht is.Week 31, 2008
01 (04) [WII] Mario Kart Wii (Nintendo)
02 (01) [WII] Wii Fit (Nintendo)
03 (02) [WII] Super Smash Brothers Brawl (Nintendo)
04 (03) [NDS] Guitar Hero: On Tour (Activision)
05 (07) [NDS] Dr. Kawashima’s Brain Training (Nintendo)
06 (06) [WII] Mario & Sonic At The Olympic Games (Sega)
07 (__) [WII] Sports Island (Konami)
08 (__) [PS3] Soulcalibur 4 (Ubisoft)
09 (08) [NDS] New Super Mario Bros. (Nintendo)
10 (__) [360] Soulcalibur 4 (Ubisoft)
Overigens had Capcom laatst problemen met de leverancier in de Benelux en hebben ze pas geleden pas een nieuwe gevonden. De eerste levering van de game was daarom door Capcom zelf geregeld en daardoor waren er veel minder exemplaren dan verwacht. Nu moet dat probleem opgelost zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 03-08-2008 12:24 ]
Nedgame trekt alleen maar de echte gamers en niet de mensen die hun games bij de FRS of Bart Smit kopen.Pierz schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 10:49:
PS2 was aan het eind van z'n leven, dus dan doen games het over het algemeen nooit meer goed. Bovendien was de concurrentie op de PS2 veel groter aangezien je daar veel meer games voor hebt. Voor de rest geloof ik best dat Okami net iets te vreemd/Japans is voor de meeste mensen(vooral qua vormgeving).MetroidPrime schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 02:39:
[...]
Okami is op de PS2 ook goed ontvangen door critici, maar daar waren de verkoopcijfers ook niet bijster goed. De absolute verkoopcijfers van de Wii en de PS2 versie van Okami schijnen ongeveer gelijk te zijn. De PS2 had op het moment van verschijnen van het spel een install base(lees: potentiele afzetmarkt) die ruim drie keer zo hoog lag als de Wii op het moment van verschijnen. Anders gezegd: relatief gezien verkocht de Wii versie van Okami 3 keer zo goed als de PS2 versie. Dan durf ik wel te zeggen dat de tegenvallende verkoopcijfers van het spel niet aan de Wii hebben gelegen, maar dat Capcom de schuld bij zichzelf moet zoeken(slechte marketing?).
Het punt is in ieder geval dat hardcoregames het simpelweg niet enorm goed doen, als je het vergelijkt met hoe dergelijke games het op de andere consoles doen en hoe de simpelere games verkopen. Voor de Wii kan je beter een goedkope derderangs Wii Sports kloon maken dan een unieke game als No More Heroes. Bij de andere consoles is het omgekeerde het geval.
The Godfather -> rond de 100.000, de andere versies rond een een miljoenAnoniem: 104593 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 00:19:
[...]
Absoluut niet verkopen, zover wil ik zelf niet gaan. The Godfather, Scarface, Resident Evil:UC, No More Heroes, Call of Duty 3, Red Steel, Dragonball Z etc. hebben allemaal de verwachtingen waar gemaakt of zelfs overschreden. Ubisoft's casual games zijn juist niet zo populair als gedacht. Ook hier geldt hetzelfde als met de next-gen shooters. Er zijn zoveel casual games dat een handjevol echt goed verkoopt(Guitar Hero, Carnival Games, Mario & Sonic) en de rest nauwelijks iets mee krijgt van het succes.
Scarface -> 80.000, PS2 versie bijna een miljoen
Call of Durty 3 -> verkocht zelfs slechter dan de PS3 versie
DragonBall Z -> verre van hardcore, populair onder kinderen
Red Steel -> profiteerde ervan dat het een launchgame was(weinig concurrentie en de echte gamers willen een console meestal al rond de launch hebben)
RE:UC -> heeft het wel goed gedaan, maar sowieso is RE een sterke franchise
No More Heroes -> absoluut niet goed gedaan voor een game van dat kaliber.
Andere casual games die al goed lopen zijn de Wii Sports kloontjes(Big Beach Sports, Sports Party etc), de Lego games, de film games als Wall-E die het momenteel niet slecht doet etc.
Dat ze bij sommige games nog tevreden waren is logisch: dat waren goedkope ports, maar dat trucje begint nu ook op te raken. Als ze Scarface van scratch voor de Wii hadden gemaakt, dan waren ze absoluut niet tevreden geweest met 80.000
Anoniem: 90936
[...]
The Godfather -> rond de 100.000, de andere versies rond een een miljoen
Red Steel -> profiteerde ervan dat het een launchgame was(weinig concurrentie en de echte gamers willen een console meestal al rond de launch hebben)
Andere casual games die al goed lopen zijn de Wii Sports kloontjes(Big Beach Sports, Sports Party etc), de Lego games, de film games als Wall-E die het momenteel niet slecht doet etc.
Dat ze bij sommige games nog tevreden waren is logisch: dat waren goedkope ports, maar dat trucje begint nu ook op te raken. Als ze Scarface van scratch voor de Wii hadden gemaakt, dan waren ze absoluut niet tevreden geweest met 80.000
[/quote]
CoD 3 was gewoon een slechte game, dat die niet verkocht was dus terecht.
Over de cijfers van The Godfather en Scarface kan ik niks zeggen, omdat ik zelf dacht dat ze het beter hadden gedaan. Heb je toevallig een link?
No More Heroes is echt voor een niche markt. Net als alle Suda titels. Hij verkocht dus zeker wel goed voor zo'n titel. Kijk maar naar Killer 7, die verkocht ook matig. Voor de rest gebruik je allemaal excuses, maar het gaat er toch alleen maar om dat ze verkopen? RE:4 Wii heeft trouwens ook meer dan een miljoen verkocht.
The Godfather -> rond de 100.000, de andere versies rond een een miljoen
[/quote]
Over de cijfers van The Godfather en Scarface kan ik niks zeggen, omdat ik zelf dacht dat ze het beter hadden gedaan. Heb je toevallig een link?
No More Heroes is echt voor een niche markt. Net als alle Suda titels. Hij verkocht dus zeker wel goed voor zo'n titel. Kijk maar naar Killer 7, die verkocht ook matig. Voor de rest gebruik je allemaal excuses, maar het gaat er toch alleen maar om dat ze verkopen? RE:4 Wii heeft trouwens ook meer dan een miljoen verkocht.
90710
Jongens, kunnen we weer on-topic gaan? Verkoopcijfers hebben niks met "ervaringen" te maken.
On topic: Zowel PES 2009 als Fifa 09 zijn aangekondigd en beiden krijgen extra features voor de Wii. Ik heb het niet zo op voetbalgames, maar misschien lijken deze me wel de moeite waard. Daarnaast kan ik niet wachten op Wario Land: Shake. Die eind september in de winkels ligt.
On topic: Zowel PES 2009 als Fifa 09 zijn aangekondigd en beiden krijgen extra features voor de Wii. Ik heb het niet zo op voetbalgames, maar misschien lijken deze me wel de moeite waard. Daarnaast kan ik niet wachten op Wario Land: Shake. Die eind september in de winkels ligt.
Dat veranderd niets aan het feit dat Capcom simpelweg veel hogere verwachtingen had van Okami op de PS2, maar dat het spel die niet heeft kunnen waarmaken. Dat de PS2 aan het einde van zijn cyclus zat zal vrij weinig effect hebben gehad, de PS3 was immers nog minstens een half jaar verwijderd van release. God of War 2 is een half jaar na de release van de PS3 uitgebracht en is toch ruim 3 keer zo goed verkocht als Okami. Dat het spel ook op de Wii tegenvallende verkoopcijfers heeft, kun je dan echt niet meer op de Wii of Nintendo afschuiven.BarôZZa schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 15:45:
[...]
PS2 was aan het eind van z'n leven, dus dan doen games het over het algemeen nooit meer goed. Bovendien was de concurrentie op de PS2 veel groter aangezien je daar veel meer games voor hebt. Voor de rest geloof ik best dat Okami net iets te vreemd/Japans is voor de meeste mensen(vooral qua vormgeving).
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Bron: Vgchartz.comAnoniem: 90936 schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 16:05:
[...]
Maar het punt is dus dat ze geen van allen verkochten, op RE na. 100.000 is gewoon simpelweg niet goed, of het nou een beetje niche is of niet. Al is No More Heroes absoluut niet te vergelijken met Killer 7. De gameplay/graphics/sfeer etc waren allemaal een stuk toegankelijker. No More Heroes was duidelijk een stap naar de mainstream.
Voor de rest is de kans dus gewoon groot dat developers niet meer van zulke games gaan ontwikkelen voor de Wii omdat ze toch maar pakweg 100.000 stuks verkopen. Full Roaming games zoals The Godfather en Scarface worden steeds minder interessant om te ontwikkelen voor de Wii. Eerst kon je het nog porten van de Gamecube/PS2 of het voor de PS2 en Wii tegelijk ontwikkelen.
Waar schuif ik het alleen op Nintendo/Wii af? Ik zeg zelfs nog dat Okami mogelijk te vreemd was. Het was ook mijn hele punt niet. Het punt was dat uitgebreide games, die duidelijk zijn gericht op de minder casual markt, het gewoon niet goed doen.MetroidPrime schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 16:21:
[...]
Dat veranderd niets aan het feit dat Capcom simpelweg veel hogere verwachtingen had van Okami op de PS2, maar dat het spel die niet heeft kunnen waarmaken. Dat de PS2 aan het einde van zijn cyclus zat zal vrij weinig effect hebben gehad, de PS3 was immers nog minstens een half jaar verwijderd van release. God of War 2 is een half jaar na de release van de PS3 uitgebracht en is toch ruim 3 keer zo goed verkocht als Okami. Dat het spel ook op de Wii tegenvallende verkoopcijfers heeft, kun je dan echt niet meer op de Wii of Nintendo afschuiven.
Ja je hebt een aantal uitzonderingen, die had je op de Gamecube ook(Soul Calibur 2 etc die het beter deed dan op andere consoles), maar toch was de Gamecube niet de meest geschikte console voor die games. Idem voor de Wii.
Sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen.BarôZZa schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 16:33:
[...]
Waar schuif ik het alleen op Nintendo/Wii af? Ik zeg zelfs nog dat Okami mogelijk te vreemd was. Het was ook mijn hele punt niet. Het punt was dat uitgebreide games, die duidelijk zijn gericht op de minder casual markt, het gewoon niet goed doen.
Ik denk dat er wel degelijk een markt is voor uitgebreide spellen. In de top 21 van best verkochte Wii spellen (als je Wii Sports en Wii Play even niet meetelt) staan er 9 spellen die niet specifiek op de casual markt zijn gericht, maar meer op de hardcore markt. Spellen zoals Mario Kart heb ik dan niet meegeteld
Overigens denk ik dat het onderscheid dat steeds wordt gemaakt tussen casual en hardcore onzin is. Casual en hardcore zijn termen die altijd gebruikt zijn om aan te geven hoeveel iemand games speelt, maar het succes van de Wii heeft veel meer met de toegankelijkheid van de spellen te maken. Beginnende gamers zullen per definitie meestal in het casual hokje terechtkomen, maar dat betekent niet dat ze per definitie geen interesse zouden hebben in spel met een uitgebreide verhaallijn, zoals bijvoorbeeld een GTA, Resident Evil, MGS, Zelda, Metroid of Halo.
Wat je wilt is dat die nieuwe groep gamers hun eerste stappen zet met die "casual" games en daarna overstapt naar de wat uitgebreidere spellen. De lijn tussen de "casual" en "hardcore" doelgroepen zal dus daardoor vervagen. Niet alleen Nintendo, maar de gamesindustrie in het algemeen heeft dit nodig om er voor te zorgen dat spellen langer goed blijven verkopen en daardoor verder te groeien. Nintendo loopt op dat gebied naar mijn mening wel voorop, dat spellen zoals NSMB twee jaar na release nog steeds goed verkopen is daar een mooi voorbeeld van.
[ Voor 4% gewijzigd door MetroidPrime op 03-08-2008 18:32 ]
Ik weet dat je het casual/hardcore gedoe moeilijk te onderscheiden is, maar ik heb het even over uitersten. Voor de rest kan je bij de meeste games wel schatten bij welke categorie je hem zou indelen. Waarbij een game als Guitar Hero, Mario Kart of Super Smash Bros bij allebei zou kunnen.
Als je bij VGChartz kijkt naar de games die meer dan een miljoen hebben verkocht, dan zie je dat bij de Wii het overgrote deel van Nintendo is en/of een vrolijk spelletje is. De enige 'serieuze' non-Nintendo games zijn de twee RE games en Red Steel.
Gewoon simpelweg een groot verschil met bijvoorbeeld de 360, waar wel veel hardcore games meer dan een miljoen verkopen. En dan kunnen mensen zeggen dat 80.000-300.000 goed is, maar daar geloof ik niks van als je er ook nog eens rekening mee houdt dat de Wii de grootste installled base heeft.
Als je bij VGChartz kijkt naar de games die meer dan een miljoen hebben verkocht, dan zie je dat bij de Wii het overgrote deel van Nintendo is en/of een vrolijk spelletje is. De enige 'serieuze' non-Nintendo games zijn de twee RE games en Red Steel.
Gewoon simpelweg een groot verschil met bijvoorbeeld de 360, waar wel veel hardcore games meer dan een miljoen verkopen. En dan kunnen mensen zeggen dat 80.000-300.000 goed is, maar daar geloof ik niks van als je er ook nog eens rekening mee houdt dat de Wii de grootste installled base heeft.
Ik zit trouwens te bedenken wat ik onder hardcore games versta(als in het tegenovergestelde van casual, niet in moeilijkheid zoals Ikaruga).
Ik denk dat je het best kan kijken naar de doelgroep van de games. Als de voornaamste doelgroep mannelijk en 15-25 jaar is, dan denk ik dat dat de lading voor 99% dekt.
Ik denk dat je het best kan kijken naar de doelgroep van de games. Als de voornaamste doelgroep mannelijk en 15-25 jaar is, dan denk ik dat dat de lading voor 99% dekt.
Zie de blogpost die ik gemaakt had toen okami net uitkwam op de PS2. Okami was een fantastisch goed spel, doch qua marketing was het een complete ramp. De winkels werden letterlijk overrompeld door Final Fantasy 12 (en laten we eerlijk zijn, dat spel was op zijn best gezegd "mediocre" te noemen) terwijl er maar enkele winkels waren die überhaupt Okami verkochten.MetroidPrime schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 16:21:
[...]
Dat veranderd niets aan het feit dat Capcom simpelweg veel hogere verwachtingen had van Okami op de PS2, maar dat het spel die niet heeft kunnen waarmaken.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
@verkopen: Dat is toch ook logisch? De Wii heeft de markt uitgebreid met veel nieuwe casual doelgroepen door met casual games en besturing geschikt voor die doelgroep te komen. Dus dan krijg je al snel dat de games die als doelgroep die casual gamers heeft, die het grootste deel van de Wii bezitters beslaat, ook goed verkopen. De X360 heeft daarentegen de hardcore gamers meer als doelgroep, dus logisch dat daar de hardcore games juist goed verkopen. Natuurlijk zijn er ook aardig wat hardcore gamers met een Wii, maar ook een deel daarvan zal daarnaast ook nog een hardcore console voor de hardcore games hebben aangeschaft waarschijnlijk. Lijkt mij een beetje een 1+1=2 verhaal.
Hoe dan ook, het zal me ook eigenlijk een worst zijn. Het is doodzonde als een toffe game niet goed verkoopt (ongeacht console), aangezien dat de kans op een vervolg of een soortgelijke game niet echt vergroot. Maar als een game of een bepaald genre games goed verkoopt op console A, maar niet op console B... tja, het gaat om de games, toch? Tot deze generatie heb ik nooit wat gemist (of vrijwel niet) door geen niet-Nintendo consoles te hebben. Op zich (relatief) lekker voordelig. Deze generatie mis ik iets meer games door alleen een Wii te hebben, dus wellicht komt er in de toekomst nog wel een andere bij. Ideaal zou natuurlijk zijn als er maar 1 console zou bestaan, zonder consessies te doen aan het huidige gevarieerde aanbod aan games.
* diepgang: hoe meer diepgang, hoe meer hardcore. Denk aan RPGs en RTS games.
* duur van spelsessies: hoe korter de sessies, hoe meer casual. Denk aan Wii Sports. Je kunt even snel een kwartiertje gamen, om vervolgens weer verder te gaan met je dagelijkse bezigheden.
* moeilijkheidsgraad: hoe moeilijker, hoe meer hardcore. Denk idd aan Ikaruga.
* leercurve: hoe lastiger het is om een spel onder de knie te krijgen, hoe meer hardcore. Denk aan FPS games (maps uit je hoofd leren, wapens kennen, goed leren mikken, gewoontes aanleren mbt reloaden, etc)
* besturing: hoe moeilijker, hoe meer hardcore. Denk aan PES, of Wii Sports aan de andere kant van het spectrum.
* realisme: hoe realistischer, hoe meer hardcore. Denk aan Gran Turismo / F1 game, Flight Simulators, en "volwassen" games als Resident Evil of FPS games (de beelden).
* geweldadigheid: hoe geweldadiger, hoe meer hardcore. Denk aan RE, FPS, MGS, Manhunt, etc.
Games die deze kenmerken kunnen combineren zodat ze zowel hardcore als casual gamers aanspreken zijn natuurlijk ideaal. Denk bijvoorbeeld aan Smash Bros: easy to learn, hard to master.
Hoe dan ook, het zal me ook eigenlijk een worst zijn. Het is doodzonde als een toffe game niet goed verkoopt (ongeacht console), aangezien dat de kans op een vervolg of een soortgelijke game niet echt vergroot. Maar als een game of een bepaald genre games goed verkoopt op console A, maar niet op console B... tja, het gaat om de games, toch? Tot deze generatie heb ik nooit wat gemist (of vrijwel niet) door geen niet-Nintendo consoles te hebben. Op zich (relatief) lekker voordelig. Deze generatie mis ik iets meer games door alleen een Wii te hebben, dus wellicht komt er in de toekomst nog wel een andere bij. Ideaal zou natuurlijk zijn als er maar 1 console zou bestaan, zonder consessies te doen aan het huidige gevarieerde aanbod aan games.
Tja, dat is niet met 1 kenmerk te omschrijven, meer multidimensionaal. Kenmerken die mijns inziens van invloed zijn op het hardcore/casual verhaal:BarôZZa schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 18:52:
Ik zit trouwens te bedenken wat ik onder hardcore games versta(als in het tegenovergestelde van casual, niet in moeilijkheid zoals Ikaruga).
* duur van spelsessies: hoe korter de sessies, hoe meer casual. Denk aan Wii Sports. Je kunt even snel een kwartiertje gamen, om vervolgens weer verder te gaan met je dagelijkse bezigheden.
* leercurve: hoe lastiger het is om een spel onder de knie te krijgen, hoe meer hardcore. Denk aan FPS games (maps uit je hoofd leren, wapens kennen, goed leren mikken, gewoontes aanleren mbt reloaden, etc)
* besturing: hoe moeilijker, hoe meer hardcore. Denk aan PES, of Wii Sports aan de andere kant van het spectrum.
* realisme: hoe realistischer, hoe meer hardcore. Denk aan Gran Turismo / F1 game, Flight Simulators, en "volwassen" games als Resident Evil of FPS games (de beelden).
* geweldadigheid: hoe geweldadiger, hoe meer hardcore. Denk aan RE, FPS, MGS, Manhunt, etc.
Games die deze kenmerken kunnen combineren zodat ze zowel hardcore als casual gamers aanspreken zijn natuurlijk ideaal. Denk bijvoorbeeld aan Smash Bros: easy to learn, hard to master.
[ Voor 37% gewijzigd door Captain N op 03-08-2008 19:34 ]
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Je kunt het beter hebben over casual en core gamers. Bij hardcore-gamers denk ik aan mensen die het liefst 24/7 zitten te gamen op de hoogste moeilijkheidsgraad. Een core-gamer is voor mij iemand die echte games prefereert. Ook al speelt iemand RE4 of Metroid Prime in de makkelijkste stand, dan is het nog een core-gamer. Als iemand maar een paar games en dan vooral partygames, Wii Fit e.d leuk vindt is het voor mij een casual gamer.BarôZZa schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 18:52:
Is iemand deze 'fout' al opgevallen?

Vindt het wel erg grappig

Wat is er grappig? Dat jij cheat in online games?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
90710
Natuurlijk is Tetris ook echt hard-coreCaptain N schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 19:10:
Inderdaad, ook een goed voorbeeld van een game die voor zowel casual als hardcore gamers geschikt is.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Was mij ook opgevallen, hoop dat N 'm d'r uitschopt da's wel zo eerlijkSugadaddy schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 19:41:
[afbeelding]
Mijn record is 3.15 ongeveer btw
90710
Ik kan ook haast niet wachten op Tetris Party WiiWare. Dat spel gaat meer modussen krijgen dan welk ander Tetris spel dan ookCaptain N schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 20:18:
Inderdaad, ook een goed voorbeeld van een game die voor zowel casual als hardcore gamers geschikt is.
Dit is me vandaag op al opgevallen bij het bekijken van snelste tijden op de verschillende tracks.Sugadaddy schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 19:41:
[afbeelding]
Bijv Rainbow Road in 0.167 seconden
Edit: Als je die download dan krijg je wel de juiste snelste tijd te zien. (2.32)
[ Voor 9% gewijzigd door emiel74 op 03-08-2008 21:39 . Reden: toevoeging ]
Buiten een fout zit ook deze rare entry er in.Sugadaddy schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 19:41:
[afbeelding]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Het is ook zeker logisch. Maar in deze topic wordt nogal eens gesuggereerd dat het niet zo slecht loopt met de meer hardcore-games op de Wii. Daar ben ik het dan niet echt mee eens.Captain N schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 19:10:
@verkopen: Dat is toch ook logisch? De Wii heeft de markt uitgebreid met veel nieuwe casual doelgroepen door met casual games en besturing geschikt voor die doelgroep te komen. Dus dan krijg je al snel dat de games die als doelgroep die casual gamers heeft, die het grootste deel van de Wii bezitters beslaat, ook goed verkopen. De X360 heeft daarentegen de hardcore gamers meer als doelgroep, dus logisch dat daar de hardcore games juist goed verkopen. Natuurlijk zijn er ook aardig wat hardcore gamers met een Wii, maar ook een deel daarvan zal daarnaast ook nog een hardcore console voor de hardcore games hebben aangeschaft waarschijnlijk. Lijkt mij een beetje een 1+1=2 verhaal.
Zelf mis ik toch wel wat dingen. Een echt goede shooter, RPG's, goede racegames, een goede beat em up(geen enkele serieuze 3D fighter a la Soul Calibur, Tekken, Dead or Alive) etc.
I know, zo kan je nog wel meer punten opnoemen.Tja, dat is niet met 1 kenmerk te omschrijven, meer multidimensionaal. Kenmerken die mijns inziens van invloed zijn op het hardcore/casual verhaal:
Wat ze echter over het algemeen overeen hebben is dat ze zich over het algemeen op de jongere mannen richten. Aangezien die tot voor kort eigenlijk altijd de voornamelijkste gamers zijn geweest.
Google maar even de NPD's en laat Ioi en zijn onzin hier buiten
In ieder geval zijn games als Sonic net zo hardcore als Halo en GTA. Ik durf GTA zelfs in het Casual rijtje te schuiven, Hardcore is niet dikke tieten, auto's, guns en vliegtuigen dat schuif ik liever in de 12 tot 16 jaar categorie.
Mortal Kombat was inderdaad zwakjes en Soul Calibur Legends(import) is ronduit bagger vergeleken met deel 4. Guilty Gear vond ik wel weer erg tof. Het probleem is niet de verkoopcijfers maar de moeite die in games wordt gestopt. Resident Evil verkoopt daarom gelukkig veel beter dan een rommelige Call of Duty 3 port. World at War ziet er dan veel beter uit met Zapper support, online, co-op modes etc.. Wat ik ook al vaak heb aangekaart is het localisatie proces, met RPG's speelt dit bijvoorbeeld een belangrijke rol. In Japan is nu ondere andere al Tales of Symphonia 2 uit. Het duurt gewoon veel te lang voor we dat in Europa zien. Overigens is het op de PS3 net zo slecht gesteld met RPG's en is de Xbox 360 als Amerikaans systeem heel verrassend de beste RPG aanbieder van dit moment. Als je multiplatform gamer bent is het in vergelijking een karig third party aanbod. Aan de andere kant is het voor alleen Wii bezitters genoeg aangezien die ook Medal of Honor e.d. op de Wii kopen. Ik vind dan zelf weer het first party aanbod op de Wii superieur aan dat van de Xbox 360 en PS3. Ik heb al goede verhalen gehoord over Wii MotionPlus support zoals een nieuwe Red Steel waar Ubisoft al een tijdje aan werkt. Daarnaast denkt Capcom erover om Street Fighter 4 naar de Wii te brengen en sluit ook Namco een echte Soul Calibur fighting game voor de Wii niet uit. Het enige dat jammer is voor de Wii bezitters is dat het zolang duurt allemaal. Nintendo geeft de third parties daarom even aan het einde van dit jaar de ruimte om te spartellen. Japan is al erg Wii minded dus ik zou me pas zorgen gaan maken over het software aanbod als de Tokyo Game Show niets opleverd.Een echt goede shooter, RPG's, goede racegames, een goede beat em up(geen enkele serieuze 3D fighter a la Soul Calibur, Tekken, Dead or Alive) etc.
Afijn, ik ga helaas morgen pas weer verder met deze discussie aangezien ik morgen vroeg naar de tandarts moet... brrrr
Volgens mij zit Vgchartz er meestal niet zo ver naast en voor de rest ging het me om de vergelijking met de rest.
Sonic is trouwens absoluut niet hardcore, het was een van de games die je op de lagere klassen van de basisschool al speelde. Ook qua moeilijkheidsgraad stelde het nooit zoveel voor.
Ik denk dat GTA wat dat betreft toch meer het echte gamer-publiek aantrekt. Sonic hooguit wat nostalgische gamers en de kinderen.
Voor de rest is de Wii een waardeloos platform voor beat em ups omdat je simpelweg een gamecube of, liever nog, een classic controller moet hebben(neogeo arcade stick ook een optie) om het fatsoenlijk te spelen. Wat de drempel tot aanschaf natuurlijk alweer een stuk hoger maakt. Street fighter wil je echt niet met de wiimote in combinatie met de nunchuck spelen.
Guilty Gear is tof, maar heeft dus ook een classic controller nodig en is in feite niet veel beter dan het 8 jaar oude Guilty Gear X op de Dreamcast. Zelfs grafisch gezien niet(alhoewel het nog altijd verre van lelijk is).
First party is Nintendo nog altijd king, maar toch heb ik als jarenlange gamer toch wel eens zin in een game als MGS, een bloedige actie/knalgame, een racegame als Burnout of gewoon een traditionele game met vette graphics, veel vijanden etc etc.
Voor de rest roept iedereen al vanaf de release van de Wii dat je vooral moet afwachten. Ik zie zelf geen echt grote verrassingen meer eraankomen en de grootste games zijn al uitgekomen.
Sonic is trouwens absoluut niet hardcore, het was een van de games die je op de lagere klassen van de basisschool al speelde. Ook qua moeilijkheidsgraad stelde het nooit zoveel voor.
Ik denk dat GTA wat dat betreft toch meer het echte gamer-publiek aantrekt. Sonic hooguit wat nostalgische gamers en de kinderen.
Voor de rest is de Wii een waardeloos platform voor beat em ups omdat je simpelweg een gamecube of, liever nog, een classic controller moet hebben(neogeo arcade stick ook een optie) om het fatsoenlijk te spelen. Wat de drempel tot aanschaf natuurlijk alweer een stuk hoger maakt. Street fighter wil je echt niet met de wiimote in combinatie met de nunchuck spelen.
Guilty Gear is tof, maar heeft dus ook een classic controller nodig en is in feite niet veel beter dan het 8 jaar oude Guilty Gear X op de Dreamcast. Zelfs grafisch gezien niet(alhoewel het nog altijd verre van lelijk is).
First party is Nintendo nog altijd king, maar toch heb ik als jarenlange gamer toch wel eens zin in een game als MGS, een bloedige actie/knalgame, een racegame als Burnout of gewoon een traditionele game met vette graphics, veel vijanden etc etc.
Voor de rest roept iedereen al vanaf de release van de Wii dat je vooral moet afwachten. Ik zie zelf geen echt grote verrassingen meer eraankomen en de grootste games zijn al uitgekomen.
Nog niet alle grote titels zijn gereleased maar als je Burnout enzo wil dan kun je er beter een Xbox 360 of PS3 erbij halen. Ik kan deze generatie niet zonder mijn Xbox 360 of zonder mijn Wii. De generatie is naar mijn gevoel pas net begonnen. Alleen Nintendo heeft meer games uitgebracht dan ooit de laatste twee jaar. Voor de rest is het voor veel third parties voor het eerst dat ze moeite doen voor een Nintendo systeem. We zien duidelijk dat SEGA en Capcom games veel mooier zijn dan het grootste deel van de third party games.
Ik had overigens laatst van wat gedownloade E3 footage een filmpje gemaakt waarin vooral veel third party games aan bod komen:
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/244785.html
Daarnaast ben ik er wel blij mee dat de Wii echt andere games biedt dan de Xbox 360 en PS3. De vorige generatie had je drie bijna dezelfde consoles. Nu heb je nog enigszins keuze ondanks dat ze steeds meer op elkaar gaan lijken. Daarnaast heeft de Wii in sommige genres een streepje voor en in andere genres juist weer niet. Action Adventure is met Zelda en Okami op de Wii beter vertegenwoordigt. Platformers zijn weer terug van weggeweest met Super Paper Mario, Super Mario Galaxy en in september Wario Land: Shake Dimension. Sommige sport titels als Pro Evo zijn beter op de Wii. Een aantal genres dat je totaal niet ziet op andere consoles zoals het WTF genre van No More Heroes en Mad World en natuurlijk de eerste nieuwe point & click adventure sinds jaren Zack & Wiki. De Wii loopt dan wellicht nu nog een beetje achter op kwantiteit qua kwaliteit heb ik in ieder geval niets te klagen. Een game als Metroid Prime 3 ben je bijvoorbeeld zo 16 tot 20 uur mee bezig, Zelda was 30 tot 40 uur en Galaxy 20 tot 30 uur(alle sterren). Ik ben tot nu toe echt teleurgesteld met games als Gears of War en Call of Duty 4 waar je binnen 6 uurtjes doorheen knalt. Uncharted is ook maar een uurtje of 10. Alleen Metal Gear Solid 4 is een echt lange next-gen game afgezien van de RPG's. Hoewel Mass Effect ook makkelijk binnen 12 uur uitgespeeld kan worden.
Sonic is overigens echt wel hardcore. Al tijdens de Genesis/MegaDrive dagen was Nintendo meer voor iedereen met Mario en Tetris en had SEGA de echt stoere games als Sonic. Als ik jou wensen bekijk dan was Nintendo nooit echt hardcore, wellicht een tikkeltje met de N64 RARE games maar buiten dat nauweiljks. De enige echte hardcore games zijn wat mij betreft op een hand te tellen. Ik denk dan meer aan titels als F-Zero GX, Guilty Gear en Ghouls 'n Ghosts. Van die bijna onmogelijke games die al je skills vergen.
Het einde van dit jaar valt gewoon erg tegen wat betreft releases en dat geld voor alle platforms. Ik kijk het meeste uit naar Banjo Nuts & Bolts en Mega Man 9. Gears of War had ik na deel 1 wel weer gezien dus de sequel hoef ik niet. Ik heb Square games nooit iets gevonden dus Inifite Undiscovery en Last Remnant sla ik ook over. Call of Duty 5 weer in WOII is na COD4 gewoon lame. Nintendo kan Animal Crossing ergens stoppen waar het licht niet schijnt evenals Wii Music. Ik geef ook vooral Nintendo of Europe de schuld van de marige line-up. Kijk bijvoorbeeld naar Japan, Juli: Wario Land Shake, Augustus: Fatal Frame 4, Captain Rainbow. Wario land is een hele toffe game die heeft een vriend van me geimport. De Fatal Frame serie is ook heel gaaf. Het duurt te lang voordat het deze kant op komt.
Ik had overigens laatst van wat gedownloade E3 footage een filmpje gemaakt waarin vooral veel third party games aan bod komen:
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/244785.html
Daarnaast ben ik er wel blij mee dat de Wii echt andere games biedt dan de Xbox 360 en PS3. De vorige generatie had je drie bijna dezelfde consoles. Nu heb je nog enigszins keuze ondanks dat ze steeds meer op elkaar gaan lijken. Daarnaast heeft de Wii in sommige genres een streepje voor en in andere genres juist weer niet. Action Adventure is met Zelda en Okami op de Wii beter vertegenwoordigt. Platformers zijn weer terug van weggeweest met Super Paper Mario, Super Mario Galaxy en in september Wario Land: Shake Dimension. Sommige sport titels als Pro Evo zijn beter op de Wii. Een aantal genres dat je totaal niet ziet op andere consoles zoals het WTF genre van No More Heroes en Mad World en natuurlijk de eerste nieuwe point & click adventure sinds jaren Zack & Wiki. De Wii loopt dan wellicht nu nog een beetje achter op kwantiteit qua kwaliteit heb ik in ieder geval niets te klagen. Een game als Metroid Prime 3 ben je bijvoorbeeld zo 16 tot 20 uur mee bezig, Zelda was 30 tot 40 uur en Galaxy 20 tot 30 uur(alle sterren). Ik ben tot nu toe echt teleurgesteld met games als Gears of War en Call of Duty 4 waar je binnen 6 uurtjes doorheen knalt. Uncharted is ook maar een uurtje of 10. Alleen Metal Gear Solid 4 is een echt lange next-gen game afgezien van de RPG's. Hoewel Mass Effect ook makkelijk binnen 12 uur uitgespeeld kan worden.
Sonic is overigens echt wel hardcore. Al tijdens de Genesis/MegaDrive dagen was Nintendo meer voor iedereen met Mario en Tetris en had SEGA de echt stoere games als Sonic. Als ik jou wensen bekijk dan was Nintendo nooit echt hardcore, wellicht een tikkeltje met de N64 RARE games maar buiten dat nauweiljks. De enige echte hardcore games zijn wat mij betreft op een hand te tellen. Ik denk dan meer aan titels als F-Zero GX, Guilty Gear en Ghouls 'n Ghosts. Van die bijna onmogelijke games die al je skills vergen.
Het einde van dit jaar valt gewoon erg tegen wat betreft releases en dat geld voor alle platforms. Ik kijk het meeste uit naar Banjo Nuts & Bolts en Mega Man 9. Gears of War had ik na deel 1 wel weer gezien dus de sequel hoef ik niet. Ik heb Square games nooit iets gevonden dus Inifite Undiscovery en Last Remnant sla ik ook over. Call of Duty 5 weer in WOII is na COD4 gewoon lame. Nintendo kan Animal Crossing ergens stoppen waar het licht niet schijnt evenals Wii Music. Ik geef ook vooral Nintendo of Europe de schuld van de marige line-up. Kijk bijvoorbeeld naar Japan, Juli: Wario Land Shake, Augustus: Fatal Frame 4, Captain Rainbow. Wario land is een hele toffe game die heeft een vriend van me geimport. De Fatal Frame serie is ook heel gaaf. Het duurt te lang voordat het deze kant op komt.
Ik dacht eerst dat ik het hier niet mee eens was maar na wat voorbeelden door te hebben genomen ben ik het wel. Maar een hardcore game zal vaak in 1 van de punten uitblinken. Besturing vind ik niet echt een graadmeter. Die vind ik meer voor de kwaliteit van een game. Van moeilijke controls hoeven lang niet altijd meerwaarde te bieden (denk aan RE, daar is altijd afgegeven op de oude controls).Captain N schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 19:10:
Tja, dat is niet met 1 kenmerk te omschrijven, meer multidimensionaal. Kenmerken die mijns inziens van invloed zijn op het hardcore/casual verhaal:
Dat is echt niet de eerste nieuwe point & click in jaren. Kijk alleen maar naar bijvoorbeeld Sam & Max Episodes op PC.Een aantal genres dat je totaal niet ziet op andere consoles zoals het WTF genre van No More Heroes en Mad World en natuurlijk de eerste nieuwe point & click adventure sinds jaren Zack & Wiki.
Eens dat ze beiden kort waren, maar met de gameplay die ze boden is dat eigenlijk ook lang genoeg, anders wordt het snel saai volgens mij.Ik ben tot nu toe echt teleurgesteld met games als Gears of War en Call of Duty 4 waar je binnen 6 uurtjes doorheen knalt.
Galaxy 20 tot 30 uur(alle sterren).
Dan moet je er ook bij zetten dat iemand die Mass Effect in 12 uur uitspeelt waarschijnlijk ook iemand is die in SMG niet alle sterren gaat halen maar stopt bij de 60.Hoewel Mass Effect ook makkelijk binnen 12 uur uitgespeeld kan worden.
Verder heb ik momenteel een Wii en een 360 en dat bevalt me goed. Best of both worlds.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Op 3 oktober komt Order Up! uit (in Europa) waar WiiFolder nu een 25min lange video tour van heeft gemaakt: http://wiifolder.com/?p=77 Nu ben ik een hardcore gamer, maar voor dit spel koop je toch een Wii
Prijs is 39,99 dollar in the US....oftewel een avondje eten met je vriendin
Defunctus Deo Juvente
Er is nu ook een 3rd party balance board, die compatible hoort te zijn met de Nintendo Balance Board: http://www.wiisworld.com/...oy-wii-balance-board.html Ben benieuwd of dat werkt...
Ik heb alleen een Wii en dus mis ik volgens mij een flink aantal goede games. Reden dat ik geen 360 of PS3 haal is dat ik er waarschijnlijk toch niet zoveel op zal spelen(idem voor de Wii)Anoniem: 104593 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 10:03:
Nog niet alle grote titels zijn gereleased maar als je Burnout enzo wil dan kun je er beter een Xbox 360 of PS3 erbij halen. Ik kan deze generatie niet zonder mijn Xbox 360 of zonder mijn Wii. De generatie is naar mijn gevoel pas net begonnen. Alleen Nintendo heeft meer games uitgebracht dan ooit de laatste twee jaar. Voor de rest is het voor veel third parties voor het eerst dat ze moeite doen voor een Nintendo systeem. We zien duidelijk dat SEGA en Capcom games veel mooier zijn dan het grootste deel van de third party games.
Gears of War en Call of Duty zijn vooral sterke multiplayer games, dus niet echt netjes om die op de singleplayer af te rekenen. Ik denk dat je er wel meer uurtjes uit haalt dan de genoemde Nintendo games. Het is anders een beetje hetzelfde als Smash Bros beoordelen op de single player mode.Daarnaast ben ik er wel blij mee dat de Wii echt andere games biedt dan de Xbox 360 en PS3. De vorige generatie had je drie bijna dezelfde consoles. Nu heb je nog enigszins keuze ondanks dat ze steeds meer op elkaar gaan lijken. Daarnaast heeft de Wii in sommige genres een streepje voor en in andere genres juist weer niet. Action Adventure is met Zelda en Okami op de Wii beter vertegenwoordigt. Platformers zijn weer terug van weggeweest met Super Paper Mario, Super Mario Galaxy en in september Wario Land: Shake Dimension. Sommige sport titels als Pro Evo zijn beter op de Wii. Een aantal genres dat je totaal niet ziet op andere consoles zoals het WTF genre van No More Heroes en Mad World en natuurlijk de eerste nieuwe point & click adventure sinds jaren Zack & Wiki. De Wii loopt dan wellicht nu nog een beetje achter op kwantiteit qua kwaliteit heb ik in ieder geval niets te klagen. Een game als Metroid Prime 3 ben je bijvoorbeeld zo 16 tot 20 uur mee bezig, Zelda was 30 tot 40 uur en Galaxy 20 tot 30 uur(alle sterren). Ik ben tot nu toe echt teleurgesteld met games als Gears of War en Call of Duty 4 waar je binnen 6 uurtjes doorheen knalt. Uncharted is ook maar een uurtje of 10. Alleen Metal Gear Solid 4 is een echt lange next-gen game afgezien van de RPG's. Hoewel Mass Effect ook makkelijk binnen 12 uur uitgespeeld kan worden.
Platformers, tsja Super Paper Mario vind ik geen echte rasplatformer. Dan houd je Mario Galaxy over(wel een echte AAA-titel) en Wario Land, wat een leuke game zal worden maar tot nu toe nooit meer is geweest dan line-up opvulling. Wario Land is eigenlijk nooit een AAA-game, op de Virtual Boy versie na. Voor de rest heeft de PS3 Ratchet & Clank en de 360 straks Banjo-Kazooie. Dus ook wat dat betreft ontloopt het elkaar niet veel. No More Heroes en Mad World zijn zeer interessant (al heb ik NMH overgeslagen vanwege de belachelijke versie die we hier kregen), maar zetten qua verkopen geen echte zoden aan de dijk.
Pro Evo is volgens mij ook de enige sportgame waarvan de Wii versie het best speelt en zelfs daar zijn de meningen over verdeeld(veel hardcore PES spelers blijven toch liever bij de classic controls). Alleen Madden en Tiger Woods profiteren ook van de Wii controls, maar daar moet je van houden.
Sonic was de iets hippere tegenstander van Mario, maar verre van hardcore. MIsschien dat het nu ineens als hardcore gezien wordt omdat het retro is, maar destijds was er niks hardcores aan. Gewoon 1 van de meest gespeelde en populaire spelletjes. Ninja Gaiden, Metroid etc waren hardcore.Sonic is overigens echt wel hardcore. Al tijdens de Genesis/MegaDrive dagen was Nintendo meer voor iedereen met Mario en Tetris en had SEGA de echt stoere games als Sonic. Als ik jou wensen bekijk dan was Nintendo nooit echt hardcore, wellicht een tikkeltje met de N64 RARE games maar buiten dat nauweiljks. De enige echte hardcore games zijn wat mij betreft op een hand te tellen. Ik denk dan meer aan titels als F-Zero GX, Guilty Gear en Ghouls 'n Ghosts. Van die bijna onmogelijke games die al je skills vergen.
Voor de rest waren de NES en de SNES bezaaid met hardcoregames, zoals beat em ups(zowel sidescrolling als one on one), actiegames etc. Guilty Gear is overigens goed te doen, al is de CPU behoorlijk cheap.
Wario Land komt over een maandje hier uit toch? Valt nog wel mee. Fatal Frame is wel interessant en Captain Rainbow is maar afwachten. Maar dan zitten we nog op één goede(redelijk tot erg) titel in een paar maanden.Het einde van dit jaar valt gewoon erg tegen wat betreft releases en dat geld voor alle platforms. Ik kijk het meeste uit naar Banjo Nuts & Bolts en Mega Man 9. Gears of War had ik na deel 1 wel weer gezien dus de sequel hoef ik niet. Ik heb Square games nooit iets gevonden dus Inifite Undiscovery en Last Remnant sla ik ook over. Call of Duty 5 weer in WOII is na COD4 gewoon lame. Nintendo kan Animal Crossing ergens stoppen waar het licht niet schijnt evenals Wii Music. Ik geef ook vooral Nintendo of Europe de schuld van de marige line-up. Kijk bijvoorbeeld naar Japan, Juli: Wario Land Shake, Augustus: Fatal Frame 4, Captain Rainbow. Wario land is een hele toffe game die heeft een vriend van me geimport. De Fatal Frame serie is ook heel gaaf. Het duurt te lang voordat het deze kant op komt.
In plaats van Wii Music zou ik trouwens liever een Wii versie hebben van Rhythm Tengoku. Wat een toffe game is dat.
Mja, of het werkt of niet daar ga ik niet over oordelen, maar die is ongeveer 5 euro goedkoper dan het Balance Board van Nintendo. En dan krijg je er Wii Fit (voorlopig nog steeds de enige titel die er gebruik van maakt) er nog niet eens es bij.ChrisM schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 22:19:
Er is nu ook een 3rd party balance board, die compatible hoort te zijn met de Nintendo Balance Board: http://www.wiisworld.com/...oy-wii-balance-board.html Ben benieuwd of dat werkt...
Signature
Deze opmerking wil ik er even uitpikken omdat het volgens iets raakt dat mij stoort aan de gamer die zichzelf graag hardcore noemt. Ik heb nl. het idee dat de hardcore gamer ook een gamer is die niet van verandering houdt. Controls moeten vooral hetzelfde blijven en alles dat anders wordt met vaak een flut reden neergesabeld.BarôZZa schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 22:59:
Pro Evo is volgens mij ook de enige sportgame waarvan de Wii versie het best speelt en zelfs daar zijn de meningen over verdeeld(veel hardcore PES spelers blijven toch liever bij de classic controls). Alleen Madden en Tiger Woods profiteren ook van de Wii controls, maar daar moet je van houden.
Nu is Pro Evo niet het beste voorbeeld omdat de controls imo ook de gameplay anders maken (het wordt meer tactischer). Maar volgens mij is het wel zo. Nieuwe controls zullen altijd wennen zijn maar het is wel deel van de ervaring. Mijn definitie van een hardcore gamer is dan ook anders. Voor mij is een hardcore gamer die graag nieuwe dingen doet en eigenlijk alle games gespeeld wil hebben. Een hardcore game is voor mij dan ook een game die lange tijd boeiend blijft!
Een goede besturing draagt mijns inziens idd bij aan de kwaliteit van de game. Een moeilijke besturing aan het hardcore-gehalte, om het zo maar te zeggen. Dat zegt dus verder niks over of de besturing goed of slecht werkt. Denk bij moeilijke besturing bijvoorbeeld aan beat'm-ups, zoals Mortal Kombat of Street Fighter, waarbij je zeer ingewikkelde combo's kunt maken. Of PES (de niet-Wii versies iig, Wii versie geen ervaring mee), waarbij je toch stiekem best veel knoppencombinaties hebt. Zet dat af tegen games met extreem eenvoudige besturing, zoals Wii Sports of onder de traditionele games Wario Ware of Tetris. Die moeilijkheid van de besturing is volgens mij ook een van de dimensies van de mate dat een game hardcore of casual is.Deddiekoel schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:28:
Ik dacht eerst dat ik het hier niet mee eens was maar na wat voorbeelden door te hebben genomen ben ik het wel. Maar een hardcore game zal vaak in 1 van de punten uitblinken. Besturing vind ik niet echt een graadmeter. Die vind ik meer voor de kwaliteit van een game. Van moeilijke controls hoeven lang niet altijd meerwaarde te bieden (denk aan RE, daar is altijd afgegeven op de oude controls).
Mijn foto's op Flickr.
Ik vind Miyamoto's beschrijving de beste:Deddiekoel schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 00:02:
[...]
Deze opmerking wil ik er even uitpikken omdat het volgens iets raakt dat mij stoort aan de gamer die zichzelf graag hardcore noemt. Ik heb nl. het idee dat de hardcore gamer ook een gamer is die niet van verandering houdt. Controls moeten vooral hetzelfde blijven en alles dat anders wordt met vaak een flut reden neergesabeld.
"Miyamoto and Eguchi address a question about "core gamers" and whether or not these games will appeal to them. In a nutshell, they respond that they hope anyone will enjoy these games, and that a "core gamer" is someone that enjoys games, regardless of genre, as long as they're good. "
Ik ben het daar helemaal mee eens. Vooral omdat je niet aan een game kunt zien of het hardcore is of niet er zit meer achter dan een *kuch* stoer uiterlijk. Games zijn de laatste jaren toch veel te simpel geworden met regenerating health in FPS games e.d. Vroeger blaasde je een weg door Castle Wolfenstein van medkit naar medkit nu ga je twee seconden achter een muur zitten en is je "schild" weer vol. Daarnaast ook weer de lengte van games en de slechte herspeelbaarheid met het loze excuus: "online gaming". Online gamen blijft meestal ook een week of 2 leuk en dan ga je weer naar je vaste games zoals Counterstrike, Company of Heroes of Call of Duty 4.
Ik mis ook in dit geval weer het gebrek aan innovatie. COD4 multiplayer is bijna hetzelfde potje multiplayer als deel 2. Ik zie te weinig nieuwe soorten games en als er iets nieuws is dan wordt het als een gek overgenomen door de rest. Vroegah keek men naar wat populair was en gaf daar een eigen draai aan. Nu hoor je "Net zo goed als COD4" of "Net zo goed als RE4" vroeger hoorde ik "Beter dan Mario", "Beter dan.." etc. De ontwikkelaars legde de lat voor zichzelf veel en veel hoger. Ik zat laatst nog eens een oude Edge door te bladeren van een stapeltje dat ik eens op een rommelmarkt vond. De coverstory was Ocarina of Time en een aantal developers had de game gespeeld. Peter Molyneux moest met zijn game destijds terug naar de tekentafel aangezien Nintendo voor veel vragen en problemen oplossingen had gevonden. De Z-lock bijvoorbeeld die nog steeds gebruikt wordt om snel van speelstijl te wisselen. Nu moet ik zeggen dat destijds een hoop nieuwe games werden "uitgevonden" maar aan de andere kant heb ik nog nog niet een soortgelijk verhaal gehoord over een hedendaagse titel.
De wedloop onderling is nagenoeg verdwenen nu alles is opgeslokt door grote uitgevers. Als ik een titel als Wii Sports zie dan wil ik geen kopietjes maar games die beter zijn dan Wii Sports en vroeger kon je dat verwachten. Dan probeerde SEGA Mario te beaten met Sonic die veel snellere en mooiere games had. Vervolgens sloeg Nintendo terug met een worldmap en powerups e.d. in Super Mario Bros 3. Waarna SEGA met Sonic CD weer het tijdreizen introduceerde. Nintendo sloeg dan weer terug met Mode 7 en F-Zero om blast processing te beaten. Waarna Konami dit zag en F-Zero niet namaakte maar de Mode 7 techniek gebruikte om de levels te laten bewegen in Super Castlevania op allerlei manieren. De concurrentie strijd draait nu alleen nog om de grootste marketing campagne en om het safe te spelen wordt er weinig nieuws geprobeert. In RockBand/Guitar Hero zal eind van het jaar alleen de tracklist verschillen aangezien ze ook met het hele Band principe gaan werken in GH. Ik heb deze generatie nog geen developer horen zeggen; "Ik ga een game maken die beter is dan MGS4/Mario Galaxy/Bioshock" om maar een paar top games te noemen. Het is ook erg verassend dat juist EA met Mirror's Edge en Boom Blox de vernieuwende kant op gaat en laten we hopen dat dit effect heeft op de rest van de industrie.
De enige keuze die we afgezien van een paar titels nu hebben is om vorige generatie games mooier te spelen of met nieuwe controls te spelen. Ik ben nog niet eerder zo teleurgesteld geweest in belangrijke releases dan in deze generatie.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 05-08-2008 01:45 ]
@nintex's boek;
Je verhaal is voor mij heel herkenbaar, alleen had ik het bij de overgang van de snes naar de n64. Alle 'grote' titels waren voor mij veel minder leuk ondanks dat iedereen ze toch vrij goed vond.
Zo ben ik van nintendiot ook op andere consoles gaan speler en dus multiformatter geworden. (hoewel ik al alternatieven had nes->c64 snes->amiga)
Anyways, ik vind het tegenwoordig niet zo'n probleem meer. Ik probeer nieuwe games (al dan niet via vrienden) en als ik het niks vind dan speel ik het lekker niet.
Ik weet niet in hoeverre jij je bezig houdt met retro, maar de combo tussen nieuwe spullen en retro gaming zorgt ervoor dat ik ook 'in deze teleurstellende generatie' een happy gamer ben.
kern van mijn post. Niet TE serieus over games praten hoor, het is maar een hobby
Je verhaal is voor mij heel herkenbaar, alleen had ik het bij de overgang van de snes naar de n64. Alle 'grote' titels waren voor mij veel minder leuk ondanks dat iedereen ze toch vrij goed vond.
Zo ben ik van nintendiot ook op andere consoles gaan speler en dus multiformatter geworden. (hoewel ik al alternatieven had nes->c64 snes->amiga)
Anyways, ik vind het tegenwoordig niet zo'n probleem meer. Ik probeer nieuwe games (al dan niet via vrienden) en als ik het niks vind dan speel ik het lekker niet.
Ik weet niet in hoeverre jij je bezig houdt met retro, maar de combo tussen nieuwe spullen en retro gaming zorgt ervoor dat ik ook 'in deze teleurstellende generatie' een happy gamer ben.
kern van mijn post. Niet TE serieus over games praten hoor, het is maar een hobby
10 second ninja DONE
Daar trapt hij wel zwaar een open deur in. IEDERE gamer kan genieten van eender wel spel als het maar goed is: wat een "core" gamer onderscheidt is dat hij effectief uitdaging zoekt in zijn games, terwijl een casual gamer zich liever niet laat frustreren door die uitdagingen.Anoniem: 104593 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 01:41:
[...]
Ik vind Miyamoto's beschrijving de beste:
"Miyamoto and Eguchi address a question about "core gamers" and whether or not these games will appeal to them. In a nutshell, they respond that they hope anyone will enjoy these games, and that a "core gamer" is someone that enjoys games, regardless of genre, as long as they're good. "
Ik heb aardig wat virtual console titels en een Xbox 360 naast mijn Wii staan maar er is nog nooit eerder een console generatie geweest die zo hetzelfde is dan de vorige.Sagat schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:11:
Het is inderdaad maar een hobby. Aan de andere kant ben ik wel erg geinteresseerd in alles wat er zich achter de schermen afspeelt.
Oh ik ben ook zeer geinterreseerd hoor, anders poste ik hier niet.Anoniem: 104593 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:35:
[...]
Het is inderdaad maar een hobby. Aan de andere kant ben ik wel erg geinteresseerd in alles wat er zich achter de schermen afspeelt.
Wat ik zelf jammer vind is dat de develloppers (of misschien is uitgevers de betere term) veel op safe spelen. Maar dat is imho geen probleem van deze generatie consoles. De potentie is er zeker.
(beweging sensor, toch betere gfx, betere ai, meer storage via harde schijf/blu ray.....)
10 second ninja DONE
@NinteX & Sagat
Het is inderdaad jammer dat deze generatie men zo safe speelt. Ik beperk me wel even tot de Wii. Sterker nog dan eerdere generaties komt er bijne geen 3rd party met betere titels dan Nintendo zelf. En ik snap dit nog steeds niet. Het kan nl. wel. Okami is gelijkwaardig aan Zelda en misschien wel beter door de nieuwe gameplay. Zack & Wiki is gewoon een heel frisse nieuwe game. Boom Blox is ook lekker anders. Maar dit zijn maar 3 games. Verder is het alleen Nintendo dat de boel dicteert. En het vreemde voor mij is dat Nintendo operereert in hele specifieke genres (platformer, arcade racing, action-adventure etc.) en dat de genres die op andere platforms populair zijn (FPS, RPG etc) niet vertegenwoordigd worden op de Wii. Terwijl als er eens een dergelijke kwaliteits game naar een Nintendo platform komt het een succes is. Kijk naar Soul Caliber 2, MGS:TTS en de RE games op de Cube. Mijn beeld is een beetje (en dat is natuurlijk makkelijk gezegd en kan als eigen geilerij worden gezien) dat Nintendo (core) gamers hogere eisen stellen. Als een 3rd party met een goede game komt wordt die vaak wel gewaardeerd. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de The Conduit. Als die game een solide FPS ervaring neer zet dan kan die goed gaan verkopen mits er ook marketing voor is. Want daar is het volgens mij mis gegaan met games als Okami en Z&W.
Het is inderdaad jammer dat deze generatie men zo safe speelt. Ik beperk me wel even tot de Wii. Sterker nog dan eerdere generaties komt er bijne geen 3rd party met betere titels dan Nintendo zelf. En ik snap dit nog steeds niet. Het kan nl. wel. Okami is gelijkwaardig aan Zelda en misschien wel beter door de nieuwe gameplay. Zack & Wiki is gewoon een heel frisse nieuwe game. Boom Blox is ook lekker anders. Maar dit zijn maar 3 games. Verder is het alleen Nintendo dat de boel dicteert. En het vreemde voor mij is dat Nintendo operereert in hele specifieke genres (platformer, arcade racing, action-adventure etc.) en dat de genres die op andere platforms populair zijn (FPS, RPG etc) niet vertegenwoordigd worden op de Wii. Terwijl als er eens een dergelijke kwaliteits game naar een Nintendo platform komt het een succes is. Kijk naar Soul Caliber 2, MGS:TTS en de RE games op de Cube. Mijn beeld is een beetje (en dat is natuurlijk makkelijk gezegd en kan als eigen geilerij worden gezien) dat Nintendo (core) gamers hogere eisen stellen. Als een 3rd party met een goede game komt wordt die vaak wel gewaardeerd. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de The Conduit. Als die game een solide FPS ervaring neer zet dan kan die goed gaan verkopen mits er ook marketing voor is. Want daar is het volgens mij mis gegaan met games als Okami en Z&W.
Alle spellen kunnen goed verkopen. Het enige wat je nodig hebt is marketing. Leuk voorbeeld van slechte marketing zijn super mario galaxy (zeker japan), zack & wiki, boomblox etc.Boeboe schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:23:
[...]
Daar trapt hij wel zwaar een open deur in. IEDERE gamer kan genieten van eender wel spel als het maar goed is: wat een "core" gamer onderscheidt is dat hij effectief uitdaging zoekt in zijn games, terwijl een casual gamer zich liever niet laat frustreren door die uitdagingen.
goede voorbeeld van marketing dus verkopen zijn brain games van nintendo. Nintendogs, wii fit, en waarschijnlijk binnenkort wii music.
Het is nintendo die bepaald wat verkoopt. Als ze zich meer willen richten op de casual omdat daar meer geld zit (blijkbaar) doen ze dat dus. Gamer is een uitstervend soort in de nintendo wereld. Je kan overleven, maar dan moet je zelf een mening hebben
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Het is de marketing maar ook de aantrekkingskracht van een game. Ik bedoel een naam als Mario is genoeg om veel te verkopen. Tot april 2008 wereldwijd 6.1 miljoen exemplaren verkocht van Galaxy. Okami daarentegen is een game die minder verkoopt op zowel Wii en PS2. De vraag is alleen in hoeverre marketing voor Okami zin heeft. Gaan meer mensen een typisch Japanse game over een avontuur van een wolf kopen als ze het op TV zien of heeft het meer zin om websites reviewexemplaren te sturen en online ads te plaatsen op IGN/Gametrailers etc.(wat Capcom gedaan heeft).
Het probleem met veel Wii titels is dat niemand zit te wachten op Elebits, Dewey's Adventure en andere titels en dat zie je terug in de verkopen. Terwijl games die gaten opvullen in de line-up zoals Medal of Honor, Scarface, The Godfather, Red Steel wel veel verkopen. Daarnaast verkopen games die een aanvulling zijn op Nintendo's strategie met als voorbeeld de Zapper games Ghost Squad en Resident Evil: UC ook best goed. Een groot aantal games dat geflopt is op de Wii(dus onder de 200.000 exemplaren) zoals NiGHTS en Dewey's Adventure hadden het op een andere console net zo slecht gedaan. Het is daarnaast ook zo dat sommige games met een laag budget gemaakt zijn en daardoor ook niet in de spotlights worden gezet. Fire Emblem verkoopt van ieder deel een stuk of 250.000 exemplaren wereldwijd. Het is niet veel, maar genoeg om een sequel te bekostigen. Als je hier meer over wilt weten kun je eens zoeken naar sales expectations, de laatste van Capcom:
Het probleem met veel Wii titels is dat niemand zit te wachten op Elebits, Dewey's Adventure en andere titels en dat zie je terug in de verkopen. Terwijl games die gaten opvullen in de line-up zoals Medal of Honor, Scarface, The Godfather, Red Steel wel veel verkopen. Daarnaast verkopen games die een aanvulling zijn op Nintendo's strategie met als voorbeeld de Zapper games Ghost Squad en Resident Evil: UC ook best goed. Een groot aantal games dat geflopt is op de Wii(dus onder de 200.000 exemplaren) zoals NiGHTS en Dewey's Adventure hadden het op een andere console net zo slecht gedaan. Het is daarnaast ook zo dat sommige games met een laag budget gemaakt zijn en daardoor ook niet in de spotlights worden gezet. Fire Emblem verkoopt van ieder deel een stuk of 250.000 exemplaren wereldwijd. Het is niet veel, maar genoeg om een sequel te bekostigen. Als je hier meer over wilt weten kun je eens zoeken naar sales expectations, de laatste van Capcom:
Je merkt dat ook aan de hoeveelheid exemplaren in de winkels. Wanneer ze verwachten dat een game 500.000 keer verkoopt worden er geen miljoenen naar de winkels verscheept. Met 500.000 hebben ze waarschijnlijk al een mooie winst gemaakt op de titel. Het marketing budget zal dan gaan naar Street Fighter/Resident Evil omdat ze er daar veel meer van moeten verkopen om de investering terug te verdienen.Resident Evil 5 (PS3 + 360) - 2,300,000
Street Fighter IV (PS3, 360, PC) - 1,700,000
Bionic Commando (PS3, 360, PC) - 1,500,000
Dead Rising: Chop Till Your Drop (Wii) - 500,000
Voor de geïnteresseerden, ik ga PES2008 in de verkoop gooien voor 25 euro. Heb je interesse DM me.
(ik post het hier even omdat games niet in V&A kunnen en ik geïnteresseerde mede-tweakers voorrang wil geven)
(ik post het hier even omdat games niet in V&A kunnen en ik geïnteresseerde mede-tweakers voorrang wil geven)
Ik had het met galaxy over de japanse salesAnoniem: 104593 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:47:
Tot april 2008 wereldwijd 6.1 miljoen exemplaren verkocht van Galaxy.
Even twee mario`s naast elkaar. Dat is was en blijft alleen de marketing die de games elk krijgenSuper mario galaxy
Total Sales 0.98m
New super mario bros
Total Sales 5.42m
disjfa.nl
Wat zijn hier eigenlijk de favoriete partygames?
Sommige zijn natuurlijk logisch:
Mario Party, Wii Play, Wii Sports, Warioware (toch wel beetje ondanks dat multiplayer niet veel voorsteld), Super Smash Brorthers Brawl.
Maar wat dan nog meer?
Mario Kart leuk met 4en?
En wat zijn eigenlijk wel partygames maar zijn echt niet leuk?
Sommige zijn natuurlijk logisch:
Mario Party, Wii Play, Wii Sports, Warioware (toch wel beetje ondanks dat multiplayer niet veel voorsteld), Super Smash Brorthers Brawl.
Maar wat dan nog meer?
Mario Kart leuk met 4en?
En wat zijn eigenlijk wel partygames maar zijn echt niet leuk?
Vandaag Lego Star Wars complete saga en No More Heroes opgepikt in Engeland voor zo'n 18 Euro per stuk. Nu mis ik mijn Wii pas echt
Eindelijk een mooi bedrag voor de ze games (had alle Lego Star Wars games al, nog een keer kopen voor het volle pond ging me wat ver).
Vergeet niet dat er zo'n beetje 4 keer zoveel DSen als Wii's in Japan zijn, hè.disjfa schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:19:
[...]
Ik had het met galaxy over de japanse sales
[...]
Even twee mario`s naast elkaar. Dat is was en blijft alleen de marketing die de games elk krijgen
[ Voor 4% gewijzigd door Captain N op 05-08-2008 17:44 ]
Mijn foto's op Flickr.
Japanners zijn sowieso dol op 2d games.
Kan het niet laten om dan gelijk even dit rijtje erbij te pakken
Ik denk dat het komt omdat het teveel risico is om een originele hardcore game vanaf de grond te ontwikkelen voor de Wii. Een RE schietspel dat snel ontwikkeld is, is dus wel te doen. Maar echt een volledige game als RE5 wordt dan al lastiger. Bovendien hebben dev'ers voor de 360/PS3 het voordeel dat ze voor twee consoles tegelijk kunnen ontwikkelen die elkaar qua kracht niet veel ontlopen. Samen hebben de 360 en PS3 tenslotte nog een grotere installed base, waarvan ook nog eens een veel groter gedeelte hardcore is.
Scarface en The Godfather verkochten (volgens vgchartz dus) niet al teveel. En Red Steel had dus het voordeel van dat het de enige 'serieuze' launchtitel was. MoH weet ik ff niet uit m'n hoofd.Anoniem: 104593 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:47:
Het probleem met veel Wii titels is dat niemand zit te wachten op Elebits, Dewey's Adventure en andere titels en dat zie je terug in de verkopen. Terwijl games die gaten opvullen in de line-up zoals Medal of Honor, Scarface, The Godfather, Red Steel wel veel verkopen.
Kan het niet laten om dan gelijk even dit rijtje erbij te pakken
De PS3/360 krijgen dus drie originele toptitels(waarvan 2 in mijn ogen vrijwel 100% zeker AAA-titels zijn), terwijl de Wii het met een watered down 360 port moet doen.Resident Evil 5 (PS3 + 360) - 2,300,000
Street Fighter IV (PS3, 360, PC) - 1,700,000
Bionic Commando (PS3, 360, PC) - 1,500,000
Dead Rising: Chop Till Your Drop (Wii) - 500,000
Ik denk dat het komt omdat het teveel risico is om een originele hardcore game vanaf de grond te ontwikkelen voor de Wii. Een RE schietspel dat snel ontwikkeld is, is dus wel te doen. Maar echt een volledige game als RE5 wordt dan al lastiger. Bovendien hebben dev'ers voor de 360/PS3 het voordeel dat ze voor twee consoles tegelijk kunnen ontwikkelen die elkaar qua kracht niet veel ontlopen. Samen hebben de 360 en PS3 tenslotte nog een grotere installed base, waarvan ook nog eens een veel groter gedeelte hardcore is.
Mijn favoriete multiplayer games op de Wii:Martinspire schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:02:
Tja, SSBB kun je toch gewoon met 4 spelers doen? En het is erg leuk, dus dan is het toch een party game?
Of laat ik het zo zeggen, welke games zijn leuk om met 4 spelers te spelen? En welke zeker niet?
Mario Kart Wii(alleen met 4 spelers halveren de snelheid en de grafische details van de game)
Super Smash Bros. Brawl(wat mij betreft de beste, geen splitscreen gezeur)
Resident Evil: Umbrella Chronicles(is voor twee spelers)
Er zijn er nog een aantal die leuk zijn zoals Wii Sports, Mario Strikers Charged, Bomberman of Mario Party 8, Wario Ware is ook wel tof maar dan moet je vaak controller doorgeven enzo. Daarnaast blijven Kart en Brawl het langst leuk met de vele modes, opties en characters en hebben de andere games lang niet zoveel content. Ik heb Mario & Sonic nog niet gespeeld maar die game lijkt me ook wel aardig als multiplayer titel, ik krijg er een beetje een Track & Field vibe van en dat was altijd wel tof. Ik mis zelf nog een goede licht verteerbare shooter om in de voetsporen van Timesplitters te treden of een echt goede fighting game. Ik denk dat je met de multiplayer modes van Monkey Ball: Banana Blitz, Ghost Squad, The House of the Death 2 & 3 Return ook wel goed zit. SEGA is meestal wel heel sterk met multiplayer net als Nintendo.
Mijn favoriete multiplayer games op de Wii:Martinspire schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:02:
Tja, SSBB kun je toch gewoon met 4 spelers doen? En het is erg leuk, dus dan is het toch een party game?
Of laat ik het zo zeggen, welke games zijn leuk om met 4 spelers te spelen? En welke zeker niet?
Mario Kart Wii(alleen met 4 spelers halveren de snelheid en de grafische details van de game)
Super Smash Bros. Brawl(wat mij betreft de beste, geen splitscreen gezeur)
Resident Evil: Umbrella Chronicles(is voor twee spelers)
Er zijn er nog een aantal die leuk zijn zoals Wii Sports, Mario Strikers Charged, Bomberman of Mario Party 8, Wario Ware is ook wel tof maar dan moet je vaak controller doorgeven enzo. Daarnaast blijven Kart en Brawl het langst leuk met de vele modes, opties en characters en hebben de andere games lang niet zoveel content. Ik heb Mario & Sonic nog niet gespeeld maar die game lijkt me ook wel aardig als multiplayer titel, ik krijg er een beetje een Track & Field vibe van en dat was altijd wel tof. Ik mis zelf nog een goede licht verteerbare shooter om in de voetsporen van Timesplitters te treden of een echt goede fighting game. Ik denk dat je met de multiplayer modes van Monkey Ball: Banana Blitz, Ghost Squad, The House of the Death 2 & 3 Return ook wel goed zit. SEGA is meestal wel heel sterk met multiplayer net als Nintendo.
Spyborgs krijgt een overhaul:BarôZZa schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:10:
De PS3/360 krijgen dus drie originele toptitels(waarvan 2 in mijn ogen vrijwel 100% zeker AAA-titels zijn), terwijl de Wii het met een watered down 360 port moet doen.
Monster Hunter 3-tri is zonder twijfel Capcom's belangrijkste nieuwe titel sinds de franchise in Japan echt gigantisch is geworden. De game staat ongetwijfeld deze TGS(september) in de spotlights. Street Fighter IV zal ook wel naar de Wii toe komen. Misschien iets later, misschien in een andere vorm daar waren ze nog niet helemaal over uit bij Capcom. Alles wat Capcom maakt is AAAYou won’t see new assets for several more months. We’re refining it considerably (pretty much as significant an overhaul as Dark Void underwent from its first announcement to its first big reveal). I have seen a new build recently though… it’s coming along nicely. That’s all I’ll say about that for now. - Christian Svensson, Corporate Officer/VP of Strategic Planning & Business Development
Ik denk dat je niet moet kijken naar wat je niet hebt, maar juist naar wat je wel hebt. Het gras is op de Xbox niet groener dan op de Wii. Op dit moment ben ik verslaafd aan Soul Calibur IV op de Xbox 360. Aan de andere kant heb ik op de Xbox weer geen Guilty Gear. Het beste is gewoon om naast de Wii nog een console in huis te halen zoals de Xbox 360(lekker goedkoop) of Metal Gear Solid 4(eeem een PS3). Ik haalde de Xbox 360 ook pas toen die echt interessant werd. Het eerste jaar was nog dramatischer dan de Wii.
[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 05-08-2008 19:28 ]
Dat werkt niet op de Wii, alleen bepaalde sites werken geloof ik zoals Youtube.Anoniem: 258081 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:32:
Hoe activer ik flash en javascript op mijn wii,om internet films te kijken
bvd
90710
Zolang het flash 7 of ouder is, werkt het op de Wii. Javascript werkt ook gewoon.
Om video te kijken kan je het beste homebrew gebruiken
Om video te kijken kan je het beste homebrew gebruiken
[ Voor 27% gewijzigd door 90710 op 05-08-2008 21:54 ]
Anoniem: 258081
Google. GoT is géén helpdesk.
[ Voor 75% gewijzigd door TheZeroorez op 06-08-2008 13:26 ]
Ok ok geen guilty gear op 360. Maar geez, het stikt van de (2d) fighters op xbla....beetje kromme vergelijking imho.Anoniem: 104593 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:13:
[...]
Op dit moment ben ik verslaafd aan Soul Calibur IV op de Xbox 360. Aan de andere kant heb ik op de Xbox weer geen Guilty Gear.
10 second ninja DONE
Op de virtual console stikt het ook van de 2D fighters. Als je Wii nu niet goed vind kun je beter gewoon een Xbox 360 of PS3 kopen. Het is gewoon zo dat de Wii andere games heeft dan de Xbox 360 maar niet slechter is qua games aanbod.Sagat schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:05:
[...]
Ok ok geen guilty gear op 360. Maar geez, het stikt van de (2d) fighters op xbla....beetje kromme vergelijking imho.
Slecht nieuws voor SEGA:
SEGA heeft 380.3% meer omzet gemaakt dan vorig jaar en alsnog meer geld verloren dan voorgaande jaren. Volgens mij wordt dat bedrijf echt geleid door Samba de Amigo apen en Sonic's Shitty Friends. Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat SEGA Benelux weg bezuinigd wordt zoals al drie keer eerder gebeurd.Sega Sammy Posts $105 million in losses
Vandaag ga ik dan eindelijk mijn wii ophalen.
Spelen de meesten hier draadloos of via de lanadapter? En is er verschil merkbaar?
Spelen de meesten hier draadloos of via de lanadapter? En is er verschil merkbaar?
Vliegtuigjes bouwer - i.o.
Draadloos en het werkt perfect, als je een goede modem/router internetconnectie hebt maakt het niet zoveel uit. Zet trouwens de Wii op draadloos kanaal 11 voor het beste resultaat.FikkieHo schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:07:
Vandaag ga ik dan eindelijk mijn wii ophalen.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 06-08-2008 13:09 ]
Nou, na een korte vakantie de voeding maar weer eens met de wii en de netstroom verbonden en helaas, helemaal nietsrajackar schreef op maandag 28 juli 2008 @ 22:30:
Fijn, mijn wii heeft voor de tweede keer op exact dezelfde manier de geest gegeven.
Lampje was weer uit vandaag toen ik thuis kwam en hij doet niets meer. Vorige keer op advies van de TD van Nintendo de voeding los gehaald van de wii en van netstroom. Nu maar weer proberen en een dagje laten staan. Wel vaag want ik had geen connect24 oid aanstaan.
Misschien van de week even langs een vriend om te kijken of het de voeding is.
Er staat btw homebrew op, zou dat een probleem zijn bij het opsturen naar de TD?
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik weet niet of het een probleem is, het zou best kunnen aangezien Nintendo een kruistocht is begonnen tegen homebrew, modchips, flash cards. Ik kreeg gister nog een PR berichtje waarin ze trots aankondigde dat ze 30.000 producten in beslag hadden genomen. Het lijkt erop dat Nintendo echt de strijd aan gaat met de piraterij, homebrew, modchips etc. een gevecht dat tot nu toe alleen gewonnen is door Square Enix.rajackar schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:25:
[...]
Nou, na een korte vakantie de voeding maar weer eens met de wii en de netstroom verbonden en helaas, helemaal niets
Misschien van de week even langs een vriend om te kijken of het de voeding is.
Er staat btw homebrew op, zou dat een probleem zijn bij het opsturen naar de TD?
Wat heeft square-enix in hemelsnaam met modchips en piraterij te maken?
(en guilty gear 2 is wel degelijk gereleased op de xbox360. Japans uiteraard)
[ Voor 35% gewijzigd door boe2 op 06-08-2008 14:00 ]
Square Enix had een DS game beveiligd tegen piraten. De game was 3 tot 4 minuten te spelen waarna er een bericht in beeld kwam. Er schijnt een controle in te zitten die kijkt of het spel op een echte DS cartridge staat of op een R4 o.i.d.Boeboe schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:52:
Wat heeft square-enix in hemelsnaam met modchips en piraterij te maken?
Square-Enix is hiermee de eerste developer die een game succesvol heeft beveiligd.Square-Enix has a special message for users running pirated copies of newly released Final Fantasy Crystal Chronicles: Ring of Fates - "Thank you for playing!"
Flashcart versions of the game found their way online within hours of its release this week, but pirates reportedly soon found that the game would randomly cut to a screen displaying the thank you message and would not allow them to progress further.
It is not yet clear how this function works and why other companies have not implemented the detection system, but it's believed to allow pirates the chance to try the game before booting them out, as a temptation to purchase the product.
Unfortunately, the copy protection scheme seems to only work on certain flashcarts and a workaround is likely to appear online within days. For now though, score one for Square!
We zitten in het wii topic, dus eigenlijk moet ik gewoon niet reageren. Want het volgende heeft niets met de wii te maken.Anoniem: 104593 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:37:
[...]
Op de virtual console stikt het ook van de 2D fighters. Als je Wii nu niet goed vind kun je beter gewoon een Xbox 360 of PS3 kopen. Het is gewoon zo dat de Wii andere games heeft dan de Xbox 360 maar niet slechter is qua games aanbod.
Maar ik interpreteerde jouw ' geen GG op 360' uitspraak als, 'op de 360 kan je helemaal geen 2d fighting games spelen'. En dat is gewoon niet waar. But please disregard, want je zei dit niet, en zelfs als je het wel zo bedoelde is het off topic.
En fyi, ik heb al een 360 (hint, zie sig
Binnenkort ga ik een keer mijn vrouw bij vrienden met de wii laten spelen en ik hoop dat als ze het dan ook leuk vind dat we op zoek gaan naar budget om deze console te halen.
10 second ninja DONE
Sagat schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:28:
[...]
Maar ik interpreteerde jouw ' geen GG op 360' uitspraak als, 'op de 360 kan je helemaal geen 2d fighting games spelen'. En dat is gewoon niet waar. But please disregard, want je zei dit niet, en
No worries, ik sta ook bekend om het "Jump to conclusions" syndroom.Op dit moment ben ik verslaafd aan Soul Calibur IV op de Xbox 360. Aan de andere kant heb ik op de Xbox weer geen Guilty Gear
Tja, op zich heb ik niets gesleuteld aan mijn wii. Ik denk dat je sowieso geen garantie krijgt als je het erbij verteld maar je kan het natuurlijk altijd gewoon proberen. Maar eerst maar even checken of het niet gewoon de voeding is. Dan is er helemaal geen probleem.Anoniem: 104593 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:48:
[...]
Ik weet niet of het een probleem is, het zou best kunnen aangezien Nintendo een kruistocht is begonnen tegen homebrew, modchips, flash cards. Ik kreeg gister nog een PR berichtje waarin ze trots aankondigde dat ze 30.000 producten in beslag hadden genomen. Het lijkt erop dat Nintendo echt de strijd aan gaat met de piraterij, homebrew, modchips etc. een gevecht dat tot nu toe alleen gewonnen is door Square Enix.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik weet dat men bij de TD daar niet moeilijk over deed, maar dat was voor de verandering van het beleid. Nu wordt er waarschijnlijk meer op gecontroleerd, maar misschien met de good-will van de TD...rajackar schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 17:14:
[...]
Tja, op zich heb ik niets gesleuteld aan mijn wii. Ik denk dat je sowieso geen garantie krijgt als je het erbij verteld maar je kan het natuurlijk altijd gewoon proberen. Maar eerst maar even checken of het niet gewoon de voeding is. Dan is er helemaal geen probleem.
offtopic:
Wat voor homebrew?
Wat voor homebrew?
Eventjes wat nieuws
Crediar (of wiidev efnet channel) has released his Wii System Menu hack boasting these features:
This hack includes:
*No healthwarning (the blackscreen is the time it needs to load the channels)
*region free Wii games
*region free GC games
*region free channels
*start the build-in rescue menu when Y is pressed on the first GC controller
*rescue menu patch to boot everything not just diag-discs
*No mainmenu BGM
Dat is wel heerlijk zeg. Ik word altijd gestoord van dat muziekje als de Wii ff aanstaat.
Crediar (of wiidev efnet channel) has released his Wii System Menu hack boasting these features:
This hack includes:
*region free Wii games
*region free GC games
*region free channels
*No mainmenu BGM
Dat is wel heerlijk zeg. Ik word altijd gestoord van dat muziekje als de Wii ff aanstaat.
Gosh, echt vrijwel alles wat jij post heeft met wii hacks of emulators te maken de laatste tijd.BarôZZa schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:32:
Eventjes wat nieuws
This hack includes:
*region free Wii games
*region free GC games
*region free channels
*No mainmenu BGM
Kan alleen niet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van dit lijstje en of het nou echt een verbetering is is persoonlijk.
Ik ben wel gecharmeerd van de region free mogelijkheden
Wii FC: 2129-2099-1796-3776
Ik ook. Het maakt het allemaal gewoon makkelijk. Als ik zonder tussenstap alles kan spelen dan had ik nooit SSBB verkocht!Vincent7 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 22:34:
Ik ben wel gecharmeerd van de region free mogelijkheden
Wat ik wel belangrijk vind is dat je nog wel terug kunt naar een officiele versie!
90710
AHEM! Die "beveiliging" is al lang weer gekraakt.Anoniem: 104593 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:06:
[...]
Square Enix had een DS game beveiligd tegen piraten. De game was 3 tot 4 minuten te spelen waarna er een bericht in beeld kwam. Er schijnt een controle in te zitten die kijkt of het spel op een echte DS cartridge staat of op een R4 o.i.d.
[...]
Square-Enix is hiermee de eerste developer die een game succesvol heeft beveiligd.
En wel mooi dat aangepaste menu. Al wacht ik er nog wel ff mee. Ik heb geen non-pal games, dus vind er verder niets bijzonders inzitten. Gelukkig kan je 'm niet als softmod gebruiken.
*AHUM* hij prate ook in de verleden tijd90710 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 08:49:
[...]
AHEM! Die "beveiliging" is al lang weer gekraakt.
En wel mooi dat aangepaste menu. Al wacht ik er nog wel ff mee. Ik heb geen non-pal games, dus vind er verder niets bijzonders inzitten. Gelukkig kan je 'm niet als softmod gebruiken.
Wat een onzin, de laatste posts gingen over het gamesaanbod, verkopen, koers van Nintendo etc.sjekneck schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 22:16:
[...]
Gosh, echt vrijwel alles wat jij post heeft met wii hacks of emulators te maken de laatste tijd.
Kan alleen niet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van dit lijstje en of het nou echt een verbetering is is persoonlijk.
Emulators hoor je me al helemaal met geen woord meer over reppen. Alleen de Wii emulator heb ik nog even vermeld, puur vanwege de technische prestatie en aangezien deze geheel nog niet bruikbaar is en de komende jaren nog niet op speelbaar niveau zal zijn.
Het enige waar ik me nog eens aan waag zijn homebrew apps/hacks die barweinig met piracy te maken hebben. Ik vind het zelf een interessante ontwikkeling voor mensen die zich storen aan de nutteloze waarschuwingen, het eeuwige achtergrondriedeltje(er is tenslotte in de topics al meerdere malen gevraagd of je dit kon uitschakelen) en het interessant vinden om games uit Japan en de VS te kunnen spelen. Zelf wacht ik nog even wat ervaringen af en een mogelijke toekomstige versie.
Of je onder de indruk bent van het lijstje moet je zelf weten, ik vind het gewoon wat handige tweaks die het menu perfectionaliseren(ik zou niet weten wat er nog meer gedaan zou moeten worden).
Voor de rest vraag ik me af wat een interessantere bijdrage levert aan deze topic, mensen die nieuwtjes posten of mensen die erover gaan zeuren.
Edit: een andere update die hij van plan is, is het standaard mogelijk maken van het kopiëren van savegames die daartegen beveiligd zijn, zodat je fatsoenlijk een backup kan maken mocht je Wii een keer de geest geven.
[ Voor 8% gewijzigd door BarôZZa op 07-08-2008 09:51 ]
Ander vraagje dan, we hebben e3 gehad, maar ik kan me voor de wii even geen grote games meer voor de geest halen (met name van nintendo zelf) welke zijn aangekondigd.
Ik heb het zelf niet zo goed kunnen volgen (buiten dit fijne topic).
Zelfs deddiekoel's most wanted listje is bijna geheel doorgestreept.....it's getting urgent!
Het heeft wellicht te maken met het core/casual gamer verhaal.
Wat zijn games waarna we kunnen uitkijken voor q4 van dit jaar?
Buiten wii sports 2 natuurlijk, want die is zelfs mij niet ontgaan.
Zelfs deddiekoel's most wanted listje is bijna geheel doorgestreept.....it's getting urgent!
[ Voor 6% gewijzigd door Sagat op 07-08-2008 12:18 ]
10 second ninja DONE
Call of Duty 5 denk ik, is ongeveer een uitkijker.
Van Nintendo zelf kan je niet veel verwachten. Ik ben zelf benieuwd naar De Blob, Skate It en Mad World.
Signature
E3 heeft weinig gebracht.Sagat schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 12:17:
Ander vraagje dan, we hebben e3 gehad, maar ik kan me voor de wii even geen grote games meer voor de geest halen (met name van nintendo zelf) welke zijn aangekondigd.
Zelfs deddiekoel's most wanted listje is bijna geheel doorgestreept.....it's getting urgent!![]()
Titels die zijn aangekondigd zijn Animal Crossing, Wii Music en Wii Sports Resort.
Resort gaat er sowieso komen vanwege Motion Plus, maar dat is pas volgend jaar. AC waarschijnlijk ook vanwege Wii speak (ben dol op accessoires). Verder is er weinig, CoD5:WaW lijkt me nog wel wat. Ook GH4 wil ik wel. Heb voor de gelegenheid even mijn lijstje aangevuld ;-)
Zelf kijk ik nog uit naar Sam & Max: Season One.
Anoniem: 131051
De Blob? Toch niet die vreemde game van die Nederlandse studenten mag ik hopen?pasta schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:49:
Van Nintendo zelf kan je niet veel verwachten. Ik ben zelf benieuwd naar De Blob, Skate It en Mad World.

Rondrollen met een blob en de stad inkleuren, geen doel, geen gameplay. Ik hoop dat ze daar nog iets aan veranderen in elk geval.
Anyway, als dát al op E3 is geweest, dan hebben ze toch echt wel een probleem hoor.
Ik zou eerst onderzoek doen wat THQ ermee heeft gedaan na de licensie kopen van die gekke studenten, voor je zoveel blaatAnoniem: 131051 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:25:
[...]
De Blob? Toch niet die vreemde game van die Nederlandse studenten mag ik hopen?(ooit eens op de FP geweest). Dat is geen game, het is gewoon... iets, weet ik veel
Er stonden wel andere gekke delftenaren op de E3
[ Voor 10% gewijzigd door disjfa op 07-08-2008 14:30 ]
disjfa.nl
Dat is inderdaad die Blob ja.
Signature
ho hum
Music games vind ik wel leuker dan ik (vroeger) dacht. Begonnen met elite beat agents (welke ik voor 20 euro op schiphol zag
), en nu dus de guitar hero games.
Maar wii music trekt me toch niet.......wellicht even reviews afwachten.
cod5 zou gaaf kunnen zijn, maar toch zou ik die dan liever op de pc spelen + het is toch weer in wo2? Done to death enzo......
F-zero, Pikmin......
nieuwe zelda
.........hell zelfs een nieuwe 1080 snowboarding (wel graag wiifit board thingie optioneel) zou toch wel leuk geweest zijn.

Music games vind ik wel leuker dan ik (vroeger) dacht. Begonnen met elite beat agents (welke ik voor 20 euro op schiphol zag
Maar wii music trekt me toch niet.......wellicht even reviews afwachten.
cod5 zou gaaf kunnen zijn, maar toch zou ik die dan liever op de pc spelen + het is toch weer in wo2? Done to death enzo......
F-zero, Pikmin......
10 second ninja DONE
Cod 5 zal wel weer een k*t game worden gezien de ontwikkelaar....
Wii music lijkt mij ook helemaal niks, ik heb guitar hero ds, guitar hero en EBA en die vind ik echt supertof, omdat er skill en timing bij komt kijken en high scores verbeteren.
Wiimusic is niks meer dan een beetje deuntjes spelen, ook wiisports2 lijkt me na wat ze hebben laten zien helemaal niks. Ik hoop dat ze er als bonus wii sports 1 met motion plus ondersteuning bij gooien ofzow.
Wii music lijkt mij ook helemaal niks, ik heb guitar hero ds, guitar hero en EBA en die vind ik echt supertof, omdat er skill en timing bij komt kijken en high scores verbeteren.
Wiimusic is niks meer dan een beetje deuntjes spelen, ook wiisports2 lijkt me na wat ze hebben laten zien helemaal niks. Ik hoop dat ze er als bonus wii sports 1 met motion plus ondersteuning bij gooien ofzow.
Ps4/switch gamer
My god man, wat ben jij happig! Je mag wel een beetje door een boodschap heen prikken ipv alles uit z'n context te trekkenBarôZZa schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 09:38:
[...]
Wat een onzin, de laatste posts gingen over het gamesaanbod, verkopen, koers van Nintendo etc.
Emulators hoor je me al helemaal met geen woord meer over reppen. Alleen de Wii emulator heb ik nog even vermeld, puur vanwege de technische prestatie en aangezien deze geheel nog niet bruikbaar is en de komende jaren nog niet op speelbaar niveau zal zijn.
Het enige waar ik me nog eens aan waag zijn homebrew apps/hacks die barweinig met piracy te maken hebben. Ik vind het zelf een interessante ontwikkeling voor mensen die zich storen aan de nutteloze waarschuwingen, het eeuwige achtergrondriedeltje(er is tenslotte in de topics al meerdere malen gevraagd of je dit kon uitschakelen) en het interessant vinden om games uit Japan en de VS te kunnen spelen. Zelf wacht ik nog even wat ervaringen af en een mogelijke toekomstige versie.
Of je onder de indruk bent van het lijstje moet je zelf weten, ik vind het gewoon wat handige tweaks die het menu perfectionaliseren(ik zou niet weten wat er nog meer gedaan zou moeten worden).
Voor de rest vraag ik me af wat een interessantere bijdrage levert aan deze topic, mensen die nieuwtjes posten of mensen die erover gaan zeuren.
Edit: een andere update die hij van plan is, is het standaard mogelijk maken van het kopiëren van savegames die daartegen beveiligd zijn, zodat je fatsoenlijk een backup kan maken mocht je Wii een keer de geest geven.
Dit topic is gesloten.