Het Nintendo Wii Ervaringen Topic Deel 101 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 63.853 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:49
sjekneck schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 22:16:
[...]

Gosh, echt vrijwel alles wat jij post heeft met wii hacks of emulators te maken de laatste tijd.

Kan alleen niet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van dit lijstje en of het nou echt een verbetering is is persoonlijk.
Wat een onzin, de laatste posts gingen over het gamesaanbod, verkopen, koers van Nintendo etc.

Emulators hoor je me al helemaal met geen woord meer over reppen. Alleen de Wii emulator heb ik nog even vermeld, puur vanwege de technische prestatie en aangezien deze geheel nog niet bruikbaar is en de komende jaren nog niet op speelbaar niveau zal zijn.

Het enige waar ik me nog eens aan waag zijn homebrew apps/hacks die barweinig met piracy te maken hebben. Ik vind het zelf een interessante ontwikkeling voor mensen die zich storen aan de nutteloze waarschuwingen, het eeuwige achtergrondriedeltje(er is tenslotte in de topics al meerdere malen gevraagd of je dit kon uitschakelen) en het interessant vinden om games uit Japan en de VS te kunnen spelen. Zelf wacht ik nog even wat ervaringen af en een mogelijke toekomstige versie.
Of je onder de indruk bent van het lijstje moet je zelf weten, ik vind het gewoon wat handige tweaks die het menu perfectionaliseren(ik zou niet weten wat er nog meer gedaan zou moeten worden).

Voor de rest vraag ik me af wat een interessantere bijdrage levert aan deze topic, mensen die nieuwtjes posten of mensen die erover gaan zeuren.

Edit: een andere update die hij van plan is, is het standaard mogelijk maken van het kopiëren van savegames die daartegen beveiligd zijn, zodat je fatsoenlijk een backup kan maken mocht je Wii een keer de geest geven.

[ Voor 8% gewijzigd door BarôZZa op 07-08-2008 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Savegames kan je al exporteren met de Savegame extractor / installer homebrew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:59

Sagat

Is pappa x2!

Ander vraagje dan, we hebben e3 gehad, maar ik kan me voor de wii even geen grote games meer voor de geest halen (met name van nintendo zelf) welke zijn aangekondigd.
Ik heb het zelf niet zo goed kunnen volgen (buiten dit fijne topic).
Zelfs deddiekoel's most wanted listje is bijna geheel doorgestreept.....it's getting urgent! :+
Het heeft wellicht te maken met het core/casual gamer verhaal.

Wat zijn games waarna we kunnen uitkijken voor q4 van dit jaar?
Buiten wii sports 2 natuurlijk, want die is zelfs mij niet ontgaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Sagat op 07-08-2008 12:18 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2023
Call of Duty 5 denk ik, is ongeveer een uitkijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Van Nintendo zelf kan je niet veel verwachten. Ik ben zelf benieuwd naar De Blob, Skate It en Mad World. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Sagat schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 12:17:
Ander vraagje dan, we hebben e3 gehad, maar ik kan me voor de wii even geen grote games meer voor de geest halen (met name van nintendo zelf) welke zijn aangekondigd.
Ik heb het zelf niet zo goed kunnen volgen (buiten dit fijne topic).
Zelfs deddiekoel's most wanted listje is bijna geheel doorgestreept.....it's getting urgent! :+
Het heeft wellicht te maken met het core/casual gamer verhaal.

Buiten wii sports 2 natuurlijk, want die is zelfs mij niet ontgaan.
E3 heeft weinig gebracht.
Titels die zijn aangekondigd zijn Animal Crossing, Wii Music en Wii Sports Resort.
Resort gaat er sowieso komen vanwege Motion Plus, maar dat is pas volgend jaar. AC waarschijnlijk ook vanwege Wii speak (ben dol op accessoires). Verder is er weinig, CoD5:WaW lijkt me nog wel wat. Ook GH4 wil ik wel. Heb voor de gelegenheid even mijn lijstje aangevuld ;-)

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:54
Zelf kijk ik nog uit naar Sam & Max: Season One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

pasta schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:49:
Van Nintendo zelf kan je niet veel verwachten. Ik ben zelf benieuwd naar De Blob, Skate It en Mad World. :)
De Blob? Toch niet die vreemde game van die Nederlandse studenten mag ik hopen? :X (ooit eens op de FP geweest). Dat is geen game, het is gewoon... iets, weet ik veel :p

Rondrollen met een blob en de stad inkleuren, geen doel, geen gameplay. Ik hoop dat ze daar nog iets aan veranderen in elk geval.

Anyway, als dát al op E3 is geweest, dan hebben ze toch echt wel een probleem hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

disjfa

be

Anoniem: 131051 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:25:
[...]
De Blob? Toch niet die vreemde game van die Nederlandse studenten mag ik hopen? :X (ooit eens op de FP geweest). Dat is geen game, het is gewoon... iets, weet ik veel :p
Ik zou eerst onderzoek doen wat THQ ermee heeft gedaan na de licensie kopen van die gekke studenten, voor je zoveel blaat ;)

Er stonden wel andere gekke delftenaren op de E3 :P Dus in theorie is je punt wel legitiem.

[ Voor 10% gewijzigd door disjfa op 07-08-2008 14:30 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Dat is inderdaad die Blob ja. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

ho hum :/

Music games vind ik wel leuker dan ik (vroeger) dacht. Begonnen met elite beat agents (welke ik voor 20 euro op schiphol zag :) ), en nu dus de guitar hero games.
Maar wii music trekt me toch niet.......wellicht even reviews afwachten.

cod5 zou gaaf kunnen zijn, maar toch zou ik die dan liever op de pc spelen + het is toch weer in wo2? Done to death enzo......

F-zero, Pikmin...... :9~ nieuwe zelda :9~ .........hell zelfs een nieuwe 1080 snowboarding (wel graag wiifit board thingie optioneel) zou toch wel leuk geweest zijn.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Cod 5 zal wel weer een k*t game worden gezien de ontwikkelaar....

Wii music lijkt mij ook helemaal niks, ik heb guitar hero ds, guitar hero en EBA en die vind ik echt supertof, omdat er skill en timing bij komt kijken en high scores verbeteren.
Wiimusic is niks meer dan een beetje deuntjes spelen, ook wiisports2 lijkt me na wat ze hebben laten zien helemaal niks. Ik hoop dat ze er als bonus wii sports 1 met motion plus ondersteuning bij gooien ofzow.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 08:17
BarôZZa schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 09:38:
[...]

Wat een onzin, de laatste posts gingen over het gamesaanbod, verkopen, koers van Nintendo etc.

Emulators hoor je me al helemaal met geen woord meer over reppen. Alleen de Wii emulator heb ik nog even vermeld, puur vanwege de technische prestatie en aangezien deze geheel nog niet bruikbaar is en de komende jaren nog niet op speelbaar niveau zal zijn.

Het enige waar ik me nog eens aan waag zijn homebrew apps/hacks die barweinig met piracy te maken hebben. Ik vind het zelf een interessante ontwikkeling voor mensen die zich storen aan de nutteloze waarschuwingen, het eeuwige achtergrondriedeltje(er is tenslotte in de topics al meerdere malen gevraagd of je dit kon uitschakelen) en het interessant vinden om games uit Japan en de VS te kunnen spelen. Zelf wacht ik nog even wat ervaringen af en een mogelijke toekomstige versie.
Of je onder de indruk bent van het lijstje moet je zelf weten, ik vind het gewoon wat handige tweaks die het menu perfectionaliseren(ik zou niet weten wat er nog meer gedaan zou moeten worden).

Voor de rest vraag ik me af wat een interessantere bijdrage levert aan deze topic, mensen die nieuwtjes posten of mensen die erover gaan zeuren.

Edit: een andere update die hij van plan is, is het standaard mogelijk maken van het kopiëren van savegames die daartegen beveiligd zijn, zodat je fatsoenlijk een backup kan maken mocht je Wii een keer de geest geven.
My god man, wat ben jij happig! Je mag wel een beetje door een boodschap heen prikken ipv alles uit z'n context te trekken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Laatst online: 27-05 08:17
Precies, eindelijk weer eens uitgever die inziet dat de wii ideaal is voor point & click. Nu nog wat fatsoenlijk rts games dan is de variatie weer een beetje op orde voor de wii op software gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

WarioLand Shake lijkt mij erg leuk.. Eind volgende maand ligt die in de winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

Sagat schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 12:17:
Ik heb een filmpje gemaakt met de tofste aankomende Wii games. Ik had helaas niet van elke game goede footage maar dit zijn games die ongetwijfeld goed/leuk worden:
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/244785.html

Wat betreft de releases, even uit m'n hoofd:
3e kwartaal:
Sam & Max: Season 1(point & click?)
Samba de Amigo(muziek/ritme)
Star Wars: The Force Unleashed(action/adventure)
Wario Land: The Shake Dimension(platform)
Mario Baseball(sports)
Sim City Creator(sim)
De Blob(platform/adventure)
Lego Batman(platform/adventure)

4e kwartaal:
Star Wars: Lightsaber Duels
FIFA 09(sports)
Rayman Raving Rabbids: TV Party(minigames)
Sonic Unleashed(platform/adventure)
Call of Duty: World at War(FPS)
Need for Speed: Undercover(racing)
Castlevania Judgment(Fighting)
Shaun White Snowboarding(sports)
Skate It(sports)
Animal Crossing: City Folk(god knows :P )
Dead Rising: Chop till you drop(hack & slash/action)
Call of Duty: World at War(FPS)
James Bond Quantum of Solace(FPS)
Tomb Raider Underworld(action/adventure)

2009
Pro Evo 2009(sports)
Sonic and the Black Knight(platform/adventure)
Mad World(action/hack & slash)
The Conduit(FPS)
The Godfather II(sandbox/action)
Tales of Symphonia: Dawn of the new World(RPG)
Onechanbara: Bikini Zombie Slayers(hack & slash)
Tenchu IV(action/hack & slash)
Monster Hunter 3(adventure/RPG)

Onbekend:
Fatal Frame IV(survival horror)
Sky Crawlers(flight sim)
Disaster: Day of Crisis(action/adventure)
Final Fantasy: Chrystal Chronicles - Chrystal Bearers(RPG)
Little King's Story(RPG/sim)
Fragile(RPG)
Mario Wii(platform, bevestigd door Iwata op E3 2008)
Zelda Wii(action/adventure, bevestigd door Iwata op E3 2008)
Pikmin Wii(strategy/adventure, bevestigd door Miyamoto op E3 2008)
Wii Sports: Resort(sports)

WiiWare:
Space Invaders: Get Even!
Tetris Party
Mega Man 9
Gradius Rebirth

Er moet voor iedereen wel iets leuks tussen zitten denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
sjekneck schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 16:39:
[...]

My god man, wat ben jij happig! Je mag wel een beetje door een boodschap heen prikken ipv alles uit z'n context te trekken :+
Welke boodschap?

Kwam over als zeiken om het zeiken, zonder een briljante boodschap erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:54
Oh, nog een spel waar ik op zit te wachten, wel WiiWare, maargoed: Tetris Party.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Wii Music lijkt mij ook he-le-maal niets maar Miyamoto zit er wel achter dus wellicht werkt het dalijk wel. Vooralsnog lijkt GH4 voor mij de eerste muziek game die ik ga kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Deddiekoel schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:50:
Wii Music lijkt mij ook he-le-maal niets maar Miyamoto zit er wel achter dus wellicht werkt het dalijk wel. Vooralsnog lijkt GH4 voor mij de eerste muziek game die ik ga kopen!
Het enige wat we nu van WiiMusic gezien hebben is een ruwe demo. Ik weet vrijwel zeker dat dit een goede game gaat worden. En ook Wii Sports Resort lijkt me erg leuk.
Lizard schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 01:18:
Oh, nog een spel waar ik op zit te wachten, wel WiiWare, maargoed: Tetris Party.
Die wordt echt goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

disjfa

be

90710 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:56:
[...]
Het enige wat we nu van WiiMusic gezien hebben is een ruwe demo. Ik weet vrijwel zeker dat dit een goede game gaat worden.
Wii music is geen spel :) Dat is al verteld. Het is relaxation.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

@nintex
Damn respect voor je lijstje, en je movie ga ik dit weekend thuis (ik zou bijna zeggen met popcorn en cola erbij :P ) bekijken.

Helaas zeggen de meeste titels mij nog niet zoveel, en van sommige titels wil ik eerst reviews afwachten (TFU en the blob bvb). Wat ik wel zelf nu al interresant vind zijn

mega man, samba de amigo en warioland. Enige nadeel hiervan is dat al deze games nou niet echt een nieuwe manier van spelen zijn op de wii. Then again, misschien verrast wario in dit opzicht.

En bij de release date onbekend zitten de leukste titels. PES is sowieso uber en alleen al om de nieuwe manier van besturen zou ik die graag op de wii halen. Nieuwe zelda en mario zal vrijwel iedereen hier willen spelen denk ik.

@deddiekoel:
Guitar hero rocks! (no pun intended). Mocht je al voor gh4 uit is in een gaming luwte zitten dan kan ik deel 3 van harte aanbevelen!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 22:30

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Zou Brothers in Arms voor de Wii ook niet een dezer dagen uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lizard schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 01:18:
Helemaal vergeten, heb een extra kopje WiiWare toegevoegd met de volgende games:
Space Invaders: Get Even!
Tetris Party
Mega Man 9
Gradius Rebirth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

BarôZZa schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 18:00:
[...]
Welke boodschap?
Kwam over als zeiken om het zeiken, zonder een briljante boodschap erachter.
En dit is precies wat hij nu bedoeld, lange tenen. Je post toch meestal over homebrew zaken? Dit is verder geen belediging. Sterker nog ik (en ik vermoed anderen met mij) vinden het best interresant.
Relax guy :)
(En ja ik weet dat dit ook geen briljante boodschap is)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 20:16

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

21 Upcoming Wii Games to Drool Over

[ Voor 33% gewijzigd door apNia op 08-08-2008 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Laatst online: 17-05 16:33

Steffy

Ayreonaut

Matig, zeer zeer zeer matig deze lijst. Als dit al de 21 beste games zijn die we in het vooruitzicht hebben dan is het om te janken.

Het enige wat mogelijk goed is

zijn beide Star Wars games, mogelijk want met Star Wars games weet je het nooit aangezien die bijna allemaal slecht zijn en het is op de Wii dus 2 factoren die eigenlijk al garanderen dat het niks wordt maar ik hoop persoonlijk dat het toffe games worden.

Red Steel 2 zal waarschijnlijk wel een goeie game worden, deel 1 had potentie en we zijn nu al 1 of 2 generaties in games verder dus mogelijk een topper.

No More Heroes 2, nog speculatief maar aangezien deel 1 erg goed was en toch nog redelijk verkocht zal deel 2 wel komen en zal wel weer beter zijn dus dat is nog iets om naar uit te kijken.

Tales of Symphonia: Dawn of the New World aangezien dat de eerste echte RPG wordt en schijnbaar nog goed is ook.

Madworld zou wat kunnen worden mits je van zulk soort games houdt, heb me er zelf niet echt in verdiept maar het lijkt iets te kunnen worden.

De rest is gewoon weer tragisch en dit zijn dan de beste 21 games voor de komende maanden waarvan bijna alle goeie games nog minsten een half jaar tot anderhalf jaar zo mogelijk nog niet langer op zich laten wachten in Europa. Het is weer erg triest gesteld met Nintendo's game aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Niet helemaal mee eens. Er zitten titels in waar de gamer om vraagt......FPS, platformer in mario stijl. Wat quirky games, wat casual games. Voor ieder wat wils.

Alleen, waar blijft de eerste wii rts? of zou dat toch niet werken via een mote/chuck combo?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215024

chips het duurt voor mij nog veel te lang voordat Star Wars: The Force Unleashed uitkomt.
dan nog maar weer een keer resident evil uitspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

Sagat schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:30:
Niet helemaal mee eens. Er zitten titels in waar de gamer om vraagt......FPS, platformer in mario stijl. Wat quirky games, wat casual games. Voor ieder wat wils.

Alleen, waar blijft de eerste wii rts? of zou dat toch niet werken via een mote/chuck combo?
Lijkt met dat een RTS prima te doen is :) Een muis is het enige wat je nodig hebt voor een basic RTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Sagat schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:08:
@deddiekoel:
Guitar hero rocks! (no pun intended). Mocht je al voor gh4 uit is in een gaming luwte zitten dan kan ik deel 3 van harte aanbevelen!
Heb momenteel geen gaming luwte (gelukkig) en heb GH3 al eens gespeeld. Game wist me aangenaam te verrassen en heb al getwijfeld. Wilde eerst RockBand maar daar heeft Harmonix ons te lang op laten wachten. De nieuwe gitaar (en extra instrumenten) van GH4 (met touchpad) en de DLC zijn voor mij de redenen waarom ik deze wel ga kopen (want GH games zijn niet bepaald goeiekoop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Deddiekoel schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:57:
[...]

Heb momenteel geen gaming luwte (gelukkig) en heb GH3 al eens gespeeld. Game wist me aangenaam te verrassen en heb al getwijfeld. Wilde eerst RockBand maar daar heeft Harmonix ons te lang op laten wachten. De nieuwe gitaar (en extra instrumenten) van GH4 (met touchpad) en de DLC zijn voor mij de redenen waarom ik deze wel ga kopen (want GH games zijn niet bepaald goeiekoop).
Dat dacht ik ook, maar had ook zoiets van 90 euro - 50 euro voor een spel, kost je de gitaar een keer 40 euro :) Wat ik wel jammer vind is dat de GH Aerosmith + Guitar voor 60 euro bij wehkamp is voor de 360, terwijl een wii versie toch goedkoper moet zijn? Daar moet je namelijk je wiimote in stoppen.

Moet eerlijk zeggen GH3 heeft me aangenaam verrast en vind het een goede koop, waarschijnlijk haal ik GH4 ook, dan heb ik 2 guitars en kan je mooi coop spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-05 11:18
Steffy schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:14:
[...]

Matig, zeer zeer zeer matig deze lijst. Als dit al de 21 beste games zijn die we in het vooruitzicht hebben dan is het om te janken.
Ik kan het niet minder met je eens zijn.

Vooral Madworld en Call of Duty: World at War spreken me aan. Ik ben bij die laatste erg benieuwd hoe goed de engine kan draaien op de Wii. Ik ben toe aan een goede FPS voor de Wii :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Laatst online: 25-05 20:16

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

[...]

Het enige wat mogelijk goed is

[knip]
en wat dacht je van De Blob uit dat lijstje? Nederlandse productie van o.a. een Tweaker :)
OK geen excuus voor een vette game, maar wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Wario Ware, Tales of Symphonia en Samba Di Amiga zijn de enige games die me aanspreken, en die laatste is enkel omdat ik een liefhebber was van de DC versie.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

apNia schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:58:
[...]

en wat dacht je van De Blob uit dat lijstje? Nederlandse productie van o.a. een Tweaker :)
OK geen excuus voor een vette game, maar wel leuk :)
Als Nederlander zijnde vind ik dat iedereen 'm moet kopen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:48
90710 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:23:
[...]

Als Nederlander zijnde vind ik dat iedereen 'm moet kopen :p
Welke Tweaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 13:15

Smoonshine

Feyenoord!!

Anoniem: 107960 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:49:
[...]

Lijkt met dat een RTS prima te doen is :) Een muis is het enige wat je nodig hebt voor een basic RTS.
Ik denk dat de beeldschermresolutie van de Wii te laag is om een goede RTS te kunnen neerzetten. Veel iconen in het scherm en daarbij ook nog eens erg kleine eenheden. Ik denk dat dat erg onoverzichtelijk wordt. Details zijn erg belangrijk voor een RTS en daar kan de Wii gewoon niet in voorzien. Ik ben ook benieuwd hoe Sim City gaat werken op de Wii. Al heeft Sim City wel het voordeel dat het tempo wat later ligt.

Ik kijk zelf wel uit naar de Sam & Max episodes. Dat lijkt me erg leuk. Zack & Wiki werkt erg goed en als de oude Sam & Max humor behouden is gebleven kan dit wel eens een klein succesje gaan worden.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-05 23:07
Ik ben van plan om een van de Resident Evil titels aan te schaffen. Nu vroeg ik me af wat dan de leukste is. The Umbrella Chronicles lijkt mij de beste keuze puur omdat het de nieuwste is, maar misschien denkt iemand die ze allemaal gespeeld heeft daar heel anders over?

Waar ik ook nog aan zit te denken is om de eerste RE te kopen die op de gamecube is verschenen, om het begin van het verhaal mee te maken.

Hebben jullie ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Pierz schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:11:
Ik ben van plan om een van de Resident Evil titels aan te schaffen. Nu vroeg ik me af wat dan de leukste is. The Umbrella Chronicles lijkt mij de beste keuze puur omdat het de nieuwste is, maar misschien denkt iemand die ze allemaal gespeeld heeft daar heel anders over?

Waar ik ook nog aan zit te denken is om de eerste RE te kopen die op de gamecube is verschenen, om het begin van het verhaal mee te maken.

Hebben jullie ideeën?
Wellicht niet het antwoord waar je op zit te wachten maar ik zou beide kopen.
RE4 is met afstand de betere game. RE:UC is heel anders, ook wel leuk, maar minder. Wat deze game echter wel weer als voordeel heeft is dat het je heel kort door het hele RE verhaal neemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
Ik denk dat ik dan toch met de gamecube titel begin. Ook omdat hij nu nog verkrijgbaar is en later misschien niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:38
Ik zou met RE4:Wii beginnen. Dat is echt een leuk spel, horror-survival. Spannend, goed gebruik van de wii-mote mogelijkheden. Bij de Gamecube spellen moet je richten met die pookjes, das niks (lijkt me...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 11:28

rajackar

Blood Minister

Als RE purist blijf ik de remake van de originele Resident Evil aanraden. De beste survival horror game die ooit is gemaakt naar mijn mening.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
RE4 is goed om mee te beginnen aangezien die (nog) redelijk los staat van het verhaal van de eerdere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236790

Kan ik gebruik maken van wii point cards uit amerika?
Want die zijn via ebay natuurlijk een stuk goedkoper, iemand al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ik vind mijn lijstje en filmpje veel interessanter, de meeste gamesites negeren multiplatform games als Call of Duty en James Bond dan blijft er inderdaad weinig over. Nu moet ik wel zeggen dat ik die ene musthave van Nintendo mis, maar acht met Banjo Kazooie: Nuts & Bolts kom ik de winter wel door.

Hebben jullie ideeën?
Cool, Resident Evil UC is meer een lightgun game en niet echt een RE game. Aan de andere kant zijn deel 0, 1 en 3 in het spel verwerkt dus je zal in ieder geval iets mee krijgen van het verhaal. Overigens is Resident Evil 4 ook zeker een aanrader als je eerdere delen niet hebt gespeeld. Het verhaal bij Resident Evil is niet zo belangrijk dat je het niet kunt volgen. De games volgen elkaar chronologisch op maar het zijn wel altijd losse verhalen met een begin en een eind. Geen cliffhangers of iets dergelijks.

Ik zou dus voor Resident Evil 4: Wii gaan, ongetwijfeld de beste RE game die er is.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 08-08-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Smoonshine schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:02:
[...]
Ik denk dat de beeldschermresolutie van de Wii te laag is om een goede RTS te kunnen neerzetten. Veel iconen in het scherm en daarbij ook nog eens erg kleine eenheden. Ik denk dat dat erg onoverzichtelijk wordt. Details zijn erg belangrijk voor een RTS en daar kan de Wii gewoon niet in voorzien.
Hoeft toch ook niet? battalion wars, goblin commander, en zelfs de oudere command and conquer games op de ps2 (en zelfs 1?). Ik verwacht niet om SupCom in perfectie te krijgen, maar een degelijke rts zou toch moeten kunnen?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
rajackar schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:54:
Als RE purist blijf ik de remake van de originele Resident Evil aanraden. De beste survival horror game die ooit is gemaakt naar mijn mening.
Alleen de besturing is zwaar klote. Ik zou voor resident evil 4 gaan zeker als je nooit echt de serie hebt gespeeld, is wel meer actie dan horror.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Sagat schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 17:24:
Hoeft toch ook niet? battalion wars, goblin commander, en zelfs de oudere command and conquer games op de ps2 (en zelfs 1?). Ik verwacht niet om SupCom in perfectie te krijgen, maar een degelijke rts zou toch moeten kunnen?
Ik heb C&C nog voor de N64 liggen. Was afgezien van de besturing best vermakelijk, dus waarom het op de Wii nog niet is geprobeerd is me ook een raadsel. :?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:39
Anoniem: 236790 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:59:
Kan ik gebruik maken van wii point cards uit amerika?
Want die zijn via ebay natuurlijk een stuk goedkoper, iemand al geprobeerd?
Volgens mij was dit niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Wii Punten werken alleen op een Wii uit die regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
NinTeNdO_FrEaK schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 17:41:
[...]

Alleen de besturing is zwaar klote. Ik zou voor resident evil 4 gaan zeker als je nooit echt de serie hebt gespeeld, is wel meer actie dan horror.
Ik heb toch maar de eerste uit de serie gehaald voor de gamecube (ik las je bericht te laat), en ik moet zeggen dat de besturing inderdaad te stroperig is. Beetje jammer. Misschien toch maar RE4 aanschaffen dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Pierz op 08-08-2008 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Captain N schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 18:32:
[...]

Ik heb C&C nog voor de N64 liggen. Was afgezien van de besturing best vermakelijk, dus waarom het op de Wii nog niet is geprobeerd is me ook een raadsel. :?
En op de Wii moet het extra makkelijk zijn. Een rts voor een console met een aanwijspointer, daar heb ik het al eens over gehad bij de lancering van de Wii.

Vreemd dat het er nog nooit gekomen is. Komaan devs? Zo moeilijk kan het toch niet zijn? Waarom alleen het standaard gemakkelijke werk. Wat ze nu doen is ook normale games uitbrengen met kleine tweaks voor de Wiimote. Waarom niet eens hetzelfde doen voor een rts, als dat blijkbaar toch alles is wat de meeste developers kunnen doen.

Ik kan al minstens 3 RTS games opnoemen voor de 360 (BFME, CC3, World in Conflict) en dat met een controller die zeker minder geschikt is. Met de Wiimote kan je gewoon de troepen aanwijzen, en zeggen waar ze naar toe moeten. Met de nunchuck kan je de standaard commands invoeren (verdedig, val aan) Meer hoeft dat toch niet te zijn? En idd, de resolutie is wat laag, maar maak het dan small scale, zoals panzers en blitzkrieg. Paar units in beeld en redelijk dicht ingezoomd.

Of maak er iets helemaal nieuw van, keuze genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Developers zijn wel te porren voor dat idee publishers niet. De uitgevers hadden namelijk totaal geen zin een "paradigm shift" van die gekke Japanners. Het is nu al de tweede keer dat de Amerikaanse game-industrie door Nintendo aan de kant geschoven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Misschien geen RTS, maar ze zouden van mij gerust een Advance Wars-deel uit mogen brengen voor de Wii(al is het in 2D). In tegenstelling tot Battalion Wars vind ik dat namelijk wel echt geniale games. De graphics waren ook al duidelijk zat op het GBA/DS schermpje(s), dus de resolutie van de Wii is dan helemaal geen probleem. Gelukkig kan je je altijd nog vermaken met de GBA versies.

Al zie ik Nintendo dit nooit doen overigens, net zoals een echt Pokemon adventure voor de Wii. Die komen er nooit. Waarschijnlijk omdat dit de triple-A games zijn voor de handhelds en Nintendo niet wilt dat de handheld-versies degraderen tot de kleine broertjes van de consoleversies ipv vice-versa.
Sagat schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:33:
[...]

En dit is precies wat hij nu bedoeld, lange tenen. Je post toch meestal over homebrew zaken? Dit is verder geen belediging. Sterker nog ik (en ik vermoed anderen met mij) vinden het best interresant.
Relax guy :)
(En ja ik weet dat dit ook geen briljante boodschap is)
Ik relax altijd joh :) . Lange tenen valt ook wel mee, het kwam volgens mij gefrustreerder over dan bedoeld was. Vind het wel jammer dat er altijd wat zeurpietjes tussen zitten, maar die houd je altijd. Gelukkig nog wel mensen die het interessant vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
BarôZZa schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:17:
Misschien geen RTS, maar ze zouden van mij gerust een Advance Wars-deel uit mogen brengen voor de Wii(al is het in 2D). In tegenstelling tot Battalion Wars vind ik dat namelijk wel echt geniale games. De graphics waren ook al duidelijk zat op het GBA/DS schermpje(s), dus de resolutie van de Wii is dan helemaal geen probleem. Gelukkig kan je je altijd nog vermaken met de GBA versies.
Je hebt toch de fire emblem games. Voor zover hebben die precies dezelfde gameplay las advance wars en daar is wel een Wii versie van.

Er is trouwens 1 game waar ik weinig mensen over hoor die op de Wii wel eens goed kan uitpakken en dat is Brothers in Arms: Double Time (oid). Die game komt meen ik binnen een maand uit en hoewel het port is van twee eerdere games lijkt het me toch een aanwinst (ik heb sowieso de originelen nooit gespeeld)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Laatst online: 27-05 23:39

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

NU op Ibood: Wii Sports pack voor €214,95...
KLIK

[ Voor 38% gewijzigd door Twee Dee op 09-08-2008 00:10 ]

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Twee Dee schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 00:09:
NU op Ibood: Wii Sports pack voor €214,95...
KLIK
NU uitverkocht :) Wel een scherpe prijs trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door BamSlam_ op 09-08-2008 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2023
Gisteren was de Wii bij Wehkamp.nl als lunchbreaker. Daar kostte hij 222 euro. En dat is al goedkoop, maar Ibood staat helemaal aan de top met hun prijs :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05 16:10
Iemand Harvest Moon al gespeeld? Zit eraan te denken om hem voor mijn vriendin te kopen, maar heb geen idee. Ze houdt van Sims achtige spellen, maar dan vooral de leuke dingen eraan. Huis inrichten, vrienden maken etc. Tevens is ze gek op dieren en wil ze zelf het liefste een boerderij, dus Harvest Moon komt in de buurt :D

Is het een leuk spel of een game die wil scoren met Wii controls maar eigenlijk niks is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Pierz schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:11:

Hebben jullie ideeën?
Ideeën zat, hier een RE fan vanaf het eerste deel (ik heb alle delen, zelfs de GBC versie ;) )

Ik tik even MIJN volgorde van de te spelen RE delen :

1. Resident Evil (remake originele PS1/Saturn versie) Gamecube
2. Resident Evil 4 (Gamecube versie of Wii variant, neem dan de Wii versie)
3. Resident Evil Zero (Gamecube)
4. Resident Evil 2 (remake voor de Gamecube, ook beschikbaar voor PS1/N64)
5. Resident Evil 3 (remake voor de Gamecube, ook beschikbaar voor PS1)
6. Resident Evil : Umbrella Chronicles (Wii, leuk voor met zn tweeën! Niet alleen. Erg kort.)
7. Resident Evil : Code Veronica X (Gamecube remake, ook beschikbaar voor de PS2 en Dreamcast)

Natuurlijk zijn er nog meer, maar dit zijn de belangrijkste. Als iemand het er niet mee eens is, pech! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 17:49
dedominee schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 16:25:
Iemand Harvest Moon al gespeeld? Zit eraan te denken om hem voor mijn vriendin te kopen, maar heb geen idee. Ze houdt van Sims achtige spellen, maar dan vooral de leuke dingen eraan. Huis inrichten, vrienden maken etc. Tevens is ze gek op dieren en wil ze zelf het liefste een boerderij, dus Harvest Moon komt in de buurt :D

Is het een leuk spel of een game die wil scoren met Wii controls maar eigenlijk niks is?
Mijn vrouwtje is er helemaal gek op. Je hebt boerderij en dan plantjes/gewassen planten, dieren verzorgen, vissen en uiteindelijk krijg je jonge dieren (kalfjes, kuikentjes). Vrienden worden met mensen in je dorp enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Exorcist schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:17:
[...]

Ideeën zat, hier een RE fan vanaf het eerste deel (ik heb alle delen, zelfs de GBC versie ;) )

6. Resident Evil : Umbrella Chronicles (Wii, leuk voor met zn tweeën! Niet alleen. Erg kort.)
7. Resident Evil : Code Veronica X (Gamecube remake, ook beschikbaar voor de PS2 en Dreamcast)

Natuurlijk zijn er nog meer, maar dit zijn de belangrijkste. Als iemand het er niet mee eens is, pech! :+
Kleine kanttekening hierbij. RE2, 3 en CV zijn remakes maar directe ports. Verwacht dus niet dezelfde kwaliteit als RE1 of RE0. Voor mij staat echter RE4 bovenaan...
Ben ook een RE fan al ben ik pas ingestapt op de Cube...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Deddiekoel schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 00:17:
[...]

Kleine kanttekening hierbij. RE2, 3 en CV zijn remakes maar directe ports. Verwacht dus niet dezelfde kwaliteit als RE1 of RE0. Voor mij staat echter RE4 bovenaan...
Ben ook een RE fan al ben ik pas ingestapt op de Cube...
Klopt inderdaad, maar de verhaallijn is en blijft zwaar OK. Al speel ik deel 2 en 3 liever op de PS1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Laatst online: 08-04 15:53
Exorcist schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:17:
[...]

RE4 verschilt zoveel van de andere RE games dat je het bijna niet in hetzelfde rijtje kan zetten imo. Afgezien van de karakters en de titel hadden ze er net zo goed een hele ander franchise van kunnen maken.

Ik zou het dan ook meer indelen als REmake, RE2, RE3, RE 0, Code Veronica. UC is grappig, maar een slappe aanfluiting naar een RE game.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

@res evil:
*kuch* ik heb zowel veronica en erger nog re4 in mijn bezit maar nooit veel gespeeld, dus daarover heb ik niet echt een andere mening dan wat ik in reviews zie en hoor. /*kuch* :X

Wel heb ik deel 1 serieus gespeeld voor de pc, lang lang geleden, maar ik herinnerde me inderdaad dat de controls toen al behoorlijk irri waren. (ik speelde trouwens wel met een jopayd, van de ea gesponderde gravis grip krengen). Het verhaal en de sfeer maakte echter veel goed. Ik denk zelf echter dat het verstandiger is om met met 4 te beginnen (of wachten op 5) en dan als je het heel erg tof vind, proberen ook door de roots heen te spelen.

@nintex
heel tof filmpje dude, goeie muziek ook :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05 20:07
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je met de Datel wireless Sensor bar geen last hebt van trillende handjes op het scherm. Volgens mij kan dat niet kloppen want deze sensor bar kan misschien een groter bereik hebben maar het bereik van de wiimote blijft hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazco2nd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 12:30:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je met de Datel wireless Sensor bar geen last hebt van trillende handjes op het scherm. Volgens mij kan dat niet kloppen want deze sensor bar kan misschien een groter bereik hebben maar het bereik van de wiimote blijft hetzelfde...
Trillende handjes kunnen verholpen worden door de lichtgevoeligheid van de Wii remote/sensor aan te passen in het Wii menu. Nu heb ik gemerkt dat het ook per game verschilt, zo is de aiming in Metroid Prime 3 bijvoorbeeld veel stabieler dan in Red Steel en vloog het handje soms alle kanten op in Mario Strikers Charged.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 10-08-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:24

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Anoniem: 104593 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 12:35:
Trillende handjes kunnen verholpen worden door de lichtgevoeligheid van de Wii remote/sensor aan te passen in het Wii menu.
En nog bellangrijker, andere IR bronnen uit het gezichtsveld weg te halen van de WiiMote.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05 20:07
Anoniem: 104593 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 12:35:
[...]

Trillende handjes kunnen verholpen worden door de lichtgevoeligheid van de Wii remote/sensor aan te passen in het Wii menu. Nu heb ik gemerkt dat het ook per game verschilt, zo is de aiming in Metroid Prime 3 bijvoorbeeld veel stabieler dan in Red Steel en vloog het handje soms alle kanten op in Mario Strikers Charged.
hee thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05 16:10
jongentje schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:57:
[...]

Mijn vrouwtje is er helemaal gek op. Je hebt boerderij en dan plantjes/gewassen planten, dieren verzorgen, vissen en uiteindelijk krijg je jonge dieren (kalfjes, kuikentjes). Vrienden worden met mensen in je dorp enzo.
Dank je! Klinkt inderdaad als iets wat mijn vriendin leuk gaat vinden. Volgende week halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:16

TF

bla bla

Is er geen Mario Kart topic meer? Ik pak net mario weer op en wou even rondlezen maar ik zie hem nergens meer staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:48
TF schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 20:45:
Is er geen Mario Kart topic meer? Ik pak net mario weer op en wou even rondlezen maar ik zie hem nergens meer staan
Jawel hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Pierz schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 20:00:
[...]

Ik heb toch maar de eerste uit de serie gehaald voor de gamecube (ik las je bericht te laat), en ik moet zeggen dat de besturing inderdaad te stroperig is. Beetje jammer. Misschien toch maar RE4 aanschaffen dan.
Ik zou even doorbijten. De besturing is idd erg wennen maar qua verhaal sfeer en pure schrik momenten staat RE (en zeker de remake) eenzaam bovenaan in de hele RE reeks.
Ook zou ik de games in de verhaal volgorde spelen (met uitzondering van RE0).
dan krijg je dus:
RE
RE0 (de uitzondering, je moet echt bij RE beginnen omdat ie zo vet is ;))
RE2
RE3
RE:CV(x)
RE:UC
RE4

Overigens ben ik het helemaal eens met vanitas dat RE4 eigenlijk bijzonder weinig met RE te maken heeft. Ze hebben alleen wat karakters gerecycled. Iets wat ik overigens erg jammer vindt. Ze waren in de RE reeks met een behoorlijk stoer verhaal bezig wat in één keer door de plee getrokken is door in 2 seconden in de intro van RE4 even te melden dat alles opgelost is en umbrella vernietigd is. Voor de echte RE fan (ja ik heb zelfs de boeken gelezen :+ ) was het echt een enorme teleurstelling dat het verhaal geen fatsoenlijk einde heeft gekregen. En nee, RE:UC telt niet als einde want dat zegt eigenlijk niks en het is ook van een behoorlijk beroerde kwaliteit (het vehaal dan, ik vond de game op zich behoorlijk vermakelijk).
[/rant]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Dan kan je beter de films kijken ;) De derde film gaat wél door op het verhaal.

Iets zegt me dat je die ook al bekeken hebt :p

En het verhaal betreft, ik ben blij dat ze in RE4 een nieuwe weg ingegaan zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door 90710 op 11-08-2008 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ach, de films hebben op een paar namen na niets te maken met het verhaal uit de games. Overigens vind ik de films wel heel goed te doen. Het zijn geen meesterwerkjes maar ze houden het zombie genre wel heel goed levend naar mijn mening.

Leuk detail is trouwens dat George A. Remero (de regiseur die het zombie-horror genre groot heeft gemaakt in de jaren 80 en begin 90 met de '[xxx] of the dead' films de eerste RE film zou regisseren. Het script was al geschreven (LINK) en het verhaal sloot dus wel aan bij de games. Hij is helaas door de productie maatschappij van het project gehaald omdat zijn versie te grimmig en niet commercieel genoeg zou zijn. Erg jammer imho. Het is geen geheim dat Shinji Mikami (de geestelijk vader van RE) een groot Romero fan is. En een leuk feitje is dat Romero ook de TV reclames voor RE2 in heeft gemaakt.

En tot zo ver RE met Raj. Tot de volgende aflevering ;)

[ Voor 6% gewijzigd door rajackar op 11-08-2008 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erg interessant
Hij is helaas door de productie maatschappij van het project gehaald omdat zijn versie te grimmig en niet commercieel genoeg zou zijn. Erg jammer imho. Het is geen geheim dat Shinji Mikami (de geestelijk vader van RE) een groot Romero fan is. En een leuk feitje is dat Romero ook de TV reclames voor RE2 in heeft gemaakt.
Wellicht heeft het er ook mee te maken dat Mikami van de Resident Evil serie was afgehaald na deel 2? Mikami werkte aan Dino Crisis als producer en director in plaats van aan Resident Evil 3. Hij wordt alleen als producer genoemd omdat hij destijds de leiding had over Capcom Production Studio 4. De eerste game die hij daarna maakte was de remake van Resident Evil voor de GameCube afgezien van wat adviserende rolletjes bij Code Veronica, Omnushia etc.. Kamiya begon met Resident Evil 4 maar maakte er uiteindelijk Devil May Cry van. Hiroshi Shibata was daarna aangewezen als director van Resident Evil 4, totdat Capcom hem van het project afhaalde. Vervolgens maakte Mikami uiteindelijk de game af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Dat heeft er zeker mee te maken ja.
Ik blijf het btw jammer vinden dat ze de originele versie van RE4 nooit hebben uitgebracht. Die filmpjes waren echt TE vet gewoon. Hopelijk doen ze daar ooit nog wat mee, maar ik weet ook wel dat die kans 0,000001 is helaas :(
Maar als je ziet hoever die game al af was dan is het toch ook apart dat ze zoveel werk gewoon weg hebben gegooid. Behalve de character models van Leon heeft volgens mij niets de stap naar RE4 gehaald.
Een release van die versie op de wii lijkt me geweldig. Moet kunnen aangezien die content origineel voor de GC bedoeld was. Bekijk onderstaand filmpje voor de grap eens en bedenk je dan hoe vet dat is met de zaklamp en wii besturing:

Ohhh, en dan deze. Het spel was al zo ver gevorderd dat er al trailers van waren die veel verschillende delen van het spel laten zien. En daarnaast was er dus ook een echt vervolg op het verhaal.

Als fan kan ik wel janken dat die nooit is uitgebracht ;)
IMHO was dit echt de ultieme RE geweest.

[ Voor 19% gewijzigd door rajackar op 11-08-2008 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rajackar schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 11:48:
Dat heeft er zeker mee te maken ja.
Ik blijf het btw jammer vinden dat ze de originele versie van RE4 nooit hebben uitgebracht. Die filmpjes waren echt TE vet gewoon. Hopelijk doen ze daar ooit nog wat mee, maar ik weet ook wel dat die kans 0,000001 is helaas :(
Maar als je ziet hoever die game al af was dan is het toch ook apart dat ze zoveel werk gewoon weg hebben gegooid. Behalve de character models van Leon heeft volgens mij niets de stap naar RE4 gehaald.
Een release van die versie op de wii lijkt me geweldig. Moet kunnen aangezien die content origineel voor de GC bedoeld was. Bekijk onderstaand filmpje voor de grap eens en bedenk je dan hoe vet dat is met de zaklamp en wii besturing:
Het was heel vet inderdaad en echt heel zonde. Overigens was Shibata al met de nieuwe over-the-shoulder cam e.d. bezig en had Mikami hem zelf aangewezen toen Kamiya met Devil May Cry aan de slag ging. Het Capcom management haalde vervolgens Shibata van het project af en volgens mij wordt Shibata nog niet eens genoemd in de credits van Resident Evil 4. Afijn, Kamiya, Mikami etc. zijn allemaal weg bij Capcom nu en ik ben benieuwd of het nieuwe team van Keiji Inafune, Jun Takeuchi en Hiroyuki Kobayashi net zo goed werk af blijft leveren als het oude team en met Platinum Games hebben we nu in principe 2 Capcom's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Tja, daar heb je een punt. Ik hoop dat platinum echt iets vets gaat maken. Hoewel RE4 echt een goede game is vind ik het jammer dat het van een echte horror serie nu een actie game serie is geworden.
RE5 lijkt me best leuk maar verschilt in gameplay nauwelijks van RE4. En rennen en schieten kan ik in genoeg games. Vaak nog tegelijk ook ;)

Ik heb er btw nog een filmpje bij gezet in de vorige post.
Ik blijf het bizar vinden dat een project waar duidelijk al zo veel werk in zit zomaar geannuleerd is. Ergens zou je toch verwachten dat ze dit nog even afmaken en uitbrengen simpel weg omdat het echt wel verkoopt, het geen weggegooid geld is geweest en de graphics zonder problemen op de wii kunnen en het dan nog bij de mooiere games hoort.
* rajackar droomt rustig verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rajackar schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 12:08:
Tja, daar heb je een punt. Ik hoop dat platinum echt iets vets gaat maken. Hoewel RE4 echt een goede game is vind ik het jammer dat het van een echte horror serie nu een actie game serie is geworden.
RE5 lijkt me best leuk maar verschilt in gameplay nauwelijks van RE4. En rennen en schieten kan ik in genoeg games. Vaak nog tegelijk ook ;)

Ik heb er btw nog een filmpje bij gezet in de vorige post.
Ik blijf het bizar vinden dat een project waar duidelijk al zo veel werk in zit zomaar geannuleerd is. Ergens zou je toch verwachten dat ze dit nog even afmaken en uitbrengen simpel weg omdat het echt wel verkoopt, het geen weggegooid geld is geweest en de graphics zonder problemen op de wii kunnen en het dan nog bij de mooiere games hoort.
* rajackar droomt rustig verder ;)
Ik heb dat soort beslissingen echt nooit begrepen maar ik ben bang dat er een kleine kans is dat dit gebeurd. Met name omdat Capcom nooit echt zorgvuldig met beta's en source-codes om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Laten we het hopen. RE 1.5 is helaas ook nooit gelekt.
Ik kan me wel voorstellen dat een gefrustreerde medewerker die ik weet niet hoe lang aan zo'n project gewerkt heeft de hele bende eens op internet lekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Die niet gereleaste versie van RE4 ziet er idd goed uit zeg. Die wil ik idd wel op de Wii hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deddiekoel schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 23:34:
Die niet gereleaste versie van RE4 ziet er idd goed uit zeg. Die wil ik idd wel op de Wii hebben!
Een miniscule kans. De game is niet af en de vraag is of Capcom de source-code nog heeft. Capcom wilde juist af van het pre-rendered gebeuren. Shibata en Mikami zijn allang weg bij Capcom en Capcom probeert zoveel mogelijk om Mikami, Kamiya en Shibata uit de credits van allerlei games en series te halen. Het beste waar we op kunnen hopen is dat het Platinum Games project van Mikami een survival horror game is in deze stijl. Dat is niet eens zo'n gekke gedachte aangezien Kayima met een DMC achtige game bezig is genaamd Bayonetta en Mad World is min of meer van het God Hand team afkomstig. Ik zou graag de oude RE4 willen spelen al is het meer omdat Leon daar een Desert Eagle had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik denk niet dat ze alles weggooien van zo'n project hoor. Dat zal nog wel ergens staan bij capcom. Al is het alleen maar om delen te kunnen her gebruiken.
Je opmerking over pre rendered slaat niet echt ergens op aangezien deze versie van RE4 ook al realtime 3d was.
Ik denk dat de enige kans is om dit ooit te zien dat ze er een wii release van maken omdat ze dan niks op hoeven te poetsen qua graphics en het spel alleen maar af hoeven te maken.
Maar de kans lijkt me extreem klein omdat ze iig Leon eruit moeten halen en waarschijnlijk klopt de rest van het verhaal ook niet meer. En juist die aanpassingen en het maken van nieuwe cut-scenes, dialoog enzo zal ervoor zorgen dat het gemak waarmee ze dit uit kunnen brengen verminderd wordt en dat maar het weer minder interessant om uit te brengen.

Ohh en btw, snapt iemand na het zien van deze filmpjes eindelijk dat ik enigszins teleurgesteld was met wat nu RE4 is?

[ Voor 22% gewijzigd door rajackar op 12-08-2008 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
rajackar schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 08:51:
Ohh en btw, snapt iemand na het zien van deze filmpjes eindelijk dat ik enigszins teleurgesteld was met wat nu RE4 is?
Ja en nee, ik vind het name jammer vanwege het verhaal. Maar de nieuwe view en controls van RE4 vind ik een dermate verbetering dat ik het alleen maar kan toejuichen. Als ik dat eerste RE4 filmpje zie dan zie je hoe 'clumsy' de oude controls zijn en dan ben ik blij met de nieuwe RE4.
Maar nogmaals het verhaal leek me super en dat had ik graag gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51195

ik heb Wii driver ( het spel)

mijn 4jarige zoon had es de controls in handen
en nu is mijn cameraview anders als ik in een auto rij

weet iemand wat mijn zoon kan , en ik niet
want ik rijd liever met de auto
zodat ik een uitzicht heb van uit de lucht met mijn autotje

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51195 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:38:
Het boekje lezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Anoniem: 51195 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:38:
ik heb Wii driver ( het spel)

mijn 4jarige zoon had es de controls in handen
en nu is mijn cameraview anders als ik in een auto rij

want ik rijd liever met de auto
zodat ik een uitzicht heb van uit de lucht met mijn autotje

thx
Het ding heeft zeer weinig knopjes op de wii-mote, probeer eens wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 23:05

Rudedadude

Maybe we were born to run

Gokje: de C knop op de nunchuck? (werkt in SMG :) )

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wii helpt bij training voor gouden medaille
De Japanse zwemmer Kosuke Kitajima heeft zijn gouden medaille en een nieuw wereldrecord op de 100 meter borstslag mede te danken aan het spelen op de Nintendo Wii.

Kitajima’s trainingsregime bevat namelijk ook het spelen van Sega's Mario and Sonic at the Olympic Games op de Nintendo Wii. Hij geeft de volgende reden voor zijn trainingsesies op de Wii: “Kijk, Mario doet de borstslag en daarom is het perfecte mentale training bij het voorstellen van de echte Olympische hal.”

Kitajima is overigens niet de enige sporter die graag speelt op de Wii. Ook de Britse sporters spelen graag op de console van Nintendo in hun vrije tijd in het Olympisch dorp.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Serieus, nog even wachten en de Wii geneest ook enge ziektes en bewerkstelligd wereldvrede!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Dit is wel 1 van de domste dingen die ik ooit heb gelezen :) Ik zag het vanochtend. Vooral deze quote:
Kijk, Mario doet de borstslag en daarom is het perfecte mentale training bij het voorstellen van de echte Olympische hal.”
Right :+

De Wii zal een hoop lol en ontspanning brengen in het Olympisch dorp, maar dat verhaal wat deze mevrouw menneer brengt gaat nergens over.

Er zal wel een leuke sponser deal aan vooraf gegaan zijn. Iedereen met verstand van games en de Wii, weet dat dit onzin is. Er is echter een doelgroep die hier daadwerkelijk door aan het denken word gezet.

[ Voor 31% gewijzigd door PWM op 13-08-2008 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:51
De Wii is gewoon leuk voor de onspanning en om een beetje in de sfeer te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
rajackar schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 09:11:
[...]

Ik zou even doorbijten. De besturing is idd erg wennen maar qua verhaal sfeer en pure schrik momenten staat RE (en zeker de remake) eenzaam bovenaan in de hele RE reeks.
Ook zou ik de games in de verhaal volgorde spelen (met uitzondering van RE0).
dan krijg je dus:
RE
RE0 (de uitzondering, je moet echt bij RE beginnen omdat ie zo vet is ;))
RE2
RE3
RE:CV(x)
RE:UC
RE4

Overigens ben ik het helemaal eens met vanitas dat RE4 eigenlijk bijzonder weinig met RE te maken heeft. Ze hebben alleen wat karakters gerecycled. Iets wat ik overigens erg jammer vindt. Ze waren in de RE reeks met een behoorlijk stoer verhaal bezig wat in één keer door de plee getrokken is door in 2 seconden in de intro van RE4 even te melden dat alles opgelost is en umbrella vernietigd is. Voor de echte RE fan (ja ik heb zelfs de boeken gelezen :+ ) was het echt een enorme teleurstelling dat het verhaal geen fatsoenlijk einde heeft gekregen. En nee, RE:UC telt niet als einde want dat zegt eigenlijk niks en het is ook van een behoorlijk beroerde kwaliteit (het vehaal dan, ik vond de game op zich behoorlijk vermakelijk).
[/rant]
Ik ga zeker doorbijten, want na een tijdje spelen merk ik dat het inderdaad toch wel een leuke adventure begint te worden. Controls beginnen ook te wennen. Ik hoop dat de gamecube titels nog een tijdje verkrijgbaar blijven, want alles in 1x aanschaffen is toch wat duur. Maarja, anders kan ik vast 2ehands wat vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Pierz op 13-08-2008 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik zag dat er op dit moment een mind en body bundel van de wii beschikbaar is. Zijn er toevallig ook al andere bundel's met games of verkoopt de wii gewoon nog steds veel te goed :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51195

Exorcist schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:54:
[...]

Het ding heeft zeer weinig knopjes op de wii-mote, probeer eens wat ;)
ik vermoed een combinatie aan knoppen
ik heb ze allemaal al es apart ingedrukt
maar de cameraview in de auto verandert er niet door ( ofwel tijdelijk zoals voor het schieten )

in de handleiding staat er geen info over die zaken
heb al de wii gereset , maar dat werkt ook nie

• NinTeNdO_FrEaK
Hm kan er niet veel over vinden, in de ps2 versie is select om de camera in de auto te veranderen. Mischien + of - op je mote?

Ps4/switch gamer

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Huishoudelijke mededeling: Omdat ik vanaf morgen heel druk ben met mijn aankomende studie: eerstejaarsweekend, OWee en eventueel KMT heb ik alvast een nieuw deeltje gestart aangezien deze op 15 reacties na vol zit. Verder heb ik gezien dat een aantal plaatjes in de TS niet werken, dit zal ik z.s.m. verhelpen wanneer ik weer tijd heb. Dan krijg de rest van de TS overigens ook weer een update.

Dus voor nu, op naar deeltje 102:

Het Nintendo Wii Ervaringen Topic Deel 102

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Locketey lock.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.