Het Nintendo Wii Ervaringen Topic Deel 101 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 63.855 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-05 16:33

Blaim

Cashback kroket

Smarron schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:24:
[...]
Voor zover ik ze mee heb gemaakt (inclusief die van mijzelf) zijn ze echt heel stil. Die fan is mij echt nog nooit opgevallen. Wellicht klopt er dan iets niet.
Ik heb het even nagevraagd bij een mede Wii bezitter op m'n werk (die al een jaar één heeft). Hij zegt dat dit helemaal normaal is bij het opstarten van de Wii en ik overdreef het voornamelijk volgens hem. :D Kan ook wel een beetje kloppen want ik hoor het nu helemaal niet meer en heb inmiddels ook door dat SSBB op een dual-layer dvd staat dus dat de Wii daar iets meer moeite mee heeft.

Al met al ben ik dik tevreden met de Wii. Mooie manier om de rest van de familie aan het gamen te krijgen. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-02 17:37
DukeBox schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:20:
gameplay heeft niets met graphics te maken.. tuurlijk, bij dezelfde game op 480p of 1080p is mijn keuze ook snel gemaakt maar verder slaat je redenatie nergens op.
Dat gameplay 'niks' met graphics te maken zou hebben wordt alleen gezegd door de gebruikers van inferieure (graphics) hardware. Het is gewoon één van de componenten die bepaalt of ik een game wil spelen of niet, dus voor MIJ is de grafische kwaliteit wel degelijk onderdeel van de afweging.

Zoals ik al zei, was voor mij de afweging bij Top Spin 3: geweldige graphics, of innovatieve besturing. Doordat de besturing bij Wii niet echt handig is, is de keuze voor mij nogal makkelijk. Top Spin 3 wordt de PS3. Voor The Force Unleashed zou ik diezelfde keuze hebben, maar het lijkt er dus op dat de keuze daar voor mij al gemaakt is, nl de besturing gaat waarschijnlijk weer net niet geweldig zijn. Dus dan wordt 'The Force Unleashed' weer een PS3 game...

Tot nu toe blijft voor mij dus nog steeds overeind dat de Wii bij aanwezigheid van grafisch betere consoles niet mijn de-facto gamesconsole is. PS3 is dat voor mij (let wel: voor mij!) wel.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

chrisboers schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:52:
[...]

Dat gameplay 'niks' met graphics te maken zou hebben wordt alleen gezegd door de gebruikers van inferieure (graphics) hardware. Het is gewoon één van de componenten die bepaalt of ik een game wil spelen of niet, dus voor MIJ is de grafische kwaliteit wel degelijk onderdeel van de afweging.

Zoals ik al zei, was voor mij de afweging bij Top Spin 3: geweldige graphics, of innovatieve besturing. Doordat de besturing bij Wii niet echt handig is, is de keuze voor mij nogal makkelijk. Top Spin 3 wordt de PS3. Voor The Force Unleashed zou ik diezelfde keuze hebben, maar het lijkt er dus op dat de keuze daar voor mij al gemaakt is, nl de besturing gaat waarschijnlijk weer net niet geweldig zijn. Dus dan wordt 'The Force Unleashed' weer een PS3 game...

Tot nu toe blijft voor mij dus nog steeds overeind dat de Wii bij aanwezigheid van grafisch betere consoles niet mijn de-facto gamesconsole is. PS3 is dat voor mij (let wel: voor mij!) wel.
Het gaat bij mij om goede games, of ze nu in 1080p of 480p getoont worden boeit me niet. Super Mario Galaxy is een goede en mooie game evenals Metroid Prime 3 ga die dus spelen. Voor third party games blijf ook ik voorlopig aan de Xbox kant. Iedereen maakt tegenwoordig shooters of variaties daarop dus veel third party games koop ik toch niet.

Het gezeur over of graphics of gameplay beter zijn is zo afgezaagd. Ik wil liever goede graphics en gameplay en dat kan zowel op de Wii en de Xbox 360 want de mooiste Wii games(Super Mario Galaxy, Super Smash Bros. Brawl, Metroid Prime 3) zijn ook de leukste. Hetzelfde geldt overigens voor de Xbox 360 en PS3. MGS4 is niet alleen mooie het heeft ook nog eens goede gameplay evenals Devil May Cry 4 en games die er niet uitzien hebben meestal ook gameplay van niks.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 21-07-2008 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Volgens jou redenatie zijn dus de NES,SNES,N64 slechte gameconsoles? Graphics zijn relatief, gameplay is tijdloos :P
Over een paar jaar vind je de PS3 kwaliteit ook slecht en de gameplay van bv een super mario galaxy staat nog steeds overeind als een huis, netzoals de gameplay van de eerste super mario game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het verschil zit hem in de manier waarop men in Japan en in Amerika/Europa games maakt. Nintendo richt zich voornamelijk op functionele ontwerpen en veel kleur gebruik. Hierdoor koppel je bepaalde kleuren aan objecten en elementen in de games. In Super Mario Galaxy bijvoorbeeld staat "geel" voor "munt" dit zijn niet alleen de muntjes zelf, maar ook bijvoorbeeld de kanonskogels met gele vlakken. Een vergelijkbaar iets zijn de "bumpers" in Sonic spellen waarmee je hoger kunt springen. Je ziet een rood object in de wereld en je koppelt het direct aan de "bumper" waarmee je hoger komt. Dit is in Japanse games op allerlei manieren verwerkt in de spelwereld de structuur etc. van de games.

In Amerika en Europa kijkt men anders tegen het ontwerpen van games aan. We zijn hier vooral gericht op grafische kwaliteiten in de vorm van meer polygonen, lichteffecten en zoveel mogelijk realisme. Hierdoor is een doorgang in een doorsnee shooter geen lichtgevende ronde poort met een grote pijl er boven. In plaats daarvan moet je ergens in een muur een scheur vinden om verder te gaan. Japanse games zijn wat dat betreft veel beter ontworpen dan Amerikaanse. Nu zijn er ook steeds meer westerse ontwikkelaars die inzien dat de Japanse manier voordelen met zich mee brengt. Een voorbeeld hiervan is Valve die op diverse manieren in de levels "signalen" verwerkt waardoor de speler weet wat hij of zij moet doen. Het blijft in Amerika echter vooral het realisme dat belangrijk is en daarmee bedoeld men dan grijze/bruine kapotgeschoten levels met mist en veel te felle lichteffecten waardoor de speler totaal geen "signalen" binnenkrijgt van wat hij of zij moet doen.

Met het Japanse ontwerp worden de gameplay als het ware "geholpen" door de graphics door de speler uit te leggen of hints te geven zonder tekst of verdere uitleg. Je hoeft slechts bepaalde kleuren of vormen te zien en je weet wat er gaat of moet gebeuren.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 21-07-2008 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
[...]
Niet jouw de-facto gamesconsole... 8)7 Ok, fijn. Heb je (jij dus) ook een de-facto spel op dit moment? Ikzelf heb 2 wiimotes waarvan er 1 duidelijk mijn de-facto wiimote is... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 10:58
Anoniem: 104593 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:24:
Het verschil zit hem in de manier waarop men in Japan en in Amerika/Europa games maakt. Nintendo richt zich voornamelijk op functionele ontwerpen en veel kleur gebruik. Hierdoor koppel je bepaalde kleuren aan objecten en elementen in de games. In Super Mario Galaxy bijvoorbeeld staat "geel" voor "munt" dit zijn niet alleen de muntjes zelf, maar ook bijvoorbeeld de kanonskogels met gele vlakken. Een vergelijkbaar iets zijn de "bumpers" in Sonic spellen waarmee je hoger kunt springen. Je ziet een rood object in de wereld en je koppelt het direct aan de "bumper" waarmee je hoger komt. Dit is in Japanse games op allerlei manieren verwerkt in de spelwereld de structuur etc. van de games.

In Amerika en Europa kijkt men anders tegen het ontwerpen van games aan. We zijn hier vooral gericht op grafische kwaliteiten in de vorm van meer polygonen, lichteffecten en zoveel mogelijk realisme. Hierdoor is een doorgang in een doorsnee shooter geen lichtgevende ronde poort met een grote pijl er boven. In plaats daarvan moet je ergens in een muur een scheur vinden om verder te gaan. Japanse games zijn wat dat betreft veel beter ontworpen dan Amerikaanse. Nu zijn er ook steeds meer westerse ontwikkelaars die inzien dat de Japanse manier voordelen met zich mee brengt. Een voorbeeld hiervan is Valve die op diverse manieren in de levels "signalen" verwerkt waardoor de speler weet wat hij of zij moet doen. Het blijft in Amerika echter vooral het realisme dat belangrijk is en daarmee bedoeld men dan grijze/bruine kapotgeschoten levels met mist en veel te felle lichteffecten waardoor de speler totaal geen "signalen" binnenkrijgt van wat hij of zij moet doen.

Met het Japanse ontwerp worden de gameplay als het ware "geholpen" door de graphics door de speler uit te leggen of hints te geven zonder tekst of verdere uitleg. Je hoeft slechts bepaalde kleuren of vormen te zien en je weet wat er gaat of moet gebeuren.
wow... je hebt gelijk :o

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Dat klopt helemaal, en dan nog weten de Japanners (en andere Asiatische gamedeveloppers) je op leuke en vreemde mannieren te verassen in de spellen. Daarom doen MMO's het ook zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

De grootste MMO(RPG) is anders geen Aziatische. :P

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Captain N schreef op maandag 21 juli 2008 @ 18:32:
De grootste MMO(RPG) is anders geen Aziatische. :P
maar die grootste is wel niet de grootste binnen azië zelf :p. Genoeg lineage 2 merchandise gezien in Japan.

[ Voor 7% gewijzigd door boe2 op 21-07-2008 18:54 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

gemeen, maar ik vond hem wel grappig :) (met de best uitziende reggie toon tot nu toe :p)
Afbeeldingslocatie: http://www.ctrlaltdel-online.com/comics/20080721.jpg

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Oeh.. Nintendo toast die moet ik hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Nintendo is de nieuwe apple? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:06
Graphics zijn relatief, gameplay is tijdloos
Dat wordt wel vaker gezegd, maar het is m.i. niet helemaal waar. Graphics zijn niet de bepalende factor, maar ze spelen wel mee. Gameplay is uiteindelijk belangrijker. Maar gameplay is NIET tijdloos. Ik heb in de jaren '80 honderden uren besteed aan arcades, MSX, Atari en pong-spinoffs, maar geen van die spellen kan me nu langer dan vijf minuten boeien. Hetzelfde geldt voor de vele NES, SNES en Megadrive games die ik gespeeld heb.

Dat betekent niet dat het geen goede games meer zijn, maar gameplay veroudert ook, vooral als het er grafisch niet flashy uitziet. Neem nou Gran Turismo: Deeltje één heb ik DOOD gespeeld, ik heb dat spel drie keer gekocht en die wagens een paar keer rond de aarde gereden. Maar GT5 Prologue is wat ik nu speel, en GT wil er eens per jaar voor de nostalgie alleen nog even een kwartiertje in.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Het verschilt ook gewoon per genre. Een platformer is er niet zo bij gebaat om superfancy graphics te hebben, daar draait het echt om de gameplay. Daaraan kan je ook goed de klassieker of je persoonlijke favorieten herkennen: speel je ze na jaren nog steeds wel eens met veel plezier? Dan moet het gameplay-technisch wel goed in elkaar zitten. De Mario reeks, de Donkey Kong Country reeks, Kirby (NES), Ghouls & Ghosts (SNES), Do-Re-Mi Fantasy (SFC), dat soort games geniet ik nog steeds van, zelfs meer dan de meeste huidige games.

Puzzle games is natuurlijk nog zo'n genre waarbij het helemaal niks uitmaakt (Tetris). Andere games zijn al jaren op een niveau wat gewoon niet echt beter meer kan (Contra, Metal Slug, R-Type/Gradius, point & click adventures).

Er zijn echter wel genres waar de ervaring wel echt heel erg afhankelijk is van de graphics, zeker omdat meestal zo'n beetje het enige verschil is tussen de verschillende delen. Racing-games zijn een goed voorbeeld daarvan. Als jij precies hetzelfde spel met 10 jaar oude graphics of met next-gen graphics kan spelen is voor mij de keus ook snel gemaakt. Ook iets als Resident Evil is behoorlijk afhankelijk van mooie graphics; ooit wel eens de GBC versie gespeeld? Ik werd er niet warm of koud van iig.

Wat een game goed/slecht maakt is imho de algehele ervaring. Daarbij is gameplay het belangrijkste onderdeel (een mooie game met waardeloze gameplay is nog steeds ruk). Maar graphics en ook zeker geluid (muziek/sound effects) dragen ook zeker bij! En dan zeker bij de games waarbij immersion echt bijdraagt aan de game-ervaring, zoals Resident Evil 4, Call of Duty 4, en de Metroid Prime serie. Deze games profiteren daadwerkelijk veel van hun grafische pracht doordat je daardoor minder bewust het besef hebt dat je naar een scherm zit te staren en jij gewoon in je huiskamertje bent als je aan het spelen bent.

Just my €0,02. :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-05 10:10

Sagat

Is pappa x2!

[...]

Misschien bedoel je het niet helemaal zo, maar het klinkt alsof je zegt dat iedereen die gameplay over graphicks prefereert op een gba moet spelen ofzo?

Ik heb een redelijke pc en een 360, maar momenteel vermaak ik me het beste met contra 4 op mijn ds. Dat is MIJN keuze, maar echt niet omdat ik niet met betere gfx kan spelen hoor :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Voor mij is de stijl of "art direction" de bepalende factor voor het visuele aspect van een game. Die moet goed zijn en dan maakt de polygon count mij niets meer uit.
Het beste voorbeeld hiervoor vind ik Zelda Ocarina of Time. Ik heb deze N64 game vlak voor de release van Zelda Wind Waker voor het eerst uitgespeeld. Ondanks de verouderde graphics heeft die game mij van begin tot eind helemaal weten te boeien en kreeg ik kippevel toen ik voor het eerst de mastersword pakte en de triforce oplichtte.
Ik ben nu met Okami bezig en deze game is werkelijk prachtig, lekker belangrijk dat het een PS2 game is! Zeld vond ik trouwens ook van Wind Waker, fantastische stijl!
Ik vind de Wiimote heerlijk spelen ook als het 'maar' als een reguliere controller is. De controller is voor mij altijd belangrijk geweest en ik zal dus wel snel voor Wii games gaan (heb daarom ook nog geen andere console). Als ik puur naar graphics kijk denk ik altijd terug aan de SNES tijd toen ook de CD-I er was met "FMV" games. Grafisch was dat toen de bom, maar wie kan me 1 game noemen die nu nog de moeite waard is?
Ik zie vooralsnog weinig meerwaarde in de kracht van de X360 en PS3 (The Force Unleashed geeft volgens mij voor het eerst een echt voordeel, maar dan wil ik de game nog steeds met Wii controls!). Minder iig dan wat de Wiimote me tot nu toe heeft geboden.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 11:28

rajackar

Blood Minister

Leuk hoor dat die hele gameplay over graphics discussie weer losbarst. Feit blijft dat er voor de wii veel te weinig games uitkomen die fatsoenlijke gameplay hebben en ook echt leuk zijn. Dus worden we voor goede games in de richting van een andere console geduwd die ook nog mooie graphics blijkt te hebben :)
Ik zie buiten het feit dat de wii een teleurstelling van formaat is geen problemen :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:36
De WiiMote heeft in mijn ogen nog niet meer geboden dan de 360/PS3 doen.
Het is verreweg mijn favoriete manier van besturen (behalve bij race-games, vechtgames en alles met 2D gameplay), maar er zijn zo weinig indrukwekkende games.

De kracht van de andere consoles zorgt er wel voor dat ze games als Metal Gear Solid 4, GTA4, Gears of War, Devil May Cry, Yakuza Kenzan etc etc kunnen spelen. Stuk voor stuk games die ongetwijfeld leuker waren met een Wiimote, maar waarbij je de graphics toch niet zo willen ruilen voor wat motiongedoe.

Ik zelf zit er dan ook al een tijdje aan te denken om de Wii te verkopen en een PS3 te halen. Eerst nog even kijken hoe het met Bushing afloopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sonic and the Black Knight
Developer: Sonic Team Japan
Composer: Jun Senoue(Live & Learn, yeah yeah yeah yeah)
Meer info/scans hier: http://www.wiids.nl/article.php?id=26992
Afbeeldingslocatie: http://www.wiids.nl/files/Sonic_DK_9.jpg

Fragile
Developer: Tri-Crescendo
Meer screenshots hier: http://www.wiids.nl/article.php?id=26990
Afbeeldingslocatie: http://www.wiids.nl/files/Fragile_New_7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Hmm fragile ziet er mooi uit :)

Ben benieuwd.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Het is van Tri-Crescendo, die maken hele knappe games...alleen zien die screenshots er niet zo denderend uit :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253570

Gisteren las ik op gamer.nl voor het eerst over deze game. Wat denken jullie ervan?

Eternity's Child (WiiWare)

Afbeeldingslocatie: http://www.wiiware-world.com/images/screenshots/10788/large.jpg
Bron: http://www.wiiware-world....e_preview_eternitys_child

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Mooie topic opener! :9
Link naar de Internet/ sitebuilder FAQ doet het niet meer :( Maar ja goed, de hele Nintendo site ligt half plat (links werken niet) want de site is op de schop genomen... wel een beetje jammer dat de klantenservice (online) onbereikbaar is daardoor :(

Iets anders...

Nadat mijn adapter er mee stopte omdat de stroom uitviel, heb ik mijn Wii aan de grote plasma van de buren gehangen. Ineens zag ik allemaal van die jpeg compression artifacts in de graphics...
Even op internet gezocht, blijkt dat de WiFi antenne behoorlijk de GPU kan verwarmen... op YouTube is een filmpje waarin staat dat SSBB er verantwoordelijk voor is maar dat schijnt niet zo te zijn.

Door die kapotte adapter kan ik andere games op mijn crt-tv ff niet testen... iemand anders die hier last van heeft?

[ Voor 22% gewijzigd door iAR op 22-07-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oZner schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:39:
Mooie topic opener! :9
Link naar de Internet/ sitebuilder FAQ doet het niet meer :( Maar ja goed, de hele Nintendo site ligt half plat (links werken niet) want de site is op de schop genomen... wel een beetje jammer dat de klantenservice (online) onbereikbaar is daardoor :(

Iets anders...

Nadat mijn adapter er mee stopte omdat de stroom uitviel, heb ik mijn Wii aan de grote plasma van de buren gehangen. Ineens zag ik allemaal van die jpeg compression artifacts in de graphics...
Even op internet gezocht, blijkt dat de WiFi antenne behoorlijk de GPU kan verwarmen... op YouTube is een filmpje waarin staat dat SSBB er verantwoordelijk voor is maar dat schijnt niet zo te zijn.

Door die kapotte adapter kan ik andere games op mijn crt-tv ff niet testen... iemand anders die hier last van heeft?
Nintendo klantenservice:
http://www.nintendo.nl/NOE/nl_NL/klantenservice_62.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Daarvan werken sommige links bij mij nog steeds niet... maar ik had de Engelse site al! :) Thanks anyway, though!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oZner schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:55:
[...]

Daarvan werken sommige links bij mij nog steeds niet... maar ik had de Engelse site al! :) Thanks anyway, though!
Ik zie het ja, anders even bellen morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Classic Controller uit het schap in de VS?
AMSTERDAM - Nintendo's Classic Controller voor haar Wii-spelcomputer zou in de Verenigde Staten wel eens uit het schap moeten verdwijnen. Dat is althans het oordeel van een rechter in een zaak waarin de gamegigant beschuldigd wordt van patentbreuk.

Het kleine bedrijf Anascape heeft Nintendo, Microsoft en Sony aangeklaagd omdat zij de eigenaar is van een patent op een type gamecontroller dat erg veel lijkt op die van de betreffende bedrijven. Zowel Microsoft als Sony hebben de zaak met Anascape geschikt.

Ondertussen bleef Nintendo doorvechten, waarna de rechter dus oordeelde dat de Classic Controller het patent van Anascape schendt. Ook de GameCube-controller en de Wavebird-controller zijn niet toegestaan, al worden deze al enige tijd niet meer verkocht in de VS.

Nintendo heeft aangegeven in beroep te gaan tegen het oordeel.
Bron: Telegraaf.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:02

Zeror

Ik Henk 'm!

Ja, als dat het oordeel is, dan kun je al de gamecontrollers wel uit het schap halen enkel nog de controllers van Anascape verkopen. :z

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Rakkerzero schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:08:
[...]

Ja, als dat het oordeel is, dan kun je al de gamecontrollers wel uit het schap halen enkel nog de controllers van Anascape verkopen. :z
Anascape maakt alleen geen controllers, voor zover ik kan vinden hebben ze niet eens een website. Het is kennelijk een bedrijf wiens core business het aanvragen van patenten is waar niets mee gedaan wordt, totdat een ander bedrijf veel geld verdient aan het gepatenteerde idee.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
rajackar schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:48:
Ik zie buiten het feit dat de wii een teleurstelling van formaat is geen problemen :)
Hier heb ik dan weer moeite mee. Dat de Wii een telerustelling van formaat is is een mening en zeker geen feit. Ik vermaak me opperbest met de Wii en het aantal toppers is zeker niet lager dan op andere consoles. Wellicht zijn deze toppers niet jouw smaak maar dat is dan precies dat, jouw smaak.

Nogmaals ik vermaak me opperbest maar ook ik ben gefrustreerd dat developers de Wii niet meer games geven die het verdiend. Waarom is er maar 1 developer die denkt "laat ik eens een vette FPS op de Wii maken" en waarom heeft iemand bedacht dat Civilization Revolution alleen NIET op de Wii uitkomt terwijl dit de enige console is waar een RTS goed uit verf kan komen!
De games die uitkomen houden me echt nog wel bezig (nu Okami en daarna LEGO Star Wars) maar buiten The Force Unleashed zijn er weinig games waar ik echt naar uit kijk. Ik denk wel dat ik nog genoeg games zal kopen maar uitkijken naar een game als MP3 of SMG zit er nu niet in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:51
Nieuw spelletje:
http://www.n4g.com/wii/News-173937.aspx ;)
(18+, dat trekt vast wel de aandacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

MetroidPrime schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:14:
[...]

Anascape maakt alleen geen controllers, voor zover ik kan vinden hebben ze niet eens een website. Het is kennelijk een bedrijf wiens core business het aanvragen van patenten is waar niets mee gedaan wordt, totdat een ander bedrijf veel geld verdient aan het gepatenteerde idee.
En ze hebben al een schikking met MS en Sony, dus ze zijn al binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Deddiekoel schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 17:36:
[...]

Hier heb ik dan weer moeite mee. Dat de Wii een telerustelling van formaat is is een mening en zeker geen feit. Ik vermaak me opperbest met de Wii en het aantal toppers is zeker niet lager dan op andere consoles. Wellicht zijn deze toppers niet jouw smaak maar dat is dan precies dat, jouw smaak.
I stand corrected.
Ik had het beter wat anders uit kunnen drukken. Wat ik bedoel te zeggen is dat voor veel mensen hier, die het nieuws over en uitkomen van de wii allemaal gevolgd hebben, de wii een teleurstelling is geworden qua games terwijl de potentie er nog steeds is. Ik zal mijn wii dus ook niet weg doen. Ik heb er een paar games op (mp3, smg) de ik wil kunnen blijven spelen en qua games gaat nog steeds op "wat niet is kan nog komen". Ook al lijkt er aan de horizon nog maar weinig te verschijnen, hij moet nog wat jaartjes mee en wii weet waar ze nog mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

De volle potentie van de wii word (nog?) niet benut.
Zowel qua besturing (waar zijn de rts-en, waar blijven de echt goede fps games?)
als de gfx (waarom veel ps2 ports of met ps2 achtige gfx, zelfs als nintendo niet goed helpt....) blijven achter.
3rd party is ondanks het succes minimaal
Online houdt nog niet over
VC heeft nog steeds veel nadelen.
Wiiware is ook nog beperkt.

Desondanks wil ik er toch een.
Call me mr nintendo toast customer...... :o

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sagat schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:32:
De volle potentie van de wii word (nog?) niet benut.
Zowel qua besturing (waar zijn de rts-en, waar blijven de echt goede fps games?)
als de gfx (waarom veel ps2 ports of met ps2 achtige gfx, zelfs als nintendo niet goed helpt....) blijven achter.
3rd party is ondanks het succes minimaal
Online houdt nog niet over
VC heeft nog steeds veel nadelen.
Wiiware is ook nog beperkt.

Desondanks wil ik er toch een.
Call me mr nintendo toast customer...... :o
De Wii komt nooit meer van het PS2 graphics verhaal af terwijl er genoeg games aankomen die mooier zijn. Tales of Symphonia 2, Mad World, De Blob, Call of Duty: World at War, Star Wars: The Force Unleashed, Dead Rising: Chop till you drop, Samba de Amigo, Sonic Unleashed, Sonic and the Black Knight, Fragile, Fatal Frame 4

Ik zou wat betreft het FPS verhaal Call of Duty World at War, James Bond Quantum of Solace in de gaten houden en in mindere maten The Conduit. Online zijn de laatste tijd grote stappen mee gezet. Mario Kart had een heel goed online systeem maar de game moet je wel liggen. COD krijgt overigens ook online evenals The Conduit en Samba de Amigo krijgt DLC. Qua RTS moet iemand het voorbeeld gaan geven waardoor de rest volgt. Dat is eigenlijk met alles zo op de Wii. Nintendo voegt Wii controls toe aan Zelda TP, Capcom doet hetzelfde met Resident Evil 4 en Okami. EA komt met Medal of Honor Heroes 2 met Wii Zapper support, Activision doet hetzelfde. Capcom komt met Mega Man 9, Gradius Rebirth en andere games worden plots aangekondigt. Alle ontwikkelaars hobbelen een beetje achter elkaar aan. Overigens heeft Nintendo al wel gezegd dat third parties aan het einde van het jaar een mooie mogelijkheid krijgen om Wii games te verkopen omdat Nintendo zich wat afzijdig houd. Het zou met niet verbazen als we hierdoor in de toekomst nog betere third party support krijgen en de games van dit jaar zijn nog zo slecht nog niet. Het enige probleem is tijd die het nodig heeft om naar Europa te komen en dan vooral games als Tales of Symphonia 2 en Tenchu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
MetroidPrime schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 16:14:
[...]

Of hun core business is het aanvragen van patenten die niet zijn aangevraagd maar die logischerwijs beter hadden kunnen worden aangevraagd. Vervolgens kan nintendo niet bewijzen dat anascape het patent op controllers heeft aangevraagd nadat die dingen al lang waren uitgevonden.

Er zijn wel meer mensen op de wereld die op die manier hun geld verdienen. Als ik een koning was zou ik ze onthoofden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades684
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-06 20:00
Anoniem: 104593 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 11:56:
[...]

... en in mindere maten The Conduit.
Hoe bedoel je? Dat spel ziet er echt nu al super uit en ze hebben nog minstens 6 maanden om het nog verder op te poetsen. True, ik verwacht geen ps3 graphics, maar ik denk dat ze bij dit spel het onderste uit de kan gaan halen en dat dit best wel eens een 'standaard' kan gaan zetten voor de Wii.

Windows 7 - There Haven’t Been This Many Leaks Since Watergate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Nintendo werkt aan oplossing geheugenprobleem
Reggie Fils-Aime heeft laten weten zich bewust te zijn van de vele kritiek die Nintendo krijgt op het beperkte geheugen van de Wii. Volgens de topman van Nintendo of America wordt er hard aan een passende oplossing gewerkt.

Vorige maand kwam Nintendo in opspraak door een uitspraak van marketingleider Laurent Fischer waarin hij te kennen gaf dat alleen nerds zich druk zouden maken over de opslagruimte. Fils-Aime laat nu dus weten dat Nintendo dit probleem weldegelijk onder ogen moet zien en dat het hier op een mainstream probleem gaat. “We werken hard aan een oplossing en die zullen we vinden ook”, aldus Reggie.

Downloadbehoeftes
“Hier in Amerika hebben we te maken met een consument die gek is op de Virtual Console”, zegt Fils-Aime. “Daarnaast hebben we ook nog eens veel gebruikers die plezier beleven aan de WiiWare content. Voor ons is nu de uitdaging hoe we al deze consumenten tegemoet kunnen komen in hun downloadbehoeftes.” “Als we met games blijven komen die hun eigen kanaal hebben, zoals bijvoorbeeld Mario Kart, dan maken we het alleen maar moeilijker voor onszelf. Hierdoor hebben we dus ook nog eens haast bij het vinden van een oplossing.”
Bron: Nu.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Wellicht qua graphics, maar het moet verder ook nog een leuk spel zijn natuurlijk. Ik ben er ook nog niet overtuigd door. Zou wellicht ook een idee zijn om de engine te verkopen als die lekker werkt (en goed werkt).

[ Voor 3% gewijzigd door Captain N op 24-07-2008 14:27 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De oplossing is vrij simpel:
1) Direct van de SD Card data aflezen(dit is mogelijk maar Nintendo's data encryptie maakt het allemaal veel te langzaam)
2) Een hardeschijf uitbrengen

Geen van deze alternatieven zal Nintendo denk ik kiezen. Ten eerste omdat de encryptie van Wii data piraterij voorkomt. De hardeschijf kan gemakkelijk gehacked worden waar Nintendo ongetwijfeld bang voor is. Geheugenopslag op consoles is altijd achterlijk duur, 40 euro voor een memory card van nog geen 8MB... |:( Ik zie ze zo 100 euro vragen voor een 5GB hardeschijf...

Nintendo had gewoon 2GB flash memory in de Wii moeten bouwen dat had makkelijk gekunt en de Wii niet meer dan een paar cent duurder gemaakt wat betreft productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:19

-ET-

Phone Home

voor de lieverhebber heb ik nog wel een ClubNintendo Wii Code voor Mario Kart Wii.

DM maar wie intresse heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door -ET- op 24-07-2008 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

disjfa

be

Anoniem: 104593 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:15:
Nintendo had gewoon 2GB flash memory in de Wii moeten bouwen dat had makkelijk gekunt en de Wii niet meer dan een paar cent duurder gemaakt wat betreft productie.
2GB is geen oplossing. Dat is het 4x zo groot maken van het interne geheugen. Dat is niet de oplossing. Het moet groter. Dus het openzetten van het sd slot is ook niet de oplossing. Een open usb poort is dan wel weer de oplossing. Kan nintendo een te dure 60GB hdd uitbrengen voor 100 euro ofzo. En dan kunnen slimme mensen 1tb a 100 euro eraan hangen. Dan past het wel :Y)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hoe bedoel je anti-climax: Nintendo brengt Wiimote kleur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

De USB poorten op de Wii zijn softwarematig begrenst tot USB 1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

disjfa schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:03:
[...]

2GB is geen oplossing. Dat is het 4x zo groot maken van het interne geheugen. Dat is niet de oplossing. Het moet groter. Dus het openzetten van het sd slot is ook niet de oplossing. Een open usb poort is dan wel weer de oplossing. Kan nintendo een te dure 60GB hdd uitbrengen voor 100 euro ofzo. En dan kunnen slimme mensen 1tb a 100 euro eraan hangen. Dan past het wel :Y)
En daarom doet Nintendo dat niet, omdat ze bang zijn dat mensen dan 1TB eraan hangen met gekopieerd spul. Nu moet ik zeggen dat het vooral een probleem is omdat sommige games meer dan 100 blocks vragen en je ook nog eens tal van kanaaltjes hebt. Met een paar WiiWare en Virtual Console games erbij zit het snel vol. En aangezien er niet direct in het Wii Menu een knop zit met :"Download deze VC titel opnieuw" is het een heel gedoe om steeds zooi eraf te halen en opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

disjfa

be

Anoniem: 104593 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:16:
[...]
En daarom doet Nintendo dat niet, omdat ze bang zijn dat mensen dan 1TB eraan hangen met gekopieerd spul.
Uhm, nintendo moet wel groter. Gedownload spul word toch wel gedaan. Wat nintendo kan happen moet nintendo happen. En nintendo laat toch ook alles gewoon vrij kwa SD kaarten. Nintendo kaartjes zijn gewoon 4 keer zo duur als gewone en mensen kopen ze.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Anoniem: 104593 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:16:
[...]

En aangezien er niet direct in het Wii Menu een knop zit met :"Download deze VC titel opnieuw" is het een heel gedoe om steeds zooi eraf te halen en opnieuw te installeren.
Ik denk ook dat de oplossing van Nintendo iets in die trand gaat worden. Of dat de Wii slechts de ticket van een VC/WiiWare spel op gaat slaan en dan de data als ware van het internet/sdkaart/hd "streamed". Natuurlijk moet je dan wel altijd de originele ticket hebben om het spel te decrypten.

[ Voor 23% gewijzigd door 90710 op 24-07-2008 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Als je gewoon snel van en naar een SD-kaart kon kopiëren was het niet zo'n probleem. Kopiëren naar een SD-kaart gaat nu met een snelheid van zo'n 16 kByte (!!) per seconde. Je bent minuten bezig met een N64-spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Icelus schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:24:
Als je gewoon snel van en naar een SD-kaart kon kopiëren was het niet zo'n probleem. Kopiëren naar een SD-kaart gaat nu met een snelheid van zo'n 16 kByte (!!) per seconde. Je bent minuten bezig met een N64-spel.
Dat komt door de on-fly encryptie. Als je met homebrew iets van een SD haalt of er naartoe kopieert gaat het een heel stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
90710 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:26:
[...]

Dat komt door de on-fly encryptie. Als je met homebrew iets van een SD haalt of er naartoe kopieert gaat het een heel stuk sneller.
Denk daarom dat het probleem met SD als medium is is dat ze alles willen encrypten. Als ze dat weten op te lossen (en dus DLC aan je Wii kunnen koppelen) dan kunnen we los!
Ik denk nog steeds dat er een Wii branded HDD komt van 30 Gb oid... Wellicht met een encrypted filesystem of zo.
Voor ons als consument zou het mooi zijn als ze alle USB drives ondersteunded en dat je die dan vanaf je Wii kon formatteren!

[ Voor 10% gewijzigd door Deddiekoel op 24-07-2008 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Die was ik nog vergeten in mijn rijtje......de stugge houding, 'wij vertellen de mensen wat ze willen'.
Hoewel ik plezierig verrast ben door Reggie's uitspraken mbt storage.
Wii ware had ikzelf ook nooit verwacht, wellicht gaan ze op het punt van stugheid wel wat toegeeflijker worden.
Then again, ze zijn deze generatie kopploper, Waarom het roer omgooien?

nintex: Ik hoop dat je gelijk hebt in het feit dat nintendo online nu beter gaat doen, maar mijn inziens zijn ze gewoon te onflexibel icm met bovengenoemde stugheid. Zie ook de giantbomb review van mariokart wii.
Toegegeven met ssb en mk online hebben ze al wel heel veel nintendiots gegeven wat ze willen, ook al is het nog niet perfect.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
90710 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:26:
[...]

Dan nog. Er wordt een 128-bit AES codering gebruikt bij het schrijven naar de SD-card. Enkele tientallen megabits/sec om te coderen zou de Wii makkelijk moeten halen. Het lijkt wel of de SD-card softwarematig aangestuurd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Laatst online: 16-04 09:08
Een mogelijke oplossing voor het storage probleem/tekort is SDHC kaarten te gebruiken in de Wii.
De SD kaart lezer (hardware) van de Wii ondersteunt SDHC al. De IOS echter nog niet.
Aangezien SDHC lezen/schrijven eigenlijk niet heel anders is dan SD (andere initializatie en nog iets) is het relatief eenvoudig om SDHC voor de Wii te supporten.

Hopelijk gaat Nintendo dit snel uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 20:25

mr_obb

Lakse Perfectionist

Zijn er eigenlijk nog mensen met Friend Vouchers van Metroid Prime 3? Ik heb er nu 14 in de aanbieding. Mijn Wii Friend Code staat in de database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ik. Stuur me even een DM/mail, dan gaan we wel even wisselen. :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sagat schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 23:08:
Die was ik nog vergeten in mijn rijtje......de stugge houding, 'wij vertellen de mensen wat ze willen'.
Hoewel ik plezierig verrast ben door Reggie's uitspraken mbt storage.
Wii ware had ikzelf ook nooit verwacht, wellicht gaan ze op het punt van stugheid wel wat toegeeflijker worden.
Then again, ze zijn deze generatie kopploper, Waarom het roer omgooien?

nintex: Ik hoop dat je gelijk hebt in het feit dat nintendo online nu beter gaat doen, maar mijn inziens zijn ze gewoon te onflexibel icm met bovengenoemde stugheid. Zie ook de giantbomb review van mariokart wii.
Toegegeven met ssb en mk online hebben ze al wel heel veel nintendiots gegeven wat ze willen, ook al is het nog niet perfect.
SSBB online is echt te bagger voor woorden. Mario Kart daarentegen werkt veel beter. De lag is minimaal in tegenstelling tot Smash Bros. De game kan zowel spelers vinden via friendcodes als de Wii systeemcode(friendlist). Je kunt elkaar ook berichten sturen die van te voren gemaakt zijn zoals:
"Let's play Mario Circuit" of "Let's play Battle!", "Congratulations", "Hey!" etc. in de lobby. De spectator mode werkt ook als een trein. Met ik geloof in totaal 12 spelers online is het op Wii gebied de beste online game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Anoniem: 104593 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 11:56:
[...]

SSBB online is echt te bagger voor woorden. Mario Kart daarentegen werkt veel beter. De lag is minimaal in tegenstelling tot Smash Bros. De game kan zowel spelers vinden via friendcodes als de Wii systeemcode(friendlist). Je kunt elkaar ook berichten sturen die van te voren gemaakt zijn zoals:
"Let's play Mario Circuit" of "Let's play Battle!", "Congratulations", "Hey!" etc. in de lobby. De spectator mode werkt ook als een trein. Met ik geloof in totaal 12 spelers online is het op Wii gebied de beste online game.
Klopt maar SSBB heeft wel weer andere leuke features zoals downloads en de mogelijkheid om een voorkeu voor de verbinding aan te geven!
Zoals al is gezegd zijn ze op de goede weg, laten we hopen dat het snel echt goed komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Ik heb in SSBB vrijwel geen last van lag. Soms alleen ff in het eerste gevecht. Een groot nadeel is echter het lange wachten. Eén spel die het perfect online doet is Dr. Mario.

[ Voor 38% gewijzigd door 90710 op 25-07-2008 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Anoniem: 117981 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 08:56:
[...]
Wie heeft jou gezegd dat de DVD niet aan te sturen is danwel te decrypten?

Er zijn al tijden homebrew DVD afspeel applicaties beschikbaar, zoals deze: http://forums.maxconsole....d.php?p=640208#post640208
BamSlam_ schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:51:
[...]

Dat is een programma dat alleen werkt op gechipte Wii's. Laat jij mij maar eens een stukje homebrew zien dat DVD's kan afspelen vanaf de DVD-drive op een niet-gemodde Wii m.b.v. de Twilight Hack danwel Homebrew-channel.
En dan nu het goede nieuws: de maker van de Twilight Hack heeft een manier gevonden om op Wii's zonder modchip toch DVD's te kunnen uitlezen. Binnenkort komt men met een library en proof of concept in de vorm van een mPlayer-port.
Erant has been developing a library that uses this trick to enable DVD access for homebrew. We hope to release it this coming week, after a few details have been polished. svpe and dhewg have been working on a native mplayer port that uses this library to play back DVDs, which we hope to release as a proof-of-concept together with the library.
...
Non-modchip users will not need a custom IOS. Ironically, this method doesn’t work for users of some modchips.
Bron: http://hackmii.com/2008/0...rary-no-modchip-required/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:34

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

90710 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:16:
De USB poorten op de Wii zijn softwarematig begrenst tot USB 1.1
BS.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Laatst online: 08-04 15:53
Wow, goede onderbouwing... >_>

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

sanderev66 had ook niets onderbouwd, maar bij deze dan:

1: De USB lan adapter haalt bij het downloaden van games een snelheid van 4,3MByte/s (wat dus al ruim de 11Mbit van USB 1.1 voorbijgaat)

2: Als ik mijn usb hub connect staat er in het display: USB2.0, dedicated hub speed 480Mbit.
Prik ik er een keyboard of lan adapterbij in de andere usb poort erbij dat zakt deze terug naar 469Mbit dedicated, resp. 480Mbit shared.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Echter zijn verschillende homebrew programma's niet in staat om er meer dan 11Mbit uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233768

De technische specificaties die ook op de wiki staan geven ook aan dat het 2 USB2.0 poorten zijn Linkje

Dus het zullen vast wel USB2.0 poorten zijn, anders had iemand het daar allang verbetert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
90710 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 14:43:
Echter zijn verschillende homebrew programma's niet in staat om er meer dan 11Mbit uit te halen.
Maar daar merkt een nintendo branded harddisk natuurlijk niks van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

90710 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 14:43:
Dan moet je ook maar niet prutsen met je wii. Koop je games legaal. Download ze ook legaal: USB 2.0 is wel "iets" sneller dan 11Mbit, zoals eerder gezegd.

(warezkiddies die denken te weten waarover ze spreken, bah)

[ Voor 6% gewijzigd door boe2 op 27-07-2008 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Boeboe schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:19:
[...]

Dan moet je ook maar niet prutsen met je wii. Koop je games legaal. Download ze ook legaal: USB 2.0 is wel "iets" sneller dan 11Mbit, zoals eerder gezegd.

Nee, jij weet waar je het over hebt :')

Homebrew is geen warez. Homebrew zijn zelf gemaakt apps. Kortom, je hebt geen idee waarover je lult :w

[ Voor 6% gewijzigd door BarôZZa op 27-07-2008 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Voor de mensen die een Wii willen en bij een MediaMarkt in de buurt wonen. De Wii is daar nu in de aanbieding voor €233,-. Het is geloof ik wel tot vandaag en de MediaMarkt is tot 18:00 open (in Den Haag in ieder geval) dus je moet wel opschieten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Anoniem: 233768 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 14:59:
De technische specificaties die ook op de wiki staan geven ook aan dat het 2 USB2.0 poorten zijn Linkje

Dus het zullen vast wel USB2.0 poorten zijn, anders had iemand het daar allang verbetert ;)
Zoals ik al zei, de poorten zijn wél USB 2.0 poorten maar ze zijn ook door het besturingsysteem van de Wii begrenst tot de USB 1.1 snelheden. Dat de LAN adapter sneller is dan USB 1.1 komt omdat de LAN adapter niet als een USB apperaat gebruikt wordt. (ook al wordt hij wel aan het USB poort gehangen) Dit geldt ook voor de interne BlueTooth en WiFi adapter.
Boeboe schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:19:
[...]

De homebrew scene is er voornamenlijk op uit om te ontdekken hoe de Wii (of welke console dan ook) in elkaar steekt en gebruikt kan worden voor het draaien van bv. multimedia applicaties en tools waarmee je de spelervaring kan verbeteren.

Edit: Nintendo kan dus een HD uitbreiding uitbrengen die dus, net als de Lan adapter, op een lager niveau werkt dan het besturingsysteem. En dus volledig USB 2.0 kan gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door 90710 op 27-07-2008 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

90710 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 17:39:
Zoals ik al zei, de poorten zijn wél USB 2.0 poorten maar ze zijn ook door het besturingsysteem van de Wii begrenst tot de USB 1.1 snelheden.
BS
Dat de LAN adapter sneller is dan USB 1.1 komt omdat de LAN adapter niet als een USB apperaat gebruikt wordt.
BS, anders had je hem ook niet middels een hub kunnen aansluiten.
Heb ook even een keyboard getest dat ALLEEN usb 2.0 is, en die werkt ook (en dat ding is niet van nintendo dus een proprietary protocol is dan niet mogelijk.
Edit: Nintendo kan dus een HD uitbreiding uitbrengen die dus, net als de Lan adapter, op een lager niveau werkt dan het besturingsysteem. En dus volledig USB 2.0 kan gebruiken.
Hmm, dat zou wel leuk zijn maar 480Mbit is toch nog redelijk beperkt voor geavanceerde graphics.
De GC had tenminste een directe poort op het mainboard zitten waarop o.a, de RAW-drive, GBA-player en SAT module voor zijn uitgebracht.

Het lijkt me eerder dat ze dan een nieuwe console uitbrengen met backwards compatibiliteit. Het kiezen van beperkte hardware om zo erg goedkoop een console te maken heef took gewoon zijn beperkingen met uitbreidingen. (een expansie connector is ook niet gratis).

B.t.w. iets heel anders, gister bij de BS (;)) King Kong meegenomen voor 5€.. erg geinig spelletje, mocht je nog GC hardware hebben is het een leuke aanrader i.p.v. de gemiddelde consolegames die er zijn (naar mijn persoonlijke mening).

[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 27-07-2008 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Het zijn wel USB 2.0 poorten. Dus USB 2.0 toetsenborden doen het natuurlijk ook. Omdat het USB is maakt het niet uit of je de LAN adapter via een hub gebruikt of direct. Echter niet officiële USB apperaten (zoals een USB stick) gaan niet sneller dan USB 1.1. Dit is softwarematig geregeld.

En natuurlijk zou een HD uitbreiding niet gebruikt worden om volledige games van te draaien, hooguit WiiWare spellen die maximaal 30MB zijn. En kunnen dus gewoon volledig in het Wii ram geladen worden.

De kans dat Nintendo met een aangepaste Wii komt is echt 0,0.

[ Voor 3% gewijzigd door 90710 op 27-07-2008 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Is geen bullshit, de IOS beperkt het momenteel tot USB 1.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

BarôZZa schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:43:
[...]

Nee, jij weet waar je het over hebt :')

Homebrew is geen warez. Homebrew zijn zelf gemaakt apps. Kortom, je hebt geen idee waarover je lult :w
en jij gebruikt je gehackte wii enkel voor homebrew inderdaad...dan ben ik sinterklaas 8)7
(nog lekker onschuldig doen ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
DukeBox schreef op zondag 27 juli 2008 @ 18:48:
B.t.w. iets heel anders, gister bij de BS (;)) King Kong meegenomen voor 5€.. erg geinig spelletje, mocht je nog GC hardware hebben is het een leuke aanrader i.p.v. de gemiddelde consolegames die er zijn (naar mijn persoonlijke mening).
Helemaal mee eens! Er zijn veel GC-spellen die stukken beter zijn dan veel (3rd party) Wii-spellen. Heb zelf nooit een GC console gehad, maar inmiddels een flinke stapel GC-games liggen. Waaronder ook King Kong, inderdaad prachtig uitgevoerd. Maar ook The Simpsons Hit & Run, F-Zero GX, Star Wars Rogue Leader, WaveRace en Mario Kart Double Dash (hoewel ik die sinds MKWii uit is niet meer heb gespeeld :0 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

90710 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 19:46:
Het zijn wel USB 2.0 poorten. Dus USB 2.0 toetsenborden doen het natuurlijk ook. Omdat het USB is maakt het niet uit of je de LAN adapter via een hub gebruikt of direct.
Waarom heb je het dan eerder over 'niet als een USB apperaat gebruikt' als dat zo zou zijn, dan gaat het echt niet via een hub werken.
Echter niet officiële USB apperaten (zoals een USB stick) gaan niet sneller dan USB 1.1. Dit is softwarematig geregeld.
Noem dan eens een niet officieel USB apparaat.. zover ik weet zijn geen van mijn usb hubs en keyboars 'officieel' maar toch werken deze alleen via USB2 net als de ASO, PlaneX, Grado en KRI lan adapters... niet officieel maar toch USB2. Zelfs mijn photobucket kan ik aansluiten, zie usb2.0 staan als connectie in het display (maar kan er verder niets mee).
Nog iets, power negotioation werkt ook, en dat is pas een USB2 standaard.
En natuurlijk zou een HD uitbreiding niet gebruikt worden om volledige games van te draaien, hooguit WiiWare spellen die maximaal 30MB zijn. En kunnen dus gewoon volledig in het Wii ram geladen worden.
Wacht even, we hebben het beiden over iets anders.. vandaar de verwarring. HD (HardDisk).. ik dacht zelf namelijk een HD (HighDefenition) uitbreiding ;)
De kans dat Nintendo met een aangepaste Wii komt is echt 0,0.
Jij hebt een glazen bol die dat allemaal weet ?
BarôZZa schreef op zondag 27 juli 2008 @ 19:50:
Is geen bullshit, de IOS beperkt het momenteel tot USB 1.1.
Kom dan eens met feiten waaruit dat blijkt.

Ik zal morgen eens een USBPA aansluiten.. dan is deze discussie tenminste voorbij.

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 27-07-2008 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

DukeBox schreef op zondag 27 juli 2008 @ 21:15:
[...]

Waarom heb je het dan eerder over 'niet als een USB apperaat gebruikt' als dat zo zou zijn, dan gaat het echt niet via een hub werken.
Op hardware niveau is alles USB 2.0, zoals ik nu al 8 keer gezegd heb! Op software niveau wordt de LAN adapter gezien als een gewone netwerkkaart en gaat het buiten het USB protocol om. De Wii is softwarematig compleet anders dan een PC.
Noem dan eens een niet officieel USB apparaat.. zover ik weet zijn geen van mijn usb hubs en keyboars 'officieel' maar toch werken deze alleen via USB2 net als de ASO, PlaneX, Grado en KRI lan adapters... niet officieel maar toch USB2. Zelfs mijn photobucket kan ik aansluiten, zie usb2.0 staan als connectie in het display (maar kan er verder niets mee).
Nog iets, power negotioation werkt ook, en dat is pas een USB2 standaard.
Met niet officieel bedoel ik apperatuur zonder het "Licensed by Nintendo"-logo. Daarbij praat je steeds over hardware, USB 2.0 apperatuur kan je gewoon aansluiten. Maar is begrenst tot USB 1.1 snelheden.
Wacht even, we hebben het beiden over iets anders.. vandaar de verwarring. HD (HardDisk).. ik dacht zelf namelijk een HD (HighDefenition) uitbreiding ;)
Ik noemde HardDisks al HD voordat HighDefenition HD genoemd werd. Dat noem ik dan HD-Ready of HDef.
Jij hebt een glazen bol die dat allemaal weet ?
Ja. Maar Nintendo heeft nog nooit een console uitgebracht die meer functies had dan één uit dezelfde generatie. (handhelds niet meegerekend)
Probeer maar een MPlayerWii (www.wiibrew.org) en gebruik een USB stick.
Ik zal morgen eens een USBPA aansluiten.. dan is deze discussie tenminste voorbij.
En daar praat je weer over hardware, ik ben het voor 1000% met je eens dat de hardware USB 2.0 is. Alleen dat de IOS (oftewel de systeemsoftware) dit niet ondersteund.

[ Voor 3% gewijzigd door 90710 op 27-07-2008 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 22:54:
Ja. Maar Nintendo heeft nog nooit een console uitgebracht die meer functies had dan één uit dezelfde generatie. (handhelds niet meegerekend)
Afbeeldingslocatie: http://img297.imageshack.us/img297/1116/nes230f3a3abdm4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rolentapress.com/rolenta/collection/nintendo/snes2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gamecubicle.com/images/q-image-480.jpg
ORLY?

Nu is het voor het grootste deel cosmetisch afgezien van een paar kleine veranderingen maar een Wii Remote met Motion Plus ingebouwd is ook iets waar Nintendo op dit moment aan denkt. Het meest logische is als volgend jaar een belangrijke titel uitgebracht wordt met een harddisk accesoire(zoals Wii Speak, MotionPlus Wii Wheel en Wii Zapper ook geintroduceerd zijn en worden) en men op een later tijdstip de MotionPlus en harddisk in de Wii remote en Wii inbouwd om kosten te sparen en de prijs van 249 euro te behouden. Nintendo's opslag oplossing zie ik echter zelf eerder in de vorm als een SD-card hub waar je meerdere SD cards in kunt steken, want ze schijnen de klachten niet echt te begrijpen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Boeboe schreef op zondag 27 juli 2008 @ 20:08:
[...]

en jij gebruikt je gehackte wii enkel voor homebrew inderdaad...dan ben ik sinterklaas 8)7
Het ging over HOMEBREW.

Feit blijft dat er genoeg interessante homebrew apps/games zijn. De Gecko Region Free is bijvoorbeeld een mooie app die er juist voor zorgt dat je originele importgames kan spelen die hier niet eens uit zijn/komen(kortom, extra geld voor Nintendo als je het mij vraagt). Of simpelweg het backuppen van bepaalde save games. Niet onverstandig, aangezien ik hier ook al verhalen heb gelezen over mensen die hun Wii naar Nintendo opstuurden en alle save games kwijt waren.

En andere leuke demo vind ik:

Dat mensen met een gehackte Wii soms ook andere dingen doen is een geheel andere discussie en staat daar los van. Dat is net als mensen met een cd/dvd-brander, die wel eens minder legale dingen fikken.

En onschuldig doen :') ?
DukeBox schreef op zondag 27 juli 2008 @ 21:15:
[...]

Voortaan even zelf je research doen voordat je in het wilde weg begint te praten:

http://svenpeter.blogspot.com/search/label/USB

Lijkt me duidelijk zat.

[ Voor 12% gewijzigd door BarôZZa op 28-07-2008 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Anoniem: 104593 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 00:47:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ORLY?

Nu is het voor het grootste deel cosmetisch afgezien van een paar kleine veranderingen maar een Wii Remote met Motion Plus ingebouwd is ook iets waar Nintendo op dit moment aan denkt. Het meest logische is als volgend jaar een belangrijke titel uitgebracht wordt met een harddisk accesoire(zoals Wii Speak, MotionPlus Wii Wheel en Wii Zapper ook geintroduceerd zijn en worden) en men op een later tijdstip de MotionPlus en harddisk in de Wii remote en Wii inbouwd om kosten te sparen en de prijs van 249 euro te behouden. Nintendo's opslag oplossing zie ik echter zelf eerder in de vorm als een SD-card hub waar je meerdere SD cards in kunt steken, want ze schijnen de klachten niet echt te begrijpen. :+
Die GameCube DVD speler is gemaakt door pannasonic ;) Die andere 2 kende ik niet eens. Over het MotionPlus gebeuren gesproken: ik denk dat ze beide gaan doen. Los voor oude WiiMotes en ingebouwd in nieuwe WiiMotes. Ik denk dat ze een HD gaan maken die simpelweg het interne geheugen met een x aantal blocks gaat uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 13:01

Willybubba

Nut up or shut up.

Ubisoft has revealed that Wii sequel Red Steel 2 will use the freshly unveiled MotionPlus peripheral.

The publisher feels this accuracy-improving device will help the game finally achieve the ambitious sword-swishing goals set for Red Steel 1.

"Red Steel 2 has been in development for many months now, and this new device will help us be even more precise in what we do with the product," Alain Corre, Ubisoft big shot, told GamesIndustry.biz.

"The Red Steel brand is strong - I think we released it on year one, and that people understood that it was a first try on new technology, technology that wasn't completely finished. And our game tried to grab the best out of it, and was a bit rushed to be sure to offer something in year one to Wii consumers.

"So Red Steel is a brand, and as with every brand we have, we now have to reach the top quality possible. What was missing was the preciseness of the sabre - and with this new device I think it will change the experience," he said.

Red Steel was released on the same day as the Wii console in Europe, and attempted to mimic user movement for gun, sword, and fist fights.
* Willybubba is mild enthousiast.

Ik heb me goed vermaakt met Red Steel. Granted, het was een buggy spel en grafisch was 'ie (zeker in het begin) ondermaats. Maar toch, tegen het einde van het spel zag je goed wat ze nou eigenlijk wilden and I liked it. Nu hopen dat ze 2 beter aanpakken.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215024

Willybubba schreef op maandag 28 juli 2008 @ 10:39:
[...]

* Willybubba is mild enthousiast.

Ik heb me goed vermaakt met Red Steel. Granted, het was een buggy spel en grafisch was 'ie (zeker in het begin) ondermaats. Maar toch, tegen het einde van het spel zag je goed wat ze nou eigenlijk wilden and I liked it. Nu hopen dat ze 2 beter aanpakken.
ik miste het swaardvechten in de multiplayer voor de rest heb ik me goed vermaakt met het spel vooral multiplayer was goed te doen.
grafisch mog het ook wel wat beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Ik heb heb zojuist an een USBPA gehangen, ik kan je vertellen dat er echt alleen maar USB gepraat wordt met de LAN adapter. Zowel de 'opfficiele' van Nintendo als de 3th party.

Ook krijg ik keurig een connectie op USB2, vraagt de adapter eerst 100mA en schaalt dan op naar 342mA (121x2mA) wat ook alleen maar door USB2 ondersteund word.

De 3th party's zijn overigens iets zuiniger, die hebben gemiddeld genoeg aan 260mA.

De max snelheid die ik met de LAN adapter heb gemeten is 52,6Mbit (USB protocol) en 49,6Mbit (Ethernet).
Dit is zeker niet de maximale 72Mbit die de betreffende USB Uart aan kan maar wel boven de 12Mbit van USB1.1 en hierbij dus het bewijs dat IOS niet software begrenst is tot USB1.1 snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

De IOS software gebruikt de LAN adapter als een LAN kaart, Startlet (het systeem wat de IOS opstart) ziet de LAN adapter als een USB 2.0 apperaat. Maw. het juiste woord wat je zoekt is virtualisatie, want dat is precies wast de startlet doet.

Startlet connect met de USB lan adapter als een USB lan adapter, maakt een virtuele lanadapter in het geheugen aan (die gekoppeld is aan de USB lan adapter) deze wordt door de IOS gebruikt om met het LAN netwerk te communiceren. De IOS weet alleen maar dat de calls niet via de ingebouwde WiFi adapter gaan omdat de gebruiker dit bij de verbindingsinstellingen opgegeven heeft en dankzij de functie IOS_getLanMac(); (of iets dergelijks) is er duidelijk welke LAN adapter er verbonden is. Je kan IOS heel goed met bv. .Net/XNA/DirectX vergelijken, maar dan is het inclusief het besturingsysteem.

De vergelijkingen die jij doet zijn voor 10000% op Hardware gebasseerd terwijl het effect in het besturingssysteem zit. Zoals hierboven beschreven is.

[ Voor 35% gewijzigd door 90710 op 28-07-2008 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Conclusies:

1. De poorten op de Wii zijn USB 2.0 poorten.
2. Uitgaande van het feit dat Nintendo softwarematig een datatransfer limiet heeft ingebakken: who cares? Ik neem iig aan dat als Nintendo een USB poort wil gebruiken i.c.m. een harde schijf of wat voor apparaat dan ook, ze vast wel in staat zijn hun eigen softwarematige limiet te omzeilen of ongedaan te maken met een software update.

Of mis ik iets?

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 13:01

Willybubba

Nut up or shut up.

Dit begint zo bijna op het grote PC topic te lijken :D

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Sanderev66 je hebt de klok wel horen luiden maar je weet niet waar de klepel hangt ofzo. Jij suggereert dat USB softwarematig is beperkt tot USB 1.1. Op welk niveau dan? Een usb apparaat kan nooit het USB protocol omzeilen zoals jij zegt. Daarmee zaai je verwarring. Als je vervolgens alle kritiek als 10000% op hardware gebaseerd afdoet zeg je nog steeds niks. Apparaten die echt de doorvoersnelheid van USB2 nodig hebben zouden dan alsnog niet kunnen werken.

IMO is het echter heel simpel. De USB Mass Storage Driver (toch echt iets anders dan het hele USB protocol) is naar alle waarschijnlijkheid softwarematig begrensd op USB1.1. Mass Storage is immers ook maar een standaard. Andere apparaten werken gewoon prima.

Nintendo kan nu gerust een dure HDD uitbrengen met hardware die niet volgens het mass storage protocol werkt, maar met een eigen driver. Misschien zit die allang in de wii, misschien is het een kwestie van firmware updaten.

[ Voor 39% gewijzigd door Makkelijk op 28-07-2008 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Er zal een IOS update moeten komen wil dat ondersteund worden. Maar ik vraag me af of Nintendo met een HDD zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik verveelde me en heb een compilatie gemaakt van de aankomende Wii line-up(2008-2009)
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/244785.html
Komt al die gedownloade E3 footage toch nog van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
90710 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:20:
Startlet connect met de USB lan adapter als een USB lan adapter,
...
Was het niet Starlet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Anoniem: 104593 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:14:
Ik verveelde me en heb een compilatie gemaakt van de aankomende Wii line-up(2008-2009)
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/244785.html
Komt al die gedownloade E3 footage toch nog van pas.
VET! Goeie deun er ook onder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

BarôZZa schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:32:
Er zal een IOS update moeten komen wil dat ondersteund worden. Maar ik vraag me af of Nintendo met een HDD zal komen.
Nintendo heeft de storage problemen erkent en beloofd ze op te lossen. Dus een externe HD is een heel goed mogelijke oplossing. Maar ja, niemand weet wat er bij Nintendo gebeurt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Fijn, mijn wii heeft voor de tweede keer op exact dezelfde manier de geest gegeven.
Lampje was weer uit vandaag toen ik thuis kwam en hij doet niets meer. Vorige keer op advies van de TD van Nintendo de voeding los gehaald van de wii en van netstroom. Nu maar weer proberen en een dagje laten staan. Wel vaag want ik had geen connect24 oid aanstaan.

Gaaf filmpje btw Nintex, als je dat ziet lijkt de wii toch best wat coole games te krijgen de komende tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-06 18:25
Ik heb sinds kort ook een Wii.
Hierbij heb ik een thrustmaster oplaad station gekocht.

Leuk ding alleen die lampjes zijn zo irritant.
Als hij opgeladen is gaan ze als een gek knipperen :(.

Heb nu al aardig wat games alleen bij
Super Smash Bros. Brawl begint
soms enorm te schokken als ik tegen anderen speel via het Internet.
Zo af en toe werkt internet via de Opera browser ook niet direct.
Ligt dit nu aan mijn router of hebben meerderen hier last van?.

Bij het spel zit ik te denken aan een slechte wireless verbinding van mezelf of van anderen.
Maar helemaal zeker weet ik het niet.
De router werkt opzich altijd wel prima.

Verder vroeg ik me af als de problemen met wii connect 24 al opgelost zijn.
Ik heb hem momenteel altijd in standby staan vanwege dat laadstation.
Maar ik wil hem niet graag kapot hebben is zo'n ventilator dan aan te raden?
en hoeveel lawaai maakt zo'n geval?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woefke
  • Niet online
thespeed schreef op maandag 28 juli 2008 @ 23:58:

(...)

Heb nu al aardig wat games alleen bij
Super Smash Bros. Brawl begint
soms enorm te schokken als ik tegen anderen speel via het Internet.
Zo af en toe werkt internet via de Opera browser ook niet direct.
Ligt dit nu aan mijn router of hebben meerderen hier last van?.

Bij het spel zit ik te denken aan een slechte wireless verbinding van mezelf of van anderen.
Maar helemaal zeker weet ik het niet.
De router werkt opzich altijd wel prima.
Krijg je ook connectie problemen in het wii shopping kanaal? Je zou iig kunnen proberen je router op kanaal 1 of 11 te zetten (zie hier). 1 werkt voor mij altijd het beste.
thespeed schreef op maandag 28 juli 2008 @ 23:58:
Verder vroeg ik me af als de problemen met wii connect 24 al opgelost zijn.
Ik heb hem momenteel altijd in standby staan vanwege dat laadstation.
Maar ik wil hem niet graag kapot hebben is zo'n ventilator dan aan te raden?
en hoeveel lawaai maakt zo'n geval?.
Die problemen doen zich alleen voor als je wii in standby staat omdat de interne processor dan te warm kan worden terwijl de interne ventilator niet draait. Je kunt een externe ventilator kopen voor onderop je wii of voor achterop je wii.

Ventilatoren aan de onderkant zitten meestal in een alternatieve stand die niet van Nintendo is. De airflow binnenin de console bevorderen doen deze niet, want eigenlijk zit je gewoon stof in je wii te blazen terwijl er niets uit komt.

De ventilatoren aan de achterkant bevestig je door ze op de usb poorten te klikken. Deze overlappen dan meteen het ventilator gat achterop je wii. Het zou kunnen dat deze effectiever zijn, maar als je wii aanstaat is die extra fan eigenlijk overbodig. Als je wii in standby staat zou je hier wel iets aan kunnen hebben. Ik heb zelf al gekeken naar wat gebruikerservaringen met die dingen, maar ik vond er geen. Ik betwijfel ook of het echt nodig is. Echt vaak zouden de problemen niet voorkomen volgens nintendo, en je wii is geen x360 die gewoon slecht ontworpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
rajackar schreef op maandag 28 juli 2008 @ 22:30:
Fijn, mijn wii heeft voor de tweede keer op exact dezelfde manier de geest gegeven.
Lampje was weer uit vandaag toen ik thuis kwam en hij doet niets meer. Vorige keer op advies van de TD van Nintendo de voeding los gehaald van de wii en van netstroom. Nu maar weer proberen en een dagje laten staan. Wel vaag want ik had geen connect24 oid aanstaan.
Trek toch gewoon de stekker uit het stopcontact (of prik hem in een stekkerblok met schakelaar) als je hem niet gebruikt, scheelt nog wat stroomverbruik en brandgevaar ook. Bevalt mij prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Dat bevalt mij ook prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
[...]
Dag Sinterklaasje, dahag! :w

Maar serieus: ook ik draai Homebrew, maar geen illegale kopieen van spellen. Heb een aardige stapel origineel gekochte Wii & GC-spellen liggen inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

90710 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 22:16:
Nintendo heeft de storage problemen erkent en beloofd ze op te lossen. Dus een externe HD is een heel goed mogelijke oplossing. Maar ja, niemand weet wat er bij Nintendo gebeurt :p
Heb je daar een bron van ? Hoor namelijk alleen tegenstrijdige verhalen (maar persoonlijk denk ik niet dat ze er aan kunnen ontkomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
[...]

Ik gebruik mijn Wii ook enkel voor Homebrew. Met name GeckoOS, Savegame extractor en ScummVM. Doe helemaal niets met warez en ben dat ook niet van plan!

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.