Het Nintendo Wii Ervaringen Topic Deel 101 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 63.889 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Mooie samenvatting van de E3 persconferenties :)
Afbeeldingslocatie: http://www.penny-arcade.com/images/2008/20080716.jpg

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wat mij betreft is Nintendo mij volledig kwijt geraakt nu met de opmerking dat we allemaal gewoon onze mond moeten houden, en er niets van begrijpen. Animal Crossing is de game voor de echte gamer. Voor de rest moeten we niet zeuren, aldus Reggie.
“How could you feel left out? The Animal Crossing that we’ve been hearing about that people wanted. Fully connected to the Internet, go to other people’s towns
Nou prima dan :+

Ik ben blij met GTA voor de DS, maar de Wii... Tsja. Overigens, het business model van Nintendo is natuurlijk prima. Ze verdienen bakken met geld door het casual gebeuren, en willen dat uitbreiden. De Nintendo fans van het eerste uur, zeg maar iedereen met ook een Gamecube of eerder, is leuk, maar niet heel erg relevant meer. Die groep groeit gewoon niet meer, terwijl de groep die staat te juichen om Wii Sports 2 tot en met 10 alleen maar groter word.

Ik heb er in ieder geval niets mee bij te zoeken.

Dead Rising van Capcom is overigens wel weer tof, maar die heb ik al uitgespeeld.

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 16-07-2008 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem92
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-12-2022
ik geloof dat iedereen vergeet dat nintendo een tijdje terug heeft gezegd dat ze op de E3 iedereen zouden verbazen met een grote verrassing of onthulling, die is nog niet gemaakt en nintendo is echt niet zo dom om eerst zo hoog van de toren te blazen (of zo iets :P ) en dan daarna alleen dit laten zien. er komt echt nog wel wat intressants.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

Ik hoor ook weinig positieve reacties van Casuals, de meeste vinden Guitar Hero veel leuker dan Wii Music en Wii Sports is nog te ver weg. Daarnaast is ook de mainstream pers niet onder de indruk dit jaar. Vorig jaar was WiiFit een grote happening en werden ze verklaard tot winnaar, dit jaar was Sony de beste van de drie(aldus BBC, CNN etc). Ik hoop nog op een nieuwe game later deze week aangezien de E3 nog niet is afgelopen.

De casual games werkten vooral goed omdat Nintendo ze combineerde met Super Mario Galaxy, Mario Kart en andere populaire games. Dit jaar is Animal Crossng het vlaggeschip en de previews beloven weinig vernieuwing ten op zichte van Wild World op de DS.

Ik denk dat er ergens iets mis gegaan is met een game. Dat Retro gebeuren begin van het jaar, Project H.A.M.M.E.R dat niets werd. Disaster uitgesteld om onbekende redenen, Kirby verdwenen etc. Daarnaast had Nintendo best Fatal Frame 4 een Amerikaanse release kunnen geven of Captain Rainbow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
jochem92 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:37:
ik geloof dat iedereen vergeet dat nintendo een tijdje terug heeft gezegd dat ze op de E3 iedereen zouden verbazen met een grote verrassing of onthulling, die is nog niet gemaakt en nintendo is echt niet zo dom om eerst zo hoog van de toren te blazen (of zo iets :P ) en dan daarna alleen dit laten zien. er komt echt nog wel wat intressants.
Wii MotionPlus was de onthulling en dat verraste iedereen.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem92
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-12-2022
Icelus schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:40:
[...]
Wii MotionPlus was de onthulling en dat verraste iedereen.
lijkt me niet want ze hadden het over een verrassing voor de hardcore gamer en ze bundelen de motion plus bij wii sports 2, dus lijkt me dat er nog een onthulling komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik ben benieuwd, en verwacht ook nog wel wat :) Aan de andere kant, gaat 1 game het ook niet allemaal recht trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

En jij gelooft dat dus echt? Je bent blijkbaar de belachelijke persconferentie van vorig jaar vergeten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online
E3 2008: Developer Cam Walkthrough Part 1
E3 2008: Developer Cam Walkthrough Part 2
Anoniem: 104593 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:38:
dit jaar was Sony de beste van de drie(aldus BBC, CNN etc).
Persoonlijk vond ik Microsoft's conferentie beter dan die van Sony. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sony had het meeste nieuwe materiaal en Scene it2 en dat from the movies waren te bagger voor worden. Ik moet wel zeggen dat Microsoft de grootste aankondig had met Final Fantasy XIII en dat ik erg uitkijk naar Resident Evil 5 en Banjo Nuts & Bolts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:11
Hoop doet leven natuurlijk. Maar ik denk dat we het dit jaar, als we al iets zullen krijgen, van 3rd party zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Anoniem: 104593 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:38:
Daarnaast is ook de mainstream pers niet onder de indruk dit jaar. Vorig jaar was WiiFit een grote happening en werden ze verklaard tot winnaar, dit jaar was Sony de beste van de drie(aldus BBC, CNN etc). Ik hoop nog op een nieuwe game later deze week aangezien de E3 nog niet is afgelopen.
Ik vond die van Sony inderdaad het beste, die van Nintendo het slechtste denk ik. My god, die vrouw met dat marketing gelul over de DS......presenteren was ook niet echt haar sterkste kant, elke keer als ze iets zei stook ze hoofd naar voren. 8)7

De presentatie van Microsoft was nog wel redelijk, maar wat een ongelovelijk slechte content gaan ze aanbieden. Fucking avatars?! :O En een zogenaamd ultra-hip nieuw menu, laat me niet lachen. De xbox was juist sterk in xbox live en gewoon de enorme hoeveelheid vette games die ervoor uitkomen, niet in casual gaming ala avatars. |:(

TS is trouwens weer (soort van) E3 up-to-date :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Groot nieuws (?): nieuwe Mario-platformer voor de Wii (en ook een Zelda?)
Niet alleen kunnen we een nieuwe Zelda-titel voor de Wii verwachten, maar ook een gloednieuwe Mario-platformer!
Mathieu Minel, marketingdirecteur bij Nintendo Frankrijk, heeft dat in een interview verteld. Voor de duidelijkheid: het gaat hier dus niet om een Mario-spinoff, maar een 'echte' Mario-platformer! Het gebeurt niet vaak dat Nintendo twee keer een Mario platformer voor hetzelfde gameplatform ontwikkeld, dus een bijzonder nieuwtje is dit zeker.

Helaas zijn er nog geen verdere details over de nog naamloze game bekend gemaakt, maar we houden je uiteraard op de hoogte!
Bron: NinYou.nl

Dus toch nog een mooie aankondiging op de E3! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214579

Dat klinkt als muziek in mijn oren als het ook daadwerkelijk waar is. En dan zal het toch pas volgend jaar worden eer ze uitkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Nieuwe Mario en Zelda.. echt.. dit wordt ge-wel-dig! Ik hoop wel dat het een Marioland achtig spel wordt (2D dus) die vind ik zelf leuker dan de 3D versies.

[ Voor 50% gewijzigd door 90710 op 16-07-2008 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
90710 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:36:
Nieuwe Mario en Zelda.. echt.. dit wordt ge-wel-dig! Ik hoop wel dat het een Marioland achtig spel wordt (2D dus) die vind ik zelf leuker dan de 3D versies.
Er staat een echte platformer, dus ik neem aan dat het een vervolg of soort gelijk iets als Super Mario Galaxy wordt, suuuuper! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wii MotionPlus may kill battery life
Siliconera is reporting that the early versions of the add-on deliver an underwhelming nine hours of battery life on a fresh pair of AAs.
...
Luckily, Yip says the Nintendo rep assured him that these are only prototypes and, by the time the add-on is ready, they hope to have the issue fixed.
Bron: http://www.nintendowiifan...us-may-kill-battery-life/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Eindelijk downloadable content op de Wii, in Guitar Hero World Tour. Ben benieuwd of ze van de SD-kaart gebruik gaan maken..
news out of Activision's press conference: Metallica songs will be featured as DLC in all three versions of the game. The Wii version is one of those versions!
Bron: http://www.nintendowiifan...world-tour-midi-drums-co/

[ Voor 3% gewijzigd door BamSlam_ op 16-07-2008 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 10:58
Boeboe schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:50:
Mooie samenvatting van de E3 persconferenties :)
[afbeelding]
Ik snap hem niet...

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
BamSlam_ schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:04:
Eindelijk downloadable content op de Wii, in Guitar Hero World Tour. Ben benieuwd of ze van de SD-kaart gebruik gaan maken..

[...]

Bron: http://www.nintendowiifan...world-tour-midi-drums-co/
Dat zou heeel mooi zijn. GH:WT is de game waar ik het meest naar uitkijk vanwege de nieuwe gitaar. Eerst was het Rock Band maar daar hebben ze ons te lang op laten wachten.
Nu GH:WT ook DLC heeft is het helemaal af!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Natuurlijk houden ze nog niet echt rekening met batterij verbruik. Het is gewoon een prototype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2023
Een dual lader van bijv big ben of logic3 moet je toch wel kopen want ook zonder die motionplus ben je veel batterijen kwijt. Dat is gewoon een must have.

Trouwens, een nieuwe mario lijkt me ook onmundig vet. Hoop ook nog een keer op een vervolg van Diddy Kong Racing. Die game was zo geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Wat is er gebeurt met jullie mensen? Ik maak melding van twee nieuwe vette titels die aangekondigd zijn: nieuwe Mario platformer en een nieuwe Zelda en er komen slechts twee reacties! :p

EDIT: hier nog een kleine samenvatting van een interview dat IGN had met Miyamoto: http://wii.ign.com/articles/890/890200p1.html

Hij bevestigt daar dus Zelda. :)

[ Voor 30% gewijzigd door monnick op 17-07-2008 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:38

Zeror

Ik Henk 'm!

monnick schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:47:
[...]

Er staat een echte platformer, dus ik neem aan dat het een vervolg of soort gelijk iets als Super Mario Galaxy wordt, suuuuper! d:)b
Laat me raden. De naam wordt Super Mario Galaxy 2 :')
Nee, Ik weet van Nintendo dat ze van Mario en Zelda sowieso wel een meesterwerk van maken. Dus daar maak ik me niet druk om. Al hoop ik wel dat de nieuwe Mario weer gewoon op rechte oppervlakken is ipv bollen zoals in Galaxy.

[ Voor 26% gewijzigd door Zeror op 17-07-2008 00:27 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet dat Nintendo ze maakt ik had dit jaar alleen graag nog een Pikmin 3 of Star Fox of F-Zero of wat dan ook gezien. De volgende Zelda verwacht ik pas eind 2009 en de volgende Mario eind 2010.

Trouwens begint die conferentie vannacht om 2 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 09:27

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

monnick schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 00:24:
Wat is er gebeurt met jullie mensen? Ik maak melding van twee nieuwe vette titels die aangekondigd zijn: nieuwe Mario platformer en een nieuwe Zelda en er komen slechts twee reacties! :p
Tsja, dan moet Nintendo toch iets meer doen dan alleen vaag hinten dat die titels er aan komen. Als Nintendo een korte tech-demo had gegeven van een nieuwe Wii Zelda die ook meteen (verplicht) gebruik maakt van Wii MotionPlus, dan was het een heel ander verhaal geweest.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Op zic niet zo moeilijk ;) Samenvatting van de pressconferences:

Microsoft: Probeert volledig nieuwe doelgroepen aan te boren, maar weet zelf nog eigenlijk niet wat. Iets Casuals in ieder geval

Nintendo: Laat spellen zien, waarvan iedereen denkt: WTF moet ik hier mee

Sony: Praat over spellen die waarschijnlijk in 2010 uit moeten komen, en waarvan geen beelden zijn op cgi materiaal na

Dat is even de korte samenvatting, maar dan in Cartoonstyle :P Of je het er mee eens bent mag je zelf weten, imho klopt het aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Tc-Chub schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:01:
Een dual lader van bijv big ben of logic3 moet je toch wel kopen want ook zonder die motionplus ben je veel batterijen kwijt. Dat is gewoon een must have.
Je kan het beste gewone herlaadbare batterijen gebruiken. Ten eerste zijn die goedkoper, ten tweede hebben die meestal een hogere capaciteit.
MetroidPrime schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 00:48:
[...]

Tsja, dan moet Nintendo toch iets meer doen dan alleen vaag hinten dat die titels er aan komen. Als Nintendo een korte tech-demo had gegeven van een nieuwe Wii Zelda die ook meteen (verplicht) gebruik maakt van Wii MotionPlus, dan was het een heel ander verhaal geweest.
Dat is niet echt Nintendo's stijl, remember vorig jaar?

[ Voor 36% gewijzigd door 90710 op 17-07-2008 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:00

rajackar

Blood Minister

monnick schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 20:47:
[...]

Maar daar kan je nog minimaal twee jaar op wachten. Daarom is niemand echt enthousiast. En het bericht dat je quote komt van iemand van Nintendo Frankrijk. En over het algemeen zijn ze bij Nintendo of Europe nog slechter op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen en de status van games dan wij hier.
Ook zei Miyamoto in een interview dat ze nog bezig zijn om te kijken welke kant ze met zelda op willen dus die game verwacht ik de eerste twee jaar echt niet.

Op een grote aankondiging zou ik ook niet meer hopen hoor. Dat hebben ze een tijd geleden aangekondigd en ik denk dat dat de wii motion plus geweest is. Ook houdt Nintendo wel vaker geen woord. Ik zit nog steeds te wachten op die geweldige uitbreiding op de gamecube die de cube nog een aantal extra jaar levend zou houden ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ik vraag me af op welke uitbreiding jij staat te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

sarcasme 8)7

Een aantal jaar terug had Nintendo het een aantal keer over een extra uitbreiding op de gamecube die de lifespan van het platform met een aantal jaar zou doen toenemen. Toen werd het stil en uiteindelijk is er nooit iets gekomen.
Over het algemeen wordt aangenomen dat ze toen al met de wiimote bezig waren en deze in eerste instantie als GC accessoire gepland stond. De eerste wiimotes die naar devs gestuurd zijn waaren ook aangesloten op dev versies van de gamecube en dat lijkt bovenstaand verhaal te bevestigen.
Moraal van het verhaal: Blijf nooit wachten op iets dat een tijdje geleden beloof / aangekondigd is en waar je daarna niks meer van hebt gehoord.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ooh zo. Haha tja, je weet toch wel dat je een keer iets nieuws moet kopen. Maar ik gebruik de GameCube nog steeds. Spellen kun je er op veel plekken ook nog steeds voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Tc-Chub schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:27:
Ooh zo. Haha tja, je weet toch wel dat je een keer iets nieuws moet kopen. Maar ik gebruik de GameCube nog steeds. Spellen kun je er op veel plekken ook nog steeds voor kopen.
Natuurlijk moet je iets nieuws kopen. Ik probeer alleen even te illustreren dat je niet alles dat gezegd wordt voor waarheid aan moet nemen. Dan zou het maar eens vies tegen kunnen vallen.
Daarnaast speel ik ook nog regelmatig op de cube. Op de cube heb ik echt VEEL meer games die ik echt leuk vind dan op de wii...(helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ja dat is waar. Maar de Cube bestaat al langer he. Op de cube zijn een paar zelda's mooi, ssx, melee, kart, nightfire, everything or noting en ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Miyamoto heeft gisteren tijdens die conferentie Pikmin bevestigd als eerst volgende core titel. Eguchi werkt aan Wii Sports Resort en volgens hem wordt het Jet Ski onderdeel beter dan Wave Race.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 17-07-2008 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-05 14:23
rajackar schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:32:
[...]

Natuurlijk moet je iets nieuws kopen. Ik probeer alleen even te illustreren dat je niet alles dat gezegd wordt voor waarheid aan moet nemen. Dan zou het maar eens vies tegen kunnen vallen.
Daarnaast speel ik ook nog regelmatig op de cube. Op de cube heb ik echt VEEL meer games die ik echt leuk vind dan op de wii...(helaas).
Heh, ik heb vorig jaar een Wii gekocht. Ik heb nu vijf Wii games en negen Gamecube-games. Er zijn echt meer kwaliteitsgames op de GC dan op de Wii. Dat heeft er mee te maken dat de GC in zijn tijd evenwaardig was met de PS2 en Xbox qua CPU/GPU. Exclusieve GC-games hoorden tot de beste titels van die generatie. Met de Wii loopt de Wii een consolegeneratie achter op de PS3/360 en dankzij de controller en de op casuals/non-gamers gerichte marketing krijgt het ook nog 'ns een heel ander soort software dan op de andere twee consoles.

Kreeg je op de GC nog titels als Resident Evil 4, de Prince of Persia-trilogie of MGS, op de Wii zul je nu enkel 'dumbed down' spin-offs krijgen of helemaal niets. Hetzelfde wat er al gebeurt met de DS, waar je geen GTA4 krijg maar GTA: Chinatown. Geen Resident Evil 5 maar Resident Evil: The Umbrella Chronicles. Alle grote titels van E3 slaan de Wii weer volledig over. Kon je als GC-bezitter nog enigzins leven met een klein stroompje goede 3rd party-games waardoor je de overstap naar een Xbox of PS2 nog kon vermijden, ik zie niet in hoe Wii-bezitters dit in de huidige consolegeneratie kunt vermijden. Ik verwacht dat de meeste ouderwetse gamers uiteindelijk toch nog een extra console erbij moeten kopen als ze meer willen spelen dan partygames waar je tien verschillende Nintendo-accessoires voor nodig hebt, want anders zitten ze net als op tijdens de GC-jaren heel, heel lang te wachten voor er weer een goede Nitnendo-game wordt uitgebracht. Nu Super Mario, Zelda, Smash Bros en Metroid Prime zijn uitgebracht duurt het weer een paar jaar voordat de opvolgers zich aandienen. De nieuwe Zelda en Mario komen niet eerder dan in 2010 uit en wat moet je in de tussentijd? Je vermaken met Wii Music?

[ Voor 9% gewijzigd door ymmv op 17-07-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Ik wil een nieuwe Nintendo console met Rebirth als uitgewerkte game! :>

Nu ik er zo op terugkijk... wat werd je toen genept zeg. Prachtig pre-rendered CGI filmpje, maar jammer dat dat vrij weinig te maken heeft met hoe de games er daadwerkelijk uit zien. Maar goed, Sony kon daar ook wat van. :P

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Hehe Rebirth is toch nooit meer dan een FMV tech demo geweest?
Ach ja, genept wordt je altijd wel. En ik ben het eens met de stelling dat op de gc veel meer kwaliteits software te vinden was.
Er was niet veel software maar deze constante stroom bagger stemt mij ook niet vrolijk. Ik denk dat ik na 1,5 jaar wii nu wel kan stellen dat het voor mij persoonlijk een enorme tegenvaller is. De enige reden dat ik mijn wii niet verkoop en een ps3 naast mijn xbox zet is dat ik Metroid prime en mario galaxy wil kunnen blijven spelen.
En wat mij betreft heeft het falen helemaal niets te maken met de technische beperkingen van de wii. Op de GC waren games die mij geweldig konden boeien en games als MP3 en mario galaxy bewijzen dat prachtige games met goede gameplay zonder meer mogelijk zijn op de wii. Maar zolang er meer geld verdiend wordt met die casual meuk kan ik het geen enkele dev kwalijk nemen dat ze die games uit blijven brengen. Ten slotte moet er gewoon geld verdiend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Captain N schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:36:
Ik wil een nieuwe Nintendo console met Rebirth als uitgewerkte game! :>

Nu ik er zo op terugkijk... wat werd je toen genept zeg. Prachtig pre-rendered CGI filmpje, maar jammer dat dat vrij weinig te maken heeft met hoe de games er daadwerkelijk uit zien. Maar goed, Sony kon daar ook wat van. :P
Ja, Sony heeft dat deze E3 weer laten zien met MAG, ook zo'n game waarvan alleen een CGI filmpje getoond wordt en waar je vervolgens nooooit meer wat van hoort. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

rajackar schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:55:
Hehe Rebirth is toch nooit meer dan een FMV tech demo geweest?
Klopt, maar daarom lijkt me een game in die setting nog wel extreem vet. :D En met de techniek van tegenwoordig (of de volgende generatie) moet je toch een aardig eindje komen denk ik zo. :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 18:22

Sagat

Is pappa x2!

ymmv schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:16:
[...]
De nieuwe Zelda en Mario komen niet eerder dan in 2010 uit en wat moet je in de tussentijd? Je vermaken met Wii Music?
Ik heb gisteren al wat gezegd hierover, maar in principe zou je zelf alleen met een wii aardig ver moeten komen.
20 titels (must have's+leuke games) en dan nog de vc, en cube compatibility.....

Ik geef toe dat het wel dunne spoeling wordt tot 2010, maar andere ninty franchises zullen in de tussentijd vast wel komen (pikmin,fzero,1080..?)

Daarnaast vind ik dat iemand die zich die hard gamer noemt gewoon minstens een pc en een console mot hebben, if not meerdere consoles.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Haha, allemaal even deze over-the-top trailer van Madworld kijken.

Toch gek, op de Wii heb je aan de ene kant games als Mario Party en aan de andere kant heb je games als Manhunt en Madworld. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:06
ymmv schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:16:
[...]

Heh, ik heb vorig jaar een Wii gekocht. Ik heb nu vijf Wii games en negen Gamecube-games. Er zijn echt meer kwaliteitsgames op de GC dan op de Wii.
Dat is een gewaagde uitspraak. Ten eerste is dit persoonlijk voor iedereen, smaken verschillen nou eenmaal. Ten tweede is de gamecube end of life en de Wii nu ongeveer op een 1/3 van zijn levenscyclus en moeten er dus nog een hoop games voor verschijnen. Pas aan het einde van de Wii generatie kun je zo'n uitspraak maken.
Daar komt nog eens bij dat de gamecube een onderdeurtje was die Nintendo aan het infuus moest houden met de magere sales en software titels. Als het om potentie gaat kan de Wii behoorlijk wat goed maken.
Dat heeft er mee te maken dat de GC in zijn tijd evenwaardig was met de PS2 en Xbox qua CPU/GPU.
Vorige generatie werd bepaald door exclusieve games en daar aan gekoppelde hardware verkopen. Games maken voor ps3 of 360 is erg duur en zal pas dominant worden als er genoeg markt voor is. Je ziet dan ook weinig exclusieve titels verschijnen op deze systemen omdat het gewoon nog niet rendabel is. Wii kan daar goed van profiteren, maar dan moet de industrie wel aan de slag gaan om kwaliteits titels te maken.

1 lichtpuntje voor de Wii bezitters is het dalende aantal ps2 games. Als dit stopt zullen er mooiere en beter uitgewerkte games komen die echt puur voor de wii geschikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259710

Aan de ene kant vind ik dat er idd vrij weinig leuke games voor mij uitkomen de rest van het jaar.
Maar dan denk ik, eerst maar eens RE:4, SMG, metroid, zack&wiki en guitar hero III uitspelen en alles unlocken in mario kart en SSBB.
Als het zover is, zijn pikmin, guitar hero IV & metallica, the conduit en madworld ongetwijfeld released!

Dus voor mij valt het wel mee (en dat vind mijn portomonnee ook! ;-)

Ik heb aardig wat consoles en handhelds gehad en de aankoopfrequentie qua spellen is nog nooit zo hoog geweest als bij de Wii!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Anoniem: 104593 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 00:35:
Ik weet dat Nintendo ze maakt ik had dit jaar alleen graag nog een Pikmin 3 of Star Fox of F-Zero of wat dan ook gezien. De volgende Zelda verwacht ik pas eind 2009 en de volgende Mario eind 2010.
Gimme gimme gimme F-zero WX please! En dan, net las bij Mario Kart, zowel de Wiimote (met motion plus) als de GC-controllers ondersteunen, met online play en voice chat! Alsjeblieft, Big N? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Daarbij komt WarioLand shake in september, en komt er een nieuw Castlevenia vechtsepel.. En ook nog Star Wars 2x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ja klopt. Veel mensen zeggen altijd dat er te weinig spellen zijn voor de Wii maar ik denk dat die mensen juist degenen zijn die een modchip ofzo hebben. (Wil niemand beschuldigen) Want ik kan nog genoeg games uitkiezen die ik wel graag zou willen hebben. Ik kom dan helemaal niet uit met mijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Tc-Chub schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:34:
Ja klopt. Veel mensen zeggen altijd dat er te weinig spellen zijn voor de Wii maar ik denk dat die mensen juist degenen zijn die een modchip ofzo hebben. (Wil niemand beschuldigen) Want ik kan nog genoeg games uitkiezen die ik wel graag zou willen hebben. Ik kom dan helemaal niet uit met mijn geld.
Inderdaad. Ik snap het ook niet. Vroeger speelde je een halfjaar lang Mario, Zelda enz. Het lijkt wel of gamers tegenwoordig na 2 weken afgeknapt zijn van hun spel. Ligt denk ik eerder aan hun. Nou is het op PS3 qua aanbod niet veel beter maar, het komt ook misschien omdat Nintendo zo **** weinig aan multiplayer ontwikkeling doet. Sony en Microsoft lopen echt 3 jaar voor op Nintendo qua on-line gaming - wat games natuurlijk ook langer mee laat gaan. Nintendo flikt het keer op keer om on-line gaming onvoldoende serieus te nemen. Ik snap niet dat Nintendo gamers dat allemaal zo maar slikken van big N. Het is zo 2010. Geen 1990 meer.

Er zijn toch genoeg goedkope games op het geweldige Virtual Console toch?

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 17-07-2008 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online
Interessante reactie van iemand op Engadget over MotionPlus:
The Wiimote by itself has an accelerometer and the IR camera. The IR camera only works when it's pointed at the sensor bar, so for the most part it can't help very much.

Let's review what an accelerometer is. Imagine a lead weight that's suspended in the air by a couple of springs pulling in opposite directions. Add some sensors above and below the weight that tell you how close the weight is to the sensors, do the same for the left & right sides, and for the front & back sides. The sensors are all attached to a fixed framework that is then attached to the Wiimote.

If you don't shake the accelerometer, it can tell you which direction is down. If you SLOWLY rotate it, the weight will always shift downward, so you can detect tilt. (Note that it cannot detect yaw, or a twist around a vertical axis.)

If you quickly move the accelerometer, it can detect a jerk and the direction thereof. However, once the weight starts to bounce around, it is no longer possible to detect tilt. The problem is that you have two forces acting on it (gravity plus the user's force on the Wiimote) and there's no way to tell the two apart. You can measure one or the other, but not both at the same time.

To repeat, it's simply NOT POSSIBLE to track general motion using only an accelerometer. No amount of software refinement will help.

To track general motion, you must have additional data from additional hardware sensors. The MotionPlus adds three gyros, which are MUCH more complicated (and expensive) devices than accelerometers. (Cheap decent gyros simply did not exist until this past year.)

A common rate gyro will tell you how quickly an object is rotating around a given axis. You need 3 of them to measure how an object is rotating in 3D. This information allows you to measure tilt at all times, and thus you can take the accelerometer data and separate out the gravity force from the user force and measure how the overall device is being moved.

Of course, even this is not perfect, due to "drift", measurement inaccuracies, range limitations, callibration, and other issues. But at least it makes the formerly impossible now somewhat possible.

So if the Wiimote seemed to track motion "pretty well" before, you can bet that (1) you weren't paying that close attention, or (2) the actual motion being tracked was very limited, and (2) the programmers were struggling with the limits from the little data they had available.

With the data from the new sensor, it will be interesting to see what kind of new gameplay comes up. Obviously you can do things like a realistic tennis simulation, where it now matters exactly how hard you swing and at what angle you hold the racket. But I'm hoping to see even more innovative things that we haven't even imagined yet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Anoniem: 69767 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 15:09:
Er zijn toch genoeg goedkope games op het geweldige Virtual Console toch?
De Virtual Console is hardstikke leuk, maar OF de games zijn slecht OF ik heb ze al voor een van die eerdere Nintendo systemen. Idem dito wat betreft de backwards compatibility met de Cube. Allemaal leuk voor nieuwe Nintendo gamers, maar mij persoonlijk kan me die VC redelijk gestolen worden. Gunstar Heroes is tot heden de enige game die ik echt leuk vond om te downloaden via de VC, omdat ik vroeger nooit een Sega heb gehad.

Wat betreft het geklaag over gebrek aan games: ik heb voorlopig ook nog genoeg games te doen en zal me zeker niet vervelen, maar 1 A++ titel waar je alvast naar uit kan kijken (omdat er al wat screenshots of een korte trailer van is) is toch altijd wel leuk. :) Daarnaast is er de vrees dat Nintendo meer en meer van die casual games gaat maken, waar de Nintendo veteranen over het algemeen minder op zitten te wachten. Best leuk hoor, maar die "hardcore" games wil ik toch ook nog graag! En dan bedoel ik niet zo zeer bloed, lijken en wapens, maar meer de traditionele spellen, ipv Wii Sports, Wii Music, Brain Training, Nintendogs, VoedJeEigenPonyOp, en weet ik het wat nog meer. ;)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:12

Smoonshine

Feyenoord!!

rajackar schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:55:
En wat mij betreft heeft het falen helemaal niets te maken met de technische beperkingen van de wii. Op de GC waren games die mij geweldig konden boeien en games als MP3 en mario galaxy bewijzen dat prachtige games met goede gameplay zonder meer mogelijk zijn op de wii. Maar zolang er meer geld verdiend wordt met die casual meuk kan ik het geen enkele dev kwalijk nemen dat ze die games uit blijven brengen. Ten slotte moet er gewoon geld verdiend worden.
Dat idee heb ik eigenlijk juist wel. In de Cube tijd was je technisch gezien niets beter gewend. De Xbox gaf wel iets beter beeld, maar in de verste verte niet wat de PS3 en X360 nu kunnen. Doordat spellen op die consoles zoveel mooier zijn, zijn ze ook veel overweldigender. Als je daarna weer terug naar de Wii gaat, dan ziet het er eigenlijk niet uit, waardoor een spel wel heel erg goed moet zijn om dezelfde ervaring te kunnen bieden.

Wat mij vooral is tegengevallen is aan de Wii, is dat de creativiteit echt heel erg ver te zoeken is. Bij de eerste presentatie dacht ik echt dat we naar de toekomst van gaming zaten te kijken. Op dit moment overheerst bij mij het gimmick gevoel bij de Wii. Veel verder dan heen en weer schudden met de Wii remote zijn ontwikkelaars nog niet gekomen. Van real-time zwaardvechten is niets gekomen en zelfs FPS spellen (op een enkele uitzondering na) blijken fijner te spelen met een dual analog setup (mijn mening).

Ik moet zelf maar eens goed gaan bedenken wat ik met mijn Wii aanmoet. Voor wanneer je mensen over de vloer hebt is het harstikke leuk, maar diezelfde mensen vinden PES voor de 360 ook leuk zat om met elkaar te doen. Singleplayer doe ik bijna niet meer op de Wii, omdat je bij de 360 op dat gebied veel meer waar voor je geld krijgt.
Sagat schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 12:28:
Edit: oh en voor degene die het beu was dat de accessoires in veel spelen gebruikt worden, dit is zeker beter dan een paar spellen per accessoire!
Ik denk nu heel erg aan R.O.B., de powerglove, de nes ren mat, en in iets mindere mate de zapper
Dat vind ik dus juist niet. Het is leuk als die dingen optioneel gebruikt kunnen worden. Schietspellen kunnen ook zonder de zapper gespeeld worden. Mario Kart kan ook zonder stuurwiel worden gespeeld. De WiimotionPlus wordt gewoon een verplichte aanschaf wil je in de toekomst de nieuwe spellen kunnen spelen. Ook zo'n balance board lijkt steeds meer richting verplicht te gaan. Daar zit ik helemaal niet op te wachten. Ik wil met de controller die bij mijn Wii geleverd wordt, alles kunnen spelen. En als ik met meer mensen wil spelen, dan koop ik er zo'n controller bij. En niet 2 balance boards a 90 euro, of voor al mijn controllers een WiiMotionPlus a 20/30 euro (schat ik).

Ik vind controller extentions hartstikke leuk, maar ik moet wel zelf de keus hebben of ik van zo'n extension gebruik wil maken. En niet achteraf nog weer verplicht worden om allerlei dure randapparatuur aan te schaffen.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Anoniem: 104593 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:11:
Miyamoto heeft gisteren tijdens die conferentie Pikmin bevestigd als eerst volgende core titel. Eguchi werkt aan Wii Sports Resort en volgens hem wordt het Jet Ski onderdeel beter dan Wave Race.
In ieder geval zien de graphics er al lelijker uit dan wave race en geloof ik er helemaal niks van. Het lijken eerder allemaal kleine minigames te worden.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Tc-Chub schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:34:
Ik heb al mijn games legaal en ik heb eigenlijk de meeste wiigames die mij interessant lijken. (ik heb 18 spellen, waarvan 10 uit de metracritic top 20)
Ik mis alleen nog bully en okami maar ik weiger voor last generation ports de volle mep te betalen dus die vis ik nog wel uit de budgetback, ook zijn er weinig games in het vooruitzicht die mij interesseren, behalve mad world en pikmin 3.

Ook snap ik niet dat veel mensen enthousiast zijn over the conduit, is eigenlijk uit pure armoede over het aanbod van shooters op de wii. Ik zal zo'n spel dan ook nooit kopen terwijl op de ps3 (of xbox360) vette shooters zijn als gears, resistance en killzone.

De wii krijgt dan wel cod5 maar daar heb ik ook weinig vertrouwen in gezien het ontwikkelteam en hun vorige 'inspanning'met cod 3. Ook in de trailer zag de besturing er niet al te lekker uit.

En Tc-Chub ik weet niet hoeveel games jij hebt en je mischien kunt zeggen welke games jouw nog interesseren? Ik koop alleen eigenlijk alleen de spellen die het echt waard zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 17-07-2008 17:09 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Mario galaxy, zelda, mario kart wii, wii sports resort, star wars, the godfather, dbz budokai tenkiachi 3 en bully lijkt me ook wel grappig en heb ssbb en wii sports.

Dus moet je toch aardig wat geld hebben wil je dat allemaal betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Ligt er aan of je werkt of nog op school zit hé ;)

Ook heb ik mijn wii al sinds launch waardoor je games wat gespreider kunt kopen.

Overigens ben ik student en heb ik twee wii's, twee gamecubes (zwart en resident evil edition), twee nintendo 64, ds lite en een ps3 met natuurlijk een hele zooi aan games, alle games origineel natuurlijk zoals het een echte gamer betaamt.

Heb voor de n64 30 games, voor de wii 18 voor de ds lite 10, en voor de ps3 een stuk of 12.
Heb voor de gamecube 40 games (bijna alle games die ik wil hebben, bestel ik paper mario op ebay raakt de royal mail mijn pakketje kwijt |:( )

Er zijn hier vast veel mensen die nog veel meer games hebben (captainN?!), als gamen je hobby is moet je er wat voor over hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 17-07-2008 17:27 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

90710 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:21:
[...]

Dat is niet echt Nintendo's stijl, remember vorig jaar?
Het is juist wel Nintendo's stijl, de vorige E3 persconferentie was al veel minder uitgebreid dan alle voorgaande jaren. Het komt eerder omdat de E3 vrijwel geen enkele betekenis meer heeft binnen de industrie. De aankondigingen die er zijn gedaan stellen zelfs voor casual gamers niet zoveel voor, op Wii Sport Resort na had Microsoft bijvoorbeeld veel grotere casual titels aangekondigd.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Nintendo gebruikt de es voor casual aankondigingen vanwege de vele media aandacht, de hardcore titels worden nog op andere evenementen aangekondigd.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 19:33:
Nintendo gebruikt de es voor casual aankondigingen vanwege de vele media aandacht, de hardcore titels worden nog op andere evenementen aangekondigd.
Welke evenementen zijn dat? Nintendo doet volgens mij dit jaar juist niet mee aan andere grote evenementen, zoals de Games Convention en de Tokyo Games Show.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133199

Ik heb vandaag de limited edition van Zelda the windwaker gekocht voor de Gamecube
Als ik het spel in mijn Wii doe vraagt hij om een memory cart in slot A
Kan ik hier gewoon een SD kaart voor gebruiken of ben ik hier ook weer iets speciaals voor nodig ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Anoniem: 133199 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 19:53:
Ik heb vandaag de limited edition van Zelda the windwaker gekocht voor de Gamecube
Als ik het spel in mijn Wii doe vraagt hij om een memory cart in slot A
Kan ik hier gewoon een SD kaart voor gebruiken of ben ik hier ook weer iets speciaals voor nodig ??
Nee, om Gamecube spellen te spelen heb je helaas een Gamecube controller en memory card nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133199

Ik heb een controller maar wat voor memory card ben ik dan nodig ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Gewoon zon ding die je ook in de Gamecube deed. Een memorycard met blocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
MetroidPrime schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 19:38:
[...]

Welke evenementen zijn dat? Nintendo doet volgens mij dit jaar juist niet mee aan andere grote evenementen, zoals de Games Convention en de Tokyo Games Show.
Ik weet niet precies welke evenementen maar volgens mij geven ze voor japanse retailers nog een conferentie.

Zie interview met Miyamoto
Bron : http://www.msnbc.msn.com/id/25710005/
So while attending an E3 event like this, they might be given the impression that Nintendo is no longer focusing on the games that appeal to the core gamer, in fact we’re still working on many of those titles, but it’s just not the type of event where we’ll be showcasing that anymore.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 17:05:
Ook snap ik niet dat veel mensen enthousiast zijn over the conduit, is eigenlijk uit pure armoede over het aanbod van shooters op de wii. Ik zal zo'n spel dan ook nooit kopen terwijl op de ps3 (of xbox360) vette shooters zijn als gears, resistance en killzone.
Dat is sowieso een beetje de tendens. Dat Mad World waren veel mensen al razend enthousiast over na een trailertje van een paar seconde waar je een gast een ventje ziet afslachten, terwijl je verder nog helemaal niks wist over de gameplay. Puur het geweld en de aparte stijl is blijkbaar al genoeg om een potentiele topper te zijn. Ik ben er eerlijk gezegd tot heden nog niet zo van onder de indruk. Maar goed.

@Nintendo_freak: zit op zo'n 400~450 games, waarvan toch wel het grootste deel gekocht tijdens mijn studententijd (die er nu (helaas) een paar maandjes op zit). Voor de Wii heb ik nog niet zoveel games, maar dat is meer omdat er ook nog niet zoveel leuks is. Daarbij heb ik degenen die ik heb ook nog niet allemaal uitgespeeld (Dewy's Adventure, Super Paper Mario) of moet ik er nog veel in unlocken (SSB:B). Dus ik vind het ook niet heel erg op zich. En anders kan ik altijd nog wat oudere games gaan spelen die ik nog niet (uit)gespeeld heb. :) Maar wat meer ECHTE toppers in het vooruitzicht zou wel fijn zijn.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
@CaptainN in ieder geval heeft mad world een interessante art style, wat natuurlijk een pre is. Ook de ontwikkelstudio achter deze game heeft al veel pareltjes afgeleverd oa. viewtiful joe en okami, daarop baseer ik dat het een potentiele topper is.
Ik ben in ieder geval ook heel erg benieuwd hoe ze de gameplay gaan invullen.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 21:25:
[...]

Ik weet niet precies welke evenementen maar volgens mij geven ze voor japanse retailers nog een conferentie.

Zie interview met Miyamoto
Bron : http://www.msnbc.msn.com/id/25710005/

[...]
Nintendo heeft in nagedachtenis van Spaceworld(het eigen event gehouden tot 2001) een jaarlijkse conferentie rond september/oktober waar altijd veel nieuw materiaal te vinden is. Ik denk echter dat Pimin 3 wel voor die tijd wordt aangekonigd aangezien dat de eerst volgende 'core' game is die Nintendo gaat uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Ja dat verwacht ik ook, hij is in ieder geval bevestigd, dus het is nog wachten op de officiële aankondiging.

Ook hoop ik dat ze nog een 'core' titel aankondigen die gebruikt maakt van de motion plus, want als dat alleen voor wii sports resorts wordt gebruikt zal het niet populair worden denk ik.

En kid icarus zou volgens de geruchten ook komen, dus daar hoop ik ook nog op.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 22:17:
Ja dat verwacht ik ook, hij is in ieder geval bevestigd, dus het is nog wachten op de officiële aankondiging.

Ook hoop ik dat ze nog een 'core' titel aankondigen die gebruikt maakt van de motion plus, want als dat alleen voor wii sports resorts wordt gebruikt zal het niet populair worden denk ik.

En kid icarus zou volgens de geruchten ook komen, dus daar hoop ik ook nog op.
Ik verwacht eigenlijk dat Red Steel 2 één van de titels zal zijn die van Wii MotionPlus gebruik zal maken. Sinds de officiele aankondiging eind vorig jaar is er nog helemaal niets bekend gemaakt of getoond van het spel, terwijl het spel eigenlijk nog dit jaar zou moeten uitkomen. Ubisoft was één van de eerste third parties die de Wii hardware te zien heeft gekregen, dus het zou mij niet verbazen als Ubisoft ook al een tijdje op de hoogte was van Wii MotionPlus en besloten heeft Red Steel 2 hier voor uit te stellen.

[ Voor 5% gewijzigd door MetroidPrime op 17-07-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor wie het gemist heeft is hier een samenvatting
http://youtube.com/watch?v=0XR7LaJLLf8&fmt=18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Tja, laten we hopen dat er binnenkort wat aankondigingen komen.
Voor mij is de grootste tegenvaller denk ik dat Nintendo zelf weinig meer in core games inversteert. Daarom had je een cube vorige generatie. Niet omdat er nou zoveel games op waren. Maar de games die Nintendo waren op enkele uitzonderingen na van AAA kwaliteit. Deze games stegen over eht algemeen zover boven de PS2 en Xbox concurrenten uit en wisten zo te boeien dat je prima met minder games aan kon.
Persoonlijk vind ik het gewoon triest om te zien waar nu alle resources in worden gestoken. De opmerkingen bij de release van de wii door MS en sony, dat de wii leuk was voor naast één van hun échte consoles, werden toen met hoongelach ontvangen door de Nintendo community. De grap is echter dat ik tegenwoordig een Xbox360 heb staan waar ik veel meer op speel en de Wii idd leuk is voor erbij om een uurtje hilarisch wii sports te doen als er vrienden over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:38

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb gisteren Mercury Meltdown gehaald. Ik zag hem nu liggen voor 20 euro bij FRS. :)
Vandaag maar eens checken of dit een leuk spelletje is.

[ Voor 24% gewijzigd door Zeror op 18-07-2008 11:23 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 18:22

Sagat

Is pappa x2!

Smoonshine schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:50:
Dat vind ik dus juist niet. Het is leuk als die dingen optioneel gebruikt kunnen worden. Schietspellen kunnen ook zonder de zapper gespeeld worden. Mario Kart kan ook zonder stuurwiel worden gespeeld. De WiimotionPlus wordt gewoon een verplichte aanschaf wil je in de toekomst de nieuwe spellen kunnen spelen. Ook zo'n balance board lijkt steeds meer richting verplicht te gaan. Daar zit ik helemaal niet op te wachten. Ik wil met de controller die bij mijn Wii geleverd wordt, alles kunnen spelen. En als ik met meer mensen wil spelen, dan koop ik er zo'n controller bij. En niet 2 balance boards a 90 euro, of voor al mijn controllers een WiiMotionPlus a 20/30 euro (schat ik).

Ik vind controller extentions hartstikke leuk, maar ik moet wel zelf de keus hebben of ik van zo'n extension gebruik wil maken. En niet achteraf nog weer verplicht worden om allerlei dure randapparatuur aan te schaffen.
De wiimotion plus en het balance board kun je imho niet in een zin noemen.
* speculation mode
De wiimotion gaat hopelijk gameplay verfijningen mogelijkmaken waardoor spellen leuker en beter zullen worden. Het is jammer dat je zonder deze add ons dan niet mee kan doen. Maar bij voldoende succes (vandaar mijn rob vergelijking, maar misschien is de n64 mem expansion een betere)
word het iets waar je niet omheen kunt. Ik vrees echter dat net als de n64me het maar een paar goede spellen zullen worden. Tijd zal het leren.

Het balance board, dit is (again imho) gewoon een genre wat je wil spelen of niet. Als je hem niet hebt, dan kun je in het ergste geval een of ander onderdeel in wii sports 2 niet spelen. Vermoeddelijk ga je dan gewoon de standaard mote kunnen gebruiken.
Helemaal omdat het zo'n dure add on is, verwacht ik zeer weining 4 player game (als ninty nou is online wat deed zou het zo wellicht wel kunnen werken).
Misschien vergelijkbaar met dansmat spellen?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Oei oei:
Dear Nintendo,

As part of our efforts to understand how the Wii works, we believe we
have found a security issue that could allow pirated Wii games to be
played on an unmodified Wii console.

I would like to speak to an engineer about this — please have one contact me at bushing (at) gmail.com.

Sincerely,
bushing

P.S. Sorry for posting this publicly — I tried emailing you three times
and never received a response. I am trying to follow the model set forth
in http://www.wiretrip.net/rfp/policy.html, so your timely response
would be appreciated.
Bron: http://hackmii.com/2008/07/dear-nintendo/#more-63

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Wii SDK is gelekt en er is custom Firmware uitgebracht

Bron vragen heeft geen zin want die geef ik niet vanwege de forum policy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Aha, dus dat was de zin van Waninkoko's nieuwe release. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Dat nintendo zo weinig boeiends laat zien op de e3 is wel te begrijpen, e3 is niet meer het grote media event voor de gamers meer maar nu is het gewoon om je spul te laten zien aan de grote media. Voor nintendo heeft het gewoon weinig zin om de hardcore games daar te laten zien want die zien de gamers toch wel, daar is e3 in de huidige vorm niet voor nodig.

Neemt niet weg dat het steeds minder word met de wii wat mij betreft. Ik heb al een paar maanden mijn wii niet meer aangeraak wegens tijdgebrek maar als ik straks weer naar school ga en dan zie wat ik eventueel nog wil kopen kom ik niet veder dan Okami, een ps2 game.

Ook wat betreft 3rd party games zie ik nou niet echt veel verbetering. Het blijft veel half werk.

Ook nintendo zelf komt nagenoeg met niets. Eigenlijk alleen met non game zooi. Niet erg, maar ze vergeten misschien een beetje wat ze in the long run gaat helpen. Casuals, leuk. Maar wat als de volgende console weer een soort GC word? de reden dat nintendo ook met zulk soort minder succesvolle consoles geld verdient is omdat ze hun grote franchise games hebben. Nu hebben we natuurlijk al wat gehad, maar dan houd het echt met nog geen handje vol games op. Al valt het ver 1.5 jaar misschien nog wel mee, maar toch voelt het alsof nintendo weinig tot geen moeite doet om op te vullen wat 3rd party's de hele tijd lijken te weigeren om te doen. Het enige van nintendo waar ik naar uitkijk is fatal frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Zelda voor de wii in de maak!
At GDC 2007, Eiji Aonuma gave a presentation on The Legend of Zelda: Twilight Princess. At that time, he showed a brief snippet of an experimentation the Zelda team conducted -- it was Twilight Princess running in the first-person view. We asked Miyamoto if such a fundamental change could await players of Wii's next Zelda adventure.

"I don't necessarily think it will change that drastically, but I think that Zelda is a franchise that does need some big new unique ideas," he said. "And so the team right now is very focused on trying to find those ideas."
bron http://wii.ign.com/articles/890/890200p1.html

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nintendo zit met het probleem dat er vooral op developer gebied een hevige concurrentie strijd woed. Men is niet van plan om miljoenen uit te geven aan exclusives wanneer ze zelf genoeg studios hebben om goede games te bouwen. De Microsoft strategie is het binnen halen van exclusives en het onderhouden van goede banden met third parties. Het probleem is alleen dat Nintendo gespecialiseerd is in de Mario, Zelda, Pokemon, Mario Kart titels en niet in shooters, RPG's e.d. Hierdoor vallen er grote gaten in de releaselijst die soms worden opgevuld en soms niet. Daarbij komt ook dat Nintendo heel vaak in Japan wel genoeg spellen van zowel third als first party heeft maar in Europa niet. Een game als Tales of Symphonia 2 aan het einde van het jaar zou de situatie al iets kunnen veranderen, het probleem is alleen dat die game hier nog niet is aangekondigd. Hetzelfde met Fatal Frame 4, Captain Rainbow, Dead Rising Wii en tal van andere games.

Daarnaast houdt Nintendo altijd alles geheim. Nu is het vervelend voor ons omdat we niet weten of Nintendo Pikmin 3 nu wel of niet aan het einde van het jaar afleverd maar het is nog vervelender voor third parties. De Wii MotionPlus was zelfs voor third parties een verrasing terwijl Nintendo wist dat Lucas Arts aan een Light Saber game werkte die hier misschien wel profijt van kon hebben. De third parties reageren hierdoor dus heel abrupt met software support. Neem bijvoorbeeld de Wii Zapper, Resident Evil: UC werkte er wel mee maar was niet met de controller in gedachte gemaakt. SEGA bracht snel even Ghost Squad van de arcades naar de Wii en EA wist nog net even een Zapper mode in MOH:H2 te verwerken. Nintendo moet meer samenwerken met third party bedrijven, zet hier bijvoorbeeld NST op die al sinds Metroid Prime Hunters geen game meer hebben gemaakt. Microsoft heeft een grote divisie die third parties helpt met technische support en ook Sony heeft een dergelijke studio opgericht. Nintendo laat de third parties min of meer aan hun lot over. Natuurlijk moeten ze zelf in staat zijn om games te bouwen maar het is voor zowel third parties als Nintendo voordelig als Nintendo de plannen iets eerder aan third parties doorspeelt. Het risico op het uitlekken van informatie wordt dan natuurlijk wel groter en daarom doet Nintendo dat soort dingen niet.

Daarnaast worden Nintendo spellen altijd ontwikkeld om beter te zijn dan third party games. Dat begon op de Nintendo 64 met het achterhouden van documentatie en SDK software. Het is beter geworden maar zelfs met de Wii heeft Nintendo het niet goed aangepakt. De devkits werden veel te laat naar developers verzonden. Nintendo zei dat ze de games maar op GameCube devkits moesten maken terwijl de eigen interne teams natuurlijk allang met Wii hardware werkten. Nintendo moet alle third parties als hulp beschouwen en niet als 'competitie' op het eigen systeem zoals men nu vaak doet. Zolang Microsoft met geld blijft strooien en banden met third parties aanlegt(4 Square Enix games binnengehaald) en Nintendo geheimhouding belangrijker vind dan software support zal de situatie niet snel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Op zich ben ik wel met je eens maar in denk in het geval van MotionPlus dat het niet het geval is. Er is een reden dat het ding pas volgend er komt en dat is dat het nu nog niet productierijp is.
Van wat ik heb begrepen vreet het ding momenteel batterijen! Dus een eerdere release zal er niet inzitten. Een jaar tijd zou volgens mij wel genoeg moeten zijn maar dit neemt niet weg dat ik LucasArts graag hiermee aan de gang had zien gaan. Hadden ze van mij de Clone Wars game voor mogen uitstellen!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:29
Daarnaast worden Nintendo spellen altijd ontwikkeld om beter te zijn dan third party games. Dat begon op de Nintendo 64 met het achterhouden van documentatie en SDK software.
De kans bestaat natuurlijk ook dat Nintendo simpelweg geen documentatie had en/of veel dev software gewoon specifiek voor zichzelf hadden gemaakt (en daardoor niet interessant was om aan andere partijen te geven).

Overigens moet gezegd worden dat op de N64 je een aantal developers had die er betere graphics uit persten dan Nintendo zelf. Rare was natuurlijk een 2nd party, maar de games zagen er verdraaid goed uit. Maar Turok 2 van een third party was bijvoorbeeld één van de meest mooie games op de N64.
Ook RE2 en nog een aantal games zagen er erg goed uit.

De grootste beperking was de cartridgegrootte waar de meeste dev'ers niet mee om konden gaan. Voor de rest een overmatig gebruik van blur en fog. Ik weet niet of het nou komt door het achterhouden van documentatie/SDK software (wat schieten ze daarmee op?) of door luiheid van de dev'ers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-05 16:33

Blaim

Cashback kroket

Ik kon het zo niet uit dit topic opmaken maar hoeveel lawaai hoort een Wii te maken? Ik heb er net een aangeschaft en vind hem toch vrij veel lawaai maken ivm mijn PS3. Vooral tijdens SSBB maakt het lezen en laden van de disc toch vrij veel gebiep en lawaai. Ook hoor je duidelijk de fan.

Hoort dit zo aanwezig te zijn? Geen negatief krititiek want ik kan er wel mee leven maar het valt me op dat ik nog niks erover heb kunnen vinden in dit topic dus verontrust ik me een beetje. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BarôZZa schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 00:33:
De grootste beperking was de cartridgegrootte waar de meeste dev'ers niet mee om konden gaan. Voor de rest een overmatig gebruik van blur en fog. Ik weet niet of het nou komt door het achterhouden van documentatie/SDK software (wat schieten ze daarmee op?) of door luiheid van de dev'ers.
Niet de luiheid van de dev'ers maar het ontwerp van de Nintendo 64 zorgde voor de blur en fog. De console had een heel hoop bottlenecks zoals te weinig ram een te kleine texture cache. De texture cache was het grootste probleem. De textures waren door de limiet al van vrij lage blurry kwaliteit, maar door de ingebouwde texture filter werd het effect versterkt. Het uiteindelijke ontwerp van de Ultra 64 was een rommeltje vergeleken met het beloofde materiaal van SGI waarop de hype voor de Ultra 64 destijds gebouwd was. Met de GameCube sloeg Nintendo daarom een compleet andere weg in en begon men met meer efficiente hardware te werken.

Het achterhouden van documentatie en SDK van de Nintendo 64 zorgde ervoor dat Nintendo spellen altijd mooier bleven en beter verkochten dan games van andere publishers(Een strategie bedacht door Yamauchi de toenmalige baas van Nintendo, omdat er tijdens de Super Nintendo periode veel games waren die mooier waren of net zo mooi waren als Nintendo's eigen software.). Alleen ontwikkelaars die tot Nintendo's "Dream Team" behoorden kregen de volledige hardware specs e.d. onder ogen. Vandaar dat Factor 5 en RARE(onderdeel van het Dream Team) eigen render software konden bouwen die superieur was aan die van SGI. De Nintendo 64 had twee soorten render software van SGI. Fast3D code, performance van 100.000 polygonen/sec en een Turbo3D code performance van 500.000-600.000 polygonen per seconde met een lagere kwaliteit. Nintendo liet het gebruik van de Turbo3D code om onbekende redenen niet toe. De Fast3D had echter een veel slechtere performance/kwaliteit verhouding. Daarom ging RARE al snel zelf aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Tuurlijk lag het deels aan de N64 zelf, maar er waren genoeg games die lieten zien dat je er aardige graphics uit kon persen als er maar een beetje moeite gedaan werd(Turok, Resident Evil 2, Ridge Racer, Vigilante 8, Rush 2049, Rayman 2, Top Gear Overdrive waren volgens mij geen 2nd party games, maar zagen er wel goed uit). Texturefiltering/fog effecten waren ingebouwd in de N64 zelf, maar het was aan de dev'ers om deze toe te passen, wat ze dus iets te massaal deden in veel gevallen(dieptepunt was natuurlijk Superman 64 ;) ). Overigens was ik ook niet zo onder de indruk van de grafische kwaliteit van veel Nintendo games.

Voor de rest was het probleem natuurlijk de PSX, die veel populairder was, meer opslagruimte had voor de games en waarvoor je makkelijker kon programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Rakkerzero schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:23:
Ik heb gisteren Mercury Meltdown gehaald. Ik zag hem nu liggen voor 20 euro bij FRS. :)
Vandaag maar eens checken of dit een leuk spelletje is.
Heb hem al een jaar en hij is erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
De Wii is nu trouwens (niet verrassend) de eerste console van de huidige generatie die al geëmuleerd kan worden op de pc. WiiMote is nog niet ondersteund, maar er zijn al een aantal games die booten en wat schermpjes/filmpjes laten zien.

Het is uiteraard een doorontwikkeling van de welbekende Gamecube emulator en verre van speelbaar (gamecube games draaien niet eens echt soepel op high-end pc's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuk, maar wat betreft nut is het natuurlijk niet zo belangrijk, zeker als ze het toch nog lang niet soepel hebben. Grappig genoeg kon ik vroegah op mijn pentium2 met 350Mhz wel gewoon PSX games spelen via een emu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Dat was Bleem! ja, maar dat was ook een briljante programmeur.

Mooie tijd en bijna onwerkelijk gewoon dat je PSX games op je PC kon spelen. Idem voor N64 met UltraHLE destijds.

Overigens vond ik het altijd toffer om het simpelweg werkend te zien dan om het daadwerkelijk veel te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 06:57

Smarron

The bend

Blaim schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 00:48:
Ik kon het zo niet uit dit topic opmaken maar hoeveel lawaai hoort een Wii te maken? Ik heb er net een aangeschaft en vind hem toch vrij veel lawaai maken ivm mijn PS3. Vooral tijdens SSBB maakt het lezen en laden van de disc toch vrij veel gebiep en lawaai. Ook hoor je duidelijk de fan.

Hoort dit zo aanwezig te zijn? Geen negatief krititiek want ik kan er wel mee leven maar het valt me op dat ik nog niks erover heb kunnen vinden in dit topic dus verontrust ik me een beetje. :o
Voor zover ik ze mee heb gemaakt (inclusief die van mijzelf) zijn ze echt heel stil. Die fan is mij echt nog nooit opgevallen. Wellicht klopt er dan iets niet.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Smarron schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:24:
[...]
Voor zover ik ze mee heb gemaakt (inclusief die van mijzelf) zijn ze echt heel stil. Die fan is mij echt nog nooit opgevallen. Wellicht klopt er dan iets niet.
Die fan is inderdaad echt enorm stil, iets dat nog wel het meeste geluid maakt aan de Wii is het lezen van een disc. Vooral bij een spel als Bully waar erg veel geladen moet worden maakt de Wii redelijk wat geluid vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:02

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Merk wel dat als de disk ook maar even in onbalans is dat de hele Wii mee resoneerd. Ik heb alleen maar originele disk's maar ook enkelen daarvan zijn licht uit balans.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ligt er ook aan hoe je wii staat btw. Ik heb ook een aantal keer gehad dat me wii helemaal begon te trillen zodra de disk ging spinnen maar dat kwam ook omdat ie niet helemaal lekker in de houder stond. Als ie er goed instaat heb je er in princiepe niet zoveel last van al zijn er idd wel een aantal spellen waarbij die even behoorlijk staat te blazen als het ware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen een wii :)

Ik heb een beetje rond zitten neuzen, in de nintendo channel, shop channel... Op internet wordt veel gepost over een demo channel waarmee je demo's voor je wii kunt downloaden, dit lukt mij echter niet.

Is het mogelijke om demo's voor de wii zelf (niet voor de ds) ergens te downloaden???

Bijvoorbeeld van mario kart (want deze is nergens te koop) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
  • Laatst online: 10-03-2021
assembler schreef op maandag 21 juli 2008 @ 01:03:
Ik heb sinds een paar dagen een wii :)

Ik heb een beetje rond zitten neuzen, in de nintendo channel, shop channel... Op internet wordt veel gepost over een demo channel waarmee je demo's voor je wii kunt downloaden, dit lukt mij echter niet.

Is het mogelijke om demo's voor de wii zelf (niet voor de ds) ergens te downloaden???

Bijvoorbeeld van mario kart (want deze is nergens te koop) :P
Nee, er kunnen geen demo's voor echte Wii-spellen gedownload worden. Je kan alleen DS-demo's downloaden, en Wii- en DS-trailers kijken via het Nintendo Channel. Daarnaast is van één WiiWare-game (Dr. Mario) een demo uitgebracht, maar die kan je alleen downloaden als iemand anders met het hele spel het naar je stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

is er een demo channel voor de DS? ik heb die niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:16
De DS download service is te vinden in de Nintendo channel..

[ Voor 0% gewijzigd door emiel74 op 21-07-2008 05:58 . Reden: Wat Whollabilla zei dus... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Anoniem: 104593 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 23:29:
. Nintendo moet alle third parties als hulp beschouwen en niet als 'competitie' op het eigen systeem zoals men nu vaak doet. Zolang Microsoft met geld blijft strooien en banden met third parties aanlegt(4 Square Enix games binnengehaald) en Nintendo geheimhouding belangrijker vind dan software support zal de situatie niet snel veranderen.
Mooi verhaal hoor. Maar op het moment is Nintendo van de grote drie met afstand het meest winstgevend. Vanuit een gamers oogpunt bekeken heb je best wat punten maar je vergeet dat Nintendo een bedrijf is dat winst wil maken en geen non profit organisatie die als doelstelling heeft zoveel mogelijk gamers tevreden stellen.
Hoe erg ik me er ook aan erger, vanuit een zakelijk perspectief doet Nintendo het fantastisch en werkt de strategie. Zelfs tijdens de vorige generatie heeft Nintendo met de Gamecube winst gedraaid terwijl dat met de PS2 en Xbox nog best lastig bleek terwijl de een veel grotere userbase hadden.
En kijkend naar de winst en de aandelen van Nintendo zou ik er niet op rekenen dat de strategie ergens in de nabije toekomst aangepast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253570

rajackar schreef op maandag 21 juli 2008 @ 08:56:
[...]

Mooi verhaal hoor. Maar op het moment is Nintendo van de grote drie met afstand het meest winstgevend. Vanuit een gamers oogpunt bekeken heb je best wat punten maar je vergeet dat Nintendo een bedrijf is dat winst wil maken en geen non profit organisatie die als doelstelling heeft zoveel mogelijk gamers tevreden stellen.
Hoe erg ik me er ook aan erger, vanuit een zakelijk perspectief doet Nintendo het fantastisch en werkt de strategie. Zelfs tijdens de vorige generatie heeft Nintendo met de Gamecube winst gedraaid terwijl dat met de PS2 en Xbox nog best lastig bleek terwijl de een veel grotere userbase hadden.
En kijkend naar de winst en de aandelen van Nintendo zou ik er niet op rekenen dat de strategie ergens in de nabije toekomst aangepast wordt.
Bij de introductie van de Wii had Nintendo de gamers achter zich staan, de non-gamers kwamen daar nog eens bij. Ik vraag me af hoe loyaal de non-gamers in de toekomst zijn bij de introductie van nieuwe spellen of een nieuwe console. Het kan nog best lastig worden voor Nintendo om de hoge verkopen in de toekomst te behouden.

Daarbij komt natuurlijk dat veel potentiële kopers om advies vragen aan verkopers, die vaak ook tot de gamers behoren. Hetzelfde geldt voor reviewers.

Nintendo heeft wel degelijk belang bij het tevreden houden van de gamers. Het commentaar over de presentatie tijdens E3 lijkt dan ook serieus genomen te worden. Anders waren de aankondigingen achteraf over Zelda en andere spellen niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-02 17:37
Ik ben een fervent gamer, en heb dan ook een PS3 staan. Daarnaast wilde ik ook wat 'casual sporten', dus heb nu ook een Wii + fit. Ik zie de Wii niet als een games-console, en vind hem daar gezien de belabberde graphics ook niet geschikt voor.
Ik verwacht dan ook nauwelijks games voor de Wii te gaan kopen, tenzij The Force Unleashed van die nieuwe Wii motion Plus plugin gebruik zou maken. Dat lijkt niet het geval te zijn, dus is de keuze voor die game al voor me genomen, die game gaat dus op de PS3 aangeschaft worden.

Blijft steeds een lastige keuze: ga ik voor grafische pracht, of voor de aparte besturing. Tot nu toe wint de grafische pracht het, doordat de besturing toch net niet helemaal in orde is (vorige geval met dit dilemma was Top Spin 3)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:02

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Anoniem: 93354 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 00:25:
Ligt er ook aan hoe je wii staat btw. Ik heb ook een aantal keer gehad dat me wii helemaal begon te trillen zodra de disk ging spinnen maar dat kwam ook omdat ie niet helemaal lekker in de houder stond.
hij staat niet, hij ligt en nu op 4 dikkere rubber pootjes, hoofdzakelijk vanwege SSBB.
chrisboers schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:07:
..Ik zie de Wii niet als een games-console, en vind hem daar gezien de belabberde graphics ook niet geschikt voor....
gameplay heeft niets met graphics te maken.. tuurlijk, bij dezelfde game op 480p of 1080p is mijn keuze ook snel gemaakt maar verder slaat je redenatie nergens op.

[ Voor 33% gewijzigd door DukeBox op 21-07-2008 16:23 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.