Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 21:36
Ok na heel lang zoeken, toch gevonden.
De wc blocks die op de 4770 (43mm) passen.
Passen ook op de 8500-8600series van Nvidea en ook op de x1600-x1650 van ATI.
En dat zijn de ZM-GWB3 VGA van zalman, deze is van aluminium en voor de koper liefhebbers is er de MCW60-R van swiftech.
Die uiteindelijk toch blijkt te kunnen passen. De MCW60-T past er ook op van swiftech, deze is de gene met een peltier systeempje ingebouwd.

Hopelijk is dit voor de liefhebbers van wc met een low budget een leuke oplossing (ik val daar onder).
Maar ik ga 2 4770 draaien wc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

overigens, ik snap dit niet helemaal:
met mn EK supreme LT op mn e8400 @ stock, heb ik load temp van 60 graden (realtemp)..
dit is zo'n beetje hetzelfde als ik daarvoor met de freezer 7 en zelfs de stockcooler (65*C) had, wat doe ik verkeerd? koelpasta is AS5, en heb de boel al geremount, zat gewoon goed..
ligt niet aan de watertemp, gpu is 40 graden, en die gebruikt 2x zo veel stroom als de processor.
is mn IHS gewoon zo crap, of zie ik iets anders over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
Misschien in en out omgewisseld?
Beschermlaag? Corrosie, algen?

[ Voor 33% gewijzigd door PRaGA88 op 06-06-2009 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

beschermlaag was n sticker, die is dr af. corosie lijkt me ook niet, blok is nog geen week oud, en algen (zelfde reden) ook niet..
volgens de handleidingheeft het block geen verschillende in en out, de oudere versie had dit wel. (en het verschil is wel duidelijk ja..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Ok bedankt voor de info, ga even zoeken of ik ergens zon 355 op de kop kan tikken. Hopelijk verhelpt dat het probleem.

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

ook wel bekend als Liang DDC 1T+
overigens is het verschil tussen het gewone en het '+' model tegenwoordig 1 draadbruggetje, je kan em zelf van de ene naar de andere versie modden, beide kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:21

Wimo.

Shake and Bake!

PRaGA88 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 15:51:
Ok na heel lang zoeken, toch gevonden.
De wc blocks die op de 4770 (43mm) passen.
Passen ook op de 8500-8600series van Nvidea en ook op de x1600-x1650 van ATI.
En dat zijn de ZM-GWB3 VGA van zalman, deze is van aluminium en voor de koper liefhebbers is er de MCW60-R van swiftech.
Die uiteindelijk toch blijkt te kunnen passen. De MCW60-T past er ook op van swiftech, deze is de gene met een peltier systeempje ingebouwd.

Hopelijk is dit voor de liefhebbers van wc met een low budget een leuke oplossing (ik val daar onder).
Maar ik ga 2 4770 draaien wc.
Ik heb net even gekeken want ik heb ook nog een MCW60 over na mijn upgrade van 8800gtx --> 4770. Dat ding gaat nooit passen toch? Het blok zelf is gewoon te groot ! Het waterblok gaat over de gaten van de 4770 heen .. hoe wil je dat ooit doen? Hoop wel dat het mogelijk is want het ding maakt een bak herrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasjesdief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-05 09:58
AlexanderB schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 20:32:
beschermlaag was n sticker, die is dr af. corosie lijkt me ook niet, blok is nog geen week oud, en algen (zelfde reden) ook niet..
volgens de handleidingheeft het block geen verschillende in en out, de oudere versie had dit wel. (en het verschil is wel duidelijk ja..)
http://www.ekwaterblocks....-Supreme_installation.pdf
Blok op de juiste manier gemonteerd? Wellicht even loshalen en opnieuw pasta zetten, misschien maakt het blok geen goed contact? Ik zou toch in de IN/OUT van de handleiding aanhouden. 60 graden load is niet normaal nee O-)

PSN: MojoR1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

ja, dat klopt allemaal gewoon, daarbij heeft de LT versie geen aparte in en out meer, zit ook een geupdate handleiding bij.

waarschijnlijk zijn mn temp sensors brak, de Tcase sensor geeft meer realistische temps, en zelfs met n dikke OC+extra volt blijven mn core temps precies identiek. vastgelopen sensors dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Vanavond ga ik nog een poging doen om 4500Mhz te halen. Heb een grote airco ( die overigens te koop is ) ben zelf niet zo handing dus ik heb er nooit een chiller van gemaakt. Eens kijken wat ik met een fanduct richtig m'n Feser Monsta rad kan doen. Ding heeft een vermogen van 10.000 Btu / 3kW:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/06/09/1244545896-970.jpg

Blijf nu steken op 4465Mhz met m'n Q9650. Onder LinX zijn m'n max temps 81 graden, denk dat nog net iets te warm is.

Had op Aquatuning ook al chillers zien staan, maar ja, om daar nu weer 400 euro aan uit te geven, nou nee...
Wel gave unit:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/06/09/1244546316-790.jpg

edit
whehehe, en het werkt nog ook :9
load temps zijn 10 graden lager en idle 8. Zojuist LinX op 4500Mhz stabiel afgerond :)

[ Voor 51% gewijzigd door Demon_Eyez op 10-06-2009 09:50 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
OMG :o Aquatuning is echt naar bezig!

Ze hebben de trademarks van een stuk of 20 bekende waterkoelingsmerken in handen voor Europa.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/06/11/1244726772-720.jpg

Hier het topic op Extreme, iedereeen spreekt er schande van!
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=226794

Hiermee kunnen in principe elke andere retailer dwarszitten die het desbetreffende merk wil verkopen.
Wat een galbakken daar bij Aquatuning... :r

Mevrouw Kroes , help! we hebben je nodig :+

edit
Duikt op steeds meer fora op:
http://forums.anandtech.c...catid=37&threadid=2310090
http://www.hardocp.com/ne...sLCxoZW50aHVzaWFzdCwsLDE=
http://hardforum.com/showthread.php?t=1426188
http://digg.com/tech_news/Monster_Cables_in_Reverse

[ Voor 20% gewijzigd door Demon_Eyez op 11-06-2009 19:01 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hopelijk is dit het juiste topic ervoor.
Ik zit nog wat in dubio over de pomp die ik voor m'n systeem wil gebruiken.
Een Laing D5 is wat aan de prijzige kant, en ik zou me graag aan een 300€ budget willen houden.

Even een korte uitleg.
Wat zit er in de pc van belangrijkste onderdelen:
- Core i7 920 die ik naar 3,8 ga klokken
- Corsair dominator @ 1600
- Velociraptor 150
- GTX260 TOP
- Cosmos S (past mooi een 3x120 rad in)
- gebruik voor CS4 (geen games)

Op termijn zou de grafische kaart ook op de watercooling komen, maar momenteel nog niet.

Wat heb ik al op het oog van componenten?
- 3x 120mm PAPST fan
- Alphacool NexXxoS XP Bold Highflow Socket 1366 (Core i7)
- Schlauch Tygon R3603 11,2/8mm klar
- NexXxoS Pro III Radiator Rev.2 (met alu frame) (ik had eerst de black ice GTX 360 geselecteerd, maar vond dat toch wat overkill)
- Aquacomputer aquatube G1/4" Delrin zwart
- Wat allerlei zoals koppelstukjes (11/8 8x1.5mm), anti-corrosiemiddel, arctic silver 5
en bevestigingen + verlichting van het reservoir

Totaal kostenplaatje van 249€ ... en nu nog een pomp.
Ik lees veel over de eheim 1048 en 1046, maar het 'ratelende' geluid schrikt mij toch wat af.
De Laing D5 is een topper, maar dan weer te duur, en wss ook overkill voor m'n set.

dit is de eerste keer dat ik waterkoeling ga toepassen, vandaar de vraag ;)

mvg, Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Waarom koop je dan geen Laing DDC ? Dat is ook -meer dan- voldoende.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sky- schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:29:
Waarom koop je dan geen Laing DDC ? Dat is ook -meer dan- voldoende.
Ik ga het inderdaad daarop houden, met een nieuwe top:
- Laing DDC-Pumpe 12V DDC-1T (Swiftech MCP350)
- EK Water Blocks EK-DDC X-Top Laing DDC V2 - Acetal Aufsatz

Overige opmerkingen over de wc-set zijn ook altijd welkom.. het is allemaal wat nieuw voor mij hé ;)

/me mompelt iets van bomen door het bos :p

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10 15:25

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Wat betaal je voor dat rad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:28

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 09:26:
hopelijk is dit het juiste topic ervoor.
Ik zit nog wat in dubio over de pomp die ik voor m'n systeem wil gebruiken.
Een Laing D5 is wat aan de prijzige kant, en ik zou me graag aan een 300€ budget willen houden.

Even een korte uitleg.
Wat zit er in de pc van belangrijkste onderdelen:
- Core i7 920 die ik naar 3,8 ga klokken
- Corsair dominator @ 1600
- Velociraptor 150
- GTX260 TOP
- Cosmos S (past mooi een 3x120 rad in)
- gebruik voor CS4 (geen games)

Op termijn zou de grafische kaart ook op de watercooling komen, maar momenteel nog niet.

Wat heb ik al op het oog van componenten?
- 3x 120mm PAPST fan
- Alphacool NexXxoS XP Bold Highflow Socket 1366 (Core i7)
- Schlauch Tygon R3603 11,2/8mm klar
- NexXxoS Pro III Radiator Rev.2 (met alu frame) (ik had eerst de black ice GTX 360 geselecteerd, maar vond dat toch wat overkill)
- Aquacomputer aquatube G1/4" Delrin zwart
- Wat allerlei zoals koppelstukjes (11/8 8x1.5mm), anti-corrosiemiddel, arctic silver 5
en bevestigingen + verlichting van het reservoir

Totaal kostenplaatje van 249€ ... en nu nog een pomp.
Ik lees veel over de eheim 1048 en 1046, maar het 'ratelende' geluid schrikt mij toch wat af.
De Laing D5 is een topper, maar dan weer te duur, en wss ook overkill voor m'n set.

dit is de eerste keer dat ik waterkoeling ga toepassen, vandaar de vraag ;)

mvg, Bert
Wat sky ook al zei neem de DCC. Je kan trouwens nog wel behoorlijk wat geld besparen. Je koopt namelijk een duur reservoir wat eigenlijk totaal nutteloos is, tenzij je het puur voor de looks doet. Je zou beter een T-line kunnen doen, of een simpel res van EK/Swiftech. Bijv http://www.aquatuning.nl/...RES-Micro-AGB-Rev--2.html. Ook dat blok ik denk dat je daar ook iets beter voor kan krijgen, zoals de EK Supreme LT. Een blok wat al vaker genoemd is in dit topic, goedkoop maar komt in de buurt van de beste blokken. http://www.aquatuning.nl/...universeel--775-1oe-.html Vergeet ook geen backplate te nemen bij de EK http://www.aquatuning.nl/...EK-Backplate-LGA-1oe.html
Volgens mij koopt hij bij aquatuning
http://www.aquatuning.nl/...ev-2--met-alu-frame-.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Mja, thx. Ik zou toch zeker voor een beter rad gaan, zoals een RX360 (niet de RS!). Radiatoren zijn enorm belangrijk en worden imho nog wel eens onderschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar de MagiCool SLIM TRIPLE 360 Elegant Plexi Serie Radiator schijnt zeer goed te presteren bij lage airflow. Zie hier.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, bij aquatuning.
De pc bestel ik bij salland.eu
Opzicht hebben ze ook wat watercooling bij salland, dus mocht de prijs van sommige dingen daar beter zijn dan bij aquatuning koop ik daar ook wat spullen.

Het reservoir kan inderdaad véél goedkoper, maar dat doe ik puur om de looks. ik vind zo'n reservoir echt chic staan. Zeker omdat ik geen sidewindow neem, en dat m'n reservoir eigenlijk m'n enige indicatie van de waterkoeling is ;)

Rad heb ik ook lang over getwijfeld, en ik ben er nog steeds niet zeker van.
Ik bekijk even wat jullie hier voorstellen van rad en cpu blok.

Wel verwarrend met al die tube diameters waar inch en mm ook nog eens door elkaar gebruikt worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:12:
inderdaad, bij aquatuning.
De pc bestel ik bij salland.eu
Opzicht hebben ze ook wat watercooling bij salland, dus mocht de prijs van sommige dingen daar beter zijn dan bij aquatuning koop ik daar ook wat spullen.

Het reservoir kan inderdaad véél goedkoper, maar dat doe ik puur om de looks. ik vind zo'n reservoir echt chic staan. Zeker omdat ik geen sidewindow neem, en dat m'n reservoir eigenlijk m'n enige indicatie van de waterkoeling is ;)

Rad heb ik ook lang over getwijfeld, en ik ben er nog steeds niet zeker van.
Ik bekijk even wat jullie hier voorstellen van rad en cpu blok.

Wel verwarrend met al die tube diameters waar inch en mm ook nog eens door elkaar gebruikt worden :X
Dat rad is opzich prima, Maar het kan natuurlijk beter, Je zou ook Swiftech MCR320 kunnen nemen.
http://www.aquatuning.nl/...CR320-360mm-Radiator.html Heeft goeie prijs/kwaliteit verhouding. Die duurdere radiator geven iets meer performance, maar dat gaat over 1-2 graden. Je kan ook een bay reservoir nemen als je wilt dat mensen zien dat je waterkoeling hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een bay reservoir staat niet zo chic als deze vind ik, daar heb ik nu wel wat extra geld voor over ;). Tis ook niet zo strikt 300€, errond is prima :p.
Op aanraden heb ik nu de pomp en het reservoir veranderd.

Voor de mensen die geïntereseerd zijn, mijn voorlopige setup ziet er momenteel zo uit:
aquatuning shopping basket

Opmerkingen nog steeds meer dan welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:12:
3/8 = 10mm
1/2 = 12,12.5,13mm
G1/4 = standaard schroefdraad in watercooling parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Conversietabel van veelgebruikte slangmaten

1/8" - 3mm
3/16" - 4.5mm
1/4" - 6mm
5/16" - 8mm
3/8" - 9mm
1/2" - 12.5mm
5/8" - 16mm
3/4" - 20mm

Zo uit de TS, mm meer om minder maakt niet zoveel. :Y)

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rian
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-05 09:42
Voor waterkoeling zou ik niet bij salland gaan shoppen. Van wat ik begrepen heb loop je het risico dat je ontzettend lang op je spullen moet wachten, levertijden schijnen vaak flink uit te lopen m.b.t. waterkoeling. Wat dat betreft ben je veel beter af bij aquatuning, goede prijs, alles op voorraad. Geen fratsen, dat scheelt 8)

Uit nieuwschierigheid, waar ga je de kraantjes voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat kraantje ga ik via een stukje darm aansluiten op m'n reservoir.
Op die manier kan ik oud water eraf laten en nieuw water erop steken.
Ik had eerst geopteerd voor een fillport, maar die moet dan in de behuizing komen en ik had me voorgenomen deze keer géén gaten in m'n behuizing te maken :+

Ik zal inderdaad best alles bij één winkel bestellen van waterkoeling.
PC onderdelen bestel ik wel bij salland, voor zover ik weet was dit de goedkoopste die ik gevonden heb (scheelt al heel wat tegenover België :9)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2009 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:49

Darkasantion

Just keep swimming!

Goed, na ruim een jaar denk ik erover om mijn trouwe Swiftech Apogee GT te gaan vervangen. Reden is eigenlijk gewoon dat ik nog lagere temps en hogere OC wil, en omdat ik misschien de overstap van Q6700 naar Q9550 maak en dan ook gewoon de koeling mee wil upgraden.
Wat is dan het allerbeste waterkoelingsblok voor socket 775 voor een quadcore? Swiftech Apogee GTZ? Of de Innovatek G-Flow? Of nog een andere? Ik maak gebruik van een 360 rad en een Liang DDC 12v Pro als pomp.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Darkasantion schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:31:
Goed, na ruim een jaar denk ik erover om mijn trouwe Swiftech Apogee GT te gaan vervangen. Reden is eigenlijk gewoon dat ik nog lagere temps en hogere OC wil, en omdat ik misschien de overstap van Q6700 naar Q9550 maak en dan ook gewoon de koeling mee wil upgraden.
Wat is dan het allerbeste waterkoelingsblok voor socket 775 voor een quadcore? Swiftech Apogee GTZ? Of de Innovatek G-Flow? Of nog een andere? Ik maak gebruik van een 360 rad en een Liang DDC 12v Pro als pomp.
Watercool Heatkiller 3.0, als je meedere blokken hebt. Koolance 350 als je alleen cpu doet. Maar die blokken zijn best duur. EK Supreme LT is stuk goedkoper en zit er heel dicht bij. Kijk op xtremesystems.org voor meer informatie wat beste blokken nu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Als ik naar dit topic kijk:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=206712
Dan is de EK Supreme het beste, en de Swifttech Apogee GTZ is 5e. Ik zie nergens de Watercooler HK3 genoemd, dus heb jij daar toevallig een topic van? Ander topic zegt weer dat de GTZ heel klein beetje beter is dan de EK. En van de Koolance, welke versie moet ik hebben? AC of AT versie?

EK blok is het goedkoopste, dan komt de Watercool, dan de Swiftech, gevolg door de Koolance.

Ik zit dus eigenlijk tussen de Swiftech en EK blok, Koolance valt af omdat ik 2 blokken in mijn loop heb, en Watercool kan ik geen gegevens over vinden. De Swiftech heeft ook een nozzle, moet die wel of niet weg met een quadcore? Sorry als ik wat veel vragen stel, maar wik het gewoon duidelijk hebben

[ Voor 10% gewijzigd door Darkasantion op 14-06-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Darkasantion schreef op zondag 14 juni 2009 @ 21:07:
Als ik naar dit topic kijk:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=206712
Dan is de EK Supreme het beste, en de Swifttech Apogee GTZ is 5e. Ik zie nergens de Watercooler HK3 genoemd, dus heb jij daar toevallig een topic van? Ander topic zegt weer dat de GTZ heel klein beetje beter is dan de EK. En van de Koolance, welke versie moet ik hebben? AC of AT versie?

EK blok is het goedkoopste, dan komt de Watercool, dan de Swiftech, gevolg door de Koolance.

Ik zit dus eigenlijk tussen de Swiftech en EK blok, Koolance valt af omdat ik 2 blokken in mijn loop heb, en Watercool kan ik geen gegevens over vinden. De Swiftech heeft ook een nozzle, moet die wel of niet weg met een quadcore? Sorry als ik wat veel vragen stel, maar wik het gewoon duidelijk hebben
Oordeel zelf, had ik al eerder gepost:

Must read topic op XtremeSystems. Een 20 tal waterblokken en hun flow/performance op het i7 platform.

Afbeeldingslocatie: http://img3.abload.de/img/tempblocksmipu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img3.abload.de/img/flowblocks8iu8.jpg

bron: http://www.xtremesystems....php?p=3797691&postcount=1

Watercool HK 3,0 is gewoon het beste block, maar kost dan ook 65 euro. Een heel goed alternatief is de LT van EK. kost je 35 euro en de prestaties zijn voortreffelijk! :)

Als je zoekt op het Liquid Cooling sub- forum van Xtreme naar Watercool HK 3.0 kom je echt zat info tegen over dit block

[ Voor 16% gewijzigd door Demon_Eyez op 14-06-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Zo zeg, die HK 3 is echt gruwelijk goed! Ik win dan even een graad of 6~7 vergeleken met mijn huidge blok. Als niet meer! Dankje voor de link, maakt het een stuk duidelijker voor mij :) .

Ik ga gewoon voor de HK 3 met copperen bovenkant, vind hem erg mooi, en als we dan toch de blokken gaan vervangen wil ik ook gewoon het beste hebben in mijn PC. En het ziet er ook nog erg goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog enkele vraagjes.
Moeten de fan's op een rad van binnen naar buiten blazen of van buiten naar binnen ?
Meningen die ik hierover vond zijn verdeeld. Alsook over het gebruik van teflon op de schroefdraden.. aan te raden of niet ?

Voor een VGA w/c, is het best een volledige cover te doen of kan het voldoen met enkel een GPU block samen met ramsinkjes op het geheugen ? (hoeveel zitten er op een GTX260, 8? 14 dus)
Ik denk namelijk dat ik maar meteen mijn grafische kaart mee op waterkoeling zet.

thx !

edit:
GTX260 heeft 14 ramchips ipv 8

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Ik kan het verkeerd hebben, maar volgens mij was het het beste om de fans de lucht door de radiator te laten zuigen, omdat het punt waarop geen lucht bewoog, ivm middenpunt fan, dan het kleinste was.

Teflon heb ik geen idee over, sorry

Als je niet aan de OC gaat, is een enkel blokje+ ram sinks meestal we voldoende, maar dan moet je wel even kijken of er nog andere onderdelen zijn die moeten gekoeld worden op de VGA, zoals bijvoorbeeld voltage en stroomregolators, die kunnen soms erg warm worden en hebben dan extra koeling nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 00:26:
Ik heb nog enkele vraagjes.
Moeten de fan's op een rad van binnen naar buiten blazen of van buiten naar binnen ?
Meningen die ik hierover vond zijn verdeeld. Alsook over het gebruik van teflon op de schroefdraden.. aan te raden of niet ?

Voor een VGA w/c, is het best een volledige cover te doen of kan het voldoen met enkel een GPU block samen met ramsinkjes op het geheugen ? (hoeveel zitten er op een GTX260, 8 ?)
Ik denk namelijk dat ik maar meteen mijn grafische kaart mee op waterkoeling zet.

thx !
Het beste is de fans laten zuigen, en het beste is verse lucht van buiten kast dan door je rad laten zuigen.
Met zuigen heb je niet zo last van die dooie plek die je wel hebt met blazen, wil je toch gaan blazen kan je beste shroud kopen. Je kan ook blazen en zuigen push/pull setup dat werkt nog wat beter, maar zorgt ook voor meer herrie. Beste is natuurlijk full cover, ik heb geen ervaringen met gpu blokjes op de GTX260.

[ Voor 5% gewijzigd door Zenix op 15-06-2009 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali_van_G
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-09 15:17
weet je het zeker dat je de fans beter kan laten zuigen? ik dacht altijd dat blazen beter was.

interessant linkje: http://martin.skinneelabs...hroud-Testing-Review.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Daar komt idd duidelijk naar voren dat het heel erg ligt aan wat voor fan je gebruikt en of dat met of zonder schroud is... Je kan helemaal niet zeggen pull is beter of push is beter

bottom line:
Push Vs Pull - This depends on fan speed/power. The high speed fans at 2000RPM with a 38mm fan thickness provided the best performance in a push condition. The slow speed fans with 1350RPM with a 25mm fan thickness provided the best performance in a pull condition. I would estimate that performance line is likely to cross in the 1500-1700RPM range where they are equal. So.... slow speed = pull, high speed = push, medium speed = it doesn't really matter.

Verder heb je dan ook nog rekening te houden met wat voor rad je gebruikt en hoeveel fins per inch ze zijn, een high density rad zoals een Black Ice Xtreme of een low density rad zoals Feser.

Ik heb zelf een 3x140mm pull op m'n Feser Monstra zitten, en een 2x120mm push/pull met schroud op m'n Black Ice Xtreme rad. Maar push/pull maakt een behoorlijk herrie zeker op 12v, ondanks dat het vier papst fans zijn, zelfs op 7v maakt het nog aardig wat geluid, draai ik met alleen pull, dan is het redelijk still.

[ Voor 27% gewijzigd door Demon_Eyez op 16-06-2009 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Laatst online: 10-04 20:09
ik heb een kandalf lcs. Ik weet dat het een kant en klaar systeem is.

Ik wil de 3 fans wie voor in de deur zitten voor de radiateur vervangen door wat betere. Welke zijn aan te raden.
Het betreft 12 cm fans. Heb al wel rondgekeken op site maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

En is het aan te raden om een fancontroller aan te schaffen of gewoon continu op 1 snelheid te laten lopen.

Ik hoop dat zon kastje wat je in de kast bouwt een fancontroller heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

B-BRAIN schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:00:
ik heb een kandalf lcs. Ik weet dat het een kant en klaar systeem is.

Ik wil de 3 fans wie voor in de deur zitten voor de radiateur vervangen door wat betere. Welke zijn aan te raden.
Het betreft 12 cm fans. Heb al wel rondgekeken op site maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

En is het aan te raden om een fancontroller aan te schaffen of gewoon continu op 1 snelheid te laten lopen.

Ik hoop dat zon kastje wat je in de kast bouwt een fancontroller heet.
Wat wil je? stille fans, minder performance. Herrie fans, veel performance.
Of de tussenweg medium fans?
Ja fancontroller is zo n kastje. Maar hele stille fans kan je gewoon hele tijd op fullspeed draaien vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
de tussenweg. wil geen straaljager in de kamer.

zit nu 3x 1300 rpm in. Heeft het nut om naar een hoger rpm te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

B-BRAIN schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:12:
de tussenweg. wil geen straaljager in de kamer.

zit nu 3x 1300 rpm in. Heeft het nut om naar een hoger rpm te gaan.
1300rpm zijn eigenlijk medium speed fans. Welk merk heb je nu? Je kan wel fancontroller kopen en ze nog lager laten draaien als je bijvoorbeeld niet gaat gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
de fans zitten er bij gelevert bij de kast. Geen idee wat het merk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

argh.. mn liang ddc-1T is nu echt heel erg hard gaan brommen.. iemand n oplosing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Ik heb nu zelf deze rad:
Black ICE Radiator GT Stealth 360
Hoe goed is deze in vergelijking met de rest? Zit er ook aan te denken de rad te vervangen als dit veel verschil maakt. Ik heb medium speed fans die de lucht erdoor zuigen. Wat is dan de allerbeste 360 rad? Of waar kan ik dat onderbouwd vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Ik kan je nu al vertellen dat Black ICE rad's het beste presteren met High speed fans, daar zijn die rad voor gemaakt. Black ICE rad hebben de meeste fins per inch, dus hebben ook de meeste luchtweerstand. Feser en XSPC rad's presteren prima met medium en low speeds fan :)

Ik zou als je geen high speeds fan gaat gebruiken een rad nemen dat geschikt is voor medium tot low speed.

Hier heb je wel wat aan denk: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=226445

en deze ook: http://www.dexgo.com/inde...hp&rubrik=Hardware&id=355

[ Voor 8% gewijzigd door Demon_Eyez op 18-06-2009 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waterkoeling n00b hier, ik wil graag dit setje kopen:

240er Komplettset Eheim Plexi S. 775 € 109,99 setje.

Volgens mij behoeft geen enkel andere toevoeging om er gelijk mee aan de slag te kunnen (Heb nog Arctic Ceramique liggen)

Echter, MagiCool 240 rad, ik heb een beetje het idee gekregen dat MagiCool de instap waterkoel spullen zijn, is dit voldoende voor een Q9550 overklokken richting 1,4 volt?

En wat is het materiaal ik had begrepen dat verschillende soorten metaal elkaar "opeten/aantasten" en dus slopen, welke materialen zijn hier in gebruikt en is dit toekomst proof? Ofwel is de pomp sterk genoeg voor mogelijk later een 2e 240 rad.

Dus in het kort & simpel:
  • Hoe is de kwaliteit van dit setje?
  • Wat is het gebruikte materiaal/metaal?
  • Kan dit een Intel Core 2 Quad Q9550 goed/zeer goed koelen?
  • Kan de pomp/set later nog een 2e Magicool SLIM DUAL 240 Radiator aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Ik zat fout, de fans draaien op 1800 RPM, en zijn dus high speed fans. Dan is mijn rad inderdaad een van de beteren en zou ik max ~0.5 graad winnen bij het vervangen van de rad. Niet doen dus.

Maar kijkend naar die review, is een push/pull setup misschien wel een optie, als het redelijk stil is, dat dan weer wel, ik zou ermee heel wat warmte meer kwijt kunnen, omdat ik een erg hoge dichtheid heb van koelvinnen. Wat ik nooit geweten heb :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Push/pull met een high density rad en je fans @ 1800 RPM is NIET stil, ook niet redelijk... gewoon herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Ook als de fans "maar" 22 db zijn? Vind ze erg stil, vandaar dat ik het overweeg om push/pull te gaan.
En anders misschien de push op 12v en pull 7op v of omgedraaid, Helpen ze elkaar, maar geen erge herrie. OF werkt dat juist niet zoals ik dat nu bedenk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Nu online
Darkasantion schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:29:
... OF werkt dat juist niet zoals ik dat nu bedenk?
Ik denk dat ze elkaar dan niet echt zullen helpen. Er is dan 1 fan die fucht wil verplaatsen die niet aangevoerd/afgevoerd wordt. En kijk eerst maar eens of je wel push-pull nodig hebt, want het maakt altijd meer geluid dan enkele fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkasantion schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:29:
Ook als de fans "maar" 22 db zijn? Vind ze erg stil, vandaar dat ik het overweeg om push/pull te gaan.
En anders misschien de push op 12v en pull 7op v of omgedraaid, Helpen ze elkaar, maar geen erge herrie. OF werkt dat juist niet zoals ik dat nu bedenk?
volgens mij is het niet de fan zelf die het geluid maakt, maar de lucht die zich door de finnen van je rad verplaatst. Doordat ze nét zo dicht op elkaar staan maakt dat wel meer geluid dan je fan denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

ik vind 1200 rpm eigenlijk al te luid, op 7v zijn ze wel goed (800-900 rpm) ik heb dan wel n dunne rad (vinnenbreedte is maar 25mm ofzo) dus lekker stil. en het meeste geluid is toch echt wel de hum van de motoren van de pomp, fans en hdd's, kom je gewoon niet onderuit, behalve als je iets bouwt met n ssd, passieve waterkoeling (ook zonder pomp) of heatpipekoeling, en das allemaal veel te ingewikkeld eigenlijk..

veel vervelender is mijn oude pc die ik aan mn huisgenoot heb verkocht, die blaast nogal hard, als ie het te warm heeft, gooit ie de casefan op 4000 rpm, ipv 1200, en dat hoor ik zo'n beetje door de muur heen als het stil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 18:56:
[...]

volgens mij is het niet de fan zelf die het geluid maakt, maar de lucht die zich door de finnen van je rad verplaatst. Doordat ze nét zo dicht op elkaar staan maakt dat wel meer geluid dan je fan denk ik :P
jij snapt hem! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het dan niet zo dat:

Radiator direct met fan = meer herrie
Radiator, shroud, fan = minder herrie

Zit namelijk te denken aan een eigen soort shroud systeem ala:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/21c7e9u.jpg

Met acryl spul beetje buigen en dan M4 boutjes met afstandsbusjes.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2009 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:17:
Is het dan niet zo dat:

Radiator direct met fan = meer herrie
Radiator, shroud, fan = minder herrie

Zit namelijk te denken aan een eigen soort shroud systeem ala:

[afbeelding]

Met acryl spul beetje buigen en dan M4 boutjes met afstandsbusjes.
Met zuigen maakt het niet zoveel uit kwa lawaai. Met blazen, maakt het voor geluid wel wat uit. Want lucht door een rad heen drukken, maakt meer lawaai. Je kan trouwens zelf een shroud maken van 2 kapotte 120mm fans bijvoorbeeld en dan de motor eruit halen dan heb je ook een shroud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn waterkoeling plannen zijn voorlopig uitgesteld, huidige Q9550 C1 blijft onder de 60 °C @ 1,225v met een Mugen (push-pin met ietsje speling), waarschijnlijk binnenkort over op een Q9550 E0 voor een vrienden prijsje en dan een Mugen 2 (backplate _/-\o_)

Mocht die niet onder de 65°C @ 4 GHz te krijgen zijn ga ik weer verder kijken/denken aan waterkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
Vraagje wat is beter?? een Black Ice GT Xtreme - 360 of een ThermoChill PA120.3 - 360 (15mm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Hallo waterkoelers :)
Ik zat eraan te denken om ook eens aan waterkoeling te beginnen. Omdat ik mijn setup het liefst intern wil, zat ik te denken aan deze onderdelen: Thermaltake Aquabay, Alphacool CPU blok en een goedkope pomp met res: Eheim 1048. Hiermee wil ik graag beginnen. Budget is erg belangrijk voor mij. Misschien dat ik in de toekomst uit ga breiden en er bijvoorbeeld ook nog mijn GPU mee ga koelen, maar dat weet ik nog niet.
Gaat dit zomaar passen op elkaar?
Ik weet niet of dit verschillende metalen zijn i.v.m. aantasting e.d.?
En S939 koelers zijn identiek aan AM2 koelers, toch?
En geeft dit een beetje prestatie? Ik heb nu een stock koeler van mijn 3800+ X2 en die loopt nu richting de 60+ met 250FSB en binnenkort krijg ik een tray versie van een 9950BE, dus dan zal deze koeler niet meer voldoen.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

TKing schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:50:
Hallo waterkoelers :)
Ik zat eraan te denken om ook eens aan waterkoeling te beginnen. Omdat ik mijn setup het liefst intern wil, zat ik te denken aan deze onderdelen: Thermaltake Aquabay, Alphacool CPU blok en een goedkope pomp met res: Eheim 1048. Hiermee wil ik graag beginnen. Budget is erg belangrijk voor mij. Misschien dat ik in de toekomst uit ga breiden en er bijvoorbeeld ook nog mijn GPU mee ga koelen, maar dat weet ik nog niet.
Gaat dit zomaar passen op elkaar?
Ik weet niet of dit verschillende metalen zijn i.v.m. aantasting e.d.?
En S939 koelers zijn identiek aan AM2 koelers, toch?
En geeft dit een beetje prestatie? Ik heb nu een stock koeler van mijn 3800+ X2 en die loopt nu richting de 60+ met 250FSB en binnenkort krijg ik een tray versie van een 9950BE, dus dan zal deze koeler niet meer voldoen.
Nee, dat zal niet echt veel betere presteren dan goeie luchtkoeling, zelfs minder denk ik. Slechte radiator, cpu blok dat ook niet echt goed is volgens mij. Pomp is wel ok voor budget setup maar ook niet krachtig. En rad lijkt allu te zijn, dat gaat inderdaad niet zo goed samen met koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Dan houd ik het lekker bij luchtkoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-10 16:33
Ik ben de laatste tijd toch ook serieus gaan kijken naar waterkoeling.
Na veel inlezen en samenstellen van sets toch maar een beetje definitief lijstje gemaakt.
dit alles moet een core i7 920 gaan koelen die overgeklokt gaat worden tot 3.6~3.8 ghz, het liefst op stock voltages.

swiftech mcp350 met xspc reservoir top
eheim 1048 + innovatek res
ek surpreme lt
xspc rs360 met 3x yate loons

moest een beetje aan het budget schaven helaas, maar een eheim 1048 moet meer dan genoeg zijn voor alleen de cpu
hoe veel beter zou dit koelen dan een prolimatech megahalems of een TRUE

[ Voor 14% gewijzigd door maxietheboss op 03-07-2009 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

toch wel n aantal graden koeler, als het blok goed zit enzo (regel een backplate, echt!) heb je bijna 3 voud aan koeloppervlak tov. een TRUE, dus je zult echt wel lagere temps halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-10 16:33
AlexanderB schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 21:35:
toch wel n aantal graden koeler, als het blok goed zit enzo (regel een backplate, echt!) heb je bijna 3 voud aan koeloppervlak tov. een TRUE, dus je zult echt wel lagere temps halen.
maar zit je dan in het gebied van 1-3 graden koeler of echt 7-10 graden, je kan het natuurlijk nooit precies zeggen maar een ruwe schatting.
Ik vind zelf voor 1-3 graden minder 215 euro neerleggen aan de hoge kant, maar het staat wel ontzettend tof in een cosmos s met window

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
Dag mensen,

Ik heb de volgende hardware

EVGA nVidia 780i SLi bordje
Q6600
2x XFX 8800GTS 512MB (G92) in SLi
4x 1GB OCZ ReaperX 1066MHz DDRII

in een Cosmos 1000 zitten

en zit er zwaar over te twijfelen om WC setje aan te schaffen.
graag wil ik dan de radiator buiten de kast hebben hangen, maar dat is nog niet zo mijn probleem.

Welke GPU block's kan ik het beste gebruiken (voor SLi, en waarbij het geheugen ook goed gekoeld wordt)
en wat kan ik het beste om mn Mobo te koelen (zijn hier alternatieve WC blocks voor?)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van plan om een crossfire opstelling te gaan kopen (BBG)
heb nu de zalman resarator 1 plus met fan, echter wil ik in mijn nieuwe systeem de 2 videokaarten XFX 4870 waterkoelen. (ivm herrie) kan dat met dit setje? en hoe sluit ik die dan aan? met een T stuk, of gewoon in serie?

edit: TS ff gelezen :o |:( |:( , heb ik nog steeds een vraag, passen de 2 videokaarten met weaterkoeling in de crosfireopstelling? en welke zalman koeler past op de 4870

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2009 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

In de TS staat dat je T-stukken moet vermijden i.v.m. ongelooflijk veel flowverlies. Ik heb echter geen idee :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
@wilcoh
Waarom zalman neem toch onmiddellijk een goed merk dat alles op de kaartje mee koelt. Zoals de swiftech mcw60-4870. Heel goed WC blockje voor de 4870-4890.
En als je niet alles gekoelt wilt hebben dan neem je de goedkopere mcw60-R. Die koelt alleen de core.

[ Voor 23% gewijzigd door PRaGA88 op 05-07-2009 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PRaGA88 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 00:15:
@wilcoh
Waarom zalman neem toch onmiddellijk een goed merk dat alles op de kaartje mee koelt. Zoals de swiftech mcw60-4870. Heel goed WC blockje voor de 4870-4890.
En als je niet alles gekoelt wilt hebben dan neem je de goedkopere mcw60-R. Die koelt alleen de core.
wel, omdat ik de zalman resarator thuis al een jaar of 3 heb staan, en om die nu weg te gooien en weer 2-300 euro te investeren in een wc. beetje zonde. ik lees uit je reactie dat er wel een oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Nu online
welke zalman koeler past op de 4870
Waarom persé een zalman koeler? Als je een ander blok kunt vinden van hetzelfde materiaal van binnen als je zalman blok(ken) is het toch ook goed? Ik geloof ook niet dat zalman full-covers heeft voor ati, dus dan zou CF wel eens krap kunnen worden. Wel eventjes uitzoeken of je pomp dat aankan qua flowvermindering. En ik heb ook geen idee of de Resorator dat wel trekt qua temp. Zo niet, dan kun je natuurlijk altijd nog 1 of twee 12cm rads ik je case bijplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste medetweakers,

ik heb mezelf verdiept in waterkoeling nu kwam ik tot dit leuk begin setje samen gesteld door te kijken naar verschillende forums en resultaten ervan:

EK-Supreme LT - Acetal (775 - 1366) €34,95
EK-Backplate CPU LGA 775 €4,49
Feser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - ACID GREEN 2 x €7,90
Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting €84,99
13MM (1/2) EK High Flow Fitting - G1/4 6 X €2,34 = €14,04
Swiftech MCR320 360 Radiator €59,99
Scythe 120MM Slip Stream 1900RPM 6 X €7,95 = €23,85

Kunnen jullie mij nog tips of aanmerkingen geven.

Alvast bedankt

Analiser22

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2009 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 22:02:
Beste medetweakers,

ik heb mezelf verdiept in waterkoeling nu kwam ik tot dit leuk begin setje samen gesteld door te kijken naar verschillende forums en resultaten ervan:

EK-Supreme LT - Acetal (775 - 1366) €34,95

EK-Backplate CPU LGA 775 €4,49

Tygon R3603 - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - Clear €12,01

Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting €84,99

13MM (1/2) EK High Flow Fitting - G1/4 6 X €2,34 = €14,04

Swiftech MCR320 360 Radiator €59,99

Scythe 120MM Slip Stream 1900RPM 6 X €7,95 = €23,85

Kunnen jullie mij nog tips of aanmerkingen geven.

Alvast bedankt

Analiser22
Hoeveel meter slang is dat? Lijkt 1 meter, ik neem aan dat je wel 2 meter neemt.
Tygon slang is best duur, je zou ook masterkleer/feser kunnen nemen met kleurtje.
En ik zie geen slangklemmem, hoeft niet. Je kan ook goed tie-wraps gebruiken. Voor de rest prima set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zenix schreef op zondag 05 juli 2009 @ 23:54:
[...]

Hoeveel meter slang is dat? Lijkt 1 meter, ik neem aan dat je wel 2 meter neemt.
Tygon slang is best duur, je zou ook masterkleer/feser kunnen nemen met kleurtje.
En ik zie geen slangklemmem, hoeft niet. Je kan ook goed tie-wraps gebruiken. Voor de rest prima set.
voor de rest geen Feser One Cooling Fluid - UV ACID GREEN of uv lamp ivm bactieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

mijn setup gebruikt op n paar cm na de hele 2 meter slang, nja, tis natuurlijk niet de meest korte loop mogelijk, maar beter houd je wat slang over dan dat je net te kort komt en 2x verzendkosten betaalt om dat laatste beetje bij te bestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 00:11:
[...]

voor de rest geen Feser One Cooling Fluid - UV ACID GREEN of uv lamp ivm bactieren
Slangen die uv reactive zijn zorgen niet voor bacteriën hoor :) Dat bedoelde ik, ik ben geen voorstander van water kopen met een kleur. Dat is namelijk niet zo duurzaam. Beste is puur gedestilleerd water met zilver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Feser One met corrosion blocker is een prima makkelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Edmin schreef op maandag 06 juli 2009 @ 00:40:
Feser One met corrosion blocker is een prima makkelijke oplossing.
Als je Feser one koelvloeistof hebt, met uitzondering van ultra pure water. Hoef je geen corrosion blocker toe te voegen. Zilver met gedestilleerd water is de beste combo als je zonder problemen lang wilt draaien. Je hebt dan geen troep tegen corrosie of algen in je setup nodig. Maar als je persee UV water wilt hebben, dan is feser wel de beste optie.

[ Voor 7% gewijzigd door Zenix op 06-07-2009 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik doelde dan ook op Ulra Pure :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

100 ml autokoelvloeistof, klein beetje kleurstof en 0.7 liter destilled water is anders ook n prima combo in mijn loop. en koelvloeistof molt de algen enzo ook wel, plus zorgt voor anti-corrosie, en betere koeleigenschappen. (verlaagt afaik de oppervlaktespanning van het water, stroomt dus beter langs de vinnen van de waterblocks, puur gedestilleerd water vormde bij mij bolletjes op tafel, de koelvloeistof in mn loop loopt helemaal uit tot vlakke plasjes.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dus ik zou met die Feser Aqua - Ultra Pure Water niet de Feser Base - FB - Corrosion Blocker nodig hebben of wel? sorry nogal noob met waterkoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 01:22:
Oke dus ik zou met die Feser Aqua - Ultra Pure Water niet de Feser Base - FB - Corrosion Blocker nodig hebben of wel? sorry nogal noob met waterkoeling
Met die juist wel, beetje autokoelvloeistof voldoet ook prima zoals AlexanderB ook al zei. Het goedkoopste en wat ook prima is, gewoon gedestilleerd water uit supermarkt met beetje autokoelvloeistof.

[ Voor 13% gewijzigd door Zenix op 06-07-2009 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
AlexanderB schreef op maandag 06 juli 2009 @ 01:14:
100 ml autokoelvloeistof, klein beetje kleurstof en 0.7 liter destilled water is anders ook n prima combo in mijn loop. en koelvloeistof molt de algen enzo ook wel, plus zorgt voor anti-corrosie, en betere koeleigenschappen. (verlaagt afaik de oppervlaktespanning van het water, stroomt dus beter langs de vinnen van de waterblocks, puur gedestilleerd water vormde bij mij bolletjes op tafel, de koelvloeistof in mn loop loopt helemaal uit tot vlakke plasjes.)
Maar kan je eigenlijk ook puur auto koelvloeistof er in doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Dat koelt minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Mogelijk ga ik deze zomervakantie ook een wc set aanschaffen ik heb alvast wat rond gekeken en dit is er uitgekomen eerst geef ik even mijn systeem specificaties:

BehuizingAntec 900 (Met cable management maar geen versie2)
MoederbordGigabyte EP45-DS3R kan ik hier de EK NB/SB 5 opzetten?
CPUntel E8400 @ 4.5 ghz is het plan (draait nu 4.0 ghz op 1.23 volt op 8 x 500 = 2000FSB)
RAMCorsair Dominator DDR2 1066 @ 1:1 1000 @ 5-5-5-15 w/ turbo on (4 x 1 gb)
GPUGainward HD4850 'Goldensample' 512mb @ 700/1100
HarddiskSamsung Spinpoint 640GB F1
Zelf had ik dit in gedachten:

CPU-watercoolblockEK-Supreme LT - Acetal (775 - 1366)34,95
Chipset-watercoolblockEK-NB/SB 5 - Acetal33,95
RadiatorSwiftech MCR220-QP-K 240 Radiator49,95
WaterpompLaing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting84,95
CPU BackplateEK-Backplate CPU LGA 7754,49
SlangenFeser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - CLEAR / BLUE15,80 (2x 1)
Totale kosten: 224.09

Extra benodigheden:
13MM (1/2) EK High Flow Fitting - G1/4 2,34 x 8 = 18,72
Slangklem 12MM - 20MM (7/16 - 1/2) RVS Zilver 0,99 x 8 = 7,92
Feser One Cooling Fluid - UV BLUE 11,95

Zal dit mijn cpu en mobo onder de 50 graden houden ? ook bij 9 x 500?
Kan ik eventueel ook een goedkopere pomp nemen en toch nog geschikt houden voor toekomstige uitbreidingen?

[ Voor 62% gewijzigd door thijssie op 06-07-2009 19:13 ]

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
Ik denk niet dat het minder goed koelt, ik denk eerder dat het dan te dik is en de flow te fel vertraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

neuh, dat autospul is net zo dun als water, maar ik denk dat de pomp enzo t niet zo fijn vinden puur. groter bezwaar is het aandeel alcohol en andere stoffen dan water, die koelen allmaal n stuk minder dan water, niet echt optimaal dus.
beter gewoon water dr bij doen dus. zo'n fles autospul gaat enorm lang mee, dus voor die paar euro dat ie kost geen probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crahsystor schreef op zondag 05 juli 2009 @ 09:32:
[...]

Waarom persé een zalman koeler? Als je een ander blok kunt vinden van hetzelfde materiaal van binnen als je zalman blok(ken) is het toch ook goed? Ik geloof ook niet dat zalman full-covers heeft voor ati, dus dan zou CF wel eens krap kunnen worden. Wel eventjes uitzoeken of je pomp dat aankan qua flowvermindering. En ik heb ook geen idee of de Resorator dat wel trekt qua temp. Zo niet, dan kun je natuurlijk altijd nog 1 of twee 12cm rads ik je case bijplaatsen.
Ok je overtuigd me, ik kan natuurlijk gewoon een ander merk blokjes gebruiken, Hebben jullie dan nog tips waarik verloopjes kan kopen? mijn huidige slangen ( en resarator) zijn 1/2" ( oftewel 8 mm binnenmaat, aansluitingmaat op reserator weet ik niet ) en de swifttech mcw60 4870 is 3/8".

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2009 04:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-09 23:01

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:57:
Een bay reservoir staat niet zo chic als deze vind ik, daar heb ik nu wel wat extra geld voor over ;). Tis ook niet zo strikt 300€, errond is prima :p.
Op aanraden heb ik nu de pomp en het reservoir veranderd.

Voor de mensen die geïntereseerd zijn, mijn voorlopige setup ziet er momenteel zo uit:
aquatuning shopping basket

Opmerkingen nog steeds meer dan welkom.
Ik zou de Arctic Silver 5 vervangen door Arctic MX-2 (of MX-3 als die leverbaar is) AS5 werkt vooral goed bij hoge temperaturen, maar heeft een zo gehete curing tijd. MX-2 is vaak 1 á 2 graden koeler dan AS5, heeft geen curing tijd en is ook nog eens niet geleidend en veel makkelijker aan te brengen(minder taai)

De fans zou ik vervangen door de Noctua P.12 en deze dan met een shroud(al dan niet zelf gemaakt) in Pull zetten, scheelt weer een paar graden en is duidelijk stiller.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali_van_G
Ik heb een liang DDC-1 gemod naar plus en ik vroeg me af of het ook mogelijk is om de pomp op de kop, dus met de input naar beneden te laten functioneren.

Dit vraag ik me af omdat het mogelijk een oplossing is voor het monteren in mijn kast omdat ik ruimte te kort kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
  • Laatst online: 14-09 10:04
Sinds gisteren bezig met een groot waterkoeling project. In de tussentijd tegen wat probleempjes aangelopen. Eentje waar ik niet zo een oplossing voor heb is een lek op de Magicool Xtreme 1080 radiator, hij "zweet" nogal hevig op de plaats waar de gaten voor de slangaansluitingen op de radiator zijn gelast.

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_Fi4ZWLGptHI/SlTWJtuI1sI/AAAAAAAAAt4/V-AeFSbzpTc/s512/100_1638.JPG
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_Fi4ZWLGptHI/SlTWKEJtPJI/AAAAAAAAAt8/N4sso12Vh78/s512/100_1641.JPG
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_Fi4ZWLGptHI/SlTWKl5xkuI/AAAAAAAAAuA/58UpCUKE-d4/s512/100_1642.JPG

Hebben jullie een idee hoe ik deze kan dichtmaken, of is een nieuwe kopen de enige oplossing?

Nog een plaatje van het koelinggeheel:

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_Fi4ZWLGptHI/SlTWK3R1WHI/AAAAAAAAAuE/3PpbyDbpMDI/s512/100_1643.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, wat een mooie installaties allemaal xD.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2009 23:10 . Reden: ben eruit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
hoi heb een vraag.

heb een intel 775 q9550 op 3,4 lopen met auto vcore 1,3.

dit brengt met dit hete weer me cpu naar 80/100 graden dus me oc uitgezet nu is die max 70 a 75.

wil iets om me cpu te water koelen verder niks.

is een Zalman Reserator 1 V2 (set) wat?

weet iemand wat voor temps ik hiermee krijg dan op mijn cpu? zit nu een artic freezer op.

of is deze beter? Zalman Reserator XT Black Hybrid Cooling System Watercooling incl. ZM-WB5 CPU Block?

[ Voor 23% gewijzigd door jorisw86 op 14-07-2009 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

70 á 75 graden is veel te warm voor stock. Kijk eerst eens naar je airflow en of je koeler wel goed gemonteerd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-09 10:22
Afgelopen week een kleine lekkage gehad (niks schadelijks ofzo, zat een slangpilaar ietwat los), maar daardoor is er een beetje koelvloeistof weggelekt (feser one). Deze vul ik uiteraard weer bij, maar nou viel mij op dat de slangen (tygon 1/2") behoorlijk dof zijn. Is het aan te raden om de slangen een keer te vervangen? Hij draait al zo'n 2 jaar met deze slangen.

Plaatje ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/2ymw3a1.jpg

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
hij is nu zo rond de 60 idle zonder oc maar het is wel 27 graden op mijn kamer he als de pc aangaat loopt dit op naar zo 29.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali_van_G
slangen zweten water. hierdoor raak je dus water uit je loop kwuit. Daarnaast blijf er kleur uit je water achter in de slagen waardoor ze dof worden. Ik weet niet of dit schadelijk is, maar ik weet wel dat ik dit niet mooi vind waardoor ik ze af en toe vervang. Mijn slangen worden dof groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali_van_G
jorisw86 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:17:
hij is nu zo rond de 60 idle zonder oc maar het is wel 27 graden op mijn kamer he als de pc aangaat loopt dit op naar zo 29.
Welke koeler heb je momenteel op je cpu zitten dan. Weet niet of je het al hebt genoemd, maar zag het zo snel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Follie schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:27:
Afgelopen week een kleine lekkage gehad (niks schadelijks ofzo, zat een slangpilaar ietwat los), maar daardoor is er een beetje koelvloeistof weggelekt (feser one). Deze vul ik uiteraard weer bij, maar nou viel mij op dat de slangen (tygon 1/2") behoorlijk dof zijn. Is het aan te raden om de slangen een keer te vervangen? Hij draait al zo'n 2 jaar met deze slangen.

Plaatje ter illustratie:

[afbeelding]
Ik hoop niet dat je van plan was je pc op die manier aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
Edmin schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:34:
[...]

Ik hoop niet dat je van plan was je pc op die manier aan te zetten?
een artic freezer 7

door dit weer is hij gewoon zo idioot warm.

vroeg me af of die zalman resenator xt wat was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Nee zo ga ik hem uiteraard niet aanzetten :P , maar ik zit dus te twijfelen om m'n slangen te vervangen. Ze zijn dof maargoed dat is zo erg nog niet (niet heel mooi idd ;) ), als het maar niet de koelprestaties beinvloed, wat met eigenlijk ook sterk lijkt. Of weet iemand hier meer over te vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
jorisw86 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 19:21:
hoi heb een vraag.

heb een intel 775 q9550 op 3,4 lopen met auto vcore 1,3.

dit brengt met dit hete weer me cpu naar 80/100 graden dus me oc uitgezet nu is die max 70 a 75.

wil iets om me cpu te water koelen verder niks.

is een Zalman Reserator 1 V2 (set) wat?

weet iemand wat voor temps ik hiermee krijg dan op mijn cpu? zit nu een artic freezer op.

of is deze beter? Zalman Reserator XT Black Hybrid Cooling System Watercooling incl. ZM-WB5 CPU Block?
Hoe zit het verder met de airflow in je behuizing Joris? Als je Artic Freezer de warmte van je CPU wel goed opneemt maar het dan vervolgens niet meer kwijt kan krijgt je CPU het namelijk alsnog warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Follie schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:17:
Nee zo ga ik hem uiteraard niet aanzetten :P , maar ik zit dus te twijfelen om m'n slangen te vervangen. Ze zijn dof maargoed dat is zo erg nog niet (niet heel mooi idd ;) ), als het maar niet de koelprestaties beinvloed, wat met eigenlijk ook sterk lijkt. Of weet iemand hier meer over te vertellen?
Ik heb geen bron, maar je leest het wel vaker. Het schijnt geen probleem te zijn voor de koeling, maar in de jaarlijkse schoonmaak zou je ze kunnen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
Ja heb ik dus ook, ik heb het hier een daar wel gelezen dat men het doet. Maar of het nou echt nodig is vraag ik me af. Ik denk eigenlijk dat het niks of verwaarloosbaar weinig uitmaakt, ben dus nog steeds aan het twijfelen om te doen :P , toch best een werk namelijk.

Pagina: 1 ... 7 ... 67 Laatste