Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:46
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:48:
Ik vind gewoon waarom de indruk kan zijn gewekt bij lieden, dat dit niet kan...Een prima mod waardoor je vreugde in het computer-gebruik niet tot het zwaarwegend-verhoudings-schaal-elementair-goed tot de flank welke gerekend kan worden tot in oogschouw wel richting afgrond met een bonk...
....

@ Mukkel

Mooi dat het toch nog gelukt is, jammer dat het niet out of the box paste. Zou dus nooit in zo'n ding gaan zagen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024
Hij is nu ingebouwd, maar had van te voren de blokjes eens goed naast elkaar gehouden.
Kaartjes zijn idem, ook de condensatoren zijn gelijk.
Echter bij het 2de blok hebben het "dekseltje" niet zover ingefreesd waardoor de condensatoren niet passen... god weet waarom ze dat gedaan hebben.

Nog een tegevaller is dat ik het verkeerde brugje mee besteld heb (2de hands samen met m'n blok)
M'n mobo PCI-e sloten hebben ipv 1 slot 2 sloten tussenruimte.. oops vergeten.

Ik wilde de SLI kabel ertussen prikken en toen .. shit das waar
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CynkfeQSsDiQf210pcpduzNU/medium.jpg
Zo moest het dus komen... maar helaas 1 slot te krap.

Nu zit het even appie sjapie in m'n PC, omdat ik ook geen haakse fittingen had liggen.
Zij kant kan nu ook niet meer dicht.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dQw5k2EFgQ3ukjnGBnxpHWVa/medium.jpg

Ach het draait voor nu, zal van de week eens een bestelling neerleggen bij highflow en alles netjes afwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-10 20:41
Ah, dus er zit toch schroefdraad in die "link" stukken (dus niet alleen in de "bridge")
Wel slordig van EK dus.....

Ik kwam vandaag een AD van Imprezzion tegen voor een 7970 DCII voor 290 euro, maar ik denk niet dat ik dat ga doen.... waterblokken kosten weer 200 euro oid, plus dus de link onderdelen = 250 oid....
Dus iets van 540 euro om CF op water te kunnen draaien.
An sich wel leuk, maar ik denk dat ik meer baad momenteel heb van een snellere CPU :/
En er gaan al verhalen over een HD 9xxx serie die in september wordt aangekondigd :s
Dus hoe graag ik ook watercooled CF zou draaien, zo bang ben ik ook dat de 9xxx of een duidelijk betere cpu snel uitkomt....

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:32:

Daar word je dus gek van, het block in het yt filmpje komt in de verste verte niet in de buurt van het cvfzblock icm je crosshair zonder Z..Vandaar misschien de snelle vergelijkenis vanaf hier dat het z block totaal verschillend oogt. dan in je yt filmpje..Ik ging dus af op je yt input
Dan is het mij wel duidelijk waar we elkaar niet begrepen.

In het filmpje wordt een Asus Rampage IV Extreme getoond. (Dat is niet eens AMD) Hij zegt er verder bij, dat de werkwijze in wezen voor alle borden hetzelfde is, dus heeft hij niet voor elk bord apart een guide gemaakt.

Ik zelf heb dus een V Formula zonder Z idd.
k dacht een tweaker blij te maken, omdat ik het bord niet meer heb..Probeer ik het wel op mp. Trenner en Borellie stonden op spamlijsten in the usa..Nickchange daardoor..
Ik was direct, na een láng weekend en weinig slaap.Maar t zag er wel even vreemd uit toen ik dre advertenties voorbij had zien komen. En toen je er ineens over begon, leek het er op dat je hem idd probeerde op te dringen, waarik wel snel allert van word moet ik toegeven, Maar je kreeg ineens de indruk dat ik een heel ander mobo had, waarna er niets neer van het hele verhaal klopte. :P

Ik ben eens aan het kijken geweest wat een mobo block, cpu block, rad en pomp me gaan kosten. Het lijkt er op dat ik wel een heel eind kom. Maar dan heb ik de aansluitingen en de controllers nog niet meegerekend, en klein materiaal zoals flow en temp meters, aftapplug, afhankelijk van de plaatsing eventueel met snel koppeling. En dan heb ik rond augustus/september nog een bedrag vrij om de loop compleet te krijgen.

En idd ik las net even mee. en ik ga de temps van de NB zonder waterkoeling niet koel houden. Met de NB 2200 HTLink op 2600.lopen de temperaturen lekker op met de gewone boost functie , die de cpu dan max tot de 4200Ghz trekt. Heb wel wat dingen zelf ingesteld, maar als het niet lekker koelt ga je er ook minder fanatike mee aan de slag.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geeft helemaal niets hoor, bachus blijft hier ook wel eens spoken rond de glazen confronterend gebracht zo s'morgens uit de veren met glasrestanten ozid..

Het kleuren spectrum verwerkt in de layout van de Asus, plus een BIOS waar ik maar niet aan kon wennen, bracht de eerdere wijsbegeerte welke ik had opgedaan met Gigabyte niet evenredig..Vervolgens dacht ik met een UD3 van Gigabyte (waarvan overigens het BIOS heerlijk oogt qua instellingen enz.) de pc bezigheden mezelf hier tot pc enthousiateling te brengen...

Helemaal gedesorienteerd door het gekudt hier (tot lunatic) met en een kast en een tal aan moederborden..Eindelijk staat m'n Lianli weer fijntjes naast me ipv de towerkast van nzxt ed.

Ja, ik had al beklag met vluchtelingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 17:26

Fordox

00101010

godsamme wat leest dat lastig :P

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe m'n best al me verstaanbaar te maken, ga je dit zeggen..Ik word even emotioneel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

het is zeker wel correct nederlands, maar misschien net iets te hoog gegrepen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Zo m'n bestelling is de deur uit.
Dit keer eens rechtstreeks bij EK. Is ook wat goedkoper :)
3 mtr masterkleer (wit), 3slots EK brug en een verse tube MX2 voor onder de 47,- incl verzending.
Had iets goedkoper gekund zonder tracing, maar ja ik wil weten waar het blijft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
mukkel schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 20:50:
Zo m'n bestelling is de deur uit.
Dit keer eens rechtstreeks bij EK. Is ook wat goedkoper :)
3 mtr masterkleer (wit), 3slots EK brug en een verse tube MX2 voor onder de 47,- incl verzending.
Had iets goedkoper gekund zonder tracing, maar ja ik wil weten waar het blijft :P
Misschien maakt het volgende kabinet de verzendkosten wel aftrekbaar. :P

De pricewatch, is wel handig. Maar op het moment dat je alles bij de goedkoopste leverancier wilt halen, ben je met de verzendkosten alsnog een stuk duurder uit. }:|

Ik bekeek net eens wat heat exchangers. Ik denk alleen dat ik niet helemaal vat wat het voor meerwaarde heeft, tenzij het op freon of iets dergelijks werkt. Maar als ik zo hier en daar wat tekeningen zie van hoe het werkt, krijg ik de indruk dat je een loop koelt met een andere loop. En van freon of zo is verder geen sprake. Alleen van twee vloeistoffen die niet dezelfde temperatur hebben. Dat kan dus van alles zijn wat je zoal voor je waterloop gebruikt? En bevinden beide loops zich dan in een zelfde ruimte?

Ja n00b vraag... ik weet het. Er staat in duidelijk Nederlands bij waar het voor is, Maar dat is niet genoeg info... ik kan hierbij alleen nog maar denken aan hoe een koelkast werkt. |:(

Ik ben gister eens globaal gaan bekijken wat ik zo'n beetje kwijt ben aan een waterloop, en ik heb het idee, dat ik rekenig moet houden met toch wel zeker €500,- alles bij elkaar. En dan kan ik met mijn FX8350 geloof ik rekenen op iig 1Ghz extra performance. *Ik zou er haast een buikloop van krijgen.*

Alleen heb ik er dan nog géén SSD's in hangen. Maar één of twee SSD's kan ik na t bouwen van de waterkoeling makkelijker ophoesten. Daarom bouw ik die loop het eerst af, want ik heb er nu pas weer even wat ruimte voor. Ik ben eigenlijk al veel te lang bezig met het bouwen van deze pc, en heb na de GTX6XX de 7XX serie nu ook al zien verschijnen.

En omdat het AMD is, weet ik ff niet goed hoe ik naar de toekomst moet kijken van mijn huidige opstelling. Mijn planning was eigenlijk dat ik een jaar of vier vijf geen andere pc wilde bouwen. Dat beeld wordt al minder realistisch. Maar de waterkoeling uitstellen tot een volgende pc zou zonde zijn voor dit mobo. Dus ja...wat is wijsheid?

[ Voor 30% gewijzigd door Phaerion op 04-07-2013 04:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik zie het nut van Heat Exchangers ook eigenlijk niet in :/
Je zou theoretisch sterker kunnen koelen, door een sterkere koeler eraan te hangen, maar dan zou je de slangen net zo goed gelijk door kunnen trekken naar de pc zelf....

Offtopic (more or less)
Mensen ik zit een beetje met een "probleem".....
Ik wil eigenlijk graag mijn CPU upgraden van een 1090T. Ik dacht eerst te wachten op Steam Roller (AMD's nieuwe architectuur), maar die laat mogelijk nog tot 2014 op zich wachten en dan is het ook nog niet bekend hoe deze zal presteren...

De 3770K ziet er leuk uit en kan onder WC ook leuk overclocken (en makkelijk), maar heeft wel een mogelijke limitatie voor de PCI-e lanes als je in CF/SLI gaat en de potentiele overclock is lager dan SB door gebruik van slechte TIM in de CPU...

De 39x0K heeft (als het goed is) de problemen van de 3770K niet, maar is veel duurder en presteert soms minder met single gpu taken, maar wint bijna altijd met multi-threaded cpu taken (renderen etc.)

De 4770K presteert maar iets beter dan de 3770K en overklokt lager. Ze zijn ook duurder etc.

De AMD 8350 is ook alweer een jaar oud maar kan met Intel meekomen met zwaar multi-threaded taken, maar single core prestaties zijn slechter en ze verbruiken meer energie ( wordt gezegd), dus games doen het iets slechter en bepaalde taken gaan iets trager.

Als ik nog een maand wacht kan ik een 39x0K + MoBo kopen, dus ik zet dit ook op de mogelijkheden.

Ik vraag het hier maar, want hier zitten mensen met Intel, AMD, Nvidia in verschillende samenstellingen en ik heb niet de indruk dat er echt fanboys zijn.
En bovenal, er wordt hier op waterkoeling gedraaid.

Dus, wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft je vraag ook iets met WC te maken? Meest logische keuze blijft de FX8350 denk ik zo maar dat ligt aan je budget en wensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Een Heat exchanger werkt door middel van een TEC.
een TEC is een elektrisch component dat warmte onttrekt aan de ene kant en het door drukt naar de andere kant.
de ene kant wordt dus heel koud, en de andere kant heel warm.
met de ene kant koel je de loop van je cpu, en de andere kant koel je dan met een andere externe loop die de warmte afvoert naar een rad.

nadeel hiervan is dat ze energie slurpen en dat je last kan krijgen van condens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Als je een AMD-tje lekker klokt kom je wel mee hoor in de games en applicaties.
Grafisch ligt al de druk toch bij je GPU.

Beter een iets "mindere" CPU en een krachtige GPU Tenminste als het een gamebak moet worden.
Ga je 3D renderen, bewerken ect. Dan min of meer het omgedraaide.

Het is dus wat je er zelf mee wilt / gaat doen.
AMD kan misschien niet mee met de toppers van intel, maar daar zijn de prijzen ook na.
Het geld dat je dan op je CPU bespaard steek je in overige componenten.
In games en algemeen gebruik merk je het verschil amper tot niet.

Zelf draai ik nog op een "oude" 2600K en zie momenteel geen enkele reden om bv de nieuwe generatie te nemen. In hetgeen waar ik de PC voor gebruik (mostly gamen), zie je het niet terug in de prestaties.
Geld spenderen aan een minimale verandering is zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Dan ga ik maar eens aan de grote verbouwing beginnen. Een HAFX is een leuk voor waterkoeling, maar dan moet je ´m wel anders indelen.

Thanx.. nu begrijp ik die heatexchanger. Dan heb je er een peltier bij nodig, of inderdaad koeler met freon bouwen op de externe loop. Ik denk ook dat zoiets een lager rendement oplevert vanwege het stroomverbruik.

Ik heb het als volgt aangepakt. De blokjes waren bij IT service gunstig geprijst, en de verzendkosten voor het geheel vielen me erg mee.
  • Cpu: EK-Supremacy - Acetal + Nickel
  • Mobo: EK-FB ASUS C5F-Z - Acetal+Nickel
  • Pomp: Laing D5 Vario, incl Bitspower Mod kit & top.
  • Reservoir: Phobya Balancer 250 silver nickel 2X
  • Radiator: MagiCool Copper 420
offtopic:
Kan ik nu eindelijik met visualiseren beginnen in mijn hoofd. Want het plastic front en de top van de kast gaan er af, en i.p.v. een acryl zijpaneel dacht ik méér aan half licht doorlatend gespiegeld rookglas. bla bla blaat,...

De rest van het spul bestel ik zodra ik hier 'n beetje de maten kan uit meten, en zeker weet hoe ik het in ga delen in de kast.

[ Voor 96% gewijzigd door Phaerion op 04-07-2013 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo heb sinds gisteren een wc set overgenomen.
pff wat is dat wel wennen, je kunt niet zo maar wat veranderen, en ook de rest is wennen, word veel lezen en ik hoop dat als er problemen zijn, of ik tips nodig heb dat ik de hulp van jullie kan krijgen.

oke weet kan altijd beter, en duurder maar dit is wat ik nu heb.

-Intel core I7 2600k
-Alienware R3 P67'' moederbord
-MSI N680GTX Twin Frozr 2GD5/OC
-Corsair 4x2GB, DDR3, PC10666, CL7, Dominator is van 23-07-2012
-Corsair CX750M
-Lamptron FC6
-Alienware Tacxt Keyboard
-Corsair Force 3 SSD 180GB

Watercooling :

- Ek Supreme LTX Acetal + Nickel CSQ
- EK FC680 GTX Acetal + Nickel CSQ
- EK FC680 CSQ backplate
- EK Ram dominator 2x + Nickel CSQ
- Ek Ram dominator 2x + Nickel CSQ
- Alphacool NexXxoS UT60 Full Copper
- Alphacool NexXxoS UT60 Full Copper
- Laing DDC-1 MCP350 12V
- Scythe 120MM Gentle Typhoon 1850RPM
- Scythe 120MM Gentle Typhoon 1850RPM
- Feser Aqua Ultra Pure Water
- Feser compression fittings 10mm
- Feser 45/90 degrees angles

overal bonnen bij en niks is ouder dan een jaar oud en netjes onderhouden.

prijs wat ik betaald heb 900 euro, niet slecht dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
mooi gepingelt :)
V&A aangeboden: Custom Alienware Aurora R3

Je kunt altijd wat veranderen, maar dat blijf je houden.
Dit is een euk PC-tje waar je weer ff mee vooruit kan.
Jammer dat het een mATX bordje is, met oog op eventueel SLI, maarja :P Je kan niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja het gaat over die ja, maar niet bij hem gehaald.
maar buiten dat idd mooi gepingeld.
tja je kan inderdaad niet alles hebben.
maar hier moet ik het nu mee doen zolang als dat ik hem houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Je kunt met een aurora toch gewoon sli draaien?
Of is dat enkel in een ALX?

Idd een zeer mooie prijs voor een leuke pc :)

Ik ga maar een topic aanmaken in het adviezen topic, want ik weet eigenlijk niet echt goed wat de meest tactische stap is voor de upgrade :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
DCG909 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:31:
Je kunt met een aurora toch gewoon sli draaien?
Of is dat enkel in een ALX?
Inderdaad foutje van mij :) Alleen houd je dan amper ruimte over.
Zit erg krap tussen de bovenste kaart / voeding

Als ik jou was zou ik er nu gewoon een FX-je inprikken en het daar even mee uitzitten.
De1090 verkopen en een 8120 / 8150 of 8350 pakken. Kost je amper iets en zijn goed te kietelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ik weet niet of je meer prestatie krijgt met een FX. per kloktik blijft de phenom 2 sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phaerion schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:45:
Dan ga ik maar eens aan de grote verbouwing beginnen. Een HAFX is een leuk voor waterkoeling, maar dan moet je ´m wel anders indelen.

Ik heb het als volgt aangepakt. De blokjes waren bij IT service gunstig geprijst, en de verzendkosten voor het geheel vielen me erg mee.
  • Cpu: EK-Supremacy - Acetal + Nickel
  • Mobo: EK-FB ASUS C5F-Z - Acetal+Nickel
  • Pomp: Laing D5 Vario, incl Bitspower Mod kit & top.
  • Reservoir: Phobya Balancer 250 silver nickel 2X
  • Radiator: MagiCool Copper 420
offtopic:
Kan ik nu eindelijik met visualiseren beginnen in mijn hoofd. Want het plastic front en de top van de kast gaan er af, en i.p.v. een acryl zijpaneel dacht ik méér aan half licht doorlatend gespiegeld rookglas. bla bla blaat,...

.
Heb je vlot gedaan dan, je cosmonautenpak is je tshirt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Gheheh.. Ik heb nog niet alles, er moet nog genoeg bij. Maar ik zat me hier al een tijdje op voor te bereiden. Dus ik wist al wel 'n beetje wat ik wilde. Vraag me alleen af of één rad en één pomp wel genoeg is, wanneer ik er ook het geheugen en de videokaart mee wil koelen. De radiator is met 3cm toch vrij slank,

Lijkt me ook onzinnig om mijn GTX570 nu nog astronomisch hoog over te klokken. Kan ik er beter nog ééntje bij hangen. En dan een ander kopen wanneer er een opvolger voor de GTX7xx is. lijkt me. (Min huidige kaart heb ik nog niet zó heel lang, dus die moet van mij zijn geld gewoon nog even uit zitten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik heb nu dus een 8350.
Best een leuke chip tot nu toe (stock), vandaag ga ik eens kijken hoe ik deze moet overkloken :)

Waterkoeling maakt het vervangen van een moederbord wel belachelijk lastig.....
De res mag niet te ver kantelen, want dan komen er bubbels in de loop, pomp hangt min of meer los dus die moet je ook vasthouden als je de kast gaat kantelen, slangen kunnen een beetje in de weg zitten als je de schroeven van het mobo wil aandraaien....

Maar gelukkig koelt het super en is het stil in gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phaerion schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 12:23:
Gheheh.. Ik heb nog niet alles, er moet nog genoeg bij. Maar ik zat me hier al een tijdje op voor te bereiden. Dus ik wist al wel 'n beetje wat ik wilde. Vraag me alleen af of één rad en één pomp wel genoeg is, wanneer ik er ook het geheugen en de videokaart mee wil koelen. De radiator is met 3cm toch vrij slank,

Lijkt me ook onzinnig om mijn GTX570 nu nog astronomisch hoog over te klokken. Kan ik er beter nog ééntje bij hangen. En dan een ander kopen wanneer er een opvolger voor de GTX7xx is. lijkt me. (Min huidige kaart heb ik nog niet zó heel lang, dus die moet van mij zijn geld gewoon nog even uit zitten.)
Je geheugen onder water zetten, is dat nog wel nodig? De latjes van tegenwoordig produceren, althans hier een warmte welke niet in betekenis staan van dat je ene actieve koeling an sich moet gaan verzorgen..M'n tt pa 120.4 icm een toener 1100t (@4372Mhz) met daarbij een nb block en een hd 6570 block hield ik de spulletjes prima koel. zegge 53c stressed..(ter illustratie). jeu, 3cm thickness en dan wat je bedoeling is..Word wel krap den kick je temp netjes te houden. Persoonlijk had ik een iet wat forsere genomen, maar wil je keuze niet storen bij wat je denkt prima te zijn..
DCG909 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 12:30:
Ik heb nu dus een 8350.
Best een leuke chip tot nu toe (stock), vandaag ga ik eens kijken hoe ik deze moet overkloken :)

De res mag niet te ver kantelen, want dan komen er bubbels in de loop, pomp hangt min of meer los dus die moet je ook vasthouden als je de kast gaat kantelen, slangen kunnen een beetje in de weg zitten als je de schroeven van het mobo wil aandraaien....

Een 8350 is een leuke chip je gade te slaan richting leuk oc genot, ik zag persoonlijk, gezien mijn situatie, dat de 8350 zwaar teveel was bij wat ik doe met mijn pc, beetje seti@home en FlightSimulator..Ik kan verder geen input leveren, dit doordat ik je moederbord niet weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik heb een Crosshair V Formula Z, omdat ik persoonlijk goede ervaringen heb met Asus en hun support.
Er staat ook op de ROG site een overklok guide voor de Z, dus ik ga eerst daar eens in kijken.

Ik denk echter niet dat ik mijn mobo onderwater ga zetten, want de airflow in mijn kast is volgens mij gigantisch te noemen en er wordt dus ook (hopelijk) voldoende lucht langs de VRM's en andere componenten geblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je gaat wel offtopic, word ik weer in meegesleurd....Mag je wel je mem qvl checken, ik kreeg toen de boel maar niet prime95 blend stabiel, bleek dat m'n corshairs cas 8 niet compabel en saamhorig te krijgen waren met een bepaalde schaling samen met een hoge htt ref.bus.

Maar alles op stock, je nb, mem, ht, sb enz.Ik begon altijd met alles op stock en tikte telkens de mp naar boven, waarna ik een half uur prime in de mode small fft' ging runnen enzo tot het uiterste kwam wat de chip kon doen...Vervolgens rekende ik m'n uiteindelijke ram snelheid uit. 1333 * 257 / 200 = 1712Mhz. en een cpu snelheid van 19.5 x 257 = 5011Mhz

5011mHZ clocksnelheid en
1712Mhz 8-8-8-24-33 geheugensnelheid..

met die twee waarden in oog ben ik fix bezig geweest, maar zoals genoemd, de corshairs werktte niet mee en jenste geheel Asus weg ver van oc genot.. Misschien heb jij meer souplesse met je Asus..

Edit: tijdens de verschillende mobo switchings trok ik gewoon een slang uiteinde van het res. en blies alle water dwars en al door de pomp heen uit het circuit...

Het res.lag in een maatbeker en het andere uiteinde van de slang prompt in mijner mond...Nadat het water in de maatbeker zat, demonteerde ik alle slangaansluitingen van de koellichamen en vervolgens draaide ik de schroefjes uit de backplate van de kast....Niets geen angst van een staande bacterie_cultuur in het water aan noppes, want dat denkt men alleen in de aquaristiek imo..

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2013 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

DCG909 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 12:30:
Ik heb nu dus een 8350.

je kunt je res dan tot het randje vullen en afsluioten. voordat je je computer weer aan zet, moet je er wat uit halen.

zon spuitfles is daar ideaal voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Lol als je rechtstreeks bij EK besteld, komt het spul uit Slovenie.
Ik dacht dat ze wel wat voorraad hadden dichter bij Nederland, bijvoorbeeld Duitsland / Frankrijk of iets.

[ Voor 6% gewijzigd door mukkel op 06-07-2013 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fordox schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 17:59:
[...]

je kunt je res dan tot het randje vullen en afsluioten. voordat je je computer weer aan zet, moet je er wat uit halen.

zon spuitfles is daar ideaal voor :)
Ja een spuitfles, ik zou ook even niets anders weten dan waar je je circuit even voor nood mee zou moeten afvullen om geen bellen in je circuit te krijgen..

Zijn wel tekoop die flessen...
mukkel schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 18:10:
Ik dacht dat ze wel wat voorraad hadden dichter bij Nederland, bijvoorbeeld Duitsland / Frankrijk of iets.
Zijn de verspanende technieken weer te min daar?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2013 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Juist meneer google translate .... dat is het eerste waar ik aan denk....
NEE gewoon godvers ver weg. Ik denk dat bv in NL / DE / BE meer PC animo is als in Slovenie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 13:20:
[...]

Je geheugen onder water zetten, is dat nog wel nodig? De latjes van tegenwoordig produceren, althans hier een warmte welke niet in betekenis staan van dat je ene actieve koeling an sich moet gaan verzorgen..M'n tt pa 120.4 icm een toener 1100t (@4372Mhz) met daarbij een nb block en een hd 6570 block hield ik de spulletjes prima koel. zegge 53c stressed..(ter illustratie).
Nodig is het inderdaad niet. En ik meen dat met een geheugen overclock ook de prestaties niet écht gigantisch omhoog gaan. Als ik het geheugen mee neem in de loop, heeft dat toch meer een cosmetische functie
jeu, 3cm thickness en dan wat je bedoeling is..Word wel krap den kick je temp netjes te houden. Persoonlijk had ik een iet wat forsere genomen, maar wil je keuze niet storen bij wat je denkt prima te zijn..
Je verstoort mijn keuze geenszins. Integendeel. Het is mijn éérste waterkoeling al waarna ik op korte dus géén watermaagd meer placht te zijn. Maar totdat het zo ver is geniet ik, vooralsnog en met gepaste gretigheid, van de ervaringen die anderen op dit gebied al hebben opgedaan. ;)

Ik dacht ook al dat een tweede raditator wel handig zou zijn. Ik dacht eigenlijk aan ruimte toen ik een wat dunnere bestelde, vanwewge een push/pull opstelling met de ventilatoren. Maar dat beeld bleek iets te enthousiast, want de beschikbare ruimte is in werkelijkheid wel iets kleiner dan ik me in gedachten had voorgesteld. Komt het even goed uit dat ik al een Dremel heb. Dan kan die ook weer eens worden ingezet. ;)
mukkel schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 21:59:
Juist meneer google translate .... dat is het eerste waar ik aan denk....
NEE gewoon godvers ver weg. Ik denk dat bv in NL / DE / BE meer PC animo is als in Slovenie..
Dan moeten ze hier éérst het salaris accepteren van de gemiddelde Sloveniër. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Phaerion op 07-07-2013 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ook wat te cru gezegd dat ramkoeling ter overweging word gebracht, er komt hier bij het horen van ramkoeling een dejavu-achtigheid opzetten waarin ik tijdens verwijderen van de koelstrips met chips op tafel zat, of eigenlijks met losgetrokken cellen wier van het pcb los kwamen en aan de koelstrippen zaten gekleeft..Eigen ervaring met Team ram toen eens..Maar gewoon meenemen in je loop heeft ook wel fungeren hetzij in de vorm van dat je juist toch wel de extra mhz'en uit je ram kan halen en gewoon ook wel omdat het gaaf is om te zien met een wat placebo achtige beeldvorming..M'n mips ramfreezers brachten ook wel een 1selfigheid met dat het een gaaf effect geeft in je je kast..

Ik heb even een plaatje opgezocht van mijn toendertijd niet ergonomische rad. bevestiging, ik stond niet zo heeel erg stil bij dat warmte naar boven stijgt, juist door de opstelling toen heb ik geleerd van personen dat een andere bevestiging van het rad. in performances beter zou gaan dan de opstelling op het plaatje.. (een tt. pa 120.3 toen). Dat je maar leert bedoel ik bij niet logische dingen als niet lan sjouwer..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/f8IFl2p.gif

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Ik volg je. Ik zat namelijk ook al met wat basiskennis natuurkunde in de maag. Want bij sommige opstellingen heb ik het idee dat er onderdelen worden gekoeld met warme lucht uit de pc. Terwijl dat denk ik wel efficienter kan door een beetje met de plaatsing van bijvoorbeeld een radiator of voeding rekening te houden. (Ik heb even geen voorbeeld bij de hand, want ik heb de afgelopen maand al zó veel verhscillende configuraties gezien dat ik even niet meer weet welke pc er ook alweer op welke site stond.)

Dat ik dacht aan ram koeling heeft ook veel te maken met een estetisch geheel, omdat bij deze build, de waterkoeling samenvalt met een casemod. (waar ik nog geen eigen topic voor aan heb gemaakt, omdat ik nog niet zo ver ben dat ik definitief beeld heb van hoe het worden gaat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach natuurkunde, wiskunde je hebt er zeikerd tussen zitten wier vectoriaans hunner sinaasappel rolkampioensjaps zo hebben berekend dat bij een vals spetteren de boel niet oranje opgevuld moet worden maar blauw moet worden gekleurd..

Hele gewone beredenering dat warme lucht opstijgt, welke tweedehands lucht is geworden, dit doordat het stikstofgehalte in de lucht is aangevuld door geuren ontstaan uit bijvoorbeeld hitte wier in een vorm van de gpu afgegeven word en bijvoorbeeld karakter heeft gekregen, zodat er wellicht een saamhorigheid is gaan heten in de staande eenheid wier wel als volume wordt opgevat straight..

ram cooling is nog steeds hot (Ja, duik ik weer naar het goede BIOS van toen, met het polygoon spot gedrag met magie richting zetelhaddende filmbewustigen zonder emmers popcorn overigens, waardoor de mais schilvers tussen tanden niet weg gewenst werden). Met m'n winbond bh-5 chips jaren terug, kon ik duidelijk een zeer hard gaande breedbante realiseren, werden ook enorm heet die modulen waardoor ik ramfreezers kocht en helemaal mooi zat met toender clocks...Een casemod project, lekker je gang gaan en dremelen zodat je een passend constructief hebt gevonden eer je fijn al je hardware hebt weggestopt en je een prima pc'en gaat krijgen is doel....

Verder een leuk lijstje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
mukkel schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 18:10:
Ik nam aan dat je dat wel wist XD
Mijn koelblok schroeven (eerste set was door mijn schuld een beetje beschadigd geraakt) en pasta zijn ook daarvandaan gekomen :)

@Phaerion,

Ik heb al mijn case fans naar binnen gericht, om er echt zeker van te zijn dat er koelere lucht bij de rad komt dan wat er bij de gpu aanwezig is.
Lukt best aardig lijkt mij, want de water temperatuur is nu niet boven de 33 graden gekomen bij full load :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Lol @ Fishsmell.

Je hebt een taalgebruik waar een kameraad van me zich ook heel goed van weet te bedienen. Dit is ook waarom ik vroeger een vette hekel aan brieven schrijven had. Maar het klinkt zo verdomd mooi. (op een bepaalde manier) :P
DCG909 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 23:08:
[...]

@Phaerion,

Ik heb al mijn case fans naar binnen gericht, om er echt zeker van te zijn dat er koelere lucht bij de rad komt dan wat er bij de gpu aanwezig is.
Lukt best aardig lijkt mij, want de water temperatuur is nu niet boven de 33 graden gekomen bij full load :)
Dat is toch een nette temperatuur dacht ik zo Maar we hebben alle warmte nog niet gehad deze zomer. :P

Mijn kamertemperatuur is nu vierentwintig graden. In de zomer heb ik het hier ook niet zo heel erg moeilijk om de boel koel te houden. Aleen heb ik het dan even niet over overclocken. Want dan houd ik de mosfets niet binnen een veilige grens.

Maar ben wel prettig nerveus nu de spullen dan eindelijk besteld zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik heb, als het goed is, de max al bereikt. Het zou misschien nog 1 graad warmer kunnen worden.
Ik zit namelijk op de begane grond in een betonnen pand en ik zit tot 17.00 uur ook nog aan de schaduw kant.
Dus in de zomer is het hier heerlijk koel, tenzij ik 100% load op mijn pc gooi (dan wordt het iets warmer), en in de winter is het hier ijskoud 17 graden heb ik voorbij zien komen op een hetere dag...

Wat je als meest bizarre oplossing kan toepassen is wat L3P gedaan heeft, een 1080 rad in de kruip kelder zetten :s
Maar dan moet je wel op de begane grond zitten, de kelder moet niet opgevuld zijn en je moet er kunnen komen....

Hmmm, ik zal vandaag eens kijken wat de warmte uitwisselong van mijn systeem eigenlijk is.
Ik heb die formules afgelopen schooljaar namelijk gehad.

Dat gaat dus niet zomaar... Ik weet de temperatuur na mijn rad niet.... Dan zou ik dus een inline sensor nodig hebben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n Athlon x3 450 @4150Mhz ongeveer is onder een fullload ongeveer 50 graden, gemeten bij een kamertemp van 23c ongeveer..Ik heb hier een pcruimte met de zon de hele dag op het raam, maar m'n zilveren luxaflex is m'n vriend waardoor dus het meer en deel van de warmte buiten blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Verticale lamellen en gordijnen doen bij mij ook het grote werk aan de zuidkant van mijn apartement. Het is gelukkig ook de achterzijde van mijn woning, dus daar mogen de gordijnen wat mij betreft ook wel de hele dag dicht blijven.

Maar ik zit nog een beetje met een dilemma tussen wat estethisch verantwoord en wat wijsheid is.

Ramkoeling is 'n beetje zonde vanwege het feit dat ik Dominator Platinum reepjes heb.

Nu nog een waterblock voor mijn GTX570 schaffen lijkt me ook 'n beetje zinloos. Het zal geheid een performance winst opleveren, maar ik zal er toch niet mee in de buurt van een GTX6xx of GTX7xx komen. Én de nieuwprijs van zo'n waterblock komt aardig in de buurt van een een tweedehands GTX570. (wat ook een veel grotere performance winst zal opleveren) Mijn videokaart presteert ook prima, dus ik denk dat iig pas weer aan een andere denk wanneer de GTX8xx, of misschien wel pas wanneer de 9xx serie op de markt komt. Tenslotte heb ik Skyrim ook nog helemaal uit kunen spelen met een GTS8800.

Maar omdat ik toch wel wil uitbreiden in de toekomst, vraag ik me af of het beter is om dan nu iig al een exrta radiator en een extra pomp er bij aan te schaffen, zodat dat gedeelte van de loop iig al klaar is.

Wat ik nu al heb is dus, waterblokjes voor de cpu en het mobo, 1 X 420mm radiator (33mm dik) 1 X Laing D5 Vario pomp, en 2 X 250mm 50mm tube reservoir.

Daarnaast zit ik 'n beetje in mijn maag met de gedachte aan een controller voor de pompen. Men gebruikt nogal een variatie aan controllers, waarvan er zo nu en dan ook wel eens één kapot gaat. Maar kun je daarbij dan stellen, dat de aanschaf van een goedkope controller gewoon 'vragen om problemen' is? Dezeflde vraag geldt voor power adjust. Er zit nogal prijzig spul bij, maar de schade is ook niet gering wanneer er iets niet goed werkt of uitvalt.

[ Voor 3% gewijzigd door Phaerion op 09-07-2013 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Aan de achterkant van een D5 kun je toch de snelheid instellen of je moet het perse willen op de voorkant van je PC, Dan moet je kijken hoeveel wat een controller kan leveren op een kanaal.

Waterblokjes op je geheugen... ja het oogt goed, maar is voor de rest vrij nutteloos. Vooral als je al Dominators hebt met grote heatsinks.

Een 2depomp is niet nodig voor cpu-mobo en evnt. gpu.
De 420mm rad kan dit koel koel houden, wil je SLI zou ik ruimer gaan zitten.
Maar ja een extra rad ertussen prikken is zo gedaan. Deze hebben amper restrictie en veranderen weinig betreft flow / druk.

Betreft een WC blok op je 570 is inderdaad een dilemma. Het is nog steeds een leuk kaartje alleen loop je dadelijk tegen de lamp met de beschikbare Vram 1280MB.
Ik heb ook een 570 gehad (enkel en SLI) en in BF3 loop je al tegen de lamp op ultra 1080P.
Dit gaat op eeen moment iets schokken omdat de totale vram in gebruik is.
(ultra 1080P gebruikt 1500 / 1600MB Vram) en dat heeft de 570 niet.

Als ik jou was zou ik met oog op komende games zoals BF4 een andere kaart in gedachte nemen.
De 570 niet op water en wanneer nodig upgraden. Voor nu heb je ook nog geen andere rad en pomp nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit ik helemaal te tiepen, komt her mukkel met dit..Nah, De hitte schijnend op het doffe plakfolie geplakt op de balkon panelen, geeft aan de andere weerszijde van van de panelen een omgevingstemperatuur, dus aan de kant waar m'n terrasstoel staat, wier opstijgt in een door de natuurkunde gemaakte vorm die we hitte noemen en wier optrekt tot raamhoogte welke vervolgens door de staande zon op het raam meegenomen word, waardoor je dus theoretisch gezien een wat koelere zonnedruk op de ramen krijgt althans hier met het T'sillever...

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
:P

@DCG hoe lang duurde het bij jou voordat het spul rechtstreeks van EK binnen kwam?
Ik vind het niet echt opschieten. M'n spullen liggen nu pas in Oostenrijk..
Morgen / overmorgen op z'n vroegst in NL. Daarna weer een dagje om in de route te komen.

Bleh... als ik het spul maar heb voor het weekend. Dan kan ik lekker aan de slag en alles goed in elkaar steken. Gisteren ook wat 90graden connectors gescored zodat ik alles wat strakker kan plaatsen.
Zal wel foto's uppen als het gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het toch echt wel meevallen hoor dat straight bij EK de spullen goedkoper zijn, kijkend naar de mobocooler van m'n ud7 merk ik een schril contrast in vergelijking bij nederlandse shops
Plaatje van een nu wat lachopwekkende opstelling van de 240 rad. opstelling, met wel naast m'n kast de tt pa 120.4.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lNAhBFk.jpg

Ter verduideliking dat ramkoelen wel leuk oogt, blauw gespoten dat wel..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Klopt de verschillen waren niet al te groot.

Maar de 3 slots brug van EK die ik zocht was niet op voorraad. Enkel de plexivariant.. ik moet de acetal hebben. Dus HF en vergelijkbare shops moeten dat spul ook weer bestellen bij EK
Ja dan kan ik het zelf wel doen :) Als het op voorraad was had ik het gewoon hier in NL besteld.

Nu ben ik incl verzenden iets goedkoper uit als bij HF zonder verzending.
En de levertijd zal vrijwel gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is het wel duidelijk dat je dan het meest logisch middel gebruikt..Ik heb je niet verder gevolgt, maar je mod betekent block vernaggelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Nee ik had bij een 2de hands GPU blok gelijk een bridge meegekocht.
Echter was deze een 2 slots daar had ik even niet bij stilgestaan. Ik heb een 3 slots nodig..

m'n mobo heeft 2 sloten vrij tussen de PCI-e
Afbeeldingslocatie: http://www.ekwaterblocks.com/shop/media/upload/image/ek-fc-bridge_dual_3slot.jpg

Het komt allemaal goed :) het duurt alleen iets langer. Ik had gelijk 3mtr nieuwe witte masterkleer slang mee besteld. Die was net in de aanbieding. €3.05 per metertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 3 slots block, ok, de ruimte tussen de pcie slots op het plaatje is dus de ruimte bestemd voor een 3slots bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Ja, ik heb hier nu een 2 slots liggen. door voor een config met maar 1 slot tussen de PCI-e

40.6mm => 2 slots
60.9mm => 3 slots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@mukkel,
Volgens mij was het binnen 2 á 3 dagen na betaling binnen, uit mijn hoofd.
Maar het was wel van het formaat dat het door de brievenbus paste en ik vermoed ook niet dat de douane oid er naar gekeken zal hebben.
Jouw pakket is groter, dus ik vrees dat het daarom misschien langer duurt...

Over de temperatuur trouwens.
Volgens mij is het nu idd 1.5 graden warmer in mijn kamer....
Merkte dat mijn GPU (Asus 7970 DCII @ 1Ghz) nu ineens idle in de 50 graden zat :s
Even de case fans wat hoger zetten en het was opgelost, maar het viel me wel op :/
Misschien toch ook maar een keer een repaste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
mukkel schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:28:
Aan de achterkant van een D5 kun je toch de snelheid instellen of je moet het perse willen op de voorkant van je PC, Dan moet je kijken hoeveel wat een controller kan leveren op een kanaal.
Als het goed is kan ik het idd op de pomp instellen, want het is een Vario. Het lijkt me dat het staat voor variabele snelheid. (Óh wat slecht :P Dat is dus pure speculatie van mijn kant) En de info over hoeveel watt per kanaal, is denk ik wel online te vinden, lijkt me. Volgens mij heb ik wel de variant die niet het extra 'controller draadje' heeft. Maar daarmee kon je dacht ik de pomp regelen vanuit de post of het besturingssysteem.

Het is alleen de vraag of ik erbij kan, om de snelheid op de pomp in te stellen, nadat hij is ingebouwd. Anders zou ik tijdens de lekkage test, voordat ik alles inbouw, moeten inschatten welke snelheid het beste is.
Waterblokjes op je geheugen... ja het oogt goed, maar is voor de rest vrij nutteloos. Vooral als je al Dominators hebt met grote heatsinks.
Yup de Platinums, met die verlichtte balk. Ik kan de latencies wel nog veel strakker instellen, en hoe stabiel het dan is weet ik nog niet. Maar tot nu toe presteren ze uitstekend op 1866Mhz en de NB op 2200Mhz. Maar dat is verder zonder astronomische overclock, afgezien van een system boost.
Een 2depomp is niet nodig voor cpu-mobo en evnt. gpu.
De 420mm rad kan dit koel koel houden, wil je SLI zou ik ruimer gaan zitten.
Maar ja een extra rad ertussen prikken is zo gedaan. Deze hebben amper restrictie en veranderen weinig betreft flow / druk.

Betreft een WC blok op je 570 is inderdaad een dilemma. Het is nog steeds een leuk kaartje alleen loop je dadelijk tegen de lamp met de beschikbare Vram 1280MB.
Ik heb ook een 570 gehad (enkel en SLI) en in BF3 loop je al tegen de lamp op ultra 1080P.
Dit gaat op eeen moment iets schokken omdat de totale vram in gebruik is.
(ultra 1080P gebruikt 1500 / 1600MB Vram) en dat heeft de 570 niet.

Als ik jou was zou ik met oog op komende games zoals BF4 een andere kaart in gedachte nemen.
De 570 niet op water en wanneer nodig upgraden. Voor nu heb je ook nog geen andere rad en pomp nodig.
Ja, daar komt jouw gedachte ook wel helemaal op lijn met de mijne. Alleen heb ik deze videokaart ietsje langer dan een jaar, wat ook voornamelijk de reden is dat ik hem nog even wil laten zitten. (al doe ik mezelf daarmee wel tekort op grafisch gebied.)

Mijn twijfel over de loop zelf komt omdat ik geen enkele persoonljike ervaring heb met waterkoeling. Maar je reactie geeft me wel het gevoel dat ik me iig al redelijk heb ingelezen op het onderwerp.

Het filmpje 'Watercooling Fail: How to screw up your system.' Is overigens ook wel een komische eye opener voor wie voor het eerst aan een waterkoeling begint. :P
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:34:
Zit ik helemaal te tiepen, komt her mukkel met dit..Nah, De hitte schijnend op het doffe plakfolie geplakt op de balkon panelen, geeft aan de andere weerszijde van van de panelen een omgevingstemperatuur, dus aan de kant waar m'n terrasstoel staat, wier opstijgt in een door de natuurkunde gemaakte vorm die we hitte noemen en wier optrekt tot raamhoogte welke vervolgens door de staande zon op het raam meegenomen word, waardoor je dus theoretisch gezien een wat koelere zonnedruk op de ramen krijgt althans hier met het T'sillever...
Hahaha. Ik heb het met je te doen. Maar beiden toch bedankt voor jullie reacties. Want ook al lees en bekijk ik wel veel, even bevestigd krijgen dat ik het ook goed begrepen heb, is wel zo fijn. Als ik te veel af zou gaan op al die leuke building guides op youtube ben ik zó onnodig een kapitaal kwijt. Het valt me ook wel op, dat veel van die filmpjes geliëerd zijn aan één of ander merk hardware of benodigdheden. Leuke verkooptruuk. ;)

En je brengt me op een goed idee Fishsmell.

Ik ga maar eens een ijsje halen, én zo'n verkoelend blondje met schuim in haar kraag. :Y) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phaerion schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:42:
[...]

En je brengt me op een goed idee Fishsmell.

Ik ga maar eens een ijsje halen, én zo'n verkoelend blondje met schuim in haar kraag. :Y) :9~
Port eigenlijks, maar als je een vervelend blondje in de kraag wil tatsen, proost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:05:
[...]

Port eigenlijks, maar als je een vervelend blondje in de kraag wil tatsen, proost..
Kijk.. meneer is een échte levensgenieter. Proost! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verkeerde topic :P

[ Voor 97% gewijzigd door PilatuS op 09-07-2013 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een antwoord zoals het hoort Pilatus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 18:30:
Een antwoord zoals het hoort Pilatus
Mijn post had ik in het verkeerde topic gezet. Het ging om een post met plaatjes over motoronderdelen. Zat in het verkeerde topic toen ik deze post aan het maken was, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow ontopic blijven bracht ik in verband ..Gelukkig niet zo erg wanneer strooier en snieder een saltootje maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Ik had gekozen voor een dunne radiator omdat ik er 'n paar Cooler Master Exacalibur ventilators in wil hangen. Er zit er nu één in mijn cpu koeler en hij is echt behoorlijk krachtig.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=4hYk4ST5pYk]

De radiator die ik heb besteld is voor 140mm ventilators, maar er moet toch iets tussen de ventilators en de radiator. Dus dat los ik wel op met een fanduct/adapter. Ik denk dat ik aan drie van die CM Excaliburs echt wel genoeg heb, en een push pull opstelling niet eens nodig is. Dat scheelt wel een stukje aan ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een shroud is ook niet te krijgen helpend naar je wil, om dus 3 x 140 naar 3 x 120 passend te maken. Je komt dan gelezen in je topic uit bij een adapteristiek die een mount laat zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Misschien niet van 3x140 naar 3x120

Maar je kunt wel 3 keer een 140 naar 120 nemen ;)
http://www.highflow.nl/fa...to-140mm-fan-adapter.html

Of gewoon zelf een soort plaat maken van plexi of iets dergelijks
Dan krijg je zoiets:
http://www.highflow.nl/fa...dapter-bkt-adt120140.html

Of als je de 3x140 ergens bovenin je behuizing kan monteren, kun je zoiets boven aan de buitenkant van je behuizing bevestigen. Dan kun je daar je de 120mm fans in schroeven.
http://www.highflow.nl/ra...oud-black-shr-1020bk.html

Of gewoon ouderwets Ty-wraps :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
mukkel schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:34:
Misschien niet van 3x140 naar 3x120

Of gewoon zelf een soort plaat maken van plexi of iets dergelijks
Dan krijg je zoiets:
http://www.highflow.nl/fa...dapter-bkt-adt120140.html

Of gewoon ouderwets Ty-wraps :P
Ik denk idd aan zelf iets te fabriceren.Vooral vanwege de prijzen van dit soort 'kleinigheidjes.' En aangezien ik toch een zijpaneel van plexi wil maken, dacht ik ook al al plexiglas voor in de top van de kast.

Voor die tijd bekijk ik nog wel even wat revieuws, 140mm ventilators zijn vaak wel wat stiller, maar het liojkt er op dat je daarbij bijna altijd ook een aanzienelijke vermindering hebt op de airflow die een ventilator levert.

De CM Excalibur die nu in mijn pc koeler zit, is redelijk stil vanwege juist die hogere luchtstroom die hij heeft. Maar de Corsair 140mm ventilators met dat gekleurde randje passen ook wel weer goed bij het kleuren schema. En die witte 120mm Noiseblockers, zien er gewoon erg mooi uit. Jammer dat die er niet zijn in een 140mm uitvoering,.

Ty Wraps zijn eigenlijk out of the question. Al ben ik er wel zo één die dat soort dingen handig vindt. :P

Fan adapters zoals deze, of die ene die je liet zien in jouw post, vind ik vergeleken met wat je zelf kunt maken al te duur wanneer ze een tientje kosten.

Ik heb nog wel een oud deksel van een platenspeler van plexi. Met een beetje geluk haal ik daar nog wel vier stukken uit waar ik een fan adapter van kan maken. En anders heb ik nog wel een stukje over dat uit het zijpaneel komt, wanneer dat vervangen wordt voor een plexi zijpaneel.

[ Voor 5% gewijzigd door Phaerion op 10-07-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Heb je nog oude fans?
Anders van die plexiplaat een verloopstuk maken en van je oude fans kun je shrouds maken.
Stiller + betere performance.

Gewoon de buitenrand gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Heb ik wel aan gedacht en naar gekeken, maar dat zijn allemaal kleinere fans. Maar er is hier wél een stukje industrie dat wordt afgebroken, en in een hippie stad zoals hier heb je ook dingen zoals 'De Winkel van Sinkel' waar je jezelf helemaal suf kunt snuffelen tussen oude goedkope troep.

Dus ik moet iig even een rondje maken langs al die interessante stekkies. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Zo hij zit erin met verse slang

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/89fwyep1MrlocTDnRRYbhshE/medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/I2ilZ26hZWM916m3ldqSnfqW/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sgn6UI5IUUfY8swoN2DSyPUX/medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bWAZPgeQzLLrFMmA3l6v1NzM/medium.jpg

Gelijk ook wat kabelmanagment en de witte ty-wraps vervangen door zwarte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timfoes
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-03 11:00
Beste tweakers,

Enkele weken terug heb ik een custom waterloop ingebouwd in mijn pc, mijn ervaring tot nu toe is ge-wel-dig. Alleen het assembleren was al een ervaring op zich en heel leuk om te doen.
De temps zijn ook uitstekend.

Alleen ik zit momenteel wel met een probleempje, ik weet niet wat ik ermee moet.
De koelvloeistof in het systeem is namelijk erg troebel, ik heb hier een flesje staan met wat gebruikt vloeistof, en hierin zweven kleine deeltjes, ik heb de radiatoren van te voren wel goed gespoeld. Het zijn witte deeltjes, dus ik denk dat het van mijn slang komt.

Mijn vraag is dus, moet ik de loop opnieuw goed spoelen en nieuwe vloeistof erin doen of kan het niet veel kwaad en kan ik wachten tot de kerstvakantie met het verversen van de vloeistof?

TimFoes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:21
Welke slangen heb je gebruikt en zijn deze zelf (wanneer van toepassing) ook minder helder geworden? Ik weet dat er heel wat verschil kan zitten per merk/type slang in hoe snel ze troebel worden.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zooi in de vloeistof ligt meestal eerder aan de vloeistof dan aan de slangen of andere onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timfoes
Moi_in_actie schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:14:
Welke slangen heb je gebruikt en zijn deze zelf (wanneer van toepassing) ook minder helder geworden? Ik weet dat er heel wat verschil kan zitten per merk/type slang in hoe snel ze troebel worden.
masterkleer, witte
En als vloeistof had ik kant en klare van aquatuning, maar als ik ga verversen, dan neem ik toch gewoon demiwater+nuke

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog andere metalen zoals alluminium in de loop zitten, of alleen koper ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timfoes
enkel koper, dus daar zal het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zal het waarschijnlijk de vloeistof zijn.

In de loop der jaren heb ik van alles gebruikt qua vloeistoffen maar ik gebruik nu alleen nog maar standaard demi water met nuke er in. Er zijn teveel vloeistoffen bij die gezeur geven na enige tijd vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timfoes
Dus raad je me aan om het te vervangen? Of kan het geen kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je vind dat het teveel word kan je de vloeistof ook eruit halen en door een koffie filter halen? Of iets met nog kleinere poriën? Maar vloeistof gaat meestal een jaar mee dus tenzij het de flow verslechterd gewoon een tijdje wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timfoes schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:51:
Dus raad je me aan om het te vervangen? Of kan het geen kwaad?
Dat er losse stukjes inzitten geeft aan dat er iets aan de hand is met een of andere reactie. Dan kan vervangen natuurlijk geen kwaad. Persoonlijk zou ik het zelf vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Hmmm, kleine stukjes in het water...
Klinkt zeer bekend......

Toch geen EK of Phobya fittingen? (en dan waarschijnlijk de barbs, compressie fittingen zijn weer wat anders).

Even een aan WC gerelateerd iets.
Ik heb nu dus een 4770K, maar volgens mij is WC daar bijna nutteloos bij :/
Water neemt bijna geen extra warmte op die ik op de sensor echt terug zie (ok, temp neemt na een hele tijd wel wat toe, maar niets schrikbarends)

Volgens mij kan ik net zo goed mijn GPU in dezelfde loop hangen :/
(al wil ik dan eerst CF draaien en er dan blokken op hangen)

Edit.
@Mukkel.
Is het niet mogelijk om je GPU voedings kabels door je HDD bay te laten lopen? zijn ze weer wat verder uit beeld ;)
(doe ik zelf iig wel. Zal wel weer wat foto's plaatsen, heb nu ook een modulaire voeding, een Cooler Master V1000 :9~ )

[ Voor 18% gewijzigd door DCG909 op 18-07-2013 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

De Haswell CPU's worden sterk gelimiteerd door de IHS, dus als je echt grote verschillen wilt halen, zal die eraf moeten. Op een ander forum heb ik gezien dat er iemand 30°C verschil mee behaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Faust melde op het 1150 OC topic al dat dat ook mogelijk te maken heeft met het feit dat je het kleefmiddel wat de IHS aan de PCB plakt er tussenuit haalt, waardoor de IHS dichter op de chip staat en daardoor ook een efficiëntere overdracht heeft...

Maar de chip zelf wordt ook steeds kleiner, waardoor het contactoppervlak ook afneemt en de warmte doorgifte ook slechter wordt :/

Ah, well.
Zolang ik de 4.5 / 4.6 kan halen vind ik het best en ga ik de IHS er niet afhalen.
(moet ik me nog wel eerst beter inlezen over het werken met offset voltages en LLC :/ )

Foto:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/G7uJJPRJz4dHb6K2Dvymlr0p/medium.jpg

Niet de beste foto, maar het effect is best wel te zien :)

[ Voor 16% gewijzigd door DCG909 op 18-07-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
DCG909 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 01:06:

Edit.
@Mukkel.
Is het niet mogelijk om je GPU voedings kabels door je HDD bay te laten lopen? zijn ze weer wat verder uit beeld ;)
Achterlangs gaat erg moeilijk ivm de andere satakabels ect. Ik krijg dat niet netjes weg daar :-(
Dan maar zo :) ach het kan ermee door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

DCG909 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 10:39:
Faust melde op het 1150 OC topic al dat dat ook mogelijk te maken heeft met het feit dat je het kleefmiddel wat de IHS aan de PCB plakt er tussenuit haalt, waardoor de IHS dichter op de chip staat en daardoor ook een efficiëntere overdracht heeft...
Dat klopt ook maar als je de IHS er toch vanaf hebt, kan je even goed ook voor het volle potentieel gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik heb de chip momenteel op 4.3 draaien met 1.164V, wat volgens mij wel netjes is. Max package temp van 75 graden C.
Merk wel dat het water dan max 29 graden wordt, idle is het water 27 á 26.8 graden, dus er komt wel warmte in, maar de hoeveelheid is wel veel lager dan bij o.a. de FX 8350, die verwarmde het water tot wel 34 graden, met een lagere package temp.

Ik denk dat het ook redelijk goed terug te leiden valt tot het oppervlak van de chip zelf.
Oudere chips zijn groter en hebben dus ook veel meer ruimte om die warmte kwijt te kunnen :/

Ik vraag me af of een smallere jet misschien iets beter zou werken?
Al zou een te smalle jet weer negatief werken omdat je het water dan gaat verstuiver (al heb je daar lucht voor nodig....)
Ah, well. Ik ga eens kijken of ik een balletje bij EK op kan gooien, dat hun het testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mukkel schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 18:27:
Zo hij zit erin met verse slang

[afbeelding][afbeelding]

[afbeelding][afbeelding]

Gelijk ook wat kabelmanagment en de witte ty-wraps vervangen door zwarte :)
Gaaf man, Ik zie nu duidelijk je 3slots bedoeling in de vorm van de bridge nav je foto, ti's n u iig. wat duidelijker ogent, de slangen in opvatting richting wel een eyecandigheid welke de factor in een thematische uitvoering tot degelijk laat zijn is goed nu hoor..

Je cablemanagement is nu prima inwording met dat het mooi oogt, al heeft de sugestie wier DCG909 aandraagt van het achter de hdd bays verwerken ook wel wat..Of anders sleevekous om de snoeren met tywraps en naar achter drukken..

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Afbeeldingslocatie: http://img196.imageshack.us/img196/3764/deltat3770k.png

Beetje laat, maar dit plaatje zette me aan het denken.
Waarom zou jet 3 mogelijk beter werken?

De core van Haswell en Ivy-bridge is langwerpig, dus koeling over de hele core zou het beste zijn.

In zijn scores zie je ook bij de koolance blokken dat hij deze 90 graden heeft gedraaid, en dat dit betere koeling oplevert.

Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/5046/deltat2500k.png

Wat ik mij dus afvraag is:
Werkt een ovale jet dan niet beter bij de supremacy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
DCG909 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 13:00:
Ik heb de chip momenteel op 4.3 draaien met 1.164V, wat volgens mij wel netjes is. Max package temp van 75 graden C.
Merk wel dat het water dan max 29 graden wordt, idle is het water 27 á 26.8 graden, dus er komt wel warmte in, maar de hoeveelheid is wel veel lager dan bij o.a. de FX 8350, die verwarmde het water tot wel 34 graden, met een lagere package temp.

Ik denk dat het ook redelijk goed terug te leiden valt tot het oppervlak van de chip zelf.
Oudere chips zijn groter en hebben dus ook veel meer ruimte om die warmte kwijt te kunnen :/
In het verleden haalde men die heat sink ook van de amd's cpu's af. Doet men dat nog steeds, of is het tegenwoordig niet écht meer nodig? Ik zie namelijk ook niet meer zo vaak meldingen over een gecrushte core enzo. Maar destijds werden er wel meer onderdelen zelf gemaakt, en kon je veel dingen geloof ik niet eens overal kopen. Dus wellicht maakt men nu gebruik van spullen die de core niet meer zo snel vernielen.

offtopic:
Ik herinner me nog dat er hier ooit een soort van actie was waarbij men een ontwerp in mocht sturen voor cpu waterblokjes. En het beste ontwerp zou dan in productie gaan. Nu is er zo veel keus dat je bijna niet meer weet waarje het zoeken moet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

DCG909 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:50:
[afbeelding]

Beetje laat, maar dit plaatje zette me aan het denken.
Waarom zou jet 3 mogelijk beter werken?

De core van Haswell en Ivy-bridge is langwerpig, dus koeling over de hele core zou het beste zijn.

In zijn scores zie je ook bij de koolance blokken dat hij deze 90 graden heeft gedraaid, en dat dit betere koeling oplevert.

[afbeelding]

Wat ik mij dus afvraag is:
Werkt een ovale jet dan niet beter bij de supremacy?
frees er zelf 1, het is redelijk makkelijk te maken zon jet plate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Vooruit dan maar ;) toch de kabels naar achteren gefrummeld.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NxfErezNv5owopERuMAgqjnT/medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NNP9zZutWcKA47m1MKVAdrwH/medium.jpg

En met het zijscherm erop
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4ok8TGybgMuFFfRIoRcsVrGE/medium.jpg

Edit:
Gelijk ook even een 3dmark11 gedraaid.
http://www.3dmark.com/3dm11/6890853
Niet slecht :) 670's op 1215Mhz (boost) / 2600K @5Ghz

[ Voor 11% gewijzigd door mukkel op 19-07-2013 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Yay, lang leven kablemanagement :)
Hmm, ik kom net 7000 punten tekort op jouw.....
Maar een 4770K is dus sneller op 4.3 dan een 2600K op 5Ghz. sweet :) Ik ging er vanuit dat het zo was:
5.0 = 4.8 = 4.5
Voor 2600K, 3770K en 4770K respectievelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Zou niet goed zijn als de oude vertrouwde 2600 sneller was. Ach physics wordt in gamen toch door de 2de 670 gedaan, dus in de praktijk is er amper verschil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Klopt, maar door dat soort scores gaat het wel jeuken om toch in de toekomst voor CF te gaan :)
Desnoods eerst gewoon op lucht.....

Heb nu eenzelfde MoBo layout als jij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n loop weer intakt, alleen toert het water nu zonder additief de ronde..Nu kan ik wellicht een killcoil halen, lekker modern, en er weer feser in droppen, maar zie nu ook wel dat blauw van Primochill me wel interessant ogen lijkt..

Vandaar dat ik op Primochill Dye Bottle - Steel blauw ben gekomen, maar zie in de produkteigenschappen niet of het goedje corrosie en oxidanten tegengaat Moet ik dus, en de Primochill en een killcoil en nog een derde additief middel wegens het nodig hebben aanschaffen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2013 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Je kunt voor de zekerheid een flesje PT nuke mee bestellen.
Paar druppeltjes erbij en klaar. Kost iets van 8euro en je kan met 1 flesje een jaar of 2 doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is wel sterk geconcentreerd dan dat nuke, alleen heeft de shop hier in Nederland niet dat Primochill blauwe in het assortiment, waardoor ik af moet wijken naar anders.

Misschien laat ik dan het killcoil idee voor wat het is en spits me op m'n vertrouwde anti corrosion middel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Of je moet zoiets nemen http://www.highflow.nl/ko...olant-32-oz.-uv-blue.html

Of een variantje van Feser ipv primochil, daarvan is de blauwe op voorraad.
http://www.highflow.nl/koelvloeistof/toevoegingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit nu demi in zonder verdere toevoegsels, ik heb altijd wel goede ervaringen met feser, maar echt dat ferme blauwe kan niemand bereiken dan alleen primochil dat kan. Ik vroeg me alleen af of dat middeltje ook anticorrosie werkend is.

Bestelling is de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Ik zag dat Primochill ook 'rigid ghost compression fittings' heeft, waarvan ik het idee heb dat ze beter afdichten dan de Bitspower Multilink adapters.

Afbeeldingslocatie: http://www.primochill.com/images/thumbnails/2/320/320/F-RCK3812-4-3.jpg
http://www.primochill.com/index.php?dispatch=products.view&product_id=335

Bij de multilink adapters van Bitspower heb ik het idee dat je de tube gewoon in de fitting schuift, zonder dat je hem kunt vast draaien. Ergens vind ik dat idee toch ietsje minder, en hebben deze Primochill fittings eigenlijk wel mijn voorkeur.

Maar ze zijn niet in Nederland verkrijgbaar? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-09 23:02

meddle

:o

Die primochill fittings schijnen de buis juist niet goed vast te houden, als ik de eerste user impressies moet geloven tenminste.

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Ik las net iets over geknapte buizen bij het 'te strak' aandraaien van de fittings. Maar dat lijkt me iig iets met lompigheid te maken te hebben.

Hij legt wel uit dat ze niet geschikt zijn voor de normale crystal link tubing vanwege een verschil in maat.

Maar plexiglas buizen kun je ook ergens anders bestellen dan bij een pc winkel, waarbij je de keuze hebt uit verschillende wanddiktes. En wanneer je polycarbonaat gebruikt is dat ook sterker dan gewoon acrylaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-09 23:02

meddle

:o

Oke dat is precies het tegenovergestelde van wat ik hoorde dan:P. Maar die primochill fittings zijn volgensmij vooral voor primochill's eigen acrylic tubing, hoewel iets anders met dezelfde OD ook wel moet werken I guess.

Maargoed, ik zie mezelf in ieder geval geen rigid tubing loop doen eigenlijk. Het kost een hoop moeite en geduld, puur voor de looks.

specs PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
meddle schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 18:01:
Oke dat is precies het tegenovergestelde van wat ik hoorde dan:P. Maar die primochill fittings zijn volgensmij vooral voor primochill's eigen acrylic tubing, hoewel iets anders met dezelfde OD ook wel moet werken I guess.

Maargoed, ik zie mezelf in ieder geval geen rigid tubing loop doen eigenlijk. Het kost een hoop moeite en geduld, puur voor de looks.
Normaal gesproken zou ik ook voor het gemak gaan. Maar de looks vind ik deze keer ook wel belangrijk. Zachte tubing wordt op den duur ook troebel van kleur wat ik weer erg lelijk vind. Deze fittingen zijn alleen nog maar pas op de markt zie ik. Eerlijk gezegd vond ik het al vreemd dat dit nog niet voor de pc bestond. Het is toch wel een vrij voor de hand liggend systeem, dat ook bij gasleidingen wordt toegepast.

update:
..er is toch wel redelijk wat vraag naar.
http://thinkcell.ekwb.com...g-for-metalacrylic-tubing

En ik ga denk ik tóch voor polycarbonaat, omdat het meer voor industriële toepassingen geschikt is. (weerbestendig, UV bestendig) Het zal, naar mijn idee, dan ook minder snel knappen of barsten door grote temperatuurverschillen, waarmee je bij pc's toch altijd te maken hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door Phaerion op 25-07-2013 04:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
YouTube: Push vs Pull vs Push Pull for Radiators and Heatsinks Linus Tech Tips

Hmm, aan het einde heeft hij een vergelijking tussen Push en Pull. (draai zelf push)
Maar volgens mij maakt hij een fout :/ Die vieze rad komt uit een pc die op de grond stond, de "schone" zond op een bureau. En dan is er ook nog het punt dat hij de fans van de schone niet loskoppelt...

Wat zijn jullie meningen over Push vs Pull?

Oh, semi offtopic.
Ik heb gisteren een pc voor mijn moeder in elkaar gezet en daar zaten rubbers bij, blijkbaar voor fans.
Die heb ik dus in mijn pc gebruikt en het is idd stiller :s
Ik ga binnenkort maar eens kijken voor zo'n soort matje voor een 360 rad, want dat zou ook nog net wat kunnen schelen XD (al vraag ik me wel af of de schroeven dan nog lang genoeg zijn....)
Maar dat soort anti vibratie dingen zijn echt een aanrader :)
Pagina: 1 ... 35 ... 67 Laatste