Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 17:26

Fordox

00101010

MetalMarty schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:07:
Ik heb nog wat vragen.
Zijn er hier mensen die iets in de waterloop hebben tegen overdruk?
Ik kan me namelijk voorstellen dat als het water normaal 15 graden is, en het word opgestookt naar 60 graden dat er een hogere druk komt in de loop ivm het groter worden van het water. En als ik het zo zie zit bij de meeste mensen alles luchtdicht.?
ja, tegen overdruk heb ik een deel lucht over gelaten in het reservoir. dat werkt dan een beetje als een gasveer.
druk verschil is niet enorm. rest is ook luchtdicht.

[ Voor 3% gewijzigd door Fordox op 25-06-2013 11:20 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024
Het water zal lang geen 60 graden worden.
Blijft hier steken onder de 30 graden, ligt natuurlijk ook aan je rad oppervlak.

Je zit altijd met lucht in je loop. Inderdaad tegen uitzetten en werken van het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je druk de baas zijn los je op door een voldoende aan capaciteit hebbende pomp te gebruiken of in te zetten die het water snel richting je res. laat bewegen om vervolgens daar een onderdruk als eigenschap te laten krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:19
Dit is nu de situatie in mijn res:

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/jixiwlu1x/res.png

De blauwe lijn is het huidige waterniveau (gaat nog bijgevuld worden). Nou vroeg ik me af waar de interne buisjes in de res voor zijn (de rechthoekjes op het plaatje). Kan ik deze aan de linkerkant weghalen omdat ik daar toch geen inlet/outlet heb zitten? Of kan ik ze helemaal weghalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Welke res heb je?
Enige wat ik me nu voor kan stellen is dat de buisjes juist tegen bubbel vorming dienen.
Uitgang van de buis moet onderwater zitten.
Misschien kun je er een bochtje inmaken zodat het wat minder snel gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
mukkel schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:56:
Welke res heb je?
Enige wat ik me nu voor kan stellen is dat de buisjes juist tegen bubbel vorming dienen.
Uitgang van de buis moet onderwater zitten.
Misschien kun je er een bochtje inmaken zodat het wat minder snel gebeurd.
EK Multioption X2 Advanced 150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-10 20:41
Water van 60 graden lijkt mij sterk (dan moet je echt serieuze warmte afvoeren)

Hier wordt het met één black ice GT extreme 360 en met fans op 1000rpm (Gentle typhoons 1800 rpm) maar 26 graden (gemeten in de res, na de cpu)
Ik koel enkel mijn CPU erop die nu 32 graden is in idle.

Als het warmer is wordt het water max 28 graden in idle en 31 graden onder load (CAD render die op de CPU draait)

Er is wel wat overdruk, maar dat doet er eigenlijk niet zo veel toe, imo.
Alles zit goed aangedraaid (compressie fittingen) en er lekt niks, dus ik maak mij geen zorgen.

Even een offtopic vraag over plexi.
Kun je daar schroefdraad in maken?
Want dan hoef ik deze behuizing niet echt te modden, maar kan ik die plaat er gewoon in schroeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Water wordt nauwelijks groter. Lucht wel meer. Dan alsnog zal je 60 graden watertemperatuur niet zo snel halen, en zodra er een luchtbel bovenin je resrvoir zit, vangt dat het verschil in druk wel op. Zo gaat dat ook in je CV installatie met een expansievat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalMarty
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Je weet wel dat in een expansievat een membraan zit om het drukverschil op te vangen?
Dit zit er natuurlijk niet in bij een standaard waterkoeling reservoir.
Maargoed, zal wel goed gaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Nadat ik een keer aan het testdraaien was (3 uur gewoon pomp aan, kijken of het lekt en de fans minimaal voor koeling) en ik een plug van de res opende hoorde ik toch een pop.
(soort phu, als je je lippen van elkaar haalt met iets van druk erachter)
niks ernstigs dus.

En overdruk is ook beter voor je slangen ;)
knikken ze iig niet door onderdruk XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Weet iemand nou eigenlijk waar die buisjes in een reservoir voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

tobitronics schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 16:56:
Weet iemand nou eigenlijk waar die buisjes in een reservoir voor zijn?
zodat de slang eindigd onder het water niveau, zodat je juist geen waterval krijgt om microbubbels en evt. geluid te verminderen (de ironie :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Fordox schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 17:05:
[...]

zodat de slang eindigd onder het water niveau, zodat je juist geen waterval krijgt om microbubbels en evt. geluid te verminderen (de ironie :P)
Dus ik kan ze aan de linkerkant er dus gewoon uithalen? dat zou wel schelen bij het bleeden namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

jup ze kunnen altijd weggehaalt worden.
misschien is een afsluitdopje erop later wel zo fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Fordox schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 17:20:
jup ze kunnen altijd weggehaalt worden.
misschien is een afsluitdopje erop later wel zo fijn.
Zo, loop nu eindelijk eens fatsoenlijk gebleed, waterval is weg en het enige wat is overgebleven is een minuscuul luchtbelletje aan de bovenkant van mn res en natuurlijk de alom befaamde microbubbels. DIe gingen toch binnen 24 uur weg ofzo?

[ Voor 30% gewijzigd door tobitronics op 25-06-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Laatst online: 03-02-2023
edit-
jep kleine luchtbulletjes maken niet uit zeker in je res niet je houd je water na een tijdje tog niet meer op peil of je dat nu mogen geloven of niet :) :)

[ Voor 76% gewijzigd door maks11223344 op 25-06-2013 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zucht....
Loop ik eerst hier te klagen over die push in koppelingen die konden lekken, heb ik nu ergens anders een lek:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RDxIwOrBQx0KmfyeDoYw7MS2/full.jpg
Komt dus ergens tussen het plexiglas en de koperen basis vandaan. [Preciese plek heb ik nog niet vast kunnen stellen, want het water verspreid zich in de ruimte tussen plexi en koper. Al heb ik wel een vermoeden.

Maar er zit gewoon een prima O-ring. De boel gedemonteerd, de koperen plaat wat vlakker geschuurd (Het oppervlak was wat vervormd tijdens fabricage. Best slecht hoe krom het geheel was, en dat ze het dus niet lekvrij opleveren. Gelukkig heb ik die dingen voor nop gekregen.) Gepolijst en weer gemonteerd... Maakt niets uit :( Kan ie weer uit elkaar. Moet dan maar, maar ik wil dan zeker zijn dat ie niet nog een keer gaat lekken, en leg dan een randje kit langs de O-ring. Raar dat hij lekt ook, hij wordt best mooi en gelijkmatig aangedrukt door allemaal schroefjes. Geen scheurtjes in de ring, en ook een krasjes en oneffenheden meer na het schuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

heb je ook hi-res foto's van het onderdeel wanneer deze uit elkaar ligt?
kunnen wij ook even mee speuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Is het nu mijn res vol zit en de waterval weg is wel een goed idee om een druppeltje afwasmiddel toe te voegen om van de microbubbels af te komen? Meerdere websites/guides raden het aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Laatst online: 03-02-2023
persoonlijk zou ik er geen rommel meer bij mikken die luchbelletjes gaan na verloop van tijd echt vanzelf weg hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Ik zou er ook geen meukl ingooien.
If it aint broke, don't fix it-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

maks11223344 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:19:
persoonlijk zou ik er geen rommel meer bij mikken die luchbelletjes gaan na verloop van tijd echt vanzelf weg hoor :)
+1
mukkel schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:50:
Ik zou er ook geen meukl ingooien.
If it aint broke, don't fix it-
+1

je gooit er alleen meuk bij in terwijl microbubbels helemaal geen kwaad kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik zou nooit iets als afwasmiddel erin gooien... Krijg je ook alleen maar meer bubbels van en mogelijk verstoppingen in je radiator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:46
DCG909 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:31:
Ik zou nooit iets als afwasmiddel erin gooien... Krijg je ook alleen maar meer bubbels van en mogelijk verstoppingen in je radiator
Ruikt je rad wel lekker! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tobitronics schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:16:
Is het nu mijn res vol zit en de waterval weg is wel een goed idee om een druppeltje afwasmiddel toe te voegen om van de microbubbels af te komen? Meerdere websites/guides raden het aan...
Waarom vraag je dat telkens, gooi er gewoon een liter in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Ik heb zo eens gegoogled, maar kan nergens iets vinden waar ze afwasmiddel erin gooien voor microbubbel. Enkel een paar druppels bij het spoelen / schoonmaken van de loop.

Doet me denken aan de ene keer dat ik een paar druppels afwasmiddel in de vaatwasser gooide...
ja stom maar de blokjes waren op en wilde niet met de hand wassen :P
Conclusie nooit meer doen!! hehehe de halve keuken vol schuim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
R0y. schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:01:
[...]

Ruikt je rad wel lekker! B)
Dan kun je misschien nog het beste met een laptop in een bloemenwinkel gaan zitten. :P

Als ik alle online info er zo eens op na sla, lijikt het me het beste om niet te veel te experimenteren met allerlei vage middeltjes. Dat is voor het overgrote deel toch al eens door anderen geprobeerd, en voor een paar knaken is er zo op zich genoeg te krijgen waar men al wél goede ervaringen mee heeft. Vooral als ik lees dat mensen toch vaak wel een beetje op het budget letten, denk ik dat je zo vooral ook een hoop onnodige kosten uit spaart op de lange termijn.

Als zeep in aanraking met lucht komt kan het aankoeken in de radiator. En dat kan nog behoorlijk wat geklooi geven, want je spoelt het er niet altijd zo maar even uit. En als er stukjes los komen, en in de loop terecht komen, is het ook maar de vraag wat het dan met je pomp doet.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phaerion schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 17:17:
[...]

Als ik alle online info er zo eens op na sla, lijikt het me het beste om niet te veel te experimenteren met allerlei vage middeltjes.
Zie ik hier iets rieken naar dat je afwasmiddel een revolutionair onderkomen ziet zijn in labplaatsen?

Kunnen ze ook wel gekleurd koolzuur gaan bedenken, zodat een belgisguh pc'er zijn rood / geel / zwart promt zijner systeem in een lofvolle houding ziet kleuren..

Note: Moet het wel koolzuur zijn waarvan de belletjes zich ferm vermenigvuldigen wanneer daar een kapot spatten is van 1 der bellen zodat je een oneindig algoritme ziet staan met een belgisguh euforie

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2013 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 18:53

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Neem een groter reservoir en doe meteen de afwas ;) Afwasmiddel in je loop, moet niet gekker worden :D

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Wellicht is het wel iets om de koelers op het rad dan ook gelijik aan te drijven met stoom. Dan is het geheel wél weer erg steam punk, en past het beter bij de bubbels. Dan mag je de cpu tenmisnte ook flink over the top klokken om het water heet te krijgen. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lunatics, afwasmiddel in je loop, wie daar niet bij stil staat dat dat niet gaat bellen is kortzichtig en een beetje dom..

De vaat doen in een res. met een voorzien rekwerk is wel weer pomp afhankelijk, maar zal niet een probleem zijn, want de door ontwikkeling jaren terug tot nu heeft het water ook flink doen laten circuleren met gepaste kracht.

Een koperen ketel naast je rad. ach laat ook maar..........lucifer afwasmiddel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Zojuist mijn backplate binnen van aquatuning

Deze

Zit iets van een rubber plaatje bij, die moet tussen de backplate en het mobo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

R0y. schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:10:
Zojuist mijn backplate binnen van aquatuning

Deze

Zit iets van een rubber plaatje bij, die moet tussen de backplate en het mobo? :?
ja anders maakt je backplate kortsluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Fordox schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:33:
[...]

ja anders maakt je backplate kortsluiting.
Danku, dat dacht ik al ja :Y

Zit te twijfelen om me slangen te vervangen. Heb nog zeker genoeg witte slang hier liggen, gebruik nu gewoon doorzichtige. Oogt zo goedkoop. Ook nog anderhalve liter van dat coulant staan.. Moeilijk!

[ Voor 34% gewijzigd door R0y. op 28-06-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeft niet te ontvetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

eerst een account, dan een tweede, toen weer terug en nu een nick change? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kama kama kama kamielion...komt door m'n stemmingswisselingen, ik kan niet overclocken omdat ik schizofreen ben..Misschien maak ik wel de blitz met deze naam.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

jij bent echt vaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zegt dat tenminste gewoon..

Ik heb trouwens m'n tt pa 120.4 een nacht in het azijn gehad, jeu, wat kwam daar een wazig vocht uit vanmorgen zeg. Mooi detail ook, het rad. geeft ook de geur weer zoals in het begin ook zo was..Dat olie-achtige, wellicht bij tt enthousiastelingen bekend.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2013 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:23

auto660

1991 240 GL Brick

Hallo,
Ik zou graag waterkoeling in mijn cm elite 120 advanced willen maar nu heb ik een vraag over de fitting grootte. De slangen moeten makkelijk vrij scherpe bochten kunnen maken omdat de ruimte dus beperkt is. Welke grootte raden jullie aan? (Het gaat trouwens gewoon om een basic set, 240mm rad, reservoir, pomp en cpu block.)

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan sowieso 45 graden en 90 graden koppelingen gebruiken, dat scheelt al een hoop. Verder natuurlijk goede slangen. Met Tygon kan je heel veel meer doen dan met el-cheapo PVC. Qua slang maat zou ik voor 10mm oid gaan. Iets kleiner zoals 8mm of ietsjes groter kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Ik zit te twijfelen tussen 3/8 en 1/2. Welke is dan beter?

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zou ik voor 3/8 gaan. Minder dik is makkelijker bochten maken.

Het is ook handig om over elke slang goed na te denken. Welke koppeling je gebruikt om de bocht makkelijker te maken en de slang op de perfecte lengte knippen. Toen ik het moederbord nog watergekoeld had heb ik hier aardig wat tijd aan besteed. Als een slang 3mm langer of korter is maakt bij een kleine krappe bocht een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Oké, dat zal ik dan onthouden!

EDIT:
Weten jullie trouwens waar je het goedkoopst zo'n set kan samenstellen/kopen?

[ Voor 59% gewijzigd door auto660 op 28-06-2013 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor 3/8-5/8 slang gaan, met deze slangmaat kan je de beste bochten maken

Ik had ooit al een x wat pic's voor iemand gemaakt...

3/8-1/2
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/T2OYXnul.jpg

1/2-34
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iSKGf5cl.jpg

3/8-5/8
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yyNra3ul.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Gewoon die X-hose van telsell ertussen :) knikt nooit. Je koopt 1 metertje en je maakt er 3 van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Mooi, meisjes van 5 jaar kunnen dus nu ook de slang tillen dus aan WC beginnen. Ik zeg doen :Y

Tommie's teleshopping :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Haha, dus als ik een lek heb wordt mijn hele pc in elkaar getrokken? Maar natuurlijk, het is de X-hose, die kan niet lekken! Ik ga er meteen 1km van bestellen. Ik bedoel 3km natuurlijk, want het rekt uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
auto660 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 11:35:
Haha, dus als ik een lek heb wordt mijn hele pc in elkaar getrokken? Maar natuurlijk, het is de X-hose, die kan niet lekken! Ik ga er meteen 1km van bestellen. Ik bedoel 3km natuurlijk, want het rekt uit!
Sluit hem anders op mijn pomp aan.. Voor die prijs kan die paar KM er ook nog bij!

Maargoed,

Op de planning voor vanmiddag staat me CPU block opnieuw mounten, hopen op wat betere temps. Nieuwe backplate gekocht en Artic MX 2 4g (wat moet men met 8 jaar garantie op koelpasta? 8)7 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
R0y. schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 11:50:
[...]

Sluit hem anders op mijn pomp aan.. Voor die prijs kan die paar KM er ook nog bij!

Maargoed,

Op de planning voor vanmiddag staat me CPU block opnieuw mounten, hopen op wat betere temps. Nieuwe backplate gekocht en Artic MX 2 4g (wat moet men met 8 jaar garantie op koelpasta? 8)7 ).
Heb zelf phobya koelpasta, kwam ergens zeer goed uit de test en heb nu een 4770K op 19C draaien :7

Tip: zorg dat alle restjes koelpasta helemaal weg zijn en mount je block op een flat surface (dus niet terwijl je kast rechtop staat), dan krijg je geen onbedoelde uitsmeringen + lucht van je koelpasta ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
tobitronics schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 15:22:
[...]

Heb zelf phobya koelpasta, kwam ergens zeer goed uit de test en heb nu een 4770K op 19C draaien :7

Tip: zorg dat alle restjes koelpasta helemaal weg zijn en mount je block op een flat surface (dus niet terwijl je kast rechtop staat), dan krijg je geen onbedoelde uitsmeringen + lucht van je koelpasta ;)
Zit rond de 30 op het moment, maar het is altijd warm in mijn appartement. Nu 22 graden, maar load zit ik ergens op de 75 wat lager moet zijn imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
R0y. schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 15:59:
[...]

Zit rond de 30 op het moment, maar het is altijd warm in mijn appartement. Nu 22 graden, maar load zit ik ergens op de 75 wat lager moet zijn imo
Zeker met waterkoeling idd! Misschien je loop/blokje zelf een keer schoonmaken? En druk gelijkmatig verspreiden is ook belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb zelf phobya koelpasta, kwam ergens zeer goed uit de test en heb nu een 4770K op 19C draaien
Tenzij het 10 graden op je kamer is kan dit niet kloppen. Je kan nooit onder de kamertemp komen of er een paar graden in de buurt zitten. 19 graden met een kamertemp van 18 tot 22 graden is onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Lange slang naar buiten en daar je rad hangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
PilatuS schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 16:10:
[...]

Tenzij het 10 graden op je kamer is kan dit niet kloppen. Je kan nooit onder de kamertemp komen of er een paar graden in de buurt zitten. 19 graden met een kamertemp van 18 tot 22 graden is onmogelijk.
sensor geeft het soms toch echt aan, tis wel een mobo sensor dus misschien is die niet zo precies :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tobitronics schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 17:02:
[...]

sensor geeft het soms toch echt aan, tis wel een mobo sensor dus misschien is die niet zo precies :?
Die moederbord sensoren kloppen vaker niet dan wel. Wat zegt CoreTemp of RealTemp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Zo, nieuwe backplate zit erop/aan/onder/tegen !
Koelpasta aangebracht met de rijstkorrel methode.

Jammergenoeg heb ik nog steeds dezelfde temps.

Realtemp (idle)
27/29/31/31

Realtemp (Lynx, 5 min)
66/76/76/73

Wat me dan weer opvalt is er gewoon 10 graden verschil zit tussen core 1 met 2 en 3...
Ik draai op het moment 4.5 ghz op 1.2550 volt

Ik heb een fractal design R4, en het rad zit als intake voor in de case. Voor de mensen die de kast niet kennen, er zit een deurtje voorin (waar het rad achter zit). Zou dit iets kunnen uitmaken? Zal zo even het deurtje open knallen en dan linx draaien.

Edit:
Maakt dus niets uit:
66/76/76/72

Zou een dun rad 240 of 280 als outtake vanboven in me kast betere temps opleveren?

Edit2:

Vanboven gaat niet lukken denk ik, zit zo'n 1 cm tussen mijn fans op het moment en het moederbord. 140 of 120 rad vanachter zou nog wel lukken..

[ Voor 18% gewijzigd door R0y. op 29-06-2013 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Temp verschil tussen de cores kan kloppen.
Heeft met de opbouw van de IB chip zelf te maken.

Cores zitten tegen elkaar.
Core 1 tegen je ingebouwde gpu die je niet gebruikt en core 4 tegen je geheugen controller.
core 1 kan meer warmte kwijt tov van de andere cores.

Afbeeldingslocatie: http://www.geek.com/wp-content/uploads/2012/04/ivybridge_arch1.jpg

Had zoiets een keer lang zien komen in het OC topic

[ Voor 7% gewijzigd door mukkel op 29-06-2013 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
PilatuS schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 16:10:
[...]

Alienhunter had toen volgens mij ook zulke temps.. Vind ze ook knap :9
mukkel schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 19:05:
Temp verschil tussen de cores kan kloppen.
Heeft met de opbouw van de IB chip zelf te maken.

Cores zitten tegen elkaar.
Core 1 tegen je ingebouwde gpu die je niet gebruikt en core 4 tegen je geheugen controller.
core 1 kan meer warmte kwijt tov van de andere cores.

[afbeelding]

Had zoiets een keer lang zien komen in het OC topic
Ik wist dat er verschil mogelijk was, maar 10 graden.. Dat is veel hoor! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Core 1 valt hier gewoon wat verder buiten de boot, de overige 3 zitten nagenoeg gelijk.
Daarbij komt dat de pasta onder ihs bij IB ook een factor is.
Tenminste in het begin, ik weet niet of intel dit verbeterd heeft.

Ook worden de sensoren optimaal gekalibreerd voor TJmax van de chip.
Voor de 3570K is dit 105graden. Er kan dus een aardige afwijking zijn als je hier ver vanaf zit.

10graden zou dus makkelijk kunnen

[ Voor 4% gewijzigd door mukkel op 29-06-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
mukkel schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 19:37:
Core 1 valt hier gewoon wat verder buiten de boot, de overige 3 zitten nagenoeg gelijk.
Daarbij komt dat de pasta onder ihs bij IB ook een factor is.
Tenminste in het begin, ik weet niet of intel dit verbeterd heeft.

Ook worden de sensoren optimaal gekalibreerd voor TJmax van de chip.
Voor de 3570K is dit 105graden. Er kan dus een aardige afwijking zijn als je hier ver vanaf zit.

10graden zou dus makkelijk kunnen
En natuurlijk, heb ik mijn CPU gekocht toen hij vrij nieuw was!

Een delid zou in dat geval toch moeten helpen, misschien geen echte tweaker in dat geval.. Maar dat durf ik niet :7

Zou een 120 rad in de achterkant van mijn kast nog enkele graden opleveren? Prijs valt wel mee van die dingen dus dat is nog te overwegen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De CPU temp limiet zit al snel in overdracht van CPU naar water. Ik draai met een 480mm rad en kan niet verder klokken door te hoge temps. Dit heeft alleen niets met radiatoroppervlakte te maken. De warmte van de CPU is gewoon niet in het water te krijgen. Als je nu dus een redelijk grote rad hebt zal je niets hebben aan nog meer oppervlakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Ik draai nu met een vrij dik rad, via tweakers overgenomen maar is voor de rest niks van bekend.

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/gbvjfu1lr/IMG_0028.jpg

Klik voor groter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het water niet echt warm wordt heeft een extra rad geen nut. Zo'n dikke 2x120mm rad lijkt mij zat voor alleen CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@PilatuS
Defineer warm :s
30 graden, 40 graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Die dikke 240 zit wel snor. Daar kan de GPU ook wel bij :)
Hier wordt het water max 30graden. Tenminste als het geen 36 graden buiten is en m'n zoldertje op een sauna lijkt.

Yeah na enige vertraging...grrr. komt m'n 2de 670 Dinsdag binnen.
Blokje en brug liggen al klaar. 8) Zit nog in dubio of ik gelijk zwarte of witte slangen in m'n PC gooi.
Oogt natuurlijk wel beter.

Daarna eens een 2560x1440 uit Korea laten komen. Scheelt een slok op een borrel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
PilatuS schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 22:27:
Als het water niet echt warm wordt heeft een extra rad geen nut. Zo'n dikke 2x120mm rad lijkt mij zat voor alleen CPU.
Wat heeft dan nog wel nut? :p
mukkel schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 22:57:
Die dikke 240 zit wel snor. Daar kan de GPU ook wel bij :)
Hier wordt het water max 30graden. Tenminste als het geen 36 graden buiten is en m'n zoldertje op een sauna lijkt.

Yeah na enige vertraging...grrr. komt m'n 2de 670 Dinsdag binnen.
Blokje en brug liggen al klaar. 8) Zit nog in dubio of ik gelijk zwarte of witte slangen in m'n PC gooi.
Oogt natuurlijk wel beter.

Daarna eens een 2560x1440 uit Korea laten komen. Scheelt een slok op een borrel.
Msi 660ti waar geen waterblocken voor zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

30 40 c je hebt dan bij een kamertemp. van 22 c een delta van 8 a 12, deze 8 a 12 c zit bij de cpu-temp waardoor je rad. oppervlakte groter moet zijn de 8 a 12 delta te laten slinken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
R0y. schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 23:43:
[...]

Wat heeft dan nog wel nut? :p

[...]

Msi 660ti waar geen waterblocken voor zijn :(
Neem een ronde waterkoeler en ga op zoek naar een custom bracket. Dan heb je een dedicated loop voor je gpu.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Ik verwacht elk moment een teruggaaf van de NUON. Dus kan ik eindelijk verder het bouwen van een waterkoeling loop.

Maarrrr. Ik zag zo hier en daar dat er problemen waren het mobo koelblok van EK. Om nu niet gelijk met de naam Mac Gyver te gooien, is de oplossing die men bij EK geeft op zijn zachts gezegd wel een beetje vreemd. Want ik weet niet of ik wel gewoon op een stuk,je plakband durft te vertrouwen Wanneer iik toch wel een flink bedrag uit moet geven voor de spullen.

Maar als alternatief is er alléén een full mobo setje te koop van Watercool. Die past kwa kleur niet echt bij het thema... maar als het niet anders kan moet ik dat misschien maar op de koop toe nemen.

Ik heb een filmpje bekeken van Singularity op Youtube,

Hij zegt wel dat je de indrukken in de TIM wel even moet controleren. Maar Linus heeft het daarbij over het al dan niet recht gemonteeerd hebben van het waterblok.

Dus... is er iemand die al ervaring met waterkoeling voor een Crosshair V Formula? En hoe reëel zijn de problemen die sommige pc bouwers met het desbetreffende koelblok hebben?

[ Voor 11% gewijzigd door Phaerion op 01-07-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het EK block van de z versie zie je echt dat men het produktie-proces heeft aangepast, rondom het nb touch gebied heeft men een frezen ingezet zodat de contactdelen rond the core niet meer tegen het koper aankomen waardoor met de z variant geen problemen tezien zijn..Mijn ervaring, en wou het even melden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:40:
Bij het EK block van de z versie zie je echt dat men het produktie-proces heeft aangepast, rondom het nb touch gebied heeft men een frezen ingezet zodat de contactdelen rond the core niet meer tegen het koper aankomen waardoor met de z variant geen problemen tezien zijn..Mijn ervaring, en wou het even melden..
Dankje.. ik meen dat ik inderdaad zoiets had gezien. Ik zie dat de mobo blokjes aangeduid worden met Crosshair V Formula (Z). Is dat dan tevens ook de aangepaste versie die ik moet hebben voor mijn iets oudere Crosshair V Formula?

Zo te zien wordt de keuze en het aanbod ook met de dag kleiner, want de blokjes zijn al niet meer overal te krijgen als ik het goed heb gezien.

[ Voor 10% gewijzigd door Phaerion op 01-07-2013 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Plakbandje :) waarom niet, het moet enkel als isolator werken of een lage spanning.
Het kan geen kwaad en het is een makkelijke workaround, wat wil je nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phaerion schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:18:
[...]

Dankje.. ik meen dat ik inderdaad zoiets had gezien. Ik zie dat de mobo blokjes aangeduid worden met Crosshair V Formula (Z). Is dat dan tevens ook de aangepaste versie die ik moet hebben voor mijn iets oudere Crosshair V Formula?

Zo te zien wordt de keuze en het aanbod ook met de dag kleiner, want de blokjes zijn al niet meer overal te krijgen als ik het goed heb gezien.
Neen, de z versie koelt een geheel andere ligging van de vrms, daarom zal de z niet passen op je cvf zonder z.

Ach een plakbandje, de openliggende tindeeltjes produceren echt niet onder een zwaar isolement de hitte waarvan het tape gaat fikken of smelten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
mukkel schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:23:
Plakbandje :) waarom niet, het moet enkel als isolator werken of een lage spanning.
Het kan geen kwaad en het is een makkelijke workaround, wat wil je nog meer.
Vanwege de warmte? Zo'n plakbandje houdt het al niet bij 40/60 graden. De lijm laat dan al los, en het plastic is dan al bijna zacht. Dus je begrijpt dan misschien wel dat ik het een beetje een vreemde oplossing vind. Als ik het mobo verknal, gaat het niet om een mobo van 5 tientjes of zo. En de garantie raak je ook kwijt op dat moment.(dacht ik)
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:30:
[...]

Neen, de z versie koelt een geheel andere ligging van de vrms, daarom zal de z niet passen op je cvf zonder z.

Ach een plakbandje, de openliggende tindeeltjes produceren echt niet onder een zwaar isolement de hitte waarvan het tape gaat fikken of smelten.
Oh...goed dat je het zegt, Want met die Z tussen haakjes impliceert men dat het blokje voor beide mobo's is bedoeld. Maar dat bertekend dan waarscjhijnlik ook dat er geen blokjes meer zijn te krijgen vvoor de Crosshair V Formula. K*tzooi.. en heb ik al superveel set backs gehad met het bouwen van deze pc.

En juist dat mobo blokje is van essentieel belang, Die draait idle dus gwewoon ff zo'n 50 graden, en die stijgt als een speer, wanneer ik zit te gamen. mijn cpu koeler presteert buitengewoon goed met die Excalibur ventilator er in. Maar met de temps van het mobo hoef ik nu niet eens aan de standaard Turbo settintgs te denken. Dat trekt ie gewoon niet. De cpu wel maar de NB niet.

[ Voor 47% gewijzigd door Phaerion op 01-07-2013 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Warmte?? daar heb je niets mee te maken.
Het enige warme deel in de buurt is de chip en die wordt gekoeld door het blok.
Deze zal amper warm worden "zacht" plastic is nog steeds een isolator.

Met lijm maakt het ook niets uit, want het plakbandje kan er niet achteruit vallen.
Doet ie dat wel, dan zou er nooit een nooit een "probleem" zijn geweest. :)

Als je thuis ergens een kroonsteen gebruikt, wikkel je deze toch ook gewoon in isolatie tape?
Daar is de spanning / stroom vele malen hoger als op SB van je mobootje

Als je puur naar de centen kijkt, moet je niet aan waterkoeling beginnen.
8 van de 10 onderdelen verliest de garantie. (mocht de fabrikant erachter komen)
Daarbij hang je alles bij elkaar met slang van een paar euro en klemmetjes van een paar cent.
Ik zou banger zijn voor een lekkage als voor een plakbandje.

[ Voor 3% gewijzigd door mukkel op 01-07-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien anders het kleigum welke je bij droogijs koeling wel eens op de punten aangebracht ziet zijn..De ophoping van elektronen op een hoop en wel in een dermatige proportie en met de eigenschap dat ze met een wel zeer laag staaande spannning bewegen zal het heus niet zover brengen dat de brandweer naar huis moet..

En als je niet durft met je hardware te zijn, denk ik dat je maar beter bij de avieren moet blijven..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2013 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
mukkel schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:47:

Als je thuis ergens een kroonsteen gebruikt, wikkel je deze toch ook gewoon in isolatie tape?
Daar is de spanning / stroom vele malen hoger als op SB van je mobootje
North Bridge ipv Southb bridge... die wordt wel ietsje warmer dan de south bridge. Maar de VRM's zitten er ook pal naast. Maar goed, wanneer EK het zelf zo aangeeft, zal het ioiok wel kloppen.

Maar dan heb ik sowieso het probleem dat elk mobo blokje nu wordt aangeduidt met die Z tussen haakjes. Dan zou hij dus niet geschikt zijn voor mijn Crosshair V Formula zonder Z.
mukkel schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:47:

Daarbij hang je alles bij elkaar met slang van een paar euro en klemmetjes van een paar cent.
Ik zou banger zijn voor een lekkage als voor een plakbandje.
Wablief???

Dat valt me hier wel vaker op, dat men waterkoeling koopt, en er dan van die goedkope koppelingen tussen zet. En dan vindt men het nog gek ook als er dan lekkage op treedt. Juist aan die koppelingen hecht ik veel waarde als het om kwaliteit gaat. (dat geldt eigenlijk wel voor de héle loop)

[ Voor 40% gewijzigd door Phaerion op 01-07-2013 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inzicht hebben bij de keuzes maken van je hardware is toch wel prioriteit 1 om ervoor te zorgen dat een wel beseffend pc'er inzicht moet hebben dat ook een band bij de h*ema minder is dan een productief middel zonder koffiepauzes daar in china..

Tjonge, ik pc hier al bijna 13 jaar op water met bijna nog dezelfde 1/2 pilaren, ja de Dangerden charmens heerschen hier nog..Niets geen gehannis met marktmeesters anno nu met platings onenigheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 18:53

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Wat zeggie nou allemaal?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat een chinaband wel fijn kapottrapt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:34:

Tjonge, ik pc hier al bijna 13 jaar op water met bijna nog dezelfde 1/2 pilaren, ja de Dangerden charmens heerschen hier nog..Niets geen gehannis met marktmeesters anno nu met platings onenigheid..
Zó lang kom ik hier al bjina. :)

Maar ik geef je wel gelijk. Toen er nog geen markt voor was, werden de spullen gemaakt door de tweakers zelf, met een bepaalde kijk op kwaliteit. Want je wilt alle calamiteiten zo veel mogelijk uitsluiten.

MNeem nu bijvooprbeeld een willekeurige heatsionk uit de fabriek, duie dingen worden gzaagt dopor een machine waarbij er soms zó veel druk op het aluminium staat dat het tijdens de productie al enigszins krom trekt. Om maar te zwijgen van het berg en dal landschap aan de onderkant. Elke heatsink moest ik dus meestal ook even lappen voorat hij er op ging.

Dus wat er uit dwe fabriek komt en er speciaal voor gemaakt is, is in mijn ogen dus ook niet altijd het beste. Maar gelukig is er wel meer keuze, en kun je rustig op zoek gaan naar spullen die wél goed te vertrouwen zijn, omdat anderen er ook al ervaring mee hebben. Af en toe is het wel even filteren, want er is ook zoiets als een gadget gekte, waarbij een merknaam ineens tot het absolute summum wordt uitgeroepen vanwege de naam. Maar geukkig gaan veel hard core pc gebruikers gelukkig ok nog wel op kwaliteit af.

Maar dit is wel mijn eerste loop die ik nu aan het samenstellen ben. Ik ben ook al lamnger dan een maand allerlei guides en zo aan het bekijken. Alleen is Intel zó populair dat ik niet zo veel AMD guides tegen kom. Maar zoals het er tot nu toe uit ziet, gaat het allemaal wel lukken, als ik me maar goed in lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verspanende technieken, hetzij het ozo rustig schaven of wellicht het frezen met verschillende tandfrezen (met ook weer een x y z assen coordinatietft ozid) komt bij de hurrie-stroom die graag een pakket hebben ala minute bijna niet meer in de stream voorop....De halffabrikaten welke hunner collectiviteit in een metalen bak tot doorvoer in een distributieproces tot de acetal afd. bijv. daar de totale vorm krijgen samen is fysica met de eigenschappen nog steeds bij de grond materie zoals gewonnen tijdens hakken in de grond..

Dat er meer keuze is, ontstaan uit gebruikers-groepen, krijg je vaandeldragers van die de mogelijkheid aanbieden je het watercool-plezier te veraangenamen met juist hun stuff..Dat Intel populair is.Ja ze zijn glinsterend en meen is wel het woord in hun kringen waardoor hun architectuur aannemelijker is wat je ziet bij The advanced one..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Ghehe mooi taalgebruik.

(Dat kennen de meesten geloof ik alleen nog uit het poygoon journaal wat ze er voor de lol soms nog wel eens tussendoor gooien in de bioscoop Al is het voor mij ook al langer dan tien jaar geleden dat ik daar ooit eens kwam )

Maar nietemin wil ik desalwelteplus en langs deze weg, dan toch de vraag stellen, die nu als een niet te misstaande wrat op mijn lippen brandt... Jij had een Crosshair V Formula (-Z) zonder Z, en nu is het jouw merk niet meer, of geldt dat alléén voor dat waterblok van EK?

(En waarom heb je de advertentie van dat waterblok al drie keer geplaatst? (ik heb er iig minimaal drie gezien, waarvan de jongste nu zes uur oud is ongeveer. Ik meen ook dat er een andere username bij stond. En die zeflde advertentie stond ook op marktplaats, en die advertentie is ook opnieuw geplaatst gister. )

Edit

En nu is die advertentie weer weg uit V&A, maar op marktlaats is hij wel ietsje goedkoper nu. Je zou haast zeggen dat het stink, óf je weet absoluut niet wat je wilt.

[ Voor 21% gewijzigd door Phaerion op 02-07-2013 04:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Mijn h60 corsair lijkt toch kapoet te zijn dus mag ik hem RMA sturen. Fijn dat je dan een nieuwe krijgt maar wel weer zoveel euro bovenop de prijs vanwege het verzenden naar hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:30:
[...]

Yup...als ik het niet dacht. Je kletst een behoorlijk eind in het wilde weg.

Compatibility list for EK-FB ASUS C5F-Z - Acetal

Je had beter niets kunnen zeggen, misschien had ik dat blokje wel gekocht. Maar nu heb ik je aan die advertenties kunnen linken en vertrouw ik het sowieso niet meer. Drie of vier veschillende mensen kunnen nooit tegelijkertijd hetzelfde koelblokje verkopen. En al helemaal niet in een dorp als putten. |:(

Edit

Tot nu toe ben ik over mijn mobo best te spreken. Het Dominator Platinum gehugen, dat eigenlijk niet in de QVL staat lijkt zich prima te voelen op1866Hz. De latencies staan nog wel erg losjes met 9-10-9-27

Maar bovenal, ik heb dus nog niet lekker over kunnen clocken, zonder waterkoeling. De NB is met de nieuwe case fans wel iets koeler, maar dan nog draai ik op stock settings. En nu ik de jaarafrekening van de Nuon binnen heb, kan ik weer even verder met bouwen.

Ik wil de loop volledig maken met Bits Power Crystal Link. het ziet er strakker uit, en het lijkt minder snel last te hebben van verkleuring door toegevoegde kleurstof. Crystal Link heeft in ieder geval wel een minder hechtend oppervlak dan die achtere tubes. Als je dan op tijd de loop eens door spoelt Moet het toch wel behoorlijk helder blijven hoop ik. Ik gebruik black light, alleen vind ik het weer niet mooi wanneer de slangen ook oplichten.

De drive bays gaan er allebei uit, Daar komen een dual pomp en twee tube reservoirs. En in de front moeten dan twee platte rad's tegen elkaar met een tripple push pull configuratie. Dat bijt mekaar niet als het goed is. In de top van de case is plaats voor een rad met push pull, of twee fans van 200mm. ëén casefan lijkt me wel voldoende. En voor bovenin kunnen dan mooi twee hdd's weggewerkt worden en een platte optical drive. Dan ziet het er tenmisnte ook lekker opgeruimd uit, en valt de loop moo op.

[ Voor 48% gewijzigd door Phaerion op 02-07-2013 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

@fishsmell, trouwens: er komt een nieuwe revisie uit voor de UD7, dus deze komt weer op de markt.
just to let you know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Eigenlijk na het 775 mobo tijdperk (P5K biaaatch, wat een heet kreng :) ) niet echt last gehad van een heet mobootje.
De 1366 (P6T) ook wel warm wordt, maar een stuk minder. Der zaten evnt. nog mosfet fans bij.
Nu met m'n 1155 (P8Z) helemaal niet, je speelt bijna enkel met de MP. Hooguit de bus 3 omhoog.
Al het andere verandert weinig in verhouding.

Persoonlijk zie ik niet veel nut voor mobo koeling, behalve dat het leuk oogt :)
Thans bij intel, ik weet niet wat de temp wordt bij de AMD kant. niet echt mijn kamp.

Maar ik ben benieuwd naar de pics als je aan het bouwen bent.
Alles met buis ipv slang is altijd een genot om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

bij amd mag je met een stevige overklok op een 8 core wel fatsoenlijke koeling hebben op je vrm's.
en de NB is ook niet bepaald koud te noemen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phaerion schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:18:
[...]

Ik zie dat de mobo blokjes aangeduid worden met Crosshair V Formula (Z). Is dat dan tevens ook de aangepaste versie die ik moet hebben voor mijn iets oudere Crosshair V Formula?
Je zegt nu weer dat je het bord niet hebt zonder Z
Phaerion schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:06:

Jij had een Crosshair V Formula (-Z) zonder Z, en nu is het jouw merk niet meer, of geldt dat alléén voor dat waterblok van EK?
Geldt helemaal voor de brand Asus, in alles..
Phaerion schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:25:
I
[video]
Daar word je dus gek van, het block in het yt filmpje komt in de verste verte niet in de buurt van het cvfzblock icm je crosshair zonder Z..Vandaar misschien de snelle vergelijkenis vanaf hier dat het z block totaal verschillend oogt. dan in je yt filmpje..Ik ging dus af op je yt input
Phaerion schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 05:47:
[...]

Yup...als ik het niet dacht. Je kletst een behoorlijk eind in het wilde weg.

Compatibility list for EK-FB ASUS C5F-Z - Acetal
Phaerion schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:25:

[video]
Ziet er wat anders uit dan welke je nodig hebt. Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OOVGLeA.jpg
Phaerion schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:06:

Edit

En nu is die advertentie weer weg uit V&A, maar op marktlaats is hij wel ietsje goedkoper nu. Je zou haast zeggen dat het stink, óf je weet absoluut niet wat je wilt.
Ik dacht een tweaker blij te maken, omdat ik het bord niet meer heb..Probeer ik het wel op mp. Trenner en Borellie stonden op spamlijsten in the usa..Nickchange daardoor..

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fordox schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:40:
@fishsmell, trouwens: er komt een nieuwe revisie uit voor de UD7, dus deze komt weer op de markt.
just to let you know :)
Met rev. 1.0 weer blij...een goede nb / mosfet cooling aktief. jeu, een zwerftocht gehad hier zeg, van een Asus naar Gigabyte naar Gigabyte.

Mooi dat ze dan gehoor geven aan de vraag, het bord werd overal afgeschilderd met end of live..

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@Fordox
Defineer warm, mijn CH IV Formula's NB wordt iets van 43 graden oid, de SB ook zoiets (uit mijn hoofd, kan zelfs iets lager zijn).

Hoeveel invloed heeft de NB of SB temperatuur dan op de stabiliteit van een OC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Hallo,
Gaat dit setje goed samenwerken? En zijn er nog opmerkingen over?

Feser Tube NON-UV - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - CLEAR / PURE
Alphacool NexXxoS ST30 Full Copper 240mm 14157
Swiftech MCRES-Micro Rev2 Reservoir
10MM (3/8) EK High Flow Fitting - G1/4
EK-DCP 4.0 12V DC Pump - 800L/hr - 4M
Bitspower G1/4 Silver Shining Angle 3/8 Fitting
EK-Supreme LTX CSQ - Copper Acetal
EK-Ekoolant Blood RED premix 1000mL
Arctic Silver 5 Koelpasta (3.5g)

Misschien een beetje onoverzichtelijk maar... Ik zou graag nog een "laatste check" willen doen voordat ik €200 uitgeef aan iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

DCG909 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:46:
@Fordox
Defineer warm, mijn CH IV Formula's NB wordt iets van 43 graden oid, de SB ook zoiets (uit mijn hoofd, kan zelfs iets lager zijn).

Hoeveel invloed heeft de NB of SB temperatuur dan op de stabiliteit van een OC?
de vrm's bij sommige borden zijn warm genoeg om te throttlen zonder overclock.

De NB wordt bij mijn bord ook ergens richting de 70 graden, en deze is getest door gigabyte tot 85 graden. en die 85 graden kom je aardig snel aan als je richting de 5 ghz wilt komen met water...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Ook als je gewoon een fan richting je mobo laat blazen?
Veel mensen vergeten dit, waardoor de (NB/SB) temp omhoog kan schieten.
Normaal pakt hij lucht mee vanaf de cpu koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op mijn X58 Sabertooth heb ik 1x 80mm zitten op 6 volt voor het moederbord. Die koelt de NB en ook de VRM's omdat die verbonden zijn met een heatpipe. De lucht gaat ook nog langs de SB omdat de videokaart in het onderste slot zit. Het hele bord wordt dus netjes koel gehouden door 1 fan die zo goed als niet te horen is.

Mijn vorige setup had het bord watergekoeld maar daar ben ik vanaf gestapt, veel te duur en enorm onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

mukkel schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 16:34:
Ook als je gewoon een fan richting je mobo laat blazen?
Veel mensen vergeten dit, waardoor de (NB/SB) temp omhoog kan schieten.
Normaal pakt hij lucht mee vanaf de cpu koeler.
jep, de 990fxa-UD3 serie van gigabyte had het neit goed met de koelblokken. kwam door een krom bord ofzo, er zijn lui geweest die hun bord hebben recht getrokken en toen was het probleem opgelost. (voor de vrm's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de moed helemaal opgegeven een UD7 terug te krijgen..Maar bezig gaan met een UD3. ferme inspectieronden nav een fotosessie van Fordox in een ander index van het forum lieten me niet afdwalen naar pessimisme mbt koelings issue's enzo. Ik liet een nb block over de post hier arriveren waarna ik me helemaal had toegelegd me de oc perikelen te laten strelen met uefi. Marginaal lichtelijk maar ook weer van, nou ja "Clocken" dan maar er mede...

Krijg ik opeens het bericht er elders een ud7 ter aanbod was gaan zijn..Deedt me deugt , bijna een maand moeten wachten bij een winkel, totdat het bericht kwam van eol..M'n Athlon x3 450 staat hier prima op 4180Mhz bij een load temp van 47c ongeveer..

Rev. 3.0 van de UD7 , net een artikel gelezen op TechPowerup, kan wat worden met een fx9000 en 10 phases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
Zo ik ben vanavond weer bezig geweest :)
Pas over 6.... kwam Post NL met m'n 2de GTX670. Yeah

Even in z'n uppie getest, dat weet ik zeker dat hij goed is.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gS0xrlQm9ZydgrpSBEs29RHj/medium.jpg
hehe ja ff de andere eruit gehangen.

Mooi hij werkt goed. Gelijk bios flash na 1.2V voor OC-en later.
Is altijd makkelijker als er maar 1 kaart in de PC hangt.

Originele koeler eraf.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oqJxxpdHAlDLKUd8V2mELCyv/medium.jpg

Alles netjes schoongemaakt en m'n laatste druppels MX2 uit de tube geperst.
En bokje monteren ===> WTF hij past niet. :(
Gaten kloppen wel, maar het kaartje heeft hogere condensatoren, hierdoor komt het blok scheef en raakt hij de VRM's niet.. FFS GRRRbbBrr ect.
Helaas vergeten foto's te maken omdat ik vrij pissig was -O-

Overigens wel vreemd aangezien de kaarten hetzelfde zijn en de waterblokken ook.
MSI zal misschien in verloop de productie andere / hogere condensatoren gebruikt hebben.

Ach dan maar het blokje ouderwets bewerken met zagen & vijl.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QtD54E8Ts76qfgoAPDUTQOxH/medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HhUSS1zQX4GlQzvsl9R8Sj6w/medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kCJrHfE9sKRb0M7x1bf5kyy1/medium.jpg

Nu zit ie weer netjes, alleen zit er nu geen MX2 tussen, maar een of ander cheap goedje..
Ik kijk eerst wel wat voor temp eruit komt. Veranderen kan altijd nog ergens bij het volgend onderhoudsbeurtje / bestelling.

ps. foto's zijn klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind gewoon waarom de indruk kan zijn gewekt bij lieden, dat dit niet kan nietzo....Een prima mod waardoor je vreugde in het computer-gebruik niet tot het zwaarwegend-verhoudings-schaal-elementair-goed tot de flank welke gerekend kan worden tot in oogschouw wel richting afgrond met een bonk...

Mooi opgelost..
Pagina: 1 ... 34 ... 67 Laatste