Fordox schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:55:
[...]
+1 ik zit er ook al van te kijken.
maar waarom tie-wraps en geen compressie fittingen?
Ik gebruik die tyewraps vooral omdat ik er nog niet helemaal uit ben wat ik wil. Eerst was het plan om voor compressie fittings te gaan (monsoon), maar zoals gezegd zijn dat nogal joekels voor 3/4"OD slangen, en staan ze imo beter bij kleinere slangen. Atm weet ik het nog niet, maar slangklemen zijn idd ook een nette optie voor de lange termijn ja. Ik moet toch nog wat kleine dingetjes bestellen voor mn PC een dezer dagen dus dan ga ik er nog even over nadenken.mukkel schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:49:
Tyraps lijkt me inderdaad rottig met het loshalen.
Compressie fittingen voor 1/2" inch zijn nogal kolossaal.
Hierdoor kun je in de "problemen" komen.
[afbeelding]
Zelf gebruik ik deze:
[afbeelding]
oogt goed, klemt goed en is makkelijk.
Moet wel zeggen dat tyewraps praktischer zijn dan ik dacht. Je kunt ze zonder de slang te beschadigen binnen 2 tellen losknippen met een tangetje; het kost meer tijd en moeite om de slang van de barb zelf af te wurmen.
Ik zit op 1.3V (nodig voor 4.7GHz stabiel) ook nog maar net onder de 90°C in prime. Maar als die 70°C een indicatie is dan komt het waarschijnlijk door het stacken van transistors, wat intel sinds IB doet. Si is namelijk niet bepaald een goede warmtegeleider, waardoor de warmteweerstand in de die zelf komt te zitten. Als je dan boven kamer temp koelt blijf je idd altijd hoge temps halen helaas.Huigie schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 18:01:
[...]
Zat met 1.283V zo rond de 87 graden. Delid en andere pasta onder de ihs, 79 graden. Nu draait ik zonder ihs en zit rond de 70 graden. Het scheelt maar ti's niet echt schokkend.
Maargoed misschien waag ik nog wel een poging tot delidden als ik me verveel deze zomer, met 10°C minder zou ik net de 4.8GHz stabiel kunnen halen denk ik, zonder me al teveel zorgen te moeten maken over temps.