Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Iemand weleens een lekkende koppeling gehad?? Ik draai al bijna een jaar met dezelfde pomp, een Laing met pro top (plexi) en dat ging heel lang goed. Totdat er opeens een koppeling begon te lekken. Ik dat ding wat losser gedraaid, dat hielp niet, vervolgens wat strakker, ook dat hielp niet. Het zijn maar heeele kleine druppeltjes dus het maakt niet zoveel uit, maar ik wil het toch gefixed hebben. Na een aantal weken de zooi maar eens gedrained, nieuwe koppeling in gedraaid, en ja hoor, weer hetzelfde gezever... Zowel aan de koppeling als aan de plexi top is niets te zien, wat doe ik verkeerd? Ik draai ze gewoon handvast en een slagje na met de sleutel. Zo heb ik ze allemaal gedaan, en er lekt er maar eentje. Kan ik er dan vanuit gaan dat die top z'n beste tijd heeft gehad?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:34

MikeVM

- Baloo -

als je er teflon rond draait, dan is de kans minder dat ie zal lekken..

en anders zul je de plexie top eens moeten veranderen.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Koppelingen met van die rubbertjes gebruiken en anders Locktite of teflon-tape op de schroefdraad. Anders gaat het na een tijdje gewoon lekken, daar is niks vreemd aan.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb koppelingen met o-ringen, maar toch lekt het er gewoon doorheen... :'(

Maar ik zal het eens proberen met locktite dan, bedankt. Kan ik het beste die witte of de blauwe gebruiken?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 22:41
Ik heb hier ook O-ringen.. Ik wou er eerst nog teflon tape tussen doen maar dit bleek niet nodig.
K draai nu 3 maanden met mijn systeem en het heeft nog niet gelekt. Misschien helpt dit.. maarja je zal dan wel je hele loop weer uit elkaar moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

frank131331 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:14:
Ik heb hier ook O-ringen.. Ik wou er eerst nog teflon tape tussen doen maar dit bleek niet nodig.
K draai nu 3 maanden met mijn systeem en het heeft nog niet gelekt. Misschien helpt dit.. maarja je zal dan wel je hele loop weer uit elkaar moeten halen.
Nee, normaal zou dit inderdaad niet nodig zijn. Maargoed, ik denk dat ik het maar moet proberen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

[b]Flythe schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 00:22
-Ja je hebt een reservoir nodig, of een T-stuk met een fillport eraan, anders kan je je loop nergens vullen :P
Dat kan zeer zeker wel maar dat kost een hoop moeite (spreek uit ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 13:27:
[...]

Nee, normaal zou dit inderdaad niet nodig zijn. Maargoed, ik denk dat ik het maar moet proberen dan...
Misschien is je O-ring uitgedroogd en gaan barsten, zodat het water erdoorheen kon ofzo? Even een stukje teflon of een andere koppeling zal wel genoeg zijn.
SpikyDude schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:18:
[...]

Dat kan zeer zeker wel maar dat kost een hoop moeite (spreek uit ervaring).
Waarom zou je dat überhaupt willen proberen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Sinds ik de e8500 heb, zit ik al een paar dagen te klooien met mijn waterkoeling.Hij geeft te hoge temperaturen aan.

setup:
Alphacool NexXxoS Pro II 240mm
Alphacool Eheim Station II 600 12V
HEATKILLER® CPU LGA775 Rev2.5
Tygon 8/11.2
EK waterblock 4870x2 (later in de loop toegevoegd)

loop:
pomp-rad-cpu-nb/sb-gpu

Omdat de temperaturen omhoog zijn gegaan door de gpu heb ik wat 2ehands spullen gehaald.
Op 1.45V in bios werd ie 68 graden onder load.(1.424V in cpu-z)

2e hands spullen:
-cooltek rad 360mm
-ddc 1t pomp + acrylic top
-reservoir

Daarna heb ik 2 loops gemaakt:

loop1:
eheim pomp
cooltek rad 360
heatkiller cpu

loop2:
dcc 1t pomp
nexxos pro rad
nb/sb
gpu
reservoir

Maar nu op 1.4V in bios schiet ie al naar de 70 grden onder load.
Heb verschillende keren het blok erop gemonteerd,maar temp blijft maar hoog.
Ook gevoeld of ie ergens warm wordt ,maar niks wordt eigenlijk warm nor de slang, nor de cpu-blok. :(

Toen heb ik maar de freezer pro maar erop gemonteerd en wat blijkt; nu wordt ie "maar" 65 grden onder load.

Ik vond altijd wel dat de temperaturen wat hoog waren,toen ik de cpu-blok had.

Wat me wel opviel is ,als ik de schroeven aandraai voor de cpu-blok, dan kan ik hem ook niet vaster aandraaien, alsof ie tegen een aanslag komt.Waarschijnlijk komt ie dan tegen het onderste boutje aan.

Zat al te denken om de plastieke onderlegring te verwijderen,maar dan ben ik bang dat ik de mobo beschadigd.En volgens mij schiet ik daarmee niks op, afstand tot aan de onderste boutje blijft hetzelfde.....

Iemand tips?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje op de D-Tek FuZion V2 te wachten. Nu bied de shop mij een alternatief aan, namelijk de: Swiftech Apogee GTZ. Wat heeft jullie voorkeur? Van wat ik heb kunnen vinden zijn de meeste voor de D-Tek.

Maar aangezien de Swiftech vrij nieuw is kan ik hier wat minder over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Sonic schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 18:53:
Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje op de D-Tek FuZion V2 te wachten. Nu bied de shop mij een alternatief aan, namelijk de: Swiftech Apogee GTZ. Wat heeft jullie voorkeur? Van wat ik heb kunnen vinden zijn de meeste voor de D-Tek.

Doen! Dat is inderdaad een nieuw blok en presteert naar ik gelezen heb zeer goed :)

Wil anders wel ruilen tegen mijn D-Tek V1 + nozzlekit en 25 euri's O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Niet online
Sonic schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 18:53:
Hallo allemaal,

De GTZ presteert iets beter (1-3 graden verschil) dan de v2. zie hier, hier en hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Flythe schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:36:
Misschien is je O-ring uitgedroogd en gaan barsten, zodat het water erdoorheen kon ofzo? Even een stukje teflon of een andere koppeling zal wel genoeg zijn.
O, om hierop terug te komen, de o-ring is nog puntgaaf, zeker niet poreus. Heb inmiddels 3 koppelingen geprobeerd... :'(

Ik ga maar eens even rondkijken naar welke loctite ik moet gebruiken of anders teflon, thanks voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
Bedankt voor jullie antwoorden!

De reviews liegen er niet om! Dat ziet er allemaal prima uit. Ik ga de shop maar eens mailen ;-)
Als ik alles binnen heb zal ik er een mooie foto van maken. Deze houden jullie tegoed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Heb een Apogee GTZ gekocht (2ehands) en nu zit er een AM2 mountingplaatje aan vast. De schroefjes zijn inbus, maar vreemd genoeg is 2,5mm te klein en 3mm te groot. Zit er dan ook nog een maat tussenin, en zoja waar kan ik die evt. krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 18:03:
Heb een Apogee GTZ gekocht (2ehands) en nu zit er een AM2 mountingplaatje aan vast. De schroefjes zijn inbus, maar vreemd genoeg is 2,5mm te klein en 3mm te groot. Zit er dan ook nog een maat tussenin, en zoja waar kan ik die evt. krijgen?
Klinkt alsof je een engelse maat nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ah, daar had ik nog niet aan gedacht. Weet je toevallig ook ongeveer welke maat ik moet hebben?

Zag dit op eBay.co.uk staan, maar geen idee of daar de goeie tussen zit...

Hex key set

EDIT: kreeg er de schijt van, heb gewoon voorzichtig de tang erop gezet, problem solved :+

[ Voor 10% gewijzigd door Sp33dFr34k op 25-10-2008 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bast-i
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-10-2024
Hi tweakers

Ik wil mijn eerste waterkoeling set samenstellen en vroeg me af hoe dat zit met de slangen maat. In de opening post van dit topic staat dat de binnen-diameter van de slag ietsje kleiner zou moeten zijn zodat je de slag er strak over de koppeling kunt trekken. Betekend dit dat ik dus voor deze koppeling een slag moet kiezen welke een ietsje kleinere binnendiameter dan 6mm heeft of koop ik een slag welke de 8/6mm specificatie heeft.

bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 15:10
Als de fitting een buitendiameter heeft van 6mm, moet je gewoon slang nemen met een binnendiameter van 6mm.

In de meeste gevallen zit de slang er dan goed strak omheen.

Daarbij maak je ook nog gebruik van een slangklem (of schroeffitting) om extra zekerheid te hebben dat het goed waterdicht wordt afgesloten.

Als je gaat bestellen, moet je wel even alles dubbel controleren dat de fittingen bij de slangen past, daar wordt vaak een foutje in gemaakt :)

Tis ook nog eens zo dat verschillende shops de formaten anders aangeven.

Meer info over fittingen en slang formaten kan je hier ook lezen.

HighFlow.nl // PinballShop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Even een paar vraagjes voordat ik ga knutselen. Heb nu al een tijdje deze setup draaiende

Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/8360/setupvoorlw3.jpg

Rechts zitten 2 hdd kooien. De onderste zit de pomp in (Laing DDC1) en boven de 2e hdd kooi zit nog een 2slots Aquacomputer reservoir. Nu krijg ik niet erg geweldige temps, heb de Fuzion ook al een aantal keren overnieuw gemount. Is het niet handiger om de loop om te draaien zodat de cpu na het rad komt? Dan denk ik dat ik meteen het Aquacomputer reservoir verwijder uit de loop. Het ziet er wel mooi uit, maar verder dan dat is het niet echt functioneel.

Ik kom dan op zoiets als dit

Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/3426/setupnabd0.jpg

De pomp op de bodem, die gaat direct naar het rad, dan naar de cpu en die gaat vervolgens naar de inlet van het res. Het res gaat dan weer recht omlaag naar de pomp. Als het goed is heb ik dan ook wat minder slang nodig, dat zou mooi zijn.

Hoe denken jullie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De volgorde van onderdelen maakt vrijwel niets uit. Het water warmt minder dan 1 graad op als het door een blok gaat. Met erg veel onderdelen in de setup zou de volgorde misschien 1 of 2 graden uitmaken. Aangezien jij alleen de CPU gekoeld hebt maakt de volgorde helemaal niets uit. Je temps worden niet beter als de CPU na de rad komt of er voor zit.

Minder slang gebruiken scheelt wel iets qua flow. Minder slang is minder weerstand dus hogere waterflow. Maar ook dat verschil is zo klein dat het naar mijn mening de moeite niet waard is. Sowieso leverd je Laing al zo veel flow dat dat kleine beetje verschil te verwaarlozen is.

Als je temps echt te hoog zijn en het water niet echt warm is moet je het zoeken in contact met CPU en waterblok. Als je heet water hebt komt de warmte van de CPU prima in het water. Is je water niet heet komt de warmte dus niet goed in het water terecht.

Een 3x120mm rad is eigenlijk dikke overkill voor alleen CPU. Ik neem ook aan dat het water niet warm is. Vergeet niet dat een Quad-Core sowieso heter wordt dan een Dual-Core. Ik gok toch op het contact met CPU blok en CPU als veroorzaker van je hoge temps. Bolle of holle IHS misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimnino
  • Laatst online: 01-07 14:46
Beste mensen, ik ben ook bezig met een watersysteem maar ben hier redelijk nieuw in.
Wat ik in mijn systeem water gekoeld wil hebben zijn mijn processor (E8400) en mijn GPU (9800GX2)

Mijn oog is gevallen op tenminste deze onderdelen:
-pomp/reservoir: XSPC X2O 750 Pump station 12V (2x5,25")
-gpu blok: AquagraFX for 9800 GX2 G1/4

Voor de rest zie ik door de bomen het spreekwoordelijke bos niet meer wat betreft radiatoren en cpu blokken. Wat ik wel weet is dat de E8400 niet erg heet wordt itt de E6600 en dat er in de toekomst nog een Q9650 aankomt die volgens mij ook niet zo heet wordt als de oudere quadcores. Ik ben helemaal niet uit op overklokken van mijn processor, maar mijn videokaart wil ik graag flink in temperatuur naar beneden.

Ik hoopte dat met deze informatie iemand mij kon adviseren voor een radiator en een cpu blok. Ik heb overigens maar beperkte ruimte. Mijn kast is namelijk een Aerocool ExtremeEngine 3T
http://www.aerocool.com.tw/case/3t/3t-web-photos/images/10_jpg.jpg (ruimte voor 2x 80 aan de achterkant of 1x120, 1x 140 aan de voorkant aanwezig en 1x 230 aan de zijkant)

[ Voor 7% gewijzigd door chimnino op 05-11-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@chimnino.

Qua CPU blok kan je prima gaan voor een D-Tek FuZion (V2) of Swiftech Apogee GTZ.

Qua radiator is het niet zo makkelijk. Voor wat jij wilt gaan koelen zou ik gaan voor minimaal 2x120mm of liever 3x120mm. Een 2x80mm rad schiet niet echt op en een single 120 of 140 ook niet. Zelfs een 2x80mm rad icm een 1x120 of 1x140 is ook niet echt aan te raden. Die 9800GX2 produceert nogal wat warmte en die samen met de CPU is 2x120mm toch wel het minimum dat je nodig hebt. Persoonlijk zou ik voor 3x120mm gaan. Helemaal als je in de toekomst naar een Quad-Core gaat.

Het probleem met de rad is natuurlijk, waar ga je het laten ? Als ik naar je kast kijk gaat boven in niet echt goed werken omdat daar de voeding zit. Al denk ik dat een 2x120mm rad wel zal gaan, alleen moet je dan sowieso gaan zagen om em daar in te krijgen. Een andere optie is achter op de kast de rad extern plaatsen.

Mocht je voor intern willen gaan zou ik persoonlijk kijken of je een 2x120mm rad boven in de kast kan modden, en dan nog een extra losse 1x120 of 1x140mm rad er bij. Extern moet een 2x120mm rad sowieso lukken en afhankelijk van de hoogte van je kast een 3x120mm.

Een andere optie is natuurlijk een andere kast maar dat moet je ook maar willen.

Edit: De bodem van de kast kan ook een optie zijn voor de rad. Als de kast maar wat van de grond af komt te staan kan de rad ook onder geplaatst worden. Maar ook dan zal er gezaagd moeten worden.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 05-11-2008 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ja, was ook al bang dat de volgorde niets uit zou maken (sommige zeggen van wel, sommige van niet...). Maarja, als ik toch eenmaal alles uit elkaar heb kan ik het net zo goed "netjes" maken dacht ik. De Fuzion gaat eruit en ben nog aan het twijfelen of ik het bay res in de voorkant eruit haal, 2 reservoirs heb ik eigenlijk toch niet nodig.

Ik weet dat het overkill is, maar ik verwachtte goede temps te krijgen, niet slechtere temps dan iemand met een 120 rad :'(

Maargoed, wellicht helpt de Apogee GTZ iets, die is namelijk standaard al "gebowed", ben benieuwd.

@chimnino: de Fuzion V2 zou beter zijn, die is minder restrictief, lijkt me wat fijner voor je graka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Volgorde is idd niet belangrijk, je moet alleen opletten dat je (in de meeste gevallen) de meeste flow bij je CPU blok hebt zitten.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimnino
  • Laatst online: 01-07 14:46
Hmmm, mn 9800GX2 blok is al onderweg. Anders kijk ik eerst met een 2x120 rad wat dat opleverd met enkel de graka op water...

Is er nog een beetje een goed alternatief voor die XSPC X2O 750 (2x5,25") pomp? Ik las namelijk dat ie redelijk bromt. Ben namelijk wel opzoek naar een stiller alternatief voor de gpu/cpu fans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf nog niet echt iets heel negatiefs over gehoord...

Een Laing DDC is altijd goed :)
Daar heb je mooie top+res combo's voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

sky- schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:18:
Volgorde is idd niet belangrijk, je moet alleen opletten dat je (in de meeste gevallen) de meeste flow bij je CPU blok hebt zitten.
Dat betekent dus je cpu blok na de pomp? Volgens mij maakt dat ook weer geen bal uit, hoorde zelf eens dat weinig flow beter was zelfs, maarja ik kan mijn Laing niet regelen zonder dat paneeltje van €45...
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:07:
Zelf nog niet echt iets heel negatiefs over gehoord...

Een Laing DDC is altijd goed :)
Daar heb je mooie top+res combo's voor!
+1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:47:
Dat betekent dus je cpu blok na de pomp? Volgens mij maakt dat ook weer geen bal uit, hoorde zelf eens dat weinig flow beter was zelfs, maarja ik kan mijn Laing niet regelen zonder dat paneeltje van €45...
liang pompjes werken met gelijkstroom, gelijkstroom motortjes zijn simpel te regelen met een potmeter of een ander weerstand ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flythe schreef op donderdag 06 november 2008 @ 18:28:
[...]

liang pompjes werken met gelijkstroom, gelijkstroom motortjes zijn simpel te regelen met een potmeter of een ander weerstand ;).
Neen, een DDC heeft altijd 12v nodig om op te starten...
Daarna kun je hem uiteraard idd terug draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Sp33dFr34k schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:47:
[...]

[...]

+1 :)
_lees_ : "In de meeste gevallen" , de zogenoemde "High Flow Blokjes" wel dus ;)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

OK, ik heb het dus gedaan zoals ik had aangegeven in plaatje 2 een paar posts hierboven. Gisteren de hele middag aan geknutseld... Loop omgedraaid, een res eruit en de Fuzion V1 verwisseld voor de Apogee GTZ. Op core 0 en 1 scheelt het niets, op core 2 & 3 scheelt het 2gr, dus gemiddeld scheelt het 1 graad. Is die Fuzion V1 zo slecht toch helemaal niet! Anyways, volgende halte, lappen (again...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je fuzion ook nog gemod?
Quad insert? Washer mod?

Zelf vind ik de fuzion top blok, heeft imo geen nut om idd naar bv een V2 of GTZ te gaan :)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2008 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:37:
Je fuzion ook nog gemod?
Quad insert? Washer mod?

Zelf vind ik de fuzion top blok, heeft imo geen nut om idd naar bv een V2 of GTZ te gaan :)
Ja, quad insert + washer, het is idd een topblok dat blijkt wel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Zou het kwaad kunnen om een Laing DDC op z'n kant te monteren, met de water-invoer naar boven toe en de uitvoer opzij? Dat zou me wel goed uitkomen qua layout in m'n setup. Het lijkt mij dat dit kan, aangezien de D5 standaard zo staat, of zie ik iets over het hoofd?
En hoe zouden jullie een EK-Supreme en twee EK-FC3870 blokken in een setup gebruiken? Alles in serie zal de flow nogal killen. De Supreme eerst na de pomp en daarachter een splitter, zodat de FC3870's parallel staan? Of loopt het water dan te traag door de GPU-blokken? Het lijkt mij dat die minder baat hebben bij een hoge flow dan de EK-Supreme.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Welke top heb je op je Laing? Kwaad kan het zeker niet, maar je kunt de aansluiting aan de bovenkant niet als uitvoer gebruiken he, je kunt alleen de aansluiting op de zijkant van je top gebruiken als uitvoer, dus daar schiet je weinig mee op. Doe anders eens een plaatje van hoe je situatie is.

Verder heeft het weinig zin om te splitsen na je cpu-blok, ik zou ze gewoon achter elkaar zetten, is ook het makkelijkste qua slang. Je pomp moet dat opzich wel aankunnen. Alleen is die Supreme niet bepaald lekker voor de flow, een Fuzion bijvoorbeeld zou beter zijn geweest, dat is echt een highflow blokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Ik heb een OCLabs top op mijn Laing, wat volgens mij een DDC-1 Plus is trouwens. (heb 'm tweedehands gekocht) Door jouw antwoord besef ik me overigens dat ik niet heb zitten nadenken, ik dacht dat de invoer opzij zat en de uitvoer aan de bovenkant, omdat dat bij mijn oude Eheim-pomp ook was. Echter zat de propellor daar verticaal, terwijl ie bij de Laing natuurlijk horizontaal ligt. De Supreme heb ik overigens ook tweedehands aangeschaft en het hoeft ook niet maximaal te performen allemaal. Als het maar voldoende presteert en er sexy uitziet in mijn systeem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend opeens een keihard en langdurig gepiep ergens uit mn pc.
Bleek dat er allemaal luchtbellen in de slangen zaten en er water weg was uit het res :(
En er zat een knikje in een slang.
Geen water ofzo te bekennen verder.
Hoe dat opeens zomaar kan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slang slijt ook...
Dus mis was die bocht al lastig en daar slijtage van slang doorgeknikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet wel af en toe het waterpeil controleren. Er zal altijd wel water verdampen doordat het iets "zweet" bij de koppelingen. Als jij een half jaar oid niet naar je water gekeken hebt kan het best zijn dat er een hoop weg is. Als je verder geen water in je kast kan vinden zou het wel zoiets moeten zijn. Of misschien zit de dop van je reservoir er niet helemaal goed op, dan verdampt er erg snel water. Als ik de dop open zou zetten is er binnen 2 weken een vol glas water weg. Warm water verdampt makkelijk, en warm is het meestal wel bij een WC setup.

Controleer dus af en toe even of er nog water bij moet. Bij mij verdwijnt er ongeveer een half glas water per 4 maanden. Ik heb dan ook wel erg veel koppelingen waar het kan verdampen.

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 19-11-2008 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Hmz, ik heb nu vrijwel al mijn onderdelen bij elkaar en moet nu nog slangen + pilaren gaan bestellen. Nou vind ik de zilverkleurige Feser-slang er wel mooi uitzien, maar dat blijkt PVC te zijn en de 8x1 PVC slangetjes die ik nu heb liggen, vind ik vervelend stug en knikken snel. Is dat met dat spul ook het geval? Of kan ik beter Tygon 3603 nemen?

• Bullus
Ik heb nu ook de Feser 3/8 slangen en ik vind ze minder flexibel dan mijn vorige tygon 8/11 slangen.
1 bocht kon ik daardoor niet maken omdat ie anders zou knikken.Heb dit opgelost door knikveren.
Met de tygon had ie waarschijnlijk niet geknikt.

Afbeeldingslocatie: http://images.hardware.info/usersys/large/005327-5.jpg
Bocht van cpu naar mobo.

[ Voor 8% gewijzigd door Bullus op 20-11-2008 07:04 ]

|2600k|Asus 290|

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Je kunt beter Tygon nemen imo. Tenzij het optische jou meer waard is (vind er persoonlijk niet zoveel aan).

Oow trouwens, hoi Bullus, ook hier? :) Heb jij nu zo'n 200mm fan uit de sidepanel bovenop je rad zitten of zie ik dat verkeerd?

Verwijderd

Tygon...

Draai hier ook met tygon 3603. Lekker buigzaam en blijft zeer lang mooi helder!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:42:
Tygon...

Draai hier ook met tygon 3603. Lekker buigzaam en blijft zeer lang mooi helder!
idd tygon,

Ik gebruik zelf masterkleer slangen met wat tygon voor moelijke hoeken.
Masterkleer voldoet perfect zolang er geen moelijke bochten gemaakt hoeven te worden.
Maar Tygon is de beste in bochten. Dus ik vind het aan je setup liggen, veel bochten tygon. Weinig bochten neem dan wat goedkopers zoals Feser of Masterkleer. Want Masterkleer kost 4 euro per meter, tygon 11 euro. Als ik over 1/2 praat, dat is nogal een groot verschil.

En idd die bocht tussen NB blok en CPU blok heeft Masterkleer Feser moeite mee, in mijn setup heb ik dus daar alleen tygon gebruikt. Was toch allemaal heldere slangen dus valt niet op. Met gekleurde is het anders. Maar daar ben ik geen fan van.

[ Voor 15% gewijzigd door Zenix op 20-11-2008 21:05 ]

• Bullus
Sp33dFr34k schreef op donderdag 20 november 2008 @ 13:33:
Je kunt beter Tygon nemen imo. Tenzij het optische jou meer waard is (vind er persoonlijk niet zoveel aan).

Oow trouwens, hoi Bullus, ook hier? :) Heb jij nu zo'n 200mm fan uit de sidepanel bovenop je rad zitten of zie ik dat verkeerd?
Eey, al een tijdje.
Ja heb ff zo'n 200mm fan erbij gezet, moet nog ff testen of het wat uitmaakt.
Ziet er eigenlijk niet uit zo. Ook opletten dat er niks van mijn buro valt,anders wordt ie gehakt. :+

[ Voor 22% gewijzigd door Bullus op 20-11-2008 22:32 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3603 is het, leve 3603!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIPaul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 08:24
Ik had even een vraagje over het geluid van een pomp. Ik heb zelf een tijd met een Liang DDC+ pomp in mijn systeem gedraaid. Maar nu is voor mij vooral het zo stil mogelijk maken van mijn systeem het belangrijkst na een leuke overklok uit te kunnen voeren. Nu viel het mij wel iets tegen hoeveel geluid de pomp maakte. Niet dat het heel erg was maar het was wel het luidruchtigst van mijn systeem.
Nu is mijn vraag is het mogelijk om de pomp in een behuizing te doen met van dat noppenschuim of zal de pomp zelf te veel opwarmen? Want ik weet niet of de pomp ook zijn eigen warmte aan het water kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@VIPaul.

Is het geluid dat je nu hoort echt zeker weten van de pomp ? En geen resonatie ? Kan je makkelijk even testen door de pomp vast te houden zodat ie niets raakt.

In een behuizing zetten moet gewoon werken. Pomp wordt op zich gekoeld door water, en een beetje heet mag ie best worden. Ik heb mijn Eheim 1048 al 2 jaar in een metalen behuizing staan. Die behuizing is volledig afgesloten. Pompje draait nog steeds helemaal prima :)

Als het trouwens een 12V pomp is, wat ik wel denk. Zou je em aan een fancontroller kunnen hangen en em op een iets lager voltage laten draaien. Dat zou ook voor minder geluid moeten zorgen, maar je verliest er ook wel flow door.

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 21-01-2009 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali_van_G
  • Laatst online: 10-09 21:01
worden zelf gemodde radiatoren (bijvoorbeeld auto kachel radiatoren) nog ssteds gebruikt of zijn die tegenwoordig niet meer beter.

en heb je ook goedekope pompen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ali_van_G schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:42:
worden zelf gemodde radiatoren (bijvoorbeeld auto kachel radiatoren) nog ssteds gebruikt of zijn die tegenwoordig niet meer beter.

en heb je ook goedekope pompen?
Bijna iedereen kiest voor een PC WC rad. Ze passen veel makkelijker in de PC. De fans passen er ook gelijk zonder problemen op. De meeste auto rad's zijn tegenwoordig van allu, wat ook niet echt aan te raden is.

Een grote auto rad is wel beter dan een PC WC rad. Er zitten alleen meer nadelen aan. Aan de andere kant zijn ze wel erg goedkoop. Maar een 3x120mm rad van Alphacool kost ook bijna niets.

Er zijn zeker goedkope pompen. Een Hydor kost vrij weinig. 2e hands is er ook voldoende te krijgen voor weinig geld. De vraag is alleen of je wilt besparen op het belangrijkste onderdeel van een WC set. De pomp is het hart van de setup en als die er mee ophoud gaan er bijna zeker dingen kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali_van_G
  • Laatst online: 10-09 21:01
ok bedankt voor die duidelijke reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Wat ook groot nadeel is dat je bij auto rad vaak fans moet gebruiken met hogere druk ( dus meer rpm )
Anders wordt het lucht er niet goed doorheen geperst. Een pc radiator is meestal dunner en gemaakt voor stille fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbored
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 15:05
Ik ben van plan een PC met een i7 920 te kopen, en uiteraard deze CPU te overclocken naar ongeveer 3.5-4GHz, nu wou ik dit doen met een waterkoelingssetje.
Ik heb geen ervaring met waterkoeling maar omdat ik alles achter een window wou zetten en een beetje een sober kleurenschema wil houden, ben ik niet zo geintereseerd in van die 'all in one' paketten, ook wil ik alles IN de case houden.

Is dit zowat een goede set?

CPU block: Aqua-Computer Cuplex HD - Core i7 socket 1366
Rad: Black Ice GT Stealth 120 Black
Pasta: Arctic Cooling MX-2 Koelpasta (4g)
Pomp+resevoir: XSPC X2O 5.25 750 Dual Bay Reservoir Pump
Extra aansluitingen voor het CPU block: 10MM (3/8) Feser Schroeffitting - G1/4 *2
Slang: Masterkleer - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - Clear
Additive: Feser View - FV - Active UV Dye Green

totaalprij iets van een €171,93 op highflow.nl, en ik woon in België dus het zal nog een stukje duurder uitkomen.

Ik zou dit inbouwen in een lian li lian li pc-7FW of pc-60FW, er voorlopig enkel de CPU mee koelen, met 1 120mm rad.

Natuurlijk kan ik voor die prijs ook een monster van een towercooler kopen, maar ik vind dat H2O zo veel voordelen heeft, zo kan je achteraf nog altijd bijbouwen en upgraden, het is stiller, en man, het ziet er zo zalig uit :D.

Is er een mogenlijkheid om aan een goedkopere configuratie te geraken zonder al te veel koelprestatie te verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Niet online
Bitbored schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 22:45:
Is er een mogenlijkheid om aan een goedkopere configuratie te geraken zonder al te veel koelprestatie te verliezen?
simpel gezegd, nee. :P

Ik zie de prestaties van deze set ook somber in, ik zou op z'n minst voor een 240mm rad gaan. En als het even kan een TFC (die zijn dikker dan een 'normaal' rad).

edit: de additive geeft geen bescherming tegen corrosie btw die is enkel om kleur aan het water te geven, feser maakt ook corrosion blocker.

[ Voor 14% gewijzigd door Flythe op 23-01-2009 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Flythe schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:57:
[...]

simpel gezegd, nee. :P

Ik zie de prestaties van deze set ook somber in, ik zou op z'n minst voor een 240mm rad gaan. En als het even kan een TFC (die zijn dikker dan een 'normaal' rad).

edit: de additive geeft geen bescherming tegen corrosie btw die is enkel om kleur aan het water te geven, feser maakt ook corrosion blocker.
Inderdaad een Swiftech rad of Thermochill rad is ook wel goed. Vooral die Swiftech is goed geprijsd.
Voor i7 is een single 120mm rad te weinig. 240mm kan net. Maar de i7 zijn heethoofden. Een blok waar ik veel goeie dingen over lees voor de i7 is de Koolance 350.

Je zou ook bij aquatuning.de kunnen kijken die hebben best veel aanbiedingen :) Misschien komt het dan beter uit met de prijs.

Bijvoorbeeld http://kapoks.ycn-hosting.com/aqua.JPG
Grotere rad, betere pomp, beter blok. Verder reservoir is niet nodig moet je er nog ff T stuk bij doen en doe je gewoon T-line schild weer geld. Ook gewoon gedestilleerd water gebruiken met wat koelvloeistof en als slangklemmen gewoon tie-wraps. En nog 2 extra fittingen die ik was vergeten :P Klaar.

[ Voor 24% gewijzigd door Zenix op 23-01-2009 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Niet online
Als je toch een liang pomp neemt, doe er dan een xspc pomp+res top op. Dat is een goed presterende top en je hebt geen fillport/reservoir meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Flythe schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 01:14:
Als je toch een liang pomp neemt, doe er dan een xspc pomp+res top op. Dat is een goed presterende top en je hebt geen fillport/reservoir meer nodig.
Dat kan die nemen maar dat kost ook weer extra geld. Als die het er voor over heeft zou ik dat ook aanraden. Heb het zelf ook. En een fillport is niet noodzakelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Zenix op 23-01-2009 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIPaul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 08:24
Thx PilatuS voor de reactie. Ik ga het ff uittesten om hem helemaal te ontkoppelen van me behuizing en op een wat lager voltage te draaien. Als dat niet voldoende is dat bouw ik wel een geïsoleerde behuizing er omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Niet online
Zenix schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 01:37:
[...]

Dat kan die nemen maar dat kost ook weer extra geld. Als die het er voor over heeft zou ik dat ook aanraden. Heb het zelf ook. En een fillport is niet noodzakelijk.
een xspc top kost 25~ euro, de goedkoopste replacement top is 15 euro (dacht ik). een DD fillport kost meer dan 10 euro dus ben je goedkoper uit als je een top/res combo neemt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Flythe schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:20:
[...]

een xspc top kost 25~ euro, de goedkoopste replacement top is 15 euro (dacht ik). een DD fillport kost meer dan 10 euro dus ben je goedkoper uit als je een top/res combo neemt :P.
Dat klopt Ik zou het wel doen voor die 10 euro extra. Maar ik weet niet hoe het met hem zit :)
Sowieso een hele goeie top + res. Denk voor de rest dat ie dan een hele goeie set heeft als die dat allemaal koopt. Stuk beter dan wat hij zelf eerst had uitegezocht :) i7 zijn echte heethoofden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbored
Dank voor de snelle en duidelijke reply's :)

Ik denk dat ik ongeveer met Zenix's samenstelling ga werken, heb wat revieuws bekeken, en wist niet dat de Black Ice GT Stealth 120 Black zo slecht presteerde.
Ook de betere CPU block lijkt me wat.

Een 2* 120 mm rad plaatsen in de case die ik op het oog heb (lian li pc-7FW of pc-60FW) is niet egt een probeleem omdat de PSU zich beneden bevind en er dus plaats genoeg is voor een groot rad bovenaan.

Is het de moeite om nog een extra 120mm rad aan te sluiten, ik zou dit voornamelijk doen omdat er zich een 120mm fan bevind aan de achterkant, en ik geen 2 120mm op volle snelheid wil draaien en 1 nauwelijks, ipv 3 op een redelijke snelheid, en aangezien de i7 zo'n heethoofd schijnt te zijn....
Is er eigenlijk zo'n groot verschil tussen de fans tegen de rad te laten blazen of de lucht er door laten zuigen, ik zie meestal dat blazen gerichter is en dat de rad dan minder gekoeld word door de deadspot van de fan, maar bij zuigen heb je dit toch ook? Ik zou miss zo'n rubberen vibratiedempertje tussen de case en de fans steken, maar als ik er zo een paar pak zouden ze miss werken als een soort kleine shroud, of ik kan ze miss zelf sneiden uit een dikker stuk rubber.

Maar hoe zit het juist met die fillport/res ding, het gaat over een MIDI tower case, dus er is niet veel plaats voor een deftige T-line naar de fillport, en ik heb niet veel zin om de PC om de 2 dagen bij te vullen.
Is de pump in de pomp-res combo van XSPC echt niet goed?

Als iemand wat layouts van de Lian Li cases (lian li pc-7FW of pc-60FW) weet te vinde, ik heb me al doodgezocht naar afmetingen.

Vraagje ivm airflow, een 140mm inlet fan vooraan en 3 120mm outlet fans achteraan+ een PSU + een videokaart die nog eens lucht naar buiten zuigt, ik denk dat het verstandig is om op de bodem nug een extra 120 mm inlet te voorzien niet? Een vacuum is goed, maar er moet toch een beetje lucht in de case zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickH
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-03 16:27
Mij lijkt een vacuum juist niet goed, komt er allemaal lucht naar binnen door de kieren en gaatjes in je kast --> stof + mogelijk irritant geluid! Naar mijn ervaring is het beter om overdruk te maken in een kast.. dus meer intake dan outtake, geen overbodig stof etc.
En denk eraan: een kast is NIET luchtdicht, dus er bestaat eigenlijk niet zoiets als vacuum in een kast, overdruk is ook eigenlijk niet mogelijk, maar beter lucht uit de kiertjes blazen dan lucht en stof naar binnen zuigen :)

Dit is mijn mening en mijn ervaring, dus vat dit niet aanvallend op ofzo ;) zo is het totaal niet bedoelt namelijk :)
Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbored
mmm, je hebt een punt, ook al dacht ik te herineren dat een onderdruk beter is voor de koeling, stof is absoluut niet ideaal voor een pc, ik denk miss om nog een extra 140mm op de bodem te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

euh, ja, behalve dat als je n fan in de bodem zet, je daar ontzettend veel stof van de vloer af zuigt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbored
AlexanderB schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 16:20:
euh, ja, behalve dat als je n fan in de bodem zet, je daar ontzettend veel stof van de vloer af zuigt..
Ik ga mn PC niet op de vloer zetten, en ik ga voor elke intake fan een filter zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Niet online
Bitbored schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 15:02:
Dank voor de snelle en duidelijke reply's :)

Ik denk dat ik ongeveer met Zenix's samenstelling ga werken, heb wat revieuws bekeken, en wist niet dat de Black Ice GT Stealth 120 Black zo slecht presteerde.
Ook de betere CPU block lijkt me wat.

Dat ding presteert niet slecht, het gaat vooral om het formaat. Ik weet niet precies welke review je hebt gezien maar als het een vergelijking is met bijv een TFC 120mm radiator dan is de nieuwe generatie radiatoren 2x zo dik als de oude generatie (zoals de Black Ice pro), waardoor het oppervlakte van de ribben logisch gezien ook groter is ;).

Dat cpu blokje is idd het beste wat betreft cash/performance

Is het de moeite om nog een extra 120mm rad aan te sluiten, ik zou dit voornamelijk doen omdat er zich een 120mm fan bevind aan de achterkant, en ik geen 2 120mm op volle snelheid wil draaien en 1 nauwelijks, ipv 3 op een redelijke snelheid, en aangezien de i7 zo'n heethoofd schijnt te zijn....
Is er eigenlijk zo'n groot verschil tussen de fans tegen de rad te laten blazen of de lucht er door laten zuigen, ik zie meestal dat blazen gerichter is en dat de rad dan minder gekoeld word door de deadspot van de fan, maar bij zuigen heb je dit toch ook? Ik zou miss zo'n rubberen vibratiedempertje tussen de case en de fans steken, maar als ik er zo een paar pak zouden ze miss werken als een soort kleine shroud, of ik kan ze miss zelf snijden uit een dikker stuk rubber.

Meer radiatoren = meer oppervlakte dus kunnen de fans langzamer (dus stiller) draaien.

Ik gebruik altijd een pull config, ooit in dit topic gelezen dat dit beter is kheb verder geen bewijs van performance winst oid.

TFC maakt silicone geluidsdempers die tevens dienst doen als een afdichten, speciaal voor fans op radiatoren.

Maar hoe zit het juist met die fillport/res ding, het gaat over een MIDI tower case, dus er is niet veel plaats voor een deftige T-line naar de fillport, en ik heb niet veel zin om de PC om de 2 dagen bij te vullen.
Is de pump in de pomp-res combo van XSPC echt niet goed?

De XSPC top is een van de beste tops die er is, in prestatie is hij een van de beste en het is ook de goedkoopste/kleinste oplossing voor een pomp+res.

Vraagje ivm airflow, een 140mm inlet fan vooraan en 3 120mm outlet fans achteraan+ een PSU + een videokaart die nog eens lucht naar buiten zuigt, ik denk dat het verstandig is om op de bodem nug een extra 120 mm inlet te voorzien niet? Een vacuum is goed, maar er moet toch een beetje lucht in de case zitten :+

Als je 240mm radiator bovenin komt: 2x fan van de radiatoren zuigen lucht de kast IN, fan voor en achter in de kast blazen de lucht naar BUITEN. Dan is je airflow een beetje gebalanceerd.

overdruk/vacuüm is trouwens overrated daar leveren computer fans lang niet genoeg druk voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
quote uit de topicstart:

# Op een koperen kachel rad is het niet zo moeilijk om messing slangpilaren te hardsolderen. Door te hardsolderen krijg je een stevige, waterdichte verbinding die aardig wat druk kan hebben, zie voor meer info deze mini How-to van Silentpuma.

"Hardsolderen" is hier een compleet verkeerde term. In de mini How-to wordt namelijk enkel "solderen" uitgelegd; wat ook wel 'zacht solderen' genoemd wordt. Met soldeertin dus.

Hardsolderen in de correcte betekenis is synoniem aan zilversolderen. Hierbij wordt een koper/zilver legering gebruikt, die een véél hogere temperatuur nodig heeft om te vloeien.

Goed kunnen hardsolderen is vergelijkbaar met goed kunnen TIG-lassen. Geen beginnerswerk!

EDIT; ik denk, effe op Wiki kijken.. en daar staat het idd haarfijn uitgelegd:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Solderen

[ Voor 10% gewijzigd door antiekeradio op 29-01-2009 16:00 ]

Petrolhead en draadjesnerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Zo, vanmorgen nieuwe top + reservoir voor op mijn Laing DDC 3.1 (met mod) binnen gekregen.

Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/5407/cebit2008thefuncontinuolg3.jpg

Net meteen maar even erop gezet. Ziet er wel een stuk beter uit dan die standaard top en t water stroomt ook nog eens veel sneller. Het ding heeft alleen 1 nadeel, hij maakt een enorme draaikolk en zuigt daardoor het kleine beetje lucht aan dat bovenin zit :( . Zijn er mensen met een soortgelijke top + reservoir die dat probleem ook hebben? Hoe hebben jullie dat opgelost?

Ik heb er nu een stukje pinpas rechtop ingezet, precies boven de inlet van de pomp zodat deze daar geen draaikolk meer kan veroorzaken. Alleen nu ziet m'n reservoir eruit als een glas water dat al een week ergens staat, met bubbeltjes op de zijkant :P

[ Voor 3% gewijzigd door DP Kunst op 03-02-2009 14:02 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MittaBong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 22:52
Beste leden,

Ik ben op zoek naar een watercooling set voor mijn systeem. De fans maken mij echter toch te veel lawaai en vandaar wil ik overstappen naar een watercooling's set. En vanwege de temperatuur.

Ik wil geen kant en klaar set kopen vanwege de presentaties

Idle: 37-40 (fan speed 1400 / 1700rpm)
Full Load: 47-52 (fan speed 2200rpm)

De vraag is; waar kan ik een set samenstellen, op welke site, waar ook am2+ wordt ondersteund.
En wat raden jullie mij aan?

Kan je een Am2 cpu coolblok ook op een am2+ zetten ?

Systeem:
Kast: Cooler Master Cosmos S
Processor: AMD Phenom X4 9950 Black Edition
Processor koeler: Arctic-Cooling Freezer 64 Pro PWM
Geheugen: Corsair 4 GB DDR2-1066 Kit 2x2GB
Videokaart: GigaByte 9600GT Silent
Moederboard: GigaByte GA-MA770-DS3 (am2+)
Voeding: Cooler Master RealPower M620

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
MittaBong schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:13:
Beste leden,

Ik ben op zoek naar een watercooling set voor mijn systeem. De fans maken mij echter toch te veel lawaai en vandaar wil ik overstappen naar een watercooling's set. En vanwege de temperatuur.

Ik wil geen kant en klaar set kopen vanwege de presentaties

Idle: 37-40 (fan speed 1400 / 1700rpm)
Full Load: 47-52 (fan speed 2200rpm)

De vraag is; waar kan ik een set samenstellen, op welke site, waar ook am2+ wordt ondersteund.
En wat raden jullie mij aan?

Kan je een Am2 cpu coolblok ook op een am2+ zetten ?

Systeem:
Een hele belangrijke wat is je budget ?

Wil je alleen je cpu koelen of ook nog meer ?
En wil je daarnaast ook nog overclocken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MittaBong
TRAXION schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:23:
[...]

Een hele belangrijke wat is je budget ?

Wil je alleen je cpu koelen of ook nog meer ?
En wil je daarnaast ook nog overclocken ?
Het is voor een mooi begin alleen voor de CPU, maar ik wil de rest wel gereed hebben voor enige uitbreiding.
Daarnaast wil ik echter ook nog gaan overclocken.

Budget? tja kan wel budget nemen maar dan heb ik dadelijk spul wat alles vernaggeld,, beter goeie investering dan na 1 jaar spijt hebben:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
Nou dan kan ik kort en bondig wezen.

Laing ddc pomp eventueel de ddc+ maar als je handig bent met soldeerbout kan je hem zelf ombouwen.
Dan een alternatieve top zoals een xspc top of eventueel zelfs met een reservoir ingebouwd.

Kwa radiator zit je natuurlijk ook met je ruimte van je kast dus dat is altijd lastig, Ik zelf heb een 360 rad van thermochill omdat het 1 van de betere is en makkelijk watts kan afvoeren op lage toeren.

En de rest van de componenten moet je nagaan of je voor high flow of low flow gaat.

Maar keuze voor rad en pomp is ruim genoeg om alles aan te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MittaBong
oke oke,, ik kom al wat verder,,, aangezien de cooler master cosmos s hele mooie plek boven in de kast heeft voor een 3x120 radiator is dat geen enkel probleem.

alleen nog is 1 zeer belangrijke vraag nog niet beantwoord:

Past AM2 cpu water coolblok op een AM2+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

is dezelfde socket, alleen qua signalen (snelheden) is er verschil (daarom alleen het +je, ipv n andere naam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MittaBong
Oke, ik heb even een set uitgezocht,

Prijs: 320 euro
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/02/06/1233877978-870.jpg

Systeem:

Is het wat?

PS ( fans heb ik zat) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MittaBong op 06-02-2009 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorched
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-09 07:49

scorched

Maximum Overdrive

ZIet er goed uit, alleen zou ik, als je toch voor een extern reservoir gaat dan een andere pomp nemen. De MCP655 is krachtiger (ivm eventuele uitbreiding) en ook nog eens instelbaar qua doorvoer (rpm) en je hebt de top niet nodig en dan voor ruwweg een tientje extra. Waar je misschien ook nog even naar kunt kijken is je CPU block zelf, de supreme koelt zeker niet slecht en heeft waarschijnlijk de beste prijs/kwaliteit verhouding, maar wat prestaties betreft zijn de D-tek fuzion en de Swiftech apogee GTZ wel een betere keus. Het blijft natuurlijk wat jij wilt en wat jij er aan uit wilt geven.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

scorched schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 06:15:
ZIet er goed uit, alleen zou ik, als je toch voor een extern reservoir gaat dan een andere pomp nemen. De MCP655 is krachtiger (ivm eventuele uitbreiding) en ook nog eens instelbaar qua doorvoer (rpm) en je hebt de top niet nodig en dan voor ruwweg een tientje extra. Waar je misschien ook nog even naar kunt kijken is je CPU block zelf, de supreme koelt zeker niet slecht en heeft waarschijnlijk de beste prijs/kwaliteit verhouding, maar wat prestaties betreft zijn de D-tek fuzion en de Swiftech apogee GTZ wel een betere keus. Het blijft natuurlijk wat jij wilt en wat jij er aan uit wilt geven.

Suc6
Met goeie top is de MCP355 krachtiger. En hij dumpt minder hitte in de loop, en is kleiner en stiller.
Supreme is hoort in dezelfde categorie als de fuzion en de gtz. Alleen hij is veel meer flow ristrictief. In een pure CPU loop kan de supreme prima. Je kan ook altijd midplate verwijderen. Ik zou wel inplaats van aparte res en top een top en res in 1 nemen. Is goedkoper, en presteert beter.

[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 06-02-2009 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nu ik weer bezig ben met een nieuwe WC setup, kom ik toch nog voor een paar vragen te staan. Mijn vorige setup was op een AMD X2 4400+ / X1900CF in een zelfgebouwde case. Afmetingen waren daar neit zo belangrijk, omdat ik de case ontwierp rond het systeem incl WC. Nu wil ik het toch gaan proberen een CPU/GPU loop op te zetten in mijn Antec P180 en dat is niet de meest WC-vriendelijke case, zoals jullie weten. Om het nog eens erger te maken, wil ik eigenlijk niet werken met een extern rad of grote gaten in mijn panelen zagen. De buitenzijde van de case moet intact blijven, al mag een schroefje door het frame of de achterkant best.

Allereerst mijn CPU, de Q9550 @ 3,65GHz. Doet nu max 55 graden @ load in prime95 gekoeld door een Mugen. In principe heb ik drie kandidaten om hem te koelen: een Fuzion (V1/2), GTZ of EK Supreme. Die laatste is aantrekkelijk geprijsd en koelt het best, maar heeft meer flow restriction. In een single block loop is dat geen probleem, maar hoe zwaar is de penalty als er twee blokken in de loop zitten?

Dan de GPU, een HD4870 1Gb. In principe wil ik geen full cover block. Ik wissel bijna vaker van graka dan van onderbroek en dan wordt het een onbetaalbare hobby. Zelf zat ik te denken aan een EK VGA block, maar ik kan nergens een recente review vinden waarin VGA blokken worden vergeleken. Daarnaast zullen er dus heatsinks op de mosfets/VRMs en RAM geplaatst moeten worden. Heeft iemand ervaring met de kaart en non-full cover koeling?

Het rad is een breinbrekertje. in principe zou ik twee 120mm rads in de case kwijt kunnen. 1 tegen de achterwand (waar nu een fan zit) en 1 op de plek waar de tweede HDD bay normaal zit. Het type 120mm rad kom ik wel uit; er is keuze zat. Het punt is: zijn 2 120mm rads voldoende om dit verhaal koel te houden? De Laing DDC die ik op het oog heb vereist een temp onder de 60 graden, als ik het goed heb. De CPU is dat nu net en de GPU bij lange na niet. Beide max temps haal je natuurlijk alleen tijdens het stressen en niet IRL, maar toch.

lichtje, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
Laing DDC die ik op het oog heb vereist een temp onder de 60 graden, als ik het goed heb. De CPU is dat nu net en de GPU bij lange na niet. Beide max temps haal je natuurlijk alleen tijdens het stressen en niet IRL, maar toch.

lichtje, iemand?
Die laing gaat pas gek doen op 60 graden watertemparatuur en om dat te bereiken moet je echt je best doen.
Plus hoe warmer het wordt hoe sneller je afgeeft aan de omgeving lucht door het grotere termp verschil.

Dan aan de gene hierboven over zijn am2+ set.

Je kan eventueel mij even adden op msn over een shop maar wil geen reclame maken.

Maar voor hetzelfde geld weet ik een mooier en beter setje :)

Pstroeven{at}hetemail{dot}com

[ Voor 59% gewijzigd door TRAXION op 06-02-2009 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Edmin schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:18:
Nu ik weer bezig ben met een nieuwe WC setup, kom ik toch nog voor een paar vragen te staan.
Ik zou de GTZ nemen, heb zelf nu D-Tek FuZion 1, de GTZ is ook al klaar voor de i7, de fuzion niet. Ook heelveel mensen zeggen dat de mounting van de GTZ heel goed en makkelijk werkt. En over de de HD4870, zou toch adviseren om toch full cover block te nemen. Want die kaart wordt op veel plekken nogal heet, je moet echt goeie heatsinks en alles hebben om het goed te koelen. Een fan erop lijkt mij ook nodig of goeie airflow. Verder twijfel ik of een 2x120mm radiator wel genoeg is voor een quad en hd4870 om goeie temps te laten. 3x120mm rad lijkt me beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nja, over het koelen van de CPU op 1x120mm maak ik me eigenlijk niet zulke grote zorgen. Bovendien is mijn max OC al bereikt (temp was niet de limiet), dus dat moet goed komen. Die graka is echter een ander verhaal. Die heeft de potentie om nog een stukkie warmer te worden en verstookt wat meer energie. Heb jij persoonlijk ervaring met deze kaart onder WC?

kleine edit:
Hier een mogelijke oplossing. Laat de backplate van de originele hsf zitten. Dat werkt als heatspreader.

[ Voor 19% gewijzigd door Edmin op 06-02-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05:01
Beste mensen,
Ik heb vandaag mijn tweede 9800GTX in mijn systeem gestopt, maar nu vind ik toch wel dat het blazen teveel word. Ik wil ze dus graag alletwee op water koelen. Ik heb al enige ervaring met waterkoeling, en heb ook al een aardig systeem. Ik vroeg me alleen af of mijn systeem mijn 2 9800GTX'en aan zou kunnen. Ik denk zelf van niet.
Ik koel momenteel alleen een Q6600 die op 2.66 ghz geklokt staat.

Ik gebruik voor mijn CPU een Alphacool NexXxos X2 HIGHFLOW plexi
Verder een Alphacool 720L pomp, een Black Ice GT Stealth 240 (met 2 120mm fans natuurlijk) en 8/10mm slangen, en ik zou mijn GTX'en graag willen koelen op 2x EK-FC9800 GTX.
Ik haal met alleen mijn CPU stressed temperaturen van rond de 54 en mijn vloeistof haalt dan ongeveer hetzelfde. Nu halen mijn GTX'en stressed temperaturen rond de 92 graden. Is het haalbaar om mijn kaarten op water te koelen?
bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hier overigens een goede thread over het waterkoelen van de HD4870:
http://www.xtremesystems....hread.php?t=194121&page=3
Ook een Swiftech medewerker doet mee i.v.m. mensen die problemen rapporteren met GPU only blokken (o.a. MCW50 en 60).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MittaBong
TRAXION schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:19:
[...]

Dan aan de gene hierboven over zijn am2+ set.

Je kan eventueel mij even adden op msn over een shop maar wil geen reclame maken.

Maar voor hetzelfde geld weet ik een mooier en beter setje :)

Pstroeven{at}hetemail{dot}com
ge-add

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.stanneveld
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-03 07:27
Zo, hier maar eens proberen.
Wil ook maar ens waterkoeling proberen.
Na van allles en nogwat op mijn X3220 gemonteerd te hebben zit nu de stock koeler er weer op
(pushpin koelers zijn net wegwerp aanstekers)

Na veel gezoek vond ik deze set voor 49,0 (??) Euro.
http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=335866

NorthQ 3550, had nog nooit van het merk gehoord.
Black ice Pro, CPU01/A cpu koeler, NB01/P1 nb koeler, zelfs de slangen pomp en waterwetter zijn van Astek

Volgens komplett,nl is hij niet voor s775 maar volgens de NorthQ site is hij universeel ook 775.
http://www.northq.com/products/coolers/nq3550.html
Is dat een leuk setje om het eens "te proberen" ?

[ Voor 4% gewijzigd door r.stanneveld op 09-02-2009 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Niet online
Ziet eruit als een rebranded asetek setje, die zijn goed te doen als je rustig aan wilt beginnen. Stukken beter dan de bigwater sets imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Heren,

Ik heb ook een waterkoel setje samengesteld...
Ik zit alleen nog even te dubben over de slangdikte.

3/8 lijkt me een mooie maat, en 1/2 lijkt me best dik.
Heeft dit erg voor invloed op de prestaties?

Onderstaand mijn samengestelde set tot nu toe

1x Alphacool NexXxoS Pro III rev. 2 (360)
1x Laing DDC-1Plus MCP355 12V
1x XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir
1x Swiftech Apogee GTZ
1x Swiftech Apogee GTX/GTZ 1366 Mount
1x aquagraFX for GTX 280 G1/4
3x Knikveer Black PrimoChill
4x Feser UV Tube Blue 3/8
3x Yate Loon 120mm Black
8x Feser 3/8 schroeffitting
2x (3/8) Schroeffitting 90 graden - G1/4

Totaal: 402,50

Het gebruik van 90 graden bochten op de videokaart lijkt me btw ook geen probleem?
Verdere op of aanmerkingen hoor ik graag.

In de toekomst wil ik er nog een X58 mosfet kit, samen met een NB / SB in 1 blok bij kopen voor de Asus rampage extreme II. Gaat de pomp dit trekken met zoveel blokken?

Laatste vraag, hebben jullie ervaring met de aqua computers aquadrive dual? Kan me zo slecht voorstellen dat hhd's koud genoeg blijven in deze behuizingen.

[ Voor 11% gewijzigd door Extera op 11-02-2009 19:16 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Extera.

Ziet er uit als een prima set.

Slangformaat heeft wel iets invloed op de temp, maar op zich is het verschil tussen 3/8 en 1/2 te verwaarlozen. 90 graden koppelingen gebruiken is geen probleem, het kost je wel iets meer flow dan rechte koppelingen. Maar ook hier is dat kleine beetje te verwaarlozen.

De pomp gaat een moederbord set er bij prima trekken. Ik draai hier met 5 waterblokken en 2 rad's met een Eheim 1048. Die pomp is vele malen zwakker dan die van jou en het draait prima hier. Ik denk wel dat ook nog eens het moederbord gaan waterkoelen wel wat te veel voor je rad zou kunnen zijn. De Core i7 produceert al aardig wat warmte en je GTX280 ook. Dan ook nog eens willen overklokken (neem ik aan) en het moederbord er bij kan wat te veel worden voor de rad.

Die AquaComputer HDD koelers zijn prima. De temps zijn ook gewoon goed van de HDD's als je zo'n ding gebruikt. Het kost alleen aardig wat geld om je HDD's zo te koelen, en het dumpt een hoop extra hitte in je waterloop. Ik koel hier 4 HDD's met 2x 80mm Papst op 7 volt. Stukken goedkoper en ook heerlijk stil. Een 120mm fan op 6 of 7 volt kan ook prima 4 HDD's koelen. Voor het geld dat zo'n AquaComputer HDD koeler kost, zou ik het lekker met fans doen. En ook hier geldt het zelfde met de rad. CPU + GPU + Mobo is denk ik al te veel voor de rad, dan ook nog eens 2 HDD's zal dat dan helemaal zijn.

Edit: Als ik dan toch iets negatiefs kan zeggen over de set, is het de rad. De rest van de spullen zijn allemaal prima. Alleen de rad is niet echt geweldig, heb em trouwens zelf ook. Een hoop 3x120mm rad's zijn beter dan die van Alphacool, alleen helaas natuurlijk ook duurder. Qua prijs is het 1 van de goedkoopste 3x120mm rad's, maar de prestaties zijn wel een stuk lager als bijvoorbeeld een Thermochill rad.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 11-02-2009 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Bedankt voor je reactie.

Ik heb nog geen idee wat deze 920 doet, maar overklokken gaat zeker gebeuren.
Voorlopig ga ik dan deze set bestellen, met 3/8 slangen enz. De mosfet /nb/sb blokjes misschien later nog dan.

Op internet vond ik een lijst met compatible rads voor de Cosmos S:

HWLabs BlackIce GT Stealth III
HWLabs BlackIce GT Xtreme III
HWLabs BlackIce Pro III
HWLabs BlackIce GT
Watercool HTSF 360
XSPC RS360
XSPC R120-T
Aquacomputer Airplex Evo
Aquacomputer Airplex Pro
Alphacool NexXxoS Pro III
Magicool Aluminium 360
Magicool Xtreme 360 Radiator
Magicool Slim 360 Radiator

Welke daarvan presteert het best?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke rad het beste is zou ik zo niet weten. Er zijn vast wel ergens reviews te vinden waar een hele boel rad's met elkaar vergeleken worden.

Persoonlijk denk ik dat van dat lijstje 1 van de BlackIce rad's het beste is, welke precies heb ik geen idee van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De Blackice stealth schijnt niet lekker te koelen. Over de XSPC's heb ik goede dingen gelezen.

• Extera
Ik denk inderdaad de BI GT Extreme, maar die is erg prijzig.
Heb ook goede dingen over XSPC's gelezen.

Ik ga me er nog wat verder in verdiepen, iig bedankt!

Als het af is zal ik wel een fototje posten.

Voor alleen CPU + GPU zal die Alphacool wel voldoen hoor. Als je voorlopig toch nog niet meer dingen mee gaat koelen kan het best. Ik heb er een tijdje een Q6600 + 8800GT + volledig mobo mee gekoelt. Maar dat werd toch wat te heet dus heb er een extra 1x120mm rad bij gedaan.

Als je nu alleen CPU + GPU gaat koelen kan die rad wel. Ga je dan later nog meer koelen kan je dan altijd nog een extra rad kopen. Als je die teminste kwijt kan.

Ik denk dat je meer hebt aan een 3x120mm + 2x120mm rad van Alphacool, dan aan een dure 3x120mm rad van een ander merk. Die 2 Alphacool rad's zijn samen waarschijnlijk nog goedkoper ook dan 1 dure 3x120mm rad.

Misschien zou je in de bodem van de kast nog een 2x120mm kwijt kunnen, of anders extern als je dat teminste niet stoort. (Ik ben iemand die perse alles intern wil hebben)

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 12-02-2009 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:04

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Oi,

Ben al ongeveer 4 weken aan het rondkijken en heb nu vakantie dus wou nu graag mijn WC set gaan bestellen.
Bedoeling is CPU + GPU.

Specs:

E6600 @ 3,6
DFI Lanparty LT-x38 T2R
Sapphire Radeon 4870 512 MB

WC onderdelen:
  • Ek Supreme Acetal
  • Dtek Fuzion GFX 2
  • Laing DDC-1Plus MCP355 12V + XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir
  • Thermochill PA120.3 Triple Rad
  • 6 x 10MM (3/8) EK High Flow Fitting - G1/4 ( voor de blokken / pomp )
  • 2 x 10MM (3/8) EK High Flow Fitting - G3/8 ( voor de Radiator )
  • 3 x Feser Tube - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - BLACK
  • 8 x TFC Herbie Clip / Slangklem (3/8) kunststof Zwart
  • Vloeistof Gedestilleerd water met paar druppels PT Nuke: http://www.petrastechshop.com/pepcobi1.html
Ik laat de basis van de 4870 er gewoon opzitten zodat het ram en de chippies goed gekoeld blijven, en hoef ik geen extra heastinkjes te kopen ...
Graag jullie mening!

[ Voor 9% gewijzigd door dreameater op 18-02-2009 16:23 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@dreameater.

Ziet er goed uit. Ik heb er verder eigenlijk ook niets op aan te merken. Alle onderdelen passen bij elkaar en je mist ook niets.

Alleen dat spul dat je bij het water gooit weet ik niet zeker of dat voldoende is. Beschermt dat spul tegen corrosie en algen ? Of beschermt het alleen tegen corrosie ? Het is namelijk wel nodig dat het voor beide werkt. Alleen tegen corrosie beschermen is niet voldoende. Als ik biocide lees neem ik aan dat het ook wel tegen algen is, maar dat weet ik niet zeker.

Verder is het een prima set die je samengestelt hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 18-02-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:04

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

PilatuS schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:45:
@dreameater.

Ziet er goed uit. Ik heb er verder eigenlijk ook niets op aan te merken. Alle onderdelen passen bij elkaar en je mist ook niets.
Bedankt!
Ik heb er alleen nog geen ventilatoren bijstaan, maar ik heb hier zelf nog 2 papst fans liggen en 4 Coolermasters.
Ik kijk eerst wel even hoe het daar mee gaat...Als ik dan fans ga aanschaffen koop ik denk ik fans die aardig veel airflow hebben want ik bezit al een fancontroller, mocht het dan te luid zijn kan ik ze altijd nog bijstellen!

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Niet online
PT nuke werkt alleen tegen algen en is geen anti corrosie middel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flythe schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 19:23:
PT nuke werkt alleen tegen algen en is geen anti corrosie middel. ;)
Naja alleen tegen algen ipv corrosie dan. Ik weet niet of het aan te raden is om alleen met een anti algen middel te draaien, en verder alleen water ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Niet online
Ik zou eerder met enkel een anti corrosie middel draaien dan alleen met een biocide :P.

Maarja een beetje feser anti corrosion kost 5 euro geloof ik, dan kan je het gewoon bij elkaar mixen.

[ Voor 37% gewijzigd door Flythe op 18-02-2009 20:03 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 67 Laatste