Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-10 13:34
Als je je i7 en 2 GPU's wilt gaan waterkoelen zou ik toch voor een wat flinkere rad gaan..
Ik heb er zelf niet zoveel verstand van hoor, maar mij is voor mijn i7 2600K + 2 6950's een dikke 360 rad aangeraden, dan ga je het met een dunne 280 niet redden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:08

faust2016

You yes have my shirt

Voor zover ik begreep is het alleen voor zn GPU ( 's). Dan is een 280 rad wel genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
faust2016 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:57:
Voor zover ik begreep is het alleen voor zn GPU ( 's). Dan is een 280 rad wel genoeg :)
Voor CPU + GPU is het prima. Alleen er later nog een GPU bijzetten is wat te teveel voor die rad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Maarreh.. Hij heeft het toch ook alleen een GPU blok in zn lijstje staan en heeft het nergens over dat de CPU mee gekoeld moet worden :p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
faust2016 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:03:
Maarreh.. Hij heeft het toch ook alleen een GPU blok in zn lijstje staan en heeft het nergens over dat de CPU mee gekoeld moet worden :p?
Ja, dat is waar. Ik ging er vanuit dat hij de CPU ook wel mee zo pakken. Snap alleen niet waarom je dat niet zou doen als je waterkoeling aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@faust2016 De slangen ga ik nog goed naar kijken, helaas staat niet bij iedere webshop een volledige omschrijving. Het block is een van de dingen waar ik vrij zeker van ben. Voor de liefhebber die wat met EK waterblocks wil : http://www.coolingconfigurator.com/

@SytseHartvelt, Pilatu S en faust2016 Mijn CPU wordt op dit moment nog gekoeld door een Corsair H50 en staat nog niet op de planning om opgenomen te worden in de loop. Ik ben me ervan bewust dat 1 CPU en 2 GPU's teveel wordt voor deze radiator.Een tweede GPU zou wel moeten kunnen toch? Ik wil nog wel een stillere fan voor de H50, maar daar kom ik wel uit.

Iig alvast bedankt voor de tips/het commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Hmm, ik zou toch opteren om je CPU in je loop op te nemen, een H50 koelt namelijk niet beter dan een Mugen 2 (ervaring met een Mugen 2 en een H60). Natuurlijk kost het weer een extra block, extra fittingen en een extra rad, maar je temps worden er wel een stuk beter van..
Ik zou gaan voor nog een dikke 120 rad die je ergens tegen een fan aan prakt, samen met je 280 rad.

Mis ik nog iets in mijn 'final' bestellijstje? Hierbij komen nog 2 MCW82's en 2 HD6900HS'en voor de GPU's, maar die behoeven geen fittingen. Zie dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.swiftech.com/images/products/detail/HD6900MCW82POWERCOLORHD69501GB.png

Lijstje:

Afbeeldingslocatie: http://img841.imageshack.us/img841/3192/waterkoelinghighflow.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Waarom Feser Blue als je dichte slangen gebruikt?
Neem geen AS-5, maar MX-2.
Schroeffittingen hebben wmb de voorkeur. Ziet er ook beter uit.
Overweeg de XSPC Rasa ipv de EK Supreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Voor in het reservoir, dat heeft een raampje aan de voorkant van mijn kast. En het komt uiteindelijk goedkoper uit dan feser ultra pure + anti-corrosion + anti-alg.
Wat is er mis met AS-5 dan? Dat gebruik al 4 jaar naar tevredenheid, en uit de verschillende tests die ik heb gelezen komt hij beter uit de bus dan MX-2?
Schroeffittingen kan inderdaad, zijn wel weer wat duurder maar soit.
Waarom de Rasa precies? Uit de tests kwam de Supreme HF beter dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

SytseHartvelt schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:02:
Voor in het reservoir, dat heeft een raampje aan de voorkant van mijn kast. En het komt uiteindelijk goedkoper uit dan feser ultra pure + anti-corrosion + anti-alg.
OK
Wat is er mis met AS-5 dan? Dat gebruik al 4 jaar naar tevredenheid, en uit de verschillende tests die ik heb gelezen komt hij beter uit de bus dan MX-2?
Andersom ;)
Schroeffittingen kan inderdaad, zijn wel weer wat duurder maar soit.
yup
Waarom de Rasa precies? Uit de tests kwam de Supreme HF beter dacht ik.
kijk maar eens op skinneelabs. Ze ontlopen elkaar nauwelijks, maar de Rasa is wel goedkoper en heeft een fijne mounting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
http://benchmarkreviews.c...=62&limit=1&limitstart=12

Scheelt 0.65 graden in deze test. Maar toch, het heeft wel een burn in period... Ik denk dat ik voor MX-2 ga. Is ook maar 17,95 voor 30 gram.

Ik heb het even opgezocht, en vooral het verschil in flow restriction heeft me overtuigd. CPU-block is nu een XSPC Rasa.

Bedankt voor de hulp, dan kan ik gaan bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SytseHartvelt schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:35:
Hmm, ik zou toch opteren om je CPU in je loop op te nemen, een H50 koelt namelijk niet beter dan een Mugen 2 (ervaring met een Mugen 2 en een H60). Natuurlijk kost het weer een extra block, extra fittingen en een extra rad, maar je temps worden er wel een stuk beter van..
Ik zou gaan voor nog een dikke 120 rad die je ergens tegen een fan aan prakt, samen met je 280 rad.
Ik heb hier inderdaad ook aan zitten denken; de rad van mijn H50 vervangen door een goede 120 rad en de CPU opnemen in de loop.Maar heb wat bedenkingen; In de eerste plaats doel1 : stilte. De H50 presteert qua temps goed genoeg voor mij en ik ben niet van plan te overclocken. Dus vervanging van de CPU-koeling niet noodzakelijk.Ten tweede maak ik me dan wat zorgen over de prestaties van de pomp. Ik vraag me af of twee rads, twee GPU-blocks en een CPU-block niet teveel restrictie geeft voor het vermogen van de pomp gezien dit gedeelte van een review : http://www.pureoverclock.com/review.php?id=889&page=7
Als dat het geval is dan zou ik richting een D5 pomp moeten + een los reservoir + eventueel een top bovenop de extra rad,CPU-block en fittingen. Dat wordt in mijn opinie iets te overdreven voor een eerste ervaring met waterkoeling. Maar ik sluit voorlopig nog niets uit, iemand nog meningen over of ervaringen met de pomp?

Ow en nog even uit eigen ervaring; bij mij scheelde mx-2 t.o.v. AS-5 2 tot 3 graden in het voordeel van mx-2. Maar dat kan wellicht ook liggen aan de 'ouderdom' van mijn AS-5 :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Ik heb er over een paar dagen ervaring mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Hmm, het is helaas toch de EK Supreme HF geworden ipv de XSPC Rasa, laatstgenoemde was niet leverbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:22

icn

Ben op zoek naar deze inbus schroeven......http://en.mdpc-x.com/specials/m3-x-10-mm-screws-black-oxide-button-head.htm alleen weet ik niet of deze wel passen op de black ice sr1 360 rad.Iemand die er mischien ervaring mee heeft,als je een adresje in nederland weet,zou dat helemaal geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SytseHartvelt schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 01:27:
Ik heb er over een paar dagen ervaring mee :+
En heb je de boel al up & running? :9 Heb je nu alleen het CPU-block in je loop of ook de GPU's? Ben benieuwd naar je ervaringen.

Ander vraagje; heeft iemand ervaring met aquatuning? Heb al eens rond gekeken maar geen shopreview. Wel een slechte ervaring op GOT en een goede ervaring op het web. Op mijn bestelling scheelt het ongeveer 40 euro t.o.v. highflow, maar aan de andere kant heb ik geen moeite met wat meer betalen voor een betrouwbare shop en goed advies.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 13:55:
En heb je de boel al up & running? :9 Heb je nu alleen het CPU-block in je loop of ook de GPU's? Ben benieuwd naar je ervaringen.

Ander vraagje; heeft iemand ervaring met aquatuning? Heb al eens rond gekeken maar geen shopreview. Wel een slechte ervaring op GOT en een goede ervaring op het web.
Ik ben heel druk geweest de afgelopen dagen, heb het al wel ingebouwd, maar het heeft nog niet gedraaid. Dat ga ik vandaag doen. Momenteel alleen het CPU-block, de GPU-blocken en heatsinks zijn nog niet in europa verkrijgbaar... En als ik bestel uit de states betaal ik weer invoerrechten en belasting etc, dan wordt het denk ik te duur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 13:55:
[...]
Ander vraagje; heeft iemand ervaring met aquatuning? Heb al eens rond gekeken maar geen shopreview. Wel een slechte ervaring op GOT en een goede ervaring op het web. Op mijn bestelling scheelt het ongeveer 40 euro t.o.v. highflow, maar aan de andere kant heb ik geen moeite met wat meer betalen voor een betrouwbare shop en goed advies.
Aquatuning heb ik nooit problemen mee gehad, maar met HF ook niet... Zijn beide goeie shops, waarvan Aquatuning meestal net wat goedkoper uitkomt..

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Jongens, een vraagje. Ik draai nu een 750l/h pomp, een EK Supreme HF en een XSPC RX360 met 3 Yate Loon's erop, die rond de 1000RPM draaien volgens mijn fan controller.
De temps van mijn 2600K zijn op stock (100x34 @ 1.25V) 29 graden idle, en 45 graden stressed met prime95 na een half uur.

Ik heb hem nu op 103x47 @ 1.45V (voltage moet nog wat omlaag kunnen maar even proof of concept) en de temps worden zo'n 69-70 graden na een half uurtje voor de heetste cores.

Zijn dit acceptabele temps of zeggen jullie: Er is iets mis met je watercooling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op iets van 4800mhz met dat voltage zijn die temps niet slecht, al zou ik die snelheid niet 24/7 draaien, niet vanwege de clocks, maar meer vanwege het voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Ja klopt, was ik ook niet van plan. Ik wil kijken waar ik het voltage kan zetten op 4,5GHz, en dan zoiets als 24/7 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-10 15:00
Hallo Tweakers!

Ik ben bezig een pc te bouwen en ben erg geïnteresseerd in waterkoeling. Mijn keuze voor een kast ging uit naar de Fractal Design Arc Midi en dat vooral door dit plaatje

Ik heb op Highflow al het een en ander bij elkaar gezocht: Radiator ( Zo'n eentje als die daar in de kast hangt ) Pomp, met als top zo'n reservoir ( Heel nice ) Waterblock voor CPU / GPU, Fittingen, slang, etc.

Het komt er op neer dat ik qua componenten alles wel kan regelen. Alleen vraag ik mij af: Is een dergelijke opstelling wel handig / mogelijk?

Dit komt namelijk omdat ik laatst een topic las over iemand die problemen had met zijn opstelling en mensen zeiden dat je reservoir zo hoog mogelijk moet zitten. Dat was bij deze persoon niet het geval met als gevolg dat bij hem de pomp niet alles rond kreeg.

Ik heb hierop heel wat fora afgestruind en gekeken naar andere opstellingen maar het lijkt mij fijner als hier het iemand mij gewoon even kan zeggen :P

Alvast bedankt!

EDIT: @Murphys law: Ik begrijp wat je bedoelt. Alleen ging het mij eigenlijk meer om de opstelling zelf, de plaatsing. En niet om de onderdelen. Maar toch bedankt :)

[ Voor 7% gewijzigd door ingmaronline op 01-07-2011 19:44 ]

''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien handig om even een lijstje te posten van de set die je bedacht hebt. Ik ben (nog) geen ervaringsdeskundige op het gebied van waterkoeling, maar wat ik wel weet is dat de gemiddelde mede-tweaker het over het algemeen prettig vindt om zijn/haar mening te baseren op te gebruiken harde waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit komt namelijk omdat ik laatst een topic las over iemand die problemen had met zijn opstelling en mensen zeiden dat je reservoir zo hoog mogelijk moet zitten. Dat was bij deze persoon niet het geval met als gevolg dat bij hem de pomp niet alles rond kreeg.
Als de pomp maar water kan aanzuigen komt het goed. Je moet er voor zorgen dat het water bij de pomp komt en dan zal het goed gaan. Als er wat lucht tussen de pomp en het water zit zal de pomp niets doen. Die pompen kunnen namelijk geen lucht aanzuigen maar alleen water.

Of je pomp verder onderin over bovenin de kast zit maakt weinig uit. Gewoon doen wat het mooiste of makkelijkste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingmaronline
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-10 15:00
PilatuS schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:35:
[...]

Als de pomp maar water kan aanzuigen komt het goed. Je moet er voor zorgen dat het water bij de pomp komt en dan zal het goed gaan. Als er wat lucht tussen de pomp en het water zit zal de pomp niets doen. Die pompen kunnen namelijk geen lucht aanzuigen maar alleen water.

Of je pomp verder onderin over bovenin de kast zit maakt weinig uit. Gewoon doen wat het mooiste of makkelijkste is.
Oke, de pomp zal het water wel goed kunnen aanzuigen want het reservoir zit er als top bovenop. Ah, het maakt dus niet veel uit. Mooi, dan kan ik dus voor de makkelijke / handige oplossing gaan. Bedankt!

''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ES335
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 19:09
Ik heb een Bigwater 760i voor mijn i5 750 - onder load met prime95 kwamen de temperaturen rond de 80-85, wat nogal aan de hoge kant is leek me zo. De vorige eigenaar heeft deze geinstalleerd, maar het viel me op dat de slang tussen het koelblok en de snelkoppeling maar iets van 1 centimeter lang was - vergeleken met de slang tussen snelkoppeling en pomp die iets van 10 centimeter is. Dus de snelkoppeling zat bijna recht op het koelblok, wat nogal vreemd was. Dus ontkoppeld, twee nieuwe buisjes geknipt van rond de 7-10 centimeter, erop gezet, vastgeklikt en ...

Maar liefst een verschil van 15-20 graden! :9~

Onder load wordt het nu rond de 65-70 in prime95, en idle rond de 35-45 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 14:45
Trekt een waterkoeling nog serieus vermogen uit de voeding of is dat verwaarloosbaar? Totaal 3 Vegas casefans, 8 fans op de rad, een pompje en een fa controller... Kan nooit veel zijn toch? :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boefmans schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 17:45:
Trekt een waterkoeling nog serieus vermogen uit de voeding of is dat verwaarloosbaar? Totaal 3 Vegas casefans, 8 fans op de rad, een pompje en een fa controller... Kan nooit veel zijn toch? :-)
Je kan van alle producten de specs opzoeken en dan kan je precies zien hoeveel vermogen alles totaal nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascari
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-10 13:55
Ik heb eens aan het rondneuzen geweest op freezinghardware.nl en zag daar een aantal EK Water Blocks-kits staan, m.n. http://www.freezinghardwa...cket_775__1156__1366.html of dit http://www.freezinghardwa...1156__1366__AM2__AM3.html en vroeg mij af of die eigenlijk wel een deftig setje is voor deze prijs.

Daarbij heb ik losse onderdelen ook samengesteld en vroeg mij dus ook af welke prijs/kwaliteit beter is:

http://www.freezinghardwa...oolStream_RAD_XT_120.html
http://www.freezinghardwa...0/Zalman_ZM-WB5_Plus.html
http://www.freezinghardwa...g_8_mm_8x1_-_1_meter.html
http://www.freezinghardwa...CP_22_voor_EK_DCP_22.html
http://www.freezinghardwa...-_8x1_-_zwart_nickel.html
http://www.freezinghardwa...K-DCP_22_12V_DC_Pump.html

Ik weet nu niet of er nog iets bij moet of dat vervangen moet worden door iets beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveltoorn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 20:07
Ik zit zelf ook naar de EK kits te kijken.

Lees goede reviews over de HF kit, deze koelt een stuk beter dan de LF ivm de EK-DCP 4.0 (Pump).

Maar hoor graag wat de cracks er van vinden ;)

Enphase Evory-S / 9x IQ7+ / 9x REC TWIN PEAK 4 BLACK 360Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het denken die goedkope waterkoeling te kopen voor de cpu, dacht de corsair h60.
Mij werdt de mugen v2 aangeraden maar ik vraag me af of het verschil zo groot is?
En stel de waterkoeling begint te lekken?
Dan zal mijn pc niet echt blij zijn
Hoe groot is het risico?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 19:51:
Ik ben aan het denken die goedkope waterkoeling te kopen voor de cpu, dacht de corsair h60.
Mij werdt de mugen v2 aangeraden maar ik vraag me af of het verschil zo groot is?
En stel de waterkoeling begint te lekken?
Dan zal mijn pc niet echt blij zijn
Hoe groot is het risico?

Mvg
De Mugen 2 en de H60 zitten qua prestaties dicht bij elkaar. De H60 is vanaf de fabriek gevult dus zal je ook geen last hebben van lekken als je er normaal mee omgaat. Echt waterkoeling kan je de H60 ook niet noemen.

Ik weet niet precies wat er voor soort vloeistof in de H60 zit. Ik heb een aantal jaren terug eens een lek gehad omdat een plexi top van een waterblok ging scheuren. Het water liep toen vanuit het CPU blok over het moederbord heen langs de videokaart en PCI-e slot naar beneden. Ik was er gelukkig bij dus meer dan 5 minuten heeft het niet gelekt. PC uitgezet en alles schoon gemaakt. Blok vervangen en alles weer in elkaar gezet. Uiteindelijk was er niets kapot. Ik draai met gedestileerdwater wat vrijwel niet geleid, dus was het allemaal geen probleem.

Verder is de kans op lekken erg klein. De koppelingen die ik gebruik zorgen ervoor dat de slangen muurvast zitten. Als je ze goed vastdraait kan je er aan trekken zonder enige problemen. Ik heb nu zo'n 6 jaar waterkoeling en 1x een lek gehad. Dat kwam dus door plexiglas dat ging scheuren. Verder nooit geen problemen gehad en plexiglas gebruik ik niet meer.

Inmiddels heb ik zoveel aan waterkoeling in mijn PC gewerkt dat ik ook niet echt meer aan lek testen doe. Ik vul de setup met water en ontlucht deze grotendeels. Daarna zet ik de PC gewoon aan en ga ik na een 10 minuten even met een zaklamp langs alle koppelingen en voel ik er aan. Dat herhaal ik na 1 uur nog een keer en dan zal het wel goed zijn. Ik heb nog nooit een lek gehad met een setup die ik gebouwd heb behalve met dat waterblok dat na 1 jaar spontaan ging scheuren. In de loop der jaren heb ik toch zeker 20x een setup in elkaar gezet en aangepast. Als je de juiste spullen gebruikt en alles rustig op een goede manier aansluit kan er bijna niets mis gaan. Ik neem dan ook altijd wel goed de tijd om de PC in elkaar te zetten of om te bouwen. Vaak begin ik rond een uurtje of 11 op een zaterdag oid. Meestal draait de setup dan rond een uur of 9 weer.

[ Voor 21% gewijzigd door PilatuS op 19-07-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grootste verschil tussen de H serie koelers van corsair en een high-end luchtcooler is de warmte afgifte in de kast zelf. Bij de corsair oplossing wordt de hitte weggevoert door het water naar de rad. Bij een luchtcooler blijft de grote massa de hitte afgeven aan de lucht in de kast die dus opwarmt en zo ook de temp in de kast, nu kan je dan wel weer extra fans plaatsen om de hitte weer naar buiten te blazen maar zonder extra hitte ook geen extra fans dus een stiller systeem. Je kan trouwens ook een extra fan op een H koeler zetten, dus in push/pull, koelt het nog beter maar ook weer extra fan geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, Super reacties!
Bedankt.

Verder is het dus geen probleem om of de mugen of de corsair te kopen.
Is het aan te raden om het 2e hands te doen, of zou ik deze gewoon nieuw kopen, ook i.v.m. garantie?
Moet ik ook het water vervangen na een tijdje? of is er geen onderhuod aan nodig?
Hoe wordt hij aangesloten?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:34

Peter91

<=]

Dit soort dingen kan je ook simpel opzoeken..
Maar je hebt totaal geen onderhoud aan die dingen. "Water" vervangen is dus zeker niet nodig.
Aansluiten gaat via fan connector en of je zo'n ding 2de hands wil is aan jou. Soms zijn ze te vinden met garantie, soms zonder. Ik zou gewoon een nieuwe pakken. Heb je nog genoeg keus ook in de H serie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:20

Dennis1812

Amateur prutser

Hoihoi,
Ik heb dit topic nu 2-3 keer doorgelezen, maar ik zit toch nog met een paar vraagjes eigenlijk.
Ik wil toch wel graag gaan watercoolen vooral omdat me dit gewoon uberleuk lijkt om mee bezig te zijn en uiteraard voor beter temps.
Maar nu de vragen:
- Maakt het koelblokje dat op je CPU gaat nog uit ivm socket? Of past een waterkoelblokje zowel op AM3 als 775 als 1155?
- Die kant en klaar sets... welke is het beste? En is dit echt kant en klaar? Hoef je hierna verder niks meer erbij te kopen als vloeistof/pijpen/reservoir etc?
- Maakt het waterreservoir wat je hebt staan niet ENORM veel kabaal? Toch bijna kokend water wat met een enorme snelheid stroomt, moet je niet om de 2 minuten naar de wc toe lopen?
- Is het enorm lastig om in te bouwen of valt het mee?
- kunnen alle fans uit de case zodra je WC hebt op CPU + GPU + NB + PSU (if possible) + HDD/SSD(if needed) + RAM (if needed)
- zou ik mijn systeem volledig kunnen waterkoelen met ~200 euro? Zonee wat het is het minimale budget?

Deze dingen heb ik dus niet op kunnen maken uit de beginpost en kan ze ook zo snel niet tevoorschijn toveren op google.
Ik hoop hier wat meer duidelijkheid mee te krijgen en binnenkort water te hebben stromen door mijn kast.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
Poe poe, je hebt wel een boel vragen hoor. weet niet of dat wel allemaal beantwoord kan worden.

Waarover of welke setje heb je deze vragen, want wij kunnen namelijk niet voor jou kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-10 22:27
denikids schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:53:
Hoihoi,
Ik heb dit topic nu 2-3 keer doorgelezen, maar ik zit toch nog met een paar vraagjes eigenlijk.
Ik wil toch wel graag gaan watercoolen vooral omdat me dit gewoon uberleuk lijkt om mee bezig te zijn en uiteraard voor beter temps.
Maar nu de vragen:
- Maakt het koelblokje dat op je CPU gaat nog uit ivm socket? Of past een waterkoelblokje zowel op AM3 als 775 als 1155?
- Die kant en klaar sets... welke is het beste? En is dit echt kant en klaar? Hoef je hierna verder niks meer erbij te kopen als vloeistof/pijpen/reservoir etc?
- Maakt het waterreservoir wat je hebt staan niet ENORM veel kabaal? Toch bijna kokend water wat met een enorme snelheid stroomt, moet je niet om de 2 minuten naar de wc toe lopen?
- kunnen alle fans uit de case zodra je WC hebt op CPU + GPU + NB + PSU (if possible) + HDD/SSD(if needed) + RAM (if needed)
- zou ik mijn systeem volledig kunnen waterkoelen met ~200 euro? Zonee wat het is het minimale budget?

Deze dingen heb ik dus niet op kunnen maken uit de beginpost en kan ze ook zo snel niet tevoorschijn toveren op google.
Ik hoop hier wat meer duidelijkheid mee te krijgen en binnenkort water te hebben stromen door mijn kast.
Ik zal proberen een aantal vragen te beantwoorden:

- Dat maakt wel uit ja, maar dat staat volgens mij meestal wel aangegeven bij de info van het desbetreffende koelblok.
- Wat bedoel je met kant en klare sets?
- Het is geen kokend/bijna kokend water. Het water gaat als ik me niet vergis van het reservoir, naar de pomp, naar het koelblok, naar de radiator, en in de radiator wordt het water afgekoeld, waardoor het dus niet zo super warm in het reservoir terecht komt.
- Nog niet zelf gedaan, dus heb hier geen antwoord op
- Als je radiatoroppervlak groot genoeg is, kan het, maar het is aan te raden om fans op de radiator te zetten, zodat de warme lucht sneller weg kan, en het water dus sneller afkoelt.
- Om een volledig systeem te waterkoelen moet je toch wel aan een ~ 500 EUR denken, maar dit kan je makkelijk opzoeken, door bijvoorbeeld in een webshop als Highflow wat zaken in een winkelmandje te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:20

Dennis1812

Amateur prutser

Nou in de topicstart staat iets over kant en klare sets, dat lijkt mij gemakkelijker dan elk onderdeeltje zelf maken en dingen van een vriezer afslopen en dergelijke.
En als ik alleen CPU + GPU waterkoel?

@jbkapparossi, goede vraag aangezien ik hier nog met weinig verstand ervan kom weet ik ook niet welke het beste zijn.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:34

Peter91

<=]

Je hebt "bij elkaar geraapte" sets op bijvoorbeeld highflow staan, maar die moet je zelf in elkaar zetten, vullen etc.
Dan heb je de kant en klaar dingen zoals een h50, waar je geen omkijken naar hebt. Maar daar zijn weinig gpu oplossingen voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-10-2024

Lemmy18

H2O-cooling addict

Samengestelde sets zijn imho altijd beter hoor.

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
denikids schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:35:
Nou in de topicstart staat iets over kant en klare sets, dat lijkt mij gemakkelijker dan elk onderdeeltje zelf maken en dingen van een vriezer afslopen en dergelijke.
En als ik alleen CPU + GPU waterkoel?

@jbkapparossi, goede vraag aangezien ik hier nog met weinig verstand ervan kom weet ik ook niet welke het beste zijn.
Ik waterkoel nu alleen CPU, maar morgen komt daar de GPU bij. Dan zit ik met de volgende kosten:

Radiator: 100
CPU-block: 50
Pomp+reservoir: 75
GPU-block: 75
Fittingen: 50
Slangen: 25
Vloeistof: 25
Fans: 20
Fancontroller: 30
Koelpasta: 10

Dat komt uit op 460 euro, inclusief verzendkosten en afrondfouten zit ik op bijna 500 euro. Dat is een hele normale prijs voor een CPU+GPU loop.
Natuurlijk kan het wel goedkoper. Dan ga je voor simpelere fittingen (maar dan wel met slangklemmen), een wat kleinere radiator, goedkoper CPU-block, geen fancontroller, goedkopere slangen (pomp+reservoir kan niet goedkoper eigenlijk).

Dan zul je zoiets krijgen (uitgaande van S1155 + een 6950 ):

Pomp+res: 72,99 - klik
Radiator: 49,99 - klik
CPU-block: 33,95 - klk
GPU-block: 79,99 - klik
Fittingen: 8x 2,34 - klik
Slangklemmen: 8x 0,99 - klik
Slangen: 2x 3,99 - klik
Vloeistof: 2x10,98 - klik
Fans: 3x5,99 - klik
Koelpasta: 6,90 - klik

Dan kom je uit op 318,37 voor een volledige set waar je CPU en GPU inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me laatst het volgende af;

Gezien een Corsair H60 gekoeld wordt met water.. maar eigenlijk het water gekoeld wordt met lucht..
Kan ik dan niet beter een noctua dh14 kopen?
Ik zie niet hoe water dat met lucht gekoeld wordt, beter kan koelen dan een luchtkoeler.
In principe denk ik dat de prestaties dus niet echt verschil zullen zijn, maar meer smaak?

Hoe denken jullie hier over?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:57:
Ik vroeg me laatst het volgende af;

Gezien een Corsair H60 gekoeld wordt met water.. maar eigenlijk het water gekoeld wordt met lucht..
Kan ik dan niet beter een noctua dh14 kopen?
Ik zie niet hoe water dat met lucht gekoeld wordt, beter kan koelen dan een luchtkoeler.
In principe denk ik dat de prestaties dus niet echt verschil zullen zijn, maar meer smaak?

Hoe denken jullie hier over?

Mvg
Nouja, een "echte" waterkoelingsset doet hetzelfde: Water koelen met lucht.
Het wordt alleen efficienter gedaan omdat de warmte naar een groot oppervlak wordt verplaatst (de radiator), die dan gekoeld wordt.

Maar een H60 presteert inderdaad niet denderend: Een DH14 is ongeveer vergelijkbaar. Dus het is een kwestie van smaak. Ik vind de H60 wel mooi, omdat het weinig plek in neemt. Ook heb je dus een lekkerdere airflow omdat er minder in de weg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10 10:41
denikids schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:53:
Hoihoi,
Maar nu de vragen:

Als ik uw post zo eens goed doorlees kan ik u echt maar 1 goede raad geven. Begin niet aan waterkoeling. Als je denkt dat het water in een reservoir bijna kookt en dat je met 200 euro toekomt dan heb je nog niet genoeg onderzoek gedaan. Als je zelf een iet of wat goede en goedkope set in elkaar steekt voor CPU, GPU, mobo, RAM en HDD's dan ben je zeker 500 euro kwijt en dan doede nog ni zot.

Ik ben momenteel een goeie 600 euro kwijt voor CPU, mobo, GPU en ram.

GPU: 80 euro
CPU: 45 euro
Pomp: 65 euro
Mobo: 100 euro
reservoir: 30 euro
fittings: 50 euro
RAM: 80 euro
Radiator: 60 euro

Om maar te zeggen dat je met 200 euro lang niet toekomt :) Een goedkoop CPU blok kost je al snel 40 euro, een pomp zowiezo 65 euro en dan heb je nog geen aftermarket top.

Begin met enkel CPU en eventueel ook je GPU maar om je mobo te gaan koelen moet je volgens mij toch echt wel wat ervaring hebben. Moest ik alles overdoen zou ik begonnen zijn met een luchtkoeler of H70 of iets dergelijks ipv rechtstreeks stock -> waterkoeling te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een h100 te kopen voor mijn i7 960.
Heeft iemand hier goede ervaringen mee en is het geen waste of money?
Ik wil gewoon een goed gekoelde PC en vind het niet erg om er 100 euro voor neer te tellen.
Ik ga liever voor dit soort waterkoeler omdat het de airflow niet zo belemmerd.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
n0valyfe schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 00:51:
[...]

Als ik uw post zo eens goed doorlees kan ik u echt maar 1 goede raad geven. Begin niet aan waterkoeling. Als je denkt dat het water in een reservoir bijna kookt en dat je met 200 euro toekomt dan heb je nog niet genoeg onderzoek gedaan. Als je zelf een iet of wat goede en goedkope set in elkaar steekt voor CPU, GPU, mobo, RAM en HDD's dan ben je zeker 500 euro kwijt en dan doede nog ni zot.

Ik ben momenteel een goeie 600 euro kwijt voor CPU, mobo, GPU en ram.

GPU: 80 euro
CPU: 45 euro
Pomp: 65 euro
Mobo: 100 euro
reservoir: 30 euro
fittings: 50 euro
RAM: 80 euro
Radiator: 60 euro

Om maar te zeggen dat je met 200 euro lang niet toekomt :) Een goedkoop CPU blok kost je al snel 40 euro, een pomp zowiezo 65 euro en dan heb je nog geen aftermarket top.

Begin met enkel CPU en eventueel ook je GPU maar om je mobo te gaan koelen moet je volgens mij toch echt wel wat ervaring hebben. Moest ik alles overdoen zou ik begonnen zijn met een luchtkoeler of H70 of iets dergelijks ipv rechtstreeks stock -> waterkoeling te doen :)
Het kan ook vrij goedkoop hoor. Zie het volgende plaatje, volledige loop voor CPU + GPU, stille 750l/h pomp incl reservoir, 360 rad, slangen, fittingen, slangklemmen en vloeistof, voor 320 euro:

Afbeeldingslocatie: http://img813.imageshack.us/img813/5467/goedkopekoeling.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou alleen geen fittingen nemen waarbij je met slangklemmen moet werken. En dan al helemaal geen metalen klemmen. Het maakt de kans op lekken een stuk groter.

Schroeffittingen zoals hieronder werken een stuk beter en veiliger.
Afbeeldingslocatie: http://static.scan.co.uk/Images/Products/1109696-a.jpg

Als je deze goed aandraait kan je aan de slang gaan trekken en nog zal ie niet los gaan. De kans op lekken is ook veel kleiner door de manier waarop het aangedraait wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
PilatuS schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 16:11:
Ik zou alleen geen fittingen nemen waarbij je met slangklemmen moet werken. En dan al helemaal geen metalen klemmen. Het maakt de kans op lekken een stuk groter.

Schroeffittingen zoals hieronder werken een stuk beter en veiliger.
[afbeelding]

Als je deze goed aandraait kan je aan de slang gaan trekken en nog zal ie niet los gaan. De kans op lekken is ook veel kleiner door de manier waarop het aangedraait wordt.
Klopt, die gebruik ik zelf ook. Maar als je het echt budget wil doen is het een prima oplossing hoor. Lekken zal het niet zo gauw doen.

Maar inderdaad, ik gebruik zelf schroeffittingen en dat ziet er veel mooier uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SytseHartvelt schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 16:12:
[...]
Klopt, die gebruik ik zelf ook. Maar als je het echt budget wil doen is het een prima oplossing hoor. Lekken zal het niet zo gauw doen.

Maar inderdaad, ik gebruik zelf schroeffittingen en dat ziet er veel mooier uit.
Het is ook niet zo dat de kans op lekken heel groot is maar de kans is wel veel groter kan met schroefkoppelingen. Metalen klemmen willen nog wel eens op 1 plek heel strak zitten en een op andere plek niet strak of zelf helemaal niet aangedraait.

Het prijsverschil tussen losse koppelingen met klemmen of schroefkoppelingen is iets van 1 euro per koppelingen. Ik zou daarom altijd voor schroefkoppelingen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Een goede set hóéft geen 500-600 euro te kosten.. Ik heb zelf zo ongeveer mn hele set via de V&A hier verkregen. Duurt wat langer, maar als je geen 500 euro hebt om aan je loop uit te geven wel dé manier om toch een leuke set te maken.

Je moet natuurlijk wel een beetje weten wat de merken/spullen zijn die 'goed' zijn/die je wil hebben, maar met het lezen van een topic als dit (en dat bedoel ik niet de first post, maar echt hele ding :p) ben je al een heel eind ;).

@Sytse: heb je je GTX480 al :p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
faust2016 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 20:41:
Een goede set hóéft geen 500-600 euro te kosten.. Ik heb zelf zo ongeveer mn hele set via de V&A hier verkregen. Duurt wat langer, maar als je geen 500 euro hebt om aan je loop uit te geven wel dé manier om toch een leuke set te maken.

Je moet natuurlijk wel een beetje weten wat de merken/spullen zijn die 'goed' zijn/die je wil hebben, maar met het lezen van een topic als dit (en dat bedoel ik niet de first post, maar echt hele ding :p) ben je al een heel eind ;).

@Sytse: heb je je GTX480 al :p?
Haha ja ik heb hem. Het ding presteert enorm goed. Temps zijn niet geweldig (33 idle, 51 onder furmark), maar wel goed te noemen. En hij clockt over als een beest. Zie de volgende screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://img856.imageshack.us/img856/8062/thebigbenchmark.th.png

Van 700/924 naar 900/1100 kunnen krijgen stabiel in de benchmarks :D En er zit nog wel wat rek in.. Heb hem nu voor de "veiligheid" op 875/1050 lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Nice!! Ik wil m ook!

Ik zit nog te wachten op verkoop van mn eigen kaart/stufi om m op te gaan halen :p
Ik las trouwens dat voor 24/7 je best 1.2v kan draaien op zo'n GTX480, dus miss kan je die 900 nog wel stabiel krijgen :).

En ja qua temps wist ik al wel dat het niet zo laag zou zijn als mn 5870 (nu 22 idle, 34-35 load), maar met 50 graden heb je nog niks om je zorgen over te maken.
Is dit trouwens met je CPU ook in de loop op die RX360 die je een paar paginas terug postte?
En die CPU moet nog een stuk harder hea :p. Ik weet niet hoe de jouwe schaalt qua voltage, maar er moet minstens 400-600 MHz meer inzitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
faust2016 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 16:06:
Nice!! Ik wil m ook!

Ik zit nog te wachten op verkoop van mn eigen kaart/stufi om m op te gaan halen :p
Ik las trouwens dat voor 24/7 je best 1.2v kan draaien op zo'n GTX480, dus miss kan je die 900 nog wel stabiel krijgen :).

En ja qua temps wist ik al wel dat het niet zo laag zou zijn als mn 5870 (nu 22 idle, 34-35 load), maar met 50 graden heb je nog niks om je zorgen over te maken.
Is dit trouwens met je CPU ook in de loop op die RX360 die je een paar paginas terug postte?
En die CPU moet nog een stuk harder hea :p. Ik weet niet hoe de jouwe schaalt qua voltage, maar er moet minstens 400-600 MHz meer inzitten :)
Hmm, nou, mijn CPU is een rotchip. Ik heb voor 4.2GHz al 1.24V nodig, bij 1.23 BSOD't hij al (na 4 uur prime). Maar ik richt mijn pijlen op 4.8GHz met 1.35V, maar daar ga ik nog een keer aan zitten.

CPU zit in dezelfde loop ja. Is een XSPC X2O 750l/h, EK Supreme HF, de GTX480 en de RX360.

Slecht nieuws trouwens: pricewatch: MSI N480GTX HydroGen
Hij is weer 450 euro in plaats van 199... Ik kreeg ook nog een mailtje van computerland.nl dat ik gebruik had gemaakt van een "fout in hun prijssysteem" en ze boden me een alternatief aan. Ik mailde terug dat ik toch graag deze kaart wilde houden :+

Als de GTX480 1.2V mag hebben krijg ik hem misschien zelfs wel naar de Gigahertz.. 900/2200 was namelijk wel stabiel in de benchmarks, maar na een paar uur gamen toch een crash. Ook kort even 950/2200 geprobeerd op 1.1V en dat gaf niet al te veel problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Haha mooi.. Hopen dat ze morgen bij mij niet zeggen: hij is er niet meer :X

Ik dacht dat het om verkoop van oude voorraad ging oid.. Maar wat boden ze je dan als alternatief aan :p?
Maarreh als je al 1.24 voor 4.2 nodig hebt, kun je 4.8 GHz met 1.35v wel vergeten (tenzij je een andere chip regelt). Die van mij ging ook tot ong 4.2 op 1.2~1.25 (weet niet precies meer) en ik kwam tot 4700 op 1.404v.

Nu heb ik wel een 2500K ipv een 2600K, maar erg veel zal het niet schelen.. Als ik trouwens met LinX testte had ik minder vcore nodig dan met Prime en tis tot nu toe stabiel gebleken. Voordeel is ook dat je Linx relatief gezien minder lang hoeft te draaien, hoewel je CPU wel warmer wordt van LinX..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Ah okay, nouja, we gaan er maar tegenaan met de CPU, we kijken wel hoever we komen :)
Prime-stable hoeft ook niet per se van mij, geen enkele game die mijn CPU 4 uur lang naar 100% trekt hoor. Heb hem nog niet boven de 50% uit zien schieten eigenlijk (Logitech G15 LCD Display Performance Monitor <3)

Oh, je hebt hem al wel besteld dan? Dan mogen ze hem niet meer niet aan je geven, als het goed is. Als jij al betaald hebt is het heel simpel.
Ze boden me een GTX560 aan, maarja, die had geen waterkoeling, en mindere prestaties.. Haha.

Hopen dat die van jou evengoed clockt als deze, ik kijk in ieder geval uit naar je resultaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Besteld wel, betaald niet.. Ik had gekozen voor ophalen, aangezien bij mij in de stad en winkel van hun zit.
Ben al wel gebeld dat de kaart er was, dus neem aan dat het wel goed zit :)
En ja met een GTX 560 hoeven ze idd niet aan te komen. Dan hou ik liever mn 5870..
Maargoed, we gaan het morgen wel zien..

Hoop inderdaad ook dat die van mij lekker klokt, had gelezen dat MSI wel de betere chips op hun Hydrogen kaarten plakt, dus dat icm met jouw resultaten geeft me wel hoop :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Oh, dan zit het wel goed :)
Ik wens je veel succes inderdaad, klinkt goed dat van die betere chips! Dan durf ik de wat hogere voltages ook wel aan.

Net de 2600K even op 4.6GHz / 1.35V gegooid en dat was na 10 minuten een BSOD op 0x00124, dus te weinig vcore. Kutchip :-\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Guys,

Ik ga morgen waarschijnlijk de H100 kopen.
D'r is nog een dingetje dat ik mij afvroeg;

Is het mogelijk dat de radiator bovenop de kast gemonteerd wordt?
Er zitten namelijk schroefgaten boven in de kast en vroeg me af waarvoor die waren.
Ik heb met 4 gaatjes ervan al een 200mm fan vast zitten en wou daar dus nog een h100 overheen.
In de kast zelf is geen plaats.
Het gaat om deze kast; pricewatch: Cooler Master HAF 912 Plus

Mocht de h100 niet passen, zal de h80 wel passen?
Of zou ik gewoon voor een (imo)lelijke luchtkoeler gaan? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

http://www.coolermaster-u...912/home.php?page=cooling

Bovenop kan wel, maar niet met een H100. Die dingen kun je niet uit elkaar halen, dus krijg je rad niet daarbovenop.
Bovenin zal waarschijnlijk wel lukken, maar misschien moet je je fans wel aan de buitenkant plaatsen, omdat je anders tegen je mobo aankomt.. Zie http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=96758

@Sytse: Ja dat is naar hea? Wat dat betreft is Sandy Bridge overklokken ook gewoon stom.. Het gaat er alleen maar om hoe goed de chip is. Heb je trouwens Internal PLL Override al op Enabled?

't Scheelde bij mij wel soms 0.01 als ik op 99.9 bclk draaide. Daar merk je in-game en benchmarks vrij weinig van alleen t staat wat minder leuk in CPU-Z :p. Maar voor een 24/7 setup toch wel het overwegen waard lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Kan ik ook nog proberen inderdaad. Maarja, komende dagen maar even lekker aanklooien. Blijft leuk dit :p
Ga jij hem morgen ophalen de GTX480?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Ja, alleen daarna ga ik gelijk door naar mn vriendin, dus zal m op zn vroegst dinsdag of woensdag kunnen inbouwen..
Tenzij ik vraag of ze hierheen komt.. Hehehe, zeg wel dat ze een boek mee moet nemen dan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
faust2016 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 23:02:
Ja, alleen daarna ga ik gelijk door naar mn vriendin, dus zal m op zn vroegst dinsdag of woensdag kunnen inbouwen..
Tenzij ik vraag of ze hierheen komt.. Hehehe, zeg wel dat ze een boek mee moet nemen dan O-)
Haha ga maar niet je relatie op het spel zetten voor een paar dagen eerder resultaten posten, ik hou het topic wel in de gaten ;)

Toen mijn vriendin hier voor het eerst de 800D met waterkoeling zag staan bleef ze even stil, keek me aan, en zei: "O mijn god. Jij bent echt een nerd he? Ik denk dat ik maar een ander moet zoeken".
Gelukkig maakte ze een grapje, maar toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Neuh dat zit wel goed hoor ;). Ik heb met haar ook wel soortgelijke momentjes gehad, maar ze vind het nu allemaal wel leuk..
Ze vraagt zelfs of ze mee mag als ik aan de andere kant van het land bij iemand wat hardware op ga halen, dus ze accepteert mn hobby wel :p.

Maarja ik ben zelf gewoon heel benieuwd hoe de kaart het gaat doen, dus wie weet morgen al wat resultaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik draai 2 ek Nickel blocken samen met bras fittings en 2 nickel fittings en bras radiator.

met demi + killcoil 1 block dateert nov 2010 en 1 uit juli 2010.

Moet ik me zorgen gaan maken om corosie.

Ben sinds weekend achtergekomen dat EK nickle plating issues heeft en dus veel mensen met corosie -,-

Mijn loop draaidt al sinds nov op demi water + killcoil.

ik heb 1x water ge drained en opnieuw gevuld zag niks bijzonder in het water was perfect helder.
Reservoir was ook schoon.
Heb alleen sinds nov 2010 geen inspectie gedaan met bijde blocken.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2011 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:40:
ik draai 2 ek Nickel blocken samen met bras fittings en 2 nickel fittings en bras radiator.

met demi + killcoil 1 block dateert nov 2010 en 1 uit juli 2010.

Moet ik me zorgen gaan maken om corosie.

Ben sinds weekend achtergekomen dat EK nickle plating issues heeft en dus veel mensen met corosie -,-

Mijn loop draaidt al sinds nov op demi water + killcoil.

ik heb 1x water ge drained en opnieuw gevuld zag niks bijzonder in het water was perfect helder.
Reservoir was ook schoon.
Heb alleen sinds nov 2010 geen inspectie gedaan met bijde blocken.
Ik zou een keer per half jaar tot maximaal een jaar je hele loop drainen, blokjes openschroeven en kijken hoe het overal mee staat, end an het water vervangen.

Het wordt dus voor jou weer eens tijd om alles te bekijken ;)
Zorgen maken zou ik niet meteen doen, maar het kan geen kwaad om even te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus heb ik corosie had ik het dus al gezien in het reservoir en het water dus.
Anyway hij gaat deze week inspecteert worden dan maak ik direkt foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
hoeveel weegt een waterkoeling set ongeveer? (cpu+gpu+240) 2-3kg of meer?
@pilatus thanks

[ Voor 10% gewijzigd door saveljos op 25-07-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
saveljos schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:40:
hoeveel weegt een waterkoeling set ongeveer? (cpu+gpu+240) 2-3kg of meer?
Er zal al iets van 1 liter water ingaan, dus dat is al 1 kilo. Een 240 rad zit zo rond de kilo. Dan nog CPU + GPU blok erbij, verder nog koppelingen, slangen, reservoir en pomp. Ik denk dat je wel boven de 4 kilo uitkomt. Hangt ook wel erg af van het GPU blok. Een core only blokje weegt lang niet zoveel als full cover blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Heb mn GTX 480 nu ook.. 900 MHz op de core krijg ik artifacts in 3Dmark op 1.100v, maar hij draait m wel. Hij gaat tot ~850 stabiel op stock voltage, en 890 lijkt stabiel op 1.1v, maar moet nog verder testen..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pY4QEl.jpg

3Dmark11 score was 6546, dus daar heb je nog werk aan de winkel met je 2600K, Sytse :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
faust2016 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 00:13:
Heb mn GTX 480 nu ook.. 900 MHz op de core krijg ik artifacts in 3Dmark op 1.100v, maar hij draait m wel. Hij gaat tot ~850 stabiel op stock voltage, en 890 lijkt stabiel op 1.1v, maar moet nog verder testen..

[afbeelding]

3Dmark11 score was 6546, dus daar heb je nog werk aan de winkel met je 2600K, Sytse :p
Scheelt 60 punten, niet zeiken jij :p
Maar prettig kaartje, is het niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Zeker weten. De OC potentie is ook verbazingwekkend goed. Heb nog nooit een kaart gehad die zonder voltageverhoging zo'n verhoging van de kloksnelheid aankan :p.

Maarja, die 3Dmark scores liggen wel redelijk gelijk, hoewel jij in Vantage wel flink voordeel hebt van die 2600K.
Kun jij trouwens meer dan 1.138 vcore geven in afterburner? Mijn versie staat dat iig niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kon niet wachten nu mijn cpu block inspecteert is perfect in orde.
nu alleen nog mijn gpu block checken zal ook wel in order zijn ga gewoon weer over op ec6 hoef me iedergeval geen druk meer te maken om corrosie.

wel verbaast me dat ik toch jet plate 1 in me EK supreme HF full nickel heb.

en toch een flow van 5 liter per minuut.

Mijn gpu block heeft corosie op het midden van het block te grote van me pink.

edit:.

crap crap crap crap heb 1 mini tonnetje die los gekomen is toen ik mijn waterblock er af haalde :(

http://imageshack.us/g/535/sl380199.jpg/

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Net wat leuks uitgevonden.. Mn GTX 480 heeft een beetje last van vdroop :)
Blijkt dus dat de ingestelde waarde van 1050 mV onder load uitkomt op 0.998v (uitgelezen met GPU-Z)

Waarom is dit goed nieuws..?
Nu kan ik de voltages dus nog een stukje hoger zetten zonder me zorgen te hoeven maken om mn hardware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Welke sensor is dat in GPU-z dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

VDDC ;). Op het moment dat de load wegvalt, nog voor ie terugklokt zag ik de vcore verspringen van 1.10 naar 1.15v
Ik kom trouwens op 1.10 load maximaal tot 920/1100 als ik met MSI kombuster test.
Hoe ver ben jij nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Oh, mijn vdroop is ook best ernstig.. 1100mV ingesteld, idle 1.086, load 1.023 :|
Jammer dat ik het voltage niet verder omhoog krijg met Afterburner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Ik heb er een bios op gezet waarmee je in Afterburner tot maximaal 1212mv kan instellen.
Als je je mailadres DM'd stuur ik m ff door ;).

Edit: Oh en Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hGGuLl.jpg :9

[ Voor 28% gewijzigd door faust2016 op 27-07-2011 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een H80 gekocht van Corsair en mijn grades komen onder load niet boven de 50 graden, das toch goed he? :P

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Even een vraag voor de kenners: Ik wil beginnen met waterkoeling en ben nu stilletjes om me heen aan het kijken naar de mogelijkheden. Alleen zit ik met een vraag:

De processor is een i7 2600K, en de GPU is een HD6870 (verder niks meer bij de loop in) Kan ik volstaan met 2x 120mm rad voor deze setup, of moet het qua radiator een tikkie meer zijn? (De reden voor 2x 120mm rads is de plaatsing) Stilte heeft een hogere prioriteit dan oc-en.

Alvast bedankt!

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Ja kan wel op stock, maar met OC is het toch net wat te weinig. 3 losse 120mm moeten volstaan.
Ik zou daarbij ook even letten welke rad je neemt, zit ook heel veel verschil in. Dik, dun. high, low FPI.
duur en goedkoop.

[ Voor 40% gewijzigd door jbkappirossi op 05-08-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Het worden dan wel dikke rads, eventueel zou er een 3e aan de achterzijde van de behuizing geplaatst kunnen worden.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Ja, ik weet haast wel zeker dat 2x 120 te weinig is voor 2500k + 6870 met OC.
Heb zelf 1x 240 XSPC RX. alleen op mijn cpu en dat is net aan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Hmm.. Het oc-en boeit me op dit moment niet zo, maar ik wil wel mijn opties open houden... Daaronder valt ook een andere behuizing. Ik ga hier nog eens goed over nadenken. Iig, bedankt voor je advies, nu weet ik in ieder geval wat ik ongeveer aan koelcapaciteit nodig heb. :)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
ik zou 2x 120 niet zo snel afschrijven

als je 4,2 GHz+ gaat OC'en met de cpu heb je meer nodig, maar daaronder heb je wel voldoende.. die gpu wordt toch niet zo heel warm met een full cover blok er op..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

+1.. Zo lang je doel niet is om 5 GHz te draaien oid kan het best op een 240 rad lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Tdp van een 6870 ligt op 151wat stock vcore dat is dus nog 56wat meer dan SB.
Een videokaart schaald het TDP veel sneller. Je zit dus zo aan een 350/400wat met een milde overclock. Iedereen mag zeggen wat hij wil, maar 2x 120mm is dan echt te weinig.

edit; Je zit dus al aan de 300wat op stock speed.
Uitgaande dat een single 120mm Highend rad zoals Black ice GTX of een XSPC RX tot 150wat kunnen koelen zit je zonder OC al aan je maximum koelcapaciteit.
http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-6850-6870-review/10

[ Voor 36% gewijzigd door jbkappirossi op 05-08-2011 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

De boel zal misschien een paar graadjes warmer zijn dan op een 360/480 rad, maar voor de GPU maakt dat sowieso niet uit, want die is toch wel een heel stuk koeler dan op lucht. En of ie dan 30 of 35 graden op load is maakt dan ook niet zo veel meer uit.
En je kan voor de CPU toch instellen hoeveel watt ie mag verbruiken? Bij mij begint ie op 150w pas moeilijk te doen als ik 4.8 GHz draai, dus zoveel verbruikt een overklokte Sandy Bridge nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
ik hoop toch dat je 400 voor het hele systeem bedoeld... wan voor alleen de gpu ga je dat echt niet redden..

als je hier kijkt zie je dat de gpu pas echt gaat gebruiken als je extra voltage op de core zet..
http://www.geeks3d.com/20...-hd-6870-1024mb-review/7/

dat is voor Fixel niet van belang, die gaat hoogstens op stock Vgpu wat rommelen.. dan komt hij met moeite boven de 160W, gooi daar een mild overklokte 2600K bij die 125 ~ 140 watt verstookt en je zit krap aan 300W.

en dat is dus alleen in geval van 100 % stress.. dat ga je niet redden met beetje gamen e.d.

Fixel, met 2 dikke 120 MM rads (black ice extreme 120 of xspc rx 120) ga je dat makkelijk koelen en is er zelfs ruimte voor een beetje OC

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Die link van guru is van het hele systeem wat net geen 278wat neemt. evenals de link die jij NN post, waar het hele systeem 282wat neemt. conclusie. stock zal het rond de 280wat zitten totaal systeem zonder OC. onder load natuurlijk, want daar ga je altijd van uit, anders loop je achter de feiten aan.
Dan kunnen we toch ook stellen dat met milde OC rond de 350/400wat zit? cpu en Gpu.

Dat ga je nooit niet koelen met 2x 120mm, nogmaals!
Hier is te zien dat de beste 360 rad gemiddelt 300wat kan koelen. met gemiddelde fan speed.
Dus 3x 120mm heb je wel nodig.
http://skinneelabs.com/ta120-3/3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

'beste' is subjectief hea..

Maargoed, ik heb nu een GTX 480 en een i7 2600K in mn loop (allebei met OC/Voltage verhoging).. Dan zou ik volgens jou redenering ook te weinig radiator oppervlak hebben met een RX360 en Black Ice Extreme 120. En toch blijven mn temps prima binnen de perken.

En nog even wat anders. Er zijn zat mensen die hun CPU met en Corsair Hx0 koelen. Dat zijn toch ook allemaal 120 rads. En één 6870 zou je ook prima op een 120 rad kunnen zetten. Dus waarom zou het samen dan niet kunnen?
Het is inderdaad zo dat de pomp van de Hx0 minder warmte genereert dan een DDC/D5 oid, maar zo groot is dat verschil nou ook weer niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Whatever rossi. je kan een hoop zeggen, maar je hebt gewoon niet gelijk..

2x 120 is genoeg.. punt

koelde heir met een 360 rad en 120 rad 2 6970's met voltageverhoging naar 1,375V en een Gulftown cpu op 5 GHz met 1,475V en de fans stonden op 1500 rpm.. gpu's komen niet boven de 55 graden en cpu niet boven 80 tijdens het draaien van vantage.. weet je wel hoeveel watt je dan moet koelen? alleen die cpu is al 300W..

set deed het lachend. no problemo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Bedankt voor alle reacties, dit gaat zeker meegenomen worden in mijn volgende casebuild. Ik ben alleen nog niet helemaal zeker wat ik ga doen, zoveel ideeën en zoveel mogelijkheden. Ik heb hier een Corsair Graphite 600T staan waar ik mn main bak in zou gaan bouwen, maar aan de andere kant, het wordt ook tijd voor een nieuw computer buro, dus waarom niet all-out gaan ala L3p of Paslis? Voor de Corsair kast zou 2x of 3x single120mm rads een mooie combi zijn, maar ik zit nu ook aan een ander idee te denken.... Iets met Teak hout, buro, en een hoop werk... (arg..) :P

In het geval van een buro maakt het niet zoveel meer uit wat voor rads ik gebruik, omdat dat zeker wel passend te maken is. Iig, als watercooling noob heb ik nu wel een globaal idee gekregen wat er minimaal nodig is voor een radiator setup met de hardware die ik heb, en ik denk dat ik dan wel voor wat overkill ga... Beter teveel dan later denken, oh had ik het maar anders gedaan..

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
faust2016 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 18:51:
'beste' is subjectief hea..

Maargoed, ik heb nu een GTX 480 en een i7 2600K in mn loop (allebei met OC/Voltage verhoging).. Dan zou ik volgens jou redenering ook te weinig radiator oppervlak hebben met een RX360 en Black Ice Extreme 120. En toch blijven mn temps prima binnen de perken.

En nog even wat anders. Er zijn zat mensen die hun CPU met en Corsair Hx0 koelen. Dat zijn toch ook allemaal 120 rads. En één 6870 zou je ook prima op een 120 rad kunnen zetten. Dus waarom zou het samen dan niet kunnen?
Het is inderdaad zo dat de pomp van de Hx0 minder warmte genereert dan een DDC/D5 oid, maar zo groot is dat verschil nou ook weer niet..
subjectief??? ik geeft 2 links waar de feiten er niet om liegen. komen jullie met ongebasseerde feiten op wat jullie zelf vinden. Wat is dan subjectief?

Ik zei ook dat een 240 high end wel gaat, maar dat je eigenlijk op het randje zit en niet kunt OCen.
leest het er maar op na.

Het TDP, nogmaals. van een 6870 zit op 151wat zonder OC. dan zit je al aan het maximum van een dikke 120mm rad. Hoe kun je dat nu vergelijken met jou systeem.
nedernakker schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 18:58:
Whatever rossi. je kan een hoop zeggen, maar je hebt gewoon niet gelijk..

2x 120 is genoeg.. punt

koelde heir met een 360 rad en 120 rad 2 6970's met voltageverhoging naar 1,375V en een Gulftown cpu op 5 GHz met 1,475V en de fans stonden op 1500 rpm.. gpu's komen niet boven de 55 graden en cpu niet boven 80 tijdens het draaien van vantage.. weet je wel hoeveel watt je dan moet koelen? alleen die cpu is al 300W..

set deed het lachend. no problemo..
whatever? begint een beetje jou stop woordjete worden voor als je geen concreet antwoord meer weet.
Niet erg consequent. Als je nou eerst eens mijn post gelezen had. had je er bij voorbaat al niet op in hoeven te gaan, want ik kwam eerst met een review waar te zien was dat het hele systeem rond de 280wat verbruikt en een 3x120mm rad 300wat kan koelen en daarna kom jij met een review die op hetzelfde neer komt. Gaat het je er dan om dat ik iets zeg waar je het niet mee eens bent of reageer je gewoon omdat ik het ben?

Maar de feiten spreken weer voor zich.
Want op jou ongebasseerde feiten afgaan zegt ook niks. Hang er een stroom meter tussen en laat zien wat jou systeem aan stroom verbruikt en niet maarzo fabeltjes verkopen. IK heb hier een stroom meter leggen dus ik kan je zo laten zien wat mijn systeem neemt. Dus laat een ieder voor zich maar bepalen dan wat hij of zei vind. punt

hier heb je subjectief gebaseerd op feiten!
in elke review is te zien dat een systeem met 6870 om de nabij de 300wat neemt onder load.
http://www.silentpcreview.com/article1104-page4.html
http://www.guru3d.com/art...-6870-crossfirex-review/4
http://www.techspot.com/r...d-radeon-6870/page10.html
http://www.hardocp.com/ar...ti_oc_video_card_review/8
http://www.pcper.com/revi...e-Refresh/Power-Consumpti
http://www.overclockerscl...ercolor_hd6870_pcs/16.htm
http://www.hardwarecanuck...verclocking-study-14.html
http://www.legitreviews.com/article/1445/17/

[ Voor 11% gewijzigd door jbkappirossi op 06-08-2011 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
jbkappirossi schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 06:32:
[...]

Maar de feiten spreken weer voor zich.
Want op jou ongebasseerde feiten afgaan zegt ook niks. Hang er een stroom meter tussen en laat zien wat jou systeem aan stroom verbruikt en niet maarzo fabeltjes verkopen. IK heb hier een stroom meter leggen dus ik kan je zo laten zien wat mijn systeem neemt. Dus laat een ieder voor zich maar bepalen dan wat hij of zei vind. punt
whatever ja, want je blaat weer als een schaap.....

want nu begin je over een stroom meter? wat heeft dat nu weer te maken met afgegeven warmte? wat een systeem uit het stopcontact haalt is niet wat gekoeld moet worden vriend... je haalt 2 dingen ernstig door de war.. 300 watt energie is iets anders 300 watt warmte.

fantastisch dat je altijd heel veel linkjes plaatst..maar linkjes plaatren maakt je niet wijzer johan, ervaring wel.. dat jij nu een single cpu loop hebt ( wat totaal anders is als een cpu+gpu loop qua prestaties/effect) maakt je niet meteen de grootste ervaringsdeskundige..

maar ik ga niet in discussie.. helemaal geen zin in, komt altijd op hetzelfde uit, je kan je ongelijk toch niet toegeven. zolang fixel de andere kant van het verhaal maar hoort, kan hij zelf zijn conclusies trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
schapie béééé....jaja tis inderdaad wel weer goed bauke. ik ben anders ook wel weer klaar met deze discussie.

[ Voor 5% gewijzigd door jbkappirossi op 06-08-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Beste is subjectief ja. Aangezien je toch zo hard gaat op de resultaten van skinneelabs ken je deze waarschijnlijk ook wel: Afbeeldingslocatie: http://skinneelabs.com/assets/images/Radiators/TripleV2/triples-v2_OC920_deltaT.jpg
Goed, jouw TA120.3 zit hier niet bij, maar je ziet toch dat er bij verschillende fan-speeds verschillende rads beter zijn. Als je die TA120.3 hier tussen zou zetten zou die heus niet bij alles de laagste temps geven. Daarom zeg ik: Beste is subjectief. (en dan heb ik het nog niet eens over flow/geluid)
Het TDP, nogmaals. van een 6870 zit op 151wat zonder OC. dan zit je al aan het maximum van een dikke 120mm rad. Hoe kun je dat nu vergelijken met jou systeem.
Als je het toch alleen over Watt hebt, leg me dan eens uit hoe mensen hun 250+ watt verstokende i7 920's dan toch met bvb een H70 kunnen koelen.. Dat is dan toch ook gewoon een 120 rad die die warmte kwijt moet zien te raken.

Je moet ook niet zo'n harde grens trekken tussen wat een 120/240/360 rad kan koelen. Dat is ook afhankelijk van de snelheid van de fans. Ik bedoel een 240 rad met 4 Ultra Kaze 3K's erop gaat beter koelen dan een passief 360 rad om maar even 2 uitersten te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
faust2016 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 14:41:
Beste is subjectief ja. Aangezien je toch zo hard gaat op de resultaten van skinneelabs ken je deze waarschijnlijk ook wel: [afbeelding]
Goed, jouw TA120.3 zit hier niet bij, maar je ziet toch dat er bij verschillende fan-speeds verschillende rads beter zijn. Als je die TA120.3 hier tussen zou zetten zou die heus niet bij alles de laagste temps geven. Daarom zeg ik: Beste is subjectief. (en dan heb ik het nog niet eens over flow/geluid)

[...]

Als je het toch alleen over Watt hebt, leg me dan eens uit hoe mensen hun 250+ watt verstokende i7 920's dan toch met bvb een H70 kunnen koelen.. Dat is dan toch ook gewoon een 120 rad die die warmte kwijt moet zien te raken.

Je moet ook niet zo'n harde grens trekken tussen wat een 120/240/360 rad kan koelen. Dat is ook afhankelijk van de snelheid van de fans. Ik bedoel een 240 rad met 4 Ultra Kaze 3K's erop gaat beter koelen dan een passief 360 rad om maar even 2 uitersten te nemen.
Ja je laat nu wel een grafiekje zien, maar leg eens uit wat je punt daarover is dan. Want het grafiekje zegt weing over het TDP van de radiateurs

nu moet ik het jou uit leggen, omdat je het zelf schijnbaar niet snapt? mensen die met een H70 hun 920 @ 250wat koelen? laat maar zien! een load test/ review. jij wil mij wat aan verstand brengen of praat je je nu voorbij?

Ik heb totnu toe mijn antwoorden alleen nog maar op feiten gebasseerd. Dus die kun je hoe dan ook niet ontkrachten. Enigste, en wat je nu dus ook doet is er om heen draaien en het onderwerp verdraaien.

FiXeL had al te weten gegeven dat DBA prioriteit heeft! leest het er maar op na.
Dus dan zit je rond de 1200rpm als het aanhoorbaar moet zijn. Dan kan de beste 360 rad ongeveer 280/290wat aan TDP kwijt. Thermal design power. Ja dat is heel wat anders als stroom. kuch kuch
En daarom is een XSPC RX 360 of 3x120 de beste keuze voor hem.

EN nee zelfs met 2 ultra Kazen op 3k (heb ze hier zelf ook) ga je met OC een SB met 6870 niet koelen.

En nee NN ik kan dan wel geen OC master zijn. maar ik heb aardig meer BBG gedaan waardoor ik aardig veel weet van verschillende zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Als je mij niet gelooft, lees dan eens wat ervaringen van anderen..
http://www.overclock.net/...240-rad-cool-cpu-gpu.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
vraag over combinatie XSPC RX360 en 3 pull fans.

is het verstandig om die 3 op pull te houden of er nog 3 er onder te monteren in push? De 3 fans wie er nu op zitten draaien op 1k rpm via fancontroller.

Ik draai een q9550 op 4ghz. en laat ik het zo zeggen dat het een heethoofd is ;) Ooit nog een vidkaart er bij in de loop maar dat komt wel met de volgende kaart.

[ Voor 10% gewijzigd door B-BRAIN op 06-08-2011 21:20 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 67 Laatste