Het schijnt dat de standaard top van de D5 nog best goed is, i.t.t. die van de DDC. Maarja, zo'n top lijkt me inderdaad wel handiger bij het aansluiten.
Dus wat is beter: Een Swiftech MCP655 zonder top of een MCP355 met aftermarket top?
Welke is trouwens het stilst van de twee?
Ik las dat een 355 veel herrie schijnt te maken, en ik weet het niet over een 655.
Ik las dat een 355 veel herrie schijnt te maken, en ik weet het niet over een 655.
[ Voor 24% gewijzigd door WK100 op 26-05-2011 19:12 ]
Ik heb een 350 gemod naar 355 en hoor hem eigenlijk totaal niet, deze heeft dan wel de xpsc top en presteert prima.WK100 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 19:11:
Dus wat is beter: Een Swiftech MCP655 zonder top of een MCP355 met aftermarket top?
Ik heb een D5 (of MCP 655, wat je wil) met de standaard top en de eerste keer dat ik m aanzette vond ik m nogal luidruchtig. Hij maakte een zoemend geluid, maarja hij staat dan ook gewoon op een metalen rooster onderin de kast.WK100 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 19:11:
Toen ik echter de rest van de hardware ook aangesloten had, verdronk het geluid al snel tussen het geluid van de fans. Bij fans die op 1000 RPM op een rad blazen hoor je de pomp iig niet meer.
Als je gebruik gaat maken van nog langzamere fans zou je kunnen overwegen om zo'n isolerend matje oid eronder te plaatsen; als mijn pomp namelijk geen contact meer maakt met de case is zo goed als onhoorbaar (ook als de fans uit zijn).
Ik heb een MCP355 met een EK top en die hoor je echt nietWK100 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 19:11:
Computer nr 486 denk ik..
De laatste vraag: Met welke materialen in combinatie met welke vloeistoffen moet ik oppassen? Kan ik demi-water met anti-corrosie veilig door acetal + nickel blocks laten lopen?
Ik maar denken dat het kiezen van een pomp makkelijk is. Wordt er gepraat over aftermarket top
Als ik goed kijk naar sommige foto's van een top dan lijkt het erop dat alleen de motor en propeller in de top worden geplaatst. De rest van de originele pomp wordt dan niet gebruikt?
Als ik goed kijk naar sommige foto's van een top dan lijkt het erop dat alleen de motor en propeller in de top worden geplaatst. De rest van de originele pomp wordt dan niet gebruikt?
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Ik heb op dit moment een mooie CPU loop in de PC zitten, maar nu elke keer als ik een spel of benchmark draai begin ik me te ergeren aan het geluid dat van mn GPU's afkomt
.
Die moeten dus ook onder water komen.
Huidige loop is Laing D5 -> TFC 240 rad -> EK Supreme LT (met daaronder een 1090T) -> EK res -> terug bij de pomp.
Nu heb ik al een XSPC RX 360 in huis, die komt sowieso in de loop. Ook heb ik al een EK FC 5850 blok en ben in onderhandeling om een 5870 met WaterCool 58X0 blok te ruilen tegen mn andere 5850 (als dat niet doorgaat ga ik weer op zoek naar een blok hiervoor). Het CPU blok gaat vervangen worden door een EK Supreme HF.
Nu zit ik en beetje te twijfelen of een 360 rad wel genoeg is om dit koel te houden.. De 1090T loopt op 4.1 GHz en zal zo mogelijk nog iets verder gepusht worden. Ook de GPU's lopen standaard op 950/1200 en zullen ongetwijfeld hogere kloksnelheden gaan zien in de toekomst.
Nu heb ik nog een dik en een dun 240 rad liggen, die TFC die er nu in zit en nog een HW Labs Black Ice GTS. Ik kan wel gaan proberen om die op een of andere manier in de kast, een HAF 932, te krijgen, maar zonder modden zijn er weinig 'sierlijke' opties.
Ik vraag me dus af of een 360 rad genoeg is voor mn CPU + 2 GPU's, of dat ik serieus moet gaan kijken hoe ik er nog een 240 in ga krijgen..
Die moeten dus ook onder water komen.
Huidige loop is Laing D5 -> TFC 240 rad -> EK Supreme LT (met daaronder een 1090T) -> EK res -> terug bij de pomp.
Nu heb ik al een XSPC RX 360 in huis, die komt sowieso in de loop. Ook heb ik al een EK FC 5850 blok en ben in onderhandeling om een 5870 met WaterCool 58X0 blok te ruilen tegen mn andere 5850 (als dat niet doorgaat ga ik weer op zoek naar een blok hiervoor). Het CPU blok gaat vervangen worden door een EK Supreme HF.
Nu zit ik en beetje te twijfelen of een 360 rad wel genoeg is om dit koel te houden.. De 1090T loopt op 4.1 GHz en zal zo mogelijk nog iets verder gepusht worden. Ook de GPU's lopen standaard op 950/1200 en zullen ongetwijfeld hogere kloksnelheden gaan zien in de toekomst.
Nu heb ik nog een dik en een dun 240 rad liggen, die TFC die er nu in zit en nog een HW Labs Black Ice GTS. Ik kan wel gaan proberen om die op een of andere manier in de kast, een HAF 932, te krijgen, maar zonder modden zijn er weinig 'sierlijke' opties.
Ik vraag me dus af of een 360 rad genoeg is voor mn CPU + 2 GPU's, of dat ik serieus moet gaan kijken hoe ik er nog een 240 in ga krijgen..
Ik draai zelf de volgende setup in 1 loop met 360 radiator:
-i7-920 4GHz
-HD 5970 met 850/1200 (Dus 2 GPU's)
Dit is mijn loop in volgorde:
-Laing D5 Vario op stand 5
-XSPC Dual bay reservoir voor de D5
-EK Supreme HF Nickel/Plexi
-EK 5970 Waterblock Nickel/Plexi
-TFC X-Changer Triple Radiator 360 met 3x GentleTyphoon's 1850RPM
Mijn bevindingen zijn tot nu toe:
Pomp zou wat langzamer kunnen draaien (3), maar idle temps en dus ook load temps schieten dan gelijk ongeveer 8 graden omhoog.
Bij een omgevingstemperatuur van 22 is de idle temp op de processor ongeveer 41 graden, de 5970 is ongeveer 35 graden idle op beide cores en VRM
Onder load kan de processor toch wel de 68 aantikken, en de 5970 50 graden op de cores en 80-85 op de VRM. De fans draaien in dit geval ook op volle kracht. Toch blijven deze temps binnen de perken vind ik.
Dus ja ik denk dat je met een enkele 360 radiator genoeg hebt, mits je D5 ook op standje 4-5 meedraait, en je fans ook onder load. Als je je GPU's verder gaat clocken dan die 950/1200 is een extra radiator aan te raden.
-i7-920 4GHz
-HD 5970 met 850/1200 (Dus 2 GPU's)
Dit is mijn loop in volgorde:
-Laing D5 Vario op stand 5
-XSPC Dual bay reservoir voor de D5
-EK Supreme HF Nickel/Plexi
-EK 5970 Waterblock Nickel/Plexi
-TFC X-Changer Triple Radiator 360 met 3x GentleTyphoon's 1850RPM
Mijn bevindingen zijn tot nu toe:
Pomp zou wat langzamer kunnen draaien (3), maar idle temps en dus ook load temps schieten dan gelijk ongeveer 8 graden omhoog.
Bij een omgevingstemperatuur van 22 is de idle temp op de processor ongeveer 41 graden, de 5970 is ongeveer 35 graden idle op beide cores en VRM
Onder load kan de processor toch wel de 68 aantikken, en de 5970 50 graden op de cores en 80-85 op de VRM. De fans draaien in dit geval ook op volle kracht. Toch blijven deze temps binnen de perken vind ik.
Dus ja ik denk dat je met een enkele 360 radiator genoeg hebt, mits je D5 ook op standje 4-5 meedraait, en je fans ook onder load. Als je je GPU's verder gaat clocken dan die 950/1200 is een extra radiator aan te raden.
Dat is op zich goed nieuws, maar misschien moet ik voor de zekerheid dan toch maar mn 240 rad proberen in te bouwen.. Mn D5 staat hier ook vrolijk op stand 5 te pompen, maar zo'n groot verschil als jij hebt (8c), ben ik nog niet tegengekomen.
Ik heb al flink zitten googlen wat de mogelijkheden zijn qua 360+240 rad en dit vind ik toch wel een hele mooie optie:
Punt is alleen dat ik absoluut geen ervaring heb met modden en ook geen 'equipment' hiervoor heb.
Hoeveel zouden de benodigde gereedschappen hiervoor kosten?
Ik heb al flink zitten googlen wat de mogelijkheden zijn qua 360+240 rad en dit vind ik toch wel een hele mooie optie:

Punt is alleen dat ik absoluut geen ervaring heb met modden en ook geen 'equipment' hiervoor heb.
Hoeveel zouden de benodigde gereedschappen hiervoor kosten?
wat een waardeloze lus naar die GPU... dat kan natuurlijk prima anders..
@ faust.
een dremel en een goede set handgereedschap is in zo'n project on ontbeerlijk
@ faust.
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Inderdaad. Ik geloof ook niet dat ie hier 100% af was, maar persoonlijk had ik er een 90 graden fitting opgezet ipv een halve meter slang, maar goednedernakker schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:39:
wat een waardeloze lus naar die GPU... dat kan natuurlijk prima anders..
@ faust.
Handgereedschap heb ik wel liggen hier, alleen een dremel zou ik moeten aanschaffen dan. Hoeveel kost een beetje degelijke dremel?
hoeveel wil je er aan uitgeven? je hebt ze tot over de 100 euro.
kijk anders even bij conrad of zo iets.
kijk anders even bij conrad of zo iets.
| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |
Nou, 100 euro is me iets teveel van het goede. Heb geen idee hoeveel die dingen kosten, maar als het meer dan 25-30 euro is ga ik eerst wel andere opties verkennen 
Edit: Is zoiets als dit 'goed genoeg' http://www.toolmax.nl/dre...f72a54e4d44efa9500b384327 ?
Edit: Is zoiets als dit 'goed genoeg' http://www.toolmax.nl/dre...f72a54e4d44efa9500b384327 ?
[ Voor 30% gewijzigd door faust2016 op 31-05-2011 17:07 ]
zoiets is idd prima, er zijn ook van die 'nep' dremels zijn stukje goedkoper, weet alleen niet of je daar dan weer ale dremel accessoires op kwijt kunt...
ik heb zelf ook een instap model in een koffertje, en die is eigenlijk voor alles waar ik hem voor gebruik perfect..
ik heb zelf ook een instap model in een koffertje, en die is eigenlijk voor alles waar ik hem voor gebruik perfect..
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Ik las net inderdaad wat over 'Kinzo' dremels bij de Praxis. Zal daar binnenkort eens naar binnenlopen en kijken wat het gaat worden. In ieder geval bedankt voor de tips
@ the beginner
Hi, aangenaam, ik ook net begonnen met waterkoelen.
Ik heb iets vergelijkbaars gedaan als jij:
thermochill 140.3 dus een 420 rad, met 1200 rpm fans, op 850 rpm
cpu 360 rev 1.1
ek 5850 acetal
alphacool D5 vpp655 pomp zonder top of iets, deze kost 65 e
xspc res/ top d5, 40 e
werkt als een trein, kost wat heb je ook wat. Ik kan je de pomp res combo hartelijk aanraden. Verder heb ik alles besteld bij highflow en ze simpel weg bij de bestelling gevraagd even mee te kijken of ik iets vergeten was. Ja ik was iets vergeten en dat was dus meteen opgelost, prima mensen die highflowers.
@ faust
Mijn berekening was de volgende: een 3x 14cm rad is meer oppervlak dan een 4x 12 cm en even makkelijk of moeilijk in te bouwen als een 3x12cm. Voila. Ik kan er makkelijk een gpu bij hebben.
Hi, aangenaam, ik ook net begonnen met waterkoelen.
Ik heb iets vergelijkbaars gedaan als jij:
thermochill 140.3 dus een 420 rad, met 1200 rpm fans, op 850 rpm
cpu 360 rev 1.1
ek 5850 acetal
alphacool D5 vpp655 pomp zonder top of iets, deze kost 65 e
xspc res/ top d5, 40 e
werkt als een trein, kost wat heb je ook wat. Ik kan je de pomp res combo hartelijk aanraden. Verder heb ik alles besteld bij highflow en ze simpel weg bij de bestelling gevraagd even mee te kijken of ik iets vergeten was. Ja ik was iets vergeten en dat was dus meteen opgelost, prima mensen die highflowers.
@ faust
Mijn berekening was de volgende: een 3x 14cm rad is meer oppervlak dan een 4x 12 cm en even makkelijk of moeilijk in te bouwen als een 3x12cm. Voila. Ik kan er makkelijk een gpu bij hebben.
Hmm.. Wat voor een CPU heb jij dan? En heb je je 5850 ook overklokt?
Kwam trouwens vandaag deze tegen:
Niet gedacht dat je er zoveel rads in zou kunnen krijgen zonder te modden
. Kan natuurlijk ook net zoals deze dude in de achterkant van de kast een 120/140 rad hangen, onder de XSPC RX360.
Zou dat genoeg koeloppervlak zijn voor mn beoogde setup (1090T en CF 5850 + 5870)?
Kwam trouwens vandaag deze tegen:

Niet gedacht dat je er zoveel rads in zou kunnen krijgen zonder te modden
Zou dat genoeg koeloppervlak zijn voor mn beoogde setup (1090T en CF 5850 + 5870)?
@ Faust
I7 920 @ 4.2 met 1.312 volt, 1.325 in bios en die 5850 is stock.
Temps: cpu 68 max, gpu 39 graden max. bij normale kamer temp.
Vooral die gpu verbaasde me, ik heb wel heel goed gekeken of alles paste en of de vrm's goed zaten enzovoort, maar zulke lage temps zag ik niet aankomen
I7 920 @ 4.2 met 1.312 volt, 1.325 in bios en die 5850 is stock.
Temps: cpu 68 max, gpu 39 graden max. bij normale kamer temp.
Vooral die gpu verbaasde me, ik heb wel heel goed gekeken of alles paste en of de vrm's goed zaten enzovoort, maar zulke lage temps zag ik niet aankomen
Das wel nice
Heb je ook een fotootje van je setup?
Heb je ook een fotootje van je setup?
Ik krijg snel wat nieuwe onderdelen binnen die ik in ga bouwen. Nou heb ik alleen last van wat algen/witte harde aanslag. Dus voor het inbouwen van de nieuwe spullen moet ik de boel schoon krijgen.
Via de volgende link vind ik een aantal oplossingen.
http://forums.overclockers.com.au/showthread.php?t=250486
Het beste zou zijn om Milton Solution te gebruiken alleen wordt dat hier in NL niet verkocht. Wat ik nu wil gaan gebruiken is schoonmaak azijn wat ook wel aangeraden word. Moet ik dat nou alleen onverdunt gaan gebruiken of moet ik het mengen met gedestileerdwater ?
Iemand hier die ervaring heeft met de boel schoonmaken met schoonmaakazijn ? Hoe lang moet je het erin laten draaien en is daarna doorspoelen met gedestileerdwater genoeg ?
Wat ik nu voortaan wil gaan gebruiken is gedestileerdwater icm een killcoil. Is dat voldoende om problemen in de toekomst te voorkomen of moet ik nog iets van koelvloeistof of iets anders gebruiken ?
Verder kan ik overal gedemineraliseerd water kopen maar echt gedestileerdwater kan ik nergens vinden, iemand een plek waar je dat kan vinden ?
Ik ga een nieuwe radiator inbouwen en heb geen zin meer in troep in mijn loop zoals algen en andere aanslag.
Via de volgende link vind ik een aantal oplossingen.
http://forums.overclockers.com.au/showthread.php?t=250486
Het beste zou zijn om Milton Solution te gebruiken alleen wordt dat hier in NL niet verkocht. Wat ik nu wil gaan gebruiken is schoonmaak azijn wat ook wel aangeraden word. Moet ik dat nou alleen onverdunt gaan gebruiken of moet ik het mengen met gedestileerdwater ?
Iemand hier die ervaring heeft met de boel schoonmaken met schoonmaakazijn ? Hoe lang moet je het erin laten draaien en is daarna doorspoelen met gedestileerdwater genoeg ?
Wat ik nu voortaan wil gaan gebruiken is gedestileerdwater icm een killcoil. Is dat voldoende om problemen in de toekomst te voorkomen of moet ik nog iets van koelvloeistof of iets anders gebruiken ?
Verder kan ik overal gedemineraliseerd water kopen maar echt gedestileerdwater kan ik nergens vinden, iemand een plek waar je dat kan vinden ?
Ik ga een nieuwe radiator inbouwen en heb geen zin meer in troep in mijn loop zoals algen en andere aanslag.
Zover ik het weet gaat koper sneller roesten nadat het in contact is geweest met azijn. Probeer het maar eens door in een schoteltje een laag azijn te gieten en er een koperen munt in te laten weken voor een paar uur. Wanneer je de munt er weer uit haalt lijkt die veel schoner dan die was, maar na enkele dagen is de munt groen uitgeslagen door het roest effect.
Met dit in gedachte lijkt het schoonmaken met azijn niet echt een aanrader of je moet daarna alles goed naspoelen met demi water. Gewoon water is geen optie vanwege mogelijke kalk afzetting en kans dat er alsnog algengroei in de WC opstelling kan ontstaan.
Met dit in gedachte lijkt het schoonmaken met azijn niet echt een aanrader of je moet daarna alles goed naspoelen met demi water. Gewoon water is geen optie vanwege mogelijke kalk afzetting en kans dat er alsnog algengroei in de WC opstelling kan ontstaan.
Naspoelen was ik sowieso van plan om te gaan doen. Ik moet gewoon van die aanslag af voordat ik de nieuwe onderdelen in ga bouwen. Van alles wat hier te krijgen is lijkt schoonmaakazijn de beste oplossing. Ik heb geen idee wat ik anders zou moeten gebruiken. Sugessties zijn natuurlijk altijd welkom.
Verwijderd
Bij een vriend van me vandaag de wc-set eens goed schoongemaakt, zat echt vieze groene drap in.
De pomp niet echt 100% schoongekregen, maar er zit nu feser f1 in wat hopelijk alles een beetje proper houdt, jammergenoeg heeft het mobo het loodje gelegd nét toen we de zijpanelen erop wilden zetten
De pomp niet echt 100% schoongekregen, maar er zit nu feser f1 in wat hopelijk alles een beetje proper houdt, jammergenoeg heeft het mobo het loodje gelegd nét toen we de zijpanelen erop wilden zetten
Heb "toestemming" gekregen van de belastingdienst om ook maar weer eens met water te gaan klooien.
Begon met een XSPC setje met 12cm rad.
Rad later vervangen met een TFC 240, pomp met een Aquastream XT, res met een Aquatube bay.
Dat alles in een Thermaltake Mozart TX.
Kast veel te groot onhandig en eigenlijk ook geen meter ruimte in dat flat gebouw..
Weer terug naar Air cooling in een Silverstone Raven V2 , waterkoeling spul op zolder gezet.
Maar toen ik dit zag begon het toch weer te rommelen.
http://www.ldcooling.com/...x-hptx-reverse-black.html
Besteld, en ook nog maar wat onderdeeltjes voor erin.
2 x L'fter Adapterkabel 3Pin auf 6x 3Pin Molex (6x15cm) 2,89 €*
1 x Phobya 4-pin molex verlengkabel 60cm 2,99 €*
1 x EK Water Blocks EK-FC Bridge DUAL Parallel 3-Slot 16,89 €*
2 x EK Water Blocks EK-FC580 GTX - Acetal 79,89 €*
1 x Phoba Shroud & ontkoppeling 120mm (7mm dik) - 4 stuks 11,49 €*
2 x Phobya G-Silent 14 1100rpm Red LED ( 140x140x25mm ) 7,99 €*
1 x Slangsnijder 3,99 €*
1 x Aquacomputer aquaero stekker 2-pin. voor relaisuitgang 0,99 €*
1 x Universele pompen bevestigingsvoet - (Eheim, Magicool, Laing) 9,99 €*
1 x Aansluitkabel aquabus/Tacho voor aquastream Retail 2,98 €*
4 x 13/10mm (10x1,5mm) inschroefverbinding 90 graden draaibaar G1/4 3,69 €*
1 x Aansluitkit inschroefverbindingen 13/10mm G1/4" recht koper 21,99 €*
1 x LEDready Twin 3mm extra fel UV 2,79 €*
1 x Tie wraps zwart 2,5x100mm 10St. 0,99 €*
1 x Tie wraps zwart 3,6x190mm 10St. 1,49 €*
1 x Aquacomputer aquaero Powerbooster upgrade-kit 9,89 €*
1 x Phobya G-Silent 12 1500rpm Red LED 120x120x25mm 9-pack (9x fan p 54,99 €*
1 x EK Water Blocks EK-Supreme HF Plexi universeel (775/1156/1366/AM 56,89 €*
2 x Fluid XP+ Eco-Earth Red Flame UV 944ml (32oz) 10,92 €*
1 x Phobya 3-pin verlengkabel 60cm - zwart - 3 stuks 7,99 €*
1 x Phobya G-Changer 480 Ver. 1.2 Black 79,99 €*
2 x EK Water Blocks EK-FC Link GeForce 9,89 €*
2 x Phobya Shroud & ontkoppeling 140mm (7mm dik) 2,99 €*
1 x Koolance Fillport G1/4" - zonder slangtules 5,49 €*
1 x Phobya G1/4" overdrukventiel zwart nickel 4,99 €*
1 x Phobya Flexible Thread Funnel - Black G 1/4 5,99 €*
2 x Anti-knik Smartcoils 14,2mm (ca 5/8") wit transparent 1,29 €*
1 x Phobya Mousepad Black - 20x25cm 3,49 €*
1 x Alphacool HF Y-45? Verbinder - G1/4 drehbar - 2x Innen 1x Aussen 4,99 €*
Vorige loop heeft 1 jaar stil gestaan. met daarin TFC one acid green UV.. geen aanslag
Pomp zal denk ik wel een andere worden, weet niet of hij deze loop kan hebben.
Denk er over met de Aquasteam te gebruiken op de CPU met de TFC 240 rad in de top gemonteerd.
En de 480 voor de 2 GPU.s met nog een aquastream of dcc+ en top.
Begon met een XSPC setje met 12cm rad.
Rad later vervangen met een TFC 240, pomp met een Aquastream XT, res met een Aquatube bay.
Dat alles in een Thermaltake Mozart TX.
Kast veel te groot onhandig en eigenlijk ook geen meter ruimte in dat flat gebouw..
Weer terug naar Air cooling in een Silverstone Raven V2 , waterkoeling spul op zolder gezet.
Maar toen ik dit zag begon het toch weer te rommelen.
http://www.ldcooling.com/...x-hptx-reverse-black.html
Besteld, en ook nog maar wat onderdeeltjes voor erin.
2 x L'fter Adapterkabel 3Pin auf 6x 3Pin Molex (6x15cm) 2,89 €*
1 x Phobya 4-pin molex verlengkabel 60cm 2,99 €*
1 x EK Water Blocks EK-FC Bridge DUAL Parallel 3-Slot 16,89 €*
2 x EK Water Blocks EK-FC580 GTX - Acetal 79,89 €*
1 x Phoba Shroud & ontkoppeling 120mm (7mm dik) - 4 stuks 11,49 €*
2 x Phobya G-Silent 14 1100rpm Red LED ( 140x140x25mm ) 7,99 €*
1 x Slangsnijder 3,99 €*
1 x Aquacomputer aquaero stekker 2-pin. voor relaisuitgang 0,99 €*
1 x Universele pompen bevestigingsvoet - (Eheim, Magicool, Laing) 9,99 €*
1 x Aansluitkabel aquabus/Tacho voor aquastream Retail 2,98 €*
4 x 13/10mm (10x1,5mm) inschroefverbinding 90 graden draaibaar G1/4 3,69 €*
1 x Aansluitkit inschroefverbindingen 13/10mm G1/4" recht koper 21,99 €*
1 x LEDready Twin 3mm extra fel UV 2,79 €*
1 x Tie wraps zwart 2,5x100mm 10St. 0,99 €*
1 x Tie wraps zwart 3,6x190mm 10St. 1,49 €*
1 x Aquacomputer aquaero Powerbooster upgrade-kit 9,89 €*
1 x Phobya G-Silent 12 1500rpm Red LED 120x120x25mm 9-pack (9x fan p 54,99 €*
1 x EK Water Blocks EK-Supreme HF Plexi universeel (775/1156/1366/AM 56,89 €*
2 x Fluid XP+ Eco-Earth Red Flame UV 944ml (32oz) 10,92 €*
1 x Phobya 3-pin verlengkabel 60cm - zwart - 3 stuks 7,99 €*
1 x Phobya G-Changer 480 Ver. 1.2 Black 79,99 €*
2 x EK Water Blocks EK-FC Link GeForce 9,89 €*
2 x Phobya Shroud & ontkoppeling 140mm (7mm dik) 2,99 €*
1 x Koolance Fillport G1/4" - zonder slangtules 5,49 €*
1 x Phobya G1/4" overdrukventiel zwart nickel 4,99 €*
1 x Phobya Flexible Thread Funnel - Black G 1/4 5,99 €*
2 x Anti-knik Smartcoils 14,2mm (ca 5/8") wit transparent 1,29 €*
1 x Phobya Mousepad Black - 20x25cm 3,49 €*
1 x Alphacool HF Y-45? Verbinder - G1/4 drehbar - 2x Innen 1x Aussen 4,99 €*
Vorige loop heeft 1 jaar stil gestaan. met daarin TFC one acid green UV.. geen aanslag
Pomp zal denk ik wel een andere worden, weet niet of hij deze loop kan hebben.
Denk er over met de Aquasteam te gebruiken op de CPU met de TFC 240 rad in de top gemonteerd.
En de 480 voor de 2 GPU.s met nog een aquastream of dcc+ en top.
hierboven /\ Die G-silent fans wil je niet hebben, maar de G-nano. Zit echt een wereld van verschil in. Ik heb ze beiden.
Weet iemand een oplossing om een MCP355 te knijpen welke mij te veel lawaai maakt doordat deze op 4500rpm draait. Ik zat zelf te denken aan een weerstand, maar ik heb geen tot weinig verstand van elektronica, want ik weet niet hoe ik een pomp van 20wat op 12volt moet berekenen.
Een ledje weet ik wel, dat is; 12v voedings spanning - apparaatspanning ledje 3,6 = 8,4volt / 0,02 (Ampere led) = 420ohm.
Als ik dus de pomp wil berekenen 12volt voeding - 12volt pomp = 0 / 1,66 = 0ohm
Ja en hoe ik dat moet berekenen weet ik dus niet want hier is duidelijk wat verkeert
Waarom wil ik dit graag precies uit rekenen omdat de pomp spanning absoluut niet onder de 9volt mag komen, want dan doet hij het gewoon niet. Ook moet de weerstand tegen de warmte kunnen en wat voor wetten daar bij komen kijken weet ik ook niet.
Weet iemand een oplossing om een MCP355 te knijpen welke mij te veel lawaai maakt doordat deze op 4500rpm draait. Ik zat zelf te denken aan een weerstand, maar ik heb geen tot weinig verstand van elektronica, want ik weet niet hoe ik een pomp van 20wat op 12volt moet berekenen.
Een ledje weet ik wel, dat is; 12v voedings spanning - apparaatspanning ledje 3,6 = 8,4volt / 0,02 (Ampere led) = 420ohm.
Als ik dus de pomp wil berekenen 12volt voeding - 12volt pomp = 0 / 1,66 = 0ohm

Ja en hoe ik dat moet berekenen weet ik dus niet want hier is duidelijk wat verkeert
Waarom wil ik dit graag precies uit rekenen omdat de pomp spanning absoluut niet onder de 9volt mag komen, want dan doet hij het gewoon niet. Ook moet de weerstand tegen de warmte kunnen en wat voor wetten daar bij komen kijken weet ik ook niet.
[ Voor 80% gewijzigd door jbkappirossi op 05-06-2011 05:04 ]
Heb je al wel geprobeerd om de pomp op een andere manier vast te zetten. Door een pomp direct aan de behuizing vast te zetten worden alle trillingen van de pomp doorgegeven aan de behuizing met extra kabaal als gevolg. Een stukje rubber tussen de pomp en de behuizing reduceert de trillingen aanzienlijk.
De fout die je in de berekening maakt is dat de pomp niet op 12 zal draaien wanneer je een weerstand gaat toepassen. Een snelle berekening maakt al duidelijk dat een weerstand niet de juiste oplossing is. Een weerstand van 2 ohm is lastig te vinden, zeker als die ook nog eens 5 watt gaat verbruiken.
De stroom die de pomp zal opnemen is 20/12 = 1.6 A
Om de pomp op 9 V te krijgen zou de weerstand een spanning van 12-9 = 3 Volt hebben
De weerstand zou een waarde van 3/1.6 = 1.8 Ohm hebben om de pomp op 9V te laten draaien.
De weerstand zal een vermogen van 3 * 1.6 = 4.8 W verbruiken.
Er zijn voor ventilators stekker verbindingen te koop die de spanning verlagen. Ik weet alleen niet of ze ook geschikt zijn voor een pomp vanwege het vermogen van de pomp.
De fout die je in de berekening maakt is dat de pomp niet op 12 zal draaien wanneer je een weerstand gaat toepassen. Een snelle berekening maakt al duidelijk dat een weerstand niet de juiste oplossing is. Een weerstand van 2 ohm is lastig te vinden, zeker als die ook nog eens 5 watt gaat verbruiken.
Om de pomp op 9 V te krijgen zou de weerstand een spanning van 12-9 = 3 Volt hebben
De weerstand zou een waarde van 3/1.6 = 1.8 Ohm hebben om de pomp op 9V te laten draaien.
Er zijn voor ventilators stekker verbindingen te koop die de spanning verlagen. Ik weet alleen niet of ze ook geschikt zijn voor een pomp vanwege het vermogen van de pomp.
Weet iemand of ik de rubberen schroefjes die bij dit setje zitten ook ergens los kan krijgen, ik weet dat ze op de site van innovatek ook staan maar dan kost het weer 30 euro aan verzendkosten oid.
Bedoeld om 2 ddc pompjes mee vast te zetten.
[ Voor 7% gewijzigd door BGB4rn op 05-06-2011 13:24 ]
Signature
Ik heb nog wel 2 van die dingen liggen. Waarom ik ze heb liggen is omdat ze in de praktijk niet goed werken. De pomp zal sowieso niet goed gaat zitten omdat ie maar op 2 plekken vast kan. Verder is het onmogelijk die schroeven aan te draaien zonder dat ze door het rubber helemaal vervormen. Een soort gelijk setje in die link van jou heb ik gekocht en uiteindelijk naar veel prutsen heb de boel gemonteerd zonder die 2 rubberen schroeven. Een stukje schuimrubber met wat tape of lijm werkt 10x beter.BGB4rn schreef op zondag 05 juni 2011 @ 13:23:
Weet iemand of ik de rubberen schroefjes die bij dit setje zitten ook ergens los kan krijgen, ik weet dat ze op de site van innovatek ook staan maar dan kost het weer 30 euro aan verzendkosten oid.
Edit.
Gisteren mijn nieuwe XSPC 480 rad gemonteerd. Uiteindelijk dik 9 uur mee bezig geweest. Ik moest de loop sowieso nog schoonmaken wat aardig wat tijd gekost heeft. De rad bleek toch niet helemaal te passen door hoe de 3x120mm rad eerst gemonteerd was. Ik heb een stuk van het frame van de kast weggezaagd waardoor het nu goed past.
De temps zijn gelijk een stuk omlaag gegaan. Met de i7 950 op 4.2GHz is de stressed temp met LinX een dikke 12 graden lager dan eerst.
Ik merkte ook gelijk dat de nieuwe rad veel meer waterflow doorlaat dan de vorige rad. Als het water lager kwam te staan dan de outlet in het reservoir, spoot het water zo uit het reservoir de kast in naar de rad
[ Voor 27% gewijzigd door PilatuS op 05-06-2011 15:01 ]
Heb je dat 480 rad in je kast gemonteerd? Zo ja, wat voorn kast heb je dan?
Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet
De kast is een Lian-Li PC71. Die is veel dieper dan de meeste kasten. De 3x120mm die er eerst inzat was iets te ver naar voren geplaatst. Omdat ik met de 120mm gaten door moest werken voor deze nieuwe rad moest ik de oude layout wel aanhouden. Daarom kwam ik vooraan net iets te kort en moest er een stukje van het frame af. Als ik deze rad voor het eerst zou monteren met de orginele kast had het zonder problemen gepast.faust2016 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:44:
Heb je dat 480 rad in je kast gemonteerd? Zo ja, wat voorn kast heb je dan?
De rad zit dus bovenin de kast intern gemonteerd. Ik heb nu even geen fatsoenlijke camera maar ik zal zodra ik die wel heb even foto' maken.
de pomp zit vast aan een XSPC dual bay reservior. Deze hang in rubbers. Het is ook niet zozeer de trillingen, maar letterlijk het motor geluid. wat ik net wat te veel vind. maar als ik zo kijk heeft de pomp een Dba niveau van 30/32 db. http://www.highflow.nl/po...ddc-1plus-mcp355-12v.htmljeroenathome schreef op zondag 05 juni 2011 @ 10:43:
Heb je al wel geprobeerd om de pomp op een andere manier vast te zetten. Door een pomp direct aan de behuizing vast te zetten worden alle trillingen van de pomp doorgegeven aan de behuizing met extra kabaal als gevolg. Een stukje rubber tussen de pomp en de behuizing reduceert de trillingen aanzienlijk.
he bedankt, ik zie nu waar ik verkeerd zat met mijn berekening.
Er zijn wel 9volt stekkertjes voor vetilators maar het vermogen van de gemiddelde fan is 0.2 ampere.
Dus net wat je zegt weet ik ook niet of deze het vermogen van de pomp dan aan kan. en of de weerstand dan niet te warm word. Ik kan het altijd even proberen natuurlijk, maar ik weet haast wel zeker dat de weerstand zo doorbrand op dat vermogen.
[ Voor 4% gewijzigd door jbkappirossi op 05-06-2011 19:13 ]
@jbkappirossi.
Je kan ook een fancontroller gebruiken. De fancontroller die ik bijvoorbeeld heb kan tot 20W per kanaal. Dan kan je de pomp gewoon traploos regelen. Alleen opletten dat iemand em niet uitzet.
Je kan ook een fancontroller gebruiken. De fancontroller die ik bijvoorbeeld heb kan tot 20W per kanaal. Dan kan je de pomp gewoon traploos regelen. Alleen opletten dat iemand em niet uitzet.
oow, welke fan controller heb je dan? Mijn scyth kaze master pro kan maar tot 1A per kanaal
De 2 fancontrollers die ik heb worden denk ik niet meer gemaakt. De gene die ik heb zijn 4 kanaals, zijn traploos te regelen van 0 tot 12 volt en met dus 20W per kanaal. Ik had er toen der tijd maar 1tje nodig maar zo snel mogelijk nog 1tje extra gekocht toen ze niet meer werden gemaakt. Dit zijn vind ik de beste fancontrollers die er zijn. Alles wat nu gemaakt wordt vind ik echt helemaal niets. Of ze gaan maar van 7 tot 12 volt of hebben weinig vermogen.
Het zijn de volgende controllers: http://www.silentpcreview.com/article84-page2.html
Sunbeam Rheobus fancontrollers dus. Misschien dat je ze nog 2e hands kan vinden. Anders zijn er misschien ook wel andere fancontrollers waarmee je hetzelfde kan.
Edit : Ik kom net nog de Sunbeam Rheobus Extreme tegen. Die doet 30W per kanaal.
Het zijn de volgende controllers: http://www.silentpcreview.com/article84-page2.html
Sunbeam Rheobus fancontrollers dus. Misschien dat je ze nog 2e hands kan vinden. Anders zijn er misschien ook wel andere fancontrollers waarmee je hetzelfde kan.
Edit : Ik kom net nog de Sunbeam Rheobus Extreme tegen. Die doet 30W per kanaal.
[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 05-06-2011 21:49 ]
Lamptron maakt ook robuuste fancontrollers die een hoog vermogen per kanaal kunnen leveren. Die zijn gewoon bij Highflow te koop
.
Oa deze http://www.forum.highflow...0w-channels-black-v2.html bijvoorbeeld
Oa deze http://www.forum.highflow...0w-channels-black-v2.html bijvoorbeeld
http://www.aquatuning.nl/...vibe-set-Eheim-Hydor.htmlBGB4rn schreef op zondag 05 juni 2011 @ 13:23:
Even kort door de bocht..
Beste waterkoelblok voor CPU?
Zit nu te kijken naar "EK-Supreme HF - Full Nickel"
http://www.overclock.net/...locks-tested-roundup.html
[ Voor 30% gewijzigd door sebasss2 op 06-06-2011 18:59 ]
he jonges bedankt nog voor de fancontroller links 
elke supreme HF, maar knup hier wel een rad achter met genoeg capaciteit, want mijn HF koelt op dit moment niet beter dan mijn gemodde H50.sebasss2 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 18:53:
Even kort door de bocht..
[ Voor 89% gewijzigd door jbkappirossi op 06-06-2011 20:53 ]
Juist! die dingen zocht ik, maar uit de reactie van PilatuS maakte ik op dat die dingen voor geen meter werken, of is dat met iets anders dan deze dingen ?
Het lijkt mij in ieder geval een mooi strakke manier om mijn pompen vast te zetten, maar als het nog steeds kabaal maakt schiet ik er ook niks mee op
Signature
Het zijn prima dingen als je er 4 onder een pomp monteerd. Ik heb mijn Eheim 1048 er ook jaren mee gemonteerd gehad. Alleen bij een Laing of Swiftech pomp kunnen die dingen maar op 2 punten vast gemaakt worden. Dan valt de pomp heel makkelijk naar een kant toe en zijn die dingen niet normaal vast te schroeven.BGB4rn schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:57:
[...]
Juist! die dingen zocht ik, maar uit de reactie van PilatuS maakte ik op dat die dingen voor geen meter werken, of is dat met iets anders dan deze dingen ?
Het lijkt mij in ieder geval een mooi strakke manier om mijn pompen vast te zetten, maar als het nog steeds kabaal maakt schiet ik er ook niks mee op.
Een stukje schuimrubber met wat lijm of tape werkt prima.
Oke, ik wou het persoonlijk wat strakker houden, dus ik zit nu te denken aan de rubbertjes onder mijn tops te schroeven en dan aan mijn kast vast te maken
zo heeft hij wel die 4 puntjes waar jij het over had en ziet het er denk ik nog best netjes uit ook
De reden dat ik het met schroeven wil hebben is omdat het best strak moet zitten omdat er niet zo veel ruimte is in mijn kast en dat het niet ergens tegenaan moet gaan vibreren oid.
De reden dat ik het met schroeven wil hebben is omdat het best strak moet zitten omdat er niet zo veel ruimte is in mijn kast en dat het niet ergens tegenaan moet gaan vibreren oid.
Signature
Dan zal k maar een Supreme bestellen ik zit nu ook nog met men h70 pomp ertussen.jbkappirossi schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:51:
he jonges bedankt nog voor de fancontroller links
[...]
elke supreme HF, maar knup hier wel een rad achter met genoeg capaciteit, want mijn HF koelt op dit moment niet beter dan mijn gemodde H50.
+ 2X RX 240 +Swiftech MCP35X Pomp
Koelvermogen moet wel genoeg zijn:)
Nu nog goede Cpu block
Jep hier ook EK CPU GPU blocks erin, komen morgen binnen als het goed is.
Zat nog we te twijfelen tussen een HK en een EK (rotfl) block.
Maar die EK supreme HF plexi met 2 mooie 3mm uv leds die als een hartslag op gloeien hmz..
Kon aleen hel;emaal nix vinden wat dat kon doen dus gaan we maar eens met een ATMega328 microcontrollen klooien om dat te doen.
Zat nog we te twijfelen tussen een HK en een EK (rotfl) block.
Maar die EK supreme HF plexi met 2 mooie 3mm uv leds die als een hartslag op gloeien hmz..
Kon aleen hel;emaal nix vinden wat dat kon doen dus gaan we maar eens met een ATMega328 microcontrollen klooien om dat te doen.
Hm,
Ik heb hier:
Gigabyte GA-P55-UD4
Gigabyte GTX 460 OC I >> in SLI
Intel I5-750 @ 3.92 ghz
60 GB SSD van OCZ, de vertex 2
HDD van samsung à 640 gb
En dat alles in combinatie met deze kast

Nu is mijn vraag, is het voldoende hier de zwaarste SET van EK in te zetten, en kan ik dit kwijt in mijn kast?
Is de pomp sterk genoeg voor evt. dubbele vidkaartkoeling?
Ik heb hier:
Gigabyte GA-P55-UD4
Intel I5-750 @ 3.92 ghz
HDD van samsung à 640 gb

Nu is mijn vraag, is het voldoende hier de zwaarste SET van EK in te zetten, en kan ik dit kwijt in mijn kast?
Wat voor set bedoel je? en welke pomp?
Hier nog even een paar pics van hoe de PC er nu bijstaat met de XSPC 480 rad.

Ziet er echt netjes uit man! Zo'n ding zou bij mij in de kast helaas net niet passen
.
Maar heb je die bovenkant zelf gemod? Was het veel werk?
Pilatus, hoe stil is jouw pc nu precies? want die van mij maakt echt veels te veel lawaai naar m'n zin.
Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4
Die bovenkant heb ik zelf gemod. En ja, dat was erg veel werk. Omdat ik het netjes wou hebben heb ik alles met een figuurzaag gedaan. Het zagen van de 4x 120mm gaten en afwerken heeft totaal zeker een uur of 4 gekost.faust2016 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:24:
Ziet er echt netjes uit man! Zo'n ding zou bij mij in de kast helaas net niet passen.
De PC is heel erg stil. Daar heb ik de waterkoeling ook voornamelijk voor gekocht. De 4 fans op de rad zijn 24dB fans, alleen is dat op 12 volt. Bij mij draaien ze op 7 volt wat ze een stuk stiller maakt. De in en outtake fans draaien op 6 volt. Wat uiteindelijk de meeste herrie maakt zijn de 2 WD 2TB Green schijven en die zijn vanuit zichzelf al erg stil. Hoeveel dB het precies is durf ik niet te zeggen maar ik denk dat het rond de 20dB zit. Je moet echt goed luisteren wil je de PC horen. Fluisteren komt er in ieder geval bovenuit. Mijn vader die wat doof is hoort de PC zelfs helemaal niet.Lemmy18 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 15:34:
Pilatus, hoe stil is jouw pc nu precies? want die van mij maakt echt veels te veel lawaai naar m'n zin.
De PC is past echt stil geworden sinds die 2x 2TB WD Green's er inzitten. De schijven die ervoor inzaten waren 500GB schijven van Samsung van een jaar of 3 oud. Toen ik die vervangen had en de PC aan deed dacht ik eerst dat ie niet eens aanging, zo weinig hoorde ik.
Het kost aardig wat geld en tijd om zo te krijgen maar het resultaat is echt geweldig. Ik kan lekker gamen en de PC maakt geen dB meer herrie dan tijdens internetten.
Ach fijn danPilatuS schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:24:
[...]
Die bovenkant heb ik zelf gemod. En ja, dat was erg veel werk. Omdat ik het netjes wou hebben heb ik alles met een figuurzaag gedaan. Het zagen van de 4x 120mm gaten en afwerken heeft totaal zeker een uur of 4 gekost.
[...]
De PC is heel erg stil. Daar heb ik de waterkoeling ook voornamelijk voor gekocht. De 4 fans op de rad zijn 24dB fans, alleen is dat op 12 volt. Bij mij draaien ze op 7 volt wat ze een stuk stiller maakt. De in en outtake fans draaien op 6 volt. Wat uiteindelijk de meeste herrie maakt zijn de 2 WD 2TB Green schijven en die zijn vanuit zichzelf al erg stil. Hoeveel dB het precies is durf ik niet te zeggen maar ik denk dat het rond de 20dB zit. Je moet echt goed luisteren wil je de PC horen. Fluisteren komt er in ieder geval bovenuit. Mijn vader die wat doof is hoort de PC zelfs helemaal niet.
De PC is past echt stil geworden sinds die 2x 2TB WD Green's er inzitten. De schijven die ervoor inzaten waren 500GB schijven van Samsung van een jaar of 3 oud. Toen ik die vervangen had en de PC aan deed dacht ik eerst dat ie niet eens aanging, zo weinig hoorde ik.
Het kost aardig wat geld en tijd om zo te krijgen maar het resultaat is echt geweldig. Ik kan lekker gamen en de PC maakt geen dB meer herrie dan tijdens internetten.
Net nog de vijsjes van mijn pompen weggedaan, nu rusten ze gewoon los op wa mousse en dat scheelt em heel wat lawaai, die 2 MCP355's hoor je wel, maar het is al pakken beter als voorheen, misschien nog wat meer dempingsmateriaal en dan zal het wel volledig snor zitten.
Maar je hebt toch nog een systeemschijf buiten die 2 greens hoop ik, want je os op zo'n green, de ervaring leert mij dat dat soms echt pokketraag kan zijn.
Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4
Het OS staat op een 60GB Vertex 2. Alleen maakt die natuurlijk geen geluid vandaar dat ie er niet bij stondMaar je hebt toch nog een systeemschijf buiten die 2 greens hoop ik, want je os op zo'n green, de ervaring leert mij dat dat soms echt pokketraag kan zijn.
Ik was misschien niet helemaal duidelijk genoeg, de bedoeling is om DEZE set in mijn pc te proppen, en dan vooral voor mn processor. Mijn vraag is, of het mogelijk is om van 2 niet reference kaarten (de gigabyte kaarten die ik heb), de originele koelers af te schroeven. En dan 2 waterblokken erop doen.mystiqu schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 10:10:
Hm,
Ik heb hier:
Gigabyte GA-P55-UD4
Intel I5-750 @ 3.92 ghz
HDD van samsung à 640 gb
[afbeelding]
Als dat kan, kom ik uit bij de volgende vraag, heeft de pomp in de EK set voldoende vermogen om 2 gtx 460's en mijn processor in 1 loop koel genoeg kan houden, rond een max temp van 60 graden?
Lijkt me dat het niet veel radiator oppervlakte is voor een i5 @ 4GHz en 2*GTX460 vooral aangezien dat EK rad toch weer net wat dunner is dan de meeste duurdere rads (niet dat duurder per se beter is, maar jij snapt het punt wel hea?)
Of het in je kast past is ook maar de vraag, maar daar heb je google/een meetlat voor
.
Over je videokaarten: Dat kan, maar of je er een fullcoverblok voor kan vinden is nog maar de vraag. Anders kun je altijd voor een EK VGA/Swiftech MCW-60 oid gaan. Houdt er dan wel rekening mee dat je VRM's/RAM ook nog gekoeld moet worden.
Over de pomp.. Het is al vaak genoeg gezegd dat het niet een beste pomp is. Of je er een CPU+2GPU's mee gaat kunnen koelen betwijfel ik.
Mocht je niet voor zo'n set gaan moet je je wel bedenken dat het geheel een stuk duurder zal uitvallen. Je zou ook kunnen overwegen om je GTX-460's te verkopen en daar een wat sterkere single kaart voor terug te kopen en die dan onder water te zetten.. Dat scheelt in ieder geval al íéts voor je pomp.
Of het in je kast past is ook maar de vraag, maar daar heb je google/een meetlat voor
Over je videokaarten: Dat kan, maar of je er een fullcoverblok voor kan vinden is nog maar de vraag. Anders kun je altijd voor een EK VGA/Swiftech MCW-60 oid gaan. Houdt er dan wel rekening mee dat je VRM's/RAM ook nog gekoeld moet worden.
Over de pomp.. Het is al vaak genoeg gezegd dat het niet een beste pomp is. Of je er een CPU+2GPU's mee gaat kunnen koelen betwijfel ik.
Mocht je niet voor zo'n set gaan moet je je wel bedenken dat het geheel een stuk duurder zal uitvallen. Je zou ook kunnen overwegen om je GTX-460's te verkopen en daar een wat sterkere single kaart voor terug te kopen en die dan onder water te zetten.. Dat scheelt in ieder geval al íéts voor je pomp.
Als je "full cover" blocks zoekt voor de gigabyte non reference gtx460, kun je ook kijken naar het block wat XSPC heeft. Hierbij kun je een gedeelte eraf schroeven zodat het block ook op jou kaarten past.

Overgaan op een krachtigere single kaart kan natuurlijk ook. GTX580 komt net in de buurt van 460 sli geloof ik.

Overgaan op een krachtigere single kaart kan natuurlijk ook. GTX580 komt net in de buurt van 460 sli geloof ik.
Ik had een vraagje waarvoor ik het een beetje overdreven vond om een heel topic te openen, dus ik stel hem maar hier.
Ik heb recent tweede hands een eheim 1048 pomp aangeschaft welke ik wil gaan gebruiken in een casemod pc. Ik heb er ook een 360 rad bij gekocht maar ik vroeg me af of de pomp meer trekt dan alleen dat ene rad. Ik zou er namelijk graag een 200 rad bijzetten als dat kan, dit omdat dat wel erg mooi uitkomt in de mod. Voor de rest zit er alleen een reservoir in de loop en één blok voor de koeling van de cpu. Het komt allemaal in een liggende pc dus het water hoeft maar 15 tot 20 cm omhoog gepompt te worden.
Alvast bedankt!
Ik heb recent tweede hands een eheim 1048 pomp aangeschaft welke ik wil gaan gebruiken in een casemod pc. Ik heb er ook een 360 rad bij gekocht maar ik vroeg me af of de pomp meer trekt dan alleen dat ene rad. Ik zou er namelijk graag een 200 rad bijzetten als dat kan, dit omdat dat wel erg mooi uitkomt in de mod. Voor de rest zit er alleen een reservoir in de loop en één blok voor de koeling van de cpu. Het komt allemaal in een liggende pc dus het water hoeft maar 15 tot 20 cm omhoog gepompt te worden.
Alvast bedankt!
Ik heb met een 1048 het volgende gekoeld gehad. 3x120mm rad + 1x120mm rad, CPU, GPU, NB, SB en Mosfet blok. Heel veel flow bleef er toen niet meer over maar de setup werkte prima.MikeXL schreef op zondag 12 juni 2011 @ 20:48:
Ik had een vraagje waarvoor ik het een beetje overdreven vond om een heel topic te openen, dus ik stel hem maar hier.
Alvast bedankt!
Heb je misschien iets aan de onderstaande behuizing voor een 1048 ? Alleen is de mijne in het zwart.

Ik heb nog zo'n behuizing liggen waar ik niets mee doe.
Ik heb een paar vraagjes mbt waterkoeling.
Ik heb nu een systeem staan met een 2600K (@4.2GHz), 2x6950 (volgens mij non-reference), in een goedkoop midtowertje geprikt.
Van het geld wat ik deze zomer verdien wil ik overgaan op waterkoeling, vanwege een aantal redenen. Ten eerste omdat ik de componenten koeler en de snelheden hoger wil, en ten tweede (maar eigenlijk even belangrijk) om mijn PC stiller te krijgen. De twee 6950's maken namelijk evenveel herrie als schiphol op een drukke dag als de fans een beetje aan het blazen zijn.
Mijn budget inclusief kast zal zo rond de 500 euro liggen. Qua kast wil ik vooral iets wat een goed design heeft, maar het liefste ook dat alle waterkoeling binnenin de kast blijft. Ik ben helemaal verliefd op de Corsair Obsidian 800d, waar vast ook alles in zal passen (dat ding is echt gigantisch), maar die neemt wel een hele flinke hap uit het budget.
Om dat mijn GPU's non-reference zijn (moet ik nog even 100% zeker achterkomen), moet daar dus een universeel GPU-block op. Hoe koel ik dan de VRM's en het vRAM? Ik heb gezocht op het internet, maar het komt dus neer op heatspreaders erop zetten met thermal tape?
Qua CPU komt er waarschijnlijk gewoon een EK Supreme HF - Volgens velen het beste block wat er is, zeker in deze prijsklasse. En de CPU is qua cooling het belangrijkste.
Qua rads zou ik dan uitkomen op 2x240? of 240+360 als er de ruimte voor is in de kast? Misschien 2x 280 om stillere 140mm fans te kunnen gebruiken? Wat raden jullie aan?
Dan zit ik nog met de pomp en het reservoir. Zoals ik al zei: Ik wil een stille PC. De pomp moet veel kunnen verplaatsen (immers, CPU en 2xGPU), maar toch stil zijn. Het reservoir is denk ik gewoon persoonlijke smaak (moet ik mooi vinden want er zit sowieso een window in de kast).
Kunnen jullie mij een beetje op weg helpen met het bovenstaande? Ik heb geprobeerd zo veel mogelijk research op het internet te doen, maar daar wordt ook veel tegengesproken.
Ik heb nu een systeem staan met een 2600K (@4.2GHz), 2x6950 (volgens mij non-reference), in een goedkoop midtowertje geprikt.
Van het geld wat ik deze zomer verdien wil ik overgaan op waterkoeling, vanwege een aantal redenen. Ten eerste omdat ik de componenten koeler en de snelheden hoger wil, en ten tweede (maar eigenlijk even belangrijk) om mijn PC stiller te krijgen. De twee 6950's maken namelijk evenveel herrie als schiphol op een drukke dag als de fans een beetje aan het blazen zijn.
Mijn budget inclusief kast zal zo rond de 500 euro liggen. Qua kast wil ik vooral iets wat een goed design heeft, maar het liefste ook dat alle waterkoeling binnenin de kast blijft. Ik ben helemaal verliefd op de Corsair Obsidian 800d, waar vast ook alles in zal passen (dat ding is echt gigantisch), maar die neemt wel een hele flinke hap uit het budget.
Om dat mijn GPU's non-reference zijn (moet ik nog even 100% zeker achterkomen), moet daar dus een universeel GPU-block op. Hoe koel ik dan de VRM's en het vRAM? Ik heb gezocht op het internet, maar het komt dus neer op heatspreaders erop zetten met thermal tape?
Qua CPU komt er waarschijnlijk gewoon een EK Supreme HF - Volgens velen het beste block wat er is, zeker in deze prijsklasse. En de CPU is qua cooling het belangrijkste.
Qua rads zou ik dan uitkomen op 2x240? of 240+360 als er de ruimte voor is in de kast? Misschien 2x 280 om stillere 140mm fans te kunnen gebruiken? Wat raden jullie aan?
Dan zit ik nog met de pomp en het reservoir. Zoals ik al zei: Ik wil een stille PC. De pomp moet veel kunnen verplaatsen (immers, CPU en 2xGPU), maar toch stil zijn. Het reservoir is denk ik gewoon persoonlijke smaak (moet ik mooi vinden want er zit sowieso een window in de kast).
Kunnen jullie mij een beetje op weg helpen met het bovenstaande? Ik heb geprobeerd zo veel mogelijk research op het internet te doen, maar daar wordt ook veel tegengesproken.
dat budget icm de 800D kun je shaken.. de WC set waar je het nu over hebt kost op zich al minimaal 500 euro...
boven in de 800d past standaard een 360 rad (met wat modden een 480), een dunne of dikke, ik heb er zelf een dikke in sitten, daarnaast een 120 rad in 3 5 1/4" bays. deze rads koelen een 980X op 4,6 GHz en 2 6970's op 950/1450.
eventueel kun je onder in de kast de 3,5" bays opofferen en nog een 240 rad kwijt..
ik zou als ik jou was je vraag ook eens op het highflow forum posten.. daar ben ik ook perfect geholpen..
boven in de 800d past standaard een 360 rad (met wat modden een 480), een dunne of dikke, ik heb er zelf een dikke in sitten, daarnaast een 120 rad in 3 5 1/4" bays. deze rads koelen een 980X op 4,6 GHz en 2 6970's op 950/1450.
eventueel kun je onder in de kast de 3,5" bays opofferen en nog een 240 rad kwijt..
ik zou als ik jou was je vraag ook eens op het highflow forum posten.. daar ben ik ook perfect geholpen..
Ook ik ben aan het kijken voor waterkoeling. Na wat rond neuzen, info lezen en video`s bekijken een leuke set samen gesteld.
Dit alles moet in een Fractal Design Define XL kast gaan komen. Hierin komt een 240 rad die mijn 2 xeon`s (pricewatch: Intel Xeon E5620 Tray) moeten gaan koelen dmv 2 waterblokjes van EK.
Helaas kan ik me niet registreren op het forum van Highflow, maar enig advies is welkom aangezien mijn ervaring met waterkoeling nog 0,0 is
De boodschappenlijst: http://www.highflow.nl/in...d8372fa861235cae2c2d09189
Misschien (een enorme) overkill, dus graag eventueel wat advies of op of aanmerkingen wat wel/niet kan
Ik heb uiteraard zitten meten in de kast en (zover ik kan zien) moet alles gaan passen.
Dit alles moet in een Fractal Design Define XL kast gaan komen. Hierin komt een 240 rad die mijn 2 xeon`s (pricewatch: Intel Xeon E5620 Tray) moeten gaan koelen dmv 2 waterblokjes van EK.
Helaas kan ik me niet registreren op het forum van Highflow, maar enig advies is welkom aangezien mijn ervaring met waterkoeling nog 0,0 is
De boodschappenlijst: http://www.highflow.nl/in...d8372fa861235cae2c2d09189
Misschien (een enorme) overkill, dus graag eventueel wat advies of op of aanmerkingen wat wel/niet kan
Ik heb uiteraard zitten meten in de kast en (zover ik kan zien) moet alles gaan passen.
"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"
@The_Cyberspace.
Als je de mogelijkheid hebt om een grotere, of anders een extra radiator te plaatsen, dan zou ik dan doen.
Als je de mogelijkheid hebt om een grotere, of anders een extra radiator te plaatsen, dan zou ik dan doen.
Een 360 gaat ook passen en na wat modwerk een 480 ook..PilatuS schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:26:
@The_Cyberspace.
Helaas heb ik maar 1 plek voor de rad omdat de rest van de ruimtes "vol" zit.
edit: de link van highflow bevat nu een 360 rad
[ Voor 6% gewijzigd door the_cyberspace op 14-06-2011 22:40 ]
"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"
Meer radiatoroppervlakte is altijd fijn. Betere temps, fans die langzamer kunnen draaien of betere OC resultaten.The_Cyberspace schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:35:
[...]
Een 360 gaat ook passen en na wat modwerk een 480 ook..
Helaas heb ik maar 1 plek voor de rad omdat de rest van de ruimtes "vol" zit.
edit: de link van highflow bevat nu een 360 rad
Ziet er verder nu wel al een goede set uit. Je mist alleen nog wel wat koppelingen. Je hebt 4 aan te sluiten onderdelen (Rad, res en 2x CPU) alleen zitten er 4 koppelingen bij ipv 8. Het reservoir zou ik ook dezelfde koppelingen op aansluiten ipv de orginele te gebuiken.
Dat zijn setjes van 2PilatuS schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:50:
[...]
Meer radiatoroppervlakte is altijd fijn. Betere temps, fans die langzamer kunnen draaien of betere OC resultaten.
Ziet er verder nu wel al een goede set uit. Je mist alleen nog wel wat koppelingen. Je hebt 4 aan te sluiten onderdelen (Rad, res en 2x CPU) alleen zitten er 4 koppelingen bij ipv 8. Het reservoir zou ik ook dezelfde koppelingen op aansluiten ipv de orginele te gebuiken.
Maar dat (aantal) gaat nog wel veranderen denk ik. Wil het even uit gaan tekenen zodat ik de loop ook kan gaan bepalen, heb wel iets in m`n hoofd zitten maar of dat kan of klopt is een 2e.
En er komt natuurlijk nog water bij, en wat andere spulletjes, maar het gaat me even om de basis.
Vandaag wat nieuwe onderdeeltjes aan mn loop toegevoegd!
Oud:
D5 -> TFC Xchanger 240 -> EK Supreme LT AMD -> EK res -> D5
donkere pic

semi-verlichte pic:

Bij de nieuwe loop is de 240 vervangen door een XSPC RX360 en een Black Ice GTX Lite 120, er is een 5870 met Watercool Heatkiller 58x0 toegevoegd en de Supreme LT is vervangen door een Supreme HF.
Lektesten:

En nog een keertje

De fitting die hier links in de radiator is gedraaid heeft me nogal wat vloeistof gekost, want die wilde om een of andere reden niet stoppen met lekker
Toen heb ik de PC op zn kop moeten zetten en na een beetje drainen kon ik gelukkig de fitting vervangen (had er nog ééntje over!). Daarna geen problemen meer gehad en rustig de rest van de pc weer in elkaar gezet
.
Eerste keer opstarten: (dat lieg ik, de eerste keer was ik vergeten de stroom van de GPU aan te sluiten
)

Close-up van de 'CPU-omgeving'

En nog eentje zonder flits dan maar:

Deurtje dicht:

Temps zijn lekker laag, vooral van de GPU.. Dat ding wordt nog niet eens 40 graden met furmark op 1000/1200 @ 1.2v
Oud:
D5 -> TFC Xchanger 240 -> EK Supreme LT AMD -> EK res -> D5
donkere pic

semi-verlichte pic:

Bij de nieuwe loop is de 240 vervangen door een XSPC RX360 en een Black Ice GTX Lite 120, er is een 5870 met Watercool Heatkiller 58x0 toegevoegd en de Supreme LT is vervangen door een Supreme HF.
Lektesten:

En nog een keertje

De fitting die hier links in de radiator is gedraaid heeft me nogal wat vloeistof gekost, want die wilde om een of andere reden niet stoppen met lekker
Toen heb ik de PC op zn kop moeten zetten en na een beetje drainen kon ik gelukkig de fitting vervangen (had er nog ééntje over!). Daarna geen problemen meer gehad en rustig de rest van de pc weer in elkaar gezet
Eerste keer opstarten: (dat lieg ik, de eerste keer was ik vergeten de stroom van de GPU aan te sluiten

Close-up van de 'CPU-omgeving'

En nog eentje zonder flits dan maar:

Deurtje dicht:

Temps zijn lekker laag, vooral van de GPU.. Dat ding wordt nog niet eens 40 graden met furmark op 1000/1200 @ 1.2v
Tsja, dan moet het budget maar omhoog. Een dikke 360 Rad moet op zich voldoende zijn.nedernakker schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:38:
dat budget icm de 800D kun je shaken.. de WC set waar je het nu over hebt kost op zich al minimaal 500 euro...
Wat zijn jouw temps dan?
Registreren op highflow gaat niet, ik krijg een internal server error (500) als ik probeer te registreren.
Edit:
Nou, de vraag of hij reference is of niet hoeft ook niet meer beantwoord te worden:
http://www.swiftech.com/hd6900-hs.aspx
Daar staat zelfs een plaatje bij van die heatsink geplaatst op exact mijn GPU. (AX6950 1GBD5-2DH).
Ik kan alleen relatief weinig vinden qua reviews over dit waterblock. Iemand ervaringen?
[ Voor 16% gewijzigd door SytseHartvelt op 15-06-2011 03:35 ]
mijin gpu's idlen rond de 33 graden en komen onder load niet boven 45 graden op deze overklok,SytseHartvelt schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 02:03:
[...]
Tsja, dan moet het budget maar omhoog. Een dikke 360 Rad moet op zich voldoende zijn.
Wat zijn jouw temps dan?
de cpu idlet ook rond de 33 graden en komt met 24/7 gebruik niet boven 65 graden, zelfs niet als het 24 graden is hierbinnen.
maar mijn systeem met mijn cpu (1,4375V staat er op) produceren een slot meer warmte als jouw SB kan.. dus in deze config zou jouw cpu nog veel koeler moeten zijn...
Zelf nog wat bezig geweest, uiteraard worden de kabels nog weggewerkt, maar dat is bijzaak.

Dan heb ik ook een plaatje van de binnenkant van mijn kast....

Leuk zo al die plaatjes
. Ben niet de enige die 'creatief' bezig is geweest.
Ik draai momenteel nog op luchtkoeling, maar wil toch wel eens aan waterkoeling beginnen. Deels om overklokken, deels om de stilte.
Maar ik heb een vrij simpel vraagje. Overtreft een 200x200mm rad een 240x120mm rad? 200mm fans draaien altijd wat langzamer, dus vroeg ik me af of die druk wel hoog genoeg zou zijn..
Maar ik heb een vrij simpel vraagje. Overtreft een 200x200mm rad een 240x120mm rad? 200mm fans draaien altijd wat langzamer, dus vroeg ik me af of die druk wel hoog genoeg zou zijn..
het oppervlak van de 200x 200 rad is een stuk groter, hierdoor kan er dus meer warmte afgegeven worden, nu draaien de 200 mm fans wel zachter, maar het is niet de draaisnelheid die de luchtverplaatsing bepalen.. vaak is op lager toerental de luchtverplaatsing van grotere fans alsnog hoger.
Ik neem aan dat je de Phobya 200x200 bedoelt, deze is dan wel groter, maar minder dik.
120mm fans zijn altijd nog het effienste cfm/db. 2 scythe gentel tycoon ga je met geen 1 200mm ventilator verslaan. ik heb er hier vier verschillende soorten liggen en alleen de CM megaflow kan tot 7volt. want de rest maakt ontieggelijk veel lawaai op 12volt.
Dus mijn advies doe een highend 240rad.
120mm fans zijn altijd nog het effienste cfm/db. 2 scythe gentel tycoon ga je met geen 1 200mm ventilator verslaan. ik heb er hier vier verschillende soorten liggen en alleen de CM megaflow kan tot 7volt. want de rest maakt ontieggelijk veel lawaai op 12volt.
Dus mijn advies doe een highend 240rad.
Dat is idd het rad die ik bedoelde.
Als ik een 240 rad zou nemen, past die gelukkig wel mooi in m'n cm690.
Daarbij vraag ik me af of die pomp/bay combinaties aan te raden zijn(zoals: http://highflow.nl/pompen...al-bay-reservoir-one.html)?
Want dat is wel zo makkelijk om het netjes weg te werken..
Als ik een 240 rad zou nemen, past die gelukkig wel mooi in m'n cm690.
Daarbij vraag ik me af of die pomp/bay combinaties aan te raden zijn(zoals: http://highflow.nl/pompen...al-bay-reservoir-one.html)?
Want dat is wel zo makkelijk om het netjes weg te werken..
nou dat wordt krap hoor als er een rad van 6cm dik aan de binnenkant aan hangt, plus ventilators zit je dan op 8,5cm. Dan zie je het halve moederbord niet meer. En je moet ook even kijken of de rad met fans geen VRM heatsink raakt die op je moederbord.
Dat is een heel mooi pomp/reservior setje. beter zul je voor dat geld niet krijgen of je moet 2e hands iets zoeken. een MCP350 of 355. dan heb je de beste pompen.
Dat is een heel mooi pomp/reservior setje. beter zul je voor dat geld niet krijgen of je moet 2e hands iets zoeken. een MCP350 of 355. dan heb je de beste pompen.
Ik ben ondertussen ook aant twijfelen voor waterkoeling.
Als case heb ik de lancool pc-k58. In de toekomst wil ik mijn cpu gaan koelen samen met een sli opstelling van mijn gpu's. Nu ben ik aant twijfelen tussen een 280 rad of een 360.
Als 280 rad zou ik gaan voor de
Black Ice GT Stealth 280
Deze kan ik mooi in men case monteren omdat deze daar voor voorzien is, zelf de gaten voor aan- en afvoer zijn voorzien.
Zie hier
Of bied een 360 rad mij veel meer voordelen? Dan ben ik wel bereid wat te modden.
Als case heb ik de lancool pc-k58. In de toekomst wil ik mijn cpu gaan koelen samen met een sli opstelling van mijn gpu's. Nu ben ik aant twijfelen tussen een 280 rad of een 360.
Als 280 rad zou ik gaan voor de
Black Ice GT Stealth 280
Deze kan ik mooi in men case monteren omdat deze daar voor voorzien is, zelf de gaten voor aan- en afvoer zijn voorzien.
Zie hier
Of bied een 360 rad mij veel meer voordelen? Dan ben ik wel bereid wat te modden.
@peter91,
een rad van normale dikte ga je niet weggewerkt krijgen in de top van je CM690. Ik heb zelf een cm690advII en daar past bovenin een rad, alleen wel maximaal 30-35 mm dikte, anders loop je klem op je moederbord.
een rad van normale dikte ga je niet weggewerkt krijgen in de top van je CM690. Ik heb zelf een cm690advII en daar past bovenin een rad, alleen wel maximaal 30-35 mm dikte, anders loop je klem op je moederbord.
Verwijderd
Als je een kleine voeding hebt past er onder ook nog een dikke 240 RAD 
Hier een voorbeeld van p.maarden: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-G7LCFHB7.jpg
Hier een voorbeeld van p.maarden: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-G7LCFHB7.jpg
Klopt, ik heb een Swiftech 220 bovenin en een XSPC RX240 onderin, wel maar 2,5 cm tussen rad en voeding
Mijn kasje zonder mobo met een 480 Phobya versie 1.2 onderin.

Nieuw mobotje.

Nieuw mobotje.

[ Voor 28% gewijzigd door r.stanneveld op 17-06-2011 12:56 ]
he vriend...je beide ventilators zitten verkeerd om op je rad!Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:01:
Als je een kleine voeding hebt past er onder ook nog een dikke 240 RAD
Hallo,
Ik heb een waterkoeling systeem samengesteld.
Deze voorlopig enkel voor CPU. Maar later ook voor 1 en misschien 2 GPU's.
In de bijlage staat er welk ik zou kopen.
Later zou ik er nog een 140 Rad + 120 Rad kopen + Een 2de pomp + Een nieuwe top voor dubbel gebruik.
Gelieve mij geen kant en klare set aantebevelen!
En ja ik wil een 280 rad!
Dus zouden jullie AUB je mening geven.

Alvast bedankt!
MVG, Amd Aero
Ik heb een waterkoeling systeem samengesteld.
Deze voorlopig enkel voor CPU. Maar later ook voor 1 en misschien 2 GPU's.
In de bijlage staat er welk ik zou kopen.
Later zou ik er nog een 140 Rad + 120 Rad kopen + Een 2de pomp + Een nieuwe top voor dubbel gebruik.
Gelieve mij geen kant en klare set aantebevelen!
En ja ik wil een 280 rad!
Dus zouden jullie AUB je mening geven.

Alvast bedankt!
MVG, Amd Aero
https://erazerbrecht.wordpress.com/
Verwijderd
Is niet van mij maar nou je het zegt...:Pjbkappirossi schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:56:
[...]
he vriend...je beide ventilators zitten verkeerd om op je rad!
Ze kunnen toch gewoon op zuigen staan ipv blazen. Dat werkt soms nog beter dan blazen.jbkappirossi schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:56:
[...]
he vriend...je beide ventilators zitten verkeerd om op je rad!
Wat denken jullie hiervan?:

90 graden fittings bij de blauwe pijlen, die van CPU -> GPU wordt een 45 graden fitting.
CPU-block: EK Supreme HF
GPU-blocks: MCW-82 + HD6900-HS
Pump/res: XSPC X2O 750 dual bay
Rad: XSPC RX360
Welke low-noise fans raden jullie aan trouwens? Die zouden dan als push door de RAD heen moeten (airflow van onder naar boven bij de 800D). Of zal ik de fans tussen de rad en de bovenkant zetten en ze dan lucht uit de kast door de rad heen laten pullen?

90 graden fittings bij de blauwe pijlen, die van CPU -> GPU wordt een 45 graden fitting.
CPU-block: EK Supreme HF
GPU-blocks: MCW-82 + HD6900-HS
Pump/res: XSPC X2O 750 dual bay
Rad: XSPC RX360
Welke low-noise fans raden jullie aan trouwens? Die zouden dan als push door de RAD heen moeten (airflow van onder naar boven bij de 800D). Of zal ik de fans tussen de rad en de bovenkant zetten en ze dan lucht uit de kast door de rad heen laten pullen?
Ik weet niet hoeveel ruimte er tussen het zijpaneel en de mobo tray zit, maar het lijkt me erg lastig om de slangen daar tussen te gaan krijgen zonder ze te knikken.
Best wel enorm veel, maar anders route ik ze gewoon van 1 -> 1, en van 2 -> 2, no big deal. Maar wat denk je vwb fans?
Ik heb goede ervaringen met Yate Loon D12SL LED fans. Kosten 7 euro per stuk en op 12v niet storend te horen. Op 9-10V zijn ze niet te horen.
Ik heb nu op mn RX360 3 Enermax Appolish Vegas fans staan en die komen met fan-controllertje meegeleverd en die zijn op 1100~1200 RPM ook niet te horen en hebben nog wat ruimte over om harder te draaien (ze gaan tot 2000 RPM).
Ik zou ze trouwens gewoon in pull zetten. Het is vaak genoeg 'bewezen' dat je low speed fans op rads beter in pull kan zetten
Ik heb nu op mn RX360 3 Enermax Appolish Vegas fans staan en die komen met fan-controllertje meegeleverd en die zijn op 1100~1200 RPM ook niet te horen en hebben nog wat ruimte over om harder te draaien (ze gaan tot 2000 RPM).
Ik zou ze trouwens gewoon in pull zetten. Het is vaak genoeg 'bewezen' dat je low speed fans op rads beter in pull kan zetten
Ik wil absoluut geen LED fans trouwens
Die heb ik nu, maar ik wil een cleane kast, strak, en dan met UV licht om de witte slangen te laten oplichten als ik er een keer zin in heb.
Is daar ook een non-led variant van toevallig?
Een fan-controller moet ik inderdaad ook nog even halen, goed dat je het zegt..
Maar pull dus, dus ik 'klem' ze er tussen?
Moet ik nog shrouds gebruiken?
Is daar ook een non-led variant van toevallig?
Een fan-controller moet ik inderdaad ook nog even halen, goed dat je het zegt..
Maar pull dus, dus ik 'klem' ze er tussen?
Moet ik nog shrouds gebruiken?
Ja: pricewatch: Yate Loon 120MM Silent Fan, 120mm
en ja!
Ik zou niet zeggen dat je shrouds 'moet' gebruiken, ik gebruik ze ook niet, maar het schijnt dat het nog iets stiller is dan zonder..
Maar misschien kan iemand met ervaring met shrouds daar even wat over zeggen
.
en ja!
Ik zou niet zeggen dat je shrouds 'moet' gebruiken, ik gebruik ze ook niet, maar het schijnt dat het nog iets stiller is dan zonder..
Maar misschien kan iemand met ervaring met shrouds daar even wat over zeggen
Misschien nog iets van een killcoil of anti-algen spul, of anders kant en klare vloeistof.
En ik zie dat je 5 90 graden fittingen hebt besteld.. Ik vraag me af of je die op je GPU blokjes gaat krijgen..
Ik zie op zich wel voor me wat het idee is met die 90 graden fittingen, maar ik denk dat het niet mogelijk is.
Jij wil een recht stuk slang tussen je 2 gpu's stoppen, waarbij de ene 90 graden fitting recht naar beneden staat en de andere recht omhoog, of niet? Dan zul je echter de cores van de videokaarten helemaal aan de rand moeten hebben, want anders botst je fitting met de kaart..
Tenminste, dat lijkt me.. Ik zou als ik jou was dat nog even goed nameten.
En passen er sowieso schroeffittingen op zo'n klein blokje?
En ik zie dat je 5 90 graden fittingen hebt besteld.. Ik vraag me af of je die op je GPU blokjes gaat krijgen..
Ik zie op zich wel voor me wat het idee is met die 90 graden fittingen, maar ik denk dat het niet mogelijk is.
Jij wil een recht stuk slang tussen je 2 gpu's stoppen, waarbij de ene 90 graden fitting recht naar beneden staat en de andere recht omhoog, of niet? Dan zul je echter de cores van de videokaarten helemaal aan de rand moeten hebben, want anders botst je fitting met de kaart..
Tenminste, dat lijkt me.. Ik zou als ik jou was dat nog even goed nameten.
En passen er sowieso schroeffittingen op zo'n klein blokje?
En kijk, voor dat soort dingen vraag ik het dus na... Ik ben ook echt een mongool. Dat was inderdaad het plan, maar het komt er zo uit te zien:

Dus dat gaat hem inderdaad niet worden. Alleen slang + slangklem daar dus? Scheelt weer 4 90 graden fittingen...Maar het wordt er wel minder mooi op dan dat ik eerst dacht.
Of kan ik er gewoon 2x dit ding tussen zetten om als nog een recht stuk slang te hebben? Of verlies ik daarmee heel veel flow?
Vloeistof wordt inderdaad nog geregeld, Killcoil kon ik op die site niet vinden.

Dus dat gaat hem inderdaad niet worden. Alleen slang + slangklem daar dus? Scheelt weer 4 90 graden fittingen...Maar het wordt er wel minder mooi op dan dat ik eerst dacht.
Of kan ik er gewoon 2x dit ding tussen zetten om als nog een recht stuk slang te hebben? Of verlies ik daarmee heel veel flow?
Vloeistof wordt inderdaad nog geregeld, Killcoil kon ik op die site niet vinden.
N00bvraagje: zijn die videokaarten met een watercoolblok zo te koop? (6950 of 6970) ?SytseHartvelt schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 00:48:
En kijk, voor dat soort dingen vraag ik het dus na... Ik ben ook echt een mongool. Dat was inderdaad het plan, maar het komt er zo uit te zien:
[afbeelding]
N00bvraagje: zijn die videokaarten
[ Voor 4% gewijzigd door Boefmans op 19-06-2011 08:35 . Reden: Te snel gepost ]
mixing a drink and music
Nee, helaas niet. Sterker nog, dit waterblock is nog niet in nederland te krijgen, maar highflow.nl probeert het voor elkaar te krijgen.Boefmans schreef op zondag 19 juni 2011 @ 08:33:
N00bvraagje: zijn die videokaarten met een watercoolblok zo te koop? (6950 of 6970) ?
Ik heb wel eens op een aantal site's videokaarten kant en klaar gezien met waterblok. Die zijn dan alleen vaak 100 euro duurder dan de kaart en blok los. Gewoon lekker zelf monteren dus. Kost je hooguit een half uur.Boefmans schreef op zondag 19 juni 2011 @ 08:33:
[...]
N00bvraagje: zijn die videokaarten met een watercoolblok zo te koop? (6950 of 6970) ?
N00bvraagje: zijn die videokaarten
Verwijderd
ff een realitycheck/mening van de ervaringsdeskundigen gevraagd. Aangezien ik zo langzamerhand gestoord wordt van de herrie van mijn GPU-koeler ben ik op zoek naar een wc-setup. Allereerst even mijn huidige setup:
Kast : Antec p193
MB : Asus P7P55 WS
CPU Intel Core i7 860
GPU : XFX HD5870 XXX (HD-587X-ZNDA dus geen reference design)
Voeding : Corsair HX750
Ik ben nu bijna twee dagen bezig met het lezen van reviews en forumtopics en kom uiteindelijk
uit op het volgende setje
XSPC X2O 750 Dual 5.25'' Bay Reservoir Pump
EK Water Blocks EK-FC5870 V2
MagiCool SLIM DUAL 280 MC Radiator
19/13mm inschroefverbinding G1/4 - verguld
Slang Masterkleer 17,4/13mm transparant (1/2"ID)
Het eerste doel is dus stilte. En ja ik weet dat er ook stille(re) luchtkoelers zijn, maar mijn tweede doel
is wat ervaring op doen met waterkoeling.Heb zo'n tien jaar geleden wel wat met phasechange (vapochill) geknutseld maar nog nooit wat met waterkoeling gedaan. Als laatste zou het met bovenstaand setje mogelijk moeten worden een tweede 5870 aan de loop toe te voegen.
Mijn vraag is dus jullie mening over dit setje en mis ik eventueel wat (behalve fans en vloeistof
) ?
Kast : Antec p193
MB : Asus P7P55 WS
CPU Intel Core i7 860
GPU : XFX HD5870 XXX (HD-587X-ZNDA dus geen reference design)
Voeding : Corsair HX750
Ik ben nu bijna twee dagen bezig met het lezen van reviews en forumtopics en kom uiteindelijk
uit op het volgende setje
XSPC X2O 750 Dual 5.25'' Bay Reservoir Pump
EK Water Blocks EK-FC5870 V2
MagiCool SLIM DUAL 280 MC Radiator
19/13mm inschroefverbinding G1/4 - verguld
Slang Masterkleer 17,4/13mm transparant (1/2"ID)
Het eerste doel is dus stilte. En ja ik weet dat er ook stille(re) luchtkoelers zijn, maar mijn tweede doel
is wat ervaring op doen met waterkoeling.Heb zo'n tien jaar geleden wel wat met phasechange (vapochill) geknutseld maar nog nooit wat met waterkoeling gedaan. Als laatste zou het met bovenstaand setje mogelijk moeten worden een tweede 5870 aan de loop toe te voegen.
Mijn vraag is dus jullie mening over dit setje en mis ik eventueel wat (behalve fans en vloeistof
De OD van je slang komt niet overeen met die van je fitting. Als je per se die schroeffittingen wil gebruiken moet je ook 1/2 ID 3/4 OD slang gebruiken. Voor de rest ziet het er goed uit
.
Tenminste; als je zeker weet dat dat blok ook op jou kaart kan
.
Tenminste; als je zeker weet dat dat blok ook op jou kaart kan
[ Voor 15% gewijzigd door faust2016 op 19-06-2011 16:08 ]