Aangezien het water dat uit een blok komt nog geen halve graad warmer is als voordat het erin ging, maakt dat echt helemaal niets uit.WK100 schreef op zondag 17 april 2011 @ 21:49:
[...]
Maar zal het dan niet de rest verwarmen met die ondertussen verwarmde koelvloeistof?
Ik denk aan een CPU of graka blokje ,4x4cm is meestal voor de cpu.Gerwinner schreef op zondag 17 april 2011 @ 11:01:
Even een vraagje,
Ik heb ongeveer een jaar geleden een watercooling blokje gekregen, maar weet niet voor welk socket hij bedoelt is.![]()
[afbeelding]
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat voor een blok dit is!
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Het blokje is volgens mij ook zelf gemaakt, en 6X6cm. Ik begin me wel af te vragen of ik er nog wat mee kan.Speedy-J schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:32:
[...]
Ik denk aan een CPU of graka blokje ,4x4cm is meestal voor de cpu.
Ik heb nu paar weken mijn waterkoeling zonder reservoir en direct op de pomp. Is het waar omdat de input en output direct op de pomp is, dat de pomp minder hard hoef te werken, omdat hij zich zelf aanduwd? Ik ervaar zelf dat het wel super moeilijk is om alle luchtdeeltjes eruit te halen zonder reservoir. Heeft iemand een tip, hoe je dit makkelijk kan doen? Want nu moet ik mijn pc alle kanten op tillen, zodat alle kleine deeltje eruit gaan. Ik heb geen T stuk gebruikt, maar bovenop mijn pc heb ik een radiator die 4 in en outs heeft. Ik gebruikt de extra poortjes voor ontluchting namelijk.
toch maar een T line Aanleggen denk ik..
Signature
Probleem van t-line is, dat de kleine bubbles gewoon rechtstreeks verder lopen en niet in de bij vul kant. Moet ik misschien mijn pomp heel langzaam laten lopen?
Je kast kantelen heeft meestal wel nut. Het probleem met bleeden via je rad is dat ook daar het water heel snel door de kleine kanaaltjes loopt en niet heel makkelijk de lucht kwijt raakt.
Even een vraag tussen alle anderen door,
ik loop al een tijdje met het idee om eens over te gaan stappen op waterkoeling. Het enige punt is dat ik er helemaal niet veel vanaf weet ..
Bij deze dus, zou iemand voor mij een waterkoelset in elkaar willen zetten, waar ik heel mijn systeem mee kan koelen?
Systeemspecs:
Mobo: gigabyte p55-ud4
2 x gigabyte gtx 460
Thermaltake Armor VA8003BWS Windowed
ik loop al een tijdje met het idee om eens over te gaan stappen op waterkoeling. Het enige punt is dat ik er helemaal niet veel vanaf weet ..
Bij deze dus, zou iemand voor mij een waterkoelset in elkaar willen zetten, waar ik heel mijn systeem mee kan koelen?
Systeemspecs:
Mobo: gigabyte p55-ud4
2 x gigabyte gtx 460
Thermaltake Armor VA8003BWS Windowed
Eigen inzet? Lees je eens in over bepaalde onderdelen en combinaties van koelblokken e.d., alvorens je hier een vraag neerzetmystiqu schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:41:

EK-Supreme LTX - Acetal+Nickel
EK-Reservoir Combo DCP 4.0
EK-DCP 4.0 (12V)
EK-CoolStream RAD XT (240)
--
Simpel EK setje met de info die ik heb. Ruimte voor een radiator?
Meer info nodig: Wat wil je precies koelen en wat mag het kosten?
Met wat je precies wilt koelen, bedoel ik dus alle onderdelen. Je kan zeggen dat je het hele systeem bedoelt, maar weet je zeker dat je alle onderdelen wilt koelen? Dat kan wat gaan kosten.
EK-DCP 4.0 (12V)
--
Met wat je precies wilt koelen, bedoel ik dus alle onderdelen. Je kan zeggen dat je het hele systeem bedoelt, maar weet je zeker dat je alle onderdelen wilt koelen? Dat kan wat gaan kosten.

[ Voor 30% gewijzigd door WK100 op 18-04-2011 17:22 ]
Naja ik heb zelf ook wel even zitten kijken, maar dan kom ik uit op van die onzin dingen als de H50/70...WK100 schreef op maandag 18 april 2011 @ 17:20:
EK-Supreme LTX - Acetal+Nickel
EK-DCP 4.0 (12V)
--
En als ik dan wel zelf iets samenstel, kom ik met deze hardware:
Mobo: Gigabyte p55-ud4
Graka: 2 x gigabyte GTX 460 1 gb editie
Kast: Thermaltake Armor VA8003BWS Windowed
CPU: I5-750
Op deze set uit:
2 x EK-FC460 GTX - Acetal + Nickel
EK-Supreme LT - Acetal (775/1156/1366)
3 x Coolink 120MM SWiF2 Fan 1200 800RPM
EK-CoolStream RAD XT 360
Eheim 1048-790 230Volt
Feser One Cooling Fluid - UV YELLOW
EK-BAY SPIN Reservoir - Acetal
Een Eheim 1048 zou ik zeker niet meer kopen. Ze zijn enorm betrouwbaar, heb er zelf ook jaren mee gedraait, alleen zijn ze wel behoorlijk zwak qua opvoerhoogte en liters per uur. 230 volt is verder handig bij vullen maar niet met draaien, of je moet de pomp schakelen met een relais.
Ga gewoon voor een 12 volt Switech of Laing pomp.
Ga gewoon voor een 12 volt Switech of Laing pomp.
Als je vaak van upgraden houdt, dan zou ik geen waterkoeling nemen. Want ik kan niet meer zomaar mijn mobo veranderen. Omdat ik allemaal blokken voor heb gehaald. Voordeel is stil + koel, nadeel, overstappen naar andere systeem wordt te duur.
Het moest er een keer van komen, maar iedere waterkoeling setup heeft een keer onderhoud nodig en ik was er dit keer te laat mee 
Ik heb een watergekoelde server en m'n vorige Hydor L20 pompje ging 3 jaar mee voordat het schoepje op de as begon te ratelen. Bekend probleem en het zijn erg goedkope dingen dus pompje vevangen en doorgaan. Het huidige pompje draaide al 3,5 jaar zonder bijgeluiden totdat de server gisteren ineens uitgeschakeld was. Aan het geluid van het pompje te horen leek het schoepje compleet losgekomen van de as, nul flow
Omdat ik nog wat dingen wou backuppen had ik de cpu (Athlon XP1700+) maar teruggeklokt en wat undervolt zodat ik even wat runtime zou hebben, maar verrassend genoeg blijft ie nu stabiel op 35 graden. Zonder waterflow

Ik heb een watergekoelde server en m'n vorige Hydor L20 pompje ging 3 jaar mee voordat het schoepje op de as begon te ratelen. Bekend probleem en het zijn erg goedkope dingen dus pompje vevangen en doorgaan. Het huidige pompje draaide al 3,5 jaar zonder bijgeluiden totdat de server gisteren ineens uitgeschakeld was. Aan het geluid van het pompje te horen leek het schoepje compleet losgekomen van de as, nul flow

Omdat ik nog wat dingen wou backuppen had ik de cpu (Athlon XP1700+) maar teruggeklokt en wat undervolt zodat ik even wat runtime zou hebben, maar verrassend genoeg blijft ie nu stabiel op 35 graden. Zonder waterflow
Als je het moederbord niet mee koelt vind ik het nog wel mee vallen. Je zou dan in het slechtste geval een nieuw CPU en GPU blok moeten kopen. De rest van de onderdelen kan je allemaal houden.TheTurk schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 10:30:
Als je vaak van upgraden houdt, dan zou ik geen waterkoeling nemen. Want ik kan niet meer zomaar mijn mobo veranderen. Omdat ik allemaal blokken voor heb gehaald. Voordeel is stil + koel, nadeel, overstappen naar andere systeem wordt te duur.
Mijn vorige setup had ook het moederbord gekoeld, nu heb ik alleen nog CPU + GPU watergekoeld. De radiator, pomp, reservoir, slangen en koppelingen kan ik houden bij iedere volgende setup. Als je met waterkoeling begint vind ik het ook wel aan te raden om die onderdelen gelijk ook van goede kwaliteit te kopen. Dat is 1 keer een flinke investering maar vervolgens kan je er makkelijk jaren mee doen.
Het is zonde als je al waterkoeling hebt, en je gaat je NB,SB, mosfets niet koelen. vooral NB is super belangrijk bij overclocken.PilatuS schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:15:
[...]
Als je het moederbord niet mee koelt vind ik het nog wel mee vallen. Je zou dan in het slechtste geval een nieuw CPU en GPU blok moeten kopen. De rest van de onderdelen kan je allemaal houden.
Mijn vorige setup had ook het moederbord gekoeld, nu heb ik alleen nog CPU + GPU watergekoeld. De radiator, pomp, reservoir, slangen en koppelingen kan ik houden bij iedere volgende setup. Als je met waterkoeling begint vind ik het ook wel aan te raden om die onderdelen gelijk ook van goede kwaliteit te kopen. Dat is 1 keer een flinke investering maar vervolgens kan je er makkelijk jaren mee doen.
Niets van waar. Het koelen van de chipset is zeker tegenwoordig behoorlijk cosmetisch. Zowel mijn i7 860 op 4,2GHz als mijn i7 2600K op 4,7GHz hebben het absoluut niet nodig. Je moet alleen zorgen dat er een heel klein beetje airflow in je kast zit, that's it.
Mijn NB blijft met een 80mm fan op 7 volt altijd onder de 50 graden. Mijn i7 950 loopt heerlijk stabiel op 4.2GHz zonder enige problemen.
Met mijn vorige setup had ik het moederbord wel watergekoeld en was de temp 10 graden lager, nou geloof ik er weinig van dat dit echt wat uitmaakt.
Die blokken voor moederborden hebben voor mij teveel nadelen. Ze passen meestal maar op 1 moederbord en zijn behoorlijk duur. Als je ze niet meer nodig hebt door een upgrade kom je er ook nog eens moeilijk vanaf en als je ze kwijt raakt is een afschrijving van 80% geen uitzondering.
Ik vind het moederbord waterkoelen erg mooi om te zien maar het kost mij teveel geld en de voordelen wegen niet op tegen de nadelen.
Met mijn vorige setup had ik het moederbord wel watergekoeld en was de temp 10 graden lager, nou geloof ik er weinig van dat dit echt wat uitmaakt.
Die blokken voor moederborden hebben voor mij teveel nadelen. Ze passen meestal maar op 1 moederbord en zijn behoorlijk duur. Als je ze niet meer nodig hebt door een upgrade kom je er ook nog eens moeilijk vanaf en als je ze kwijt raakt is een afschrijving van 80% geen uitzondering.
Ik vind het moederbord waterkoelen erg mooi om te zien maar het kost mij teveel geld en de voordelen wegen niet op tegen de nadelen.
Verwijderd
Even een vraagje,
Ik ga binnenkort een 5850 van sapphire kopen, later wil ik er nog 1 bij doen. Ik heb nu cpu waterkoeling met 1x 120mm en 1x 240mm rad en een eheim 1046. Ik heb wel vaker gehoord dat bij weinig airflow 1 videokaart te warm word in crossfire. Nu zat ik te denken, de bovenste 5850 een fullcover waterblok te plaatsen. ik wil geen 2 kaarten watergekoeld hebben omdat mijn pomp dat niet aankan en ik maar een salaris van 100,- per maand heb.
Is dit handig ?
Ik ga binnenkort een 5850 van sapphire kopen, later wil ik er nog 1 bij doen. Ik heb nu cpu waterkoeling met 1x 120mm en 1x 240mm rad en een eheim 1046. Ik heb wel vaker gehoord dat bij weinig airflow 1 videokaart te warm word in crossfire. Nu zat ik te denken, de bovenste 5850 een fullcover waterblok te plaatsen. ik wil geen 2 kaarten watergekoeld hebben omdat mijn pomp dat niet aankan en ik maar een salaris van 100,- per maand heb.
Is dit handig ?
Kan. Ik heb een tijdje mijn HD5870CF setup ook zo gedraaid. De bovenste kaart met een FC waterblok en die eronder met een Accelero Extreme. Werkt prima.
Eergisteren mijn Thermochill PA120.1 lekgesprongen 
Enfin het lek moet de afgelopen week groter en groter geworden zijn na de verhuis van huis naar een lan en terug, maar wel 4 autoritjes in 2 verschillende auto's en meerdere malen in en uitladen, de mount van die rad is blijkbaar niet lanpartyverhuisproof.
Enfin het lek moet de afgelopen week groter en groter geworden zijn na de verhuis van huis naar een lan en terug, maar wel 4 autoritjes in 2 verschillende auto's en meerdere malen in en uitladen, de mount van die rad is blijkbaar niet lanpartyverhuisproof.
Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4
balen, heb je al geprobeert hem dicht te solderen ? is hier ook een keer gelukt bij het redden van een rad
Signature
Hangt er net vanaf welk bord je hebt, bij sommige fabrikanten (EVGA met name) kan je nog wel wat meer uit je baseclock persen als je de NB goed koel weet te houden, hoewel de borden erop berekend zijn kunnen die bij flinke overclocks zo de 90 graden aantikken, en dat vind ik niet niks...Edmin schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:09:
Niets van waar. Het koelen van de chipset is zeker tegenwoordig behoorlijk cosmetisch. Zowel mijn i7 860 op 4,2GHz als mijn i7 2600K op 4,7GHz hebben het absoluut niet nodig. Je moet alleen zorgen dat er een heel klein beetje airflow in je kast zit, that's it.
Zelf ga ik m'n bord niet waterkoelen omdat er geen blocks voor zijn (Rampage III Formula, niet te koop hier), maar wanneer ik de NB temps boven 70 graden zie komen zou ik het als overklokker wel overwegen.
Kheb wel m'n RAM gekoeld. Da's pas nutteloos. Maar het ziet er wel geinig uit
Probleem is dat ik niet direct zie waar het lek zit, want het water komt van een plek waar der geen water stroomtBGB4rn schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:08:
balen, heb je al geprobeert hem dicht te solderen ? is hier ook een keer gelukt bij het redden van een rad
It service heeft wel al Thermochill gemaild.
Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4
Iemand ervaringen uit de eerste / tweede hand van de standaard sets die EKWB verkoopt? En dan heb ik het specifiek over:
http://www.ekwaterblocks....t-h3o-supreme-hf-360.html
en
http://www.ekwaterblocks....t-h3o-supreme-hf-240.html
En dan heb ik nog een vraag, bij de HF 360 kit, zit standaard zo'n beetje alles om je cpu te koelen. Maar, ik heb ook nog een gtx 460 in SLI staan hier. Moet ik dan 2 blokken bij die set halen? Of trekt de bijgesloten pomp dat niet?
http://www.ekwaterblocks....t-h3o-supreme-hf-360.html
en
http://www.ekwaterblocks....t-h3o-supreme-hf-240.html
En dan heb ik nog een vraag, bij de HF 360 kit, zit standaard zo'n beetje alles om je cpu te koelen. Maar, ik heb ook nog een gtx 460 in SLI staan hier. Moet ik dan 2 blokken bij die set halen? Of trekt de bijgesloten pomp dat niet?
EK maakt uitstekende waterblokken en hun rads zijn ook prima, maar die gerebrande pompen van ze zijn ruk.
Ze zijn ok, maar meer ook niet om het zo te zeggen, liever nog altijd een ddctje dat mijn loop aanstuurt.Edmin schreef op donderdag 21 april 2011 @ 17:24:
EK maakt uitstekende waterblokken en hun rads zijn ook prima, maar die gerebrande pompen van ze zijn ruk.
Maar in theorie met 2 blokjes en 4 fittings bij te halen ben je klaar
Verwijderd
Met ambient van 25-26c
i7 920 c0 @ 3.8 ghz 1.30v qpi/dram 1.30
3x corsair 1333 @ 1604 1.64v
Gtx 480 sc @ 1138mv 850 mhz 1700 shader 2k mem
Op 1 pa120.3 met 3x 2k rpm triebwerk fans.
En full load temp van 58c op gtx 480 sc is dat nog acceptable ?
Off zit ik maybe over capiciteit heen van me radiator ?
Met ambient van 18-20c heb ik max 53 52c in occt.
cpu wordt 60c max met ambient van 18-20c
Das nu ook geval met 24c ambient man dan draai ik linx nog maar voor 1 min.
58c op gtx 480 sc was 30 min run toen voelde me bay reservoir ook warm aan.
Anyway ik maak me er beetje zorgen om want in oktober watercooling in elkaar gezet.
En draai op puur demi water met killcoil en niks anders er in.
Heb alleen bras nickel in me loop.
Wil er wel rekening mee houden dat nu nog maar 24c is maar als straks weer hitte golf aankomt maak me zorgen off radiator het nog wel gaat trekken.
i7 920 c0 @ 3.8 ghz 1.30v qpi/dram 1.30
3x corsair 1333 @ 1604 1.64v
Gtx 480 sc @ 1138mv 850 mhz 1700 shader 2k mem
Op 1 pa120.3 met 3x 2k rpm triebwerk fans.
En full load temp van 58c op gtx 480 sc is dat nog acceptable ?
Off zit ik maybe over capiciteit heen van me radiator ?
Met ambient van 18-20c heb ik max 53 52c in occt.
cpu wordt 60c max met ambient van 18-20c
Das nu ook geval met 24c ambient man dan draai ik linx nog maar voor 1 min.
58c op gtx 480 sc was 30 min run toen voelde me bay reservoir ook warm aan.
Anyway ik maak me er beetje zorgen om want in oktober watercooling in elkaar gezet.
En draai op puur demi water met killcoil en niks anders er in.
Heb alleen bras nickel in me loop.
Wil er wel rekening mee houden dat nu nog maar 24c is maar als straks weer hitte golf aankomt maak me zorgen off radiator het nog wel gaat trekken.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2011 02:44 ]
Verwijderd
Hey,
FF een probleem hiero, ik heb zelf waterkoeling in mijn pc, alleen heb zojuist mijn standaard clocks lager moeten zetten vanwege uitvallen pc door te hoge temps videokaart! nu zat ik te denken om ook mijn gpu te gaan waterkoelen. Ik heb zelf de msi 285 gtx superpipe 2gb gddr3 512 bit kaart maar kan geen blok vinden die echt beweert hierop te passen.
Mijn wc setup.
Eheim 1046
Thermaltake m3 reservoir
xspc delta
240mm rad
120 mm rad
Budget: zo laag mogelijk zat zelf te kijken bij aquatuning omdat de blokken daar erg goedkoop zijn geprijsd
EDIT: mijn kast is erg goed gekoeld. 1 voorkant intake 2 zijkant intake 1 achterkant outake 1 bovenkant outake allemaal 120mm fans 240mm rad bovenop pc met 50xm3 boutjes
FF een probleem hiero, ik heb zelf waterkoeling in mijn pc, alleen heb zojuist mijn standaard clocks lager moeten zetten vanwege uitvallen pc door te hoge temps videokaart! nu zat ik te denken om ook mijn gpu te gaan waterkoelen. Ik heb zelf de msi 285 gtx superpipe 2gb gddr3 512 bit kaart maar kan geen blok vinden die echt beweert hierop te passen.
Mijn wc setup.
Eheim 1046
Thermaltake m3 reservoir
xspc delta
240mm rad
120 mm rad
Budget: zo laag mogelijk zat zelf te kijken bij aquatuning omdat de blokken daar erg goedkoop zijn geprijsd
EDIT: mijn kast is erg goed gekoeld. 1 voorkant intake 2 zijkant intake 1 achterkant outake 1 bovenkant outake allemaal 120mm fans 240mm rad bovenop pc met 50xm3 boutjes
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2011 21:12 ]
Verwijderd
cooler er af halen foto maken foto hier posten.
gtx 285 heeft verschillende versies rev 1 en 2 etc.
en er zijn paar andere custom pcb's waar geen blok voor is.
Verwijderd
ik heb hem opengemaakt, eigenlijk zijn de foto's brak dus ik zal maar de code's hier typen:
op de achterkant onder het nvidia logotje staat
180-10892-****-A04
ook viel mij op dat er nog een passieve koeler (in 1 geheel) op de ram en een klein vierkantje vlak bij de dvi poort. ik dacht misschien dat ik dan een vga blokje kon kopen of zal ik echt voor de full cover versie gaan?
EDIT, nu ik er mijn oude gtx 260 in stop is de kaart idle 33 graden vs 45 van de 285 gtx in idle
op de achterkant onder het nvidia logotje staat
180-10892-****-A04
ook viel mij op dat er nog een passieve koeler (in 1 geheel) op de ram en een klein vierkantje vlak bij de dvi poort. ik dacht misschien dat ik dan een vga blokje kon kopen of zal ik echt voor de full cover versie gaan?
EDIT, nu ik er mijn oude gtx 260 in stop is de kaart idle 33 graden vs 45 van de 285 gtx in idle
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2011 21:49 ]
Verwijderd
foto van hele kaart voorkant + achterkant je hand zit er voor.
als ik zo zie btw heb je unknown pcb design
als ik zo zie btw heb je unknown pcb design
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2011 23:14 ]
Ik heb even een vraag. Heb ik genoeg aan 1 pomp als ik 3 GPUs, CPU, mobo en RAM ga koelen?
Het is namelijk een EK DCP 4.0, en ik weet niet of die voldoende kracht heeft.
[ Voor 31% gewijzigd door WK100 op 23-04-2011 08:50 ]
Verwijderd
NeeWK100 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 08:49:
Ik heb even een vraag. Heb ik genoeg aan 1 pomp als ik 3 GPUs, CPU, mobo en RAM ga koelen?
Verwijderd
Ik zie hier staan : "VER 1.0"Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 21:13:
cooler er af halen foto maken foto hier posten.
Dus ik heb 2 pompen nodig, maar ik wil graag 1 loop houden.
Is dat mogelijk? Als er geen andere optie is dan moet het maar met 2 loops, dan maakt het me niet verschrikkelijk veel uit
Waar zal ik dan de pompjes moeten plaatsen?
Ik dacht aan de opzet: Reservoir - Pomp - GPUs - Mobo - Pomp - CPU - RAM - Radiator
Is dat voldoende, of is er een beter alternatief?
Die core lijkt erg veel op de G80 core van de 8800GTX. Misschien dat er een blok op kan wat op een 8800GTX past. Als je dat blok voor het geheugen en de voltage regulatoren laat zitten en daar een fan op laat blazen moet het met een core-only blokje gaan werken.Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 15:20:
[afbeelding]
Wat preciesere foto's met daglicht.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik kom weer even terug op mijn vraag:
Is dat mogelijk? Als er geen andere optie is dan moet het maar met 2 loops, dan maakt het me niet verschrikkelijk veel uit
En waar moet ik die pompen dan plaatsen?
Verwijderd
ga je 3 gpu's koelen met 1 240 rad?WK100 schreef op zondag 24 april 2011 @ 13:35:
Ik kom weer even terug op mijn vraag:
Verwijderd
Ga je overclocken? ik heb zelf namelijk 2x 240 rad en 1 pomp. wat zijn je spec's van je pc?
ik koel hiermee dit, i7 2600k op 4,5 ghz onder de 63 graden en een 6950 met een 6970 bios op max 50 graden.
Zelf heb ik gekozen voor Black Ice GT Xtreme wat gewoon beter koelt
ek is een "prijs/kwaliteit" spul.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2011 10:48 ]
Case: CM HAF X
Mobo: Crosshair IV Formula
CPU: AMD Phenom II 1100T BE
GPUs: HD6950's (op dit moment 2, met wc worden dat er misschien 3 of 4)
In de HAF X past een 360 rad.
Ik wil het liefst alles koelen, dus CPU, GPUs, mobo, RAM en wat niet.
Ik ga inderdaad overclocken.
[ Voor 6% gewijzigd door WK100 op 25-04-2011 11:06 ]
Een 360 rad voor alles wat jij noemt lijkt me niet heeeel ruim bemeten, vooral niet als je ook mobo en 2/3/4 GPU's naast je CPU wil koelen. Kun je niet nog een extra 240 rad onderin je kast ergens kwijt?
Dat gaat een 3x120mm rad niet leuk vinden. Met de fans voluit zonder overklokken zal het denk ik nog wel gaan, alleen niet met lage temps.WK100 schreef op maandag 25 april 2011 @ 11:05:
Case: CM HAF X
2x GPU + CPU is zo'n beetje de max wat je met een 3x120mm rad kan draaien als je ook nog een beetje stilte en lage temps wil.
Ik koel hier een i7 950 @ 4.2GHz met een HD5850 op een 3x120mm rad + 1x120mm rad. Dit geeft nette temps voor gamen met de fans op 7 volt. Als ik hier nog het moederbord en een extra GPU bij ga pakken gaat dat never nooit lekker werken.
Dan moet ik de rad ergens extern plaatsen. Koelt het dan beter in loops? Dus dat ik 2 aparte kringen heb. 1 voor GPUs en 1 voor de rest. 2x480 radjes ergens verstoppen op een koele plek. (Ik weet al waar)
Ik zit eens met een vraag, ik gebruik al lange tijd feser one vloeistof (groen), maar ik hoor van meerdere mensen dat dit rommel achterlaat.
Nu ik in mijn cpu blokken kijk zie ik dat er bij mij ook wel wat afzetting is, vooral op de eerste.
De loop ligt nu helemaal uit elkaar omdat een tijd geleden mijn pomp overleden is, en ik dacht laat ik direct maar eens kijken om tegelijk met wat andere nieuwe onderdelen er ook nieuwe vloeistof in te doen.
Wat gebruiken jullie, en wat is aan te raden?
Mag kleurloos zijn of groen (heb groene slangen).
Mijn bloks zijn van koper
Nu ik in mijn cpu blokken kijk zie ik dat er bij mij ook wel wat afzetting is, vooral op de eerste.
De loop ligt nu helemaal uit elkaar omdat een tijd geleden mijn pomp overleden is, en ik dacht laat ik direct maar eens kijken om tegelijk met wat andere nieuwe onderdelen er ook nieuwe vloeistof in te doen.
Mag kleurloos zijn of groen (heb groene slangen).
Mijn bloks zijn van koper
Oei, het waterkoeltopic staat weer hoog! Komt goed uit, want ik heb vorige week ook de overstap gemaakt, het is een XSPC Rasa RS120 setje geworden, vooral vanwege de lage prijs. Uitbreiden kan (en gaat ook) later gebeuren, zodra ik een nieuwe grafische kaart heb ga ik daar meteen ook een waterblock op plakken, en een radiator er bij frutsen. maar genoeg geleuter nu 

Even een vragen. Welke temperaturen haal je nu in vergelijking met de oude situatie?altaria1993 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:13:
Oei, het waterkoeltopic staat weer hoog! Komt goed uit, want ik heb vorige week ook de overstap gemaakt, het is een XSPC Rasa RS120 setje geworden, vooral vanwege de lage prijs. Uitbreiden kan (en gaat ook) later gebeuren, zodra ik een nieuwe grafische kaart heb ga ik daar meteen ook een waterblock op plakken, en een radiator er bij frutsen. maar genoeg geleuter nu
Toch netjes. Fans die langzamer draaien en toch lagere temperaturen.Helemaal eerlijk is het niet, want ik ben van Arctic Silver 5 naar Diamond 7 Carat van Innovation Cooling gegaan, en m'n fans draaien nu een stuk langzamer, maar de temps zijn ongeveer 7 C gedaald
Een volgende vraag is: Heeft iemand ervaring met de mCubed T-balancer? Het lijkt mij een goede controller met (te) veel instellingen die ook geschikt is voor WC opstellingen. Een zoektocht naar reviews heeft weinig gebruikerservaring opgeleverd. Alleen enkele hardware sites hebben iets over de controller geschreven. Aangezien alleen expert een review hebben gegeven twijfel ik aan de gebruiksvriendelijkheid van de software die meegeleverd wordt.
[ Voor 38% gewijzigd door jeroenathome op 05-05-2011 21:15 . Reden: Antwoord + extra vraag ]
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Helemaal eerlijk is het niet, want ik ben van Arctic Silver 5 naar Diamond 7 Carat van Innovation Cooling gegaan, en m'n fans draaien nu een stuk langzamer, maar de temps zijn ongeveer 7 C gedaald,
Iemand hier nog iets over te zeggen, welke vloeistof gebruiken jullie, en waarom?Wannial schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:31:
Ik direct maar eens kijken om tegelijk met wat andere nieuwe onderdelen er ook nieuwe vloeistof in te doen.
Als je al de groen kleur vloeistof gebruikt zal je dit weer moeten gebruiken. Wanneer je een andere kleur kiest gaat de vloeistof zich mengen met de aanslag waardoor de kleur verandert. Tot in hoeverre kleurloze vloeistof een probleem geeft weet ik niet. Het kan alleen zijn dat na een tijd de vloeistof een beetje groen is geworden door de aanslag.
Dat maakt me niet echt veel uit, de slangen zelf zijn groen, dus als de kleurloze vloeistof groen word, geen punt.
Gaat mij meer om de aanslag van de nieuwe vloeistof, eventueel residu en andere prestaties.
Sowieso maak ik alle blokken helemaal schoon eerst voordat het nieuwe er ingaat.
Gaat mij meer om de aanslag van de nieuwe vloeistof, eventueel residu en andere prestaties.
Sowieso maak ik alle blokken helemaal schoon eerst voordat het nieuwe er ingaat.
Feser ultra pure. Dat is gewoon duur drie maal gedestilleerd water
Beetje corrosion blocker erin en klaar. Over de aanslag op je blokken waar een paar pagina's terug over werd gesproken heb ik niets gezien. Werkt prima.
Even een paar "kleine" vragen die ik heb, hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het vinden van een antwoord op deze vragen
. Ik heb namelijk een langlopend project maar weer eens opgepakt, namelijk het bouwen en maken van mijn eigen PC-kast van de 2de generatie, voorzien van water koeling
1. Pomp(en)
Het plan is om gebruik te maken van 2 radiatoren in 1 loop, waarbij de triple aan de bovenkant van de kast zit om daar de meeste warme eruit te gooien, waarna de double radiator dan met verse lucht van voren de overige warmte dumpt, hoewel je dan weer wat warmte in je kast terug krijgt.
In de loop moeten zeker 1 CPU en 1 GPU gekoeld worden, eventueel kunnen dit 2 GPU's worden, afhankelijk van het budget en wat er op moment van aankoop beschikbaar is. Verwachting is dat zowel de GPU's als de CPU elk rond de ~200 Watt aan warmte zullen genereren door een overclock, dus ik moet tussen de 400 a 600 Watt aan warmte kwijt kunnen in de loop zonder dat de temperaturen radicaal stijgen. Het water zal vanaf de pomp richting de GPU's gaan, dan de CPU bezoeken om erna in de 1e radiator(triple) terecht te komen, waarna het zal afdalen tot de 2e radiator(double) om dan via het reservoir weer terecht te komen bij de pomp.
De vraag is nu, hoeveel pompkracht heb ik dan nodig, zeker als ik nu al weet dat ik gebruik maak van EK-GPU blokken en dat de CPU het beste quadcore/octacore blok zal krijgen dat er dat moment is. Ik moet dus wel wat kracht hebben in mijn pomp. Is dan een enkele Liang DDC Ultra genoeg(600L/h en 4.7m hoog), of is het dan verstandiger om 2 Ultra's aan elkaar te knoppen met behulp van een dubbele afdekking om zo nog meer kracht te hebben? Of werkt dat niet echt, zeker omdat je het water niet meer vanaf bovenaf in de 1e pomp kunt krijgen. Of kun je gewoon zelf in dat Acryl boren en zo zelf ervoor zorgen dat je de 1e pomp in die dubbele opzet dan vanaf boven zijn water krijgt?
2. Slangen
Tygon was toch de beste keus qua slang? Ik wil weer een transparante slag nemen, dus volgens mij was dan Tygon het beste, want die is vrij flexibel, verkleurt niet en bovendien kun je die een tijdje laten liggen zonder dat ie zwakker wordt of zo.
3. Koelvloeistof(en)
Voor High-flow systemen, wat is dan de beste koelvloeistof? Liefst eentje met een UV-reactieve kleur rood. Ik heb altijd het water van Aqua-tuning gehad, maar is er "beter" water? Zal trouwens gebruik maken van Diamon 7 Carat als thermische pasta, aantal reviews en sites hebben mij overtuigd van het nut van die paste
1. Pomp(en)
Het plan is om gebruik te maken van 2 radiatoren in 1 loop, waarbij de triple aan de bovenkant van de kast zit om daar de meeste warme eruit te gooien, waarna de double radiator dan met verse lucht van voren de overige warmte dumpt, hoewel je dan weer wat warmte in je kast terug krijgt.
In de loop moeten zeker 1 CPU en 1 GPU gekoeld worden, eventueel kunnen dit 2 GPU's worden, afhankelijk van het budget en wat er op moment van aankoop beschikbaar is. Verwachting is dat zowel de GPU's als de CPU elk rond de ~200 Watt aan warmte zullen genereren door een overclock, dus ik moet tussen de 400 a 600 Watt aan warmte kwijt kunnen in de loop zonder dat de temperaturen radicaal stijgen. Het water zal vanaf de pomp richting de GPU's gaan, dan de CPU bezoeken om erna in de 1e radiator(triple) terecht te komen, waarna het zal afdalen tot de 2e radiator(double) om dan via het reservoir weer terecht te komen bij de pomp.
De vraag is nu, hoeveel pompkracht heb ik dan nodig, zeker als ik nu al weet dat ik gebruik maak van EK-GPU blokken en dat de CPU het beste quadcore/octacore blok zal krijgen dat er dat moment is. Ik moet dus wel wat kracht hebben in mijn pomp. Is dan een enkele Liang DDC Ultra genoeg(600L/h en 4.7m hoog), of is het dan verstandiger om 2 Ultra's aan elkaar te knoppen met behulp van een dubbele afdekking om zo nog meer kracht te hebben? Of werkt dat niet echt, zeker omdat je het water niet meer vanaf bovenaf in de 1e pomp kunt krijgen. Of kun je gewoon zelf in dat Acryl boren en zo zelf ervoor zorgen dat je de 1e pomp in die dubbele opzet dan vanaf boven zijn water krijgt?
2. Slangen
Tygon was toch de beste keus qua slang? Ik wil weer een transparante slag nemen, dus volgens mij was dan Tygon het beste, want die is vrij flexibel, verkleurt niet en bovendien kun je die een tijdje laten liggen zonder dat ie zwakker wordt of zo.
3. Koelvloeistof(en)
Voor High-flow systemen, wat is dan de beste koelvloeistof? Liefst eentje met een UV-reactieve kleur rood. Ik heb altijd het water van Aqua-tuning gehad, maar is er "beter" water? Zal trouwens gebruik maken van Diamon 7 Carat als thermische pasta, aantal reviews en sites hebben mij overtuigd van het nut van die paste
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
1. Een enkele ultra is voldoende.
2. Tygon is erg goed, maar het wordt wel snel 'cloudy'
3. Ik ben geen fan van kleurtjes in je water, maar als het moet kun je aan de vloeistof in mijn post hierboven een rood additief toevoegen.
2. Tygon is erg goed, maar het wordt wel snel 'cloudy'
3. Ik ben geen fan van kleurtjes in je water, maar als het moet kun je aan de vloeistof in mijn post hierboven een rood additief toevoegen.
Wat bedoel je met cloudy? Verkleuring van de slang? Liever voorkom ik dat als het even kan, wil de slang ook na een tijdje nog transparant hebben. PUR dan misschien? Of toch PVC?
Zojuist me posts eens nagezocht, want in een ver ver verleden heb ik dat al eens gevraagd. Heb toen blijkbaar PVC besteld
.
Is trouwens ook best grappig om die oude posts terug te lezen, hoe knullig ik soms wel niet was
. En ik heb hier ook al meer dan 2000 keer gepost
.
Zojuist me posts eens nagezocht, want in een ver ver verleden heb ik dat al eens gevraagd. Heb toen blijkbaar PVC besteld
Is trouwens ook best grappig om die oude posts terug te lezen, hoe knullig ik soms wel niet was
[ Voor 47% gewijzigd door Darkasantion op 11-05-2011 00:27 ]
LOL....
Maar de slangen worden bij mij idd vrij snel dof. Een goed alternatief heb ik niet. Misschien Masterklears?
Maar de slangen worden bij mij idd vrij snel dof. Een goed alternatief heb ik niet. Misschien Masterklears?
Beat mehDarkasantion schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 00:12:
Is trouwens ook best grappig om die oude posts terug te lezen, hoe knullig ik soms wel niet was. En ik heb hier ook al meer dan 2000 keer gepost
.
Wooh, heb eindelijk de moed verzameld mn waterkoeling in te bouwen! Staat nu te lektesten..
De loop bestaat uit:
Laing D5 Vario
TFC Xchanger 240
EK Supreme LT AMD
iets wat op een EK Multi-res lijkt
Dit moet een 1090T koel gaan houden.
Van de week ga ik een XSPC RX360 ophalen en heb ook al met iemand contact gehad over een fullcover blok voor mn 5850
.
Vind het toch wel een beetje eng nu.. Ik zit beneden en de PC staat boven te lektesten
.
Hoe lang is gebruikelijk om op lekken te testen?
De loop bestaat uit:
Laing D5 Vario
TFC Xchanger 240
EK Supreme LT AMD
iets wat op een EK Multi-res lijkt
Dit moet een 1090T koel gaan houden.
Van de week ga ik een XSPC RX360 ophalen en heb ook al met iemand contact gehad over een fullcover blok voor mn 5850
Vind het toch wel een beetje eng nu.. Ik zit beneden en de PC staat boven te lektesten
Hoe lang is gebruikelijk om op lekken te testen?
paar minuten is wel genoeg, als het lekt zal dat wel instantaan (ofso) gebeuren.
Nou ik zou het met een paar minuten niet aandurven. De grote lekke nzijn zo gevonden, maar kleinere kunnen langer duren. Ik heb mijn loop 4 uur laten lektesten. En daarna met grote zorg na het aansluiten van de power op het systeem ook nog een paar uur warm, omdat dan de slangen soepel worden en er alsnog kleine lekke kunnen ontstaan
Ik heb m nu vannacht +/- 12 uur aan laten staan en geen lekken! Gebruik dan ook 1/2" fittingen en 7/16" ID slangen, dus dat zit wel strak.
Ga straks dan nog maar even warm testen. Kan ik gewoon het toiletpapier in de pc laten zitten terwijl die aanstaat?
Ga straks dan nog maar even warm testen. Kan ik gewoon het toiletpapier in de pc laten zitten terwijl die aanstaat?
Zo, even wat tijd besteed aan het bij elkaar zoeken van mijn WC-setje 
Radiatoren:
XSPC RX240
XSPC RX360
Zijn de beste radiatoren voor langzame ventilatoren(~1200RPM) naar mijn weten.
Reservoir:
Swiftech MCRES-MICRO
Nu al in gebruik en goede ervaringen mee, dus logische heraankoop
Pomp:
Liang DDC-1RT/Plus
EK-DDC X-TOP V2 - Plexi
Beste pomp op 12v en goede een mooie top met water-invoer vanaf boven, wat tot betere prestaties leidt.
Slangen en bevestiging:
Feser Tube UV Rood 10x1,5
Rechte inschroefverbinding 1/4" zwart nickel.
Omdat UV-water naar een tijd zijn kleur verliest deze keer gekozen voor UV-slangen. Omdat ik met een rood/zwart thema wil werken dus gekozen voor rode slangen en zwarte aansluiting. Deze aansluiting genomen omdat deze de beste zekering geven en bovendien er mooi uitzien!
Water:
Feser Aqua Ultra Pure Water
Op aanraden van Ed-L dit water gekozen, ook gezien het feit dat UV-kleurstof tot prestatieverlies leidt en na een tijdje zijn kleur verliest deze keer gekozen voor puur water en UV-slangen
.
CPU en GPU-blocken koop ik nog niet, omdat de overige hardware er nog niet is, deze komt in de zomer dus wil ik nog eventuele vernieuwingen afwachten, maar ik heb deze onderdelen al wel nodig voor de Casebuild. Ook omdat ik het algemene thema al wel weet(Gebaseerd op "Classified" zoals bijvoorbeeld in het EVGA-moederbord) kan ik alvast deze onderdelen bestellen
.
Een vraagje nog, weet iemand of er setjes dan wel blokjes bestaan voor het koelen van een EVGA Classified3? Ik kon zo snel niks vinden, nog weet ik wat wel en niet erop past. Weet nog niet of WC-koeling nodig is voor het moederbord, wil graag de standaardkoeling houden i.v.m stoere gloeiende EVGA-logo, maar het kan geen kwaad om alvast op de hoogte te zijn van vervangende opties.
Ik laat meestal de PC overnacht een lektest draaien zonder hardware erin, weet je zeker dat niks lekt of niet naar behoren werkt. Met hardware erin slaap je zo onrustig
Radiatoren:
XSPC RX240
XSPC RX360
Zijn de beste radiatoren voor langzame ventilatoren(~1200RPM) naar mijn weten.
Reservoir:
Swiftech MCRES-MICRO
Nu al in gebruik en goede ervaringen mee, dus logische heraankoop
Pomp:
Liang DDC-1RT/Plus
EK-DDC X-TOP V2 - Plexi
Beste pomp op 12v en goede een mooie top met water-invoer vanaf boven, wat tot betere prestaties leidt.
Slangen en bevestiging:
Feser Tube UV Rood 10x1,5
Rechte inschroefverbinding 1/4" zwart nickel.
Omdat UV-water naar een tijd zijn kleur verliest deze keer gekozen voor UV-slangen. Omdat ik met een rood/zwart thema wil werken dus gekozen voor rode slangen en zwarte aansluiting. Deze aansluiting genomen omdat deze de beste zekering geven en bovendien er mooi uitzien!
Water:
Feser Aqua Ultra Pure Water
Op aanraden van Ed-L dit water gekozen, ook gezien het feit dat UV-kleurstof tot prestatieverlies leidt en na een tijdje zijn kleur verliest deze keer gekozen voor puur water en UV-slangen
CPU en GPU-blocken koop ik nog niet, omdat de overige hardware er nog niet is, deze komt in de zomer dus wil ik nog eventuele vernieuwingen afwachten, maar ik heb deze onderdelen al wel nodig voor de Casebuild. Ook omdat ik het algemene thema al wel weet(Gebaseerd op "Classified" zoals bijvoorbeeld in het EVGA-moederbord) kan ik alvast deze onderdelen bestellen
Een vraagje nog, weet iemand of er setjes dan wel blokjes bestaan voor het koelen van een EVGA Classified3? Ik kon zo snel niks vinden, nog weet ik wat wel en niet erop past. Weet nog niet of WC-koeling nodig is voor het moederbord, wil graag de standaardkoeling houden i.v.m stoere gloeiende EVGA-logo, maar het kan geen kwaad om alvast op de hoogte te zijn van vervangende opties.
Ik laat meestal de PC overnacht een lektest draaien zonder hardware erin, weet je zeker dat niks lekt of niet naar behoren werkt. Met hardware erin slaap je zo onrustig
[ Voor 4% gewijzigd door Darkasantion op 17-05-2011 12:01 ]
Waar.Darkasantion schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:00:
Ik ging om 1 uur ofzo naar bed en ben om 6u, half 8, 10u en 11 uur wakker geworden om te kijken of alles nog wel goed ging. Normaal slaap ik aan een stuk tot 12-1 uur als ik een dag vrij heb
Maarreh, toiletpapier bij het ' warm' draaien van de pc/loop: Erin of eruit?
Dat lektesten is veel te over-rated imho, gewoon inbouwen en even checken of alles vast zit.
Zo ja gewoon aanzetten en bij de fittingen even een zakdoekje erlangs halen. Is die nog droog dan lekt het niet. En gaat het wel lekken dan spoel je daarna je apparatuur af met demi water even laten drogen en het werkt weer.
Zo ja gewoon aanzetten en bij de fittingen even een zakdoekje erlangs halen. Is die nog droog dan lekt het niet. En gaat het wel lekken dan spoel je daarna je apparatuur af met demi water even laten drogen en het werkt weer.
https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd
Ik doe ook miet echt aan lektesten, ik ga natuurlijk niet gelijk mijn pc booten tijdens de eerste lektest, meestal een paar minuutjes maar en dan de voeding aan zetten
en zolang er geen spanning op je mobo/ videokaarten staat is er niet zo veel aan de hand als het nat word.
Signature
tja, met een lange loop houd je een stuk minder flow over dan als je 2 identieke pompjes hebt met 2 losse loops, ik heb hier sinds kort ook een losse loop voor mijn gpu, maar ik moet zeggen dat de prestaties er wel op vooruit zijn gegaan.Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:38:
1 of 2 loop maakt niet echt uit, als je een goeie rad heb dan kan het makkelijk
[ Voor 29% gewijzigd door BGB4rn op 17-05-2011 12:35 ]
Signature
Hey nog niet alles braaf doorgelezen maar voor ik uberhaupt denk aan overstappen naar water wil ik toch die kosten wat duidelijk begrijpen. Zoeits als een H50 is dat nou al compleet of moet daar nog allerlij stuff voor?
Kan je bijvoorbeeld voor 50-60 euro alleen je processor watercoolen? Als ik totaal zou watercoolen zou ik max cpu en 2 videokaarten coolen.
Ik heb een Coolermaster CM2 advanced die heeft al van die openingen voor waterslangen.
Ik snap er nog steeds bar weinig van maar ben wel benieuwd als het inderdaad voor goedkoop kan met betere prestaties dan lucht koeling lijkt me dat wel mooi! Loop nu met een Scythe mugen 2 rev.b met 2 x intake en 1 x outtake cooler, idle is me i7 950 op 1.336v op 4ghz rond de 40 graden en op 100% load is hij rond de 78-80 graden. Zou eigenlijk stiekem wel een stuk lager willen en toch hoger overclocken.
Maarja wat ik lees is dat volgens mij niet zomaar mogelijk.
Kan je bijvoorbeeld voor 50-60 euro alleen je processor watercoolen? Als ik totaal zou watercoolen zou ik max cpu en 2 videokaarten coolen.
Ik heb een Coolermaster CM2 advanced die heeft al van die openingen voor waterslangen.
Ik snap er nog steeds bar weinig van maar ben wel benieuwd als het inderdaad voor goedkoop kan met betere prestaties dan lucht koeling lijkt me dat wel mooi! Loop nu met een Scythe mugen 2 rev.b met 2 x intake en 1 x outtake cooler, idle is me i7 950 op 1.336v op 4ghz rond de 40 graden en op 100% load is hij rond de 78-80 graden. Zou eigenlijk stiekem wel een stuk lager willen en toch hoger overclocken.
De H50 is naar mijn weten een compleet systeem voor alleen de CPU. Deze koeler wordt af fabriek al gevuld met vloeistof en je hoeft het alleen nog maar in de PC te bouwen. De prijs van de H50 is volgens de pricewatch €51,34. Voor €60 een complete set waar ook de GPU in zit is naar mijn inziens niet mogelijk. €200 voor een complete set met een GPU cooler is goedkoop. Je hebt dan vaak minder koelprestaties en de pomp kan snel kapot gaan.Jasper 99 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 22:13:
Zoiets als een H50 is dat nou al compleet of moet daar nog allerlei stuff voor?
Over het algemeen kan je met een gelijke investering in lucktkoelers gelijke of betere resultaten boeken. Deze mening is gebaseerd op de verschillende reviews die op tweakers en andere techsites hebben gestaan.
Ok maar die H-0 series zijn dus geen echt interessante coolers? Zelf bouw setje voor alleen cpu kost dat ook meer of niet? Fijn zou zijn dat de ruimte die mijn scythe mugen 2 inneemt weg valt en minder hete airflow in mijn kast. Zijn er meer all-in one CPU waterkoelers?
[ Voor 8% gewijzigd door Jasper 99 op 19-05-2011 01:31 ]
Lijk eens op de site van Highflow. Daar kan je verschillende watercooling setjes vinden. Mocht je door de keuze de weg kwijt raken kan je het ook aan hun vragen wat de beste oplossing is.Jasper 99 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 00:34:
Ok maar die H-0 series zijn dus geen echt interessante coolers? Zelf bouw setje voor alleen cpu kost dat ook meer of niet? Fijn zou zijn dat de ruimte die mijn scythe mugen 2 inneemt weg valt en minder hete airflow in mijn kast. Zijn er meer all-in one CPU waterkoelers?
Ja die ken ik al! Maar het is dan gelijk weer 120 euro of iets dergelijks wat ik een beetje duur vindt. Die H70 is nog wel 2de hands aan te komen voor een redelijke prijs! Maarja als die H70 niet beter is dan mijn Scythe mugen 2 dan heb ik er natuurlijk niet zoveel aan.
Als je 120 euro duur vindt, dan hoef je niet te beginnen aan waterkoeling. Voor 120 heb je een instap setje voor alleen je CPU. Als je daar later ook nog 2 GPU's aan toe wil voegen zul je al meer geld uit moeten geven aan je 'basis-set'
Als je de H70 wil, kan je misschien ook eens naar de H60 kijken. Deze levert ongeveer dezelfde koelprestaties maar is wel bijna 20 euro goedkoper.Jasper 99 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 19:19:
Ja die ken ik al! Maar het is dan gelijk weer 120 euro of iets dergelijks wat ik een beetje duur vindt. Die H70 is nog wel 2de hands aan te komen voor een redelijke prijs! Maarja als die H70 niet beter is dan mijn Scythe mugen 2 dan heb ik er natuurlijk niet zoveel aan.
Ja ik wil eigenlijk nu alleen een cpu setje om ruimte te besparen en ziet er gewoon mooi uit! Maar daarom leek die h70 me wel prima maar ik twijfel dus of hij beter is dan mijn mugen, wil eigenlijk nog wat lagere temps dan ik nu heb kom nu op 80C bij 4ghz op me 950 is niet echt super! maarja H60 kan ook zolang het maar beter is
Ik dacht de H70 ongeveer evengoed was als een (gelapte?) True, dus dat zal wel ietsje koeler zijn dan een Mugen. Veel zal het echter niet zijn. Ik heb ook vaak gelezen dat zo'n H70 door zn snelle fans nog best wel wat lawaai wil maken, dus dat is ook iets om rekening mee te houden..
Ja ik wilde er 2x scythe slipstream met 1600rpm op doen die zijn wel stil!
Heeft iemand ervaring met de EK H3O kits? en dan voornamelijk de LT 240
Het lijkt me leuk voor mijn AMD phenom
Het lijkt me leuk voor mijn AMD phenom
Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.
Best een aardige kit. Alleen de pomp schijnt niet heel goed te zijn, maar als je later enthousiast bent over WC, kun je die altijd nog vervangen.
Gisteren maar even een kleine upgrade besteld voor mijn PC. De Alphacool 3x120mm rad die er nu inzit is niet echt geweldig. Verder zit er nog een 1x120mm BlackIce voor in de PC. Die 2 rad's maakt het met slangen ook niet echt makkelijk omdat je er bijna niet bij kan.
Heb nu maar een XSPC RX480 rad besteld met 4x Scythe Ultra Kaze 1000. Ben benieuwd wat dat met de temps gaat doen en of ik dan nog wat verder dan 4.2GHz kan komen met de i7 950. Sowieso moet de PC nog weer wat stiller worden.
Heb nu maar een XSPC RX480 rad besteld met 4x Scythe Ultra Kaze 1000. Ben benieuwd wat dat met de temps gaat doen en of ik dan nog wat verder dan 4.2GHz kan komen met de i7 950. Sowieso moet de PC nog weer wat stiller worden.
480? Waar laat je dat ding?
Ik ben weer in de markt voor een volledig nieuwe cpu-set. Op dit moment ziet het ernaar uit dat het een XSPC rasa, MCP35X en een Koolance 280mm rad mijn Lian Li PC-A77F. Pomp is wat zwaar, maar mooi aan te passen aan de setup voor als ik later naar een extra 360mm rad voor de gpu's wil.
Ik ben weer in de markt voor een volledig nieuwe cpu-set. Op dit moment ziet het ernaar uit dat het een XSPC rasa, MCP35X en een Koolance 280mm rad mijn Lian Li PC-A77F. Pomp is wat zwaar, maar mooi aan te passen aan de setup voor als ik later naar een extra 360mm rad voor de gpu's wil.
Boven in mijn Lian-Li PC71. Daar zit nu een 3x120mm rad in maar 4x120mm past ook makkelijk. Moet er alleen nog even een 100mm gat extra bij zagen en 4 gaatjes boren.480? Waar laat je dat ding?
Het type kast dat ik heb is behoorlijk diep waardoor er makkelijk een 4x120mm rad in past.
ik zit in dubio snelsluitkoppeling gebruiken of kogelkranen
ik heb gelezen dat snelsluitkopelingen de flowrate aardig afremmen
mijn rad (mo-ra3) komt extern en wil hem af kunnen koppelen
http://www.aquatuning.nl/...-male---zwart-nickel.html
of
http://www.aquatuning.nl/...-8---Highflow-van-PE.html
dus wat is beter
mijn setup
'Laing D5-MCP655 12V met EK-D5 X-TOP G1/4
mo-ra3
en dan nog 2 gpucore blocks en cpu/resevoir
ik heb gelezen dat snelsluitkopelingen de flowrate aardig afremmen
mijn rad (mo-ra3) komt extern en wil hem af kunnen koppelen
http://www.aquatuning.nl/...-male---zwart-nickel.html
of
http://www.aquatuning.nl/...-8---Highflow-van-PE.html
dus wat is beter
mijn setup
'Laing D5-MCP655 12V met EK-D5 X-TOP G1/4
mo-ra3
en dan nog 2 gpucore blocks en cpu/resevoir
Ik heb hier een aantal vragen 
Ik wil graag mijn HD6990 water gekoeld hebben,
en dat wil ik doen met een 240 radiator een pomp en een zelf gemaakte reservoir.
nou wil ik dat allemaal aan gaan sluiten met koperen pijpen (12 mm)
Nou wil ik dus deze gaan kopen : http://www.highflow.nl/wa...ati/ek-fc6990-nickel.html
maar hoe weet ik nou welke aansluiting dat ene blok heeft? 3/8?
en hoe weet ik welke pompjes een 3/8 aansluiting hebben?
iemand tips voor een goeie pompje? voor 2 radiatoren (2x 240) en 2 GPU (HD6990)
alvast bdeankt!
Ik wil graag mijn HD6990 water gekoeld hebben,
en dat wil ik doen met een 240 radiator een pomp en een zelf gemaakte reservoir.
nou wil ik dat allemaal aan gaan sluiten met koperen pijpen (12 mm)
Nou wil ik dus deze gaan kopen : http://www.highflow.nl/wa...ati/ek-fc6990-nickel.html
maar hoe weet ik nou welke aansluiting dat ene blok heeft? 3/8?
en hoe weet ik welke pompjes een 3/8 aansluiting hebben?
iemand tips voor een goeie pompje? voor 2 radiatoren (2x 240) en 2 GPU (HD6990)
alvast bdeankt!
@elmalonl.
De aansluitingen zijn gewoon standaard G1/4" Daar kan je alle gangbare waterkoeling koppelingen op aansluiten. Ik zou je aanraden om niet met koperen buizen te werken maar gewoon met normale slang, dat werkt 10x makkelijker.
Zie ook : http://www.ekwaterblocks..../EK-PSS-3831109835319.pdf
Persoonlijk zou ik eerder voor de acetal versie gaan dan voor de plexiglas versie. Plexiglas wil nog wel eens na verloop van tijd spontaan gaan scheuren, daar heeft acetal geen last van. Heb dat ooit eens gehad met plexiglas. Dat blok zat al anderhalf jaar in mijn PC en ging spontaan scheuren en lekken. Water uit je CPU blok over je moederbord je PCI-e slot in zien lopen is niet leuk.
Wat betreft de pomp is een Laing prima aan te raden.
De aansluitingen zijn gewoon standaard G1/4" Daar kan je alle gangbare waterkoeling koppelingen op aansluiten. Ik zou je aanraden om niet met koperen buizen te werken maar gewoon met normale slang, dat werkt 10x makkelijker.
Zie ook : http://www.ekwaterblocks..../EK-PSS-3831109835319.pdf
Persoonlijk zou ik eerder voor de acetal versie gaan dan voor de plexiglas versie. Plexiglas wil nog wel eens na verloop van tijd spontaan gaan scheuren, daar heeft acetal geen last van. Heb dat ooit eens gehad met plexiglas. Dat blok zat al anderhalf jaar in mijn PC en ging spontaan scheuren en lekken. Water uit je CPU blok over je moederbord je PCI-e slot in zien lopen is niet leuk.
Wat betreft de pomp is een Laing prima aan te raden.
[ Voor 45% gewijzigd door PilatuS op 24-05-2011 19:32 ]
Ok bedankt voor de info, en ik wil het met koperen pijpen gaan doen, slangen zijn zo 2010
Verwijderd
Ik heb mijn PC-tje eens onder de loep genomen en besloten een wc-set erin te zetten. ik heb een gigabyte ultra durable, socket AM2+ 955. en crossfire 2 x radeon HD4870 te koelen. Ik heb hierbij de volgende set gedacht
1 anschlusskit Verschraubung 13/10mm G1/4" kompakt gerade silver (10 koppelingen) 29,99 EUR
1 EK Water Blocks EK-Reservoir Combo DCP 4.0 / Phobya DC12-400 29,89 EUR
1 EK Water Blocks EK-Supreme HF Plexi universal (775/1156/1366/AM2/AM3/939/XEON) 56,89 EUR
2 EK Water Blocks EK-VGA Supreme HF - Plexi 43,89 EUR
1 MagiCool SLIM TRIPLE 420 MC Radiator 62,99 EUR
3 Nanoxia Hyperzero UV Red ReadyFluid 1000ml 6,49 EUR
3 Tubing PVC 13/10mm (3/8"ID) high flexible clear 1,99 EUR
1 Yate Loon D14SL-12+4LED transparent with blue LEDs and plug (1000rpm) 140mm 24,99 EUR
is dit afdoende om te koelen? en heb mis ik nog wat in de set? ik heb ook nog een zalman reserator 1 (uit 2000/2001 ofzo) staan met een cpu en gpu blok maar er is mij verteld dat het koelend vermogen veel te klein is voor deze pc. na zoeken kon ik ook geen passende andere merken vinden daarom gekozen voor een kompleet nieuw systeem.
1 anschlusskit Verschraubung 13/10mm G1/4" kompakt gerade silver (10 koppelingen) 29,99 EUR
1 EK Water Blocks EK-Supreme HF Plexi universal (775/1156/1366/AM2/AM3/939/XEON) 56,89 EUR
1 Yate Loon D14SL-12+4LED transparent with blue LEDs and plug (1000rpm) 140mm 24,99 EUR
is dit afdoende om te koelen? en heb mis ik nog wat in de set? ik heb ook nog een zalman reserator 1 (uit 2000/2001 ofzo) staan met een cpu en gpu blok maar er is mij verteld dat het koelend vermogen veel te klein is voor deze pc. na zoeken kon ik ook geen passende andere merken vinden daarom gekozen voor een kompleet nieuw systeem.
Ik zou je toch aanraden om een krachtigere pomp te nemen, aangezien je loop best uitgebreid is.Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:46:
Verwijderd
EK Water Blocks EK-Multioption RES X2 - 250 Advanced (Art.Nr.: 45238)SpArCz schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 14:37:
[...]
Ik zou je toch aanraden om een krachtigere pomp te nemen, aangezien je loop best uitgebreid is.
> 10 in stock > 10 in stock
42,89 €* 42,89 €*
MagiCool SLIM TRIPLE 420 MC Radiator (Art.Nr.: 35183)
> 5 in stock > 5 in stock
62,99 €* 62,99 €*
EK Water Blocks EK-VGA Supreme HF - Plexi (Art.Nr.: 11105)
2 in stock 2 in stock
43,89 €* 87,78 €*
EK Water Blocks EK-Supreme HF Plexi universal (775/1156/1366/AM2/AM3/939/XEON) (Art.Nr.: 10334)
> 10 in stock > 10 in stock
56,89 €* 56,89 €*
Anschlusskit Verschraubung 13/10mm G1/4" kompakt gerade silver (Art.Nr.: 62225)
> 250 in stock > 250 in stock
29,99 €* 29,99 €*
Tubing PVC 13/10mm (3/8"ID) high flexible clear (Art.Nr.: 59076)
> 500 in stock > 500 in stock
1,99 €* 5,97 €*
Yate Loon D14SL-12+4LED transparent with blue LEDs and plug (1000rpm) 140mm (Art.Nr.: 79050)
> 50 in stock > 50 in stock
24,99 €* 24,99 €*
Nanoxia Hyperzero UV Red ReadyFluid 1000ml (Art.Nr.: 30115)
> 100 in stock > 100 in stock
6,49 €* 19,47 €*
Koolance Video RAM Heatsinks (Art.Nr.: 19068)
> 25 in stock > 25 in stock
3,99 €* 7,98 €*
13/10mm (10x1,5mm) compression fitting outer thread 1/4 - gerändelt - silver nickelt (Art.Nr.: 62124)
> 1000 in stock > 1000 in stock
2,39 €* 4,78 €*
Laing DDC-Pumpe 12V Ultra (Art.Nr.: 49021)
> 5 in stock > 5 in stock
79,99 €* 79,99 €*
op deze manier is het dan beter? ik heb nu een andere pomp, een reservoir en heatsinks erbij gedaan? alles bij elkaar +/- € 450
op deze manier dan? ik heb nu een andere pomp, passieve koeling voor de video kaart, en nat
je vergeet deze:
http://www.aquatuning.de/...-DDC-V2---Acetal-top.html
dat is de pomptop, verhoogt de prestaties
http://www.aquatuning.de/...-DDC-V2---Acetal-top.html
dat is de pomptop, verhoogt de prestaties
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Ik heb even een vraagje:
Ik heb dus een Swiftech pomp gezien, en ik vraag me af of ik er een slang op kan doen die op de pomp en op deze fitting en of 'ie past:
Pomp: http://www.swiftech.com/mcp655.aspx
Fitting: http://www.ekwaterblocks.com/shop/fitting-1-2-id.html
Slang: http://www.ekwaterblocks....tube-clearflex-12-16.html
Ik heb dus een Swiftech pomp gezien, en ik vraag me af of ik er een slang op kan doen die op de pomp en op deze fitting en of 'ie past:
Pomp: http://www.swiftech.com/mcp655.aspx
Fitting: http://www.ekwaterblocks.com/shop/fitting-1-2-id.html
Slang: http://www.ekwaterblocks....tube-clearflex-12-16.html
Dat kan, maar vergeet niet om een aftermarket top mee te bestellen want anders kun je de fittingen niet aansluiten. Evt. zou je het ook zonder top/fittingen kunnen doen met de standaard aansluitingen (ook 1/2"). Dat ziet wel wat minder mooi uit en een andere top zorgt voor verbeterde prestaties (b.v. http://www.highflow.nl/po...-d5-x-top-g1-4-rev-2.html).WK100 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 19:31:
Ik heb even een vraagje:
Ik heb dus een Swiftech pomp gezien, en ik vraag me af of ik er een slang op kan doen die op de pomp en op deze fitting past: