[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 33 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 35.956 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
CJ schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:00:
[...]

Ik denk dat je die uitspraak moet nuanceren. 55nm is al een tijd rijp voor massaproductie... AMD gebruikt hetzelfde proces al sinds de herfst vorig jaar. Het probleem ligt dus waarschijnlijk bij NV. Ik hoor dit ook al over de G92b en GT200b. Het gaat niet zoals ze het hadden verwacht. Yields zijn maar iets beter.
Proces is hetzelfde, maar beide chips zijn anders, daar doelde ik op.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet toevallig iemand of die 260's minder lawaaierig zijn dan die 280's?

En/of heeft iemand al een (relatieve) stillere koelings manier gevonden?
Liquid Cooling heeft wel een vloeistof gekoelde oplossing maar is navenant net zo duur als zo'n kaart zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:29
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:00:
Weet toevallig iemand of die 260's minder lawaaierig zijn dan die 280's?

En/of heeft iemand al een (relatieve) stillere koelings manier gevonden?
Liquid Cooling heeft wel een vloeistof gekoelde oplossing maar is navenant net zo duur als zo'n kaart zelf.
Ik weet niet of de 260’s stiller zijn. Ik vermoed dat het niet zo veel zal schelen.

Wat betreft stillere koelers is het een questie van wachten tot er aftermarket koelers of speciale edities op de markt verschijnen met stillere koelers. Dit duurt meestal wel een maandje.
Eventueel is het ook nog een optie om de koeler er zelf opnieuw op te zetten. Meestal zijn die standaard koelers niet zo ontzettend netjes geplaatst. (veel koel prut e.d.) Er zijn her en der al plaatjes geweest van een gedemonteerde koeler en daar zat een enorme hoeveelheid koelprut op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Hacku schreef op zondag 06 juli 2008 @ 21:04:
Hou je vast, de prijzen gaan nog omlaag!

9800 GTX: $199 -> $165
GTX 260: $329 -> $222
GTX 280: $499 -> $392

De GTX280 staat nu op 400 euro, dat zal dus uiteindelijk ~320 euro worden. De GTX260 zal op ~190 euro komen, en de 9800GTX gaat onder de 140 euro.
Damn, wanneer gaat dit precies in?
Ik stond net op het punt een 48x0 te bestellen, maar vermoedelijk gaan die dan ook flink droppen?
Dit is een geweldige tijd om een graka aan te schaffen, maar toch ook niet, want voor je het weet kun je tig procent afschrijven op nieuwwaarde van je nieuwe speeltje van net een week oud 8)7

@Rappie: Jammer, ik had wel een 4870 van je willen overnemen :)

GTX260 is ook down: 263 Euro. Dik 100 Euro eraf in 1 week... en die gaat dus nog naar de 200 7(8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Cheetah op 07-07-2008 15:55 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah, ik heb de 4870 besteld. Maar ik weet niet of de GTX 260 190 euro waard is? Dan cancel ik de order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dit riekt toch wel heel erg naar een prijsoffensief with ''no prisoners''. Ze moeten ook wel, maar ik kan me echt niet aan de indruk onttrekken dat er nu héél weinig winst gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Jejking schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:58:
Dit riekt toch wel heel erg naar een prijsoffensief with ''no prisoners''. Ze moeten ook wel, maar ik kan me echt niet aan de indruk onttrekken dat er nu héél weinig winst gemaakt wordt.
Winst? De enige die hier nog winst maakt is de consument volgens mij... ;)
Dit lijkt een strijd om marktaandeel te gaan worden. nV ziet volksstammen richting de 48xx bewegen en wil die gewoon rapido terughalen. Minder marktaandeel = minder punch bij developpers, aandeelhouders, partners (een aantal nV exclusive partners zijn al non-exclusive geworden) etc. Vaak is klantenbehoud belangrijker dan fysieke winst als er gekozen moet worden. Bovendien moet nV de geproduceerde chips toch kwijt. Dan liever met geen winst (of zelfs verlies) veel verkopen dan met marge weinig verkopen en daarmee de concurrent het marktaandeel te geven.

Kijk ook maar eens naar de marktstrategie van Sony met de PS3: 3 miljard verlies sinds launch...
Ze moeten wel, anders zijn ze hun marketshare kwijt.

[ Voor 30% gewijzigd door Cheetah op 07-07-2008 16:20 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Cheetah schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:51:
[...]
Damn, wanneer gaat dit precies in?
Ik stond net op het punt een 48x0 te bestellen, maar vermoedelijk gaan die dan ook flink droppen?
Dit is een geweldige tijd om een graka aan te schaffen, maar toch ook niet, want voor je het weet kun je tig procent afschrijven op nieuwwaarde van je nieuwe speeltje van net een week oud 8)7

@Rappie: Jammer, ik had wel een 4870 van je willen overnemen :)

GTX260 is ook down: 263 Euro. Dik 100 Euro eraf in 1 week... en die gaat dus nog naar de 200 7(8)7
Ik heb meelij voor al die shops die een aantal 260 en 280 kaarten op de plank hebben liggen... dat wordt een leuke afschrijving... :|

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Eigenlijk moet de gtx260 goedkoper worden dan de hd4870 gezien die beter presteert maar gezien de hd4870 blijkbaar veel goedkoper is om te maken.....

auw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Jejking schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:58:
Best grappig om te zien... een videokaart wordt gelanceerd en nog geen week later worden de prijzen enorm gedropped. Moet je nagaan hoe gigantisch nVidia alle high end gamers zat uit te melken de afgelopen tijd en hoe ze dit eigenlijk van plan waren om het nog een hele tijd vol te houden... ware het niet dat AMD ineens terug sloeg.

Er is nog nooit een videokaartserie geweest die zo snel in prijs is gedaald als de GTX200 Serie. Highend gaming is ineens voor een hele grote groep mensen binnen bereik gekomen. :Y

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 19:07

Apoca

Array Technology Industry

Als ik eerlijk ben is het gewoon asociaal om je eigen klanten ( daarmee bedoel ik de fabrikanten en de groothandel ) zo voor het blok te zetten met dergelijke prijzen. Kijk zoiets kan wel eens een keer voorkomen, en dan komt ook wel iedereen er wel weer overheen na wat gebakkelij. Maar dergelijke praktijken lijken steeds meer aan de orde van de dag te worden bij nV. Ik kan me voorstellen dat mensen heel andere contractvoorwaarden zullen gaan eisen op de korte termijn. Ik wil niet zeggen dat AMD/ATi dan wel S3 hun zaken op orde hebben allemaal, maar daar zijn dergelijke wurgpraktijken niet aan de orde in ieder geval.

Mooi hoe mensen altijd roepen dat de marge in de computerwereld soms klein kan zijn, nou bij nV en Intel denken ze daar toch anders over volgens mij :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

CJ schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:29:
Best grappig om te zien... een videokaart wordt gelanceerd en nog geen week later worden de prijzen enorm gedropped. Moet je nagaan hoe gigantisch nVidia alle high end gamers zat uit te melken de afgelopen tijd en hoe ze dit eigenlijk van plan waren om het nog een hele tijd vol te houden... ware het niet dat AMD ineens terug sloeg.

Er is nog nooit een videokaartserie geweest die zo snel in prijs is gedaald als de GTX200 Serie. Highend gaming is ineens voor een hele grote groep mensen binnen bereik gekomen. :Y
Je kunt er natuurlijk ook ff een spin aan geven...
Ja, de prijsdalingen komen door AMD's goed presterende chip die voor een mooie prijs in de markt is gezet. Heeft het te maken met 'uitmelken'? I.m.o. niet. Ieder bedrijf probeert een gezonde marge te pakken. Als AMD topprestaties 'dumpt' voor een lage prijs (naar alle waarschijnlijkheid om marktaandeel terug te pakken) dan heeft nV geen keuze dan volgen om marktaandeel te behouden. Zelfs als ze met verlies zouden moeten kopen.
Voordelen voor de consument van concurrentie :)

Ik neem trouwens aan dat nV groothandels en winkels die nog spullen op de plank hebben compenseert voor de zo snel verlaagde prijzen. Anders heb je denk ik een rel.

[ Voor 6% gewijzigd door Cheetah op 07-07-2008 17:36 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Misschien dit stukje tekst eens lezen :)

It has been mentioned to us that NVIDIA is only concerned with how many GPUs NVIDIA sells in the quarter, and if a company or two goes out of business in the process, so be it.

http://enthusiast.hardocp...TUxOSwxLCxoZW50aGlzdWFzdA
Cheetah schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:34:
Ik neem trouwens aan dat nV groothandels en winkels die nog spullen op de plank hebben compenseert voor de zo snel verlaagde prijzen. Anders heb je denk ik een rel.
An interesting issue arising from this move is the extent to which NVIDIA is protecting its AIBs and the broader channel from these price cuts. Even if it just protects the AIBs it could be looking at an additional bill of $10 million or so and, obviously, if it extends that to the entire channel the figure will be considerably higher.

http://www.hardocp.com/ne...UsLCxoZW50aHVzaWFzdCwsLDE

Ik wil dat nog wel eens zien dan hoever dat ze willen gaan, als ik lees op welke manier zaken gedaan kan worden met nV denk ik dat veel mensen nog wel eens van een koude kermis thuis komen. Je zou nV kaartjes op de markt brengen, krijg je een mailtje dat je ff je prijs mag verlagen of anders geen chips meer krijgt. Vraag Asus maar, die hebben in het verleden ook problemen gehad met nV omdat ze niet wilde luisteren...

[ Voor 70% gewijzigd door Apoca op 07-07-2008 18:01 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03:45
Cheetah schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:34:
[...]
Don't count on it dude.... Prijsprotectie op hardware is zo goed als 'non-existent', zeker in dit geval.... (NV is idd niet het meest klantvriendelijke bedrijf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik via Ntune de 8800GTX ventilator op 99% zou zetten (overclocken) kan ik dan enige schade aanbrengen, of is de kaart er op gebouwd om op 99% te kunnen draaien?

Enige nadeel is dat je hem wel hoort blazen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Tegen de tijd dat die ventilator versleten is heb jij toch al een andere kaart in je systeem zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:P ok dus het is veilig hem op 99% te zetten? (alleen tijdens tests en game sessies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:56

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 01:36:
:P ok dus het is veilig hem op 99% te zetten? (alleen tijdens tests en game sessies)
Tuurlijk dat is hetzelfde als je een gewone casefan op 100% hebt ;) Alleen deze draaid wat sneller.
Het is niet zo dat je computer nu wegvliegt hoor, ook al lijkt het zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 01:08
RappieRappie schreef op maandag 07 juli 2008 @ 08:29:
CoD4 en Grid "zouden" juist mega snel moeten zijn op CF.

Ik heb diverse drivers, instellingen en andere dingen geprobeerd, maar ik vind de IQ van nV beter met AA, en GTX280 SLi is gewoon veel sneller dan HD4870CF. :)
Haha net of je er wat van merkt behalve je FPS counter die boven de 100 loopt. Meeste LCD schermen zijn 60 / 75Hz en alles daarboven is onzin. Ik snap niet dat je 2x4870 niet goed genoeg vond. Volgens mij is het meer het gevoel en niet zozeer de beleving. Of je wilt gewoon kunnen zeggen dat je het beste hebt natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Weet niet hoe het zit met de huidig games, maar in het verleden maakt 100+ FPS wel degelijk verschil in sommige online game's. ;)

Het is dus zeker niet alleen gevoel of patser factor. :)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

keldererik schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 02:53:
[...]

Haha net of je er wat van merkt behalve je FPS counter die boven de 100 loopt. Meeste LCD schermen zijn 60 / 75Hz en alles daarboven is onzin. Ik snap niet dat je 2x4870 niet goed genoeg vond. Volgens mij is het meer het gevoel en niet zozeer de beleving. Of je wilt gewoon kunnen zeggen dat je het beste hebt natuurlijk ;)
GTX280 SLi is gewoon een klap sneller... (Ook logisch als je naar de prijs kijkt) Maar als je dat 1x gewend bent ben je de pineut. Dan wil je niet meer minder...

Dit had ik ook van tevoren kunnen bedenken. Maar goed. De volgende keer wacht ik wel wat langer bij launches... :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat die prijzen zo zakken vindt ik wel leuk, nu zal ik wel ergens erg goedkoop een tweede 8800 GTS 512 kunnen vinden. Ik speel toch op een resolutie van 1680 * 1050 dus die snellere kaarten maken weinig verschil voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Laatst online: 17-06 16:43
Is het normaal dat je FPS schommelt wanneer je je beeld in een game op 1 punt laat staan?
De FPS schommelt tussen de 20 en 50 met soms een drop naar 8 FPS. Het beeld hapert ook soms in games. Het gaat hier om een GTX280. Mijn systeem is overgeklockt maar mijn graka niet..
Kan het hiermee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 21:38
Meer info aub?...
~Wat voor games hebben we het hier over...
~Stil staan als in menu, stil staan in single player, stil staan in multiplayer.

Als het multiplayer of war is, zou het me niet eens zo verbazen als er overal explosies zijn etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:28
Royer schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 21:24:
Is het normaal dat je FPS schommelt wanneer je je beeld in een game op 1 punt laat staan?
De FPS schommelt tussen de 20 en 50 met soms een drop naar 8 FPS. Het beeld hapert ook soms in games. Het gaat hier om een GTX280. Mijn systeem is overgeklockt maar mijn graka niet..
Kan het hiermee te maken hebben?
Zolang je niets over de game vertelt weten wij even weinig als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
Het schommelen van de FPS is vooral in Fligtsimulator X. Ik laat het beeld stilstaan en dan schommelt de FPS steeds.
Tijdens vliegen hapert het beeld ook regelmatig. Het hele beeld blijft dan een fractie van een seconde hangen. Dit gebeurt nog meer in Call of duty 4.
Mijn FPS zit dan rond de 90 maar toch dat haperen.

Probleem doet zich voor zowel met XP als Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mightybunny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
Denk eerder een driver probleem :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
Mightybunny schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:14:
Denk eerder een driver probleem :-)
Maakt het nog wat uit dat de IRQ van de graka wordt gedeeld met 4 andere apparaten?
Was net wat aan het testen en nu hapert en stoort het geluid ook.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
Royer schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 22:24:
[...]

Maakt het nog wat uit dat de IRQ van de graka wordt gedeeld met 4 andere apparaten?
Was net wat aan het testen en nu hapert en stoort het geluid ook.....
Umh ja... dat is niet echt handig. Hoe krijg je dat überhaupt voor elkaar?
Laat je bios ff je irq's resetten. Dat is vast wel te vinden in het boekje van je mobo. Succes.
Overigens als je er niet verder meekomt, dan moet je ff zelf een topic openen. Dit topic is niet bedoelt voor kleine probleempjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

Gurneyhck schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:44:
[...]

Umh ja... dat is niet echt handig. Hoe krijg je dat überhaupt voor elkaar?
Da's normaal vandaag de dag hoor. IRQ Sharing is doodnormaal zelfs. Ik heb hier onder Vista nog vier andere devices op IRQ16 hangen naast m'n GTX 280 zelf. Werkt probleemloos, zoals bij de meesten.

Maar goed, back on-topic. Ik heb zelf een XFX GTX 280, gisteren eens geprobeerd op XFX's XXX clocks te draaien (de clocks van hun eigen stock overclocked editie). Geen enkel probleem en Crysis draaide weer nèt een beetje beter :)

[ Voor 22% gewijzigd door Wildfire op 09-07-2008 00:13 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
Wildfire schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 00:11:
[...]

Da's normaal vandaag de dag hoor. IRQ Sharing is doodnormaal zelfs. Ik heb hier onder Vista nog vier andere devices op IRQ16 hangen naast m'n GTX 280 zelf. Werkt probleemloos, zoals bij de meesten.

Maar goed, back on-topic. Ik heb zelf een XFX GTX 280, gisteren eens geprobeerd op XFX's XXX clocks te draaien (de clocks van hun eigen stock overclocked editie). Geen enkel probleem en Crysis draaide weer nèt een beetje beter :)
Wat voor temps doet jou kaart stressed? Hier lopen temps soms op tot boven 100 graden. En dan heb ik zelfs 2 extra fans die continu op mijn kaart blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29

justifire

Shut up and squat !!

RappieRappie schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 10:55:
[...]
GTX280 SLi is gewoon een klap sneller... (Ook logisch als je naar de prijs kijkt) Maar als je dat 1x gewend bent ben je de pineut. Dan wil je niet meer minder...

Dit had ik ook van tevoren kunnen bedenken. Maar goed. De volgende keer wacht ik wel wat langer bij launches... :)
Ben zelf toch stieken wel benieuwd naar 2x een 4870X2 2GB in crossfire O+

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Of dat goed werkt is heel erg driverafhankelijk. Ik denk dat 2 GPU's beter werken en schalen dan 4.

Ook vraag ik me af hoe warm die X2's wel niet worden... De HD4870's die ik had werden respectievelijk 95 en 100 graden. En de hele PCB's waren gloeiend heet! :o Zelfs met een extra fan erop gericht.

GT200's blijven koel in vergelijking met HD48x0's.En daar komt bij dat 2 GTX280's in SLi snel zat zijn voor alle huidige games @ 1920x1200 met AA en AF...

Dus 2 X2's is overkill.

En je hebt al 3 GTX280's... :o

[ Voor 75% gewijzigd door Format-C op 09-07-2008 09:02 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
justifire schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 08:47:
[...]

Ben zelf toch stieken wel benieuwd naar 2x een 4870X2 2GB in crossfire O+
Dat presteert waarschijnlijk ongeveer hetzelfde als 1x 4870X2 2GB ;)

3-Way CrossFire voegt soms nog wel iets toe, maar een 4e GPU heeft zo goed als geen toegevoegde waarde.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

Royer schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 04:49:

[...]

Wat voor temps doet jou kaart stressed? Hier lopen temps soms op tot boven 100 graden. En dan heb ik zelfs 2 extra fans die continu op mijn kaart blazen.
Toevallig eergisteren getest met Crysis, met de kaart overgeklokt naar 670MHz core, 1458MHz shaders en 2500MHz geheugen. Maximale temperatuur met fan op 80% was 88C.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
Wildfire schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 09:33:
[...]

Toevallig eergisteren getest met Crysis, met de kaart overgeklokt naar 670MHz core, 1458MHz shaders en 2500MHz geheugen. Maximale temperatuur met fan op 80% was 88C.
Heb je toevallig Racedriver grid ook? Die game met 8XQSAA laat mijn XFX GTX280 bijna roken.
En wat betreft FPS geen probleem... Dat wordt pas minder bij 16XQSAA. (Dan nog 30 FPS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Heb je een EVGA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
Nope, XFX....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Mmm, ik heb er al 4 van XFX gehad, en ze werden allemaal niet warmer dan 85 graden. En dat in SLi. (Ik heb 3x 12cm intake fans en 2x 12cm outtake, + 3x 8cm outtake en Airco in de computerkamer voor in de zomer :7 )

Heb je wel goeie airflow in je kast? En geen HELE warme computerkamer?

[ Voor 25% gewijzigd door Format-C op 09-07-2008 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Nu ben ik zelf al jaren nvidia gebruiker, echter begon ik met de nieuwe AMD/Ati kaarten toch wel te twijfelen.
Ik ging er eigenlijk wel vanuit dat vanwege de verbeterde architectuur de HD4xxx serie kaarten, kouder zouden zijn dan de huidige nvidia kaarten, maar dit is dus niet het geval.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
DJ_The_SP schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:50:
Nu ben ik zelf al jaren nvidia gebruiker, echter begon ik met de nieuwe AMD/Ati kaarten toch wel te twijfelen.
Ik ging er eigenlijk wel vanuit dat vanwege de verbeterde architectuur de HD4xxx serie kaarten, kouder zouden zijn dan de huidige nvidia kaarten, maar dit is dus niet het geval.
Dat de HD4xxx kaarten warmer zijn komt door Powerplay wat niet goed werkt en de lage cooler temperaturen. Deze zijn expres laag gezet omdat AMD de voorrang heeft gegeven aan low-noise oplossingen. Zet je de cooler bv op 35% (wat voor mij nog prima acceptabel is wat betreft geluid) dan wordt-ie niet warmer dan 62C op full load en zit-ie rond 48C idle.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

in t ATi nieuws topic heeft CJ een workaround om de niet werkende powerplay ahv fanspeed% in t profiel te wijzigen, wat de idle temps drastisch verlagen, en mogelijkheden geven om onder load de fanspeed procentueel harder te laten draaien waardoor die temps ook niet meer bereikt kunnen worden...

duh.. check CJ hierboven... :z

[ Voor 5% gewijzigd door SAiN ONeZ op 09-07-2008 17:25 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
RappieRappie schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:18:
Mmm, ik heb er al 4 van XFX gehad, en ze werden allemaal niet warmer dan 85 graden. En dat in SLi. (Ik heb 3x 12cm intake fans en 2x 12cm outtake, + 3x 8cm outtake en Airco in de computerkamer voor in de zomer :7 )

Airflow is ok, kamertemp is niet overderven warm maar jij hebt ze draaien in SLI. Misschien dat ze dan koeler blijven doordat ze minder zwaar belast worden. Dat warm lopen gebeurt alleen onder volle belasting. Helaas heb ik net een nieuw mobo gekocht die weer geen SLI ondersteund. Wel crossfire, geen SLI :(

Airco op de computerkamer ? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
SLi maakt de boel net warmer... Zeker gezien jij ze stock draait. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Pricedrops beginnen nu ook steeds sneller door te komen in winkels, heb van drie grote webshops gehoord dat dit is omdat de kaarten niet zo goed verkopen als gehoopt was. Better cut your losses then eat them whole. Ben benieuwd hoe diep het gaan kan met die prijzen ...

Stelling: een GTX260 zal al onder de 200 euro zitten voor eind Augustus :) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Laatst online: 30-07 21:04
Laat maar 8)7 :X
Had niet de nieuwste versie van rivatuner gecheckt. :O

[ Voor 85% gewijzigd door EdwardvGelder op 10-07-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Cassius schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:54:
Stelling: een GTX260 zal al onder de 200 euro zitten voor eind Augustus :) .
Als dat zo is, dan worden de kaarten zeker interessant.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

DJ_The_SP schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 15:57:
[...]

Als dat zo is, dan worden de kaarten zeker interessant.
Denk dat dat dus wel meevalt omdat de 4870 dan zeker ook onder de 200 zit :X .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Cassius schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:19:
[...]

Denk dat dat dus wel meevalt omdat de 4870 dan zeker ook onder de 200 zit :X .
+ sneller is, zuiniger is, meer features heeft (DX10.1, tesselation, geluidschip voor HDMI) en support voor beide grote Physics engines biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-09 15:37
RappieRappie schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:18:

Waarom heb je er al 4 gehad dan Rap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Zie DM. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Laatst online: 30-07 21:04
dm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort vraagje, heb momenteel een Point Of View 8800 GTS 512 en ben van plan om tweedehands een tweede 8800 GTS 512 te kopen voor SLI. Tweedehands een Point Of View vinden blijkt moeilijk, maar normaal maakt het merk niet uit, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Nee, zolang de core maar een G92 GTS is.

http://www.slizone.com/page/slizone_faq#c3

[ Voor 36% gewijzigd door Format-C op 10-07-2008 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Het zit nVidia niet mee. Na de keldering op de beurs, de onverwacht grote tegenstand van de HD4800 serie en de uitvalproblemen met bepaalde GPUs... hebben ze nu een rechtzaak aan hun kont hangen van RAMBUS. Rambus claimt dat NV inbreuk heeft gemaakt op zo'n 17 patenten in verscheidene GPU memory controllers.
Rambus is at it again, sues NVIDIA for patent infringement

Posted on Friday, July 11 2008 @ 01:48:29 CEST by Thomas De Maesschalck

Rambus has filed another patent infringement lawsuit, this time the victim is NVIDIA.

Rambus Inc. (NASDAQ: RMBS), one of the world's premier technology licensing companies specializing in high-speed memory architectures, today announced it has filed suit in the United States District Court for the Northern District of California against NVIDIA Corporation for patent infringement.

The lawsuit alleges that a number of NVIDIA products with memory controllers for SDR, DDR, DDR2, DDR3, GDDR, and GDDR3 SDRAM infringe 17 Rambus patents. The accused products in the complaint include chipsets, graphics processors, media communication processors, multimedia applications processors and other products from at least six NVIDIA product lines. Rambus is seeking injunctive relief barring the infringement, contributory infringement, and inducement to infringe the Rambus patents, as well as monetary damages.

“For more than six years, we have diligently attempted to negotiate a licensing agreement with NVIDIA, but our good faith efforts have been to no avail,” said Tom Lavelle, senior vice president and general counsel at Rambus. “Graphics and multimedia products require leading-edge memory performance, and as NVIDIA advances its product portfolio, it infringes more and more of our patents. We are left with no other recourse than litigation to protect and seek fair compensation for the use of our patented inventions. Nevertheless, we hope to continue discussions with NVIDIA to reach a negotiated settlement.”
http://www.dvhardware.net/article28497.html

Ouch. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Zoiets gebeurt dagelijks, via patenten wil bedrijf x geld van bedrijf y. Zowat elk bedrijf heeft hiermee te maken (vb nieuws: AMD aangeklaagd wegens patentschending).

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ja, maar in dit geval gaat het niet om zo maar een patentschending... Het gaat om iets dat vrij overkoepelend is... al vanaf de SDR generatie... de allereerste GeForce tot aan de meest recente GeForce.... Ouch... Dat is geen kattepis... En AMD lijkt buiten schot te blijven omdat Rambus en AMD een deal hebben gesloten een tijd terug.

Bij NV is het de laatste een beetje het gezegde van... When it rains... it pours....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
En AMD lijkt buiten schot te blijven omdat Rambus en AMD een deal hebben gesloten een tijd terug.
Sinds Rambus de deal met Intel kwijt is (P4), hoor je maar weinig meer van dit bedrijf. Het enige wat ik weet is dat ze al tig bedrijven aangeklaagd hebben (oa Intel en andere geheugenfabrikanten), dat is nu hun manier om geld te winnen. Sommige bedrijven maken een deal en betalen netjes een berg geld (AMD), en anderen doen niks en worden aangeklaagd.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand de nieuwskop op tweakers gisteren nog gezien over de foutieve g84 en g86 gpu's

hier nog een stukje erover: http://www.theinquirer.ne.../07/09/nvidia-g84-g86-bad

toch moet ik zeggen dat ik lichtelijk bezorgd ben aangezien mijn nieuwe laptop een g8400m gs gpu heeft (hp dv6730ed)

ik bedoel,dit is toch een enorme fuckup als dit waar is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 19:47:
iemand de nieuwkop op tweakers gisteren nog gezien over de foutieve g84 en g86 gpu's

hier nog een stukje erover: http://www.theinquirer.ne.../07/09/nvidia-g84-g86-bad

toch moet ik zeggen dat ik lichtelijk bezorgd ben aangezien mijn nieuwe laptop een g8400m gs gpu heeft (hp dv6730ed)

7900GT's gingen ook per pallet tegelijk dood, maar toch tref je nog regelmatig levende exemplaren in het wild aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:03
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 19:47:
iemand de nieuwkop op tweakers gisteren nog gezien over de foutieve g84 en g86 gpu's

Zelfde hier, ik heb een XPS M1530 besteld en begin me nu toch ook af te vragen hoe dat nou zit met die 8600M GT. We zien wel.. Het is in ieder geval één groot probleem en ze lossen het maar op als ik ermee te maken krijg ;) Dát is niet mijn pakkie an.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:45
leonpwner1 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 19:49:
[...]

7900GT's gingen ook per pallet tegelijk dood, maar toch tref je nog regelmatig levende exemplaren in het wild aan ;)
Sommigen gaan wat langer door idd, ik heb d'r hier twee die kort na elkaar aan 't sterven zijn :'(, dus 't is geen garantie gok ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Leftblank op 11-07-2008 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ach: kijk hoe lang die 8600GT kaarten en vriendjes al te koop zijn, als het echt zo'n enorm probleem was dan hadden wel meer mensen het ondertussen gemerkt denk ik. Ik denk dat het niet zo'n overdreven gedoe is als met die TLB bug in de K10 processors van AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu zou nvidia wel een nieuwe driver naar de fabrikanten hebben gestuurd die iets zou doen,waarschijnlijk een fan eerder laten draaien of de gpu iets minder hard laten draaien.
die nieuwe driver ben ik nog niet tegen gekomen bij hp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RappieRappie schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 20:59:
Nee, zolang de core maar een G92 GTS is.
thx, maar heb net effe gemeten en blijkbaar zitten de sata aansluitingen in de weg voor een 2de dual slot GPU op m'n P5n-e SLI :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

leonpwner1 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 19:57:
Ach: kijk hoe lang die 8600GT kaarten en vriendjes al te koop zijn, als het echt zo'n enorm probleem was dan hadden wel meer mensen het ondertussen gemerkt denk ik. Ik denk dat het niet zo'n overdreven gedoe is als met die TLB bug in de K10 processors van AMD.
Hoeveel consumenten hebben daadwerkelijk last gehad van de (schromelijk overdreven) TLB-bug? En hoeveel consumenten hebben last van stervende GPU's? Beetje appels met peren vergelijken ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Edmin schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 17:26:
[...]
En hoeveel consumenten hebben last van stervende GPU's? Beetje appels met peren vergelijken ben ik bang.
Geen idee, maar ik heb hier over op de rest van GoT nog niemand er over horen klagen. Net als dat er vrijwel niemand is die daadwerkelijk last van die TLB bug heeft gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Heeft iemand problemen ondervonden met de GTX260? Ik hoorde namelijk nogal wat verhalen van piepende condensators omdat ze hiervoor goedkope hebben gebruikt.

Twijfel namelijk nog steeds of ik een HD4870 of GTX260 zal kopen. Maar omdat het nu nog maar 30 euro scheelt en omdat ik betere ervaring heb met de drivers van nVidia zou ik liever weer met nVidia in zee gaan, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als 8800GTS 512MB eigenaar kan ik op dit moment de aanschaf van een GTX260 op geen enkele wijze rijmen. Op zo ongeveer elke website die ik tot nu toe heb gezien komt de 4870 als sneller, stiller en zuiniger uit de bus. 30 euro meer uitgeven vanwege een onderbuikgevoel lijkt me dus echt waanzin?

edit: voor de volledigheid, ik had in het verleden ook 2x X1900CF en wat drivers en stabiliteit betreft zie ik weinig verschil (of het moeten de frequentere updates van Ati zijn).

[ Voor 23% gewijzigd door Edmin op 12-07-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
[XF]nVIDIA ForceWare 177.66
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=267210

Sommige zijn er best tevreden over, andere niet.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

GTX280 sinds vandaag onder de 360,- Euro
Ik voel 'm wel voor de early adopters :/

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

LOL.

Dan moeten die in het vervolg maar geduld hebben... Mooi lesje dit... :o Duur geintje... 200 euro per kaart verliezen in 3 weken... Daar zullen een hoop mensen nVidia erg dankbaar voor zijn. Of moet ik zeggen ATi? :+

Ik ben blij dat ik ze voor 390 p.s. heb. :7

[ Voor 38% gewijzigd door Format-C op 14-07-2008 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
RappieRappie schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:01:
LOL.

Dan moeten die in het vervolg maar geduld hebben... Mooi lesje dit... :o Duur geintje... 200 euro per kaart verliezen in 3 weken... Daar zullen een hoop mensen nVidia erg dankbaar voor zijn. Of moet ik zeggen ATi? :+

Je zou ze gekocht hebben voor tri sli :P

600 euro teveel betaald in 2 weken!

Nu kan jij wel een goedkope erbij zetten Rapp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Heeft die overstap naar ATi voor een paar daagjes je toch nog wat opgeleverd onder aan de streep :P

[ Voor 47% gewijzigd door Apoca op 14-07-2008 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

wimpie007 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:05:
Nu kan jij wel een goedkope erbij zetten Rapp :P
Ik hoef geen Tri. Overkill.

2 is al snel zat voor mij...
Apoca schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:06:
[...]

Heeft die overstap naar ATi voor een paar daagjes je toch nog wat opgeleverd onder aan de streep :P
Inderdaad... _O- En ik heb nog even leuk kunnen spelen ook... EN als klap op de vuurpijl nog 3 andere mensen blij gemaakt met ATi kaarten en een X48 mobo voor een vriendenprijsje. :7

[ Voor 116% gewijzigd door Format-C op 14-07-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

RappieRappie schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:06:
Inderdaad... _O- En ik heb nog even leuk kunnen spelen ook... EN als klap op de vuurpijl nog 3 andere mensen blij gemaakt met ATi kaarten en een X48 mobo voor een vriendenprijsje. :7
Haha altijd lachten met jou :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

RappieRappie schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:06:
Doe me anders in het vervolg even een mailtje voordat je de boel in V&A zet? :*)
Ik heb (bijna) gegarandeerd interesse :Y)

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:28

edward2

Schieten op de beesten

LOL.

Toch wel grappig dat er meer mensen zoals ik bestaan :D

Ik ga ook nog een keer upgraden, het wordt Quad CF met twee HD4870X2's of GTX280 SLI. Even wachten hoe goed QCF schaalt.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29

justifire

Shut up and squat !!

LOL.

Ain't life sweet ? :>

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
TG Daily heeft een goede verklaring waarom de prijzen nog verder aan het zakken zijn ($449/€359 voor de GTX280 en $299/€239 voor de GTX260). Het ziet er namelijk naar uit dat NV niet eens 3000 GTX260/280 kaarten per maand kan verkopen... en de kaarten zijn nog niet eens officieel een maand uit! De partners van NV zijn hier op z'n zachts gezegd niet blij mee. De HD4800 serie maakt dus blijkbaar meer brokken dan verwacht.
For example, we heard that some vendors consider the launch of the GTX 260/280 series as “the worst product launch in the history of Nvidia” and Nvidia may be selling “less than 3000 GTX 260/280 cards per month” in the North American etail market. This scenario not only creates a huge problem for Nvidia, but also for retailers that are now trying to find solutions how to move their stock.
Het is zelfs zo erg dat bepaalde ketens gestopt zijn met het proberen te verkopen van de GTX280/260 en zich richten op iets anders... namelijk het reclame maken voor 2x een 8800GT in SLI voor $299, wat sneller is dan een GTX260 voor minder geld. Of zoals Newegg.com het al doet:
“Whatever your favorite game, an Nvidia GeForce 8800GT in SLI mode (that's 2) provides the best bang-for-the-buck performance for less than $299,”
Meer hier: http://www.tgdaily.com/html_tmp/content-view-38373-113.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
CJ schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 04:48:
TG Daily heeft een goede verklaring waarom de prijzen nog verder aan het zakken zijn ($449/€359 voor de GTX280 en $299/€239 voor de GTX260). Het ziet er namelijk naar uit dat NV niet eens 3000 GTX260/280 kaarten per maand kan verkopen... en de kaarten zijn nog niet eens officieel een maand uit! De partners van NV zijn hier op z'n zachts gezegd niet blij mee. De HD4800 serie maakt dus blijkbaar meer brokken dan verwacht.

[...]

Het is zelfs zo erg dat bepaalde ketens gestopt zijn met het proberen te verkopen van de GTX280/260 en zich richten op iets anders... namelijk het reclame maken voor 2x een 8800GT in SLI voor $299, wat sneller is dan een GTX260 voor minder geld. Of zoals Newegg.com het al doet:

[...]

Meer hier: http://www.tgdaily.com/html_tmp/content-view-38373-113.html
Wat ze hier wel vergeten is dat veel mensen geen SLI bord(nvidia) hebben en dus soms in een opwelling 2 kaarten kopen zonder dat ze er 2 kwijt kunnen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
LOL.

Dat hebben de mensen toch aan hun zelf te danken hoor. Er waren genoeg aanwijzingen dat in korte tijd de prijzen zouden dalen. En zo'n hoop mensen zullen het ook weer niet zijn.

Btw, welk X48 bord had je eigenlijk?

[ Voor 3% gewijzigd door Demon_Eyez op 15-07-2008 09:36 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Demon_Eyez schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:35:

Btw, welk X48 bord had je eigenlijk?
GigaByte X48T DQ6.

Edit:

NVIDIA Preparing GT300 Graphics Processor?

(KLIK 2)
It is said that NVIDIA possible cancel G200b and to release new G3x0. It will integrate 384SP and it will use 45nm technology. Its power consumption will cut a lot than G200. Its clocks will be improved to 850/2000MHz. It will match 1GB 256bit GDDR5 memory and the clock will be more than 4000MHz. It will defeat 4870X2.
Edit:

Geforce GTX 280 GT200b spotted in store?
suspicious new model of the flagship GeForce GTX 280 made by Leadtek going by the name ‘GeForce GTX 280 Extreme’ is put on pre-order on the popular British computer component online store Overclockers UK (OCUK). It can be found here. There are some hints that point toward this being based on a 55nm core:

* Extremely high parameters such as 738 MHz core, 1666 MHz shader domain and 2520 MHz memory albeit GDDR3, traditionally Leadtek doesn’t offer such high manufacturer overclock for even its premium variants.

* Such insanely high parameters cannot be reached by a manufacturer on reference cooling, for example, even the EVGA e-GeForce GTX 280 HC (liquid-cooled) comes with 670 MHz core, 1458MHz shader domain and 2430 MHz memory.
Geruchten zat... :)

[ Voor 99% gewijzigd door Format-C op 15-07-2008 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ik wil dat nog wel eens zien bij nV of ze echt zo snel die 55nm op de markt kunnen krijgen qua volume. Als ze der nog even voor nodig hebben en dan alleen als een soort Ultra kaart te krijgen is tegen een prijs waar je niks mee kunt tja. Dan is het een product wat ze net zo goed niet op de markt kunnen brengen.

Gewoon rustig doorwerken op de achtergrond, geen deadlines missen en misschien nog eens goed naar de drivers kijken of dat allemaal lekker in elkaar zit en dan mooi op naar de 10 serie.

Op van die rush producten zit niemand te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Vind ik ook...

En aan veel snellere kaarten dan die we nu hebben, hebben we momenteel toch niks. Er komen tenslotte maar weinig games uit... 8)7 En de games die er zijn zijn makkelijk te draaien op ELKE resolutie met de huidige GPU's. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Format-C op 15-07-2008 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ik wil trouwens wel eens zien wat nV heeft voor de <100 euro markt te bewerken. Als de low-end chips van ATi met de HD48xx serie daar gaan huishouden tegen prijs/kwaliteits verhouding wat we nu ook in de middle-high end zien dan kan dat nog wel eens een domper worden.

En dan wil ik nog maar niet denken aan de on-board oplossingen die we gaan zien. Ohh man, of ze komen straks met de bunny uit de hoge hoed of ze gaan deze ronde toch echt hier en daar een paar losse euro's verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik denk dat laatste.

Op zich alleen maar goed... Laat ze maar een mooie superchip ontwikkelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Apoca schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 19:14:
Ik wil trouwens wel eens zien wat nV heeft voor de <100 euro markt te bewerken. Als de low-end chips van ATi met de HD48xx serie daar gaan huishouden tegen prijs/kwaliteits verhouding wat we nu ook in de middle-high end zien dan kan dat nog wel eens een domper worden.

En dan wil ik nog maar niet denken aan de on-board oplossingen die we gaan zien. Ohh man, of ze komen straks met de bunny uit de hoge hoed of ze gaan deze ronde toch echt hier en daar een paar losse euro's verliezen.
De 8800GT en 9600GT zijn hele goede kaarten voor rond de 100 euro. Een kaart met 55nm G92 chip zou ook prima verkoopbaar moeten zijn voor rond de 100 euro, want een afgeslankte RV770 met minder stream processors verslaat echt niet zomaar de 8800GT. Tegen september hebben we de cijfers en specs van de midrange en budget HD4000 kaarten en dan kunnen we er meer over zeggen :P

Vooralsnog heb je met de HD3870 en de 8800GT een hele mooie kaart voor het geld.

Edit: Ik vond dat bericht over 3000 verkochte GeForce GTX 260/280 kaarten in de VS over de afgelopen maand wel erg schokkend. Zo kun je bij lange na de ontwikkelingskosten van die GT200 er niet uit krijgen. Het is te hopen voor NV dat die physX support een goede FPs winst gaat geven, want op rauwe performance leggen alle G92 kaarten het af tegen de RV770 en is de GTX 280 nog veel te duur. De GTX260 is ook niet interessant als ie fundamenteel duurder blijft dan een HD4870.

[ Voor 18% gewijzigd door frankknopers op 15-07-2008 19:24 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Voor mensen die SLi willen is de GTX260 wel interessant imho, maar dat zijn er natuurlijk ook niet genoeg om echt vrolijk van te worden voor nV...

:)

Misschien is dit wel een keer goed... Het laatste jaar hebben ze mensen genoeg uitgemolken met hun die-shrinks, en kleine, niet bijster veel extra performance opleverende speed bumps, en dit telkens verpakt in een andere doos met een ietwat andere naam.

Ze moeten aan de bak! :Y

Dat ze verlies draaien zal mij een biet wezen. Ze hebben nog wel wat centjes liggen van de afgelopen 2 succesvolle ownage jaren van de G80 en G92. Laat ze die centjes maar investeren in iets wat een keer zo snel is als de GTX280... :Y)

Als consument hoeven we echt niet wakker te liggen van het feit dat nV maar 3000 kaarten per maand verkoopt. Sterker nog; je mag er blij om zijn! Daardoor kun je nu of straks voor een habbekrats een GTX260 of 280 op de kop tikken. :D

En dat hebben we allemaal te danken aan ATi! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Format-C op 15-07-2008 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

frankknopers schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 19:21:
Ik vond dat bericht over 3000 verkochte GeForce GTX 260/280 kaarten in de VS over de afgelopen maand wel erg schokkend. Zo kun je bij lange na de ontwikkelingskosten van die GT200 er niet uit krijgen. Het is te hopen voor NV dat die physX support een goede FPs winst gaat geven, want op rauwe performance leggen alle G92 kaarten het af tegen de RV770 en is de GTX 280 nog veel te duur. De GTX260 is ook niet interessant als ie fundamenteel duurder blijft dan een HD4870.
Als dit zo blijft doorgaan, wat ik niet echt hoop B) ( al zou het wel goed zijn ergens, misschien doen ze dan eens wat meer hun best :Y) ). Gaat de GT2xx serie gewoon een misser worden, wat hij volgens de meeste fabrikanten gewoon al is. Nou dan heb je de zaak al goed verziekt als die dat zeggen.

Het zou niet zo heel gek zijn om gewoon flink gas te geven om er een fatsoenlijke G92b 55nm 9800GTX+ uit te persen die de HD4850 moet gaan bestrijden in het 100 tot 145 euro vlak. De GTX260 gewoon EOL te laten gaan en nog eens goed naar de GTX280 te kijken qua prijs en specs of daar nog een paar Mhz bij kan voor een schappelijke prijs boven de HD4870.

Wat kan ik toch soms lekker kort door de bocht zijn zie ik als ik mijn eigen post terug lees :P
Kaartje EOL of het niks is... :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Apoca op 15-07-2008 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Je weet niet wat ze nog (achter de hand) hebben natuurlijk... En waarmee ze nog meer bezig zijn. Misschien toveren ze nog wel iets uit de hoge hoed.

Maar ze hebben in ieder geval een vlakke hand van ATi in hun gezicht gehad deze keer. Pets!!!! :P

Hopelijk leren ze ervan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Als de R700 echt lekker loopt en ze de prijs goed rond de marge kunnen krijgen zodat de consument echt een keuze heeft tussen een GTX280 en een R700 op prijs niveau. Dan zie ik nog wel eens een nieuwe GX2 uit het nV kamp komen.

Laten we het niet hopen, aangezien het gewoon een verspilling aan resource is omdat de prijs gewoon uber is voor een dergelijk product. Maar gezien de laatste ontwikkelingen en op 1 of andere manier de rare drang om toch te kunnen zeggen dat je de snelste kaart hebt gemaakt gaat dat ding er komen dan.

[ Voor 11% gewijzigd door Apoca op 15-07-2008 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Zo kun je bij lange na de ontwikkelingskosten van die GT200 er niet uit krijgen.
Inderdaad, en sommige mensen durven nog roepen dat nVidia haar klanten "uitmelkt" door 500+ euro voor die kaart te vragen.
Het laatste jaar hebben ze mensen genoeg uitgemolken met hun die-shrinks,
Moet ik het 1000x herhalen ofzo :'( Een GPU gaat enkele generaties mee, dat doet ook AMD. Die G80 is vijf jaar in ontwikkeling geweest, dat ga je na een jaar op de markt niet de deur uit stampen.

[ Voor 39% gewijzigd door XWB op 15-07-2008 20:09 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Hacku schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:06:
[...]

Inderdaad, en sommige mensen durven nog roepen dat nVidia haar klanten "uitmelkt" door 500+ euro voor die kaart te vragen.
Sure hebben ze ook gedaan gewoon. De prijs staat in geen verhouding "in mijn ogen dan" tot wat je krijgt. Ga me nu niet vertellen dat ze ff hun best hebben gedaan op dit ontwerp.
Een GPU gaat enkele generaties mee, dat doet ook AMD. Die G80 is vijf jaar in ontwikkeling geweest, dat ga je na een jaar op de markt niet de deur uit stampen.
Sure dat snap ik ook wel, maar de weg die ze deze keer hebben gekozen is toch echt niet de goede geweest. Veel mensen voelde zich bij elke speed bump en tweak bij de neus genomen. Van uit het bedrijf snap ik het wel, winst winst winst. Maar mijn euri kan ik maar 1 keer uitgeven dus vandaar kan ik best zeggen dat ik gewoon vindt dat nV zijn klanten als melkkoeien heeft gebruikt zonder mensen echt iets te geven voor hun geld.

[ Voor 45% gewijzigd door Apoca op 15-07-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Sure dat snap ik ook wel, maar de weg die ze deze keer hebben gekozen is toch echt niet de goede geweest. Veel mensen voelde zich bij elke speed bump en tweak bij de neus genomen. Van uit het bedrijf snap ik het wel, winst winst winst. Maar mijn euri kan ik maar 1 keer uitgeven dus vandaar kan ik best zeggen dat ik gewoon vindt dat nV zijn klanten als melkkoeien heeft gebruikt zonder mensen echt iets te geven voor hun geld.
Sowieso lijkt mij iets mis met de GT200 drivers, ik vind de logica niet waarom een 9800GX2 in veel situaties sneller is.
It is said that NVIDIA possible cancel G200b and to release new G3x0. It will integrate 384SP and it will use 45nm technology. Its power consumption will cut a lot than G200. Its clocks will be improved to 850/2000MHz. It will match 1GB 256bit GDDR5 memory and the clock will be more than 4000MHz. It will defeat 4870X2
Vraag is alleen wanneer 'ie komt, dat ding (G3x0) heeft nog niet eens z'n tape-out bereikt.
Hopelijk leren ze ervan.
Leren niet meer zo'n grote, dure chip te maken? Als de G300 geruchten kloppen, zal dit weer een big chip worden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 10:18
Onlangs (even teruglezen in het topic), vroeg ik of iemand ervaring had met een Remote Desktop probleem gerelateerd aan drivers op een 8800GTX (na afsluiten RP verbinding, lokale sessie blijft hangen in 640x480 in 4bit)
De bug lijkt in de drivers te zitten. Alles geprobeerd, herinstallaties, laatste met inf patch, driversweeper etc. Ook op GoT geen antwoord gevonden. Supportcalls van andere bij nvidia leverde niets op en op het nVidia forum wist men het ook niet.

Enfin de oplossing kwam ik via via tegen op het Microsoft forum:
The problem is with the size of the session image space. The session image space is shared by the display drivers and printer drivers. If the sum of the drivers (rdpdd is an additional display driver) gets too big then there is no room left to load.

If you increase the size of the session image space then you can run remote desktop.

Add the following registry key:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management]

"SessionImageSize"=dword:00000020

[ Voor 9% gewijzigd door Badger op 15-07-2008 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Moet ik het 1000x herhalen ofzo :'( Een GPU gaat enkele generaties mee, dat doet ook AMD. Die G80 is vijf jaar in ontwikkeling geweest, dat ga je na een jaar op de markt niet de deur uit stampen.
Tja, nV heeft i.m.o. sinds release van G80 gewoon bijna 20 maanden op hun achterwerk gezeten en behalve melken nauwelijks wat gedaan.
G92GTX kan ik geen serieuze release noemen vanuit klantzijde gezien. Was gewoon een doormelkrelease, gezien het zo goed als niets bood boven de bij release ervan al 14 maanden oude G80GTX... sterker nog, G80 was sneller waar het er een beetje toe deed. De lat die G80 in november 2006 had neergelegd heeft het gewoon 20 maanden uitgehouden. Da's bijna ongehoord in deze tijd.

Bij vorige generaties zag je vrijwel altijd serieuze performance jumps bij nieuwe 'shrink-generaties'.
Denk maar aan 7800GTX -> 7900GTX. Niet bij 8800GTX -> 9800GTX. De enige reden waarom nV daarmee weg kwam is door gebrek aan concurrentie. Dat is ze nu duur komen te staan. GT200 had gewoon al enkele maanden geleden op de markt moeten zijn, dan was er geen drama aan het handje geweest en hadden ze er zat van geschoven, maar ze dachten vermoedelijk G92 nog vrolijk even door te kunnen melken.

Ik vind het wel best dat ze nu zo'n schop voor hun hol krijgen van ATi. Hoogmoed komt voor de val.
Ze hadden kunnen weten dat ATi na zoveel tijd 'stilstand' een passend antwoord met vengeance zou releasen. Zal ze leren om ook als de concurrentie even weinig lijkt te doen vooruitgang te blijven boeken.

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Dit is misschien wel interessant voor mensen die een XFX GTX 280 hebben gekocht voor veel geld:
XFX Offers Cash-Back to GeForce GTX 200 Owners
If you happened to have bought a GeForce GTX 280 card when it released for US $649, you'd probably be extremely disgruntled, with people paying as low as $499 for the same thing now, and just weeks after release. Such changes in the tech-industry even cause major legal trouble for card vendors when such customers sue them in this regard. Ironically, the role of NVIDIA is limited to dictating prices, the partners have to bear the brunt of such awkward situations. XFX is the first partner to have announced a cash-back scheme for people who purchased their GTX 200 series products at their old (high) prices.

Says XFX: "Being the first to do anything is a rewarding experience. And now, if you were one of the first to purchase one of our XFX GeForce GTX 280 or GeForce GTX 260 graphics cards, there’s another potential reward in your future—cold hard cash.

Sudden changes in the market have caused the price for the XFX GeForce GTX 280 and the XFX GeForce GTX 260 to drop. As a result, we want to thank you for your continued loyalty and for believing in the XFX brand. And, to show our commitment to you, we are issuing up to $120 CASH BACK to customers who purchased one of these cards between June 16, 2008 and July 11, 2008. The actual amount of cash back will be determined based on the model purchased, as well as the date and price of the purchase."

The efforts of XFX at this point are commendable, though as customers of non-XFX GeForce GTX 200 series cards, you must expect your card vendor to put up such a scheme. Details of availing this scheme are provided here.
http://www.techpowerup.co...Force_GTX_200_Owners.html

Ik weet niet of het ook voor ons land van toepassing is, maar het is de moeite waard om er even naar te kijken als je GTX 280 van dat merk hebt.. of twee, of drie... ;)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ik moet zeggen dat is toch een heel nette actie :)

* Cash back offer valid only in the U.S. and Canada -O-

Het is dus nog maar af wachten of dit ook voor andere landen gaat gelden zoals frank reeds zei.

[ Voor 68% gewijzigd door Apoca op 16-07-2008 00:33 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een NIEUWS & DISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond nVidia kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!

Daarnaast mogen pics max 600p breed zijn. Heb jij grotere? Resize ze voor je ze post!

Verder is gezeur over levertijden, slowchat ("ik heb er net eentje besteld!") of posten van prijzen (post dat in Pricewatch, dan hebben anderen er ook wat aan!) niet de bedoeling.

Niets in deze topicwaarschuwing is nieuw, helaas moet ik toch constateren dat sommigen steeds weer dit soort posts doen. Eenmalig kun je een modbreak verwachten, maar doe je het vaker, dan kun je een pushmesssage, waarschuwing of erger verwachten. En ja, dat vinden we zelf ook kinderachtig, dus laat het niet zo ver komen!