[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 33 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 35.870 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 16:01
Die HD4870X2 moet wel een hoop power hebben dan :)
Ik denk dat de GTX280 niet lang meer verkocht word !

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-05 14:40

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Zijn hier ook anderen die hitteproblemen hebben geconstateerd met de GTX280?

Ik heb namelijk zelf gehad dat mijn kaart binnen 20 seconden naar een 115 graden ging en dus uitviel.
Andere driverversie ging de kaart bij 105 graden de clockspeed verlagen tot aan de 2d snelheid.

Ik heb hier zelfs hele topics over gevonden (niet op tweakers):
Hier en Hier

Zelfs met mijn airco rechtstreeks op de videokaart ging deze zeer snel naar de 115 graden.

Toevoeging:

@Wildfire (hieronder)
Wildfire schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:06:
[...]

Nope, mijn XFX GTX 280 komt niet veel verder dan zo'n 90 maximaal stressed.

Wat is jouw temp als de kaart idle is?

-- Edit: zojuist toevallig met fan op 60% (vergeten op auto te zetten) UT3 zitten gamen (1920x1200, 16x AF, 4xS AA), temp piekte op 97C. Zou dus lager zijn geweest als fan op auto had gestaan.
Mijn idle temp kwam op 50-55 graden uit, en met de airco erop was de 36 graden. Maar mede hierdoor ging deze toch over de 100 met gemak.
Daarbij gaat de fan bij 90 graden op 100% draaien maar dit maakt verder niks uit (ook als ik handmatig de fan op 100% zet).

Ik het de kaart via RMA teruggestuurd en deze is dan ook defect bevonden. Jammer genoeg krijg ik vanwege voorraadgebrek me geld terug inplaats van een nieuwe.

Probeer anders een bv. ATITool 3dshow functie of furmark en kijk je temps dan nog eens.

Ik zou dus ook graag willen weten wie een goed model heeft en waar deze gekocht is?

[ Voor 49% gewijzigd door ErikRedbeard op 30-06-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 23:26

Wildfire

Joy to the world!

ErikRedbeard schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:01:
Zijn hier ook anderen die hitteproblemen hebben geconstateerd met de GTX280?

Ik heb namelijk zelf gehad dat mijn kaart binnen 20 seconden naar een 115 graden ging en dus uitviel.
Andere driverversie ging de kaart bij 105 graden de clockspeed verlagen tot aan de 2d snelheid.

Ik heb hier zelfs hele topics over gevonden (niet op tweakers):
Hier en Hier

Zelfs met mijn airco rechtstreeks op de videokaart ging deze zeer snel naar de 115 graden.
Nope, mijn XFX GTX 280 komt niet veel verder dan zo'n 90 maximaal stressed.

Wat is jouw temp als de kaart idle is?

-- Edit: zojuist toevallig met fan op 60% (vergeten op auto te zetten) UT3 zitten gamen (1920x1200, 16x AF, 4xS AA), temp piekte op 97C. Zou dus lager zijn geweest als fan op auto had gestaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 30-06-2008 19:48 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 22:21
zijn er geen wc blokjes voor dan??? zal ook wel wat afnemen in de temp....

I7 7700K - DDR4 32GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-05 20:15
Ik heb een klein vraagje waarop ik het antwoord niet kon vinden in de oudere topics, dus ik hoop dat hier iemand is die het antwoord erop weet:

Ik heb een wat oudere nVidia kaart (Asus 7600GS AGP, 256mb, passief gekoeld). De afgelopen weken had ik wat problemen met de game Lord of the Rings online, die vrij regelmatig echt ontzettend (onspeelbaar) ging stotteren (ongeveer 1 tot 2 minuten lang). Eerst mijn internet verbinding en de game zelf verdacht, maar die leken toch niet het probleem te veroorzaken. Afgelopen weekend zag ik dat mijn pc kast nogal wat stof bevatte die ook de airflow waarschijnlijk weinig goeds heeft gedaan. Gelijk even de stofzuiger gepakt en sindsdien heb ik ook geen problemen meer.

Nu is mijn vraag: kan het zijn dat mijn grafische kaart teruggeklokt werd omdat deze te warm werd (ik heb nooit artifacts ofzo gezien, het enige wat ik opgemerkt heb is dat de game flink ging stotteren), of heeft mijn videokaart geen terugklok functie in het geval deze te warm wordt?

[ Voor 4% gewijzigd door The Flying Dutchman op 01-07-2008 11:14 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 11:24
The Flying Dutchman schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:14:
Ik heb een klein vraagje waarop ik het antwoord niet kon vinden in de oudere topics, dus ik hoop dat hier iemand is die het antwoord erop weet:

Ik heb een wat oudere nVidia kaart (Asus 7600GS AGP, 256mb, passief gekoeld). De afgelopen weken had ik wat problemen met de game Lord of the Rings online, die vrij regelmatig echt ontzettend (onspeelbaar) ging stotteren (ongeveer 1 tot 2 minuten lang). Eerst mijn internet verbinding en de game zelf verdacht, maar die leken toch niet het probleem te veroorzaken. Afgelopen weekend zag ik dat mijn pc kast nogal wat stof bevatte die ook de airflow waarschijnlijk weinig goeds heeft gedaan. Gelijk even de stofzuiger gepakt en sindsdien heb ik ook geen problemen meer.

Nu is mijn vraag: kan het zijn dat mijn grafische kaart teruggeklokt werd omdat deze te warm werd (ik heb nooit artifacts ofzo gezien, het enige wat ik opgemerkt heb is dat de game flink ging stotteren), of heeft mijn videokaart geen terugklok functie in het geval deze te warm wordt?
Ja, dat kan.

edit: Misschien wel nuttig te vermelden dat dit pas rond de 120 graden gebeurt. Het moet dus wel erg warm worden wil dat gebeuren...

[ Voor 5% gewijzigd door Depep op 01-07-2008 11:51 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Laatst online: 22-05 20:15
Bedankt voor je snelle antwoord, ik zal de airflow in mijn kast even onder handen nemen (had een extra fan erin zitten, maar die heb ik eruit gehaald omdat deze op een gegeven moment ging aanlopen, tijd om een nieuwe te halen dus).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

CJ schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:22:
En nog geeft het een vertekend beeld. Het is een speciaal PhysX level die gebouwd is voor de PhysX PPU. De gemiddelde huis tuin en keuken game die gebruik maakt van de PhysX library zal niet direct zo'n boost krijgen. [...]

De PhysX library ondersteunt zowel physics op de CPU (net zoals Havok) en op de PPU. Een game moet echter wel specifiek geprogrammeerd zijn voor de PPU wil deze er gebruik van maken. En dat zijn de meeste games nog niet... zoals je ziet met bv UT3 waar er speciale levels zijn voor physics. Ongetwijfeld zal NV er een smak geld tegen aan gooien om het probleem te verhelpen.
So what? Dat is toch allemaal in het voordeel van de vooruitgang?
Wie kan er nou bezwaar hebben tegen betere physics op een platform dat daar beter voor geschikt is? Als nVidia daar voor wil betalen dan vind ik dat als consument meer dan uitstekend.
Daarnaast is de UE3 engine natuurlijk wel het stokpaardje van NV. Het draait zowiezo al super op slomere GPUs, dus de snelste GPUs hebben 'power to spare', zoals AMD dat zo leuk zegt. De meeste streamprocessors zitten vaak uit hun neus te eten. Laat ze eerst maar eens hetzelfde flikken in een zwaardere engine waar de GPU onder full load alles nodig heeft om de nodige fps op het scherm te toveren...
In verreweg de meeste games en engines staan de nieuwere line-ups grafische kaarten op de CPU te wachten. Niet op de GPU. En in plaats van 120fps met 'brakke' physics prefereer ik 60fps, waarbij de andere helft van de workload van de GPU wordt gebruikt om veel mooiere en realistischere physics weer te geven.
Als je diezelfde mooiere en realistischere physics namelijk door de CPU laat doen dan mag je blij zijn met 20fps, gezien die CPU geheid daarop instort... heb je al helemaal niks meer aan die mooie graka, gezien die in slaap valt terwijl de CPU met de physics aan het worstelen is.
Madrox schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 19:04:
Uit dat artikel waar je naar linkt...
but if these charts from NVIDIA....
:+
Meer hoef ik niet te zeggen.
Als je het artikel anders even leest in plaats van de cherrypicken zie je dat maar 1 plaatje met daarin 3 charts van nVidia afkomstig is. De rest hebben ze zelf getest, waaronder ook het plaatje dat ik postte.

Het wordt deze ronde ATi voor mij, maar ik begrijp echt niet waar er over geklaagd wordt m.b.t. physx... :O

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Er wordt geklaagd omdat nu blijkt dat NV wel degelijk cheat in 3DMark Vantage. Ik verwacht er binnenkort nog wel wat meer ophef over. Ik heb er ook al eens over gehint in het ATI topic.
Het blijkt namelijk dat de Nvidia Demo PhysX drivers wat DLLs veranderen in 3DM Vantage. Het onderschept niet alleen de PhysX calls, maar vervangt ze compleet... en dat mag niet! En het feest is nog niet over... Als je na installatie van de NV PhysX drivers, je een echte PPU installeert en een non PhysX grafische kaart (zoals bv een ATI Radeon)... dan doen je PhysX het dus gewoonweg niet meer op de PPU. Die wordt dan gewoon niet gebruikt voor acceleratie...:o
Gelukkig gaan meer sites over om alleen de GPU score van Vantage te gebruiken en de P/X scores achterwege te laten, zodat met Vantage alleen de pure GPU kracht geshowcased kan worden ipv opgeblazen eindscores die niet representatief zijn voor games.

Ik durf te wedden dat zelfs in de aankomende game "Project Pwnage" van Futuremark het verschil met en zonder PPU niet enorm groot zal zijn vanwege het feit dat de GPU z'n workload moet verdelen tussen 3D en PhysX en dus nooit 100% met PhysX bezig zal zijn zoals in de CPU Test 2 van Vantage.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

CJ schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:56:
Er wordt geklaagd omdat nu blijkt dat NV wel degelijk cheat in 3DMark Vantage. Ik verwacht er binnenkort nog wel wat meer ophef over. Ik heb er ook al eens over gehint in het ATI topic.

Gelukkig gaan meer sites over om alleen de GPU score van Vantage te gebruiken en de P/X scores achterwege te laten, zodat met Vantage alleen de pure GPU kracht geshowcased kan worden ipv opgeblazen eindscores die niet representatief zijn voor games.
Het is nogal logisch dat nV de PhysX calls vervangt als ze een nieuwe versie van de PhysX software uitbrengen die nu ook werkt met hun GPU's.

Verder blijf je het maar hebben over 'opgeblazen eindscores die niet representatief zijn voor games'.
Ook driverheaven heeft er eens even een test op losgelaten:

Afbeeldingslocatie: http://www.driverheaven.net/reviewimages/vt_msi_4850_v_9800gtx/swf/jpg/physx.jpg

Da's dan 32,5% meer performance op Avg fps (40 -> 52), en 185% meer performance op Min fps (7 -> 20). Gewoon puur door enabelen van PhysX op de 9800GTX+... gratis.
In PhysX ondersteunde games levert dit dus zelfs aanmerkelijk meer performance op dan dat verschil in de Vantage totaalscore. Inmiddels de 2e site die ik post die dat bevestigd. In een real life game (UT3) op max settings op 2560x1600...

nVidia heeft hier gewoon een duidelijk voordeel dat zich ook duidelijk vertaalt naar de werkelijkheid.
Get over it and move on. Jammer dat ATi de kans niet gegrepen heeft toen hij er lag om mee te springen op de PhysX trein, maar het is niet anders.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Cheetah schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:27:
[...]
Het is nogal logisch dat nV de PhysX calls vervangt als ze een nieuwe versie van de PhysX software uitbrengen die nu ook werkt met hun GPU's.
Lees nog eens. Het zijn niet alleen calls die vervangen worden. Het zijn complete DLL bestanden die vervangen worden.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
CJ schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:25:
[...]

Lees nog eens. Het zijn niet alleen calls die vervangen worden. Het zijn complete DLL bestanden die vervangen worden.
Iedereen snapt het "probleem" wel, maar het kan niemand wat schelen. Lekker boeiend dat 3DMark, als de framerate in games flink omhoog gaat (zonder verlies van beeldkwaliteit), is het allemaal goed.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 11:46

SG

SG surft naar info hardewaren

Cheat zou ik niet noemen eerder hardstikke misleiden.
Voor jan met de pet. Niet zozeer voor mij.
Dus meer 'n noob probleem , maar ja die ziet CPU2 PhysX test waarbij ÉÉN nV kaart aanzienlijk scoort . Factor 7 tot 10x de CPU score en 4x de PPU score. nV PhysX is dan tha bomp. PPU de grond in geboord. Nou dat klopt als je zo'n €100 tot €500 G-card puur voor PhysX zoals ja die Add-on erbij poot. GPU made on 65nm waar grof de helft van de DIE shaders array is. Hoog geklokt.
Tegen oud gediende PPU maar 125mil low klokt 28watt trekkend op 130nm. en nog beat het quadcore 45nm. Zie link eronder.

Prakties, zoals PPU vs GPU in UT3 gebenched is laat zien dat de werkelijke score.
van noppes tot lekker grote verschil dus onder de 0 tot makkelijk 60% dat heel stuk minder dan tot 1000% (10x score). En alleen haalbaar met high-end kaarten. En de meeste mooie game scores krijg je door CPU bound setting.

Want ja 'n 8600GT doet het ook leuk tegen PPU. in CPU2 test van 3D vantage. Als het ook als Addon dus puur er voor gebruikt wordt dan ja. 'n 8600GT zal doordat PhysX shaders voor PhysX wegsnoepd in grote FPS problemen komen. PhysX gpu offload geeft 'n boost, CPU is dus offloaded, en 'n hit, de GPU dubbel belast. De situatie is dan extreem GPU gebonden.

'n 9800GTX laat vaker wel 'n leuke boost zien maar niet zo extreem, die in voldoende gevallen wel genoeg reserve voor PhysX. En in gPU beslasten settings zal de winst zwaar inzakken.

Dus aLs je 'n 9800GTX+ voldoende vind, voor render pracht. En wil later ook zware nv PhysX games spelen. En Physx komt vooral niet for free. Je hebt dan extra shaders nodig. 'n GT260/280 is dan op zijn plaats. Ongeveer 650Gflops voor renderen en 300+ GFlops for PhysX met 'n GTX280.
Dan is die PPU addon goedkoper maar de render PhysX verhouding is dan Fixed.
zo ook als je 'n 9800GTX 'n 8600GTS erbij poot.

Voor nu voldoet die arme Shader ratio van nV architektuur.
3Dvantage trek je vooral de misinformd dus noob naar je toe. Soort gratis nV marketing om ATI goed te naaien. UT3 is fillrate beperkt. Ideaal voor nV conservatief shader ratio gedrag. nV kan nu nog mee weg komen in de semi high-end.

aTI zou juist in GpgPU uitblinken omdat hun shader ratio veel hoger licht.

Met de HD4850 heb je net zoveel als de GTX280 aan shader power, maar dan in midrange. Jammer dat ze niet op de PhysX boot meegaan. Of HAvoc moet snel uitrollen.
Daar naast de midrange en budged kunnen Renderen en PhysX dus niet zo goed aan als de game wat zwaarder PhysX enhanced is. Van die leuke score in CPU2 test zie je dus niks of weinig van terug.

Juist daar zou 'n betere op PhysX gerichte shader verhouding goed tot uiting komen.

Mogelijke komen er ook nVPhysX games niet gebaseerd op UT3. Maar die wel shader heavy 3D hebben ja en dan zou je dus ook met de huidige g92 series in problemen komen. Dan is die addon idee toch niet zo verkeerd. Of kractigere GPU of GPU erbij voor ehtzelfde resultaat. Want UT3 is niet bepaald 'n zware game. Waar nV nog voordeel uit haald. Uiteraard kunnen andere dev teams met deze licentie engine, de content 'n stuk zwaarder maken en ook meer shader heavy. Dus wat te verwachten van nV PhysX game gebaseerd op de U3Engine.

'n PPU vs nVGPU review.
http://techgage.com/artic...rmance_and_status_report/

Als ik voor PhysX zou gaan. Zoals er 'n leuke PhysX game uitrolled eind dit jaar.
Zo mogelijk alien colonial marines of iets anders leuks. En die zou PhysX en shader heavy zijn en het leuk gebruiken. Dan lijkt mij 'n GTX290 op 55nm wel wat. Dan heb je voldoende hopelijk Render en physX power. Ja het oog wil ook wat.

En voor de nextgen GPU zullen nV en aTI de shader ratie mogelijk wat verhogen. iig nV loopt daarin wat achter.

[ Voor 5% gewijzigd door SG op 01-07-2008 19:50 ]

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:07
Welk games profiteren nu van physx? Er staat een leuke lijst op de nvidiasite, maar geen enkel van deze games worden getest met de nieuwe physx driver. Het enige wat ik kan vinden zijn benchmarks van 3dmark vantage en wat levels van UT3. Elk ander review op het web gaat over de ageia PPU welke hoofdzakelijk meer eyecandy produceerd, maar weinig performance toevoegd.
tweakers
legitreviews
Is UT3 het enige spel wat profiteerd van de nieuwe physx driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 18:58

Format-C

Tracing Rays

Blastpe schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:48:
Welk games profiteren nu van physx? Er staat een leuke lijst op de nvidiasite, maar geen enkel van deze games worden getest met de nieuwe physx driver. Het enige wat ik kan vinden zijn benchmarks van 3dmark vantage en wat levels van UT3. Elk ander review op het web gaat over de ageia PPU welke hoofdzakelijk meer eyecandy produceerd, maar weinig performance toevoegd.
tweakers
legitreviews
Is UT3 het enige spel wat profiteerd van de nieuwe physx driver?
Logisch natuurlijk. De GT200 serie en de PhysX drivers zijn net een dikke week uit. Dit PhysX gebeuren implementeren in games kost natuurlijk tijd, dat lijkt me niet meer dan logisch. Er zullen toch patches moeten komen e.d. ;)

En geloof mij; een GT200 of 9800GTX heeft heel wat meer power dan zo'n simpele PhysX kaart van Ageia. Dat is imho niet te vergelijken.

Nog even over dat Vantage gedoe en de scores. Deze site zegt het mooi:

http://www.hothardware.co...hysX_Cheating_Allegation/ (Al eerder gepost dacht ik)
Futuremark doesn't have a problem with the driver (and actually called the technology innovative) or how NVIDIA has worked within the BDP to get their current non-PhysX WHQL driver approved. Furthermore and more importantly, new PhysX-capable drivers will actually offer a better overall game play experience in real games, as you can see from Mr. Rein's rather firm response. So what's all the fuss about? Exactly, move along...there's nothing to see here; except for maybe just better physics effects.
:o

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
RappieRappie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:05:
Nog even over dat Vantage gedoe en de scores. Deze site zegt het mooi:
[...]
Deze site weet het mooi te brengen lijkt me beter verwoord.
A word from Futuremark: And what does Futuremark have to say about this? Oliver Baltuch of Futuremark had this to offer with respect to NVIDIA's new technology, 3DMark Vantage and the industry as a whole:
"The driver in question has not been submitted for authorization and is for demo purposes only. NVIDIA has followed the correct rules for driver authorization and the BDP by sending us the 177.35 driver (the same as AMD has sent us the 8.6 driver), both of which are currently undergoing the authorization process in our Quality Assurance area at this moment. Only drivers that have passed WHQL and our driver authorization process have comparable results that will be allowed for use in our ORB database and hall of fame.

Other drivers which have not been submitted will not be commented on. Otherwise, we would have to inspect every Beta and press driver that is released. Outside of this matter, we have been introduced to this technology from NVIDIA and it is truly innovative for future games and game development. As you know, we have an actual game coming as well and it could also make use of PhysX on the GPU.”
Uiteraard is het innovatief van nVidia, daar heeft ook niemand het over. Physics op een GPU op zich is een sterk idee en gaat ook ongetwijfeld nuttig zijn in de toekomst. Het feit is alleen dat die "driver for demo purposes only" opvallend hogere resultaten geeft dan officieel goedgekeurde drivers. Dat komt doordat deze driver iets doet wat niet helemaal volgens de regels is (zie een paar pagina's eerder). Maar dat wordt voor het gemak even weggelaten uit de conclusie.

Ik weet niet of ik nu moet gaan twijfelen aan de onpartijdigheid of aan de leesvaardigheid van degene die het artikel geschreven heeft. Uiteindelijk is het altijd beter om je eigen conclusies te trekken dan om die van een ander over te nemen.

Laten we de discussie beëindigen met: já nVidia heeft een mooie nieuwe technologie die nieuwe mogelijkheden biedt op het gebied van physics, máár de manier waarop hun onofficiele driver hiermee de resultaten van 3Dmark boost is niet helemaal netjes.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

3DMark is zowieso een programma dat niets meer zegt tegenwoordig. Al zijn er velen die dit toch nog heel belangrijk vinden. Dat blijkt wel. Mensen maken zich o zo druk om een score die iets hoger uitvalt omdat de driver op een bepaalde manier dingen doet "die niet mag volgens de regeltjes van Futuremark". LOL. Wat is Futuremark toch belangrijk... :O

Waar maken we ons druk om. Ik vind het juist mooi dat nV dit allemaal doet.

Afschaffen dat 3DMark. Triest progsel. :')

Dan telt de CPU score weer te zwaar mee, dan wordt het systeem weer door iets gebottleneckt omdat de tests te licht zijn, dan is het een VGA die "iets doet wat niet mag"... :z

Er is altijd wel wat met dat 3DMark... Het is toch om je te bescheuren?! :r

[ Voor 55% gewijzigd door Format-C op 01-07-2008 21:22 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-05 00:29
Ook hier last van te hoge temp met XFX GTX280. Vooral tijdens racedriver Grid loopt de temp op tot 105 gr. Dan begint ook het beeld te haperen en dus erg irritant. :(
Idle blijft de temp maar 57 gr wat ook al erg hoog is lijkt mij. Mijn 8800GTX XXX werd niet warmer dan 65 gr stressed.

Probleem is: wat nu. Kaart terug of hopen op een oplossing maar die zal vast van XFX of NVidia niet komen. Zou het helpen om die plastic kast erom weg te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Laatst online: 30-05 11:46

SG

SG surft naar info hardewaren

RappieRappie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:05:
En geloof mij; een GT200 of 9800GTX heeft heel wat meer power dan zo'n simpele PhysX kaart van Ageia. Dat is imho niet te vergelijken.
Ik geloof je. En geloof ook dat 'n PPU met 1 miljard transistors op 45 nm, op 2 gHZ. Als iNtel eens als chipfoundry zou gedragen. zo'n chip mogelijk zou zijn. En ermee 'n GTX280 wegblaast.
Daarnaast zoals ageia heeft gezegd, lijkt Cell het meest op PPU. En iNtel larrabee mogelijk ook. Dus misschien niet eens zo gek. Want iNTel kan Larrabee op de nieuwste dieshrink pleuren.

De meeste bestaande PhysX game zijn gericht op de max kracht van 'n PPU. Wat meer is dan 'n recente Quadcore in de praktijk kan benutten. Zie UT3 PhysX reviews. 'n enkele 9800GTX kan dat makkelijk opvangen. Omdat PPU in evrhouding geen simple maar 'n lichte chip is.
nV Physics geeft de optie tot weer 'n grote stap vooruit. Dat is leuk als je ook eens fijn vind dat Physics ook eens voldoende aandacht krijgt ipv over focus op GFX. Nu AI nog.

Maar daar zitten ook haken en ogen aan. Je kan vanaf 'n 8400GT renderen en Physics laten doen. Meer mainstream situatie. Wat heel bagger draaid tot 'n dedicated GTX280. Nogal zeldzaam. Wat mogelijk wat hoofd pijnen bezorgt voor dev's die wel graag gameplay physics willen gebruiken maar wat als Fix mainstream gameplay Physics load te kiezen. En hoe ze max PhysX power gaan benutten. met alleen Effect physics? Makkelijk on/off te checkboxen.

Gameplay PhysX generereerd door GTX280 dedicated net load dilemma's in multiplayer games.

Met UT3 PhysX mod zou je het in de hoofd kunnen halen 'n singleplayer mod te maken die PhsyX benut die 'n full dedicated gtx280 stressed en nog een voor het te kunnen renderen. En 'n dikke Quadcore die het allemaal moet voeden.

verwacht eigenlijk niet veel van nieuwe nV PhysX games. physX is niet iets wat zo onafhankelijk als GFX de game design en game mechanics kan beinvloeden. En makelijk kan opschalen zonder concequenties vooral als je richt op gameplay Physics.

PhysX is er voor Physics en daarop hoort gerievewd worden.
Niet te focusen op FPS impact. FPS zal minder worden doordat Physics de algehele setup anders en vooral zwaarder zal belasten. PhysX komt niet for Free.

[ Voor 7% gewijzigd door SG op 01-07-2008 22:12 ]

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:26

justifire

Shut up and squat !!

Royer schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 21:35:
Ook hier last van te hoge temp met XFX GTX280. Vooral tijdens racedriver Grid loopt de temp op tot 105 gr. Dan begint ook het beeld te haperen en dus erg irritant. :(
Idle blijft de temp maar 57 gr wat ook al erg hoog is lijkt mij. Mijn 8800GTX XXX werd niet warmer dan 65 gr stressed.

Probleem is: wat nu. Kaart terug of hopen op een oplossing maar die zal vast van XFX of NVidia niet komen. Zou het helpen om die plastic kast erom weg te halen?
Hoge temps :o
Heb je wel voldoende airflow in je kast?
Optie is om met rivatuner 2.09 je fan wat sneller te laten lopen.
En anders zou ik toch echt de koeler eens netjes hermonteren, of de kaart terug sturen.
Als je voldoende airflow hebt lijkt het mij gewoon dat de koeler niet goed gemonteerd is/ te dikke lompe pasta erop gekwakt.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-05 09:10
Physics is hetzelfde als DX10.1, leuk dat je support hebt maar je hebt er op dit moment nog niets aan. Beter nog, je hebt meer aan Physics dan aan DX10.1 want voor kersmis zijn er zo'n 15 tot 25 physic games op de markt en ik vrees dat dan de DX10.1 titels die de moeite waard zijn op 2 vingers te tellen zijn.

Vantage is een benchmark voor de toekomst die zeker weer 2 jaar meegaat, dus dan geven ze met Physics een goed beeld van wat je van VGA kaarten in toekomstige games kunt verwachten. Dat er geen DX10.1 mode in Vantage inzit is een grote blooper van AMD en geeft ook direct de power van NV aan. NV heeft gewoon erg veel macht in de gamedevelopers wereld en dat hebben ze niet enkel gekocht zoals vele beweren maar hier hebben ze ook erg hard aan gewerkt. Dat de resources (marketing geld, programmeers, testlabs, developers, etc) die ze erin stoppen erg veel geld kosten zal niemand ontkennen maar ze geven game developers veel support. AMD zou dit ook moeten doen en ik denk dat ze nu zich voor hun hoofd slaan dat ze er niet zoveel ingestopt hebben.

Nu kun je lang en kort discussie voeren of de physics driver cheaten is, en of NV gamedevelopers omkoopt of niet. Feit is dat de gewone consument bij de lancering van een nieuwe spel van NV sneller geoptimaliseerde drivers tot hun beschikking heeft dan bij ATI. Feit is ook dat NV een nieuwe technology zoals Physics kan pushen. Ze zijn in staat om gamedevelopers te overtuigen er gebruik van te maken zodat er hoogwaardige titels zijn. DIt zal weer voor meer demand zorgen. Bij Agiea was dit kip & ei verhaal. De domme consumenten zal het een worst wezen of er gecheat wordt, hij ziet enkel de totaal score. En wat als er strakt daadwerkelijk physic games uit zijn die echt sneller worden door NV kaarten?? Kunnen de reviewers dan blijven doorgaan met enkel de CPU scores te posten? NV is gewoon een marketing machine. Blijkt ook uit feit dat ze een 9800GTX + kunnen lanceern met Physics support... WOW.. elke G80 kan dit zodra de driver klaar is. Maar toch leuke marketing :)

Neemt ook weer niet weg dat HD4800 series NV dwingt tot veel gekke sprongen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Laatst online: 28-05 00:29
justifire schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:11:
[...]

Hoge temps :o
Heb je wel voldoende airflow in je kast?
Optie is om met rivatuner 2.09 je fan wat sneller te laten lopen.
En anders zou ik toch echt de koeler eens netjes hermonteren, of de kaart terug sturen.
Als je voldoende airflow hebt lijkt het mij gewoon dat de koeler niet goed gemonteerd is/ te dikke lompe pasta erop gekwakt.
Ik heb zeker een goeie airflow in de kast. Heb speciaal hiervoor een nieuwe kast (Thermaltake Armor)gekocht kabel goed weggewerkt. In mijn kast draaien 4 grote koelers en buiten de videokaart blijft de temp van andere componenten perfect.

Maar zoals ErikRedbeard ook al melde is dit waarschijnlijk een serieus probleem van deze nieuwe kaart. Ik had wel iets hogere temps verwacht maar dit slaat echt alles. Ik vraag me af hoe dat dan zit met de geklockte kaarten. Er zijn kaarten die vanaf de fabriek op 670 mhz draaien (standaard 602).
Die kaarten moeten wel wegsmelten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Laatst online: 27-05 09:01
Royer schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 08:17:
[...]

Ik heb zeker een goeie airflow in de kast. Heb speciaal hiervoor een nieuwe kast (Thermaltake Armor)gekocht kabel goed weggewerkt. In mijn kast draaien 4 grote koelers en buiten de videokaart blijft de temp van andere componenten perfect.

Maar zoals ErikRedbeard ook al melde is dit waarschijnlijk een serieus probleem van deze nieuwe kaart. Ik had wel iets hogere temps verwacht maar dit slaat echt alles. Ik vraag me af hoe dat dan zit met de geklockte kaarten. Er zijn kaarten die vanaf de fabriek op 670 mhz draaien (standaard 602).
Die kaarten moeten wel wegsmelten.....
Ik zou zeggen kaart terugsturen en een andere halen. Mijn kaart wordt niet veel warmer dan 85 graden tijdens intensief gamen en een ambient temp van tegen de 30 (kamer vol in de zon). Als jouw kaart zo snel warm wordt dan is de koeler waarschijnlijk verkeerd gemonteerd, dit zou ik in de garantie periode gewoon laten oplossen door de fabrikant. Mijn case temps zijn ook nog eens aan de warme kant. Coolermaster cosmos met minmale fan's.

Vindt iemand anders ook dat de kaart exorbitant veel herrie maakt onder load, of ligt dat aan mij.
Normaal waterkoel ik de kaarten en ben dus niet heel veel gewend.

[ Voor 3% gewijzigd door Zarkov op 02-07-2008 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Zarkov schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:18:

[...]

Vindt iemand anders ook dat de kaart exorbitant veel herrie maakt onder load, of ligt dat aan mij.
Tsja... dat moderne videokaarten luidruchting zijn wanneer ze zwaar belast worden is normaal. De ventilator van de kaart gaat dan op topsnelheid draaien en dat hoor je gewoonweg, it's as simple as that.

Nou heb ik daar zelf niet zoveel last van, heb meestal toch m'n koptelefoon op als ik aan het gamen ben.

Ik ga binnenkort nog wel proberen de koeler te verwijderen en de koelpasta op de GPU te vervangen. Meestal is dat relatief slechte koelprut, met Arctic Silver 5 ofzo zal de GPU toch beter gekoeld worden vermoed ik.

-- Edit: zojuist Zalman maar 's gemailed om te vragen wanneer zij een GTX 280 compatible cooler zullen uitbrengen. Lijkt me toch wel praktischer, heb al eerder goede ervaringen gehad met een VF900Cu.

[ Voor 11% gewijzigd door Wildfire op 02-07-2008 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

Zarkov schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:18:
[...]

Ik zou zeggen kaart terugsturen en een andere halen. Mijn kaart wordt niet veel warmer dan 85 graden tijdens intensief gamen en een ambient temp van tegen de 30 (kamer vol in de zon). Als jouw kaart zo snel warm wordt dan is de koeler waarschijnlijk verkeerd gemonteerd, dit zou ik in de garantie periode gewoon laten oplossen door de fabrikant. Mijn case temps zijn ook nog eens aan de warme kant. Coolermaster cosmos met minmale fan's.

Ben ook een GTX280 aan het testen en heb nog nooit zo'n luide fan gehoord. Nu was het gisteren wel erg warm op de PC kamer, maar als dit zo blijft gaat die waarschijnlijk terug, dit is net een graadje te erg.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

De GTX280 maakt minder lawaai dan een HD3870X2 (dat was echt erg!), maar hij is wel redelijk lawaaierig @ full load en een graadje of 85.

Ik lig er echter niet wakker van. Tijdens games heb ik toch een headset op, of de versterker hard. :)

In 2D is ie onhoorbaar. :)

Wat vind je ervan qua performance Edward?

[ Voor 8% gewijzigd door Format-C op 02-07-2008 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

RappieRappie schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:57:
De GTX280 maakt minder lawaai dan een HD3870X2 (dat was echt erg!), maar hij is wel redelijk lawaaierig @ full load en een graadje of 85.

Ik lig er echter niet wakker van. Tijdens games heb ik toch een headset op, of de versterker hard. :)

In 2D is ie onhoorbaar. :)

Wat vind je ervan qua performance Edward?
Bij mij is het juist andersom, ik twijfel of alles wel correct werkt.
Na een paar seconden 3d doet hij een Pratt & Whitney verbleken.

Perf is wisselend. In Stalker en Oblivion 10 % langzamer dan de GX2. In Crysis 2 maal zo snel als de GX2 met AA, maar 20 fps in VH met 16AF en 4XX in 1600x1200 houdt nog niet echt over. Maar de meeste games hebben nu veel hogere min fps, UT3 heeft nog nooit zo smooth gedraaid. En alles laad veel sneller.

Het lijkt wel of de beeldkwaliteit beter is geworden (veel minder flets!), maar het kan ook zijn dat de warmte naar m'n hoofd is gestegen, of gewoon een kwestie van een andere defualt brightness.

Vind het een mooie GPU, maar die fan is dramatisch. Ik krijg vandaag ook 2 HD4870's en ik ben beniewd het doen.
BTW, je kan met de laatste rivatuner de temp uitlezen?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

edward2 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:24:

[...]

Vind het een mooie GPU, maar die fan is dramatisch. Ik krijg vandaag ook 2 HD4870's en ik ben beniewd het doen.
Heb je soms meerdere PC's staan dat je nu ook al 2 HD4870's binnen krijgt? :)

Ik zit nu zelf te dubben nu er wat meer specs en info over de HD4870X2 opduiken. Ik zie mezelf er best voor aan de GTX 280 alweer de deur uit te doen wanneer de HD4870X2 uitkomt en beter presteert dan de GTX 280 :P
RivaTuner 2.09 kan van mijn GTX 280 gewoon de snelheden en temps uitlezen, geen probleem. Ook de fan is netjes te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

edward2 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:24:
Ja. Ook een logfile opslaan.

Ook met Everest wil dit.

En idd; ik had met de G80 en G92 een beetje een paarse waas op schaduwen in HL2 (Source games). Ook had ik "movement" van schaduwen in FEAR. Heel vaag. Het leek wel een soort shader "probleem". Dat is met de GT200 helemaal weg. :)
Misschien zou je de kaart ng eens voor de gein kunnen overklokken naar 670 core /1250mem. Misschien dat hij dan sneller is dan de GX2 in ALLE games.

[ Voor 20% gewijzigd door Format-C op 02-07-2008 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Wildfire schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:29:
[...]

Heb je soms meerdere PC's staan dat je nu ook al 2 HD4870's binnen krijgt? :)

Ik zit nu zelf te dubben nu er wat meer specs en info over de HD4870X2 opduiken. Ik zie mezelf er best voor aan de GTX 280 alweer de deur uit te doen wanneer de HD4870X2 uitkomt en beter presteert dan de GTX 280 :P

[...]

RivaTuner 2.09 kan van mijn GTX 280 gewoon de snelheden en temps uitlezen, geen probleem. Ook de fan is netjes te bedienen.
Nee gewoon dezelfde PC, maar ik wil altijd op basis van eigen ervaring m'n keuze maken.
Ik kan binnen een week een kaart retourneren, maar ben gek gnoeg om er meerdere te houden en evt. te switchen naar gelang welke game beter op welke kaart loopt :D

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Volgens mij had je beter een SLi mobo kunnen kopen en een 2e GTX280. Dámn wat snel! :9 _O- Ik denk dat 2 HD4870's wel sneller zullen zijn dan 1 GTX280, alleen vraag ik me af of de CF support/ perf wel zo goed is als men beweert. ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Format-C op 02-07-2008 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

edward2 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:37:
[...]

Nee gewoon dezelfde PC, maar ik wil altijd op basis van eigen ervaring m'n keuze maken.
Ik kan binnen een week een kaart retourneren, maar ben gek gnoeg om er meerdere te houden en evt. te switchen naar gelang welke game beter op welke kaart loopt :D
Dan verklaar ik je hierbij officiëel gestoord :+

Nee, meerdere kaarten tegelijkertijd bezitten wordt mij gewoon te duur. De GTX 280 alleen al vond ik al duur genoeg :)

Wel ben ik bereid om de GTX 280 te verkopen en te vervangen voor een HD4870X2 wanneer die beschikbaar is en beter mocht presteren. En dan ga ik misschien toch wel twijfelen om naar een CrossFire setup te gaan... dan heb ik pas echt megaperformance.

Maar goed, eerst maar 's wachten op de release van de HD4870X2, wat de prijs wordt, hoe de performance is t.o.v. de GTX 280...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Yep, ben GPU fetisjist ;)

Heb wel een aan SLI-mobo gedacht, maar wil eigenlijk m'n X38 voorlopig nog niet kwijt.
Rappie, ik denk dat je de snelheid van je 2 GTX'en gaat missen.

[ Voor 22% gewijzigd door edward2 op 02-07-2008 11:00 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik denk het niet, want dat met die HD4870's gaat niet door: ik was 2 dagen te laat met terugsturen. Ze belden me gelukkig nog wel voordat ze de deur uitwaren. :)

Als je nagaat dat 2 GTX280's in SLi gemiddeld 1,8x tot 2,4x zo snel zijn als 1GX2, dan denk ik dat ik voorlopig niets anders meer hoef. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Laatst online: 27-05 09:01
edward2 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:51:
[...]

Ben ook een GTX280 aan het testen en heb nog nooit zo'n luide fan gehoord. Nu was het gisteren wel erg warm op de PC kamer, maar als dit zo blijft gaat die waarschijnlijk terug, dit is net een graadje te erg.
Mooi, ik begon al af te vragen of het aan mij lag. Ik ben al een keertje gaan kijken of het sis geluid niet uit m'n boxen kwam en of ik niet toevallig de afzuiging in de keuken had aangelaten, voordat ik door had dat het de video kaart was.

Ik heb inmiddels een waterblok gekocht, dus over een dag of 10 gaat die herriebak eraf en kan ik rustig aan beginnen met overclocken. Ik ben beniewd hoe die asus tootljes werken.

Ik ben tot nu toe uitermate tevreden over de kaart alles (m.u.v. Crysis) draait prima op 2560*1600 en ik verwacht dat ik zeker tot volgend jaar weer vooruit kan op deze kaart.
Misschien dat ik dan ook eens crossfire of sli ga overwegen, tot nu toe trekt dat me eigenlijk niet enorm aan. (teveel gefrut met drivers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Met SLi heb je geen gefrut met drivers. :)

Kaarten erin, drivers erop, en blazen met die handel! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 13:20

jasjenl

Liab A Tymo

Of deze vraag hier thuishoort weet ik niet helemaal zeker, zo niet, dan open ik wel een apart topic:
is het mogelijk om bij een 9600GT (deze om precies te zijn) dmv twee verloopstukjes van DVI->VGA twee analoge monitoren aan te sluiten? Als ik namelijk op de site van Asus naar de specs kijk (hier) staat daar:

"D-Sub Output Yes x 1 (via DVI to D-Sub adaptor x 1 ) "

Dat klinkt dan alsof je maar één keer een d-sub adaptor zou kunnen aansluiten. Ik heb echter een kaart nodig waar ik twee keer een VGA (D-Sub) uitgang op kan realiseren. Weet iemand hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:11

Zenix

BOE!

jasjenl schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 12:31:
Of deze vraag hier thuishoort weet ik niet helemaal zeker, zo niet, dan open ik wel een apart topic:
is het mogelijk om bij een 9600GT (deze om precies te zijn) dmv twee verloopstukjes van DVI->VGA twee analoge monitoren aan te sluiten? Als ik namelijk op de site van Asus naar de specs kijk (hier) staat daar:

"D-Sub Output Yes x 1 (via DVI to D-Sub adaptor x 1 ) "

Dat klinkt dan alsof je maar één keer een d-sub adaptor zou kunnen aansluiten. Ik heb echter een kaart nodig waar ik twee keer een VGA (D-Sub) uitgang op kan realiseren. Weet iemand hoe dat zit?
Ik denk dat ze bedoelen dat er 1 zon adapter bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
RappieRappie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 21:12:
Afschaffen dat 3DMark. Triest progsel. :')
Eens :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 13:20

jasjenl

Liab A Tymo

Zenix schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:15:
[...]

Ik denk dat ze bedoelen dat er 1 zon adapter bij zit.
Dat zou inderdaad kunnen. Van die adapters heb ik er nog genoeg liggen, dus dan zou dat geen probleem moeten zijn. Ik gok het er dan maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

RappieRappie schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:30:
[...]

Ja. Ook een logfile opslaan.

Ook met Everest wil dit.

En idd; ik had met de G80 en G92 een beetje een paarse waas op schaduwen in HL2 (Source games). Ook had ik "movement" van schaduwen in FEAR. Heel vaag. Het leek wel een soort shader "probleem". Dat is met de GT200 helemaal weg. :)
Misschien zou je de kaart ng eens voor de gein kunnen overklokken naar 670 core /1250mem. Misschien dat hij dan sneller is dan de GX2 in ALLE games.
Dat van die schaduwen op de G80 had ik dus ook, vooral in Overlord en Tomb Raider.
Met de G200, geen problemen meer :D
En wat loopt die UT3 Heatray_physx lekker :9~

Er gaan ook geruchten dat de voltage van de core en het geheugen straks instelbaar zijn via de driver-software _/-\o_
Dat zou helemaal te gek zijn !

[ Voor 9% gewijzigd door justifire op 02-07-2008 16:54 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Inderdaad! Lekker undervolten in 2D. Downloadmodus. :P

-Wat zijn jouw indrukken van de GT200 serie Justfire?

Ik ben er wel erg over te spreken.

:)

[ Voor 48% gewijzigd door Format-C op 02-07-2008 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

RappieRappie schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 18:19:
Inderdaad! Lekker undervolten in 2D. Downloadmodus. :P

-Wat zijn jouw indrukken van de GT200 serie Justfire?

Ik ben er wel erg over te spreken.

:)
Heb denk pas 3 uurtjes mee gespeeld, veels te weinig tijd op dit moment.
En de tijd die ik heb zit ik eerder hier op het forum dan achter me gamepc.
Crysis valt me erg tegen, maar ja, wen er maar aan :D
Verder vind ik het heerlijke kaartjes, merk niet gek veel verschil met mijn 8800gtx tri-sli setupje, die trokken het meeste toch ook wel op 60fps, al is een beetje extra AA nooit weg natruurlijk ;)
Hoop wel dat de 'swiftech mcw60 blokjes erop passen en dan met zo'n mooie unisink van D-Tek (fingers crossed)
Of misschien toch maar weer EK blokken erop, nog ff aankijken.
Dat deze kaarten wc nodig hebben is wel duidelijk, en dan een vmodje :9~
Moet de 800 mhz toch makkelijk te halen zijn.
Nu maar hopen dat Far Cry 2 snel uitkomt om ze eens ff te laten zweten.

edit:
Toch maar ff de pc aangezet :)
En nu blijkt dus dat in Crysis de kaart na het laden van een savepoint terugklokt naar core 300mhz shaders 100mhz geheugen 100mhz
Niet zo gek dat het dan een diafilm word 8)7
Moet dit verder uitzoeken, misschien ondersteund de driver Crysis nog niet goed met tri-sli?

edit 2:
Na 3 keer ALT+TAB draait hij weer op de goede snelheid.
Heb de SLI indicators aangezet maar in Crysis slaan deze maar uit tot halverwege 8)7
Schijnbaar word enkel maar normale SLI ondersteund op dit moment.
In UT3 slaan de meters vol uit over het gehele scherm, dat werkt dus wel goed.
Belooft dus toch nog wat beterschap voor Crysis 8)
Kom op Nvidia, breng eens een set degelijke drivers uit !!

[ Voor 29% gewijzigd door justifire op 02-07-2008 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 10:23
@justifire

Ik krijg binnenkort ook de Asus Striker II Extreme en ook OCZ geheugen (OCZ3RPX1333EB4GK).
Hoe had jij de mobo settings op stock. De voltages van bv de NB, SB en CPU. Want hoor verhalen dat je veel geklooi heb met deze mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
http://www.marketwatch.com/News/Story/Story.aspx?guid={E4D2B8AE-D0D0-4F2C-AE92-F037209C5811}&siteid=yhoof2
Nvidia expects lower second-quarter revenue, gross margin
nVidia on Wednesday said it expects its second-quarter revenue and gross margin to be lower than its previously announced forecast. The company now expects revenue from $875 million to $950 million. Nvidia also said it plans to take a $150 million to $200 million charge related to expenses stemming from "a weak die/packaging material" used in previous generation products for notebook systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-03 12:36
The Source schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 00:23:
http://www.marketwatch.com/News/Story/Story.aspx?guid={E4D2B8AE-D0D0-4F2C-AE92-F037209C5811}&siteid=yhoof2
Nvidia expects lower second-quarter revenue, gross margin

[...]
De PR:
* Separately, NVIDIA plans to take a one-time charge from $150 million to $200 million against cost of revenue for the second quarter to cover anticipated warranty, repair, return, replacement and other costs and expenses, arising from a weak die/packaging material set in certain versions of its previous generation GPU and MCP products used in notebook systems. Certain notebook configurations with GPUs and MCPs manufactured with a certain die/packaging material set are failing in the field at higher than normal rates. To date, abnormal failure rates with systems other than certain notebook systems have not been seen. NVIDIA has initiated discussions with its supply chain regarding this material set issue and the Company will also seek to access insurance coverage for this matter.

Regarding the notebook field failures, NVIDIA president and CEO Jen-Hsun Huang stated:

Although the failure appears related to the combination of the interaction between the chip material set and system design, we have a responsibility to our customers and will take our part in resolving this problem. The GPU has become an increasingly important part of the computing experience and we are seeing more interest by PC OEMs to adopt GPUs in more platforms. Recognizing that the GPU is one of the most complex processors in the system, it is critical that we now work more closely with notebook system designers and our chip foundries to ensure that the GPU and the system are designed collaboratively for the best performance and robustness.

Today's high performance notebooks are highly complex systems with extreme thermal environments. The combination of limited thermal management and frequent power cycling is particularly challenging for complex processors like the GPU.

Huang added, This has been a challenging experience for us. However, the lessons we've learned will help us build far more robust products in the future, and become a more valuable system design partner to our customers. As for the present, we have switched production to a more robust die/package material set and are working proactively with our OEM partners to develop system management software that will provide better thermal management to the GPU.

For more information about the one-time charge for notebook field failures, please refer to NVIDIA's current report on Form 8-K dated July 2, 2008 filed with the Securities and Exchange Commission.
http://phx.corporate-ir.n...cle&ID=1171738&highlight=

[ Voor 75% gewijzigd door Joepi op 03-07-2008 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Wow, afterhours trading zelfs bijna -22% down !
CALL OPTIE BUY moment!
Ze zijn zelfs nu overname candidaat. 0 schuld, 1.xB cash, marktleider en een lage stock prijs. Intel??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Vernietigend stukje van Groo:
"There can be no assurance that we will not discover defects in other MCP or GPU products."
...
The bigger problem is what we have been saying for a long time, ATI is kicking Nvidia up and down the block. It sets quarterly guidance down to $875-950 million vs $1.1 billion for the quarter. Guess why? Nvidia isn't saying, but this, this, and this are good places to start, as is the partner exodus. More on that later, this is a start, but they are far from the only ones. Please note that this drop does not include the one-time charge from the dead parts.

Nvidia is going to lose gobs and gobs of market share this year. They are effectively out of notebooks, will lose the high end in days, don't have anything close to a competitive line-up, have higher costs than ATI, and have to shell out money to keep partners alive. If you think this is bad, wait a little.

NV's roadmap is empty, ATI's is not.
http://www.theinquirer.ne...ia-opens-whoop-ass-itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rarz
  • Laatst online: 08-04 08:02
Naja, da's The Inquirer en dan ook nog de gast die een bloodhekel aan NVidia heeft. De waarheid zal er wel ergens tussenin liggen.

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263719

Het ziet er in ieder geval niet goed uit voor Nvidia in H2 2008, 1 grote chip is beter dan 2 kleine hebben ze altijd gezegd... nu blijkt dat 1 kleine al beter is dan 1 grote en daar zit Nvidia dan met die hoge productiekosten, ik hoop dat ze hieruit een les hebben geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Rarz schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:04:
Naja, da's The Inquirer en dan ook nog de gast die een bloodhekel aan NVidia heeft. De waarheid zal er wel ergens tussenin liggen.
Tja - wraak is een toetje dat ijskoud het lekkerst smaakt >:)
maar: hulde aan Olaf en tweakers.net fp!
Daar staat een link, die wat achtergronden belicht:
At first, Nvidia--which now faces a huge shortfall in sales for the quarter--pointed the finger at one of its foundry partners: Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. Ltd. (TSMC). The silicon foundry giant apparently does some level of the IC-packaging process for Nvidia. The ''packaging (material) was supplied by TSMC,'' according to a spokesman for Nvidia, in an e-mail when first explaining the problem.

Then, in another e-mail, Nvidia did an about-face. ''Bottom line: We take responsibilty for this,'' the Nvidia spokesman said. ''We worked closely with TSMC on packaging and the material.''
http://www.eetimes.com/ne...jhtml?articleID=208802249

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Hier een afbeelding van de XFX 9800GT. Zelfde specs van de 8800GT, alleen op 55nm gebakken (G92b).

Afbeeldingslocatie: http://www.tcmagazine.com/images/news/Hardware/XFX_GeForce_9800_GT_01.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263719

Dus niet sneller, alleen wat zuiniger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

jaaoie17 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:46:
@justifire

Ik krijg binnenkort ook de Asus Striker II Extreme en ook OCZ geheugen (OCZ3RPX1333EB4GK).
Hoe had jij de mobo settings op stock. De voltages van bv de NB, SB en CPU. Want hoor verhalen dat je veel geklooi heb met deze mobo.
Wat bedoel jij met stock?
Heb de achtbaan vervangen voor :
NB: EK S-MAX
SB: Evercool SB fan
Mosfetts: Thermalright HR-09U en HR-09S type 2
Afbeeldingslocatie: http://bandwidth.se/thumbs/nouser/img080047c7ab84.jpg
Afbeeldingslocatie: http://bandwidth.se/thumbs/nouser/img08053f52b858.jpg
Voltagews waar ik mee draai zijn:
Vcore 1.4750v PLL 1.6v VTT 1.6v NB 1.64v SB 1.6v LLC enabled Mem 1.92v rest op auto
Mem 1760 mhz 7-7-7-24 2T C1 en C2 enabled
FSB 1870 x 9.5
Denk dat je hiermee wel flink op weg kan komen :D
Ben zelf al wat maandjes bezig met dit bord en nog steeds zoekende naar de absolute max :)
Is trouwens ook al mijn 3de Striker II Extreme en me 4de setje OCZ geheugen, zwak spul dus.
Let wel goed op je temperatuur( ik gebruik waterkoeling icm een Hailea 1500 waterchiller @ 16`c)

[ Voor 8% gewijzigd door justifire op 03-07-2008 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
Anoniem: 263719 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:41:
Dus niet sneller, alleen wat zuiniger?
Waarschijnlijk iets goedkoper, zuiniger, koeler, beter overclockbaar, oftewel: een die shrink is altijd goed :)

Het ziet er in ieder geval weer eens uit als een videokaart in plaats van als een kledingkast.

[ Voor 4% gewijzigd door Depep op 03-07-2008 16:51 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Moet echter wel flink goedkoop worden denk ik dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
The Source schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:52:
Wow, afterhours trading zelfs bijna -22% down !
CALL OPTIE BUY moment!
Ze zijn zelfs nu overname candidaat. 0 schuld, 1.xB cash, marktleider en een lage stock prijs. Intel??? :)
Ik hoorde dat vandaag rond 13u (New York Time) het aandeel met 31% gezakt was naar $12,49. Dit jaar zou al een totaal van 63% gezakt zijn.

Als Intel de boel overneemt dan zou dat wel een strakke zet zijn. Dan hebben ze een goede graphics department en de twee physics-devs (Havok & Ageia) in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 10:01
CJ schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:49:
[...]

Ik hoorde dat vandaag rond 13u (New York Time) het aandeel met 31% gezakt was naar $12,49. Dit jaar zou al een totaal van 63% gezakt zijn.

Als Intel de boel overneemt dan zou dat wel een strakke zet zijn. Dan hebben ze een goede graphics department en de twee physics-devs (Havok & Ageia) in huis.
En dan kan AMD het wel vergeten, lijkt me zo.. liever niet dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Hm, volgens mij zijn er problemen bij XFX. Stock bij Ingram en 2by2 van de courante kaarten (9600, 9800GTX e.d.) staat nu al een ruim een maand op 0. Ik check die lijsten bijna dagelijks, maar nog nooit hebben ze zolang zonder stock gestaan. The Source had het laatst over financiële problemen bij XFX. Toeval, of niet?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Hacku schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:12:
Hm, volgens mij zijn er problemen bij XFX. Stock bij Ingram en 2by2 van de courante kaarten (9600, 9800GTX e.d.) staat nu al een ruim een maand op 0. Ik check die lijsten bijna dagelijks, maar nog nooit hebben ze zolang zonder stock gestaan. The Source had het laatst over financiële problemen bij XFX. Toeval, of niet?
Mjah denk maar niet dat bedrijven als XFX, die het echt moeten hebben van kleine rotmarges door nVidia's huidige prijsbeleid met hun 9 en GTX serie kaarten, met dit scenario blij nog financieel gezond zijn. Er gebeurd daar een hoop waarvan ze minder goed slapen, wij zien het ook via onze distri ... XFX heeft gewoon minder voorraad. Misschien een voorzorgsmaatregel? Lijkt me zeer logisch. Ik zou ook geen 4000 kaarten kopen van een GTX260 die nVidia vervolgens een maand later even totaal na twee prijsverlagingen 160 dollar goedkoper maakt. Voel je je mooi keihard genaaid :/ .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 10:22
Misschien heeft het er mee te maken dat Wave sinds 1 Juli ook officieel XFX distri is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Hacku schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:12:
Misschien hebben ze het te druk met de GTX260 en GTX280. Die zijn wel overal goed leverbaar namelijk.

De GT200 kan wel eens de nekslag zijn voor XFX... Iedereen koopt zo'n beetje Radeons...

[ Voor 7% gewijzigd door Format-C op 04-07-2008 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
De prijsverlaging van de GTX2xx kaarten is een feit. De Asus GTX280 is nu al voor minder dan 400 euro te koop terwijl die nog niet zo lang geleden nog voor 550 werd verkocht. Andere kaarten hebben ook een prijsverlaging. De invloed van de nieuwe Radeon reeks is dus veel groter dan nVidia had gehoopt en ze moeten snel met iets nieuws komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
400 euro? Wie had hier ook drie van die krengen gekocht? :X

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hacku schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:09:
Hier een afbeelding van de XFX 9800GT. Zelfde specs van de 8800GT, alleen op 55nm gebakken (G92b).

[afbeelding]
Wat worden de prijzen vergeleken met de 8800GT die hij gaat vervangen tov de 9600GT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dat vraag ik me ook af. Nu de 9800GTX op $189 komt zal de 9800GT er (flink) onder moeten.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

De kogel is door de kerk:

Nvidia expected to offer DirectX 10.1 GPU in Q1 2009
On the very high end, it may mean that you should think twice about spending $500 or more on a DX10.0 card. DX10.1 cards may be the better value proposition, if you want to run the latest games and don’t want to buy another $500 card six months from now. Nvidia’s new GPU generation, we hear, will also be 1.5 to 2 times faster than the current technology. :9~

This decision may also have some implications for AMD. Realistically, AMD has a six-month advantage over Nvidia in terms of API support right now and also appears to have competitive hardware in place as well. If AMD plays this game smart, it should be able to regain market share, as the 4800 series may be the more attractive technology for computer graphics at this time – at least for those of us with a limited budget.

Oh, and we almost forgot: Nvidia will also switch to GDDR5 memory, most likely within 2008. As GDDR5 chips are more available, we expect first Nvidia GDDR5 cards to hit the market in Q4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Even voor de duidelijkheid, ik heb een nieuwe pc gebouwd waar een GTX280 inzit, de driver die ik heb gebruikt is de 64bit versie van 177.41. Alles is super stabiel en crysis draait zelfs erg goed op high 1680xetc. enkel heb ik nu wel of geen PhysX ondersteuning ?

op de site van nVidia staat ook:
Note: GeForce v177.39 driver package includes NVIDIA PhysX System Software v8.06.12.

dus ik neem eigenlijk aan dat 177.41 ook dit package ingebakken heeft enkel kan ik nergens dat beruchte tabblad vinden ?

Of moet ik toch nog de aparte driver installeren.

(bron: http://www.nvidia.com/object/physx_8.06.12_whql.html )

[ Voor 46% gewijzigd door pt0x op 04-07-2008 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nvidia: 'Previous generation' GPUs failing at high rates

In a filing with the US Securities and Exchange Commission yesterday, graphics hardware company NVidia stated defective MCP and GPU products in certain notebooks will cost the company between $150-$200 million.

Warranty, repair, return, replacement and "other consequential costs and expenses" are expected to hit the company as a result of a weak die and material set in certain "previous generation" products causing an unexpectedly high failure rate in the field.

The company, however, did not say which of its products has been failing so much, but it did say that the impacted products have been sold in significant quantities.

NVidia's current generation of GPUs, its 9-series, premiered last February.

Some have speculated that the "previous generation" mentioned in NVidia's 8-K report could be a version of the 8600M, which can be found in the Toshiba Satellite X205 Series, the Asus G series, and Apple MacBook Pro. Others have pointed to a recent surge in problems in the GeForce 8400M GS, which is common in select HP Pavilion, Acer Aspire, Dell XPS, Sony Vaio, and Asus U3 and W7 models.

These lines of notebooks are typically fitted with GPUs that match the somewhat loose description provided by NVidia. IDC recently reported Dell, HP, Acer, Apple, and Toshiba to be the top five vendors in the US, and each of those listed are among those companies' premiere product lines. For the last four quarters, NVidia has held an average 28% of the notebook GPU market, behind Intel but ahead of AMD/ATI. Sales in the third quarter of 2007 spiked a bit, and gave NVidia a brief 5% jump.

To stave off further cases of overheating, the company introduced a software driver that turns the cooling fan on as soon as the system is powered up. But keeping with its less-than-forthcoming theme, NVidia hasn't specified which driver release contains this fix, or whether it's available to consumers as well as OEMs. One driver released on June 23 supports many potentially affected graphics units, but does not expressly mention overheating issues. NVidia spokespersons were not available for comment today.

The company did say yesterday it does not see any other abnormal rates of failure other than in "certain notebook configurations," for which reimbursement discussions have already begun. The company hopes to obtain recompense for money lost through its insurance coverage as well as directly from responsible parties in the supply chain.
Bron: http://www.betanews.com/a..._at_high_rates/1215108508

Het nieuws wordt er niet beter op de laatste tijd, eerst het verlies op de markt en nu dit weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

pt0x schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:29:
Even voor de duidelijkheid, ik heb een nieuwe pc gebouwd waar een GTX280 inzit, de driver die ik heb gebruikt is de 64bit versie van 177.41. Alles is super stabiel en crysis draait zelfs erg goed op high 1680xetc. enkel heb ik nu wel of geen PhysX ondersteuning ?

Note: GeForce v177.39 driver package includes NVIDIA PhysX System Software v8.06.12.

dus ik neem eigenlijk aan dat 177.41 ook dit package ingebakken heeft enkel kan ik nergens dat beruchte tabblad vinden ?

Kijk in je system settings van het CP, links onder.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

edward2 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:34:
[...]

Kijk in je system settings van het CP, links onder.
Helaas ben ik atm niet thuis, dit zal overmorgen pas zijn :) wat ik wel kan openen zijn de instellingen
wat er ongeveer zo uitziet:

http://www.tweakguides.com/images/NVFORCE_6a.jpg

neem aan dat je dat bedoeld? in quicklaunch. Hier kan ik het dus niet vinden..

[ Voor 4% gewijzigd door pt0x op 04-07-2008 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 29-05 01:39
Er is al een topic over PhysiX, graag daar je vraag posten en nu weer ontopic pleaze.
Dit is een Nieuws topic en geen vergaarbak van alle hande vragen :)

[ Voor 29% gewijzigd door Demon_Eyez op 04-07-2008 15:18 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Jejking schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:34:
[...]

Bron: http://www.betanews.com/a..._at_high_rates/1215108508

Het nieuws wordt er niet beter op de laatste tijd, eerst het verlies op de markt en nu dit weer...
Het verlies? Als je het over de 30% drop van het aandeel spreekt, bovenstaande was de reden voor die drop. De repairs van die notebooks kosten geld, hiervoor heeft NV iets van 150 tot 200 miljoen $ reserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Hacku schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:25:
400 euro? Wie had hier ook drie van die krengen gekocht? :X
Altijd vooruit kijken en nooit achterom :D
Als je een nieuwe auto de garage uitrijd ben je ook zo'n 20% van de waarde kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
justifire schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:45:
[...]

Laat maar komen die gddr5 :9~
Het pad van GDDR5 is inmiddels door AMD geeffend, mede ook omdat ATI het voortouw nam bij de ontwikkeling van GDDR2/3/4/5. NV plukt daar straks mooi de vruchten van, net zoals ze dat deden met GDDR3, wat ontwikkeld was door ATI, maar wat voor het eerst op een NV kaart (FX 5700U) te zien was.

Kijk er echter niet vreemd van op als NV overstapt van een 512-bits memory interface naar een 256-bits memory interface wanneer ze gebruik maken van GDDR5. ;)

GDDR5 klokt als een gek, zoals je al ziet op de vele HD4870s en de bandbreedte doet niet onder voor 512-bits + GDDR3, terwijl het PCB wel een stuk minder complex (en dus goedkoper) wordt. Tel daarbij op dat de GPU zelf veel kleiner kan worden, zodat er meer chips van een waver af gehaald kunnen worden en het is kassa. Tenminste, dat hoop ik dan voor NV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-05 21:29
CJ schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:19:
[...]
GDDR5 klokt als een gek, zoals je al ziet op de vele HD4870s en de bandbreedte doet niet onder voor 512-bits + GDDR3, terwijl het PCB wel een stuk minder complex (en dus goedkoper) wordt. Tel daarbij op dat de GPU zelf veel kleiner kan worden, zodat er meer chips van een waver af gehaald kunnen worden en het is kassa. Tenminste, dat hoop ik dan voor NV.
Dat komt vast wel, ze hebben de afgelopen jaren genoeg reserves kunnen opslaan. (http://finance.yahoo.com/...scale=on;source=undefined)

Er is ook niets nieuws gekomen dus veel hebben ze niet uitgegeven aan een nieuwe technology (imo). Laat het maar even zo blijven, dan heb ik een goede reden om ook eens een ATi kaart te proberen. :9 (Dan denk ik aan een 4870X2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 17:33
Even wat anders dan de nieuwe modellen.
Sinds een paar weken word ik geplaagd door een probleem met Remote Desktop (XP) en de drivers (169.21+) op een 8800GTX. Telkens na het gebruik van RD en het normaal sluiten van een sessie knalt mijn scherm naar 640x480 in 4-bit welke ik niet kan aanpassen en moet rebooten.
Ik heb al diverse drivers geprobeerd te installeren mbv driver sweeper en nog steeds problemen.
Nu draai ik maar met de 177.35 incl patched inf-file en ja hoor nog steeds het leuke 4bit probleem.

Ik had begrepen, na lang zoeken op Google, dat het met 1 of andere service te maken had maar het is wel erg vreemd dat het probleem zich nu ineens voordoet terwijl het zeker een jaar zonder problemen gewerkt heeft.

Weet iemand toevallig meer over dit probleem en hoe het uit te roeien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Is er al iemand die de stockcooler heeft verwijderd om bv. de koelpasta te vervangen? Ik heb het idee dat met Arctic Silver 5 ofzo er beter gekoeld kan worden, maar ik ben benieuwd of het verwijderen en weer aanbrengen van de stockcooler een crime is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Wildfire schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 23:43:
Is er al iemand die de stockcooler heeft verwijderd om bv. de koelpasta te vervangen? Ik heb het idee dat met Arctic Silver 5 ofzo er beter gekoeld kan worden, maar ik ben benieuwd of het verwijderen en weer aanbrengen van de stockcooler een crime is of niet.
Het schijnt nogal lastig te zijn ivm beschadigen van het plastic omhulsel.
Maar met een beetje geduld en voorzichtigheid zal het heus wel lukken.
Er staat ergens een guide van hoe het te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 10:23
pt0x schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:29:

(bron: http://www.nvidia.com/object/physx_8.06.12_whql.html )
Heb hier ook een vraag over. Als ik nu die laaste drivers download. En daarna die NVIDIA PhysX System Software v8.06.12 pakket. Gaat die PhysX gewoon werken dan?

@edward2

Wat moet ik zien onder system settings dan?

[ Voor 3% gewijzigd door jaaoie17 op 06-07-2008 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Hou je vast, de prijzen gaan nog omlaag!

9800 GTX: $199 -> $165
GTX 260: $329 -> $222
GTX 280: $499 -> $392

De GTX280 staat nu op 400 euro, dat zal dus uiteindelijk ~320 euro worden. De GTX260 zal op ~190 euro komen, en de 9800GTX gaat onder de 140 euro. En de 9800GT? Die zal rond de 100 euro zweven.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:23

Apoca

Array Technology Industry

Ohh niet mis :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

2 GTX280 kaarten in SLi roeleren! Zo snel is echt niets. Ik heb net het X48 mobo en de 2 HD4870's er weer uitgehaald en mijn 790i en 2 GTX280's er weer ingedaan. Dit is echt veel sneller. :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Let wel op dat het AIB prijzen zijn.

Dus $165 inkoopprijs voor de AIB, wat uiteindelijk resulteert in $199 winkelprijs. Dat zijn dus de prijzen die al bekend waren, maar nu ook voor de AIB dus goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171689

nVidia kan het zich permitteren met de fondsen die ze in de afgelopen 3 (!) generaties van beste kaartenbakker zijn hebben opgebouwd. Op deze manier kunnen ze AMD nog wel mooi een hak zetten, en niet al teveel marktaandeel verliezen.

De kaartenbakkers zoals XFX, zullen echter ''not amused'' zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 171689 op 06-07-2008 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
maar nu ook voor de AIB dus goedkoper.
Mag wel tijd worden, geen kat verkoopt een 9800GTX onder de 200 euro i.v.m. stock voorraad.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:54
Das wel aardig veel goedkoper ja :D Hoe verhoud de 4870 zich tot een 9800 GTX eigenlijk? En is dit ook sneller dan een 8800 GTX...begin mijn GTX beetje beu te worden...wel met enige regelmaat dat dat ding gewoon LOEIHEET word en de boel reboot. Terwijl de airflow echt iet beroerd is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Een 4870 is sneller dan een 9800GTX, zoek de grafiekjes maar eens op ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/nl-NL/products/ZGRnm2ZryZtl/bGRkZJiUmJTKYMg,bGRkapiamJbKZsg/viewbenchmark/

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/nl-NL/products/ZGRnm2ZqyZ9l/bGRkZJiUmJTKYMg,bGRkapiamJbKZsg/viewbenchmark/

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/nl-NL/products/ZGRnm2ZnyZxl/bGRkZJiUmJTKYMg,bGRkapiamJbKZsg/viewbenchmark/
De kaartenbakkers zoals XFX, zullen echter ''not amused'' zijn.
Niemand is hier blij mee. Ik zie winkels die nog > 10 stuks GTX280 aan 549 euro hebben staan, benieuwd wat ze hiermee gaan doen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:54
:D ah :D in dat geval: RappieRappie,doe je 1 van die 4870 weg?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik heb ze beide al verkocht.

Qua gevoel waren ze niet veel sneller dan 2 overklokte 9800GTX kaarten. En dat is geen gelul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Eind deze maand brengt nVidia de 9500GT naar de retailmarkt (reeds ruimte tijd te vinden in notebooks). Er komt een versie met DDR2 en GDDR3 geheugen, 256 en 512MB. Er zal zowel een 65 als 55nm versie in omloop zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/nvidia_geforce_9500_gt_ddr2_01.jpg

http://www.tomshardware.tw/591,news-591.html

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Hacku schreef op zondag 06 juli 2008 @ 21:23:
benieuwd wat ze hiermee gaan doen.
het is zondag he? Morgen zullen ze ze wel met verlies verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 31-05 20:42

KneoK

Not in a million lightyears

Hacku schreef op zondag 06 juli 2008 @ 21:29:
Eind deze maand brengt nVidia de 9500GT naar de retailmarkt (reeds ruimte tijd te vinden in notebooks). Er komt een versie met DDR2 en GDDR3 geheugen, 256 en 512MB. Er zal zowel een 65 als 55nm versie in omloop zijn.

[afbeelding]

http://www.tomshardware.tw/591,news-591.html
Wow, waarom zoveel verschillende versies van een vrij low-end kaart ? Ik mag dan in ieder geval hopen dat de 55nm versies op GDDR3 draaien en de 65nm versies op DDR2 ? Anders heb je op z'n minst een versie die goed overklokt maar niet snel genoeg is door het geheugentype, een versie die snel genoeg is, lekker overklokt maar in wat betere spellen al snel tegen het geheugenlimiet loopt en dus vrijwel alleen op lagere resoluties goed is in te zetten, een versie die redelijk presteert maar minder overklokt, een versie die gewoon belabberd presteerd, minder overklokt en met geheugenbeperking en een versie die doet wat 'ie moet doen, de 55nm GDDR3 512MB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
DDR2 en GDDR3 zie je ook bij de Radeon 3450 en 3650, prijsverschil is zo'n 10 euro. Waarom ze dat doen, geen idee. En waarom 55 en 65nm weet ik ook niet direct, misschien is 55nm nog niet rijp genoeg voor massaproductie?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Hacku schreef op zondag 06 juli 2008 @ 21:46:
DDR2 en GDDR3 zie je ook bij de Radeon 3450 en 3650, prijsverschil is zo'n 10 euro. Waarom ze dat doen, geen idee. En waarom 55 en 65nm weet ik ook niet direct, misschien is 55nm nog niet rijp genoeg voor massaproductie?
Ik denk dat je die uitspraak moet nuanceren. 55nm is al een tijd rijp voor massaproductie... AMD gebruikt hetzelfde proces al sinds de herfst vorig jaar. Het probleem ligt dus waarschijnlijk bij NV. Ik hoor dit ook al over de G92b en GT200b. Het gaat niet zoals ze het hadden verwacht. Yields zijn maar iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 29-05 01:39
RappieRappie schreef op zondag 06 juli 2008 @ 21:27:
Ik heb ze beide al verkocht.

Qua gevoel waren ze niet veel sneller dan 2 overklokte 9800GTX kaarten. En dat is geen gelul.
Tsja, heb je die HD4870's dan ook nog overgeklokt? , want zo is het een schuine vergelijking.

No offence maar twee HD4870's CF nauwelijk sneller dan die twee 9800GTX'en in SLI vind ik hard to believe. Mischien had je er wat meer moeten in verdiepen in je nieuwe systeem :9

[ Voor 21% gewijzigd door Demon_Eyez op 07-07-2008 00:20 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Hacku schreef op zondag 06 juli 2008 @ 21:04:
Hou je vast, de prijzen gaan nog omlaag!

9800 GTX: $199 -> $165
GTX 260: $329 -> $222
GTX 280: $499 -> $392

De GTX280 staat nu op 400 euro, dat zal dus uiteindelijk ~320 euro worden. De GTX260 zal op ~190 euro komen, en de 9800GTX gaat onder de 140 euro. En de 9800GT? Die zal rond de 100 euro zweven.
Gaat ATI/AMD ook binnenkort de prijzen verlagen?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Demon_Eyez schreef op maandag 07 juli 2008 @ 00:16:
[...]

Tsja, heb je die HD4870's dan ook nog overgeklokt? , want zo is het een schuine vergelijking.

No offence maar twee HD4870's CF nauwelijk sneller dan die twee 9800GTX'en in SLI vind ik hard to believe. Mischien had je er wat meer moeten in verdiepen in je nieuwe systeem :9
Kan ook liggen aan het feit van scalling van CF, dat ligt nog steeds lager als SLI support ;)
Je zou maar net game's spelen die geen CF ondersteuning bieden ;)

offtopic:
Dat is ook de reden dat ik zelf ook ga kiezen voor 1x GTX 280, heb je niets te maken met scalling en altijd de volle snelheid ;) :)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

CoD4 en Grid "zouden" juist mega snel moeten zijn op CF.

Ik heb diverse drivers, instellingen en andere dingen geprobeerd, maar ik vind de IQ van nV beter met AA, en GTX280 SLi is gewoon veel sneller dan HD4870CF. :)

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een NIEUWS & DISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond nVidia kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!

Daarnaast mogen pics max 600p breed zijn. Heb jij grotere? Resize ze voor je ze post!

Verder is gezeur over levertijden, slowchat ("ik heb er net eentje besteld!") of posten van prijzen (post dat in Pricewatch, dan hebben anderen er ook wat aan!) niet de bedoeling.

Niets in deze topicwaarschuwing is nieuw, helaas moet ik toch constateren dat sommigen steeds weer dit soort posts doen. Eenmalig kun je een modbreak verwachten, maar doe je het vaker, dan kun je een pushmesssage, waarschuwing of erger verwachten. En ja, dat vinden we zelf ook kinderachtig, dus laat het niet zo ver komen!