Biff schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:59:
[...]
10.1 en tesselator support, wat boeit 't? Er is nog geen enkel stuk software wat 't gebruikt. Featuritis is ook echt zo'n modeverschijnsel, ik kan me nog goed herinneren dat toen Nvidia als eerste SM3 ondersteunde dat geen argument mocht heten.
Er zijn anders al DX10.1 games en games met Tesselation aangekondigd hoor

Denk dat het er in 2009 toch wel tientallen zijn. Aangezien DirectX11 backwards compatible is en sterk gebruik gaat maken van tesselation heeft AMD hier een groot voordeel aangezien de HD4870 een verbeterde tesselation engine heeft. Ik denk dat je dat zeker nog terug gaat zien
En of het nou een checklist feature is of niet, feit is dat je er betere IQ en performance mee kan krijgen. Er zullen in ieder geval een aantal games komen waar dit zeker gaat gebeuren.
Waarom zouden jouw gamebenchmarks wel representatief zijn? Neem nou CoJ, is er eigenlijk iemand die dit leuk vindt of ooit gespeeld heeft?
Joh, CoJ, die 2 andere games las je zeker per ongeluk overheen

CoD4 is niet de minste, GRID evenmin... Over een roze bril gesproken.
Neuh vergat ik niet, maar ik vind het zo nutteloos om een feature te noemen die beide kaarten ondersteunen

Oh by the way, had ik al verteld dat NVIDIA meehelpt om CUDA te porten naar de andere ATi hardware?
en idle power consumption...
Oh dat was ik wel vergeten, het schijnt dat Powerplay werkt in Cats 8.8 en dat er 20W vanaf gaat in idle

Een feature zoals Physx zullen we ook nog niet op deze huidige kaartjes gaan zien, evenals dat tesselation gebeuren... Leuk allemaal, maar waardeloos. Inderdaad net zoals SM3 destijds...
PhysX weet ik niet, maar Tesselation komt in ieder geval 100% zeker, dat is al officieel bevestigd en er zijn demo's van te vinden.
RappieRappie schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:11:
Ik zeg niet dat nV in het algemeen wint. Dat was idd verkeerd geschreven.. Ik had misschien beter iets anders kunnen schrijven. Maar dat is nu te laat. Mijn excuses. Die post was iets te uitlokkerig idd...
Maar de bottom line is dat de GTX260 OC zeer zeker geen slechte kaart is, voor wat ie nu kost.
Ook in andere games zal hij zich zeer goed staande kunnen houden...
Hij zal niet ver van een GTX280 op stock speeds afzitten, en dan is ie gewoon retesnel.

Zo is het beter verwoord, daar kan ik mee leven

Maar hem tot winnaar uitroepen... nee.
[
Voor 14% gewijzigd door
Avalaxy op 05-08-2008 20:15
]