@Ray. Duidelijk. Maar waarom zou je alle moeite voor je wederopbouw doen, als je toch je stroom afbreekt en opnieuw opbouwt met een powerplant? De powerplant alleen zou toch al voldoende zijn, of mis ik iets?
En na de powerplant, het korte stukje vanaf daar naar de CD speler (en eventuele overige apparatuur), maakt daar de bekabeling nog uit? Want op zo'n korte afstand is er toch 0 signaalverlies wat je ook gebruikt?
Ik laat wederom in het midden of zuivere\schone stroom (wat voor mij inhoud 230V met 50Hz, zonder vervuilingen op de sinus en fluctuaties in het Voltage) effect heeft op de apparatuur. Maar wat doen die zilveren\rodium\goud whatever kabels dan anders als koperen. Verlies in de kabel is verwaarloosbaar klein, wat 'veranderd' er verder dan?
Ik ben toch wel erg benieuwd naar de verklaring die een fabrikant\leverancier geeft voor eventuele verbeteringen. ik kan met de beste wil van de wereld niets verzinnen.
Ok na wat zelf gezoek het volgende gevonden waar me de broek vanaf zakt:
http://www.psaudio.com/pr...ower_plus_sc_overview.asp
De voordelen volgens deze leverancier:
* Increased depth, bass, and richness of the sonic tapestry
* Cleaner and lower noise soundstage
* Breathtaking openness
* More lively presentation
* A simply more involving experience
* Video looks more three dimensional with better blacks because of the lowered noise floor
Maar nu: Even aangenomen dat deze kabel je 230V met 50Hz helemaal optimaal aanlevert aan het aangesloten apparaat...Dan komt de voeding van het apparaat die de aangeboden spanning omzet naar gelijkstroom. Bij top-apparatuur hoort een topvoeding. Enorme trafo's met onevenredig grote bufferelco's , noem maar op.......
Hoe krijgt zo'n voedingskabel het voor elkaar om dan video meer 3 dimensionaal weer te geven of meer diepte, bass, reikheid en wat niet meer zij te genereren? Hier wordt het toch wel moeilijk om zo'n leverancier serieus te nemen.....
En als je dan dit leest:
http://www.hometheaterhif...-power-cords-12-2004.html
Kon geen enkele audiofiel het verschil aantonen tussen voedingskabels...
Om je set mooi af te maken en om de patsfactor kan ik me de kabels voorstellen, maar voor het geluid...Nee, dan gaat er iets mis in je hoofd volgens mij..Voedingsspanning zuiveren kan ik me iets bij voorstellen, maar de kabel waarmee je die zuivere spanning aanbied..Nee...

[Voor 45% gewijzigd door Killer op 25-06-2008 01:13]