Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 45.599 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

libero schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:18:
[...]

lijkt me rijkelijk laat :)

op welk nivo gaan we weer instappen ?
op 0? :D

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 16:04
libero schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:18:
[...]

lijkt me rijkelijk laat :)

op welk nivo gaan we weer instappen ?
Als dat plan definitief wordt afgewezen kan de Dow zo 10% zakken, dat zal me niet verbazen. Dan zijn we hier morgen ook weer zwaar aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Er zijn weer twee stemmen voor erbij gekomen. Dit gaat de goede kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Markt lijkt er anders over te denken met -5,75%... Zijn er nog steeds 10 nodig voor een meerderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Cocytus schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:21:
Markt lijkt er anders over te denken met -5,75%... Zijn er nog steeds 10 nodig voor een meerderheid.
Was net live op CNN. Plan is afgekeurd. Ze gaan nu werken aan een nieuw plan als ik het goed heb begrepen.
Hier live te volgen: http://www.c-span.org/Watch/C-SPAN_wm.aspx

CNBC link had geen geluid meer.

Dit wordt echt een zwarte week. Morgen wordt het echt FLINK knallen. Komt zo een extra uitzending bij RTL volgens mij

[ Voor 25% gewijzigd door stin op 29-09-2008 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Eindelijk reageert de media in NL

Afbeeldingslocatie: http://www.rtl.nl/(g=1222715666)/videotext/data/rtl4/gif/101_01.gif

[ Voor 19% gewijzigd door FicoF op 29-09-2008 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Zakt aardig in ja: CNN;
Reject Bailout plan --> Dow on rollercoaster --> -700 punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

De kiezer neemt Amerika terug. Een mooi moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Wekkel schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:38:
De kiezer neemt Amerika terug. Een mooi moment :)
Een mooi moment? Een triest moment. Die mensen wat tegen hebben gestemd, hebben echt geen idee wat er kan gebeuren.

[ Voor 18% gewijzigd door stin op 29-09-2008 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
US veert weer op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Op Google Finance zie je de koersen wel meteen weer hard opveren na de scherpe beweging van een half uurtje geleden, iets wat je in de VS wel vaker ziet maar op slechte dagen in Nederland (Europa) niet zo vaak. Benieuwd of het ergste van de dag nog moet komen daar (al is 500 tot 600 in de min nogsteeds een zeer slechte dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
stin schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:47:
[...]

Een mooi moment? Een triest moment. Die mensen wat hebben tegen gestemd, hebben echt geen idee wat er kan gebeuren.
Opzich heb je gelijk, op korte termijn. Op langere termijn zal de staat dit never nooit kunnen terugbetalen. Dus ik weet eigenlijk ook niet of dit wel een goed plan is.

Wel opmerkelijk dat die republikeinen voet bij stuk houden. In goede tijden geen staatsbemoeienis, maar in moeilijke tijden ook niet. Wel consequent op het eerste gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 05:18
[...]

Een mooi moment? Een triest moment. Die mensen wat hebben tegen gestemd, hebben echt geen idee wat er kan gebeuren.
En wat voor garanties zijn er dat het voorgestelde plan goed is? Je kan best tegen dit plan stemmen, terwijl je tegelijkertijd begrijpt dat er een zekere urgentie is om 't probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Zou het niet zo zijn dat het sentiment in de VS sterk verandert? Heeft niet iedereen iets van krijg maar lekker de *&*$% daar op Wall Street, en geef die blanco check maar aan de mensen die het nodig hebben. De burgers bijvoorbeeld?

Paar jaar geleden las ik al over de opkomst van deze crisis, maar nu je het meemaakt voelt het toch wel vreemd. Er gaat iets veranderen, dat kan niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

De grote ingrepen van de overheden zijn natuurlijk al een duidelijke verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Hielko schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:53:
[...]

En wat voor garanties zijn er dat het voorgestelde plan goed is? Je kan best tegen dit plan stemmen, terwijl je tegelijkertijd begrijpt dat er een zekere urgentie is om 't probleem op te lossen.
Geen garantie, maar als ze niets doen kost het ze veel meer. Er is nu 1,5 week geluld over dit plan en wordt het nu afgekeurd. Ik ben echt benieuwd, maar ik hoop dat ze in Europa de banken overeind kunnen houden.

[ Voor 3% gewijzigd door stin op 29-09-2008 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC_Kaas
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik zelf ben bang dat dit probleem niet zomaar oplosbaar is. Een grote zak met geld er tegenaan gooien is natuurlijk mooi, kleven alleen een paar nadelen aan.

1. Amerika heeft geen geld, dit zullen ze dus weer moeten lenen bij China, Japan of een willekeurig olie producerend land. Die hebben al voor biljoenen aan leningen openstaan die Amerika de komende jaren niet kan terug betalen. Nog meer leningen uitschrijven betekend dat de waarde van de al uitstaande leningen zakt (inflatie). Wanneer ze geen nieuwe zak geld richting de US schuiven kan het zijn dat ze helemaal geen geld terug zien voor hun lening (US bankroet) Ze zitten dus met een dilemma. Maar ik ga er vanuit dat ze niet weer zomaar 700 miljard gaan schuiven. Leuk leesvoer: klik

2. Zoveel geld in de economie pompen is niet goed voor de (toch al hoge) inflatie. Wanneer de dollar nog verder zakt wordt het steeds moeilijker voor Amerikanen om olie en andere producten te importeren (koopkracht daalt). Dit is niet goed voor de wereldeconomie. Extra geld lost de problemen alleen tijdelijk op. Wanneer je als land jaar na jaar een miljarden tekort heb zal je vroeg of laat je boekhouding weer op orde moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:40

Daniel

Kapitein NCC-1701
Andamanen schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:51:
Op Google Finance zie je de koersen wel meteen weer hard opveren na de scherpe beweging van een half uurtje geleden, iets wat je in de VS wel vaker ziet maar op slechte dagen in Nederland (Europa) niet zo vaak. Benieuwd of het ergste van de dag nog moet komen daar (al is 500 tot 600 in de min nogsteeds een zeer slechte dag).
Er zijn geluiden dat dat komt door massale steunaankopen. Anders is het vrijwel niet te verklaren dat de Amerikaanse indexen het nog betrekkelijk goed doen (YTD prestaties) terwijl een groot deel van de ellende daar zit.
Bizar dat dat plan wordt weggestemd, met een beetje pech komt morgen de hele financiële wereld tot stilstand omdat niemand meer geld aan iemand anders wil uitlenen.

Overigens kan ik persoonlijk niks anders doen dan met afgrijzen naar de borden kijken en lange adem hebben. Er is al zoveel vermogen opgerookt, nu nog uitstappen heeft geen enkele zin. Maar voor instappen is het ook nog veel te vroeg, wie weet hoe diep het nog kan gaan voordat er weer wat vertrouwen terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
ING wil ABN Amro Nederland niet overnemen van Fortis
ING doet geen bod op ABN Amro Nederland

Goed nieuws voor ING.

@daniel: het zuigt echt hard als je er flink door getroffen bent. Heb je niets kunnen indekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
[...]

Een mooi moment? Een triest moment. Die mensen wat tegen hebben gestemd, hebben echt geen idee wat er kan gebeuren.
Nee, inderdaad, die mensen in het Huis van Afgevaardigden hebben geen idee, ze hebben de afgelopen tien dagen een document van 110 pagina's met alle details van dit plan opgesteld zonder dat ze eigenlijk wisten waar ze het over hadden...
Jij, student, hebt natuurlijk veel meer expertise dan die 228 nee-stemmers, waaronder Harvard, Yale, Princeton, Columbia, Stanford, Emory, etc. alumni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woksie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Woksie

Gone

Cocytus schreef op maandag 29 september 2008 @ 22:23:
[...]

Nee, inderdaad, die mensen in het Huis van Afgevaardigden hebben geen idee, ze hebben de afgelopen tien dagen een document van 110 pagina's met alle details van dit plan opgesteld zonder dat ze eigenlijk wisten waar ze het over hadden...
Jij, student, hebt natuurlijk veel meer expertise dan die 228 nee-stemmers, waaronder Harvard, Yale, Princeton, Columbia, Stanford, Emory, etc. alumni.
Is het niet zo dat zij toendertijd ook het plan van Bush hebben goedgekeurd, om mensen betere huizen aan te smeren?

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Cocytus schreef op maandag 29 september 2008 @ 22:23:
[...]

Ik zeg niet dat ik meer expertise heb dan die mensen. Het is alleen belangrijk dat er zo snel mogelijk een oplossing komt en na 1,5 week vergaderen en nu een verwerping van het plan zorgt er niet voor dat er vertrouwen komt. Uiteraard spelen er ook wat emoties mee tijdens het typen van een bericht ;) (en dat lucht soms op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Wat helpt: alle banken en financiële instellingen bezoek geven van één accountant die alles mag bekijken en openbaar maken. Dan weet men waar de bagger zit, en waar niet. Geen beter recept voor vertrouwen, waar iedereen het maar over blijft hebben, dan openheid van zaken.

Alles wat daar niet aan voldoet (zoals met 700 miljard dollar een paar Wallstreet bankiers redden), is slechts het verschuiven van het verlies. De schade is al niet meer te stoppen, alleen zo snel mogelijk door de plee te spoelen. Hoe sneller, hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:28
Wat ik me eigenlijk afvraag, die banken en financiele instellingen hebben de laatste ~10 jaar gigantische winsten gemaakt, ik mag hopen dat die niet allemaal als bonus zijn uitbetaald? Is er dan geen een bank die een beetje reserves heeft? Het is nu beter om stil te zitten zou ik zeggen. ABN en al die andere banken zien er interessant uit als koopje, maar dat dacht Fortis een jaar geleden ook. Niemand weet nog tot hoe diep het dal gaat. Het is wel erg gek in tijden van een economishe crisis geven mensen geen geld uit maar doen ze het lekker sparen voor slechtere tijden. Nu vertrouwd niemand de banken het spaargeld toe maar denken de mensen dat het veiliger thuis is.

Mijn salaris wordt nog steeds naar de bank overgemaakt :) (omdat het niet anders kan haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
stin schreef op maandag 29 september 2008 @ 22:31:
[...]

Ik zeg niet dat ik meer expertise heb dan die mensen. Het is alleen belangrijk dat er zo snel mogelijk een oplossing komt en na 1,5 week vergaderen en nu een verwerping van het plan zorgt er niet voor dat er vertrouwen komt. Uiteraard spelen er ook wat emoties mee tijdens het typen van een bericht ;) (en dat lucht soms op)
Bij mij ook, vandaar ;)
Maar om nou te stellen dat deze mensen geen besef hebben is wel heel boud. De banken lijken op dit moment een bodemloze put, en om daar nou 700.000.000.000 dollar in te dumpen...
The Source schreef op maandag 29 september 2008 @ 22:38:
Wat ik me eigenlijk afvraag, die banken en financiele instellingen hebben de laatste ~10 jaar gigantische winsten gemaakt, ik mag hopen dat die niet allemaal als bonus zijn uitbetaald? Is er dan geen een bank die een beetje reserves heeft? Het is nu beter om stil te zitten zou ik zeggen. ABN en al die andere banken zien er interessant uit als koopje, maar dat dacht Fortis een jaar geleden ook. Niemand weet nog tot hoe diep het dal gaat. Het is wel erg gek in tijden van een economishe crisis geven mensen geen geld uit maar doen ze het lekker sparen voor slechtere tijden. Nu vertrouwd niemand de banken het spaargeld toe maar denken de mensen dat het veiliger thuis is.

Mijn salaris wordt nog steeds naar de bank overgemaakt :) (omdat het niet anders kan haha)
Dividend voor de aandeelhouders, acquisities, en de hypotheekproducten die de aanleiding voor deze crisis vormden. Dat is nu juist het probleem, dat banken in liquiditeitsproblemen komen. Dat betekent per definitie dat ze niet genoeg reserves hebben :)

[ Voor 46% gewijzigd door Cocytus op 29-09-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Cocytus schreef op maandag 29 september 2008 @ 22:38:
[...]

Bij mij ook, vandaar ;)
Maar om nou te stellen dat deze mensen geen besef hebben is wel heel boud. De banken lijken op dit moment een bodemloze put, en om daar nou 700.000.000.000 dollar in te dumpen...
Tja, ik had gehoopt dat het goedgekeurd zou worden. Ze zijn nog steeds bezig en hoop dat ze op korte termijn met een andere oplossing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Begrijp me niet verkeerd, er moet iets gebeuren, maar wellicht was dit plan niet datgene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:05
Met het bericht dat ING niet de ABN AMRO overneemt lopen ze de kans dat de aandelen morgen weer wat zullen stijgen:

http://www.fd.nl/artikel/...n-trek-abn-amro-nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar slaat dat nou weer op, Seagate (STX) 10% eraf nabeurs? Ze zijn niet met cijfers gekomen lijkt het... Ik had ze vanavond net gekocht bovenin de 10 en ze waren einde beurs naar bovenin de 11 geknald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35
Wekkel schreef op maandag 29 september 2008 @ 22:36:
Wat helpt: alle banken en financiële instellingen bezoek geven van één accountant die alles mag bekijken en openbaar maken. Dan weet men waar de bagger zit, en waar niet. Geen beter recept voor vertrouwen, waar iedereen het maar over blijft hebben, dan openheid van zaken.

Alles wat daar niet aan voldoet (zoals met 700 miljard dollar een paar Wallstreet bankiers redden), is slechts het verschuiven van het verlies. De schade is al niet meer te stoppen, alleen zo snel mogelijk door de plee te spoelen. Hoe sneller, hoe beter.
Volledig mee eens. Nu komt er om de paar weken slecht nieuws, waardoor de koers iedere keer en klap krijgt. Beter gooien ze gewoon in een keer alles op tafel, dan weet iedereen waar het op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Laatst online: 11:40

Daniel

Kapitein NCC-1701
stin schreef op maandag 29 september 2008 @ 22:23:
@daniel: het zuigt echt hard als je er flink door getroffen bent. Heb je niets kunnen indekken?
Nouja, ik zit natuurlijk niet 100% belegd en bovendien met de helft in aandelen (waarvan niks in financials), de rest in onroerend goed, obligaties en fondsen met een inleggarantie. Dus het gaat gelukkig lang zo hard niet als met de AEX...maar desondanks is er in dit grapje al een kleine eengezinswoning vanaf gegaan. Toch balen, gaat jaren duren voordat dat weer is goedgemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Daniel op 30-09-2008 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
ik stap vandaag maar weer eens in met mn zootje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
ING voor 13 euro. Het moet echt niet gekker worden.
Het mooie is ook: eerst daalt het aandeel omdat er een claimemissie moet worden uitgevoerd als de ABN zouden willen overnemen. Nu gaan ze ABN niet overnemen, ontstaan er twijfels of ING nog wel gezond is en wat de reden is dat ze ABN niet overnemen.

Dit gaat echt helemaal nergens meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Ik begin echt van Binck te balen. Net lagen ze er weer een tijdje uit. Dat is gewoon onacceptabel. Ik wilde een order cancellen, was dus net te laat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
Cocytus schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 09:51:
Ik begin echt van Binck te balen. Net lagen ze er weer een tijdje uit. Dat is gewoon onacceptabel. Ik wilde een order cancellen, was dus net te laat :(
haha paniek zeker ?
order opgeven en 30 seconden later denken nee toch maar niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Daniël schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 07:18:
[...]

maar desondanks is er in dit grapje al een kleine eengezinswoning vanaf gegaan.
Poehee, en ik dacht dat ik zwaar verloren had.... :o

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
libero schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 09:55:
[...]

haha paniek zeker ?
order opgeven en 30 seconden later denken nee toch maar niet :)
Mwah, min of meer :+ Verlies was beperkt, maar als je nieuws ziet verschijnen waarvan je denkt dat het de koers gaat beïnvloeden moet je meteen kunnen reageren, en niet eerst twee, drie minuten wachten tot de site van Binck het weer doet. Dan ben je te laat.
Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat je sowieso te laat bent als je het nieuws ziet verschijnen en dan gaat reageren...

[ Voor 11% gewijzigd door Cocytus op 30-09-2008 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
Tachyon schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 09:58:
[...]

Poehee, en ik dacht dat ik zwaar verloren had.... :o
ja altijd fijn om te lezen dat er mensen zijn die meer verliezen dan jezelf, gelukkig ben ik sinds januari 2008 slechts een audi q7 armer.
t is maar geld, wel vervelend, ik had het eigenlijk als bedoeling om wat eerder te stoppen met werken, moet nu doorwerekn tot 10 jaar na mn dood vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:29

MicroWhale

The problem is choice

Wekkel schreef op maandag 29 september 2008 @ 22:36:

Sterker nog: Laat ze de koersen dan ook meteen gaan baseren op duidelijke, meetbare waarden in plaats van "vertrouwen en sentiment". De wereld draait gewoon door. Waarom? Omdat de bedrijven die achter die beurskoersen zitten (behalve dan de banken) gewoon hun producten kunnen blijven verkopen.

Een slechte dramatische bedrijfsvoering van bedrijven moet gewoon meetbaar worden. Deze crisis is duidelijk ontstaan doordat 1. banken geen oog hebben gehad voor de lange termijn gevolgen van hun bedrijfsvoering en 2. hier geen openheid over hebben gegeven toen ze dit ontdekten. Door korte- en langetermijn aspecten meetbaar te maken en aan de hand daarvan keihard een koers vast te stellen, krijg je "dit IS het waard" in plaats van "we vinden met z'n allen blijkbaar dat het deze waarde heeft, maar het zou ook anders kunnen zijn".

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Er is nu al prima berekenbaar wat een bedrijf waard is, voor zover dat theoretisch mogelijk is: een groot deel van de koerswaarde is gebaseerd op toekomstverwachtingen. Zonder goede glazen bol kun je onmogelijk precies vaststellen wat een bedrijf nou echt waard is.
Maargoed, voorzover het kan is het, zoals ik al zei, nu al heel goed mogelijk. Het probleem is dat mensen uitgaan van vertrouwen en sentiment, niet dat dat de enige manier zou zijn om een bedrijf te waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

MrWilliams schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:34:
[...]

Sterker nog: Laat ze de koersen dan ook meteen gaan baseren op duidelijke, meetbare waarden in plaats van "vertrouwen en sentiment". De wereld draait gewoon door. Waarom? Omdat de bedrijven die achter die beurskoersen zitten (behalve dan de banken) gewoon hun producten kunnen blijven verkopen.

Een slechte dramatische bedrijfsvoering van bedrijven moet gewoon meetbaar worden. Deze crisis is duidelijk ontstaan doordat 1. banken geen oog hebben gehad voor de lange termijn gevolgen van hun bedrijfsvoering en 2. hier geen openheid over hebben gegeven toen ze dit ontdekten. Door korte- en langetermijn aspecten meetbaar te maken en aan de hand daarvan keihard een koers vast te stellen, krijg je "dit IS het waard" in plaats van "we vinden met z'n allen blijkbaar dat het deze waarde heeft, maar het zou ook anders kunnen zijn".
Ach, een dalende koers prijs is toch helemaal niet erg als je een lange termijn visie hebt? Er zijn genoeg methodes om te bepalen of een bedrijf voor een bepaalde prijs een goede koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
leuke dag, vanmorgen (aex op 310)wat calletjes okt 370 ingeslagen, toch weer een leuke tweedehands opel kadet verdiend vandaaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
+3% tralala, en fundamenteel verandert er helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dollar doet het goed vandaag:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/seI9nsAuTMGyahYOl8q2YT8W/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Laatst online: 31-08 18:11

SveNRG

Onderweg

Amerika moet gewoon nu even pijn lijden. Er is geen manier om daaraan te ontkomen. Er is enkel de keuze HOE. Dat mooie bailout plan zou betekenen dat er 700 biljoen bijgedrukt zou worden. Geld creatie uit het niets. Dat geeft op lange termijn een mokerslag aan de waarde van de dollar. En die staat al slecht. Die financieele injectie zou enkel de mensen redden die deze situatie veroorzaakt hebben. Zij krijgen een blanco cheque in dat geval om dat geld te gebruiken.

Ik vind dat ze best wat pijn mogen lijden voor al die grote risico's die ze genomen hebben. En maar dikke bonussen binnenharken voor zichzelf. De amerikaanse economie gaat echt niet ten onder aan de huidige situatie. En ik neem het George W. ook erg kwalijk dat hij dat heeft durven zeggen. Dat is het land gijzelen d.m.v. angst.

Luister ook eens naar wat voormalig presidentskandidaat Ron Paul hierover te zeggen heeft. Hij heeft hier jaren geleden al voor gewaarschuwd. http://video.google.nl/vi...0688062519268&vt=lf&hl=nl

Genoeg te vinden op youtube en google video als je zoekt op "ron paul bailout". Ik hoop dat de mensen in congres goed nadenken en een verstandige beslissing maken.

[ Voor 17% gewijzigd door SveNRG op 30-09-2008 17:07 ]

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cocytus schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:47:
+3% tralala, en fundamenteel verandert er helemaal niks.
En de -9% van gisteren klopte wel precies?

Misschien is de markt er vandaag achter gekomen dat ze gisteren een foutje gemaakt heeft (het moest eigenlijk -6% zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:07:
[...]

Misschien is de markt er vandaag achter gekomen dat ze gisteren een foutje gemaakt heeft (het moest eigenlijk -6% zijn).
-9% op dag 1 +3% op dag 2 is niet -6% totaal he ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 17:07:
[...]

Mja, wil je dan zeggen dat alle aandelen momenteel ondergewaardeerd zijn cq dat de bodem bereikt is? Dat heb ik eerder gehoord... In november 2007, in februari 2008, halverwege maart, halverwege juli... Dit is een technisch herstel en ik wist zelf ook wel dat dat een reeele optie was, maar van technisch herstel heb ik nooit wat gesnapt.
Zeker nu Bush aankondigde dat er géén nieuw plan kwam terwijl de verwachting was dat er wél een nieuw plan zou komen zou ik toch denken dat de beurzen in het rood zouden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Technisch herstel en dergelijke zijn in deze markt sowieso onzin volgens mij. Niemand weet wat er morgen gebeurd, dat is het hem nou juist. Als er nog een aantal banken vallen en dat plan van de VS definitief niet doorgaat zakt de Dow helemaal in. Dan gaat echt de winst van jaaren zo door het putje.

Met die staatsschuld van de VS en de daardoor zwakke dollar, wordt het tijd om eens goed afstand te doen van hun economie. Nu is iedereen nog afhankelijk van hen, maar als dat om gaat keren, vallen er grote klappen in de VS.

Overigens ben ik erg benieuwd wat er gebeurd als dat plan definitief weggestemd wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Bloomberg zegt nu in ieder geval dat deze stijging komt doordat men verwacht dat het plan alsnog door het huis van afgevaardigden komt. We zullen het zien; de achterban is natuurlijk tegen dit plan dat nog altijd gepresenteerd wordt als een 'bail-out'. En laten we niet vergeten, het kost wel een dikke $2000 per Amerikaan...

En anyway, al komt 'ie door het huis van afgevaardigden, dan moet ook de Senaat nog groen licht geven.

[ Voor 14% gewijzigd door Cocytus op 30-09-2008 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Weet iemand toevallig wat de overboekingskosten zijn als ik mijn portefeuille van ABN naar BinckBank laat overboeken? Het gaat om een portefeuille met een waarde van 460,- (was 1000 :( ).
Ik ben nu namelijk de formulieren aan het invullen om me aan te melden bij Binck, en daar staat dat zij overboekingen van 25,- tot 500,- vergoeden. Ik neem aan dat mijn kleine portefeuille geen 500,- kost om over te boeken? :+

Daarnaast zit ik even te kijken hoe/wat met die fondsen die wel/niet overgeboekt kunnen worden. Ik heb bij ABN voor een paar honderd euro gekocht aan Fortis OBAM, Fidelity Emerging Markets en aandelen Fortis. Nu staat op die papieren van Binck dat ze geen fracties van aandelen, girale fondsen (huisfondsen) en fysieke stukken kunnen overboeken. Vallen mijn beleggingsfondsen onder girale fondsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Bel Binck even op. Dan weet je het ook meteen. Ik kan je wel antwoord geven, maar ik ben er niet zeker van. Die mensen bij Binck weten het vast wel ;)

[ Voor 5% gewijzigd door stin op 30-09-2008 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Heb even gebeld :)

Kan dus inderdaad overgeplaatst worden, aangezien het beursgenoteerde fondsen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 15:19
De_Bastaard schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 19:35:
Heb even gebeld :)

Kan dus inderdaad overgeplaatst worden, aangezien het beursgenoteerde fondsen zijn.
De beursgenoteerde fondsen kunnen bij ABN AMRO op een girale rekening staan.
Dat scheelt aanzienlijk in de aan en verkoopkosten, en bewaarloon e.d.

Kijk even of het echte hele stukken zijn, of fractie.
Dan heb je bijvoorbeeld 1,523 stuks Fortis OBAM, die zijn dan niet naar Binck te brengen, en zijn via Binck en Alex ook een stuk duurder om aan- en te verkopen!

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:10:
[...]

De beursgenoteerde fondsen kunnen bij ABN AMRO op een girale rekening staan.
Dat scheelt aanzienlijk in de aan en verkoopkosten, en bewaarloon e.d.

Kijk even of het echte hele stukken zijn, of fractie.
Dan heb je bijvoorbeeld 1,523 stuks Fortis OBAM, die zijn dan niet naar Binck te brengen, en zijn via Binck en Alex ook een stuk duurder om aan- en te verkopen!
Dat heb ik dus wel :( Dan laat ik denk ik die twee fondsen maar bij ABN lopen, en de Fortis aandelen naar Binck..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat een gelul van die Van Middelkoop bij Pauw & Witteman.

De Amerikaanse futures zouden gemanipuleerd worden waardoor zijn voorspelling (van gisteren) over de AEX van vandaag niet uitgekomen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 23:21:
Wat een gelul van die Van Middelkoop bij Pauw & Witteman.

De Amerikaanse futures zouden gemanipuleerd worden waardoor zijn voorspelling (van gisteren) over de AEX van vandaag niet uitgekomen is...
Ik ben er ook niet echt kapot van wat hij vaker zegt. Ik snap sowieso niet waarom juist hij daar drie keer in twee weken moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Voorspellingen doen op TV met een termijn van 1 dag tot een week is sowieso dom. Zodra het niet uitkomt verlies je al je geloofwaardigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Die kerel in de US boekt er aardig wat succes mee though, ook al klopt dat maar voor de helft van de tijd :D

Ben alleen zijn naam even kwijt :/

[edit] Jim Cramer met z'n Mad Money show :')

[ Voor 27% gewijzigd door UDuckling5 op 01-10-2008 09:52 ]

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

UDuckling5 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 09:50:
Die kerel in de US boekt er aardig wat succes mee though, ook al klopt dat maar voor de helft van de tijd :D

Ben alleen zijn naam even kwijt :/

[edit] Jim Cramer met z'n Mad Money show :')
Cramer is een idioot. Hij heeft al 3 keer een bottom voorspeld, hij heeft Bear Stearns een week voor het omvallen aangeraden. Etc. Hij heeft een hit rate van 50% ofzo, maar als hij het fout heeft is het ook goed fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Hoe serieus nemen jullie de analyses van Tostrams? Zie net @ Belegger.nl dat zij zeggen dat de bodem van Fortis €3,30 is, maar als reacties op dat bericht zie ik alleen maar berichten staan dat die gozer het verkeerd heeft en probeert de koers omlaag te drukken. Jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Brons schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 00:23:
Voorspellingen doen op TV met een termijn van 1 dag tot een week is sowieso dom. Zodra het niet uitkomt verlies je al je geloofwaardigheid.
Nouja, dat vind ik in het geval van Willem Middelkoop toch niet echt het geval. Voorspellen op welk niveau de beurs de volgende dag sluit is gewoon heel erg moeilijk, en op de langere termijn zijn zijn voorspelling wel steeds uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Cocytus schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:32:
[...]

Nouja, dat vind ik in het geval van Willem Middelkoop toch niet echt het geval. Voorspellen op welk niveau de beurs de volgende dag sluit is gewoon heel erg moeilijk, en op de langere termijn zijn zijn voorspelling wel steeds uitgekomen.
Daarom zeg ik ook dat voorspellen op de korte termijn dom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Brons schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 16:32:
[...]

Daarom zeg ik ook dat voorspellen op de korte termijn dom is.
Fair enough :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Weet hier ook iemand hoe laat de stemming vanavond is? Lijkt me nogal belangrijk nieuws voor de beurskoersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
FicoF schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 18:11:
Weet hier ook iemand hoe laat de stemming vanavond is? Lijkt me nogal belangrijk nieuws voor de beurskoersen.
Hier kun je het straks live volgen. Zal wel over een half uurtje/ uurtje beginnen. Vorige keer waren ze om 20.00 klaar met stemmen!

[ Voor 6% gewijzigd door stin op 01-10-2008 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
FicoF schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 18:11:
Er wordt gestemd vanaf 7.30PM lokale tijd (bron), dus volgens mij 0.30AM Nederlandse tijd.

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 28-08 21:01
stin schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 18:37:
[...]

Hier kun je het straks live volgen.
Nee, dat is het House of Representatives. Vannacht wordt er in de senaat gestemd.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Yohan schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 20:11:
[...]

Nee, dat is het House of Representatives. Vannacht wordt er in de senaat gestemd.
Klopt, heb me vergist ;) Morgenavond is het eigenlijk pas van belang.
edit: op CNBC is het iig wel live te volgen. Het is nu al bezig, stemming is dus pas over een aantal uur volgens de bron die twee berichten hierboven staat.

[ Voor 26% gewijzigd door stin op 01-10-2008 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 11-09 23:16
MEI tracteert z'n klanten op een verrassing:
http://www.mei.nl/algemeen/pdf/fondsen/20080930210107.pdf
MEI-FONDSEN TIJDELIJK CLOSED-END

MEI-Fondsenbeheer B.V. deelt mede dat zij ten aanzien van de door haar beheerde fondsen
- MEI-Tsjechië en Slowakije Fonds N.V. (ISIN NL0000290575)
- MEI-Roemenië en Bulgarije Fonds N.V.(ISIN NL0000287282)
- MEI-Rusland Midcap Fonds N.V. (ISIN NL 0006033219) alsmede
- MEI-Real Estate N.V. (ISIN NL00063111706)
besloten heeft met onmiddellijke ingang tot nader order de inkoop en de uitgifte van aandelen
in deze fondsen per direct op te schorten.
[...]
De drie aandelenfondsen voldoen op zich formeel nog wel aan het wettelijk vereiste 10%-
criterium, doch de aandelenmarkten van de landen waarin deze fondsen actief zijn, te weten
Tsjechië, Slowakije, Roemenië, Bulgarije en het midcap segment in Rusland zijn onder
invloed van de huidige onrust op de financiële markten dermate illiquide geworden, dat het
vrijwel niet meer mogelijk is om ter financiering van de inkoop van aandelen op
verantwoorde wijze aandelenposities van de desbetreffende fondsen te liquideren.
En tegelijk op de MEI site onder nieuwsberichten van oktober (wat naar mijn beste weten pas 1 dag onderweg is ;)):
http://www.mei.nl/actueel_detail.php?nieuws_id=132
[...]
Het MEI-Tsjechië en Slowakije Fonds N.V. (TSF) wist zich echter staande te houden in deze barre tijden.
[...]
Goede liquiditeit Tsjechië voorkomt extreme koersdalingen
[...]
Deze fondsbeheerder is z'n management fee duidelijk niet waard.

Gelukkig maar een heel klein bedrag in gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
stin schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 20:40:
[...]

Klopt, heb me vergist ;) Morgenavond is het eigenlijk pas van belang.
edit: op CNBC is het iig wel live te volgen. Het is nu al bezig, stemming is dus pas over een aantal uur volgens de bron die twee berichten hierboven staat.
Spannend :D

'Millions around the world, madam president, are watching what we do'.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Dit artikel vond ik ook wel het lezen waard:

http://www.nrc.nl/opinie/...de_val_van_de_Sovjet-Unie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel veel mensen vinden het spannend en fijn om in doemscenario's te denken. Helaas (voor deze mensen) is de werkelijkheid veel saaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 11-09 23:16
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 21:59:
[...]

Heel veel mensen vinden het spannend en fijn om in doemscenario's te denken. Helaas (voor deze mensen) is de werkelijkheid veel saaier.
Ik zou dit topic graag bewaren voor de praktische kant van beleggen, etc. Achtergrondverhalen ed. gaat al snel offtopic en past beter in een eigen of een ander toepasselijk topic :)

(De reden dat ik er nu wat van zeg is dat de kredietcrisisberichtgeving te pas en te onpas in diverse discussies wordt gegooid.)

[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 01-10-2008 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

En Buffett slaat weer toe.

http://news.moneycentral....&date=20081001&id=9214918

Best handig als je niet tot het maximum geleveraged bent en gewoon wat cash hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De een zijn dood is de ander zijn brood :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:22

_Christiaan_

Master of SOG

Damnit, net het mapje gekregen van Binck, blijkt dit de Belgische te zijn :( Dus let er a.u.b. even op, als je de map besteld, dat je op de NL site zit en niet op BE. Gelukkig kunnen ze de Nederlandse formulieren gewoon mailen, zodat ik die uit kan printen en meteen op kan sturen :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Ik moet zeggen dat de AEX zich goed houdt: DOW gaat 2,5% naar beneden en sloot gisteren ook al lager, de AEX doet maar -0,5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Inderdaad. Maar je moet er wel rekening mee houden dat er een behoorlijk verschil (meer dan 2,5%) zit tussen de hoogste koers van vandaag en nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09 10:28
Zo, alles gaat nog aardig volgens plan. Ondertussen helemaal cash en ben ik aan het kijken om een lange(re) termijn long-positie op de AEX in te nemen. Het liefst zie ik de boel nog deze maand één maal door het putje gaan (<300 richting 280 ofzo?), maar dan ga ik toch echt kopen. Indien 310 de bodem blijkt te zijn ga ik begin november ook kopen, maar dan heb ik waarschijnlijk al een leuke up-move gemist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Laatst online: 12-06 00:33
@priens

Heb begin september al een uitbreiding van mijn positie gedaan. Is al flink minder waard geworden... Maar ja, scheelt weer vermogensbelasting, mijn horizon is toch langer dan 5 jaar. Ben van plan om rond de jaarwisseling van mijn bonus en spaarloon uitkering weer een uitbreiding te doen. En dan eventueel nog in maart/april als ik een extra bonus krijg en misschien zelfs in mei als ik goede zin heb met een deel van mijn vakantiegeld en hypotheek rente teruggave (krijg ik altijd jaarlijks retour, niet maandelijks).

Geld voor wintersport en aanstaande zomervakantie haal ik altijd uit mijn normale salaris. Niet uit de extratjes. De extratjes vergooi ik op de beurs, of koop ik een laptop, of een nieuwe MTB van. :) Alledrie misschien niet zo'n verstandige investering... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door The - DDD op 03-10-2008 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
Ja, de bodem (of top) exact pikken is moeilijk, daar heb ik ook nog de meeste moeite mee. Op dit moment ook weer. Eigenlijk verwacht ik nog één selloff naar <300, maar voor hetzelfde geld is de bodem geplaatst op 310 en zijn we nu weer voor langere termijn aan het stijgen geslagen. Ik wacht nog maar ff af en loop het risico om een gedeelte van de stijging te missen. Maar het is de laatste tijd zo ontzettend hard omlaag gegaan, dat één verkeerde beslissing flinke gevolgen kan hebben... :'( In principe leg ik altijd stop-loss orders in, maar met de openingsgaps die we de laatste tijd zien, kan de koers zomaar voorbij de stop-loss schieten en daar hou ik niet zo van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Wat is je horizon? Als je het over 30 jaar hebt zou ik nu beginnen met inleggen en iedere x maanden opnieuw meer inleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
Eigenlijk beleg ik alleen op de vrij korte termijn. Normaal gesproken zit ik enkele dagen tot hoogstens enkele weken in de markt (long of short op de AEX of de S&P500). En dan met maximaal 10-15% van mijn vermogen tegelijkertijd. Deze manier van beleggen voelt voor mij het fijnst. Ik heb een paar keer een leuke winst zien verdwijnen en daar kan ik niet tegen. Als een positie naar verlies draait, wil ik onmiddellijk winst of verlies kunnen nemen. Vandaar dat in mijn geval timing best belangrijk is.

Maar inderdaad, áls ik echt voor de langere termijn zou beleggen, zou ik nu of heel binnenkort vet in gaan slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Brons schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 17:26:
Inderdaad. Maar je moet er wel rekening mee houden dat er een behoorlijk verschil (meer dan 2,5%) zit tussen de hoogste koers van vandaag en nu.
Dat is waar. Maar vandaag weer hetzelfde verhaal: Amerika zwaar in de min, Azië flink in de min, en in Europa zijn de bewegingen net als gisteren miniem. Dat vind ik toch wel heel apart.

edit:
En dit vind ik ook raar: banen 160.000 omlaag (verwacht was 100.000), markten reageren positief :?

[ Voor 10% gewijzigd door Cocytus op 03-10-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
Cocytus schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 13:55:
[...]

Dat is waar. Maar vandaag weer hetzelfde verhaal: Amerika zwaar in de min, Azië flink in de min, en in Europa zijn de bewegingen net als gisteren miniem. Dat vind ik toch wel heel apart.

edit:
En dit vind ik ook raar: banen 160.000 omlaag (verwacht was 100.000), markten reageren positief :?
Andersom werkt het ook: in Europa en Azië enorme bewegingen, terwijl er in Amerika nauwelijks op gereageerd wordt.
Traditioneel gezien reageren Amerika, Azië en Europa altijd braaf op elkaar, maar misschien beginnen de markten zich langzaam los te weken van elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Het lijkt me nu zaak om de recessie-ongevoelige aandelen eruit te pikken. Zeker géén high-tech of staal bijvoorbeeld. Maar wat dan wel? Ik dacht zelf aan oil-services (bijv. Fugro) omdat die niet zoveel te maken hebben met macro-economische malaise, en ook niet hard geraakt worden door een dalende olieprijs (boven de 40-60 dollar per vat blijven oliemaatschappijen zwaar investeren in exploratie). Enige nadeel aan dat soort fondsen is dat ze relatief fors gewaardeerd zijn.
Ik hoor graag meer tips over sectoren waar ondanks een recessie de winsten op peil kunnen blijven!

Verder zat ik te kijken naar bouwfondsen (bijv. Bam). Die zijn helaas wel behoorlijk conjunctuur-gevoelig, maar zijn nu wel heel goedkoop. Op BAM krijg je nu een dividendrendement van om en nabij 10(!) procent.

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Primaire levensbehoeften: Ahold en Unilever zijn traditioneel defensieve aandelen.
priens schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 16:03:
[...]

Andersom werkt het ook: in Europa en Azië enorme bewegingen, terwijl er in Amerika nauwelijks op gereageerd wordt.
Traditioneel gezien reageren Amerika, Azië en Europa altijd braaf op elkaar, maar misschien beginnen de markten zich langzaam los te weken van elkaar?
Maar ook in Amerika gaan de koersen nu omhoog (na zware verliezen gister welliswaar), terwijl het banencijfer juist duidt dat de VS nu echt in een recessie komen...

[ Voor 77% gewijzigd door Cocytus op 03-10-2008 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Tweeke schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 16:06:
Het lijkt me nu zaak om de recessie-ongevoelige aandelen eruit te pikken. Zeker géén high-tech of staal bijvoorbeeld. Maar wat dan wel? Ik dacht zelf aan oil-services (bijv. Fugro) omdat die niet zoveel te maken hebben met macro-economische malaise, en ook niet hard geraakt worden door een dalende olieprijs (boven de 40-60 dollar per vat blijven oliemaatschappijen zwaar investeren in exploratie). Enige nadeel aan dat soort fondsen is dat ze relatief fors gewaardeerd zijn.
Ik hoor graag meer tips over sectoren waar ondanks een recessie de winsten op peil kunnen blijven!

Verder zat ik te kijken naar bouwfondsen (bijv. Bam). Die zijn helaas wel behoorlijk conjunctuur-gevoelig, maar zijn nu wel heel goedkoop. Op BAM krijg je nu een dividendrendement van om en nabij 10(!) procent.
Again, termijn is belangrijk. Ik zou Berkshire aanraden als je op de lange termijn wil. Het heeft wel een redelijk rally gehad de laatste paar dagen maar dat is waarschijnlijk niet meer dan terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Brons schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 16:38:
[...]

Again, termijn is belangrijk. Ik zou Berkshire aanraden als je op de lange termijn wil. Het heeft wel een redelijk rally gehad de laatste paar dagen maar dat is waarschijnlijk niet meer dan terecht.
Termijn=lange termijn (minimaal 3 jaar). Ik zit liever niet in Amerikaanse aandelen, ik geloof niet zo in een sterke dollar op lange termijn.
Cocytus schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 16:22:
Primaire levensbehoeften: Ahold en Unilever zijn traditioneel defensieve aandelen.
[...]
Klopt, maar die aandelen zijn om die reden nog relatief hoog gewaardeerd.
Voorlopig blijf ik sowieso nog maar even van de aandelen af. We gaan vast nog wel even omhoog nadat de bailout-bill er doorheen is, maar de zorgen over een recessie zullen daarna snel de overhand krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Niet online
Tweeke schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 16:54:
[...]

Klopt, maar die aandelen zijn om die reden nog relatief hoog gewaardeerd.
Voorlopig blijf ik sowieso nog maar even van de aandelen af. We gaan vast nog wel even omhoog nadat de bailout-bill er doorheen is, maar de zorgen over een recessie zullen daarna snel de overhand krijgen.
Ja, dat denk ik ook, en dan is het beter om helemaal uit de aandelen te blijven. Ik snap sowieso niets van de beurs op dit moment. Amerika daalt 5% en de AEX blijft stabiel; Amerika stijgt 2% en de AEX gaat met 3,5% omhoog. Ik vraag me af hoe het volgende week gaat, of het optimisme over de bailout (ik ga er maar even van uit dat die goedgekeurd wordt) blijft of dat de zorgen toch de overhand krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Cocytus op 03-10-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Fortis is vandaag volledig genationaliseerd door de verschillende landen. Hoe werkt dat nu voor aandeelhouders? De bestuurders hebben besloten dat de overheid alle aandelen heeft, maar kopen ze de bank dan van de aandeelhouders? Worden alle uitstaande aandelen automatisch opgekocht? Zijn er hier beleggers die weten hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alle aandelen van ABN Amro NV en Fortis NL NV zijn toch in handen van het beursgenoteerde Fortis Holding (tenminste voor zondag)? Fortis kan dit dus geheel zelf beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ok, dus je hebt nu aandelen in de Holding, die nu 16 miljard meer cash in huis heeft, maar 45000 werknemers minder en een stuk minder vastgoed? Ik ben benieuwd wat dit betekent voor de beurskoers morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Bailout goedgekeurd.

Vraag me ook af wat het met de koers van Fortis gaat doen. Iemand die daar een idee van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:56

Maximus

There is no substitute

Het lijkt mij dat de koers gaat dalen. De overheid grijpt alleen in als er een serieuse dreiging is voor Fortis. Beleggers zijn weer risico meidend dus de kans dat veel aandelen verkocht gaan worden maandag is erg groot. Wat een daling zeer goed mogelijk maakt.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Fortis is 100% in handen van de overheid en kan dus onmogelijk nog failliet gaan. Ergo: een veiliger aandeel wordt er momenteel niet aangeboden op de Amsterdamse beurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yohan schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 19:55:
Fortis is 100% in handen van de overheid en kan dus onmogelijk nog failliet gaan. Ergo: een veiliger aandeel wordt er momenteel niet aangeboden op de Amsterdamse beurs.
Aandeel Fortis = Fortis BE + Lux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:56

Maximus

There is no substitute

Precies, de Nederlandse tak is uit het aandeel gehaald. Een aandeel Fortis is nu de belgische holding en het deel van Luxemburg. Dus daarom denk ik dat de koers wel zal dalen.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gaat zeker dalen. Het blijkt dat Amev niet in Fortis NL zit, waarvan de NL overheid zondag dus 49% gekocht had voor 4 mrd euro. Laten we zeggen dat dit een reeel bedrag is. Fortis NL is dus 8 mrd euro waard, AAB nog steeds 11 a 12 mrd euro en Amev (en andere kleine verzekeraars zoals Stad Rotterdam) ook nog een paar mrd euro.

Volgens deze redenering zit de waarde van het pakket van de overheid zeker tussen de 20 en 25 mrd euro en dus gaat het aandeel maandag dalen.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.