Bedankt voor de toelichting. Ik dacht dat ik wat over het hoofd zag, maar als ik éénmalig alle fondsen van een aantal beursen moet invullen dan is dat niet z'n probleem. Verder zag de (demo)software er goed uit.
Momenteel ben ik een erg passieve belegger met aandelen die ik al jaren bezit. Deze hebben mijn ouders voor mij gekocht als investering zodat ik later wat extra zou hebben. Ik vind beleggen erg interessant en wil dit nu juist (erg) actief gaan doen. De ING bank waar ik nu alles bij heb staan bied mij deze mogelijkheden niet en is te duur. Ik heb ook gekeken naar de binck bank, maar deze is nog steeds een stuk duurder (hoger min tarief, bewaarloon etc) dan het IB platform. Ik zal tussen 5-10k euro gaan beleggen en dan hakken die minimum kosten er best wel in als je actief wil handelen.
Ik heb nog nooit gehandeld op de amerikaanse beurs maar ben dat wel van plan. Als ik 's avond nog wat wil handelen dan is de aex dicht en kan ik verder op de amerikaanse beurs. Als ik dan kijk wat ik bespaar op transacties, bewaarloon, divindend enz dan kan die 5 euro voor de aex koers informatie makkelijk uit.
Ik zat nog te twijfelen tussen todays of gewoon rechtstreeks bij IB. Het scheelt toch weer 2 euro per order en het engels lijkt mij niet z'n probleem. Kan je niet gewoon de client bij todays downloaden en die dan met IB gebruiken? Dat zou helemaal mooi zijn

.
Zit er nog verschil qua risico's en overboekingskosten tussen IB en todays waar ik op moet letten? Of is het gewoon het zelfde en als engels geen probleem is dat je beter rechtstreeks bij IB kan gaan?
Andere tips etc zijn ook welkom.