Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 45.322 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Topicstarter
Pooh schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:43:
Voor de zoveelste keer: ik heb het over lange termijn. Dat is niet 3 of 5 jaar, maar 20 of 30 jaar. Als je een horizon van 5 jaar hebt, moet je vooral veel obligaties en ander degelijk spul hebben, maar zeker geen aandelen, of slechts heel weinig aandelen.
Probleem in deze "discussie" is dat de meeste mensen geen horizon van 20 of 30 jaar hebben. Daar kan jij een heleboel van vinden, maar dat is nu eenmaal zo.

Bovendien bestaan de markten zoals we die kennen nog maar iets van 100 jaar, dus de uitspraken die jij doet over 20 of 30 jaar zijn geen absolute waarheid.

Vraag maar eens aan de mensen die in 1929 de index-aandelen hadden hoe het hun vergaan is; de aandelen die dezelfde index uiteindelijk weer omhoog getrokken hebben zijn niet dezelfde aandelen als degene die erin zaten toen het omlaag ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

phobosdeimos schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 17:06:
[...]

Maar dan gaat je statement toch helemaal de mist in?
Want dan is het niet realistisch dat je als doorsnee intelligent persoon, met een normaal kapitaal om te investeren, kunt leven van de beurs.
Waar heb ik dat gezegd dan? :?
Pooh schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:04:
[...]

Iedereen met een IQ van boven de 120 kan ook leven van de handel in aandelen. Het probleem is alleen wel dat je dan flink wat miljoenen onder je beheer moet hebben.

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Topicstarter
Vanwege het bereiken van de 1000e post is er een nieuw topic aangemaakt; in de nieuwe SP zijn links naar de belangrijkste (future, optie, aandelen) beurzen toegevoegd.

Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:59
zal ik mijn taak dan ook maar verzorgen :P
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.