Het grote mountainbike topic (deel 10) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 22.957 views

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:03
Mja, die eerste witte is even van de parkeerplaats af naar boven en dan links, ik weet niet eens waar die staat, je hebt hem niet echt nodig. Verder zou ik niet van de route afwijken, als je geen local bent (en dus op bordjes aangewezen) is eigenlijk alle alternatief minder dan de echte route.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:28
Skuzz schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:29:
[...]

Ik wil best wel eens een rondje meedoen ja, moet wel dan op tijd afgesproken worden omdat ik eerst nog vanuit Venlo moet komen dan, maar 5 Oktober dan? Dat heb ik nog leeg in mijn agenda
Oei, dat wordt krap... de 11e ook al :(
de 18e dan maar? O-)
Joopieboy schreef op woensdag 24 september 2008 @ 19:57:
[...]

Tja, en ik vond het raar dat sommige mensen beetje bot terug reageerde, van het weekend met dnhelle ervaren als je netjes optijd hallo zegt dat ze heel anders reageren, en als je even een babeltje maakt als je een rust punt neemt en er wandelaars op een bankje zitten dat het stukken meer word gewaarderd. :P
Dat je dat zelf al doorhad ;)
Het kost even wat moeite, maar het scheelt zoveel. Het was btw zondag vrij druk op de route... We hadden geluk dat de afdalinkjes vrij verlaten waren.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:41

Vos

AFCA

Waar fietsen? Limburg? Veel te ver man! :p

• dnhelle
En wel naar de Ardennen etc toegaan...

Tssskk....

Edit: er is iets gezegd van een GoT-meet, maar daar houd het ook ver op ;)

[ Voor 43% gewijzigd door dnhelle op 24-09-2008 22:45 ]

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 13:35
Impry schreef op woensdag 24 september 2008 @ 21:19:
En zag dat je voor € 2,50 ook een routekaartje kunt kopen, is die kaart een beetje duidelijk?
De routekaart is op zich wel duidelijk, alleen het probleem is dat je in een bos rijdt zonder dat je weet waar je bent. Je hebt dus wel een duidelijke kaart maar je hebt geen idee waar je je op dat moment bevindt.
Nog een tip met Rheden, je hebt de gele (verkleurde ondertussen) bordjes, die moet je volgen echter als je op een moment de keuze krijgt tussen wit en wit/geel. Blijf dan wel wit volgen en nooit wit/geel dat zijn aansnij/doorsnij routes je fietst dan heel veel en je weet echt niet waar je bent. Mij ook een keertje overkomen, tja ben dan ook geen Rhedense local. Voor de rest is het een super route.

• MrAngry
pep_82 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 09:42:
[...]
Nog een tip met Rheden, je hebt de gele (verkleurde ondertussen) bordjes, die moet je volgen echter als je op een moment de keuze krijgt tussen wit en wit/geel.
Maar dan zit je dus al verkeerd :)
Kan je beter rechtsomkeerd maken.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

:P Ik heb de smaak weer te pakken ben ik bang.. Vandaag handschoentjes gekocht en een nieuwe zadelpen + zadel besteld. Hopenlijk krijg ik MartijnGizmo zover om zondag naar Norg te gaan :P

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• dnhelle
Dat vraagt om foto's, Thundernet!

Wat heb je precies gekocht, en in wat voor een fiets komt het te zitten?

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:48
Impry schreef op woensdag 24 september 2008 @ 18:17:
Lekker toch dat je weer aan de gang kunt! En conditie bouw je wel erg snel weer op natuurlijk.

Ik ga zaterdag met paar vrienden de Posbank/Rheden-route rijden, iemand hier nog tips of op/aanmerkingen over die route?
Vergeet niet een vergunningsstickertje te kopen, mocht je die nog niet hebben (kost maar €5,-).

* Gideon gaat a.s. zaterdag ook naar Rheden

• ThunderNet
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

dnhelle schreef op donderdag 25 september 2008 @ 21:06:
Dat vraagt om foto's, Thundernet!

Wat heb je precies gekocht, en in wat voor een fiets komt het te zitten?
Goed de nieuwe spullen:

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41%2BAJccqsUL._AA280_.jpg
+
Afbeeldingslocatie: http://www.cyclepath.ca/products/usrimage/bb-airshot.jpg
+
Afbeeldingslocatie: http://media.rei.com/media/y/1480753.jpg
+
Afbeeldingslocatie: http://www.nexternal.com/icycles/images/PDM520.jpg
+
Afbeeldingslocatie: http://www.bikesport.dk/Tools/Images/Resize.ashx/cf8a56a371944d5bb341c9292e1b3a01/200x200/suppergel.jpg

En dus zadelpen ter vervanging van de huidige (zadel flipt op heuveltjes soms naar achteren, dus die vertanding is stuk). En een harder zadel als de huidige (de huidige buigt wat door naar binnen toe, en dus krijg ik zere kont, ja ja).

En het zit allemaal aan deze fiets:
Afbeeldingslocatie: http://kleurtjes.net/filespace/impulse_sm.jpg
~4 jaar oude foto
Gazelle Impulse 2001

:) Ik ga hem eerst afraggen voordat ik een nieuwe koop. Heb er al aan zitten denken om de gehele groep te vervangen, maar een nieuwe (lichtere) fiets kopen kost me amper meer geld.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-06 10:30

Impry

Rallymedia.nl

Gideon schreef op donderdag 25 september 2008 @ 23:05:
[...]

Vergeet niet een vergunningsstickertje te kopen, mocht je die nog niet hebben (kost maar €5,-).

* Gideon gaat a.s. zaterdag ook naar Rheden
Zit al in m'n helm inderdaad, is dezelfde sticker als hier in de L&D-Duinen.

Mooie schoentjes trouwens Thundernet!

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 10:42

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
lol, toepasselijk in dit topic ivm Joopie's actie:
Afbeeldingslocatie: http://images.bigfail.com/i/f/10/00/098.jpg

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Eeeeeenscch!!!1!1!!

Het was een klassieke OTB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Laatst online: 03-06 09:55

Blerf

VroomVroom

* Blerf gaat vanavond maar weer de straatjes van a'dam onveilig maken.
Even kijken hoe wat en waar.... Maar straat rijden blijft heerlijk! beetje trappen springen en doen *O*

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ja, trapjes rijden enzo is altijd wel leuk om te doen. Jammer dat er hier zo weinig is wat dat betreft, sowieso eigenlijk geen hoogteverschil. (net als in A'dam ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door Impry op 26-09-2008 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Jaja nu weten we het wel mclul... :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Je doet je avatar gewoon eer aan, net als ik ;)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

McGryphon schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 20:39:
Je doet je avatar gewoon eer aan, net als ik ;)
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
De vraag is nou, doe jij dat ook? :+

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zak patat, avator jattert. :+

Ik was eerst, puh. :+

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

McGryphon schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 21:28:
De vraag is nou, doe jij dat ook? :+
Dat wil jij niet weten :P

Vandaag naar Posbank/Rheden route geweest, zelf 5 banden lek gereden in 30km en toen maar gestopt. Uitgebreide verhaal komt morgen wel, ga nu eerst naar de bios.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Impry schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 21:05:
[...]

Dat wil jij niet weten :P

Vandaag naar Posbank/Rheden route geweest, zelf 5 banden lek gereden in 30km en toen maar gestopt. Uitgebreide verhaal komt morgen wel, ga nu eerst naar de bios.
Damn 5 banden? :o

Hoe krijg je dat voor elkaar. 8)7

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:48
Impry schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 21:05:
[...]
5x lek gereden? Ben er vanmiddag ook geweest, maar heb geen enkele aanleiding gezien om lek op te rijden. Vraag me dus af hoe je dat voor elkaar hebt gekregen... heb je je buitenband wel goed gecontroleerd op dorentjes enzo?

Het was overigens buitengewoon heerlijk weer om te biken. Aan het begin wel weer te hard van start gegaan (doseren blijft een lastig punt), zodat de laatste km's nét niet lekker liepen. Maar vooruit, de conditie is weer op peil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Hierbij dus even m'n verhaal.
- Donderdag m'n fiets opgehaald bij de fietsenmaker voor een wintercheck, nieuwe remblokjes voor m'n schijfremmen, ketting gesmeerd, nieuwe versnellingskabel achter. Alles was weer als nieuw, echt geweldig dus.

- Gisteren naar bezoekerscentrum gereden in Rheden.
- Begonnen aan de route (linksom).
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/15v91u.jpg
- Paar geweldige klimmen en vooral afdalingen gehad, was echt geweldig, vandaar dat ik er zeker nog keer naar terug wil. (ook omdat er af en toe rustige stukken tussen zitten waarbij je beetje uit kunt rusten.)
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/29wpead.jpg
- Na kilometer of 25 rijden we een asfaltweg op en zo'n 200 meter nadat ik op die weg rijdt flink gesis vanuit m'n voorband. Binnenband was dus lek, ventiel is beetje van de band getrokken.
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2evvuw5.jpg
- We hadden reserveband bij, dus die erin gezet (alhoewel hij volgens mij niet echt geschikt was voor 2.25inch band, maar je moet wat.
- Weer vol goede moed op de fiets en nog geen 500 meter laten opnieuw hard gesis vanuit de voorband. :{ Opnieuw ventiel van de binnenband afgescheurd.
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/o5aici.jpg
- We hadden geen reserveband meer (met Frans ventiel), dus geprobeerd de band te plakken, maar dat lukte eigenlijk niet.
- Broodjes gegeten en regelmatig voorbijgangers gevraagd over dichtsbijzijnde fietsenzaak. Maar je merkt gewoon dat er veel mensen van buitenaf daar komen fietsen omdat er weinig zijn met kennis van de omgeving.

- Uiteindelijk wist een MTB-er dat er in Loenen twee fietsenwinkels zaten, was zo'n 7 kilometer vanaf waar we stonden.
- Met z'n tweeën (ik op fiets van een vriend en andere vriend) daar naartoe gegaan, terwijl de rest van de groep langzaam verder ging lopen met mijn fiets.
- Eerste fietsenzaak in Loenen was dicht ivm vakantie. Gelukkig had de MTB-er ook verteld waar de tweede fietsenzaak zat.
- Bij fietsenzaak 3 Schwalbe MTB-reservebanden gekocht (1 autoventiel, 2 Frans ventiel) en weer teruggefietst.
- Toen we bijna weer op het MTB-pad waren kwamen we mijn fiets (en de rest) tegen. Hadden van een andere MTB-er een binnenband kunnen kopen.

- Alles weer beetje op orde gesteld en met paar reservebanden klaar voor de resterende 25km van de tocht.
- Na één kilometer, opnieuw hard gesis vanuit mijn voorband, opnieuw ventiel losgetrokken van de binnenband, maar was al een wat oudere binnenband, dus kon misschien daar aan liggen. Ondertussen werden we echt wanhopig.
- Velg en band helemaal goed nagelopen en konden niets vinden. Toen randje bij het ventiel maar even goed gevijld, want zat een miniem braampje, maar wellicht dat dat toch uitmaakte. (ondertussen zo'n 2 uur na eerste keer lek)

- Nieuwe binnenband erin gezet en opnieuw gaan fietsen. (was dus de 1e binnenband)
- Na kilometer of 4 hadden we er weer alle vertrouwen in en op een recht stuk, mulle zandpad, opnieuw gesis. Was eventjes in staat om m'n fiets aan de kant te gooien, maar daar heb je ook niets aan.

- Laatst gekochte binnenband erin gezet en stukje gefietst. Toen na 200 meter gestopt om te kijken en toen zag je gewoon dat het ventiel opnieuw helemaal schuin stond in de band. De band verschoof dus te veel waardoor het ventiel schuin wordt getrokken wat op een bepaald moment te veel wordt.
- Band leeg laten lopen om heb op een andere manier erop te leggen, je moet wat proberen...
- Band ligt er op en we pompen hem op, denk dat we op nog geen 2 bar zaten en een harde plof. Dat was dus de laatste reserveband.... gewoon midden op de band gescheurd...

- Daar stonden we dan, opnieuw in the middle of nowhere. Zonder nieuwe reservebanden en met een probleem wat we niet konden oplossen.
- 3 vrienden zijn via MTB-pad richting Rheden geMTBd om de auto op te halen.
- Ik ben samen met een vriend over het fietspad richting Eerbeek (zo'n 5 km) gelopen met de fiets in de hand. (heb er nu nog spierpijn van).

- Daar afgesproken bij een rotonde en daar kwam de auto net aan waar de fietsen in konden.
- Teleurgesteld naar huis gereden en dat was het wel zo'n beetje...

We willen zeker nog een keer terug, want het stuk wat we gereden hadden was erg goed bevallen.
Maar eerst het probleem met m'n band zien op te lossen.
Heb er nog een nachtje over geslapen en enige wat ik me kan bedenken waar het aan kan liggen is het volgende:
De buitenband glijdt over de velg, hierdoor trekt hij de binnenband schuin, hierdoor komen te veel krachten op het ventiel, wat losgescheurd wordt van de band.
Rare is dat ik al ongeveer een jaar met die combinatie van buitenband + velg heb gereden.
Enige wat ik me kan bedenken is dat het komt door 'tire-shine'-spray wat ik er vorige week heb opgespoten tijdens het schoonmaken van de fiets. Dit is een soort glimmiddel om de banden er weer mooi uit te laten zien. Maar hier wordt de band wel glad van en dat is waarschijnlijk ook tussen de velg en buitenband gekomen.

En je raadt het al van wie ik die tireshine-spray heb gekregen voor m'n verjaardag paar weken terug... juist... de vrienden die gisteren amper hebben door kunnen rijden omdat ik te kutten zat met m'n banden :D

Banden en velgen binnenkort dus maar eens goed ontvetten en kijken of het dan verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mooi verhaal, lekker aan t fietsen geweest! :)

Btw, even advies van de mensen hier, ik zie net op marktplaats een advertentie van een trek 6300 '08 disc, die man die verkoopt hem opdat ie niet meer fietst en ding is dus amper gebruikt.

Opzich ideaal om goedkoop aan een goede fiets te komen, maar hij is 1.76 (22cm kleiner als ik dus) en ik vraag me af of ik er dan wel oppas, zadel staat wel erg laag dus...
http://link.marktplaats.nl/195952218

Wat zeggen jullie, als ik flink wat geld eraf krijg doen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Joopieboy schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:38:
Mooi verhaal, lekker aan t fietsen geweest! :)

Btw, even advies van de mensen hier, ik zie net op marktplaats een advertentie van een trek 6300 '08 disc, die man die verkoopt hem opdat ie niet meer fietst en ding is dus amper gebruikt.

Opzich ideaal om goedkoop aan een goede fiets te komen, maar hij is 1.76 (22cm kleiner als ik dus) en ik vraag me af of ik er dan wel oppas, zadel staat wel erg laag dus...
http://link.marktplaats.nl/195952218

Wat zeggen jullie, als ik flink wat geld eraf krijg doen of niet?
Euhm, afzetterij enzo... ik heb die fiets vorig jaar oktober nieuw voor € 639,- gekocht ;)
En je moet kijken naar je binnenbeenlengte (genoeg over te vinden via Google) en dan kijken of dat bij de framemaat past, 19,5 inch bijvoorbeeld, zoals ik heb. (niet 26", want dat is de bandenmaat ;) )

[ Voor 89% gewijzigd door Impry op 28-09-2008 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:57

MBV

Jij bent dus 1,98m? Als ik het goed schat is dit een M of L frame, daar ga jij nooit op passen. Vraag anders gewoon de frame-maat.

Eerste google-ad:
http://www.bikestudio.nl/...OLX2cnE_pUCFQyN1QodFkLHEA
€570 nieuw! 8)7

Afmontage vind ik niet echt super. Juicy 3 remmen, Dart voorvork, M475 naven, alles Deore, niet echt om over naar huis te schrijven. Maar €570 is dan ook niet duur :)

[ Voor 54% gewijzigd door MBV op 28-09-2008 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ik heb tot op heden nog geen problemen gehad met die afmontage en het fietst verder echt goed. Natuurlijk is er een verschil met duurdere fietsen. Maar Joopie heeft ook niet het grootste budget. En dan kan ik uit eigen ervaring zeggen dat de 6300 '08 een prima keus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Vreemd verhaal met die banden, ik neem aan dat je weleens vaker een binnenband hebt vervangen? (om uit te sluiten dat je dat echt heel erg verkeerd doet). Zo ja, dan kan je inderdaad vrij onderbouwd op die tire shine zooi gokken. Je moet dat overigens makkelijk kunnen testen door even een streepje op buitenband en velg te zetten en dan een stukje te gaan rijden, als de streepjes verschoven zijn ten opzichte van elkaar dan weet je dat dat het is, maar ik heb nog nooit van een schuivende buitenband gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Goed net terug uit Norg... :+ Mede dankzij de klikpedalen nu toch paar flinke schrammen opgelopen. Was wel lekker, ondanks dat mijn conditie gewoon prut is, en m'n fiets aan vervanging toe is.. De tandwielen zijn gewoon helemaal af. Krijg 'm vaak ook amper in versnelling etc.
Eerst maar eens herstellen en er binnenkort weer heen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Laatst online: 06-06 10:17

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik zeg: EPIC FAIL... :P

Zelf maar 1 keer over m'n stuur gedoken, veel spectaculairder en niets aan overghouden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

MartijnGizmo schreef op zondag 28 september 2008 @ 16:57:
Ik zeg: EPIC FAIL... :P

Zelf maar 1 keer over m'n stuur gedoken, veel spectaculairder en niets aan overghouden. :D
Idd :+ dat van jou zag er cool uit.. En ging aan het einde van een afdaling :P Ik stond stil!
Alleen merk ik dat ik wel het een en ander verleerd ben. En toch wat angst heb voor bepaalde stukken |:(

[ Voor 15% gewijzigd door ThunderNet op 28-09-2008 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:39

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

* Tjebakka zou vandaag ook MTBen...

Ik hoorde gister alleen m'n spaken tikken als ze licht werden aangeraakt door de rem. Dus ik pak een spakenspanner (zonder ervaring :') ) en ik trek m'n wiel nog krommer |:(

Heb t nog enigszins kunnen fixen, maar het was niet echt berijdbaar meer....

Morgen maar effe naar de fietsenmaker brengen :$

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Impry schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:39:
[...]

Euhm, afzetterij enzo... ik heb die fiets vorig jaar oktober nieuw voor € 639,- gekocht ;)
En je moet kijken naar je binnenbeenlengte (genoeg over te vinden via Google) en dan kijken of dat bij de framemaat past, 19,5 inch bijvoorbeeld, zoals ik heb. (niet 26", want dat is de bandenmaat ;) )
Idd, hij is zowiezo nu te duur, moet aardig wat van de prijs af, ik zat 500 max te denken.
Maar moet wel weten wat de maat is, weet jij waar dat op het frame staat van de maat?
MBV schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:56:
Jij bent dus 1,98m? Als ik het goed schat is dit een M of L frame, daar ga jij nooit op passen. Vraag anders gewoon de frame-maat.

Eerste google-ad:
http://www.bikestudio.nl/...OLX2cnE_pUCFQyN1QodFkLHEA
€570 nieuw! 8)7

Afmontage vind ik niet echt super. Juicy 3 remmen, Dart voorvork, M475 naven, alles Deore, niet echt om over naar huis te schrijven. Maar €570 is dan ook niet duur :)
Ik ben idd 1 meter 98 ja heb nu een L frame en dat gaat net, en ik weet niet hoe de maten van trek zijn maar ik heb verhalen gelezen dat 19,5 inch goed zat is. Maar jij denkt dat ik beter 20-21 inch kan hebben?

Maar de afmontage niet super? Voor dat bedrag vind ik het zeer zeker netjes, veel goede reviews over dit model. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Joopieboy schreef op zondag 28 september 2008 @ 17:51:
[...]

Idd, hij is zowiezo nu te duur, moet aardig wat van de prijs af, ik zat 500 max te denken.
Maar moet wel weten wat de maat is, weet jij waar dat op het frame staat van de maat?
Maat staat meestal aangegeven boven de bracket voor de trapas aan de voorzijde van de verticale framebuis. Meet je binnenbeenlengte eens op voor maatadvies.

edit: 500 max is nog veel, als die nieuwe 640 kost dan zit je eerder aan 400 in goede staat imo, misschien iets meer als je de juiste trapper erbij krijgt en dingen als bidonhouders en fietscomputer die je anders toch wel koopt, laat je niet teveel afleiden door de vraagprijs.

[ Voor 23% gewijzigd door MrAngry op 28-09-2008 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Idd, ik heb nogmaals ene poging gewaagd, hij wist me te vertellen dat de bandenmaat 26"was, nou gefeliciteerd, dus ik heb die uitleg van jouw waar het plaatje staat nogmaals doorgestuurd. :)

Eens kijken wat we voor reactie krijgen, anders salden eens bellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-06 22:35
@Joopieboy
Hangt heel sterk van wat er allemaal voor spul aan die fiets hangt. Deore kan zoveel zijn. Een Shocks voorvork gaat ook van relatief slecht tot relatief goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

The - DDD schreef op zondag 28 september 2008 @ 19:20:
@Joopieboy
Hangt heel sterk van wat er allemaal voor spul aan die fiets hangt. Deore kan zoveel zijn. Een Shocks voorvork gaat ook van relatief slecht tot relatief goed.
Deze is gewoon standaard trek afgemonteerd en ik heb al eerder gevraagt in dit topic en dat is niet slecht. B)

Edit: net reactie gehad en op het plaatje stond alleen het frame nummer en niet de maat...

Wel had hij de "maat" opgenomen, ik citeer:
ik heb wel het hart van de trapas tot aan de bracketis 50 cm
Denk dat hij de bracket tot de trapas bedoelt, en dat is dus waarschijnlijk een maat L frame (19,5 inch) of zit ik scheef te denken?

[ Voor 51% gewijzigd door Joopieboy op 28-09-2008 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:51

The_Scarabial

MTB for life!

@Impry,
weet je zeker dat je de binnenband goed monteerd? Goede druk enz. Dat ventielen afscheuren heb ik nog nooit meegemaakt, zeer vreemd verhaal, klinkt mij in de oren als verkeerde montage.

Vandaag terug uit de ardennen, was een supergaaf weekend. Mooi weer, gezellige mensen en mooie omgeving om de rocky eens lekker de sporen te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

The_Scarabial schreef op zondag 28 september 2008 @ 22:15:
@Impry,
weet je zeker dat je de binnenband goed monteerd? Goede druk enz. Dat ventielen afscheuren heb ik nog nooit meegemaakt, zeer vreemd verhaal, klinkt mij in de oren als verkeerde montage.

Vandaag terug uit de ardennen, was een supergaaf weekend. Mooi weer, gezellige mensen en mooie omgeving om de rocky eens lekker de sporen te geven :)
Mja, we waren met 5 man en we hebben het ook op verschillende manieren geprobeerd.
Maar ik ga met de fiets gewoon naar de fietsenmaker waar hij donderdag ook is geweest voor de wintercheck. Moeten zij er maar even naar kijken, die hebben ook goede binnenbanden.
Als ik er wat meer over weet laat ik het nog horen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Veel mensen genoten van het prachtige weer, zo te lezen. Impry, jammer van je tubes, kan een leuke middag best omvormen tot een kleine hel.
@ THES, wederom Ardennen? Gaat lekker... Wanneer begin je je HT op te bouwen?
@ Johan, ga eerst gewoon eens naar een fietsenmaker, probeer eens wat fietsen qua maat / zitverhouding binnen een vooraf bepaald budget, en kijk dán pas eens rond op internet of je via een LBS / webshop of een betrouwbare 2ehands een goede koop kan regelen.

Ikzelf had vandaag vrij weinig tijd (2,5u tot de beschikking) maar wilde een goed trainingsrondje doen in de buurt van Sittard en vooral zuidelijker.
Resultaat: 2.29u later kom ik terug binnen, in totaal 7min. pauze gehad, en in de overige 2u22min 48,3km weggetrapt... Ik ben nu echt kapot, ging echt rapido met dit prachtige weer.

Tijd voor volgende week de storm af te wachten (jaja, het gaat weer af) en dan kunnen we lekker ouderwets modder-worstelen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Joopieboy schreef op zondag 28 september 2008 @ 17:51:
Ik ben idd 1 meter 98 ja heb nu een L frame en dat gaat net, en ik weet niet hoe de maten van trek zijn maar ik heb verhalen gelezen dat 19,5 inch goed zat is. Maar jij denkt dat ik beter 20-21 inch kan hebben?

Maar de afmontage niet super? Voor dat bedrag vind ik het zeer zeker netjes, veel goede reviews over dit model. :)
De Trek fully van JF (:( *) was een L, en die was niks te groot voor mij. Afmontage is misschien wel goed voor het geld, maar ik zou toch zeker een betere vork willen dan een Dart, om maar eens wat te noemen. Juicy 3 160mm zijn niet geschikt voor in de bergen, waarschijnlijk in nederland prima. Maar met de ritjes rond Verbier kookte de remvloeistof van degene met juicy 3... gewoon water eroverheen gooien, en dampen tot 5cm boven de calliper :+ 180mm zal iets meer kunnen hebben.

Ik kan niet in je portemonnee kijken, als je nog een half jaar moet wachten voordat je €800 bij elkaar hebt zou ik het zeker doen. Goeie basis om betere afmontage op te zetten :)

offtopic:
JF (mod @ mtb.nl) wilde mij zijn fully verkopen. Mooie fiets, nette prijs, maar toen ik langs kwam in zwolle bleken er een paar dingen mis. Hij zou het laten fixen, en hem dan langsbrengen in Eindhoven. Communicatie liep wat stroef, met als gevolg dat hij de dag voor de afspraak afbelde, en zei dat het op zo'n manier niet meer hoefde 8)7. Kon ik weer opnieuw een fiets uitzoeken :( Zijn fiets staat nog steeds te koop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
spuit11...

[ Voor 98% gewijzigd door dnhelle op 29-09-2008 08:45 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
MBV schreef op zondag 28 september 2008 @ 23:36:
[...]

Maar met de ritjes rond Verbier kookte de remvloeistof van degene met juicy 3... gewoon water eroverheen gooien, en dampen tot 5cm boven de calliper :+
Waaah!! Echt, is dat serieus uitgevoerd?
Ook al giet je het water over de caliper, hoopjes mazzel hebben jullie gehad, kans dat de remschijf een mooie curve / kromme heeft aangenomen bij zo'n actie is toch flink aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dat was serieus gebeurd, de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat we toen vrij heftig van de berg af reden, toen we beneden koffie gingen drinken hoorde je het tikken van metaal dat afkoelt (en had iemand zijn been gebrand aan een remschijf :+). Die remmen had hij toch al afgeschreven: hij zou van een van z'n vrienden betere krijgen, die had nog iets van shimano liggen. Er was ook wat lucht in gekomen, maar dan nog hoort de leiding niet zo warm te worden dat water verdampt :X Mijn callipers heb ik ook een paar keer een beetje gekoeld met een beetje water, maar dat was eigenlijk niet zo'n ramp. Er zat toen nog geen lucht in.
De rest had Hope, de goedkoopste Hope M4 en geen idee wat de rest had. Foto'tje: http://www.mvdvlist.nl/im...2+-+zondag%2FIMG_5336.JPG
Links en rechts zijn geventileerde schijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

:) Ik zit nu te kijken naar een nieuwe fiets :) Toch omdat mijn huidige toch echt wel af is. (Te vaak gehad gisteren dat ik 'm niet in de versnelling kreeg etc.).

Zit nu vooral te kijken naar de
Cube Reaction HS33
en de Cube Ltd Race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
MBV schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:33:

De rest had Hope, de goedkoopste Hope M4 en geen idee wat de rest had. Foto'tje: http://www.mvdvlist.nl/im...2+-+zondag%2FIMG_5336.JPG
Links en rechts zijn geventileerde schijven :+
Dat is dan mazzel hebben!
Mooie foto, mooie Santa's. Nomads toch?

@Thundernet, leuke keuzes. Ik denk zelf dat je aan beide geen breuk kunt vallen.
Het is voor jezelf afwegen welke fiets voor jouw behoeften de onderdelen bevat die je ook daadwerkelijk nodig hebt.
Mijn voorkeur zou uitgaan voor de LTD-race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

dnhelle schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:48:
[...]

@Thundernet, leuke keuzes. Ik denk zelf dat je aan beide geen breuk kunt vallen.
Het is voor jezelf afwegen welke fiets voor jouw behoeften de onderdelen bevat die je ook daadwerkelijk nodig hebt.
Qua prijs zitten ze ongeveer op hetzelfde. Dus prijsverschil is eigenlijk te verwaarlozen.
:) Binnenkort maar eens naar een winkel opzoek gaan waar ik ze kan proberen. :) En waar ze m'n maten eens goed kunnen opmeten, wil namelijk wel een fiets die bij mijn lichaam past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
ThunderNet schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:53:
[...]

En waar ze m'n maten eens goed kunnen opmeten, wil namelijk wel een fiets die bij mijn lichaam past.
Ha! Sterk bedacht.
Let er op: de Reaction en de LTD hebben een andere geometrie. De LTD heeft een kortere bovenbuis tov. de Reaction. Heel verschillend dus, dus passen op een real-life fiets is wel aan te raden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

dnhelle schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:48:
[...]

Yup, Nomads. Ook bekend als 'sofa's' ;)
Ik weet niet wat het effect is van de compleet andere geometrie, maar er zijn qua specs toch wat opvallende verschillen. Zo is daar het verschil tussen de Fox F100RL en de Reba SL, 400gr lichter frame (neem ik aan, 1400gr kan nooit de hele fiets zijn ;)), en natuurlijk de remmen. Waarom niet de Reaction K18? Geld? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

MBV schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:19:
[...]

Yup, Nomads. Ook bekend als 'sofa's' ;)

[...]

Ik weet niet wat het effect is van de compleet andere geometrie, maar er zijn qua specs toch wat opvallende verschillen. Zo is daar het verschil tussen de Fox F100RL en de Reba SL, 400gr lichter frame (neem ik aan, 1400gr kan nooit de hele fiets zijn ;)), en natuurlijk de remmen. Waarom niet de Reaction K18? Geld? ;)
K18 kan qua prijs misschien ook wel :P Maar moet niet gekker worden :D zat in eerste instantie naar fiets voor zo'n 1000 euro te kijken haha :)
Hoe verhoudt SLX vs XT eigenlijk? Volgens de shimano site is SLX specifiek mountainbike gericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
SLX is (als ik het goed heb begrepen) de meer heavy-duty groep van Shimano, tussen de LX en de Hone-groep in.

Hone is meer en meer Freeride gericht, LX meer Crosscountry. Shimano heeft geprobeerd om daartussen in een soort enduro / allmountain-groep in te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52

Spinvis

NICE!

Ik weet niet of er bepaalde voorwaarden zijn waaraan je moet voldoen om in de startpost te komen, want ook ik ben fanatiek mountainbiker & trouwe GoTter! Zie alhier mijn fiets, Cube Acid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
@Impry's verhaal...

En al die ellende was je dus bespaard als je makkers je bandjes niet persee wouden laten glimmen. Ik ben van de categorie, overmatig poetsen op een MTB doet vaak meer kwaad dan goed.

SNap sowieso niet hoe sommige mensen hun fiets zo schoon houden op dagen dat ik de drek bijna achter mijn oren heb hangen. :+ Afstappen bij ieder modderplasje ofzo?

Afgelopen weekeinde ook rondje Holten gedaan... Was droog weer, dus mijn fiets kwam schoner terug.

[ Voor 41% gewijzigd door The - DDD op 29-09-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

The - DDD schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:08:
@Impry's verhaal...

En al die ellende was je dus bespaard als je makkers je bandjes niet persee wouden laten glimmen. Ik ben van de categorie, overmatig poetsen op een MTB doet vaak meer kwaad dan goed.

SNap sowieso niet hoe sommige mensen hun fiets zo schoon houden op dagen dat ik de drek bijna achter mijn oren heb hangen. :+ Afstappen bij ieder modderplasje ofzo?
Ja precies :P Ben zelf ook niet zo van het glimmen, maar ik denk, ik probeer het een keer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 14:27
ThunderNet schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:53:
[...]

Qua prijs zitten ze ongeveer op hetzelfde. Dus prijsverschil is eigenlijk te verwaarlozen.
:) Binnenkort maar eens naar een winkel opzoek gaan waar ik ze kan proberen. :) En waar ze m'n maten eens goed kunnen opmeten, wil namelijk wel een fiets die bij mijn lichaam past.
Ik heb zelf de Cube LTD Race uit 2007. Bevalt mij erg goed. Moet re ook gelijk bij vermelden dat dit mijn eerste serieuezere mtb is. Mijn vrouw heeft een Acid. Je ziet en voelt daar wel degelijk verschil in.

Wellicht is het ook een optie om naar de AMS serie te kijken. Zijn niet veel duurder, maar heb je wel een (goed getest) fully frame.

@Imrpy Als je een paar berichten terugkijkt zie je dat ik exact hetzelfde probleem als jou heb gehad. Ook op 1 tocht twee keer lek op precies dezelfde plaats, het ventiel. Heb jij er toevallig ook Schwalbe bb ingedaan? Wellicht een slechte productie.

Grote kans dat je met een te lage bandenspanning hebt gereden na de eerste keer lekrijden. Daardoor kan de bb bewegen. Je zegt zelf ook al dat het ventiel scheef stond. Ik heb ook het ventielgat wat bijgevijlt en nu niet meer lekgereden.

Succes!

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ja, zowel Schwalbe buiten- als binnenband gebruikt.
En heb jij ook een Frans ventiel en zo ja, doe je dan dat ringetje aan de buitenkant er omheen? En wanneer draai je dat aan, en erg strak, of beetje losjes?
Jouw post teruggelezen, zag ook stukje staan over dat ringetje. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Impry op 29-09-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik heb 1 keer een ventiel afgescheurd, en dat was een autoventiel :+
Dat was toen ik mijn giant net 3 maanden had :P
Sindsdien, even tellen, 2 keer lekgereden met mijn mountainbike. Beide keren stootlek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ik heb vorig jaar zomervakantie een keer in Coo (BE) op een steen m'n voorband lek gereden en verder ook nog nooit lek gereden. Tot afgelopen zaterdag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Lek rijden = vaak een geval van pech hebben.
Laatst ook twee ritten achter elkaar snake-bite, ritten daarna nog harder over de track gereden dan ervoor, en geen problemen. Is afhankelijk van zoveel punten, daar kun je geen peil op trekken.

Ben benieuwd hoe het gaat aflopen dit najaar + winter qua weer. Echt modderen, of redelijk zacht? Who knows.
Volgend voorjaar waarschijnlijk wel weer een nieuwe cassette +ketting + remblokken om problemen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
echt modderen? gewoon gaan biken als het sneeuwt. da's pas glijden! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Dude :| Sneeuw? wtf, dat is echt een tijd terug dat ik door een pak sneeuw ben gebaggerd.
Wel fun though... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
^^precies, vandaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:46
dat is toch ook een beetje de reden dat ik ben overgestapt op een MTB in plaats van een ligfiets, lekker door modder knallen :D

de ligfiets moet ik nog een grote beurt geven zodat die verkoopbaar is en dan kan er weer een leuke som geld bij het MTB potje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op zondag 28 september 2008 @ 23:05:
@ Johan, ga eerst gewoon eens naar een fietsenmaker, probeer eens wat fietsen qua maat / zitverhouding binnen een vooraf bepaald budget, en kijk dán pas eens rond op internet of je via een LBS / webshop of een betrouwbare 2ehands een goede koop kan regelen.

Ikzelf had vandaag vrij weinig tijd (2,5u tot de beschikking) maar wilde een goed trainingsrondje doen in de buurt van Sittard en vooral zuidelijker.
Resultaat: 2.29u later kom ik terug binnen, in totaal 7min. pauze gehad, en in de overige 2u22min 48,3km weggetrapt... Ik ben nu echt kapot, ging echt rapido met dit prachtige weer.

Tijd voor volgende week de storm af te wachten (jaja, het gaat weer af) en dan kunnen we lekker ouderwets modder-worstelen... :|
Ik ga idd maar eens langs salden denk ik, met jouw nog eens naar akkermans ofzo?
Zowiezo is het leuker om een nieuwe fiets te kopen, en een fiets op je eigen maat is ook wel stukken fijner. :+
Maar even bellen of ze de trek 6300 disc'08 kunnen leveren met korting (blijf ik toch een leuk ding vinden) en anders daar kijken voor ene leuke actie, zoals deze op de webshop. :9

Trouwens, zondag kreeg jij hem niet uitgeklikt rond sweikhuizen? :+

Kreeg het commentaar van die sascha (met die gele 24" freeride bike) zo van hee, die sven, die maat van jouw, was dat die met die klikpedalen en met "dirty trails op zijn kont"? Zo ja, moet je heme ven de groetjes doen en zeggen dat je nog even wat moest oefen met uitklikken omdat je schijnbaar hem niet al te snel uitgeklikt kreeg en aan het wankelen was haha. :+

Maar goed, moest er wel mooi uitgezien hebben haha. :+

Mja, modderworstellen kan ook leuk zijn, jij nu zondag wel de tijd? :P

[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 29-09-2008 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Joopie, mijn Focus gaat binnenkort in de verkoop als je interesse hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Joopieboy schreef op maandag 29 september 2008 @ 19:05:
[...]

Trouwens, zondag kreeg jij hem niet uitgeklikt rond sweikhuizen? :+

Kreeg het commentaar van die sascha (met die gele 24" freeride bike) zo van hee, die sven, die maat van jouw, was dat die met die klikpedalen en met "dirty trails op zijn kont"? Zo ja, moet je heme ven de groetjes doen en zeggen dat je nog even wat moest oefen met uitklikken omdat je schijnbaar hem niet al te snel uitgeklikt kreeg en aan het wankelen was haha. :+

Maar goed, moest er wel mooi uitgezien hebben haha. :+
Vind je het gek na die lange uphill? Was idd aan het wankelen, ik was tijdens het opfietsen van het laatste stukje halfpipe al aan het uitklikken, dan gaat het niet zo lekker :P Sowieso altijd leuk om die halfpipe te doen, helaas zijn die tricks niet voor mij weggelegd, dan worden het taco-wieltjes :P

Akkermans = ok, moeten we even kijken wanneer, hij heeft zijn openingstijden veranderd. A.s. zondag = niet ok: ik zit
's nachts in de HMH, daarna fietsen == bodemonderzoek. Weekend daarop met collega's weg, weekend daarop dan maar? :> (18/19 okt.) Edit: Misschien Skuzz dan ook mee?

Wat FMS aanbiedt is trouwens ook niet verkeerd, vooral niet wat ik mij herinner van maatvoering 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hahaha _O-

A wel, die zondagen zijn voor jouw een ramp merk ik al. :+
En trouwens, ik kan uit ervaring zeggen dat bodemonderzoek niet echt fijn is dus dat doen we jouw ook maar niet aan. :P

En je hebt me nummer, laat wat weten, 's avonds en woensdag middag ben ik vrij. (dus ook voor mountainbiken svp vooral als ik geld ga uitgeven aan een degelijke bike :+)

@FMS, niet zo'n slecht idee nee, stuur me eens wat specs, maat, foto's, prijsje en woonplaats door dan kijken we wel of we eruit kunnen komen binnenkort. :Y)

Edit: jij dnhelle dinges, jij mij blij maken met dat fms zijn frame een goede maat zou hebben, 1. dat frame is 17,5 inch en 2. fms zelf is 1.78... Dat gaat niet helemaal passen denk ik... :+

Daarom zeg ik, bijna niet te doen om een goede 2e hands te kopen, helaas. :P

[ Voor 29% gewijzigd door Joopieboy op 29-09-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Jammer idd, ik had hem graag aan Joopie gegund. Dan maar via marktplaats/bike forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja idd, jammer maar helaas, hier was ik ook met die trek 6300 die ik 2e hands had gezien op vastgelopen...

Die sven mij doorstuurde was ook geen slechte fiets alleen vond het frame niet zo echt heel erg mooi. :+

Maar goed, komt wel goed, nog een paar keer met sven meerijden dat ik de omgeving beter ken en wat routes ken en dan kan ik ook in mijn eentje losgaan. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Johan, als je dit keer weer uiteindelijk geen fiets koopt net als vorig jaar, dan schop ik je de eerste keer dat ik je zie wel zo godsgruwelijk hard onder je aarsch dat je er uberhaupt niet aan moet denken op een MTB-zadel te zitten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
dnhelle schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:33:
[...]

Akkermans = ok, moeten we even kijken wanneer, hij heeft zijn openingstijden veranderd. A.s. zondag = niet ok: ik zit
's nachts in de HMH, daarna fietsen == bodemonderzoek. Weekend daarop met collega's weg, weekend daarop dan maar? :> (18/19 okt.) Edit: Misschien Skuzz dan ook mee?
de 19e heb ik nog niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

dnhelle schreef op zondag 28 september 2008 @ 23:05:
Veel mensen genoten van het prachtige weer, zo te lezen. Impry, jammer van je tubes, kan een leuke middag best omvormen tot een kleine hel.
@ THES, wederom Ardennen? Gaat lekker... Wanneer begin je je HT op te bouwen?
Was m'n 1e keer ardennen :), was gezellig en super mooi biken daar. Zeker voor herhaling vatbaar, ik hoop komend voorjaar. :)
Die HT opbouwen wou ik nog dit jaar doen, maar ben sinds afgelopen weekend aan het twijfelen gegaan, wat te doen, waarschijnlijk wordt het plan, de rocky een facelift geven met een andere wielset, remmenset, stuur, zadelpen en de hele mikmak en daarna op zoek naar een leuk HT frame om de overgebleven onderdelen op te gaan monteren.
Of dat dit jaar nog gaat lukken dat weet ik nog niet, ligt ook een beetje aan mijn liquiditeits toestand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
@ Skuzz:
Ik bedacht me net, Niks voor jou? :9
Joopieboy schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:42:
Edit: jij dnhelle dinges, jij mij blij maken met dat fms zijn frame een goede maat zou hebben, 1. dat frame is 17,5 inch en 2. fms zelf is 1.78... Dat gaat niet helemaal passen denk ik... :+
@ THES: Sorry, ik vergiste me met Vos.
Mooi migratieplan. Leuke opties, alleen zeker weten wat je wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Ik ben 1.86, weet niet of dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Dat moet je overleggen met FMS, het enige wat ik weet is dat FMS zijn bike gaat verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
mja, ok, maar er was al gepost dat het een 17,5" frame was en dat FMS 1.78 is,
ik heb in ieder geval wel lange poten (2 huisgenoten die ongeveer even groot zijn als mij passen niet op mijn ligfiets omdat ze een stuk te kort komen qua beenlengte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

McGryphon schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:27:
Johan, als je dit keer weer uiteindelijk geen fiets koopt net als vorig jaar, dan schop ik je de eerste keer dat ik je zie wel zo godsgruwelijk hard onder je aarsch dat je er uberhaupt niet aan moet denken op een MTB-zadel te zitten :Y)
Deal, als sven me nog meer mooie paadjes laat zien en ik er plezier in blijf hebben komt het zeker voor elkaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
@ Skuzz, hmm.
Wat is je maat van je huidige bike?

@Joopieboy:
Dat eerste: check.
Dat tweede zul je toch echt zelf moeten doen, daar kan je alleen zelf voor zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Idd, maar komt wel goed. :)

Trouwens, vanmiddag salden proberen te bellen, maar dat word toch langs gaan want vanaf 12 uur zijn ze door de drukte niet meer beschikbaar... 8)7
Van freeride wel al antwoord gehad, er zijn geen 2008 modellen meer...

Maar goed, binnenkort daar eens naar binnen wippen en rond kijken, en bij salden eens langs. Liefst iets van een actie oid, maar dat komt wel goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
dnhelle schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:15:
@ Skuzz, hmm.
Wat is je maat van je huidige bike?
Ik heb net mijn huidige frame opgemeten en het lijkt erop dat ik nu een 19" frame heb.
de rechtopstaande buis is ongeveer 480mm lang (hart-hart afstand)

niet dat het eigenlijk veel zegt omdat ik deze fiets gekocht heb zonder echt naar maten en dergelijke te kijken, en het zadel staat bijna op de maximale hoogte

[ Voor 20% gewijzigd door Bramster op 01-10-2008 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

@Joopie,

Het loopt tegen het einde van het jaar, dus er zullen vast overall overjarige modellen de deur uit gaan voor weinâg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

The_Scarabial schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 18:25:
@Joopie,

Het loopt tegen het einde van het jaar, dus er zullen vast overall overjarige modellen de deur uit gaan voor weinâg :)
Klopt, vandaar dat ik nu ook zo bezig ben met zoeken, heb niet zo zin om 7-800 euro uit te geven dat ik dadelijk in de aanbieding voor 5-600 euro een zelfde of betere fiets heb. Maar freeride had bv al de 2008 modellen eruit wisten ze mij te vertellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
lol whut :o
Afbeeldingslocatie: http://img71.imageshack.us/img71/314/screenshot2ig9.png
* McGryphon angstvallig alles naar spaarrekening doorsluizen doet
* McGryphon zegt: nee, die R7 kan wachten. Nee, echt. Nee, ik weet het heel zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Joopieboy schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 18:32:
[...]
Maar freeride had bv al de 2008 modellen eruit wisten ze mij te vertellen...
Dan noem je me ook een winkel he 8)7
Die hebben een 2008-model gehad die ze met mazzel hebben verkocht... Me scuzi, maar daar ben ik een keer geweest, nooit meer. Waarom loop je niet naar Salden toe?
McGryphon schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 18:46:
lol whut :o
[afbeelding]
* McGryphon angstvallig alles naar spaarrekening doorsluizen doet
* McGryphon zegt: nee, die R7 kan wachten. Nee, echt. Nee, ik weet het heel zeker.
Hungry, why wait?
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

's Avonds geen tijd helaas, vandaag mijn vrije woensdag middag ook nog geen tijd gehad dus dat word volgende week ergens. 8)7
Gaat alweer goed...

@McPimp, wat gaat er nu weer geupgade worden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Even niks met de fiets, heb het geld eigenlijk ergens anders voor nodig, maar toen ik dit vergeleek met de prijzen voor een R7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Huh een Manitou R7 is toch niet zo duur? Of zit ik aan een verkeerd onderdeel te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik zou graag een do-it-all fully kopen, en als ik naar mijn spaarrekening kijk kan dat best. Die pokkenstage van 8 maanden onbetaald gooit helaas roet in het eten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Dat is zuur. Wat voor een stage doe je?
En waar valt je oog op als je denkt aan do-it-all?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Stage ben ik nog niet aan begonnen, maar als ik langer rondzoek dan mag ik nog een jaartje collegegeld gaan betalen volgend jaar... dus toch maar een stage op de universiteit doen ipv bij een bedrijf. Computer Science & Engineering, TU/e.
Wat voor do-it-all? Geen idee, maar eigenlijk iets halverwege mijn huidige hardtail en een Stinky, en vziw kosten die €2000 nieuw. Dat wordt volgende zomer een paar dagen iets huren :z Stom, ik had afgelopen zomer voor bijna niks een Trek Fuel EX kunnen huren, had ik geweten hoe dat rijdt in de bergen. Niet gedaan |:(

[ Voor 19% gewijzigd door MBV op 02-10-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:39

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

jalalalala m'n velg is weer recht! :D

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Als jullie in de bergen een mooie tocht gaan maken, neem je dan een extra buitenband mee?

Ga van het weekend weg.......eindelijk:)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

ik niet, maar ik had wel ducttape bij me: als je dan een scheur in je buitenband krijgt, kan je iig thuis komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Duc-tape does the trick, inderdaad.
Evt. een licht vouwbaar bandje, voor mega-carnage, maar als dat zo is, vraag ik me af of je nog wel een band om je wiel kan leggen ;) Have fun!

@ Bakkert, zelf geknutseld of laten doen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
MBV schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 10:41:
ik niet, maar ik had wel ducttape bij me: als je dan een scheur in je buitenband krijgt, kan je iig thuis komen :)
Ducktape is iid wel een goed idee. Zat zelf ook te denken aan die lapjes textiel die bij die bandenplaksetjes zitten. Een extra band meenemen is wellicht overkill. Heb gisteren wel een extra dereilleurpad gekocht. Dacht dat die dingen universeel waren, maar dat is dus niet echt het geval...............niet echt handig als je ergens bent waar ze jou fiets misschien niet verkopen. :/

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
dnhelle schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 10:55:
Duc-tape does the trick, inderdaad.
Evt. een licht vouwbaar bandje, voor mega-carnage, maar als dat zo is, vraag ik me af of je nog wel een band om je wiel kan leggen ;) Have fun!

@ Bakkert, zelf geknutseld of laten doen? ;)
In Zwitserland had ik een rugtas vol met reserve prut op mijn rug tijdens het fietsen... :+

2 reserve tubes, 1 reserve buitenband, vrij uitgebreide EHBO kit, per persoon een mobieltje, heul veul vreten & drinken, fietspompje, bandenlichters, MTB tool (kettingpons, inbus sleutels, etc), paspoort, portemonee met lijstje polisnummers, 200 euro contant in zwitserse franken, alcohol doekjes, zonnebrand, wetties (fijn om al het zand van je poten te kunnen vegen als je even gaat eten).

Erge is, ik heb het allemaal nodig gehad, behalve de buitenband, EHBO kit en de polisnummers. Ok, het geld kwam niet helemaal op gelukkig en was niet voor nood benut.

Hier in NL, eten, drinken, MTB tool, fietspompje, bandenlichters, 2 tubes, mobiel en portemonee of bankpas. Past allemaal in mijn camelbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
En zo hoort het...
Komt ver overeen met mijn gear onderweg, ik heb alleen geen 200€ bij me. Wel 10€ in munten, voor het geval dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Dus jullie raden aan wel een buitenband in de rugzak te doen? De rest van wat DDD voorstelde gaat al mee:)

Handtekening

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.