Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Oei, dat wordt krap... de 11e ook alSkuzz schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:29:
[...]
Ik wil best wel eens een rondje meedoen ja, moet wel dan op tijd afgesproken worden omdat ik eerst nog vanuit Venlo moet komen dan, maar 5 Oktober dan? Dat heb ik nog leeg in mijn agenda
de 18e dan maar?

Dat je dat zelf al doorhadJoopieboy schreef op woensdag 24 september 2008 @ 19:57:
[...]
Tja, en ik vond het raar dat sommige mensen beetje bot terug reageerde, van het weekend met dnhelle ervaren als je netjes optijd hallo zegt dat ze heel anders reageren, en als je even een babeltje maakt als je een rust punt neemt en er wandelaars op een bankje zitten dat het stukken meer word gewaarderd.
Het kost even wat moeite, maar het scheelt zoveel. Het was btw zondag vrij druk op de route... We hadden geluk dat de afdalinkjes vrij verlaten waren.
Tssskk....
Edit: er is iets gezegd van een GoT-meet, maar daar houd het ook ver op
[ Voor 43% gewijzigd door dnhelle op 24-09-2008 22:45 ]
De routekaart is op zich wel duidelijk, alleen het probleem is dat je in een bos rijdt zonder dat je weet waar je bent. Je hebt dus wel een duidelijke kaart maar je hebt geen idee waar je je op dat moment bevindt.Impry schreef op woensdag 24 september 2008 @ 21:19:
En zag dat je voor € 2,50 ook een routekaartje kunt kopen, is die kaart een beetje duidelijk?
Nog een tip met Rheden, je hebt de gele (verkleurde ondertussen) bordjes, die moet je volgen echter als je op een moment de keuze krijgt tussen wit en wit/geel. Blijf dan wel wit volgen en nooit wit/geel dat zijn aansnij/doorsnij routes je fietst dan heel veel en je weet echt niet waar je bent. Mij ook een keertje overkomen, tja ben dan ook geen Rhedense local. Voor de rest is het een super route.
Maar dan zit je dus al verkeerdpep_82 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 09:42:
[...]
Nog een tip met Rheden, je hebt de gele (verkleurde ondertussen) bordjes, die moet je volgen echter als je op een moment de keuze krijgt tussen wit en wit/geel.
Kan je beter rechtsomkeerd maken.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Wat heb je precies gekocht, en in wat voor een fiets komt het te zitten?
Vergeet niet een vergunningsstickertje te kopen, mocht je die nog niet hebben (kost maar €5,-).Impry schreef op woensdag 24 september 2008 @ 18:17:
Lekker toch dat je weer aan de gang kunt! En conditie bouw je wel erg snel weer op natuurlijk.
Ik ga zaterdag met paar vrienden de Posbank/Rheden-route rijden, iemand hier nog tips of op/aanmerkingen over die route?
* Gideon gaat a.s. zaterdag ook naar Rheden
Goed de nieuwe spullen:dnhelle schreef op donderdag 25 september 2008 @ 21:06:
Dat vraagt om foto's, Thundernet!
Wat heb je precies gekocht, en in wat voor een fiets komt het te zitten?

+

+

+

+

En dus zadelpen ter vervanging van de huidige (zadel flipt op heuveltjes soms naar achteren, dus die vertanding is stuk). En een harder zadel als de huidige (de huidige buigt wat door naar binnen toe, en dus krijg ik zere kont, ja ja).
En het zit allemaal aan deze fiets:

~4 jaar oude foto
Gazelle Impulse 2001
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Zit al in m'n helm inderdaad, is dezelfde sticker als hier in de L&D-Duinen.Gideon schreef op donderdag 25 september 2008 @ 23:05:
[...]
Vergeet niet een vergunningsstickertje te kopen, mocht je die nog niet hebben (kost maar €5,-).
* Gideon gaat a.s. zaterdag ook naar Rheden
Mooie schoentjes trouwens Thundernet!

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Het was een klassieke OTB...
Even kijken hoe wat en waar.... Maar straat rijden blijft heerlijk! beetje trappen springen en doen

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
[ Voor 8% gewijzigd door Impry op 26-09-2008 16:28 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
McGryphon schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 20:39:
Je doet je avatar gewoon eer aan, net als ik
Ik was eerst, puh.
Dat wil jij niet weten
Vandaag naar Posbank/Rheden route geweest, zelf 5 banden lek gereden in 30km en toen maar gestopt. Uitgebreide verhaal komt morgen wel, ga nu eerst naar de bios.
Damn 5 banden?Impry schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 21:05:
[...]
Dat wil jij niet weten
Vandaag naar Posbank/Rheden route geweest, zelf 5 banden lek gereden in 30km en toen maar gestopt. Uitgebreide verhaal komt morgen wel, ga nu eerst naar de bios.
Hoe krijg je dat voor elkaar.

5x lek gereden? Ben er vanmiddag ook geweest, maar heb geen enkele aanleiding gezien om lek op te rijden. Vraag me dus af hoe je dat voor elkaar hebt gekregen... heb je je buitenband wel goed gecontroleerd op dorentjes enzo?Impry schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 21:05:
[...]
Het was overigens buitengewoon heerlijk weer om te biken. Aan het begin wel weer te hard van start gegaan (doseren blijft een lastig punt), zodat de laatste km's nét niet lekker liepen. Maar vooruit, de conditie is weer op peil
- Donderdag m'n fiets opgehaald bij de fietsenmaker voor een wintercheck, nieuwe remblokjes voor m'n schijfremmen, ketting gesmeerd, nieuwe versnellingskabel achter. Alles was weer als nieuw, echt geweldig dus.
- Gisteren naar bezoekerscentrum gereden in Rheden.
- Begonnen aan de route (linksom).

- Paar geweldige klimmen en vooral afdalingen gehad, was echt geweldig, vandaar dat ik er zeker nog keer naar terug wil. (ook omdat er af en toe rustige stukken tussen zitten waarbij je beetje uit kunt rusten.)

- Na kilometer of 25 rijden we een asfaltweg op en zo'n 200 meter nadat ik op die weg rijdt flink gesis vanuit m'n voorband. Binnenband was dus lek, ventiel is beetje van de band getrokken.

- We hadden reserveband bij, dus die erin gezet (alhoewel hij volgens mij niet echt geschikt was voor 2.25inch band, maar je moet wat.
- Weer vol goede moed op de fiets en nog geen 500 meter laten opnieuw hard gesis vanuit de voorband.

- We hadden geen reserveband meer (met Frans ventiel), dus geprobeerd de band te plakken, maar dat lukte eigenlijk niet.
- Broodjes gegeten en regelmatig voorbijgangers gevraagd over dichtsbijzijnde fietsenzaak. Maar je merkt gewoon dat er veel mensen van buitenaf daar komen fietsen omdat er weinig zijn met kennis van de omgeving.
- Uiteindelijk wist een MTB-er dat er in Loenen twee fietsenwinkels zaten, was zo'n 7 kilometer vanaf waar we stonden.
- Met z'n tweeën (ik op fiets van een vriend en andere vriend) daar naartoe gegaan, terwijl de rest van de groep langzaam verder ging lopen met mijn fiets.
- Eerste fietsenzaak in Loenen was dicht ivm vakantie. Gelukkig had de MTB-er ook verteld waar de tweede fietsenzaak zat.
- Bij fietsenzaak 3 Schwalbe MTB-reservebanden gekocht (1 autoventiel, 2 Frans ventiel) en weer teruggefietst.
- Toen we bijna weer op het MTB-pad waren kwamen we mijn fiets (en de rest) tegen. Hadden van een andere MTB-er een binnenband kunnen kopen.
- Alles weer beetje op orde gesteld en met paar reservebanden klaar voor de resterende 25km van de tocht.
- Na één kilometer, opnieuw hard gesis vanuit mijn voorband, opnieuw ventiel losgetrokken van de binnenband, maar was al een wat oudere binnenband, dus kon misschien daar aan liggen. Ondertussen werden we echt wanhopig.
- Velg en band helemaal goed nagelopen en konden niets vinden. Toen randje bij het ventiel maar even goed gevijld, want zat een miniem braampje, maar wellicht dat dat toch uitmaakte. (ondertussen zo'n 2 uur na eerste keer lek)
- Nieuwe binnenband erin gezet en opnieuw gaan fietsen. (was dus de 1e binnenband)
- Na kilometer of 4 hadden we er weer alle vertrouwen in en op een recht stuk, mulle zandpad, opnieuw gesis. Was eventjes in staat om m'n fiets aan de kant te gooien, maar daar heb je ook niets aan.
- Laatst gekochte binnenband erin gezet en stukje gefietst. Toen na 200 meter gestopt om te kijken en toen zag je gewoon dat het ventiel opnieuw helemaal schuin stond in de band. De band verschoof dus te veel waardoor het ventiel schuin wordt getrokken wat op een bepaald moment te veel wordt.
- Band leeg laten lopen om heb op een andere manier erop te leggen, je moet wat proberen...
- Band ligt er op en we pompen hem op, denk dat we op nog geen 2 bar zaten en een harde plof. Dat was dus de laatste reserveband.... gewoon midden op de band gescheurd...
- Daar stonden we dan, opnieuw in the middle of nowhere. Zonder nieuwe reservebanden en met een probleem wat we niet konden oplossen.
- 3 vrienden zijn via MTB-pad richting Rheden geMTBd om de auto op te halen.
- Ik ben samen met een vriend over het fietspad richting Eerbeek (zo'n 5 km) gelopen met de fiets in de hand. (heb er nu nog spierpijn van).
- Daar afgesproken bij een rotonde en daar kwam de auto net aan waar de fietsen in konden.
- Teleurgesteld naar huis gereden en dat was het wel zo'n beetje...
We willen zeker nog een keer terug, want het stuk wat we gereden hadden was erg goed bevallen.
Maar eerst het probleem met m'n band zien op te lossen.
Heb er nog een nachtje over geslapen en enige wat ik me kan bedenken waar het aan kan liggen is het volgende:
De buitenband glijdt over de velg, hierdoor trekt hij de binnenband schuin, hierdoor komen te veel krachten op het ventiel, wat losgescheurd wordt van de band.
Rare is dat ik al ongeveer een jaar met die combinatie van buitenband + velg heb gereden.
Enige wat ik me kan bedenken is dat het komt door 'tire-shine'-spray wat ik er vorige week heb opgespoten tijdens het schoonmaken van de fiets. Dit is een soort glimmiddel om de banden er weer mooi uit te laten zien. Maar hier wordt de band wel glad van en dat is waarschijnlijk ook tussen de velg en buitenband gekomen.
En je raadt het al van wie ik die tireshine-spray heb gekregen voor m'n verjaardag paar weken terug... juist... de vrienden die gisteren amper hebben door kunnen rijden omdat ik te kutten zat met m'n banden
Banden en velgen binnenkort dus maar eens goed ontvetten en kijken of het dan verholpen is.
Btw, even advies van de mensen hier, ik zie net op marktplaats een advertentie van een trek 6300 '08 disc, die man die verkoopt hem opdat ie niet meer fietst en ding is dus amper gebruikt.
Opzich ideaal om goedkoop aan een goede fiets te komen, maar hij is 1.76 (22cm kleiner als ik dus) en ik vraag me af of ik er dan wel oppas, zadel staat wel erg laag dus...
http://link.marktplaats.nl/195952218
Wat zeggen jullie, als ik flink wat geld eraf krijg doen of niet?
Euhm, afzetterij enzo... ik heb die fiets vorig jaar oktober nieuw voor € 639,- gekochtJoopieboy schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:38:
Mooi verhaal, lekker aan t fietsen geweest!
Btw, even advies van de mensen hier, ik zie net op marktplaats een advertentie van een trek 6300 '08 disc, die man die verkoopt hem opdat ie niet meer fietst en ding is dus amper gebruikt.
Opzich ideaal om goedkoop aan een goede fiets te komen, maar hij is 1.76 (22cm kleiner als ik dus) en ik vraag me af of ik er dan wel oppas, zadel staat wel erg laag dus...
http://link.marktplaats.nl/195952218
Wat zeggen jullie, als ik flink wat geld eraf krijg doen of niet?
En je moet kijken naar je binnenbeenlengte (genoeg over te vinden via Google) en dan kijken of dat bij de framemaat past, 19,5 inch bijvoorbeeld, zoals ik heb. (niet 26", want dat is de bandenmaat
[ Voor 89% gewijzigd door Impry op 28-09-2008 14:40 ]
Eerste google-ad:
http://www.bikestudio.nl/...OLX2cnE_pUCFQyN1QodFkLHEA
€570 nieuw!

Afmontage vind ik niet echt super. Juicy 3 remmen, Dart voorvork, M475 naven, alles Deore, niet echt om over naar huis te schrijven. Maar €570 is dan ook niet duur
[ Voor 54% gewijzigd door MBV op 28-09-2008 14:59 ]
Eerst maar eens herstellen en er binnenkort weer heen.
Zelf maar 1 keer over m'n stuur gedoken, veel spectaculairder en niets aan overghouden.
IddMartijnGizmo schreef op zondag 28 september 2008 @ 16:57:
Ik zeg: EPIC FAIL...
Zelf maar 1 keer over m'n stuur gedoken, veel spectaculairder en niets aan overghouden.
Alleen merk ik dat ik wel het een en ander verleerd ben. En toch wat angst heb voor bepaalde stukken

[ Voor 15% gewijzigd door ThunderNet op 28-09-2008 17:14 ]
Ik hoorde gister alleen m'n spaken tikken als ze licht werden aangeraakt door de rem. Dus ik pak een spakenspanner (zonder ervaring

Heb t nog enigszins kunnen fixen, maar het was niet echt berijdbaar meer....
Morgen maar effe naar de fietsenmaker brengen
If it aint fixed, it's broken.
Idd, hij is zowiezo nu te duur, moet aardig wat van de prijs af, ik zat 500 max te denken.Impry schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:39:
[...]
Euhm, afzetterij enzo... ik heb die fiets vorig jaar oktober nieuw voor € 639,- gekocht
En je moet kijken naar je binnenbeenlengte (genoeg over te vinden via Google) en dan kijken of dat bij de framemaat past, 19,5 inch bijvoorbeeld, zoals ik heb. (niet 26", want dat is de bandenmaat)
Maar moet wel weten wat de maat is, weet jij waar dat op het frame staat van de maat?
Ik ben idd 1 meter 98 ja heb nu een L frame en dat gaat net, en ik weet niet hoe de maten van trek zijn maar ik heb verhalen gelezen dat 19,5 inch goed zat is. Maar jij denkt dat ik beter 20-21 inch kan hebben?MBV schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:56:
Jij bent dus 1,98m? Als ik het goed schat is dit een M of L frame, daar ga jij nooit op passen. Vraag anders gewoon de frame-maat.
Eerste google-ad:
http://www.bikestudio.nl/...OLX2cnE_pUCFQyN1QodFkLHEA
€570 nieuw!
Afmontage vind ik niet echt super. Juicy 3 remmen, Dart voorvork, M475 naven, alles Deore, niet echt om over naar huis te schrijven. Maar €570 is dan ook niet duur
Maar de afmontage niet super? Voor dat bedrag vind ik het zeer zeker netjes, veel goede reviews over dit model.
Maat staat meestal aangegeven boven de bracket voor de trapas aan de voorzijde van de verticale framebuis. Meet je binnenbeenlengte eens op voor maatadvies.Joopieboy schreef op zondag 28 september 2008 @ 17:51:
[...]
Idd, hij is zowiezo nu te duur, moet aardig wat van de prijs af, ik zat 500 max te denken.
Maar moet wel weten wat de maat is, weet jij waar dat op het frame staat van de maat?
edit: 500 max is nog veel, als die nieuwe 640 kost dan zit je eerder aan 400 in goede staat imo, misschien iets meer als je de juiste trapper erbij krijgt en dingen als bidonhouders en fietscomputer die je anders toch wel koopt, laat je niet teveel afleiden door de vraagprijs.
[ Voor 23% gewijzigd door MrAngry op 28-09-2008 18:07 ]
Eens kijken wat we voor reactie krijgen, anders salden eens bellen.
Hangt heel sterk van wat er allemaal voor spul aan die fiets hangt. Deore kan zoveel zijn. Een Shocks voorvork gaat ook van relatief slecht tot relatief goed.
Deze is gewoon standaard trek afgemonteerd en ik heb al eerder gevraagt in dit topic en dat is niet slecht.The - DDD schreef op zondag 28 september 2008 @ 19:20:
@Joopieboy
Hangt heel sterk van wat er allemaal voor spul aan die fiets hangt. Deore kan zoveel zijn. Een Shocks voorvork gaat ook van relatief slecht tot relatief goed.
Edit: net reactie gehad en op het plaatje stond alleen het frame nummer en niet de maat...
Wel had hij de "maat" opgenomen, ik citeer:
Denk dat hij de bracket tot de trapas bedoelt, en dat is dus waarschijnlijk een maat L frame (19,5 inch) of zit ik scheef te denken?ik heb wel het hart van de trapas tot aan de bracketis 50 cm
[ Voor 51% gewijzigd door Joopieboy op 28-09-2008 22:23 ]
weet je zeker dat je de binnenband goed monteerd? Goede druk enz. Dat ventielen afscheuren heb ik nog nooit meegemaakt, zeer vreemd verhaal, klinkt mij in de oren als verkeerde montage.
Vandaag terug uit de ardennen, was een supergaaf weekend. Mooi weer, gezellige mensen en mooie omgeving om de rocky eens lekker de sporen te geven
Mja, we waren met 5 man en we hebben het ook op verschillende manieren geprobeerd.The_Scarabial schreef op zondag 28 september 2008 @ 22:15:
@Impry,
weet je zeker dat je de binnenband goed monteerd? Goede druk enz. Dat ventielen afscheuren heb ik nog nooit meegemaakt, zeer vreemd verhaal, klinkt mij in de oren als verkeerde montage.
Vandaag terug uit de ardennen, was een supergaaf weekend. Mooi weer, gezellige mensen en mooie omgeving om de rocky eens lekker de sporen te geven
Maar ik ga met de fiets gewoon naar de fietsenmaker waar hij donderdag ook is geweest voor de wintercheck. Moeten zij er maar even naar kijken, die hebben ook goede binnenbanden.
Als ik er wat meer over weet laat ik het nog horen
@ THES, wederom Ardennen? Gaat lekker... Wanneer begin je je HT op te bouwen?
@ Johan, ga eerst gewoon eens naar een fietsenmaker, probeer eens wat fietsen qua maat / zitverhouding binnen een vooraf bepaald budget, en kijk dán pas eens rond op internet of je via een LBS / webshop of een betrouwbare 2ehands een goede koop kan regelen.
Ikzelf had vandaag vrij weinig tijd (2,5u tot de beschikking) maar wilde een goed trainingsrondje doen in de buurt van Sittard en vooral zuidelijker.
Resultaat: 2.29u later kom ik terug binnen, in totaal 7min. pauze gehad, en in de overige 2u22min 48,3km weggetrapt... Ik ben nu echt kapot, ging echt rapido met dit prachtige weer.
Tijd voor volgende week de storm af te wachten (jaja, het gaat weer af) en dan kunnen we lekker ouderwets modder-worstelen...
De Trek fully van JF (Joopieboy schreef op zondag 28 september 2008 @ 17:51:
Ik ben idd 1 meter 98 ja heb nu een L frame en dat gaat net, en ik weet niet hoe de maten van trek zijn maar ik heb verhalen gelezen dat 19,5 inch goed zat is. Maar jij denkt dat ik beter 20-21 inch kan hebben?
Maar de afmontage niet super? Voor dat bedrag vind ik het zeer zeker netjes, veel goede reviews over dit model.
Ik kan niet in je portemonnee kijken, als je nog een half jaar moet wachten voordat je €800 bij elkaar hebt zou ik het zeker doen. Goeie basis om betere afmontage op te zetten
JF (mod @ mtb.nl) wilde mij zijn fully verkopen. Mooie fiets, nette prijs, maar toen ik langs kwam in zwolle bleken er een paar dingen mis. Hij zou het laten fixen, en hem dan langsbrengen in Eindhoven. Communicatie liep wat stroef, met als gevolg dat hij de dag voor de afspraak afbelde, en zei dat het op zo'n manier niet meer hoefde

[ Voor 98% gewijzigd door dnhelle op 29-09-2008 08:45 . Reden: dubbelpost ]
Waaah!! Echt, is dat serieus uitgevoerd?MBV schreef op zondag 28 september 2008 @ 23:36:
[...]
Maar met de ritjes rond Verbier kookte de remvloeistof van degene met juicy 3... gewoon water eroverheen gooien, en dampen tot 5cm boven de calliper
Ook al giet je het water over de caliper, hoopjes mazzel hebben jullie gehad, kans dat de remschijf een mooie curve / kromme heeft aangenomen bij zo'n actie is toch flink aanwezig.

De rest had Hope, de goedkoopste Hope M4 en geen idee wat de rest had. Foto'tje: http://www.mvdvlist.nl/im...2+-+zondag%2FIMG_5336.JPG
Links en rechts zijn geventileerde schijven
Zit nu vooral te kijken naar de
Cube Reaction HS33
en de Cube Ltd Race
Dat is dan mazzel hebben!MBV schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:33:
De rest had Hope, de goedkoopste Hope M4 en geen idee wat de rest had. Foto'tje: http://www.mvdvlist.nl/im...2+-+zondag%2FIMG_5336.JPG
Links en rechts zijn geventileerde schijven
Mooie foto, mooie Santa's. Nomads toch?
@Thundernet, leuke keuzes. Ik denk zelf dat je aan beide geen breuk kunt vallen.
Het is voor jezelf afwegen welke fiets voor jouw behoeften de onderdelen bevat die je ook daadwerkelijk nodig hebt.
Mijn voorkeur zou uitgaan voor de LTD-race.
Qua prijs zitten ze ongeveer op hetzelfde. Dus prijsverschil is eigenlijk te verwaarlozen.dnhelle schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:48:
[...]
Dat is dan mazzel hebben!
@Thundernet, leuke keuzes. Ik denk zelf dat je aan beide geen breuk kunt vallen.
Het is voor jezelf afwegen welke fiets voor jouw behoeften de onderdelen bevat die je ook daadwerkelijk nodig hebt.
Ha! Sterk bedacht.ThunderNet schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:53:
[...]
En waar ze m'n maten eens goed kunnen opmeten, wil namelijk wel een fiets die bij mijn lichaam past.
Let er op: de Reaction en de LTD hebben een andere geometrie. De LTD heeft een kortere bovenbuis tov. de Reaction. Heel verschillend dus, dus passen op een real-life fiets is wel aan te raden
Yup, Nomads. Ook bekend als 'sofa's'dnhelle schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:48:
[...]
Dat is dan mazzel hebben!
Ik weet niet wat het effect is van de compleet andere geometrie, maar er zijn qua specs toch wat opvallende verschillen. Zo is daar het verschil tussen de Fox F100RL en de Reba SL, 400gr lichter frame (neem ik aan, 1400gr kan nooit de hele fiets zijn@Thundernet, leuke keuzes. Ik denk zelf dat je aan beide geen breuk kunt vallen.
K18 kan qua prijs misschien ook welMBV schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:19:
[...]
Yup, Nomads. Ook bekend als 'sofa's'
[...]
Ik weet niet wat het effect is van de compleet andere geometrie, maar er zijn qua specs toch wat opvallende verschillen. Zo is daar het verschil tussen de Fox F100RL en de Reba SL, 400gr lichter frame (neem ik aan, 1400gr kan nooit de hele fiets zijn), en natuurlijk de remmen. Waarom niet de Reaction K18? Geld?
Hoe verhoudt SLX vs XT eigenlijk? Volgens de shimano site is SLX specifiek mountainbike gericht?
Hone is meer en meer Freeride gericht, LX meer Crosscountry. Shimano heeft geprobeerd om daartussen in een soort enduro / allmountain-groep in te richten.
En al die ellende was je dus bespaard als je makkers je bandjes niet persee wouden laten glimmen. Ik ben van de categorie, overmatig poetsen op een MTB doet vaak meer kwaad dan goed.
SNap sowieso niet hoe sommige mensen hun fiets zo schoon houden op dagen dat ik de drek bijna achter mijn oren heb hangen.
Afgelopen weekeinde ook rondje Holten gedaan... Was droog weer, dus mijn fiets kwam schoner terug.
[ Voor 41% gewijzigd door The - DDD op 29-09-2008 13:12 ]
Ja preciesThe - DDD schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:08:
@Impry's verhaal...
En al die ellende was je dus bespaard als je makkers je bandjes niet persee wouden laten glimmen. Ik ben van de categorie, overmatig poetsen op een MTB doet vaak meer kwaad dan goed.
SNap sowieso niet hoe sommige mensen hun fiets zo schoon houden op dagen dat ik de drek bijna achter mijn oren heb hangen.Afstappen bij ieder modderplasje ofzo?
Ik heb zelf de Cube LTD Race uit 2007. Bevalt mij erg goed. Moet re ook gelijk bij vermelden dat dit mijn eerste serieuezere mtb is. Mijn vrouw heeft een Acid. Je ziet en voelt daar wel degelijk verschil in.ThunderNet schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:53:
[...]
Qua prijs zitten ze ongeveer op hetzelfde. Dus prijsverschil is eigenlijk te verwaarlozen.
Binnenkort maar eens naar een winkel opzoek gaan waar ik ze kan proberen.
En waar ze m'n maten eens goed kunnen opmeten, wil namelijk wel een fiets die bij mijn lichaam past.
Wellicht is het ook een optie om naar de AMS serie te kijken. Zijn niet veel duurder, maar heb je wel een (goed getest) fully frame.
@Imrpy Als je een paar berichten terugkijkt zie je dat ik exact hetzelfde probleem als jou heb gehad. Ook op 1 tocht twee keer lek op precies dezelfde plaats, het ventiel. Heb jij er toevallig ook Schwalbe bb ingedaan? Wellicht een slechte productie.
Grote kans dat je met een te lage bandenspanning hebt gereden na de eerste keer lekrijden. Daardoor kan de bb bewegen. Je zegt zelf ook al dat het ventiel scheef stond. Ik heb ook het ventielgat wat bijgevijlt en nu niet meer lekgereden.
Succes!
Handtekening
En heb jij ook een Frans ventiel en zo ja, doe je dan dat ringetje aan de buitenkant er omheen? En wanneer draai je dat aan, en erg strak, of beetje losjes?
Jouw post teruggelezen, zag ook stukje staan over dat ringetje.
[ Voor 15% gewijzigd door Impry op 29-09-2008 15:42 ]
Dat was toen ik mijn giant net 3 maanden had
Sindsdien, even tellen, 2 keer lekgereden met mijn mountainbike. Beide keren stootlek.
Laatst ook twee ritten achter elkaar snake-bite, ritten daarna nog harder over de track gereden dan ervoor, en geen problemen. Is afhankelijk van zoveel punten, daar kun je geen peil op trekken.
Ben benieuwd hoe het gaat aflopen dit najaar + winter qua weer. Echt modderen, of redelijk zacht? Who knows.
Volgend voorjaar waarschijnlijk wel weer een nieuwe cassette +ketting + remblokken om problemen te voorkomen.
Wel fun though...
de ligfiets moet ik nog een grote beurt geven zodat die verkoopbaar is en dan kan er weer een leuke som geld bij het MTB potje
Ik ga idd maar eens langs salden denk ik, met jouw nog eens naar akkermans ofzo?dnhelle schreef op zondag 28 september 2008 @ 23:05:
@ Johan, ga eerst gewoon eens naar een fietsenmaker, probeer eens wat fietsen qua maat / zitverhouding binnen een vooraf bepaald budget, en kijk dán pas eens rond op internet of je via een LBS / webshop of een betrouwbare 2ehands een goede koop kan regelen.
Ikzelf had vandaag vrij weinig tijd (2,5u tot de beschikking) maar wilde een goed trainingsrondje doen in de buurt van Sittard en vooral zuidelijker.
Resultaat: 2.29u later kom ik terug binnen, in totaal 7min. pauze gehad, en in de overige 2u22min 48,3km weggetrapt... Ik ben nu echt kapot, ging echt rapido met dit prachtige weer.
Tijd voor volgende week de storm af te wachten (jaja, het gaat weer af) en dan kunnen we lekker ouderwets modder-worstelen...
Zowiezo is het leuker om een nieuwe fiets te kopen, en een fiets op je eigen maat is ook wel stukken fijner.
Maar even bellen of ze de trek 6300 disc'08 kunnen leveren met korting (blijf ik toch een leuk ding vinden) en anders daar kijken voor ene leuke actie, zoals deze op de webshop.
Trouwens, zondag kreeg jij hem niet uitgeklikt rond sweikhuizen?
Kreeg het commentaar van die sascha (met die gele 24" freeride bike) zo van hee, die sven, die maat van jouw, was dat die met die klikpedalen en met "dirty trails op zijn kont"? Zo ja, moet je heme ven de groetjes doen en zeggen dat je nog even wat moest oefen met uitklikken omdat je schijnbaar hem niet al te snel uitgeklikt kreeg en aan het wankelen was haha.
Maar goed, moest er wel mooi uitgezien hebben haha.
Mja, modderworstellen kan ook leuk zijn, jij nu zondag wel de tijd?
[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 29-09-2008 19:08 ]
Vind je het gek na die lange uphill? Was idd aan het wankelen, ik was tijdens het opfietsen van het laatste stukje halfpipe al aan het uitklikken, dan gaat het niet zo lekkerJoopieboy schreef op maandag 29 september 2008 @ 19:05:
[...]
Trouwens, zondag kreeg jij hem niet uitgeklikt rond sweikhuizen?
Kreeg het commentaar van die sascha (met die gele 24" freeride bike) zo van hee, die sven, die maat van jouw, was dat die met die klikpedalen en met "dirty trails op zijn kont"? Zo ja, moet je heme ven de groetjes doen en zeggen dat je nog even wat moest oefen met uitklikken omdat je schijnbaar hem niet al te snel uitgeklikt kreeg en aan het wankelen was haha.
Maar goed, moest er wel mooi uitgezien hebben haha.
Akkermans = ok, moeten we even kijken wanneer, hij heeft zijn openingstijden veranderd. A.s. zondag = niet ok: ik zit
's nachts in de HMH, daarna fietsen == bodemonderzoek. Weekend daarop met collega's weg, weekend daarop dan maar?
Wat FMS aanbiedt is trouwens ook niet verkeerd, vooral niet wat ik mij herinner van maatvoering

A wel, die zondagen zijn voor jouw een ramp merk ik al.
En trouwens, ik kan uit ervaring zeggen dat bodemonderzoek niet echt fijn is dus dat doen we jouw ook maar niet aan.
En je hebt me nummer, laat wat weten, 's avonds en woensdag middag ben ik vrij. (dus ook voor mountainbiken svp vooral als ik geld ga uitgeven aan een degelijke bike
@FMS, niet zo'n slecht idee nee, stuur me eens wat specs, maat, foto's, prijsje en woonplaats door dan kijken we wel of we eruit kunnen komen binnenkort.
Edit: jij dnhelle dinges, jij mij blij maken met dat fms zijn frame een goede maat zou hebben, 1. dat frame is 17,5 inch en 2. fms zelf is 1.78... Dat gaat niet helemaal passen denk ik...
Daarom zeg ik, bijna niet te doen om een goede 2e hands te kopen, helaas.
[ Voor 29% gewijzigd door Joopieboy op 29-09-2008 21:10 ]
Die sven mij doorstuurde was ook geen slechte fiets alleen vond het frame niet zo echt heel erg mooi.
Maar goed, komt wel goed, nog een paar keer met sven meerijden dat ik de omgeving beter ken en wat routes ken en dan kan ik ook in mijn eentje losgaan.
de 19e heb ik nog nietsdnhelle schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:33:
[...]
Akkermans = ok, moeten we even kijken wanneer, hij heeft zijn openingstijden veranderd. A.s. zondag = niet ok: ik zit
's nachts in de HMH, daarna fietsen == bodemonderzoek. Weekend daarop met collega's weg, weekend daarop dan maar?(18/19 okt.) Edit: Misschien Skuzz dan ook mee?
Was m'n 1e keer ardennendnhelle schreef op zondag 28 september 2008 @ 23:05:
Veel mensen genoten van het prachtige weer, zo te lezen. Impry, jammer van je tubes, kan een leuke middag best omvormen tot een kleine hel.
@ THES, wederom Ardennen? Gaat lekker... Wanneer begin je je HT op te bouwen?
Die HT opbouwen wou ik nog dit jaar doen, maar ben sinds afgelopen weekend aan het twijfelen gegaan, wat te doen, waarschijnlijk wordt het plan, de rocky een facelift geven met een andere wielset, remmenset, stuur, zadelpen en de hele mikmak en daarna op zoek naar een leuk HT frame om de overgebleven onderdelen op te gaan monteren.
Of dat dit jaar nog gaat lukken dat weet ik nog niet, ligt ook een beetje aan mijn liquiditeits toestand
@ Skuzz:
Ik bedacht me net, Niks voor jou?
@ THES: Sorry, ik vergiste me met Vos.Joopieboy schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:42:
Edit: jij dnhelle dinges, jij mij blij maken met dat fms zijn frame een goede maat zou hebben, 1. dat frame is 17,5 inch en 2. fms zelf is 1.78... Dat gaat niet helemaal passen denk ik...
Mooi migratieplan. Leuke opties, alleen zeker weten wat je wilt
ik heb in ieder geval wel lange poten (2 huisgenoten die ongeveer even groot zijn als mij passen niet op mijn ligfiets omdat ze een stuk te kort komen qua beenlengte)
McGryphon schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:27:
Johan, als je dit keer weer uiteindelijk geen fiets koopt net als vorig jaar, dan schop ik je de eerste keer dat ik je zie wel zo godsgruwelijk hard onder je aarsch dat je er uberhaupt niet aan moet denken op een MTB-zadel te zitten
Deal, als sven me nog meer mooie paadjes laat zien en ik er plezier in blijf hebben komt het zeker voor elkaar.
Wat is je maat van je huidige bike?
@Joopieboy:
Dat eerste: check.
Dat tweede zul je toch echt zelf moeten doen, daar kan je alleen zelf voor zorgen.
Trouwens, vanmiddag salden proberen te bellen, maar dat word toch langs gaan want vanaf 12 uur zijn ze door de drukte niet meer beschikbaar...

Van freeride wel al antwoord gehad, er zijn geen 2008 modellen meer...
Maar goed, binnenkort daar eens naar binnen wippen en rond kijken, en bij salden eens langs. Liefst iets van een actie oid, maar dat komt wel goed.
Ik heb net mijn huidige frame opgemeten en het lijkt erop dat ik nu een 19" frame heb.dnhelle schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:15:
@ Skuzz, hmm.
Wat is je maat van je huidige bike?
de rechtopstaande buis is ongeveer 480mm lang (hart-hart afstand)
niet dat het eigenlijk veel zegt omdat ik deze fiets gekocht heb zonder echt naar maten en dergelijke te kijken, en het zadel staat bijna op de maximale hoogte
[ Voor 20% gewijzigd door Bramster op 01-10-2008 16:25 ]
Het loopt tegen het einde van het jaar, dus er zullen vast overall overjarige modellen de deur uit gaan voor weinâg
Klopt, vandaar dat ik nu ook zo bezig ben met zoeken, heb niet zo zin om 7-800 euro uit te geven dat ik dadelijk in de aanbieding voor 5-600 euro een zelfde of betere fiets heb. Maar freeride had bv al de 2008 modellen eruit wisten ze mij te vertellen...The_Scarabial schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 18:25:
@Joopie,
Het loopt tegen het einde van het jaar, dus er zullen vast overall overjarige modellen de deur uit gaan voor weinâg

* McGryphon angstvallig alles naar spaarrekening doorsluizen doet
* McGryphon zegt: nee, die R7 kan wachten. Nee, echt. Nee, ik weet het heel zeker.
Dan noem je me ook een winkel heJoopieboy schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 18:32:
[...]
Maar freeride had bv al de 2008 modellen eruit wisten ze mij te vertellen...

Die hebben een 2008-model gehad die ze met mazzel hebben verkocht... Me scuzi, maar daar ben ik een keer geweest, nooit meer. Waarom loop je niet naar Salden toe?
Hungry, why wait?McGryphon schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 18:46:
lol whut
[afbeelding]
* McGryphon angstvallig alles naar spaarrekening doorsluizen doet
* McGryphon zegt: nee, die R7 kan wachten. Nee, echt. Nee, ik weet het heel zeker.

Gaat alweer goed...
@McPimp, wat gaat er nu weer geupgade worden?
En waar valt je oog op als je denkt aan do-it-all?
Wat voor do-it-all? Geen idee, maar eigenlijk iets halverwege mijn huidige hardtail en een Stinky, en vziw kosten die €2000 nieuw. Dat wordt volgende zomer een paar dagen iets huren

[ Voor 19% gewijzigd door MBV op 02-10-2008 16:00 ]
If it aint fixed, it's broken.
Ga van het weekend weg.......eindelijk:)
Handtekening
Evt. een licht vouwbaar bandje, voor mega-carnage, maar als dat zo is, vraag ik me af of je nog wel een band om je wiel kan leggen
@ Bakkert, zelf geknutseld of laten doen?
Ducktape is iid wel een goed idee. Zat zelf ook te denken aan die lapjes textiel die bij die bandenplaksetjes zitten. Een extra band meenemen is wellicht overkill. Heb gisteren wel een extra dereilleurpad gekocht. Dacht dat die dingen universeel waren, maar dat is dus niet echt het geval...............niet echt handig als je ergens bent waar ze jou fiets misschien niet verkopen.MBV schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 10:41:
ik niet, maar ik had wel ducttape bij me: als je dan een scheur in je buitenband krijgt, kan je iig thuis komen

Handtekening
In Zwitserland had ik een rugtas vol met reserve prut op mijn rug tijdens het fietsen...dnhelle schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 10:55:
Duc-tape does the trick, inderdaad.
Evt. een licht vouwbaar bandje, voor mega-carnage, maar als dat zo is, vraag ik me af of je nog wel een band om je wiel kan leggenHave fun!
@ Bakkert, zelf geknutseld of laten doen?
2 reserve tubes, 1 reserve buitenband, vrij uitgebreide EHBO kit, per persoon een mobieltje, heul veul vreten & drinken, fietspompje, bandenlichters, MTB tool (kettingpons, inbus sleutels, etc), paspoort, portemonee met lijstje polisnummers, 200 euro contant in zwitserse franken, alcohol doekjes, zonnebrand, wetties (fijn om al het zand van je poten te kunnen vegen als je even gaat eten).
Erge is, ik heb het allemaal nodig gehad, behalve de buitenband, EHBO kit en de polisnummers. Ok, het geld kwam niet helemaal op gelukkig en was niet voor nood benut.
Hier in NL, eten, drinken, MTB tool, fietspompje, bandenlichters, 2 tubes, mobiel en portemonee of bankpas. Past allemaal in mijn camelbak.
Komt ver overeen met mijn gear onderweg, ik heb alleen geen 200€ bij me. Wel 10€ in munten, voor het geval dat.
Handtekening
Dit topic is gesloten.