Het grote mountainbike topic (deel 10) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 23.102 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 14:39
MBV schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:30:
Luchtdruk wisselt gigantisch, eigenlijk is het een heel nauwkeurige barometer. Je zet hem dus op 0 voor je begint :)
Ik heb de Sigma 2006, die stelt zich ook in op de luchtdruk. De ene dag is het bijv. -4 en de andere dag is het 0 of -9, terwijl hij gewoon in de la ligt. Als ik ergens de starthoogte weet voor ik die in, anders kun je hem idd op nul zetten.

Wel puike dingen, helemaal die ROX, maar die was me ff te duur.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op maandag 15 september 2008 @ 23:22:
[...]

:X :X OMG! :X :X
You didn't want to see my face when I read this...

Ah well, we zijn weer boven Jan, spinning-les gehad, kunnen weer aan de slag :)

@ McG, je wielen al binnen?
Oei, volgens mij vatte jij dat fout op. :X :+
Moet eerlijk bekennen dat ik op dat moment ook aardig brak was.

Maar goed, jij bent dus ook weer op de wereld aanbeland? :P

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 16-09-2008 19:04 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Ben zaterdag weer een ronde in de Duinen wezen fietsen en heb het nog nooit zo slecht meegemaakt. Het was ook nog eens aan het regenen toen ik fietste, maar het had daarvoor ook al enorm geregend. Niet normaal wat een plassen en modder overal.

Op het eind van de rit zat ik bij m'n achterblokjes ook op het ijzer, dus deze week nog even vervangen die hap :P

Hier een foto van na afloop:
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/aytxna.jpg
En m'n rug was nog dubbel zo erg :P :D

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
lol, wat een hoofd :+
;)
Mijn wieltjes zijn binnen trouwens *O* mss morgen foto's :)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:52
Damn Impry, het is niet verplicht om door iedere plas te rijden.

McG: van harte. Eindelijk! Snel showen, ben erg benieuwd naar de naafkleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

dnhelle schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 20:41:
Damn Impry, het is niet verplicht om door iedere plas te rijden.
Ja, dat probeerde ik op het begin ook :D Maar op een bepaald moment ben je toch zo vies en kun je er echt niet meer omheen.

En McG, goed bezig hoor, eindelijk binnen. Host je foto's straks ook eens op Tinypic.com ipv dat gare MijnAlbum, die kwaliteit is echt gaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Impry schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 19:23:
Ben zaterdag weer een ronde in de Duinen wezen fietsen en heb het nog nooit zo slecht meegemaakt. Het was ook nog eens aan het regenen toen ik fietste, maar het had daarvoor ook al enorm geregend. Niet normaal wat een plassen en modder overal.

Op het eind van de rit zat ik bij m'n achterblokjes ook op het ijzer, dus deze week nog even vervangen die hap :P

Hier een foto van na afloop:
[afbeelding]
En m'n rug was nog dubbel zo erg :P :D
Wooooow jij ziet er uit. :D

Zeker met kleding en al onder de douche gegaan haha. :P

@McPimp: feli! Werd ook wel eens tijd. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 16-09-2008 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ja, inderdaad zo onder de douche gestapt :P Niet normaal wat voor modder/zand er op de bodem van de douche lag :D

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:05

MBV

Wat is er nieuw? Derailleur? Remmen? O-)

Waarom wordt het alweer zo vroeg donker trouwens :'( Ik ga maar mijn slicks eronder leggen, en over asfalt rijden, voor half 8 kom ik echt niet meer bij Best, en dan een heel rondje rijden voor het donker wordt is wel erg lastig: half 9 was het gisteren al stikdonker :(

[ Voor 77% gewijzigd door MBV op 17-09-2008 19:07 ]

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:16
MBV schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:05:
Wat is er nieuw? Derailleur? Remmen? O-)
Ik vermoed naven/spaaknippels.

• dnhelle
Prachtig, McG.
Gewaagd om weer eens met zilveren spaken om de hoek te komen, mooi.
Absoluut goed voor elkaar!

Ps.:Alleen jammer dat het in een marzocchi steekt.... :+

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ziet er gaaf uit zeg zo in het blauw! :D :D Echt mooi.
Heb je al meer blauwe parts erop zitten? Zo niet, hier heb je twee goede sites:
http://www.torontocycles.com/index.html
http://stores.ebay.com/Monk-a-Moo-Mountain-Bike-Components

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:39
Ik ben een beetje aan het twijfelen, ga ik voor een complete nieuwe fiets of voor een los frame en dan zelf alles erbij halen?

De techniek interesseert me sowieso erg en het bouwen zal dus geen gigantisch probleem zijn en ik denk dat het ook wel goedkoper moet kunnen als je het zelf bouwt

Ik zag eerder hier in het topic een link staan naar frames van Fatmodul, niet erg duur en zien er nog nieteens zo heel slecht uit, maar hoe zit het met de kwaliteit van zo'n spul?

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:01

The_Scarabial

MTB for life!

Mooie wieltjes McG. Ik wil ook nieuwe wieltjes, maar wil nog zoveel en moet een beetje rustig aan doen met de portemonnee :P

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Sven, er komt vanzelf een R7 in... ;)
Zoals ze in limburg en op mijn shirt zeggen: "'t is een kwestie van geduld..."

[ Voor 14% gewijzigd door McGryphon op 17-09-2008 20:55 ]

• dnhelle
Vanzelf?
Ik woon in limburg, maar ik heb nog nooit vanzelf (met veel geduld) een fietsonderdeel aan zien komen ;)

@ Skuzz, Fatmodul is een greep uit vele no-name frames. Zoek eens in de topic-historie naar Kinesis, naar het fabricatie-proces. Dat heldert wat op rondom de kwaliteit van low-end / no-name frames.

• Bramster
ok, dus grofweg hetzelfde frame zonder het dure stikkertje (en vast een wat mindere quality check)
best interesant dan

• dnhelle
Ok, even kort:

"Vroegâh" was er een beperkt aanbod van frames. Veel fiets-bouwers deden het assembleerwerk in eigen fabriek en lieten het frame in Taiwan vervaardigen. Zoals American Eagle, Cannondale en Sintesi. Dit waren vooral hardtail frames die een brede variatie in geometrie hadden, maar veel gelijkenis hadden.
Zij zijn hiervan af gestapt. Kinesis bestaat nog steeds, en is aan het proberen voet aan land te zetten met hardtail / fullsuspension frames voor meerdere disciplines.

Resumé: grote kans dat veel "no-name" of low-end-frames van deze fabriek afkomen.

Ikzelf heb ook op een no-name frame gereden, ik zal even snel een foto uploaden.
Dit frame heb ik toch een jaar of 3/4 bereden. Enige probleem waarom ik hem heb vervangen was laterale zwakheid, helaas.
Ook was de missende sloping-geometrie een reden om over te stappen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sky2002/web/5.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sky2002/web/3.JPG

En bij aanschaf:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sky2002/web/bike1.jpg

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ziet er netjes uit McPimp! Erg gewaagd ook met zwarte velg, zilvere spaken en blauwe nippels, nog nooit iemand zo'n combo zien hebben haha. :D _O-

Btw, ik heb wel eens onderdelen voor niks zien aan komen, en ze vlogen nog door ok. :+ :+
[/flauw]

[ Voor 26% gewijzigd door Joopieboy op 17-09-2008 21:44 ]

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Nee, ik ben ook een beetje anders :+

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Goh, dat hadden we nog niet gemerkt. :+

Btw, dnhelle, zo te zien was de afmontage niet verkeerd maar opzich toonde je fiets erg "goedkoop" met dat frame, moet zeggen dat frame wat je nu hebt toch wel stukken beter staat!

• dnhelle
Ook dat. En dan heb ik nog niet eens de foto's van de voorgaande fietsen :X
Maar de looks hoeven geen onrecht te doen aan de werking van het frame, dat is ook wat Cannondale etc. toendertijd goed hebben gedaan om prachtige stickersets te ontwerpen en deze op hun frames te plakken.

Op zich was het frame wel leuk, reed super, maar op het moment dat je overstapt naar een puur xc-frame merk je het verschil.

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Die blauwe naven staat wel apart op je frame McG, misschien handig om alle rode tinten er af te slopen, want door die paar rode stickers lijkt het wel een beetje een smarty geheel :P

Nieuwe vertex al gezien sven? My god wat een heerlijk frame, ga hem eens goed bewonderen op de bikemotion :)

• dnhelle
Strak idee, THES, van die rode accenten. Blue-only zou goed staan op de AE!

Die Vertex heb je hier al eens gepost.
Omdat het zo leuk blijft om plaatjes te posten:
Afbeeldingslocatie: http://www.dirty-pages.net/images/nieuws/14_1217202276.jpg

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die is mooi! :9~

En als je wilt, post eens foto's van je voorgaande, ben wel benieuwd nu. >:)

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
The_Scarabial schreef op woensdag 17 september 2008 @ 22:06:
Die blauwe naven staat wel apart op je frame McG, misschien handig om alle rode tinten er af te slopen, want door die paar rode stickers lijkt het wel een beetje een smarty geheel :P
Er komt nog een R7 in, die heeft dus geen rooie Marzocchi stickerts :P stickers van de velgen? keine ahnung, mss sloop ik die er ook wel af.

• Bramster
heeft misschien iemand een site die wat meer uitlegt over verschillende soorten frame geometrie?

• dnhelle
@ Johan:
Foto's heb ik daar niet van, die laatste foto is zelfs een ingescande foto :X
In onderstaande volgorde:
- Gazelle cheap / starre mtb.
- Be-one cheap / starre mtb.
- Giant atx900
- Kinesis No-name frame, SID100, Mavic Crossroc, LX, Magura Julie
- Kinesis No-name frame, SID100, DT240s, XT, Marta SL
- Rocky Mountain Vertex, Reba Team, XTR etc. (heden)

@ Skuzz, waarom wil je inzicht in verschillende geometrieën?
Deze zijn meestal vermeld bij de fiets of het frame.
Een handige guide bij de beoordeling van een dergelijk geometrie-overzicht is de site van Ernie Frieke Bikeboosting

• Bramster
nouja, wil gewoon wat meer weten er over, wat waar voor geschikt is enzo
maar ik zal eens kijken op die site

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Aardig lijstje sven, je bent wel flink omhoog gegaan qua mountainbike. :)

Btw, maakt geometrie zoveel uit dan?

• dnhelle
Ja, in zoverre: Ik vind het goed dat Skuzz zich er nu al in verdiept.
Geometrie is afhankelijk van je rijstijl. Bijvoorbeeld: een vlakke stuurhoek kan flink variëren (68 tm 70 graden). Daarbij komt ook nog de vorklengte die invloed heeft op je frame en bepaalde hoeken.

Men zegt wel eens: een lange voorvork laat je fiets sturen als een slagschip, een korte als een nerveus speedbootje. Dit geldt hetzelfde voor de vaste hoek die je stuurpen-buis maakt op je frame, hoe steiler hoe nerveuzer.

Voorbeeld van de vertex hierboven is vrij duidelijk, steile stuurhoek, rechte zadelpen, flinke sloping: XC-racing. Zo zijn er ontelbare sets van geometrieën die ieder hun eigen doelgebied binnen mtb beslaan.
En dan heb ik het nog niet eens over full-suspension :+

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:03
Ik weet dat ik niet echt in het goede topic zit, maar ik waag het toch ;) Excuus als dit hier echt niet thuishoort.

Op moment rij ik op een 'gewone' toerfiets, een Gazelle Bahia uit 2006. Prima fietsje om boodschappen op te doen en zo nu en dan even een rondje te rijden, maar ik wil wat sportievers. Ik schat in dat ik zo'n 75% op de weg rij, maar ik wil ook de mogelijkheid hebben om wat off-road te rijden. Nu heb ik al wat rondgekeken en het lijkt erop dat de meeste merken hier al wel op hebben in gesprongen met wat bekend is onder verschillende namen: kale hybrides, XC, XR, etc. etc.

Nu weet ik dat dit een puur mountainbike topic is, en ik ben zeker niet op zoek naar een MTB, maar wie weet dat er wat mensen zijn die ook wat ervaringen in dit tussensegment hebben. Is het überhaupt slim om voor zo'n fiets te gaan, of krijg ik hiermee iets dat zowel op de weg als op het bospad een mislukking is?

Het budget is zo'n 750 euro max, maar minder mag ook ;) Dingen die ik op mijn huidige fiets heb zitten en voor verbetering vatbaar zijn: De groep is een Shimano Altus en ik vind dat niet echt lekker schakelen. Verder is zelfs het grootste verzet te klein voor me. De fiets heeft vering in de voorvork, maar ik twijfel erg aan het nut ervan op de weg.

Voorts hou ik me aanbevolen voor tips van goede fietsenmakers met een behoorlijk assortiment in de regio Assen/Groningen of Nijmegen. Ik ben bij een paar geweest en die hadden twee of drie fietsen die in de buurt kwamen van wat ik zocht, dat schoot niet op.

[ Voor 10% gewijzigd door Dr. Strangelove op 18-09-2008 09:23 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:11
Waarom wil je wat sportievers? Want als de bedoeling is om er echt op te gaan sporten moet je gewoon voor een racefiets gaan en dat off roaden vergeten. Met een hybride kan je trouwens ook niet echt off road, de laatste keer dat ik dat met een gazelle hybride probeerde was het 3 keer een lekke band in 20 km.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Dr. Strangelove
Ik wil geen echte racefiets omdat ik de zithouding onprettig vind.

Er zijn hybrides die wel degelijk voor stukjes off-road bedoeld zijn, maar ik weet niet wat jij onder 'echt off-road' verstaat. Ik wil er niet zulke extreme dingen mee doen als de meesten in dit topic. Het gaat me erom dat ik zo nu en dan i.p.v. een stuk asfalt kan kiezen om wat af te snijden over een goed begaanbaar bospad met hooguit hier en daar wat mul zand. Ook dat gaat niet met een racefiets echter.

Om een idee te geven van het soort fiets waar ik aan denk, zie de XR-serie van Gazelle:

http://www.gazellesport.nl/xroadall.html

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 00:33
Iemand ook ervaring met een pijnlijke knie die wel is van fietsen zou kunnen komen?

Heb op dit moment een licht geirriteerde rechter knie. Als ik hem strek met weerstand dan voel ik zeg maar net boven de knie bij de aanhechting van de quadraceps een moe/gevoelig gevoel. Houdt al meer dan een week aan, na een inspanning voel ik het weer. Gister niet wezen sporten en het lijkt vandaag een stuk minder.

De zadelhoogte heb ik wel goed, die is nog steeds zoals de LBS me die aangemeten heeft, echter mijn toeclips heb ik mijn twijfels over... Iemand enig idee hoe ik kan achterhalen of ik mijn platen juist onder mijn schoenen heb zitten? dat ik misschien de verkeerde schoenen heb voor mijn lichaam?

• MrAngry
Dr. Strangelove schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:19:
Ik wil geen echte racefiets omdat ik de zithouding onprettig vind.

Er zijn hybrides die wel degelijk voor stukjes off-road bedoeld zijn, maar ik weet niet wat jij onder 'echt off-road' verstaat. Ik wil er niet zulke extreme dingen mee doen als de meesten in dit topic. Het gaat me erom dat ik zo nu en dan i.p.v. een stuk asfalt kan kiezen om wat af te snijden over een goed begaanbaar bospad met hooguit hier en daar wat mul zand. Ook dat gaat niet met een racefiets echter.

Om een idee te geven van het soort fiets waar ik aan denk, zie de XR-serie van Gazelle:

http://www.gazellesport.nl/xroadall.html
Ik weet nog steeds niet of je er nou mee wilt sporten of voor dagelijks gebruik. Stuk off road wat ik met een hybride heb gedaan was veel van die gravel paden of los (lus?) met stenen ed in zuid limburg, op zich kom je op zo'n harde ondergrond nog vrij goed weg met een hybride. Zand is problematischer, je zakt gelijk weg met die dunne band.

De zithouding zal naarmate de fiets sportiever wordt anders zijn met dingen als tijdritfietsen die gewoon domweg oncomfortabel zijn aan het eind van het spectrum. De zithouding bij racefietsen is zeker niet uniform en soms ook in te stellen zoals op de goedkoopste hybride uit de link die je gepost hebt (stuurhoek veranderen om verder voorover of rechtop te zitten). Een deel van "iets sportiever" is natuurlijk dat de zithouding iets minder rechtop wordt.
De zadelhoogte heb ik wel goed, die is nog steeds zoals de LBS me die aangemeten heeft, echter mijn toeclips heb ik mijn twijfels over... Iemand enig idee hoe ik kan achterhalen of ik mijn platen juist onder mijn schoenen heb zitten? dat ik misschien de verkeerde schoenen heb voor mijn lichaam?
Ik neem aan dat je spd/look hebt? (en geen toeclips) Kan je je voet nog een beetje heen en weer bewegen als je hem hebt vastgeklikt? Zijn je benen even lang? Ik zou even rusten tot die overbelasting weg is en het dan eens opnieuw proberen, het wordt pas echt een probleem als het terug blijft komen.

[ Voor 16% gewijzigd door MrAngry op 18-09-2008 11:49 ]

• Dr. Strangelove
Het is voor dagelijks sportgebruik ;)

Er is m.i. wel een verschil tussen de zithouding op de hybrides en de racefietsen waarop ik heb gezeten. Op hybrides zit ik beter dan op een racefiets en nee, ik heb geen zin om dat te laten wennen ofzo ;)

• The - DDD
@MrAngry

Ik bedoel inderdaad van die SPD dingen, ik haal die termen hier doorelkaar. Ik rij juist clipless. :)

Mijn voeten zitten niet muurvast, kan ze inderdaad nog een beetje linksom en rechtsom draaien voordat het uitklikt, dus dat lijkt me prima. Of mijn benen even lang zijn, volgens mij wel, hoe meet ik dat?

Het is overigens geen pijn, enkel een soort licht zeurend gevoel. En ongemak als ik mijn knie gebruik, dus tijdens traplopen, of als ik bewust een klein beetje belasting op mijn been leg.

• dnhelle
Dr. Strangelove schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:14:
Het is voor dagelijks sportgebruik ;)

Er is m.i. wel een verschil tussen de zithouding op de hybrides en de racefietsen waarop ik heb gezeten. Op hybrides zit ik beter dan op een racefiets en nee, ik heb geen zin om dat te laten wennen ofzo ;)
Kijk eens naar deze? Cube 2008 SL road comp.

Stevige fiets, de voordelen van 28" in een allroad oplossing. Zo zijn er nog veel meer ;)

@ The-DDD: Tja, kijk maar uit. Eerst reed ik met SPD, en na 2x scheenbeenvliesontsteking (en bijna bike verkopen) overgestapt op eggbeaters en nergens last van.
Wat bleek: mijn voeten konden niet genoeg zijdelings bewegen, waardoor ik ging forceren.
In ieder geval: als het zeurt, dan is het een signaal dat het mis is.
Kijk nog eens naar je houding op je fiets (zit je bijvoorbeeld te ver naar voren). Succes!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

dnhelle schreef op donderdag 18 september 2008 @ 22:00:
[...]

Kijk eens naar deze? Cube 2008 SL road comp.

Stevige fiets, de voordelen van 28" in een allroad oplossing. Zo zijn er nog veel meer ;)
Ik heb de Cube SL Road Comp 2008 bij bike2build gekocht in april dit jaar, ben er tevreden mee, maar ik zou er niet veel in de bossen mee gaan crossen met de standaard setup.

Ik heb de wielen vervangen, waren te zwak (mavic 119 velg & tiagra naven ) (69kg, 185cm) en liepen aan als je kracht zet (konden ook niet mijn rijstijl aan :+ ) Heb er nu DT Swiss R1900 & XT cassette opzitten en :*)

Ook zou ik de remblokken vervangen, kunnen niet tegen slecht weer, slijten erg snel.

De zithouding, zadel, stuur en stuurpen zijn erg comfortabel, heb er 120km. op gereden en geen pijntjes eraan overgehouden.

Maar ik denk dat als je over boomstronken heen wil gaan crossen, je een geveerde voorvork echt nodig hebt...

De SL road comp is namelijk een raceframe (7005 double butted) met Deore & LX gemonteerd.

De boel is wel goed af te stellen, geen problemen daarmee gehad tot nog toe, kwestie van de bewegende onderdelen goed onderhouden en schoonmaken en dan blijft het prima werken.

[ Voor 0% gewijzigd door RoadKill21 op 18-09-2008 22:25 . Reden: puntje op de i ]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• dnhelle
Roadkill, natuurlijk moet je altijd upgraden aan je bike. Je koopt nooit een fiets out-of-the-box die 100% perfect bij je rijstijl past.

Post by the way eens pictures?

• Dr. Strangelove
Die had ik inderdaad gezien. Ik vroeg me af of het loont om een Tiagra afwerking te zoeken binnen mijn budget, vanwege het wat grotere verzet. Dat wordt alleen lastig onder de 1000 euro denk ik...

Meer ervaringen/tips in deze klasse zijn welkom, dank Roadkill :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Groter verzet?
Dat kun je ook bereiken door een fiets te kopen, en dan een andere cassette of tandwiel voor erbij te schroeven. Daar hoef je geen volledige groep voor te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Tuurlijk, maar als ik binnen mijn budget sowieso een betere groep kan krijgen verdient dat de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nou, vandaag een beginners cursus gehad van dnhelle, echt een super mooie tocht gemaakt en voor mijn doen ook vrij lang. Weet niet helemaal meer waar we naar toe zijn gegaan maar het was iig wel erg mooi, pittige klimmetjes en afdalingen gehad. Vooral dat laatste was erg leuk. :+
Ik heb dus een aantal tips gehad om beter en makkelijker te fietsen, en ook geleerd heuvels op (dat ging nog wel) en ook geleerd heuveltjes af te gaan. Dat laatste was wat lastig een van de eerste keren, dnhelle zei zo van pas op dit is een stijle en misschien is het beter dat je even omrijd en dan zo naar beneden gaat, ik dacht zo van ach, dat lukt me wel, nou niet dus...
Zo kwam de fiets tot stilstand (nee geen geintje):
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Mountainbike/Afb001.jpg
En had dus zwaar gefaald met de afdaling, en toen rakelings tussen 2 bomen door gegaan (de middelste waar de fiets tegen ligt en de rechter. :X
Nu weet ik dus écht waarvoor je een helm nodig hebt. :X

En stomme ik had in mijn zak een telefoon, en in de andere zak sleutels, de sleutels zijn lekker in mijn been gegaan dus die is zo beurs en dik als wat. Andere kant is de spijkerbroek (ook erg slim) lekker gaan schuren en heb ik mijn knie half open tot ongeveer ter hoogte van mijn enkel...

Maar goed, hoop geleerd (bv het kletsen he sven :+) en nog een paar dingen, afdalingen gaan nu stukken beter, en nu dus flink aan de conditie bouwen, aardig wat keren moeten stoppen omdat ik even geen lucht meer had.

En voor McPimp nog wat foto's van mijn dranghek en sven zijn pimpfiets samen, en oja, een mooi portret. :+
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Mountainbike/P1000781.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Mountainbike/P1000782.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/Mountainbike/P1000778.jpg

Zo, dat was mijn verhaal, nu jouw beurt sven. :+
Ik ga lekker in een heet bad liggen soppen. :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 21-09-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
w00t, het is eindelijk eens van zijn luie aarsch gekomen :+
Alles aan de fiets nog heel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Fiets gaat et goed mee, moet je de groetjes van hebben. :+

Met mij gaat t wel, net flink srl gesmeert op mijn been, is nu een kouwgomballenkleur achtig iets, die doet het meeste zeer, dan heb ik nog mijn linkerarm waarmee ik de boom hebt afgeweerd die is lichtelijk afgeschaaft aan de onderkant, evenals de handen + bijbehorende blaren, en dan nog wat kleinigheidjes. Leuk hoor mtb'en. :+

Mooiste was wel, ik stond er een beetje bij te laggen en sven die keek zowat scheef toen ik daar zo naar benden kwam gelazerd, die had het ff niet meer. :+

Mja, volgende week hopelijkweer anders ga ik daar eens de boel verkennen. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 21-09-2008 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
_O- Die foto. Als je maar lol hebt. Dat je dan een keer pleurt... boeiuh.

Zal maar weer eens een rondje om Assen gedaan. Vind elke keer nog weer nieuwe paadjes :9

[ Voor 77% gewijzigd door pjlgt op 21-09-2008 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

LOL @ foto! :D

Vanmiddag mijn vriendin een droge sloot in zien vallen nadat ze d'r pedaal niet snel genoeg loskreeg, gelukkig niks aan de hand, maar ik schrok wel ff. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Vandaag toertocht in Holten gefietst was lekker fietsweer. Totaal 47 km, 425 hm en een gemiddelde van 23,40 km/h. Werkt echt super die nieuwe fietscomputer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

@Joopie...

Lol...ik kan er dus alleen maar om lachen en hoop dat je er van leert. Sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@Joopie
Daarvoor heb je dus remmen :+

@The_Scarabial
47km klinkt als de standaard (blauwe?) MTB route. Best leuk om te fietsen idd.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
MadMarky schreef op zondag 21 september 2008 @ 19:08:
@Joopie
Daarvoor heb je dus remmen :+
Ik denk dat hij die juist heeft gebruikt, enkel niet op de goede manier :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat een reacties, maar goed, ik had dus geremd maar zat niet goed achter t zadel, kreeg de bocht niet genomen en remmen bood dus ook geen hulp. En het was ernstig stijl en voelde de fiets over de kop gaan. Dus ik wist al vrij snel dat dat vrij hard zou aankomen. :+

Maar goed, nu weet ik wel waarvoor beveiliging is zoals een helm enzo. :X

[ Voor 10% gewijzigd door Joopieboy op 21-09-2008 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

MadMarky schreef op zondag 21 september 2008 @ 19:08:
@The_Scarabial
47km klinkt als de standaard (blauwe?) MTB route. Best leuk om te fietsen idd.
Nee, ging paar kleine stukjes over blauw, maar was totaal anders. En ik geloof dat alleen de blauwe route 30 km is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
stijl = met ei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Tja, wat moeten we nog zeggen Johan? :+ Je verslag is vrij duidelijk.

Ik moet zeggen dat je voor een first--timer goed meekwam. Gelukkig heb je in dat kleine stukje niks ernstigs overgehouden, je schoot namelijk met je hoofd tussen de twee bomen door. Ietwat verder en we hadden iets kunnen gaan bellen. :o
Soort automatische damage-control zeg maar? Ik denk dat je mazzel hebt gehad met je plek op je been.

Zoals ik je al zei was het een combi van twijfel, te laat remmen en "eerste keer". Komt nog wel goed. Ik moet zeggen toen ik je zag opstaan en zag dat alles goed was moest ik toch wel even grinniken.

Anyway, was heerlijk weer, leuk aangepast tochtje met een overenthousiast kletsend persoon in je wiel. Het was leuk, maar ik denk zelf dat de achterliggende gedahcte (kleding + helm == belangrijk) duidelijk is geworden.

Tijd voor herhaling!

Edit:
maartend schreef op zondag 21 september 2008 @ 19:20:
[...]

Inderdaad... En niet zo'n beetje :9

[ Voor 13% gewijzigd door dnhelle op 21-09-2008 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

The_Scarabial schreef op zondag 21 september 2008 @ 19:45:
[...]

Nee, ging paar kleine stukjes over blauw, maar was totaal anders. En ik geloof dat alleen de blauwe route 30 km is ofzo.
Als je hem halverwege doorsteekt wel ja, anders is ie langer.
maartend schreef op zondag 21 september 2008 @ 19:20:
[...]

Zou ook best kunnen ja :+
Vol remmen op een steile afdaling gaat niet goed als je niet weet waar je aan begint ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
MadMarky schreef op maandag 22 september 2008 @ 01:32:

Zou ook best kunnen ja :+
Vol remmen op een steile afdaling gaat niet goed als je niet weet waar je aan begint ;)
Dat gebeurde ook, icm. een verkeerde "starre" houding.
Als je kijkt naar die foto, dan moet je je indenken dat de fiets op hoofdhoogte staat, dus het meest steile stuk komt op het einde, er zit daarvoor nog een veraderlijk knikje naar rechts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Ok, let op!
Bikeboutique ATB-tocht vindt plaats op zondag 28 september.

Start : tussen 08.30-11.00 uur
Inschrijfgeld (incl. consumptie) :€ 4,50
De routes zijn goed gepijld.

De uitgepijlde routes (30, 38 en 60 km) gaan zowel over landwegen als single tracks.
De korte route is voor beginners en gevorderden en telt 300 hoogtemeters.
De lange route is vooral een uitdaging voor de gevorderde mountainbiker. Er moeten dan ook maar liefst 850 hoogtemeters overwonnen worden.
In de 60 km route zit onder meer een passage langs de Geul en wordt het hellingbos in de omgeving van Meerssen en Valkenburg doorkruist. Beklimmingen en afdalingen van meer dan 30% zijn hierbij geen uitzondering.

Verzorgingspost met gratis sportdrank, soep, wafels etc.
Deelnemers aan de 30 en 38 km tocht passeren de verzorgingspost 1x
Deelnemers aan de 60 km tocht passeren de verzorgingspost 2x

EHBO- en materiaalservice zijn op de controle-post aanwezig.
De route wordt constant bewaakt in verband met eventualiteiten.
Perfecte start- en finish-accomodatie.
Voldoende parkeergelegenheid.
Afspuitgelegenheid.

Van iedere deelnemer wordt een digitale foto gemaakt.
Enkele dagen na de tocht, kan deze gratis worden gedownload van onze website.
Helaas kan ik zelf pas in de middag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

MadMarky schreef op maandag 22 september 2008 @ 01:32:
[...]

Als je hem halverwege doorsteekt wel ja, anders is ie langer.
Blauw is +/- 30 geloof ik.
Zwart is +/- 15.
Samen dus idd. 45 :)
dnhelle schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:28:
Ok, let op!

[...]

Helaas kan ik zelf pas in de middag :(
Zit dan in de Ardennen, want mijn rocky vraagt steeds aan mij wanneer we weer naar Zwitserland gaan, maar geef hem eerst nog een beetje les in de ardennen :P

[ Voor 40% gewijzigd door The_Scarabial op 22-09-2008 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Nice... Zwitserland is mooi.

Ik had Johan beloofd nog wat afbeeldingen van het Gardameer te posten, helaas heb ik ze niet allemaal kunnen retrieven na een pc-crash paar jaar terug, maar ik zal toch een kleine selectie tonen.
Let op: old-skool analoge foto-cam-kwaliteit :9

http://members.home.nl/sky2002/web/garda_001v1.jpg
http://members.home.nl/sky2002/web/garda_004v1.jpg
http://members.home.nl/sky2002/web/garda_005v1.jpg
http://members.home.nl/sky2002/web/garda_008v1.jpg
http://members.home.nl/sky2002/web/garda_009v1.jpg
http://members.home.nl/sky2002/web/garda_012v1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
@Dnhelle... Mooie foto's! Kijk er nu al naar uit, ga over twee weken richting Italië, ook naar het Gardameer. Samen met de vrouw een paar mooie routes doen. Heb je nog tips voor routes of camping?

We zijn beide redelijke bikers, geen superconditie oid. Stijgen is geen probleem, maar zie het meer als een noodzakelijk kwaad om daarna lekker naar beneden te cruisen:)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Fietsen bij het gardameer is erg mooi inderdaad. Beste uitvalsbasis is Riva of Torbole (beide staan op de foto van dnhelle). Ik zou nu niet meer op een camping gaan staan, het kan aan de noordzijde van het meer behoorlijk waaien. Is in de zomer niet zo erg, maar nu lijkt het me minder. Er zijn ook veel appartementjes ed te huur in die dorpjes.

En je hoeft niet perse te stijgen, aan de oostzijde kan je volgens mij ook liften omhoog pakken en dan een downhill pad doen.

[ Voor 13% gewijzigd door MrAngry op 23-09-2008 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
The_Scarabial schreef op zondag 21 september 2008 @ 19:45:
[...]

Vraagje: Waar kan ik info vinden over alternatieve routes in Holten?

Tot nu toe rij ik in Holten namelijk altijd de blauwe route met af en toe het stukje hellendoorn er bij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Balboa schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:46:
@Dnhelle... Mooie foto's! Kijk er nu al naar uit, ga over twee weken richting Italië, ook naar het Gardameer. Samen met de vrouw een paar mooie routes doen. Heb je nog tips voor routes of camping?

We zijn beide redelijke bikers, geen superconditie oid. Stijgen is geen probleem, maar zie het meer als een noodzakelijk kwaad om daarna lekker naar beneden te cruisen:)
Mr Angry vertelt al veel ;)

Torbole / Riva is het leukste, vanuit Torbole vertrek je het makkelijkste naar de verscheidene routes.
Op zich zou ik aanraden om het routeboek aan te schaffen, de Moser-Guide. Staan alle routes in voor alle zwaartes / omgevingen / disciplines.
15. Moser Bike Guide 11 - Gardasee 1
Author: Elmar Moser
No. of tours: 50
Published by: Delius, Klasing & Co., Bielefeld, Germany, 1997
Afbeeldingslocatie: http://www.mtbslovenia.net/clanki/vodniki/garda.jpg
Moser Bike Guide series is very popular in Europe, especially for German speaking bikers. The guides are very well made and easy to use. There are two guides for the area around Italian Lake Garda: eastern (Gardasee 1 - Moser Bike Guide no. 11) and western part (Gardasee 2 - Moser Bike Guide no. 12).

The guide is packed in a box and consists of a spiral bonded book and a pile of road book leaflets (Weg Weisser). Everything is nicely organized and explained with a lot of information about the trails, directions to the starting point, alternative starting points, etc. The maps are in full color and detailed, but a real topo map might still come handy. It is in German.
Ik zou bij de plaatselijke kiosk deel 11 halen, daar staan de mooiste routes in.
Klimmen ontkom je niet aan, of je moet gebruik maken van shuttles.
Aanrader: Monte Baldo, Monte Altissimo (Zwaar!!). De foto die Mr Angry quote is op een kwart van de klim naar de Altissimo. De heuvel die je daar ziet liggen, daar ligt ook een kleine leuke tour van 3 kwartier, leuk op de aankomst-dag. Daarna kun je mooie andere routes kiezen.

Op het einde van de vakantie, als je veel ervaring hebt opgedaan, zou ik een DH-bike huren, een shuttle pakken en de Sentiero 601 DH'en... Mega!!!

Meer vragen? stel ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 13:06
Heeft er trouwens nog iemand de mergelheuvelland tweedaagse gefietst?

Ikzelf alleen op zondag, de 70 kilometer.Het parcours was op zichzelf niet zwaar weinig singletracks en veel karresporen de laatste twintig kilometer ook nog behoorlijk veel asfalt. Dat was wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Balboa schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:46:

Ik zou niet in Riva gaan staan: een paar kilometer van dat dorpje ligt een meer, Lago di Ledro, dat een paar honderd meter hoog ligt. Gevolg is dat je veel minder hoeft te klimmen om omhoog te komen.
Mijn foto's staan op http://mtb.mvdvlist.nl, mtb-vakantie 2007 :) Bij de VVV hebben ze gratis kaarten met MTB-routes, erg handig.

Waarom ga je trouwens naar het gardameer als je niet van klimmen houdt? Ga dan ergens naartoe waar ze kabelbaantjes hebben :Y)

Oh ja, bike-shuttles, taxi's met fietsenrek. Die jouwden wij uit, omdat wij als groep daar geen gebruik van maakten :+

[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 23-09-2008 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Op zich is de afstand vrij klein van Torbole naar Riva naar Ledro. Het kan aan mij liggen, maar wat ik me kan herinneren toen ik daar was, was het voordeliger om in Torbole te overnachten dan bij het Ledro-meer. Is dat nu nog?
Op zich is het gebied vrij gelijk qua omgeving.

Bikeshuttles vond ik goed verzorgd. Ideaal om mee naar boven te gaan.
Ik snap alleen je opmerking niet over "die jouwden wij uit". Explain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op zondag 21 september 2008 @ 21:39:
Tja, wat moeten we nog zeggen Johan? :+ Je verslag is vrij duidelijk.

Ik moet zeggen dat je voor een first--timer goed meekwam. Gelukkig heb je in dat kleine stukje niks ernstigs overgehouden, je schoot namelijk met je hoofd tussen de twee bomen door. Ietwat verder en we hadden iets kunnen gaan bellen. :o
Soort automatische damage-control zeg maar? Ik denk dat je mazzel hebt gehad met je plek op je been.

Zoals ik je al zei was het een combi van twijfel, te laat remmen en "eerste keer". Komt nog wel goed. Ik moet zeggen toen ik je zag opstaan en zag dat alles goed was moest ik toch wel even grinniken.

Anyway, was heerlijk weer, leuk aangepast tochtje met een overenthousiast kletsend persoon in je wiel. Het was leuk, maar ik denk zelf dat de achterliggende gedahcte (kleding + helm == belangrijk) duidelijk is geworden.

Tijd voor herhaling!

Edit:

[...]

Inderdaad... En niet zo'n beetje :9
Hihi gelukkig kunnen we er nog om lachen, en jij dan, met die keer bijna frontaal op een boom en jij de niet over een boomstam kwam. :+ :+

Nee maar ik moet echt wel zeggen dat ik een engeltje op mijn schouder had en besef me hendig dat het stukken minder had kunnen aflopen, helm is toch wel iets wat zeer snel komt. :X

Maar goed, was tof, ik heb veel geleerd en vooral afgeleerd (je hoeft volgende keer heus geen oordoppen :+) en dan op naar de wat langere afstanden. :Y)

Btw, sven die mountainbike tocht van bikeboutique, jammer dat ik ook geen tijd heb. :(
's Avonds dan maar goedmaken? :+

En super bedankt voor die foto's, ziet er leuk uit daar. :D
Maar het klopt wel wat je zegt van de stijle hellingen daar en alles kilometers achter elkaar. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 23-09-2008 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Joopieboy schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 18:35:
[...]

Hihi gelukkig kunnen we er nog om lachen, en jij dan, met die keer bijna frontaal op een boom en jij de niet over een boomstam kwam. :+ :+
Ik zeg toch: Wandelaarsactie.
Een dode boomstam zonder takken achter een hobbeltje die door wandelaars neer is gelegd (obvious, nergens wortels te bekennen), waar je normaal circa 25km/u doet.

Prettige actie :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
hier in het bos pas ook weer hoor, moet ik ze een keer betrappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

The - DDD schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 12:31:
[...]

Vraagje: Waar kan ik info vinden over alternatieve routes in Holten?

Tot nu toe rij ik in Holten namelijk altijd de blauwe route met af en toe het stukje hellendoorn er bij aan.
Waar de blauwe route zich bevindt mag je niet van de paden af. Zondag was een toertocht waarbij dat wel mocht. Aan de kant waar de zwarte route ligt daar mag je wel vrij rond knallen door het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
McGryphon schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 22:21:
hier in het bos pas ook weer hoor, moet ik ze een keer betrappen...
Eensch, McG.
Mtb.nl + forum.mtb.nl down? Ik heb een kleine upgrade gezien, daarna totaal geen leven meer?

@ Johan, als ik achteraf bekijk was ik niet echt moe. Extra rondje had gekund ;)
Ik zei al: het is een korte route, afgestemd op no-helmet en redelijke conditie.
Aanstaande zondag ga ik rond het middaguur even volledig los, later op de middag kan ik niet, heb ik verplichtingen. Misschien de week erna weer een tour met zijn 2en wagen?

By the way, ik had gehoord van Skuzz dat hij ook een keer mee wilt? Kijken of ie ook dat stukje single-track wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
MBV schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 16:28:
[...]

Waarom ga je trouwens naar het gardameer als je niet van klimmen houdt? Ga dan ergens naartoe waar ze kabelbaantjes hebben :Y)

Oh ja, bike-shuttles, taxi's met fietsenrek. Die jouwden wij uit, omdat wij als groep daar geen gebruik van maakten :+
Bedankt voor de tips allemaal.

Klimmen, ik vind het geen probleem, maar houdt niet van routes waar je een enorm veel en zwaar moet klimmen. Als ik het zo zie zijn er daar in de buurt zat routes die in dit plaatje passen. Er schijnen ook mooie routes met veel flow te zijn.

Waarschijnlijk gaan we op de heenweg langs de dolomieten en gaan na het Gardameer richting het zuiden. Langs de kust heb ik ook een aantal mooie routes gevonden. Bij de Riviera en Ligurgië.

Ben erg benieuwd. We nemen onze eigen fietsen (hardtails) mee en kijken wel hoe ver we komen;)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
@Balboa

Denk dat je erg graag fullies of zelfs all-mountain bikes wilt hebben.

Had ik deze zomer ook in Zwitserland een beetje last van. Maar licht wel heel erg aan de routes die je gaat doen.

[ Voor 41% gewijzigd door The - DDD op 23-09-2008 23:46 ]

• MrAngry
The - DDD schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 23:45:
@Balboa

Had ik deze zomer ook in Zwitserland een beetje last van. Maar licht wel heel erg aan de routes die je gaat doen.
Als je een beetje normaal afdaalt kan je daar (gardameer) prima uit de voeten met hardtails.

• dnhelle
MrAngry schreef op woensdag 24 september 2008 @ 00:00:
[...]

Als je een beetje normaal afdaalt kan je daar (gardameer) prima uit de voeten met hardtails.
Eensch.

Al is het wel fun om een allmountain een dag te huren en eens te checken hoe dat rijdt :9

• Balboa
Ben zeker van plan een dag zo'n fiets te huren, maar vind een beetje stuiteren op m'n hardtailtje ook geen probleem. Ben erg benieuwd, laat het zeker weten hoe het is geweest.

Handtekening

• The - DDD
MrAngry schreef op woensdag 24 september 2008 @ 00:00:
[...]

Definieer normaal afdalen? Voor mij is dat toch echt wel 40+. Ben in Zwitserland een paar keer over de 60 gegaan op een paar bergpaden. :+ Vooral het stuk van een skipiste af was erg leuk. Fietsen konden het allemaal wel aan, maar later een keer met een all-mountain huur fiets hetzelfde gedaan: Je staat veel zekerder op je fiets omdat je veel meer grip hebt.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:21:
[...]
Ik zeg toch: Wandelaarsactie.
Een dode boomstam zonder takken achter een hobbeltje die door wandelaars neer is gelegd (obvious, nergens wortels te bekennen), waar je normaal circa 25km/u doet.

Prettige actie :S
Ja idd, helaas zijn er mensen zo zielig om dat te doen. :(
dnhelle schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 22:47:
[...]
@ Johan, als ik achteraf bekijk was ik niet echt moe. Extra rondje had gekund ;)
Ik zei al: het is een korte route, afgestemd op no-helmet en redelijke conditie.
Aanstaande zondag ga ik rond het middaguur even volledig los, later op de middag kan ik niet, heb ik verplichtingen. Misschien de week erna weer een tour met zijn 2en wagen?

By the way, ik had gehoord van Skuzz dat hij ook een keer mee wilt? Kijken of ie ook dat stukje single-track wilt ;)
Jij kon misschien wel een extra rondje, maar ik niet echt... :+

Btw, over 2 weken is ook prima, en met zijn 3en is helemaal leuk. :)
En dat stukje singletrail, ik ga er met een grote boog omheen nu. :+

• MBV

MBV

dnhelle schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 17:50:
Op zich is de afstand vrij klein van Torbole naar Riva naar Ledro. Het kan aan mij liggen, maar wat ik me kan herinneren toen ik daar was, was het voordeliger om in Torbole te overnachten dan bij het Ledro-meer. Is dat nu nog?
Op zich is het gebied vrij gelijk qua omgeving.
Ledro ligt een paar honderd meter hoger dan Riva, dat scheelt in de hoeveelheid klimmen 's ochtends. We hebben toen meer noordwest van Ledro gereden dan aan de oostkant, geen idee hoe het daar is. 't Was een georganiseerde reis van Labyrinth met gidsen, dus ik heb me niet echt in de omgeving verdiept :)
Bikeshuttles vond ik goed verzorgd. Ideaal om mee naar boven te gaan.
Ik snap alleen je opmerking niet over "die jouwden wij uit". Explain?
We waren met een groep van 15 man omhoog aan het fietsen, en dan kwam er elke 5 minuten zo'n stel watjes in een bikeshuttle naar boven rijden. Wat denk je zelf? 8)7 Ja, dat klimmen deden we over asfalt. En ja, ik was laatste :+ Waren allemaal wielrenners die dit wel een leuke afwisseling vonden, en een fitness-leraar die 3 uur spinningles per dag gaf (en altijd 's ochtends een half uurtje ging hardlopen als warming-up) :X
[...]

Eensch, McG.
Mtb.nl + forum.mtb.nl down? Ik heb een kleine upgrade gezien, daarna totaal geen leven meer?
offtopic:
Was mij ook al opgevallen, nu doet hij het even wel. In de 'lounge bar' was er ook een opmerking dat het forum het bij vlagen weer deed. Welke tweaker wil daar even MySQL o.i.d. gaan optimaliseren? :+
Hebben ze een nieuwe layout, is het nog te moeilijk om een order-by te veranderen in het 'te koop'-topic. Als ze nou de gesloten topics onderaan neer zouden zetten ipv tussen de andere topics, dan zou het een stuk overzichtelijker worden... zo moeilijk is dat niet :X
The - DDD schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 23:45:
@Balboa

Met klimmen heb je liever een hardtail, of iig een lichte fiets. De routes die ik heb gereden vorige zomer waren prima te doen met een hardtail, ik had toen trouwens wel een fully (100mm, dus niet all-mountain ;)).
En mijn huidige hardtail met reba voorvork ging ook met 60km/u van de berg af :Y)

• Bramster
[...]

Ik wil best wel eens een rondje meedoen ja, moet wel dan op tijd afgesproken worden omdat ik eerst nog vanuit Venlo moet komen dan, maar 5 Oktober dan? Dat heb ik nog leeg in mijn agenda

• MrAngry
The - DDD schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:46:
[...]

Definieer normaal afdalen? Voor mij is dat toch echt wel 40+. Ben in Zwitserland een paar keer over de 60 gegaan op een paar bergpaden. :+ Vooral het stuk van een skipiste af was erg leuk. Fietsen konden het allemaal wel aan, maar later een keer met een all-mountain huur fiets hetzelfde gedaan: Je staat veel zekerder op je fiets omdat je veel meer grip hebt.
Ik bedoel dat je je een beetje inhoudt op de zwarte paden, of uberhaupt gewoon op de paden blijft.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:09

ThunderNet

Flits!

:) Goed vandaag dus voor het eerst weer gemountainbiked.. Voor het eerst in half jaar dat ik er op stap, en voor het eerst in 1,5jaar dat ik echt weer de bossen in ben geweest.
Vanochtend nadat ik bij de dokter wegkwam een helm + pedaaltjes/schoenen gekocht. Ondanks dat het eventjes wennen is heb ik het wel redelijk onder de knie nu denk ik.

Fietsen zelf viel me zwaar, ik heb totaal geen conditie meer dus had af en toe flink moeite om MartijnGizmo bij te houden. M'n spieren doen nu dan ook overal pijn, maar ik voel me heerlijk, ik heb het écht gemist :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• MartijnGizmo
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Huh, wat? Nergens last van hier... O-)

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
hehe, dat had ik al na 1,5 maand nauwelijks fietsen vanwege een knieblessure :P

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Lekker toch dat je weer aan de gang kunt! En conditie bouw je wel erg snel weer op natuurlijk.

Ik ga zaterdag met paar vrienden de Posbank/Rheden-route rijden, iemand hier nog tips of op/aanmerkingen over die route?

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
tips? probeer shiverer @ mountainbike.nl als gids te regelen, krijg je nog fietsles ook :P

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:09

ThunderNet

Flits!

Nee jij kon steeds uitrusten tot ik weer in de buurt was :+ :P

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Is iedereen weer bezig met beginnen met trainen enzo? :P

Tof! Tijd voor een got meet! >:)

• Bramster
afgelopen week was voor mij een beetje zwakjes...
Vrijdag avond moet ik echt weer wat gaan fietsen

• MrAngry
[internet detective]

Wow Joopieboy, jij hebt echt mtb les gehad van het weekend! Ik kwam toevallig dit tegen op mtb.nl
Joopieboy op mtb.nl forum
Van het weekend ervaren als je optijd remt, ruim van te voren hallo, pas op zegt, en de wandelaars rustig benadert en als ze aan de kant gaan nog even rustig bedanken en dan als je er echt voorbij bent pas op de pealen gaat staan dat je echt bijna geen herrie krijgt. Ok, sommige blijven zure pruimen (zelfs als ze niet weten dat op mtb trails lopen) maar ok.
Een maand geleden was het nog dit:
Joopieboy schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:37:
Optie? Van te voren duidelijk aangeven dat je eraan komt, als ze lullig gaan doen vol op t laatste moment stevig remmen, voor t schrikeffect en dan gewoon er tussendoor knallen. Meestal is een knietje uitsteken ook erg leuk. >:)
En hoe vaker je het doet, hoe beter het gaat. >:)
Hulde ;)
[/internet detective]

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:56
McGryphon schreef op woensdag 24 september 2008 @ 18:22:
tips? probeer shiverer @ mountainbike.nl als gids te regelen, krijg je nog fietsles ook :P
Helaas dat gaat hem niet worden. Ik hoorde uit betrouwbare bronnen dat hij ergens in de de buurt van La Roche en Ardenne los gaat dit weekend. 8)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

MrAngry schreef op woensdag 24 september 2008 @ 19:08:
[internet detective]

Wow Joopieboy, jij hebt echt mtb les gehad van het weekend! Ik kwam toevallig dit tegen op mtb.nl

[...]

Een maand geleden was het nog dit:

[...]

Hulde ;)
[/internet detective]
Tja, en ik vond het raar dat sommige mensen beetje bot terug reageerde, van het weekend met dnhelle ervaren als je netjes optijd hallo zegt dat ze heel anders reageren, en als je even een babeltje maakt als je een rust punt neemt en er wandelaars op een bankje zitten dat het stukken meer word gewaarderd. :P

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

McGryphon schreef op woensdag 24 september 2008 @ 18:22:
Ik, les krijgen? :o

:D ;) Nee, zou wel leuk zijn, maar gaan met een groepje het echt op het gemakje doen. Maar misschien had iemand er al wel eens vaker gefietst en tips m.b.t. startpunt ofzo.

En euhm, een GoT-meet ben ik nog steeds voor in! Wil wel als gids fungeren in de L&D-Duinen.

[ Voor 10% gewijzigd door Impry op 24-09-2008 20:02 ]

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
probleem voor mij is dan dat ik geen auto heb en dus sowieso een hele dag weg ben alsik geen vervoer heb, en voor veel anderen dat het voor hun ook met de auto behoorlijk ver is :P

• MrAngry
Impry schreef op woensdag 24 september 2008 @ 18:17:
Lekker toch dat je weer aan de gang kunt! En conditie bouw je wel erg snel weer op natuurlijk.

Ik ga zaterdag met paar vrienden de Posbank/Rheden-route rijden, iemand hier nog tips of op/aanmerkingen over die route?
Ja let op de wegwijzering, de bordjes voor de hoofdroute, de aanrijdroutes en de "overige voor mtb toegankelijke paden lijken nogal op elkaar qua achtergrond kleur. Je moet de zachtgele achtergrond volgen, maar aan het allereerste begin (als je in Rheden start tenminste) 1 met witte achtergrond.

Als ik kon zou ik meefietsen zaterdag, maar ik zit dan net in Groningen.

[ Voor 5% gewijzigd door MrAngry op 24-09-2008 21:16 ]

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

We willen inderdaad bij het bezoekerscentrum in Rheden starten.
Dan moet je daarna dus beginnen bij een bordje met witte achtergrond en daarna bordjes met zachtgele achtergrond.
En als we tussendoor even ergens van de route willen afwijken kan dit d.m.v. andere bordjes.
Wat een systeem zeg :P

En zag dat je voor € 2,50 ook een routekaartje kunt kopen, is die kaart een beetje duidelijk?

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.