Het grote mountainbike topic (deel 10) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 22.988 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 15:33
No flame intended, voor de duidelijkheid.
Ik vind alleen dat je fully rijdt om rendement / marathonrijden of flinke Allmountain of downhill, niet om in de stad te rijden.
Ik rijd nu ruim 6 jaar met hardtails en geen enkel achterwiel heb ik (onherstelbaar) gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

dnhelle schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 12:46:
No flame intended, voor de duidelijkheid.
Ik vind alleen dat je fully rijdt om rendement / marathonrijden of flinke Allmountain of downhill, niet om in de stad te rijden.
Ik rijd nu ruim 6 jaar met hardtails en geen enkel achterwiel heb ik (onherstelbaar) gesloopt.
tsja smaken verschillen toch? :) ik heb verschillende hardtails gehad en ben nu hier aanbeland en wil niets anders meer :) Trouwens, met een hardtail door den haag/rijswijk/delft rijden is ook een grote marteling voor je rug en je nieren met de kwaliteit van de bestratingen hier. Nofi ook hier ofkors maar ik laat me niet tegenhouden door evangelisten :P

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 00:33
Komt het weer aan op techniek... :+

Als het dusdanig stuitert dat je last van je rug krijgt, dan blijf je te lang zitten. :D

Daarbij, hoeveel druk heb je in je banden? 8 bar ofzo? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

The - DDD schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:41:
Komt het weer aan op techniek... :+

Als het dusdanig stuitert dat je last van je rug krijgt, dan blijf je te lang zitten. :D

Daarbij, hoeveel druk heb je in je banden? 8 bar ofzo? :p
Euh nou, dat valt best mee hoor, ik geloof dat ik wel weet hoe een fiets werkt :P druk is gewoon het normale wat je bereikt met een gemiddelde handpomp, ik hou er niet van de ribbeltjes tussen elke stoeptegel te voelen.
Even een indicatie van hoe brak de paden (asfalt,tegelweggetjes, kinderkopjes) zijn hier tussen den haag en delft: ik heb 3 weken op de gewone damesfiets van mn vriendin gereden en heb daarna zowat alle moeren vast kunnen draaien omdat ze losgetrild waren. Ik hou het bij mn fully :P

[ Voor 4% gewijzigd door SchizoDuckie op 29-07-2008 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Wat is voor jou het gemiddelde met een handpomp?
Ik rijd zelf met 2,5 bar maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

dnhelle schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:01:
Pff geen idee, ik doe het op de oldskool manier zonder metertjes. Pompen en dan voelen aan je banden. Als je je band netjes hard aanvoelt en je hem niet meer in kan drukken ben je kaar :P

[ Voor 8% gewijzigd door SchizoDuckie op 29-07-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
dnhelle schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:01:
Ik heb nu voor en achter 2 bar en volgens mijn ervaring is dat redelijk all round.
SchizoDuckie schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:20:
[...]

Pff geen idee, ik doe het op de oldskool manier zonder metertjes. Pompen en dan voelen aan je banden. Als je je band netjes hard aanvoelt en je hem niet meer in kan drukken ben je kaar :P
Niet meer indrukken? De banden van een MTB zorgen juist ook voor een beetje comfort. Ik wil ze toch nog steeds wel in kunnen drukken :o

[ Voor 44% gewijzigd door k0ewl op 29-07-2008 16:22 ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Damn, niet meer indrukken is > 3/4 bar.

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Niet meer indrukken = rug naar de klote. :/

Moet er niet aan denken om een route als lage vuursche oid met zoveel druk te rijden. Daar heb ik met 2.5 bar al een zere rug na twee rondjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Zere rug en comfort is één, maar grip op een beetje technische beklimming heb je ook niet met zoveel bar in de bandjes. Juist grip wordt beter met verminderde druk. Ook de rolweerstand wordt lager op het onverharde. Dat is geen gezealoot maar alles slechts pure natuurkunde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

KeX schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:46:
Zere rug en comfort is één, maar grip op een beetje technische beklimming heb je ook niet met zoveel bar in de bandjes. Juist grip wordt beter met verminderde druk. Ook de rolweerstand wordt lager op het onverharde. Dat is geen gezealoot maar alles slechts pure natuurkunde.
Daar hebben ze toch gewoon de vinger op je ventiel voor uitgevonden? :P Als je een beetje snelheid wil maken op asfalt zonder het gevoel te hebben dat je rijdt op stroop is hard wel lekker. Ga je een dagje onverharde paden raggen dan kan er wel wat uit :)
Overigens denkik niet dat ik de 3/4 bar haal hoor, er is verschil tussen niet meer kunnen indrukken en niet meer kunnen indrukken zeg maar, zal het binnenkort eens nameten :)

[ Voor 6% gewijzigd door SchizoDuckie op 29-07-2008 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

(jarig!)
Banden maximaal oppompen lijkt me echt niet goed, voor jezelf niet en kan me ook niet voorstellen dat het goed is voor je banden. Zelfs al is het een easy bospad met wat stenen en gravel, dat kan echt niet goed zijn voor je banden. Grotere kans op scheuren of een klapband omdat hij niet kan uitzetten.

Voor mezelf pomp ik de banden op hoogstens 1 bar, om nog een beetje vering te hebben, ik heb een hard tail zonder voorvering en met harde banden is het echt geen doen. :X
En kapotte velgen met een hardtail? Helemaal geen last van, zelf met velgjes van een paar tientjes en stadsverkeer (stoepjes) en bos, en proberen te free riden en te jumpen met een hard tail. :+ Ding is nog steeds heel, en recht. Ok 1x een kapotte naaf gehad maar thats it.
Dusja, als het zelfs mij lukt met een beetje beginners techniek, waarom jij niet? :+

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 29-07-2008 20:38 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-06 23:14

The_Scarabial

MTB for life!

^ 1 bar kan volgens mij never, dan rijd je gewoon op je velg. Maar goed vind deze discussie over: "Hoe hard pomp jij je bandje op" een beetje zinloos in dit topic. Iedereen doet het zoals hij/zij het wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Wanneer ga jij je p-i-m-p Raceface stuff bestellen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Als ik een donor heb voor mijn huidige onderdelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

(jarig!)
The_Scarabial schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:15:
^ 1 bar kan volgens mij never, dan rijd je gewoon op je velg. Maar goed vind deze discussie over: "Hoe hard pomp jij je bandje op" een beetje zinloos in dit topic. Iedereen doet het zoals hij/zij het wil.
Hema/halfords handpomp geeft het anders aan, als ik pomp schiet de druk door richting 2 bar waarna hij iets terug valt op 1 bar of iets erover. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
The_Scarabial schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:15:
Als ik een donor heb voor mijn huidige onderdelen ;)
Ok! Meer vertellen!
Je weet dat je ook eerst de parts kan verzamelen alvorens te kijken naar het frame? ;)
Joopieboy schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:38:
[...]

Hema/halfords handpomp geeft het anders aan, als ik pomp schiet de druk door richting 2 bar waarna hij iets terug valt op 1 bar of iets erover. :P
Accuraatheid van de pomp scheelt inderdaad ook een hoop...
Zelf gebruik ik deze; Topeak Joe Blow Sport, maar dan in het schwarz.

Afbeeldingslocatie: http://www.futurumshop.nl/img/6124-0012-N0610.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 10:42

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Even wat nutteloze stemmingmakerij met een oud filmpje:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ijCde8KQIdI]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Roam, by the collective. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

(jarig!)
dnhelle schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:47:
[...]

Accuraatheid van de pomp scheelt inderdaad ook een hoop...
Zelf gebruik ik deze; Topeak Joe Blow Sport, maar dan in het schwarz.

[afbeelding]
Ach, de mijne pompt ooken mijn banden komen ook op spanning, maar wel een mooie pomp!
Idd, wat een super film!

Helaasch bezit ik een vrij slechte kwaliteit dvd rip. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Idd een populair plekje daar voor die mafkezen :D

Ik heb laatst op Extreme Sports Channel (wat ik zelf binnenkort eindelijk ook krijg O+ ) een docu gezien over zo'n stuk of 10 van die jonge riders die ze dan bij elkaar stoppen en ze daar ook laten spelen _O_ wat een zieke lines kunnen ze daar maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

dnhelle schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:47:
[...]

Ok! Meer vertellen!
Je weet dat je ook eerst de parts kan verzamelen alvorens te kijken naar het frame? ;)
Eerst ff vakantie vieren en daarna beginnen aan mijn eerste echte baan. En dan vertel ik meer :P
Ja kan wel eerst parts verzamelen, maar ik moet eerst de parts van mijn oude bike nog kwijt.
Te weten (wel allemaal oude stuffs) : LX crank (4-kante as), XT achterderrie, LX voorderrie, Magura HS33 remmen, XTR naven, Rigida velgen. Iemand nog belang erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Ik denk dat je joopieboy daar wel vet blij mee kan maken, kijkend naar zijn verhalen (vooral zijn remmen :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-05 08:27
Vannacht teruggekomen van enkele dagen La-Roche. Uiteindelijk niet zo veel gereden, ook omdat ik de enige was men een bike maar heb me toch wel vree goed geamuseerd. Ik heb van in het begin gezegd dat hij geen slijk te eten kreeg, maar daar is op de eerste echte mtb-trip toch wel al serieus verandering in gekomen.
Het heeft daar nogal serieus geregend en slijk mijden was dus geen optie. Nooit gedacht dat tegen 40 km/u door de slijkplassen vliegen zo'n feest was. Lekker dat slijk dat je om de oren vliegt, zeker als je op de terugtocht tegen 60+ naar beneden scheurt. Alleen wel zien dat je je mond dicht houdt dan.

Ondertussen heb ik ook mijn eerste klikker-valpartij gehad en nog 3 keer net niet ;) . Ik klik zo goed als altijd eerst rechts los en dan links, maar ik moest mijn fiets wat naar links bewegen en stoppen. Dus ik was te laat om links ook nog los te klikken => baf in het zachte mos :) . Er was niemand in de buurt dus ook niemand om me uit te lachen.

Hetgeen ik wel gemerkt heb en wat voor mij het meest vermoeiende zowat was (als je jezelf niet opblaast in het naar omhoog fietsen, met als gevolg zure benen.) is het naar beneden komen van een stevige helling en dan stevig die voorrem aanhalen. Al de snelheid wordt een beetje opgevangen door je vering, maar toch vooral door mijn armen, daar verschoot ik wel van.

Verder heb ik ook wel gemerkt dat het met goed materiaal net wat simpeler is om vlot te rijden. Ook de klikpedalen waren zeer handig. Op sommige stukken was het echt enkele 100-den meters slijk en dan is het toch wel handig dat je je daar gewoon kunt doortrekken met die klikkers, en niet alleen maar duwen.

Binnenkort maar eens goed kuisen, 't is hard nodig! :9

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Dit verhaal schreeuwt om pictures.

Goed om te lezen dat het is bevallen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Van het biken zelf heb ik geen foto's. Ik weet wel dat een maat van mij af en toe een foto genomen heeft. Ik zal er eens achter horen.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Ik ga dus bijna dit doen:
http://www.tdmf.ch/

http://www.tdmf.ch/en/mai...bID=tdmf&srubID=easyrider
http://www.tdmf.ch/en/mai...ubID=tdmf&srubID=prorider

Begin van de vakantie de easyrider. Misschien einde vakantie de pro rider.

Stats easy rider:
48.6km, slechts 511 hoogte meters klimmen, maar liefst 3256 hoogte meters dalen, 4 skiliften.

Stats pro rider:
68.3km, 2429 hoogte meters klimmen, 3277 hoogte meters dalen, 1 skilift.

De afdalende stukken hebben gemiddeld minstens 7procent daling. Ahum, blij dat ik schijfremmen heb. Heb gechecked, de route is met een HT te doen.

[ Voor 13% gewijzigd door The - DDD op 30-07-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:31

Vos

AFCA

Wow...6km klimmen en dus 42 dalen...wel gaaf hoor!

Die filmpjes..in normale kleding op de fiets met mooie rugzakken :p.

[ Voor 41% gewijzigd door Vos op 30-07-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Voor die easy route staat 3:45u a 5:30u daadwerkelijk fietsen aangegeven. Dat is dus gemiddeld 13km/u - 9km/u.

Terwijl er voor de pro route wordt aangegeven dat je 4:15u a 6:20u in het zadel zal zitten. En dat is gemiddeld 16km/u - 11km/u.

Wel apart gerekend. Lijkt mij toch dat wanneer je minder de bult op fietst en meer de bult af rolt, dat je gemiddelde dan wel wat hoger zal liggen.

Van de helling af moet het niet zo moeilijk zijn om een veilige gemiddelde van 15km/u a 20km/u te halen.

Ben benieuwd wat voor gemiddelde snelheid ik ga fietsen. Gaat me niet erom om snel te zijn, maar vraag me ernstig af hoe overschat die tijdsduren zijn voor mij en mijn vriendin. Bedoel, mooie afdaling op redelijk terrein met goed overzicht... Ga je zo op je gemak een vaartje 30 naar beneden lijkt me? Stukje asfalt ga je zo 50. (Harder dan 50 wil ik liever niet zo vaak :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

stuk asfalt harder dan 70 gaat ook prima B) alleen aan te raden om de bochten toch goed aan de binnenkant te pakken gezien Zuid-Europese weggebruikers wat vaker de binnenbocht pakken dan Nederlandse en een bus/vrachtwagen dat vaak zelfs wel moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
Daarom juist. :+

IN Italie ben ik ooit is een keer op een rechte weg met 9 procent over de 90 gegaan. Zonder helm of bescherming whatsever. Heb serieus auto's ingehaald op een fiets. Toen ik beneden was bedacht ik nadat de eerste kick over was, hoe ik het in vredesnaam in mijn hoofd gehaald heb om zo hard te gaan.

Heb toen serieus zitten airbraken door rechtop te gaan zitten met de knieen uit elkaar omdat ik niet durfde te remmen. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
The - DDD schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 17:41:
Voor die easy route staat 3:45u a 5:30u daadwerkelijk fietsen aangegeven. Dat is dus gemiddeld 13km/u - 9km/u.

Terwijl er voor de pro route wordt aangegeven dat je 4:15u a 6:20u in het zadel zal zitten. En dat is gemiddeld 16km/u - 11km/u.

Wel apart gerekend. Lijkt mij toch dat wanneer je minder de bult op fietst en meer de bult af rolt, dat je gemiddelde dan wel wat hoger zal liggen.

Van de helling af moet het niet zo moeilijk zijn om een veilige gemiddelde van 15km/u a 20km/u te halen.

Ben benieuwd wat voor gemiddelde snelheid ik ga fietsen. Gaat me niet erom om snel te zijn, maar vraag me ernstig af hoe overschat die tijdsduren zijn voor mij en mijn vriendin. Bedoel, mooie afdaling op redelijk terrein met goed overzicht... Ga je zo op je gemak een vaartje 30 naar beneden lijkt me? Stukje asfalt ga je zo 50. (Harder dan 50 wil ik liever niet zo vaak :+)
Als je op een gewone kiezelweg rijdt (kiezels van zo'n 3-5 cm en af en toe wat grotere stenen en eens een putje of zo) kan je toch makkelijk 35-40 km/u halen. Dan moet je natuurlijk wel enkele tientallen meters vooruit kunnen zien zodat je nog tijdig kan remmen moest het nodig zijn.

Op asfalt kan je in de bergen zeker 50+ rijden. In La Roche heb ik eerst een helling gedaan, met mijn extreem belabberde conditie (en roker) tegen 15 km/u omhoog gereden, naar beneden tegen 60-65. Ik wou wel sneller gaan maar dan was ik te veel zot aan het draaien (en mijn hartslagmeter zei ook dat ik rustiger moest doen ;) . Vanaf 171 begint die te piepen). Dus in Zwitserland moet je toch zeker die 70 kunnen halen. Gewoon mond toe (voor de vliegskes :9 ) en goed opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

en wel een vliegbril op, mocht je nog een stukje willen vliegen als je hard genoeg gaat 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Ik rijd gewoon rond met mijn zonnebril (Ray-Ban 8), dus pilotenbril) met versterkte glazen. Komt toch al in de buurt. Alleen begon die zondagochtend aan te dampen tijdens een afdaling in het bos. Gelukkig was het niet al te hard want ik had geen zin om te stoppen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

(jarig!)
dnhelle schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 11:31:
Ik denk dat je joopieboy daar wel vet blij mee kan maken, kijkend naar zijn verhalen (vooral zijn remmen :+)
Goh :+

Het is nu wel kamikaza ja, met alleen een voorrem die elke week bijgesteld moet worden omdat ie weer gelubberd is. Maar vermaak me wel. :+

@Jegapai, fotooooo's !! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
The - DDD schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 17:54:
Daarom juist. :+

IN Italie ben ik ooit is een keer op een rechte weg met 9 procent over de 90 gegaan. Zonder helm of bescherming whatsever. Heb serieus auto's ingehaald op een fiets. Toen ik beneden was bedacht ik nadat de eerste kick over was, hoe ik het in vredesnaam in mijn hoofd gehaald heb om zo hard te gaan.

Heb toen serieus zitten airbraken door rechtop te gaan zitten met de knieen uit elkaar omdat ik niet durfde te remmen. :S
Goh, komt me bekend voor. Ook eens gedaan. wel kicken.
Later toen ik het nog eens deed zat ik plots op een caravan. dat was minder. Ik viel niet, maar het scheelde weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Joopieboy schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 19:41:
[...]

Goh :+

Het is nu wel kamikaza ja, met alleen een voorrem die elke week bijgesteld moet worden omdat ie weer gelubberd is. Maar vermaak me wel. :+
Een beetje risico kan geen kwaad, dan weet je dat je leeft!
@Jegapai, fotooooo's !! :+
Ik denk dat er wel een paar foto's zijn van mij maar ik heb zelf geen foto's genomen van mijn tochtjes, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Oi, net even 60km gefietst (45km offroad)...was iets teveel van het goede zonder enige training in de benen. Gemiddeld 21 gereden...voel de spiertjes goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 30-07-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

(jarig!)
Jegapia schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 21:51:
[...]

Een beetje risico kan geen kwaad, dan weet je dat je leeft!
Ik vind het opzich ook niet erg, maar het is af en toe wel echt wel link hoor. :+

Als ik een kat was had ik iig al een stuk of 5 levens minder. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Helmpje op je dop dan :+

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
Idd., je moet het lot niet te veel uitdagen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Heeft ie die dan nog niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

(jarig!)
Sven en toon, geen commentaar graag. :+
Ik ben wel wezen kijken, ook naar een nieuwe fiets, en dat is al heel wat. :+

[ Voor 54% gewijzigd door Joopieboy op 01-08-2008 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

"Kijken, kijken en niet kopen" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
2 Soules, 1 Thought.

Waar ben je wezen kijken, Johan?
Voor wat? Folders, specs en pictures!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
dnhelle schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 09:19:
[...]

Heeft ie die dan nog niet??
Mooie integraal helm met dikke bril. Zien mensen gelijk niet meer de angst in je ogen als je "out of control" naar beneden stuitert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Jeu, ga zondag de keiler bike rijden in Duitsland. Ben benieuwd, heb nog nooit in de Spessart gereden. Moet erg mooi zijn, maar ik wil wel graag een beetje redelijk wer en al helemaal geen schlammslacht! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

(jarig!)
dnhelle schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:03:
[...]

2 Soules, 1 Thought.

Waar ben je wezen kijken, Johan?
Voor wat? Folders, specs en pictures!
Ben bij salden wezen kijken, voor de trek 6300 disc 2008 model in de kleur zwart, erg leuk ding, goed afgemonteerd en opzich niet gek duur. Verder hadden ze nog een leuke giant in de aanbieding, en een scott scale ook voor een zacht prijsje. Erg leuke fietsen, alleen kan op dit moment geen geld missen helaas. Maar als ik zou mogen kiezen het liefst een uit de aanbieding of als ze niks leuks hebben staan in mijn maat dan een nieuwe 6300, maar dat komt wel eind dit jaar/begin volgend jaar als het rijbewijs er is en het model eruit gaat en voor flinke korting word verkocht.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Zojuist een Schwalbe Albert Alpencross en een Schwalbe Smart Sam Alpencross gemonteerd voor mijn ritjes in Grindelwald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:18

Minkie

Groazers Unite.

Have fun morgen ;)

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Thnx, gaat lukken, zal flink wat plaatjes proberen te schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
The - DDD schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 13:43:
Ik ga dus bijna dit doen:
http://www.tdmf.ch/

http://www.tdmf.ch/en/mai...bID=tdmf&srubID=easyrider
http://www.tdmf.ch/en/mai...ubID=tdmf&srubID=prorider

Begin van de vakantie de easyrider. Misschien einde vakantie de pro rider.

Stats easy rider:
48.6km, slechts 511 hoogte meters klimmen, maar liefst 3256 hoogte meters dalen, 4 skiliften.

Stats pro rider:
68.3km, 2429 hoogte meters klimmen, 3277 hoogte meters dalen, 1 skilift.

De afdalende stukken hebben gemiddeld minstens 7procent daling. Ahum, blij dat ik schijfremmen heb. Heb gechecked, de route is met een HT te doen.
toon volledige bericht
Hey, Die heb ik vorig jaar gefietst! iigg een variant op de easyrider, net zo lang maar met een iets meer freeriderige afdaling vanaf de col des mines. Onderschat de afdalingen niet, van col de Gentianes naar La chable is ech t flink(2100m). Het bovenste stuk is erg rotsig. Mijn schijven waren flink rood tijdens die afdaling.
Heb een één dag hardtail rondgereden en daarna met een full suspension (commencal Meta 4.1). Hartail is wel te doen maar full suspension is wel een stuk meer relaxed(duh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-06 11:52
ik ga de tijd ook eens nemen om mijn fietsen hier voor te stellen.

Fiets 1: Cannondale F700
kleur: blauw -> wit
gebruik : lange afstand in bos (+80km) en wegtrainingen
ouderdom : 2002 aangekocht
onderdelen :
Voorderaileur : LX
Achterderaileur : XT
Crank: XT
Shifters: deore
Remmen : deore
Zaalpen : Roox
Stuurpen : Cannondale
Zadel: FIZIK
Wielset : DTswiss X430
Voorvork : Headshock SUPER 88+tuned

Foto's

Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/4tto57b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/62yl45g.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i15.tinypic.com/52b94lg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/54bq0l4.jpg

Fiets 2: Cannondale F1000SL
kleur: Sobe
gebruik : Korte afstand in bos tot 60km) en fiets voor vriendin
ouderdom : 2008 aangekocht als occasie
onderdelen
Voorderaileur : LX
Achterderaileur : XTR
Crank: XTR
Shifters: LX
Remmen : Magura Martha
Zaalpen : Easton EC90
Stuurpen : Easton EA70
Zadel: Selle italia SLR
Wielset : Mavic X3.1 en Mavic crossride
Voorvork : Headshock Ultra 88+tuned

Foto's

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/33equeg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/1zvet54.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/23shdzs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2ueiv60.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Leuke fietsjes kerel, met name die tweede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

(jarig!)
Mooie bakkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Prachtige bikes.
Vooral die So-be met de tribal-paint is echt mega.

Vandaag een kleine ronde gefietst, met 38 km niet veel afstand afgelegd. Wel veel moeite moeten doen: Wind, af en toe regen en zware benen van een licht ziekzijn aan het begin van de week.
Ah well, volgende keer zal het weer soepel lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Nog tweakers die meedoen aan de Houffamarathon op 24 augustus?

http://www.houffamarathon.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Nope, dit jaar nog niet. De week erna wel de 6-uurs in assen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ik doe er met 4 kameraden aan mee. Ga zelf voor de 50, heb héél weinig km's in de benen. Twee anderen doen ook 50 en twee doen de 75. Schijnt leuke tocht te zijn..de omgeving is iig super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Doen er nog mensen mee met ride for the roses. ik weet dat het geen MTB tocht is, maar misschien wel lekkere training...

Doe zelf de 100 kilometer :)

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Vos schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 22:34:
Nog tweakers die meedoen aan de Houffamarathon op 24 augustus?

http://www.houffamarathon.be/
Leuke marathon, heb hem al twee keer gereden, één keer de 90 en één keer de 124. Is zeker een aanrader alhoewel zeker zeer pittig. Het weer heeft veel invloed op de zwaarte. Ben er zelf niet bij, want ik rij de dag ervoor de Sauerland marathon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Jawohl, zuruck van mijn bikevakantie in Grindelwald (Zwitserland). Morgen zal ik wel even een verslagje posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
You bet ya'!
En foto's incluis, aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

De keiler bike van afgelopen zondag was een super event. In het noorden van Beieren in het stadje Lohr (deelgemeente Wombach) ging alles plaats vinden. Zaterdag avond aangekomen, tentje opgezet en startnummer en bordje pasta scoren. In een grote Duits gemütliche tent aan de pasta met traditioneel Weizen biertje gezeten. Als deelnemerspresent kreeg je een wielershirt van de plaatselijke wielrenvereniging specifieke geprint voor de 12e Keiler bike marathon en gesponsord door de lokale bier boruwer, die niet geheel toevallig Keiler Weizen brouwt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iQiWEAR4augj0YoAyDJMOHGh/full.jpg

Vervolgens nog een rondje langs de kermis en de lokale bierfeesten gemaakt (alleen gekeken ;) ) om vervolgens rond een uur of tien het bed op te zoeken omdat de start al om acht uur is.

Om half zes gaat de wekker en aangezien ik toch al niet zo'n ochtendmens ben komt het extra hard aan. Gelijk maar een bakje oploskoffie op mijn éénpitterje zetten om zo snel mogelijk te gaan eten. laatste vaste voedsel zo'n beetje maximaal twee uur voor de start is de vuistregel dus daar zat ik op een camping vol feestvierders (die net gingen slapen) met een fietsmaatje om zes uur 's ochtends te ontbijten. Toen het om 6:15 ook nog eens volle bak ging regenen zakte even de moed in mijn schoenen. gelukkig hield dit vrij snel op en konden we ons opmaken om richting start te fietsen en ons geestelijk voor te bereiden op de 103 km en 2400 hm.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dTNroEjtml6j1vvRrOV2JyWs/full.jpg

Bij de start weinig stress. het doel was niet om hem als wedstrijd te rijden, maar om hem als training net onder wedstrijdtempo te rijden met eventueel een herstel te pakken bij de ravitaillering. Redelijk achteraan gaan staan en na het startschot de inrijronde van 3km door het dorp het achterveld opgezocht om de benen rustig warm te laten draaien. We waren met drie man van de fietsclub en één van de drie is iets sneller gestart en ik en een maatje hebben rustig de eerste klim gepakt. Een lekker op en af klimmetje met af en toe een technisch wortelstuk. Heerlijk op kunnen rijden zonder boven het omslagpunt te komen. De afdaling was snel met deels schotterpaden en af en toe een singletrack. het viel al snel op dat er veel slechte dalers waren. In de afdaling haalde we veel mensen in, maar werden we op singletracks ook regelmatig lang opgehouden.

De tweede klim naar de aurora was steil. In één keer 300hm verschil die ik maar net goed op het middenblad kon draaien, terwijl de meeste daar al naar het kleine blad moesten. Boven aan de klim even rustig bij de verzorging hersteld en wat gegeten, ik had deze dag toch geen echte haast. De afdaling van deze klim was vet. Een lange singletrack met veel rotsen, geulen en wortels. daar wordt ik blij van. Helaas begon wel mijn maag moeilijk te doen. De reden waarom ik al twee keer dit jaar heb moeten afstappen. In de volgende beklimming, de aurora van de andere kant heb ik het heel slecht gehad. Mijn hartslag kwam niet meer boven de 155 en ik zat echt een half uur tegen het overgeven aan. De kop van de halve marathon haalde me op deze beklimming in en dat is ook altijd wel een mentale tik. Toch langzaam mezelf hervonden en vlak onder de top pikte ik weer aan bij mijn maatje die in eigen tempo door was gereden. Bovenaan voorzichtig eten en het gevoel weer terug krijgen.

Bovenop na de verzorging ging het kort op en af waarna bleek later de klapper van de dag zou komen, de afdaling van Wombach. Blijkbaar vond de parcoursbouwer dat de kilometers op waren want hij stuurde voor mijn gevoel haaks op de berg dwars naar beneden richting dal. In twee kilometer afdaling 200 hm verval en alleen maar bochten, wortels en rotsen. Te gek dus :P. Onderaan opgeblazen onderarmen en gevoelige polsen, maar wow wat een afdaling.

In de adrenalinerush zag ik voorbij de finish fietsmaatje nr drie zodat we voor de volgende beklimming een treintje konden vormen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XNfOPAyJGsLzRgQlLYX4ftWT/full.jpg

Dit was dezelfde beklimming als de eerste van ronde één en deze liep lekker. De benen werden wat stijver maar het ging. De tweede klim naar de Aurora was ook hetzelfde en die ben ik voortvarend, deze keer op het kleine blad gestart. Op driekwart sloeg echter de verkramping in de benen en moest ik passen. Stukje gelopen, daarna weer gefietst maar het beste leek er af.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lqGQHzfhxk9dxiihDoNDrq7D/full.jpg

Bovenaan toch een "hergroepering" en met wat op en af op weg naar de laatste afdaling, de derde klim was er in de tweede ronde uit. Van ons drieen ben ik niet de beste klimmer, maar omlaag kan ik het verschil maken. En ondanks dat het er niet om ging ben ik toch met een noodgang die laatste afdaling ingedoken om halverwege te consolideren (wat heet ik hoorde ze niet meer). Bij de finish bleek ik een minuut voorsprong te hebben. Tijd voor een (gratis!) broodje en hapje bij de finish in het zonnetje. Het was uiteindelijk toch nog een hele zware rit geweest ondanks dat ik iets onder mijn max heb gereden.

Vervolgens de hele santekraam camping, tent inpakken, docuhen enz. enz. en nog een ruime vier uur in de auto terug. Eenmaal thuis was ik dan ook bekaf. Maandag nog een hersteltraining op de racefiets gedaan, maar woensdag heb ik stevige terugval gehad. Kan blijven eten en slapen, pff toch wel een jasje uitgedaan dus. Lag niet zozeer aan de marathon, maar mer dat het een afsluiter was van een intensieve stapel trainingsperiode. Al met al iets te veel.

Maar de marathon zelf was top. 100e van de 150 finishers op de lange afstand geworden. In totaal 1100 starters, waarvan een kleine 200 op de lange afstand. perfect georganiseerde marathon met goede verzorging, doktersposten langs de route, richtingaanwijzers en perfecte uitpijling. Ook goede verzorging en gezellig bij de finish. Echt een aanrader. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

mooi verslag!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Nice post, KeX.

Seems like you had fun....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
KeX, is dat ook een aanrader voor volgend jaar als ik voor het eerst een paar marathons wil gaan rijden, of is ruimere marathonervaring wel een grote pré? Klinkt erg nice namelijk :9 top verslag ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Komt ie dan :*)

Afgelopen zaterdag ging het dan los. Ik ging alleen op vakantie naar Grindelwald (Zwitserland) om daar eens te gaan proeven wat het is om in de 'echte' bergen te mogen fietsen. s' Morgensvroeg weggereden om tien uur later aan te komen in een zonnig Grindelwald. Het hotel was super gelegen met een super uitzicht naar de "Eiger nordwand".
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eaman/files/vak/IMG_1626_resize.jpg
zicht vanuit hotelkamer op de Eiger nordwand

Bij aankomst meteen aangemeld voor een gegidste tocht op zondag.
Zondagochtend om 9.30 gingen we van start vanuit het centrum van Grindelwald (1030m), de groep werd opgedeeld in 2 niveau's. De gevorderden en minder gevorderden. Mijn groep (de gevorderden) bestond uit: de gids, een amerikaan en ik. Het verschil tussen de niveau's was dat de ene groep direct de Grosse Scheidegg ging beklimmen (asfaltklim) en mijn groep deed eerst een paar extra lussen door het bos met wat gravelpaden en singletrails. Het tempo van onze groep lag ook hoger, want ondanks dat wij een uur lang trails door het bos hadden gedaan waren we nog eerder boven op de top van Grosse Scheidegg (1960m). Het klimmen ging me goed af, we gingen gewoon rustig naar boven er voor zorgend dat je altijd kon blijven praten met elkaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eaman/files/vak/IMG_1518_resize.jpg
zicht vanaf halverwege de klim naar Grosse Scheidegg op Grindelwald

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eaman/files/vak/IMG_1529_resize.jpg
bovenop Grosse Scheidegg met vlnr. Gids, Amerikaan, me

Hierna ging het op en neer, maar vooral op naar First (2160m). Dit ging voornamelijk over gravelpaden.
Na First daalden we af naar Bort (1564m), dit ging via een aantal singletrails die ook in de Eiger-Bike-Challenge gebruikt worden. We vroegen aan de gids waar de singletrails waren, hij zei dat de singletrails overdag voornamelijk door hikers gebruikt werden en dat mountainbikers daar liever niet gezien werden, omdat het er te druk was met wandelaars.
Na het middag eten, nam hij ons mee naar een paar erg gave en technische singletrails eerst een flink stuk klimmen over singletrails bezaaid met rotsen/stenen en boomwortels, daarna over hetzelfde soort paden weer naar beneden en terug naar het hotel, het was toen inmiddels al 15.30 uur. We hadden ongeveer 1600 hm gedaan.
Na nog wat met de gids gepraat te hebben, vroeg hij ons of we op maandag aan het einde van de middag mee wilden naar de echt mooie singletrails. Hiermee stemden we in.

Maandagochtend besloot ik om met 4 zwitsers mee te gaan naar de "Kleine Scheidegg" (2060m), hierbij starten we vanaf 950m en om zo in 2 uur naar de top te klimmen. Dit ging geheel over gravelpaden. Toen we op de top waren besloten ik en 1 zwitser om zelf een singletrail naar beneden te zoeken, 2 anderen besloten om hetzelfde pad weer naar beneden te nemen en de ander was halverwege de klim al afgehaakt.
Het pad dat we vonden was een hikertrail, maar het was een supergave downhill, met oa. supersteile trappen.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eaman/files/vak/IMG_1556_resize.jpg
@top of Kleine Scheidegg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eaman/files/vak/IMG_1567_resize.jpg
@steile trap

Aangekomen bij het hotel, kon ik meteen mee met de amerikaan en de gids om over de mooie singletrails geleid te worden.
Dit was echt supergaaf, we gingen omhoog met de skilift naar First (2160m), daarna klommen we naar een hoogte van ongeveer 2300m en daalden daarna af over alleen maar technische singletrails met rotsen en boomwortels. Dit was de mooiste tocht die ik heb gedaan. Hier kon ik mijn fully ook flink de sporen geven wat echt super was.
Wel 2 keer gevallen in de afdaling één keer een rotsblok geschampt, op een gegeven moment was mijn achterrem ook op, want ik hoorde metaal tegen metaal schuren.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eaman/files/vak/IMG_1579_resize.jpg
singletrail down

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eaman/files/vak/IMG_1583_resize.jpg
Hier waren we door het midden naar beneden gegaan links van het boompje in het midden was ik gecrasht (rots)

Dinsdag eerst nieuwe remblokken gemonteerd. Daarna heb ik in mijn eentje een kleine tocht gedaan van zo'n 4 uur, een klim naar Waldspitz (1900m), daarna nog wat singletrails van de vorige tochten opgezocht.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eaman/files/vak/IMG_1613_resize.jpg
singletrail in bos

Woensdag weer een gegidste tocht, maar dit keer waren er verder (buiten de gids) geen gevorderde bikers. Wel werd de groep opgedeeld in 2 niveau's. De ene groep ging klimmend naar Bussalp (1800m) en de andere ging met de bus omhoog :X . Uiteindelijk toch nog wel een pittige tocht gedaan, omdat ik wel op mijn eigen tempo omhoog kon gaan, wat toch wel veel hoger lag dan de rest van de groep, waardoor ik op de top lekker kon genieten van het mooie weer en het uitzicht.

Al met al een supergave ervaring en de drang om volgend jaar een TransAlp te gaan fietsen wordt steeds groter. Ook het mooie weer was een belangrijk pluspunt.

Hoop dat het een beetje een duidelijk verhaal is geworden, want soms in mijn enthousiasme begin ik warrig te typen. Ook hoop ik dat ik een goed beeld heb kunnen geven van het fietsen in en rondom Grindelwald.

[ Voor 0% gewijzigd door The_Scarabial op 08-08-2008 14:52 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Nice post, THES.

Seems like you had fun....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:07

Impry

Rallymedia.nl

Haha, klinkt erg gaaf en ziet er fantastisch uit! Zeker die afdalingen over van die grote vlaktes en singletracks.
Zeker iets wat ik in de toekomst nog wil gaan doen.
Hoe is verder het 'alleen' op reis gaan je bevallen?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

^Het alleen op reis gaan is me meegevallen, er waren altijd wel mensen waar je mee kon fietsen. Dit lag ook grotendeels aan het hotel denk ik (was speciaal gericht op mtb-ers). Toch zou ik voor een volgende keer wel graag samen gaan met mijn fietsmaatje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Ziet er heel goed uit, goed bezig!! d:)b
McGryphon schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:15:
KeX, is dat ook een aanrader voor volgend jaar als ik voor het eerst een paar marathons wil gaan rijden, of is ruimere marathonervaring wel een grote pré? Klinkt erg nice namelijk :9 top verslag ook!
Is zeker een aanrader om te doen. je moet alleen in staat zijn om een dergelijke afstand te verteren. Misschien is een halve van een kilometer of zestig beter om eens uit te proberen als eerste, maar elke marathon is qua techniek vaak goed te doen. Marathons als de Eiger Bike challenge, een swiss bike masters, Raid hautes Fagnes of een Grand Raid Cristalp zou ik niet mee starten, maar (midden) Duitse marathons zijn zeker goed om mee te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
KeX schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 19:05:
[...]

Ziet er heel goed uit, goed bezig!! d:)b

[...]

Is zeker een aanrader om te doen. je moet alleen in staat zijn om een dergelijke afstand te verteren. Misschien is een halve van een kilometer of zestig beter om eens uit te proberen als eerste, maar elke marathon is qua techniek vaak goed te doen. Marathons als de Eiger Bike challenge, een swiss bike masters, Raid hautes Fagnes of een Grand Raid Cristalp zou ik niet mee starten, maar (midden) Duitse marathons zijn zeker goed om mee te starten.
Ik zat eigenlijk te denken aan een Cimes des Waimes (ook Ardennen) als eerste marathon, en als het bevalt meerdere marathons gaan proberen waaronder deze :) dus het enige waarvoor ik bij deze zou moeten opletten is de afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Nou in combinatie met de hoogtemeters. Marathonbiking.nl heeft altijd wel een indicatie in de vorm van mpi. Dat is een gewogen gemiddelde van hoogtemeters en kilometers en geeft een redelijke indicatie over de zwaarte. Kijk daar maar eens op de kalender. (mpi cimes is 2662 en Keiler is 4883)

/edit de Keiler staat nog wel als 120 km en dat is ie niet meer.

[ Voor 11% gewijzigd door KeX op 08-08-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Heb je al eens een nederlandse marathon gefietst? Als je die qua afstand goed kan verteren, dan zou ik er één opzoeken waar meer hoogtemeters in zitten, aangezien hoogtemeters je dood kunnen maken :P, heb zelf geen ervaring met marathons, maar dit lijkt mij wel een verstandige manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
De afstand kan ik wel verteren, nog nooit marathon met tijdsregistratie gereden maar wel eens met een vriend 130 of meer km offroad aan elkaar geknoopt met korte stukjes asfalt en dan jezelf redelijk pushen ;)
Wat dat betreft wel vervelend dat ik de BBC niet kan rijden dit jaar, maar ach... je kan niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

In de voorbereiding de 8 van Oost-Brabant rijden is wel een lekkere inkomer voor het marathon seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Hmm, goed idee ja, zal ik proberen :)
Welke marathons zou jij aan- dan wel afraden voor een eerste jaar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

M'n eerste kras op de fiets is een feit...
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/14l3l8g.jpg
:/ :X :(

Wilde vanochtend met z'n 3-en naar Dorst gaan omdat de Drunense Duinen vaak erg modderig zijn na dit soort weer. Dus m'n vriend komt me ophalen om fiets op zijn dak te zetten op de dakdrager. Hierna zouden we nog klein stukje rijden om de derde fiets op te halen.
Rijden we nog geen 200 meter bij ons van de dam af, opeens een harde klap en glas gerinkel.
Kijk ik naar rechts, zie ik zo m'n fiets op de stoep stuiteren. :S :/

Fiets is dus uit de dakdrager geschoten, toen heeft iets (trapper ofzo) het achter-zijruitje kapotgeslagen en is hij op de stoep gestuiterd. Achterbank lag dus vol met glas en een klein deukje net boven z'n raam. Mijn fiets heeft gelukkig verder niets van een kromme derailleur ofzo, maar baal behoorlijk van die kras. Het is namelijk best een diepe, waar je verder waarschijnlijk weinig aan kunt doen.

Enfin, toen is m'n maat met z'n auto maar teruggereden naar huis en ben ik stukje teruggefietst naar m'n eigen huis. En toen ben ik met andere vriend nog naar de Drunense Duinen gegaan; en daar was het inderdaad modderig :D

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2ajut08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2506x6c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/96wdh2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/1huw4k.jpg
Leuk die overschoentjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

OMFG Leopard print op je benen. AWSUM! :+

Wat een bagger zeg :P

Ik had gister ook een aardig dagje (not)
M'n uit duitsland bestelde stuff van bike-components.de lag op het DHL afhaalcentrum ergens bij Ypenburg, dus het zat in de planning om dat gister even op te halen.
Maar, wat gebeurt er nou om 12.15 in het gebouw waar ik werk... Brandalarm ende chaos
Mooi dus dat ik tot een uur of 7 niet bij de fiets kon die daar in de kelder stond, en dus niet naar de UPS toe kon fietsen vanaf Den Haag 8)7 maar ik had wél de rest van de middag vrij :D

Uiteindelijk van een kennis een trapjedood® opoefiets geleend. (naar huis toe gelopen en verder op skateboard richting die kennis van me)
Toen met dat grafding van haar (man wat een hel is dat tegen de wind in) bikkel m'n doos met onderdelen opgehaald, thuis afgedropt, terug naar werk gefietst, 2e fiets opgehaald, terug naar die kennis van me gefietst en die trapjedood® fiets weer afgedropt :|

Maar goed, het eerste resultaat van de onderdelen is er :9
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/schizoduckie/SJ2sq0C4Z2I/AAAAAAAANQQ/PqE4nZUPEu8/s800/IMG_9850.JPG
work in progress en let niet op de zooi in de achtergrond, dit is mijn 'schuur' :P
Dinsdag ga ik naar Sjors van SdgBikeSports.nl om m'n nieuwe pedalen en achterwiel op te halen, en die gooit ook gelijk m'n hollowtech crankje er even in :9 Dan is ie zo goed als klaar *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
hehe, wat blijft het ook een ding hè :P ik zie gelijkenis met... deze! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

McGryphon schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:26:
hehe, wat blijft het ook een ding hè :P ik zie gelijkenis met... deze! :+
Afbeeldingslocatie: http://kotaku.com/assets/resources/2007/03/SMACK.jpg
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Impry schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 16:34:
M'n eerste kras op de fiets is een feit...
Ai... Zuur verhaal Impry.
1 tip: om problemen te voorkomen even met een blanke lakstift overlakken, zodat er geen kans is dat er vuil tussen verf en metaal komt, waardoor de lak gaat bladderen.
Evt. kun je daarna nog met een gekleurde lakstift natippen en zie je er niks meer van.
SchizoDuckie schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:15:
[...]

Maar goed, het eerste resultaat van de onderdelen is er :9
[afbeelding]
work in progress en let niet op de zooi in de achtergrond, dit is mijn 'schuur' :P
Dinsdag ga ik naar Sjors van SdgBikeSports.nl om m'n nieuwe pedalen en achterwiel op te halen, en die gooit ook gelijk m'n hollowtech crankje er even in :9 Dan is ie zo goed als klaar *O*
Dinsdag dan ook een volledige spec-list?
Waarom heb je 2 verschillende wielen?
En wat voor een voorvork heb je er in hangen?

Ik ben ook net terug, gelukkig weer soepeler gereden als de vorige keer. Lekker fit, lekker rondje gereden en achteraf de fiets ook goed vies, maar ik had stukken erger verwacht met de regen van de afgelopen dagen.
Nu eiwitten en koolhydraten bikken en dan eens poetsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

@Impry
WTF jij bent net zo harig als ik, beer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

GoldenSample schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 18:29:
@Impry
WTF jij bent net zo harig als ik, beer!
:D Haha, ja, m'n benen zijn echt erg. Snap ook niet hoe dat kan, want op m'n bovenlijf is er niets te zien en m'n armen zijn ook heel beschaafd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Heb ik ook, maar dat komt misschien ook wel door m'n leeftijd. Overigens gelukkig dat 't net als bij mij blond haar is en geen zwart :P :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
OMG...

Ik zie dit in een wielrennersdiscussie ontaarden over het wel of niet scheren van je benen.
Kom aan, je bent man en je mtb't, dan gaan we toch niet over harige benen hebben? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

:D Ik zal zeker niet gaan scheren, kom op zeg, ben geen vrouw :P
Maar inderdaad, op naar echte MTB-praat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Impry schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 18:46:
:D Ik zal zeker niet gaan scheren, kom op zeg, ben geen vrouw :P
Maar inderdaad, op naar echte MTB-praat ;)
OK, heb je je frame al gelakt? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Hehe, nee, zal volgende week worden denk ik.
Waar kun je dat soort stiften kopen? Bij Halfords ofzo, gewoon voor autolak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

dnhelle schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 18:06:
[...]

Dinsdag dan ook een volledige spec-list?
Waarom heb je 2 verschillende wielen?
En wat voor een voorvork heb je er in hangen?
Jah ik al alle specs eens bij elkaar halen vandeweek als alles erop zit :)

Die 2 verschillende wielen is een overblijfsel van m'n eerste Mavic Crossride wielsetje waar dus alleen 't voorwiel van over is. Achterwiel had meer spaken, maar die zitten vast geklikt wat echt absoluut mijn rijstijl niet trekt, plus reserve spaken krijgen is een crime.
Voorwiel houdt het nog steeds uit voorlopig maar als die sterft gaat ie ook vervangen worden door een halo :)

Voorvork: Marzocchi Dirt Jumper '08
Afbeeldingslocatie: http://sdgbikesports.nl/shop/images/Marzocchi%20Dirt%20Jumper%203.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Jep, halfords.
Ik heb een zelfde soort beschadiging gehad op mijn vorige frame.
Eerst ontvetten, lakken, laten drogen, dan wederom ontvetten en dan evt. je tweede kleur eroverheen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Prima, zal eens kijken wat ik er van kan maken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

Vraagje aan de kenners m.b.t. dat lak bijstiften:
Is het trouwens nog aan te raden om zoiets te proberen weer vlak te schuren? 't ziet er niet echt uit alsof verf daar goed op gaat hechten namelijk...

[ Voor 9% gewijzigd door SchizoDuckie op 09-08-2008 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ik denk dat ik het eerst gewoon even ga behandelen met blanke lak en dan kijken of ik er me aan erger na een tijdje. En dan evt. met lakstiftje bijwerken.
Maar misschien weet iemand inderdaad of opschuren zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Hmm, ik denk dat licht, heel licht opschuren, dus echt heel licht, misschien goed kan zijn om de braampjes eraf te halen. Voor de rest heeft schuren geen nut, de lak is er toch al af.

Ik ben net klaar met het poetsen van de bike... Pff, wat een troep / modder / gruis voor augustus.
Volgende keer dat ie zo vuil is trek ik hem wel weer helemaal uit elkaar, nu even niet zo'n zin in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

(jarig!)
Mooi verslag The_Scarabial, lekker aan het fietsen geweest. :)

@Dnhelle, weer helemaal beter inmiddels? Ik ben terug van vakantie en toe aan een conditie training. :P

@Impry, misschien iets van goede profi auto poets en kras verwijderaar proberen? Dat spul wat je dus van de dealer krijgt, geen gewoon poetsspul iig, werkt erg goed.

[ Voor 33% gewijzigd door Joopieboy op 13-08-2008 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Vrijdag lekker in Poperingen (Belgie rijden). Moet nog wel gaan werken later die dag, dus als ik vroeg ben doe ik de 80 km (1000+ hm), als ik slaap of als het te langzaam gaat (splitsing is pas na 48 km) wordt het de 60 km (800+ hm).
Voor de echten is er ook 125 km.

Nu maar hopen op goed weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Nieuwe wieltjes en bandjes op mijn Trek gelegd. Mijn vorige wielset was helemaal op. Vandaag drie uurtjes lekker mee gecrost. Sturen heerlijk. Wel gelijk lek gereden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Zijn dat XTR naven? Vanwaar die keus?

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.