Gisteravond maar eens aan het vergelijken geslagen.
Al deze foto’s zijn gemaakt met een Canon Eos1000D digitale spiegelreflex camera.
Allen met vaste sluitertijd en diafragma (0"4 F5.6) in een donkere ruimte zonder
ander omgevingslicht. Wat betreft de gloeilampen, deze zijn getest in een spot
armatuur die ervoor zorgt dat al het licht net zoals met led de goeie kant op straalt.
Het geeft dus zeer betrouwbaar weer wat de lichtopbrengsten
en de lichtkleuren zijn van verschillende type momenteel verkrijgbare lampen.
Voor de Gu10 is het triest, voor de 60Watt gloeilampen lijkt de pharrox van de postcode
loterij Ook te koop bij de Alberthein en de GAMMA een goed alternatief maar naar een
paar minuten kleurt het licht groen. Als jullie het interessant vinden zal ik vanavond
nog meer lampen op de foto zetten want heb bijna alles wel in huis.

Voor de 60Watt gloeilampen lijkt de pharrox van de postcode loterij (ook te koop bij de gamma/Alberthein)
een goed alternatief maar naar een paar minuten kleurt het licht groen. De 6Watt leditlight lamp scoort
qua opbrengst en kleur goed maar heeft minder strooilicht dus niet in alle armaturen even mooi.
Ik had graag nog meer led-lampen willen testen maar kon nergens lampen vinden die
volgens de fabrikant 60watt kunnen vervangen.

Toen ik de pharrox 5w lamp van de alberhein erin draaide moest ik bijna huilen,
dat ze dit durven te verkopen echt schandalig! Er komt geen licht vanaf en wat er wel
vanaf komt is rood, ik bestempel deze lamp exclusief geschikt voor houders van een bordeel!
De Philips lamp heeft veel licht maar is veel te geel geen idee wat daar de gedacht achter is.....
De SMD lamp van leditlight geeft voldoende licht maar wel wat minder warm dan gloeilampen,
zeer geschikt als buitenlamp of in de gang, iets minder voor in de woonkamer.

De gamma spot heeft een extreme overgang van licht naar donker wat hem naar mijn
idee onbruikbaar maakt. De Philips spot (1x3watt ledje) vervangt volgens de verpakking 35Watt en is warm-wit
ik moest er nog 30 euro voor betalen ook de oplichters ! Naar mijn idee haalt hij de 20Watt niet en philips heeft
wel een heel ruim begrip van warm-wit, toen straks was het nog geel nu is het TL kleur!
De leditlight spot behoeft geen uitleg deze kenden jullie al wel.
Het moge duidelijk zijn dat de kwaliteit van de supermarkt/bouwmarkt
lampen nog steeds niet is waar het moet zijn. Je ziet dat zelfs bekende namen
kiezen voor de aller goedkoopste leds met goedkope grondstoffen die zorgen
voor onnatuurlijke lichtkleur. In alle winkels waar ik kwam vond ik geen enkel
product met de (wat duurdere) Amerikaanse CREE leds….
terwijl dit de mooiste LEDs ter wereld zijn.
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 09-11-2009 13:54
]