Burp
Het zou helpen als je deze CREE's er ook bij weergeeft, zodat daarmee ook te vergelijken is.Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:50:
In alle winkels waar ik kwam vond ik geen enkel
product met de (wat duurdere) Amerikaanse CREE leds….
terwijl dit de mooiste LEDs ter wereld zijn.
Wil je deze voor mij ook even kopen en testen, dan hoef ik het niet te doen. Volgens mij heb je toch geld zat
Toch ook wel?IJsbeer schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:22:
Cree is de fabrikant en levert geen kant en klare producten.
http://www.creeledlighting.com/products.htm
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Wat is de afstand tussen armatuur en muur?Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:50:
Gisteravond maar eens aan het vergelijken geslagen.
Al deze foto’s zijn gemaakt met een Canon Eos1000D digitale spiegelreflex camera.
Allen met vaste sluitertijd en diafragma (0"4 F5.6) in een donkere ruimte zonder
ander omgevingslicht. Wat betreft de gloeilampen, deze zijn getest in een spot
armatuur die ervoor zorgt dat al het licht net zoals met led de goeie kant op straalt.
-knip-
Toen ik de pharrox 5w lamp van de alberhein erin draaide moest ik bijna huilen,
dat ze dit durven te verkopen echt schandalig! Er komt geen licht vanaf en wat er wel
vanaf komt is rood, ik bestempel deze lamp exclusief geschikt voor houders van een bordeel!
-knip
Zelf heb ik hier 2 stuks Pharox 5 watt en deze geven redelijk wat licht en zeker geen rood licht.
Ik heb ze niet bij de AH vandaan maar rechtstreeks bij Lemnis besteld.
Het zou niet best zijn als er zoveel verschil tussen 2 identieke lampen zou zitten.
Dan moet je dus eigenlijk maar afwachten wat je krijgt en als je later er een identieke lamp bijkoopt kan deze dus een heel andere kleur hebben.
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Deze ziet er ook wel goed uit voor boven mijn eettafel. Daar zit nu 5x 40w in.WVL_KsZeN schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:32:
Ik zit er nu ook over te denken om de lampen in onze kroonluchter te vervangen voor LED's. Ik heb laatst hele mooie kaarsvormige E14 lampen gezien van Philips, de Novallure serie.
Ik vind het op zich niet erg daar 5x 20 euro voor te moeten betalen, maar dan moet het er wel een beetje goed uitzien. Binnenkort maar eens een winkel zoeken waar ik ze live kan bewonderen
[ Voor 8% gewijzigd door WVL_KsZeN op 12-11-2009 22:35 ]
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Ga gewoon naar de bouwmarkt (Gamma of Karwei bijv.) en vraag aan een medewerker of hij ze even kan laten zien?s3n schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:16:
[...]
Deze ziet er ook wel goed uit voor boven mijn eettafel. Daar zit nu 5x 40w in.
Ik vind het op zich niet erg daar 5x 20 euro voor te moeten betalen, maar dan moet het er wel een beetje goed uitzien. Binnenkort maar eens een winkel zoeken waar ik ze live kan bewonderen
Ik werk zelf in de bouwmarkt, en doe dit altijd graag, ook omdat ik zelf dan een beetje op de hoogte blijf met LED verlichting

Bij de Karwei bij mij in de buurt heeft enige tijd een plank met fittingen met daarin diverse brandende ledlampen gestaan. Dat gaf wel een indruk van de kleur, maar, door het vele omgevingslicht, niet goed van de lichtopbrengst en stralingshoek. Wat mij betreft komen er TupperLedware-parties bij de mensen thuis. Bji voorkeur 's avonds als het donker is. En dan fijn allerlei ledlampen uitproberen.ThinkPadd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:37:
[...]
Ga gewoon naar de bouwmarkt (Gamma of Karwei bijv.) en vraag aan een medewerker of hij ze even kan laten zien?
Ik werk zelf in de bouwmarkt, en doe dit altijd graag, ook omdat ik zelf dan een beetje op de hoogte blijf met LED verlichting
Dat is het nadeel van ledlampen. Misschien toch maar gloeilampen blijven gebruiken dan...stuffie123 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 09:13:
En dan koop je er 5 en gaat er naar 3 maanden 1 stuk en dan zit je.. niet meer verkrijgbaar

Speel ook Balls Connect en Repeat
900 Lumen per stuk? Dat is knap, de meeste 50W halogeenspots komen niet verder dan 350 lumen.Onbekend schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 22:56:
Ik heb eindelijk mogelijke vervangers voor m'n 4x 50W (900 lumen/st) hallogeenlampjes gevonden. Ze kosten rond de € 40,-- per stuk.Eerlijk gezegd vond ik dat toch te duur en heb ik ze laten liggen....
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Ik heb eventjes op Google nagezocht met "50W halogeen lumen" en zie daar resultaten met variërende lumen staan. Sommige websites hebben het over 200 tot 350 lumen of over ruim 400 lumen, en sommige websites over 800 tot 950 lumen en een enkele over 1050 lumen!
Er lijkt dus heel wat verschil in te zitten.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Als je dan nog twijfelt, dan koop je de lamp toch gewoon, en ruil je hem om als je het niks vind (wel de kassabon goed bewaren danBamSlam_ schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 08:35:
[...]
Bij de Karwei bij mij in de buurt heeft enige tijd een plank met fittingen met daarin diverse brandende ledlampen gestaan. Dat gaf wel een indruk van de kleur, maar, door het vele omgevingslicht, niet goed van de lichtopbrengst en stralingshoek. Wat mij betreft komen er TupperLedware-parties bij de mensen thuis. Bji voorkeur 's avonds als het donker is. En dan fijn allerlei ledlampen uitproberen.
Omruilen is geen probleem hoor.
heb er ooit probelemen mee gehad, omdat ik een paar lampen voor een dag of 1-2 gebruikt had,ThinkPadd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 23:50:
[...]
Als je dan nog twijfelt, dan koop je de lamp toch gewoon, en ruil je hem om als je het niks vind (wel de kassabon goed bewaren dan)
Omruilen is geen probleem hoor.
kreeg ik gezeur van " ja maar door jou gebruik is het aantal uren wat deze lampen kunenn branden wel gezakt"
hallo.. een lamp kan het elk moment wel begeven.... uiteindelijk wel geld terug gekregen na een partij welles-nietus discussie
ja, daag.
Na het bekijken van leditlight.net viel het mij op dat ik daar dezelfde foto's zag staan. Niets mis mee natuurlijk, maar het viel mij wel op.Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:50:
Gisteravond maar eens aan het vergelijken geslagen.
Al deze foto’s zijn gemaakt met een Canon Eos1000D digitale spiegelreflex camera.
Allen met vaste sluitertijd en diafragma (0"4 F5.6) in een donkere ruimte zonder
ander omgevingslicht. Wat betreft de gloeilampen, deze zijn getest in een spot
armatuur die ervoor zorgt dat al het licht net zoals met led de goeie kant op straalt.
-knip-
Oh ik zie nu pas dat je betrokken bent bij Leditlight.net
Totaal niet "warm wit".
[ Voor 12% gewijzigd door Puch-Maxi op 15-11-2009 00:57 ]
My favorite programming language is solder.
Linkje naar een meting van olino.orgTechneut schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 23:20:
Weet je dat zeker? Niet meer dan 350 lumen voor 50 W lampjes zou maar 7 lumen per watt zijn, terwijl gewone gloeilampen gemiddeld meer dan het dubbele halen.
Edit:
En die worden in tegenstelling tot gloeilampen voorlopig nog niet verboden. Merkwaardig beleid.
[ Voor 10% gewijzigd door Techneut op 15-11-2009 11:12 ]
En zo binnenkort hoop ik ook: mobiele airco's, waterbedden, roltrappen, schuifdeuren, terrasverwarmers, digitale fotolijstjes, wasdrogers, bladblazers, elektrische informatieborden, straatverlichting, elektrische fietsen, etc, etc, etc. Allemaal energieverslindende en onnodige apparaten.
Het lijkt erop dat veel bezoekers voorbij gaan aan het feit dat de grotere ledlampen
(zwaar) worden gekoeld met de meest fraai ogende koellichamen rondom de lamp.
[ Voor 3% gewijzigd door con1 op 15-11-2009 16:51 . Reden: Beter lopende zin. ]
Ik ben niet gek, ik ben anders. Blij als een ei met mijn Hyundai Inster Pulse.
Ze hebben best leuk spul namelijk:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11945
Ik wacht overigens nogsteeds op deze:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15157
Hoezo? Heb je aandelen?ThinkPadd schreef op zondag 15 november 2009 @ 17:20:
Jammer dat er zo weinig over de dealextreme lampen word besproken.
Nee
Maar ze hebben best wel wat leuke LED lampen voor een redelijk lage prijs
Bij mij komt met een beetje geluk morgen het volgende binnen:ThinkPadd schreef op zondag 15 november 2009 @ 17:20:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14852
+
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15994
Ga ik binnen een paar maanden gebruiken als koofverlichting in m'n appartement dat nog in aanbouw is.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Dan zou ik het al kaal bovenaan m'n muur moeten plakken
Een koof is daar ideaal voor

In jouw test lijkt de Leditlight 6.0watt lamp het nog goed te kunnen bijbenen qua lichtopbrengst met een 60watt gloeilamp. Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat dit absoluut niet zo is. De lichtopbrengst is echt armzalig. Voor mijn gevoel is het te vergelijken met een 30watt gloeilamp. Absoluut een teleurstelling... De Gu10 spot daarentegen.Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:50:
[afbeelding]
Voor de 60Watt gloeilampen lijkt de pharrox van de postcode loterij (ook te koop bij de gamma/Alberthein)
een goed alternatief maar naar een paar minuten kleurt het licht groen. De 6Watt leditlight lamp scoort
qua opbrengst en kleur goed maar heeft minder strooilicht dus niet in alle armaturen even mooi.
Ik had graag nog meer led-lampen willen testen maar kon nergens lampen vinden die
volgens de fabrikant 60watt kunnen vervangen.
[ Voor 7% gewijzigd door Paquito op 15-11-2009 21:33 ]
Verwijderd
Ik heb je advies opgevolgd en ben naar de Karwei gegaan. Een medewerker heeft het lampje in een fitting gestopt die boven het lampen rek hing. Top service, maar een rotte lamp. Dat gaat hem niet worden. Er kwam wel mooi licht vanaf, maar veel te weinig. Heb nog geen vervangers voor boven de eettafel gezien, dus voorlopig blijf ik daar 200w verstoken.ThinkPadd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:37:
[...]
Ga gewoon naar de bouwmarkt (Gamma of Karwei bijv.) en vraag aan een medewerker of hij ze even kan laten zien?
Ik heb wel een philips lamp gehaald voor boven de bank. Daar zat ook nog een ouderwetse gloeilamp in, en een B-merk lamp voor bij de pc. Beide zijn prima.
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Heeft DealExtreme ook echt warmwitte ledspots eigenlijk?ThinkPadd schreef op zondag 15 november 2009 @ 17:20:
Dat ie niet warm-wit is is niet zo erg, maar dat ze zeggen dat het licht gelijk is aan een gloeilamp vind ik wel kwalijk.Ontopic: Ik zag gisteren de gratis Pharox ledlamp van de staatsloterij, het licht dat eraf komt is nogal groen.
Totaal niet "warm wit".
Zo denkt de `gemiddelde Nederlander` weer dat LED bagger is.....
Ik heb er 2 op zolder hangen en ik vind het licht super. 120W voor de prijs van 12W.
Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant
Eens. Het slaat echt helemaal nergens op. Ik heb nog niks gezien dat ik halogeenvervanger-waardig vind.stuffie123 schreef op maandag 16 november 2009 @ 16:48:
Wat is warmwit? Ik heb het idee dat sinds de LED lampen er zijn de definitie van warmwit ernstig is aangetast. Voor mij is warmwit 2500-2700K
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10626
Kleur is wit te noemen, niet echt zoals op dit plaatje. Prima voor een buitenlamp, maar voor binnenshuis zou ik een andere aanraden
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27586
Kleur is ongezellig blauw/wit te noemen. Lijkt op oude tl-buizen en dus niet echt aan te raden. Lichtopbrengst is ook matig.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5295
Niet echt een vervanger voor een gloeilamp, maar leuk om een keer te bestellen. Echter niet aan te raden, want de kleuren wisselen random op hoge snelheid
Ik kan jullie verhaal niet helemaal plaatsen. Ik heb er 2 gehad van de postcodeloterij en die geven meer licht dan de oude 11 watt spaarlampen. Daarnaast is de kleur exact hetzelfde als van de spaarlampen die ik eerst had. Ik vind ze geweldig en kan ze juist iedereen aanraden.BushWhacker schreef op woensdag 18 november 2009 @ 18:07:
[...]
Dat ie niet warm-wit is is niet zo erg, maar dat ze zeggen dat het licht gelijk is aan een gloeilamp vind ik wel kwalijk.
Zo denkt de `gemiddelde Nederlander` weer dat LED bagger is.....
Ik heb er 2 op zolder hangen en ik vind het licht super. 120W voor de prijs van 12W.
Y'24
Vandaag binnen gekregen, lichtkleur is wel goed, gewoon wit, niet geel en niet blauw.ThinkPadd schreef op zondag 15 november 2009 @ 17:20:
Ik wil er wel een klein reviewtje over schrijven, maar wat zijn dingen waar ik op moet letten?
Spanning, ampere e.d. kan ik wel meten, maar verwacht niet dat ik het kleurenspectrum ga meten ofzo, daar heb ik geen meetapparatuur voor
[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 18-11-2009 20:02 ]
Review kan ik dan wel op m'n Tweakblog gooien ofzo
Ik zat er ook al aan te denken om ff een stoffig kussen uit te kloppen boven de lamp (als hij naar voren schijnt). Dan kun je namelijk de stralingshoek goed zien.
We vergeleken de Pharox niet met een spaarlamp, maar met een gloeilamp.RvV schreef op woensdag 18 november 2009 @ 19:22:
[...]
Ik kan jullie verhaal niet helemaal plaatsen. Ik heb er 2 gehad van de postcodeloterij en die geven meer licht dan de oude 11 watt spaarlampen. Daarnaast is de kleur exact hetzelfde als van de spaarlampen die ik eerst had. Ik vind ze geweldig en kan ze juist iedereen aanraden.
Een spaarlamp geeft zowieso witter licht dan een gloeiapparaat.
Ik vindt het licht van de Pharox ook goed.
Het is jammer dat de fabrikanten zeggen dat het licht gelijk is aan een gloeilamp, terwijl dat niet zo is.
[ Voor 8% gewijzigd door BushWhacker op 20-11-2009 21:28 ]
[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 20-11-2009 21:32 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Toch maar eens zoeken of er goedkopere oplossingen zijn. Uiteraard moeten de leds wel te vervangen zijn op het moment dat ze kapot zijn. Bij diezelfde vriend ook maar eens informeren voor die tegels als het zover is. Lijkt me een mooie uitdaging in ieder geval
Het licht is te groenig. Het is zeker niet warm, ook niet blauwig koud maar groen is niet echt waar je op zit te wachten. Op het toilet werkt het niet, met witte wandtegels en wit sanitair lijkt het wel of alles ineens licht groen is.
De opbrengst valt wat tegen. Het is ongeveer vergelijkbaar met een 8W Philips Softone spaarlamp. Het licht van de spaarlamp is ook prettiger en beter rondom verspreid, wat beter werkt in een plafonnière. In een spot vormige lamp kan de LED lamp weer beter werken.
Dimmen werkt niet met elke dimmer, ik heb er hier een aantal voor halogeen verlichting en gloeilampen, maar in de meeste gevallen gaat het dimmen niet goed (knipperen) of blijft de lamp branden als de schakelaar uit staat. Als het dimmen werkt ziet het er aardig uit, maar echt traploos is het niet.
De grootste tegenvaller is dat er al een defect is. Het lijkt dat het schakelen op het toilet 'm teveel is geworden, de lamp gaat nu een in de tien keer nog aan, dus dat is redelijk vermoeiend.
Al met al ben ik blij dat ik een keer niet het nieuwste zelf gekocht heb, maar gewoon gekregen. Als ik ze zelf betaald had, was ik behoorlijk teleurgesteld geweest. Voorlopig maar gewoon even spaarlampen blijven gebruiken...
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Waar komt dat "groene" eigenlijk vandaag? Komt dat door de poging van blauw licht iets gezelliger te maken, maar dat het nu dus bij groen blijft stekenJiriki schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 20:18:
Ook een korte "review" van twee Postcodeloterij / Lemnis 6W lampen van mijn kant:
Het licht is te groenig. Het is zeker niet warm, ook niet blauwig koud maar groen is niet echt waar je op zit te wachten. Op het toilet werkt het niet, met witte wandtegels en wit sanitair lijkt het wel of alles ineens licht groen is.
De opbrengst valt wat tegen. Het is ongeveer vergelijkbaar met een 8W Philips Softone spaarlamp. Het licht van de spaarlamp is ook prettiger en beter rondom verspreid, wat beter werkt in een plafonnière. In een spot vormige lamp kan de LED lamp weer beter werken.
Dimmen werkt niet met elke dimmer, ik heb er hier een aantal voor halogeen verlichting en gloeilampen, maar in de meeste gevallen gaat het dimmen niet goed (knipperen) of blijft de lamp branden als de schakelaar uit staat. Als het dimmen werkt ziet het er aardig uit, maar echt traploos is het niet.
De grootste tegenvaller is dat er al een defect is. Het lijkt dat het schakelen op het toilet 'm teveel is geworden, de lamp gaat nu een in de tien keer nog aan, dus dat is redelijk vermoeiend.
Al met al ben ik blij dat ik een keer niet het nieuwste zelf gekocht heb, maar gewoon gekregen. Als ik ze zelf betaald had, was ik behoorlijk teleurgesteld geweest. Voorlopig maar gewoon even spaarlampen blijven gebruiken...
Alleen de bijkeuken heeft nog de Lemnis LED lamp, daar maakt de kleur niet zo uit. Rode en witte wijn houd ik nog wel uit elkaar, en de kattenbak kan ik ook nog wel vinden. Verder vind ik ze helaas nog niet bruikbaar.
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Ik hoor veel positieve geluiden maar ook veel negatieve verhalen over de lemnis lamp.Jiriki schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 20:44:
Geen idee, maar ik vind het heel storend. op de WC zit er nu maar weer een gloeilamp in en op de studeerkamer een spaarlamp.
Alleen de bijkeuken heeft nog de Lemnis LED lamp, daar maakt de kleur niet zo uit. Rode en witte wijn houd ik nog wel uit elkaar, en de kattenbak kan ik ook nog wel vinden. Verder vind ik ze helaas nog niet bruikbaar.
Ik wacht nog even met de aanschaf van zo'n lamp. Het is me de gok niet waard.
Heb je misschien een foto van het groenige effect?
Daar ben ik wel benieuwd naar want het zou wel een lamp voor bijvoorbeeld de garage kunnen zijn.
http://www.ledshoppe.com/Product/hou/HE1048.htm
Zijn niet duur... (minder dan 7 euro incl. verzending)
Na wat zoeken begin ik mij af te vragen of dit wel rendabel is. De volgende waardes heb ik kunnen vinden:
- Normaal TL (T8): 100 lumen per Watt (wikipedia)
- T5 TL: 111 lumen per Watt (neosave.nl)
- Allerbeste TL-LED: 101 lumen per Watt (olino)
Tussen LED en normaal TL zit nauwelijks verschil, mits je de allerbeste LED-balken bekijkt. Andere LED-balken duiken al snel ruim onder de 100 lumen per Watt.
Gewoon TL houden dus? Of kan iemand wat kanttekeningen plaatsen bij de waardes die ik heb gevonden?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Edit: overigens zie ik dat er een TL gebasseerd op T5 bij Olino getest is op 85 Lumen/watt. Dus bij een gelijke testopstelling is de LED-TL ook nog eens efficienter.
[ Voor 23% gewijzigd door Universal Creations op 23-11-2009 10:44 ]
Verwijderd
Hier kan je de definitie van warm wit terug vinden. Warm wit is 3000 - 3100 Kelvin en dus zeker niet vergelijkbaar met de gloeilamp.stuffie123 schreef op maandag 16 november 2009 @ 16:48:
Wat is warmwit? Ik heb het idee dat sinds de LED lampen er zijn de definitie van warmwit ernstig is aangetast. Voor mij is warmwit 2500-2700K
Voor mij heeft deze artikelreeks behoorlijk geholpen in het maken van mijn keuze voor de Philips Master LED. De LED lamp is prijzig € 41,50, maar is dimbaar met een electronische dimmer, de kleur ziet er goed uit en de levensduur is uitvoerig getest.
Ik vraag me af of het de investering waard is... lampen zijn veel duurder, energie verbruik niet véél lager.Gizz schreef op maandag 23 november 2009 @ 10:24:
Zitten hier mensen met kennis van TL? Mijn moeder wil op haar school graag de normale TL-buizen (100 stuks) vervangen door iets dat efficiënter is.
...
TL's zijn al behoorlijk efficient.
Maar het gaat wel meteen om 100 lampen. Bij aankoop zou je dus korting kunnen bedingen._PM schreef op maandag 23 november 2009 @ 12:35:
[...]
Ik vraag me af of het de investering waard is... lampen zijn veel duurder, energie verbruik niet véél lager.
TL's zijn al behoorlijk efficient.
Volgens Olino heeft een T5 een efficiëntie van 85 lumen / Watt, dat had ik eerder inderdaad nog niet gezien. Een normale TL zit daar nog onder, dus 75 bijvoorbeeld. Terwijl de LED-balk 108 lumen / Watt is.
Dat scheelt dan toch 44%!
* Gizz moet het eens allemaal goed gaan narekenen met terugverdientijden.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
Ik heb een paar goede tips over de aanschaf van LED-strips voor in huis. Ik was op zoek naar LED-strips voor in mijn keuken en badkamer. Ik ben echter niet zo heel technisch, dus ik ging op zoek naar een goed product wat ik makkelijk zelf in huis zou kunnen installeren.
Ik kwam bij een bedrijf terecht dat gebruik maakt van youtube filmpjes om de installatie van de producten te demonstreren. Hierdoor kon ik de set heel gemakkelijk zelf installeren. Hierbij een link van de filmpje:
[spam]
Dit heeft bij mij heel goed gewerkt. De kwaliteit van de producten is ook erg goed. Ik heb al 4 jaar een strip in de gang hangen die het nog steeds prima doet! Ook merk ik wel degelijk dat mijn energie gebruik de laatste jaren is afgenomen (ik vervang langzaamaan al mijn lampen voor LED). Dus ook nog goed voor het millieu!
[ Voor 3% gewijzigd door _ferry_ op 23-11-2009 17:01 ]
En niet zo'n beetje ook. Denken mensen nou echt dat mensen zo'n reclamepraatje als echte ervaring geloven?DjWannaB2002 schreef op maandag 23 november 2009 @ 14:31:
Klinkt mij als spam in de oren....
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Inderdaad, eerste reactie op dit forum en dan zo'n. Een toppertje!Exirion schreef op maandag 23 november 2009 @ 14:34:
[...]
En niet zo'n beetje ook. Denken mensen nou echt dat mensen zo'n reclamepraatje als echte ervaring geloven?
Het youtube filmpje is ook al een stunning 5x bekeken
[ Voor 9% gewijzigd door Sandyman538 op 23-11-2009 14:39 ]
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

De spotjes links en rechts van het bed zijn 1W GU10 spots, met dank aan de LIDL (4,99 per stuk voor het armatuur, incl 50W halogeen GU10, 3,99 per GU10 LED peertje). De spots zaten eerst in de balk aan het plafond, maar het dimmen verliep een beetje brak in combinatie met de halogeentjes.

En mijn HT systeem wordt van achteren aangelicht door twee Chauvet DMX Colorstrips, die ik op termijn nog wil vervangen door een permanenter armatuur.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Bij een collega is er ook al een stuk gegaan...Jiriki schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 20:18:
Ook een korte "review" van twee Postcodeloterij / Lemnis 6W lampen van mijn kant:
[.....]
Nu dus 4x4watt G9 ledvervangers erin (via leditlight), staat wel funky en wat alienachtig, maar idem bak licht met stuk minder verbruik. Dat gaat dus weer schelen, maar ze blijven nog wel prijzig, die ledlampjes. Ach ja, kunnen weer jaren vooruit..maar de centjes voor ledlampen zijn voorlopig even op
Deze lampjes gaat het om..let wel ff op de omvang en het feestverlichtingeffect door die leds rondom
http://www.leditlight.net...-lamp-230v-mini-halogeen/
[ Voor 16% gewijzigd door 2Dutch op 25-11-2009 18:35 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
G9 vervanger: Mooi light, 4W (20-35W vervanger), geeft wel iets minder licht dan de 40W Halogeen, maar dat is volgens de specs.
E14 SMD bolletje: Mooi licht, 3.5W (25W vervanger), geeft net ietsjes minder licht dan de 25W kaars die erin zat, maar het scheelt zeer weinig.
GU10 SMD; Mooi licht, 4W (20-35W vervanger), heel iets groenige gloed maar wel erg mooi.
G4 SMD (type2): Mooi licht, 2.2W (10-15W vervanger), geen minpunten.
Conclusie: Het was wel een rib uit mijn lijf, maar het is wel een aanrader.
Eerst wat fotos...
Bevestiging (even met dubbelzijdige hittebestendige plakband gedaan, moet als ik ermee door ga anders, warmtegeleidend) had ook wel iets netter gemaakt kunnen worden

Stroombronnetje

Close-up van 2 ledjes

leds aan

leds uit (met 50w gloeilamp aan voor referentie)

De hoeveelheid licht is behoorlijk waarheidsgetrouw (maar de foto is wel een té groen, je ziet het maar net (misschien ook alleen als je het weet) als je achter het bureau zit, kijk je naar boven dan zie je boven op de muur wel duidelijk groen). De niet geflitste foto's zijn op dezelfde stand genomen.
Wat me dus opvalt is dat het licht een beetje groenig is, dat kan ook nog deels door reflectie van het profiel komen. Maar het zit ook in de ledjes. Mijn originele idee was om in zo'n profiel 8 of 10 ledjes te zetten en dan 8-10 van die profielen op te hangen en het geheel met een microcontroller aan te sturen zodat de verlichting ook PWM te dimmen is en ik per profiel een andere lichtsterkte kan kiezen bijvoorbeeld.
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik hiermee verder ga... het idee is wel oké maar de groenige gloed bevalt me niet 100%, ik ben nog aan het kijken naar andere led emitters... maar heb nog niet echt een goedkope oplossing gevonden.
[ Voor 4% gewijzigd door _PM op 25-11-2009 22:01 ]
Over de postcode lamp. Een collega was er niet erg te spreken over, iets met de kleur. Van de week die bij mijn ouders bekeken en die was mooi fris wit en ook na langere tijd aan bleef deze mooi. Hebben de mensen met de groene gloed etc. hem misschien erg ingebouwd zittten en zou het een temperatuurs probleem kunnen zijn? Verder wist iemand van het bedrijf waar ze van zijn te vertellen op radio 538 dat als hij stuk zou gaan je hem terug kon sturen.
Misschien dat iemand die er ontevreden over is dat eens kan proberen, ik neem aan dat ze daar de kleur van de lamp wel kunnen meten.
Thnx voor de tips xs2tom, bij farnell had ik nog niet gekeken, ze zijn alleen wel een stuk duurder (deze zijn 1,59 euro) en ik heb er best een aantal nodig.....
[ Voor 54% gewijzigd door _PM op 25-11-2009 22:37 ]
Wij zijn ook van plan deze aan te schaffen... Heb je foto's van deze lampen? Met name het lichtbeeld ben ik in geïnteresseerd.2Dutch schreef op woensdag 25 november 2009 @ 18:34:
Eindelijk G9 ledvervangers..hebben o.a. in de keuken een armatuur met 4x40 halogeen hangen..pffrt. Natuurlijk al 2 halogeenlampen dood
Nu dus 4x4watt G9 ledvervangers erin (via leditlight), staat wel funky en wat alienachtig, maar idem bak licht met stuk minder verbruik. Dat gaat dus weer schelen, maar ze blijven nog wel prijzig, die ledlampjes. Ach ja, kunnen weer jaren vooruit..maar de centjes voor ledlampen zijn voorlopig even op
Deze lampjes gaat het om..let wel ff op de omvang en het feestverlichtingeffect door die leds rondom
http://www.leditlight.net...-lamp-230v-mini-halogeen/
Wat bedoel je trouwens met 'alienachtig'?
I don't have a solution; but I do admire the problem.
Verwijderd
maar hebben mensen hier ervaring mee? Omdat de prijs nogal hoog is voor een dealextreme koopje.
Dat vermoed ik ook, maar ik wou het even zeker wetenThinkPadd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:13:
Denk omdat die lamp er zo technisch uit ziet door de LEDjes die je ziet zitten
Met die afmetingen moeten ze hopelijk wel in (de 3 spots variant van) deze armatuur passen:

(De middelste dus, van de Praxis)
Hoe warm word de lamp trouwens?
I don't have a solution; but I do admire the problem.
Heb je deze al binnen? En bevalt ie?DinX schreef op zondag 15 november 2009 @ 18:23:
[...]
Bij mij komt met een beetje geluk morgen het volgende binnen:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14852
+
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15994
Ga ik binnen een paar maanden gebruiken als koofverlichting in m'n appartement dat nog in aanbouw is.
De tweaker na je had gelijk-Sander1981- schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:11:
[...]
Wij zijn ook van plan deze aan te schaffen... Heb je foto's van deze lampen? Met name het lichtbeeld ben ik in geïnteresseerd.
Bij ons steken ze ook uit t kapje, wat niet iedereen even mooi vindt. Stel voor je dat je een soort modelletje maakt van karton mbt de maten: weet je in ieder geval of het in je spotje past.
[ Voor 17% gewijzigd door 2Dutch op 26-11-2009 21:09 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ik heb ervaring met de E27-versie. In vergelijking met de Philips-varianten geeft de E27-versie minder licht en je kan alleen de kleuren kiezen die op de afstandbediening zitten. Als je hem op fade zet lijkt hij wel meer over te gaan naar kleuren die ertussen zitten. Maar het kan ook zijn dat hij gewoon netjes van kleur naar kleur wisseltVerwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:44:
Ik was van plan om deze te kopen. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2714
maar hebben mensen hier ervaring mee? Omdat de prijs nogal hoog is voor een dealextreme koopje.
Maar... in de huiskamer vond ik het toch niet zo'n fijn licht. Heb de Pharox naar de bijkeuken verbannen. Nu heb ik in de schemerlampen halogeenlampen van Ikea geplaatst (28W = 40 W gloeilamp) en dat is echt fijn.
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Morgen maar even mailen naar Lemnis, de lamp heeft het maar een paar maanden uitgehouden.
Verder nog een 6 watt Pharox gekocht ,deze was voor boven de eettafel want dimbaar maar ben nog niet overtuigd.
De 5 watt-ers die ik heb lijken meer licht te geven en het licht van de 6 watt is meer groen van kleur.
Goede foto's willen nog niet zo lukken, ben nog niet zo handig met mijn compact camera.
Deel 3: De keuken met SMD LED strip.
Mijn "Living Colors Room" heeft zich nu uitgebreid naar de keuken dus hierbij Deel 3 (als vervolg op Deel 1 en Deel 2)
Na een schilderbeurt in de kamer bleek het aan elkaar verbinden van de SMD LED Strip door deze te solderen niet praktisch want moeilijk losneembaar. Voor de keuken op zoek gegaan naar een methode om een SMD LED Strip makkelijk los te kunnen nemen, indien nodig.
Hierna volgen wat praktische tips en het eindresultaat.
De ingrediënten waren deze keer:
* RGB SMD LED Strip 5 meter (inclusief controller en afstandsbediening), dit maal hier besteld
* 1 x Voeding 12V, 3A (oude HP laptop voeding, had ik nog liggen)
* Aluminimum U-profiel van 10 mm
* Dubbelzijdig plakband
* Plexiglas plaat van 8 mm x 1 m x 15 cm
* 2 x RVS Draagplankhouder
* Male + Female Printplaatconnector ('veel pins')
* 4 x draad in verschillende kleuren
* Krimpkous + aansteker
De male printplaatconnector (niet afgebroken maar voorzichtig losgesneden) blijkt perfect aan te sluiten op de SMD LED Strip:

Na solderen van de connector op de strip er een stukje krimpkous omheen gedaan (voor de stevigheid en afwerking):

Voor de verbinding stukjes (om makkelijk 'om de bocht te kunnen gaan') zijn 4 draden gesoldeerd op de female kant van de printplaatconnector (met ook hier een stukje krimpkous):

Let op: De male- en female connector passen perfect in elkaar maar deze methode heeft 1 nadeel! De LED strip heeft 4 aansluitingen (RGB + voedingslijn) dus goed opletten hoe deze aan te sluiten (kan op 2 manieren maar er is er maar 1 de juiste).
Het plakken van de SMD LED strip in het U-profiel is zo gedaan daar de breedte van de LED strip precies past.
Nu even een stukje over de plexiglas plaat.
Een tijdje geleden zag ik in een keuken showroom een plexiglas draagplank met daarachter LED verlichting, de 60 cm 'design' plank koste echter meer dan EUR 200. Na een speurtocht op internet (NL website) kwam ik een "LED-plank" tegen die veel goedkoper was (wel iets minder design) en besloot o.a. te vragen hoe de kleurregeling werkte. Kreeg snel de antwoorden retour en besloot 'm te bestellen maar de website bleek aangepast. Alle technische gegevens en de antwoorden op mijn vragen stonden ineens netjes vermeld en de prijs was ineens verdubbeld. Vandaar mijn gedachte 'Laat maar dan doe ik het zelf wel'. Dus op zoek gegaan naar een plexiglas plaat en deze aangeschaft. De plaat was netjes op maat gezaagd maar de zaagsnedes waren goed zichtbaar dus zelf met schuurpapier aan de slag (laten polijsten was net zo duur als de hele plaat).
Voor de LED plank heb ik 1 meter U-Profiel gebruikt en eerst 2 uitsparingen gemaakt voor de RVS draagplank houders (dank aan Edwin voor 't mogen lenen van de Dremel). De LED strip in het U-Profiel geplakt en de plexiglas plank er vervolgens in geschoven, na aandraaien van de draagplankhouders zit het vast genoeg om er een aantal flessen op te zetten.
Het resultaat van de LED strip achter de plexiglas plaat, vooraanzicht:

En gezien vanaf de zijkant:

Met dubbelzijdig plakband is het U-Profiel op de keukenachterwand geplakt, met alle connectoren en de voeding aangesloten is dit het eindresultaat.
Zijaanzicht keuken:

Vooraanzicht keuken:

Op de foto's is alleen de paarse kleur van de RGB strip aangezet, uiteraard kan deze elke kleur krijgen via de controller en afstandsbediening (ook meerdere modes maar dat laten knipperen doe je maar 1x). Vind de controller niet super, deze koste maar een paar dollar dus had ook geen hoge verwachtingen. Ga nog op zoek naar wat beters, iets wat wellicht knoppen heeft om het makkelijk te kunnen bedienen (zonder naar de afstandsbediening te hoeven grijpen).
Tot zover, hoop dat ik hiermee weer iemand kan inspireren (net als ik geïnspireerd werd door dit LED forum).
Mocht iemand nog tips hebben, bijvoorbeeld voor de te gebruiken connectoren (zodat vergissen in aansluiten niet meer mogelijk is) of voor een praktische RGB Controller, geef een reactie want ik blijf dit forum volgen.
Nu bijna alles in m'n appartement met LED verlicht is denk ik niet dat nog een 'Deel 4' volgt maar wie weet....
Ter verduidelijking: alleen het U-Profiel op de achterwand is bevestigd met de dubbelzijdige tape.
De plexiglas plaat zit aan de muur ('muurvast') met draagplankhouders (gekocht bij een bouwmarkt, meestal zal het gebruikt worden in combinatie met een houten plank maar in dit geval dus plexiglas). Door een stelschroef in de draagplankhouder zit de plaat wel degelijk goed vast.
Hier is ook de gemaakte uitsparing in het U-Profiel wat duidelijker te zien:

De licht opbrengst valt me tegen en hij straalt een rode vloed uit.
Als ik hem vervolgens uit zet dan schijnt de lamp nog even groen na.
Al met al een tegenvallend resultaat van de verwachtingen.
Ik krijg het idee dat er erg veel variatie in die Pharox-lampen zit...
Het rare is ook dat de lamp enkele seconden groen nagloeit
De prijs valt me alleen wel vies tegen, want als ik het zo lees moeten er ook twee nieuwe dimmers op. Is zo`n dimmer echt noodzakelijk? Ik moet daarvoor namelijk een gat maken in mijn plafond, daar heb ik niet echt behoefte aan
Als je de leds altijd voluit wil laten branden is een dimmer niet nodig. Maar heb je nu 12V spots of 230V spots?FicoF schreef op donderdag 03 december 2009 @ 23:00:
Toevallig van de week zitten nadenken over het vervangen van mijn halogeen spotjes, gaat er nu net één uit. Ik heb in mijn woonkamer 1 x 2 + 1 x 6 = 8 x 50W spotjes achter twee dimmers. In mijn korte zoektocht naar een fatsoenlijke vervanger kom ik uit op de Philips Materled of een van Leditlight vanwege dit artikel.
De prijs valt me alleen wel vies tegen, want als ik het zo lees moeten er ook twee nieuwe dimmers op. Is zo`n dimmer echt noodzakelijk? Ik moet daarvoor namelijk een gat maken in mijn plafond, daar heb ik niet echt behoefte aan.
Voordeel van deze lamp is dat deze niet warm wordt. Hierdoor kun je de kleur eenvoudig aanpassen d.m.v. waterverf. Een heel dun laagje geel (en eventueel een druppel oranje) geeft al een veel beter effect voor de woonkamer. De hoeveelheid licht neemt niet veel af. Mocht de kleur niet bevallen, dan kun je de verf met een vochtig doekje zo weer verwijderen.
Het is niet veel soeps qua foto, mijn digicam heeft moeite met scherpstellen gekregen-Sander1981- schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:11:
[...]
Wij zijn ook van plan deze aan te schaffen... Heb je foto's van deze lampen? Met name het lichtbeeld ben ik in geïnteresseerd.
De groene waas komt door de armatuur, het licht zelf is warm wit, zeker niet koud of kil. Het staat richting het fornuis en het aanrecht gericht

Plexiglas plaat was ongeveer EUR 30. hierVerwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 08:14:
@Holelotof1
Dat plexiglas is wel prijzig toch?
* (er bloeien weer ideeën op)
Goedkoper alternatief is deze maar die zat niet in de buurt...
Kortom, niet zo prijzig als de 5 meter LED strip
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Wat voor berichten we niet in dit topic willen zien:
- Ongefundeerde zgn "Wat moet ik kopen?" vragen (dus eerst zelf research doen en overwegingen aangeven)
- Het aanbieden van verlichting (het forum is niet bedoeld voor verkoop)
- Vermeldingen naar eigen webshops, of je moet een ban willen