Ervaringen met LED-verlichting - deel II Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 78 Laatste
Acties:
  • 876.432 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

yannickie111 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 10:25:
Heeft iemand hier ervaring met (LED-) zaklampen?

Ik wil nu eens een echt goede zaklamp kopen, met strobo enz er ook op, maar weet niet zo goed waar ik op moet letten.

De eerste zaklamp waar mijn ook op viel was de: Olight T25, leek mij wel prima, of zie ik iets over het hoofd?
Fenix is 1 van de bekendere merken. Wellicht hebben die wat je wil. Belangrijkste keuzes zijn: batterijtype functies (aan-uit, of ook nog dim/knipperstanden) en brandduur en uiteraard de hoeveelheid licht.

Bureaulamp is ook klaar, had alleen mijn telefoon bij me dus de foto is niet zo geweldig:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AhTb6JlwPiae7LDY9g9d5RWW/full.jpg
Bovenste koker (30x30mm) komt dus aan het plafond, aan het uiteinde nog blauwe ledjes+plexi gedaan voor een extra techie look ;) Kabels zijn gemeshed, in hoogte verstelbaar door knopjes in te drukken, en 1 meter LED strip. Dat laatste was ook het enige wat ik er voor heb moeten kopen. Aluminium komt bij het oud ijzer vandaan :P
Wat wel een nadeeltje bij aluminium is, is dat je vingerafdrukken nogal snel ziet. Al is dat bij RVS ook vaak zo. Maar nadat ik er wat olie op heb ingewreven is dat probleem min of meer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met het zelf voordelig maken van groeilampen om een enkele plantenbak wat extra licht te geven in donkere tijden?

En nee niet voor mijn eigen 'plantage' en ik wil ook geen spullen kopen bij een 'growshop'.

Je schijnt blauw licht te moeten hebben voor de fotosynthese en rood licht voor de morfologische ontwikkeling van de plant als ik het me goed herinner. Er zijn professionele groeilampen maar die zijn veel te groot in de zin dat ze teveel licht geven en teveel stroom verbruiken en te duur zijn. Ik vind het ook wel een aardig miniprojectje om wat ervaring met zelfbouw op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:59:
[...]

Fenix is 1 van de bekendere merken. Wellicht hebben die wat je wil. Belangrijkste keuzes zijn: batterijtype functies (aan-uit, of ook nog dim/knipperstanden) en brandduur en uiteraard de hoeveelheid licht.

Bureaulamp is ook klaar, had alleen mijn telefoon bij me dus de foto is niet zo geweldig:
[afbeelding]
Bovenste koker (30x30mm) komt dus aan het plafond, aan het uiteinde nog blauwe ledjes+plexi gedaan voor een extra techie look ;) Kabels zijn gemeshed, in hoogte verstelbaar door knopjes in te drukken, en 1 meter LED strip. Dat laatste was ook het enige wat ik er voor heb moeten kopen. Aluminium komt bij het oud ijzer vandaan :P
Wat wel een nadeeltje bij aluminium is, is dat je vingerafdrukken nogal snel ziet. Al is dat bij RVS ook vaak zo. Maar nadat ik er wat olie op heb ingewreven is dat probleem min of meer weg.
Olight, ledlenser.....Of maglite ombouwen, Fenix altijd goed, beetje normaal, echte nerd gaat voor exoten...

Maar belangrijker, waarvoor ga je hem gebruiken..
Ik bouw led-zaklampen met de hand, als voorbeeld een bewaker die in een pand nachts loopt heeft niks aan een bundel licht, maar floodlight is wel heel geschikt, dus dan wordt het een hele andere lamp dan iemand die op een boot over het meer wil schijnen.

Maglite mod
600lume floodlight:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/304909/2011-09-15%2016.26.49.jpg

En de bijhorende batterij pack
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/304909/IMG_0105.JPG

Maglite mod
750lume beam (en 300, 50 lume)
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/304909/IMG_0086.JPG

Batterijpack 2x 18650

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2011 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:49

Nox

Noxiuz

CaptJackSparrow schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 20:51:
Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met het zelf voordelig maken van groeilampen om een enkele plantenbak wat extra licht te geven in donkere tijden?

En nee niet voor mijn eigen 'plantage' en ik wil ook geen spullen kopen bij een 'growshop'.

Je schijnt blauw licht te moeten hebben voor de fotosynthese en rood licht voor de morfologische ontwikkeling van de plant als ik het me goed herinner. Er zijn professionele groeilampen maar die zijn veel te groot in de zin dat ze teveel licht geven en teveel stroom verbruiken en te duur zijn. Ik vind het ook wel een aardig miniprojectje om wat ervaring met zelfbouw op te doen.
Gewoon blauwe en rode lampen bij elkaar doen? Je hebt het onderzoek al gedaan...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

[...]

[afbeelding]
Ziet er goed uit! d:)b je bent altijd wel creatief!

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 20:52:
[...]

Olight, ledlenser.....Of maglite ombouwen, Fenix altijd goed, beetje normaal, echte nerd gaat voor exoten...

Maar belangrijker, waarvoor ga je hem gebruiken..
Ik bouw led-zaklampen met de hand, als voorbeeld een bewaker die in een pand nachts loopt heeft niks aan een bundel licht, maar floodlight is wel heel geschikt, dus dan wordt het een hele andere lamp dan iemand die op een boot over het meer wil schijnen.

Maglite mod
600lume floodlight:
[afbeelding]

En de bijhorende batterij pack
[afbeelding]

Maglite mod
750lume beam (en 300, 50 lume)
[afbeelding]

Batterijpack 2x 18650
Ja, zelfbouw is ook leuk. Zo heb ik ook een keer een supergoedkope led zaklamp gemaakt. Bij de bouwmarkt een nep maglite (3xD-cell) gehaald, powerled er in, stuk van oude CPU koeler als koelblok, reflector aangepast en een lensje voor de led zelf. Geen stroombron, gewoon direct drive, want meer dan 1ampere trek je toch niet uit die batterijen. Voor nog geen 15€ een flinke bak licht en de batterijen gaan erg lang mee.
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 20:51:

Het maken heb ik geen ervaring mee, maar kopen is misschien wel makkelijker ook. Onderzoek naar LED verlichting voor planten is nog lang niet voltooid, een plant heeft gewoon heel veel eisen aan lichtkleur. Maar veel rood, wat blauw om vergeling en achterblijvende groei tegen te gaan, en soms nog extra tinten voor bepaalde sturing van de plant. Wageningen universiteit is daarop bijv. volop bezig bij kwekers, die zelf ook veel experimenteren. Bijvoorbeeld bij sla, waar het tot nu toe meer effect lijkt te hebben dan bij sierteelt en tomaten.

100 watt groeilamp is bijv. te koop voor iets meer dan 100€ via wat chinese webshops, of E27 lampen met rode+blauwe leds voor 30€.
Fietsbel schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 22:08:
[...]

Ziet er goed uit! d:)b je bent altijd wel creatief!
Thanks :) Ja, lekker bezig, streven is toch min of meer om alle lampen in huis zelf te bouwen, en uiteraard allemaal met LED :P
Nu bezig met het ontwerp van een hangende lamp voor de woonkamer. Alleen jammer dat de shop die de goedkoopste 3watt leds heeft weer geen PWM-dimbare drivers levert. Had ze graag willen dimmen. Andere shop levert die weer wel, maar daar zijn de LED's 4x zo duur :') Irritant altijd :PDoe het nu maar zo, als ik nog eens wat bij die andere bestel... Bereid ik het nu gewoon voor ;)

[ Voor 5% gewijzigd door _ferry_ op 09-10-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:50
Hallo,

ik kwam zojuist dit tegen : http://www.whitelighting....strip-lighting-p-675.html

Erg mooie oplossing als je geen hele verlichting koof op je plafond wil bouwen.

Weet iemand waar ik zo'n soort profiel hier in nl kan bestellen ...

Echt mooi naar mijn mening .. zon 50 cm onder het plafond .. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
Aaaaah come on.. Niemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Je hoeft niet meteen een Kick te geven binnen 24uur, we zijn geen helpdesk die dag en nacht bereikbaar zijn ;)

Maar wel een mooi product inderdaad :) Heb het niet eerder gezien, wel kleine profieltjes zoals hier:
http://stores.ebay.nl/lau...135&_trksid=p4634.c0.m322
en
http://www.led-tech.de/en...0cm--LT-1296_106_126.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02

13art

Moderator Mobile
Die laatste zijn wel heel erg mooi!

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:43

Rmg

MaChOmIdGeT schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 00:16:
Hallo,

ik kwam zojuist dit tegen : http://www.whitelighting....strip-lighting-p-675.html

Erg mooie oplossing als je geen hele verlichting koof op je plafond wil bouwen.

Weet iemand waar ik zo'n soort profiel hier in nl kan bestellen ...

Echt mooi naar mijn mening .. zon 50 cm onder het plafond .. O+
Waarschijnlijk is dat een custom made profiel, dus nergens of je moet het zelf laten maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
Hmmm .. Heb ze gemailed of ze verzenden naar nl .. Geen reactie tot nu ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaChOmIdGeT schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 02:16:
Hmmm .. Heb ze gemailed of ze verzenden naar nl .. Geen reactie tot nu ..
Export restrictions

At present WHITE Lighting only sends goods within the UK. We plan to add exports to our services in the future. If however you have a special request please contact us your requirements.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 23:50
Action heeft nu ook ledlampen voor 2,50 eur
Iemand hier ervaring mee?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

Cobb schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:54:
Action heeft nu ook ledlampen voor 2,50 eur
Iemand hier ervaring mee?
Deze lampen geven net genoeg licht om de deur te vinden uit eigen ervaring. Leuk dus als permanente nachtloopverlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van het weekend bij Ikea (damn, waarom geef je daar altijd 2x zo veel uit als het meubelstuk waar je eigenlijk voor kwam? :+ ) 4 van die GU10-spotjes gekocht (ledare, 4w, 3000k).

Voor die prijs (ong. 6 euro) doen ze het echt uitstekend! :9. Een mooi helder wit maar net niet te kil schijnsel met een voldoende lichtsterkte. Het zit wel echt net tegen niet té wit/grijs aan maar voor deze prijs toch wel bij de top van wat ik tot nu toe aan gu10 spots heb gezien.

Had laatst ook nog een "Myambiance" van Philips in gu10 formaat gehaald. Helaas bevalt die niet. Het licht is echt -veel- te roze. Het is wel een warme kleur maar dus net iets té.

De ikea spotjes:
Afbeeldingslocatie: http://desmond.yfrog.com/Himg877/scaled.php?tn=0&server=877&filename=c0rs.jpg&xsize=640&ysize=640

Foto is wel donkerder dan in het echt maar lichtkleur klopt wel aardig

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 17-10-2011 16:23 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:56
_ferry_ schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:59:
Je hoeft niet meteen een Kick te geven binnen 24uur, we zijn geen helpdesk die dag en nacht bereikbaar zijn ;)

Maar wel een mooi product inderdaad :) Heb het niet eerder gezien, wel kleine profieltjes zoals hier:
http://stores.ebay.nl/lau...135&_trksid=p4634.c0.m322
en
http://www.led-tech.de/en...0cm--LT-1296_106_126.html
Hebben ze die ook bij de bouwmarkt? Ik ben ze ook nooit eerder tegengekomen. Wel mooie dingen zo te zien!
Ik heb direct nog wat slangen besteld om wat te fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 23:50
Trebbors schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:05:
[...]

Deze lampen geven net genoeg licht om de deur te vinden uit eigen ervaring. Leuk dus als permanente nachtloopverlichting.
Gisteren twee stuks gekocht, maar misschien heb ik andere dan de jouwe want ik heb er een op mijn nachtkastje en ik kan er prima bij lezen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@captjacksparrow,

je kunt bijv. uitzoeken bij welke golflengtes je planten het best groeien en mischien meerdere leds toepassen met een verschillend aantal golflengtes voor een optimaal groei effect

op het aquariumforum bespreken ze dit ook weleens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:14
[...]

Ik heb even gezocht, en zou de Fenix LD20 XP-G R5 een goede keus kunnen zijn?

Ik wil graag:
• AA-batterijen, zodat ik gewoon oplaadbare kan kopen, en niet steeds nieuwe, dure batterijen hoeft te kope.
• Verschillende standen, waaronder een strobo
• hoeveelheid licht zit volgens mij wel goed

Suggesties zijn altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedego
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-08 00:35
Ik gebruik nu ongeveer twee weken de LEDARE led spotjes (4w, gu10) van de ikea. Ik ben zeer tevreden over de opbrengst en, daar tegenover, het verbruik. Ze hebben een mooi verloop zoals je dit verwacht van normale halogeenspotjes. Ze geven net iets minder licht dan een 50w halogeenspot.

Belangrijk punt voor wie binnenkort ook naar de Ikea gaat; Ze hebben ondertussen een nieuwe batch die 2700k licht produceert tegenover de 3000k van de vorige batch. Ze liggen helaas nu nog door elkaar in dezelfde schrappen/dozen dus lees de verpakking van het lampje goed!!!

Ik zal in de loop van de week een paar foto's maken zodat anderen dit in hun besluitvorming kunnen meenemen.

[ Voor 4% gewijzigd door jedego op 18-10-2011 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hm, had al zo'n vermoeden. Heb er dan ook speciaal op gelet afgelopen zaterdag :). Toch bedankt voor de algemene tip hier.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Cobb schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 17:10:
[...]

Gisteren twee stuks gekocht, maar misschien heb ik andere dan de jouwe want ik heb er een op mijn nachtkastje en ik kan er prima bij lezen.
De postcodeloterij ledlamp (pharox) gebruik ik als hoofdverlichting in de garage. In vergelijk met die lamp is het verschil groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmartino
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-06 14:34
@Anton,
kan je dit verschil uitleggen? Is het een verbetering of verslechtering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:42

Snuffel

Vroem!

Boven mijn bureau hingen twee lampen met PAR 30 50W halogeen spots erin.
Ik had ze eerst vervangen met Philips 3x1W LED reflector lamp, maar ik was niet tevreden over de lichtkleur (3000K) en over de licht opbrengst.

Heb er nu Philips Masterled PAR 20 7W erin gezet, en ik ben zeer tevreden. En de lichtopbrengst is precies wat ik wil, en de kleur is prima (2700K).

Ga nu kijken welke lampen ik nog meer ga vervangen. Begin maar eens met de spots in de badkamer (35W 12V). Moet ook zuiniger kunnen lijkt me :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Dmartino schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:21:
@Anton,
kan je dit verschil uitleggen? Is het een verbetering of verslechtering?
De pharox is een volwaardige lamp. De led van de Action = Majestic werkt maar is twee stappen terug. Dit zal ook met het gebruikte type led / vermogen te maken hebben.

@update: "Een kleine ruimte tussen 6 en 8 kubieke meter met helder wit plafond en muren laat zich er prima mee verlichten"

Ik heb twee Majestic leds liggen en zal deze eens modificeren zoals te lezen:
http://blog.mooioldambt.nl/meer-licht-halen-uit-led-lamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedego
Nog tot 00.00 uur in de aanbieding: 3x Pharox LED van Lemnis Lighting voor €27,-

http://www.groupon.nl/dea...D=NL_CRM_1_0_0_293&a=1646

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedego
Zoals beloofd nog een aantal foto's van de Ikea Ledare GU10 4w. Ik gebruik ze in armatuur van de Gamma (futura).

één rij met drie spotjes verlichten de gang
Afbeeldingslocatie: http://img33.imageshack.us/img33/6624/img4497c.jpg

Rij met drie spotjes van dichterbij. Achterin zie je een blok met twee spotjes boven de trap.
Afbeeldingslocatie: http://img820.imageshack.us/img820/73/img4498k.jpg

Het blok me de spotjes voor boven de trap... ik kan het niet spannender maken helaas!
Afbeeldingslocatie: http://img600.imageshack.us/img600/5272/img4499b.jpg

Nogmaals de spotjes boven de drap uit een andere hoek.
Afbeeldingslocatie: http://img843.imageshack.us/img843/603/img4500r.jpg

Ik heb op de eerste verdieping nog twee blokken hangen met ieder twee spotjes. In totaal dus 9 lampjes naar volle tevredenheid.

[ Voor 12% gewijzigd door jedego op 21-10-2011 12:13 . Reden: Afbeeldingen opnieuw gelinkt / Wattage gecorrigeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Je plaatjes doen het niet hier.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Deze links moet je even tussen de imagetags zetten.

Edit: Laat ik het voor het gemak dan maar even doen. Kleine moeite.

Edit 2: En weer terug nu het veranderd is. Anders is het zo vol op deze pagina.

http://s3.postimage.org/9nx2yw7gq/IMG_4497.jpg

http://s3.postimage.org/9nx4mfjyi/IMG_4498.jpg

http://s3.postimage.org/9nx69ywga/IMG_4499.jpg

http://s3.postimage.org/9nxb8kxxm/IMG_4500.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door CaptJackSparrow op 21-10-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs2tom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:43
Om de bovenstaande berichten te combineren; Lemnis gaat LED lampen leveren voor de IKEA.

Lemnis/Ikea partner for commercial 40W LED lamp
At the conference on Thursday, Martijn Dekker, CTO of Lemnis Lighting, an LED-lamp maker based in the Netherlands, announced that Lemnis has entered into a multiyear commitment with the giant Sweden-based retailer Ikea, to develop and market cost-effective LED lamps. The first products, to be introduced to stores soon, will include 400-lm and 200-lm LED lamps (Fig. 2).

“The price target for these lamps was less than EUR 9.99 for the 45W -replacement lamp and EUR 6.99 for the 25W replacement,” explained Dekker. The 400 lm lamp offers a CCT of 2700K, CRI above 85 and lifetime of 20,000 hours. The LED design combines two red LEDs with four phosphor-coated blue LEDs, moving to a phosphor-only array in 2012 products.
Lemnis and Ikea entered into this commercial partnership in order to bring to market LED lamps at a price point that consumers would accept today. Dekker referred to the novel business agreement with Ikea as a “virtual vertically-integrated company” involving the retailer, the lighting manufacturer, an LED fabrication partner in India and other supply partners that are sharing the project risk. The target is to achieve long-term volume sales of LED lamps priced at $8/klm at the lamp level.
India was chosen as a manufacturing site due to the drastically lower employee turnover relative to China. However, Dekker stated that many components are being sourced from China. He explained that the business model will initially deliver single-digit margins to its partners, which will be offset by high volumes. “A non-integrated supply chain leads to a stacking of profit margins through the supply chain,“ he said, adding that this limits the industry’s ability to hit low commercial price points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm... klinkt goed! Lemnis spul tegen Ikea-prijzen.... Hopelijk is het meer dan te mooi om waar te zijn ;)

Overigens ben ik over de eerste generatie 6W pharox lampen (die ook in AH Puur&Eerlijk versie zijn uit gebracht) niet onverdeeld positief.... 1 van de 3 lampen die ik een jaar of twee terug heb gekocht geeft een erg vieze groenige gloed.

Maar in basis vind ik de Lemnis producten wel erg mooi dus ik hoop dat de huidige generatie (en de nieuwe die ze voor Ikea gaan bouwen) een wat stabielere kwaliteit heeft.....

@Jedego: Werd door een kennis van me ook op de Groupon aanbieding gewezen. Met 27 euro voor 3 lampen wil ik graag de huidige generatie Lemnis producten nog eens proberen dus heb de 'groupon' aangeschaft ;).

Zal m'n bevindingen hier posten. Overigens mooie pics van je Ledare lampen :). Wist niet dat ze er nu ook in 5w zijn? (dacht dat ik 4w versie had gekocht :) ). Overigens vind ik de combi van de ledare met je blanke muren wel iets aan de 'koele' kant aan doen :).

Vanavond nog een Philips Econic 6W (25w) lamp erbij gehaald. Er zat er al eentje in zo'n staande lamp met 'omgekeerde kap'.... en nu heb ik er nog eeentje bij gekocht voor een schemerlamp in een andere hoek van de kamer.
De Econic geeft in mijn beleving erg aangenaam licht voor wat grotere (e27) schemerlampen :Y

Laatst ook eens een Novallure ledlamp van Philips uitgeprobeerd en die vind ik maar niks: Heel erg koel (aan blauw grenzend) licht.

MyAmbiance van Philips blijft trouwens m'n interesse genieten maar de kwaliteit is ontzettend varierend :S. De ene MyAmbiance (vooral de E14 uitvoering) geeft mooi aangenaam warmwit licht terwijl de GU10 versie weer veel te roze is. En de E27 versie zoemt :S

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 20-10-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedego
eymey schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:07:
Zal m'n bevindingen hier posten. Overigens mooie pics van je Ledare lampen . Wist niet dat ze er nu ook in 5w zijn? (dacht dat ik 4w versie had gekocht ). Overigens vind ik de combi van de ledare met je blanke muren wel iets aan de 'koele' kant aan doen .
Verdorie, je hebt gelijk! De Ikea-spot is 4w. Aangepast in mijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hihi. Nou ja, dat maakt ze eigenlijk des te beter voor het licht dat ze geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Laatst online: 14-09 20:44
Iemand ervaring met spots met de 5050 smd leds op?

In de originele opstelling hingen er 3 x 4 Watt (4x1W power led) mr16 en dat gaf net genoeg licht in de slaapkamer van mijn zoon.
Op DX verkochten ze mr16's met 30 x die 5050 op met de volgende specs, •360 Lumen Warm White (12V)
Toen ik deze teste gaven deze blijkbaar een pak minder licht dan de 4 Watt spots.

Nog iets wat ik aan het denken was deze ochtend, De meeste van die 12V ledspots worden in bestaande armaturen geplaatst. Zit daar niet meestal een gewone transformator in? Dat wil zeggen dat er dan wisselspanning aangeboden wordt en die leds staan te knipperen wat wel eens hoofdpijn wil zeggen na een bepaalde tijd volgens mij en niet een optimaal rendement.
Ik zal mijne eens moeten demonteren hier en dan de transformator eens moeten omruilen voor een geschakelde 12V voeding.

Net ff die zogenaamde 5,5 Watt 30x5050 gemeten : Switched power supply dus mooie 12V output en het ding trok 0,25A wat dus 3 Watt is en dus zal bijgevolg het aantal opgegeven lummen ook belange na niet behaald worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Luke-san op 22-10-2011 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Mij lijkt dat de transformator in dat soort armaturen wel gelijkricht zodat er een gelijkspanning van 12V uitkomt.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Laatst online: 14-09 20:44
Universal Creations schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:13:
Mij lijkt dat de transformator in dat soort armaturen wel gelijkricht zodat er een gelijkspanning van 12V uitkomt.
Eerlijk gezegd denk ik het niet. Een led lamp is een diode dus die geleidt maar in 1 richting. Je mag de lampjes in het socket steken zoals je maar wil, ze blijft branden.
Ben net de mr16 aan het meten, http://www.dealextreme.co...umen-warm-white-12v-67121
Blijkbaar zitten binnenin 10 smd weerstanden van 120 Ohm en dus 10 apparte kringen. Over de weerstanden meet ik ongeveer 3,1 Volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had een 3 grote ballon met helium meegenomen van een party, vanavond een 2 meter lange ledstrip ingehangen met een batterijpack.
Zag er verdomde cool uit, zeker 15 minuten kunnen volgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschwartnld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-04 16:07

rschwartnld

pensioen bereikt

Ja na veel dubben en missers kwam ik terecht bij www.ledlight.net
Ik had eigenlijk best veel slechte ervaringen met led lampen vooral vanwege de zeer lage lichtopbrengst
Terwijl ik zat te bladeren op hun site zag ik dus de G4 led lampjes en omdat mijn staande lamp 3 van die 12 volt pin lampjes heeft zat ik vreselijk in mijn maag of het wel goed licht zou geven.
Uiteindelijk na lezen van wat opmerkingen toch 3 van deze besteld www.leditlight.net/nieuw-...n-vervanger-2-3-watt.html
Overigens heb ik meteen toch maar die bijbehorende trafo erbij besteld en jemig ben ik blij met wat ik heb gekocht, fantastisch gewoon echt heerlijk goed licht en die trafo scheelt echt heel veel.
Gebruik absoluut je oude trafo niet want daar word je niet vrolijk van die nieuwe trafo geeft je meteen veel betere opbrengst en nog minder verbruiken ook nog eens
Ik wil alleen nog een goede voet schakelaar zien te vinden waarmee ik hem prettiger aan en uit kan doen, want dimmen hoeft voor mij niet echt omdat ik deze lamp meestal aan heb om te lezen of sleutelen.
Als mijn oude led spots in de hanglampen op zijn ga ik meteen weer zoeken bij deze shop voor een goede vervanger want deze oude zijn om te huilen.

[ Voor 0% gewijzigd door rschwartnld op 27-10-2011 08:22 . Reden: type fouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Ik heb van leditlight.net 66 LED tl's (9W Warmwit) in een kantine / kantoor omgeving gehangen. Mijn baas was er erg blij mee.
Een heel rustig licht boven de werkplekken, wat zeker niet onderdoet voor de lichtopbrengst die er eerst was.
Helaas wel wat werk gehad aan het ombouwen van de TL bakken, gezien die waren gemaakt voor 2x18W TL's.
Intern wat bedrading aangepast, zodat alle voorschakelapparatuur afgekoppeld is.

Zal binnenkort eens kijken of ik wat foto's kan/mag maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Die bedrading aanpassen, was dat nog lastig? Wij hebben volgens mij ook 60cm en elke keer 2 in serie. Maar ik begrijp dus dat het allemaal parallel moet worden. En starter verwijderen lijkt me makkelijk, maar de ballast verwijderen? Ik snap het allemaal nog niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
Ja, alle buizen moeten parallel aan de 230V komen te hangen, ik heb alle voorschakel apparatuur / starterhouders er tussenuit gehaald.

Bij de niet seriële TL armaturen is het makkelijker, gewoon de starter eruit halen. Bij seriële bakken gaat dat echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Hm okay. Wordt dus wel een vrij grote investering :) Hier op ons kantoortje alleen al 6 bakken met 4 TL-lampen = 6 bakken ombouwen (enige idee hoe lang een pro daar per bak mee bezig is?) en 24x45 euro voor de lampen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
De 1e duurde wat langer, maar gemiddeld 15-20 minuten per stuk.
Het is een kwestie van alle bedrading (bij de bakken die ik gedaan heb) lostrekken, en anders weer vastmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedego
Ikea heeft nu led lampen in de vorm van een 'gewoon' peertje!

http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=ledare

4.3 watt en 2700k

Zouden dit de lampen zijn in samenwerking met lemnis? Van de week maar even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, en ook in E14 !!!! :). Jammer dat ze alleen bij de E14 kaars de lumen output geven. Ik ben er in ieder geval erg benieuwd naar.

We hebben hier zo'n papieren ikea "storm" lamp staan (3 E14 fittingen). Daar zitten nu spaarlampen van elk 7 watt in. Tot nu toe heb ik nog geen enkele e14 led lamp kunnen vinden die even veel licht geeft (de Philips MyAmbiance komt enigszins in de buurt maar net niet genoeg en geeft gewoon een te 'roze' licht).

Het liefst zie ik lampen die het dichtst in de buurt komen van de lichtsterkte van de Econic lampen van philips.

Overigens vorige week ook de LED lampen van de Groupon aanbieding (3 Lemnis lampen) binnen gekregen. De 200 flame is wel een erg mooie zeg!!! Die geeft me een bak warm kaars-achtig licht. De sfeerlampen hier in de woonkamer zijn zo belangrijk qua verlichtingen dat ik die liever niet met flame-kleurige lampen uitrust maar voor wie daar wel van houdt en E27 armaturen heeft is die lamp IMHO echt een uitkomst :P

De 300 en 400 zijn dan weer wat ik van Lemnis gewend ben: Los van wattage beiden gelijke specs maar toch helaas een behoorlijk verschil in lichtkleur :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs2tom
Het uiterlijk van die Ikea serie lijkt op het plaatje bij het nieuws bericht. Ronde gaatjes etc. Alleen de lampen op het plaatje in het nieuws bericht lijken hoger. Waarschijnlijk is dat plaatje de 400 lm voor 9,99 als 45W vervanger en zijn dit dan de 25W vervangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 00:07:
Hmm, en ook in E14 !!!! :). Jammer dat ze alleen bij de E14 kaars de lumen output geven. Ik ben er in ieder geval erg benieuwd naar.

We hebben hier zo'n papieren ikea "storm" lamp staan (3 E14 fittingen). Daar zitten nu spaarlampen van elk 7 watt in. Tot nu toe heb ik nog geen enkele e14 led lamp kunnen vinden die even veel licht geeft (de Philips MyAmbiance komt enigszins in de buurt maar net niet genoeg en geeft gewoon een te 'roze' licht).

Het liefst zie ik lampen die het dichtst in de buurt komen van de lichtsterkte van de Econic lampen van philips.

Overigens vorige week ook de LED lampen van de Groupon aanbieding (3 Lemnis lampen) binnen gekregen. De 200 flame is wel een erg mooie zeg!!! Die geeft me een bak warm kaars-achtig licht. De sfeerlampen hier in de woonkamer zijn zo belangrijk qua verlichtingen dat ik die liever niet met flame-kleurige lampen uitrust maar voor wie daar wel van houdt en E27 armaturen heeft is die lamp IMHO echt een uitkomst :P

De 300 en 400 zijn dan weer wat ik van Lemnis gewend ben: Los van wattage beiden gelijke specs maar toch helaas een behoorlijk verschil in lichtkleur :{
Ik vind Lume stuk duidelijker dat "watt" aanduiding. Watt is eigenlijk alleeen het verbruik.

Als je een goede E14 met warm licht zoekt kan ik je deze aanraden: http://tinyurl.com/3aun5cc
Ik heb er 2 van in de afzuigkap zitten en zie het verschil niet met de oude normale lamp die er in zat.
Aanrader dus.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

The Executer

Lekker belangrijk!

Kan iemand mij vertellen of een G9 ledlamp past in de Ikea Ränta? Heb er nu 2 keer 50 watt in zitten, wat mij een beetje te gek is om een paar uur per dag te laten branden.

Heb al lopen zoeken, maar kan geen resultaten vinden.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@led4sale: Don't get me wrong, ik geef ook de voorkeur aan lumen output hoor. Hoewel ik nog niet helemaal zeker ben wat ik nu aan lumen moet verwachten bij een 7w spaarlamp (30w vervanger). Ik weet wel dat de Philips MyAmbiance (die ong. 15w vergelijkbaar lichtvermogen oplevert) 136 lm. is.

Wat betreft het linkje: Hmm.... dat plaatje is wel slechte reclame voor die lamp. Daar ziet het er nogal donker uit en ook veel te warm wit voor een 3000k-3200k. Bovendien vind ik de variatie die ze zelf in de specs aangeven beetje zorgwekkend. Het moeten wel 3 precies dezelfde zijn..... Maar toch bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Heeft iemand de led strips die nu bij de aldi te koop zijn al gezien? Wat vinden "we" ervan?
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_44/BILD17.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

The Executer

Lekker belangrijk!

BounceMeister schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:01:
Heeft iemand de led strips die nu bij de aldi te koop zijn al gezien? Wat vinden "we" ervan?
[afbeelding]
Ik ben inderdaad ook benieuwd naar ervaringen. Zou een eventuele vervanger kunnen zijn voor de G9 halogeenlampen welke nu in de keuken hangt (zie hierboven :P) =. Als deze genoeg licht oplevert, kan deze over de hele breedte van de keuken wat natuurlijk een mooier aanzicht biedt.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BounceMeister schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:01:
[afbeelding]
Voor 1 meter vind ik ze vrij duur. Zeker die RGB variant.

Ik heb deze in m'n kamer hangen: http://www.dealextreme.co...e-controller-dc-12v-14962 , aangevuld met een stuk of 4 van deze: http://www.dealextreme.co...-light-strip-dc-12v-14965

Die geven ook een perfecte kleurmenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 02 november 2011 @ 08:53:
@led4sale: Don't get me wrong, ik geef ook de voorkeur aan lumen output hoor. Hoewel ik nog niet helemaal zeker ben wat ik nu aan lumen moet verwachten bij een 7w spaarlamp (30w vervanger). Ik weet wel dat de Philips MyAmbiance (die ong. 15w vergelijkbaar lichtvermogen oplevert) 136 lm. is.

Wat betreft het linkje: Hmm.... dat plaatje is wel slechte reclame voor die lamp. Daar ziet het er nogal donker uit en ook veel te warm wit voor een 3000k-3200k. Bovendien vind ik de variatie die ze zelf in de specs aangeven beetje zorgwekkend. Het moeten wel 3 precies dezelfde zijn..... Maar toch bedankt voor de tip :)
Het plaatje is inderdaad erg slecht, maar de lamp zelf geeft super goed licht, vel en zeer natuurlijk.
Ik zal kijken of ik met mijn phone een filmpje kan schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 13:25
ThinkPadd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:11:
[...]

Ik heb deze in m'n kamer hangen: http://www.dealextreme.co...e-controller-dc-12v-14962 , aangevuld met een stuk of 4 van deze: http://www.dealextreme.co...-light-strip-dc-12v-14965

Hoeveel vermogen kan die controller leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee, die controller gebruik ik namelijk niet meer. Ik gebruik nu deze: http://www.ebay.com/itm/R...27bfafde52#ht_4301wt_1396 en die kan volgens de beschrijving 3A per kanaal leveren.

Die controller van DX had namelijk ook allemaal disco functies e.d. en dat hoef ik niet. Met deze kan ik gewoon zelf de kleuren mengen :)

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 02-11-2011 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie controller man!
Ik heb inderdaad last dat ik allemaal discostanden heb.
Jammer dat die seller hem niet naar NL shipt :-( Altans probeerde het net, maar kreeg die error.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 14:25:
mooie controller man!
Ik heb inderdaad last dat ik allemaal discostanden heb.
Jammer dat die seller hem niet naar NL shipt :-( Altans probeerde het net, maar kreeg die error.
Ik gebruik deze: http://www.buyledstrip.co...oller-met-touchwheel.html Werkt prima. Met RF touch remote :P

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Laatst online: 04-09 12:56
Ik heb zojuist de 'warm' witte LED-strip van de Aldi gehaald en ben niet bepaald verrast van het resultaat.
Het is niet echt warm (het is ook niet koud hoor, maar niet echt lekker warm).
Er wordt 300 lumen per meter geclaimd, maar ben benieuwd of dat gehaald wordt.

Het is zeker geen vervanger voor de TL-buis boven het aanrecht, waar ik hem voor gehaald heb. Ik hang hem er nog steeds op maar bij het koken gaat toch de TL nog aan denk ik.....

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 02 november 2011 @ 08:53:

Alsjeblief een videootje, zoals je zien niet te vergelijken met die foto op DX.

[YouTube: http://youtu.be/pp1qRrP4RnE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks voor de impressie :D :)

Misschien toch eens zo'n lampje proberen, dan. Als ik nou ook eindelijk een LED vervanger vind voor de 3 e14 spaarlampen in de Ikea Storm lamp en als ze een beetje dezelfde kleur geven als de twee andere sfeerlampen met Econic led erin, dan zijn alle veel brandende lampen in de huiskamer LED :D

Alleen de twee lampen aan het plafond die soms aan staan voor hoofdverlichting of eettafel-licht zijn dan nog spaar. Maar dat zal nog wel zo blijven tot er ook self-dimming led lampen komen.

(Megaman "dors" en "govena flexdigit switch" FTW )

Overigens, wat betreft DX: Ik heb bij DX wel eens eerder de ervaring gehad dat producten soms toch van een significant lagere kwaliteit zijn dan in de 'normale' (en voor/in Europa gekeurde goedgekeurde) retail. Voor de meeste producten is dat niet zo erg maar in dit geval heb je natuurlijk toch nog met een behoorlijke hitte-afvoer en 220v te maken en zitten er dus wel degelijk veiligheidsaspecten aan.

Wat zijn de ervaringen van mensen met LED lampan van DX?

[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 02-11-2011 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Weet iemand nog een leuke E14-fitting lamp met daglicht? Ik zie overal met warmlicht, maar hou persoonlijk meer van daglicht, maar daar is het aanbod veel minder voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GioStyle schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:04:
Weet iemand nog een leuke E14-fitting lamp met daglicht? Ik zie overal met warmlicht, maar hou persoonlijk meer van daglicht, maar daar is het aanbod veel minder voor.
Ik heb hier thuis een 8w E14 spaarlamp liggen met daglicht (5000k) kleurtemperatuur. Welke waarde prefereer je eigenlijk? In praktijk moet ik eerlijk zeggen dat deze lamp nu in een la ligt. Hij is net niet fel genoeg om echt heel veel effect te hebben en als zodanig is het schijnseltje dat eraf komt dan ook dusdanig 'kil' dat m'n vriendin en ik er eigenlijk alleen maar depri van worden :D. Misschien ook omdat het toch eigenlijk eerder nog iets te blauw is.

Persoonlijk zou ik echt iets met zonlicht-kleur willen....

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 02-11-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GioStyle schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:04:
Wat is daglicht licht? Zie mijn filmpje zou ik zeggen, die geeft exact het ligt als een normale E14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

5000-5600k (redelijk vergelijkbaar met halogeen)
Warmwit is vaak 2700-3200, en koud 8000 of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
Ieder zijn smaak natuurlijk. Op zolder heb ik 7 spotjes (1,3 Watt per lamp geloof ik) hangen met ledlampen van Calex met daglicht. Ik vind het persoonlijk mooier dan warmlicht. Waar ik nu voor zoek; het gaat om een designlamp van Pipistrello die in de woonkamer staat.

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_9ZYBvtFDj5M/S_Q8CNJU2NI/AAAAAAAAFv4/PsNYs0zIDyk/s1600/pipistrello_lamp_5.jpg

Deze lamp heeft 4 E14 fittingen met momenteel 4 x 25 Watt Philips gloeilampen. Enorm zonde, deze lamp staat niet vaak aan, omdat ik vind dat deze lamp (te)veel verbruikt.

Inderdaad, ik zoek ledlampen ergens tussen de 5000 en 6000K.

[ Voor 4% gewijzigd door GioStyle op 02-11-2011 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze is de mijne van het filmpje, maar dan tussen de 5650 en 6300k
www.dealextreme.com/p/can...110-250v-67199?r=50898530

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
Thanks! Dat lijkt me een mooie oplossing en prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Niet doen. Ik heb een half jaar geleden 4 van deze lampen besteld. Twee hebben er inmiddels de geest gegeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
Hm, dan is mijn zoektocht toch nog niet voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Same here. Dat spul mag dan wel goedkoop zijn maar als het al zo snel stuk is, dan is het gewoon zonde van het materiaalverbruik en de verzending e.d.

Dan nog maar ff wachten: Fatsoenlijk krachtige E14 lampen zullen hier in NL ook vast wel binnen afzienbare tijd verschijnen en betaalbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

ThinkPadd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:11:
[...]

Huh? Ik vond juist de warm-wit-variant duur. Want daar krijg je veel minder mogelijkheden en geen afstandbediening bij, maar toch dezelfde prijs? Misschien snap ik het gewoon verkeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BamSlam_ schreef op donderdag 03 november 2011 @ 08:56:
[...]

Niet doen. Ik heb een half jaar geleden 4 van deze lampen besteld. Twee hebben er inmiddels de geest gegeven!
Dat zal niet deze lamo zijn want die wordt pas sinds 2maanden verkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

Maar toch, deze info geeft nou niet echt veel vertrouwen in het product.... flinke verschillen mogelijk van lamp tot lamp...

Luminous Flux: 210~250LM
Color Temperature: 5650~6300K

Ik koop toch liever een goeie lamp, zeker als ik er 4 op een rij nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:00:
[...]

Dat zal niet deze lamo zijn want die wordt pas sinds 2maanden verkocht...
Wel dezelfde behuizing en plaatsing van de leds, en in warm witte uitvoering.

Edit: deze dus. Toch jammer, want het licht dat eruit kwam vond ik erg mooi.

Ik heb trouwens zelf laatst via een Groupon-deal 3 Pharox ledlampen gekocht, voor 31,95 inc. verzending. 1 x de 300 wit, 1x de 400 wit en 1x de 200 flame. Ben zeer te spreken over de flame-variant. De witte moet ik nog in gebruik nemen, maar heb al langer twee Postcode Loterij-Pharoxen die me ook goed bevallen.

[ Voor 50% gewijzigd door BamSlam_ op 04-11-2011 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De "flame" is inderdaad geweldig.... uber warm licht.

Maar hoe zit het bij jou bij de twee "witte"? Bij mij verschillen beide enorm van elkaar qua lichtkleur.... en ze verschillen ook met de pharox lampen die ik al heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
NovapaX schreef op woensdag 02 november 2011 @ 16:39:
Ik heb zojuist de 'warm' witte LED-strip van de Aldi gehaald en ben niet bepaald verrast van het resultaat.

Het is zeker geen vervanger voor de TL-buis boven het aanrecht, waar ik hem voor gehaald heb. Ik hang hem er nog steeds op maar bij het koken gaat toch de TL nog aan denk ik.....
Ik heb de strips van het Kruidvat gehaald, deze waren voor mij een goede vervanger voor een TL. Dit zijn sets van 3 strips. Heb 5 van deze strips onder een koofje (plank boven aanrechte) gehangen. Dit is een mooi helder licht om bij te werken. Misschien een tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
eymey schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:50:
De "flame" is inderdaad geweldig.... uber warm licht.
Ik heb afgelopen week een Pharox Flame 300 gehaald en had er hoge verwachtingen van maar helaas, waar alle andere ledlampen te wit zijn vind ik de flame veel te oranje (m'n vriendin wou het huis al omdopen tot Casa Rossa :) ). Als ze nou eens iets konden maken wat qua kleur tussen de gewon en de flame inzit dan zou het helemaal goed zijn!

De flame maar weer snel omgewisseld voor een gewone. Ik vind zelfs een Pharox nog niet goed genoeg voor de woonkamer qua kleur en lichtopbrengst maar achter een kapje in de werkkamer is het nog net acceptabel en zo heb ik toch nog het gevoel dat ik een beetje meewerk aan het terugdringen van het energieverbruik.

Financieel gezien is het natuurlijk allemaal theoretische kul als ik zie wat voor enorme (dure!) verzameling aan waardeloze spaar en ledlampen ik inmiddels in m'n meterkast heb liggen. Voor dat geld kan ik 20 jaar lang alle gloeilampen in huis 24/7 aan laten staan. Ik wil best geld uitgeven aan zuinige verlichting maar tot nu toe ben ik nog niet één spaar/ledlamp tegengekomen die z'n geld waard is. Bovendien halen die dingen ook niet vaak de beloofde levensduur, ja de daadwerkelijke buis of led zal wel tig jaar meegaan maar de voorschakelelectronica sterft meestal binnen een paar jaar en dan kan je weer gewoon een nieuwe lamp voor 30 euro halen... weg besparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 12:26
Sinds een aantal maanden 2 LED lampen van Dealextreme in huis en tot nu toe erg tevreden. De SKU 26514 is een prima lamp voor in slaapkamers, op zolder, enz. Geeft meteen goed licht bij aanzetten en gaat langer mee dan menig spaarlamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3xNix schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:08:
Maar toch, deze info geeft nou niet echt veel vertrouwen in het product.... flinke verschillen mogelijk van lamp tot lamp...

Luminous Flux: 210~250LM
Color Temperature: 5650~6300K

Ik koop toch liever een goeie lamp, zeker als ik er 4 op een rij nodig heb.
Lig er aan of je hem op 110 of 240 volt gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@synthdood: De Pharox lampen zijn inderdaad nog niet echt hun geld waard nee als ze er niet in een aanbieding zoals van Groupon zijn. Jouw ervaring met de 300 flame is alweer illustratief voor het grote kleurverschil dat er nog bestaat. Mijn 200 flame vind ik een mooie kleur hebben (zeker niet te oranje) maar jouw 300 dus blijkbaar wel. Terwijl het enige verschil de lichtsterkte zou moeten zijn....

Dit geldt ook voor nogal wat andere LED lampen. Geld besparen doen ze ook bij mij absoluut niet (maar dat komt ook omdat ik het gewoon interessant vind om de ontwikkeling te volgen en zo nu en dan dus een nieuw lampje uit test ;) ).

Met de Philips Econic (e27) ben ik overigens erg blij. Hij kan ong. een 25 watt gloeilamp vervangen en heeft wat mij betreft een goede lichtkleur voor de 'continu-verlichting' in de schemerlampen. De econic heeft iig een aangenamer licht dan de meeste Philips en Ikea spaarlampen die ik in huis heb (spaarlampen vind ik al gauw te roze of te groen).

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 04-11-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkev
  • Laatst online: 30-04 19:57
Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.206/1434000001-1434050000/1434002701-1434002800/1434002766_6__Z7w.jpeg
NovapaX schreef op woensdag 02 november 2011 @ 16:39:

Heb de RGB variant gekocht met de 4 uitbreidingen. Dacht hoef ik niet te solderen!
Nou wat een drama om die dingen aan elkaar te koppelen! Het lukt bijna gewoon niet!
De ene brand blauw de ander groen en andere weer rood! had alles netjes op maat gemaakt en weg gewerkt!
Stekker erin! Alle strips verschillende kleuren! Echt drama! Ik ga morgen het zooitje weer in pakken en terug brengen! Wat een rotzooi!

[ Voor 5% gewijzigd door mikkev op 04-11-2011 22:00 . Reden: Foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Ben trouwens wel erg benieuwd naar de dimbare Philips MasterLED 12-60W 2700K E27:
Afbeeldingslocatie: http://images.philips.com/is/image/PhilipsConsumer/929000182408_EU-GAL-global?wid=280&hei=280&$jpglarge$

Als ik de berichten lees dan klinkt het bemoedigend. De kleur zou echt goed moeten zijn en de lichtopbrengst zou echt equivalent aan 60W gloeilamp moeten zijn. Maar ja, dat ding kost overal wel tussen de 40 en 50 euro en dat vind ik wel erg veel voor een peertje! Dat ga ik er niet als uitprobeersel aan uitgeven met het risico dat ook deze ongebruikt in de doos onderin de meterkast verdwijnt.

Heeft één van jullie deze lamp al in gebruik en, zo ja, hoe is de kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Nu online
Ja, ik heb er 6(!) in gebruik. Zoek even in dit topic, en dan staan er ook wat foto's waarin je de lichtkleur kan vergelijken met andere lampen. WVL_KsZeN in "LEDs; de verlichting van de toekomst? --> Ervaringen deel II"

Ik vind dit persoonlijk de allerbeste lampen die ik tot nu toe heb gezien.

(als je in de buurt van Leiden of Den Haag woont mag je wel een weekje een lamp lenen!)

[ Voor 30% gewijzigd door WVL_KsZeN op 06-11-2011 11:00 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zag vanmiddag bij de Albert Hein XL in Almere weer een hele nieuwe batch led-lampen van Philips in de schappen: De MyVision!

Deze bleek er nu dus ook in een 5/w->25w (250 lumen) variant EN in e14 formaat te zijn! :D

Ik heb er meteen eentje gehaald voor 15,99 en in de "Storm" lamp van Ikea gedaan als bovenste lamp. En ik ben voorzichtig impressed! Hij geeft inderdaad even veel licht als de twee andere lampjes die erin zitten (twee 7w Ikea spaarlampen die 260 lm. specificeren).

Waar de Ikea lampen door het papier van de lamp heen een wat groenige zweem over onze lichtgele muur heen geven projecteert de MyVision een net iets mooier schijnsel.

Philips goed bezig :D. Ze moeten alleen nog eens iets aan dat brommen van hun lampen doen. Gek genoeg wil het nog wel eens per groep en armatuur schelen en als je >1m bij de lamp vandaan bent hoor je het niet. Maar toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mikkev: je led strip zit niet goed in de connector, denk ik. Ik heb ook de rgb met uitbreiding gekocht en heb wat liggen klooien om het zootje in mekaar te krijgen. Bijde warm wit had ik daar geen problemen mee. Heb dan maar even die leverancier een mail gestuur dat het niet goed lukt met die rgb connector. Ze zullen me nieuwe rgb connectoren opsturen waar het wel mee zou moeten lukken. Ik ben benieuwd! De FADE is wel leuk ook al kan ik het nou enkel met me 1 metertje zien :D

@NovapaX: Ik heb 2 meter warm wit boven mijn schouw hangen en vind dat best wel ok. Als je nog een uitbreiding kan vinden -veel succes ;) -, is dat misschien een oplossing voor je aanrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

jedego schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 23:44:

4.3 watt en 2700k

Zouden dit de lampen zijn in samenwerking met lemnis? Van de week maar even kijken.
Ik heb 10 stuks Ledare GU-10 in huis (twee keer vijf stuks in twee armaturen) en ben positief verrast over de hoeveelheid licht en de kleur ervan.
Wel hebben ze een seconde nodig om te starten.

De Ledare E14 spot heb ik sinds gisteren ook liggen maar nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jedego schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 23:44:

4.3 watt en 2700k

Heeft iemand ervaring met deze "peervormige" lampjes? Ik zoek nog steeds led lampjes voor in de plaffoniers van gamma e.d.

Bij een lemnis pharox led lamp schijnt er dan te weinig licht op de grond en is het eigenlijk nog vooral een spotlamp.

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 10:20

r.marijnissen

sapphire512mb

Kaj. schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:49:
[...]

Ik heb 10 stuks Ledare GU-10 in huis (twee keer vijf stuks in twee armaturen) en ben positief verrast over de hoeveelheid licht en de kleur ervan.
Wel hebben ze een seconde nodig om te starten.

De Ledare E14 spot heb ik sinds gisteren ook liggen maar nog niet geprobeerd.
Wat vraagjes:

Heb je hier ook een pb over gestuurd.
Ben namelijk benieuwd of het wat is, die ledare gu10.
Ben namelijk op zoek naar echt warm witte gu10 lampen.
Die betaalbaar zijn en licht geven gelijk aan 20w halogeen.
Heb hier warmwit gu10 3w uit 1 led waren 20€ maar vallen tegen erg wit licht.
Zijn niet meer te koop heb dus geen link.
Voor de gang etc b.v hoef ik geen gu10,s van 30€ de stuk.

Badkamer: 4x gu10= nu led waar ik niet blij mee ben ivm wit licht.
sier verlichting in koof huiskamer 5x gu10 halogeen 20watt
keuken, gang, overloop, pc kamer etc etc= 24x gu10. halogeen 20 watt

Nu beginnen er wat halogeens gu10 te sterven dus misschien alles over naar led.

Zat te denken voor de woonkamer+ badkamer: van die 3x 1 watt of 3x2 watt leds:
http://www.lampenlicht.nl...rm-wit-dimbaar/g27/p5812/
http://www.lampenlicht.nl...rm-wit-dimbaar/g27/p5813/

Wat zijn hier mooi warm witte in? Vind die 3x2watt overgens te duur.
Moet 5x dimbaar hebben 4x gewoon aan/uit.
Iemand een goed merk/adres?

Voor de rest zoek ik dus meer betaalbare misschien die ledare
van ikea dus.

Wil ook nog een mooie led strip voor op de koof in mijn huiskamer.
Waar moet ik hier verder voor op letten.
Ik zit te denken aan een rgb strip.
Wat merk ik aan verschil met b.v:
http://www.dealextreme.co...ller-5-meter-dc-12v-65453
http://www.dealextreme.co...trip-5-meter-dc-12v-41522
Alleen adapter verschil? tussen deze?

http://www.dealextreme.co...trip-5-meter-dc-12v-41523

Verschil 150led vs 300 led?
Het is voor boven een koof dus puur voor de sfeer.
300x550 = ook best hoog verbruik 72watt niet?

Moet verder eigenlijk 5.5 meter hebben ivm kamer breedte.
Al kan 5M wel, zie geen losse meters te koop?

Betekend 150x 5050 nou echt 150 leds van type 5050?

Of is wat minder lets slimmer b.v:
http://www.dealextreme.co...-light-strip-dc-12v-14965
http://www.dealextreme.co...eos.dx/sku.14965~id.14973

Is dus maar 30 led de meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
r.marijnissen schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:29:
[...]

Zat te denken voor de woonkamer+ badkamer: van die 3x 1 watt of 3x2 watt leds:
http://www.lampenlicht.nl...rm-wit-dimbaar/g27/p5812/
http://www.lampenlicht.nl...rm-wit-dimbaar/g27/p5813/

Wat zijn hier mooi warm witte in? Vind die 3x2watt overgens te duur.
Moet 5x dimbaar hebben 4x gewoon aan/uit.
Iemand een goed merk/adres?
Die twee waar je naar linkt hebben een kleurtemperatuur van 3000K. Dat vind ik zelf veel te wit, die zou ik niet nemen. Het beste wat momenteel te koop is is 2700K. Ik zit met smart te wachten op 2500 of 2600K led lampen. Ik had vorige week al proef zo een Pharox Flame gehaald, die zijn 2200K maar dat is weer veel te rood.

Ik heb toevallig gisteren een bestelling binnengekregen met o.a deze GU10 spots:
http://www.goedkopermetle...4-35w-gu10-2700k-40d.html
Ze geven veel licht, zeker vergelijkbaar met 35W halogeen en de kleur is mooi. Idealiter zou ik ze nog een beetje geler willen hebben maar dit is alvast heel veel beter dan de CREE spots die ik hiervoor had.

Producten waar geen kleurtemperatuur bij wordt genoemd zou ik sowieso vermijden. De term "warm wit" betekent in de praktijk meestal "niet echt warm wit maar nog net niet fabriekshal spierwit".

Als je een gloeilamp of halogeen dimt dan wordt hij ook warmer van kleur. Een led niet, die wordt zelfs iets witter heb ik het idee. Als je warm licht wilt dan kan je dus beter juist niet gaan dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat dimmen is idd ook jammer. Ik hoop dat ze het ooit nog eens voor elkaar krijgen om led-lampen (maar ook spaarlampen) te bouwen die warmer van kleur worden als je ze dimt, desnoods in zelf-dimmende vorm middels de "schakel uit-schakel in"methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
eymey schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:32:
Dat dimmen is idd ook jammer. Ik hoop dat ze het ooit nog eens voor elkaar krijgen om led-lampen (maar ook spaarlampen) te bouwen die warmer van kleur worden als je ze dimt, desnoods in zelf-dimmende vorm middels de "schakel uit-schakel in"methode.
Lijkt me niet zo ingewikkeld. Eén of twee gele ledjes erbij die harder gaan branden als de rest zachter gaat branden. Moet toch te doen zijn, die lampen zitten toch al boordevol electronica om ze met een ouderwetse dimmer te kunnen laten werken, dan kan dit er ook nog wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

synthdood schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:37:
[...]

Lijkt me niet zo ingewikkeld. Eén of twee gele ledjes erbij die harder gaan branden als de rest zachter gaat branden. Moet toch te doen zijn, die lampen zitten toch al boordevol electronica om ze met een ouderwetse dimmer te kunnen laten werken, dan kan dit er ook nog wel bij.
Probleem is dat licht en beleving is die voor iedereen anders is.
Wat jij mooi vind met "geler" licht vind een ander weer een pis kleur, etc..

En mensen willen er niet voor betalen, willen allemaal LED maar wel voor een prikkie.
Ga dan gewoon Fluo kopen, die zijn vaak nog beter ook dan de goedkope zooi die ze anders kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 10:20

r.marijnissen

sapphire512mb

@ synthdood: heb jij ook die cree 3x2 watt gu10 gehad? in vergelijk met je nieuwe philps?

Die 3x1 watt zou nog wat wit licht geven maar de 3x2w zou al erg dicht bij 35w halogeen komen kwa kleur.
Dus meer het gele effeckt 2700k.

Ben ook benieuwd naar die ikea gu10 ledare..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 19:13

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Goed.. de badkamer zit er aan te komen (kerstvakantieprojectje...). Natuurlijk heb ik mij georiënteerd op LED verlichting.

Situatieschets: de badkamer is 2.5 bij 3, 2.40 hoog en er is een aparte douche nis van 100 x 140 buiten de 2.5x3.

Ik heb 7 spotjes in gedachten: 6 in de badkamer en 1 in de douche. 2700-3000k, 300+ lumen, beetje ruime straalhoek zodat je niet teveel spotverlichting krijgt.

Ik loop alleen tegen het volgende aan: de inbouwruimte is bijzonder beperkt. Ik kan het plafond hooguit 5cm laten zakken.

Dan vallen er dus een hele hoop spotjes af, gu10 is bijvoorbeeld al te hoog. Heeft iemand hier ervaring mee?
Zo ja, kan je mij een zet in de goede richting geven... :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:05

Mars Warrior

Earth, the final frontier

synthdood schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:09:
[...]
Ik heb toevallig gisteren een bestelling binnengekregen met o.a deze GU10 spots:
http://www.goedkopermetle...4-35w-gu10-2700k-40d.html
Ze geven veel licht, zeker vergelijkbaar met 35W halogeen en de kleur is mooi. Idealiter zou ik ze nog een beetje geler willen hebben maar dit is alvast heel veel beter dan de CREE spots die ik hiervoor had.

Als je een gloeilamp of halogeen dimt dan wordt hij ook warmer van kleur. Een led niet, die wordt zelfs iets witter heb ik het idee. Als je warm licht wilt dan kan je dus beter juist niet gaan dimmen.
Zou jij nog wat foto's kunnen plaatsen van deze spots, zowel vol aan als gedimd??
Als ze namelijk mooier (lekker subjectief) licht geven dan de Cree's lijken ze zeer aantrekkelijk om wat spots te vervangen namelijk...

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:09

Exirion

Gadgetfetisjist

3xNix schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 14:16:
En mensen willen er niet voor betalen, willen allemaal LED maar wel voor een prikkie.
Dat is wel erg zwart beschouwd denk ik. Ik kijk niet op een duppie en wil best betalen voor goeie verlichting (ik heb 5 living colors en nog wat LED-strip verlichting in huis) maar als halogeenvervanger zie ik nog geen enkele LED-lamp die echt in de buurt komt. Mensen willen gewoon niet verplicht worden op veel duurdere lampen over te stappen terwijl ze er qua sfeer in huis op achteruit gaan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs2tom
Vandaag 4 x GU10 LEDARE (4W) bij de IKEA gekocht (a 6,99 p.s.) als vervanging van 4 x 35 traditioneel. Binnen de levensduur van 1 traditionele lamp (1000) ben je dus netto net zo veel geld kwijt.
Naar mijn beleving zijn de lampjes ietsje pietsje witter als de 35W halogeen, deze hangen bij mijn ouders en daar is het perfect. Voor mij zelf is nog iets witter zelfs acceptabel. Maar dat is natuurlijk afhankelijk van je inrichting etc.
De opstart vertraging is net niet hinderlijk maar wel duidelijk aanwezig.

Wat wel leuk is om te melden; in de winkel (Delft) hebben ze meer lampen als op de website. De 400 lm voor 9,99 is er ook. Dan de kaars lampjes hebben ze behalve in matglas ook in helder en helder met ribbels. Kun je een kroonluchter ook eens leuk laten branden. Verder nog 2 varianten nog kleinere lampjes in led uitvoering.

Het zou leuk zijn als er ook een 50 halogeen vervanger komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
r.marijnissen schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 19:09:
@ synthdood: heb jij ook die cree 3x2 watt gu10 gehad? in vergelijk met je nieuwe philps?
@ r.marijnissen: Nee ik had een setje 1W warm white mr11 cree, deze: http://www.uniled.nl/shop/webshop/nl/prod/178
Een setje van drie stuks maar ze hadden allemaal een iets andere kleur. ik was er niet echt blij mee en heb het maar als dure leerschool beschouwd, dat is de prijs die je betaalt als "early adapter". De Philipsen die ik nu heb zijn vele malen beter, meer licht, betere kleur en ze zijn allemaal hetzelfde (zelfde kleur, zelfde helderheid, dimmen hetzelfde).
Mars Warrior schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:51:
[...]
Zou jij nog wat foto's kunnen plaatsen van deze spots, zowel vol aan als gedimd??
Als ze namelijk mooier (lekker subjectief) licht geven dan de Cree's lijken ze zeer aantrekkelijk om wat spots te vervangen namelijk...
@ Mars Warrior: Ik zal kijken of ik morgenavond tijd heb voor een fotootje of twee (gekkenhuis op het werk komende week dus ik beloof niets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan_solar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

johan_solar

kitesurfing and coding

Vanavond ben ik naar de IKEA Amersfoort geweest om de 2700K GU10 Ledare te kopen: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40172202/

Voor nog geen 7 euro wil ik het best eens proberen, mede omdat ik niet zo'n trek heb om 30 euro per lamp van leditlight neer te tellen. Ik heb van laatstgenoemde shop nu 11 ledlampen en ben zeer tevreden over de kleur en de lichtsterkte, maar het blijft gewoon veel geld, en ik heb er nog 7 nodig.

Maarrr, er bleken alleen lampen van 3000K in de bak te liggen en de verkoper zei dat die van 2700K ook voorlopig niet binnenkwamen. Ik zei toen dat ik ze op de website gewoon in voorraad had zien staan. Toen het een beetje welles nietes werd liet ik hem de site zien op mn iPhone en toen moest hij toegeven dat het fout op de website staat. Het artikelnummer komt wel overeen, maar de kleur niet.

Helaas, zonder lampen weer huiswaarts vertrokken |:(

pvoutput 6300Wp ZW en NO

Pagina: 1 ... 18 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wat voor berichten we niet in dit topic willen zien:
- Ongefundeerde zgn "Wat moet ik kopen?" vragen (dus eerst zelf research doen en overwegingen aangeven)
- Het aanbieden van verlichting (het forum is niet bedoeld voor verkoop)
- Vermeldingen naar eigen webshops, of je moet een ban willen ;)