Welke voeding heb ik nodig? Deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 55.107 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond,

Ik zou graag willen weten of mijn voeding genoeg stroom kan leveren aan mijn pc:

Ik had eerst:

Pentium D 820
1 Gig pc-4200(533mhz) geheugen
7300le LP (zonder DVI)
Samsung spinpoint 250 Gig

Nu heb ik het volgende:

Pentium D 820
2 Gig pc-4200(533 mhz) geheugen
X1650pro sapphire met 512 mb geheugen
Samsung spinpoint 250 Gig

Ik heb een Hapro of Harpro(kon naam niet zo goed lezen) 300 Watt voeding

Hij levert op +12 volt: 19A (op 1 lijn)
Verder staat er nog +5Volt en +12 Volt Shall not exceed 268 Watt

Wat ik zelf al gedaan heb:
Ik had het laten doen bij Mycom en had de verkoper nog gevraagd. Die zei dat het kon, maar toen ik een paar dagen toevallig de doos van de kaart las, stond er: Minimaal 350 Watt of hoger aanbevolen.
Vanaf toen ging ik zeer twijfelen en heb op forums naar oplossingen en gevolgen gezocht en aangezien mijn voeding niet op de lijst van A-merken staat ben ik bang dat als de voeding niet genoeg blijkt te zijn, me computer en de rest kan 'vernielen'.
Verder heb ik 2 verschillende PSU-calculators ingevuld. Bij de ene(1) kwam ik op 355 Watt en de andere(2)(die jullie hier hebben=geavanceerder op 250 Watt.

Maar PSU calculators vind ik een beetje 'misleidend'. Zo kon je bij 1 bij processors alleen dingen als: Pentium D series of Core 2 DUo series aanvinken. Daarbij zou het net zo goed kunnen dat ze van de allerhoogste pentium D uitgaan die meer dan 95 watt gebruikt.

Daarom wilde ik hier om een tweede mening vragen.

Opmerkingen: Ik ben GEEN overklocker en ik speel af en toe een paar games. De reden van mijn upgrade was vooral om het beter te laten draaien op vista en voor HD series en films in de toekomst(720P enz)

Mijn pc is een hp7660.nl media center

Ik kijk uit naar een antwoord

Met vriendelijke groet,

Kamiccolo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Je 12 volt lijn kan 228 watt leveren. Dat zou opzich wel genoeg moeten zijn. Een Pentium D820 gebruikt aardig wat maar de videokaart is best zuinig. Maar een enkele schijf en verder niet bijzonder veel hardware erin. Als jij geen last heb van een uitvallende pc is alles prima.

Wat voor moederbord je gebruikt is ook essentieel. Ik heb hier nu een P5K deluxe die heel wat meer stroom lust dan een simpel ASrock moederbord. De makkelijkste manier vind ik nog steeds om geen een meter tussen de stekker en het stopcontact te zetten. Dan weet je meteen hoeveel de computer gebruikt. Als dat niet meer is dan waar het voor gespecificeerd is, is alles in orde. Het mag zelf iets meer zijn omdat een voeding maar een rendement van 70-80% heeft.

Hetgeen dat er uit het stopcontact wordt gehaald zal dus altijd meer zijn dan wat er gespecifeerd wordt voor de hardware. Hoop dat het een beetje duidelijk is :) Gelijk naar de winkel voor een watt-meter dus :+

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moederbord
Fabrikant: Asus
Naam moederbord: P5LP-LE
Naam HP/Compaq moederbord: Leucite3-GL8E

Ik had niks over de moederbord gezegt omdat ik las dat die weinig stroom nodig hebben, omdat ze alleen wat van de +3.3 en +5 V lijn gebruiken. Verder omdat dit geen retail moederbord is wat betekent dat er geen pagina op de site van Asus van dit moederbord is. Op de site van Hp al gekeken, maar toch bedankt voor je reactie.

En dat er nog meer reacties zullen volgen :P

Met vriendelijke groet,

Kamicoolo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2008 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Ik heb hier een wat oudere pc staan waarvan ik twijfel of de voeding sterk genoeg is, aangezien ik te maken heb gehad de laatste tijd met random crashes tijdens het spelen van een game (door extra koeling heb ik geen crashes meer ervaren sinds vanochtend, maar toch wil ik nog wel even advies over deze voeding). De voeding die nu in het systeem zit is een 350 Watt Nexus NX-3500 (http://www.nexustek.nl/NXS-nx3500realsilentpowersupply350watt.htm).

Het systeem is het volgende:

AMD Athlon XP 3000+
1.5 Gb DDR (1 reepje van 512Mb en 1 reepje van 1Gb)
Asus N7600GS silent (passief gekoeld) met 256Mb
PATA harde schijf 250Gb
PATA dvd speler
PATA dvd brander
firewire kaartje
netwerk kaartje
creative soundblaster audigy SE
sweex card reader
(en sinds vandaag: 2 nexus 80 mm case fans)

Nu dacht ik dat deze voeding (zeker omdat het een degelijk merk is) voldoende zou moeten zijn voor een wat ouder systeem. Maar nu ik zo alle hardware eens even op een lijst zet, begin ik een beetje te twijfelen.

[ Voor 11% gewijzigd door The Flying Dutchman op 27-07-2008 17:34 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amnessia
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-08 20:27
Ik ga binnenkort een nieuwe pc kopen met volgende hardware.
- Intel Core 2 Quad Q9450
- 2X Sapphire HD4870
- 3X HD + 1X DVD-RW
Het totale benodigde wattage op de 12V lijnen zou ongeveer 480Watt zijn.

Ik dacht om de volgende PS te kopen "Cooler Master RealPower M620".
Volstaat deze, en is dit een goede voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Mijn broertje moet nu van zijn P3-"game pc" af :P
Zijn nieuwe is een Core 2 Duo E4500, 2GB Ram (ik vermoed 2 modules, maar dat zal wel niet boeien), DVD-speler, ingebouwde card reader, 250GB harde schijf en onboard videokaart en geluidskaart (is een budget systeem).
Er zit volgens de Lenovo-site een 280W voeding in.
En ik heb nu een variant op de hoeveel voeding-vraag...

Dit systeem heeft dus X watt nodig.
Hoeveel ruimte (in Watts dus) is er nog over om een videokaart er in te zetten als dit een A-merk voeding is?
En hoeveel als het geen A-merk voeding is?

(PS als ik te veel vraag mag je me ook wel gewoon zeggen hoeveel watt je deze pc schat)

[ Voor 8% gewijzigd door Amanoo op 29-07-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02 13:01
Ik ga een nieuwe videokaart in mijn systeem plaatsen zie ook dit topic: Sapphire Radeon hd3850 met P4 3.2 ghz

Wat ik zelf heb uitgevonden is dat ik nu een ATX voeding heb die maximaal 15a levert. Wat ik nodig heb is dus een ATX voeding die 30a levert (of nabij). Dit voor mijn nieuwe videokaart, ik ga morgen meteen langs een winken in Eindhoven waar ik vaker heenga dus waarschijnlijk ook deze keer weer een aankoop zal doen. Die bieden het volgende aan:
http://www.computer-land....NDERDELEN&ic=VOE&pg=&bc=&

Welke uit deze lijst past het best bij mijn zijn systeem (zie ander topic voor meer over mijn systeem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 23:09
Een vriend van me gaat een nieuwe pc bouwen. Ik sprak hem er gisteravond nog even over op Skype. Nu heeft hij de Antec Lifestyle Sonata III als kast gekozen. Hierbij is een 500 watt voeding meegeleverd. Ik vroeg me af of dat genoeg is voor zijn systeem.

De specificaties zijn als volgt:
-Moederbord: MSI X48C Platinum
-Processor: Intel Core2 Duo E8500
-Processorkoeling: Scythe Ninja
-Geheugen: 2x2GB pc6400 ddr2 van kingston (type onbekend, non-ecc, unbuffered)
-Videokaarten: 2x Asus Ati HD4850 in Crossfire
-Koeling videokaarten: Zalman VF1000 LED
-Harde schijf: 500GB sata2 (type onbekend)
-Optische drives: 2x dvd+/-RW sata (type wederom onbekend)
-Casefans: 2x 120mm van Antec

De Sonata III bevat volgens mij een 500watt voeding uit de Antec Earthwatts serie. Volgens de site van Antec zijn er 2 12V lijnen met beide 17A. Dat is dus een vermogen van ongeveer 400 watt op 12V. Er staat echter ook dit:
Dual 12V outputs: 12V2 for Motherboard and peripherals; 12V1 for processor
17A voor een E8500 is prima. Maar 17A voor 2 maal HD4850 in crossfire en dan ook nog het moederbord erbij, is dat niet wat krap?

Zou iemand me kunnen vertellen of de voeding wel of niet voldoet en zo niet welk vermogen er vereist is. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
doeternietoe schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 21:57:
Een vriend van me gaat een nieuwe pc bouwen. Ik sprak hem er gisteravond nog even over op Skype. Nu heeft hij de Antec Lifestyle Sonata III als kast gekozen. Hierbij is een 500 watt voeding meegeleverd. Ik vroeg me af of dat genoeg is voor zijn systeem.

De specificaties zijn als volgt:
-Moederbord: MSI X48C Platinum
-Processor: Intel Core2 Duo E8500
-Processorkoeling: Scythe Ninja
-Geheugen: 2x2GB pc6400 ddr2 van kingston (type onbekend, non-ecc, unbuffered)
-Videokaarten: 2x Asus Ati HD4850 in Crossfire
-Koeling videokaarten: Zalman VF1000 LED
-Harde schijf: 500GB sata2 (type onbekend)
-Optische drives: 2x dvd+/-RW sata (type wederom onbekend)
-Casefans: 2x 120mm van Antec

De Sonata III bevat volgens mij een 500watt voeding uit de Antec Earthwatts serie. Volgens de site van Antec zijn er 2 12V lijnen met beide 17A. Dat is dus een vermogen van ongeveer 400 watt op 12V. Er staat echter ook dit:

[...]

17A voor een E8500 is prima. Maar 17A voor 2 maal HD4850 in crossfire en dan ook nog het moederbord erbij, is dat niet wat krap?

Zou iemand me kunnen vertellen of de voeding wel of niet voldoet en zo niet welk vermogen er vereist is. Alvast bedankt!
Voeding lijkt me te krap vooral als de tweede 12 voltlijn de videokaarten alleen moet voorzien van prik en die dan ook het moederbord en andere dingen in leven houden. ;)

Johny Cash schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:45:
Ik ga een nieuwe videokaart in mijn systeem plaatsen zie ook dit topic: Sapphire Radeon hd3850 met P4 3.2 ghz

Wat ik zelf heb uitgevonden is dat ik nu een ATX voeding heb die maximaal 15a levert. Wat ik nodig heb is dus een ATX voeding die 30a levert (of nabij). Dit voor mijn nieuwe videokaart, ik ga morgen meteen langs een winken in Eindhoven waar ik vaker heenga dus waarschijnlijk ook deze keer weer een aankoop zal doen. Die bieden het volgende aan:
http://www.computer-land....NDERDELEN&ic=VOE&pg=&bc=&

Welke uit deze lijst past het best bij mijn zijn systeem (zie ander topic voor meer over mijn systeem).
Zie in je ander topic dat je al een andere 390 Watt voeding heb gekocht. ;)
En dat de oude 400 Watt voeding ook al werkt. ;) Wat voor merk is dit btw?
Als dit geen Sweex, Qtec of Trust is dan kan je de voeding wel laten zitten.
De nieuwe CoolerMaster voeding is namelijk ook niet de beste die er beschikbaar was is namelijk al een oud model. :z Net als de voeding die er nu in zit. ;)

marco.meijer schreef op maandag 28 juli 2008 @ 19:25:
Mijn broertje moet nu van zijn P3-"game pc" af :P
Zijn nieuwe is een Core 2 Duo E4500, 2GB Ram (ik vermoed 2 modules, maar dat zal wel niet boeien), DVD-speler, ingebouwde card reader, 250GB harde schijf en onboard videokaart en geluidskaart (is een budget systeem).
Er zit volgens de Lenovo-site een 280W voeding in.
En ik heb nu een variant op de hoeveel voeding-vraag...

Dit systeem heeft dus X watt nodig.
Hoeveel ruimte (in Watts dus) is er nog over om een videokaart er in te zetten als dit een A-merk voeding is?
En hoeveel als het geen A-merk voeding is?

(PS als ik te veel vraag mag je me ook wel gewoon zeggen hoeveel watt je deze pc schat)
Misschien iets duidelijker zijn een 280 Watt voeding zegt niks. :/
De meeste 280 Watt voedingen zouden de PC iig wel aan moeten houden. ;)

amnessia schreef op maandag 28 juli 2008 @ 19:09:
Ik ga binnenkort een nieuwe pc kopen met volgende hardware.

- Intel Core 2 Quad Q9450
- 2X Sapphire HD4870
- 3X HD + 1X DVD-RW

Het totale benodigde wattage op de 12V lijnen zou ongeveer 480Watt zijn.

Ik dacht om de volgende PS te kopen "Cooler Master RealPower M620".
Volstaat deze, en is dit een goede voeding?
De voeding zal het wel aankunnen, alleen je videokaarten hebben twee 8 pins en twee 6 pins PCI-e nodig. De voeding heeft twee 6 pins/een 8 pins aansluiting, keuze door modulair. ;)
Dus of een andere voeding kiezen of verloopstukjes gaan gebruiken, maar dan heb je weer een kabel bos en heb je dus weinig aan een modulaire voeding. ;)

The Flying Dutchman schreef op zondag 27 juli 2008 @ 11:21:
Ik heb hier een wat oudere pc staan waarvan ik twijfel of de voeding sterk genoeg is, aangezien ik te maken heb gehad de laatste tijd met random crashes tijdens het spelen van een game (door extra koeling heb ik geen crashes meer ervaren sinds vanochtend, maar toch wil ik nog wel even advies over deze voeding). De voeding die nu in het systeem zit is een 350 Watt Nexus NX-3500 (http://www.nexustek.nl/NXS-nx3500realsilentpowersupply350watt.htm).

Het systeem is het volgende:

AMD Athlon XP 3000+
1.5 Gb DDR (1 reepje van 512Mb en 1 reepje van 1Gb)
Asus N7600GS silent (passief gekoeld) met 256Mb
PATA harde schijf 250Gb
PATA dvd speler
PATA dvd brander
firewire kaartje
netwerk kaartje
creative soundblaster audigy SE
sweex card reader
(en sinds vandaag: 2 nexus 80 mm case fans)

Nu dacht ik dat deze voeding (zeker omdat het een degelijk merk is) voldoende zou moeten zijn voor een wat ouder systeem. Maar nu ik zo alle hardware eens even op een lijst zet, begin ik een beetje te twijfelen.
Voeding zou inderdaad meer dan genoeg moeten zijn. :)

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 02:13:
Moederbord
Fabrikant: Asus
Naam moederbord: P5LP-LE
Naam HP/Compaq moederbord: Leucite3-GL8E

Ik had niks over de moederbord gezegt omdat ik las dat die weinig stroom nodig hebben, omdat ze alleen wat van de +3.3 en +5 V lijn gebruiken. Verder omdat dit geen retail moederbord is wat betekent dat er geen pagina op de site van Asus van dit moederbord is. Op de site van Hp al gekeken, maar toch bedankt voor je reactie.

En dat er nog meer reacties zullen volgen :P

Met vriendelijke groet,

Kamicoolo
Ik denk ook dat het wel moet gaan werken.
Het merk van de voeding is waarschijnlijk Hapro btw. ;)

DJH schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 20:20:
Ik heb het volgende systeem:

Intel core 2 duo E6400 2.13 Ghz
P5B deluxe moederbord
4x 1gb DDR2 ram
2x maxtor 160 gb
2x samsung spinpoint 500 gb
2x DVD speler
Asus 7600 GS 512mb

En mijn voeding: Fortron 400 watt

Vandaag heb ik een Ati 4870 besteld, zonder na te denken over mijn voeding. Zou mijn huidige voeding de nieuwe videokaart kunnen hebben?
Wat gebeurt er als ik net te weinig watt heb (valt de PC dan uit?)
Mocht deze voeding niet krachtig genoeg zijn, is de Antec TruePower Trio 550 dan een goed product, of is een Corsair beter?

Alvast bedankt voor de antwoorden :)
Als de voeding het niet aan kan dan valt de PC uit, BSOD of andere vastlopers of crashes.
Eigenlijk nooit schade aan de PC en al helemaal niet met een A-merk voeding. ;)
Met een beetje geluk gaat de voeding het wel trekken, anders een nieuwe 550 Watt is overdreven.
Een voeding die zo'n 26 ampere kan leveren op de 12 voltlijnen is wel genoeg.
Een goede 400/450 Watt voeding zou dit al kunnen leveren. Jouw voeding zou misschien wel problemen met de nieuwe videokaart kunnen hebben, dit komt dan waarschijnlijk door het minder leverbaar vermogen op de 12 voltlijnen en niet omdat het een slechte voeding is. ;)

Rupie schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 13:37:
Beste tweakers,

ik ben bezig om mijn systeem wat te updaten (okay, eigenlijk blijft er niet veel van het huidige systeem over :-P), maar ik weet niet welke voeding ik nodig heb. Op dit moment ligt er een 450W voeding in, maar ik heb zo het vermoeden dat dat misschien wel eens niet genoeg is.

Waar ik in eerste instantie ongeveer naar toe wil:
  • AMD Phenom Q9950 met Asus Silent Knight II
  • Gigabyte GA-MA790FX-DS5
  • 8 GB OCZ Gold XTC DDR2 PC6400
  • 2* Raptor 74gb
  • 1 TB Western Digital schijf
  • Sapphire Radeon HD 3870 1GB GDDR4
Wat verwachten jullie dat ik nodig zal hebben? Alvast bedankt!
De AMD Phenon X4 9950 heeft een TDP van 140 Watt.
3 HD's en waarschijnlijk ook wel een DVD-RW nemen zo'n 40 Watt.
Een ATi Radeon HD3870 neemt max zo'n 95 Watt.
Plus nog eens 25 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 300 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Een beetje 400/450 Watt voeding kan dit wel leveren.
Jouw voeding zou het dus wel degelijk aan kunnen, maar dan moet je wel wat meer info geven. Een B-merk voeding zou er namelijk wel eens heel veel moeite mee kunnen hebben.
En zelfs A-merk voedingen die maar weinig vermogen kunnen leveren op de 12 voltlijnen zouden het ook wel eens heel moeilijk kunnen krijgen. ;)

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 08:32:
Heb het volgende probleem.

Sinds 1 week een ati hd4870.

Overige hardware c2d 6750 2 raptors 74gig raid 0 x-fi geluidskaart 3 gig mem. ga-p35-ds4

Het probleem: Battlefield 2 valt regelmatig uit.
Besturings systeem Vista gebeurd niets mee ook geen fout melding.

Heb een coolermaster realpower 450watt.

Mijn vraag is kan het zijn dat mijn voeding niet zwaar genoeg is?

Wil wel een nieuwe voeding kopen maar is dan mijn probleem opgelost?
Als je een Real Power 450 RS-450-ACLX hebt dan kan de voeding wel eens het probleem zijn.
Die voeding kan namelijk maar 264 Watt leveren op de 12 voltlijnen en wat toch wel eens veel te weinig kan zijn. ;) Als je hier zeker van wilt zijn moet je de 12 voltlijnen gaan na meten zakt deze ver onder tijdens load dan kan de voeding het niet aan.
Heb je geen beschikking over een multimeter dan bijvoorbeeld eens 3DMark06 draaien, dit is namelijk ook zwaar voor de PC of ATiTool en Orthos samen eens. :)
Als het toch de voeding blijkt te zijn dan heb je een nieuwe voeding nodig die zo'n 300 Watt voeding op de 12 voltlijnen kan leveren. Een 400/450 Watt voeding zou genoeg moeten zijn als deze maar het vermogen op de 12 voltlijnen kan leveren. ;)

Darker schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:34:
Hey Mask :)

Ik heb het volgende systeem en twijfel over m'n voeding.. ik wil wellicht nog 9800GTX in SLI gaan draaien.. gaat dat de boel een beetje houden? Ook zou ik graag is een advies van je willen omtrent een voeding met 4x 6 pins PEG..

Systeem:
P5W DH Deluxe
C2D E6600 @ 3Ghz
4Gb OCZ
XFX 9800GTX
3 HDD's, 1x DVDRW
6x 120mm 2x 80mm fan's
4 UV ccfl's
Audigy 2 ZS

Dit hangt momenteel op een Tagan 480 watt modulaire voeding..

Bedankt alvast :)
Als het gaat werken ligt een beetje aan welke Tagan 480 Watt voeding je hebt.
Heb je namelijk een TG480-U15 dan denk ik wel dat het gaat werken, maar er zijn ook andere versies zo uit mijn hoofd die minder kunnen vermogen kunnen leveren op de 12 voltlijnen.
Een voeding met vier 6 pins PCI-e connectors zijn er meestal alleen in 700 Watt of meer. ;)
Maar als je toch 1 wilt hebben die niet te duur is: pricewatch: Chieftec CFT-750-14C :)

[ Voor 106% gewijzigd door -The_Mask- op 31-07-2008 22:11 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Okee, die vorige vraag hielp dus niet echt superveel, dus daarom wil ik nu zo weten:
Hoeveel watt schat je dit systeem, en wat voor voeding (zo laag mogelijk) zou ik kunnen pakken?

Core 2 Duo E4500
DVD-speler
ingebouwde card reader
250GB harde schijf
GeForce 8600GTS/HD2600XT/HD3650 (ik zit te twijfelen tussen deze drie, hangt allemaal af van het een en het ander)

Kan je me trouwens vertellen of de GeForce 8600GTS, de HD3650 en of de HD2600XT een extra aansluiting nodig hebben, of dat de PCIe port genoeg vermogen bied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
marco.meijer schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 23:04:
Okee, die vorige vraag hielp dus niet echt superveel, dus daarom wil ik nu zo weten:
Hoeveel watt schat je dit systeem, en wat voor voeding (zo laag mogelijk) zou ik kunnen pakken?

Core 2 Duo E4500
DVD-speler
ingebouwde card reader
250GB harde schijf
GeForce 8600GTS/HD2600XT/HD3650 (ik zit te twijfelen tussen deze drie, hangt allemaal af van het een en het ander)
De Intel Core 2 Duo E4500 heeft een TDP van 65 Watt.
Een HD en een DVD-RW nemen zo'n 20 Watt.
De videokaarten verbruiken max zo'n 55 Watt ongeveer.
De 8600GTS btw wat meer maar de voedingen die hieronder staan hebben geen probleem hiermee. ;)
Plus nog eens 30 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 170 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Een goede 250 Watt voeding is al voldoende, dezen zijn alleen meestal nogal duur.
Dus denk dat je beter naar zoiets moet gaan kijken.
pricewatch: Chieftec GPS-350EB-101A
pricewatch: Huntkey LW-6350, 350W
pricewatch: Spire SP-ATX-380WB&P4 Jewel, 380W (ATX 2.01)
pricewatch: Chieftec GPS-350FB-101A, 350W (ATX12V 2.0)
pricewatch: Nexus NX-3000, 300W (ATX)
pricewatch: Sirtec Performance HPC-370-P12S
Kan je me trouwens vertellen of de GeForce 8600GTS, de HD3650 en of de HD2600XT een extra aansluiting nodig hebben, of dat de PCIe port genoeg vermogen bied?
Een beetje zoek werk kan geen kwaad. ;)
GeForce 8600GTS wel.
HD3650 niet.
HD2600XT ook niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

-The_Mask- schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 23:19:
[...]

De Intel Core 2 Duo E4500 heeft een TDP van 65 Watt.
Een HD en een DVD-RW nemen zo'n 20 Watt.
De videokaarten verbruiken max zo'n 55 Watt ongeveer.
De 8600GTS btw wat meer maar de voedingen die hieronder staan hebben geen probleem hiermee. ;)
Plus nog eens 30 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 170 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Een goede 250 Watt voeding is al voldoende, dezen zijn alleen meestal nogal duur.
Dus denk dat je beter naar zoiets moet gaan kijken.
pricewatch: Huntkey LW-6350, 350W
pricewatch: Spire SP-ATX-380WB&P4 Jewel, 380W (ATX 2.01)
pricewatch: Chieftec GPS-350FB-101A, 350W (ATX12V 2.0)
pricewatch: Nexus NX-3000, 300W (ATX)
pricewatch: Sirtec Performance HPC-370-P12S
Bedankt hoor Maskje.
Waarschijnlijk lukt zo'n Radeon dan nog wel met de voeding die er nu in zit.
Ik heb gelezen dat voedingen 70-80% rendement hebben.
Een goede voeding van 250 Watt zou ongeveer 78-80% moeten kunnen leveren (dus ongeveer 195-200 Watt), en een mindere van 280 zou volgens mij minstens 70% moeten kunnen leveren (dus minstens 196 Watt). Er zit nu een 280 Watt in, maar of ie goed is of niet weet ik niet (ik heb geen idee wat voor merk). Maar either way, hij zou toch ook gewoon genoeg zijn volgens mijn redenatie, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
marco.meijer schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 10:50:
[...]

Bedankt hoor Maskje.
Waarschijnlijk lukt zo'n Radeon dan nog wel met de voeding die er nu in zit.
Ik heb gelezen dat voedingen 70-80% rendement hebben.
Een goede voeding van 250 Watt zou ongeveer 78-80% moeten kunnen leveren (dus ongeveer 195-200 Watt), en een mindere van 280 zou volgens mij minstens 70% moeten kunnen leveren (dus minstens 196 Watt). Er zit nu een 280 Watt in, maar of ie goed is of niet weet ik niet (ik heb geen idee wat voor merk). Maar either way, hij zou toch ook gewoon genoeg zijn volgens mijn redenatie, toch?
Als het een beetje fatsoenlijke voeding is moet het wel werken en als het niet werkt kom je er wel achter. ;)
Maar dat van dat redement klopt niet als een voeding 250 Watt kan leveren zou die ook 250 Watt moeten leveren, als de voeding dan een redement van bijvoorbeeld 50% heeft dan die onder volledige belasting (250 Watt dus) 500 Watt uit het stopcontact gaan trekken. Dus 250 Watt gaat werkelijk naar de PC en de andere 250 Watt wordt door de voeding verstookt aan warmte. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Okee, ik dacht altijd (weet niet hoe ik erbij kwam) dat als er bij zo'n voeding staat dat als ie bijvoorbeeld 350, 500 of 750 Watt is, dat dat dan altijd ging om de 100%, dus inclusief het vermogen dat verloren gaat aan warmte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag of deze 2 voedingen voor respectievelijke systemen voldoen:

1) De Antec SmartPower 400W zou dit moeten draaien:
Intel E4400 @3Ghz
8800GTS 320MB
320GB HD
DVD speler, 1 Fan, Asus P5B SE mobo, 4GB geheugen.

2) De Antec Earthwatts 500W zou dit moeten draaien:
Q6600 @ 3.6Ghz
ATi HD4870
320GB HD
DVD speler, 4 fans (Antec 900), Asus P5B SE mobo, 4GB

Mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 15:05

Blonde Tux

<advertisement>

Welke voeding moet ik aanschaffen:
MSI P6NGM-FD
Q6600 @ 3.6 GHZ
Graka: atm 6800 GT maar wordt 9600 GT
2 Optical drives
Schijven: 2 SCSI @10.000

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Hier een systeem van een maat, die hij wil aanschaffen:

CPU koeler: Zalman CNPS 9500A LED
GPU: Sapphire HD4870X2
CPU: Intel Q9450
Voeding: Zalman ZM1000-HP
Blu-ray Brander: LG GGW-H20LRB
Moederbord: GigaByte EP45T Extreme
Harddisks: Western Digital VelociRaptor (2x)
Geheugen: Kingston ValueRAM 4 GB DDR3-1066 Kit
overig: 7in1 cardreader, Razer Deathadder, Tarantula

vind die voeding mss wel wat te hoor :+

[ Voor 9% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 02-08-2008 15:08 ]

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
KiPKaKDutcH schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 00:28:
Hier een systeem van een maat, die hij wil aanschaffen:

CPU koeler: Zalman CNPS 9500A LED
GPU: Sapphire HD4870X2
CPU: Intel Q9450
Voeding: Zalman ZM1000-HP
Blu-ray Brander: LG GGW-H20LRB
Moederbord: GigaByte EP45T Extreme
Harddisks: Western Digital VelociRaptor (2x)
Geheugen: Kingston ValueRAM 4 GB DDR3-1066 Kit
overig: 7in1 cardreader, Razer Deathadder, Tarantula

vind die voeding mss wel wat te hoor :+
De Intel Core 2 Quad Q9450 heeft een TDP van 95 Watt.
2 HD's en een Blu-Ray brander nemen zo'n 30 Watt.
Een ATi Radeon HD4870X2 neemt max zo'n 250 Watt.
Is samen 400 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Een goede 500/550 Watt voeding zou dit al moeten kunnen leveren. :)

Blonde Tux schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:15:
Welke voeding moet ik aanschaffen:
MSI P6NGM-FD
Q6600 @ 3.6 GHZ
Graka: atm 6800 GT maar wordt 9600 GT
2 Optical drives
Schijven: 2 SCSI @10.000
De Intel Core 2 Quad Q6600 G0 heeft een TDP van 95 Watt op 3,6GHz neemt die zo'n 130 Watt.
2 HD's en 2 DVD's nemen zo'n 40 Watt.
Een nVidia GeForce 9600GT neemt max zo'n 80 Watt.
Is samen 275 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Een 400 Watt voeding zou al genoeg moeten zijn hiervoor. :)

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:42:
Vraag of deze 2 voedingen voor respectievelijke systemen voldoen:

1) De Antec SmartPower 400W zou dit moeten draaien:
Intel E4400 @3Ghz
8800GTS 320MB
320GB HD
DVD speler, 1 Fan, Asus P5B SE mobo, 4GB geheugen.

2) De Antec Earthwatts 500W zou dit moeten draaien:
Q6600 @ 3.6Ghz
ATi HD4870
320GB HD
DVD speler, 4 fans (Antec 900), Asus P5B SE mobo, 4GB

Mogelijk?
Zal waarschijnlijk wel werken, al is de bovenste voeding wat aan de krappe kant. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een pc besteld met daarin:
asus striker ll formula
xeon 3360
2x msi GTX280 OC
4gb corsair dominator geheugen 8500
6x hd
2x dvd
ocz vendetta 2
2 extra casefans
inbouw cardreader
en natuurlijke de nodige extra zooi aan usb enzo

nu wil ik dit allemaal in de Antec P190 stoppen. Deze wordt geleverd met 1,2KW aan voeding alleen bestaat dit uit 2 losse voedingen een van 650 watt en een van 550 watt. De 650 watt is bedoeld voor je mobo/cpu/gpu en de 550 watt voor de overige zooi. Over die 550 watt maak ik me geen zorgen maar over die 650 watt wel. Want kan deze mijn cpu/mobo/gpu wel aan? En zo niet kan ik dan 1 van de 2 gpu's op de andere voeding aansluiten of allebei met 1 van de 2 kabels? uit de 550 watt voeding komen dus ook geen pci-e voedingskabels, dan zou ik dus evt extra verloopkabeltjes aan moeten schaffen indien nodig. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen. Ik wil trouwens met mijn pc wel het nodige overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:04

Milmoor

Footsteps and pictures.

Het lijkt me niet handig om een onderdeel uit twee verschillende voedingen te voeden. De videokaart krijgt al voeding via het PCI_E slot, dus ik zou daar niet een andere voeding bij aan hangen. In de FAQ staat meer informatie over het daisy-chainen van voedingen.
<<EDIT>>
Gevonden:
"De enige regel die je niet uit het oog mag verliezen is: zorg ervoor dat de voedingslijnen van de ene voeding NOOIT in verbinding komen met de voedingslijnen van de andere voeding. Als je dit wel doet, gaat de voltage-bijsturing van de ene voeding interfereren met de voltage-bijsturing van de andere voeding, met als gevolg dat de voltages onvoorspelbaar worden met mogelijke schade als gevolg..."

[ Voor 45% gewijzigd door Milmoor op 03-08-2008 22:27 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om mijn PC te upgraden naar:
Intel P5Q
Core 2 Duo E8500 (3,16GHZ)
Sapphire HD 4870
2GB Corsair
2x DVD

Is mijn Tagan 480W voldoende voor dit systeem of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb denk ik voor de laatste keer hulp nodig bij dit beestje:

Voeding: Dell OEM 250W
Moederbord: Dell OEM Intel i845PE chipset
Processor: Intel Pentium 4 2.4 Ghz Northwood
Grafische kaart: Sapphire ATI Radeon X1650 Pro AGP 256MB GDDR-3 (dit was eerst een NVidia GeForce MX420 64MB AGP)
Geheugen: 2x512MB -> Dane-Elec PC2700 (166MHz) Non-ECC 512MB (dit was eerst 256MB)
HDD: Hitachi IBM Deskstar 180GXP 80GB 7200 RPM
Branders: DVD-RAM LG GSA-H55L en CD brander NEC NR-9100A
Geluidskaart: Creative SoundBlaster Live!

Hier wil ik nog één HDD aan toevoegen. Het zal een simpel oudje zijn. Waarschijnlijk een 40GB 7200RPM. Welk merk weet ik helaas even niet. Mijn vraag is eigenlijk heel simpel, zal de 250W voeding dit kleine beetje er nog bij willen hebben..? De vorige keer dat ik hier om hulp vroeg, vertelde The Mask mij dat het zoals de situatie hierboven staat beschreven net goed zou moeten komen. Zou het denken jullie net net goed moeten komen met een 2e ouwe HDD..? :)

De vorige keer (zonder de 2e HDD) was dit het advies:
-The_Mask- schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 20:22:
[...]

Heb je dan vastlopers? Of andere rare verschijnselen, zoniet dan zit het wel goed. Dell voedingen zijn namelijk van uitstekende kwaliteit. :)
Een Intel Pentium 4 op 2,4GHz kan een TDP van 59.8 (Northwood) 89(Prescott) Watt hebben.
Je kunt met bijvoorbeeld CPU-z uitlezen of je een Northwoord of Prescott hebt.
Een ATI Radeon X1650 Pro verbruikt zo'n 55 Watt.
Een HD en twee DVD's nemen samen ongeveer 36 Watt.
Heb je een Northwood dan moet je voeding 151 Watt of 13 ampère kunnen leveren op de 12 voltlijn.
Heb je een Prescott dan moet je voeding 180 Watt of 15 ampère kunnen leveren op de 12 voltlijn.
Als jouw voeding dit kan leveren moet het net goed komen. :)

[ Voor 40% gewijzigd door S_Chief op 05-08-2008 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChief schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:02:

Grafische kaart: Sapphire ATI Radeon X1650 Pro AGP 256MB GDDR-3 (dit was eerst een NVidia GeForce MX420 64MB AGP)
Geheugen: 2x512MB -> Dane-Elec PC2700 (166MHz) Non-ECC 512MB (dit was eerst 256MB)

Hier wil ik nog één HDD aan toevoegen. Het zal een simpel oudje zijn. Waarschijnlijk een 40GB 7200RPM. Welk merk weet ik helaas even niet. Mijn vraag is eigenlijk heel simpel, zal de 250W voeding dit kleine beetje er nog bij willen hebben..? De vorige keer dat ik hier om hulp vroeg, vertelde The Mask mij dat het zoals de situatie hierboven staat beschreven net goed zou moeten komen. Zou het denken jullie net net goed moeten komen met een 2e ouwe HDD..? :)

[...]
Moet ie er wel bij kunnen hebben. Anders koop je voor een beetje geld een 480W ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
SChief schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:02:

[...]
Zo precies is het niet uit te rekenen, wordt dus gewoon proberen. ;)

@Cheborr welke 480 Watt voeding van Tagan zijn nogal veel van.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:27:
[...]

Moet ie er wel bij kunnen hebben. Anders koop je voor een beetje geld een 480W ofzo.
Hopelijk. :) Heb eigenlijk geen zin om er nog meer geld in te pompen. De pc heeft mij in 2002 met 256 MB RAM en een GeForce MX420 64MB AGP kaartje een flinke €1600,- gekost. Daarna is er een nieuwe graka gekomen (de Sapphire, €129,-) , DVD brander (€30,-) en 1GB RAM (€110,-). Toch zo'n €1860,-, en dat allemaal van m'n spaargeld/zakgeld, want ik heb geen baan. :P
-The_Mask- schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:35:
[...]

M'n laatste vraag dan ( ;) ): Zal dit zonder enig gevaar gaan..? :) Naja wordt denk ik gewoon gokken... Ben een beetje te bang volgens mij. :+

[ Voor 49% gewijzigd door S_Chief op 05-08-2008 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
De TG480-U22 variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:43:
Ik ben van plan om mijn PC te upgraden naar:
Intel P5Q
Core 2 Duo E8500 (3,16GHZ)
Sapphire HD 4870
2GB Corsair
2x DVD

Is mijn Tagan 480W voldoende voor dit systeem of niet?
De Intel Core 2 Duo E8500 heeft een TDP van 65 Watt.
Neem aan dat je een HD hebt samen met nog eens 2 DVD's is zo'n 30 Watt.
Een ATi Radeon HD4870 neemt max zo'n 160 Watt.
Plus 45 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 300 Watt of 25 ampère dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Jouw voeding heeft twee 12 voltlijnen van 20 ampère en samen kunnen ze 30 ampère leveren, dus dat moet wel gaan werken. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 19:30:
[...]

Jouw voeding heeft twee 12 voltlijnen van 20 ampère en samen kunnen ze 30 ampère leveren, dus dat moet wel gaan werken. :)
Je hebt er verstand van! Klopt helemaal, thanks man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:09

Pathogen

Shoop Da Whoop

Omdat ik een beetje weinig informatie kan vinden over het daadwerkelijke verbruik van Jetway/VIA mini-ITX bordjes:

Ik heb:
- J7F2WE1G5D (Jetway mini-ITX bordje met VIA C7 proc) (Google geeft resultaten van 12-25w max TDP)
- add-on module met 3x Gigabit NIC's
Daar komt aan/in te hangen:
- 1 Gb DDR2 (Kingston)
- 1 CF -> IDE met een CF kaartje van 4Gb (266x speed)
- 1 IDE (slimline) CD drive
- 1 USB WiFi stick
- 2 80mm fannetjes (of 1x 120mm, is nog niet helemaal rond)
- 1 4x40 character LCD scherm met backlight

2 vraagjes:
- Trekt een PicoPSU (90 of 120w) dat?
- Kan ik een 20-pins ATX stekker (van die PicoPSU) gewoon in de 24-pins socket op het bordje prikken, dat het dan ook werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

nFo

Allemaal even lezen, die een voeding zoeken. :)
Mooie lijst die Anandtech aanraad & getest met hun professionele Chroma apparatuur.

Power Supply Summer Buyer's Guide:
http://www.anandtech.com/casecoolingpsus/showdoc.aspx?i=3359

http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=3021&p=1

[ Voor 6% gewijzigd door nFo op 07-08-2008 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Thrackan schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:08:
Omdat ik een beetje weinig informatie kan vinden over het daadwerkelijke verbruik van Jetway/VIA mini-ITX bordjes:

Ik heb:
- J7F2WE1G5D (Jetway mini-ITX bordje met VIA C7 proc) (Google geeft resultaten van 12-25w max TDP)
- add-on module met 3x Gigabit NIC's
Daar komt aan/in te hangen:
- 1 Gb DDR2 (Kingston)
- 1 CF -> IDE met een CF kaartje van 4Gb (266x speed)
- 1 IDE (slimline) CD drive
- 1 USB WiFi stick
- 2 80mm fannetjes (of 1x 120mm, is nog niet helemaal rond)
- 1 4x40 character LCD scherm met backlight

2 vraagjes:
- Trekt een PicoPSU (90 of 120w) dat?
- Kan ik een 20-pins ATX stekker (van die PicoPSU) gewoon in de 24-pins socket op het bordje prikken, dat het dan ook werkt?
Een PicoPSU van 90 Watt zou dit al moeten kunnen trekken. :)
En een 20 pins ATX stekker mag gewoon in een 24 pins, zal ook gewoon moeten werken. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Beste mensen. Ik vraag me af of mijn voeding het volgende gaat trekken.

Q9450
Asus P5K Deluxe/WiFi
Corsair Dominator PC8500 2GB
Samsung Spinpoint T166 320GB
Radeon 4870

Dit moet gedraaid gaan worden op een Thermaltake Silent PurePower 480 Watt.

Volgens Thermaltake heeft de voeding de volgende specificaties:

Order of values is +5v / -5V / +12V / -12V / +3.3V / +5VSB
Max Load: 40A / 0.3A / 18A / 0.8A / 30A / 2A
Min Load: 1.5A / 0A / 0.2A / 0A / 0.3A / 0A
Load Reg.: +-5% / +-10% / +-5% / +-10% / +-5% / +-5%
Ripple V(p-p): 50mV / 100mV / 120mV / 120mV / 50mV / 50mV

't Zegt me allemaal niet zoveel, aangezien ik helemaal niet thuis ben in voedingen. Mocht ik die 4870 willen aansluiten heb ik ook 2 x pci-e 6-pins stekkers nodig. Dat wordt twee converters aanschaffen van 2 x 4-pins molex naar 1 x pci-e 6-pins. Kan dat overigens nog kwaad met betrekking tot de stabiliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

-The_Mask- schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 19:28:
[...]

Een PicoPSU van 90 Watt zou dit al moeten kunnen trekken. :)
En een 20 pins ATX stekker mag gewoon in een 24 pins, zal ook gewoon moeten werken. ;)
Ter info:
Heb nu een mATX PSU van 150w overgekocht, en bij het proberen met de 20-pin connector (paste maar aan 1 kant goed) deed er iets zachtjes knetter en begon de voeding te tikken (switchen) als een gek. Blij dat ik er dus ook een verloopje bij heb en dat er voor zover ik kon merken nog niks kapot was.

PicoPSU zou nog leuker zijn, maar ik houd het wel bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:04

Milmoor

Footsteps and pictures.

-The_Mask- schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 19:28:
[...]
Helaas blijkt dit niet altijd zo te zijn. Dezelfde 20 pin voeding werkt wel met mijn 24 pins Asus A8N-SLI Deluxe en niet met de 24 pins Asus P5B van mijn vriendin.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Laatst online: 12-09 00:54
Ik zit even vast met mijn voeding. Dit is de systeem dat ik wil samen stellen.
Athlonn 64 X2, 4400+
HD 2600XT DRR4
Samsung 250 SATA II
Asrock AliveXFire
TwinMos 2GB PC6400
Liteon DVD brander (gewoon een normale)

Zou een Chieftec of Huntkey van 350 W genoeg zijn voor deze systeem?

[ Voor 7% gewijzigd door Mudi op 08-08-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mudi schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:56:
Athlonn 64 X2, 4400+
HD 2600XT DRR4
Samsung 250 SATA II
Asrock AliveXFire
TwinMos 2GB PC6400

Aangezien mijn barebone het met een 300w certified Asus Delta trok, ook met voluit games en DC++ aan:

Asus P5E-nog iets mATX
Core 2 Duo E6750
4Gb DDR2
HD 3450 passief
2 SATA2 HDD's
NEC DVD/RW
92mm LEDfan
PCI WiFi
USB bluetooth stick

vind ik het een veilige gok om te zeggen dat je dat met 350 a 400w a-merk moet kunnen redden

EDIT: ik zie net dat de X2 tot 110watt kan trekken... woei

oftewel, na wat meer research ga je rond de 300w verbruik max zitten, dus alsnog, een a-merk van 350-400 zou genoeg moeten kunnen zijn :*)

[ Voor 12% gewijzigd door Pathogen op 08-08-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Mudi schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 15:56:
Athlonn 64 X2, 4400+
HD 2600XT DRR4
Samsung 250 SATA II
Asrock AliveXFire
TwinMos 2GB PC6400

Deze Chieftec wel: pricewatch: Chieftec GPS-350FB-101A, 350W (ATX12V 2.0)
Deze wordt krap: pricewatch: Chieftec GPS-350EB-101A
Deze Huntkey net zo krap als de voeding hierboven: pricewatch: Huntkey LW-6350, 350W
En in dezelfde prijsklasse pricewatch: Recom Power Engine 450 RC-PE450, 450W (ATX12V 2.0) kan het wel weer aan. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Niet online
Heeft er iemand nog iets aan te merken op dit? Het meeste zit ik eigenlijk met die converters in de maag. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
hotdog92 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 22:13:
Heeft er iemand nog iets aan te merken op dit? Het meeste zit ik eigenlijk met die converters in de maag. :X
Overheen gelezen sorry. ;)
Beste mensen. Ik vraag me af of mijn voeding het volgende gaat trekken.

Q9450
Asus P5K Deluxe/WiFi
Corsair Dominator PC8500 2GB
Samsung Spinpoint T166 320GB
Radeon 4870

Dit moet gedraaid gaan worden op een Thermaltake Silent PurePower 480 Watt.

Volgens Thermaltake heeft de voeding de volgende specificaties:

Order of values is +5v / -5V / +12V / -12V / +3.3V / +5VSB
Max Load: 40A / 0.3A / 18A / 0.8A / 30A / 2A
Min Load: 1.5A / 0A / 0.2A / 0A / 0.3A / 0A
Load Reg.: +-5% / +-10% / +-5% / +-10% / +-5% / +-5%
Ripple V(p-p): 50mV / 100mV / 120mV / 120mV / 50mV / 50mV

't Zegt me allemaal niet zoveel, aangezien ik helemaal niet thuis ben in voedingen. Mocht ik die 4870 willen aansluiten heb ik ook 2 x pci-e 6-pins stekkers nodig. Dat wordt twee converters aanschaffen van 2 x 4-pins molex naar 1 x pci-e 6-pins. Kan dat overigens nog kwaad met betrekking tot de stabiliteit?
Jouw voeding kan volgens jouw maximaal 18 ampère leveren op de 12 voltlijnen. Dit is 216 Watt. Aangezien de videokaart en de CPU hiervan al 160+95 Watt nodig hebben lijkt me de voeding te weinig. Zijn namelijk ook nog andere onderdelen die ook nog stroom van de 12 voltlijnen nodig hebben. :) En dit kan dus dan allang niet meer worden geleverd.
Je moet een voeding nemen met minstens 26 ampère op de 12 voltlijnen.
Een 450 Watt voeding zal wel voldoen, maar dan moet die wel meer ampere leveren op de 12 voltlijnen dan de Thermaltake die je nu hebt. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online

[...]
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:27:
[...]

[...]

Misschien nog leuk om het even te laten weten, hij draait prima! :D Nog bedankt voor alle hulp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Niet online
-The_Mask- schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 22:26:
[...]

Overheen gelezen sorry. ;)

[...]

Jouw voeding kan volgens jouw maximaal 18 ampère leveren op de 12 voltlijnen. Dit is 216 Watt. Aangezien de videokaart en de CPU hiervan al 160+95 Watt nodig hebben lijkt me de voeding te weinig. Zijn namelijk ook nog andere onderdelen die ook nog stroom van de 12 voltlijnen nodig hebben. :) En dit kan dus dan allang niet meer worden geleverd.
Je moet een voeding nemen met minstens 26 ampère op de 12 voltlijnen.
Een 450 Watt voeding zal wel voldoen, maar dan moet die wel meer ampere leveren op de 12 voltlijnen dan de Thermaltake die je nu hebt. ;)
Maakt niet uit dat je hem niet eerder had gelezen hoor. ;)

Denk dat de Cooler Master Real Power M520 een mooie voeding voor me is? Die heeft 3 x een 12V-lijn van 19A per stuk. Of zit ik nu verkeerd te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
hotdog92 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:12:
[...]

Maakt niet uit dat je hem niet eerder had gelezen hoor. ;)

Denk dat de Cooler Master Real Power M520 een mooie voeding voor me is? Die heeft 3 x een 12V-lijn van 19A per stuk. Of zit ik nu verkeerd te denken?
Als je een modulaire voeding wil is dat wel 1 van de beteren voor die prijs. Hoef je dat niet dan kun je beter een goedkopere en minder krachtige nemen. Maar dat is mijn mening. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Niet online
Wil inderdaad graag een modulaire voeding hebben. Ik mag dan in mijn huidige bigtower wel geen window hebben, het lijkt me een stuk fijner werken. Q9450 wordt waarschijnlijk veranderd naar een Q6600, maar ik neem aan dat die configuratie in combinatie met een 4870 prima moet werken? Hoe gaat dat exact in zijn werk met die 3 x 12V-lijnen? Ik neem aan dat je niet 3 x 19A mag doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
hotdog92 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 20:23:
Wil inderdaad graag een modulaire voeding hebben. Ik mag dan in mijn huidige bigtower wel geen window hebben, het lijkt me een stuk fijner werken. Q9450 wordt waarschijnlijk veranderd naar een Q6600, maar ik neem aan dat die configuratie in combinatie met een 4870 prima moet werken? Hoe gaat dat exact in zijn werk met die 3 x 12V-lijnen? Ik neem aan dat je niet 3 x 19A mag doen?
Nee je kan het inderdaad niet gewoon optellen dan zou de voeding namelijk 684 Watt kunnen leveren op de 12 voltlijnen terwijl de voeding zelf maximaal maar 520 Watt kan leveren. ;)
Jouw voeding kan samen 408 Watt leveren op de 12 voltlijnen. Zie hier onder het kopje Features. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Niet online
Mooi, hartstikke bedankt. Dat moet wel goed komen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolleDirkie
  • Laatst online: 22-08-2023
Van mij ook nog een vraag, ik heb momenteel de Be Quiet Dark Power Pro 530 watt. Zou deze genoeg moeten zijn om een 4870X2 te voeden? Alvast super bedankt voor de genomen moeite! _/-\o_ Ik denk zelf dat het net kan maar ik wil graag zekerheid van iemand met meer expertise op het gebied van voedingen ;)

Wat meer specs:

Processor: Core 2 Duo E6600@3.4 GHZ
CPU-Koeler: Thermalright 120 Ultra Extreme, Scythe S-Flex 1600RPM
Moederbord: Gigabyte P965 DS3
Geheugen: GeIL 4×1GB PC6400, Timings:4-4-4-12
Harde schijf: Samsung F1 640 GB + Seagate 320 GB
Behuizing: Antec Nine Hundred
Voeding: Be Quiet Dark Power Pro 530
Monitor: HP w2207h
Speakers: Logitech X-530 (5.1)
Muis: Logitech MX510
Toetsenbord: Logitech Media Keyboard Elite

Edit: Specification: +3,3V: 28A, +5V: 30A, +12V 1: 20A, +12V2: 20A, -5V: 0,5A, -12V: 0,8A, +5VSB: 2,5A

[ Voor 6% gewijzigd door CoolleDirkie op 09-08-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik zie nog al eens dat het systeem wat ik wil toch nog net weer anders kan.
Ik denk dat ik nu toch wel zo langzamerhand weet wat ik wil.
Dus wat voor voeding is hier goed voor (en wat voor een heeft alle aansluitingen die die grafische kaart nodig heeft)?
Ik vat ook niks van die moederbord aansluitingen (ik vat dus eigenlijk helemaal niks van geen een aansluiting :$ )

EVGA e-GeForce 9800 GX2
Gigabyte GA-EP45-DS3L
Intel Core 2 Duo E8500
3 rammodules
blu-ray/hddvd speler-DVD brander combo-drive

En een beetje offtopic, maar ik zeur nu toch over die graka dus dit kan er vast ook wel bij :P :
Moet ik nog grapjes uithalen met koelingen en fans en zo?
Ik kan er makkelijk 4 uur achter elkaar achter zitten (maar langer dan 8 uur zal niet zo heel gauw ;) ), en ik wil niet dat er iets duurs ploft.

[ Voor 16% gewijzigd door Amanoo op 10-08-2008 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Laatst online: 11-09 12:41
Misschien off topic, maar zonde om hier een nieuw voor te starten.

Ik wil een extra HDD in me computer plaatsen, alleen ik opende hem net en er zijn stroomkabels meer over met een platte kop.
Er loopt er 1 naar de HDD die er al in zit, en een ander loopt het tussen stukje naar me brander toe. Waardoor de draad te kort is om nog naar de HDD bay te komen.

Uit me voeding van de Antec Sonata III, EarthWatts 500 Watt power supply (80 PLUS® certified), lopen wel veel andere kabels die ik niet herken. Ze zijn wat dikker en hebben 4 ronde zilverkleurige cillinders. Maar die passen niet op een HDD.
Kan het zijn dat de poweraansluitingen voor HDD's op zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 20:55
Ik heb even een gevalletje lastig waar ik echt niet uitkom en graag jullie hulp bij inroep :P

Op dit moment heb ik dit systeem:
-Athlon XP3200+
-Asus A7N8XE-Deluxe
-2x512 Mb DDR-400
-Nvidia 6800 (niets speciaals als gt of xt)
-200 Gb Western Digital HDD
-TV-tuner kaart voor de kabel
-Tagan 480 watt
-Voor de rest hangt er niets speciaals aan (1 floppy drive, dvd-rom, 2 ventilatoren, fan controller)

Ik wil de volgende onderdelen aanschaffen:
-Intel C2D Q9450
-Asus PQ5L-E
-2x 2Gb geheugen
-Asus Radeon 4870
-2x 500 Gb in Raid 0 van Seagate (Ik wil de 200 gb er eigenlijk ook inhangen maar dit is geen vereiste, anders alleen even voor back-up)
-Tv-tuner kaart voor de kabel
-Voor de rest 1 floppy-drive, dvd-rom en 2 ventilatoren + fan controller (120mm)

Ik zou graag m`n tagan 480 watt behouden.

Nu heb ik al de extreme power supply calculator gebruikt en die kwam uit op 432 Watt onder 100% load (389 onder 90% load). Ik vraag mij af of de 480 watt voeding die inmiddels 3 jaar oud is nog afdoende is of ik misschien beter uit kan kijken naar een betere? Ik ben verder niet van plan om er ook maar iets nog bij te hangen wat stroom verbruikt.

In principe wil ik er veel mee gaan gamen dus zal ik zeker wel aan een hoge load komen, wat vinden jullie dat ik het beste kan doen?

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07 15:58
ik heb enkele dagen geleden deze setup besteld en vraag me af of mijn psu een goede keuze is geweest:

MSI P45 Neo3-FR
Intel Core 2 Quad, Q6600, Socket 775,
Kingston KVR800D2N5K2/4G,4096MB, DDR2, PC6400, 800MHz, 2x
EnerMax Miditower Chakra ECA-3052 Black
Arctic Freezer 7 pro
EVGA GeForce 9600GT SuperClocked,512MB, GDDR3, PCI
Sitecom Wireless Network adapter MiMoXR WL-151
Optiarc DVD RW AD-7197 ATA
Maxtor 6B200P0 ATA HDD
WDC WD3200KS- Sata HDD

OCZ StealthXStream,Retail, 600Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
CoolleDirkie schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 22:29:
Van mij ook nog een vraag, ik heb momenteel de Be Quiet Dark Power Pro 530 watt. Zou deze genoeg moeten zijn om een 4870X2 te voeden? Alvast super bedankt voor de genomen moeite! _/-\o_ Ik denk zelf dat het net kan maar ik wil graag zekerheid van iemand met meer expertise op het gebied van voedingen ;)

Wat meer specs:

Processor: Core 2 Duo E6600@3.4 GHZ
CPU-Koeler: Thermalright 120 Ultra Extreme, Scythe S-Flex 1600RPM
Moederbord: Gigabyte P965 DS3
Geheugen: GeIL 4×1GB PC6400, Timings:4-4-4-12
Harde schijf: Samsung F1 640 GB + Seagate 320 GB
Behuizing: Antec Nine Hundred
Voeding: Be Quiet Dark Power Pro 530
Monitor: HP w2207h
Speakers: Logitech X-530 (5.1)
Muis: Logitech MX510
Toetsenbord: Logitech Media Keyboard Elite

Edit: Specification: +3,3V: 28A, +5V: 30A, +12V 1: 20A, +12V2: 20A, -5V: 0,5A, -12V: 0,8A, +5VSB: 2,5A
De Intel Core 2 Duo E6600 heeft een TDP van 65 Watt op 3,4GHz neemt die zo'n 75 Watt max.
2 HD's en (waarschijnlijk ook wel een) DVD-RW nemen zo'n 30 Watt samen.
Een ATi Radeon HD4870X2 zal zo'n 275 Watt max gaan verbruiken.
Plus nog eens 20 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 400 Watt of 33,3 ampère dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Jouw voeding heeft twee 12 voltlijnen van elk 20 ampère samen kunnen deze 408 Watt leveren. Wat dus net genoeg is. Alleen hoop ik wel voor je dat de voeding twee PCI-e connectors heeft die elk van een andere 12 voltlijn komen of dat het intern maar 1 12 voltlijn is anders kan de voeding het wel eens moeilijk krijgen. ;)
Maar daar kom je wel achter als je de HD4870X2 er in hebt hangen, als je namelijk in 3D vastlopers of andere rare dingen tegen komt dan zou het dus wel eens de voeding kunnen zijn. ;)

marco.meijer schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 09:15:
Ik zie nog al eens dat het systeem wat ik wil toch nog net weer anders kan.
Ik denk dat ik nu toch wel zo langzamerhand weet wat ik wil.
Dus wat voor voeding is hier goed voor (en wat voor een heeft alle aansluitingen die die grafische kaart nodig heeft)?
Ik vat ook niks van die moederbord aansluitingen (ik vat dus eigenlijk helemaal niks van geen een aansluiting :$ )

EVGA e-GeForce 9800 GX2
Gigabyte GA-EP45-DS3L
Intel Core 2 Duo E8500
3 rammodules
blu-ray/hddvd speler-DVD brander combo-drive

En een beetje offtopic, maar ik zeur nu toch over die graka dus dit kan er vast ook wel bij :P :
Moet ik nog grapjes uithalen met koelingen en fans en zo?
Ik kan er makkelijk 4 uur achter elkaar achter zitten (maar langer dan 8 uur zal niet zo heel gauw ;) ), en ik wil niet dat er iets duurs ploft.
Jij weet ook niet wat je wilt, volgens mij ben je al heel wat maandjes bezig met deze PC. :D
Voor deze PC heb je een voeding van zo'n 450 Watt nodig die minstens zo'n 320 Watt kan leveren op de 12 voltlijnen. :)

roger1984 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 12:54:
Misschien off topic, maar zonde om hier een nieuw voor te starten.

Ik wil een extra HDD in me computer plaatsen, alleen ik opende hem net en er zijn stroomkabels meer over met een platte kop.
Er loopt er 1 naar de HDD die er al in zit, en een ander loopt het tussen stukje naar me brander toe. Waardoor de draad te kort is om nog naar de HDD bay te komen.

Uit me voeding van de Antec Sonata III, EarthWatts 500 Watt power supply (80 PLUS® certified), lopen wel veel andere kabels die ik niet herken. Ze zijn wat dikker en hebben 4 ronde zilverkleurige cillinders. Maar die passen niet op een HDD.
Kan het zijn dat de poweraansluitingen voor HDD's op zijn?
Op zijn ze niet echt, volgens mij heb jij 2 S-ATA power aansluitingen en 4 Molex connectors.
S-ATA is alleen wat nieuwer dan P-ATA, oude HD's en DVD-RW's hebben meestal een P-ATA aansluiting en spanning krijgen ze dan via molex.
Als jij nog een HD in je PC wilt hebben met S-ATA aansluiting, kun je het beste even opzoek gaan naar een kabel met een verloopje van Molex naar S-ATA.
Dat is zo'n 1 als hieronder.
Afbeeldingslocatie: http://sierra-cables.com/SATA/Images/SATA-Power-Cable-1.jpg
Links S-ATA power connector, hiervan heb je volgens mij maar twee.
Rechts kun je een molex connector insteken, volgens mij zijn dit de "Ze zijn wat dikker en hebben 4 ronde zilverkleurige cillinders." bij jouw. ;)

Yofresh schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 12:59:
Ik heb even een gevalletje lastig waar ik echt niet uitkom en graag jullie hulp bij inroep :P

Op dit moment heb ik dit systeem:
-Athlon XP3200+
-Asus A7N8XE-Deluxe
-2x512 Mb DDR-400
-Nvidia 6800 (niets speciaals als gt of xt)
-200 Gb Western Digital HDD
-TV-tuner kaart voor de kabel
-Tagan 480 watt
-Voor de rest hangt er niets speciaals aan (1 floppy drive, dvd-rom, 2 ventilatoren, fan controller)

Ik wil de volgende onderdelen aanschaffen:
-Intel C2D Q9450
-Asus PQ5L-E
-2x 2Gb geheugen
-Asus Radeon 4870
-2x 500 Gb in Raid 0 van Seagate (Ik wil de 200 gb er eigenlijk ook inhangen maar dit is geen vereiste, anders alleen even voor back-up)
-Tv-tuner kaart voor de kabel
-Voor de rest 1 floppy-drive, dvd-rom en 2 ventilatoren + fan controller (120mm)

Ik zou graag m`n tagan 480 watt behouden.

Nu heb ik al de extreme power supply calculator gebruikt en die kwam uit op 432 Watt onder 100% load (389 onder 90% load). Ik vraag mij af of de 480 watt voeding die inmiddels 3 jaar oud is nog afdoende is of ik misschien beter uit kan kijken naar een betere? Ik ben verder niet van plan om er ook maar iets nog bij te hangen wat stroom verbruikt.

In principe wil ik er veel mee gaan gamen dus zal ik zeker wel aan een hoge load komen, wat vinden jullie dat ik het beste kan doen?
Welke voeding van Tagan die 480 Watt kan leveren, zijn er nogal veel namelijk. ;)

DJrDJ666 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 13:22:
ik heb enkele dagen geleden deze setup besteld en vraag me af of mijn psu een goede keuze is geweest:

MSI P45 Neo3-FR
Intel Core 2 Quad, Q6600, Socket 775,
Kingston KVR800D2N5K2/4G,4096MB, DDR2, PC6400, 800MHz, 2x
EnerMax Miditower Chakra ECA-3052 Black
Arctic Freezer 7 pro
EVGA GeForce 9600GT SuperClocked,512MB, GDDR3, PCI
Sitecom Wireless Network adapter MiMoXR WL-151
Optiarc DVD RW AD-7197 ATA
Maxtor 6B200P0 ATA HDD
WDC WD3200KS- Sata HDD

OCZ StealthXStream,Retail, 600Watt
Voeding is nogal overkill, een goede 350 Watt voeding moet dit ook wel kunnen draaien. ;)

[ Voor 61% gewijzigd door -The_Mask- op 10-08-2008 18:33 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolleDirkie
  • Laatst online: 22-08-2023
-The_Mask- schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 18:04:
[...]

De Intel Core 2 Duo E6600 heeft een TDP van 65 Watt op 3,4GHz neemt die zo'n 75 Watt max.
2 HD's en (waarschijnlijk ook wel een) DVD-RW nemen zo'n 30 Watt samen.
Een ATi Radeon HD4870X2 zal zo'n 275 Watt max gaan verbruiken.
Plus nog eens 20 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 400 Watt of 33,3 ampère dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Jouw voeding heeft twee 12 voltlijnen van elk 20 ampère samen kunnen deze 408 Watt leveren. Wat dus net genoeg is. Alleen hoop ik wel voor je dat de voeding twee PCI-e connectors heeft die elk van een andere 12 voltlijn komen of dat het intern maar 1 12 voltlijn is anders kan de voeding het wel eens moeilijk krijgen. ;)
Maar daar kom je wel achter als je de HD4870X2 er in hebt hangen, als je namelijk in 3D vastlopers of andere rare dingen tegen komt dan zou het dus wel eens de voeding kunnen zijn. ;)

[...]
Bedankt voor je antwoord! Ik heb het opgezocht op de website en daar staat 2 getrennte 12V Leitungen Ik neem aan dat dus 2 individuele lijnen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Laatst online: 11-09 12:41
Thnx -The_Mask-

Ik ga zo'n verloopstukje halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 09:44

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Sinds korte tijd heb ik wat problemen met mijn PC, hij is nogal onstabiel. Zowel in de BIOS als in diverse software programma's wordt er op de 3,3 V lijn maar 1,81 V geleverd. De andere waarden zouden volgens mij wel aardig moeten kloppen:

Vcore tussen 1,15 en 1,30
+ 3,3 V geeft dus 1,81 V
+ 5 V geeft 4,97
+ 12 V geeft 11,78
- 12 V geeft - 12,,86
- 5 V geeft -4,54
+ 5 V VCCH (standby) geeft 4.62

Specs:

Shuttle van een SS31T XPC
E2200 Intel procje
2 x 1 GB DDR2
NEC DVDRW
40 GP P-ATA disk
200 GB S-ATA disk
ATI Radeon X800XL graka.

Als ik het goed heb kan er een standaard formaat voeding in de Shuttle dus dat is geen probleem.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
lameeuw schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 18:53:
Sinds korte tijd heb ik wat problemen met mijn PC, hij is nogal onstabiel. Zowel in de BIOS als in diverse software programma's wordt er op de 3,3 V lijn maar 1,81 V geleverd. De andere waarden zouden volgens mij wel aardig moeten kloppen:

Vcore tussen 1,15 en 1,30
+ 3,3 V geeft dus 1,81 V
+ 5 V geeft 4,97
+ 12 V geeft 11,78
- 12 V geeft - 12,,86
- 5 V geeft -4,54
+ 5 V VCCH (standby) geeft 4.62

Specs:

Shuttle van een SS31T XPC
E2200 Intel procje
2 x 1 GB DDR2
NEC DVDRW
40 GP P-ATA disk
200 GB S-ATA disk
ATI Radeon X800XL graka.

Als ik het goed heb kan er een standaard formaat voeding in de Shuttle dus dat is geen probleem.
Uitlezen van voltages moet je doen met een multimeter, als er echt 1,81 Volt op zou staan ging de PC niet aan denk ik. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 09:44

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

-The_Mask- schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 21:12:
[...]

Uitlezen van voltages moet je doen met een multimeter, als er echt 1,81 Volt op zou staan ging de PC niet aan denk ik. ;)
Na wat zoeken welke lijnen de juiste zijn heb ik een multimeter erop gezet en de 3,3 V komt volgens dat ding met 2,6 V aanzetten (nee is geen elcheapo meter, heb als electricien meer dan genoeg mogelijkheden op dit gebied). Goed, niet wat de software aangeeft maar ook niet bepaald wat dat ding zou moeten leveren lijkt me...

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
lameeuw schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 21:59:
[...]

Na wat zoeken welke lijnen de juiste zijn heb ik een multimeter erop gezet en de 3,3 V komt volgens dat ding met 2,6 V aanzetten (nee is geen elcheapo meter, heb als electricien meer dan genoeg mogelijkheden op dit gebied). Goed, niet wat de software aangeeft maar ook niet bepaald wat dat ding zou moeten leveren lijkt me...
Minimale voltage voor 3,3 Volt lijn is 3,168 Volt.
En 2,6 Volt is wel een heel stuk lager. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 17:19
Ik heb 2 vragen. Mijn systeem:
Asus A8N-SLI Deluxe
Athlon64 X2 4800+
2 x 1gb PC3200 GSkill RAM
Geforce 7600GS 512mb
2 x 500gb 7200 rpm Sata HDD
DVD-ROM + DVD-RW
4 LED-fans + setje CCFLs
Standaard geluidskaart + tv-kaart

Mijn huidige voeding: ULTRA X-Connect 400 Watt

Vraag 1: Als ik ga overclocken en de Vcore verhoog, wordt het systeem verschrikkelijk instabiel. Komt dit waarschijnlijk door de voeding?

Vraag 2: Als ik later wil upgraden met een 8800gt + een 8500gt, 2 extra 7200rpm HDDs + 2 10krpm HDDs en nog wat extra shit zoals verlichting. Welk vermogen A-merk voeding is dan aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen

Ben nu al een tijdje bezig om een systeem samen te stellen
Ben nu als allerlaatste bezig om de voeding uit te zoeken. Ik heb verschillende delen doorgelezen maar ik kom uit alle technische specificaties er niet uit. Ik heb via extreme.outervision.com mijn aantal watt berekend en ik kom op de 642 WATT. Het aantal ampère weet ik niet maar heb wel gelezen dat dat ook erg belangrijk is. Welke psu adviseren jullie mij en met hoeveel WATT en Ampère moet ik rekening houden.

Systeem.

Mobo: Asus P5E-V HDMI
CPU: Core 2 DUO E 8400
Geheugen: Kingston KH x6400 Dual 2/2G PC2 6400 ( DDR-800)
Videokaart: Asus EN/8800GT/G/htdp/512MB
Floppy DVB-C
Kast: Origen s16v
HD:2X HD 1x spinpoint 320GB en 1x Spinpoint 750GB
Optical Drive: LG-GGC-H20N-L BR en HD speler
Voeding:???

Alvast veel dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:06:
Beste mensen

Ben nu als allerlaatste bezig om de voeding uit te zoeken. Ik heb verschillende delen doorgelezen maar ik kom uit alle technische specificaties er niet uit. Ik heb via extreme.outervision.com mijn aantal watt berekend en ik kom op de 642 WATT. Het aantal ampère weet ik niet maar heb wel gelezen dat dat ook erg belangrijk is. Welke psu adviseren jullie mij en met hoeveel WATT en Ampère moet ik rekening houden.

Systeem.

Floppy DVB-C

Alvast veel dank.
Dat systeem zou 642 watt nodig hebben? Mag ik vragen wat je dan precies hebt berekend, want dat zou in principe niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hotdog92 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 01:41:
[...]

Dat systeem zou 642 watt nodig hebben? Mag ik vragen wat je dan precies hebt berekend, want dat zou in principe niet kunnen.
Op extreme.outervision.com heb ik het volgende ingevuld

System Type: Singel socket
Motherboard: High end desktop (weet niet waarom. Maar voor de zekerheid)
Ram: 2sticks ddr2 sdram
Video Card: nvidia GeForce 8800 GT 512mb singel card
1X Ide 7200 rpm
1X blue-ray internal drive
1X tv tuner cable
3Xpci
1xpci-e x1
1xpci-ex16
6x usb
1x Fire wire
Fan Controller
Front Bay Card Reader
Front Bay LCD Display
2x 80mm fan
1x 92mm fan

Dit is het geen wat ik nu heb ingevoerd. Na wat veranderingetjes kom ik nu op de 509 W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Tha Ra schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:44:
Ik heb 2 vragen. Mijn systeem:
Asus A8N-SLI Deluxe
Athlon64 X2 4800+
2 x 1gb PC3200 GSkill RAM
Geforce 7600GS 512mb
2 x 500gb 7200 rpm Sata HDD
DVD-ROM + DVD-RW
4 LED-fans + setje CCFLs
Standaard geluidskaart + tv-kaart

Mijn huidige voeding: ULTRA X-Connect 400 Watt

Vraag 1: Als ik ga overclocken en de Vcore verhoog, wordt het systeem verschrikkelijk instabiel. Komt dit waarschijnlijk door de voeding?
Zou kunnen maar lijkt me niet echt heel logisch. Maar wat versta je onder overklokken 1 MHz erbij of hele wat meer. De CPU is namelijk ook niet echt een overklok monster. ;)
Vraag 2: Als ik later wil upgraden met een 8800gt + een 8500gt, 2 extra 7200rpm HDDs + 2 10krpm HDDs en nog wat extra shit zoals verlichting. Welk vermogen A-merk voeding is dan aan te raden?
De AMD Athlon 64 X2 4800+ heeft een TDP van 110 Watt.
4 HD's een DVD en een DVD-RW nemen zo'n 60 Watt.
Een nVidia GeForce 8800GT neemt max zo'n 100 Watt.
Een nVidia GeForce 8500GT neemt max zo'n 60 Watt.
Plus nog eens 60 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 390 Watt of 32,5 ampère dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Een voeding van 500/550 Watt zou dit wel draaiende moeten houden. ;)

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:06:
Beste mensen

Systeem.

Floppy DVB-C

Alvast veel dank.
De Intel Core 2 Duo E8400 heeft een TDP van 65 Watt.
2 HD's en 2 opticals nemen zo'n 40 Watt.
Plus nog eens 45 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 250 Watt of 21 ampère dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Een 400 Watt voeding zou dit al moeten kunnen leveren.
Een voeding van 500/650 Watt is zwaar overdreven. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door -The_Mask- op 13-08-2008 20:32 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 20:26:

[...]

De Intel Core 2 Duo E8400 heeft een TDP van 65 Watt.
2 HD's en 2 opticals nemen zo'n 40 Watt.
Een 400 Watt voeding zou dit al moeten kunnen leveren.
Een voeding van 500/650 Watt is zwaar overdreven. ;)
Bedankt voor je reactie. Ik ga hiermee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:04
Ik heb momenteel de volgende setup:

Moederbord : DFI CFX3200-DR
CPU : AMD Opteron 165 @ stock
Geheugen : 4x512MB DDR400
GPU : ATI Radeon X1950XTX
HDD : 1x Seagate 160GB Sata1
DVD1 : Sony DVD-R
DVD2 : Samsung DVD-R/W
Geluid : Creative SB Audigy
USB apparaten : Logitech Wave keyboard, Logitech MX1000 wireless, Logitech Chillstream, Trust Bluetooth 2.0 Stick, Canon Pixma IP1300.

Dit draait allemaal op een 450Watt voeding van Huntkey, Deze geeft op de +V121 lijn maximaal 15A, op de +V122 lijn maximaal 17A.

Nou heb ik onlangs via V&A een Sapphire HD3870 aangeschaft, op de doos zelf al staat dat deze 30A op de 12V lijn nodig heeft...

De PC post niet, geeft op de debug LED aan code 26, initial display error. Als ik de HD3870 kaart in het 2e PCI-E 16x slot doe, en de x1950xtx in PCI-e 16x slot 1, boot de pc normaal, windows herkent de HD3870 en installeerd deze...een defect lijkt mij enigzins uitgesloten hierdoor. Zeker weten doe ik dit niet.

Ik twijfel zelf nogal aan mijn voeding, levert deze genoeg stroom op de 12v lijn?
Mocht dit niet het geval zijn, dan denk ik eraan om een Corsair VX450W aan te schaffen (http://www.corsairmemory.com/products/vx.aspx).
Gaat deze mij wel genoeg ampére leveren op de 12V lijn? Max Load op de +12V lijn is 33A volgens de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
AgoNitE schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 21:53:
Ik heb momenteel de volgende setup:

Moederbord : DFI CFX3200-DR
CPU : AMD Opteron 165 @ stock
Geheugen : 4x512MB DDR400
GPU : ATI Radeon X1950XTX
HDD : 1x Seagate 160GB Sata1
DVD1 : Sony DVD-R
DVD2 : Samsung DVD-R/W
Geluid : Creative SB Audigy
USB apparaten : Logitech Wave keyboard, Logitech MX1000 wireless, Logitech Chillstream, Trust Bluetooth 2.0 Stick, Canon Pixma IP1300.

Dit draait allemaal op een 450Watt voeding van Huntkey, Deze geeft op de +V121 lijn maximaal 15A, op de +V122 lijn maximaal 17A.

Nou heb ik onlangs via V&A een Sapphire HD3870 aangeschaft, op de doos zelf al staat dat deze 30A op de 12V lijn nodig heeft...

De PC post niet, geeft op de debug LED aan code 26, initial display error. Als ik de HD3870 kaart in het 2e PCI-E 16x slot doe, en de x1950xtx in PCI-e 16x slot 1, boot de pc normaal, windows herkent de HD3870 en installeerd deze...een defect lijkt mij enigzins uitgesloten hierdoor. Zeker weten doe ik dit niet.

Ik twijfel zelf nogal aan mijn voeding, levert deze genoeg stroom op de 12v lijn?
Mocht dit niet het geval zijn, dan denk ik eraan om een Corsair VX450W aan te schaffen (http://www.corsairmemory.com/products/vx.aspx).
Gaat deze mij wel genoeg ampére leveren op de 12V lijn? Max Load op de +12V lijn is 33A volgens de site.
De HD3870 is een stuk zuiniger dan de X1950XTX, dus als de X1950XTX prima werkte zou de HD3870 dat ook moeten doen. ;)
En aangezien de videokaarten samen in de PC ook werken lijkt een voedings kwestie me uitgesloten. Denk dat je het probleem ergens anders moet zoeken. Maar misschien zat er ook gewoon een stofje in het PCI-e slot al eens opnieuw geprobeerd?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:04
Hm opzich n logische redenatie..maar kan het zijn dat hij om te booten niet voldoende stroom krijgt? Aangezien de kaart als 2e wel gewoon door windows word gevonden e.d.

Zal morgen eens kijken hoe de sloten eruit zien, maar als daar stof inzit...ook raar dat windows de kaart wel herkent als 2e...zou dan toch ook niet kunnen lijkt me?

[ Voor 33% gewijzigd door agoNITE op 13-08-2008 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
AgoNitE schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 23:10:
Hm opzich n logische redenatie..maar kan het zijn dat hij om te booten niet voldoende stroom krijgt? Aangezien de kaart als 2e wel gewoon door windows word gevonden e.d.
Tijdens boot is de kaart nog relatief zuinig, tijdens 3D gaat die pas veel vermogen vragen. ;)
Zal morgen eens kijken hoe de sloten eruit zien, maar als daar stof inzit...ook raar dat windows de kaart wel herkent als 2e...zou dan toch ook niet kunnen lijkt me?
En anders een nieuw topic beginnen, voeding lijkt me uitgesloten namelijk.

AMD Nieuwsdiscussie

• Mirre
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-04 16:12
Huidige configuratie:
- Kast = MTEK X9Gamer 350watt Midi tower
- Mobo = ASUS P4P800-E Deluxe
- Voeding = Corsair 620 Watt (1 jaar oud)
- Processor = Intel Pentium 4 3,2 Ghz (niet overgeklokt)
- RAM = Kingston 1024 mb/2x dual channel DDR ( 4x 512 mb dus)
- Videokaart = Ati Radeon HD3650
- TV kaart = Hauppauge WinTV
- Soundcard = Creative Audigy
- 3x harddisks
.... schijf 0, Samsung ATA 400gb
.... schijf 1, Western Digital SATA 500gb
.... schijf 2, Maxtor SATA 250 gb
- LG DVD speler
- LiteOn DVD Writer
- Operating system: WinXP-Pro met alle beschikbare updates

Probleem:
Ik had in dit systeem al een poos een andere videokaart (Ati Radeon X1650), waarmee dit systeem prima functioneerde maar deze kaart is defect geraakt. Ik heb afgelopen weekeind een andere kaart aangeschaft. Da's een Ati Radeon HD3650.
Ik vermoed dat deze kaart meer spanning nodig heeft dan mijn voeding van 620 watt kan leveren want sinds die kaart erin zit valt m'n usb af en toe half uit en ik zie ook soms wat strepen over m'n beeldscherm. Veel zal het niet schelen, denk ik maar de voeding trekt het kennelijk nét niet..
Ik ben bij zo'n wattage calculator gaan rekenen maar het probleem is dat daar nergens deze 3650 videokaart vermeld staat. Ik kan dus niet uitrekenen hoeveel watt m'n voeding moet zijn.

Ik kom bij het berekenen uit op 750 watt en dan heb ik nog niet eens de juiste videokaart.

Wat heb ik al gedaan:
* Via google de verschillende wattage calculator bezocht maar de een lijkt nog ouder dan de ander
* op m'n cd van de grafische kaart gekeken naar wattage verbruik....niks
* Hier op het forum gezocht naar wattage voor deze kaart
* Voeding faq van dit forum bekeken

Vraag:
1) Weet iemand hoeveel deze videokaart verbruikt zodat ik de juiste wattage kan berekenen

2) Er moet dus een andere voeding komen. Wat er nu in de PC aan hardware zit is het maximum. Meer komt er niet bij. Ik heb bij Mycom gekeken en daar zijn grote voedingen van 1000watt (850 is denk ik te weinig?) van Corsair en van Coolermaster.
Ik heb deze van corsair 620 watt nu ruim een jaar en als ik het zo kijk is z'n output na 1 jaar al flink gezakt. Of valt dat wel mee en is die nog stabiel.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hterwijn/forum_plaatjes/output-voeding.jpg
Als ie namelijk na een jaar al onstabiel is kan ik dan misschien beter voor het merk coolermaster gaan?

Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!

• Mirre
Probleem is al opgelost. Ik heb een andere wattage calculator gevonden die wel mijn videokaart weergaf. Daar bleek dat de hoeveelheid watt van mijn voeding niet zozeer het probleem kon zijn. Na het doormeten van de voeding bleek dat de 5V lijn onstabiel was.

Ik heb er vanavond een nieuwe 700W coolermaster ingezet. De strepen op m'n scherm zijn helemaal weg en het beeld is overall een stuk dieper en mooier van kleur. De brakke voeding kon m'n videokaart kennelijk toch van te weinig stroom voorzien.

• -The_Mask-
  • Niet online
Mirre schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 21:56:
Probleem is al opgelost. Ik heb een andere wattage calculator gevonden die wel mijn videokaart weergaf. Daar bleek dat de hoeveelheid watt van mijn voeding niet zozeer het probleem kon zijn. Na het doormeten van de voeding bleek dat de 5V lijn onstabiel was.

Ik heb er vanavond een nieuwe 700W coolermaster ingezet. De strepen op m'n scherm zijn helemaal weg en het beeld is overall een stuk dieper en mooier van kleur. De brakke voeding kon m'n videokaart kennelijk toch van te weinig stroom voorzien.
Misschien was een 400 Watt voeding of zo een beter idee geweest. Een 700 Watt voeding is iig zwaar overdreven. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:51
Seasonic 500W voor:

ASUS Crosshair II Formula
AMD Phenom 9600BE
2x 2GB OCZ Reaper PC6400
2x WD3200AAKS HDD's
Creative X-Fi Xtreme-Music
EVGA 9800GX2

Draai nu met 2x 7900GTX en die gaat dus vervangen worden voor 1 9800GX2. Denk wel dat ie het trekt, maar of er nog een beetje speling op zit betwijfel ik eigenlijk. Wat jullie?

EDIT: DVD Rom en brandertje niet vergeten natuurlijk... :+

[ Voor 9% gewijzigd door The Realone op 15-08-2008 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 23:32:
[...]

Misschien was een 400 Watt voeding of zo een beter idee geweest. Een 700 Watt voeding is iig zwaar overdreven. ;)
sorry met alle respect maar jij wil iedereen een veel lichtere voeding toe. maar goed ik heb altijd geleerd dat goedkoop duurkoop is en ik trek dat door naar de voedingen in de zelfde trend want om nou elk jaar een nieuwe voeding te kopen omdat ie na een jaar al weer te licht is dan is dat in mijn visie toch duurkoop en kan men beter wat meer uitgeven aan een zwaardere voeding vooral als het maar een paar euro meer is .. en een wat zwaardere voeding zorgt ook in t algemeen voor wat meer buffer en stabielere lijnen, zover ik weet.
maar goed ik lees ff verder om te zien of ik er al lezend uit kan komen wat mij best lijkt als vervanging van een 430 watt voeding. en twijfel nu tussen een coolermaster van 700 watt en een 750 watt corsair. en dat is voor mij genoeg omdat ik uitbreiden wil kunnen blijven tot 2012 / 2015 en al wordt alles wel zuiniger .. software heeft ook enige invloed op mijn hardware gebruik en mijn systeem gebruikt onder vista meer dan onder xp ben ik van mening, en ook onder linux is het weeer anders door de manier van benadering van me hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirre
-The_Mask- schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 23:32:
Het had fijner geweest als je eerder gereageerd had op m'n vraag in plaats van zinloos achteraf gebrabbel. Een 400W, waar baseer je dat op dan? 400W is m.i. onvoldoende voor dit systeem. Als ik er nog een zwaardere videokaart of zo in wil zetten over een poosje dan moet ik wéér een andere voeding aanschaffen. Deze voeding moet weer een paar jaar mee en uitbreiden of vervangen door hardware wat iets meer power nodig heeft kan nu zonder enig probleem. Ik ben er tevreden mee en de problemen waarvoor ik de oude voeding wilde vervangen zijn nu van de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
The Realone schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:18:
Seasonic 500W voor:

ASUS Crosshair II Formula
AMD Phenom 9600BE
2x 2GB OCZ Reaper PC6400
2x WD3200AAKS HDD's
Creative X-Fi Xtreme-Music
EVGA 9800GX2

Draai nu met 2x 7900GTX en die gaat dus vervangen worden voor 1 9800GX2. Denk wel dat ie het trekt, maar of er nog een beetje speling op zit betwijfel ik eigenlijk. Wat jullie?

EDIT: DVD Rom en brandertje niet vergeten natuurlijk... :+
Als de twee 7900GTX prima werkten dan werkt 1 9800GX2 ook prima veel meer verbruik zal je namelijk niet krijgen hiermee. ;)

Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:59:
[...]

sorry met alle respect maar jij wil iedereen een veel lichtere voeding toe. maar goed ik heb altijd geleerd dat goedkoop duurkoop is
Zeg ook niet dat je de meest goedkope moet kopen, maar een A-merk van minimaal zoveel Watt. ;)
en ik trek dat door naar de voedingen in de zelfde trend want om nou elk jaar een nieuwe voeding te kopen omdat ie na een jaar al weer te licht is dan is dat in mijn visie toch duurkoop en kan men beter wat meer uitgeven aan een zwaardere voeding vooral als het maar een paar euro meer is
Dat is de mensen hun eigen keus ik geef het minimale aan, willen ze meer dan houd ik ze niet tegen. :) Als mensen een voeding kopen waarmee ze nog jaren vooruit mee willen dan stellen ze hier natuurlijk ook niet een vraag maar kopen direct een 1000 Watt voeding. :P
.. en een wat zwaardere voeding zorgt ook in t algemeen voor wat meer buffer en stabielere lijnen, zover ik weet.
Nee niet altijd, als je namelijk een voeding koopt met een aantal losse 12 voltlijnen. En je hebt een PC die dat helemaal niet nodig heeft en dus 1 of meedere 12 voltlijnen niet gaat belasten. Dan heb je een probleem, aangezien de voeding daar niet goed tegen kan staat daarom ook meestal aangegeven bij veel voedingen dat er minimaal 1 ampère van moet worden getrokken. :)

Mirre schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:54:
[...]

Het had fijner geweest als je eerder gereageerd had op m'n vraag in plaats van zinloos achteraf gebrabbel.
Had dit graag gewilt, maar had andere dingen te doen. ;)
En heb het dus niet eerder gelezen.
Een 400W, waar baseer je dat op dan? 400W is m.i. onvoldoende voor dit systeem.
De Intel Pentium 4 3,2 Ghz heeft een TDP van 84 Watt.
3 HD's en 2 DVD's nemen zo'n 50 Watt samen.
Ati Radeon HD3650 neemt max zo'n 50 Watt.
Plus nog eens 66 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 250 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Een 350/400 Watt voeding kan dit al leveren, dus zoals je ziet kan makkelijk. ;)
Als ik er nog een zwaardere videokaart of zo in wil zetten over een poosje dan moet ik wéér een andere voeding aanschaffen. Deze voeding moet weer een paar jaar mee en uitbreiden of vervangen door hardware wat iets meer power nodig heeft kan nu zonder enig probleem. Ik ben er tevreden mee en de problemen waarvoor ik de oude voeding wilde vervangen zijn nu van de baan.
Zeg ook niet dat het een verkeerde keus is, maar overdreven is het wel. :P Behalve natuurlijk als je val plan bent binnenkort een hele grote upgrade te doen. ;)

[ Voor 76% gewijzigd door -The_Mask- op 15-08-2008 20:21 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik heb de volgende onderdelen besteld:

Asus P5Q Deluxe,Retail
Sapphire Radeon HD4850,1024MB, GDDR3, PCI Express x16
OCZ OCZ2RPR800C44GK,4096MB, 800MHz, 2x, DDR2, PC6400
Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA II, 16MB, 640GB
Intel Core 2 Duo,E8400, Socket 775, Boxed
Microsoft Windows Vista H. Prem. 64bit,SP1, BOX, Nederlands

Daarnaast heb ik nog 2 dvd spelers.

Ik wil dit allemaal laten draaien op een Tagan TG480-U01 van 480W.
Denken jullie dat deze voeding dit zal trekken? of zal ik ook een nieuwe voeding moeten bestellen?

Ik dacht zelf van dat ik het eerst eens zou proberen op deze voeding, maar jullie input is altijd welkom ;)

Thx alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Ik maak gebruik van de volgende onderdelen:
AMD X2 4400+ 65 watt versie
ASUS M2A-HDMI
2 x 1 GIG geheugen
2x 400 GB Samsung Spindelpoint SATA
1x 200 GB maxtor 7200 rpm
1x DVDROM

Er zit momenteel een 250 watt voeding in. Ik ben bang dat dit te weinig is aangezien mijn pc soms wel eens wil vastlopen, als ik een HD mkv bestand afspeel. (Pc freezed meteen en ik kan niks meer doen) Als ik vervolgens alleen in windows internet of muziek luister, kan hij uren zonder problemen draaien. Het gaat hier om een HTPC dus de voeding moet lekker stil zijn. Ik heb al eens gekeken naar passieve koelingen, alleen raden veel mensen deze af :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:06:
Hoi allemaal,

Ik heb de volgende onderdelen besteld:

Asus P5Q Deluxe,Retail
Sapphire Radeon HD4850,1024MB, GDDR3, PCI Express x16
OCZ OCZ2RPR800C44GK,4096MB, 800MHz, 2x, DDR2, PC6400
Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA II, 16MB, 640GB
Intel Core 2 Duo,E8400, Socket 775, Boxed
Microsoft Windows Vista H. Prem. 64bit,SP1, BOX, Nederlands

Daarnaast heb ik nog 2 dvd spelers.

Ik wil dit allemaal laten draaien op een Tagan TG480-U01 van 480W.
Denken jullie dat deze voeding dit zal trekken? of zal ik ook een nieuwe voeding moeten bestellen?

Ik dacht zelf van dat ik het eerst eens zou proberen op deze voeding, maar jullie input is altijd welkom ;)

Thx alvast.
De Intel Core 2 Duo E8400 heeft een TPD van 65 Watt.
Een HD en 2 DVD's nemen zo'n 30 Watt.
Een ATi Radeon HD4850 neemt max zo'n 120 Watt.
Plus 35 Watt reserve en voor andere ondelen.
Jouw voeding de Tagan TG480-U01 kan 28 ampère leveren op de 12 voltlijnen.
Dit zou dus genoeg moeten zijn. :)

Possible schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:34:
Ik maak gebruik van de volgende onderdelen:
AMD X2 4400+ 65 watt versie
ASUS M2A-HDMI
2 x 1 GIG geheugen
2x 400 GB Samsung Spindelpoint SATA
1x 200 GB maxtor 7200 rpm
1x DVDROM

Er zit momenteel een 250 watt voeding in. Ik ben bang dat dit te weinig is aangezien mijn pc soms wel eens wil vastlopen, als ik een HD mkv bestand afspeel. (Pc freezed meteen en ik kan niks meer doen) Als ik vervolgens alleen in windows internet of muziek luister, kan hij uren zonder problemen draaien. Het gaat hier om een HTPC dus de voeding moet lekker stil zijn. Ik heb al eens gekeken naar passieve koelingen, alleen raden veel mensen deze af :)
De AMD Athlon 64 X2 4400+ heeft een TDP van 65 Watt.
3 HD's en een DVD nemen zo'n 40 Watt.
Plus nog 55 Watt reserve en voor andere ondelen.
Is samen 160 Watt of 13 ampère dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
De meeste voedingen van 250 Watt zouden dit wel moeten kunnen leveren, maar er zullen natuurlijk ook voedingen zijn die het niet kunnen leveren. ;)
Wat betreft passieve voedingen dezen worden in het algemeen nogal warm en kunnen hun warmte meestal ook niet goed kwijt. Dus komt nogal eens voor dat deze voedingen dus snel overlijden. En duur zijn ze ook nog eens. Als ik jouw was (wat ik dus niet ben :p ) zou ik gewoon een goedkope, goede en stille voeding uit de pricewatch nemen. En dan het liefst gewoon ATX zodat ze niet veel gaan kosten. ;)
Goedkoopste A-merk voeding die ik kon vinden en die ook nog stil is (heb hem zelf gehad ;) )

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand voor mij uitreken welke voeding ik nodig heb?

CPU: Intel Core 2 Duo E8500
CPU-Koeler: Scythe mugen ''infinity''
GPU: Club3D Radeon HD4870X2
Geluid: Creative X-Fi XtremeMusic
HDD: 2x Samsung spinpoint F1 1TB (32MB)
Geheugen: Corsair TWIN2X4096-8500C5DF
DVD : 2x Lite-On LH-20A1S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Laatst online: 11:06
Voor mij ook :):

Cpu: E6600 @ 3,6 ghz auto voltage.
Gpu: 8600gt, krijgt stroom door het mobo, niet rechstreeks van voeding.
Mobo: Asus P5Q 2x 4pins cpu stekkertjes, en die 24 pins ding
Hdd: 1x 750gb 1x 320gb 1x 160gb
Geluid: Xfi Xtreme Audio
DVD: Lg spelertje Sata
Geheugen: 2x 1gb kingstong 667mhz @ 801Mhz 1x 2gb 667 @ 801Mhz
Usb: 1x bluetooth stick, 1x 160gb 2,5 inch schijfje
Fancontroller, 1x convertor voor 2 CCfl lampjes.

Heb een 400Watt voeding die standaard in een Aopen case zat.
En heb nog een losse OCZ 600Watt voeding, van 1 week oud.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 19:25:
Kan iemand voor mij uitreken welke voeding ik nodig heb?

CPU: Intel Core 2 Duo E8500
CPU-Koeler: Scythe mugen ''infinity''
GPU: Club3D Radeon HD4870X2
Geluid: Creative X-Fi XtremeMusic
HDD: 2x Samsung spinpoint F1 1TB (32MB)
Geheugen: Corsair TWIN2X4096-8500C5DF
DVD : 2x Lite-On LH-20A1S
Een ATi Radeon HD4870X2 neemt max zo'n 275 Watt.
Plus nog een 45 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 425 Watt of 35,5 ampère dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Een voeding van 500/550 Watt kan dit meestal wel leveren. :)

SgtElPotato schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 21:13:
Voor mij ook :):

Cpu: E6600 @ 3,6 ghz auto voltage.
Gpu: 8600gt, krijgt stroom door het mobo, niet rechstreeks van voeding.
Mobo: Asus P5Q 2x 4pins cpu stekkertjes, en die 24 pins ding
Hdd: 1x 750gb 1x 320gb 1x 160gb
Geluid: Xfi Xtreme Audio
DVD: Lg spelertje Sata
Geheugen: 2x 1gb kingstong 667mhz @ 801Mhz 1x 2gb 667 @ 801Mhz
Usb: 1x bluetooth stick, 1x 160gb 2,5 inch schijfje
Fancontroller, 1x convertor voor 2 CCfl lampjes.

Heb een 400Watt voeding die standaard in een Aopen case zat.
En heb nog een losse OCZ 600Watt voeding, van 1 week oud.
Zou de CPU maar van auto voltage af halen dit is eigenlijk altijd veel te hoog namelijk. ;)

De Intel Core 2 Duo E6600 heeft een TDP van 65 Watt op 3,6GHz neemt die zo'n 95 Watt max.
3 HD's en een DVD nemen zo'n 40 Watt.
Een nVidia GeForce 8600GT neemt max zo'n 50 Watt.
Plus nog eens 65 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Een goede voeding van 350 Watt zou dit al moeten kunnen leveren.
Dus met een beetje geluk werkt de 400 Watt voeding wel, waarschijnlijk is die voeding een voeding van de FSB Group en dat is een A-merk. :)
De voeding van OCZ moet sowieso geen probleem hebben met de PC. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topaj
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 22:47
Die twee tientjes zul je nooi missen :)

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Laatst online: 11:06
-The_Mask- schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 23:12:

Zou de CPU maar van auto voltage af halen dit is eigenlijk altijd veel te hoog namelijk. ;)
Weet jij dan een goede voltage, of moet ik dat zelf uit gaan proberen?
Hij staat nu volgens CPU-Z op 1.480v

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik kan waarschijnlijk best makkelijk aan een HD2900XT komen, maar ik verwacht hem zelf niet te gaan gebruiken (ik ga voor een HD4870)

Dus mag mijn broertje hem hebben in zijn systeem:
Een harde schijf en een dvd-lezer
Core 2 Duo E4400
Een ingebouwde cardreader.
En dus waarschijnlijk binnenkort een HD2900XT

En nu gaat zijn voeding het nooit trekken, dus wat voor moeten we dan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
topaj schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:14:
Die twee tientjes zul je nooi missen :)
Ehh, waar heb jij het over. :P

SgtElPotato schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 17:24:
[...]

Weet jij dan een goede voltage, of moet ik dat zelf uit gaan proberen?
Hij staat nu volgens CPU-Z op 1.480v
Zelf proberen elke CPU is anders, dus zet de Vcore langzaam lager tot de PC instabiel wordt, dan zet je de Vcore weer iets hoger en dan stress je de PC goed met bijvoorbeeld Orthos. :)

marco.meijer schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 17:59:
Ik kan waarschijnlijk best makkelijk aan een HD2900XT komen, maar ik verwacht hem zelf niet te gaan gebruiken (ik ga voor een HD4870)

Dus mag mijn broertje hem hebben in zijn systeem:
Een harde schijf en een dvd-lezer
Core 2 Duo E4400
Een ingebouwde cardreader.
En dus waarschijnlijk binnenkort een HD2900XT

En nu gaat zijn voeding het nooit trekken, dus wat voor moeten we dan nemen?
De Intel Core 2 Duo E4400 heeft een TDP van 65 Watt.
Een HD en een DVD nemen zo'n 20 Watt.
De ATi Radeon HD2900XT neemt max zo'n 180 Watt.
Plus nog eens 60 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 325 Watt of 27 ampère dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Een goede voeding van 450 Watt moet dit wel werkend houden. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Hieronder mijn opstelling, graag zou ik advies over komende voeding willen hebben.

1x Q9450
1x Asus EAH 3870 512Mb DDR4
1x Gigabyte GA-P35C-DS3R
2x Kingston 2048MB DDR2
2x WD 320GB 7200RPM
1x Standaard dvd lezer
1x Dvd brander

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 21:36:
Beste mensen,

Hieronder mijn opstelling, graag zou ik advies over komende voeding willen hebben.

1x Q9450
1x Asus EAH 3870 512Mb DDR4
1x Gigabyte GA-P35C-DS3R
2x Kingston 2048MB DDR2
2x WD 320GB 7200RPM
1x Standaard dvd lezer
1x Dvd brander

Bij voorbaat dank
De Intel Core 2 Quad Q9450 heeft een TDP van 95 Watt.
Een ATi Radeon HD 3870 neemt max zo'n 95 Watt.
Is samen 275 Watt of 23 ampère dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Een A-merk voeding van 350/400 Watt moet dit meestal wel kunnen leveren. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Mask,

De voeding is aangeschaft ;)

Nogmaals bedankt voor het speedy gonzales advies:)

edit: het is een antec 430 watt geworden. Voor het geval in de toekomst er nog iets kleins bij komt.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2008 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06-2021
Ik heb een vraagje.

+- 2 jaar geleden heb ik mijn PC gekocht.

AMD Athlon 64 Venice 3500+
Geforce 6600GT
Dit in een Aopen big tower met Aopen 350 watt voeding.

Nu heb ik van de week een nieuwe videokaart gekocht. XFX 9600GT alleen nu zie ik op de doos staan: minimaal 400 watt nodig. Ook zit er een extra stroom aansluiting op mijn nieuwe kaart.

Denken jullie dat mijn huidige voeding de nieuwe kaart aan kan en is het gebruik van die extra stroom aansluiting noodzakelijk?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-08 23:45
Hallo,

Ik begin maar even met dat ik totaal geen ervaring heb met videokaarten inbouwen en het aansluiten op de voeding. Ik heb nu een voeding van 250 watt die standaard in mijn Acer pctje (Aspire M1100-) zat samen met mijn Geforce 7300SE. Nu heb ik een nieuwe videokaart gekocht, een Point of view 9600GT en ik ben bang dat mijn huidige voeding te zwak is. Sowieso zitten er te weinig aansluitingen aan om én de videokaart én de dvd speler aan te sluiten. Ik heb nog een oude voeding van 350 watt liggen met alle benodigde aansluiting behalve de 24pins aansluiting voor op het moederbord (het is dus nog een 20pins). Zou het voldoende zijn om een splitter van 20 naar 24 te halen en dan mijn videokaart te installeren, of een geheel nieuwe voeding?

Mijn specs volgens Everest:

Moederbord
CPU Type DualCore AMD Athlon 64 X2, 2100 MHz (10.5 x 200) 4000+
Moederbordnaam Acer F690GVM
Moederbord Chipset AMD 690V, AMD Hammer
Systeemgeheugen 3072 MB (DDR2-667 DDR2 SDRAM)
DIMM1: Hyundai HYMP564U64CP8-Y5 512 MB DDR2-667 DDR2 SDRAM (5-5-5-15 @ 333 Mhz) (4-4-4-12 @ 266 Mhz) (3-3-3-9 @ 200 Mhz)
DIMM2: Hyundai HYMP564U64CP8-Y5 512 MB DDR2-667 DDR2 SDRAM (5-5-5-15 @ 333 Mhz) (4-4-4-12 @ 266 Mhz) (3-3-3-9 @ 200 Mhz)
DIMM3: Power Quotient 1 GB DDR2-667 DDR2 SDRAM (5-5-5-15 @ 333 Mhz) (4-4-4-12 @ 266 Mhz) (3-3-3-9 @ 200 Mhz)
DIMM4: Power Quotient 1 GB DDR2-667 DDR2 SDRAM (5-5-5-15 @ 333 Mhz) (4-4-4-12 @ 266 Mhz) (3-3-3-9 @ 200 Mhz)
BIOS Type Award (05/04/07)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM2)
Communicatiepoort Printerpoort (LPT1)

Scherm
Video kaart NVIDIA GeForce 7300 SE (Microsoft Corporation - WDDM) (128 MB)
Video kaart NVIDIA GeForce 7300 SE (Microsoft Corporation - WDDM) (128 MB)
3D Acceleratie nVIDIA GeForce 7300 SE/7200 GS
Monitor HP w2207 [22" LCD] (CZD81006C8)

Multimedia
Geluidskaart Realtek ALC888/S/T @ ATI SB600 - High Definition Audio Controller

Opslag
IDE controller Standaard Dual Channel PCI IDE Controller
IDE controller Standaard Dual Channel PCI IDE Controller
Opslag controller Microsoft iSCSI-initiator
Harde schijf Generic USB CF Reader USB Device
Harde schijf Generic USB MS Reader USB Device
Harde schijf Generic USB SD Reader USB Device
Harde schijf Generic USB SM Reader USB Device
Harde schijf HDT722525DLA380 ATA Device (250 GB, 7200 RPM, SATA-II)
Optische Station HL-DT-ST DVD-RW_GSA-H41N ATA Device
SMART Status harde schijf OK

Invoerapparaten
Toetsenbord Standaard-PS/2-toetsenbord
Muis PS/2-compatibele muis

Netwerk
Netwerkkaart Generic Marvell Yukon Chipset based Ethernet Controller (192.168.1.65)
Netwerkkaart Realtek 8185 Extensible 802.11b/g-draadloos apparaat

Externe apparaten
Printer Microsoft XPS Document Writer
FireWire controller Texas Instruments TSB43AB23 1394A-2000 OHCI PHY/Link-Layer Controller (PHY: TI TSB43AB23)
USB1 controller ATI SB600 - OCHI USB Controller
USB2 controller ATI SB600 - EHCI USB 2.0 Controller
USB-apparaat USB-apparaat voor massaopslag

Ik zal nog even de waardes die op de 350 watt voeding staan vermelden, heb gelezen dat dat ook handige info kan zijn:

Input (47Hz-63Hz): 100-125~10A/200-240V~25A

+5VDC: 30A
+12VDC: 18A
-12VDC: 0.8A
-5VDC: 0.3A
3.3VDC: 28A
5Vsb: 2A

Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is. ;) Ik wil dus weten of die 350 watt geschikt is voor mijn systeem en dat ik hem dus passend maak met zo'n verloopje.

Alvast bedankt!

XBL: Sgt Rik NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een klein probleempje. Ik wil in mijn huidige systeem een nieuwe videokaart inbouwen, maar ik twijfel eerlijk gezegd een beetje of mijn huidige voeding dat gaat trekken. Het systeem ziet er nu als volgt uit:
  • AMD Athlon 64 X2 6000+
  • 2x 2GB DDR2 PC6400 Kingston ValueRAM
  • MSI K9A2GM-FIH (mobo)
  • Samsung SH-S223F (DVD-RW)
  • Samsung Spinpoint F1 HD642JJ (HDD)
  • Club3D Radeon HD 3450 256MB
Dit alles draait primma op een Antec EarthWatts 380W. Nu ben ik van plan om de Radeon 3450 te vervangen door een Radeon 3850. Geen overclocked edition of iets dergelijks, gewoon een 'standaard'-versie. Mijn voeding beschikt gelukkig over de benodigde PCI-Express 6-pin connector, maar ik vraag me af of het aantal watjes nog steeds hoog genoeg is :)

Zo niet, dan zat ik te denken aan een Be Quiet! Straight Power 450/500/550W.

Guru3D roept dat een vergelijkbaar systeem met een 3850 246W trekt onder load, maar is tegelijkertijd van mening dat je toch wel een 450W voeding nodig hebt :?

Graag de mening van de experts hierover :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2008 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 02:15
Hé luitjes,

Hieronder mijn toekomstige opstelling.
Ik heb nu een Corsair 620HX, maar ik vermoed dat dit toch iets te weinig is. Heb de Silverstone ST85F in gedachten als alternatief. Please help.

1x C2D E8400
2x MSI 3870X2 1GB OC
1x DFI LANParty JR P45-T2RS
4x OCZ Reaper 2GB DDR2 1066
2x Samsung SATA Slim DL-burner
1x Boot-up HDD
2x 2,5"HDD (misschien SDD) in RAID

Hou ik dan nog wat speelruimte over voor de E8400, of moet ik richting 1kW?

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Abductor op 19-08-2008 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-08 08:42
-The_Mask- schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 23:12:
[...]

Een ATi Radeon HD4870X2 neemt max zo'n 275 Watt.
Plus nog een 45 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 425 Watt of 35,5 ampère dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Een voeding van 500/550 Watt kan dit meestal wel leveren. :)
Betekent dit als je een crosfire(HD4870X2) opstelling zou willen dat je aan een voeding van 850 voldoende heb ?

Wat ik verder in mijn systeem wil is.
1SSD, 1HD, 4GB ddr3, geluidskaart, 1DVDspeler, en 5 fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:29
Ik ben geen expert. Gebruik mijn advies op eigen risico :)
IzoOoo schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:37:
Ik heb een vraagje.

+- 2 jaar geleden heb ik mijn PC gekocht.

AMD Athlon 64 Venice 3500+
Geforce 6600GT
Dit in een Aopen big tower met Aopen 350 watt voeding.

Nu heb ik van de week een nieuwe videokaart gekocht. XFX 9600GT alleen nu zie ik op de doos staan: minimaal 400 watt nodig. Ook zit er een extra stroom aansluiting op mijn nieuwe kaart.

Denken jullie dat mijn huidige voeding de nieuwe kaart aan kan en is het gebruik van die extra stroom aansluiting noodzakelijk?

Alvast bedankt
Reken 95w voor de videokaart, 89W voor de processor, 50w voor randapparatuur (ik kijk even in men glazen bol).
Dus je hebt 234W nodig, oftewel 20A op de +12V lijn. Het zal er dus van af hangen hoeveel randapperatuur je hebt en van de voeding. Het is in ieder geval krap.
Het gebruik van die extra stroomaansluiting is noodzakelijk, maar er zijn omvormers van 2 molex naar 1 6 pin connector.
Gewoon testen, start het systeem niet op dan haal je een nieuwe voeding.
Rik027 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:09:
Hallo,

Ik begin maar even met dat ik totaal geen ervaring heb met videokaarten inbouwen en het aansluiten op de voeding. Ik heb nu een voeding van 250 watt die standaard in mijn Acer pctje (Aspire M1100-) zat samen met mijn Geforce 7300SE. Nu heb ik een nieuwe videokaart gekocht, een Point of view 9600GT en ik ben bang dat mijn huidige voeding te zwak is. Sowieso zitten er te weinig aansluitingen aan om én de videokaart én de dvd speler aan te sluiten. Ik heb nog een oude voeding van 350 watt liggen met alle benodigde aansluiting behalve de 24pins aansluiting voor op het moederbord (het is dus nog een 20pins). Zou het voldoende zijn om een splitter van 20 naar 24 te halen en dan mijn videokaart te installeren, of een geheel nieuwe voeding?
Je processor een tdp van 65W, je videokaart 95W, 50W voor randapperatuur en een reserve.
Dus je hebt 210W nodig, oftewel 17,5A op de +12V lijn. Je voeding levert 18A op de +12V lijn, dus het is echt maar nipt. Ik denk zelfs dat het te nipt is en dat hij het niet trekt. Je kan natuurlijk altijd proberen een verloopstukje te kopen op V&A, ebay of marktplaats en het zelf testen.
Als je een nieuwe voeding koopt, zoek dan in de richting van 400-450W van een A merk.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:36:
Ik zit met een klein probleempje. Ik wil in mijn huidige systeem een nieuwe videokaart inbouwen, maar ik twijfel eerlijk gezegd een beetje of mijn huidige voeding dat gaat trekken. Het systeem ziet er nu als volgt uit:
  • AMD Athlon 64 X2 6000+
  • 2x 2GB DDR2 PC6400 Kingston ValueRAM
  • MSI K9A2GM-FIH (mobo)
  • Samsung SH-S223F (DVD-RW)
  • Samsung Spinpoint F1 HD642JJ (HDD)
  • Club3D Radeon HD 3450 256MB
Dit alles draait primma op een Antec EarthWatts 380W. Nu ben ik van plan om de Radeon 3450 te vervangen door een Radeon 3850. Geen overclocked edition of iets dergelijks, gewoon een 'standaard'-versie. Mijn voeding beschikt gelukkig over de benodigde PCI-Express 6-pin connector, maar ik vraag me af of het aantal watjes nog steeds hoog genoeg is :)

Zo niet, dan zat ik te denken aan een Be Quiet! Straight Power 450/500/550W.

Graag de mening van de experts hierover :)
Je processor heeft een tdp van ofwel 89W ofwel 125W afhankelijk van het type. Je videokaart trekt 100W en 50W voor je randapparatuur.
Alles tesamen is 275W, ofwel 23A op de +12V lijn. Je Antec Earthwatts heeft 2 lijnen van 17A per stuk. Ik denk dat ze het wel trekt.
Abductor schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:21:
Hé luitjes,

Hieronder mijn toekomstige opstelling.
Ik heb nu een Corsair 620HX, maar ik vermoed dat dit toch iets te weinig is. Heb de Silverstone ST85F in gedachten als alternatief. Please help.

1x C2D E8400
2x MSI 3870X2 1GB OC
1x DFI LANParty JR P45-T2RS
4x OCZ Reaper 2GB DDR2 1066
2x Samsung SATA Slim DL-burner
1x Boot-up HDD
2x 2,5"HDD (misschien SDD) in RAID

Hou ik dan nog wat speelruimte over voor de E8400, of moet ik richting 1kW?

Alvast bedankt.
Je processor heeft een tdp van 65W. Je videokaart trekt 150W. Je randapperatuur plus OC reserve 150W.
Dus in totaal 365W ofwel 30A. Je Corsair 620HX heeft 3 rails van 18A. Hij zou alles moeten trekken.
Mainuser X schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 02:11:
[...]

Betekent dit als je een crosfire(HD4870X2) opstelling zou willen dat je aan een voeding van 850 voldoende heb ?

Wat ik verder in mijn systeem wil is.
1SSD, 1HD, 4GB ddr3, geluidskaart, 1DVDspeler, en 5 fans.
275W voor de videokaart, 100W voor de dingen hierboven + reserve, 100W voor een gemiddelde processor, dus 475W oftewel 40A op de +12V lijn. Zoek dus iets in de richting van 600W. 850W is zeker voldoende.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
Malantur schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 13:26:
I

275W voor de videokaart, 100W voor de dingen hierboven + reserve, 100W voor een gemiddelde processor, dus 475W oftewel 40A op de +12V lijn. Zoek dus iets in de richting van 600W. 850W is zeker voldoende.
Ik had het over een crosfire opstelling dus twee videokaarten. Dus moet ik dan rekeken 475 +275Tweede videokaart= 750W. Heb ik dan aan een 850W voeding. Of werkt dat niet zo.

PS: Processor wordt 9550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Momenteel plan ik een videokaart-upgrade voor mijn Game_PC (zie sig.)

Er zit een Antec EarthWatts 500W voeding erin die volgens deze site minimaal 380W op zijn 2 12V-lijnen zou moeten leveren.

Dat zou genoeg moeten zijn voor een ATI 4870 kaart. Klopt dat of zie ik iets over het hoofd?

Daarnaast zit ik met 2 andere vragen (waarvan 1 off-topic):
  1. 4870 heeft 2xPEG 6-pins nodig. Heeft mijn voeding deze connectoren of moet ik een adapter gebruiken (die wordt namelijk niet bij iedere merk 4870 meegeleverd)
  2. Past de kaart eigenlijk wel in mijn Antec Sonata II kast? 4870 is een stuk langer dan mijn huidige 7900GTX en de laatste heeft nu al niet veel ruimte over tot aan de HDD-brackets.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Mainuser X schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 15:18:
[...]

Ik had het over een crosfire opstelling dus twee videokaarten. Dus moet ik dan rekeken 475 +275Tweede videokaart= 750W. Heb ik dan aan een 850W voeding. Of werkt dat niet zo.

PS: Processor wordt 9550
Dus 2x '4870 X2'?
Dan heb je 95W voor de processor, 2x 275W voor de videokaart, 100W voor de randapperatuur.
Dus 745W, ofwel 62A op de +12V lijn.
Dus even nakijken hoeveel A je voeding combined kan leveren.
sl1200 schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 16:25:
Momenteel plan ik een videokaart-upgrade voor mijn Game_PC (zie sig.)

Er zit een Antec EarthWatts 500W voeding erin die volgens deze site minimaal 380W op zijn 2 12V-lijnen zou moeten leveren.

Dat zou genoeg moeten zijn voor een ATI 4870 kaart. Klopt dat of zie ik iets over het hoofd?

Daarnaast zit ik met 2 andere vragen (waarvan 1 off-topic):
  1. 4870 heeft 2xPEG 6-pins nodig. Heeft mijn voeding deze connectoren of moet ik een adapter gebruiken (die wordt namelijk niet bij iedere merk 4870 meegeleverd)
  2. Past de kaart eigenlijk wel in mijn Antec Sonata II kast? 4870 is een stuk langer dan mijn huidige 7900GTX en de laatste heeft nu al niet veel ruimte over tot aan de HDD-brackets.
1. Reken ongeveer 150W voor die 4870, 65W voor je processor en 80W voor je randapperatuur. Je voeding kan dit gemakkelijk aan.
Je voeding heeft 2xPEG 6 pin (het is voor jou evenveel moeite als voor mij om het op google te zoeken ;)).
2. Off topic in het 'welke voeding heb ik nodig?' topic... Open een topic in V&B of zoek het zelf op op google?
Na even te googlen: de 4870 is 9.5 inch, ofwel 24,13 cm. Dus een paar milimeter korter dan een standaard ATX moederbord.

[ Voor 3% gewijzigd door Malantur op 20-08-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
Malantur schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 16:49:
[...]

Dus 2x '4870 X2'?
Dan heb je 95W voor de processor, 2x 275W voor de videokaart, 100W voor de randapperatuur.
Dus 745W, ofwel 62A op de +12V lijn.
Dus even nakijken hoeveel A je voeding combined kan leveren.
Ik zit aan deze voeding te denken.

Cooler Master Real Power M850

Model RS-850-ESBA
Type ATX Form Factor 12V V2.3 / SSI standard EPS 12V V2.92
Dimension (W / H / D) 150(W) x 86(H) x 180(L) (mm)
Input Voltage 90 ~ 264V (Auto Range)
Input Current 12A @ 115Vac / 6.3A @ 230Vac
Input Frequency Range 47 ~ 63Hz
PFC Active PFC (0.99)
Power Good Signal 100 ~ 500 ms
Hold Up Time > 17 ms
Efficiency 83%(170W) / 86%(425W) / 82%(850W)
MTBF >100,000 hrs
Protection OVP / OCP / OTP / OLP / Short / Full Protection
Output Capacity 850 Watts Continuous
Max. Output Capacity 1000 Watts
Operation Temperature 0~50℃(Nominal Input Voltage)
Safety CE / cUL / TUV / NEMKO / BSMI / FCC / CCC / C-tick / GOST
Fan Ultra-silent 135mm fan with intelligent speed control
Certification NVIDIA SLI-ready / 80 Plus
Connector M/B 24 Pin x 1
CPU 4 Pin x 1
CPU 8 Pin x 1
PCI-E 8 Pin x2
PCI-E 6 Pin x 4
4 Pin Peripheral x 10
SATA x 6
4 Pin Floppy x 2

Antec 1000W TruePower Quattro

Universal Input, automatically adjusts for 100V to 240V power grids
Active Power Factor Correction (PFC) helps reduce electrical waste
Supports EPS12V v2.91 and ATX12V systems
Four 12V output circuits provide supreme system stability
Accurate power rating allows TruePower Quattro to deliver its full rated power (24 hours a day rated at 50ºC)
Up to 85% efficient
80mm low noise cooling fan
Heavy duty protection circuitry prevents damage resulting from short circuits (SCP), over voltages (OVP), under voltages (UVP), and over current (OCP)
2 x 8-pin PCI-E connectors and 2 x 6-pin connectors for PCI-Express graphics cards
MTBF: 100,000 hours
Safety approvals: UL, CUL, FCC, TÜV, CE, C-tick, CCC, CB
Gold plated connectors for superior conductivity
AQ5 -Antec Quality five-year parts and labor warranty
Dimensions:
• 3.4"(H) x 5.9"(W) x 7.1"(D)
• 8.6cm(H) x 15cm(W) x 18cm(D)
Package dimensions:
• 9.4"(H) x 11.6"(W) x 5.4"(D)
• 23.88cm(H) x 29.46cm(W) x 13.72cm(D)
Weight:
• Net: 5.75 lbs / 2.6 kg
• Gross: 8.4 lbs / 3.81 kg

Mijn eerste keus is de coller master. Maar is deze wel genoeg ik zit te kijken maar weet niet hoe ik aan de Ampere kan komen.

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Die Cooler Master levert 64A op de +12V lijn, verdeelt over 6 rails.
Je hebt 62A nodig, dus het past (net).

De Antec levert 70A op de +12V lijn, verdeelt over 4 rails.
Hiermee heb je dus nog wat speling voor overclocken en upgrades.

De Ampere is gemakkelijk (alleszins voor populaire voedingen) te vinden door de naam van de voeding in te typen op google afbeeldingen.
Voorbeeldje van de Antec:
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/other/10-1kw-psu-roundup/p5s.jpg
En dan in dit geval kijk je naar de tweede lijn onder de tabel naar de combined power van de 4 rails.

[ Voor 9% gewijzigd door Malantur op 20-08-2008 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
ok Bedankt. Ik zal moeten kiezen voor de Antec

Verwijderd

Sta op het punt om een nieuw systeem te bestellen:

Intel E8400 (die overgeclocked gaat worden tot 400mhz FSB)
MSI Neo3-FR / Asus P5Q
2x 2GB PC6400 geheugen
1x Spinpoint F1 750GB
Sapphire HD4850
DVD Brander

Zit te twijfelen of ik een Antec Sonata III er bij neem. Ik heb nog een Asus A-45GA voeding liggen met de volgende specs:
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/20sjc46.jpg

Kan deze voeding het systeem hierboven trekken? Eventueel ook met een HD4870 i.p.v. HD4850?
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.