Het volgende systeem wordt nu door een Silverstone ST65ZF (650W) voeding voorzien van prik:
-
Tyan Thunder K8WE;
- 2x Opteron 285 dual core CPU;
- 4 GB DDR ECC-REG PC3200;
- 2x XFX 7800GTX (standaard overclock);
- 2x Raptoor 74GB SATA (Raid0);
- 3x WD 250GB SATA (Raid5);
- Areca 1120 Raid Controller (PCI-X, 8 poort);
- 3x 12cm fans max 3000rpm, 1 daarvan met PWM, de overige twee draaien op 8V;
- 2x SATA/SAS Hotswap cage (Chenbro, ruimte voor vier schijven);
- DVD-RW;
- 21-in-1 cardreader;
- 4 USB apparaten die zelf geen power supply hebben.
De keuze voor de Silverstone was snel gemaakt omdat dit een Tyan Reccomended PSU is, maar deze voeding is erg luidruchtig (29 dba min. daarvoor belast ik mijn voeding denk ik teveel)
Ik erger me mateloos aan de luidruchtigheid van de voeding en wil graag een andere stillere voeding hebben, maar wil ik ook klaar zijn voor een eventuele upgrade van bijvoorbeeld een graka in de toekomst (8pin PCI-E) of een nieuwe workstation configuratie.
Als ik kijk naar de rekenprogjes dan moet ik concluderen dat mijn huidige voeding al niet voldoet, ik hecht hier verder weinig waarde aan. Gevoelsmatig schat ik een 850W voedingen voldoende om mijn toekomstige wensen te vervullen.
Een eis voor de voeding vanuit Tyan: EPS12V/SSI 3.51 Workstation ( 24 + 8 ) power connectors (Split Plane design recommended)
Twee eisen vanuit mijzelf: naar verhouding stil en niet modulair.
Mijn huidige shortlist bestaat uit de volgende twee voedingen:
- Silverstone ST85ZF (850W)
- Enermax Galaxy 850 (850W)
-
Zalman ZM850-HP
-
Tagan EasyCon XL 700W
waarvan de Silverstone al een oud type voeding is, die bijvoorbeeld geen 8pin PCI-E connectors heeft (Is dit een ramp?), en ik door het lezen van de op het internet gepubliceerde reviews van de Galaxy gemengde gevoelens overhoud bij deze voeding.
Kortom:
Suggesties om mijn shortlist aan te vullen?