Welke voeding heb ik nodig? Deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 54.925 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
J_star schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:11:
Mijn pc bestaat op dit moment uit een;
  • AMD 3500+
  • 2 HDD (1sata en 1ATA)
  • X800GT
  • DVD brander (pioneer)
  • geluidskaart
Nu is mijn voeding (antec 350W) overleden, en ik kan nu 2 dingen doen, nieuwe 350 basic van 4launch krijgen, hem laten repareren, of geld terug naar de dag waarden,

Nu is het probleem alleen dat ik binnenkort een Hd4850 of 4870 wil gaan aanschaffen, deze vraagt denk ik iets meer stroom als een x800GT en vraag me dus af of een Basic antec 350W voldoet, en anders, wat moet ik kopen om beetje op de toekomst voorbereid te zijn, ik zat namelijk te denken aan de volgende 2;
  • Corsair Powersupply CMPSU-550VXEU 550W
  • Antec Powersupply Basiq Power 550W
Iemand enigesinds een idee, aangezien deze 2 redelijke merken zijn, en schappelijke prijzen.
offtopic:
Een HD4850 of 4870 met een AMD Athlon 64 3500+ :? hoop dat de snel CPU upgrade doet. ;)

Een AMD Athlon 64 3500+ heeft een TDP ergens tussen de 35 Watt en de 89 Watt (verschillende versies). ;)
Twee HD's en een DVD-RW nemen samen ongeveer 30 Watt.
De ATi Radeon HD4850 verbruikt max zo'n 120 Watt.
Plus nog 21 Watt reserve en voor ander onderdelen.
Met de meest energie slurpende CPU en de HD4850 is dit samen 260 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.

Een goede 350 Watt voeding zou dit al kunnen leveren, 550 Watt is iig zwaar overdreven. ;)
De onderstaande voedingen zijn o.a. voldoende en zijn niet te duur. :)
pricewatch: Antec Earthwatts EA 380
pricewatch: Chieftec GPS-350FB-101A, 350W (ATX12V 2.0)
pricewatch: Zalman ZM360B-APS, 360W (ATX12V 2.2)
J_star schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 18:48:
Ik heb me wat meer verdiept, reviews beetje bekeken en nu is mijn keuze toch gewijzigd, waarom? Omdat de prijs van een basic antec voeding wel erg hoog vindt;

Mijn keuze is nu tussen deze 2;
  • Cooler Master Powersupply Real Power M520 520W Modular, € 60.5
  • Corsair Powersupply CMPSU-550VX/BULK 550W, € 64.5
Nu zijn ze alle 2 goed, en voldoen aan hedendaagse specificaties, maar Crosair geeft 5 jaar garantie, en deze is via de leverancier te krijgen, ideaal dus, echter bij Cooler Master, is dit 3 jaar waarvan 1 jaar bij de leverancier.

Nu is die garantie wel handig, heb ik nu wel gemerkt, maar een modulaire voeding is wel handig. Zijn er mensen die toevallig met 1 of allebij hebben en die mijn keuze wat kunnen helpen?
Is maar net wat je wilt en wat je er voor over hebt, mij maakt het niet uit dat ik een kabel rommel heb de PC zit toch niet in een kast. ;) Maar sommige mensen willen beslist modulair en hebben daar meer geld voor over. De keuze is aan jouw wil je een voeding van 350/400 Watt voor 30/40 euro of heb je liever een mooie modulaire voeding voor iets meer geld. :)
En tja aangezien ik toch denk dat je gaat upgraden, door de 'langzame' CPU is een 500 Watt voeding misschien geen slechte keuze.
Maar vergeet niet dat een E8400, een HD en een DVD-RW samen met een HD4850 ook wel draaien op een 350/400 Watt voeding.

Een Corsair CMPSU-450VX lijkt me dan wel een goede keuze, alleen die is dan weer niet modulair :/

Waar ik ook kijk, de voedingen zijn óf niet modulair, óf zo achterlijk duur dat ik beter een HX520 kan kopen. Heeft iemand nog een suggestie wat wat wel een goede optie is misschien?
Je zegt hetzelf al weinig modulair te vinden voor weinig geld.
Je hebt al genoeg aan een 350 Watt voeding (30/40 euro), maar als een modulaire voeding wil dan lijkt de Corsair HX520 de beste keuze. :)

ThaHandy schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 17:16:
ik heb hier een homemade server waar nu 8 HDD's in zitten

ik wil de ruimte gaan uitbreiden door meer (~8) HDD's erbij op aan te sluiten

asus P5MT
Pentium D 3Ghz
Tagan 560Watt
8 Seagate Barracuda 7200.10
1 raptor voor boot

kan ik met deze voeding verder of kan ik beter een andere nemen?
De voeding moet het gewoon aankunnen, maar bij het opspinnen van de HD's kan de voeding het nogal moeilijk krijgen het zou dus beter zijn voor de voeding dat de HD's bijvoorbeeld in 4 groepen verdeeld en deze 1 voor 1 opstart.
Is vast nog wel over te vinden op GoT of Google zoekterm "staggered spinup" :)
waar moet ik op letten met voeding en veel hardeschijven?
Zie hierboven. :P

[ Voor 41% gewijzigd door -The_Mask- op 25-06-2008 21:52 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43914

Ik ben van plan het volgende systeem te halen:
Intel quad Q9450
3x 650 GB Samsung F1
Samsung DVD writer
1x IDE 200 Gb WD
4Gb PC8500 geheugen
Sapphire HD4870

Ik zit te denken aan de coolermaster Real power 620 of 700. Zou 1 van deze 2 voldoende zijn? Ik ben ook van plan tezijnertijd wat te gaan overklokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:39
Bedankt voor je reactie hierboven :D:D

Iig een nutteloze aankoop bespaard, heb direct mijn leverancier gemaild of het nog in de mogelijkheid was een vervanging te krijgen, zo niet, heb ik pech koop ik een soort gelijk voeding zo wel, heb ik een antec basic 350W zoals hiervoor 2 jaar leuk heeft gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
J_star schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:01:
Bedankt voor je reactie hierboven :D:D

Iig een nutteloze aankoop bespaard, heb direct mijn leverancier gemaild of het nog in de mogelijkheid was een vervanging te krijgen, zo niet, heb ik pech koop ik een soort gelijk voeding zo wel, heb ik een antec basic 350W zoals hiervoor 2 jaar leuk heeft gedraaid.
Een basic power 350 Watt voeding is misschien wat aan de krappe kant. ;)
Deze kan maar 10 en 13 ampère leveren op de twee 12 voltlijnen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04 20:15
Even een kort vraagje tussen door...
Ik heb laatst mijn voeding opgeblazen van mijn fileserver/download bak, dit was een 550watt voeding.
Inmiddels heb ik er een Enermax 500watt voeding voor in de plaats gezet maar begin toch te twijfelen of het wel genoeg is.
De volgende hardware zit erin:

Amd 2800+
MSI KT6V
1GB geheugen
TNT2 videokaartje

250gb IDE HDD
500gb IDE HDD
200gb SATA HDD
200gb SATA HDD
250gb SATA HDD
250gb SATA HDD
500gb externe HDD

Gaat dit allemaal wel getrokken worden?
Ik moet zeggen dat ik momenteel geen problemen ervaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
M@NIC schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 09:38:
Even een kort vraagje tussen door...
Ik heb laatst mijn voeding opgeblazen van mijn fileserver/download bak, dit was een 550watt voeding.
Inmiddels heb ik er een Enermax 500watt voeding voor in de plaats gezet maar begin toch te twijfelen of het wel genoeg is.
De volgende hardware zit erin:

Amd 2800+
MSI KT6V
1GB geheugen
TNT2 videokaartje

250gb IDE HDD
500gb IDE HDD
200gb SATA HDD
200gb SATA HDD
250gb SATA HDD
250gb SATA HDD
500gb externe HDD

Gaat dit allemaal wel getrokken worden?
Ik moet zeggen dat ik momenteel geen problemen ervaar...
Zelf een 350 Watt A-merk voeding zou er geen probleem mee mogen hebben. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-04 20:36
Ik heb een paar weken geleden een paar posts geplaatst in dit topic (deel 19):
Johny58 in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 19"
en
Johny58 in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 19"

Voor het overzicht nog even een overzichtje van mijn setup:
Intel Core 2 Extreme QX9770 136W
Intel(r) DX48BT2 X48 moederbord
2x Corsair TWIN3X4096-1600C7DHXIN 4GB (2x2GB)
2 hdd's en 1 dvd drive
ASUS EN8500GT SILENT/HTD/512M

Als voeding heb ik gekocht: Chieftec GPS-350FB-101A, 350W (ATX12V 2.0)

Nu ervaar ik nogal wat problemen bij het aan de praat krijgen van mijn systeem, vooral als ik 8GB geheugen gebruik. Het lijkt erop dat ik absoluut niet de enige ben met dit probleem icm een X48 chipset.

Zojuist heb ik Intel tech support aan de lijn gehad over dit probleem. Toen ik aangaf een 350W 2.0 voeding te hebben is dat direct als oorzaak aangewezen. Er wordt daarbij gezegd dat ik MINSTENS een 700W 2.2 voeding moet hebben en dat ik op deze manier mijn moederbord en processor kan beschadigen.

Nu is naar aanleiding van mijn vorige post door een vriendelijke medetweaker voor mij heel precies doorgerekend wat het verbruik zou zijn. 350W zou voor ruim voldoende zijn geweest.
Maar Intel weigert op dit moment verder mee te werken totdat ik een andere voeding koop... Ze raden mij zelfs aan het systeem verder niet meer te booten met deze voeding.

Ik heb weinig kaas gegeten van voedingen, dus ik weet even niet wat ik nu moet doen? Iemand hier wat advies voor mij? Eventueel toch maar een dikkere voeding kopen? En zo ja, wat dan?

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Tja die voeding moet wel genoeg zijn, als die natuurlijk goed werkt. ;)
Een 700 Watt voeding :+ alleen je CPU verbruikt veel, maar dit valt opzich best mee.
Ik had de voeding een week geleden ook gebruikt voor een PC. In die PC zat een:
Intel Core 2 Duo E2160 die op 3GHz liep met een voltage van 1,45 Volt.
Club3D Radeon 3850 OC 512MB nog verder overgeklokt dan standaard OC.
2GB geheugen en een HD en een DVD-RW.
Toen ben ik de GPU 100% gaan belasten en de CPU ook voltage kwam niet onder de 11,9 Volt van de ene 12 voltlijn de andere bleef op 12.01 Volt. Als het voltage onder de 11,6 zakt dan moet je je zorgen gaan maken.
Dus als je een multimeter moet je de twee 12 voltlijnen eens na meten.
Ik heb dit gemeten tussen een gele en zwarte draad van de 24 pins ATX connector en bij een molex connector. :)

[ Voor 52% gewijzigd door -The_Mask- op 26-06-2008 17:53 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Ik loop gewoon tegen het probleem aan dat Intel mij niet verder wilt helpen op dit moment. Maar ga ik een 700W voeding merken in mijn stroomrekening? Of pakt een voeding alleen dat wat hij nodig heeft?

Het achterlijke bedrag dat ik voor mijn systeem heb uitgegeven ga ik niet meer bezuinigen op de laatste 100-150 euro extra, maar dan moet het wel eenmalig zijn. En niet elke maand in mijn stroomrekening terug komen.

Wat is in dat geval een goede, stabiele en stille 700W-750W voeding? Intel geeft overigens ook aan dat deze 2.2 moet zijn.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Johny58 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:19:
Ik loop gewoon tegen het probleem aan dat Intel mij niet verder wilt helpen op dit moment. Maar ga ik een 700W voeding merken in mijn stroomrekening? Of pakt een voeding alleen dat wat hij nodig heeft?

Het achterlijke bedrag dat ik voor mijn systeem heb uitgegeven ga ik niet meer bezuinigen op de laatste 100-150 euro extra, maar dan moet het wel eenmalig zijn. En niet elke maand in mijn stroomrekening terug komen.

Wat is in dat geval een goede, stabiele en stille 700W-750W voeding? Intel geeft overigens ook aan dat deze 2.2 moet zijn.
De voeding moet het gewoon aankunnen, koop liever dus eerst een multimeter van zo'n 20 euro en meet het. Een voeding kopen van 700 Watt is zwaar overkill.
En als Intel je niet wil helpen vraag je het hier toch op GoT en anders zeg je dat je een andere voeding hebt ook al heb je die niet. ;)
Het wil wel trouwens ook wel eens helpen om het voltage van de Northbridge te verhogen. ;)
Meestal weten ze op een helpdesk minder dan op GoT btw. :) Zeg maar gewoon veel minder. :z

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 26-06-2008 18:27 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
-The_Mask- schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 18:26:
[...]

De voeding moet het gewoon aankunnen, koop liever dus eerst een multimeter van zo'n 20 euro en meet het. Een voeding kopen van 700 Watt is zwaar overkill.
En als Intel je niet wil helpen vraag je het hier toch op GoT en anders zeg je dat je een andere voeding hebt ook al heb je die niet. ;)
Het wil wel trouwens ook wel eens helpen om het voltage van de Northbridge te verhogen. ;)
Meestal weten ze op een helpdesk minder dan op GoT btw. :) Zeg maar gewoon veel minder. :z
offtopic:
Gaat hier om een hele specifieke kwestie waarbij ik verwacht dat ik ga bewijzen dat de specs op de doos van het product en op de website niet kloppen. Er zijn diverse fora op internet waar wordt gesproken over dit probleem: De X48 ondersteunt gewoon geen 8GB aan geheugen in de praktijk. Zoals je bijvoorbeeld hier en hier kan teruglezen.

Maakt het feit dat mijn huidige voeding 2.0 is ipv 2.2 verder ook niet uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260811

Johny58 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 19:05:
[...]

offtopic:
Gaat hier om een hele specifieke kwestie waarbij ik verwacht dat ik ga bewijzen dat de specs op de doos van het product en op de website niet kloppen. Er zijn diverse fora op internet waar wordt gesproken over dit probleem: De X48 ondersteunt gewoon geen 8GB aan geheugen in de praktijk. Zoals je bijvoorbeeld hier en hier kan teruglezen.

Maakt het feit dat mijn huidige voeding 2.0 is ipv 2.2 verder ook niet uit dan?
Je zegt hier zelf het probleem al, het probleem is niet je voeding maar het ddr3 werkgeheugen wat niet wil werken op je moederbord. Je hoeft hier dus niet intel meer voor te bellen dus of je voeding nu wel of niet genoeg is, die discussie hoef je met intel niet meer aan te gaan. Ik zou als ik jou was gewoon 4 gb werkgeheugen eruit halen gaan protesteren bij de producent van je bordje of desnoods de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
offtopic:
Had ik gezien, bedankt. Maar zoals je zelf al aangaf was dat niet echt een goede optie. Ik denk dat ik maar zo'n HX520 haal, nu heb ik een goed excuus ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Inderdaad een goeie keuze als je niet veel te kiezen hebt. Blijkbaar zijn de voedingen met lage wattage's tegenwoordig niet meer modulair, tenminste, de meesten niet. Een aantal jaar terug had je nog die modulaire 500W OCZ's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Huidige situatie:

E6420 (stock) 65w
2GB simpel ram
2400pro <25w
1 hd, 1 dvdrw 20-30w
CoolerMaster 460 watt / 36 amp op 12v lijnen

Ik had eerder hier al gepost ivm een upgrade van 8500GT (gestorven) naar 8800GTS 320, en daarvoor een wat zwaardere voeding (oude was 300watt / 32 amp op 12v lijnen FSP-group voeding) aangeschaft. Echter is de 8800GTS 320 inmiddels naar een nieuw baasje verhuisd omdat ik niet meer zo into games ben. Nu heb ik de mogelijkheid om voor een schappelijk prijsje een 7900GS (45w)over te nemen. Kan ik dan weer terug naar mijn 300watter? Ik kom voor het verbruik met de 7900GS grofweg op 180w uit als ik het zo optel met wat marge, doe ik dat goed?

[ Voor 22% gewijzigd door toimoi op 27-06-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:48
mmmkay, toch maar even hier vragen...

Ik heb een CoolerMaster Extremepower 430W en dit is mijn systeem:

1x Opteron 165 (dual-core) @ 2.5 GHz @ default voltage (1.35V)
1x A8N-SLI SE
4x PQI DDR400 512MB
1x SATA II HD 250GB (Maxtor)
1x ATA/133 HD 30GB (Maxtor)
1x Creative X-Fi XtremeGamer OEM
2x IDE DVD brander/speler
3x 80MM Casefan
1x GeForce 7950GT OC

Nu wil ik dus die 7950GT gaan vervangen door de HD4870 en vroeg me af of dit gaat lukken. Ik denk zelf van wel, in in reviews zie ik doorgaans zo'n 350W belasting, maar dat is dan wel weer met een Core 2... Iemand een idee? Denk wel dat het lukt hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Ik wil mijn videokaart vervangen, maar ik ben niet helemaal overtuigd of mijn voeding dit wel aankan. Het betreft een Zalman ZM-400B met een vermogen van (zoals de naam al doet vermoeden) 400W. Deze voeding heb ik uit mijn vorige systeem gesloopt. Een nieuwe voeding is toch weer een aanslag op mijn portemonnee, dus ik vervang 'm liever niet (duh).

Mijn huidige systeem:

-Gigabyte GA-965P-DS3, P965
-Intel Core 2 Duo E6420
-MSI GeForce 8600 GTS 256MB DDR3
-Kingston 2GB DDR2 (2x1GB) PC5300 667Mhz CL5 Dual Channel Kit
-Seagate 320GB SATA II 7200RPM 16MB Barracuda 7200.10
-Arctic Cooling Freezer 7 Pro

En d'r zit ook nog een dvd-speler in. Ik wil de videokaart vervangen door een 9600 GT 512 MB, of heel misschien voor een 8800 GT 512 MB of een 8800 GTS (al ben ik niet overtuigd van de meerwaarde). Nu heb ik een mooi plaatje gevonden van het energiegebruik van zowel mijn huidige videokaart als de 9600 GT. De 9600 gebruikt onder load 29W meer dan mijn 8600. Wordt dit een probleem met mijn huidige voeding?

Overigens volkomen OT, past die 9600 GT wel in mijn Antec NSK4000 kast?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 16:48
Lukt makkelijk, die CPU en die videokaart verbruiken bijna niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:57

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Mijn voeding is eruitgeklapt. Meegeleverd in een Antec Sonata 2. Nu weet ik dat ik dat hij het net aan trok, maar mijn systeem was stabiel en stil. Dus zag geen nood de meegeleverde voeding te vervangen. Na 1 1/2 jaar istie dus nu ineens geklapt. Weet iemand of dat nog garantie is? Op de nieuwe hebben ze 3 jaar garantie, maar zou me niet verbazen als het op de voeding zelf ook minder is.

Volgens die calculator komt het systeem om 444 watt. nu ben ik aan het denken om de CoolerMaster M620 te gaan kopen. Iemand ervaring met deze voeding? De GigaByte Odin leek me ook wel ok, maar beetje topzwaar en prijzig.

Asus P5W-DH
C2D E6600 @ 3ghz
2GB DDR2
2x PATA
2x SATA
1x PATA DVD
1x 8800GTS 320MB op PCIx

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
henkdetrucker schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:20:
Huidige situatie:

E6420 (stock) 65w
2GB simpel ram
2400pro <25w
1 hd, 1 dvdrw 20-30w
CoolerMaster 460 watt / 36 amp op 12v lijnen

Ik had eerder hier al gepost ivm een upgrade van 8500GT (gestorven) naar 8800GTS 320, en daarvoor een wat zwaardere voeding (oude was 300watt / 32 amp op 12v lijnen FSP-group voeding) aangeschaft. Echter is de 8800GTS 320 inmiddels naar een nieuw baasje verhuisd omdat ik niet meer zo into games ben. Nu heb ik de mogelijkheid om voor een schappelijk prijsje een 7900GS (45w)over te nemen. Kan ik dan weer terug naar mijn 300watter? Ik kom voor het verbruik met de 7900GS grofweg op 180w uit als ik het zo optel met wat marge, doe ik dat goed?
De Intel Core 2 Duo E6420 heeft een TDP van 65 Watt.
1 HD en 1 DVD-RW nemen samen zo'n 20 Watt.
Een nVidia GeForce 7900GS verbruikt max zo'n 50 Watt.
Plus nog 25 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 160 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
En dit zou geen probleem moeten vormen voor de FSP voeding. ;)

leonpwner1 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 01:10:
mmmkay, toch maar even hier vragen...

Ik heb een CoolerMaster Extremepower 430W en dit is mijn systeem:

1x Opteron 165 (dual-core) @ 2.5 GHz @ default voltage (1.35V)
1x A8N-SLI SE
4x PQI DDR400 512MB
1x SATA II HD 250GB (Maxtor)
1x ATA/133 HD 30GB (Maxtor)
1x Creative X-Fi XtremeGamer OEM
2x IDE DVD brander/speler
3x 80MM Casefan
1x GeForce 7950GT OC

Nu wil ik dus die 7950GT gaan vervangen door de HD4870 en vroeg me af of dit gaat lukken. Ik denk zelf van wel, in in reviews zie ik doorgaans zo'n 350W belasting, maar dat is dan wel weer met een Core 2... Iemand een idee? Denk wel dat het lukt hè?
De AMD Opteron 165 heeft een TDP van 110 Watt, de Opteron 185 heeft dit ook maar deze loopt op 2,6GHz en is voor de rest dezelfde CPU dus waarschijnlijk neemt de CPU iets van 110 Watt max. ;)
2 HD's en 2 DVD's nemen zo'n 40 Watt.
Een nVidia GeForce 7950GT OC zal max zo'n 70 Watt gaan verbruiken.
Plus nog 30 Watt voor andere onderdelen en reserve.
Is samen 250 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Er zijn alleen verschillende CoolerMaster Extreme Power voedingen van 430 Watt, dus mag je zelf uitzoeken welke je hebt. ;)

Shabbaman schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 11:32:
Ik wil mijn videokaart vervangen, maar ik ben niet helemaal overtuigd of mijn voeding dit wel aankan. Het betreft een Zalman ZM-400B met een vermogen van (zoals de naam al doet vermoeden) 400W. Deze voeding heb ik uit mijn vorige systeem gesloopt. Een nieuwe voeding is toch weer een aanslag op mijn portemonnee, dus ik vervang 'm liever niet (duh).

Mijn huidige systeem:

-Gigabyte GA-965P-DS3, P965
-Intel Core 2 Duo E6420
-MSI GeForce 8600 GTS 256MB DDR3
-Kingston 2GB DDR2 (2x1GB) PC5300 667Mhz CL5 Dual Channel Kit
-Seagate 320GB SATA II 7200RPM 16MB Barracuda 7200.10
-Arctic Cooling Freezer 7 Pro

En d'r zit ook nog een dvd-speler in. Ik wil de videokaart vervangen door een 9600 GT 512 MB, of heel misschien voor een 8800 GT 512 MB of een 8800 GTS (al ben ik niet overtuigd van de meerwaarde). Nu heb ik een mooi plaatje gevonden van het energiegebruik van zowel mijn huidige videokaart als de 9600 GT. De 9600 gebruikt onder load 29W meer dan mijn 8600. Wordt dit een probleem met mijn huidige voeding?

Overigens volkomen OT, past die 9600 GT wel in mijn Antec NSK4000 kast?
De Intel Core 2 Duo E6420 heeft een TDP van 65 Watt.
De nVidia GeForce 8800 GTS 512 MB verbruikt max zo'n 115 Watt.
Een HD en waarschijnlijk ook wel een DVD-RW nemen samen zo'n 20 Watt.
Plus nog 20 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 220 Watt of een dikke 18 ampère dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Jouw voeding kan 18 ampère leveren op de 12 voltlijn dit zou op zich wel moeten kunnen dus. ;)
De 8800GT en 9600GT verbruiken minder dus deze zouden ook wel moeten werken. :)
leonpwner1 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 13:29:
Lukt makkelijk, die CPU en die videokaart verbruiken bijna niets.
Iets meer dan niks. :P

makkie ;) schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:43:
Mijn voeding is eruitgeklapt. Meegeleverd in een Antec Sonata 2. Nu weet ik dat ik dat hij het net aan trok, maar mijn systeem was stabiel en stil. Dus zag geen nood de meegeleverde voeding te vervangen. Na 1 1/2 jaar istie dus nu ineens geklapt. Weet iemand of dat nog garantie is? Op de nieuwe hebben ze 3 jaar garantie, maar zou me niet verbazen als het op de voeding zelf ook minder is.

Volgens die calculator komt het systeem om 444 watt. nu ben ik aan het denken om de CoolerMaster M620 te gaan kopen. Iemand ervaring met deze voeding? De GigaByte Odin leek me ook wel ok, maar beetje topzwaar en prijzig.

Asus P5W-DH
C2D E6600 @ 3ghz
2GB DDR2
2x PATA
2x SATA
1x PATA DVD
1x 8800GTS 320MB op PCIxe ;)
De Intel Core 2 Duo E6600 heeft een TDP van 65 Watt op 3GHz zal die zo'n 75 Watt verbruiken.
4 HD's en een DVD-RW nemen zo'n 50 Watt.
Een nVidia GeForce 8800GTS 320 MB zal zo'n 110 Watt max gaan verbruiken.
Plus nog 15 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 250 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
De voeding die in de Antec Sonata II zit zou dus geen enkel probleem met je PC mogen hebben. ;)
Zelfs een goede 350/400 Watt voeding zou genoeg moeten zijn. :)
Maar ik denk dat er nog wel garantie op de voeding zit, maar dit moet je zelf even opzoeken. Je kunt in ieder geval dezelfde voeding weer nemen. :)

[ Voor 77% gewijzigd door -The_Mask- op 27-06-2008 21:06 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Chill. Bedankt voor de moeite! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:10

FeaR

In GoT we trust

Van mij geen lijstje, maar een andere vraag die wel voedingsgericht is.

Ik heb een pc samengesteld en voor een 850 Watt voeding gekozen.
Met de huidige samenstelling is dat nog overkill, maar als ik een X2 kaart koop is het opeens een stuk minder overkill. En ik ben wel van plan ooit van Crossfire of SLI gebruik te gaan maken.

Ik hoop ook gewoon een groot deel van mijn pc-toekomst met dezelfde voeding en kast (Lian Li PC-P80) te gaan doen.

De Cooler Master RealPower M850 was de keuze geworden gewoon omdat deze overal zeer goed uit de test komt. Nu is deze voeding echter EOL (End Of Life) en kan dus niet meer besteld worden bij 4Launch.

Nu heb ik een paar opties en aan jullie de vraag welke het beste is.
  1. Naar Alternate gaan en de M850 halen voor €159,- + €10,- verzenden
  2. Bij 4Launch blijven (geen verzendkosten) en dan de M1000 kopen voor €167,-
  3. Bij 4Launch blijven (geen verzendkosten) en dan een 850Watt Zalman/Thermaltake nemen.
Het liefste heb ik de Cooler Master voeding dus optie 1 en 2 genieten de voorkeur.
Nu is de vraag of het heel veel kwaad kan om een te dikke voeding in mijn pc te doen.
Voor de prijs hoef ik het niet te laten, want bij Alternate ben ik meer kwijt voor 150Watt minder.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen...

Setup wordt trouwens:
  • Intel E8400
  • Corsair 2 x 2GB PC2-8500 Dominator
  • Sapphire / Asus HD4870
  • Asus Rampage Formula (Intel X48 chipset)
  • Samsung Spinpoint 640GB
  • Samsung S223F DVD Writer
  • Lian Li PC-P80 (4 x 140mm blue led fan + 1 x 120mm)
In de toekomst komt er waarschijnlijk nog een keer een geluidskaart in, maar die trekken niet veel stroom. Een Asus Xonar heeft een floppy-drive voeding nodig, dus dat maakt niet uit.

Maar zoals gezegd gaat er nu een ATI HD4870 in. Deze wordt eind volgende maand vergezeld door nog een ATI HD4870 of als de prijs leuk is door een ATI HD4870X2.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 27-06-2008 21:46 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Voor een PC met een E8400, HD, DVD-RW, HD4870 en HD4870X2 heb je zo'n 500 Watt nodig van de 12 voltlijnen een beetje 600/650 Watt voeding is dus al voldoende hiervoor. ;)
Voor de rest mag je zelf de keuze maken, iedereen heeft namelijk toch een andere mening over het beste. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

-The_Mask- schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 22:06:
Voor een PC met een E8400, HD, DVD-RW, HD4870 en HD4870X2 heb je zo'n 500 Watt nodig van de 12 voltlijnen een beetje 600/650 Watt voeding is dus al voldoende hiervoor. ;)
Voor de rest mag je zelf de keuze maken, iedereen heeft namelijk toch een andere mening over het beste. ;)
Klopt... een 620 Watt Corsair is inderdaad meer dan genoeg.
Maar ik heb mijn zinnen 100% gezet op een Cooler Master RealPower, dus die komt er ook wel.

Maar één HD4870 trekt al meer dan 200 Watt, dus dan zou quad of triple GPU toch te weinig hebben aan een 600 Watter? Dus vandaar wilde ik de 850Watt.

Maar dan blijft de vraag: is het erg als ik dus een 1000 Watt in een systeem stop wat dus eigenlijk het dubbele is wat het gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
FeaR1986 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 22:19:
[...]

Klopt... een 620 Watt Corsair is inderdaad meer dan genoeg.
Maar ik heb mijn zinnen 100% gezet op een Cooler Master RealPower, dus die komt er ook wel.

Maar één HD4870 trekt al meer dan 200 Watt, dus dan zou quad of triple GPU toch te weinig hebben aan een 600 Watter? Dus vandaar wilde ik de 850Watt.
De HD4870 verbruikt max zo'n 160 Watt dusssszzzz....... ;)
Meer dan 200 Watt is waarschijnlijk het hele systeem.
Maar dan blijft de vraag: is het erg als ik dus een 1000 Watt in een systeem stop wat dus eigenlijk het dubbele is wat het gebruikt?
Is niet erg, is alleen erg overdreven. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43914

Iemand een idee wat onderstaande setup zal verbruiken?

Intel quad Q9450
3x 650 GB Samsung F1
Samsung DVD writer
1x IDE 200 Gb WD
4Gb PC8500 geheugen
Sapphire HD4870 Later waarschijnlijk een 2e in CF erbij.

Ik zat te denkenaan een coolermaster CM 620 maar wete niet of dat voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

-The_Mask- schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 22:32:
[...]

De HD4870 verbruikt max zo'n 160 Watt dusssszzzz....... ;)
Meer dan 200 Watt is waarschijnlijk het hele systeem.

[...]

Is niet erg, is alleen erg overdreven. :P
My bad... dacht dat ik gelezen had dat die 4870 218 Watt verbruikte, maar daar zit ik dus mis.

1000 Watt is inderdaad erg overdreven.
Denk dat het trouwens toch langs Alternate wordt.
Ik heb ook een Lian Li 515 nodig (verloopstuk van 5,25" naar 3,5").

In ieder geval bedankt voor de info! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 43914 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 22:33:
Iemand een idee wat onderstaande setup zal verbruiken?

Intel quad Q9450
3x 650 GB Samsung F1
Samsung DVD writer
1x IDE 200 Gb WD
4Gb PC8500 geheugen
Sapphire HD4870 Later waarschijnlijk een 2e in CF erbij.

Ik zat te denkenaan een coolermaster CM 620 maar wete niet of dat voldoende is.
De Intel Core 2 Quad Q9450 heeft een TDP van 95 Watt.
4 HD's en een DVD-RW nemen ongeveer 50 Watt.
Een ATi Radeon HD4870 neemt max 160 Watt twee hiervan dus zo'n 320 Watt.
Plus nog eens 25 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 490 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
De Cooler Master Real Power M620 kan 516 Watt leveren op de 12 voltlijnen wat dus genoeg is voor die PC. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dossiewossie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:55
Ik sta op de verge (voor de eerst keer) een systeem samen te stellen, aangezien mijn huidige pc is overleden.

Ik op deze pc voornamelijk programeren en websites bekijken. Daarnaast zal ik erop photoshoppen (web development, dus geen grote bestanden), en er af en toe een fyn spelletje op spelen (maar geen behoefte aan crysis op hoge settings ofzo).

Mijn beoogde systeem:
processor: core2duo e8400
moederbord: Gigabyte GA-EP35-DS3R
harddisk: samsung f1 640 gb
grafische kaart : sapphire HD3780 ultimate (passief gekoeld)
geheugen: Corsair Dominator 2048MB PC2-8500

Mijn beoogde behuizing heeft al een voeding aan boord:
behuizing: Antec NSK4480B (380 watt)
omschrijving voeding: (80Plus® Certified EarthWatts 380W ATX12V v2.0 power supply with universal input and active PFC)

Is dit voldoende voor mijn doel? Of kan ik beter voor een iets zwaardere versie gaan? Bijvoorbeeld:
Behuizing : Antec NSK6580 (430 Watt)
Omschrijving voeding: (80 PLUS® Certified EarthWatts 430 Watt power supply with universal input and active PFC)

Iemand een idee?
offtopic:
En als mijn gekozen systeem heel dom is, dan hoor ik dat ook graag, heb de ballen verstand van hardware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
dossiewossie schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 20:02:
Ik sta op de verge (voor de eerst keer) een systeem samen te stellen, aangezien mijn huidige pc is overleden.

Ik op deze pc voornamelijk programeren en websites bekijken. Daarnaast zal ik erop photoshoppen (web development, dus geen grote bestanden), en er af en toe een fyn spelletje op spelen (maar geen behoefte aan crysis op hoge settings ofzo).

Mijn beoogde systeem:
processor: core2duo e8400
moederbord: Gigabyte GA-EP35-DS3R
harddisk: samsung f1 640 gb
grafische kaart : sapphire HD3780 ultimate (passief gekoeld)
geheugen: Corsair Dominator 2048MB PC2-8500

Mijn beoogde behuizing heeft al een voeding aan boord:
behuizing: Antec NSK4480B (380 watt)
omschrijving voeding: (80Plus® Certified EarthWatts 380W ATX12V v2.0 power supply with universal input and active PFC)

Is dit voldoende voor mijn doel? Of kan ik beter voor een iets zwaardere versie gaan? Bijvoorbeeld:
Behuizing : Antec NSK6580 (430 Watt)
Omschrijving voeding: (80 PLUS® Certified EarthWatts 430 Watt power supply with universal input and active PFC)

Iemand een idee?
De Intel Core 2 Duo E8400 heeft een TPD van 65 Watt.
Een HD en een DVD-RW nemen zo'n 20 Watt.
Een ATi Radeon HD3780 neemt zo'n 100 Watt max.
Plus nog zo'n 15 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 200 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Dit kan de Antec EarthWatts 380 echt gemakkelijk aan. :)
offtopic:
En als mijn gekozen systeem heel dom is, dan hoor ik dat ook graag, heb de ballen verstand van hardware :)
Is wel een mooie PC. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dossiewossie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:55
Ok, dan wordt het de eerste antec :-)

Twijfelde omdat er soms zo met watts wordt gesmeten bij dergelijk configuraties :-)

offtopic:
Wel ok dus? En dat geheugen ook? Ik snap dat ik hier verkeerd zit, maar kan het proberen :-)
Ik las net ergens dat als je niet gaat overklokken 5300 geheugen sufficient moet zijn, en ik ga niet overklokken. Lastige sjit dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
offtopic:
Wel ok dus? En dat geheugen ook? Ik snap dat ik hier verkeerd zit, maar kan het proberen :-)
Ik las net ergens dat als je niet gaat overklokken 5300 geheugen sufficient moet zijn, en ik ga niet overklokken. Lastige sjit dit...
offtopic:
Als je niet gaat overklokken is PC5300 inderdaad genoeg. ;) Maar dat hoort hier idd niet en staat wel uitgelegd in de FAQ's

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262693

Hai,

Ik heb een :

AMD 4200+
ATXu miniboardje
2x SATA HD
1x DVD Writer
PCI Wireless kaartje
XFX 8600GT 256mb

Dit draait op een wat "oudere" voeding van 300W.
Dit werkt allemaal perfect.

Nu wil ik alleen een nieuwe ATI 4850 Videokaart kopen.
Zou de voeding dit trekken ?

Grz Rsport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Waarschijnlijk niet maar "oudere" voeding van 300 Watt zegt natuurlijk niks. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:43

Milmoor

Footsteps and pictures.

Aangezien mijn vriendin haar voeding niet meer werkte heb ik nu een nieuwe nodig ;)
Op dit moment heb ik een Opteron overclocked van 2,0 naar 2,5Ghz met een 3870x2 op een Asus A8N SLI-Deluxe bordje. Veel USB addons, voor de rest redelijk standaard (CD-brander, DVD-reader, HD). Ik wil zodra mogelijk overstappen naar een 4870x2 i.v.m. mijn 30" display op 2500x1600.
Twee eisen aan de voeding:
- modulair
- 55 cm voedingskabel moederbord, mijn kast heeft het moederbord "aan de andere kant" zitten
De kabel van oude Tagan TG420-U01 420 Watt is lang genoeg, maar die zit nu in de computer van mijn vriendin. Ik kijk de precieze lengte thuis na, ik kan dit noch bij Tagan, noch elders via Google vinden. <<aanvulling>> De lengte is zoals hieronder al stond inderdaad 50 CM. Goed gevonden Jeronimo. Dat voldoet net aan, 55 is handiger, maar niet perse nodig. De beperkende factor lijkt mij niet het vermogen, maar het modulaire. Helaas ondersteunt de pricewatch niet het zoeken hierop. Ik heb er een aantal gevonden, maar heb geen idee of die representatief zijn qua prijs, wattage en mogelijkheden.
Mijn concrete vragen: zie ik iets over het hoofd of is het inderdaad het modulaire wat de beperkende factor qua ondergrens is? Wat zijn leuke modulaire voedingen?

[ Voor 35% gewijzigd door Milmoor op 01-07-2008 08:32 . Reden: Lengte gecontroleerd en vraag verduidelijkt ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:25
Even knippen en plakken uit een paar datasheets. Zo te zien hebben alle Tagans de kabellengte van de TG420.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Model TG330-U01 / TG380-U01 / TG420-U01 / TG480-U01
Connector Pin count Quantity Length (mm) Length (ft/in)
M/B ATX 2.0 500 mm
ATX 2.0 / EPS12V +12V 500+500mm 

Model/ Type TG500-U33 Cable exposed length
M/B (20+4) 1 on board 12V1 500mm
ATX12V / EPS12V (4+4P) 1 on board 12V2 500~550mm

TG500-BZ 500W "PipeRock Serie" (BZ500) (modulair)
Anzahl der Kabel: Kabel: +12V-Schiene: Kabellänge:
Mainboard (20P+4P) 1 Integriert 12V1 500 mm
ATX12V (8P oder 4P+4P) und EPS12V (4P+4P) 1 Integriert 12V2 500~550 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Binnenkort staat een nieuwe systeem op de planning, die ik graag stil wil hebben en hoeft niet per sé high-end te zijn. Hieronder de specs die betrekking hebben tot de voeding:

Intel Core 2 Duo E8200
MSI P35 NEO-FI
Samsung 500 GB Sata300 HD502IJ (1x)
Corsair 1 GB DDR2 PC5300 (2x)
Asus GeForce 8600 GT 512MB Silent
NEC DVD-rewriter
Interne Cardreader 3,5 inch

Nu kwam ik de Nexus NX-3000 Real Silent 300W tegen voor een goede prijs. Naar mijn idee zou het moeten kunnen met deze componenten. Krijg ik geen problemen met een te kort aan watt? Is het een stabiele, stille voeding om te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:28
Phenon 8650 X3 3x 2300mhz (stock AC koeler)
Radeon 4850 (asus)
2 GB OCx 1066
X790 moederbord
Samsung spinpoint 250 GB

Er zit standaard in mijn kast een 350/400W voeding, geen idee welk merk staat er niet op.
Zou dit voldoende zijn?

En wat denken jullie van deze configuratie?
Heeft me in totaal 475 euro gekost(nieuw).

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ja, dat zal voldoen (mits een A-merk voeding). Dat het werkt mag je zowiezo vanuit gaan als je het als bundel gekocht hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door Milmoor op 01-07-2008 17:22 . Reden: Kleine aanvulling wegens el-cheapo voedingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennenlikker
  • Laatst online: 22:28
Milmoor schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:24:
Ja, dat zal voldoen. Daar mag je zowiezo vanuit gaan als je het als bundel gekocht hebt.
Kast heb ik pas gekocht en de rest heb ik gewoon los besteld eergisteren.
Dus was geen bundle

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
pennenlikker schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:25:
[...]

Kast heb ik pas gekocht en de rest heb ik gewoon los besteld eergisteren.
Dus was geen bundle
Als je niet weet wat de specificaties van de voeding is kun je niet zeggen als het gaat werken ja/nee.
Een sweex voeding van 350 Watt gaat het sowieso niet trekken. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188836

Binnenkort wil ik ook graag een nieuwe pc bouwen. Dit is de eerste keer dat ik een pc wil bouwen met crossfire (4870). Het aantal wat heb ik uitgerekend (psu calculator) en het staat ook op deze pagina.

De Cooler Master Real Power M620 kan 516 Watt leveren op de 12 voltlijnen wat dus genoeg is voor die PC

Maar het probleem is nu dat de 4870 twee 6-pins aansluitingen heeft. Volgens alle leveranciers. En de voeding Real Power M620 heeft hier maar 2 van hoe kun je dan crossfire draaien.

het mobo wordt een p45 of x48

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 188836 op 01-07-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Maar het probleem is nu dat de 4870 twee 6-pins aansluitingen heeft. Volgens alle leveranciers. En de voeding Real Power M620 heeft hier maar 2 van hoe kun je dan crossfire draaien.

het mobo wordt een p45 of x48
Afbeeldingslocatie: http://www.cable-trader.co.uk/images/PCI%20Express%204%20pin%20to%206%20pin%20power%20adapter.jpg
Met twee van dezen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-05 16:26
Ik wil graag een oude pc uitbreiden voor mn broertje
setup:
Intel pentium 4 2,66ghz
120GB pata hdd
1dvd-reader
1dvd-writer
1,2GB RAM
Nvidia geforce 4 ti
250W merkloze (medion?) voeding

Hij wil de graka uitbreiden naar een 6600GT of een 7600GS
volgens een psu calculator is dit (net aan) mogelijk. Wat denken jullie?

[ Voor 5% gewijzigd door Wombat13 op 01-07-2008 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ik denk dat we moeten weten wat voor voeding er in zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
Milmoor schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:23:
Ik denk dat we moeten weten wat voor voeding er in zit ;)
Oeps :P Mijn fout! een 250W voeding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-04 11:48

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Binnenkort ff pctje bouwen:
Asus P5K pro
Een thermometer/klok/van alles: Aerocool FP-01
2x club3d Radeon HD4850
4 120 mm fans
Core 2 Duo 8400
2x 2GB Ram
DVD/CD speler/brander
2xSamsung spinpoint F1
Ati Ageia-kaart
Blu-ray speler/brander
Eventueel ruimte voor overclocken

Ik ga dit systeem niet meer uitbreiden.
Ik heb daarmee al rekening gehouden, met sommige onderdelen ga ik eerst nog wachten, maar ze zullen er waarschijnlijk ooit inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
marco.meijer schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:00:
Binnenkort ff pctje bouwen:
Asus P5K pro
Een thermometer/klok/van alles: Aerocool FP-01
2x club3d Radeon HD4850
4 120 mm fans
Core 2 Duo 8400
2x 2GB Ram
DVD/CD speler/brander
2xSamsung spinpoint F1
Ati Ageia-kaart
Blu-ray speler/brander
Eventueel ruimte voor overclocken

Ik ga dit systeem niet meer uitbreiden.
Ik heb daarmee al rekening gehouden, met sommige onderdelen ga ik eerst nog wachten, maar ze zullen er waarschijnlijk ooit inkomen.
De Core 2 Duo E8400 heeft een TDP van 65 Watt.
2 HD's, een DVD-RW en een Blu-Ray brander nemen zo'n 50 Watt.
Een ATi Radeon HD4850 neemt max zo'n 120 Watt twee dus zo'n 240 Watt.
Plus nog 50 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 405 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen, als ook nog gaat overklokken zoek dan een voeding die minimaal 450 Watt kan leveren op de 12 voltlijnen dat zou ruim voldoende moeten zijn. :) Meestal kan een A-merk 550 Watt voeding dit wel leveren. ;)

Wombat13 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:10:
Ik wil graag een oude pc uitbreiden voor mn broertje
setup:
Intel pentium 4 2,66ghz
120GB pata hdd
1dvd-reader
1dvd-writer
1,2GB RAM
Nvidia geforce 4 ti
250W merkloze (medion?) voeding

Hij wil de graka uitbreiden naar een 6600GT of een 7600GS
volgens een psu calculator is dit (net aan) mogelijk. Wat denken jullie?
Oeps :P Mijn fout! een 250W voeding...
Volgens mij heeft Medion voedingen van de FSP-group A-merk voedingen dus. ;)
Maar de voedingen in zulke PC's zijn meestal net voldoende en laten meestal geen ruimte over voor een uitbreiding. Maar opzich moet een 7600GS wel werken aangezien deze maar zo'n 30 Watt verbruikt. Een 6600GT wordt waarschijnlijk wat moeilijker aangezien deze wat meer gebruikt zo'n 50 Watt. :)

jvdgeest schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:56:
Binnenkort staat een nieuwe systeem op de planning, die ik graag stil wil hebben en hoeft niet per sé high-end te zijn. Hieronder de specs die betrekking hebben tot de voeding:

Intel Core 2 Duo E8200
MSI P35 NEO-FI
Samsung 500 GB Sata300 HD502IJ (1x)
Corsair 1 GB DDR2 PC5300 (2x)
Asus GeForce 8600 GT 512MB Silent
NEC DVD-rewriter
Interne Cardreader 3,5 inch

Nu kwam ik de Nexus NX-3000 Real Silent 300W tegen voor een goede prijs. Naar mijn idee zou het moeten kunnen met deze componenten. Krijg ik geen problemen met een te kort aan watt? Is het een stabiele, stille voeding om te kiezen?
De Intel Core 2 Duo E8200 heeft een TDP van 65 Watt.
Een nVidia GeForce 8600 GT 512MB neemt max zo'n 50 Watt.
Plus nog zo'n 25 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 160 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Jouw voeding kan 180 Watt leveren op de 12 voltlijnen wat dus genoeg is. :)
En Nexus maakt A-merk voeding en als je de site mag geloven is het een hele stille voeding. ;)

[ Voor 52% gewijzigd door -The_Mask- op 01-07-2008 20:37 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazimi
  • Laatst online: 16-08-2017
Ik heb gister een nieuwe pc besteld bij azerty, alleen nu ben ik ineens heel erg in twijfel over mijn voeding.
m'n config:
Antec nine hundred
Q9450 (misschien overklokken naar 3.2-3.6 ghz)
Scythe Mugen “Infinity”.
Asus P5Q deluxe
Samsung Spinpoint 1000 gb
MSI R4850
Corsair 4096MB, 1066MHz, DDR2, PC8500
Samsung SH-S203P

ik heb de Antec EarthWatts, 650Watt erbij besteld, alleen ik snap het nog niet echt met die pci-e connectoren 8)7 ... of dat er wel genoeg zullen zijn... Want ik wil ook misschien nog crossfire gaan draaien (met m'n MSI R4850) :Y

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
kazimi schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 21:23:
Ik heb gister een nieuwe pc besteld bij azerty, alleen nu ben ik ineens heel erg in twijfel over mijn voeding.
m'n config:
Antec nine hundred
Q9450 (misschien overklokken naar 3.2-3.6 ghz)
Scythe Mugen “Infinity”.
Asus P5Q deluxe
Samsung Spinpoint 1000 gb
MSI R4850
Corsair 4096MB, 1066MHz, DDR2, PC8500
Samsung SH-S203P

ik heb de Antec EarthWatts, 650Watt erbij besteld, alleen ik snap het nog niet echt met die pci-e connectoren 8)7 ... of dat er wel genoeg zullen zijn... Want ik wil ook misschien nog crossfire gaan draaien (met m'n MSI R4850) :Y

alvast bedankt :)
De Intel Core 2 Quad Q9450 heeft een TDP van 95 Watt op 3,6GHz zal die zo'n 125 Watt max verbruiken.
Een ATi Radeon HD4850 neemt zo'n 120 Watt twee hiervan dus 240 Watt.
Plus nog eens 35 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 420 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Dit kan jouw voeding gemakkelijk leveren, een A-merk voeding van 500 Watt overigens ook wel. ;)
Jouw voeding heeft een 6 pins PCI-e connector voor de ene videokaart en voor de toekomstige kun de de 6+2 pins PCI-e connector gebruiken. Je kunt namelijk van de 8 pins er twee los halen waardoor je een 6 pins PCI-e connector overhoud. :)

Snappie. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazimi
  • Laatst online: 16-08-2017
-The_Mask- schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:18:
[...]

De Intel Core 2 Quad Q9450 heeft een TDP van 95 Watt op 3,6GHz zal die zo'n 125 Watt max verbruiken.
Een ATi Radeon HD4850 neemt zo'n 120 Watt twee hiervan dus 240 Watt.
Plus nog eens 35 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 420 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Dit kan jouw voeding gemakkelijk leveren, een A-merk voeding van 500 Watt overigens ook wel. ;)
Jouw voeding heeft een 6 pins PCI-e connector voor de ene videokaart en voor de toekomstige kun de de 6+2 pins PCI-e connector gebruiken. Je kunt namelijk van de 8 pins er twee los halen waardoor je een 6 pins PCI-e connector overhoud. :)

Snappie. :P
aha ik snap het :) ik dacht dat ik alleen maar een 6+2 pins PCI-e connector kreeg bij die voeding :9
bedankt voor je hulp :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-03-2024
-The_Mask- schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 19:12:
[...]

De Cooler Master Real Power M620 kan 516 Watt leveren op de 12 voltlijnen wat dus genoeg is voor die PC. :)
Ik ga zelf praktisch het zelfde systeem bouwen. Alleen ipv 4 hd's wil ik 3 Samsung spinpoint F1 750 GB gaan gebruiken en zal ik denk ik geen 2de HD4870 er in gaan zetten. Ik heb een Antec Phantom500PEC 500 Watt ATX12V v2.0 PSU voeding. Is die 500 watt voeding dan voldoende als het systeem ongeveer 490 nodig heeft? Als dit op het randje is, heeft dit dan gevaren voor de hardware componenten? Hoe heb ik door of de voeding te weinig watt heeft (start het systeem dan niet op, loopt het vast, krijg je BSOD)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Milmoor schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:20:
<<knip>>Lap tekst<</knip>>
Mijn concrete vragen: zie ik iets over het hoofd of is het inderdaad het modulaire wat de beperkende factor qua ondergrens is? Wat zijn leuke modulaire voedingen?
Heeft iemand antwoord op mijn vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-05 20:19
heb nu

q6600 @ 3.6
p35 ds4 gigabyte mobo
2x2048mb
8800gt @ overclock
36gb raptor
2x 320gb raid0
8 of 9 120mm fans
1dvd speler
Corsair 520watt voeding

ga de 8800gt vervangen door 4870 en die gaat ook overclocked worden.

Nu trekt mn systeem het prima maar verschil tussen 8800gt en 4870 is geloof ik 100watt? Weet niet zeker of dat gaat lukken. Denk net aan. ( hoop het wel )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
-The_Mask- schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:16:
[...]

Volgens mij heeft Medion voedingen van de FSP-group A-merk voedingen dus. ;)
Maar de voedingen in zulke PC's zijn meestal net voldoende en laten meestal geen ruimte over voor een uitbreiding. Maar opzich moet een 7600GS wel werken aangezien deze maar zo'n 30 Watt verbruikt. Een 6600GT wordt waarschijnlijk wat moeilijker aangezien deze wat meer gebruikt zo'n 50 Watt. :)

Oh...weer wat meer geleerd over de medionvoedingen ;) Bedankt! Jij denkt dus dat met deze opstelling een 7600GS geen probleem zou moeten zijn? Denk dat we dat dan gaan proberen... En anders zal er OF een andere voeding in moeten, OF een complete kast (maar dat is dit ding eigenlijk niet meer waard.. :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Milmoor schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:35:
[...]

Heeft iemand antwoord op mijn vragen?
Een modulaire voeding is een voeding waarbij je alle connectoren behalve de 20+4 connector eraf kan halen, zodat je minder kabelzooi in je case hebt.
En over die Medion-voedingen: Een vriend van me verving de 8400GS in zijn Medion voor een HD3870 en heeft sinds die tijd 0 problemen gehad! Dus ja, ruimte voor uitbreiding is er wel :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
vincentc schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 01:27:
[...]

Ik ga zelf praktisch het zelfde systeem bouwen. Alleen ipv 4 hd's wil ik 3 Samsung spinpoint F1 750 GB gaan gebruiken en zal ik denk ik geen 2de HD4870 er in gaan zetten. Ik heb een Antec Phantom500PEC 500 Watt ATX12V v2.0 PSU voeding. Is die 500 watt voeding dan voldoende als het systeem ongeveer 490 nodig heeft? Als dit op het randje is, heeft dit dan gevaren voor de hardware componenten? Hoe heb ik door of de voeding te weinig watt heeft (start het systeem dan niet op, loopt het vast, krijg je BSOD)?
Met 1 ATi Radeon HD4870 moet de voeding genoeg zijn. :)

PainkillA schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:45:
heb nu

q6600 @ 3.6
p35 ds4 gigabyte mobo
2x2048mb
8800gt @ overclock
36gb raptor
2x 320gb raid0
8 of 9 120mm fans
1dvd speler
Corsair 520watt voeding

ga de 8800gt vervangen door 4870 en die gaat ook overclocked worden.
De Intel Core 2 Quad Q6600 heeft een TPD van 95 Watt (G0 versie)
3 HD's en een DVD-RW nemen samen zo'n 40 Watt.
Een ATi Radeon HD4870 neemt zo'n 160 Watt max.
Plus nog 75 Watt reserve en voor andere onderdelen en overklok.
Is samen 370 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
De Corsair HX520W kan maximaal 480 Watt leveren op de 12 voltlijnen, wat dus meer dan genoeg is. :)
Nu trekt mn systeem het prima maar verschil tussen 8800gt en 4870 is geloof ik 100watt?
Niet overdrijven he eerder de helft daarvan ofzo. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door -The_Mask- op 02-07-2008 17:25 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Laatst online: 08-02 00:26

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Denk dat je het met twee van die kaarten ook wel redt. Ik heb ook een quad met 2x een 3870 draaien op een 500 watt enermax. Gaat allemaal prima, zoveel stroom gebruikt het allemaal niet. Anders moet je ook je mobo erbij tellen, zal ook wel iets van 50-60 watt zijn. Dan kom je veel te hoog uit ;)

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
R-O-Y schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:22:
Denk dat je het met twee van die kaarten ook wel redt. Ik heb ook een quad met 2x een 3870 draaien op een 500 watt enermax.
Mmmm, volgens mij heb je dat vaker gezegd. :P
Gaat allemaal prima, zoveel stroom gebruikt het allemaal niet. Anders moet je ook je mobo erbij tellen, zal ook wel iets van 50-60 watt zijn. Dan kom je veel te hoog uit ;)
Met zo'n mooi sommetje hou je de mensen tevreden he. 8)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

TKing schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:59:Een modulaire voeding is een voeding waarbij je alle connectoren behalve de 20+4 connector eraf kan halen, zodat je minder kabelzooi in je case hebt.
Bedankt, maar dat wist ik. Een eind terug heb ik aangegeven wat ik voor systeem heb en wat ik er mee wil. Het zoeken op modulaire voedingen in de pricewatch is op dit moment niet goed mogelijk. Zie dit topic voor gedane suggesties voor verbetering. Vandaar mijn vraag voor wat suggesties voor modulaire voedingen, ervan uitgaand dat de lichtste modulaire voeding voor mij goed genoeg is, aangezien deze op de highend markt mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Milmoor schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:34:
[...]

Bedankt, maar dat wist ik. Een eind terug heb ik aangegeven wat ik voor systeem heb en wat ik er mee wil. Het zoeken op modulaire voedingen in de pricewatch is op dit moment niet goed mogelijk. Zie dit topic voor gedane suggesties voor verbetering. Vandaar mijn vraag voor wat suggesties voor modulaire voedingen, ervan uitgaand dat de lichtste modulaire voeding voor mij goed genoeg is, aangezien deze op de highend markt mikken.
pricewatch: Corsair CMPSU-520HXEU die misschien? Of net te kort?
Hier staan de maten. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Die ziet er inderdaad goed uit. Maar de grappenmakers zetten er van elke kabel de lengte bij, behalve van de voeding van het moederbord (de 24 pin). En dat is net degene die kritisch is. De Zalman ZM500-HP ziet er ook interessant uit, maar daar ontbreken de kabellengtes totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Milmoor schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 18:38:
Die ziet er inderdaad goed uit. Maar de grappenmakers zetten er van elke kabel de lengte bij, behalve van de voeding van het moederbord (de 24 pin). En dat is net degene die kritisch is. De Zalman ZM500-HP ziet er ook interessant uit, maar daar ontbreken de kabellengtes totaal.
Misschien eens een e-mailtje naar de fabrikant? Of misschien heeft een fabrikant een forum voor vragen :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

ik heb ook nog een oud pctje staan:

Celeron D 360 (3,46 GHz)
1GB RAM + 512 MB ram
2x160GB hardeschijf
Onboard videokaart (ik ga misschien er een PCIe kaart in proppen)
CD/DVD brander/lezer
onboard realtek ALC888 geluidskaart

als het goed is heb ik nu 250 watt voeding, maar ik weet niet welk merk (vast geen amerk) en ik wil dus graag een videokaartje erin proppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-03-2024
Kom net op de site van antec de volgende webtool tegen om uit te rekenen hoeveel Watt je systeem gebruikt. Misschien dat jullie hier ook iets aan hebben.

http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
vincentc schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:22:
Kom net op de site van antec de volgende webtool tegen om uit te rekenen hoeveel Watt je systeem gebruikt. Misschien dat jullie hier ook iets aan hebben.

http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine
Staat al in de TS. ;)
marco.meijer schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:12:
ik heb ook nog een oud pctje staan:

Celeron D 360 (3,46 GHz)
1GB RAM + 512 MB ram
2x160GB hardeschijf
Onboard videokaart (ik ga misschien er een PCIe kaart in proppen)
CD/DVD brander/lezer
onboard realtek ALC888 geluidskaart

als het goed is heb ik nu 250 watt voeding, maar ik weet niet welk merk (vast geen amerk) en ik wil dus graag een videokaartje erin proppen
Wat weinig info over de voeding. ;)
Maar een GeForce 6/7/8 serie mid-end/low-end modellen moeten waarschijnlijk wel werken.
Net zoals de Radeon X1xxx, HD2xxx en HD3xxx mid-end en low-end modellen.
Zolang ze maar niet te veel verbruiken. ;)

[ Voor 52% gewijzigd door -The_Mask- op 02-07-2008 19:50 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Ik heb:
AMD AthlonXP 2600+ @1.9GHz
ASRock K7S41
2x 512MB DDR400
2x Maxtor hdd's
XFX 6800XT(reme)
cd en dvd fikker
Zalman 500W

nu de pc onder:
AMD Athlon 64 X2 4600
Buffalo 1GB kit
ASRock AM2NF6G-VSTA
maxtor 250gig sata
400W voeding (2 12V lijnen, merk weet ik zo 123 niet)
ik zou hier graag een HD4850 in willen stoppen:)

edit: ff wat veranderd O-)
wil me Zalman ook gebruiken voor me toekomstige pc ;)
die gaat dus niet naar beneden:P

[ Voor 28% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 03-07-2008 18:58 . Reden: re-type ]

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
KiPKaKDutcH schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 19:58:
Nu ik ook maar eens proberen;
Ik heb:
AMD AthlonXP 2600+ @1.9GHz
ASRock K7S41
2x 512MB DDR400
2x Maxtor hdd's
XFX 6800XT(reme)
cd en dvd fikker

draait nu met een Zalman 500W, omdat me vorige me graka niet trokxD (deze voeding wil ik ook gebruiken voor me toekomstige pc)

nu de pc onder:
AMD Athlon 64 X2 4600
Buffalo 1GB kit
ASRock AM2NF6G-VSTA
maxtor 250gig sata
400W voeding (2 12V lijnen, merk weet ik zo 123 niet)
ik zou hier graag een HD4850 in willen stoppen:)
Ik snap niet helemaal wat je wilt. ;)
Maar als je de voeding van de PC's omwisselt zou het wel moeten werken, met de nieuwe videokaart. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22473

Hier in Valkenswaard zijn ze glasvezel aan het leggen. Toen ik thuis kwam was de stroom eraf. Na een uur deed alles het weer, behalve mijn computer. Weer goed balen natuurlijk.

Paradigit gebeld, waar ik hem gekocht heb, maar wordt niet vergoed (garantie verlopen). Dus een andere voeding eraan gehangen en deed mijn computer het weer gewoon.

Het is echter een rare maat van me voeding. In de topicstart ken ik er niet uitkomen wat voor standaard het nu is. Hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen. Aan normale voeding pas namelijk niet, omdat ik mijn cd-speler dan niet meer aan kan sluiten.

Ik kan wel precies dezelfde voeding kopen, maar is al een oude. Misschien weten jullie een goede voeding voor weinig geld?

Type: AOpen FSP200 60SPV - voeding - 200 Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249519

z'on calculator zou best handig zijn want ik heb ook z'on vraag ;)

hier komt iet dan: welke voeding heb ik nodig? (hoe hoog moet het vermogen zijn?)

systeem: msi p5e neo
geforce 9 (point of view)
q6600
320 gig van wd
dvd rw van samsung
corsair (4gig) 800mhz ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 249519 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:15:
z'on calculator zou best handig zijn want ik heb ook z'on vraag ;)

hier komt iet dan: welke voeding heb ik nodig? (hoe hoog moet het vermogen zijn?)

systeem: msi p5e neo
geforce 9 (point of view)
q6600
320 gig van wd
dvd rw van samsung
corsair (4gig) 800mhz ram
Welke videokaart bedoel je de 9600GT, 9800GTX of 9800GX2?

Anoniem: 22473 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:33:
Hier in Valkenswaard zijn ze glasvezel aan het leggen. Toen ik thuis kwam was de stroom eraf. Na een uur deed alles het weer, behalve mijn computer. Weer goed balen natuurlijk.

Paradigit gebeld, waar ik hem gekocht heb, maar wordt niet vergoed (garantie verlopen). Dus een andere voeding eraan gehangen en deed mijn computer het weer gewoon.

Het is echter een rare maat van me voeding. In de topicstart ken ik er niet uitkomen wat voor standaard het nu is. Hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen. Aan normale voeding pas namelijk niet, omdat ik mijn cd-speler dan niet meer aan kan sluiten.

Ik kan wel precies dezelfde voeding kopen, maar is al een oude. Misschien weten jullie een goede voeding voor weinig geld?

Type: AOpen FSP200 60SPV - voeding - 200 Watt
De voeding is een Micro ATX voeding. :)
In NL zijn er maar weinig van te vinden, tenminste ik vindt weinig. ;)
Kom wel veel tegen op het internet, maar dan moet je ze kopen in het buitenland.

[ Voor 51% gewijzigd door -The_Mask- op 03-07-2008 20:07 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Er is ook nog een 9600GTO en er was ook eens in een artikel op tweakers.net iets vaags over een 9800GTX+- GTX, GTX+ en GTX-.

Maar goed, wat ik wilde weten is, kan ik met elke voeding SLI of Crossfire aan (zolang hij genoeg Watts levert)?
Of heb ik echt een dure speciale nodig waar ze echt bij zetten van SLI-Ready of Crossfire-ready?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Topicstarter
marco.meijer schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:04:
Maar goed, wat ik wilde weten is, kan ik met elke voeding SLI of Crossfire aan (zolang hij genoeg Watts levert)?
Of heb ik echt een dure speciale nodig waar ze echt bij zetten van SLI-Ready of Crossfire-ready?
Je hebt nodig
- Voldoende vermogen voor de desbetreffende kaarten
- Voldoende PCI-E connectoren (respectievelijk 6pins en/of 8 pins (of 6+2 dewelke alles dekken)).

Als die zaken in orde zijn is het goed, die SLI/Crossfire certificaten betekenen enkel dat respectievelijk nVidia en ATI de voeding wel degelijk ook getest en goedgekeurd hebben voor SLI/Crossfire (en dat houdt dus in: voldoende vermogen en voldoende connectoren) maar het is niet omdat de voeding geen certificaat heeft dat het niet werkt, het is alleen niet getest die de instelling zelf die het certificaat levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
marco.meijer schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:04:
Er is ook nog een 9600GTO en er was ook eens in een artikel op tweakers.net iets vaags over een 9800GTX+- GTX, GTX+ en GTX-.

SLi of CrossFire ready is marketings gelul. ;)
Als een voeding genoeg kan leveren kan die genoeg leveren.
Er bestaat niet zoiets als Crossfire ready spanning. ;)

Edit: Maar zoals hiervoor al werd gezegd als die gewoon de juiste aansluitingen heeft en genoeg kan leveren moet het werken. :)

[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 03-07-2008 20:18 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245699

-The_Mask- schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:13:
[...]

SLi of CrossFire ready is marketings gelul. ;)
Haha, precies! Op sommige voedingen staat 'SLI ready' en dan hebben ze 2x een 6-pins PEG. Sta je met je twee 9800GTX kaarten... |:(
Vind de informatie voor consumenten die er net niet genoeg van weten sowieso erg slecht. Maarja, daar zijn dit soort Forum's ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-02 17:08
Ben van plan een upgrade aan mijn pc te doen.
Heb nu een Tagan TG480-U01 480 Watt, deze is half 2004 gekocht. Momenteel is het een amd 3500 + AGP kaart.

Ik denk erover een Intel E8400 te nemen, en een ATI kaart (4850), mogelijk later een 2de.

- Twee vragen over voedingen, kan de Tagan die ik heb ook PCI-e aan? (heb wat gegoogled maar alleen reviews gevonden).
- is de 480 wel voldoende voor de nieuwe confirguratie (3 HDD's, DVD en CD zitten er ook bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Je zit met een probleem hier volgens mij, hoor.
Als je nu een AMD hebt, weet ik niet hoe je er een Intel in wil krijgen, die twee gebruiken totaal andere sockets...
Of ga je een heel nieuw moederbord kopen?
Dan moet je wel opletten dat als je graag een tweede grafische kaart wil er ook crossfire ondersteuning is, en dus vanzelfsprekend twee PCIe x16 gleuven. Bij één kaart gewoon één PCIe x16 gleuf.
Ik heb zelf een oogje op deze http://tweakers.net/pricewatch/167165/asus-p5k-pro.html
Als je op één of andere manier dit moederbord gaat hergebruiken moet je ook opletten dat het wel PCIe x16 heeft.

Dat systeem wat jij wil lijkt veel op die ik graag wil :P
Bij mij werd verteld (pagina 6) dat ik 405 Watt nodig heb op de 12V-lijnen als ik niet ga overclocken en ik twee graka's wil. Maar ik durf niet te zeggen of jij nu genoeg hebt...
Van voedingen heb ik weinig verstand, ik nam net alleen maar over wat ik zelf als tip kreeg.

Even terug naar het CrossFire.
Kan iemand even kijken of dit http://tweakers.net/price...r-cmpsu-750txeu-750w.html het ondersteund met dat 2x 6-pins PEG gedoe enzo...
Kun je dat ook meteen kijken bij vage's Tagan TG480-U01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
vage schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 15:44:
Ben van plan een upgrade aan mijn pc te doen.
Heb nu een Tagan TG480-U01 480 Watt, deze is half 2004 gekocht. Momenteel is het een amd 3500 + AGP kaart.

Ik denk erover een Intel E8400 te nemen, en een ATI kaart (4850), mogelijk later een 2de.

- Twee vragen over voedingen, kan de Tagan die ik heb ook PCI-e aan? (heb wat gegoogled maar alleen reviews gevonden).
- is de 480 wel voldoende voor de nieuwe confirguratie (3 HDD's, DVD en CD zitten er ook bij)
De Core 2 Duo E8400 heeft een TDP van 65 Watt.
3 HD's en een DVD nemen zo'n 40 Watt.
Een ATi Radeon HD4850 neemt max zo'n 120 Watt 2 hiervan dus 240 Watt.
Dit is samen 345 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Jouw voeding kan op de 12 voltlijnen maximaal 336 Watt leveren.
Dit is iets minder, maar aangezien de PC in reallife altijd minder verbruikt dan het theoretische maximum moet het wel werken met die voeding. ;)

Even terug naar het CrossFire.
Kan iemand even kijken of dit http://tweakers.net/price...r-cmpsu-750txeu-750w.html het ondersteund met dat 2x 6-pins PEG gedoe enzo...
Kun je dat ook meteen kijken bij vage's Tagan TG480-U01
Je wilt weten of die genoeg PCI-e connectors heeft?
Als dat je vraag is, is het antwoord die voeding heeft vier 6+2 PCI-e connectors. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door -The_Mask- op 04-07-2008 19:50 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASVD8
  • Laatst online: 03-03 13:49
Dames en heren, ik wil onderstaande config aanschaffen, maar heb ik wel genoeg aan 500W? lijkt me wel toch? ( Zalman ZM500-HP 500 Watt, 20+24 Pins )

Asus GeForce 9600 GT 1024 MB, PCI-e 16x + Arctic Accelero Twin Turbo Koeler
Gembird Card Reader All-in-1 Zwart,
GigaByte GA-EP35-DS4,
Antec Gamersgear Nine Hundred Zwart, Geen Voeding,
Samsung SH-S223F/BEBN S-ATA, Bulk, Zwart,
Creative Soundblaster X-Fi XtremeGamer Retail,
Samsung SpinPoint F1 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300,
Scythe CPU Koeler Mugen (Infinity) Koper,
Intel Core 2 Duo E8400 3.00 GHz, 1333 MHz, 6 MB, Boxed,
Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX 4096 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Kit Of 2

Draaiende op Vista Ulti 64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:39

Piggen

Lekker bakkie

CdD schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:29:
[...]

Oke, duidelijk. Ik weet nu dat 520 Watt genoeg is, maar ik twijfel nog steeds, namelijk tussen deze twee:
  • Corsair HX520
  • CoolerMaster M520
Allebei 520 Watt, allebei 80 Plus, allebei modulair, allebei stil. Maar wél een prijsverschil van 20 Euro! Is die Corsair echt zoveel beter, of heb ik aan die CoolerMaster ook voldoende kwaliteit?
Ik zit nu met dezelfde keuze en ik zou graag nog wat opinies horen. Van deze voedingen kan ik niet zo heel veel reviews vinden (van de grotere broers des te meer, maar die kosten ook weer meer). Ze lijken er veel op elkaar (beide modulair, 5 jaar garantie, stil etc.). De Corsair lijkt net wat stabieler te zijn en heeft mooiere en handigere kabels. De Cooler Master is dan weer een tientje goedkoper (geen ramp om die uit te geven, maar als het niet hoeft...), maar de kabels schijnen weer erg stug te zijn. En hier maak ik op uit dat de Corsair wel wat warmer wordt (al spreekt de andere review dat weer tegen). Lastige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Je wilt weten of die genoeg PCI-e connectors heeft?
Als dat je vraag is, is het antwoord die voeding heeft vier 6+2 PCI-e connectors. ;)
Dus hij zou in theorie 4 kaarten in Crossfire/SLI kunnen voeden (als ze niet te veel verbruiken, samen met de rest van het systeem, en als de techniek van de mobo en graka 4 aparte kaarten zou toelaten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169917

Ik ben aan het wachten op de HD4870X2, en probeer in de tussentijd uit te vogelen of mijn trouwe Antec NeoHE430 het geweld kan hebben.

Gigabyte GA-P35-DS3R
Intel E4400 2.0GHz TDP 65W @ 3.0GHz = 100W
2x Samsung SpinPoint HD161HJ (S166) = 40W
6x Noctua NF-S12 @ 5v = 6W
HD4870X2 (TDP HD4870=150Wx2) = 300W

Som: 100+40+6+300= 446W
Dat wordt dus aardig krap.
Andere voeding halen of gaat dit nog lukken?

Alvast bedankt voor het meedenken :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 169917 op 04-07-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik ben van plan om mijn server up te graden en op te pimpen met wat CCFL's. Eigenlijk is mijn enige vraag of die PSU het nog trekt (voral het opspinnen van 5 a 10 schijven)

ABIT-ZM6 moederbord (1995 komt die uit)
Celeron Mendocino (Max TDP = 30W volgens Everest)
1 CF2IDE adapter
5 IDE harde schijven (merk en type onbekend)
6 Fans (Doos zegt 0.16A per fan).
Ati PCI videokaart (8 mb, heel oud)
30cm white CFFL dual kit.

Voeding is een PowerMAN 235W voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245699

Anoniem: 169917 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:46:
Ik ben aan het wachten op de HD4870X2, en probeer in de tussentijd uit te vogelen of mijn trouwe Antec NeoHE430 het geweld kan hebben.

Alvast bedankt voor het meedenken :)
Los van dat je voeding het denk ik niet trekt ofwel heel erg krap wordt gaat die 4870X2 gebottleneckt worden door je cpu, ook op 3Ghz ben ik bang... Wellicht daar toch eens een upgrade naar een E8400 en deze clocken?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 245699 op 05-07-2008 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ASVD8 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:01:
Dames en heren, ik wil onderstaande config aanschaffen, maar heb ik wel genoeg aan 500W? lijkt me wel toch? ( Zalman ZM500-HP 500 Watt, 20+24 Pins )

Asus GeForce 9600 GT 1024 MB, PCI-e 16x + Arctic Accelero Twin Turbo Koeler
Gembird Card Reader All-in-1 Zwart,
GigaByte GA-EP35-DS4,
Antec Gamersgear Nine Hundred Zwart, Geen Voeding,
Samsung SH-S223F/BEBN S-ATA, Bulk, Zwart,
Creative Soundblaster X-Fi XtremeGamer Retail,
Samsung SpinPoint F1 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300,
Scythe CPU Koeler Mugen (Infinity) Koper,
Intel Core 2 Duo E8400 3.00 GHz, 1333 MHz, 6 MB, Boxed,
Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX 4096 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Kit Of 2

Draaiende op Vista Ulti 64bit
Kan makkelijk een 400 Watt A-merk voeding zou ook genoeg moeten zijn. :)

Piggen schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:01:
[...]

Ik zit nu met dezelfde keuze en ik zou graag nog wat opinies horen. Van deze voedingen kan ik niet zo heel veel reviews vinden (van de grotere broers des te meer, maar die kosten ook weer meer). Ze lijken er veel op elkaar (beide modulair, 5 jaar garantie, stil etc.). De Corsair lijkt net wat stabieler te zijn en heeft mooiere en handigere kabels. De Cooler Master is dan weer een tientje goedkoper (geen ramp om die uit te geven, maar als het niet hoeft...), maar de kabels schijnen weer erg stug te zijn. En hier maak ik op uit dat de Corsair wel wat warmer wordt (al spreekt de andere review dat weer tegen). Lastige keuze.
Je geeft zelf zo'n beetje alle voor en nadelen en dan is de keuze aan jouw wat je belangrijk vind en wat niet. Het zijn alle twee immers prima voedingen. :)

marco.meijer schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:46:
[...]

Dus hij zou in theorie 4 kaarten in Crossfire/SLI kunnen voeden (als ze niet te veel verbruiken, samen met de rest van het systeem, en als de techniek van de mobo en graka 4 aparte kaarten zou toelaten)?
Ja, mits de videokaarten allemaal 1 PCI-e connector nodig hebben. ;)

Anoniem: 245699 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 01:01:
[...]

Los van dat je voeding het denk ik niet trekt ofwel heel erg krap wordt gaat die 4870X2 gebottleneckt worden door je cpu, ook op 3Ghz ben ik bang... Wellicht daar toch eens een upgrade naar een E8400 en deze clocken?
Bij hoge resoluties en veel AA en AF wordt de GPU niet tegengehouden door de CPU bij lage resoluties zal de CPU wel de bottleneck vormen, maar ik denk niet dat je zo'n videokaart gaat kopen en dan op 640x480 games gaat spelen. ;) Dus waarschijnlijk is de CPU geen probleem.

BlackWhizz schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 22:12:
Ik ben van plan om mijn server up te graden en op te pimpen met wat CCFL's. Eigenlijk is mijn enige vraag of die PSU het nog trekt (voral het opspinnen van 5 a 10 schijven)

ABIT-ZM6 moederbord (1995 komt die uit)
Celeron Mendocino (Max TDP = 30W volgens Everest)
1 CF2IDE adapter
5 IDE harde schijven (merk en type onbekend)
6 Fans (Doos zegt 0.16A per fan).
Ati PCI videokaart (8 mb, heel oud)
30cm white CFFL dual kit.

Voeding is een PowerMAN 235W voeding.
Ik denk niet dat de voeding 10 HD's gaat trekken bij het opspinnen, maar bij normaal gebruik gaat het waarschijnlijk wel werken. Eigenlijk weet ik het trouwens ook niet zeker. ;)

[ Voor 67% gewijzigd door -The_Mask- op 05-07-2008 19:11 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
nvm

[ Voor 245% gewijzigd door -The_Mask- op 05-07-2008 19:12 . Reden: Edit. ;) ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260229

Dag beste mensen. Ik heb jullie hulp nodig. =3 Ik draai mijn systeempje op 't moment met een Coolmaster Power Extreme 400W maar nu vraag ik me af of dit wel genoeg is.. x3

Systeempje is:
DualCore AMD Athlon 64 X2, 2100 MHz (10.5 x 200) 4000+
Gigabyte GA-M52L-S3 (4 PCI, 2 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, LAN)
2048 MB (DDR2-800 DDR2 SDRAM) Kingston Valueram.
XFX NVIDIA GeForce 8600 GT (256 MB)
TSSTcorp CDDVDW SH-S203D SATA
MAXTOR STM380215A IDE
Hitachi HDT725032VLA (298 GB) SATA
ZM-MFC1 Fancontroller met 3 regular fans. (Van Antec of zo.)

Wat denken jullie? o.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 260229 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 19:11:
Dag beste mensen. Ik heb jullie hulp nodig. =3 Ik draai mijn systeempje op 't moment met een Coolmaster Power Extreme 400W maar nu vraag ik me af of dit wel genoeg is.. x3

Systeempje is:
DualCore AMD Athlon 64 X2, 2100 MHz (10.5 x 200) 4000+
Gigabyte GA-M52L-S3 (4 PCI, 2 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, LAN)
2048 MB (DDR2-800 DDR2 SDRAM) Kingston Valueram.
XFX NVIDIA GeForce 8600 GT (256 MB)
TSSTcorp CDDVDW SH-S203D SATA
MAXTOR STM380215A IDE
Hitachi HDT725032VLA (298 GB) SATA
ZM-MFC1 Fancontroller met 3 regular fans. (Van Antec of zo.)

Wat denken jullie? o.o
Draait het dan niet stabiel? Als de PC stabiel draaid is de voeding namelijk wel genoeg. ;)

De AMD Athlon 64 X2 4000+ Brisbane heeft een TDP van 65 Watt.
2 HD's en een DVD-RW nemen zo'n 30 Watt.
Een nVidia GeForce 8600 GT neemt max zo'n 50 Watt.
Plus nog 25 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 170 Watt of 14 ampère dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Wat jouw voeding kan leveren weet ik niet want er zijn verschillende voeding van CoolerMaster die 400 Watt kunnen leveren en van het type Extreme Power zijn.
Maar al deze voeding kunnen wel meer dan genoeg leveren voor jouw PC in ieder geval. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.alternate.nl/h...Voedingen&l3=tot+600+Watt

De voeding in kwestie. Het is een beetje een twijfelachtige voeding want er staat op de factuur bijvoorbeeld '430W' en op de site 400W. Dus. Hoe dan ook, tegenwoordig is 't een beetje vaag want hij had regelmatig last van freezes en laatst viel hij ook eens uit.

Dus ik wilde even kijken voor de zekerheid.

Hoewel ik eerder denk dat de CPU de schuldige is want zelfs zonder overclock (wat ik eig. nooit gedaan heb) geeft die 2,11Ghz aan terwijl hij op 2,10Ghz hoort te lopen. v.v

Echter is 't me opgevallen dat de -5V lijn een bizarre meting van 0,38 aangeeft. Dit is gemeten met Hardware Monitor.

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 260229 op 05-07-2008 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169917

Anoniem: 245699 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 01:01:
[...]

Ik ga weer gamen, nu op een 22" (1680x1050) en liefst met AA en AF aan, dus denk ik niet dat bij gamen mn CPU de bottleneck gaat vormen maar evenzogoed bedankt voor de heads-up :)
Mijn planning was inderdaad om een aantal componenten te upgraden, CPU E8400, GPU 4870X2 en een extra setje Crucial Ballistix PC8500.
Mocht mn voeding moeilijk gaan doen dan haal ik de NeoHE550 en kan ik een tweaker blij maken met mn 14 mnd. oude NeoHE430 voor weinig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 260229 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 19:34:
http://www.alternate.nl/h...Voedingen&l3=tot+600+Watt

De voeding in kwestie. Het is een beetje een twijfelachtige voeding want er staat op de factuur bijvoorbeeld '430W' en op de site 400W. Dus. Hoe dan ook, tegenwoordig is 't een beetje vaag want hij had regelmatig last van freezes en laatst viel hij ook eens uit.

Dus ik wilde even kijken voor de zekerheid.

Hoewel ik eerder denk dat de CPU de schuldige is want zelfs zonder overclock (wat ik eig. nooit gedaan heb) geeft die 2,11Ghz aan terwijl hij op 2,10Ghz hoort te lopen. v.v

Echter is 't me opgevallen dat de -5V lijn een bizarre meting van 0,38 aangeeft. Dit is gemeten met Hardware Monitor.
Op de voeding zelf staat waarschijnlijk wel het type nr. en hoeveel watt deze kan leveren op de 12 voltlijn. ;)
En wat een software programma zegt is sowieso onjuist, dit klopt werkelijk (bijna) nooit. :)
Meten doe je met een multimeter. Trouwens de meeste voedingen hebben volgens mij al geen -5 volt meer omdat dit volgens mij alleen nodig was bij ISA sloten, maar dat weet ik niet zeker. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door -The_Mask- op 05-07-2008 19:48 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mjah. Maar hoe dan ook, naast die voeding wat zou mij dan aangeraden kunnen worden? Ik wil graag een beetje een goed A-merk en dan rond de €50 of zo. o.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 260229 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 19:47:
Mjah. Maar hoe dan ook, naast die voeding wat zou mij dan aangeraden kunnen worden? Ik wil graag een beetje een goed A-merk en dan rond de €50 of zo. o.o
Maar waarom wil je een andere voeding? Deze zou geen enkel probleem mogen hebben met de PC. Doe liever eerst eens een Memtest86+ en andere testen uit de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voordat je onnodig een nieuwe voeding koopt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb laatst nog een thread geopend daarover. Zo'n beetje alles is vervangen tot aan de CPU toe dus die stuur ik als laatste terug om te zien of 't nu voorbij is. Tot nu loopt die weer als een zonnetje dus ik wil eerst die CPU laten checken en zo. Als jij 't zegt dan houd ik de voeding nog even voor wat ie is. =3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182822

Even de vraag mijn gekozen voeding mijn nieuwe systeem efficient zal voorzien van sap.

Core 2 duo E8400 zal ik overklokken naar 4ghz
artic freezer 7 pro als processorkoeler
Samsung spinpoint F1 750 gig
DVD-brander
ATI 4870 in crossfire 2 kaarten dus en waarschijnlijk overclocken
Mobo Gigabyte X48-DS5
OCZ platinum 4 gig (2x2gig) pc6400 4-4-12
Kast antec 900

Dit alles wil ik voorzien van een Coolermaster silent pro 700 watt. Het schijnt dat dit de nieuwe serie is. Ik weet alleen niet of het overkill is deze voeding, of een 600watt, 550 watt voeding ook genoeg zal zijn van coolermaster of een ander merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 182822 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 20:48:
Even de vraag mijn gekozen voeding mijn nieuwe systeem efficient zal voorzien van sap.

Core 2 duo E8400 zal ik overklokken naar 4ghz
artic freezer 7 pro als processorkoeler
Samsung spinpoint F1 750 gig
DVD-brander
ATI 4870 in crossfire 2 kaarten dus en waarschijnlijk overclocken
Mobo Gigabyte X48-DS5
OCZ platinum 4 gig (2x2gig) pc6400 4-4-12
Kast antec 900

Dit alles wil ik voorzien van een Coolermaster silent pro 700 watt. Het schijnt dat dit de nieuwe serie is. Ik weet alleen niet of het overkill is deze voeding, of een 600watt, 550 watt voeding ook genoeg zal zijn van coolermaster of een ander merk?
De Intel Core 2 Duo E8400 heeft een TDP van 65 Watt op 4GHz zal die zo'n 90 Watt max verbruiken.
Een HD en een DVD-RW nemen samen ongeveer 20 Watt.
Een ATi Radeon HD4870 neemt max zo'n 160 Watt twee dus 320 Watt.
Plus nog eens 20 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 450 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Een A-merk voeding van 500/600 Watt kan dit meestal wel leveren.
Let er wel even op dat de voeding 4 PCI-e connectors moet hebben, de CoolerMaster Silent Pro 700 Watt heeft dit niet. En dan moet je met molex naar PCI-e converters aan de gang en heb je ook niet meer zoveel aan een modulaire voeding. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182822

-The_Mask- schreef op zondag 06 juli 2008 @ 21:52:
[...]

De Intel Core 2 Duo E8400 heeft een TDP van 65 Watt op 4GHz zal die zo'n 90 Watt max verbruiken.
Een HD en een DVD-RW nemen samen ongeveer 20 Watt.
Een ATi Radeon HD4870 neemt max zo'n 160 Watt twee dus 320 Watt.
Plus nog eens 20 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 450 Watt dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
Een A-merk voeding van 500/600 Watt kan dit meestal wel leveren.
Let er wel even op dat de voeding 4 PCI-e connectors moet hebben, de CoolerMaster Silent Pro 700 Watt heeft dit niet. En dan moet je met molex naar PCI-e converters aan de gang en heb je ook niet meer zoveel aan een modulaire voeding. ;)
Bedankt voor de snelle en goede repley. De vraag die ik dan kan stellen welke voeding zou jij nemen als je in mijn schoenen stond. Het ziet er naar uit dat jij een expert bent op dit vlak en ik maar een noob, bovendien snap ik nooit wat van voltlijnen en dat soort meuk. Het is niet dat ik lui ben om het zelf uit te zoeken, want dat heb ik gedaan en toch schijnt mijn keuze niet te voldoen :)

Een aanbeveling van jou kant zal dus sterk in overweging genomen worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 182822 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:10:
[...]

Bedankt voor de snelle en goede repley. De vraag die ik dan kan stellen welke voeding zou jij nemen als je in mijn schoenen stond. Het ziet er naar uit dat jij een expert bent op dit vlak en ik maar een noob, bovendien snap ik nooit wat van voltlijnen en dat soort meuk. Het is niet dat ik lui ben om het zelf uit te zoeken, want dat heb ik gedaan en toch schijnt mijn keuze niet te voldoen :)

Een aanbeveling van jou kant zal dus sterk in overweging genomen worden ;)
Ik heb even wat rond gekeken. :)
Alleen vier PCI-e connectors zitten meestal pas op voedingen van 700 Watt of meer. Dus het is aan jouw of je een 700 Watt voeding wilt met vier PCI-e connectors of een 500/600 Watt voeding en dan neem je een molex naar PCI-e stekkertje erbij.
Ook weet ik niet of je een modulaire voeding wilt of niet. En wat is je budget? Wil je wel 100 euro voor een voeding geven?

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.