Sapphire Radeon hd3850 met P4 3.2 ghz

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02 13:01
Ik zit natedenken om een 2derhands Sapphire Radeon hd3850 te kopen. Mijn twijfels zijn alleen of mijn systeem dit toelaat en of ik een goede keuze maak met deze kaart. Is hij niet te goed voor mijn systeem en zou ik hem daarom niet volop kunnen gebruiken.

Mijn 2 vragen:
1) Kan mijn systeem de kaart aan? (agp aansluiting)
2) Zal mijn voeding het redden?

Mijn systeem:
400 W MAX voeding
Chaintech 9PJL Apogee / 9PJL1 moederbord

CPU-Eigenschappen
CPU Type Intel Pentium 4HT, 3233 MHz (4 x 808)
CPU Aanduiding Northwood HyperThreading
CPU Stepping D1
Origineel kloksnelheid 3200 Mhz
L1 Trace Cache 12K Instructions
L1 Data-cache 8 KB
L2 Cache 512 KB (On-Die, ATC, Full-Speed)

Fysiek geheugen
Totaal 2046 MB

HDD
Maxtor 7V250F0 ATA Device (volgens mij wel SATA? aangesloten dun lang kabeltje)
WDC WD1200LB-00EDA0 ATA Device

Geluidskaart
SB Live! 24 bit

Ik zit er overnatedenken en wanneer ik accoord ga met de koper moet ik de kaart mogen om 10 uur ophalen.Hoop dat iemand me kan helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door Johny Cash op 29-07-2008 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

1. Ja, indien je een PCI express (let op: dit is geen normale PCI) poort op je mobo hebt.
2. Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
Edmin schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:59:
1. Ja, indien je een PCI express (let op: dit is geen normale PCI) poort op je mobo hebt.
2. Ja
Nee is een agp kaart... en kan alleen maar agp aan volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

In dat geval:
1. Ja, indien je een AGP poort op je mobo hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
Edmin schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:01:
In dat geval:
Snap je niet helemaal er zit nu een Geforce FX5700, lijk of ben ik nu gewoon een noobje maar heb net even mijn moederbord er bij gepost lijkt me toch logisch dat een agp aansluiting op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 13:37
Je hebt een agp 8x moederbord. Die kaart maakt ook gebruik van agp 8x.
Mag geen problemen geven.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

J0J0 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:07:
Je hebt een agp 8x moederbord. Die kaart maakt ook gebruik van agp 8x.
Mag geen problemen geven.
Edmin schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:01:
In dat geval:
Hij doelt er dus op of zijn CPU wel snel genoeg is voor de kaart. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door MensionXL op 29-07-2008 22:07 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een 9pjl Apogee heeft gewoon een AGP slot, dat gaat dus wel werken.
Voor wat betreft de voeding, zie Welke voeding heb ik nodig? Deel 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Bij mijn weten is die 3850AGP juist gemaakt voor dit soort systemen. Mensen die wel redelijke FPS in games willen, maar geen geld hebben voor een nieuw topsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
Ja heb net een lang gesprek gehad met de verkoper van de kaart. Hij heeft mij aangeraden om sowiezo een nieuwe voeding te kopen dit aangezien mijn voeding die ik nu heb 12 v bij 15a levert en ik toch minimaal wel 20/30a nodig heb dus die ga ik morgen ook meteen een halen. Word nog een klere werk voor mij om de voeding erin te krijgen maar komt vast wel goed :)

Wat betreft mijn systeem hij was alleen bang dat mijn cpu misschien te laag was waar ik zelf ook voor vrees, dat is dus nog mijn enige punt waar ik bang voor ben.

EDIT:
Ik ben van plan om morgen meteen even langs de winkel te wippen voor een nieuwe voeding. Dit is de lijst waar ik uit kan kiezen, heel eerlijk ik ben een student en wil gewoon het goedkoopste maar ook het maximum uit mijn kaart.

Hier de lijst: http://www.computer-land....NDERDELEN&ic=VOE&pg=&bc=&

[ Voor 23% gewijzigd door Johny Cash op 29-07-2008 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Draaien zal het natuurlijk wel, maar je cpu gaat waarschijnlijk wel de bottleneck vormen, het is immers een P4, die toch een pak trager is dan de huidige generatie Intel cpu's.
En voor wat betreft de voeding, zie de link die ik hier boven al gegeven heb. Blijf iig weg bij de merken als Sweex of Cool Master die op de link staan die jij geeft, dat is echt prut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat bottleneck verhaal...ja, natuurlijk is het waar, maar de vraag is: wat speel je en op welke resolutie? Gezien het systeem denk ik niet dat er een high res monitor aan hangt, maar eerder iets op 12x10. Nou is het zo dat de bottleneck op lagere reso's erger is, maar dat is eigenlijk alleen interessant voor benchmark freaks. Een 3850AGP zal een flinke boost in fps performance geven t.o.v. de fx5700. Die voeding zou ik ook pas vervangen als het naderhand nodig blijkt te zijn. Ik geloof namelijk dat het zo gewoon gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
De voeding is ook al 4 jaar oud dus sowiezo geen slecht idee om hem te vervangen. Het is sowiezo toch een slim idee om de voeding te vervangen aangezien de kaart dan iig genoeg stroom krijg. De verkoper zei dat 15a gewoon veels te weinig is dat minimaal 25a nodig is.

Btw ik heb een syncmaster 226BW en wil nu eindelijk cod4 kunnen draaien of een resolutie die bij mijn scherm past. Ook wil ik in de toekomst weer nieuwe games kunnen spelen. Dat moet toch zeker lukken?

[ Voor 6% gewijzigd door Johny Cash op 30-07-2008 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 13:37
Johny Cash schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 23:53:
De voeding is ook al 4 jaar oud dus sowiezo geen slecht idee om hem te vervangen. Het is sowiezo toch een slim idee om de voeding te vervangen aangezien de kaart dan iig genoeg stroom krijg. De verkoper zei dat 15a gewoon veels te weinig is dat minimaal 25a nodig is.

Btw ik heb een syncmaster 226BW en wil nu eindelijk cod4 kunnen draaien of een resolutie die bij mijn scherm past. Ook wil ik in de toekomst weer nieuwe games kunnen spelen. Dat moet toch zeker lukken?
Overdrijven is ook een kunst.

Zie veel te veel mensen die een highend systeem hebben wat in realiteit net 300W trekt.
Dan zie je bij de specs staan dat ze een 650w oid voeding in hun rigg hebben..... die dingen hebben ook een verlies. Beetje zonde in my opinion.

Draai zelf een athlon 64 3200 plus aardig overclocked plus een ati x850XT (PE speeds voorbij).
Dat is nou niet echt een zuinige vgakaart. Dit draait dan op een zalman 400W 18A at 12v.
Die voeding geeft geen krimp en is ook al weer wat jaartjes oud.

Vervangen van je huidige (hokkietokkie) voeding is wel een goed idee.
Kan natuurlijk dat het draait op je huidige voeding. Maar pconderdelen houden niet van te veel schommelende voltages.

[ Voor 7% gewijzigd door J0J0 op 30-07-2008 00:21 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
J0J0 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 00:17:
[...]

Vervangen van je huidige (hokkietokkie) voeding is wel een goed idee.
Kan natuurlijk dat het draait op je huidige voeding. Maar pconderdelen houden niet van te veel schommelende voltages.
Het probleem is dat mijn voeding ook niet echt van een bekende naam als zalman of coolmaster is. Het is gewoon een goedkope voeding die ze er 4 jaar geleden maar even hebben ingegooid, dat is ook een van de afwegingen die ik meeneem. Zo als het er nu naar uitziet koop er morgen meteen een nieuwe voeding bij, ga morgen ochtend om 9 uur naar eindhoven dus heb nog een nachtje slapen om er over natedenken. Heb iig gekozen voor deze voeding:
COOLER MASTER 460W Extreme power Atx 2.3

Kan iemand me iets zeggen of dit systeem nieuwe spellen ook aan zal kunnen?

[ Voor 28% gewijzigd door Johny Cash op 30-07-2008 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johny Cash schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 00:32:
[...]

Het probleem is dat mijn voeding ook niet echt van een bekende naam als zalman of coolmaster is. Het is gewoon een goedkope voeding die ze er 4 jaar geleden maar even hebben ingegooid, dat is ook een van de afwegingen die ik meeneem. Zo als het er nu naar uitziet koop er morgen meteen een nieuwe voeding bij, ga morgen ochtend om 9 uur naar eindhoven dus heb nog een nachtje slapen om er over natedenken. Heb iig gekozen voor deze voeding:
COOLER MASTER 460W Extreme power Atx 2.3

Kan iemand me iets zeggen of dit systeem nieuwe spellen ook aan zal kunnen?
Met een HD 3850 draai je iig alle nieuwste games zonder problemen. COD4 op med-high details aan ongeveer 50fps denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het eerst met je oude voeding proberen. Alleen als die niet krachtig genoeg blijkt te zijn of dat 'ie geen 6-polige PCI-E stekker heeft (als je die nodig hebt voor de extra stroom voor de nieuwe kaart), zou ik een nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 02:11:
Ik zou het eerst met je oude voeding proberen. Alleen als die niet krachtig genoeg blijkt te zijn of dat 'ie geen 6-polige PCI-E stekker heeft (als je die nodig hebt voor de extra stroom voor de nieuwe kaart), zou ik een nieuwe kopen.
450Watt or greater power supply with 30Amps on 12 volt with 2x4 power connector recommanded. Daarom koop ik er een volgens mij heb ik niet zon connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
Ik heb een extreme power plus 390 W gekocht vanwege mijn budget hoofdzakelijk en omdat de verkoper zei dat het genoeg was. Goede keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sokar24
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-01-2024
Powersupply is voldoende, met gamen zal je processor wel de bottleneck zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door sokar24 op 30-07-2008 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
Heb zojuist de kaart geinstalleerd op mijn oude voeding. Systeem start prima is er software om tekijken of de kaart genoeg stroom krijgt of iets dergelijks? Weet echt niet of hij nu goed draait of niet namelijk.

EDIT:

Het lijkt op het moment wel of mijn systeem langzamer draait, maar dit kan misschien ook gewoon aan me zelf liggen.

EDIT2:
Ben nu speedfan aan het downloaden.

[ Voor 44% gewijzigd door Johny Cash op 30-07-2008 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
Krijg de volgende gegevens uit speedfan en die 127c staat me niet aan eerlijk gezegt. Weet niet of dit ergenstig fout is en mijn voedig zich dus aan het begeven is.

Temp 1: 43C
Temp 2: 43C
Temp 3: 127C
HDD 0: 56C
HDD 1: 53C

Temp 2 blijft nu oplopen tot 49 wanneer ik iets ga installeren.

[ Voor 12% gewijzigd door Johny Cash op 30-07-2008 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

http://www.google.nl/search?q=speedfan+127C
Die 127 graden is een welbekende fout van speedfan

Daarbij kan het zijn dat je proc belast wordt als je iets gaat installeren, daardoor zal het wat warmer worden. Lijkt me niet dat je voeding het gelijk gaat begeven ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
Ben nu cod4 aan het spelen met fps 30/40 kan misschien nog wel hoger voor de rest houden de temps het tot nu prima :)

Draai em nu wel op vista denk dat dat niet het slimste maar het ziet er wel verschrikkelijk mooi uit, draai op 1600 met mijn 226bw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Die 127C is gewoon fout. Er zit geen onderdeel in je pc die die temps overleeft. Ik ken speedfan overigens niet. Is temp3 je GPU?

edit: zie Terw_Dan. Had de page niet gerefreshed.

[ Voor 17% gewijzigd door Edmin op 30-07-2008 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
Net een tijdje cod4 zitten spelen, tijdens spelen weinig tot geen last van lag. Heb alle settings max geloof ik. Tijdens het laden hapert hij altijd even en komt daarna gewoon weer terug. Het enige verschil wat ik echt denk te merken is dat mijn systeem trager loopt. Dit kan natuurlijk ook aan mezelf liggen.

Zo als het er nu naar uitziet breng ik de coolermaster extreme power plus 380w die ik gekocht had netjes terug naar de winkel en bespaar ik 33 euro. Zit er nog wel over te twijfelen om hem er in te gooien, zal dit een positief effect op mijn prestaties kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nee, maar het is wel behoud van je systeem. Als je die voeding voor 33eu hebt gekocht, kan je je er geen buil aan vallen. Ik zou die noname PSU die je nu hebt gewoon bij het grofvuil zetten. * Edmin bedoelt natuurlijk milieueiland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
Edmin schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 13:22:
Nee, maar het is wel behoud van je systeem. Als je die voeding voor 33eu hebt gekocht, kan je je er geen buil aan vallen. Ik zou die noname PSU die je nu hebt gewoon bij het grofvuil zetten. * Edmin bedoelt natuurlijk milieueiland :)
Ben het met je eens maar heb nu een 400watt psu wat ik er in ga gooien is een 390w psu. Zal deze wel werken? Geen zin om de doos open te maken dus niet meer in te kunnen leveren..

Ah fock it ga het nu doen wat kan me die 33 euro ook lijden, ga nu aan het werk laat jullie het resultaat wel horen.

[ Voor 10% gewijzigd door Johny Cash op 30-07-2008 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
opgelost

[ Voor 95% gewijzigd door Johny Cash op 30-07-2008 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 07:24

Raphaelo

boeiend!!

Johny Cash schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 14:57:
SOS, wat doe ik fout, alles ziet precies hetzelfde aangesloten maar systeem start niet.. Moet er niet een of andere draadje van de power knop naar de voeding lopen? De voeding moet gestart worden. Kan niet uitgevogeld krijgen wat er fout is gegaan..
Deze wel aangesloten?

*hier stond een plaatje*

nvm, is al opgelost.

[ Voor 9% gewijzigd door Raphaelo op 30-07-2008 15:01 ]

originele signatures zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
Had gewoon een kabel verkeerd aangesloten ze leker ook verdomd veel op elkaar. PC draait nu weer heb alleen nu bij temp 2 53C staan dus iets te hoog. Misschien hersteld dat nog, voor de rest geen verschillen te merken.

Heb men HDD's ook meteen even verplaatst die zijn nu een stuk koeler, lagen net op elkaar en dat stapelte de warmte een beetje op.

[ Voor 23% gewijzigd door Johny Cash op 30-07-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny Cash
Nou het werk dus allemaal perfect. Iedereen bedankt voor de hulp, als ik ooit een test moet draaien ofzo wil ik dat wel doen.

Het enige probleem dat ik nog heb is dat mijn temp 2 53C is (te hoog dus). Dit verandert echter wanneer ik een kant van mijn kast een kiertje openmaak voor luchttoegang.. Hierin zal het probleem dus zitten maar laat de kast voorlopig maar gewoon op een kiertje staan en wanneer we weer geld hebben maar is kijken naar een goedkope waterkoeling.

Danku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Happy gaming! Staar je niet blind op je temps, het is op het moment bloedheet buiten en de temps reageren daar op. Was het niet Confusion die laatst postte: het is weer zomer en de posts over te hoge temps komen sneller tevoorschijn dan zweetdruppels op je voorhoofd (oid)? Lees in het TCA forum eens over efficiente airflow in je kast en goede CPU koeling.
Pagina: 1