Toon posts:

Nordschleife openbaar?

Pagina: 1 ... 12 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-10 17:18

MadMan

What the....

Zo, kleine update van mijn kant.
De BMW heeft intussen al flink wat normale, circuit en dwarse kilometertjes erop zitten >:)
Gevolg is wel dat (ik vermoed vooral door nogal veel driftwerk) de achterophanging compleet uit de rubbers was gescheurd, inclusief het aparte subframe van het differentieel :X
Dit uitte zich in een auto die als je gas geeft ineens 5cm hoger gaat liggen aan de achterkant, en een akelige klap bij gas los liet horen, tegelijk met het weer omlaag "vallen" van de auto. Niet echt heel prettig dus, om daar nog 140km mee naar huis te rijden :P maar goed.
Eenmaal thuisgekomen heb ik met een paar van mijn leveranciers gebeld en uiteindelijk heb ik een setje paarse powerflex bij elkaar weten te krijgen voor in totaal 136 euro. Op twee bussen na zit dat er inmiddels onder, en de auto reageert weer normaal op mijn commando's :P
Het is merkbaar strakker als met de originele rubbers toen die nog in goede staat waren, maar ook weer niet zodanig dat je er ineens secondes mee wint op een rondje nordschleife ofzo. Bij de baleno was het wat dat betreft een wereld van verschil. Punten voor BMW dus, als ze nu ook nog eens zorgen voor rubbers die wat langer meegaan dan zie ik geen reden om niet voor origineel te gaan.

Voor de rest heb ik inmiddels naar mijn eigen mening genoeg ermee kunnen rijden om te weten dat hij nu betrouwbaar genoeg is om er serieus mee te gaan rijden op de ring. Hij verbruikt zo goed als geen olie (op 4500km bovengemiddeld gassen net geen halve liter), de banden en de remmerij hebben inmiddels ook al genoeg te verduren gehad en houden zich daar erg goed onder, en niet onbelangrijk is het "gevoel" wat ik van de auto heb. Hij doet gewoon wat hij doen moet, en dan doe ik niet moeilijk erover dat er wat rubbers uitscheuren die daar sowieso al om bekend staan. Andere kwaaltjes die je vaak tegenkomt bij E36's zijn me tot nu toe bespaard gebleven, dus dat valt allemaal mee.
In totaal heb ik nu op ruim 4500km waarvan meer dan de helft op het circuit, driftend of gewoon lomp gasgevend het volgende vervangen:

- alle rubbers van de achterophanging, inclusief die van het diff. voor in totaal 136 euro
- een slangenklemmetje van de retourleiding naar de brandstofpomp, nog geen euro
- een brandstofslangetje onder de kap, retourleidingkje van de FR naar de vaste leiding, origineel BMW, 12 euro
- het lampje van de asbak, 10 cent :P
- een ventieldopje, en daar heb ik er nog honderden van.

in totaal dus sinds 03-09-09 ongeveer 150 euro uitgegeven, buiten de verzekering, belasting en benzine, en die rubbers vervang je natuurlijk ook niet elke maand :P

Kortom, wie gaat er wanneer? Dan kijk ik of ik dan ook kan komen, kunnen we vielleicht eens meeten. Rondje meerijden, rondje volgen of rondje "lessen" is no problemo. En natuurlijk gratis autocheck op de bekende ring-slijtagepunten :P

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vandaag mijn eerste ring-ronde gedaan en ook m'n eerste passagiersronde. Wat verslavend :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:31
^^ hehe idd :P

@ MadMan:
Als de weersvooruitzichten goed blijven gaan Brucelee en ik komend weekend zondag 1-11 :)

[ Voor 15% gewijzigd door Knightwolf op 26-10-2009 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Cheesy schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 23:10:
Vandaag mijn eerste ring-ronde gedaan en ook m'n eerste passagiersronde. Wat verslavend :o
Daar kan ik over mee praten! :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Foto's van zaterdag staan ook online nu ;)

www...nl/TF_NS_24-10-09.html

[ Voor 131% gewijzigd door Cheesy op 04-09-2019 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
De vooruitzichten voor zondag zijn (al 3 dagen op een rij) WEER slechter geworden :| kan het nooit es een keer goed weer zijn op de dag dat we willen gaan? Al de zoveelste keer dat we moeten gaan uitstellen als het zo doorgaat.

Als het echt nat gaat worden zondag dan sla ik over, maar ga ik daarna wel de eerste de beste dag dat het goed weer is, al is het doordeweeks. Vanaf november toch zowat elke doordeweekse dag hele dag open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-10 21:44

Sick Nick

Drop the top!

Tja, wat wil je in de herfst/tegen winter aan in de eifel :P Ik ga in de lente wel weer, dit jaar hou ik het voor gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Brucelee en ik hebben bij elkaar nog 7 rondjes op onze kaartjes staan die 31 dec verlopen ;) dus wij moeten nog terug voor die tijd... We zitten niet voor niks zo te azen op de eerstvolgende goeie gelegenheid.

[ Voor 21% gewijzigd door Knightwolf op 28-10-2009 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga hooguit met de Micra 1.0 nog een keer die kant op. Issie open ga ik een rondje met de boodschappenwagen doen en anders blijft het bij sightseeing.

Wel ga ik met de Primera op 14 november nog naar CPZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:52

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 08:42:
Wel ga ik met de Primera op 14 november nog naar CPZ.
Echt jammer dat alle vrijrijden dagen op zaterdag vallen :( Dan heb ik dus geen tijd.

Ik wil zelf ook graag een keer naar de ring maar ik vraag me af of het slim is om het in één dag te doen.
Ik kom vanuit Utrecht en in theorie is het dus ongeveer 3 uur rijden, totaal dus 6 uur rijden.

Raden jullie het af om het op één dag te doen ?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-10 16:18

Flotter

Pelipper!

DaWaN schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:16:
[...]

Echt jammer dat alle vrijrijden dagen op zaterdag vallen :( Dan heb ik dus geen tijd.

Ik wil zelf ook graag een keer naar de ring maar ik vraag me af of het slim is om het in één dag te doen.
Ik kom vanuit Utrecht en in theorie is het dus ongeveer 3 uur rijden, totaal dus 6 uur rijden.

Vanuit Friesland ben ik een paar keer in één dag heen en weer gereden, als je vroeg vertrekt en laat terugkomt is het te doen, maar een nacht in een hotelletje/pension is veel prettiger en ontspannender. Vanuit Utrecht is't iets minder ver, maar als je de mogelijkheid hebt om een nachtje te blijven zou ik dat zeker aanraden.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwolle > Nordschleife is ook 6 uur (ik rijd over Venlo, scheelt niks qua afstand en is een relaxtere weg met maar 1 afslag).

Ik sta om 06.00 op, rijd om 07.00 weg, kom aan tussen 10.30 en 11.00. Ga naar huis om 20.00 en ben om 23.00 weer thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Laatst online: 00:47
DaWaN schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:16:
[...]

Is prima te doen, roep maar een der dagen ;)

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Dat is allemaal prima te doen ja, als ik ga is het soms een weekendje maar ook soms gewoon een dag. Vroeg de deur uit, ff beetje kijken/uitrusten en daarna gassen met die bak. De dag doorkomen door een beetje te kijken en te rijden, daarna lekker eten (schnitzeltje ofzo :9 ) en terug naar huis. Voor mij is het 3.5 uur rijden ongeveer (enkele reis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Een lekkere currybraadworst bij Hans :9~

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 18:00

4x2

lộn xộn quá

Hannes n00b :P
Gyros daar is lekkerder trouwens.
Ik rijd dr iets van 2-2,5 uur op trouwens, vanaf eindhoven.
En dan rijd ik niet echt hard, maar het is prima te doen op 1 dag.
Alleen het kamperen hoort dr ook bij en is gewoon gezellig.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ah ja, Hannes. Alweer 2 jaar geleden dat ik er geweest ben :'(

Ik zou zelf zeker een weekend doen, veel relaxter. Uren rijden + daarna op circuit gaan + daarna weer uren rijden = IMHO geen goed idee.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Tegenover Hannes bij Treffpunkt Wehrseifen (naast de trap naar uitkijkpunt Breidscheid) vind ik de schnitzels en friet lekkerder dan bij Hannes, en erg goedkoop, dus daar zit ik altijd :9 Ook erg vriendelijk vrouwke dat daar altijd achter de bar staat :)

Voor mij is het vanuit Den Bosch 250 km, dus helemaal goed te doen op 1 dag op-en-neer.

[ Voor 16% gewijzigd door Knightwolf op 28-10-2009 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Knightwolf schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 17:25:
Tegenover Hannes bij Treffpunkt Wehrseifen (naast de trap naar uitkijkpunt Breidscheid) vind ik de schnitzels en friet lekkerder, en erg goedkoop, dus daar zit ik altijd :9 Ook erg vriendelijk vrouwke dat daar altijd achter de bar staat :)

Voor mij is het vanuit Den Bosch 250 km, dus helemaal goed te doen op 1 dag op-en-neer.
Klopt, ik vertrek meestal rond 10.00 uit Den Bosch, ben ik tussen 12:00 en 12:30 daar. De rest van de middag kijken/rijden, rond 5u even wat eten en dan op m'n gemak weer naar huis.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Knightwolf schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 17:25:
Tegenover Hannes bij Treffpunkt Wehrseifen (naast de trap naar uitkijkpunt Breidscheid) vind ik de schnitzels en friet lekkerder, en erg goedkoop, dus daar zit ik altijd :9 Ook erg vriendelijk vrouwke dat daar altijd achter de bar staat :)

Met stom, Wehrseifen > Hannes :9

Jägerschnitzel :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-10 08:24
Geweldige platen Kees!

Leuke herfst sfeer op de achtergrond ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Panamera schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 21:49:
[...]

Geweldige platen Kees!

Leuke herfst sfeer op de achtergrond ook :D
Hé leuk om te horen ^O^

Komt jij uit de omgeving Eindhoven?
Je hebt hier trouwens dezelfde signature als ik op het nurburgring.nl forum ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Cheesy op 28-10-2009 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
Cheesy schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:56:
[...]
Hé leuk om te horen ^O^

Komt jij uit de omgeving Eindhoven?
Je hebt hier trouwens dezelfde signature als ik op het nurburgring.nl forum ;)
Ja ik kom uit Veldhoven, tegen Eindhoven aan.
Misschien dat ik hem dan wel van jou heb, sorry daarvoor :D (ik vind hem gewoon goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Hehe, ik heb het ook niet van mezelf hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
Cheesy schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 19:44:
Hehe, ik heb het ook niet van mezelf hoor :P
Oke, ja kan ook goed dat ik hem van iemand anders heb hoor ;)

Wanneer ga je weer naar de ring? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mooie foto's. Vooral die van de witte porsche, echt schitterend!

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Die witte Porsche met nog wittere striping was ook een hele mooie auto!

Ik denk dat het volgend jaar wordt dat ik weer naar de Eifel ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
Cheesy schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:08:
Die witte Porsche met nog wittere striping was ook een hele mooie auto!

Ik denk dat het volgend jaar wordt dat ik weer naar de Eifel ga :)
Oke, ja ik ook pas denk ik.
Weer wordt steeds slechter :(
Januari ga ik een eigen auto kopen dus dan knal ik er meteen heen om die felbegeerde sticker te bemachtigen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Sticker zit al op m'n helm.
Ronde over de Ring was met de auto van m'n ouders daar hoeft geen sticker op ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Ik zit te denken om volgende week vrijdag 6 november naar de Ring te gaan.
Is dat aan te raden ivm het weer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
DaWaN schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:29:
Ik zit te denken om volgende week vrijdag 6 november naar de Ring te gaan.
Is dat aan te raden ivm het weer ?
Ik zou over een paar dagen de weersvoorspelling checken want nu is het nog te ver weg maar november is geen supermaand qua weer.

Sites zoals dit:
http://www.bestemminginbe...eersverwachting/weer.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kennen we BruceLee nog met de Celica incl. rood Sparco kartoverall?

http://www.driving-fun.co...c.php?f=3&t=16573&start=0

:P Hij heeft het niet makkelijk lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:04:
Kennen we BruceLee nog met de Celica incl. rood Sparco kartoverall?

http://www.driving-fun.co...c.php?f=3&t=16573&start=0

:P Hij heeft het niet makkelijk lol
Snap ik als je zo rijdt, jezus wat slecht :P
Mist overal de apex.

Misschien eerst 100 rondjes rijden en dan jezelf filmen en uploaden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Kvind het vooral knap dat mensen zijn hele doen en laten en rijstijl, kennis en inzicht kunnen inschatten aan de hand van een onduidelijk Ringfilmpje... :+

De adviezen zijn allemaal goed bedoeld, en zit overal kern van waarheid in, maar imo niet zo nodig als wordt gedacht door menigeen daaro.

Afhankelijk van weer ben ik er komende zondag toch. Zolang het eind vd ochtend / begin vd middag droog blijft vind ik het wel best, rest van het jaar gaat waarschijnlijk niks meer worden... Beter met matig weer gaan dan uitstellen en alleen nog maar helemaal slecht weer krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Knightwolf op 31-10-2009 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

Het gaat daar ook echt niet iedereen om goed advies geven volgensmij. Toch maak ik me wel enigszinds zorgen als ik zijn reacties lees, dat hij zogenaamd driver training aanbied, en als ik het commentaar op zijn youtube filmpje zie.

Op sommige punten is de auto nu al behoorlijk onrustig, als je dit maar vaak genoeg in de praktijk brengt dan gaat het vanzelf een keer heel vervelend fout.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Hij geeft geen driver training en dat bied hij ook niet aan. Maar gezien er toch al vele veel te serieuze reacties op gekomen zijn kan hij er misschien beter bij zetten dat dat toekomstplannen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Booster schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 03:34:
Het gaat daar ook echt niet iedereen om goed advies geven volgensmij. Toch maak ik me wel enigszinds zorgen als ik zijn reacties lees, dat hij zogenaamd driver training aanbied, en als ik het commentaar op zijn youtube filmpje zie.

Op sommige punten is de auto nu al behoorlijk onrustig, als je dit maar vaak genoeg in de praktijk brengt dan gaat het vanzelf een keer heel vervelend fout.
die auto is daar speciaal op afgesteld omdat ik dat wil, zodat ik hem kan balanceren door de bocht.

a.s. zondag ga ik weer naar de ring met een stuk meer overstuur in de afstelling in dat filmpje is hij namelijk nog heel braaf.

[ Voor 9% gewijzigd door BruceLee op 31-10-2009 03:53 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Ik ben het met Knightwolf eens dat het moeilijk is om alles op een filmpje te beoordelen, maar het heeft er wel schijn van dat er een aantal cruciale dingen ontbreken aan je rijtechniek. Als dat het geval is dan is er niks aan de hand, we zijn allemaal ergens begonnen.

Mijn idee is dat je met deze setup, de lijnen, de rempunten en instuurpunten, jezelf heel weinig marge geeft om een foutje te maken. De gevaarfactor is hoger dan nodig, terwijl je er niets mee wint om het zo te doen.

Laat ik mijn hoop uitspreken dat je echt iets doet met het serieuze commentaar dat je intussen van een aantal hebt mogen ontvangen. Het merendeel is maar een beetje aan het rellen, maar op een aantal is wel van toepassing: Als ze niet oprecht bezorgd geweest waren hadden ze je er niet op aangesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:32
Het enige wat mij vooral opvalt is het schakelen + sturen, het kan gewoon niet kloppen dat je midden in de bocht zo moet liggen schakelen, dat rijdt toch niet fijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Een aantal schakelpunten zijn makkelijk te verklaren. Elke lap die hij doet boektie verbetering. Dan kom je op een punt dat je harder dan voorheen door een bocht gaat kunnen, en dus een versnelling hoger mag kiezen/houden. Dat is toevallig net in dit filmpje te zien, en hij wordt er meteen op afgekraakt alsof hij altijd zo rijdt. Dat is dus niet zo. Volgende lap doet hij die bochten een versnelling hoger, hoeftie dus minder te schakelen, en zitie minder in de revlimiter.

Het hoeft overigens niet verkeerd te zijn om tot de apex te remmen en vanaf daar meteen weer op het gas te gaan. Ligt er natuurlijk wel aan hoe je dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Gasten, kap er nou maar mee. BL heeft op driving-fun 18 pagina's om z'n oren gekregen van ervaren coureurs, sommigen met 2000+ laps Ring-ervaring, en ongeveer 0,0% verbetering getoond in z'n posts. Als hij denkt dat te vroeg insturen + langs de apex rijden + schakelen in bochten de goede techniek is, laat hem lekker. Ik hoop alleen van harte dat hij niemand meeneemt in z'n crash, en dat het bij een stuk vangrail en blik blijft.

Kunnen we nu weer verder? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Precies laat die mensen blij zijn met hun eerste rondjes, zo ben ik ook begonnen.

Nog mensen met plannen voor de winterstop?

Ik wou eigenlijk deze week nog eens gaan (heb nu vrij) maar lig met een lichte hersenschudding plat dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
ik wil dit jaar er nog heen, maar we prikken eerdaags wel een datum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-10 17:18

MadMan

What the....

Die celica heeft gewoon zo'n gigantisch onderstuur dat het niet gek is dat iedere sjappie er zo mee door bochten kan gaan. Overstuur krijg je bijna niet in zo'n bak, dus je kunt eigenlijk heel lompe dingen doen zonder bestraft te worden, het enige wat je hoeft te doen is op tijd het gas loslaten :P
En kom niet aan met dattie geen onderstuur heeft, ten eerste is het duidelijk te zien en te horen in de filmpjes, en ten tweede heb ik zelf zo'n ding gehad met al het mogelijke van Tein eronder, en dat bleef onderstuur houden.
Oke, als je zorgt voor een beetje een fatsoenlijk vermogen aan de wielen, zeg een pk'tje of 150-175, dan word het al interessanter.
Doe je dat niet, dan blijft het gewoon een hele leuke beginnersauto. Dus laat Mr. Bruce daar maar mooi mee rijden, dan leert hij het zonder meteen voluit de vangrail in te gaan. Luisteren naar mensen die er verstand van (zouden moeten) hebben, dat doet hij toch niet (voldoende). Maakt verder ook niet uit, zolang hij geen andere mensen in gevaar brengt of de regels overtreed, moet iedereen gewoon doen waar hij zelf zin in heeft.
Dat is eigenlijk alles wat ik over dat verhaal kwijt wil. Erop ingaan of het ter discussie stellen mag natuurlijk, maar ik zal me hier zelf niet meer mee bemoeien, daar is dit topic niet helemaal voor bedoeld denk ik.

Goed, buiten dit verhaal om, wie gaat er nou morgen? Ik glijd alle kanten uit met dat natte gezever maar dat is opzich natuurlijk ook wel weer interessant :P Verder moet ik nog 2 rubbers vervangen van de ophanging en loopt een van mijn voorbanden via het ventiel langzaam leeg, maar dat mag de pret niet drukken.
Met andere woorden, als er nog meer mensen komen, dan kom ik ook. Als het dan tussendoor effe droog zou zijn kan ik alsnog effe een rondje knallen om te kijken wat voor tijd er nu uitkomt. Maar als het regent doe ik rustig, dan ga ik een beetje spelen en wat rustige lijn-rondjes rijden.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Als het vanuit de lucht droog is, dan is nog niet zomaar de baan droog. Het heeft pas zin om te gaan als de baan echt droog is...

Ik heb nog niet besloten, maar gezien de huidige toch verder verslechterde vooruitzichten geven me weinig hoop en dus veel kans dat ik alsnog oversla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Serieus, ik lees dat topic op driving-fun.com door. Echt geniaal :P Ik heb nog nooit een rondje ring gereden, en ik zal niet zeggen dat ik het beter kan, maar wat een eigenwieze (op z'n Nijmeegs) is het hé
Mijn auto heeft echt geen onderstuur en zon lotus ook niet (de nieuwere elises wel want niet iedereen kan autorijden doen ze ook te smalle voorbandjes op expres) . een opel 2.2 is veel te safe afgesteld een speeder turbo heeft ook al een betere setup. een auto moet gewoon insturen. en zo niet dan pas ik de setup wel aan
Moet je eens opletten wat een stijvere antirollbar doet en de dampers achter op zijn hardst en de voordampers onder de helft

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

@-tom-562: lijkt me niet handig om die hele discussie nu hierheen te halen. Dat topic staat op DF daar mooi zo. BL hoeven we hier wat mij betreft niet verder op aan te vallen, hij leert het ooit wel (of niet), dat zien we dan wel weer.

Ik ga dit jaar zeker niet meer. Het clubje is een paar weken geleden al geweest (toen was ik verhinderd) en ook zij gaan alleen als het "reasonably" mooi weer is. Alhoewel daar mensen tussen zitten met 200+ rondes Ring achter de kiezen heeft niemand zin om op zo'n dag in de vangrail te schieten (of geschoten te worden door niet nader te noemen personen :+). Volgend jaar zie je mij er wel weer, ga mee als passagier en fotograaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Het wordt mij te nat, zeker weten regen en natte baan, ik laat het wel weer zitten en wacht maar weer op beter weer :/ Kga dan wel de eerstvolgende dag met goed weer, al is het doordeweeks, al ga ik in m'n eentje, boeiend. Dat kaartje moet en gaat op voor het eind van het jaar :P

[ Voor 6% gewijzigd door Knightwolf op 31-10-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Ik heb nog een kaartje van vorig jaar liggen met een ronde. Mijn laatste zou niet mijn laatste zijn :P

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Toen ik eraf ging had ik m'n kaartje verkocht aan Patje die nog wel wat rondjes wilde, had er nog 2 of 3 op staan toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Zo, vandaag lekker toch naar de Ring geweest *O* met BruceLee :Y)

Er zou smorgens al regen vallen volgens de vooruitzichten, dat zelfs vanmorgen nog stond aangegeven. Eerst een vriend van mij in Oss opgehaald (Remco), en vanaf daar naar Duitsland behoorlijke mist. In Duitsland ging het over in regen, dus we begonnen al te balen. Maar later klaarde het weer op. Onderweg BruceLee op de A61 tegengekomen, wat nogal toevallig was aangezien we niks hadden afgesproken wbt samen rijden :P Bij de Ring aangekomen was het droog, overal was het droog. Wel zwaar bewolkt en in de omgeving heiig/licht mistig. Er had dus ook nog niet geregend! Nice! :D

Al vrij snel ging BL z'n rondje rijden. Terwijl hij in de rij bij de slagbomen ging staan besloot ik spontaan om bij Brunnchen te gaan kijken, voor mij dichtbij, voor hem bijna op het eind van z'n ronde, zodat ik hem evt zou kunnen filmen. Dat was gelukt.

Maar toen gebeurde het :o

stonden we op z'n 2e ronde te wachten, kwam hij maar niet. Wist ook niet of hij nog een ronde zou maken, dus besloten zelf maar aanstalte te maken om te gaan rijden. Net bij de auto zie ik een rode auto langsrijden die een GIGANTISCH rookgordijn ophing zover ik kon kijken (Eschbach > Brunnchen > Eiskurve) :o :o Ik zei meteen tegen Remco, als die maar geen oliespoor neerlegt... moest meteen aan Gisae en die BMW denken! Hij teruglopen naar de baan, ik nog bij m'n auto, hij stond er net even en ik hoorde aan het bandengepiep dat er eentje achterstevoren ging, wat hij dus recht voor z'n neus zag gebeuren. Gelukkig hoorde ik niet de klap tegen de vangrail. Ik en veel mensen dus rennen en kijken, maar hij reed al weer weg. Mazzel gehad dus.

Waar ik toen wel van schrok is dat vrijwel ELKE auto die vanaf Eschbach naar beneden kwam, zowel hard als heel langzaam, ontiegelijk zwabberden en velen er net niet af vlogen :X :o toch olie dus!! Niet veel later was een klein zwart 3-drs autootje waarvan ik het merk niet herkende aan de beurt en klapte met z'n volle zijkant op het rechte stuk van Brunnchen tegen de vangrail, en reed daarna gewoon (nog een eind, weet niet hoe ver) door. Ik heb BruceLee toen gebeld en gevraagd waar hij was. Op de parkeerplaats. Heb hem gezegt datie NIET moet gaan rijden, met uitleg. Ze zouden naar ons toe komen.

Ik wilde toen boven gaan kijken of er al een gele vlag stond of dat ik de stresi moest gaan bellen. Het is dat ik zelf geen gele vlag heb (wordt es tijd die aan te schaffen), anders was ik tussen Eschbach en Brunnchen gaan staan vlaggen. Omhooglopend naar Wippermann ging er bij Eschbach een Civic-Coupe achterstevoren en NET niet tegen de vangrail, mazzelaar. Bij Wippermann lag een motor op z'n kant in de kreukels, de eigenaar stond er bij en mankeerde godzijdank niks. En er stond ook al een gele vlag. BruceLee kwam erbij. Niet veel later de Streckensicherung erbij met een 2 auto's, en 2 takelwagens. En daarna ook Polizei die foto's van de motor maakte, en een auto met strooiaanhanger die een km aan zand over het oliespoor legde. Jah, want het oliespoor lag van halverwege Wippermann, Eschbach, tot iets voorbij Brunnchen :X... Nadat alles opgeruimd en weggetakeld was (2e bocht Brunnchen stond blijkbaar nog een 911 langs de kant, dacht eerst dat hij parkeerde, maar werd toch opgetakeld dus denk motorpech of zo, was niet gecrashed iig) duurde het nog ff voor er auto's gingen rijden. Dat moet voor die rode auto die het oliespoor legde een aardig duur dagje geworden zijn :X

Ok, wij gingen ons klaarmaken. We zouden vlak na elkaar de baan op gaan, ik eerst, dan zou BL me wel ergens inhalen :P M'n rondje ging lekker, en m'n Vectra lag weer stuk beter op de weg met de bandenspanning waar ik normaal altijd al mee rij, 2.5 voor en 2.7 achter. Bochten gingen lekker, goed hard bandengejank dus toch wel aardig op de limiet op veel plekken, en de remmen deden het ook uitstekend 8) kon er goed mee ankeren. BL kwam me bij Bergwerk echter pas voorbij :P Heb op het stuk van Wippermann tot Eiskurve natuurlijk wel erg rustigaan gedaan, omdat ik dus al wist hoe de toestand daar was. Verder lekker doorgevlamd.

Daarna nog ff gerust en wat gegeten, en toen weer gegaan omdat de lucht wat donkerder werd. Wederom een erg lekker rondje gehad. Wel iets meer oponthoud, en zelf ook enkelen wat opgehouden om niet van m'n racelijn af te hoeven (ook eentje die mij verkeerd ingeschat had, dacht mij na Hatzenbach-slingers te kunnen inhalen, ik gaf hem ruimte, maar dat viel hem dus vies tegen }> Die kwam mij na Wippermann pas voorbij toen ik vanwege dat oliespoor rustig ging rijden), maar ging zeker niet verkeerd. Best relaxed zelfs.

Ik weet hoe jullie over BruceLee denken... maar Remco is ook nog een laatste rondje met hem mee geweest, en vond het helemaal geweldig. Ook niet bang, en nadien nog steeds vol vertrouwen.
Heb gehoord dat hij een van z'n rondjes nogal SIDEWAYS door brunnchen gegaan is :P

Nadat onze rondjes op waren zijn we naar de Burcht-ruïne gegaan. We zijn er wel in geweest, maar helaas zat heel de top van de berg in een wolk. Wel bizarre ervaring als je bovenop die toren staat en je ziet NIETS dan witte grijze brei om je heen :D
Daarna zijn we terug naar Brunnchen gegaan tot de baan om 16:30 ging sluiten. Nog steeds geen regen gehad!

Verder zoals gewoonlijk veel dikke wagens gezien. De paar bijzonderdere vond ik een 4-deurs Skyline R34 en een Ultima-GTR of zoiets. Die Skyline ging op het eind van de middag overigens MEGA dwars (zo dwars dat ik dacht datie achterstevoren ging) driftend door Eschbach en beide bochten van Brunnchen. Helaas had m'n camera kuren :( maar dat was echt zo gruwelijk :D

Pas nadat de baan gesloten was begon het te spetteren. BL naar huis, wij bij Breidscheid nog ff wat rondgekeken boven, en daarna bij Treffpunkt Wehrseifen gegeten. En daarna op ons gemakje naar huis. Jah want meer dan opasnelheid zat er niet in. Stikdonker, veel regen, alles nat en spiegelend, een waas op m'n voorraam, en dan tegenliggers... zag amper waar ik nog kon rijden. Op de A61 ging het wel, kon daar immers achter m'n voorganger aan rijden. Tegen 21u waren we terug in Oss.

Dus, ja een erg goeie dag gehad, en veel spectakel gezien (helaas dus niet echt positief maarja) :). Blij dat we besloten hadden vandaag toch te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waas op je voorruit? Daar hebben ze doekjes voor hoor ;)

Trouwens met een fwd dwars door Brunnchen .. dan ga je er toch echt te hard in imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Nee had vanmorgen m'n ramen nog ff gewassen, zit (zoals het hoort) wax in. Normaal helemaal geen hinder van, maar nu wel. Pas na een uur veel regen en ruitenwisseren had ik er geen last meer van. Binnenkort es kijken wat ik daar beter voor kan gaan gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door Knightwolf op 02-11-2009 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet je ramen niet waxen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Volgende keer een foto maken van de auto met rookgordijn. Bij mij was er ook een fotograaf die dat had gedaan, en dat heeft de verzekering/rechtsbijstand zeker geholpen.

Mensen die doorrijden met een rookgordijn :N

[ Voor 12% gewijzigd door Gisae op 02-11-2009 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Alweer een olie spoor?

Is steeds vaker raak daar, van de vorige keren is het ook nog steeds een hoop gedoe om geld te vangen voor de gereden schades, en dat zijn er vaak veel....

Vind dat ze daar wel eens wat aan mogen doen, maar goed.

Vlaggen in de auto is ook wel makkelijk trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10 20:12
Hoe werkt dat dan? Verhalen van de schade, net als "normaal" bij een oliespoor op de openbare weg? Waar het ook al lastig wordt lijkt me.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Geen idee hoe het werkt, ik weet alleen dat het gelukkig wel werkt, hoewel het wel even kan duren. Mijn auto gaat iig niet meer uit de all-risk+rechtsbijstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Knightwolf schreef op maandag 02 november 2009 @ 00:56:
Ik wilde toen boven gaan kijken of er al een gele vlag stond of dat ik de stresi moest gaan bellen. Het is dat ik zelf geen gele vlag heb (wordt es tijd die aan te schaffen), anders was ik tussen Eschbach en Brunnchen gaan staan vlaggen.
Olie e.d. op de baan is toch rood/geel gestreept?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Dat weet ik niet, maar kan best. En denk dat de meesten daar tijdens TF nog minder kaas van gegeten hebben... Gele vlag snappen de meesten gelukkig nog :P

Edit, ff crossen :P

Maar 2 rondjes gemaakt, en zoveel pics *O*

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20091101/1-11-2009-TF0691.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20091101/1-11-2009-TF1249.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20091101/IMG_5969.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20091101/IMG_9378.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20091101/IMG_9461.jpg

Met veel dank aan deze fotografen voor deze geweldige platen _O_

[ Voor 71% gewijzigd door Knightwolf op 02-11-2009 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Rondje Nordsleife levert iig mooie platen op!

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Gutteguttegut schreef op maandag 02 november 2009 @ 19:22:
[...]
Olie e.d. op de baan is toch rood/geel gestreept?
Op de Nordschleife zie je vooral één vlag: geel, rustig aan. Vlaggen om aan te geven dat je eraf moet is niet nodig, je komt toch langs de poortjes. Als je het heel bont maakt wordt je bij dezelfde poortjes opgewacht door vloekende Duitsers en met een beetje pech de Polizei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
^^ Denk dat hij de waarschuwing bedoeld voor alle overige rijders.

Heb 2 rondjes gedaan en op nog maar 3 foto-sites nu al bij elkaar 8 foto's van mij gevonden. Grote kans dat er de komende week nog meer fotosites bijgewerkt worden, want heb echt veel fotografen langs de baan gezien :)

[ Voor 14% gewijzigd door Knightwolf op 02-11-2009 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Knightwolf schreef op maandag 02 november 2009 @ 20:37:
Yup :)
Wikipedia: Racing flags

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
En mijn foto's :) heb er niet zoveel gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20091101/th_IMG_4889.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20091101/th_IMG_4891.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20091101/th_IMG_4894.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20091101/th_IMG_4895.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20091101/th_IMG_4897.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20091101/th_IMG_4904.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20091101/th_IMG_4906.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20091101/th_IMG_4907.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20091101/th_IMG_4908.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20091101/th_IMG_4909.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20091101/th_IMG_4910.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20091101/th_IMG_4911.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20091101/th_IMG_4912.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20091101/th_IMG_4914.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20091101/th_IMG_4915.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20091101/th_IMG_4918.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20091101/th_IMG_4922.jpg Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/20091101/th_IMG_4923.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan men gele vlaggen kopen eigenlijk??
Heb daar wel interesse in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Neem aan dat die bij auto/race shops wel te krijgen moeten zijn. Maar een geel Tshirt op een stok zal ook wel werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb ze nog niet kunnen vinden. Wie liever wel iets fatsoenlijk ipv een DIY oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

https://www.marinestore.n...lyester/product_info.html

Een grote gele vlag (70x100) bedoeld voor maritiem gebruik, kan dus flink wat hebben. In 4 stukken snijden en je hebt 4 mooie vlaggen. Gewoon een mooie afgewerkte stok bij de bouwmarkt en je bent er.

Die geel/rode seinvlaggen heb je ook voor een euro of 5, kant en klaar om op een stok te binden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Heb een half uur zitten googelen maar kan er idd niks over vinden waar zoiets te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 06-10 18:00

4x2

lộn xộn quá

Zaag een bezem in 2en, verveel een gemiddelde huisvrouw voor een stuk doek en je hebt je vlag.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Typisch iets waar je via Google alleen irrelevantie resultaten krijgt ;)

Bij de bekende kartshops vind ik alleen een Sparco vlag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Een adresje voor luxe vlaggen: http://www.sandyjonesracingflags.com/
De meerkleur-vlaggen zijn gestikt van twee kleuren stof, dus geen print/verfkleur (die een minder goede kleurafgave hebben langs de baan)

Europese maat van vlaggen langs de baan is dacht ik ongeveer 60x85 cm, dus bij Sandy Jones komt 24x30 inch het dichtst in de buurt (is iets kleiner dan 60x85 cm).

Andere adressen die ik nu zo even snel kan vinden zonder prijzen en specs te vergelijken:
http://www.flagmakers.co.uk/fm/pages/fm_flag_list/33
http://racingflagstore.com (persoonlijk vind ik vierkante vlaggen niet zo mooi)
In Nederland heb ik geen adressen kunnen vinden.

Misschien kunnen we een inkoopactie doen als het uit het buitenland moet komen.

Als ik ooit naar de ring ga is dit voor mij standaard uitrusting (iig geel en geel/rood gestreept). Bovendien vind ik dat iedereen op de ring zou moeten weten wat die vlaggen betekenen. Het is niet zo moeilijk, de belangrijkste kleuren zijn standaard in iedere raceklasse en het waarschuwen met vlaggen kan weer net even extra drama voorkomen.

Wat ik me nog afvroeg: als je op de ring bij een ongeluk hulp bied of zelf langs de kant staat met schade wil je natuurlijk goed gezien worden, ook zonder gele vlaggen. Weet er iemand een shop voor straat-legale alarmlampjes om op je achterruit te plakken oid? In een van de filmpjes van BruceLee zag ik zoiets voorbij komen dacht ik (die had het permanent aan staan tijdens het rijden, dat vind ik wat overdreven).

[ Voor 34% gewijzigd door Booster op 03-11-2009 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Er is mij zondag trouwens iets opgevallen. Ik had het wel al eerder opgemerkt in rFactor Nordschleife 2.2a, maar zag het nu ook in het echt. In verschillende bochten zitten soms 1 of 2 groene of blauwe kerbstones.

Zover ik weet worden de instuur- en apex-punten aangegeven met een witte stip op het asfalt geverfd, dus waar zijn dan die enkele gekleurde kerbs voor?

Edit:
Ben m'n 2 onboard lap-filmpjes aan het editen en weet nu wat m'n tijden waren
Lap 1 BTG = 10:24
Lap 2 BTG = 10:14
Vrij consistent gereden dus :D

Dit is beide laps incl enkele momenten oponthoud, een lang stuk van Wippermann t/m Brunnchen rustig rijden ivm die olie op het wegdek, en extra gewicht door bijrijder. Dat moet dus nog steeds onder de 10 mins kunnen onder gunstige omstandigheden :P Maarja of we dat ooit gaan meemaken...

[ Voor 38% gewijzigd door Knightwolf op 03-11-2009 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Knightwolf schreef op maandag 02 november 2009 @ 20:37:
Dat bedoel ik ook. Daar wordt vooral met geel gevlagt. Dus als je er dan met minder bekende kleurencombinaties gaat staan, komt de boodschap niet over.

Overigens kun je eventueel ook kijken voor een combinatie van wat voetbalmaterialen om je draagbare gele vlag te knutselen: http://www.sportruiming.nl/q/vlag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groupbuy zou wel fijn zijn, heb alleen interesse in geel. Of zwart/wit geblokt als je als een malloot bij de slagbomen wil staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Hier is nog een adres: Dynamic Dezign
Deze vlaggen schijnen ook gebruikt te worden in de Nascar Winston Cup, Indy Racing League (toen het nog bestond) en ik denk ook de Indy 500 gezien de fotocollectie, plus een hele reeks bekende en minder bekende circuits.

Als er er geen goede Nederlandse alternatieven zijn en voldoende animo om in het buitenland in de te kopen dan kunnen we daar best wat voor organiseren. Ik denk dat de meeste buitenlandse adressen die ik gevonden heb voldoende kwaliteit bieden - kwestie van inventariseren wat iedereen wil en kijken waar we de beste deal kunnen krijgen.

Alhoewel je natuurlijk gewoon ergens een geel doekje en een stok vandaan kunt halen, hebben materialen wel invloed op hoe goed vlag zich laat "vlaggen". Denk aan zichtbaarheid op grote afstand, in slecht weer, hoe zwaar hij wordt bij regen, reflectievermogen bij een droge/natte vlag, etc.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:42:
Of zwart/wit geblokt als je als een malloot bij de slagbomen wil staan :P
Ze zouden het op de ring denk ik nooit doen (want het suggereerd competitie en dus mogelijk meer ongelukken), maar als je een beetje met stijl een vlag kan zwaaien is het wel ontzettend gaaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Mijn filmpjes staan eindelijk online 8)
Deze keer ging heel wat harder dan vorige maand :D vrijwel geen bocht zonder bandensqueek }>

Lap 1 (34):

Directe HD link: http://www.youtube.com/watch?v=8o5TAEJyUfM&fmt=22

Lap 2 (35):

Directe HD link: http://www.youtube.com/watch?v=h4N3brdzsFQ&fmt=22

Gezien er hier graag commentaar geleverd wordt op iemands rijstijl en zo, barst maar los 8) ben wel benieuwd waar ik nog punten kan verbeteren :)

[ Voor 13% gewijzigd door Knightwolf op 03-11-2009 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panamera
Adenauer forst als ik zo even snel kijk, maar dat is ook niet gek gezien het een van de moeilijkste stukken is van de Ring.

Verder heb je wel goede lijnen voor zover ik kan zien.

Misschien wat later inremmen en wat eerder op het gas maar dan loop je wel meer risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over dat piepen, dat zegt natuurlijk zoals eerder aangegeven helemaal niks. Ik vraag me af welke banden je eigenlijk mee rijd en welke maat.

Valt me op dat je bij sommige bochten echt enorme onderstuur hebt. Toegegeven, heb de filmpjes niet helemaal afgekeken. Van wat ik gezien heb denk ik dat met wat eerder op het gas gaan je a.) je auto stabieler kan houden en b.) je simpelweg sneller bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Begin maar es met beide filmpjes helemaal aandachtig te kijken :)

A-F vind ik helemaal niet moeilijk :) Wippermann vind ik 100x moeilijker en leiper.

Bandjes: Uniroyal Rainsport-1, voor 215/40ZR17, achter 215/45ZR17.
Voor 2,5 bar, achter 2,7 bar. Heb ooit ook met 3.0 en 3.2 gereden, leek me iets minder onderstuur te geven, maar gezien de slechte weersvoorspellingen afgelopen weekend heb ik ze op default laten staan. Vorige keer @ Ring voor en achter op 2,6 en dat was een ramp, totaal geen grip en mega onderstuur. Nu terug naar default gelijk weer lekker.
Rest van m'n auto is ook stock, stock veren, stock dempers, stock alles, dus een beetje een boot :) haha.

2e filmpje einde Fuchsrohre links omhoog maakte ik een foutje, I know.

Verder hou ik graag veel marge ja :) weet van mezelf dat ik iets minder gevoel heb voor de limiet dus zoek die ook niet zo graag op.

En over dat eerder op het gas gaan, ik geef veel meer gas dan er in het filmpje hoorbaar is. Pas bij 3/4e tot vol gas is dat luchtfilter hoorbaar, daaronder niet. Wil dus niet zeggen dat als je het niet hoort, dat ik geen gas geef :) dat doe ik namelijk wel degelijk, maar op die momenten gedoseerd.

[ Voor 103% gewijzigd door Knightwolf op 03-11-2009 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Net even stukje van 2e filmpje gezien, eerste wat opvalt is dat je niet je volle vermogen gebruikt. Je schakelt vrij snel door terwijl je beter gewoon echt door kan halen en dan pas door. Meer toeren maken met die motor en het vermogen aanspreken!
Je gaat na flugplatz bijvoorbeeld al snel naar z'n 5 terwijl je daar veel meer snelheid kan maken. Daarna rem je hard af voor schwedenkreuz en terug naar 3 om vervolgens weer op het gas te gaan en voor de bocht al weer snelheid te maken op weg naar aremberg en fuchsrohre. Als je daar later remt kan je veel meer snelheid houden en rem je eigenlijk alleen af op weg naar aremberg. Op dat stuk hoef je niet te remmen en vervolgens weer snelheid te maken zoals je nu doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Dan weet ik zeker dat ik er keihard vol onderstuurd uit vlieg als ik niet hard voor Schwedenkreuz rem :)

En ik benut wel degelijk het vermogen. Er zit in mijn auto helaas een gigantisch gat tussen 2 en 3, dus of teveel toeren in 2 en geen acceleratie, of te weinig toeren in 3 en maar weinig acceleratie. Daarbij rijdtie ontiegelijk zenuwachtig met veel toeren, wat weer extra gevaarlijk is (liftoff oversteer bv). Dus als het op bochtenwerk aankomt, liever een versnelling hoger dan lager. Daarbij gaat schakelen met deze auto traag en erg moeilijk om voor het koppeling laten opkomen de motor op het juiste toerental te hebben, dus als het er op aan komt wederom liever een versnelling hoger zodat ik niet hoef te schakelen op kritieke momenten.

[ Voor 91% gewijzigd door Knightwolf op 03-11-2009 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Aangezien er toch gecrosspost wordt, hier maar even verder, wat relevanter ook:

Ben even door je tweede lap heen geskipped, zag twee opvallende dingen waar je op zou kunnen letten:
1) In Adenauer Forst (vanaf ~3:12) wat langer rechts houden in de eerste bocht. Dan scherp naar links om "tegen" de linker curbs uit te komen en dan kun je vol de tweede bocht uit. Je geeft in feite de eerste bocht op voor de tweede, maar daar kun je echt verrassend veel ruimte opbouwen tussen achterliggers.
2) Bij Wehrseifen (vanaf ~4:25) stuur je te vroeg in. Als je hier langer rechts houdt en pas instuurt op het moment dat je buiten-binnen-buiten kunt op de apex van de tweede "knik", kun je later remmen en kom je veel lekkerder uit voor de direct daar opvolgende bocht en kun je vroeger op het gas.

Mocht ik nog een momentje hebben zal ik je hele filmpje wel even bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Hehe, je moet ook wel remmen maar wat je nu doet is hard remmen en terug naar 3 en dan weer vol op het gas. Dat kan ook geleidelijker, minder hard remmen en meer snelheid erin houden zodat je niet vol op het gas moet om bij aremberg te komen zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Dat iets te vroeg insturen weet ik. Bergwerk zelfde verhaal. Iets met marge tegen onderstuurt eruit schuiven :) Later remmen kan soms idd, maar dat kan ik nog te moeilijk inschatten, en dus safety first.

Edit: geldt dus ook voor Schwedenkreuz.

Sommige bochten kan ik heel goed inschatten hoe hard ik erin kan, anderen juist weer totaal niet :) daar gaan gewoon veel rondes in zitten voor dat pas beter wordt. Schwedenkreuz is zoeentje waar ik dat nog steeds niet bij kan inschatten, en gezien die over een bult heen gaat zowiezo extra gevaarlijk is. Aremberg lukt dan weer wel heel goed.

Snelheid en grip met aanremmen kan ik vaak maar slecht inschatten (en rem ik dus graag betijds, want te laat remmen = vangrail!), maar in bochten net zo lang gas blijven geven tot ik op de limiet zit kan ik daarentegen wel makkelijk. Dus eerst hard remmen, daarna insturen en met gas erop pas de limiet zoeken. Dat betekent idd dat ik langzamer dan nodig is een bocht in moet gaan :)

Better safe then sorry ;)

Edit 2: @ Nick:
het is nu voor mij voor het eerst dat ik vol gas over Schwedenkreuz ga :) dus zowiezo al een behoorlijke verbetering.

[ Voor 92% gewijzigd door Knightwolf op 03-11-2009 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Knightwolf schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:19:
Dat iets te vroeg insturen weet ik. Bergwerk zelfde verhaal. Iets met marge tegen onderstuurt eruit schuiven :) Later remmen kan soms idd, maar dat kan ik nog te moeilijk inschatten, en dus safety first.
Later sturen betekent sowieso meer remweg. Zodra je gaat sturen verlies je tractie die je anders had kunnen gebruiken om af te remmen. Ga desnoods al wat eerder van het gas af zodat je dat exacte moment kan vinden waarop je aan het stuur moet gaan draaien. Eerst op lage snelheid het stuurpunt vinden dan je rempunt daar op afstellen, niet andersom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ok, dat zou ik wel es kunnen proberen :) Al moet ik zeggen dat ik de instuurpunten al aardig weet te vinden (ook makkelijk met die witte stip op het asfalt :P). Voor mij is het nu voornamelijk zoeken van de rempunten, wanneer remmen, hoe hard, hoe lang, enz :)

[ Voor 73% gewijzigd door Knightwolf op 03-11-2009 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lichtelijk offtopic, al meer gegadigden voor volgende week zaterdag @ Zandvoort?
Zit te twijfelen of ik in de Toer of Sport klassen zal inschrijven. In de Toer heb ik tot nu toe net teveel sjonnies gezien eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10 20:12
@DaMasterPnut, hmm ik ga waarschijnlijk niet. Maar je moet gewoon heel vroeg gaan, dan zijn de niet zo serieuze dagjes mensen /sjonnies er nog niet. Daarna kijk je een beetje naar wat er rond rijd, en besluit op basis daarvan in welke je je inschrijft.

[ Voor 3% gewijzigd door !null op 04-11-2009 14:52 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:40:
Lichtelijk offtopic, al meer gegadigden voor volgende week zaterdag @ Zandvoort?
Zit te twijfelen of ik in de Toer of Sport klassen zal inschrijven. In de Toer heb ik tot nu toe net teveel sjonnies gezien eigenlijk.
Ik heb niet echt problemen met Sjonnies in de tour klasse, BMW's in de sport klasse zijn volgens mij net zo gevaarlijk....

Ik weet niet hoe snel jouw Primera ongeveer is maar ik verwacht dat je daarmee veilig in de tourklasse kunt rijden :) De keren dat ik er was reden er bij de Tour o.a. een BMW M5, een skyline GT-R R34, genoeg 325i's dus wat dat betreft..

Het is belangrijker dat je gewoon goed om je heen blijft kijken, de meest gevaarlijke situaties zijn imho tijdens het inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-12-2021

Nilsinho

Ook bekend als een lui varken.

MadMan schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 03:29:
Expres naast de baan rijden of het niet melden van modder op de baan: 1-day ban
Hoe moet je in je auto melden dat je modder op de baan ziet? :? Neem aan dat het verbod op rijden+bellen ook in Duitsland geldt...?

excuses, niet naar aantal pagina's gekeken :X

[ Voor 7% gewijzigd door Nilsinho op 04-11-2009 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Ik merk niet heel veel verschil er kunnen in de sport klasse net zoveel sjappies meerijden, overigens ben ik wellicht ook aanwezig (afhankelijk van of ik dit weekend naar de ring ga) anders kan ik je eventueel wel wat tips e.d op locatie geven, als het om CPZ gaat kan ik elk stuke curb e.d wel dromen momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nilsinho schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:50:
[...]

Hoe moet je in je auto melden dat je modder op de baan ziet? :? Neem aan dat het verbod op rijden+bellen ook in Duitsland geldt...?

excuses, niet naar aantal pagina's gekeken :X
Wel een interessante vraag. Stel, ik rijd op de NS en ik zie een ongeluk gebeuren. Kan ik dan de Stresi (handsfree) bellen? Wel handig om dat nummer sowieso in je telefoon te zetten als je daar gaat rijden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
^^ Ja is zeker handig als je het Stresi Notruf-nummer in je telefoon hebt staan. Heb ik ook. Gelukkig nog niet nodig gehad, al scheelde het afgelopen zondag niet veel of ik had gebeld. En als je een ongeluk ziet gebeuren ben je volgens mij ook verlplicht te helpen of als dat niet lukt (je bent er al te ver voorbij) iig de Stresi te bellen. Als het niet handsfree kan kun je desnoods op een ietwat veiliger punt in de berm stoppen en daar ff bellen en dan weer doorrijden, heb jij je plicht gedaan.
Da's heel erg offtopic, laat het hier nou niet weer over Zandvoort gaan aub.
Hier is een eigen topic voor die je notabene zelf gemaakt hebt. Stel je vraag daar.
Vrijrijden Circuit Park Zandvoort

[ Voor 48% gewijzigd door Knightwolf op 04-11-2009 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Nu we het toch over topics hebben...
Kan er geen deftige titel voor dit topic gemaakt worden, eventueel met leuke openingspost? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ik heb toenstraks mijn 2 laps naast elkaar gehouden
http://www.youtube.com/watch?v=8o5TAEJyUfM&fmt=22
http://www.youtube.com/watch?v=h4N3brdzsFQ&fmt=22

en heb de eerste maar 3x even kort hoeven pauzeren om ze weer gelijk te krijgen. Lijkt echt net alsof 2x hetzelfde filmpje afspeel. Zo gelijkmatig insturen, schakelen, gas geven (te horen aan dual-stereo geluid)... echt bizar :D

[ Voor 3% gewijzigd door Knightwolf op 04-11-2009 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ook ik heb afgelopen zondag weer een paar rondjes gemaakt en ook een ronde vastgelegd. Heel leerzaam om achteraf te bekijken wat er beter kan. Dat blijkt heel wat te zijn, ben benieuwd en hoor graag ook jullie commentaar!

Afbeeldingslocatie: http://www.matje.nl/upload/IMG_9099.jpg

Enkele verbeterpunten die ik zelf heb gezien:
- niet mid-corner schakelen
- beter inschatten van de rempunten
- iets langzamer de bocht in en sneller de bocht uit

Specifiek in bepaalde bochten:
- gedeelte tussen Karussel – Hohe Acht heb ik nog geen ideale lijn
- Eiskurve: meer remmen, langzamer binnenkomen, rechtdoor eruitgaan en versnellen
- bocht voor de kleine karussel: andere lijn bij aanrijden, minder afremmen
- Galgenkopf: nog geen goed gevoel bij, lijkt mij beter om halverwege iets meer buiten uit te komen dan in het filmpje

http://www.vimeo.com/7428700
ww: ring

Wat vinden jullie er in alle eerlijkheid van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fjorden schreef op donderdag 05 november 2009 @ 08:44:
Ook ik heb afgelopen zondag weer een paar rondjes gemaakt en ook een ronde vastgelegd. Heel leerzaam om achteraf te bekijken wat er beter kan. Dat blijkt heel wat te zijn, ben benieuwd en hoor graag ook jullie commentaar!

[afbeelding]

Enkele verbeterpunten die ik zelf heb gezien:
- niet mid-corner schakelen
- beter inschatten van de rempunten
- iets langzamer de bocht in en sneller de bocht uit

Specifiek in bepaalde bochten:
- gedeelte tussen Karussel – Hohe Acht heb ik nog geen ideale lijn
- Eiskurve: meer remmen, langzamer binnenkomen, rechtdoor eruitgaan en versnellen
- bocht voor de kleine karussel: andere lijn bij aanrijden, minder afremmen
- Galgenkopf: nog geen goed gevoel bij, lijkt mij beter om halverwege iets meer buiten uit te komen dan in het filmpje

http://www.vimeo.com/7428700
ww: ring

Wat vinden jullie er in alle eerlijkheid van?
Die Porsche met dakkoffer :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

fjorden schreef op donderdag 05 november 2009 @ 08:44:
Mag ik vragen hoe je precies die data verzameld hebt? Is dat puur op basis van GPS? Hoe heb je dat in het filmpje gekregen? :)

Als je het mij vraagt - geen slechte poging. Je noemt zelf al wel de belangrijke verbeterpunten.

Bij de kleine karussel had ik het idee dat je er wat te vroeg uit kwam.

[ Voor 15% gewijzigd door Booster op 05-11-2009 13:18 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 25 Laatste