Toon posts:

Nordschleife openbaar?

Pagina: 1 ... 11 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Arfman schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 23:15:
2 jaar geleden met een BMW 330d (nieuwste model) de Ring op geweest .. gaf onder de brug aan dat hij nog 8.000km moest tot de volgende service, halverwege de 2e ronde ging het servicelampje branden :D

Dus ja, de Ring is erg, erg zwaar voor je auto.
Ik geloof dat men bij BMW het officieel ooit berekend heeft: 1km op de Nürburgring staat tot 7km op de openbare weg qua slijtagebelasting :) Helaas kan ik hier nergens een bron van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:25
Hmmm, heb nu 33 rondjes gedaan = 686 km Ring = 4804 km slijtage? Lol :P

Denk dat het wel meevalt met die 7:1 , het is maar net wat je normale rijstijl op de openbare weg is. En zal ook per automerk verschillen waarschijnlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Knightwolf op 04-10-2009 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekend weer geweest, stiekem toch met de bumpercam 2 rondjes achter elkaar gefilmd. Op basis daarvan ook de BtG (Bridge to Gantry) tijd getimed. Een hele nette 10 minuut 30 :) Zeer tevreden over moet ik zeggen.

Zondag 8 a 9 rondjes gereden. Heb nu in totaal tussen 45 en 50 rondjes Nordschleife op zitten.

Merkte wel dat als je de auto niet echt laat afkoelen dat de koppeling dan wat blijft kleven oid. Had even een momentje dat die doorslipte. Even in de gaten houden. Remblokken zijn ook errug hard gegaan.

Foto's volgen nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:40
10 min 30? dat moet sneller kunnen of liever gezegt ik weet wel zeker dat jij sneller dan dat kan ;) ik ga de preciese tijd/filmpje hier niet neerzetten (alleen via pm ;) ) maar met een slecht rondje reed ik met de AX al sneller (en de nissan moet zeker in de bochten een stuk sneller kunnen).

1 ding is wel netjes, je rijd gelukkig vrij voorzichtig gok ik.

[ Voor 4% gewijzigd door _Drake_ op 05-10-2009 10:04 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punt is dat mn remmerij nog steeds niet optimaal werkt dus ik moet daar wel rekening mee houden. Verder hou ik idd wel marge aan, ik ga niet de absolute grens opzoeken en benut ook zeker niet elke cm asfalt van buiten naar binnen.
Daar voel ik me op de Ring niet prettig bij, wil wel genoeg correctie mogelijkheden houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:53

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Knightwolf schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 03:46:
Hmmm, heb nu 33 rondjes gedaan = 686 km Ring = 4804 km slijtage? Lol :P

Denk dat het wel meevalt met die 7:1 , het is maar net wat je normale rijstijl op de openbare weg is. En zal ook per automerk verschillen waarschijnlijk.
Ga er van uit dat testrijders alle rondjes het uiterste van de auto vergen. Met je eigen auto zul je altijd toch net even die kleine marge inbouwen denk ik.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Dat kan een verschil uitmaken ja, maar net hoe je het interpreteert :)
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:51:
Punt is dat mn remmerij nog steeds niet optimaal werkt dus ik moet daar wel rekening mee houden. Verder hou ik idd wel marge aan, ik ga niet de absolute grens opzoeken en benut ook zeker niet elke cm asfalt van buiten naar binnen.
Daar voel ik me op de Ring niet prettig bij, wil wel genoeg correctie mogelijkheden houden.
Qua buiten-binnen-buiten rij ik wel graag van randje tot randje, maar vind het na 33 rondjes bij een flink aantal bochten nog altijd erg moeilijk in te schatten hoe hard ik er doorheen kan, en dan toch echt liever iets te vroeg en iets te hard rem :) Ik weet dat ik <10 mins moet kunnen rijden, maar durf het gewoon eigenlijk niet meer aan. Misschien als ik op een rustige dag >4 rondjes kan rijden en weet dat m'n auto qua dempers/remmerij en zo ook goed in orde is en beter gewend raak aan de G-krachten. Met die 1-2x per jaar dat ik er heen ga schiet dat gewoon niet op.

Vind ik niet erg overigens :) zolang ik maar plezier heb. En dat heb ik wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:00

4x2

lộn xộn quá

Onder de 10min heb je al vloeiende lijnen en ook een fatsoenlijke vermogens/gewichtsverhouding voor nodig.
Vermogen is stiekem best belangrijk op de ring.
Mn 02 ging dr in 10:06 overheen bij het snelste rondje wat ik bijgehouden heb (vorig jaar een keer) met ergens tussen de 90 en 100pk, maar dan moet je al behoorlijk je best doen, de bochtensnelheid zit dr wel in, maar het gaat zo gigantisch langzaam op de rechte stukken dat je daar enorm veel op verliest. En dr moet niet teveel aan de hand zijn.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
4x2 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:39:
Onder de 10min heb je al vloeiende lijnen en ook een fatsoenlijke vermogens/gewichtsverhouding voor nodig.
Mn 02 ging dr in 10:06 overheen bij het snelste rondje wat ik bijgehouden heb (vorig jaar een keer) met ergens tussen de 90 en 100pk, maar dan moet je al behoorlijk je best doen, de bochtensnelheid zit dr wel in, maar het gaat zo gigantisch langzaam op de rechte stukken dat je daar enorm veel op verliest. En dr moet niet teveel aan de hand zijn.
Jup, maar met vermogen kan je aardig compenseren (de AX weegt geen drol wat erg gunstig is :P ) maar met een beetje fatsoenlijke auto moet je redelijk makkelijk onder de 10 min kunnen komen.

[ Voor 3% gewijzigd door _Drake_ op 05-10-2009 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Die ax had 100-110pk op 750kg ofzo ?
Dan gaat het in rechte lijn wel vooruit, kwestie van een beetje de snelheid dr in proberen te houden bij bochten en je komt dr wel.
Die 02 gaat na bergwerk bv met 120-130 omhoog, met moeite (net voor de steilstrecke zakt ie ook gewoon terug naar 110)

Goed, nou zal ie ondertussen wel sneller zijn, maar dan moet eerst de koppeling werken en een oliekoeler dr op, anders overleeft ie geen rondje :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Bochtensnelheid is toch wel wat belangrijker dan vermogen op rechte stukken. Als je niet hard door een bocht kan moet je veel meer accelereren en verlies je op heel dat rechte stuk er na tijd. Ofwel je gemiddelde snelheid zo hoog mogelijk houden.

Anders gezegt: heb je weinig vermogen moet je kunnen compenseren met hoge bochtensnelheid, en kun je niet hard door bochten moet je kunnen compenseren met veel vermogen op rechte stukken. Beste is nog allebei natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
4x2 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:54:
Die ax had 100-110pk op 750kg ofzo ?
Dan gaat het in rechte lijn wel vooruit, kwestie van een beetje de snelheid dr in proberen te houden bij bochten en je komt dr wel.
Die 02 gaat na bergwerk bv met 120-130 omhoog, met moeite (net voor de steilstrecke zakt ie ook gewoon terug naar 110)

Goed, nou zal ie ondertussen wel sneller zijn, maar dan moet eerst de koppeling werken en een oliekoeler dr op, anders overleeft ie geen rondje :P
100pk op 700 kilo, ging prima inderdaad, bergwerk ging met iets van 140 maar dat is ook het enige punt waar hij even moeite mee had, bij flugplatz haalde het ding iets van de 185/190.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Knightwolf schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 03:46:
Nee hoor, zit aardig in lijn. De huidige motorblokken leveren veel vermogen maar kunnen dat thermisch niet continu aan. Ik sloop een motorblok binnen 25 000km met mijn versnelde duurproeven (en het onderhoud wordt ook evenredig versneld natuurlijk).

[ Voor 27% gewijzigd door Chevy454 op 05-10-2009 19:11 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Chevy454 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 19:09:
[...]

Nee hoor, zit aardig in lijn. De huidige motorblokken leveren veel vermogen maar kunnen dat thermisch niet continu aan. Ik sloop een motorblok binnen 25 000km met mijn versnelde duurproeven (en het onderhoud wordt ook evenredig versneld natuurlijk).
Ja helaas kan niet elk merk goede motorblokken maken. Maar wat jij zegt is onzin er zijn genoeg merken die meer dan 100 pk per liter halen zondar dat er termische problemen zijn.

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik volg het topic -helaas- niet zo goed. In welke AX rijd je, _Drake_?
Die rode met dobbelstenen aan de spiegel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Die rode AX die op 2 wielen door de Karussell gaat en in zowat elke bocht met z'n spiegeltje over het asfalt schraapt :P

[ Voor 42% gewijzigd door Knightwolf op 05-10-2009 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Knightwolf schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:32:
Die rode AX die op 2 wielen door de Karussell gaat en in zowat elke bocht met z'n spiegeltje over het asfalt schraapt :P
Oké, dan heb ik de goede voor me ;)
Kon niet missen.
Zelfs nog nooit gezien op de Ring, maar wel behoorlijk op foto langs zien komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.vimeo.com/6910997

Filmpje gemaakt met de bumpercam. Eerste rondje, daarna opnieuw door de slagbomen voor rondje 2. 10 minuut 30 sec gedaan dus over rondje 2 incl. oponthoud door 2 crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
4x2 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:39:
Met slechte lijnen en ~150pk op ~1100kg kan je al tegen de 9 minuten rijden. Dan moet dat me een primera met ~150pk de 10 minuten zonder problemen te halen zijn.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:46:

Filmpje gemaakt met de bumpercam. Eerste rondje, daarna opnieuw door de slagbomen voor rondje 2. 10 minuut 30 sec gedaan dus over rondje 2 incl. oponthoud door 2 crashes.
Leuk :) Heb je een fototje van waar ie zit bij jou?

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Gisae schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 23:47:
[...]
Met slechte lijnen en ~150pk op ~1100kg kan je al tegen de 9 minuten rijden. Dan moet dat me een primera met ~150pk de 10 minuten zonder problemen te halen zijn.
Ik zeg niet dat het niet kan, het moet ook prima kunnen.
Die primera zit volgens mij ruim boven de 150pk trouwens :P

En 9 minuten met echt slechte lijnen en zo'n laag vermogen lukt niet, dan moet je toch al vrij aardige lijnen kunnen rijden om het te halen en een behoorlijke bochtensnelheid hebben.
Neem aan dat je trouwens op SK doelt, maar die heeft echt niet zo'n slechte lijnen.
Vind alleen dat ie te lomp doet en iets te overtuigd is van zn eigen kunnen, maar goed, zolang ie niet dr af klapt heb ik geen gelijk (of iig niet bewezen :P)

[ Voor 3% gewijzigd door 4x2 op 06-10-2009 00:41 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:46:

Dat wilde ik dus ook proberen, die ContourHD in m'n bumper maken. Maar dat gaat echt niet lukken, zeker niet zonder hem voor de stresi onzichtbaar weg te werken. Ondanks datie klein is issie daar nog gewoon te groot voor. Leek me namelijk erg gaaf. Op jouw filmpje is dat goed te zien, alleen ben je volgens mij toe aan een nieuwe cam :P

[ Voor 6% gewijzigd door Knightwolf op 06-10-2009 03:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een Chinese-made eBay geval dusja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 10:53
BruceLee schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:11:
[...]

Ja helaas kan niet elk merk goede motorblokken maken. Maar wat jij zegt is onzin er zijn genoeg merken die meer dan 100 pk per liter halen zondar dat er termische problemen zijn.
Honda bijvoorbeeld. Ik zie mijn koelwater nooit boven de helft komen, niet op de ring, niet op zandvoort (45min lang rondjes draaien bij 35 graden buitentemp), niet op de openbare weg.

Olie loopt wel op maar komt ook niet boven de 115-120 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 07:49:
Het is een Chinese-made eBay geval dusja :P
Daarom valt het beeld af en toe weg? :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhu :P En mss is het contact met de batterij niet uber. Maargoed, het is beter dan niets hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog wat piccies van zondag:

Afbeeldingslocatie: http://i465.photobucket.com/albums/rr15/Reality87/Ring%20Weekend/IMG_7275.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i465.photobucket.com/albums/rr15/Reality87/Ring%20Weekend/IMG_7276.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i465.photobucket.com/albums/rr15/Reality87/Ring%20Weekend/IMG_7278.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i465.photobucket.com/albums/rr15/Reality87/Ring%20Weekend/IMG_7279.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wel net shirt aan, op sjiek de ring over. :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
BruceLee schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:11:
Als jij het zegt :)
RonaldMcDonald schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 07:53:
Honda bijvoorbeeld. Ik zie mijn koelwater nooit boven de helft komen, niet op de ring, niet op zandvoort (45min lang rondjes draaien bij 35 graden buitentemp)
Honda heb ik anders wel slechte ervaringen mee als je hard gaat vegen. Overigens is 45 minuten bij 35C niets speciaals. Kwestie van mapping aanpassen op basis van inlaatlucht temperatuur ;)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohanH schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 20:30:
Wel net shirt aan, op sjiek de ring over. :D :+
Psies, nette casual blouse aan, Sparco handschoentjes aan, 4 punts om en GAAN :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:29:
[...]

Psies, nette casual blouse aan, Sparco handschoentjes aan, 4 punts om en GAAN :9~
Kakkerrrr 8)

Wel vet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Gelukkig vertelt je raamband wat voor auto je hebt, had hem anders niet herkend.

Serieus: waarom?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Omdat het kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Je mag toch wel reclame voor jezelf maken 8)

Net als zoiets, ook niks mis mee.
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/FbodyBBQ/2009/th_IMG_4498.jpg
:D

[ Voor 21% gewijzigd door Knightwolf op 07-10-2009 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hop, even bij een BMW buitenlangs! :)

Zorg je zelf voor een fotograaf langs de baan of zijn dit gewoon foto's die toevallig door anderen op het net geplaatst worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze waren deels door een kameraad en deels door 'Ring-fotograven' gemaakt.

@ Arfman: Vind ik leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het lijkt me wel tof om daar foto's van te hebben inderdaad, zeker van zo'n actie vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Die bocht buitenom is Eschbach > Brunnchen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup, geniaal stukje baan vind ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 09:10:
Het lijkt me wel tof om daar foto's van te hebben inderdaad, zeker van zo'n actie vandaar :)
Wanneer kunnen we foto's van de 'grale' op de ring verwachten ? B)
Wanneer digitalracing zou organiseren om massaal de ring onveilig te maken ben ik ook van de party met m'n beemer >:)
Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.170/660500001-660550000/660513401-660513500/660513406_5_azU1.jpeg

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 05-10 21:44

Sick Nick

Drop the top!

Laat ff weten wanneer jullie de boel onveilig maken, dan blijf ik die dag lekker thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Soepel camerawerk :p grapje, je kunt aan het bandengekerm horen wie de baan goed kent en wie niet.

Michel: ik denk dat een dergelijk uitje binnen twee rondjes resulteert in een race met als enige discussie of we een staande of rollende start gaan doen :p maar even niet dus.... ;) Ik wil met deze wel een keer naar de Ring inderdaad, maar eigenlijk wil ik eerst een mooi onderstel daarvoor hebben. Maar we zullen zien, een keer gaan zoals 'ie nu is en dan later nog eens met mooi Koni eronder is natuurlijk wel leuk vergelijk. Even voelen waar dat fortuin nou precies in is gaan zitten!

[ Voor 24% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 07-10-2009 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Sick Nick:

Als je al bang wordt van onze filmpjes kun je idd beter niet naar de Ring gaan. Bij mij vliegen de Porsches GT3 RS'en en BMW M3's en M5's ook om de oren.

@ BQAD:

Wat hoor je aan het bandengepiep dan eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Nou, die banden 'kermen' alleen als ze richting de limiet van hun grip gedwongen worden, of op zijn minst flink vervormen. Als je dus niet hard genoeg gaat, zul je ze niet horen. Als iemand de baan goed kent, dan zal 'ie waarschijnlijk in vrijwel elke bocht die banden tergen zoals op bovenstaand filmpje.

Het verschilt wel een beetje per band, sommige uber stugge banden zul je niet of pas heel laat horen.

[ Voor 24% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 08-10-2009 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:32
Mijn banden hoorde je al in bijna iedere bocht rond de Ring zelf. Ik weet daarom ook niet of het uberhaupt verstandig is om met deze banden over de Ring te gaan ;)

[ Voor 6% gewijzigd door la_fusion op 08-10-2009 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Maar iemand die de weg goed kent op de ring kan zonder gepiep harder door de bocht dan iemand die de weg niet kent en de bocht compleet verkeerd neemt.
Dus dat gepiep hoor je niks aan, behalve dat de banden het moeilijk hebben.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10 20:12
En inderdaad, sommige banden piepen bij het minste gerinste, anderen bijna niet.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Uiteraard is het van meerdere factoren afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Vergelijk het bandengepiep

van m'n rondje van augustus 2006

met m'n rondje van 4 weken geleden
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=QwpbPiYKOzo]

Het rondje van pasgeleden gaat ietsje langzamer, maar dat komt omdat m'n auto niet helemaal lekker aanvoelde in de bochten. Je kan dat aan het totaal andere bandengepiep ook horen. Filmpje van 2006 schreeuwen de banden duidelijk, filmpje van 2009 was het meer gebrekkig gillen. Ondanks dat ze in het 2009 filmpje bijna niet piepen had ik VEEL meer onderstuur dan in 2006 en uberhaupt veel minder grip :?

Kan maar aan 1 ding denken en dat is dat ik ze nu voor de verandering op een andere bandenspanning had staan. Normaal rij ik met 2,5 bar voor en 2,7 bar achter. Toen in 2006 op de ring, OF 2,5 en 2,7, of 3,0 en 3,2 wat ik ook een tijdje gebruikt heb op de Ring. Dat ging beide op zich best goed.

Pasgeleden had ik ze voor en achter gelijk staan op 2,6.

Volgende keer wordt dus weer achter 0,2 meer dan voor :) ik ga dan 2,6 en 2,8 proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Knightwolf op 08-10-2009 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 215/35/18 Falkens FK-452 op 2.7 voor en 2.5 of 2.6 achter staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 08:45:
@ Sick Nick:

Als je al bang wordt van onze filmpjes kun je idd beter niet naar de Ring gaan. Bij mij vliegen de Porsches GT3 RS'en en BMW M3's en M5's ook om de oren.
Was geen reactie op jou maar op Hekking die met digitalracing de ring onveilig zou gaan maken (een heleboel gasten die de ring op de computer/console racen en wel eventjes willen laten zien hoe goed ze wel niet zijn).

Drukte op de ring maak ik me niet druk om (:+), zo vaak komen ze nou ook weer niet voorbij zetten. Die paar keer dat er een GT3/M3/M5 hard voorbij komt waar ik voor opzij moet is ook per rondje op 1 hand te tellen. Tenminste, met de Clio RS had ik daar weinig last van. Tuurlijk zijn die (flink) sneller maar het is echt niet dat je elke bocht 3 porsches op je reet hebt zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor snelheid haal je nou in Fuchsrorhe eigenlijk? Ik haal daar 180 km/h en veel harder wil/durf ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ik kom daar zo rond de 200, harder durf ik daar ook niet aan. Het kan het vast wel harder (ga niet vol gas tot de dip) maar dan is de marge 0,0 en schrijf je de auto bij het minste foutje direct af. Stuk ervoor bij schwedenkreuz zit ik zo rond de 220 als er geen verkeer is en ik de bochten ervoor goed kan nemen om de snelheid lekker erin te houden. Heuveltje op het vals plat na bergwerk gaat ook met 190 ongeveer als bergwerk goed genomen is, moet je daar ruimte maken voor sneller verkeer dan kom ik tot de 180 puur omdat je momentum verliest en ik daarna gewoon het vermogen niet had.

Maar goed, rondje ring met gemiddeld 137 km/uur (en een verbruik van 17.9/100 :+) blijft leuk. De clio is nu weg dus dat soort tijden/snelheden zal ik denk ik niet meer halen de komende tijd. De SLK heeft wel het vermogen om sneller te kunnen maar ik voel hem nog lang niet goed genoeg aan om zo hard bochten te nemen. De clio was gewoon een soort verlengstuk van je lichaam, je voelt precies wat er gebeurt, de remmen zijn perfect te doseren, de versnellingsbak sluit perfect op de motor aan, heerlijke auto! Jammer dat ie geen metalen klapdak heeft, daarom is ie weg gegaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:11
Sick Nick schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:02:
Ik kom daar zo rond de 200, harder durf ik daar ook niet aan. Het kan het vast wel harder (ga niet vol gas tot de dip) maar dan is de marge 0,0 en schrijf je de auto bij het minste foutje direct af. Stuk ervoor bij schwedenkreuz zit ik zo rond de 220 als er geen verkeer is en ik de bochten ervoor goed kan nemen om de snelheid lekker erin te houden. Heuveltje op het vals plat na bergwerk gaat ook met 190 ongeveer als bergwerk goed genomen is, moet je daar ruimte maken voor sneller verkeer dan kom ik tot de 180 puur omdat je momentum verliest en ik daarna gewoon het vermogen niet had.

Maar goed, rondje ring met gemiddeld 137 km/uur (en een verbruik van 17.9/100 :+) blijft leuk. De clio is nu weg dus dat soort tijden/snelheden zal ik denk ik niet meer halen de komende tijd. De SLK heeft wel het vermogen om sneller te kunnen maar ik voel hem nog lang niet goed genoeg aan om zo hard bochten te nemen. De clio was gewoon een soort verlengstuk van je lichaam, je voelt precies wat er gebeurt, de remmen zijn perfect te doseren, de versnellingsbak sluit perfect op de motor aan, heerlijke auto! Jammer dat ie geen metalen klapdak heeft, daarom is ie weg gegaan :P
Misschien schop ik nu tegen schenen aan, maar alle Mercedes-wagens waar ik in heb gezeten (in die reeks en ik was alleen bijrijder) lijk je geen gevoel te hebben met het asfalt.... Meer dat je zweeft

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuchsrohre: 180 kmh
Schwedenkreuz: 210 kmh
Het hele stuk vanaf Breidscheid richting Caracciola Karussel: 160 a 170 kmh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Je had gewoon die clio moeten houden man, dakraampje erin laten maken en gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-10 17:18

MadMan

What the....

KW, kijk ook je fusee's een goed na. Het minste beetje speling merk je al door een veranderde wegligging op de ring, terwijl je daar bij dagelijks gebruik nog lang niets van zult merken. Je bandenspanning ook trouwens, daar niet van, maar een beetje zekerheid kan nooit kwaad.

Leuk om te zien hoe je lijnen (voorzover je ze kunt rijden met het overige verkeer) een beetje veranderen. Sommige rijd je beter, sommige iets minder, maar het meest opvallend vind ik het verschil in de carroussel. In 2006 ga je er een ietsiepietsie vroeg uit, in 2009 juist weer wat laat. Komt dat door de auto of door jezelf?

De BMW is ondertussen voorzien van wat nieuwe onderdeeltjes, niets spannends verder. Nieuwe veerpootbrug vooraan aan de bovenkant en een x-brace aan de onderkant, een nieuwe hardyschijf, clips voor de deurpanelen (die zaten nog maar met 1 van de 7 clips vast :+ ), eindelijk de juiste verbindingsstangetjes voor de M stabilisatorstangen en wat kleine interieurdeeltjes.
Verder nog een spaghetti spruitstuk besteld en een fatsoenlijke veerpootbrug voor achteraan, en dat was het wel weer zo'n beetje.

Inmiddels wel al zo'n 3500km met het ding gereden, waarvan helaas slechts 41,6 op de ring. Ik moet zeggen, het bevalt me erg goed. Zo goed dat ik eraan zit te denken over een tijdje een e36 M3 3.2 te halen >:)
Die van het laatste modeljaar hebben wat meer pk dan ik nu heb, maar er is wel heel makkelijk veel meer uit te halen. Niet dat dat nou echt nodig is, maar het is wel leuk. Zo'n ding heeft ook net wat meer details en een wat dikker uiterlijk, wat hem wel mooi maakt. Probleem is alleen dat ik hem dan alleen full option wil, met een handbak, en dan moet hij dezelfde kleur hebben als mijn huidige, of mauritiusblauw of carbonschwartz. Het interieur moet ook zwart zijn. Die combi is lastig te vinden, maar het heeft alle tijd.

Voorlopig amuseer ik me wel met de huidige. Als ik s'nachts pas laat thuiskom en het is rustig op de weg moeten de rotondes en lekkere bochten hier in de buurt het ontgelden :P
Ik snap nu dus ook waarom ze juist vooral e36's gebruiken bij driftcursussen enzo, die dingen zijn zo gemakkelijk te controleren dat zo'n beetje iedereen met een klein beetje rij-ervaring er gruwelijk dwars mee kan gaan. Mijn broertje bijvoorbeeld, nog nooit in een RWD gereden, maar toen we effe op het industrieterrein een rondje gingen maken ging hij al na 2 pogingen heel mooi gecontroleerd flink dwars door de bochten 8)
Het is wel gelijk ook een nadeel. Als je gewend bent met amerikanen en ouwe alfa's dwars te gaan, dan is het ineens in deze zo makkelijk te controleren dat je heel vaak de neiging maar net kunt onderdrukken :+

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:46:
Wat voor snelheid haal je nou in Fuchsrorhe eigenlijk? Ik haal daar 180 km/h en veel harder wil/durf ik niet.
Alles pre-turbo (90-100pk dus)
Vol gas tot het eind, kwam op zo'n 190 uit met mn 5-bak.
Wel weer remmen als je bergop gaat, die knik daarna is lastig op straatbanden met 170+ :+
1x geprobeerd, kwam daarna wat beroerd uit (geen echt momentje, maar het was duidelijk dat het net te hard ging) en besloten om het voortaan 10km/u langzamer te doen, toen ging het gewoon vanaf Aremberg volgas.
Flugplatz-Schwedenkreuz iets van 170-180.
Na Bergwerk 130, met veel moeite, laatste stukje moest ik terug naar de 3 om met 110 bij de Steilstrecke uit te komen :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
MadMan schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 20:35:
KW, kijk ook je fusee's een goed na. Het minste beetje speling merk je al door een veranderde wegligging op de ring, terwijl je daar bij dagelijks gebruik nog lang niets van zult merken. Je bandenspanning ook trouwens, daar niet van, maar een beetje zekerheid kan nooit kwaad.
Thx voor de tip, zal er es naar (laten) kijken.

Zou het ook aan schokdempers kunnen liggen waar op de openbare weg niks raars van te merken is, maar voor de Ring net wat te slapjes beginnen te worden (en dat vroeger dus niet waren) ?
Leuk om te zien hoe je lijnen (voorzover je ze kunt rijden met het overige verkeer) een beetje veranderen. Sommige rijd je beter, sommige iets minder, maar het meest opvallend vind ik het verschil in de carroussel. In 2006 ga je er een ietsiepietsie vroeg uit, in 2009 juist weer wat laat. Komt dat door de auto of door jezelf?
Niet echt specifiek een reden, denk dat ik er (onbewust) pasgeleden wel iets later uitgekomen ben om te kijken hoe dat gaat. In ieder geval beter dan er te vroeg uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Knightwolf op 09-10-2009 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Knightwolf schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 00:19:
Thx voor de tip, zal er es naar (laten) kijken.

Zou het ook aan schokdempers kunnen liggen waar op de openbare weg niks raars van te merken is, maar voor de Ring net wat te slapjes beginnen te worden (en dat vroeger dus niet waren) ?
No prob, ik merk het met de baleno altijd op dezelfde manier als de fusee's niet meer helemaal fris meer waren, en veel locals hebben de zelfde ervaring ermee.

Schokbrekers zou kunnen ja. Mochten ze op zijn, zoek maar eens uit wat nieuwe kosten. Als je dat weet mail je mij effe, dan zorg ik dat je ze goedkoper krijgt :P Ik kan je eventueel ook nog wel wat types aanraden eventueel. Ook je draagarmrubbers zouden dit kunnen veroorzaken als ze aan de versleten kant zijn. Om dat hier allemaal uit te leggen gaat te ver off-topic, maar je kunt me altijd mailen om eens langs te komen, kijk ik het voor je na, kost niks. Kun je meteen zien hoe en wat en het de volgende keer zelf checken, stelt niets voor.

Of we spreken af op de ring, kijk ik er daar wel naar. Op een half uurtje maximaal kijk ik daar je hele onderstel na. Heb ik meteen een goede reden om de BMW mee te nemen, daar kan ik een koffer gereedschap in vastsnoeren in de kofferbak >:)
Niet echt specifiek een reden, denk dat ik er (onbewust) pasgeleden wel iets later uitgekomen ben om te kijken hoe dat gaat. In ieder geval beter dan er te vroeg uit.
Met die snelheid klopt dat helemaal ja. Ik zou wel opletten dat je dat niet doet als je eens een stuk harder erdoor gaat. In combinatie met flinke snelheden is te vroeg eruit gelanceerd worden de vangrail in, en te laat eruit een mooie dosis overstuur waar je op zijn minst je handen behoorlijk vol aan hebt.
Dan heb ik het natuurlijk wel over flink hogere snelheden. Maar stel je maakt steeds wat sneller je rondje en went eraan "te laat" eruit te komen, en vervolgens maak je een snel rondje, doet wat je altijd doet, en je auto doet iets wat jij totaal niet verwacht. Het misselijke eraan is dat je op een of andere manier op dat punt te laat voelt dat je overstuur hebt/krijgt en het dus te laat op zult gaan vangen. Just a tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Geldt dat exit-oversteer niet vooral voor RWD auto's? Ik wist al wel dat zowel te vroeg als te laat eruit komen niet goed is, maar thx voor je uitleg iig. Veel sneller dan tot nu toe zal het zover ik inschat voorlopig nog niet worden. Het leukste vind ik gewoon lekker de ideale lijn rijden, en als ik een tijd van tussen 10 en 10:30 heb vind ik het allang leuk genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Ja hoor, zowel met RWD, FWD en 4WD heb je daar last ervan. Natuurlijk word het met een RWD nog veel leuker als je ook nog eens teveel gas geeft of van de schrik het gas instampt (ja, ik heb het zien gebeuren :P ). Maar zolang je met een snelheid en bijbehorede gasstand die te doen is voor jou en je auto erdoor gaat en je gaat dan te laat eruit, krijg je flink overstuur. Hoe erg je dat gaat merken ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je te laat eruit gaat.
Ik heb al mensen eruit zien gaan met nog geen 60, puur omdat ze helemaal meedraaiden, dan krijg je zo'n zwieper dat je er helemaal niets meer aan doet. Maar ik heb ook mensen gezien die met 100 of meer net wel of net niet eruit vlogen omdat ze net een beetje aan de late kant waren.
Als het een keer rustig is en je hebt er ruim de plaats voor moet je er maar eens HEEL rustig doorheen rijden en dan veel te laat eruit gaan, dan voel je hoe het asfalt daar ligt en dan snap je het vanzelf wel. En met HEEL rustig bedoel ik echt 30 of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Zoals ik er in dat filmpje uit ging voelde best wel goed eigenlijk, werd er voor m'n gevoel lichtjes uitgelanceerd, maar wel recht, geen draaiing of zo :) Voelde dus heel wat beter dan toen in 2006 waar ik een lichte zijdelingse wiebel kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Zondag schijnt het leuk weer te worden voor de 4WD'ers... iemand die een betrouwbare site weet waar je het weer rond de ring kan checken?

Echt hard kan ik deze keer toch (weer) niet gaan, want de bandenboer komt zijn beloofde levertijd van 3 tot 6 dagen niet na en levert mijn nieuwe banden pas volgende week, wat inhoud dat ik op die Michelin Premacy's de baan op moet :/

[ Voor 46% gewijzigd door Barracuda_82 op 14-10-2009 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Uit nieuwsgierigheid: welke banden heb je in bestelling staan, en waarom die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Falken FK452's. Omdat dat fijne banden zijn voor op de weg en ook voor redelijk circuitgebruik. Op de tweede set velgen (waar nu die michelin's op liggen) komt in de toekomst waarschijnlijk een setje R888's. Of ik koop in de toekomst een derde setje velgen voor die R888's, maar dat hangt af van de mogelijkheid om ze ook op te bergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FK452 heb ik ook, superbanden. In de regen minder maargoed, qua slijtage, anti-aquaplaning en grip is t super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik had eerst Bridgestone RE050A's op de auto, die zijn helemaal fijn, maar ook veel duurder. De FK452's kosten me 320 euro om allemaal te vervangen, en die RE050A's kosten me 500 euro om alle vier te vervangen. En aangezien dat minimaal 1 keer per jaar moet weet ik het wel.

En sowieso is het de bedoeling dat er over een tijdje een dedicated setje wielen komt voor op het circuit, dus dan kan ik veel langer doen met die Falkens en deze worden dan alleen nog gebruikt voor op de openbare weg, en daar zijn ze ruimschoots goed genoeg voor (op de openbare weg rijd ik niet als een dolle).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:06:
FK452 heb ik ook, superbanden. In de regen minder maargoed, qua slijtage, anti-aquaplaning en grip is t super.
Als ze in de regen minder goed zijn maar wel goede anti-aquaplanning hebben, snap ik het dan niet?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is het rubbercompound misschien niet ideaal voor regen maar de waterafvoer (profielvorm) wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Dat probleem heb ik ook met de goodyear eagle F1. In de regen zijn ze echt waardeloos. Uniroyal rainsport doet het dan wel goed.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik heb ook de Uniroyal Rainsport 2, doet het goed in de regen, weer iets minder op het droge (maar niet slecht). Ik heb ze alleen voor, de Yokohama's achterop kunnen het daar bij koud nat weer een beetje glibberig maken, dan is de achterkant een beetje lichtvoetig. Maar die gaan vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ik heb Uniroyal Rainsport-1, die doen het op droog erg goed. Op nat vind ik dat het zeker beter kan maar slecht is het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gisae schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 00:50:
Dat probleem heb ik ook met de goodyear eagle F1. In de regen zijn ze echt waardeloos. Uniroyal rainsport doet het dan wel goed.
Echt hoeken in de regen is niet aan te raden, maar nog steeds betere grip met de goodyears dan de falken banden vind ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Zondag de ring op met RE040's, ze krijsen als een bijrijdster die niet weet hoe en wat :+

Maar zijn op zich prima banden. Ik houd wel veel marge op de ring, hoogste snelheid is 190km/h max en probeer niet al te veel "expres" te glijden.

Hopelijk is het komende Zondag beetje rustig. Regen maakt me niet zoveel uit :P

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Brucelee en ik wilde komende zondag ook gaan, maar we zien daar nu vanwege het te onzekere en vooral koude weer toch van af... Moet dit jaar vast nog wel een mogelijkheid zijn met beter weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Capo schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 19:10:
Zondag de ring op met RE040's, ze krijsen als een bijrijdster die niet weet hoe en wat :+

Maar zijn op zich prima banden. Ik houd wel veel marge op de ring, hoogste snelheid is 190km/h max en probeer niet al te veel "expres" te glijden.

Hopelijk is het komende Zondag beetje rustig. Regen maakt me niet zoveel uit :P
Dit gebeurde er toen ik veeeeeel marge hield...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gisae/total/clio2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ai, total loss verwacht ik?
Wat rij je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
!null schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:14:
Ai, total loss verwacht ik?
Wat rij je nu?
Zie ondertitel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Veel marge houden kan idd nooit een ongeval voorkomen, zoals in geval van Gisae olie op de weg, of andere idioten die als kamikazepiloten rijden. Zelf hou ik ook vrij veel marge, sinds die ene keer heb ik the hard way geleerd dat je niet in de bocht moet remmen, maar er voor :P en dan rem ik liever iets teveel af dan te weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet remmen in een bocht hoort mi bij de basics van autorijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Sja, dat konden we zien aan je opel vectra, leer momentje noemen we dat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Marge houden neemt geen risico weg, enkel zorgt het dat je in nood situatie meer mogelijkheid kunt creeeren om er aan te ontkomen. Shit happens :)

Er word wel gas gegeven maar niet te.

En koud weer dan loopt de turbo goed dus mij maakt dat geen reet uit ;)

Ow en ik rem regelmatig tot de apex , dan word de kont mooi licht en kun je glijdend op 4 wielen de bocht uit of je kunt de neus alvast zetten in de richting waar je heen wil, heel hard recht uit :D

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:50:
Als je 'autorijden' veranderd in 'racen' ben ik het wel aardig met je eens.

Over het algemeen deed ik dat toch al niet, maar het hoeft geen probleem te zijn (zoals Capo zegt). Wat bij mij toen erg meespeelde is de links-kuil-rechts-bult slinger waardoor ik hem kwijtraakte.

[ Voor 51% gewijzigd door Knightwolf op 17-10-2009 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:50:
idd bij de basics ja

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 06:30
Als je 200km/h gaat ja maar irl maakt het niet uit hoor. Hoe vaak zie je mensen op de snelweg een afslag nemen en heeeeelemaal tot beneden aan het stoplicht remmen? Ik heb altijd geleerd bij afritten, tot ongeveer 3/4 doorrijden en dan hard in de remmen (maar niet keihard maar gewooon iets harder) en dan met ongeveer 50 de bocht nemen. Sommigen die remmen al aan het begin, dus lang en geleidelijk i.p.v. kort en hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Knightwolf : Er zijn vele omstandigheden idd waar je NIET moet remmen in de bocht. Berg af remmen is redelijk gevaarlijk en met veel bultjes en kuiltjes zoals op de ring is het erg opletten.

Mooiste is natuurlijk kort en hard remmen, insturen en gas geven op het moment dat je het gas niet meer los hoeft te laten en kunt blijven acceleren. Maarja de ring is voor mij geen circuit, het is een mooi stuk weg om sportief te rijden en je te amuseren. Wel enigzins lijnen rijden ofcourse als het andere verkeer het toelaat en soms eens wat glijdend over de baan.

Maargoed kort en hard remmen geeft ook de auto een andere balans, met onbalans in gaan sturen kan ook leuke gevolgen hebben. Aaaaaaaaai je pedalen en je stuur ipv de auto te laten schrikken.

[ Voor 14% gewijzigd door Capo op 17-10-2009 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Allejezus, wat ben ik blij dat ik vandaag niet om 06:00 vertrokken ben naar de ring, want dan had ik nu ook in de mist staan wachten.

Effe een broodje eten en dan vertrek ik. Mochten er nog meer mensen van hier gaan, dan ben ik te herkennen aan een witte subaru met zwarte motorkap en rode velgen. Denk niet dat er daar veel van zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Haha ja, te twijfelachtig en te koud weer was voor mij ook de reden om niet te gaan. Ik wacht wel een betere dag af.

Is de baan nou gesloten? Die 2 auto's en hekken staan er al zeker 5 minuten...
en ja de webcam geeft netjes elke minuut een nieuw plaatje

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/webcam.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Knightwolf op 18-10-2009 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik heb het vandaag ook niet gehaald. Ik kwam niet verder dan Düsseldorf.

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/14bm8oh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

:s balen Barracuda, what's the problem?

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Blok kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:11
WTF, wat dan precies... :X

Lijkt me een duur geintje anyways..... :X

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ben laat vertrokken ivm kater LOL , ff anderhalve ronde kunnen rijden tussen de baansluitingen door, 3x dicht vrij kort achter elkaar, laatste keer motorrijder down bij Brunchen, al die ramp toeristen kijken naar de traum heli en dergelijke.. |(

Anderhalve ronde ging redelijk lekker, veel mensen in moeten halen helaas maar ach geeft nieuwe uitdaging erbij LOL nieuwe remblokken zijn echte stoppers, wauw.

Barra : zoals ik al liet merken via de telefoon, kut allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Beerkeeper schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 17:05:
[...]

WTF, wat dan precies... :X

Lijkt me een duur geintje anyways..... :X
http://gathering.tweakers...message/32761569#32761569

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Hee Barra, klote voor je. Ik kan helaas niet bij dat topic, weet je al wat het is?
Heb je te hoge turbodruk gedraaid? Vriend van me ging ook wat te hoge druk draaien ook al was ie gewaarschuwd, en had het blok van z'n Impreza ook verneukt (krukas dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Capo schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 17:22:
Ben laat vertrokken ivm kater LOL , ff anderhalve ronde kunnen rijden tussen de baansluitingen door, 3x dicht vrij kort achter elkaar, laatste keer motorrijder down bij Brunchen, al die ramp toeristen kijken naar de traum heli en dergelijke.. |(

Anderhalve ronde ging redelijk lekker, veel mensen in moeten halen helaas maar ach geeft nieuwe uitdaging erbij LOL nieuwe remblokken zijn echte stoppers, wauw.

Barra : zoals ik al liet merken via de telefoon, kut allemaal.
Nou, als ik dat zo lees, blij dat wij vandaag dus niet geweest waren :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

!null schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 21:50:
[...]

Hee Barra, klote voor je. Ik kan helaas niet bij dat topic, weet je al wat het is?
Heb je te hoge turbodruk gedraaid? Vriend van me ging ook wat te hoge druk draaien ook al was ie gewaarschuwd, en had het blok van z'n Impreza ook verneukt (krukas dacht ik).
Nee, gewoon een lager stuk door te hoge snelheid. Dan rekken de drijfstangboutjes op en krijgt het lager ruimte om te vervormen. Standaard peperkoek rommel.

Maar ja, wel een mooi moment om al die slappe rommel te vervangen door stevig spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Dat idee had ik ook wel een beetje van de Impreza blokken, maar ik wilde het nog niet zeggen.
Er zal iig genoeg sterker aftermarket spul voor beschikbaar zijn.

Pagina: 1 ... 11 ... 25 Laatste