Ik heb die sloep van mij ook gekocht met het idee de Ring mee op te gaan.
De reden(en) dat ik deze auto "gekozen" heb zijn:
- Een 4 cilinder turbo, geen 6 cilinder, de 6 cilinder is namelijk zwaarder, ligt verder naar voren.
Deze 4 cillinder ligt achter de vooras, tegen het schutbord aan. De turbo die begint te blazen bij lage toeren, dus als je de bocht uit komt heb je al vrij snel veel vermogen.
- Gewoon een gietijzeren blok, kan wel een stootje hebben.

- Tevens ook uitgerust met betere lagers en cilinders, het is wel allemaal wat zwaarder uitgevoerd.
- De stationversie (Break), heeft een betere gewichtsverdeling dan de gewone (Berline), achter is hij wat zwaarder.
- De TurboCT heeft het verzwaarde onderstel van de V6 en de snelste diesel, dat wil zeggen, grotere remschijven, dikkere aandrijfassen, de versnellingsbak is ook beter, en is ook met kabel in plaats van met stangen, en heeft ook standaard bredere banden.
- "Sportknop', waardoor vering, stuurbekrachtiging, remmen strakker worden.
- Met alleen een chipingreep heb je 200 pk.
- Voorwielaandrijving, ik vind achterwielaandrijving wel leuk, maar niet fijner, je hebt toch wel dat hij achter sneller uitbreekt, je voelt niet wat de voorwielophanging aan het doen is... Als ik gas geef, dan vind ik het wel prettig dat het stuur wat "trekt".
- Wegligging is goed, ik weet wel dat deze auto zwaar ondergewaardeerd is, maar qua wegligging is het echt goed te doen, zeker niet zweverig, besturing is ook helemaal niet ongevoelig of licht.
Hij heeft wel geen "Activa" (dat de auto horizontaal blijft in de bochten), maar dit is ook alleen geleverd op de Berline's, maar dan is de gewichtsverdeling anders, en je voelt ook minder snel aan wanneer het "te hard" gaat...
Jaja, ik heb er wel over nagedacht.

Helaas is het tot nu toe er niet van gekomen.
Ze zeggen wel eens dat de LHM (de hydraulische olie die gebruikt is voor de vering, stuurinrichting, remmen etc), te heet word, maar het zal zeker niet heter worden dan normale DOT4, omdat dit ongeveer hetzelfde is...
Het is wel een vrij zware auto, 1400kg, maar ik denk dat een BMW ook wel zo'n gewicht zal hebben... En deze heeft dan nog een zware airco compressor, er zit een liter of 6 aan LHM in, die rondgepompt dient te worden door een hydraulische pomp.
Verder is de turbo ook watergekoeld (ik weet niet of dat altijd is).
[
Voor 52% gewijzigd door
eX0duS op 25-11-2009 12:14
]