Toon posts:

Nordschleife openbaar?

Pagina: 1 ... 10 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
* Victor is er dit weekend i.v.m. World Series by Renault

Natuurlijk ook nog even wat Touristenfahrten meepakken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Victor op 15-09-2009 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:34
JohanH schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:54:
[...]

Dat zijn hele fijne blokjes idd, en met stevig ring gebruik hoor ik van meerderen dat die zich best goed houden. :)
Inderdaad, echte aanrader d:)b

• Knightwolf
Ik had een filmpje van 2006 bewerkt met alle bochtennamen erin. Deze heb ik vanmiddag net als m'n laatste HD-filmpjes versneld zodat hij toch bij YT geupload kon worden.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=sfrISlhYHFo]
hierin is het wel te zien datie versneld is, maar dat is voor dit filmpje totaal onbelangrijk

Het origineel is nog steeds te downloaden (359 MB):
http://www.megaupload.com/?d=314DZZQH

[ Voor 12% gewijzigd door Knightwolf op 17-09-2009 22:55 ]

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Victor schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 20:29:
* Victor is er dit weekend i.v.m. World Series by Renault

Natuurlijk ook nog even wat Touristenfahrten meepakken :)
Crap, daar had ik ook heen willen gaan :(
JohanH schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:54:
[...]

Dat zijn hele fijne blokjes idd, en met stevig ring gebruik hoor ik van meerderen dat die zich best goed houden. :)
10 keer van 150-0 doen ze zonder problemen :P (ff testen op fading)

[ Voor 35% gewijzigd door Gisae op 17-09-2009 23:38 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Houd er wel rekening mee dat die blokken warm MOETEN zijn om een maximale vertraging op te kunnen wekken.

TIjdens normale ritjes op de openbare weg kun je beter géén ge-sinterde blokken monteren omdat je remmen niiet warm genoeg worden.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Nope, DS2500 hoeft niet warm te zijn :) Wat jij bedoelt zijn race-only remblokken, zoals de Ferodo DS3000. Die moet je idd niet op de openbare weg gebruiken. Maar Ferodo DS2500 is voor de openbare weg en wat sportieve rijstijl (streetperformance) bedoeld, dus remt ook prima als ze koud zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Knightwolf op 18-09-2009 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10 20:12
Ja precies, DS2500 op straat geen probleem, hoeft niet warm te zijn. Ik had overigens nog steeds wel last van fading, maar goed, de rest is allemaal standaard en ik moet waarschijnlijk eens over naar Dot 5.1 ipv die oude lagere meuk die er nu in zit.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-10 21:44

Sick Nick

Drop the top!

Gooi er gewoon een high-spec dot 4 in, zelfde (of zelfs hoger) kookpunt dus remt hetzelfde maar niet de irritante eigenschap die 5.1 heeft, namelijk het aanzuigen van water. 5.1 moet je veel vaker vervangen dan 4.0 namelijk. Staat wel leuk bij je mod-lijstje ofzo als je daar om geeft en dot 5.1 klinkt wel racy maar een goede dot 4.0 is in principe beter, zeker op een straatauto die zo nu en dan het circuit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ok goeie. Bedankt voor de info.
Nu zit er als ik het goed heb Dot 3.0 in, en op warme circuit dagen gaat ie wel faden. En ik weet niet waarom, het is een goeie auto, maar het is wel een algemeen iets dat je bij die auto snel de schijven krom rijdt. Ik heb ook ervaren dat het snel gaat, maar dat is ook in combi met circuit gebruik.

[ Voor 14% gewijzigd door !null op 18-09-2009 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 15:04

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Dot 3.0 ?
Is het niet 'normaal' dat er Dot4 in een remsysteem zit ?
Iig ik ga/ging ervan uit dat dat in mijn reno 19 16v zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja, maar die auto komt uit 1985, dus ik weet niet wat normaal is. (al heeft ie verder eigenlijk alles van een gemiddelde jaren 90 auto, behalve een kat >:) ). Volgens mij staat er 3.0 voorgeschreven voor de auto, dat heeft de vorige eigenaar er op het laatst nog ingegooid voor me (en die werkt bij een remmenservice).

[ Voor 3% gewijzigd door !null op 18-09-2009 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:45

4x2

lộn xộn quá

Knightwolf schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 07:17:
Nope, DS2500 hoeft niet warm te zijn :) Wat jij bedoelt zijn race-only remblokken, zoals de Ferodo DS3000. Die moet je idd niet op de openbare weg gebruiken. Maar Ferodo DS2500 is voor de openbare weg en wat sportieve rijstijl (streetperformance) bedoeld, dus remt ook prima als ze koud zijn.
Valt nogal mee, ds3000 blokken remmen net zoals originele als ze koud zijn en gaan daarna alleen maar harder remmen.
Ik rijd zelf ook met reeszz blokken die ook voor circuitgebruik zijn (OMP OT6375 zo uit het hoofd) en die remmen de eerste 2x normaal en daarna duidelijk harder.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:26

JT

VETAK y0

Is er morgen nog iemand @ ring?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ja, maar ik niet :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Sick Nick schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 09:39:
Gooi er gewoon een high-spec dot 4 in, zelfde (of zelfs hoger) kookpunt dus remt hetzelfde maar niet de irritante eigenschap die 5.1 heeft, namelijk het aanzuigen van water. 5.1 moet je veel vaker vervangen dan 4.0 namelijk. Staat wel leuk bij je mod-lijstje ofzo als je daar om geeft en dot 5.1 klinkt wel racy maar een goede dot 4.0 is in principe beter, zeker op een straatauto die zo nu en dan het circuit ziet.
Hmm is dat zo? Wist ik niet, interessante info :)
Dacht overigens dat alle remvloeistoffen ongeveer even hard vocht aantrekken, maar de hogere spec doen dat dus sterker?
!null schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 09:50:
Ok goeie. Bedankt voor de info.
Nu zit er als ik het goed heb Dot 3.0 in, en op warme circuit dagen gaat ie wel faden. En ik weet niet waarom, het is een goeie auto, maar het is wel een algemeen iets dat je bij die auto snel de schijven krom rijdt. Ik heb ook ervaren dat het snel gaat, maar dat is ook in combi met circuit gebruik.
Remvloeistof heeft niks met faden te maken :) Faden is een verschijnsel puur alleen tussen remblok en remschijf. Door het heet worden van de blokken ontstaan er gassen, die als een isolatielaag tussen remblok en remschijf gaan werken, waardoor je dus minder wrijving en dus minder remkracht hebt. Je rempedaal blijft net zo hard als altijd, alleen vertraag je minder dan je gewend bent.

Als je vloeistof gaat koken, wat bij DOT 3 eerder gebeurt dan bij DOT 4 en 5.1, krijg je gasvorming (lucht, stoom, whatever) in de remkanalen, gas is comprimeerbaar, en dus valt je remdruk weg, waardoor je pedaal zompig gaat aanvoelen... en je dus niet meer zoveel druk op je remblokken kunt zetten.
4x2 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 10:55:
[...]

Valt nogal mee, ds3000 blokken remmen net zoals originele als ze koud zijn en gaan daarna alleen maar harder remmen.
Ik rijd zelf ook met reeszz blokken die ook voor circuitgebruik zijn (OMP OT6375 zo uit het hoofd) en die remmen de eerste 2x normaal en daarna duidelijk harder.
Ik wil je best geloven :) maar waarom staan er dan expliciet WARNINGS bij staan dat ze niet voor de openbare weg geschikt zijn?
Same here :+

[ Voor 15% gewijzigd door Knightwolf op 18-09-2009 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knightwolf schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:30:
[...]

Hmm is dat zo? Wist ik niet, interessante info :)
Dacht overigens dat alle remvloeistoffen ongeveer even hard vocht aantrekken, maar de hogere spec doen dat dus sterker?

[...]

Remvloeistof heeft niks met faden te maken :) Faden is een verschijnsel puur alleen tussen remblok en remschijf. Door het heet worden van de blokken ontstaan er gassen, die als een isolatielaag tussen remblok en remschijf gaan werken, waardoor je dus minder wrijving en dus minder remkracht hebt. Je rempedaal blijft net zo hard als altijd, alleen vertraag je minder dan je gewend bent.

Als je vloeistof gaat koken krijg je luchtbellen in de remkanalen, lucht is comprimeerbaar, en dus valt je remdruk weg, waardoor je pedaal zompig gaat aanvoelen.

[...]

Hoe komt het dan dat er expliciet WARNINGS bij staan dat ze niet voor de openbare weg geschikt zijn?

[...]

Same here :+
Dat is dus net zo goed fading...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null

Als je vloeistof gaat koken, wat bij DOT 3 eerder gebeurt dan bij DOT 4 en 5.1, krijg je luchtbellen in de remkanalen, lucht is comprimeerbaar, en dus valt je remdruk weg, waardoor je pedaal zompig gaat aanvoelen... en je dus niet meer zoveel druk op je remblokken kunt zetten.
Op een echt warme zomerdag gaan racen, en dan heb ik beide verschijnselen. Ik dacht dat het beide fading was. Op normale dagen gaat het prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Tuurlijk, met normaal rijden ga je daar zeker geen last van hebben :) zou niet goed zijn :P
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:34:
[...]

Dat is dus net zo goed fading...
Nope, zijn 2 totaal verschillende dingen die dus niet dezelfde naam dragen.

[ Voor 17% gewijzigd door Knightwolf op 18-09-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ga je moeder pesten!

:P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Even wat meer ontopic vraag.

Afbeeldingslocatie: http://www.motorsport.co.uk/images/tracks/gp-strecke.jpg

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=xr-qE3HpoW4]

Sinds 2009 is er ook Touristenfahrten op de GP-Strecke :D wil dat ook echt een keer gaan doen!
Weet iemand hoe dat in z'n werk gaat, waar je de tickets haalt, en waar je erop kan? Ben er vorige week wel ff wezen kijken maar omdat het al dicht bleek te zijn gingen we gelijk maar terug naar huis. Iemand ervaring hiermee? :)

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/gpcircuit1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/gpcircuit3.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Knightwolf op 19-09-2009 04:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

[...]

Ik wil je best geloven :) maar waarom staan er dan expliciet WARNINGS bij staan dat ze niet voor de openbare weg geschikt zijn?
Omdat er op magnetrons ook staat dat je dr geen levende dingen in mag duwen (naja, geen idee of dat zo is, maar je snapt het punt :P)
De remwerking is minder als ze koud zijn, maar het is niet zo dat je dan beter je voeten op de grond kan zetten om af te remmen, ze remmen gewoon normaal.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knightwolf schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:37:
Tuurlijk, met normaal rijden ga je daar zeker geen last van hebben :) zou niet goed zijn :P

[...]

Nope, zijn 2 totaal verschillende dingen die dus niet dezelfde naam dragen.
Vehicle braking system fade, or brake fade is the reduction in stopping power that can occur after repeated application of the brakes, especially in high load or high speed conditions. Brake fade can be a factor in any vehicle that utilizes a friction braking system including automobiles, trucks, motorcycles, airplanes, and even bicycles.

Brake fade is caused by a buildup of heat in the braking surfaces and the subsequent changes and reactions in the brake system components and can be experienced with both drum brakes and disc brakes. Loss of stopping power, or fade, can be caused by friction fade, mechanical fade, or fluid fade. Brake fade can be significantly reduced by appropriate equipment and materials design and selection.
Fade can also be caused by the brake fluid boiling, with attendant release of compressible gases. In this type of fade, the brake pedal feels "spongy". This condition is worsened when there are contaminants in the fluid, such as water, which most types of brake fluids are prone to absorbing to varying degrees. For this reason brake fluid replacement is standard maintenance.
faden is gewoon het verminderd of niet werken van je remmen door hitte en dat kan dus meerdere oorzaken hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2009 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat dus meegemaakt in de 'vette. Is niet tof. Het was een graad of 32 in Juli oid, en ik reed een halve dag steeds door de stad. Lage snelheid, fel rijden, veel hitte. En opeens trap ik mijn rempedaal bijna op de bodem en heb ik amper nog remdruk. Ik had een camera onboard en ik zat dus dicht op de bumper van mijn voorligger. Dat was dus bliksemsnel reageren. Aan de kant gezet. FF laten afkoelen. En meteen die week nog nieuwe dot4 er in. Bloody hell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 20:13
DOT4... :z
Mijne heeft dit spul: http://www.conocophillips...ial%20Blu%20TDS%20Web.pdf

Kendall Glacial Blue hydraulische olie, rara waarom... :p
Geen idee of het in de buurt komt van DOT4, zal wel ongeveer hetzelfde zijn.
In elk geval, heel het systeem zit er op, vering, stuurberkrachtiging, remmen, etc.

[ Voor 27% gewijzigd door eX0duS op 18-09-2009 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ATE Blue Racing DOT4 in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:34

DaWaN

'r you wicked ??

Ik had ook last van fading na het rondje zandvoort, waarschijnlijk was mijn remvloeistof niet zo vers meer. Na 3 rondjes voelde het pedaal compleet anders aan en toen verremde ik mij voor de bocht...

Nu zit er weer verse DOT4 in en voor meteen de klauwen + blokken + schijven vervangen. En ja alles moest vervangen worden want nu zitten er geventileerde exemplaren onder en die zijn iets dikker :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Gisae
  • Niet online
Met de twingo op de ring had ik voor hatzenbach al last van fading :+

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Knightwolf
Lol da's al wel heel snel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Nu online

seninha

god's right foot

Knightwolf schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:38:
Even wat meer ontopic vraag.

[afbeelding]

[video]

Sinds 2009 is er ook Touristenfahrten op de GP-Strecke :D wil dat ook echt een keer gaan doen!
Weet iemand hoe dat in z'n werk gaat, waar je de tickets haalt, en waar je erop kan? Ben er vorige week wel ff wezen kijken maar omdat het al dicht bleek te zijn gingen we gelijk maar terug naar huis. Iemand ervaring hiermee? :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Cool. Weet je ook of er ergens een agenda te bekijken is wanneer je er op mag?
Niet dat ik zelf ga rijden,maar meer om te fotograferen ;)

Aankomend woensdag ochtend 06h00 sta ik bij me maat voor de deur, dan ga we weer twee dagen foto's schieten.
Erg leuk altijd.
Ben benieuwd of iemand van hier beiden dagen aanwezig is (indien ja,laat even weten welke auto,misschien kan ik wat moois posten)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Een agenda staat op de site van de Ring:
http://www.nuerburgring.d...hleife-selber-fahren.html
Verder naar onderen op deze pagina. Je kan ook zoeken op datum, dan kun je tot bv eind van het jaar weergeven. Daar staat alles van Touristenfahrten op, zowel Nordschleife als GP-Strecke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:30
Zelf ben ik afgelopen weekend op de nordschleife geweest (zaterdag en zondag).
Nu ff zoeken naar foto's :P

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Pics van afgelopen zaterdag:

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Ring/21-09-2009/19092009810.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Ring/21-09-2009/19092009811.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Ring/21-09-2009/19092009812.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Ring/21-09-2009/19092009814.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Ring/21-09-2009/19092009815.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Ring/21-09-2009/19092009816.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Ring/21-09-2009/19092009817.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Ring/21-09-2009/19092009818.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn166/jeft84/Ring/21-09-2009/19092009819.jpg

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:30
weet je websites waar nog meer foto's op staan :?
Ik ben benieuwd of ik nog ergens gespot ben.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Hiero :) succes :P staan er zat op
http://www.sjaakmeister.tweakdsl.nl/ring/index.html
incl datum welke sites geupdate zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
-

[ Voor 103% gewijzigd door Sjaakmeister op 30-08-2014 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Lol had helemaal niet door dat het van jou was :D had het linkje pasgeleden van SickNick gehad toen ik op zoek was naar pics van m'n eigen auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ik had m dan weer in je topic op nurburgring.nl gevonden :P Handiger dan rondklikken op het duitse touristenfahrt forum, gewoon alles op een rijtje. Helemaal top dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Iemand die al iets weet over die GP-strecke? Die is de 18e als ik weer naar de ring ga ook open en ik wil die dan wel gelijk mee pakken als dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:16
Sjaakmeister schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:46:
Ook ik was afgelopen weekend present in Nurburg en omgeving. Ik heb me steengoed vermaakt en geen seconde verveelt. Lekker mijn rondjes kunnen rijden zonder gekkigheid.

Het volledige verslag van mijn trip staat hier

Veel plezier!
Zie dat je een Clio hebt gehuurd maar vroeg me af of er geen vereisten zijn mbt leeftijd etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Barracuda_82 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 12:41:
Iemand die al iets weet over die GP-strecke? Die is de 18e als ik weer naar de ring ga ook open en ik wil die dan wel gelijk mee pakken als dat kan.
Kijk even in het forum op www.nurburgring.nl in de bezoekersverslagen, daar heeft iemand vrij recent het bezoek aan de GP strecke beschreven.

Zie: http://www.nurburgring.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=6983

• Sjaakmeister
  • Niet online
Sick Nick schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 12:21:
Ik had m dan weer in je topic op nurburgring.nl gevonden :P Handiger dan rondklikken op het duitse touristenfahrt forum, gewoon alles op een rijtje. Helemaal top dus :D
Dank je wel :)

• Knightwolf
fjorden schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 21:20:
[...]

Kijk even in het forum op www.nurburgring.nl in de bezoekersverslagen, daar heeft iemand vrij recent het bezoek aan de GP strecke beschreven.

Zie: http://www.nurburgring.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=6983
Thanx, zeer interessant verhaal _O_

Geeft ook tevens de antwoorden waar ik naar op zoek was in een van m'n posts hierboven :)

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Klinkt wel als een beetje een chaotische bende zoals bij vrijrijden.nl, maar ja, hoe vaak heb je nu de kans om daar te rijden. Denk dat ik er wel een rondje ga doen, al is het maar om weer een vinkje op mijn deur te kunnen zetten.

• !null
Zucht, vrij rijden is niet altijd chaotisch... ja, wel als je op zaterdagen gaat maar voor de rest is het zeker prima te doen.

• Knightwolf
Gepost op de Nurburgring-hyve. Lache kentekens :P

Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.45/732350001-732400000/732365701-732365800/732365732_6_rACP.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.59/732350001-732400000/732365701-732365800/732365789_6_L1fT.jpeg

• la_fusion
Zo zag ik dus zondag ook een MR320 Evo met als kenteken MR03EVO.

Zal trouwens eens even wat foto's uitzoeken die een vriend van me heeft gemaakt.

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
la_fusion schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 12:43:
[...]

Zie dat je een Clio hebt gehuurd maar vroeg me af of er geen vereisten zijn mbt leeftijd etc.
Ben hier ook benieuwd naar :) en hoeveel het kost om er een te huren

• JT

JT

VETAK y0

Ecodan warmtepomp

• Sjaakmeister
  • Niet online
Mastasidaz schreef op donderdag 24 september 2009 @ 21:39:
[...]

Ben hier ook benieuwd naar :) en hoeveel het kost om er een te huren
Minimumleeftijd is er in principe niet, maar de verhuurder beslist of hij jou een verstandige rijder vindt. Daarnaast is er een borg van 2500 euro cash en een eigen risico van 5000 euro voor de Clio die ik heb gehuurd. Hoe RSR het doet weet ik niet.

Ik wil benadrukken dat het naar mijn mening onverstandig is om voor je eerste ronde op de Nürburgring een huurauto te nemen, die moet je gewoon in je eigen auto moet doen.
Men wil in een huurauto nog wel eens risico's nemen die men niet zou nemen in de eigen auto. Die baan is gevaarlijk! Doe daarom gewoon lekker rustig een paar ronde's in je eigen auto op een normaal tempo en leer eerst die baan goed kennen voordat je een auto gaat huren met veel meer vermogen dan je gewend bent.

• !null
Zo, 5000 euro eigen risico... en een flinke borg.

• Knightwolf
Tis wel veel ja, maar vind het niet echt heel vreemd. Zo'n auto is veel meer waard, en die kan zomaar door de eerste de beste sjappie in elkaar gereden worden.

Neh, ik hou het liever bij m'n eigen auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Nu online

seninha

god's right foot

Mocht iemand twijvelen of de Ring zwaar voor je remmen is, hier wat foto's van gisteravond tijdens het vrij rijden:

Renault ClioMegane:

Afbeeldingslocatie: http://static.zoom.nl/CA0A4E09B5CB3A9771381A06428B6D83.jpg

BMW 3 serie:

Afbeeldingslocatie: http://static.zoom.nl/FCA8462678380ECAECEEBC506E2172CF.jpg

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Wow, mooie foto van die BMW.
En bij die Clio lichten zelfs de achterremmen op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Heb ik nog nooit gezien bij een auto op de ring :P Misschien wel pauperremmers :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 15:34

DaWaN

'r you wicked ??

pssst, dat is een megane

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

seninha schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 20:55:
Mocht iemand twijvelen of de Ring zwaar voor je remmen is, hier wat foto's van gisteravond tijdens het vrij rijden:

Renault Clio

[afbeelding]

BMW 3 serie:

[afbeelding]
Beetje goed kort achter elkaar remmen en je schijven worden snel heet, niet gek dat veel mensen blauw verglaasde remmen hebben of smerende rem blokken.

En oja doe je huiswerk eens wat beter, die eerste is toch duidelijk een megané (rs?).

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:04
JT schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 22:14:
Heb ik nog nooit gezien bij een auto op de ring :P Misschien wel pauperremmers :P
E=0.5mv2, dus reken even uit welk vermogen in warmte omgezet moet worden als je even flink op de rem trapt.
Persoonlijk vind ik het mooie plaatjes. Zo kan ik me nog een boek over motortechniek herinneren waarop een foto stond van een uitlaatspuitstuk met turbo wat net zo mooi rood gloeide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

jeronimo schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 22:41:
[...]

E=0.5mv2, dus reken even uit welk vermogen in warmte omgezet moet worden als je even flink op de rem trapt.
Want? Ik had het over de mensen achter het stuur he, niet de remmen zelf.

[ Voor 11% gewijzigd door JT op 25-09-2009 22:52 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:04
JT schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 22:52:
[...]

Want? Ik had het over de mensen achter het stuur he, niet de remmen zelf.
Mijn ringkennis is zo gering dat ik dat niet op basis van een foto kan beoordelen. Ik keek slechts naar de foto zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Laat ik het zo zeggen, ik ben er nu 12 keer geweest ofzo en ik heb nog nooit een gloeiende schijf gezien :P Imho zijn je remmen onderbemeten als dat gebeurd _of_ je remtechniek is slecht. Of ik snap iets verkeerd, maar goed :+

[ Voor 9% gewijzigd door JT op 25-09-2009 23:12 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

2 jaar geleden met een BMW 330d (nieuwste model) de Ring op geweest .. gaf onder de brug aan dat hij nog 8.000km moest tot de volgende service, halverwege de 2e ronde ging het servicelampje branden :D

Dus ja, de Ring is erg, erg zwaar voor je auto.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
JT schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 23:09:
Laat ik het zo zeggen, ik ben er nu 12 keer geweest ofzo en ik heb nog nooit een gloeiende schijf gezien :P Imho zijn je remmen onderbemeten als dat gebeurd _of_ je remtechniek is slecht. Of ik snap iets verkeerd, maar goed :+
Ik denk dat je iets verkeerd snapt ;)

Remschijven worden warm als je remt. Als je héél hard remt worden je remschijven héél warm. Remschijven gaan dan gloeien.

Zo duidelijk? ;)

Overigens heb ik afgelopen weekend nog een Supra voorbij zien komen waar de vlammen van de klauwen kwamen. Dat was helemaal een mooi gezicht :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Nu online

seninha

god's right foot

JohanH schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 22:29:
[...]

Beetje goed kort achter elkaar remmen en je schijven worden snel heet, niet gek dat veel mensen blauw verglaasde remmen hebben of smerende rem blokken.

En oja doe je huiswerk eens wat beter, die eerste is toch duidelijk een megané (rs?).
Sorry,sorry en nog maals sorry.Het is dus een Megane 8)7

Fotos zijn trouwens genomen bij Adenau linker bocht voor dat ze de brug nemen.
Iedereen die zijn remmen liet oplichten kwam met een bloedgang op die bocht af,met dit als resultaat. ;)
Reken maar dat je daar hard moet remmen.

Kom al drie jaar naar de ring en dit is voor het eerst dat ik in donker omstandigheden kon fotograferen.
Met dit als resultaat.
Daarvoor had ik het ook nooit gezien,maar dat is ook erg moeilijk in daglicht

[ Voor 21% gewijzigd door seninha op 25-09-2009 23:54 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Je komt daar sowieso ook een heel stuk hard heuveltje af met scherpe bochten waar je in korte tijd veel hard optrekt en nog harder remt (door heuvel af). Zware belasting voor je remmen dat stuk.

• JT

JT

VETAK y0

Victor schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 23:20:
[...]

Ik denk dat je iets verkeerd snapt ;)

Remschijven worden warm als je remt. Als je héél hard remt worden je remschijven héél warm. Remschijven gaan dan gloeien.

Zo duidelijk? ;)
Ik zeg niet dat het kan. Ik zeg alleen dat het volgens mij niet hoort. Want hoe recht blijft je schijf als die roodgloeiend is....Op zo een Renault of standaard BMW'tje zitten vast geen keramische schijven die daar tegen kunnen. Lijkt mij hoor, kan het best fout hebben maar dan hoef je niet te doen alsof ik er niks van weet ;)

Edit: begin me eigenlijk af te vragen...trekken schijven alleen krom als ze te snel afkoelen? Want dan zou het niet erg zijn als ze gloeien natuurlijk...

[ Voor 19% gewijzigd door JT op 26-09-2009 02:10 ]

Ecodan warmtepomp

• Victor
  • Niet online
JT schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 01:28:
[...]

Ik zeg niet dat het kan. Ik zeg alleen dat het volgens mij niet hoort. Want hoe recht blijft je schijf als die roodgloeiend is....Op zo een Renault of standaard BMW'tje zitten vast geen keramische schijven die daar tegen kunnen. Lijkt mij hoor, kan het best fout hebben maar dan hoef je niet te doen alsof ik er niks van weet ;)

Edit: begin me eigenlijk af te vragen...trekken schijven alleen krom als ze te snel afkoelen? Want dan zou het niet erg zijn als ze gloeien natuurlijk...
Op die Renault zitten flinke geventileerde Brembo schijven (als ze nog standaard zijn). Ga er maar vanuit dat die gemaakt zijn om hard mee te remmen. Bovendien, waarom zouden ze krom trekken? Met de snelheid waarmee ze op dat moment draaien wordt de remdruk evenredig over de schijf verdeeld, dus het is niet alsof de klauw dat voor elkaar kan krijgen. En ze zijn nu ook weer niet zo zacht dat ze van de as druipen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-10 17:18

MadMan

What the....

Die schijven kunnen daar best tegen hoor, heel normaal dat ze op dat punt een beetje beginnen te gloeien als je goed je best doet >:)

Ik heb een ringtool voor bij de andere gekocht, dit maal een bmw e36 328. Donkergrijs metallic, van buiten op een achterspoilertje en lichtmetaal na origineel. Makkelijk te herkennen aan het 2-tje op de platen. Het kenteken eindigt op RS. Het ding is motorisch echter al flink aangepast, ik heb hem van een kennis die hem ook voor trackdays gebruikte. Ruim 230pk en 298Nm op de achterwielen (o.a nokkenassen, head-job inc grotere kleppen, injectoren, zuigers (+1,5mm boring), drijfstangen, vliegwiel, in en uitlaat, AEM ems en nog wat klein spul. Morgen krijgt hij zijn ringdoop, vandaag nog rondom nieuwe remmen, nieuwe bougies, alle filters behalve het interieurfilter en nieuwe olie er op/in/aan gezet.
Het ding heeft geen traction control meer, maar wel een electronisch sper. Hij is heel makkelijk te controleren maar als het een beetje vochtig is moet je goed oppassen.

Ik ben dus benieuwd welke tijd er uit de eerste rondjes met die bak gaat komen, dat zal waarschijnlijk wel een stuk langzamer zijn als met de baleno :P

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Leuk man, maar eerlijk gezegd vind ik 230 best weinig uit een 2.8 met zoveel motorische aanpassingen....

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op de wielen he, zal iets van 250/260 op de krukas zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Mwoh, tussen blok en wielen verlies je toch wel een 15-25% over het algemeen.
270+ zit je dan op, dan gaat ie toch richting de 100pk/liter, lijkt me niet zo beroerd (en t gaat aardig richting M3 waarden)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Dat is het vermogen aan de wielen inderdaad, en bij een E36 met een 6 cilinder motor is het verlies ongeveer 18%. Je komt dan uit op 271pk en 351Nm aan de krukas. Een M3 heeft (fabrieksopgave) 286pk en 320Nm aan de krukas. En daar komt nog een gewichtsverschil van 80kg bij.
Ik ben dus best wel tevreden met het vermogen :P

Hier een crappy gsm-pic ervan, met rechts nog net een stukje van een van de baleno's, en achter een stukje lexus en een stukje golf 2 (nee, die is niet van mij :') )
Afbeeldingslocatie: http://limtune.com/foto/got/bmw.jpg

Er zitten nu Dunlop sportmaxx oid onder (225/45-17), zodra die op zijn komt er waarschijnlijk iets van goodyear of toyo onder, of misschien dezelfde yokohama's die onder de lexus zitten, die zijn ook wel goed allround. Hij staat op koni geel icm eibach veren. De stabilisatorstangen komen van een M3.

Het ding loopt alleen op 98, maar die kost hier net over de grens op 10 minuten rijden maar 1,18, dus dat laat zich opzich wel doen. Enige nadeel is dat je op een tank van 60l net 300-350km rijd als je gewoon normaal 50/50 stad/snelweg rijd zonderal te veel je rechtervoetje wat meer in te drukken. Als je echt als een opa rijd en je weet het vol te houden dan is 1:8,7 net haalbaar. Als je flink gast en af en toe 200+ op de snelweg doet, zit je zo op 1:5.
Maar goed, het ding is bij 240 nog net zo stabiel als bij 60, en maakt niet veel lawaai binnenin, en dat kan ik van de baleno niet bepaald zeggen :+
Een welkome afwisseling dus, wat niet wil zeggen dat de baleno voortaan thuis blijft, integendeel. De BMW is voor af en toe tussendoor, en voor als ik met meer mensen ga ofzo, kan ik 3 man ineens meenemen ipv 1 in de baleno. Ook merk je minder van dat extra gewicht, terwijl je in de baleno al goed verschil merkt als er maar 1 passagier meegaat.
Komt nog bij dat ik af en toe wel eens met een RWD over de ring wil gaan, en als er ruimte voor is een beetje ermee "spelen". De lexus is mijn dagelijks vervoer, en qua onderstel nog niet echt geschikt voor dat soort werk, dus die wil ik daar niet voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
seninha schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 20:55:

Renault ClioMegane:

[afbeelding]

BMW 3 serie:

[afbeelding]
Gave foto's _O_

Ben er nou al vaak geweest, maar ook heb ik nog nooit gloeiende schijven tijdens Touristenfahrten gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Nu online

seninha

god's right foot

Weet iemand op welke punt deze foto gemaakt is:

Afbeeldingslocatie: http://www.ring-bilder.de/gallery/album/002%202009/053%2009%2009%202009%20Touristenfahrten/009_1540%20bis%201600%20Uhr/099_9148.jpg

Zou zelf daar ook wat plaatjes willen schieten.

[ Voor 68% gewijzigd door seninha op 28-09-2009 12:02 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Nu online
JT schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 01:28:
[...]

Als ik vanuit een natuurkundig perspectief kijk dan kan een schijf kromtrekken op die manier gezien hoe heter het staal word hoe groter de kans is dat deze koolstof in de verbindingen gaat opnemen (en dat wil je liever niet gezien het dan broos word en de samenstelling dus de dichtheid op sommige plekken veranderd), nu zullen duurdere schijven ongetwijfeld van een type staal zijn dat dit (deels) voorkomt.

[ Voor 6% gewijzigd door _Drake_ op 28-09-2009 12:05 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seninha schreef op maandag 28 september 2009 @ 12:01:
Weet iemand op welke punt deze foto gemaakt is:

[afbeelding]

Zou zelf daar ook wat plaatjes willen schieten.
Flugplatz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Pflanzgarten (2)
Is een pagina of wat geleden ook al aan bod gekomen ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Nu online

seninha

god's right foot

Alle eerste keer dat ik op de ring was heb ik ook foto's genomen bij Planzgarten maar dan vanuit de andere kant.
En zover ik me kan herinneren reden de auto's juist aan de rechter kant van de weg. En hier zie ik juist alle wagens aan de linkerkant rijden.

Hier even een oude foto erbij gehaald:
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_j6X7YRdMniE/RRvh244OABI/AAAAAAAAAYI/4tSSmmM-4ZU/s720/The%20ring%202sep06%20%28165%29.JPG

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Er zijn 3 stukken die pflanzgarten heten ;)
Of beter gezegd: het is 1 lang stuk wat onderverdeeld is in PF1/2/3

[ Voor 44% gewijzigd door 4x2 op 28-09-2009 17:46 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Nu online
das geen Flugplatz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

_Drake_ schreef op maandag 28 september 2009 @ 12:05:
[...]

Als ik vanuit een natuurkundig perspectief kijk dan kan een schijf kromtrekken op die manier gezien hoe heter het staal word hoe groter de kans is dat deze koolstof in de verbindingen gaat opnemen (en dat wil je liever niet gezien het dan broos word en de samenstelling dus de dichtheid op sommige plekken veranderd), nu zullen duurdere schijven ongetwijfeld van een type staal zijn dat dit (deels) voorkomt.
Dat klopt wel, maar het is niet de voornaamste oorzaak.
Het grote probleem waardoor de meeste gevallen van kromme schijven komen, is temperatuursverschil. Als jij met je gloeiend hete schijven door een plas op de weg rijdt, en er komt een plens water op je schijf, dan kan hij al behoorlijk krom trekken of zelfs scheuren.
Wat ook veel gebeurd is dat mensen met hun hete schijven ergens stil gaan staan, en dan de rem ingedrukt houden. Je krijgt dan een hoop hitte bij de remklauw die niet weg kan, terwijl de rest van de schijf gewoon op de normale manier afkoelt. Dit is de meest voorkomende reden dat schijven krom trekken.

De slijtage van de schijven speelt hier ook een grote rol in, als de schijven al redelijk versleten zijn dan zijn ze een stuk dunner, en worden meer beïnvloed door grote plaatselijke temperatuursverschillen omdat er minder materiaal beschikbaar is om dat geleidelijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
seninha schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:34:
Alle eerste keer dat ik op de ring was heb ik ook foto's genomen bij Planzgarten maar dan vanuit de andere kant.
En zover ik me kan herinneren reden de auto's juist aan de rechter kant van de weg. En hier zie ik juist alle wagens aan de linkerkant rijden.

Hier even een oude foto erbij gehaald:
[afbeelding]
Cayenne met rolkooi... Koop dan iets wat niet de neiging heeft om te rollen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
^^ lol ;)

zaterdag 24 oktober ben ik ook weer een keer van de partij. Hele dag TF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Dacht ik eerst ook, maar is dus Pflanzgarten-1 :)
Daarom dacht ik dat ook :P
4x2 schreef op maandag 28 september 2009 @ 16:58:
Pflanzgarten (2)
Is een pagina of wat geleden ook al aan bod gekomen ;)
idd
MadMan schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:22:
[...]

offtopic:
Dat klopt wel, maar het is niet de voornaamste oorzaak.
Het grote probleem waardoor de meeste gevallen van kromme schijven komen, is temperatuursverschil. Als jij met je gloeiend hete schijven door een plas op de weg rijdt, en er komt een plens water op je schijf, dan kan hij al behoorlijk krom trekken of zelfs scheuren.
Wat ook veel gebeurd is dat mensen met hun hete schijven ergens stil gaan staan, en dan de rem ingedrukt houden. Je krijgt dan een hoop hitte bij de remklauw die niet weg kan, terwijl de rest van de schijf gewoon op de normale manier afkoelt. Dit is de meest voorkomende reden dat schijven krom trekken.
offtopic:
Ondanks dat ik juist om die reden met m'n TransAm voor het stoplicht zo vaak mogelijk meteen in neutraal zet zodat ik de rem niet hoef vast te houden, waren ze volgens mij niet al te lang nadat ik nieuwe schijven had al weer krom... Met normaal rijden merk ik het niet, maar als ik hard op de rem ga staan en links en rechts staan in tegenovergestelde fase gaat m'n stuur hard heen en weer schudden.
Ook een van de redenen dat ik met de T/A niet de Ring op ga :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Nu online

seninha

god's right foot

Victor schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:54:
[...]

Cayenne met rolkooi... Koop dan iets wat niet de neiging heeft om te rollen :P
Reken maar dat je hiermee harder rondgaat dan een opgevoerde Golfje.
Vooral in de handen van fabrieksrijders zoals op de foto ;)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Nu online
Niet als er Roma Tuning op de zijkant staat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Ik zou dat Roma Tuning golfje niet zomaar wegvlakken. Die jongens zijn serieus bezig met o.a. die Golf en kennen de Nordschleife waarschijnlijk beter dan wie dan ook hier. Sinds ik in een Golf V5 (Phase 2, dus 170pk/230Nm) ontzettend hard werd ingehaald terwijl we plankgas gingen door dat ding, heb ik "iets" meer respect voor dat Golfje gekregen ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Eindelijk de foto's geupload en heb er maar een serie 'leuke kentekenplaten' van gemaakt(klikken voor origineel):

Afbeeldingslocatie: http://www.goet-foud.nl/ruud/Nurburgring/DSC_0397-800.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.goet-foud.nl/ruud/Nurburgring/DSC_0406-800.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.goet-foud.nl/ruud/Nurburgring/DSC_0432-800.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.goet-foud.nl/ruud/Nurburgring/DSC_0440-800.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.goet-foud.nl/ruud/Nurburgring/DSC_0481-800.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.goet-foud.nl/ruud/Nurburgring/DSC_0485-800.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.goet-foud.nl/ruud/Nurburgring/DSC_0501-800.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.goet-foud.nl/ruud/Nurburgring/DSC_0629-800.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.goet-foud.nl/ruud/Nurburgring/DSC_0645-800.jpg

Foto's zijn geknipt door een kameraad van me. Het origineel is meestal rond de 5 Mb dus het kan even duren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ff een leuke cam-setup gemaakt voor op de Primera:

http://www.vimeo.com/6723221

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Lol @ kentekenplaten :D

Geen onaardige kiekjes verder :)
Arfman schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 16:15:
Ik zou dat Roma Tuning golfje niet zomaar wegvlakken. Die jongens zijn serieus bezig met o.a. die Golf en kennen de Nordschleife waarschijnlijk beter dan wie dan ook hier. Sinds ik in een Golf V5 (Phase 2, dus 170pk/230Nm) ontzettend hard werd ingehaald terwijl we plankgas gingen door dat ding, heb ik "iets" meer respect voor dat Golfje gekregen ;)
Het zijn van misschien Opel Kadettjes, maar hier heb ik toch zeerzeker respect voor _O_ Ben wel es ingehaald door zoeentje. Damn wat gaan die krengen snel :D

Afbeeldingslocatie: http://www.ditzj.de/fora/buzzy/klassikwelt/D70_31350.JPG

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1097/1442613008_bb8ea374d9.jpg?v=0

Zelfde geldt dus voor zulke Golfjes :) die zijn stiekum sneller dan je zou denken :P

[ Voor 11% gewijzigd door Knightwolf op 29-09-2009 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Nu online
Arfman schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 16:15:
Ik zou dat Roma Tuning golfje niet zomaar wegvlakken.
ik bedoelde niet ipv net :P (even aangepast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
4x2 schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:45:
Er zijn 3 stukken die pflanzgarten heten ;)
Of beter gezegd: het is 1 lang stuk wat onderverdeeld is in PF1/2/3
Ik heb PF3 een keer van heel dichtbij mogen bekijken. Je kan zelfs nu nog zien van hoe dichtbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisae schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 18:29:
[...]

Ik heb PF3 een keer van heel dichtbij mogen bekijken. Je kan zelfs nu nog zien van hoe dichtbij...
:? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Pflanzgarten 3 bestaat eigenlijk niet. Die 3e is geen 'dip' zoals 1 en 2. 1 is een kleine dip, 2 is een grote dip. De slinger daarna is gewoon een slinger, geen dip.
Pflanzgarten 2 kom ik in officiele kringen al amper tegen, laat staan 3 :P tis dat ik weet wat er met 3 bedoeld wordt...

[ Voor 8% gewijzigd door Knightwolf op 29-09-2009 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plaatje bij praatje iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:50
Plaatje niet, maar hij was geloof ik ivm olie van de baan geraakt en blijkbaar op die locatie de vangrail ingeschoven?

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Knightwolf schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 17:45:
Lol @ kentekenplaten :D

Geen onaardige kiekjes verder :)

[...]

Het zijn van misschien Opel Kadettjes, maar hier heb ik toch zeerzeker respect voor _O_ Ben wel es ingehaald door zoeentje. Damn wat gaan die krengen snel :D

[afbeelding]

[afbeelding]

[video]

Zelfde geldt dus voor zulke Golfjes :) die zijn stiekum sneller dan je zou denken :P
Jeuzus, dat kreng is inderdaad vlot. Al denk ik niet dat 'ie af fabriek met een sequentiële bak geleverd is ;)

• Knightwolf
Pflanzgarten 1:

Afbeeldingslocatie: http://severinghaus.org/gallery/d/4457-2/dsc_1683_pflanzgarten_jump_sm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Nurburgring/HPIM3170.jpg

Pflanzgarten 2:

Afbeeldingslocatie: http://www.jwhubbers.nl/ring/sabine/img/sab12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mycaterham.com/mediac/400_0/media/DIR_92417/095~pflanzgarten2c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mycaterham.com/mediac/400_0/media/DIR_92417/094~pflanzgarten2b.jpg

de vermeende Pflanzgarten 3:

Afbeeldingslocatie: http://87.106.138.113/booorn/nordschleifologie/strecke_pflanzgarten_2_3.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.jwhubbers.nl/photo/ring01/609003/24.JPG

Ik was al van mening dat dat stukje niet Pflanzgarten 3 heet, en met zoeken naar Pflanzgarten 3 krijg ik vrijwel geen enkel resultaat van dat stukje (waar ik wel veel zinnige resultaten met pf1 en pf2 krijg).

Verder kwam ik met zoeken nog deze hele vette foto tegen (Pflanzgarten-1)
Klik voor 3504 x 2336 8)

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Nurburgring/MustangPflanzgarten_t.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Knightwolf op 03-10-2009 17:34 ]

Verwijderd

Ah die bochtencombo's, die zijn gaaf :D
Pagina: 1 ... 10 ... 25 Laatste