Dat is het vermogen aan de wielen inderdaad, en bij een E36 met een 6 cilinder motor is het verlies ongeveer 18%. Je komt dan uit op 271pk en 351Nm aan de krukas. Een M3 heeft (fabrieksopgave) 286pk en 320Nm aan de krukas. En daar komt nog een gewichtsverschil van 80kg bij.
Ik ben dus best wel tevreden met het vermogen
Hier een crappy gsm-pic ervan, met rechts nog net een stukje van een van de baleno's, en achter een stukje lexus en een stukje golf 2 (nee, die is niet van mij

)
Er zitten nu Dunlop sportmaxx oid onder (225/45-17), zodra die op zijn komt er waarschijnlijk iets van goodyear of toyo onder, of misschien dezelfde yokohama's die onder de lexus zitten, die zijn ook wel goed allround. Hij staat op koni geel icm eibach veren. De stabilisatorstangen komen van een M3.
Het ding loopt alleen op 98, maar die kost hier net over de grens op 10 minuten rijden maar 1,18, dus dat laat zich opzich wel doen. Enige nadeel is dat je op een tank van 60l net 300-350km rijd als je gewoon normaal 50/50 stad/snelweg rijd zonderal te veel je rechtervoetje wat meer in te drukken. Als je echt als een opa rijd en je weet het vol te houden dan is 1:8,7 net haalbaar. Als je flink gast en af en toe 200+ op de snelweg doet, zit je zo op 1:5.
Maar goed, het ding is bij 240 nog net zo stabiel als bij 60, en maakt niet veel lawaai binnenin, en dat kan ik van de baleno niet bepaald zeggen

Een welkome afwisseling dus, wat niet wil zeggen dat de baleno voortaan thuis blijft, integendeel. De BMW is voor af en toe tussendoor, en voor als ik met meer mensen ga ofzo, kan ik 3 man ineens meenemen ipv 1 in de baleno. Ook merk je minder van dat extra gewicht, terwijl je in de baleno al goed verschil merkt als er maar 1 passagier meegaat.
Komt nog bij dat ik af en toe wel eens met een RWD over de ring wil gaan, en als er ruimte voor is een beetje ermee "spelen". De lexus is mijn dagelijks vervoer, en qua onderstel nog niet echt geschikt voor dat soort werk, dus die wil ik daar niet voor gebruiken.