Nou, sinds vrijdag heb ik ook een MBP. M'n eerste Apple. Omdat dit het ervaringen topic is, hier mijn eerste ervaringen voor diegene die em overwegen:
- Spaces is ideaal. Control+pijltje om snel te switchen. Lekker indelen zoals je zelf wilt. Manier waarop je met vensters omgaat is dus erg prettig en overzichtelijk. Dashboard is handig omdat het op een knop op het keyboard zit. Expose nog weinig gebruikt maar ziet er ook erg handig uit (alleen vergeet ie de originele posities als je weer wilt terugkeren).
- Lastig: in Windows is control+pijltje naar links het verspringen van de cursor naar het vorige woord. Handig om snel halverwege de zin te gaan staan. Is daar een tegenhanger van in OS X?
- Die rechte entertoets vind ik geen probleem, voor diegene die twijfelen over een andere toetsenbordlayout. Maargoed, is erg persoonlijk, maar ik hoef er amper aan te wennen. Sowieso tikt het toetsenbord erg prettig.
- Slaapstand is ideaal... je klapt em dicht en klaar. Openklappen en je kunt direct beginnen met werken.
- De touchpad is gewoonweg briljant!!... ik dacht dat ik dit weekend nog wel een draadloze muis erbij zou halen maar dat is zeker niet het geval. Het is tevens m'n eerste laptop, ook nooit met een touchpad gewerkt. Normaal (als ik even achter andermans laptop zit) vind ik het irritant werken. Maar vooral het scrollen met twee vingers is echt super, ook zo'n 'veeg' om terug of verder te gaan. Ontzettend fijn, ik weet nog niet of ik een muis erbij haal, tot dusver vind ik het absoluut niet nodig
- Algehele kwaliteitsindruk is erg goed. Het zit allemaal goed in elkaar. Leuk bij Apple is dat over kleine zaken ook is nagedacht. Zoals de adapter met twee stekkers als je geen lange draad nodig hebt en de twee klemmetjes om de kabel in op te rollen. Erg prettig. Laptop zelf vind ik wel wat zwaar maar zal bij PC laptops ook wel het geval zijn.
- Netwerk tussen Mac en PC is wat lastig. Zeker met Vista heeft het wat ingrepen nodig. Het werkt nu wel overigens

Het connectiegedeelte zit verder erg goed in elkaar met WIFI en dergelijke. Zelfs via m'n telefoon (Bluetooth) kan ik internet op, zonder gekke instellingen.
- Naar mijn idee haal ik de vijf uur niet op de batterij, maar dat zal ik eens in de gaten houden.
- iTunes zuigt nog steeds.
Al met al een goede aankoop tot dusver