[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 84 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 36.862 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wat betreft dat DirectX 10.0 en 10.1 gedoe : Heeft nVidia dat niet al een keer bij ATI geflikt met DirectX 8.0 en 8.1 dat alleen door de 8500/8500 Pro en later de 9100 werd ondersteund ??

In de Geforce 3/4 Ti vs. Radeon 8500 dagen zeg maar :)

Best stom dat die developers dan zo makkelijk achter nVidia aan lopen als een stel schapen :/

Verder hoop ik stiekem dat CJ op een dag in dit topic iets post dat enigzins zou kunnen betekenen dat ATI eindelijk voor FreeBSD drivers gaat maken ** HINT, HINT ** ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
nero355 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:20:
Wat betreft dat DirectX 10.0 en 10.1 gedoe : Heeft nVidia dat niet al een keer bij ATI geflikt met DirectX 8.0 en 8.1 dat alleen door de 8500/8500 Pro en later de 9100 werd ondersteund ??

In de Geforce 3/4 Ti vs. Radeon 8500 dagen zeg maar :)

Best stom dat die developers dan zo makkelijk achter nVidia aan lopen als een stel schapen :/

Verder hoop ik stiekem dat CJ op een dag in dit topic iets post dat enigzins zou kunnen betekenen dat ATI eindelijk voor FreeBSD drivers gaat maken ** HINT, HINT ** ;)
Dat is niet stom... Ze krijgen zakken geld van nVidia daardoor, dus wat zou jij doen als bedrijf zijnde...
Google maar eens op "TWIMTBP"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cassius schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:38:
Ofwel, ATi eerlijk - nVidia oplichterend. Denken ze nu echt dat wij niet weten dat onze euro nu 50% fokkin sterker is dan daar :/ . Doei nVidia :D ; ze willen gewoon in de high-end markt nog wat marge maken op die peperduur te produceren chips over de rug van de europeanen :w !
euhm nee nVidia's sterke punten zijn puur snelheid en strakkere drivers minder ellende en toch gaan er veel high endgamers voor het snelste op de markt, de meeste boeien niet eens wat het kost als het maar hels snel is en makkelijk als logisch installeerd, en daar heb je met een ATi kaart voor een zo'n X2 of CF setup veel meer last van, aldus mijn ervaring, wat dus ook de reden dat ik voor een GX2 bent gegaan en over een paar jaar kijk ik welverder ofdat ATi's drivers weer geweldig waren net als bij de X800 XT PE toen der tijden.

met me HD 2900 XT CF setup heb ik genoeg ellende gehad qua CF rendering errors as such en ja ik was het echter zat na 4 maanden gebruik, die GX2 installeerde gewoon geweldig onder Vista Business 64 na de installatie van de drivers het werkte gewoon on the fly geen gedonder meer en ja met me HD 2900 XT 512 CF setup was het om de ene na de andere drivers een grote last aan me hoofd en ja daar wordt ik ook te oud voor dit soort problemen hehe :)
Maargoed ik ga echt over als het me gewoon niet meer bevalt. :7

Toch hoop ik echt dat hun 4000 series gewoon echte gemakkelijker zullen installeren qua drivers waar ik me wel een beetje benoud ben van geworden, sinds 2004 altijd ATi gehad en ja je ziet het nu in eens niet meer , maar hey het is niet dat ik antiAti ben zo maar in eens ofzo hoor, het was gewoon weer zo'n helse vage ervaring van de laatste twee.

Die HD 3850 AGP installeerde prima alleen weer rendering erros in Trackmania nations ultimate en dat is wel weer jammer, maar dit was ook het enigste, en dat is al een hele verbetering :)

Hoe dan ook hoop ik wel op een HD 4850 AGP voor de AGP gamers, want uit de AGP x8 poort valt er nog zat uit te persen *O*

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Grappig :)

Zelf kies ik juist voor ATI wegens slechte drivers van nVidia. Voor Linux / BSD geef ik je wel gelijk trouwens.
Gurneyhck schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 13:42:
Dat is niet stom... Ze krijgen zakken geld van nVidia daardoor, dus wat zou jij doen als bedrijf zijnde...
Dat snap/weet ik wel, maar als ze zelf beweren dat DirectX 10.1 makkelijker is dan kan je toch wel als groot studio zijnde die paar miljoen van nVidia wel missen lijkt me als daardoor je product sneller en makkelijker klaar is :?

Voor kleinere/net beginnende studio's kan ik dat 100% begrijpen, maar een THQ/Ubisoft absoluut niet.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Gurneyhck schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 13:42:
[...]

Inderdaad zakken en zakken met geld. Misschien niet letterlijk geld maar wel een def team over de vloer die helpen wat normaal door eigen mensen gedaan wordt.

En dan eisen ze gewoon super support voor hun producten en waarschijnlijk ook dat DX10.1 er niet in komt tot hun een DX10.1 kaart hebben.

Zie ook 3Dmark Vantage. Het is een future benshmark zonder DX10.1 terwijl DX10.1 gewoon beschikbaar is de hardware is er ook Vista SP 1 support het waarom dan geen DX10.1 ? dan hadden ze net zo goed er ook weer DX9 tests in kunnen stoppen want dit is ook al weer nutteloos.

Dus ik gok dat nVidia ook hier druk uitgeoefend heeft.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 13:50:
[...]
Hoe dan ook hoop ik wel op een HD 4850 AGP voor de AGP gamers, want uit de AGP x8 poort valt er nog zat uit te persen *O*
Dat hangt echt van de game af. In sommige games is een HD3850 AGP nauwelijks sneller dan een X1950Pro AGP. Zie ook de recente review van Tom's Hardware:

http://www.tomshardware.c...ti-agp-3850-agp,1939.html

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm oke maar overall is ie wel beter hehe Flight Sim is idd niet zo'n success hehe, ik heb die Sapphire HD 3850 AGP 512 ook maar gekregen hoor, en ja een 3400+ is ook zo'n bottleneck CPU voor een 3840 die ze gebruikt hebben heh woops, ik draai met Dual OpteronDP 248's en ja het is een snel kaartje voor de redelijk verouderde AGP bus , maar idd ofdat een 4850 AGP zou helpen mischien wel mischien niet, ik denk van wel hehe we zullen idd het af moeten zien :) Nog bedank voor je Url man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Als je ziet dat iemand met een flink overclockte 3850 + Pentium D gewoon nog 11K in 3DMark06 heeft weten te scoren is AGP nog niet dood nee. Ik haal zelfs 12400 met G80GTX op stock, knappe AGP prestatie imo :) . Maar het loopt nu wel langzaam aan het einde, want zonder overclock van CPU en GPU zat die persoon maar aan 7500 met de beste proc voor zijn moederbord en best mogelijke agp videokaart. En een score van 7500 is al aan de lage kant voor spellen als Crysis / Mass Effect, etc. Dus het is laatste spartels ;) !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe dat is idd zo maar goed die 3850 AGP is leuk om me retro games lekker op te knappen , want eigenlijk zou ik een 6800 Ultra Extreme AGP er voor gebruiken, maar dat ide een Stofschade had , heb ik hem mee gegeven met me vader naar Recontec voor een Reconditioneering's beurt wat ook echt aan te raden was en me vergoeding was de nieuwste VGA kaart op de AGP bus :) en ja die 6800UE AGP heeft helaas niet overleeft maar toch wel een nette 3850 AGP 512 voor terug gekregen als vergoeding van die 6800 UE AGP.

Dus ja voor Flight SImulator 2004 met Ultimate Terrain issie snel zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
ATI Forum.de heeft een pic geplaatst van de verpakking van de HIS HD4850:

Afbeeldingslocatie: http://www.ati-forum.de/index.php?page=Attachment&attachmentID=788&h=191eaafadde769e6275861a5a96b05983ae2e549&embedded=1

http://www.ati-forum.de/a...-packaging-of-the-hd4850/

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij gaat dus inderdaad 512mb gdd3 geheugen bevatten... Misschien krijgt een latere versie gddr5 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

CJ schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:37:
ATI Forum.de heeft een pic geplaatst van de verpakking van de HIS HD4850:

[afbeelding]

http://www.ati-forum.de/a...-packaging-of-the-hd4850/
Abstract logo, I like it. Beter als die gekke 'pouchy' van XFX :p . Dus 512MB en GDDR3 voor de 4850 - iig die van HIS - lijkt hiermee bevestigd.

Weet jij btw iets over ATi AIB's CJ? Ik hoorde in het andere topic dat XFX het moeilijk had, maar waarom is dat dan? Is dit XFX gerelateerd (lage marges door videokaarten markt concurrentie) of nVidia en de 'hoge' prijzen die de scepter zwaaien? En waarom is dit bijvoorbeeld (nog :X ?) niet bij ATi partners zo?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-07 23:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:32

Apoca

Array Technology Industry

Looks nice :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 17:54

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Wat ik niet snap is dat iedereen het altijd over het verbruik van een kaart heeft. Wat maakt dat nou uit? Net of je stroomrekening door een kaart die veel verbruikt 10euro per jaar hoger is ALS dit al het geval is. Gewoon een dikke voeding in je pc en dan maakt het toch niet meer uit? OK, de temps zullen wat hoger uitvallen maargoed daar zijn genoeg oplossingen voor te bedenken die niet veel geld kosten zodat de warmte afgevoerd kan worden. Ik zie het probleem niet... :O

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaptainM waarom zou je een kaart willen hebben die meer verbruikt?
Ik ga er verder ook niet op in.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

CaptainM schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:59:
Wat ik niet snap is dat iedereen het altijd over het verbruik van een kaart heeft. Wat maakt dat nou uit? Net of je stroomrekening door een kaart die veel verbruikt 10euro per jaar hoger is ALS dit al het geval is. Gewoon een dikke voeding in je pc en dan maakt het toch niet meer uit? OK, de temps zullen wat hoger uitvallen maargoed daar zijn genoeg oplossingen voor te bedenken die niet veel geld kosten zodat de warmte afgevoerd kan worden. Ik zie het probleem niet... :O
Je ziet het probleem niet? Je geeft het zelf aan! De meeste mensen hebben geen 500+ W voeding, en het aanschaffen van een A merk kost flink wat. En die 10 euro kan voor een fanatieke gamer ook hoger uitvallen.

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

falling_down schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 15:33:
[...]

Je ziet het probleem niet? Je geeft het zelf aan! De meeste mensen hebben geen 500+ W voeding, en het aanschaffen van een A merk kost flink wat. En die 10 euro kan voor een fanatieke gamer ook hoger uitvallen.
Ok het is dus een geld issue. Ik was alweer technisch aan het denken. Excuseer mijn lompheid... }:O

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Oplossingen die veel warmte kunnen afvoeren en niet veel geld of onderhoud vereisen zijn gewoonlijk ook nogal luidruchtig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Admiral Freebee schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:04:
[...]

Oplossingen die veel warmte kunnen afvoeren en niet veel geld of onderhoud vereisen zijn gewoonlijk ook nogal luidruchtig :P
Kosten nog altijd minder geld dan een kaart die hetzelfde presteert maar minder verbruikt/hitte genereert. :9

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:43

defiant

Moderator General Chat
nero355 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:04:
Dat snap/weet ik wel, maar als ze zelf beweren dat DirectX 10.1 makkelijker is dan kan je toch wel als groot studio zijnde die paar miljoen van nVidia wel missen lijkt me als daardoor je product sneller en makkelijker klaar is :?

Voor kleinere/net beginnende studio's kan ik dat 100% begrijpen, maar een THQ/Ubisoft absoluut niet.
Zolang het maar duidelijk is dat de game industrie zelf voor 100% schuldig is aan deze praktijken. Het is net zoals smeergeld, corruptie ontstaat alleen doordat mensen geld aannemen, niet doordat mensen bereid zijn geld te geven. Nu gaat het natuurlijk een beetje ver om dit met corruptie te vergelijken, maar feitelijk komt het wel neer om met geld/middelen voordeel weg te kopen ten koste van een ander.

Game studio's klagen steen en been dat het zo slecht gaat met de PC games, maar door dit soort praktijken moeten ze misschien maar eens in de spiegel kijken.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Dat het slecht gaat met PC games heeft nix met corruptie te maken van de studios of uitgevers. Eerder met de lamzakken die alles liggen downloaden... Maarja dat wisten we al natuurlijk

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:43

defiant

Moderator General Chat
Welja, je kan inderdaad ook de discussie met de grootste dooddoener om de zeep helpen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Sure de downloaders zijn het allemaal schuld..... Misschien ligt het wel aan de innovatie of vernieuwing bij de devs om mensen aan de games te helpen.

Maar WTF heeft dit eigenlijk allemaal met dit topic te maken :?

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Wat doet die ene ouderwetse condensator daar? Zal je net zien dat die straks bol gaat staan en je kaart kapot is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De schuld ligt ook bij de gamemakers zelf maar dan om een andere redenen... Ik niet, en niemand die ik ken, kan/heeft spellen illigaal spelen die afhankelijk zijn van het distributieplatform Steam.. Dan is dat toch de oplossing? Maar daar gaat het niet om. Meer mensen hebben een console en daar valt dus het grote geld te halen.

En om niet helemaal offtopic te blijven: Die kaarten zien er best wel hetzelfde uit... Ik snap niet waarom cpu's een veel grotere heatsink/fan hebben dan GPU's maar minder verbruiken..

Voor mij is het stroomverbruik best wel belangerijk.. Als ik over 2 jaar ofzo (,wanneer 1 HD4850 niet meer genoeg is om spellen normaal te kunnen weergeven,) wil upgraden naar 2xhd4850 in CF, dan moet het stroomverbruik nog wel normaal blijven.. Anders kan ik een nieuwe PSU kopen en is het goed voor de stroomrekening + millieu... Het lijkt misschien weinig, maar volgens mij telt het best wel op als je vaak gamet.. Daarom wordt de HD4850 best wel een goede keuze redeneer ik zo.. 10watt in idle toch? :+

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
CaptainM schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:32:
Kosten nog altijd minder geld dan een kaart die hetzelfde presteert maar minder verbruikt/hitte genereert. :9
Goed, maar als men geen oog heeft voor het stroomverbruik kan men alleen maar de prestaties nog verhogen door het toevoegen van extra rekeneenheden of het opvoeren van de kloksnelheid. Dan kom je al heel snel de grenzen van je architectuur en/of productieproces tegen.

Kijk maar naar Intel met haar Netburst architectuur. Die wou men ook tot heel hoge kloksnelheden aanhouden om de prestaties te verhogen maar dat bleek uiteindelijk niet haalbaar. Zelfs niet met nieuwe productieprocessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-07 23:51
BounceMeister schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:01:
[...]

Wat doet die ene ouderwetse condensator daar? Zal je net zien dat die straks bol gaat staan en je kaart kapot is. ;)
Haha, ja, nu je het zegt.
Zal wel komen omdat het een sample is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Met mensen zoals jou helpen we deze aarde nog sneller naar de klote dan we dat nu al doen. We moeten met z'n allen gewoon zorgen dat verbruik van alle apparaten en dingen omlaag gaan. Zodat onze kinderen ook nog een aarde hebben die leefbaar is. Nee het gaat niet snel maar als iedereen maar maximaal blijft vervuilen gaat het veel sneller. En jij bent niet de enige die die kaarten koopt maar meerderen en heel veel mensen die bv 200 watt minder gebruiken is bij elkaar heel veel. Wat wel degelijk verschil maakt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:06:
En om niet helemaal offtopic te blijven: Die kaarten zien er best wel hetzelfde uit... Ik snap niet waarom cpu's een veel grotere heatsink/fan hebben dan GPU's maar minder verbruiken..
CPU's moeten veel koeler blijven dan GPU's, waardoor de koeling ook groter/beter moet zijn. Om een videokaart onder de 50 graden onder load te houden moet je _flink_ koelen met een standaard GPU-koeler. GPU's moeten daarentegen de 80gr makkelijk aankunnen, waardoor koelblokken etc minder groot hoeven te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Depep schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:45:
Ik weet niet waar je dit vandaan haalt hoor. De HD4870 is ongeveer even snel als de 3870X2 (zie http://media.bestofmicro....original/05RV770part2.jpg), maar in games waarin CF slecht schaalt ligt dat natuurlijk wel even anders. Ik verwacht dat de HD4870 het in Crysis een stuk beter gaat doen dan de HD3870X2.
Ik heb zo mijn twijfels... 3870X2 schaalde in Crysis volgens mij helemaal niet slecht meer.
In de hogere reso's toch dik 1.7x de performance van een single 3870 las ik.

Afbeeldingslocatie: http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/20/0,1425,i=202088,00.gif
Ik denk dat nVidia op het moment niet erg slim bezig is, door zich op het E350+ segment te richten. De HD4850 haalt in 1 keer de 8800GT, 8800GTS en 9800GTX uit de markt, door op prijs, performance en power gebied beter te zijn
8800GT/GTS gaat EOL -> 9800GT.
nV kennende gaat de 9800GTX ook EOL zodra GT200 er is. Vermoedelijk zal 9800GT (al dan niet met opgepompte clocks) nV voorlopig nog even vertegenwoordigen in de midrange-markt.
Volgens eerdere geruchten (fudzilla) is 4870 iets sneller dan de 9800GTX en is 4850 langzamer dan de 9800GTX. Afhankelijk van de clocks van de 9800GT zal hij qua prestaties dus niet zo veel van dat tweetal verschillen. Qua prijs zal het verschil ook niet groot zijn (ik denk prijs iets hoger dan 8800GT nu, dus tussen 4850 en 4870 in). Verschil in idle energieverbruik... tja, hoeveel mensen zullen 1) het verschil uberhaupt weten, en 2) er veel om geven...
en ondertussen is het enige waar nVidia mee komt 2 kaarten waar eigenlijk niet zo heel veel mensen op zitten te wachten.
Ik denk dat heel veel mensen met een inmiddels al 20 maanden oude G80 op GT200(b) zitten te wachten... da's eindelijk een 'echte' upgrade (SLI/CF ff buiten beschouwing gelaten) ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Cheetah op 31-05-2008 19:06 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Deze al voorbij gekomen?

Afbeeldingslocatie: http://pics.computerbase.de/2/1/7/7/6/15_m.jpg

http://www.computerbase.d...radeon_hd_3870_x2_atomic/

Bron: computerbase.de

[ Voor 16% gewijzigd door peakaboo op 31-05-2008 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Astennu schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:31:
[...]

Met mensen zoals jou helpen we deze aarde nog sneller naar de klote dan we dat nu al doen. We moeten met z'n allen gewoon zorgen dat verbruik van alle apparaten en dingen omlaag gaan. Zodat onze kinderen ook nog een aarde hebben die leefbaar is. Nee het gaat niet snel maar als iedereen maar maximaal blijft vervuilen gaat het veel sneller. En jij bent niet de enige die die kaarten koopt maar meerderen en heel veel mensen die bv 200 watt minder gebruiken is bij elkaar heel veel. Wat wel degelijk verschil maakt.
Nou jij doet ook aardig je best met je 1000W voeding! :o

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 10:58
Ziet er goed uit, net ff snel die review doorgekeken maar het is denk niet de moeite waard om zo'n kaart te kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

We moeten maar gewoon een "please save the world" eco topic beginnen op Tweakers. Als ik eerlijk ben gaat dit topic onder tussen nergens meer over. Het ATi nieuws sneeuwt geheel onder door allemaal postings die niks bijdragen aan de nieuwe serie die op de markt komt binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Apoca schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 19:42:
We moeten maar gewoon een "please save the world" eco topic beginnen op Tweakers.
;)
Ik kan me nog een totaal gebrek aan dergelijk eco-enthousiasme herinneren destijds met de 2900XT. Wat allemaal niet veranderd aan standpunten in 1 jaar in 1 topic :Y)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Apoca, ik denk dat het een beetje rommelen is voor de storm - niets om je druk over te maken :) . Er wordt gewoon gebabbeld over wat slapper nieuws omdat de leaks volgende week pas komen. Verder hebben de meeste tweakers geen inside info - dus zijn we afhankelijk van andere personen in dit geval (is ook niet erg). Ik vind een semi-korte discussie over stroom verbruik ook niet zo'n probleem, toch :> ?

Afbeeldingslocatie: http://img161.imageshack.us/img161/7365/4870x2lu5.jpg

Dit klopt lang niet allemaal (meer) toch?

[ Voor 12% gewijzigd door Cassius op 31-05-2008 19:53 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Interessant. $229 om $329 wisten we volgens mij al. Verder komen de 1GB kaarten dus pas enkele weken na release van de 512MB kaarten beschikbaar vanwege GDDR5 shortages (en 4850 1GB is niet toegestaan totdat 4870 1GB op de markt is).

Verder nog iets heel interessants i.v.m. performance (van andere bron dan slide (anoniem)):
HD 4850 => 10 Prozent schneller als 9800 GTX
HD 4870 => 40 Prozent schneller als 9800 GTX
HD 4870 X2 => 30 Prozent schneller als 9800 GX2

4870 zou volgens die bron dus heel wat sneller kunnen uitpakken dan eerder gedacht.
Ben benieuwd. Indien dat klopt wordt 4870 vermoedelijk mijn volgende kaart :)

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Cheetah schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:40:
[...]
8800GT/GTS gaat EOL -> 9800GT.
nV kennende gaat de 9800GTX ook EOL zodra GT200 er is. Vermoedelijk zal 9800GT (al dan niet met opgepompte clocks) nV voorlopig nog even vertegenwoordigen in de midrange-markt.
De 9800GTX gaat voorlopig nog niet EOL als ik het goed heb gezien. De G92 GPU blijft nog zo'n 8 tot 12 maanden onder ons... en wel in de vorm van G92b.

De 9800GT is dus gewoon een gerebrande 8800GT en dus langzamer dan een GTX (lagere klok en minder SPs). Eerst maakt-ie nog gebruik van wat rest-materiaal van de huidige 65nm G92, daarna wordt-ie stilletjes vervangen door de G92b (zie NV drivers voor een verwijzing naar beide varianten). Aangezien de HD4850 bedoelt is als 8800GT beater, zal deze waarschijnlijk dus ook de 9800GT verslaan. Ik verwacht dat NV hier flink op prijs gaat vechten. Het is te hopen dat G96(b) en G94(b) hier niet door in het gedrang komen.

Hetzelfde staat waarschijnlijk te gebeuren met de 9800GTX. Stilletjes vervangen door de 55nm variant... dan wel een iets snellere uitvoering... een Ultra of een 9900. Of dit genoeg zal zijn om een HD4870 bij te benen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Cassius schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 19:52:
Ik vind een semi-korte discussie over stroom verbruik ook niet zo'n probleem, toch :> ?
Nou normaal gesproken niet, maar het lijkt wel dat alleen in het ATi topic het gebruik van stroom een hot thema is. En dit komt keer op keer weer voorbij. Er is nog geen deel geweest volgens mij van de afgelopen tijd waar we niet min een paar pagina's hiermee vol hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

CaptainM schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 19:00:
[...]

Alsof dat betekent dat je ook 1000W continu verbruikt... :') Wat dacht je ervan dat je zo'n voeding neemt voor z'n kabels/aansluitingen? Niet elke PSU heeft 4x een 6-pins PCI-e connector bijvoorbeeld. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door MensionXL op 31-05-2008 22:18 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
AMD Starts Shipping ATI Radeon HD 4850 Video Cards
The ATI Radeon HD 4850 cards are reportedly already shipping to OEM partners and retailers. According to TG Daily everything is going as planned and AMD/ATI is aiming for a sizable launch of the new product generation, with Radeon 4850 512MB boards leading the charge. The final prices for all Radeon HD 4 series cards will be officially declared during the Computex 2008 tradeshow which will open doors on Monday. Higher-end Radeon 4870 cards with 512MB of onboard GDDR5 memory are expected to ship in volume sometime this summer, with flagship Radeon HD 4870 X2 to follow soon after that.
http://www.techpowerup.com/index.php?61735

Dus de 4850 is genoeg te verkrijgen @launch en de 4870 komt ook nog wat later... :(

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Cheetah schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 19:58:
[...]
$329 HD 4870 => 40 Prozent schneller als 9800 GTX

4870 zou volgens die bron dus heel wat sneller kunnen uitpakken dan eerder gedacht.
Hmmm, misschien vind ik het verschil toch net te klein. Ik heb een 8800GTX Extreme die draait op Ultra speeds en dus zeker niet onderdoet (het vaak zelfs beter doet) als een standaard G92GTX. Maar vind je 40% genoeg? Mijn upgrade plan ligt meestal net hoger, als kaarten 75% sneller zijn denk ik eraan zeg maar ...

Maar ik vraag me af wat nu kosten effectiever is; vaker upgraden of juist goed timen. Het blijft een vak apart om een tweakers hobby zo goedkoop en slim mogelijk te houden imo!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus maandag 2 juni krijgen we de officiele prijzen in euro te horen?
Cassius schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 22:33:
[...]
Maar ik vraag me af wat nu kosten effectiever is; vaker upgraden of juist goed timen. Het blijft een vak apart om een tweakers hobby zo goedkoop en slim mogelijk te houden imo!
Ik ga waarschijnlijk van een 6800XTtreme naar de HD4850 :D . Dat is pas goed getimed! lol... Ik probeer zo lang mogelijk met een setup te doen.. Als ik nu dus 1 HD4850 (of 4870) koop, dan koop ik er over 2-3 jaar nog een en heb ik bijna dubbele prestaties en kan ik er nog een paar jaar mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 23:27:

[...]

Ik ga waarschijnlijk van een 6800XTtreme naar de HD4850 :D . Dat is pas goed getimed! lol... Ik probeer zo lang mogelijk met een setup te doen.. Als ik nu dus 1 HD4850 (of 4870) koop, dan koop ik er over 2-3 jaar nog een en heb ik bijna dubbele prestaties en kan ik er nog een paar jaar mee..
Yeah maar jij krijgt nog maar 40 euro voor een afgeslankte 6800 hehe, terwijl als ik nu upgrade ik nog wel 150-170 euro voor de kaart kan krijgen wat de aankoop weer minder duur maakt. Maar jij hebt de kaart ook al veel langer natuurlijk :> . In the end zal er wel niet 1 winning strategy zijn; maar gewoon je eigen keus en fun hebben :D !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CaptainM schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 19:00:
[...]

Yep ik heb de power wel. Maar weet je ook waarom ik deze PSU heb ? zoek maar eens op internet en dan zie je dat dit de meest zuinige PSU is die er is qua rendement. En dat is vooral de rede dat ik em heb. Nu is er wel een nieuwe de Coolermaster Ultimate met 85% rendement. En daar naast was dit een van de weinige die de nieuwste PCI-E 2.0 plugs had. En die heb je nu regelmatig nodig op video kaarten.

Om een voorbeeld te noemen zwaar intel systeem met SLI en zo van iets van 480 watt load op de coolermaster. Met een Antec voeding werd er 520+ getrokken dus gewoon 40 watt besparing omdat de voeding efficiënter is.

Ik houd van snelle hardware en helaas verbruiken die parts veel stroom maar ik tweak me pc en me parts wel op de beste performance per watt. Ipv wat ik eerst deed een cooling van 200 watt (prometeia) op een cpu gooien van 170 watt en dan dik overclocken :P

Ik bedoel ik ga geen X1300 kaartje kopen omdat die zuinig zijn ik wil nog wel lol kunnen hebben met me games maar probeer wel een zo zuinig mogelijk systeem te hebben. Tis dat die 45nm intel cpu's niet leverbaar zijn anders had ik die ook al gehad.

Dus ik ben blij dat zowel ATi als nVidia met dingen als Hybrid SLi en Crossfire komen. + Chips die idle zuinig zijn. Met load mogen ze van mij best meer verbruiken als de prestatie er dan ook naar is.
Apoca schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 20:07:
[...]

Nou normaal gesproken niet, maar het lijkt wel dat alleen in het ATi topic het gebruik van stroom een hot thema is. En dit komt keer op keer weer voorbij. Er is nog geen deel geweest volgens mij van de afgelopen tijd waar we niet min een paar pagina's hiermee vol hebben gekregen.
True aan de andere kant zie je dat zowel AMD als Intel daar ook op hameren. Het wordt gewoon een hot topic. Dit zit je overal met groene stroom hybride auto's en dus ook bij video kaarten.
[...]
Interessant. $229 om $329 wisten we volgens mij al. Verder komen de 1GB kaarten dus pas enkele weken na release van de 512MB kaarten beschikbaar vanwege GDDR5 shortages (en 4850 1GB is niet toegestaan totdat 4870 1GB op de markt is).

Verder nog iets heel interessants i.v.m. performance (van andere bron dan slide (anoniem)):

Klinkt goed maar ik hoop dat dit niet in de games is waar een HD3870 nu ook al dicht bij een 8800 GT komt of em kan verslaan. Maar dan wel in de games waar nVidia het gewoon goed doet zoals Crysis en zo. En met AA en AF. Als dat het geval is is het nog beter dan ik had kunnen hopen. Echter zal nVidia het winnen met 2x GTX280 in SLi van de 2x HD4870 X2 omdat die Quad CF niet lekker schaalt. Zoals het er nu uit ziet zal de HD4870 X2 best dicht bij een GTX280 kunnen komen en dat is volgens mij ook de bedoeling.

Ik zat zelf aan een HD4870 1GB kaartje te denken maar als die lang duren ga ik denk ik eerst voor een HD4850 daar eens mee spelen kijken wat het doet. Eventueel meteen de X2 afwachten. Maar denk dat ik dit keer voor de HD4870 CF ga iets meer flexibiliteit met uitschakelen. En kun je ook nog eens een kaart over zetten in een andere pc als je even iets wilt testen.

[ Voor 82% gewijzigd door Astennu op 31-05-2008 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Uhm. Die 4850 zal waarschijnlijk minstens 5-6 keer zo snel zijn als jouw 6800 hoor..

Overigens krijg je er ook nooit meer 40,- euro voor zoals de poster onder je meende...

Ik heb zelf deze week de upgrade gedaan van een X1950Pro naar HD3850. Ik denk niet dat ik de HD4850 ga afwachten omdat deze te duur wordt: juist nu worden de vorige series zo goedkoop dat ze erg aantrekklijk zijn. Mijn HD3850 256MB van Asus kostte slechts 72,- inclusief verzenden. Ik denk dat ik een soortgelijke upgrade ga doen over een of anderhalf jaar. We zien wel. Iig kost het me echt niet veel en krijg ik wel steeds een flinke performanceboost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

CJ schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 19:58:
De 9800GTX gaat voorlopig nog niet EOL als ik het goed heb gezien. De G92 GPU blijft nog zo'n 8 tot 12 maanden onder ons... en wel in de vorm van G92b.

De 9800GT is dus gewoon een gerebrande 8800GT en dus langzamer dan een GTX (lagere klok en minder SPs). Eerst maakt-ie nog gebruik van wat rest-materiaal van de huidige 65nm G92, daarna wordt-ie stilletjes vervangen door de G92b (zie NV drivers voor een verwijzing naar beide varianten). Aangezien de HD4850 bedoelt is als 8800GT beater, zal deze waarschijnlijk dus ook de 9800GT verslaan. Ik verwacht dat NV hier flink op prijs gaat vechten. Het is te hopen dat G96(b) en G94(b) hier niet door in het gedrang komen.

Hetzelfde staat waarschijnlijk te gebeuren met de 9800GTX. Stilletjes vervangen door de 55nm variant... dan wel een iets snellere uitvoering... een Ultra of een 9900. Of dit genoeg zal zijn om een HD4870 bij te benen...
Hoe dan ook kun je verwachten dat nV gaat concurreren op prijs en performance.
Er zit qua clockspeeds nog enorm veel rek in de G92, en naar verwachting zeker de G92b. Ik denk dat 9800GTX sowieso snel EOL gaat na introductie van de GT200, met het oog op de concurrentie van RV770. Zoals je zelf al impliceert komt er vermoedelijk dan een snellere G92b (9900) om het stokje over te nemen op upper-midrange gebied. Het zou me ook niets verbazen als 9800GT een speedbump krijgt over 8800GT, het wordt naar verluid immers de eerste G92b implementatie.
Verwachte datum is Juli, ongeveer gelijktijdig met de verwachte 9900, dus enkele weken na introductie van GT200 en RV770. Deze kaarten moeten het dan gaan opnemen tegen 4850 en 4870.
Nadeel van deze upgradestrategie is dat je - i.m.h.o. - nu al 2 jaar niet behoorlijk kunt gamen ;)
De enige kaart die het bij mij in tijden dik een jaar heeft uitgezongen is de 8800GTX... maargoed, ik wil games perse spelen zoals de producer ze bedoeld heeft (IQ, IQ), da's weer mijn obsessie :P
Als ik straks upgrade naar 4870 of GTX260 kost m'n upgrade me naar verwachting zo'n 75 a 175 Euro. Ik heb een dergelijk bedrag er wel voor over eens in de zoveel tijd om bij te blijven, en vind dat prettiger dan in 1x 250 a 350 euro uitgeven voor een upgrade naar dezelfde kaart vanaf 'stokoud' :)

[ Voor 20% gewijzigd door Cheetah op 01-06-2008 06:14 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Als dit zo is zal ik misschien ook nog weer eens (HD4870) CF proberen. :) 40%, dat is wel een grote klap sneller zeg! En dat voor 300 euro per kaart minder dan een GT200?! Dat zou wel heel erg nice zijn! _/-\o_

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

RappieRappie schreef op zondag 01 juni 2008 @ 07:38:
Als dit zo is zal ik misschien ook nog weer eens (HD4870) CF proberen. :) 40%, dat is wel een grote klap sneller zeg! En dat voor 300 euro per kaart minder dan een GT200?! Dat zou wel heel erg nice zijn! _/-\o_
Jup, tot nu toe liepen de geruchten van 'een klein beetje' tot optimistisch 25% sneller dan 9800GTX.
40% sneller dan 9800GTX zou echt een stevige klapper zijn als het waar is. Dat zou inhouden dat de 4870 ruim 1,8x zo snel is als de 3870, ofwel bijna een performanceverdubbeling t.o.v. current gen :)
Wie weet, met sterk verbeterde AA en texturing (plus veel hogere bandwith en 1/3 extra shaders).

Ik ben eigenlijk heel erg benieuwd hoe de 4870 ($329) het gaat doen t.o.v. de GTX260 ($449), want voor mij zal het goeddeels daartussen gaan. Daarnaast is 4850 CF vs GTX260 ook een zeer boeiende vergelijking, vanwege zelfde prijsklasse.
$649 voor is me wat te gortig om uit te gaan geven... maar een vergelijking tussen 4870 CF en GTX280 lijkt me ook een leuke. Interessante tijden weer ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Cheetah op 01-06-2008 08:09 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Cheeta. Wat je zegt over die 9800 GT kan wel kloppen maar als nVidia te veel omhoog gaat met de clocks gaan ze met hun 9800 GTX concurreren. En het probleem is een beetje dat die gewoon niet genoeg memory bandbreedte heeft om alles er uit te halen wat er in zit.

Als die 9800 GTX ook een 384 Bit bus had gehad was hij nog een heel stuk sneller geweest. En de 9800 GT met hoge clockspeeds kan nog wel eens na genoeg gelijk gaan presteren als de 9800 GTX zie ook de 9600 GT vs 8800 GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoort ook geen grote PR verhalen uit t ATi kamp komen. Gelukkig maar, dat voorkomt een "will take no prisoners"-blamage. Het komt wel goed met die RV770, denk ik zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Die fout die ze met Phenom maakte niet nog een keer maken. Phenom zou de concurrentie verpletteren nou dus echt niet. Not even close :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 01-06-2008 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Dit vond ik wel een opmerkelijk bericht van Fudzilla:
RV770 won’t do FSAA though Shaders

We've learned that RV770XT and Pro won't do Full Scene Anti Aliasing via Shaders. Developers hated it but RV670's design flaw was responsible for it.

RV770XT and PRO will end up significantly faster, especially with FSAA compared to RV670 generation. The numbers should be higher than you usually see from generation to generation, but we don’t know more details about it at press time.

RV670 was improved and fixed R600, or should we say R600 done right, whereas RV770 is an improvement of the stuff that ATI has implemented.
Ik dacht dat de RV770 alleen shaderbased AA resolve had net als de RV670 en de R600. Ook omdat dit voor DX10.1 belangrijk zou zijn.. Hoe moeten we dit bericht plaatsen?

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Volgens mij kunnen de chips dat wel, maar doen ze standaard hardware based AA.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:07
frankknopers schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:30:

[...]

Ik dacht dat de RV770 alleen shaderbased AA resolve had net als de RV670 en de R600. Ook omdat dit voor DX10.1 belangrijk zou zijn.. Hoe moeten we dit bericht plaatsen?
Dat was al langere tijd bekend (of in ieder geval een gerucht), dat er in de R7xx architectuur hardware AA zat, samen met shaderbased AA resolve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

frankknopers schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:30:

Dat exclusief shaderbased AA een designfout was, en ATi nu weer netjes terug is bij hardware resolve.
Dat developpers toch liever de keuze houden om hardware resolve AA te implementeren.
Dat DX10(.1) shaderbased niet per definitie de heilige graal is, en dat je marketing niet altijd moet geloven.
Iets wat sommigen onder ons al langer roepen, zo ongeveer vanaf release van R600 O-)

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 17:19
Alle geavanceerde AA modes (tent, edge detect etc) zullen wel shader based blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo is t maar net. Geavanceerde modi met meer opties voor betere IQ voor de mensen die dat willen/nodig hebben, blijven shader based. Diegene die MSAA voldoende vinden, zullen er wel tevreden mee zijn, maar goed dat zijn dan ook geen hardcore IQ fanaten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik vraag me af of je dat wel zelf zal kunnen kiezen. Waarschijnlijk zal de driver dit automatisch doen wanneer een game hardware of shader based AA wil.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cassius schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 19:52:
Dit klopt lang niet allemaal (meer) toch?
Nee.. de HD4850 heeft GDDR3 geheugen ipv 5..

Wel stom dat het in Amerika $199 kost en hier Euro 199 :( ..

PS: wanneer komen de benchmarks? 16 juni ofzo?

http://www.tomshardware.co.uk/amd-ati-radeon,news-28318.html

Trouwens, ik kan met mijn 6800XTreme portal 50-120 fps (dx8.1), team fortress 2 30-70 fps (dx8.1) en half life 2 ep 2 40-70 fps (dx9) spelen.. Alleen als je bij die laatste open vlaktes tegenkomt met veel bomen... (1280x1024) Alleen dit komt omdat de source engine best wel goed geoptimaliseerd is denk ik.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Kalopt Shrimpmans, probeer maar eens iets anders dan Source-engine en je 6800 begint te hinniken en te smeken om genade. Crysis zou ik dus echt niet proberen, maar met een HD4850 zou je denk ik wel verderkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 23:19:
Zo is t maar net. Geavanceerde modi met meer opties voor betere IQ voor de mensen die dat willen/nodig hebben, blijven shader based. Diegene die MSAA voldoende vinden, zullen er wel tevreden mee zijn, maar goed dat zijn dan ook geen hardcore IQ fanaten. :P
Ik moet die zogenaamde 'betere IQ' van shaderbased AA vs hardware resolve nog steeds eens gepictured zien. Ik heb de neiging marketing-hypes niet te geloven tot ik het met eigen ogen waarneem, en tot nu toe is dat voor mij een prima werkbare 'strategie' gebleken.
Had al vanaf de R600 release voorspeld dat ATi een fout had gemaakt die ze gingen terugdraaien, en dat ophypen van shaderbased AA meer coveren was daarvoor dan werkelijk iets substantieels... ;)
Ik ben overigens heel blij dat ze op hun eerdere design"beslissing" hieromtrent zijn teruggekomen. Hopelijk gaan we nou dan de werkelijke kracht van een uncrippled R600 architectuur zien :)

[ Voor 13% gewijzigd door Cheetah op 02-06-2008 00:26 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Jeetje het lijkt net alsof we weer een paar maanden terug in de tijd zijn gevlogen. 8)7

De AA performance lag niet aan de shaderbased AA resolve, maar aan de samplerate.

Ik zou er niet vreemd van opkijken als AMD nooit meer terug gaat naar hardware resolve omdat shaderbased resolve nou eenmaal de toekomst is. ;) Met een hogere sample-rate (zoals bv de G80 heeft) merk je het verschil niet eens met hardware resolve. Tel daarbij op dat shaderbased resolve flexibeler is, terwijl het je ook nog eens minder transistors kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 23:54:
Wel stom dat het in Amerika $199 kost en hier Euro 199 :( ..
Waar heb je gelezen dat de HD4850 $199,00 moet gaan kosten?
De laatste berichten die ik erover heb gelezen gaven aan dat de HD4850 $229,00/circa €150,00 moet gaan kosten.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op maandag 02 juni 2008 @ 02:05:
Jeetje het lijkt net alsof we weer een paar maanden terug in de tijd zijn gevlogen. 8)7

De AA performance lag niet aan de shaderbased AA resolve, maar aan de samplerate.

Ik zou er niet vreemd van opkijken als AMD nooit meer terug gaat naar hardware resolve omdat shaderbased resolve nou eenmaal de toekomst is. ;) Met een hogere sample-rate (zoals bv de G80 heeft) merk je het verschil niet eens met hardware resolve. Tel daarbij op dat shaderbased resolve flexibeler is, terwijl het je ook nog eens minder transistors kost.
Vond dat ook al zo raar dat ze nu ineens wel weer hardware resolve zouden hebben. Ja de X1900 doet het in verhouding beter met AA en AF soms is de performance na genoeg gelijk met een HD3870. Maar de 8x AA performance van de HD3870 was weer extreem goed. Als er hardware resolve komt hoop ik dat die ook goed blijft.
Pre-Computex 08: 8 channel

We have just confirmed that ATI HD4800 series powered by RV770 chips will support 7.1 surround sound audio with AC3 and DTS and the new cards will be able to drive HD video and 8 channel audio via single HDMI cable.

The RV770 based cards will use DVI-I to HDMI adaptor and the reference design of RV770XT and PRO includes two DVI outs. At same time RV770 / HD 4800 generation won’t have any issues supporting DisplayPort but this is a matter of a partner choice as DisplayPort is still not that important or accepted.

The possibility is there and display manufactures do plan to embrace this new connector.

The new RV770 chip also supports xyYCC color.

[ Voor 27% gewijzigd door Astennu op 02-06-2008 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Weet iemand of er ergens een soort al-omvattende en up to date (en ook wordt bijgehouden) lijst van AA en AF technieken staan? Want ik begin er een beetje waus van te worden wat nou beter en wat nou zwaarder en wat nou bij welke kaart hoort. Het wordt echt teveel :X !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheetah schreef op maandag 02 juni 2008 @ 00:21:
[...]
Ik moet die zogenaamde 'betere IQ' van shaderbased AA vs hardware resolve nog steeds eens gepictured zien. Ik heb de neiging marketing-hypes niet te geloven tot ik het met eigen ogen waarneem, en tot nu toe is dat voor mij een prima werkbare 'strategie' gebleken.
Had al vanaf de R600 release voorspeld dat ATi een fout had gemaakt die ze gingen terugdraaien, en dat ophypen van shaderbased AA meer coveren was daarvoor dan werkelijk iets substantieels... ;)
Ik ben overigens heel blij dat ze op hun eerdere design"beslissing" hieromtrent zijn teruggekomen. Hopelijk gaan we nou dan de werkelijke kracht van een uncrippled R600 architectuur zien :)
Je mist het punt. Programmeerbare filters zijn de toekomst. Je kan zelf wel voorstellen dat zodra post filtering op maat gemaakt is voor een game, deze voor allerlei doeleinden gebruikt kan worden (onder andere het ophogen van IQ, afhankelijk van de scene).
Beetje flauw om het gelijk weer over R600 AA performance te hebben. Deze is al vaak genoeg besproken, niet waar? :> In R7xx hebben ze de sample-rate verhoogd als ik de geruchten mag geloven. Dus de AA-hit zou een stuk minder moeten zijn. En meer TF, dus minder AF-hit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Mja, het is mooi dat shaderbased AA resolve de toekomst is. Maar het is imho beter om je op iets te richten waar je NU iets aan hebt. En niet iets waar je pas over een jaar iets aan hebt bij wijze van spreken... Als er alweer een nieuwe generatie kaarten is.

Wat heb je nog aan een kaart die shaderbased AA kan als die hopeloos verouderd is?

Dus dat die RV770 het anders doet/kan doen dan de R600 is juist goed imho.

[ Voor 27% gewijzigd door Format-C op 02-06-2008 09:39 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
RappieRappie schreef op maandag 02 juni 2008 @ 08:59:
Mja, het is mooi dat shaderbased AA resolve de toekomst is. Maar het is imho beter om je op iets te richten waar je NU iets aan hebt. En niet iets waar je pas over een jaar iets aan hebt bij wijze van spreken... Als er alweer een nieuwe generatie kaarten is.

Wat heb je nog aan een kaart die shaderbased AA kan als die hopeloos verouderd is?

Dus dat die RV770 het anders doet dan de R600 is juist goed imho.
Mja dat kun je dan eigenlijk van alle low/mid range end kaarten ook zeggen. Als die uit komen zijn die al te traag om die nieuwe DX10 features te gebruiken. Het is dat die RV670 in de mid range zit maar die 8600 GT en HD3850 kaarten zijn echt veel te traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

CJ schreef op maandag 02 juni 2008 @ 02:05:

We hadden toen ook uitgebreid besproken dat de AA samplerate van G80 en R600 helemaal niet zoveel van elkaar afwijken en dat R600 een 2,3x zo hoge samplerate heeft als R580. De samplerate verklaard dus niet waarom de R600 al zoveel (40%) inkakt bij inschakelen van 2xAA, waar de R580 nog regelmatig langszij komt of er voorbijgaat ;)
AA sample rate R600 = 47.488 Msamples/sec en van G80: 55.200 Msamples/sec. Verschil: 16%.
Ter vergelijk: Sample rate R580 = 20.800 Msamples/sec. Verschil 130%.
Waar zou de AA bottleneck van R600 dus niet zitten? :)

Het lijkt er ook op dat AMD 't niet met je eens gezien van de RV770 zeer hardnekkig wordt beweerd dat deze weer een hardware resolve AA oplossing aan boord heeft. Blijkbaar vonden ze 't toch nodig.
Maargoed, we zullen 't zien in de techreviews :)
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 08:54:
Je mist het punt. Programmeerbare filters zijn de toekomst. Je kan zelf wel voorstellen dat zodra post filtering op maat gemaakt is voor een game, deze voor allerlei doeleinden gebruikt kan worden (onder andere het ophogen van IQ, afhankelijk van de scene).
Zoals ik al aangaf: eerst met eigen ogen zien, dan pas geloven. Ik heb tot nu toe nooit kunnen waarnemen dat shaderbased AA een fysiek beter resultaat oplevert dan hardware resolve. Praktijk wil nog wel eens een heel eind weerbarstiger zijn dan theorie.
Daarbij komt dat het maar net de vraag is hoeveel extra effort developpers willen steken in programmable AA, want dat het extra effort kost moge duidelijk zijn. Daarnaast worden veel games tegenwoordig multi-platform ontwikkeld, dus ook voor de consoles (PS3, X360). Deze ondersteunen alleen hardware resolve AA.
Grafische kaarten die 'serieus' shaderresolve AA kunnen doen (as in: daar voldoende power voor hebben) zijn ver in de minderheid op de PC markt... dus hoe groot is die markt commercieel gezien denk je, om daar voorlopig veel extra effort in te steken?

Komt nog bij dat shaderresolve AA er performancewise ook veel harder inhakt dan hardware. Kijk maar naar de shaderbased AA implementatie van o.m. UT3 en GoW en wat inschakelen van AA daar kost aan performance - terwijl het resultaat optisch toch zeker niet beter te noemen is dan bij hadwareresolve based games. In die games is er echter geen andere keus dan shaderresolve vanwege de engine. Ik denk dat als dev's de keuze wel hebben, deze zeer snel gemaakt is.

Dus we hebben hier een theoretische IQ verbetering (t.o.v. hardware resolve wat veel minder effort kost om te implementeren) versus een veel weerbarstigere praktijk. Ik denk dat de meeste gamedeveloppers in de praktijk leven, werken en developpen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Cheetah op 02-06-2008 11:27 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ik zou zeggen ga die discussie over samplerates eens aan met de kenners/devs op B3D. ;)

Oh en de 9800GT = 8800GT met Hybrid SLI/Power. Zie: http://en.hardspell.com/doc/showcont.asp?news_id=3495

:) Prijs zal enorm laag moeten zijn om 4850 van zich af te houden. En aangezien G92 nog 8 tot 12 maanden onder ons blijft, zal NV toch echt nog wat vaart moeten zetten achter de G(T)100.

Oh en er is 1 duidelijk bewijs dat DX10.1 AA er beter uit ziet dan DX10 AA. Zoek de screens maar eens op van AC.

[ Voor 45% gewijzigd door CJ op 02-06-2008 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

CJ schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:27:
Oh en er is 1 duidelijk bewijs dat DX10.1 AA er beter uit ziet dan DX10 AA. Zoek de screens maar eens op van AC.
Beide zijn shaderbased hoor. En het verschil was voor zover ik heb gelezen juist onwaarneembaar. Volgens mij had men maar 1 plekje in heel AC gevonden waar onder 10.1 een visueel beter AA resultaat was dan 10, en dat ging om 1 enkel randje :)
Kan zijn dat ik iets gemist heb, maar mss dat je dan een linkje kunt posten. Ben wel benieuwd :)

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Dat er echter 1 randje te zien is die duidelijk beter AA resultaat geeft onder DX10.1 dan onder DX10, wil zeggen dat dit ook op andere plekken zeer goed mogelijk is. Blijkbaar geeft DX10 gewoon niet genoeg controle om ook op diezelfde plek AA toe te passen. En die controle komt dus omdat DX10.1 fixed wat niet goed was in DX10. Dus DX10.1 > DX10, maar dat wisten we al.

Er zijn ergens nog screens van bv een vogelkooi te zien van betere adaptive/transparency AA, wat werd toegeschreven aan de verbeterde controle die devs hebben op de pixels door sample coverage masking. CBA om ze nu op te zoeken.

Overigens ben ik zeer benieuwd of NV nog met opgevoerde 9800GT's komt zoals jij 'verwacht'. De info die ik hier heb liggen doen anders vermoeden namelijk. Ik verwacht meer een afgeslankte GT200 (maybe GT100) met 144 streamprocessors waar de missing MUL op een 320-bit memory interface ook van werkt om het gat te dichten met de GTX 260 en concurrentie te bieden aan de HD4800 Serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ze moeten dan wel met iets nieuws komen ja een G92 gaat het niet trekken met de 256 Bit bus. Dan gaan ze in de hoge resoluties flink inleveren. Core kan nog wel sneller maar geheugen niet. Ik denk dat ze de 9800 GTX tov de HD4850 moeten gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

CJ schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:13:
Dat er echter 1 randje te zien is die duidelijk beter AA resultaat geeft onder DX10.1 dan onder DX10, wil zeggen dat dit ook op andere plekken zeer goed mogelijk is. Blijkbaar geeft DX10 gewoon niet genoeg controle om ook op diezelfde plek AA toe te passen.
Of, eenvoudiger, dat men in het DX10 path gewoon vergeten was om dat stukje te anti-aliasen :)
Maargoed, time will tell. AC is de eerste 10.1 game. Wellicht dat toekomstige games beter overtuigen.
Overigens ben ik zeer benieuwd of NV nog met opgevoerde 9800GT's komt zoals jij 'verwacht'. De info die ik hier heb liggen doen anders vermoeden namelijk. Ik verwacht meer een afgeslankte GT200 (maybe GT100) met 144 streamprocessors waar de missing MUL op een 320-bit memory interface ook van werkt om het gat te dichten met de GTX 260 en concurrentie te bieden aan de HD4800 Serie.
Zoals je zelf al aangaf zal G92b nog enige tijd onder ons zijn. We zullen zien... ik denk dat nV voorlopig G92b gaat inzetten als directe opponent van de RV770. Release van de 9800GT is gepland voor juli, in principe een maand na release van de 4800 serie... voldoende tijd om nog met clockspeeds te spelen :)
Ik kan me moeilijk voorstellen dat nV na een G92 die-shrink (G92b) de clockspeeds niet verhoogd, zeker met het oog op de 48xx serie die wat beloofd qua performance, maar we zullen zien.

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Zelfs Jen-Hsung gaf vorige week na editors day aan dat een die-shrink niet garant staat voor hogere kloksnelheden. Zeker niet een straight-die-shrink naar half-nodes, dus bv 13nm->11nm of zoals hier 65nm->55nm. Dit is heel anders dan een shrink waarbij men van process-node verandert zoals bij G70->G71 waar men van 110nm naar 90nm ging. Deze half-node shrinks zijn vaak puur bedoeld om de yields omhoog te halen en meer winstmarge te creeeren en dus niet op snelheid gericht.

Ik durf het bijna wel zeker te stellen dat NV de 65nm GT200 alleen maar uit brengt om de launch van RV770 te verstoren. Als die nu niet gelanceerd werd, hadden ze netjes gewacht tot de goed werkende 55nm versie klaar was. Dat kan je ook zien in de launch documenten van de GTX 200 serie, waar men nu enorm hamert op het IDLE stroomverbruik om de aandacht van het PEAK verbruik te maskeren. Maar dat zal je op de 17de wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Cheetah schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:38:
[...]
Of, eenvoudiger, dat men in het DX10 path gewoon vergeten was om dat stukje te anti-aliasen :)
Maargoed, time will tell. AC is de eerste 10.1 game. Wellicht dat toekomstige games beter overtuigen.

[...]
Zoals je zelf al aangaf zal G92b nog enige tijd onder ons zijn. We zullen zien... ik denk dat nV voorlopig G92b gaat inzetten als directe opponent van de RV770. Release van de 9800GT is gepland voor juli, in principe een maand na release van de 4800 serie... voldoende tijd om nog met clockspeeds te spelen :)
Ik kan me moeilijk voorstellen dat nV na een G92 die-shrink (G92b) de clockspeeds niet verhoogd, zeker met het oog op de 48xx serie die wat beloofd qua performance, maar we zullen zien.
Naar goed zie de 9800 GTX leuk al die shader power maar als je mem bus niet mee gaat schiet het niet echt op. + ene G92B op hoge clocks zou dan in het vaar water van de 9800 GTX komen.

Ik zie trouwens dat de oorlog tussen nVidia en Intel steeds erger wordt. nVidia komt nu ook al met een CPU. Het is dat ze niet zo maar een X86 licentie van intel zullen krijgen anders hadden we er een concurrent bij gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 02-06-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

IDs of the 4000 series

Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/5227/4000seriesidtd7.jpg

http://www.ati-forum.de/a...r-ids-of-the-4000-series/

[Edit]
Intel and Nvidia Still in Talks Regarding Next-Generation Processor Bus License.

http://www.xbitlabs.com/n...rocessor_Bus_License.html

Misschien niet gelijk ATi nieuws, maar uiteindelijk merkt ATi het ook hoe dit gaat uitpakken. Ik kan me zo voorstellen dat nV geheel niet happy is met deze gang van zaken. Het lijkt me toch dat ook de ontwikkeling voor komende chipsets nu geheel op zijn gat ligt omdat ze geen enkele input hebben hoe en wat m.b.t. Intel specs voor deze chipsets.

Wie weet geen SLi meer voor de Intel CPU's en alleen nog maar met AMD CPU's. Zou me wat zijn :)

[Edit2]
Catalyst 8.6 (8.500)

http://www.station-drivers.com/page/ati%20catalyst.htm

Heb je na bijna 1.5k nog nooit de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop gevonden? ;)

[ Voor 68% gewijzigd door Ultraman op 02-06-2008 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

HIS 4850 H485F512P

Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/7160/his4850qi8.jpg

http://www.hisdigital.com...ct_ov.php?id=382&view=yes

[Edit]
peakaboo schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:50:
[...]
Wat bied dit extra voor een 3870x2?
Beta drivers... zit de nieuwe HD48xx serie in, wat het meer brengt geen idee. Kwam het alleen maar tegen.

Zelfde vehaal, zie boven :)

[ Voor 48% gewijzigd door Ultraman op 02-06-2008 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Apoca schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:56:
HIS 4850 H485F512P

[afbeelding]

http://www.hisdigital.com...ct_ov.php?id=382&view=yes

[Edit]

[...]

Beta drivers... zit de nieuwe HD48xx serie in, wat het meer brengt geen idee. Kwam het alleen maar tegen.

[mbr]Zelfde vehaal, zie boven :) [/mbr]
Kortom, je hebt er dus eigenlijk niks aan met een 3870x2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hoeft niet kan. Als het de 8.6 zijn zullen er vast wel wat fixes in zitten die ook voor andere kaarten gelden. Ik zou niet op grote performance boosts rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Newsflash: Anandtech haalt uit naar Ubisoft/NV voor Assassin's Creed DX10.1

De volgende grote site haalt uit naar Ubisoft/NV voor het verwijderen van de DX10.1 patch in Assassin's Creed. Na Rage3D en HardOCP is het nu de beurt aan Anandtech:
What we don't like is when other factors stand in the way of using technology, and that seems to be the case here. Ubisoft needs to show that they are not being pressured into removing DX 10.1 support by NVIDIA, and frankly the only way they can do that is to put the support backing in a future patch. It was there once, and it worked well as far as we could determine; bring it back (and let us anti-alias higher resolutions).
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/games/2008/assassins-creed-pc/version-comparison-ati.png

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/games/2008/assassins-creed-pc/anti-aliasing-single-gpu.png
Let op de blauwe lijn!

Leuk leesvoer voor de middag. ;)

Compleet artikel: http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=3320&p=6

[ Voor 14% gewijzigd door CJ op 02-06-2008 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indy91 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 07:30:
[...]

Waar heb je gelezen dat de HD4850 $199,00 moet gaan kosten?
De laatste berichten die ik erover heb gelezen gaven aan dat de HD4850 $229,00/circa €150,00 moet gaan kosten.

Hier heb ik dat gelezen.. Deze link stond trouwens ook in mijn vorige post.. Maarja het is natuurlijk niet zeker. (het is niet eens gezegd vanuit ATI)

Maar waar heb JIJ gelezen dat de HD4850 150 euro gaat kosten? :P Ze gaan echt niet de exacte wisselkoers volgen..

Edit: Ownee, dan komt het er zo uit te zien:
Wisselkoers: 0.6443
199 US Dollars (USD) = 128.21 Euro (EUR)
Als dit echt zo is dan zet ik er meteen 2 in CF :+

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Vergeet je de TAX niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:02:
[...]

Hier heb ik dat gelezen.. Deze link stond trouwens ook in mijn vorige post.. Maarja het is natuurlijk niet zeker. (het is niet eens gezegd vanuit ATI)

Maar waar heb JIJ gelezen dat de HD4850 150 euro gaat kosten? :P Ze gaan echt niet de exacte wisselkoers volgen..

2 kaarten kopen heeft ook weer nadelen met verkopen, dubbel verlies namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
[...]

Als je iets in America of China koopt betaal je 0.67-0.68 per dollar. En inderdaad 19% tax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
...
blah, blah, blah
Grapjas.... :+

Als je het topic een klein beetje hebt gevolgd dan had je kunnen lezen dat CJ met die info kwam. ;)

Daarnaast heeft AMD/ATi bij de introductie van de RV670 reeks de $1,00 = €1,00 valutaverhouding ook al laten varen.

Wellicht dat ze bij THG een beetje in de war zijn met nV die wel $1,00 = €1,00 valutaverhouding hanteert. :+

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Hoo. De uiteindelijke prijzen worden natuurlijk niet rechtstreeks omgerekend. Dat heb ik ook niet gezegd :+. Maar zoals je zegt heeft AMD bij de introductie van de HD3800 serie ook niet de dollar gelijk gesteld aan de euro. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

CJ schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:32:
Newsflash: Anandtech haalt uit naar Ubisoft/NV voor Assassin's Creed DX10.1

De volgende grote site haalt uit naar Ubisoft/NV voor het verwijderen van de DX10.1 patch in Assassin's Creed. Na Rage3D en HardOCP is het nu de beurt aan Anandtech
Dit is toch geen nieuws meer? Is al zo uitgekauwd ;)
(Deel van) de officiele verklaring Ubisoft, wat Anandtech overigens gemist lijkt te hebben, is dat de eerdere DX10.1 implementatie issues gaf met (nV) DX10 hardware, omdat het daar niet mee getest was. Of dat de waarheid is of slechts een cover-up zullen we vermoedelijk nooit weten.

[ Voor 4% gewijzigd door Cheetah op 02-06-2008 17:10 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Cassius schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:11:
[...]
Weet iemand iets over ATi AIB's? Ik hoorde in het andere topic dat XFX het moeilijk had, maar waarom is dat dan? Is dit XFX gerelateerd (lage marges door videokaarten markt concurrentie) of nVidia gerelateerd met de 'hoge' prijzen die de scepter zwaaien? En waarom is dit bijvoorbeeld (nog :X ?) niet bij ATi partners zo?
Anybody :> ?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
XFX verkoopt enkel videokaarten, en die markt is moordend. Daarnaast staat XFX er helemaal alleen voor. Meeste ATI vendors zijn een dochterbedrijf van x, die onder een andere naam ook nVidia chips en andere spullen verkoopt. Sapphire en Zotac zijn van hetzelfde moederbedrijf e.d.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Cheetah schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:07:
[...]
Dit is toch geen nieuws meer? Is al zo uitgekauwd ;)
(Deel van) de officiele verklaring Ubisoft, wat Anandtech overigens gemist lijkt te hebben, is dat de eerdere DX10.1 implementatie issues gaf met (nV) DX10 hardware, omdat het daar niet mee getest was. Of dat de waarheid is of slechts een cover-up zullen we vermoedelijk nooit weten.
Het is een nieuw artikel inclusief benchmarks waarin je ziet dat een HD3870 zelfs met AA sneller is dan een 8800GT zonder AA dankzij het DX10.1 path. Ook zijn de nieuwste drivers gebruikt die in veel DX10 games performanceboosts brachten. De benchmarks zijn dus zeker wel nieuws. ;)

Daarnaast geeft Anandtech mooi weer waarom shader AA en dan met name DX10.1 AA beter is dan de oude manier van AA, iets wat jij (en ook anderen) vaak over het ziet, maar wat toch wel zeker relevant is.
When it comes to anti-aliasing in AC, the heart of the matter is the differences in graphics architectures. ATI's current GPUs do not have dedicated anti-aliasing hardware. Instead, they rely on the pixel shaders to achieve the same result. Depending on the type of graphics work being done, this approach can have a negative impact on performance. ATI seems to have gotten around this via some of the extensions to DirectX 10.1. NVIDIA graphics chips do include anti-aliasing hardware, but that hardware cannot be properly utilized in some situations. Specifically, there are post-rendering effects that interfere with the use of anti-aliasing hardware -- that's why some games don't support anti-aliasing at all.
Kortom, NV hardware kan bepaalde AA dingen niet. AMD hardware wel. Onder het DX10 path kan dit echter een negatief resultaat hebben op de performance, maar DX10.1 lijkt een groot gedeelte van de drawbacks op te heffen en de performancedrop is dan minimaal. Daarnaast noemen ze shader AA een "universal" solution.

Door AA op dezelfde manier te forceren krijg je dus:
We can see the result of using pixel shaders to do anti-aliasing in the resulting performance drop. What's noteworthy is that the drop isn't nearly as bad on ATI hardware running AC version 1.00. In other words, the 1.02 patch levels the playing field and forces ATI and NVIDIA to both use an extra rendering pass in order to do anti-aliasing. That probably sounds fair if you're NVIDIA -- or you own NVIDIA hardware -- but ATI users should be rightly upset.
Het ergste is dat de technologische vooruitgang wordt tegengehouden door dit soort grapjes en wel om iets kinderachtigs als:
Money might not have changed hands directly, but as part of NVIDIA's "The Way It's Meant to Be Played" program, it's a safe bet that NVIDIA wasn't happy about seeing DirectX 10.1 support in the game -- particularly when that support caused ATI's hardware to significantly outperform NVIDIA's hardware in certain situations.
Hoe meer grote sites hier aandacht aan besteden, des te meer zullen developers er veel beter over nadenken alvorens ze bepaalde optimalisaties er zo maar uit slopen.

En over die issues op NV DX10 hardware door het DX10.1 path... daar zouden dan ook HD2900XT gebruikers last van moeten hebben aangezien die van hetzelfde path gebruik maakt. Helaas heb ik nog nergens dezelfde meldingen gezien van HD2900XT users met duidelijke screenshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:51
Kreeg vanmiddag van AMD te horen dat volgende ATI driver in Vantage een boost van 10% (3870) tot 20% (3650) zou gaan geven. Versie nummer ff vergeten, 8.5 ofzo? Zit niet zo in AMD drivers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8.5 (mei) is al uit, dat zal dan wel 8.6 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Hacku schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:22:
XFX verkoopt enkel videokaarten, en die markt is moordend.
XFX verkoopt ook nVidia moederborden.

[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 02-06-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
The Source schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:48:
Kreeg vanmiddag van AMD te horen dat volgende ATI driver in Vantage een boost van 10% (3870) tot 20% (3650) zou gaan geven. Versie nummer ff vergeten, 8.5 ofzo? Zit niet zo in AMD drivers :)
Dit was de 8.5 maar die is al uit en gaf ook voor de rest leuke boosts. Of bij 8.6 zit weer zo'n boost. Als dat alleen voor 3Dmark geld heb je er natuurlijk niets aan. Hopelijk profiteren andere games er ook van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

The Source schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:48:
Kreeg vanmiddag van AMD te horen dat volgende ATI driver in Vantage een boost van 10% (3870) tot 20% (3650) zou gaan geven.
Ja lijkt me als ze dat vandaag zeiden dat ze niet oude koeien uit de sloot gaan halen. Dus zal wel over de 8.6 release gaan.

In het nV topic heeft The Source nog een leuke posting gedaan over physics.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/30173210

Het ziet der naar uit de nV der toch echt serieus mee aan de slag gaat. Ben erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken en wat ATi hier dan weer mee gaat doen. Omdat de plug reeds weer uit het project was getrokken zover ik weet.

[ Voor 82% gewijzigd door Apoca op 02-06-2008 19:41 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.