Dat kan ik je exact uitleggen en dat is ook de reden dat ik Ziggo vaarwel ga zeggen.
1. Mensen zijn kuddedieren. Als iets groot is neemt men graag wat werk voor lief zoals een Gmail account aanmaken (alhoewel Gmail mij uit-ste-kend bevalt). Mijn hoofdmail gebruikersnaam@home.nl is er nog wel, maar is bijna dood en een spamvangnet. Iedereen heeft mijn Gmail adres al
Nu jouw vraag of het vervolg van jouw vraag
2. Ziggo maakt de overstap naar een andere provider erg handig. Eerst moet je maar een gratis mailaccount nemen en verlies je je webspace of je kunt er niet bij zoals ik.
Nu ga ik met T-Mobile in zee en neem ik draadloos internet en er zijn fantastische alternatieven die helemaal niet duur zijn, maar wel erg traag met bijvoorbeeld 384/32. Echter de grote downloads trek ik op het werk binnen met een snelheid die mijn USB 2.0 stick van 8 GB niet bij kan benen en thuis zit ik op het forum of op wetenschappelijke sites. Illegaal downloaden doe ik beslist niet en muziek downloaden ook niet. of je het nu geloofd of niet. Brave internetters bestaan ook nog. Vaak zit mijn piek niet boven de 400 kbps en gemiddeld heb ik 122 kbps gemiddeld nodig tijdens een sessie. Tijdens het tikken van deze post heb ik geen bandbreedte nodig..
3. Mobiel internet op je laptop of vaste PC heeft een intens groot voordeel over LAN of WLAN.
Het is veiliger en het is mobieler. Als ik een weekendje logeer bij mijn ouders in de bossen waar geen CAI is dan zit ik alsnog op dit forum en andere en kan ik alsnog het nieuws bijhouden en zomaar lekker surfen, waar ook. Geen geklieder meer metr adhoc WLAN tussen mijn laptops wat wel goed werkt, maar niet ideaal is want de werklaptop moet dan altijd aanstaan.
Als ik voor mijn werk naar Mannheim moet, naar het congresgebouw daar en ik rij mee met een collega dan is het überrelaxt om on-line het een en ander te regelen en een mobiel internet abonnement is niet verbonden aan een computer. Zolang jij de software en de stick hebt heb je internet. punt.
Misschien heb ik wel erg makkelijk praten, maar ik heb alleen maar 2 laptops in mijn bezit en geen desktopcomputer. Ik heb 3 plekken in huis waar ik kan gaan zitten en afwisseling is erg leuk. het geeft een hoop meer vrijheid (zie mijn eerdere post)
Ik denk dat Ziggo zich nog lelijk gaat stoten. net zoals het kabinet, loopt allemaal erg lekker daar
O ja, de eigenlijke reden dat ik Ziggo ga verlaten is het feit van achteraf naar vooruit betalen. Ineens dubbel bedrag en er is mij NIET gevraagt of ik het er wel mee eens ben. Mijn zus werd me toch een partij giftig toen ze haar afschrift kreeg net zoals ik.
Dat heeft het lijntje gebroken tussen osn meneer Ziggo met je nette pakje.
[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 146043 op 17-06-2008 23:18]