dan heb je dus echt NIETS begrepen van het systeem met de kabel.rowicom schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:20:
[...]
Onzin. Bij het voormalige Casema had ik met m'n 4 mbit abbootje ook altijd een snelheid van 4,3 of 4,4 als ik dat met speedtest.net ging meten. En dat was onafhankelijk of de buren nou zaten te downloaden of niet hoor. Als Ziggo de snelheidswaarde van de diverse abbo's op + 5% zet, dan heeft iedereen de snelheid die 'm beloofd is. En met argumenten als 'bij @home kreeg je dat vroeger ook niet' heb ik als Ziggo klant helemaal niets te maken !
ga het anders eventjes na zoeken voor dat je met domme agrumenten komt als ik heb anders nergens last van hoor

Je zit op een lus die een bepaalde bandbreedte heeft en die zal je moeten delen met de mensen die op die lus zitten. als je op een lus zit die niet zwaar bezet is heb je geluk. Is de lus zwaar belast heb je een kwakkelende verbinding (in de dal uren goede verbinding en in de piek uren wat minder bandbrete). Zo werkt kabel nu eenmaal.
bron : Wikipedia: Kabelinternet (Nederland)Het transportkanaal naar de modem bij de gebruiker kan ongeveer 35 Mbit/s aan. Dit betekent dat er minstens drie gebruikers tegelijkertijd in een wijk met 10 Mbit/s kunnen downloaden zonder dat de verbinding verstopt raakt. In deze situatie is er geen overboeking van de verbinding. Als er meer gebruikers zijn, dan moeten zij de bandbreedte delen en krijgen zij niet altijd de maximale snelheid. Er is dan sprake van "overboeking". Alle kabelinternetaanbieders "overboeken" hun verbindingen in meer of mindere mate. Ook ADSL-aanbieders doen dat.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"