Toon posts:

Het Ziggo Topic Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 130.077 views

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 22:01
rowicom schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:20:
[...]

Onzin. Bij het voormalige Casema had ik met m'n 4 mbit abbootje ook altijd een snelheid van 4,3 of 4,4 als ik dat met speedtest.net ging meten. En dat was onafhankelijk of de buren nou zaten te downloaden of niet hoor. Als Ziggo de snelheidswaarde van de diverse abbo's op + 5% zet, dan heeft iedereen de snelheid die 'm beloofd is. En met argumenten als 'bij @home kreeg je dat vroeger ook niet' heb ik als Ziggo klant helemaal niets te maken !
dan heb je dus echt NIETS begrepen van het systeem met de kabel.
ga het anders eventjes na zoeken voor dat je met domme agrumenten komt als ik heb anders nergens last van hoor |:(

Je zit op een lus die een bepaalde bandbreedte heeft en die zal je moeten delen met de mensen die op die lus zitten. als je op een lus zit die niet zwaar bezet is heb je geluk. Is de lus zwaar belast heb je een kwakkelende verbinding (in de dal uren goede verbinding en in de piek uren wat minder bandbrete). Zo werkt kabel nu eenmaal.
Het transportkanaal naar de modem bij de gebruiker kan ongeveer 35 Mbit/s aan. Dit betekent dat er minstens drie gebruikers tegelijkertijd in een wijk met 10 Mbit/s kunnen downloaden zonder dat de verbinding verstopt raakt. In deze situatie is er geen overboeking van de verbinding. Als er meer gebruikers zijn, dan moeten zij de bandbreedte delen en krijgen zij niet altijd de maximale snelheid. Er is dan sprake van "overboeking". Alle kabelinternetaanbieders "overboeken" hun verbindingen in meer of mindere mate. Ook ADSL-aanbieders doen dat.
bron : Wikipedia: Kabelinternet (Nederland)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Shunt schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:25:
[...]

ga het anders eventjes na zoeken voor dat je met domme agrumenten komt als ik heb anders nergens last van hoor |:(
Met eurodocsis 2.0 krijg je je eigen downstream channel, dat staat los van overboeking. Je hebt dus niets met je buren te maken maar met de bottleneck in de wijkverdeler.
Je zit op een lus die een bepaalde bandbreedte heeft en die zal je moeten delen met de mensen die op die lus zitten. als je op een lus zit die niet zwaar bezet is heb je geluk. Is de lus zwaar belast heb je een kwakkelende verbinding (in de dal uren goede verbinding en in de piek uren wat minder bandbrete). Zo werkt kabel nu eenmaal.
Nee, zo werkt het dus niet meer.

• Shunt
Frank-NL schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:37:
[...]

Met eurodocsis 2.0 krijg je je eigen downstream channel, dat staat los van overboeking. Je hebt dus niets met je buren te maken maar met de bottleneck in de wijkverdeler.

[...]

Nee, zo werkt het dus niet meer.
ok van docsis 2 wist ik dat niet mij is altijd verteld dat dit gewoon altijd zo zou blijven bij kabel. alleen als ik het zo goed lees zit je alsnog gewoon op een lus maar dan op de wijkverdeler en heb je alsnog last van overboeking per wijkverdeler als ik mij niet vergis.

Game PC

• Frank-NL
  • Niet online
Shunt schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 14:40:
[...]

ok van docsis 2 wist ik dat niet mij is altijd verteld dat dit gewoon altijd zo zou blijven bij kabel. alleen als ik het zo goed lees zit je alsnog gewoon op een lus maar dan op de wijkverdeler en heb je alsnog last van overboeking per wijkverdeler als ik mij niet vergis.
Alle consumentenverbindingen hebben overboeking ja (zakelijk ook wel maar een stuk minder). Alleen het effect dat jij beschrijft is (praktisch) niet meer aanwezig.

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:12
Als wij in gesprek zijn met Ziggo telefonie en iemand anders belt ons, wordt deze meteen doorverwezen naar de voicemail. In de handleiding staat dat je dit kunt uitschakelen door #67# in te typen. Als ik dat doe krijg ik te horen dat deze dienst niet beschikbaar is voor deze telefoon. Iemand een idee hoe dit komt?

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-03 10:10
Chilly_Willy schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:27:
[...]

Ik heb vorige week maandag een brief gekregen dat het geleverd zal worden en ook dat ik meteen al aan het betalen ben... Nu iets meer dan een week later heb ik nog steeds niks ontvangen, maar ben ik dus al wel aan het betalen. Op zich kan ik best wachten, want ik heb op dit moment nog TweakDSL waar ik 12mbit mee haal, maar ik vind het wel te gek voor woorden dat ik al wel moet betalen.
Die ingangsdata zijn inderdaad wel een erg valse truuk om nog net even wat extra geld los te peuteren. Ik vind dat een nare truuk, waar de meesten toch niet tegen tekeer gaan, aangezien het 'maar een paar euro is'. Voor Ziggo is het uiteindelijk wel een groot bedrag, wat ze gewoon even extra incasseren.

-

• Hugo__Boss
Ook net een nieuwe digitale ontvanger gehad... helaas net voordat casema ziggo werd zelf eentje gekocht voor 100 euro... maar moet ik nu de nieuwe smartcard gaan gebruiken, of kan ik lekker de oude blijven gebruiken en het handeltje op marktplaats knallen ;)

• roefje
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 23:23
Contract duur?
Voor alle klanten is het contract gewijzigd, dat wil zeggen dat het contract vanaf nu nog maar 1 maand opzeg termijn heeft. Hierdoor kan je dus erg snel en makkelijker wisselen van product of snelheid.
LET OP
Orange Cable klanten hebben nog WEL een jaar contract. Dit komt omdat je met Orange een contract bent aangegaan en niet met Casema. Je kan dus NIET wisselen!

Dit blijkt niet waar te zijn! Alle orange contracten zijn gewoon over genomen door Ziggo! Je kan dus gewoon met 1 maand opzeggen of over stappen naar Alles-in-1 Extra
Weet iemand of dit echt zo is kreeg laatst namelijk te horen dat ik gewoon tot volgend jaar moet wachten als ik nu mijn abbo opzeg.

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-05 12:10
De 'verzonden' modem was dus inderdaad nog niet verzonden. Verbaasde me niets. Mevrouw aan de telefoon was er wel verbaasd over. Belachelijk dat er niets aan dit soort wanpraktijken gedaan kan worden. Je wordt als klant voorgelogen waar je bij staat.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hugo__Boss schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:18:
Ook net een nieuwe digitale ontvanger gehad... helaas net voordat casema ziggo werd zelf eentje gekocht voor 100 euro... maar moet ik nu de nieuwe smartcard gaan gebruiken, of kan ik lekker de oude blijven gebruiken en het handeltje op marktplaats knallen ;)
De nieuwe smartcard heeft weer 2 weken alle zenders (van film tot homo kanaal) en dat gaat pas in op het moment dat je deze voor het eerst gebruikt. Je zou dus even kunnen wachten todat er een berg mooie films voor film1 komen voordat je hem in gebruik neemt.

Zou je beide kaarten houden dan zal na een jaar E10 worden afgeschreven omdat je 2 smartcards hebt. Om dit te voorkomen moet je 1 van beiden afmelden voordat dit jaar om is.

Welke decoder je gebruikt maakt geen ruk uit. De oude smartcard kan ook in de nieuwe decoder. Pas echter op met het doorverkopen. Dat is geen probleem met de decoder, maar de smartcard is persoons gebonden. Die moet je dus niet op marktplaats gooien!

Je kunt ook gewoon beide setjes houden, dan heb je ook digitale televisie in de slaapkamer voor maar E10 per jaar extra.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Anoniem: 255989

het valt me trouwens op dat er veel mensen op speedtest.nl hun snelheid testen
deze is erg onbetrouwbaar gebleken
je kunt veel beter op http://www.speedtest.net/ je snelheid testen, deze is veeeel waarheidsgetrouwder.

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:59
[...]

[...]

bron : Wikipedia: Kabelinternet (Nederland)
Hee, wie had er nou helemaal niets van begrepen, Shunt? Je loopt een tijdje achter hoor in de techniek.... En goed lezen kun je ook niet, want ik heb niet geroepen dat ik nergens last van had hoor... Ik kom namelijk ook zo'n 5 procent te kort op m'n 8 mbit abbootje... :P

• rowicom
[...]

... en in de piek uren wat minder bandbrete. Zo werkt kabel nu eenmaal.
Zo werkt de Nederlandse taal in ieder geval niet... Had jij maar even opgezocht hoe je bandbreedte schrijft...

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-05 19:21
Janoz schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:50:
[...]
Zou je beide kaarten houden dan zal na een jaar E10 worden afgeschreven omdat je 2 smartcards hebt. Om dit te voorkomen moet je 1 van beiden afmelden voordat dit jaar om is.
bron?

Anoniem: 220263

Sinds gister geen TV: E19 Previewperiode verlopen 8)7

Vanochtend gebeld, allemaal onnodige handelingen moeten uitvoeren (1 minuut wachten na smartcard eruit halen, opnieuw instellen decoder etc. etc., dat kan ik zelf ook wel...), niets geholpen. Medewerker zou mijn smartcard opnieuw activeren, dit is niet gebeurd. Vanavond weer gebeld, ongeveer 25 minuten moeten wachten, en nu maar hopen dat deze gast hem dit keer wel reset.

Tevens ben ik al twee weken aan het wachten op mijn Internetsnelheid verhoging...

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-12-2022
[...]

De nieuwe smartcard heeft weer 2 weken alle zenders (van film tot homo kanaal) en dat gaat pas in op het moment dat je deze voor het eerst gebruikt. Je zou dus even kunnen wachten todat er een berg mooie films voor film1 komen voordat je hem in gebruik neemt.

Welke decoder je gebruikt maakt geen ruk uit. De oude smartcard kan ook in de nieuwe decoder. Pas echter op met het doorverkopen. Dat is geen probleem met de decoder, maar de smartcard is persoons gebonden. Die moet je dus niet op marktplaats gooien!

Je kunt ook gewoon beide setjes houden, dan heb je ook digitale televisie in de slaapkamer voor maar E10 per jaar extra.
Waar is na te lezen dat een tweede smartcard 10 euro per jaar kost? :?

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:54
Ik lees hier verhalen over 5% minder download snelheid.

Ik heb sinds vandaag ipv normaal 520 KB/s strak ineens een download snelheid van 495KB/s dat is een verschil van precies 5%. Toeval?
Ik hoop dat het niet blijvend is in elk geval.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Anoniem: 118518

5% ik zit hier al 2 weken te kloten met 50% verlagin.
Ziggo is gewoon super kut
Internet en telefoon is al weken slecht.
En daar betaal ik zo veel voor'
Ga die hele zooi opzeggen , die troep moet ik niet.

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-05 22:05
Anoniem: 118518 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:28:
5% ik zit hier al 2 weken te kloten met 50% verlagin.
Ziggo is gewoon super kut
Internet en telefoon is al weken slecht.
En daar betaal ik zo veel voor'
Ga die hele zooi opzeggen , die troep moet ik niet.
op het feit na dat poort 25 dicht word gezet heb ik niets te zeuren over mijn download snelheid (nog niet)

all zou ik zo 10 mbit inleveren voor een open poort 25..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verkoopster aan de telefoon. Daarnaast is het ook terug te vinden in de voorwaarden: Artikel 3, lid 1. Alleen staat hier geen bedrag bij.

• Hugo__Boss
[...]

is die smartcard persoonsgebonden ja? dat is die toch pas nadat je de antwoordkaart hebt opgestuurd?

• Anoniem: 205374
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Zag vandaag dat me rekening online stond. Viel me op dat er plotseling ook betaald moest worden voor telfoon nummers binnen multikabel abonnees. Deze waren eerst allemaal gratis. Nu waren er allemaal kleine bedragen aanwezig. Bel altijd dezelfde mensen en die hadden allemaal multikabel. Dus nu ook ziggo. Zou toch nog steeds gratis moeten zijn of niet?

Inet snelheid is trouwens nog steeds te laag hoor nog steeds +- 10%.

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:54

WoBBeL

*zwaai*

3 weken terug m'n @home regelmatig + @home telefonie om laten zetten naar Ziggo alles-in-1 plus.
Zou 16 juni omgezet worden. Dus ik gister bellen, begint die muts helemaal te lachen en dat kon allemaal niet, en het zou op zijn vroegst halverwege juli worden :/
Bel ik later de dealerlijn, krijg ik gewoon te hore ndat het weer 2 weken is 8)7

Wtf is het nu 8)7

Hosted VoIP SIP trunks Vast mobiel

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-05 14:02

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Brickman schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:02:
[...]
Waar is na te lezen dat een tweede smartcard 10 euro per jaar kost? :?
Bij mij stond het ook in het boekje wat bij m'n smartcard zat.
Hugo__Boss schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 01:30:
[...]
is die smartcard persoonsgebonden ja? dat is die toch pas nadat je de antwoordkaart hebt opgestuurd?
Als je een alles in een abbo afsluit en ze sturen een decoder plus smartcard naar je toe hebben ze echt wel je persoonsgegevens hoor... Die antwoordkaart zit alleen in het pakket wat je bij de Mediamarkt/Dixons ed koopt... ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• bureno
Rowdy.nl schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:01:
[...]

[...]

Als je een alles in een abbo afsluit en ze sturen een decoder plus smartcard naar je toe hebben ze echt wel je persoonsgegevens hoor... Die antwoordkaart zit alleen in het pakket wat je bij de Mediamarkt/Dixons ed koopt... ;)
OK, dan zal ik vanavond ook eens in dat boekje van de smartcard kijken, is me toen niet opgevallen.

Bij m'n alles in 1 pakket wat ik thuisgestuurd kreeg zat overigens ook gewoon een antwoordkaart. Als je deze niet instuurd gaat 't beeld volgens mij nog steeds op zwart na 2 weken...

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:39

KingCrash

Angry Rabbit

Maar weer eens gebeld hoe het zat met mijn omzetting naar alles-in-1-plus (vanaf Multikabel).

Wat blijkt..ik heb NOGSTEEDS een dubbel klantnummer :'( ...(dat wisten ze me ~2 weken terug ook al te melden). De HD'r melde mij toen dat dit zou worden omgezet en ik mijn pakketje binnen 7 dagen zou hebben.

Na gisteren weer niks in de deur te hebben gehad, net maar weer even gebeld (wel binnen 30sec iemand aan de lijn).
Ik heb dus nog steeds een dubbel klantnummer want..de HD heeft niet genoeg rechten om dit te veranderen.

Nu heeft deze HD'r mij ook weer verzekerd dat alles nu echt goed komt en dat alles correct is omgezet.
Ik ben wat sceptisch ;)

Angry Rabbit

• bureno
Janoz schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:38:
[...]

Verkoopster aan de telefoon. Daarnaast is het ook terug te vinden in de voorwaarden: Artikel 3, lid 1. Alleen staat hier geen bedrag bij.
artikel 3 – Digitale Ontvanger en Smartcard
1. Om toegang te krijgen tot Ziggo Digitale Televisie moet de Klant een Digitale Ontvanger en een Smartcard hebben. De Klant registreert de Smartcard op de voorgeschreven wijze bij Ziggo. Voor deze registratie kan Ziggo bij de Klant een periodieke vergoeding in rekening brengen.

Lijkt me meer een artikel zodat men later een bedrag kan vragen, en dan voor elke geregistreerde kaart. In de algemene voorwaarden staat dus niets over 10 euro voor een 2e kaartje... Dus voorlopig ga ik ervan uit dat je gewoon op meerdere tv's het digitale standaardpakket kunt bekijken zonder extra kosten ;)

[Voor 7% gewijzigd door bureno op 19-06-2008 09:44]

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

In dat artikel staat dat ze het kunnen doen, de verkoopster heeft mij verteld dat ze het doen, bij @home deden ze het ook al en Rowdy.nl geeft aan dat in het meegeleverde boekje staat dat ze het doen. Waarom blijf je er dan vanuit gaan dat ze het niet doen?

[Voor 17% gewijzigd door Janoz op 19-06-2008 09:50]

• bureno
omdat ik hier van ziggo nog geen bericht over heb ontvangen. Maar als in de toekomst wel een jaarlijks bedrag voor elke smartcard betaald moet gaan worden, ook geen probleem hoor! Dan hoor ik dat tegen die tijd wel...
Of zijn er al mensen waarbij 10 euro in rekening is gebracht?

[Voor 12% gewijzigd door bureno op 19-06-2008 10:24]

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-05 21:57
1 grote rotzooi

tikfouten? tjah..m..

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat die meldingen er nog niet zijn komt waarschijnlijk vooral omdat het pas na een jaar in rekening wordt gebracht. Als je de kaart na 11 maanden en 25 dagen afmeld hoef je niks te betalen (volgens de verkoopster weer).

Het zou best kunnen dat je gelijk hebt hoor. Dat een tweede kaart gratis is en dat je daar alleen iets voor moet betalen wanneer je ook voor je tweede kaart een aanvullend pakket neemt. Ik ga liever uit van iets moeten betalen. Dan kan het alleen maar meevallen :).

• bureno
Ach ja, we zien het wel hoe 't gaat lopen met Ziggo in de toekomst... Belangrijker vind ik dat m'n internet lijn betrouwbaar en snel is. Sinds een week is m'n download prima (constant 1.8MB/s) maar upload schommelt tussen 50-150KB/s. Na de omzetting naar alles in 1 extra was dit initieel 320KB/s constant. Toch maar eens melden als storing.

• Hugo__Boss
xost schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 08:46:
3 weken terug m'n @home regelmatig + @home telefonie om laten zetten naar Ziggo alles-in-1 plus.
Zou 16 juni omgezet worden. Dus ik gister bellen, begint die muts helemaal te lachen en dat kon allemaal niet, en het zou op zijn vroegst halverwege juli worden :/
Bel ik later de dealerlijn, krijg ik gewoon te hore ndat het weer 2 weken is 8)7

Wtf is het nu 8)7
Alleen icm Alles-in-Plus is bellen naar andere Ziggo abonnees gratis, of je moet een VolopBellen abo erbij hebben... anders is het niet gratis meer ;) bij casema was dat sowieso al niet, multikabel weet ik niet wat het eerst was...

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-04 16:08
Wat een wereld bedrijf.. Echt waar. Vannacht had m'n server ff een reboot gedaan (Windows Update), bleek vanochtend dat ik geen internet meer had.
Ik gebeld, bleek dat ze het MAC adres van het nieuwe modem al in het systeem hadden gezet terwijl ik dat ding nog niet eens binnen heb! Hij was niet eens verstuurd! :/
Die gozer gelukkig MAC weer terug gezet en ik had weer internet. Alleen nu 35 KB/s ipv 1460 KB/s. Sommige sites kan ik niet eens openen!

Ik snap echt niet wat die gasten daar doen ; :N

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 16:57
Iemand bij Ziggo dns problemen? Ik kreeg oa geen www.google.nl en een nslookup timede out.

Inmiddels gebruik ik mijn eigen bind9 dns server, dus ik heb geen problemen meer, maar vroeg met het toch af.

Coïtus ergo sum

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-05 09:45
Chilly_Willy schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:12:
Iemand bij Ziggo dns problemen? Ik kreeg oa geen www.google.nl en een nslookup timede out.

Inmiddels gebruik ik mijn eigen bind9 dns server, dus ik heb geen problemen meer, maar vroeg met het toch af.
Geen Ziggo, maar @home @work.

Ook rare fratsen met o.a. Google.
Zie ook Google down? :? btw.

[Voor 8% gewijzigd door Hoyden op 19-06-2008 16:44]

• Hugo__Boss
Chilly_Willy schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:12:

kan hem zonder problemen openen hoor en razendsnel ook ;)

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 06:14
de AMS-IX lag er even uit zo rond 16u, maar dat is inmiddels grotendeels weer verholpen. Zie http://www.ams-ix.net/technical/stats/

• bureno
Rowdy.nl schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:01:
[...]
Wellicht nog een voormalig @home boekje/smartcard? Dit staat er in de folder van het ziggo startpakket:
http://img511.imageshack.us/img511/5804/dsc02141tz0.jpg
Ach, we merken 't vanzelf wel tzt :)

• AjDuLion
nu dus net weer gebeld en blijkbaar ondersteund ziggo _GEEN_ eigen mailservers meer.

ook niet voor ex multikabel klanten

verder is me nu all 2x verteld dat ik wel op de abuse sta en 2 x van niet...

* AjDuLion gaat maar zoeken naar een andere provider..

• markd76
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-05-2021
Vanmiddag exact een maand na de derde aanvraag, dan eindelijk het Alles-in-1-Extra pakket ontvangen, en ja hoor, INCOMPLEET ! Stelletje sjappies op het magazijn had er geen smartcard en installatiehandleiding voor digitale TV bij gedaan. Wel de decoder/harddiskrecorder, geen "smart"card. Hoe treffend |:(
Voor het eerst met mijn vaste kabel telefoon gebeld, NAAR ZIGGO. 20 minuten in de wacht, daarna iemand die sprakeloos was van mijn melding. Het zou geregeld worden, binnen een week.......... Geen idee of m'n oude @Home kaartje werkt, maar ik ben al lang blij dat ze niet m'n kabelmodem vergeten zijn om in die doos te flikkeren.
Upload is wel iets langzamer dan verwacht, ik haal 2298kbps op speedtest.net, download zit op iets van 14600.

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 19:51
Ik heb zelf geen problemen, maar ik wou vanavond bij vrienden televisie aansluiten.../failed. Pakket halen in de winkel, is het niet beschikbaar op hun postcode terwijl ze al internet van Ziggo hebben!! Op mijn postcode (woon ernaast) heb ik wel alles (TV, Internet, bellen) en daar zeggen ze ook keihard: niet beschikbaar...terwijl ik het al heb!

Wat een zooitje, heb zelf geen problemen (internet, tv en bellen alles lekker stabiel en storingsvrij) maar dit slaat alles. Kan nog wel weken duren. Postcodes zijn nog niet gemigreerd. Heb ze maar aangeraden een ander bedrijf te zoeken want Ziggo = kut, duidelijk.

• Chilly_Willy
Je oude smartcard werkt als het goed is ook nog gewoon. Ik heb mijn casema smartcard ook nog en die werkt ook. Nu kan ik tenminste boven met fatsoenlijke kwaliteit kijken.

Dus als je een pakket aangevraagt hebt is de antwoordkaart opsturen overbodig?

Coïtus ergo sum

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand weer probeleme met verbinding?

Telelfoon werkt goed, maar vele timeouts. Niet alleen google.
Regio 2900

Anoniem: 26235

Hoe lang duurt een verhoging eigenlijk. Afgelopen maandag een verhoging aangevraagd (moest via telefoon). Nog steeds niks...

Die gast die ik aan de telefoon had zei ook nog iets vaags over post dat ik moest ontvangen en iets moest instellen? Alleen voor internet? Bij @home was mijn eerdere verlaging dit jaar via het web binnen 5 minuten geregeld en er verder niks voor hoeven doen.

• Gabliboeba
Ticket #1 voor de modem was om de een of andere reden niet doorgekomen. Hopelijk gaat het met #2 wel goed. Ik vraag me toch af of dat allemaal zomaar mag. Komende maandag is het precies 14 dagen geleden dat ik de modem besteld heb. De dwaas die ik toen aan de telefoon had beloofde mij dat de modem tussen de 5 en 7 dagen zou worden bezorgd. Wat een godgeklaagd teringbedrijf is dit, zeg.

• Gabliboeba
Anoniem: 26235 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:48:
Hoe lang duurt een verhoging eigenlijk. Afgelopen maandag een verhoging aangevraagd (moest via telefoon). Nog steeds niks...

Die gast die ik aan de telefoon had zei ook nog iets vaags over post dat ik moest ontvangen en iets moest instellen? Alleen voor internet? Bij @home was mijn eerdere verlaging dit jaar via het web binnen 5 minuten geregeld en er verder niks voor hoeven doen.
Een modem-reset zou moeten werken. Echter heeft dit ervoor gezorgd dat mijn modem kapot is.

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:22
Weet iemand ook of ik mijn Motorola modem ook terug moet sturen? Ik heb namelijk mijn @home intensief abonnement afgezegt welke per 1 juli 2008 de verbinding wordt verbroken.

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
PCMedic schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:55:
Weet iemand ook of ik mijn Motorola modem ook terug moet sturen? Ik heb namelijk mijn @home intensief abonnement afgezegt welke per 1 juli 2008 de verbinding wordt verbroken.
Zover ik weet moet je die inderdaad terug sturen, je hebt deze namelijk in bruikleen.

2250 WP Zuid PVoutput

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 10:48
MdO82 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:37:
[...]

Zover ik weet moet je die inderdaad terug sturen, je hebt deze namelijk in bruikleen.
Nope, mag je houden.
Het kost @home teveel werk/geld om die dingen terug te halen.
Ik heb hier al een aardige verzameling modems liggen.

• rowicom
Gabliboeba schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:50:
[...]
Een modem-reset zou moeten werken. Echter heeft dit ervoor gezorgd dat mijn modem kapot is.
Van een reset op zich gaat geen enkel apparaat stuk hoor... Wat een niveau hier...

• chrisboers
job schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:51:
[...]

Nope, mag je houden.
Je moet hem wel degelijk terug sturen. Ik heb bij @home wel eens een forse rekening gehad omdat ik destijds in het zuiden woonde, en ik van @home te horen kreeg dat ie naar Amsterdam gestuurd moest worden. Bleek uiteindelijk naar Maastricht te zijn (ja, ook @home is niet één bedrijf...)

Dat job ze blijkbaar heeft kunnen houden is meer een slordigheid van hun kant, maar officieel moet je ze dus terugsturen.

-

• paulvdb
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-05 15:18
Dat was vroeger inderdaad zo bij @Home. Toen ik een Motorola kreeg moest ik mijn Com21 terugsturen. Maar toen ik twee jaar geleden overstapte naar ADSL2+ kon ik mijn Motorola gewoon houden. Die ligt hier nog in de kast.

• Ascathon
  • Laatst online: 24-05 14:25
Volgens mij is dit onlangs weer veranderd. Dacht dat je de modems tegenwoordig weer in bruikleen krijgt. Maar ik neem ook dat ik hem bijvoorbeeld zou mogen houden, omdat ik abonnee ben geworden in de tijd dat je ze "kocht".

Edit: staat ook heel kort in de TS

[Voor 7% gewijzigd door Ascathon op 20-06-2008 08:45]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Wildfire

Joy to the world!

Iemand problemen bij Ziggo/@Home (regio Tilburg)? Ik heb hier namelijk redelijk wat packetloss.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Shunt
Gabliboeba schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:50:
Ticket #1 voor de modem was om de een of andere reden niet doorgekomen. Hopelijk gaat het met #2 wel goed. Ik vraag me toch af of dat allemaal zomaar mag. Komende maandag is het precies 14 dagen geleden dat ik de modem besteld heb. De dwaas die ik toen aan de telefoon had beloofde mij dat de modem tussen de 5 en 7 dagen zou worden bezorgd. Wat een godgeklaagd teringbedrijf is dit, zeg.
Pff vrees niet wij zijn net klaar met de eerste maand zonder telefonie omdat wij ook nog moeten wachten op een modem. En zijn nu aan beland bij ticket 12 wat nogsteeds NIETS veranderd heeft.

Game PC

• Rocco82
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

Vandaag, 8 werkdagen na aanvraag, een brief gehad.

Netjes in principe, mail werkt al dus mijn inlognaam is nu al aktief. Opvallend is wel dat bij het alles-in-een pakket geadverteerd wordt met 16 MBIT en in mijn brief staat gewoon 12MBIT. Dit wordt wss veroorzaakt omdat het nog op het @home netwerk draait, en daar zijn dat de pakketvormen.

Mvg, Rob.

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-05 11:54
wazig hoor...

16 mei overstap aangevraagd van losse @home pakketten naar ziggo alles in 1 extra.. een week later voor me ouders hetzelfde gedaan, nu hebben me ouders het pakket gisteren ontvangen en ik heb nog steeds niks... gaat lekker daar. (regio 0592)

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-05 09:45
crazylegs schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:00:
wazig hoor...

16 mei overstap aangevraagd van losse @home pakketten naar ziggo alles in 1 extra.. een week later voor me ouders hetzelfde gedaan, nu hebben me ouders het pakket gisteren ontvangen en ik heb nog steeds niks... gaat lekker daar. (regio 0592)
Als de regio's verschillen kan dat toch wel ?

Ze zullen niet elke regio op hetzelfde moment aanpakken.

• crazylegs
Hoyden schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:06:
[...]

Als de regio's verschillen kan dat toch wel ?

Ze zullen niet elke regio op hetzelfde moment aanpakken.
ik kan het huis van me ouders praktisch zien vanaf hier.. (sorry vergeten dr bij te vermelden)

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:22
job schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:51:
[...]

Nope, mag je houden.
chrisboers schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 08:38:
[...]

Je moet hem wel degelijk terug sturen. Ik heb bij @home wel eens een forse rekening gehad omdat ik destijds in het zuiden woonde, en ik van @home te horen kreeg dat ie naar Amsterdam gestuurd moest worden. Bleek uiteindelijk naar Maastricht te zijn (ja, ook @home is niet één bedrijf...)

Dat job ze blijkbaar heeft kunnen houden is meer een slordigheid van hun kant, maar officieel moet je ze dus terugsturen.
paulvdb schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 08:43:
Dat was vroeger inderdaad zo bij @Home. Toen ik een Motorola kreeg moest ik mijn Com21 terugsturen. Maar toen ik twee jaar geleden overstapte naar ADSL2+ kon ik mijn Motorola gewoon houden. Die ligt hier nog in de kast.
Ascathon schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 08:44:
Volgens mij is dit onlangs weer veranderd. Dacht dat je de modems tegenwoordig weer in bruikleen krijgt. Maar ik neem ook dat ik hem bijvoorbeeld zou mogen houden, omdat ik abonnee ben geworden in de tijd dat je ze "kocht".

Edit: staat ook heel kort in de TS
Veel onduidelijkheid. Maar ik denk dat ik de modem gewoon maar hou, mocht ik ooit een rekening van hun ontvangen, dan wijs ik hun er wel op dat dit niet vroegtijdig aan me was gemeld. Dan kan eventueel achteraf nog wel terugsturen, zo niet staat deze modem over 6 maanden op Marktplaats.nl. :P

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
PCMedic schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:59:
[...]

[...]

[...]

[...]

Veel onduidelijkheid. Maar ik denk dat ik de modem gewoon maar hou, mocht ik ooit een rekening van hun ontvangen, dan wijs ik hun er wel op dat dit niet vroegtijdig aan me was gemeld. Dan kan eventueel achteraf nog wel terugsturen, zo niet staat deze modem over 6 maanden op Marktplaats.nl. :P
Zo even de irritante voorwaarden doorgenomen (blijven altijd vervelende boekwerken).

Quote uit de voorwaarden:

artikel 4; Internetmodem

Het Internetmodem wordt door Ziggo aan de Klant in bruikleen gegeven en blijft eigendom van Ziggo. De bruikleen eindigt van rechtswege bij het einde van het Abonnement Ziggo Internet.

De Klant retourneert op eigen kosten het Internetmodem, met toebehoren, in goede staat binnen vijftien dagen na beëindiging van het Abonnement Ziggo Internet op de door Ziggo aan te geven wijze. Als de Klant het Internetmodem niet, niet volledig, niet op tijd, niet in goede staat of niet op de voorgeschreven wijze retourneert, is hij een direct opeisbare boete van € 60 aan Ziggo verschuldigd. De Klant is daarna niet meer verplicht het Internetmodem te retourneren.

En aangezien Ziggo voortgekomen is uit @home, Multikabel en Casema zullen de vorige voorwaarden vervallen zijn.

2250 WP Zuid PVoutput

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Volgens mij mag ik me gelukkig prijzen dat ik zonder problemen gebruik kan maken van het alles in één pakket.
Internet is alleen minder dan de geadverteerde 8 mbits, maar aangezien ik van een 3 mbits lijn kom, is 7,7 mbits al een hele verbetering.
Digitale tv werkt ook gewoon naar behoren, ondanks de lage sterkte van 52%. :)

Anoniem: 58690

Bij Casema was dat ook zo, ik heb zelfs tijdens swaps oude Com21 en Demos modems meegenomen.
Ik moet wel zeggen dat het niet echt duidelijk was in het begin, later zat er netjes een antwoord nummer op de enveloppe die je dus weer op je doos kon plakken.
Maar ja meeste klanten gooide de doos toch weg, dus ook de enveloppe, maar dan zou je het modem nog in een doos kunnen terug sturen.

Wat zou je trouwens met zo'n modem moeten doen ?
Iedere klant krijgt er 1 en dan als je contract over is, stuur je het modem terug, wat voor nut heeft het dan om die te koop te zetten ?

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:43
MdO82 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 20:17:
[...]

Zo even de irritante voorwaarden doorgenomen (blijven altijd vervelende boekwerken).

Quote uit de voorwaarden:

artikel 4; Internetmodem

Het Internetmodem wordt door Ziggo aan de Klant in bruikleen gegeven en blijft eigendom van Ziggo. De bruikleen eindigt van rechtswege bij het einde van het Abonnement Ziggo Internet.

De Klant retourneert op eigen kosten het Internetmodem, met toebehoren, in goede staat binnen vijftien dagen na beëindiging van het Abonnement Ziggo Internet op de door Ziggo aan te geven wijze. Als de Klant het Internetmodem niet, niet volledig, niet op tijd, niet in goede staat of niet op de voorgeschreven wijze retourneert, is hij een direct opeisbare boete van € 60 aan Ziggo verschuldigd. De Klant is daarna niet meer verplicht het Internetmodem te retourneren.

En aangezien Ziggo voortgekomen is uit @home, Multikabel en Casema zullen de vorige voorwaarden vervallen zijn.
Dat zijn de regels van Ziggo.
Ziggo is een nieuw bedrijf en hun regels kunnen niet doorwerken naar het verleden.

1 jaar geleden heb ik telefonie van @home genomen en kreeg dus een nieuw Aris modem. Mijn oude Motorola zonder telefonie aansluiting kon ik houden. Ik controleerde toen nog de site van @home en vroeg het telefonisch na en beide zeiden mij dat de modem mijn eigendom was.
Dit was omdat het modem toen een cadeau bij afsluiting van een 1 jaar abbonement was.

Modems die gekregen zijn via een @home abbonement zijn gewoon eigendom van de klant.
Modems die nu door Ziggo verspreid worden deze zijn in bruikleen.
1 van de redenen waarom Ziggo modems in bruikleen zijn is omdat je bij Ziggo elke maand kunt opzeggen en het nogal duur kan worden voor hun.

Als een bedrijf zijn regels veranderen dan gaan die regels pas in op het moment dat deze aangepast worden. En in dit geval dus op modems die verspreid worden nadat deze regel van kracht gegaan is.

Anoniem: 90323

[...]

Van een reset op zich gaat geen enkel apparaat stuk hoor... Wat een niveau hier...
Het niveau is in ieder geval oneindig veel hoger dan het niveau bij Ziggo - relaties mee?

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 255989 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:53:
het valt me trouwens op dat er veel mensen op speedtest.nl hun snelheid testen
deze is erg onbetrouwbaar gebleken
je kunt veel beter op http://www.speedtest.net/ je snelheid testen, deze is veeeel waarheidsgetrouwder.
Als je een ietwat oudere computer hebt meet je op speedtest.net letterlijk de snelheid van je processor in plaats van de snelheid van je internetverbinding, dankzij het cpu-vretende flash op die site. Ook niet echt aan te raden dus, aangezien de meting dan veel lager uitvalt (vooral bij erg snelle verbindingen).

Ik ga vanmiddag maar weer eens de helpdesk lastig vallen, 5 Ziggoniaanse dagen duren langer dan een maand in normale termen. Ik snap niet waarom ze überhaupt nog termijnen geven als ze die toch niet waar kunnen maken. :)

#

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-05 10:14
4811...sneheidsverhoging is er.... nu de decoder ontvanger nog :)

http://www.speedtest.net/result/286655036.png

[Voor 31% gewijzigd door wvkreg op 21-06-2008 14:01]

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 20:51

Ryudo

Daily dose~

Vanmiddag maar weer eens met Ziggo gebeld over de orderstatus van m'n alles-in-1 pakket en of ik ook al bij mijn factuur kon komen via de Ziggo website.
De klantgegevens van @home zijn nog steeds niet overgezet dus de factuur moet ik nog via de oude @home website opvragen. Nouja niet zo'n probleem, ik kan m'n factuur in elk geval printen.

Ik werd door de beste meneer doorgeschakeld naar een persoon die over de orderstatus gaat en die kon me vertellen dat m'n order geannuleerd was. Nouja dat is in ieder geval niet door mij gedaan dus ik vermoed dat het iets te maken heeft met het samenvoegen van mijn oude pakketten zodat die op 1 factuuradres kwamen te staan. De order is nu weer op actief gezet om het Ziggo proces weer te doorlopen. We gaan maar weer in spanning afwachten wat de volgende aflevering van Calling Ziggo ons brengt. :+

• RnB
  • Nu online
Mag ik vragen waarom jullie speedtest.net gebruiken?
Die site is namelijk verre van accuraat, ik kreeg bij mij iets van 11000 kbits als uitkomst, terwijl ik toch echt een 8 mbits lijn heb. Dus ik de test op speedtest.nl gedaan en ja hoor, die was 7700 kbits, veel accurater als je het mij vraagt. :)

En hier krijg ik 2068 kbits als uitkomst op een 3 mbits lijntje. ;)
Ik weet dat het niet accuraat is, aangezien ik met downloads een max heb van 350 KBytes per seconde, veel meer dan de 250 KBytes die de site meet.

Hier en bij mij zijn trouwens 2 verschillende locaties, de 8 mbits is in het nieuwe huis.

[Voor 36% gewijzigd door RnB op 21-06-2008 15:02. Reden: Nog een x de test gedaan]

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Speedtest.nl gebruikt een veel kleinere packet size voor het meten van je up- en downloadsnelheid.
Speedtest.net voert een langere test uit om zo pieken uit te sluiten en een meer gemiddelde snelheid te meten. Persoonlijk heb ik nooit problemen met speedtest.net en het weergeven van verkeerde waardes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chilly_Willy
http://www.speedtest.net/result/286956235.png

Bij het downloaden via TweakNews heb ik wel 15,9 mpbs gezien in de traffic graph van pfsense (firewall/router).

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crazylegs
al mensen uit het noorden (@home) die omgezet zijn? Het duurt wel erg lang.. ;(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Hier iemand uit het noorden, nog niet omgezet maar dat kan ook mede komen door de technische puinhoop daar bij de helpdesk. De klantgegevens van @home klanten in het noorden worden binnenkort omgezet, wanneer dit is.... geen idee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crazylegs
Ryudo schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:30:
Hier iemand uit het noorden, nog niet omgezet maar dat kan ook mede komen door de technische puinhoop daar bij de helpdesk. De klantgegevens van @home klanten in het noorden worden binnenkort omgezet, wanneer dit is.... geen idee.
ze mogen wel is opschieten daar.. m'n huidige diensten van @home werken allemaal prima, daar niet van maar ik zou wel graag naar het nieuwe abonnement willen (hogere snelheid).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 73609
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
De omzetting van @home members zou eerst morgen 23-06 zijn.. is mij verteld door een technische helpdeskmedewerker.. en nee niet zo 1 die je standaard aan de lijn krijgt maar had ooit zijn telefoonnummer gehad toen we wat problemen hadden...

Echter nu schijnt de omzetting voor de 3e keer te worden uitgesteld....
ook zou de upgrade van het @home netwerk ook nog niet helemaal af zijn...

Maarja hij kon het niet voor 100% bevestigen maar van wat hij er van begreep moest ik er rekening mee houden dat het pas juli zou worden de omzetting naar ziggo van @home mensen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 12:37
Ik heb hier nog niemand gehoord maar wel degelijk aan de gang

De mensen die overstappen van Orange kabel, naar een Ziggo abonnement, merken hier in principe niks van. Behalve dan dat de e-mail adres die de klant heeft bij Orange, of voorheen wanadoo word beëindigd. Dit word altijd gedaan, niks nieuws, maar de klanten kunnen nu zelf geen nieuw e-mail adres maken. Het probleem is dus dat de e-mail adres bij orange/wanadoo wordt beëindigd.

Er zijn heel wat mensen overgeschakeld van Orange naar ziggo waar dit bij is gebeurd. Mede omdat er tegen ze is gezegd dat er niks veranderd, alleen de mensen die dat zeiden vergeten dat de e-mail adres automatisch bij orange/wanadoo wordt beëindigd.

[Voor 10% gewijzigd door StephanL op 24-06-2008 11:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 102380

Dat is interessant. Overstap van Orange naar Ziggo alles in één al geregeld. Ben zelf ook Orange-klant en heb ruim 4 weken geleden alles in één besteld. Anderhalve week geleden maar eens gebeld omdat mijn internetsnelheid nog niet was verhoogd van 12000 naar 16000 én omdat ik nog steeds geen bevestigingsbrief had ontvangen (zou beiden binnen 5 werkdagen gebeuren). Antwoord: "Bestelling staat nog steeds in de comp en eind deze week moet het wel in orde zijn". Vrijdag maar weer eens gebeld. Antwoord: "Nee meneer, u heeft Orange, en er was inderdaad onduidelijkheid over het feit dat Ziggo alle contracten heeft overgenomen; dit is dus niet het geval! Orange heeft geen toestemming verleend en er wordt nu druk onderhandeld. In het ergste geval moet u zélf Orange opzeggen om over te kunnen stappen".......zucht.......Mijn vraag: dus ik krijg de digitale decoder ook niet? Antwoord: "Nee meneer, dat is onderdeel van het alles in één pakket, dus dat gaat ook niet. Maar als er wat meer bekend is over de onderhandelingen met Orange krijgt u denk ik wel een brief (túúrlijk!! 8)7 8)7 8)7 ....maar ja, hij zei tenslotte ook "denk ik"). Dit was dus vrijdagavond 20 juni.
Zaterdag 21 juni 2008 pakketpost van TNT-post: de decoder!!!!
Heb 'm nog niet aangesloten dus weet niet of ie werkt, maar snap ik het nou niet of snapt Ziggo het nu echt niet meer. :? :? :?
Wie is er al overgestapt van Orange Cable zónder zelf Orange op te zeggen??? Ben ik nu wel benieuwd naar. En is de internetsnelheid voor die personen dan ook al aangepast??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb de overstap afgelopen vrijdag geregeld, dus ik laat wel weten hoe het gaat...

Enige waar ik over ontstemd ben is het feit dat ik meteen m'n mailadres kwijt ben...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 15:22
MikeyMan schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:39:
Heb de overstap afgelopen vrijdag geregeld, dus ik laat wel weten hoe het gaat...

Enige waar ik over ontstemd ben is het feit dat ik meteen m'n mailadres kwijt ben...
Overstappen op een gmail-adres. Heb je daar ook nooit meer omkijken naar.

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-05 15:58
gistermiddag opeens geen ontvangst meer. Preview periode was verlopen. Ik dacht dat je niets hoefde te doen als je niet al die ranzige kanalen wilde hebben. Maar dat was dus verkeerd gedacht.. smart card moet sowieso geactiveerd worden. Ik vraag me af hoe dat zit met die 2 maanden digitaal totaal pakket.. Maar goed, dat is nu geregeld.

Gelijk nog maar eens gevraagd of poort 25 ooit nog open gaat. Het antwoord daarop:
"Poort 25 is geblokkeerd omdat we die voor onze eigen mailservers gebruiken. U kunt natuurlijk wel een ander poort nummer hiervoor gebruiken"

Dat schiet natuurlijk niet op. Nu maar hopen dat de decoder het snel weer doet. Overigens gisteren analoog zitten kijken en het verschil is toch best wel bizar te noemen..

PH-MRK request startup

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Mrkoekie schreef op maandag 23 juni 2008 @ 08:33:
gistermiddag opeens geen ontvangst meer. Preview periode was verlopen. Ik dacht dat je niets hoefde te doen als je niet al die ranzige kanalen wilde hebben. Maar dat was dus verkeerd gedacht.. smart card moet sowieso geactiveerd worden.
Ik heb sinds gister de decoder gekregen en alles werkt goed, heb allemaal foute zenders. Maar wat moet ik doen om er voor te zorgen dat ik na het aflopen van de preview periode gewoon de standaard zenders kan blijven kijken? Ik hoef al die andere zenders niet.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• jmertens
  • Laatst online: 21-12-2022
Pas een brief ontvangen van Ziggo. Orange kabel klanten gaan gewoon over naar Online en niet naar Ziggo!
In het nieuws werd gezegd dat Casema/Ziggo de klanten had overgenomen van Orange. Dit lijkt nu niet het geval te zijn.

Dus voor Orange kabel klanten zal er niet veel veranderen alleen dat de naam Orange nu Online wordt.

Bij Online zullen de Orange kabel klanten straks ook de email adressen kunnen beheren.

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Lol, ik check net even mijn @Home webmail; 1 nieuw bericht. Leuk, 18 juni, van Ziggo. Betreft mijn factuur. Die kon ik online bekijken en dan moet ik maar even inloggen op MijnZiggo... Heel handig als je bij de postcodecheck* te zien krijgt dat je er geen gebruik van kunt maken en doorverwezen wordt naar @Home. :P

* Tuurlijk heb ik de cookies verwijderd en opnieuw de check gedaan vanmorgen... ;)

't is wel grappig dat een groot deel van de posts hier verder gaat over dat je je emailadres krijt raakt. En dat er dan vervolgens natuurlijk rap weer iemand zegt dat je dan GMail moet nemen... Waarom overigens niet zoiets van; "je mail gewoon niet door je provider laten verzorgen". (Ben pro GMail, maar heb voor m'n mainstream mail gewoon een eigen domein... :P)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• AjDuLion
Mrkoekie schreef op maandag 23 juni 2008 @ 08:33:
gistermiddag opeens geen ontvangst meer. Preview periode was verlopen. Ik dacht dat je niets hoefde te doen als je niet al die ranzige kanalen wilde hebben. Maar dat was dus verkeerd gedacht.. smart card moet sowieso geactiveerd worden. Ik vraag me af hoe dat zit met die 2 maanden digitaal totaal pakket.. Maar goed, dat is nu geregeld.

Gelijk nog maar eens gevraagd of poort 25 ooit nog open gaat. Het antwoord daarop:
"Poort 25 is geblokkeerd omdat we die voor onze eigen mailservers gebruiken. U kunt natuurlijk wel een ander poort nummer hiervoor gebruiken"

Dat schiet natuurlijk niet op. Nu maar hopen dat de decoder het snel weer doet. Overigens gisteren analoog zitten kijken en het verschil is toch best wel bizar te noemen..
dat is natuurlijk klankklare onzin aangezien dit onzin is (dat zou betekenen dat als je naar ziggo.nl ook opeens op mijn website uitkomt omdat ik die ook op poort 80 draai :+ )

ik heb er veel over gezocht de laatste tijd en behalve om een catchall pop account bij jou hoster te halen of best wel wat geld te betalen voor een abbonoment voor een bsmtp server zie ik geen anderen mogelijkheid om een mail server werkend te krijgen..

als iemand wel een manier weet hoor ik dat graag!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 15:22
Rowdy.nl schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:25:
't is wel grappig dat een groot deel van de posts hier verder gaat over dat je je emailadres krijt raakt. En dat er dan vervolgens natuurlijk rap weer iemand zegt dat je dan GMail moet nemen... Waarom overigens niet zoiets van; "je mail gewoon niet door je provider laten verzorgen". (Ben pro GMail, maar heb voor m'n mainstream mail gewoon een eigen domein... :P)
Ook daarvoor zie ik geen dringende reden :). Niet iedereen heeft een eigen domein. En mocht je van hosting provider switchen moet je mogelijk ook moeite doen om e.e.a. om te zetten.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Een catchall heb je vaak al bij je domein. Daarnaast kun je bij elk hosting pakket wel wat mailzaken regelen.

Het punt is gewoon dat het openzetten van poort 25 voor consumenten verbindingen oneindig veel meer problemen geeft dan dat het voordelen bied. Bij 99% van de mensen die iets op poort 25 hebben draaien is het één of andere spy/mallware open proxy die druk loopt te spammen. Van de overgebleven 1% weet nog eens 80% niet waar ze echt mee bezig zijn waardoor ze alsnog ook een open proxy hebben draaien. Voor die overgebleven 0.2% is het misschien lastig, maar die moeten toch ooit echt eens gaan beseffen dat ze hier te maken hebben met een consumenten aansluiting, en niet een zakelijke aansluiting.

Anoniem: 68036

Hier is net de decoder binnen gekomen. Heb nu nog steeds geen brief of wat binnen gehad maar wel sneller internet en de decoder dus nu 8)7

• Meneer iCy
  • Laatst online: 24-05 12:03
(jarig!)
Rowdy.nl schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:25:
Lol, ik check net even mijn @Home webmail; 1 nieuw bericht. Leuk, 18 juni, van Ziggo. Betreft mijn factuur. Die kon ik online bekijken en dan moet ik maar even inloggen op MijnZiggo... Heel handig als je bij de postcodecheck* te zien krijgt dat je er geen gebruik van kunt maken en doorverwezen wordt naar @Home. :P

* Tuurlijk heb ik de cookies verwijderd en opnieuw de check gedaan vanmorgen... ;)

Wel eens gedacht aan Google Apps? Kan je je eigen domein gebruiken als mail server een 5 a 6 GB mailbox van gmail gebruiken. Zie geen noodzaak meer om me eigen mailserver thuis te draaien als het google net zo goed gaat, inclusief spamfilter.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Anoniem: 201196

Wat is @home echt schandalig slecht geworden sinds de overgang naar Ziggo. Nadat vorige week zowel internet, tv als telefoon eruit was gegaan en een dag niet heeft gewerkt is het internet er dit weekeind ook nog 2x langdurig uitgeweest. Dat is al meer storing als met al die jaren @home. Gelukkig over een paar weken glasvezel, want dit is zo niet te doen.

• Shunt
ja mensen het is dan eindelijk zo ver.
we hebben de brief ontvangen betreffende de aanvraag van het pakket. Dit slechts anderhalve maand na aanvraag +- . Toch best netjus 8)7

Game PC

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

iCy, je post in relatie tot de quote van mijn post volg ik niet echt? Wou je niet iemand quoten over poort 25? Mijn domein draait iig @ een hostingprovider die ook mijn primaire website verzorgt...

Ik ben het overigens volledig met Janoz eens. En mocht je toch je mail binnen willen hengele, er zijn zat services die je mail doorsturen. Zelf gebruik ik Rollernet, de gratis versie is beperkt, maar aangezien ik gebruik om d'r mee te spelen/leren en het zeker niet gebruik voor mijn gewone mail is het afdoende. De betaalde pakketten war je ongelimiteerd gewoon je mail doorgestuurd krijgt op een poort die jij wil zijn meen ik ook niet al te duur... ;)

@Roeljewel; met de zin "je mail gewoon niet door je provider laten verzorgen" doelde ik op de ISP, maar ging erover dat mensen als reply niet aangeven dat er andere oplossingen zijn, (eigen domein, emailservice a la GMail, Hotmail) maar specifiek voor een oplossing gaan... (zoals een reply met "Overstappen op dienst X") Heb d'r persoonlijk geen problemen mee aangezien ik nogal eigenwijs ben en me niet zoveel aantrek van wat anderen vinden dat ik moet doen; het viel gewoon op...

Heeft overigens iemand van @Home al wat gemerkt vandaag? Misschien dat ze toch al sommige delen zijn gaan migreren vandaag...
/wishfull thinkin'... :P

Anoniem: 220263

Reef_91 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 14:57:
Mag ik vragen waarom jullie speedtest.net gebruiken?
Die site is namelijk verre van accuraat, ik kreeg bij mij iets van 11000 kbits als uitkomst, terwijl ik toch echt een 8 mbits lijn heb. Dus ik de test op speedtest.nl gedaan en ja hoor, die was 7700 kbits, veel accurater als je het mij vraagt. :)

En hier krijg ik 2068 kbits als uitkomst op een 3 mbits lijntje. ;)
Ik weet dat het niet accuraat is, aangezien ik met downloads een max heb van 350 KBytes per seconde, veel meer dan de 250 KBytes die de site meet.

Hier en bij mij zijn trouwens 2 verschillende locaties, de 8 mbits is in het nieuwe huis.
Bij speedtest.nl krijg ik met mijn 1.6Mbit lijntje standaard bij de eerste test 4-5Mbit en bij latere tests gemiddeld 1800-2100kbit. Speedtest.net geeft mij daarentegen 1650-1700kbit en altijd 510-515kbit upload.

Overigens zit ik nu nog steeds met een probleem: Een !@#$%-medewerker van Ziggo heeft mijn smartcard geblokkeerd na mijn aanvraag voor Alles-in-1, waar ik inmiddels al 2,5 weken op zit te wachten. Vier dagen geleden stopte mijn TV gewoon zomaar, heb sindsdien meer dan 40x gebeld, ong 8 keer na 15+ minuten wachten doorverbonden, elke keer hetzelfde verhaal: probeer smartcard eruithalen, fabrieksinstellingen, blabla, oh nee het lukt niet? JOH! dan maar 2 uurtjes wachten en daarna kunt u weer 20 minuten wachten om ons weer te bellen meneer 8)7 . Elke keer steeds weer gemeld dat ik ook alles-in-1 heb besteld, pas gister kon de 8ste medewerker mij vertellen dat een idioot mijn smartcard te vroeg heeft geblokkeerd (en mijn internetsnelheid NIET heeft verhoogd....... |:( je zou zeggen ze doen alles tegelijk maar nee) en moet nu dus wachten op mijn nieuwe pakket. nee ze kunnen niet extra snel leveren, nee ze kunnen niet gesplitst eerst de smartcard leveren, nee ze kunnen mijn oude niet tijdelijk heractiveren, ja ze weten dat er een tekort is en dat ik waarschijnlijk nog weken moet wachten ;(

wat een prutsers...

[Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 220263 op 23-06-2008 13:50]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Wildfire

Joy to the world!

Ik ben benieuwd of Ziggo/@Home haar maildienst nu eens administratief goed op orde krijgt. Ik ben namelijk al jaren weg bij @Home maar kan nog steeds e-mail ontvangen op mijn @Home adres :)

(anderhalf jaar terug ofzo nog wel een brief ontvangen dat uit hun gegevens bleek dat ik nog wel een e-mail adres maar geen verbinding van hun had, zou ik niet reageren dan zouden ze het mailadres afsluiten... nou, dat heb ik gemerkt :P)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 08:09

redyak

Try and Fail

Met al die ervaringsdeskundigen hier, mijn vraag hier maar eens stellen want zowel de Helpdesk van Ziggo en KPN geven standaard of verkeerde antwoorden.

Kan ik nu een Ziggo all-in one pakket nemen en over 5 maanden mijn KPN telefoonnummer laten porteren naar de Ziggo lijn? (omdat als ik het nu doe mijn ADSL natuurlijk niet meer werkt omdat de lijn dan door Ziggo wordt opgezegd bij KPN)

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

• RnB
  • Nu online
Anoniem: 220263 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:45:
[...]

Bij speedtest.nl krijg ik met mijn 1.6Mbit lijntje standaard bij de eerste test 4-5Mbit en bij latere tests gemiddeld 1800-2100kbit. Speedtest.net geeft mij daarentegen 1650-1700kbit en altijd 510-515kbit upload.
Hm, dan zal het wel aan de locatie liggen.

• chrisboers
jmertens schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:07:
Pas een brief ontvangen van Ziggo. Orange kabel klanten gaan gewoon over naar Online en niet naar Ziggo!
In het nieuws werd gezegd dat Casema/Ziggo de klanten had overgenomen van Orange. Dit lijkt nu niet het geval te zijn.

Dus voor Orange kabel klanten zal er niet veel veranderen alleen dat de naam Orange nu Online wordt.

Bij Online zullen de Orange kabel klanten straks ook de email adressen kunnen beheren.
Vaag! Ik snap er nu niks meer van. Ik heb via Ziggo een alles-in-één besteld, en heb inmiddels al een vervangende modem (voor internet EN bellen). Maar mijn abonnement is van Orange dus? Van wie is dan het modem? Wie bel ik bij een storing? Ziggo, want ik heb geen telefoon, of Orange, want ik heb geen internet? En dat Alles-in-één abonnement kan ik dan dus ook op mijn buik schrijven, want Orange is niet van Ziggo! Waarom hebben ze me dan wel telefoon gegeven?

En om het nog spannender te maken, ik ben eigenlijk een Wanadoo klant!

Het wordt er niet duidelijker op, ik ben iig de draad kwijt 8)7

[Voor 3% gewijzigd door chrisboers op 23-06-2008 14:26]

-

• Ascathon
  • Laatst online: 24-05 14:25
chrisboers schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:23:
En om het nog spannender te maken, ik ben eigenlijk een Wanadoo klant!
Wanadoo is Orange geworden dus dat is zo vreemd nog niet. Maar verder is je situatie wel ingewikkeld zeg. Dat je gewoon die spul toegestuurd hebt gekregen terwijl je niet eens klant ofzo bent. Dat vind ik nog een grotere puinhoop in de administratie dan alle problemen eerder in dit topic.

• chrisboers
Ascathon schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:33:
[...]

Wanadoo is Orange geworden dus dat is zo vreemd nog niet. Maar verder is je situatie wel ingewikkeld zeg. Dat je gewoon die spul toegestuurd hebt gekregen terwijl je niet eens klant ofzo bent. Dat vind ik nog een grotere puinhoop in de administratie dan alle problemen eerder in dit topic.
Tja, ik zit wel in Casema gebied, en de kabeltv is dus wel van casema/nu ziggo... Ook mijn wanadoo/orange abonnement wordt vrolijk door Casema afgeschreven. En het Orange abonnement staat ook op HUN overzicht van mijn abonnementen bij Ziggo(!!!)

Ik ben dus wel degelijk ziggo klant, maar bij dat internet abonnement raak ik de draad kwijt.

[Voor 6% gewijzigd door chrisboers op 23-06-2008 14:41]

-

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Dit is ook weer leuk, ben al een tijd bezig om overgezet te worden naar een alles in 1 pakket. Vandaag eindelijk iemand aan de lijn gehad van de technische dienst en die vertelde mij dat ik eergister om had moeten zijn. Nu zou hij ervoor zorgen dat het binnen 48 rond zou zijn en ik mijn nieuwe snelheid zou moeten hebben (8mbit ipv 4). Nu ligt net even 1 minuut het internet eruit en ik heb nu nog niet eens 2 mbit! Dit is toch niet geloven?

To dare is to do

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen/problemen met Ziggo,
niet om eindeloos Ziggo (al is het alleen maar de merknaam) te gaan bashen/flamen.

Hou het ontopic AUB.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee