Toon posts:

Het Ziggo Topic Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 130.086 views

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 11:32

http://www.wow-raids.net/ziggo/ts/logo.gif

Het Ziggo Topic

Inleiding

Ziggo is sinds 16-05-2008 de grootste kabel telecom provider in Nederland. Ziggo is ontstaan als fusie vanuit de voormalige kabel providers Casema, Multikabel en @home. Aangezien voor alle klanten de producten gelijk getrokken moeten worden kunnen we hier discussieren over Ziggo voor alle klanten!
Ziggo biedt een groot schala aan producten aan: uiteraard de kabel televisie, digitale telefonie en uiteraard ook Kabel internet! Voor dit topic zullen we het voornamelijk hebben over het internet en de digitale telefonie. Het tweaken van je modem signaal waardes, aansluiten van je modem en gebruik van de digitale telefonie kan je uiteraard ook allemaal hier kwijt!

Internet

Ziggo biedt internet in alle gebieden aan via de EuroDOCSIS technologie. Via deze technologie is het mogelijk om data te ontvangen en verzenden via een Modem. Deze wordt rechstreeks aangesloten op de CATV aansluiting om zo een signaal te verkrijgen. Dieper wordt hier op ingegaan bij het stukje Modems.

Ziggo biedt de volgende losse internet pakketten:

Naam

Snelheid

Prijs

Internet Z1

download 1.600 kbit/s
upload 500 kbit/s
[/td align=center]

€ 19,95

Internet Z2

download: 4.000 kbit/s
upload: 1.000 kbit/s

€ 29,95

Internet Z3

download: 12.000 kbit/s
upload: 1.500 kbit/s

€ 47,95

Internet Z3i

download: 20.000 kbit/s
upload: 2.000 kbit/s

€ 69,95

Naast de standaard losse internet paketten heeft ziggo ook alles-in-1 paketten. Deze hebben televisie, internet en telefonie in een. Het interessante hieraan is dat ze allemaal hogere internet snelheden hebben!

Naam

Snelheid

Prijs

Extra's

Alles-in-1 Basis

download: 800 kbit/s
upload: 128 kbit/s

€ 39,95

Telefonie/Televisie inbegrepen

Alles-in-1 Plus

download: 8.000 kbit/s
upload: 1.500 kbit/s

€ 49,95

Alles-in-1 Extra

download: 16.000 kbit/s
upload: 3.000 kbit/s

€64,95

Verder is er tegenwoordig ook het gratis internet wat hoort bij alleen telefonie.

Naam

Snelheid

Prijs

Telefonie Z1

64/64 kbit/sec

€ 9,95

Er wordt een modem in bruikleen geleverd, op dit moment zijn er 4 modellen in omloop, en wel de volgende:

SB5100E & SB5101E (Internet only)

SBV5120E & SBV5121E (Internet & Telefonie)

Op dit moment zal ziggo de modems gaan uitleveren die bij Casema in gebruik waren. Voor zover voor mij bekend is zal een groot deel van het technische systeem van Casema over genomen worden. Hierdoor zullen nieuwe klanten alleen de laatste twee opgenoemde modems tegen komen.

Nieuwsgroepen

Ziggo biedt uiteraard ook een eigen nieuws server groep aan. De retentie is volgens de website 30 dagen. Dit zou dezelfde nieuws server moeten zijn als bij Casema/Multikabel/@home.

Wil je hem toch gebruiken, hier de instellingen:

Server: news.ziggo.nl
User/Pass: gegevens van je hoofdemail adres bij Ziggo

Tips&Trucs

Het motorola modem wordt door ziggo in bruikleen gegeven, maar toch hebben veel providers de mogelijkheid om andere modems te gebruiken. Bij ziggo is het niet mogelijk om een los modem te gebruiken, maar je kan wel je eigen modem wat tweaken. hoe? Op het modem zit een zogenaamde status pagina, op deze pagina kan je allerlij informatie vinden over de status van je modem/telefonie en hierop in spelen. De pagina is te vinden op de volgende lokatie:

http://192.168.100.1

username: admin
password: motorola

Op deze pagina kan een veelvoud van informatie gevonden worden, oa de signaal sterkte, verwijzingen naar het euroDOCSIS systeem, firmware type en nog veel meer. Doormiddel van deze pagina kan je je modem "perfect" aan sluiten door te kijken of de signaal waardes goed zijn.

Twee waardes waar op gelet moeten worden (en die eventuele problemen kunnen aanduiden)

Downstream powerlevel: 0 dBmV
Dit signaal geeft het verschil aan van signaal sterkte als hij binnen komt op het modem vergeleken met de CMTS. Hoe hoger deze is hoe sterker het signaal is, hoe lager hij is, hoe zwakker het signaal is, een waarde van 0 geeft dus aan dat deze net zo sterk aankomt op het modem als dat hij de CMTS verliet.

Upstream powerlevel: 50 dBmV
Deze geeft de waarde aan van het upstream gedeelte van het modem, met hoeveel zend kracht hij kan zenden. Deze ligt meestal rond de 50/52. Komt hij boven de 55 dan zit er waarschijnlijk ergens een signaal probleem wat meestal een aansluit probleem van het modem is. Te laag komt erg weinig voor (hierbij moet je denken aan onder de 40), controlleer dan toch nog de aansluitingen.

Let op! Ik raad sterk af om de kanaal frequentie te veranderen. De helpdesk zal het je nooit vragen, en de "gewone" helpdesk medewerker weet niet eens wat het betekend of waar het voor dient. Mocht je het dus wijzigen en je modem werkt niet meer, kan het goed zijn dat je hele modem gereset moet worden of misschien vervangen. Deze gegevens zijn overgenomen van het Casema gedeelte. Helaas kan ik geen informatie meer terug halen over de multikabel/@home situatie. Graag wil ik dat hiermee aanvullen! Post of DM het dus!

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• Wiebbe

Digitale Televisie

Uiteraard biedt Ziggo ook een groot schala aan Digitale Televisie aan. Niet alleen in de standaard SD beeld kwaliteit maar ook

in de HDTV kwaliteit! Bij Ziggo is het zo dat de standaard televisie kanalen die je ook al analoog kon ontvangen gratis bij het

normale televisie abbonement zitten. Je betaalt hier dus nog niks extra's voor!

Maar uiteraard draait het tegenwoordig niet alleen om de normale zenders. Digitale televisie heeft een groot schala aan extra pakketten die je kan kiezen! Hier een kleine opsomming van de pakketten. Wil je weten welke zenders er precies in zitten? Ga dan hier naar de ziggo site: Ziggo Z2 televisie pakketten/zenders

Naam

Prijs

Keuzepakketten

Kennis & Nieuws

€ 3,95

Sport

€ 3,95

Film & Entertainment

€ 3,95

Muziek

€ 3,95

Kids

€ 3,95

prijs per pakket is hetzelfde, bij 2 pakketten is het € 6,95 en bij 3 pakkette krijg je ze alle 5
Overgens is het mogelijk om van pakket te wisselen. Je kan dus van Kids naar Sport gaan. Voor zover bekend mag dit maximaal 6x per jaar!

Overige pakketten

Film1 en Sport1 pakket

€ 22,95 (los € 14,95)

Chinees pakket

€ 9,95

Hindi pakket

€ 24,95

Turks pakket

€ 4,95

Turks pakket uitgebreid

€ 19,95

Gay Lifestyle pakket

€ 9,95

HDTV pakket

€ 3,95

Als je ook Film 1 hebt krijg je gratis Film 1 HD erbij!

Decoders

Uiteraard kan je de digitale televisie alleen bekijken met een zogenaamde decoder. Deze decodeerd de digitale informatie uit je normale CATV signaal. Er zijn veel decoders in omloop. De meeste mensen zullen een Samsung SD-270r of SD-9401 decoder hebben. Tegenwoordig worden er nog maar een aantal geleverd of zul je tegenkomen in de winkel:

Humax decoder IR-FOX C (SD DECODER)

http://www.wow-raids.net/ziggo/ts/humaxirfox.jpg

Samsung DCB-B270R (SD DECODER)

http://www.wow-raids.net/ziggo/ts/samsung270.jpg

Samsung decoder DCB-9401R (SD DECODER)

http://www.wow-raids.net/ziggo/ts/samsung9401.jpg

Samsung DCB-P850R (PVR)

http://www.wow-raids.net/ziggo/ts/samsung850.jpg

Humax PVR-9200C

http://www.wow-raids.net/ziggo/ts/humax9200.jpg

Samsung DCB H360R (HDTV DECODER)

http://www.wow-raids.net/ziggo/ts/samsung360.jpg

Overgens ondersteund Ziggo geen ingebouwde CI interfaces met een Alphacrypt. Ze zullen wel je smartcard activeren maar als het niet werkt ben je op jezelf of internet aangewezen!

Maar hier komt bij dat er binnenkort wel ondersteuning gaat worden gegeven op een aantal Louwe televisies. Wanneer en welke is nog niet bekend.

Overstappen van de oude provider naar Ziggo

Sind het samen gaan van Ziggo zijn er een groot aantal dingen veranderd voor bijna alle klanten. De oude bedrijven (Casema, Multikabel en @home) bestaan niet meer en er is nu nog alleen Ziggo. Maar hoe zit het nu met je oude provider gegevens?
Bij alle drie de bedrijven is het de bedoeling dat je gewoon terecht kan via de Ziggo website voor alle diensten.

webmail
De webmail voor alle drie de bedrijven is nog actief. Je zal hier dus ook nog moeten inloggen met je oude provider gegevens.

Ziggo Gegevens
Voor de Casema en Multikabel klanten kan er al gebruik worden gemaakt van Mijn Ziggo voor het wijzigen van een aantal telefonie instellingen en het bekijken van de huidige producten.

Je kan hier inloggen met je gebruikersnaam. Dit is dus het gedeelte VOOR @casema/@multikabel.nl. Het wachtwoord van je email adres moet je hier voor gebruiken/

@Home klanten zullen nog even moeten wachten en gebruik maken van het oude @Home gedeelte.

Nieuws groepen?
Zoals boven al gepost is heeft ziggo nu ook een eigen adres. Alleen heb je natuurlijk nog geen inlog gegevens! Tot op heden is er nog geen definitieve informatie hierover. Maar er is gebleken dat de "oude" server en inlog gegevens nu nog wel werken bij alle drie de bedrijven.

Contract aanpassen?
Voor alle klanten is het mogelijk om de producten aan te passen. Bij bijna elke combinatie kan je goedkoper uit zijn met een van de Alles-in-1 pakketten. Het kan wel al ingevoerd worden door Helpdesk medewerkers maar de nieuwe snelheden zijn tot op heden nog niet actief. Dit zal naar alle waarschijnlijkheid op 24-05-08 worden gedaan!

Contract duur?
Voor alle klanten is het contract gewijzigd, dat wil zeggen dat het contract vanaf nu nog maar 1 maand opzeg termijn heeft. Hierdoor kan je dus erg snel en makkelijker wisselen van product of snelheid.
LET OP
Orange Cable klanten hebben nog WEL een jaar contract. Dit komt omdat je met Orange een contract bent aangegaan en niet met Casema. Je kan dus NIET wisselen!

Dit blijkt niet waar te zijn! Alle orange contracten zijn gewoon over genomen door Ziggo! Je kan dus gewoon met 1 maand opzeggen of over stappen naar Alles-in-1 Extra

Telefoon nummers van Ziggo

Helpdesk (Technische en administratief)- 0900-1884

Vorige Delen

[ziggo] @Home, Casema en Multikabel bundelen krachten

Leuke Linkjes

Ziggo Website
EuroDOCSIS informatie pagina
Ziggo gebruikers forum
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/
HD PVR Informatie

Op en/of Aanmerkingen

Ik ben zelf geen medewerker van Ziggo. Ik ben dit wel tot voor kort geweest bij de Casema Helpdesk. Veel informatie heb ik vanuit het vorige topic gehaald of vanaf de Ziggo website. Mocht iets nou hardstikke fout zijn of moet het anders, laat het mij even weten via een DM! Dan pas ik het meteen aan!

Changelog

21-05-08

Eerste Topicstart

• Wiebbe
Gereserveerd voor toekomstige storingen/oplossingen gedeelte

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 00:47

Jaap-Jan

Geen IPv6- ready check meer :(

Hier heb je een wat hogere resolutie voor je plaatje: https://webmail-130.home....logo.gif?l=du-NL&v=athome

https://webmail-130.home.nl/webedge/images/portal/logo.gif?l=du-NL&v=athome

Dit komt bij de @home webmail vandaan.

[Voor 33% gewijzigd door Jaap-Jan op 21-05-2008 13:43]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:52
Mooie start, mijn complimenten :) .

[Voor 4% gewijzigd door WidgetTWW op 21-05-2008 13:42]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:36
Waarom nu al een nieuw topic?
Er loopt al een topic over ziggo: [ziggo] @Home, Casema en Multikabel bundelen krachten
welliswaar niet zo'n mooie openingsstart.. maar had dan even gewacht totdat die vol was ofzo.

En wat de modems betreft, je mist er nog wel een aantal.

• Jaap-Jan

Jaap-Jan

job schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:45:
Er loopt al een topic over ziggo: [ziggo] @Home, Casema en Multikabel bundelen krachten
welliswaar niet zo'n mooie openingsstart.. maar had dan even gewacht totdat die vol was ofzo.

Zijn die Arris Touchstone's dan ook officiële die door Ziggo worden uitgedeeld?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• KingCrash
  • Laatst online: 21:46

KingCrash

Angry Rabbit

Goeie OP :)

Ik zit zelf nog een beetje te twijfelen.
Ik heb (had) bij Multikabel:
code:
1
2
3
4
Family Internet  4/1 mbit          29.95
Televisie                          15.90
                                  -------
Totaal                             45.85

Als ik een "Alles-in-1 Plus" abbonement neem van Ziggo, verdubbeld mijn internetsnelheid en krijg ik er een telefoon aansluiting bij, voor €4,10 extra per maand.

Ook ontvang ik een digitale decoder welke ik wil plaatsen bij mijn buurman.
Werkt dit? Of moet hij zelf een abonement op digitale tv nemen? (ivm smartcard gelockt op huisadres?)

Angry Rabbit

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:52
KingCrash schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:53:

Werkt dit? Of moet hij zelf een abonement op digitale tv nemen? (ivm smartcard gelockt op huisadres?)
Hij hoeft geen abonnement te nemen, gewoon de smartcard erin steken, De smartcard is niet gelockt :D.

• job
  • Laatst online: 20:36
mrc16 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:55:
De smartcard is niet gelockt :D.
Klopt, dat heeft laatst iemand in het digitale televisie topic uit z'n duim gezogen.
Zolang je in dezelfde regio blijft (en die regio's zijn groot...) werkt het probleemloos.

• Wiebbe
Jaap-Jan schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:40:
Hier heb je een wat hogere resolutie voor je plaatje: https://webmail-130.home....logo.gif?l=du-NL&v=athome

[afbeelding]

Dit komt bij de @home webmail vandaan.
Dank je, was wel nodig inderdaad ;) Meteen even aangepast!
job schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:45:

Ik heb dit in overleg met de Modjes hierzo gedaan. De gedachte was dat veel mensen dezelfde vragen hebben. Nu kan iedereen rustig de TS doornemen en daarna eventueel nog wat vragen stellen. Hierdoor kan het topic lekker geordend verder gaan.

Qua modems mis ik inderdaad een hoop modem die op dit moment actief zijn. Maar zoals ik al schreef, het is de bedoeling dat er overgestapt wordt naar de motorola modems voor alle klanten. Dus als je nu een oud modem van bijv. @home hebt zal je een nieuwe motorola krijgen van de types die er staan.

Mocht Ziggo toch de Ariva modems handhaven dan worden deze meteen toegevoegd!

Als ik ALLE modems moet neerzetten wordt het een lange lijst ;)
KingCrash schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:53:
Goeie OP :)

Ik zit zelf nog een beetje te twijfelen.
Ik heb (had) bij Multikabel:
code:
1
2
3
4
Family Internet  4/1 mbit          29.95
Televisie                          15.90
                                  -------
Totaal                             45.85

Als ik "Alles-in-1 Plus" abbonement neem van Ziggo, verdubbeld mijn internetsnelheid en krijg ik er een telefoon aansluiting bij, voor €4,10 per maand.

Het is inderdaad een leuke aanbieding, over de decoder, zoals is gezegd hierboven, activeer je pas de smartcard als je de antwoord kaart invoert of als je de helpdesk opbelt. Als je buurman dit doet betaalt hij via zijn rekening omdat hij dan op zijn naam staat.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:33

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Maar voor zover ik weet moet je voor een tweede smartcard wel bijbetalen en moet je een van de twee smartcards (je originele, of degene die je nu extra krijgt) binnen een bepaalde termijn deactiveren om te voorkomen dat je moet gaan bijbetalen? (Stond ergens in een van de andere topics omtrent de overgang naar Ziggo).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:08
Waarom is via de kabel nog steeds een stuk duurder dan ADSL? Ik snap niet dat dit kan blijven bestaan en dat klanten niet massaal weglopen.

Vergelijk bijvoorbeeld:

Ziggo Alles-in-1 Extra
€ 64, 95 Telefonie/Televisie inbegrepen

Tele2
20/1 mbit Internet, Telefonie en Televisie
€ 44,90

Dat scheelt dus 20 EURO per maand! 8)7

Ford Mustang Mach E SR RWD (Job2 2021-07), 25mm verlaagd

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Tsja, maar dan heb je wel 3x zoveel upload bandbreedte en zo goed als gegarandeerde snelheden, bij ADSL is het altijd maar weer afwachten wat je effectief haalt...

Verder weet ik niet hoe de TV kwaliteit en het zenderaanbod is bij Tele2, misschien dat daar ook nog wel wat verschil in zit :)
Sowieso zul je er bij Tele2 geen analoog TV signaal bij hebben, waardoor je dus per TV een decoder (en smartcard (incl. bijkomende abbo kosten per kaart) moet hebben?

En dan hebben we het nog geen eens over verdere diensten, zoals nesservers, webspace, e-mail boxen etc. Die misschien niet voor iedereen even interessant zijn, maar wel degelijk voor de nodige verschillen zorgen natuurlijk. En de contractduur van 2 jaar is natuurlijk ook wel een behoorlijk nadeel van Tele2.

[Voor 74% gewijzigd door Orion84 op 21-05-2008 14:16]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Wiebbe
Orion84 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:04:
Maar voor zover ik weet moet je voor een tweede smartcard wel bijbetalen en moet je een van de twee smartcards (je originele, of degene die je nu extra krijgt) binnen een bepaalde termijn deactiveren om te voorkomen dat je moet gaan bijbetalen? (Stond ergens in een van de andere topics omtrent de overgang naar Ziggo).
Als het goed is zal het ongeveer zo gaan lopen:

Je hebt nog geen digitale televisie en koopt of bestelt een DTV pakket.

Je krijgt een decoder + smartcard. Je kan nu voor 14 dagen lang ALLE kanalen onbeperkt kijken. (deze periode kan best wijzigen bij ziggo). Hierna MOET je de smartcard registreren, hij wordt dan bekend bij Ziggo zodat ze hem kunnen "entitlen" voor de juist pakketten. (Ja ook het gratis basis pakket moet entitled worden!"

Neem je hier extra pakketten op dan kost het je extra.

Ik dacht dat het gehele systeem anders ging werken en dat je per jaar 10,- euro voor de eerste smartcard moest gaan betalen, maar ik kan hier geen concrete gegevens over terug vinden.

Het is wel zo dat als je bijvoorbeeld Film 1 hebt op je eerste smartcard en je neemt er een tweede bij, dat TWEE KEER het pakket Film 1 af moet nemen voor BEIDE smartcards. Je bent dan dus 2x 14,95 per maand kwijt!

Dit kan best een groot verschil zijn voor multikabel en @home gebruikers want daar was het volgens mij anders!

Dit kan je terug vinden op:

http://www.ziggo.nl/producten/televisie/vragen

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:11
Tele2 is natuurlijk ook IPTV hè.. bij Ziggo is het DVB-C (en analoog)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Iemand trouwens enig idee of een afwijkend TV tarief ook doorberekend wordt in de prijs voor een alles-in-1 pakket? Hier in Vught geldt een uitzonderingstarief van € 10,04 voor de kabelaansluiting en dus voor analoge en digitale TV (afgezien van extra zenders etc.). Daardoor lijkt het alles-in-1 pakket voor ons nogal ongunstig uit te pakken, tenzij wij daar ook minder dan 64, 95 per maand voor zouden hoeven betalen.

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 02:57
Ik heb op de site van Ziggo gekeken. Maar kan niets terugvinden over de poorten e.d. die open staan (thuis server draaien).

Momenteel klant bij Orange, en alleen poort 80 schijnt open te staan. Ik zit eraan te denken binnenkort met een NAS wat meer zaken aan mezelf aan te bieden (telnet naar linux e.d.).

Wie weet of/welke poorten er open staan, en in hoeverre ziggo het accepteerd dat er websites e.d. gehost worden. (Ik zal zowiezo niet veel verkeer genereren op die manier.)

Tevens begrijp ik dat de 16/3Mbit die belooft wordt, ook bijna altijd gehaald wordt via kabel?

Happy Blessings <3

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-03 10:10
Mooi nieuw topic, en precies waar ik naar zocht. Ik heb dezelfde situatie als KingCrash, en heb besloten het alles-dr-op-en-dran pakket te nemen. Krijg meteen een 2e decoder, dus voor de toekomst is dat wel handig.

Ik heb wel nog een vraag over de decoders.Ik heb nu een drie jaar oude (ong) Samsung decoder DCB-9401R, waarvan ik het beeld eigenlijk vrij bagger vindt, vergeleken met analoog. Op mijn 40" beeld zie je echt de pixels staan. Zijn de nieuwere SD decoders beter dan die DCB-9401R? Is een HD decoder wellicht ook beter voor SD beeld?

-

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Serieus als ik alleen op de naam zou afgaan zou ik ze geen knip voor de neus waard vinden, zo'n 2.0 naam niemandalletje....Maar ze zijn dus blijbaar de grootste haha. Doe eens een betrouwbaar ogende naam ofzo...maarja "watsinaname"...

specs

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

RedSoniq schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:23:
Ik heb op de site van Ziggo gekeken. Maar kan niets terugvinden over de poorten e.d. die open staan (thuis server draaien).

Momenteel klant bij Orange, en alleen poort 80 schijnt open te staan. Ik zit eraan te denken binnenkort met een NAS wat meer zaken aan mezelf aan te bieden (telnet naar linux e.d.).

Wie weet of/welke poorten er open staan, en in hoeverre ziggo het accepteerd dat er websites e.d. gehost worden. (Ik zal zowiezo niet veel verkeer genereren op die manier.)

Tevens begrijp ik dat de 16/3Mbit die belooft wordt, ook bijna altijd gehaald wordt via kabel?
Bij @home was het zo dat poort 25 dicht zat en de poorten voor windows bestandsdelen geloof ik. Telnet wil je niet (ivm plaintext wachtwoorden etc.) maar ssh en ftp en dergelijke werkt hier prima en ik ga er van uit dat dat ook niet zal veranderen.

Ik haal hier in elk geval gewoon netjes de max. snelheden. Het is in elk geval niet zoals bij ADSL afhankelijk van je afstand tot de centrale.

[Voor 46% gewijzigd door Orion84 op 21-05-2008 14:28]

• chrisboers
Ja, de kabel is zeer consistent in het behalen van zijn max snelheden.

-

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

chrisboers schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:26:
Mooi nieuw topic, en precies waar ik naar zocht. Ik heb dezelfde situatie als KingCrash, en heb besloten het alles-dr-op-en-dran pakket te nemen. Krijg meteen een 2e decoder, dus voor de toekomst is dat wel handig.

Ik heb wel nog een vraag over de decoders.Ik heb nu een drie jaar oude (ong) Samsung decoder DCB-9401R, waarvan ik het beeld eigenlijk vrij bagger vindt, vergeleken met analoog. Op mijn 40" beeld zie je echt de pixels staan. Zijn de nieuwere SD decoders beter dan die DCB-9401R? Is een HD decoder wellicht ook beter voor SD beeld?
Ik denk eigenlijk dat dat niet zo heel veel te maken heeft met de decoder, maar meer met het feit dat de gebruikte SD MPEG streams nu eenmaal geen briljante kwaliteit leveren en je dat op 40" nogal duidelijk gaat zien?

• frankvdtillaart
  • Laatst online: 01-05 02:57
Orion84 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:28:
[...]

Bij @home was het zo dat poort 25 dicht zat en de poorten voor windows bestandsdelen geloof ik. Telnet wil je niet (ivm plaintext wachtwoorden etc.) maar ssh en ftp en dergelijke werkt hier prima en ik ga er van uit dat dat ook niet zal veranderen.

Ik haal hier in elk geval gewoon netjes de max. snelheden. Het is in elk geval niet zoals bij ADSL afhankelijk van je afstand tot de centrale.
Dank. Zal inderdaad even letten op Telnet/SSH, en dergelijke.
chrisboers schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:28:
[...]

Ja, de kabel is zeer consistent in het behalen van zijn max snelheden.
Ook dank.

Happy Blessings <3

• chrisboers
@Orion: Dat zou inderdaad best kunnen. Heb niet zo heel veel ervaring met DTV, maar dit is voor mij wel een reden om voorlopig nog lekker analoog te blijven kijken. Behalve voor Tele2 Voetbal, maar dat is vanaf heden ook voorbij. Ziggo biedt dat kanaal voorlopig niet meer aan.

(Wie heeft trouwens in hemelsnaam die naam en reclame-campagne bedacht??)

-

Anoniem: 126470

had tot nu toe casema 3-in-1 pakket met Multi internet en digitale TV.
Heb inmiddels een HDTV, dus wilde het HDTV pakket van casema aanschaffen, maar nu wordt dit dus Ziggo.
- Klopt het dat het EK en OS '08 ook door Ziggo in HD uitgezonden worden (ik lees/hoor alleen maar dat UPC dit gaat doen).
- En welke HDTV ontvanger kan ik het best aanschaffen? Ik weet alleen vh bestaan vd Samsung af, maar meen ergens gelezen te hebben dat er eind vd maand een nieuw type uitkomt?

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:08
Orion84 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:08:
Tsja, maar dan heb je wel 3x zoveel upload bandbreedte en zo goed als gegarandeerde snelheden, bij ADSL is het altijd maar weer afwachten wat je effectief haalt...

Verder weet ik niet hoe de TV kwaliteit en het zenderaanbod is bij Tele2, misschien dat daar ook nog wel wat verschil in zit :)
Sowieso zul je er bij Tele2 geen analoog TV signaal bij hebben, waardoor je dus per TV een decoder (en smartcard (incl. bijkomende abbo kosten per kaart) moet hebben?

En dan hebben we het nog geen eens over verdere diensten, zoals nesservers, webspace, e-mail boxen etc. Die misschien niet voor iedereen even interessant zijn, maar wel degelijk voor de nodige verschillen zorgen natuurlijk. En de contractduur van 2 jaar is natuurlijk ook wel een behoorlijk nadeel van Tele2.
Dat je geen analoof signaal erbij hebt om gewoon TV te kijken in de rest van het huis is inderdaad een voordeel van kabel t.o.v. ADSL totaalpakketten.

Maar vind je dat wat je net opnoemt echt 20 Euro per maand extra (240 Euro per jaar) waard??

Ford Mustang Mach E SR RWD (Job2 2021-07), 25mm verlaagd

• Jiffy
  • Laatst online: 21:17

Jiffy

God, you're ugly!

Ik ben als Multikabeler nu ook automagisch overgegaan naar Ziggo. Multikabel deed niet moeilijk over het thuis hebben staan van servers (zie m'n website: die draait gewoon thuis). Er staan diverse poorten open, met dien verstande dat poort 25 (SMTP) slechts min of meer open is: je mail móet via Multikabel gerelayed worden, maar dat werkt (iig bij mij) probleemloos. Het openzetten van poort 25 moest je als Multikabelgebruiker expliciet zélf doen via de servicepagina op de website van Multikabel, maar dat gaat op dit moment dus niet meer.

Let op: er is sprake geweest van het opheffen van de bovengenoemde openstelling van poort 25 door Ziggo, maar na protesten vanuit de Multikabel Gebruikers Vereniging schijnt dit _voorlopig_ te zijn afgeblazen. Voor nieuwe klanten is de mogelijkheid voorlopig echter helemáál niet beschikbaar, schijnt het. Of het voor de huidige gebruikers van poort 25 (waaronder ik dus) zo blijft is nog niet duidelijk. Ik hoop uiteraard van wel...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-06 09:02

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Anoniem: 126470 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:48:
had tot nu toe casema 3-in-1 pakket met Multi internet en digitale TV.

- En welke HDTV ontvanger kan ik het best aanschaffen? Ik weet alleen vh bestaan vd Samsung af, maar meen ergens gelezen te hebben dat er eind vd maand een nieuw type uitkomt?
er staan er een behoorlijk aantal op MP, en via een webwinkel zijn ze een stuk goedkoper, ook na aftrek van die 99 euro

[Voor 60% gewijzigd door sander817 op 21-05-2008 14:54]

• Wiebbe
FlowDesign schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:50:
[...]

Dat je geen analoof signaal erbij hebt om gewoon TV te kijken in de rest van het huis is inderdaad een voordeel van kabel t.o.v. ADSL totaalpakketten.

Maar vind je dat wat je net opnoemt echt 20 Euro per maand extra (240 Euro per jaar) waard??
Qua snelheden weet ik wel zeker dat ik het het waard vind. Bij ADSL moet je geluk hebben de snelheid te kunnen halen anders zit je er ruim onder. Bij kabel heb je altijd de snelheid waar je voor betaald. Ook nu met een maand contract kan je altijd weg wanneer het je niet bevalt!

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 12:53
Jiffy schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:53:
[...]

Ik ben als Multikabeler nu ook automagisch overgegaan naar Ziggo. Multikabel deed niet moeilijk over het thuis hebben staan van servers (zie m'n website: die draait gewoon thuis). Er staan diverse poorten open, met dien verstande dat poort 25 (SMTP) slechts min of meer open is: je mail móet via Multikabel gerelayed worden, maar dat werkt (iig bij mij) probleemloos. Het openzetten van poort 25 moest je als Multikabelgebruiker expliciet zélf doen via de servicepagina op de website van Multikabel, maar dat gaat op dit moment dus niet meer.

Let op: er is sprake geweest van het opheffen van de bovengenoemde openstelling van poort 25 door Ziggo, maar na protesten vanuit de Multikabel Gebruikers Vereniging schijnt dit _voorlopig_ te zijn afgeblazen. Voor nieuwe klanten is de mogelijkheid voorlopig echter helemáál niet beschikbaar, schijnt het. Of het voor de huidige gebruikers van poort 25 (waaronder ik dus) zo blijft is nog niet duidelijk. Ik hoop uiteraard van wel...
Dat zou goed nieuws zijn. Ziggo kan het namelijk niet maken om voor klant M wel P25 open te zetten en voor klant C niet. Wanneer die MGV het voor elkaar krijgt om te realiseren dat P25 open blijft gebeurt dit automatisch ook voor oud-casema gebruikers hoop ik :D

relayen via casema gaat namelijk ook niet

je hebt me weer wat hoop gegeven _/-\o_

PH-MRK request startup

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-06 16:49
Ik wil eigenlijk graag van mijn Casema/Ziggo Internet abonnement af. Ik heb de Algemene Voorwaarden van Ziggo inmiddels gevonden. Heeft iemand toevallig nog ergens de algemene voorwaarden van Casema Internet?
Dan kan ik kijken of er verschil tussen zit en op basis daarvan opzeggen...

• Mrkoekie
  • Laatst online: 05-06 12:53
Dav0s schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:37:
Ik wil eigenlijk graag van mijn Casema/Ziggo Internet abonnement af. Ik heb de Algemene Voorwaarden van Ziggo inmiddels gevonden. Heeft iemand toevallig nog ergens de algemene voorwaarden van Casema Internet?
Dan kan ik kijken of er verschil tussen zit en op basis daarvan opzeggen...
De voorwaarden zijn veranderd. De voorwaarden van casema doen nu in principe niet meer ter zaken.
Ziggo zegt in zijn voorwaarden dat je iedere maand mag opzeggen. Dus je kunt nu gewoon opzeggen daar je nu ziggo klant bent.

Houdt natuurlijk wel rekening met een opzegtermijn

PH-MRK request startup

• Anoniem: 151407
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ff weer gebeld en per 1 juni is mijn casema mega omgezet naar alles in 1 extra _/-\o_

[Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 151407 op 21-05-2008 15:42]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
Weet iemand hoe je moet inloggen in "Mijn Ziggo"?

Met mijn Casema mailadres lukt het iig niet, moet ik me opnieuw registreren?

• iwantje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 01:48
Casema gebruikersnaam... niet het mailadres

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 16:59

beany

Meeheheheheh

Ehm, misschien begrijp ik het niet goed maar zijn alle contracten omgezet naar per maand opzegbaar?? Dus ook voor Casema TV(ik wil van een digitaal extra pakket af, kijk er nooit naar)?

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:15
Wiebbe schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:13:
[...]

Als het goed is zal het ongeveer zo gaan lopen:

Je hebt nog geen digitale televisie en koopt of bestelt een DTV pakket.

Je krijgt een decoder + smartcard. Je kan nu voor 14 dagen lang ALLE kanalen onbeperkt kijken. (deze periode kan best wijzigen bij ziggo). Hierna MOET je de smartcard registreren, hij wordt dan bekend bij Ziggo zodat ze hem kunnen "entitlen" voor de juist pakketten. (Ja ook het gratis basis pakket moet entitled worden!"

Neem je hier extra pakketten op dan kost het je extra.

Ik dacht dat het gehele systeem anders ging werken en dat je per jaar 10,- euro voor de eerste smartcard moest gaan betalen, maar ik kan hier geen concrete gegevens over terug vinden.

Het is wel zo dat als je bijvoorbeeld Film 1 hebt op je eerste smartcard en je neemt er een tweede bij, dat TWEE KEER het pakket Film 1 af moet nemen voor BEIDE smartcards. Je bent dan dus 2x 14,95 per maand kwijt!

Dit kan best een groot verschil zijn voor multikabel en @home gebruikers want daar was het volgens mij anders!

Dit kan je terug vinden op:

http://www.ziggo.nl/producten/televisie/vragen
Let op dit geld alleen voor de smartcards die je vanaf nu registreert bij Ziggo. Oude geregistreerde smartcards vallen niet onder deze regeling. Ik heb 2 smartcards hier met Sport 1 abbo en alle sport kanalen. Voor deze pakketten hoef ik niet de volle mep te gaan betalen omdat deze kaarten voor 16 mei al geregistreerd waren. Dit heb ik te horen gekregen van de klantenservice van Ziggo.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-06 12:02
Zo, alles Alles-in-1 Extra besteld. Ik heb nu ADSL2+, maar zit zo ver van de centrale dat ik maar max 12.000 kbit haal. En 3mbit up is natuurlijk erg lekker.

Moet wel nieuwe kabels trekken aangezien de telefoon op een andere plek binnenkomt dan mijn coax.

Hoe zit het met een vast ip adres, is dat mogelijk? En krijg de router/pc die eraan hangt het internet ip adres of is die modem een nat router?

Coïtus ergo sum

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik zag eergisteren iets in de DAG staan over Ziggo.

Een plaatje met twee mensen die zaten te mokken? (handen voor hun hoofd) Met de tekst erbij: er is nog een derde persoon, ziet u hem? Ondertekend met Ziggo. Geen derde persoon, geen andere tekst, niks. Raar verhaal. Heeft dat hiermee te maken toevallig?

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Jejking schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:33:
Ik zag eergisteren iets in de DAG staan over Ziggo.

Een plaatje met twee mensen die zaten te mokken? (handen voor hun hoofd) Met de tekst erbij: er is nog een derde persoon, ziet u hem? Ondertekend met Ziggo. Geen derde persoon, geen andere tekst, niks. Raar verhaal. Heeft dat hiermee te maken toevallig?
Waarschijnlijk wel. Ik vind de reclames van Ziggo sowieso een beetje vreemd.

Vraagje:
Ik heb een downstream level van "Power Level -2 dBmV". Dat zou betekenen dat mijn signaal niet al te sterk is. Is daar iets zelf aan te doen of zal het in de praktijk weinig uitmaken qua snelheid en signaalsterkte?

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-06 13:42

Snippertje

Light up your life

sajoku schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:42:
[...]

Waarschijnlijk wel. Ik vind de reclames van Ziggo sowieso een beetje vreemd.

Vraagje:
Ik heb een downstream level van "Power Level -2 dBmV". Dat zou betekenen dat mijn signaal niet al te sterk is. Is daar iets zelf aan te doen of zal het in de praktijk weinig uitmaken qua snelheid en signaalsterkte?
Ik heb dat ook hier. Maar snelheid is gewoon 4,4Mbits (terwijl we 4Mbits zouden moeten hebben :P) En upload is ook gewoon 1,1Mbits. TV en telefonie werken ook goed. Denk dus niet dat het een probleem is.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 17:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hoe zit het bij Ziggo eigenlijk met verborgen kosten?
Ik zit in het UPC-gebied dus kan niets afnemen bij Ziggo, maar hier mag je dus mooi 16 euro/maand extra betalen voor de analoge aansluiting. Is dat bij Ziggo ook zo?

Adverteren ze bij UPC mooi met zo'n tripleplay aanbod, voor 65 euro krijg je het snelste pakket etc. maar naderhand komt er dus nog 16 euro bij... Hoezo misleiding.

Toch maar Telfort + Digitenne genomen om die reden. :)

Kia e-Soul MY2020 64kWh ExecutiveLine

• Ascathon
  • Laatst online: 30-05 13:03
--MeAngry-- schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:49:
Hoe zit het bij Ziggo eigenlijk met verborgen kosten?
Ik zit in het UPC-gebied dus kan niets afnemen bij Ziggo, maar hier mag je dus mooi 16 euro/maand extra betalen voor de analoge aansluiting. Is dat bij Ziggo ook zo?

Adverteren ze bij UPC mooi met zo'n tripleplay aanbod, voor 65 euro krijg je het snelste pakket etc. maar naderhand komt er dus nog 16 euro bij... Hoezo misleiding.

Toch maar Telfort + Digitenne genomen om die reden. :)
Het bedrag voor TV Basis of TV Z1 ofzo is ook 15 a 16 euro en die betaal je sowieso altijd bij Ziggo. Of je moet je TV ook opzeggen.
Echter zit het wel mooi bij de alles in 1 pakketen inbegrepen.

[Voor 4% gewijzigd door Ascathon op 21-05-2008 17:55]

Anoniem: 121871

Zijn er al mensen van @home die overgestapt zijn naar alles in 1 plus?
Ik ben zojuist terug gebeld, wilde alles om laten zetten omdat we nu bij home het los hebben.
Prijstechnisch is het dus voordeliger,maar die juffrouw had alleen het casema gebied ????
Ze kon mijn postcode niet vinden en ik moest maar naar 0900-0740 bellen om het te regelen.
En dat nummer werkt nou weer niet via voipbuster. :-( Naja dan maar wachten tot de 3 in 1 pagina het goed doorgeeft.

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-12-2022
Heb net m'n abbo gewijzigd naar Alles-in-1 Plus. Krijg daarbij TV Totaal weer 2 maanden op proef :P (moet je wel binnen 6 weken stoppen als je het niet meer wil).

Vond het wel raar dat nergens stond dat we TV Digitaal Basis hebben.
Nu wachten op het installatie pakket.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-06 00:43

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

bij mij thuis is @home.. ofja.. "ziggo" nu iig down... begint dus al goed :D

dit zal wel iets met het overzetten te maken hebben neem ik aan. ik wacht het nog even af, en anders morgen ff opbellen... :X

nu even nog iets.. mijn broertje is bang dat de snelheid achteruit gaat. wij zitten nu met 1,6mbit van @home, en dit samen met het digitale-tv + telefonie van @home. dit is een compleet pakket. echter het meest budget pakket dat er is bij ziggo is met slechts 0,8mbit. Ik ben hier dus ook niet zeker van....

kan iemand hier meer duidelijkheid over scheppen?

tnx alvast

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

• Wiebbe
Vandaag twee keer gebeld met de Ziggo helpdesk omdat ik nog steeds geen 16Mbit had.

De eerste medewerker vertelde mij dat ik nog niet qua modem snelheid omhoog was gezet en zou dat corrigeren, zou binnen 2 uur opgelost zijn. Helaas denet nog steeds geen hogere snelheid. Wat blijkt (volgende de 2e medewerker).

De order bleek vorige week niet ingevoerd te zijn. Dus ik had eigelijk totaal nog geen upgrade gekregen. De medewerker kon mij meteen invoeren, MAAR ik zou alleen een decoder krijgen als ik vanaf 1 juni mijn order zou laten invoeren?

Ik heb hem alsnog in laten voeren, maar ik zou dus GEEN decoder krijgen!

Maar als ik naar de actie voorwaarden kijk zou het WEL vanaf 16 mei geldig moeten zijn. Ik hang nu weer aan de telefoon ;)

http://blob.ziggo.nl/dyna...%20Ziggo%20Alles-in-1.pdf
InjecTioN schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 19:45:
bij mij thuis is @home.. ofja.. "ziggo" nu iig down... begint dus al goed :D

dit zal wel iets met het overzetten te maken hebben neem ik aan. ik wacht het nog even af, en anders morgen ff opbellen... :X

nu even nog iets.. mijn broertje is bang dat de snelheid achteruit gaat. wij zitten nu met 1,6mbit van @home, en dit samen met het digitale-tv + telefonie van @home. dit is een compleet pakket. echter het meest budget pakket dat er is bij ziggo is met slechts 0,8mbit. Ik ben hier dus ook niet zeker van....

tnx alvast
Zo lang jij niks laat wijzigen zal je pakket altijd hierop blijven staan. (nou ja, altijd, in ieder geval blijf je op een gelijkwaardig pakket zitten) Je blijft dus gewoon je 1.6mbit houden. Alleen als je handmatig overstapt naar het alles-in-1 pakket krijg je dus die lagere

[Voor 36% gewijzigd door Wiebbe op 21-05-2008 20:04]

• Wiebbe
oops, dubbel

[Voor 96% gewijzigd door Wiebbe op 21-05-2008 20:04]

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Zou wel weird zijn.. Wij hebben zaterdag besteld en zouden de decoder + abbo omgezet na 10 werkdagen moet krijgen. Gisteren nog even gebeld en toen zei een medewerker ook dat dit het geval was. Lijkt me dus een foutje van hun kant.

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-05 15:57
InjecTioN schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 19:45:

tnx alvast
Je broertje heeft waarschijnlijk nu:
Internet Z1 19,95
Telefonie 9,95
TV 15,90
Totaal 45,90

Je kunt dit zo laten, dan houd je wat je nu hebt.
Je kan ook ook naar het goedkoopste pakket gaan, dan betaal je minder, krijg je ook minder snelheid.
Je kan ook iets meer gaan betalen en een duurder pakket nemen (49,95) dan krijg je 8Mbit

• Wiebbe
Razor.Timo schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 19:54:
Zou wel weird zijn.. Wij hebben zaterdag besteld en zouden de decoder + abbo omgezet na 10 werkdagen moet krijgen. Gisteren nog even gebeld en toen zei een medewerker ook dat dit het geval was. Lijkt me dus een foutje van hun kant.
Nee het blijkt echt zo te zijn. Terug gebeld met de actie voorwaarden in de hand. Het is een rare situatie, maar ik zal hem even beschrijven:

De oud Casema klanten service die ik heb gebeld (via het ziggo nummer) werkt met bepaalde bron namen voor Acties. En deze Ziggo actie staat nog niet bij hun in het systeem. Ze kunnen jou dus wel gewoon overzetten op het nieuwe Ziggo Alles-in-1 Extra pakket maar dan zet het systeem er nog geen nieuwe decoder bij, hij kent namelijk de actie niet..

Ik heb vandaag 2x het Alles-in-1 Extra pakket besteld, een keer voor mijn moeder, en eentje voor bij mij zelf thuis.

Ik kon voor mijn pakket alleen alles annuleren en hem laten invoeren vanaf 1 Juni, vanaf die dag zou ik dan WEL een decoder krijgen omdat ze dan die bron naam van de actie hadden. Ik heb hem zo laten staan omdat ik geen decoder wil.

Maar nu komt het mooie, ze konden de order van mijn moeder niet meer annuleren omdat die er al te lang in stond. Nu hebben ze die verzet naar 27-05-08 zodat ze dan de hogere internet snelheid heeft en een zogenaamde taak aangemaakt om dan vanaf 1 Juni de decoder op te sturen.

Vreemd genoeg kon het toen wel omdat ze die order niet meer konden annuleren, maar bij mij, omdat ik de keuze had kon het niet 8)7

Aangezien ze nog steeds met gescheiden helpdesken werken zou ik iedereen even willen aanraden TOCH terug te bellen naar de ziggo helpdesk en zekerheid te vragen over die decoder. Aangezien als ik hem nu zou krijgen werd ik er voor berekend en dat zou dan weer moeilijk moeilijk zijn of iets in die trand..

[edit]

Nou breekt helemaal me klomp, ik ben nog niet over gezet, dat moet nog een dag duren, maar ze hebben wel al me internet snelheid omhoog gezet |:(

[Voor 4% gewijzigd door Wiebbe op 21-05-2008 20:33]

Anoniem: 121871

Om terug te komen op de vraag van de TC,

Bij @home zitten de Scientific Atlanta modems ook op 192.168.100.1 maar je kunt alleen op
het eerste tabblad komen (system), de andere tabbladen zijn gelocked.
Er is meer mogelijk maar je komt vast te zitten aangezien de paswoorden (nog) niet bekend zijn.
Ik doel op: http://192.168.100.1/_aslvl.asp De username is admin en het pasword W2402
maar daarna kom je helaas niet verder. :|

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Wiebbe schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:09:
[...]

Nee het blijkt echt zo te zijn. Terug gebeld met de actie voorwaarden in de hand. Het is een rare situatie, maar ik zal hem even beschrijven:

De oud Casema klanten service die ik heb gebeld (via het ziggo nummer) werkt met bepaalde bron namen voor Acties. En deze Ziggo actie staat nog niet bij hun in het systeem. Ze kunnen jou dus wel gewoon overzetten op het nieuwe Ziggo Alles-in-1 Extra pakket maar dan zet het systeem er nog geen nieuwe decoder bij, hij kent namelijk de actie niet..

Ik heb vandaag 2x het Alles-in-1 Extra pakket besteld, een keer voor mijn moeder, en eentje voor bij mij zelf thuis.

Ik kon voor mijn pakket alleen alles annuleren en hem laten invoeren vanaf 1 Juni, vanaf die dag zou ik dan WEL een decoder krijgen omdat ze dan die bron naam van de actie hadden. Ik heb hem zo laten staan omdat ik geen decoder wil.

Maar nu komt het mooie, ze konden de order van mijn moeder niet meer annuleren omdat die er al te lang in stond. Nu hebben ze die verzet naar 27-05-08 zodat ze dan de hogere internet snelheid heeft en een zogenaamde taak aangemaakt om dan vanaf 1 Juni de decoder op te sturen.

Vreemd genoeg kon het toen wel omdat ze die order niet meer konden annuleren, maar bij mij, omdat ik de keuze had kon het niet 8)7

Aangezien ze nog steeds met gescheiden helpdesken werken zou ik iedereen even willen aanraden TOCH terug te bellen naar de ziggo helpdesk en zekerheid te vragen over die decoder. Aangezien als ik hem nu zou krijgen werd ik er voor berekend en dat zou dan weer moeilijk moeilijk zijn of iets in die trand..

[edit]

Nou breekt helemaal me klomp, ik ben nog niet over gezet, dat moet nog een dag duren, maar ze hebben wel al me internet snelheid omhoog gezet |:(
Oké :? Nou wij wachten het wel af en als er dan geen decoder komt even navragen. Maar je snelheid is dus al wél verhoogd? Dat is bij ons dus nog niet gebeurd :? Of moet ik de modem eerst resetten?

• Anoniem: 97031
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hmz, Ik ben/was Casema triple klant met Maxi (effectief 24Mbps). Ik heb tot op heden geen enkele brief van Casema ontvangen mbt de overgang en ik merk wel dat ik plotseling nog maar 14 Mbps download snelheid haal in plaats van 24Mbps. Ziggo all-in-1 is dan ook maar 16Mbps down.

Slechte zaak. Zijn er meer Casema klanten die geen bericht hebben ontvangen?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Chilly_Willy schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:30:
Zo, alles Alles-in-1 Extra besteld. Ik heb nu ADSL2+, maar zit zo ver van de centrale dat ik maar max 12.000 kbit haal. En 3mbit up is natuurlijk erg lekker.

Moet wel nieuwe kabels trekken aangezien de telefoon op een andere plek binnenkomt dan mijn coax.

Hoe zit het met een vast ip adres, is dat mogelijk? En krijg de router/pc die eraan hangt het internet ip adres of is die modem een nat router?
IP adres is in principe dynamisch voor zover ik weet, maar zolang je het modem (en de pc/router?) aan laat staan houd je gewoon dezelfde. Ik heb hier (ex-@home) in elk geval al tijden hetzelfde IP. Tenzij dat met Ziggo gaat veranderen, omdat ze opzet van een van de andere partijen gaan gebruiken.

En kabelmodems zijn alleen maar modem, dus ja, de PC of router die je er achter plaatst krijgt het internet IP.

• Wiebbe
Razor.Timo schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:41:
[...]

Oké :? Nou wij wachten het wel af en als er dan geen decoder komt even navragen. Maar je snelheid is dus al wél verhoogd? Dat is bij ons dus nog niet gebeurd :? Of moet ik de modem eerst resetten?
Ja.. Mijn snelheid is oppeens 16Mbit, volgens mij is dat door het verzoek van vanmiddag dat ze het technisch al hebben aangepast terwijl het administratief nog niet in orde is :P

Je moet inderdaad wel altijd je modem resetten, bij mij deden ze dat remote, maar zelf proberen kan geen kwaad!
Anoniem: 97031 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 21:06:
Hmz, Ik ben/was Casema triple klant met Maxi (effectief 24Mbps). Ik heb tot op heden geen enkele brief van Casema ontvangen mbt de overgang en ik merk wel dat ik plotseling nog maar 14 Mbps download snelheid haal in plaats van 24Mbps. Ziggo all-in-1 is dan ook maar 16Mbps down.

Casema heeft nooit een 24Mbit pakket gehad. Het hoogste pakket was 20Mbit en dat was het Mega pakket. Hier betaalde je dan ook de hoofdprijs voor, 69,95 per maand!

Als je echt 24Mbit had, heb je volgens mij gewoon verschrikkelijk veel geluk gehad :P

[Voor 29% gewijzigd door Wiebbe op 21-05-2008 22:17]

• Niet online
Wiebbe schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:16:
[...]

Casema heeft nooit een 24Mbit pakket gehad. Het hoogste pakket was 20Mbit en dat was het Mega pakket. Hier betaalde je dan ook de hoofdprijs voor, 69,95 per maand!

Als je echt 24Mbit had, heb je volgens mij gewoon verschrikkelijk veel geluk gehad :P
http://i3.photobucket.com/albums/y74/swets/diversen/Afbeelding4-1.png
Of heeft kabel wellicht geen overhead? Toen het nog 15Mbit was, haalde ik ook effectief rond de 17.

Anyway, het gaat erom dat mijn abonnements specs blijkbaar zomaar verlaagd zijn. Zonder enig bericht. Zijn er meer Casema klanten met dit probleem?

Anoniem: 169677

chrisboers schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:26:

dat je pixel ziet heeft niets te maken met de decoder.

de bron waarvan het opgenomen is dus een veel te lage resolutie dus ook met een andere decoder krijg je hetzelfde beel te zien. alleen decoder met upscaling krijg je dit niet, (dacht ik). hd kanalen ( die zitten in een apart pakket zijn in een 1080i resolutie opgenomen bij de bron en hebben dit probleem niet maar hiervoor heb je een hd decoder nodig "samsung h360r"

ik ben btw een Ziggo medewerker :9

Anoniem: 97031 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:19:
[...]

[afbeelding]
Of heeft kabel wellicht geen overhead? Toen het nog 15Mbit was, haalde ik ook effectief rond de 17.

Anyway, het gaat erom dat mijn abonnements specs blijkbaar zomaar verlaagd zijn. Zonder enig bericht. Zijn er meer Casema klanten met dit probleem?
Hier zit idd overhead bij. dit 2.4 MEGABYTE per seconde is een estimate natuurlijk :D

@home of Multikabel heeft wel op het laatste moment een abbo naar 24 mbit verhoogt vlak voor de fusie en de naamsverandering naar Ziggo >:)

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 169677 op 21-05-2008 22:27]

Anoniem: 97031 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 21:06:

Maxi pakket is altijd bedoeld als 12 mbit pakket.
dat je 24 gehad hebt is puur geluk van een fout van een casema / ziggo medewerker.

• Niet online
Anoniem: 169677 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:29:
[...]

Maxi pakket is altijd bedoeld als 12 mbit pakket.
dat je 24 gehad hebt is puur geluk van een fout van een casema / ziggo medewerker.
Dan had ik dus een ander pakket, sjonge jonge gaan we nu op elk zoutje een slakje leggen. Ik had het duurste triple play pakket met digitale televisie, telefonie en 20Mbps internet.

Nu haal ik nog maar 1,4 MB download snelheid. Mijn vraag is of er meer mensen zijn die een snelheidsVERLAGING hebben gekregen tegen dezelfde kosten. Mijn tweede vraag is of er meer mensen zijn die geen enkele bericht hebben ontvangen van Casema omtrent de fusie en de blijkbaar daarbij behorende snelheids verlaging.

Ik geloof niet dat ik ergens gevraagd heb wat voor pakket ik had.

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-12-2022

Darkvater

oh really?

Zit in dat pakket van Casema ook je kabelaansluiting? Of betaal je naast die 39,95 nog een euro of 15 in de maand extra, voor de aansluiting (en TV dus).
Ja, die 39.95 is inclusief tv, internet en telefonie bij Casema

15.90 tv
19.95 internet
4.95 telefonie (was een actie om het met korting te krijgen toen ik er voor inschreef)

[Voor 19% gewijzigd door Darkvater op 21-05-2008 23:04]

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Anoniem: 97031 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:35:
[...]

Dan had ik dus een ander pakket, sjonge jonge gaan we nu op elk zoutje een slakje leggen. Ik had het duurste triple play pakket met digitale televisie, telefonie en 20Mbps internet.

Nu haal ik nog maar 1,4 MB download snelheid. Mijn vraag is of er meer mensen zijn die een snelheidsVERLAGING hebben gekregen tegen dezelfde kosten. Mijn tweede vraag is of er meer mensen zijn die geen enkele bericht hebben ontvangen van Casema omtrent de fusie en de blijkbaar daarbij behorende snelheids verlaging.

dan lijkt het alsof je veranderd bent naar een maxi pakket (edit:"Internet Z3") want die haalt 1.4 1.5 MB download snelheid. bel hiervoor 0900 1884 of vul een contactformulier in om te vragen waarom het is veranderd of dat er iets mis is.

Met vriendelijke groet,
de Ziggo medewerker >:)

• Wiebbe
Anoniem: 97031 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:35:
[...]

Ik leg geen zoutje op elke slak, ik lees gewoon wat jij tikt. Dan maak ik gewoon duidelijk dat het geluk zou zijn geweest ;)

Als je daadwerkelijk 69,95 betaalde per maand dan moet je inderdaad op de 20mbit zitten. Casema gaf altijd al service extra snelheid om de overhead te kunnen compenseren, vandaar dat je er bijna altijd boven zit. Ik heb dit overgens niet met mijn 16mbit verbinding.
Anoniem: 169677 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 23:24:
[...]

dan lijkt het alsof je veranderd bent naar een maxi pakket (edit:"Internet Z3") want die haalt 1.4 1.5 MB download snelheid. bel hiervoor 0900 1884 of vul een contactformulier in om te vragen waarom het is veranderd of dat er iets mis is.

Met vriendelijke groet,
de Ziggo medewerker >:)
Ik denk dat je aardig nieuw bent, daarom even een tip. Casema/Ziggo waardeerd het NIET om je voort te doen als Ziggo medewerker en om daar mee te tekenen. Alles wat je nu zegt zal als Ziggo gezien worden niet als dandy86.

Ik ken mensen die ontslagen zijn door uitspraken die ze hebben gedaan op fora. Dus ik zou als ik jou was maar gewoon verder gaan als dandy86 en mensen zo helpen zonder elke keer te zeggen dat je Ziggo medewerker bent.

Ik heb 1x iemand geholpen via het forum, maar dit is via 2x een leiding gevende gegaan met toestemming hiervan. Pas TOEN mocht ik ze daadwerkelijk helpen als ziggo medewerker ;)

Anoniem: 121118

FlowDesign schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:07:
Waarom is via de kabel nog steeds een stuk duurder dan ADSL? Ik snap niet dat dit kan blijven bestaan en dat klanten niet massaal weglopen.

Vergelijk bijvoorbeeld:

Ziggo Alles-in-1 Extra

Tele2
€ 44,90

Heeft dit niet te maken met de dekkingsgebieden van de verschillende aanbieders? Tele2 is slechts in een beperkt deel van Nederland beschikbaar en dus ongeacht de prijs geen optie voor veel mensen.

• Anoniem: 4629
  • Niet online
Er mag in de TS wel bij komen te staan dat alle abonnementen behalve de duurste datalimieten hebben voor de nieuwsgroepen.

• Anoniem: 16536
  • Niet online
Anoniem: 4629 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 00:16:
Er mag in de TS wel bij komen te staan dat alle abonnementen behalve de duurste datalimieten hebben voor de nieuwsgroepen.
Het duurste internetabbo heeft ook een 200GB limiet. Alleen het duurste internet + telefonie abbo niet.

En Z3i is nog duurder dan Alles in één Extra ook :P

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 16536 op 22-05-2008 00:27]

• Anoniem: 16536
  • Niet online
FlowDesign schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:07:

Vergelijk bijvoorbeeld:

Ziggo Alles-in-1 Extra

Tele2
€ 44,90

Omdat bij kabel je upload ook snel is.
Omdat de latancys veel lager zijn
Omdat je (tenminste bij Z3i) altijd de beloofde snelheid krijgt. Zo niet, mag je bellen en word het ook gefixed.
Omdat het technisch superieur is aan ADSL
Omdat ADSL bijna nóóit die 20mbit haalt (ik werk op de 2e lijn van een grote ADSL provider, trust me, ik doe dagelijks tientallen lijnmetingen en je haalt het vrijwel nóóit)

Daarom ;)

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06 17:24

Zeror

Ik Henk 'm!

Hoe zit het nu met Ziggo en Hotmail?
Werkt dat alweer goed of zit die blokkade er nog steeds op? Heb zelf geen hotmail om het testen, maar mn ouders hadden hier een klacht over, want die kregen een paar mails terug van de week.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

• Mr Double B
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-04 14:07
mhh wij hebben nu @home intensief 47,95 + onbeperkt bellen 10,00 + TV totaal 10,00 dus 67,95.

Bij ziggo is het dan. Totaal 64,95 + onbeperkt bellen 10,00 + TV totaal 10,00 = 84,95 :(

LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38

• Anoniem: 4629
  • Niet online
Stomme vraag misschien, maar is het bij Ziggo nog zoals het iig vroeger was bij @home dat je elke machine in je netwerk een speciale netwerknaam moet geven? Of is het eindelijk gewoon een router.

Anoniem: 87604

Mr Double B schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 01:35:
mhh wij hebben nu @home intensief 47,95 + onbeperkt bellen 10,00 + TV totaal 10,00 dus 67,95.

Bij ziggo is het dan. Totaal 64,95 + onbeperkt bellen 10,00 + TV totaal 10,00 = 84,95 :(
Bij het Ziggo totaal pakket zit ook de bijdrage van de kabel inbegrepen (15,90 in de meeste gebieden) dus betaal je niet 67,95 maar 83,65. Je betaalt dus bij Ziggo 1,30 euro meer, maar daar krijg je wel 4Mbit hogere download en 1 Mbit hogere upload voor + een gratis decoder.

• Jism
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Anoniem: 4629 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 02:04:
Stomme vraag misschien, maar is het bij Ziggo nog zoals het iig vroeger was bij @home dat je elke machine in je netwerk een speciale netwerknaam moet geven? Of is het eindelijk gewoon een router.
Ik denk dat ze dat systeem nog hanteren ja. Het aanmelden gaat op basis van geregistreerde serienummer op je modem + Naam van je account (CC-blabla). Je kan idd met een router de boel clonen zoals de naam & mac, waardoor je modem gefooled wordt dat er 1 apparaat op aangesloten is, maar het in feite een router die alles weer doorwijst enzo is.

M'n magische bol werken.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:29
Mensen die nu bij @home (digi)televisie internet(12mbit) en telefoon afnemen, worden die automagisch omgezet naar een alles in één pakket? OF moet hier ook een formulier voor ingevuld worden?

• Rocco82
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

Ten eerste, mooie TS! Fijn dat we nu een mooi topic hebben om in verder te gaan.

@groteneger: 2,4 MB/sec is niet 24 MBIT, dan zou je 3 MB/sec moeten halen, maar goed dat je de aangeboden snelheden nooit helemaal haalt is niets nieuws. Ik zat op een 12MBIT lijn bij @home en haalde daarmee ook zelden snelheden boven de 1,2 MB, soms 1,3.

Gisteren voor mijn nieuwe appartement een ziggo Alles-in-1 Extra pakket besteld. Als ze de snelheden waar maken in mijn regio ben ik erg tevreden. Ik kon zoals ik al eerder vermeld heb, ook geen gebruik maken van de akties...ik krijg gewoon een decoder en een modem en daar moet ik blij mee zijn :9 Ondertussen toch al uitgevonden dat ik een HD-decoder beter in de winkel kan halen ;)

Over 2 weken zou het pakket binnen moeten komen, weet iemand hoe dit werkt bij ziggo? Wordt er gebeld of gecorrespondeerd hierover?

Mvg, Rob.

• Ascathon
  • Laatst online: 30-05 13:03
DH.FiReHaWK schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 07:50:

Over 2 weken zou het pakket binnen moeten komen, weet iemand hoe dit werkt bij ziggo? Wordt er gebeld of gecorrespondeerd hierover?
Als het net zoals in 2003 bij @home is staat TNT bij je aan de deur met een pakket. :)
Ik denk dat het bij Ziggo niet veel anders is. Het is gewoon een pakketpost met een bijbehorend schrijven.

[Voor 13% gewijzigd door Ascathon op 22-05-2008 08:02]

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
Hoi,

Wie weet raad?

Ik heb Orange Cable Power via Ziggo (voorheen dus Casema) en heb het volgende probleem gemaild aan Ziggo:

opmerking vooraf:
Ik heb al enige jaren een redelijk stabiele internet verbinding en onderhoud een netwerk met ca. 6 computers. Derhalve meen ik over enige kennis van de materie te beschikken.....De laatste 1,5 jaar draait het netwerk zeer stabiel met b.v een Sitecom WL-173 router.

Echter,.....na een internet storing in ons postcode gebied (2622AL) op 06-05-2008 moet ik elke dag (soms meerdere keren per dag) mijn modem en router resetten om verbinding met internet te behouden. Alleen resetten van de router biedt geen uitkomst. Ik heb nooit iets aan de router instellingen veranderd en omdat het na die bewuste storing op di. 06-05 is onstaan en omdat de routerreset niet helpt en omdat de storing niet in het weekend voorkomt verdenk ik de verbinding tussen Ziggo (voorheen Casema) en het modem! Ik heb hierover al twee maal met de helpdesk gesproken maar zij stellen alleen een reset van de router voor en hebben verder geen verklaring voor het wegvallen van de verbinding.
Heeft u nog een suggestie wat te doen?

Ik kreeg het volgende antwoord waar ik weinig mee kan:

Geachte heer/mevrouw ,

In uw e-mail van vrijdag 16 mei heeft u een vraag gesteld over Internet.

Als ik de waardes totaal het modem bekijk zie ik als enige probleem een zwak signaal op uw modem. Dit zou niet mogen betekenen dat het Internet weg valt, maar kan wel een oorzaak zijn.

Graag wil ik u vragen om er zeker van de tijd dat het modem aangesloten staat op de hoofdaansluiting van Ziggo. Als dat inderdaad zo is, dan raad ik u aan om contact op te nemen met onze helpdesk om een monteursafspraak te maken.

Mocht dit de problemen niet oplossen, dan zal het probleem toch in de router zitten.

Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat altijd voor u klaar op 0900-1884 (€ 0,10 p/min). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Natuurlijk kunt u altijd terecht op www.ziggo.nl voor het laatste nieuws, het weer, entertainment en nog veel meer.

VRAAG: hebben nog meer mensen last van dit probleem en zou het kunnen zijn dat Ziggo idd. met het netwerk aan het klooien is zoals ik vermoed?

Thnx.

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-06 21:43
Ik vind het verschil tussen de internetsnelheden in de alles-in-1-pakketten zo vreemd... Bij het extra-pakket heb je 16 mbit, voor een tientje minder heb je het pluspakket met 8 mbit, maar voor weer een tientje minder heb je het basispakket met -schrik niet- maar liefst 0,8 mbit downloadsnelheid. Die 0,8 is toch niet meer van deze tijd? Dat had toch gewoon ook de helft van 8 mbit moeten/kunnen zijn? Dat durf je toch op je werk niet eens te zeggen, dat je DL-speed 0,8 mbit is?
En daarbij, 't is toch puur een marketingkwestie, die snelheid? 't Maakt voor Ziggo qua bedrijfsmatige kosten niet uit of je nou 1 of 20 mbit snelheid hebt? Ik bedoel, als ik bij de slager 250 gram ham koop, dan betaal ik meer dan dat ik 100 gram haal, simpelweg door het feit dat de inkoopprijs voor de slager bij 250 gram ook hoger wordt. Dit gaat toch niet of in veel mindere mate op voor Ziggo met z'n lijndoorvoersnelheden??

• Rocco82

Rocco82

aka Rocco

rowicom schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 09:43:
Ik vind het verschil tussen de internetsnelheden in de alles-in-1-pakketten zo vreemd... Bij het extra-pakket heb je 16 mbit, voor een tientje minder heb je het pluspakket met 8 mbit, maar voor weer een tientje minder heb je het basispakket met -schrik niet- maar liefst 0,8 mbit downloadsnelheid. Die 0,8 is toch niet meer van deze tijd? Dat had toch gewoon ook de helft van 8 mbit moeten/kunnen zijn? Dat durf je toch op je werk niet eens te zeggen, dat je DL-speed 0,8 mbit is?
En daarbij, 't is toch puur een marketingkwestie, die snelheid? 't Maakt voor Ziggo qua bedrijfsmatige kosten niet uit of je nou 1 of 20 mbit snelheid hebt? Ik bedoel, als ik bij de slager 250 gram ham koop, dan betaal ik meer dan dat ik 100 gram haal, simpelweg door het feit dat de inkoopprijs voor de slager bij 250 gram ook hoger wordt. Dit gaat toch niet of in veel mindere mate op voor Ziggo met z'n lijndoorvoersnelheden??
Ze willen gewoon dat mensen denken, "ga ik voor een tientje zo veel achteruit in snelheid?" dan neem ik wel voor het pluspakket. En 99% van de mensen zijn niet zoals de mensen hier, bewust bezig hiermee en laten zich makkelijk inpakken door dit soort geintjes. Kan het ze niet kwalijk nemen, vind het wel slim. Het is inderdaad niet van deze tijd, dan kan je beter een draadloze router kopen en inloggen bij de buurman ;)

Mvg, Rob.

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 09:41
@ dandy, wanneer gaat postcode 9561 over op ziggo?

Heb in ieder geval al mijn abbonement om laten zetten in een all in one. Alleen het meisje was vergeten om mijn postcode te noteren afgelopen vrijdag en belde gister terug :9

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Wiebbe
FunZip schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 09:42:
Hoi,

Wie weet raad?

Ik heb Orange Cable Power via Ziggo (voorheen dus Casema) en heb het volgende probleem gemaild aan Ziggo:

opmerking vooraf:
Ik heb al enige jaren een redelijk stabiele internet verbinding en onderhoud een netwerk met ca. 6 computers. Derhalve meen ik over enige kennis van de materie te beschikken.....De laatste 1,5 jaar draait het netwerk zeer stabiel met b.v een Sitecom WL-173 router.

Echter,.....na een internet storing in ons postcode gebied (2622AL) op 06-05-2008 moet ik elke dag (soms meerdere keren per dag) mijn modem en router resetten om verbinding met internet te behouden. Alleen resetten van de router biedt geen uitkomst. Ik heb nooit iets aan de router instellingen veranderd en omdat het na die bewuste storing op di. 06-05 is onstaan en omdat de routerreset niet helpt en omdat de storing niet in het weekend voorkomt verdenk ik de verbinding tussen Ziggo (voorheen Casema) en het modem! Ik heb hierover al twee maal met de helpdesk gesproken maar zij stellen alleen een reset van de router voor en hebben verder geen verklaring voor het wegvallen van de verbinding.
Heeft u nog een suggestie wat te doen?

Ik kreeg het volgende antwoord waar ik weinig mee kan:

Geachte heer/mevrouw ,

In uw e-mail van vrijdag 16 mei heeft u een vraag gesteld over Internet.

Als ik de waardes totaal het modem bekijk zie ik als enige probleem een zwak signaal op uw modem. Dit zou niet mogen betekenen dat het Internet weg valt, maar kan wel een oorzaak zijn.

Graag wil ik u vragen om er zeker van de tijd dat het modem aangesloten staat op de hoofdaansluiting van Ziggo. Als dat inderdaad zo is, dan raad ik u aan om contact op te nemen met onze helpdesk om een monteursafspraak te maken.

Mocht dit de problemen niet oplossen, dan zal het probleem toch in de router zitten.

Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat altijd voor u klaar op 0900-1884 (€ 0,10 p/min). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Natuurlijk kunt u altijd terecht op www.ziggo.nl voor het laatste nieuws, het weer, entertainment en nog veel meer.

VRAAG: hebben nog meer mensen last van dit probleem en zou het kunnen zijn dat Ziggo idd. met het netwerk aan het klooien is zoals ik vermoed?

Thnx.
Het is moeilijk om meteen te kunnen zeggen wat er aan de hand is. Wat je zelf moet gaan doen is alles even uitsluiten. Op het moment dat je internet wegvalt moet je proberen te pingen naar:

192.168.100.1 Dit is het interne ip adres van het modem.

kan je deze WEL pingen, dan loopt de verbinding tot het modem goed en zit het niet in je interne netwerk. Probeer hierna dan google.com te pingen om te kijken of je die daar wel komt. Zo niet, goed controleren of je modem op de hoofdaansluiting staat, alles kabels goed vast gedraaid zitten en eventueel je PDF filter (dat verloop kastje voor het signaal naar je modem) los draaien en weer stevig vast zetten. Als die alles goed zit, even je modem rechtstreeks op je pc aansluiten en bellen om een afspraak te maken.

Als je dit goed goed uitleggen dat je het filter los hebt gehaald, dat je wel het modem kan bereiken op zo'n moment en dat hij nu op je pc zit. Dan kunnen ze bijna niks anders dan een afspraak maken!

Kan je deze NIET pingen, dan ligt het toch echt in je interne netwerk! Dit adres moet ALTIJD te pingen zijn, ongeacht er een netwerk storing bij Ziggo is of niet. Controleer toch nog even of die op de hoofdaansluiting staat en sluit hem rechtstreeks op je pc aan. Test hem zo een dag of wat om te kijken of het terug komt.

Oorzaken die toch vaak voorkomen is een brakke router, kapotte network stack in windows of kapotte netwerk kabel. (ja, ook als het altijd al heeft gewerkt, kan nou eenmaal gebeuren met ALLES ;) )

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:46

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik kan niet meer op de nieuws server komen. Niet die van Camema en ook niet op de ziggo. Kan hem ook niet pingen. Ligt hij inderdaad plat?

• FunZip
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10-2017
Beste Wiebbe,

Met de "hoofdaansluitng" bedoel je daar waar de aansluiting het huis inkomt?
Zo ja, dan staat mijn modem daar op aangesloten!

Zal de router eens uitsluiten door rechtsstreeks op het modem aan te sluiten. (vanavond)

Kan het echt niet zijn dat ziggo met het netwerk aan het "rommelen" is i.v.m de samenvoeging?

Bedankt voor je reactie.

• chrisboers
FunZip schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 09:42:
blablabla

Thnx.
Ik heb precies hetzelfde probleem, maar dan wat minder frequent. Het gaat soms een tijdje goed, soms moet ik 1-2x per dag zowel modem als router resetten. één van beide werkt inderdaad niet.
Ook mijn ouders hebben hetzelfde. Die zijn echt technon00b, maar hebben noodgedwongen het periodiek aan/uitzetten ook onder de knie.
Bij mij is het echter al langer aan de gang, zo'n half jaartje ofzo.

-

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-05 15:57
Anoniem: 97031 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:19:
[...]

[afbeelding]
Kabel heeft natuurlijk ook overhead. Bij @Home werd de overhead zo veel mogelijk gecompenseerd door het profiel iets hoger te zetten, zodat de klant uiteindelijk de juiste snelheid kreeeg.

Anoniem: 164554

superduper schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:15:
Ik kan niet meer op de nieuws server komen. Niet die van Camema en ook niet op de ziggo. Kan hem ook niet pingen. Ligt hij inderdaad plat?
Hier (4941) doet de Casema nieuwsserver het gewoon.

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 19:04

Amiet01

Master_A

In onze regio hadden we voorheen Casema.Ik zit op dit moment op het Orange ADSL netwerk, maar wil daar zsm weg. Nou had ik in de tijd van casema het een en ander bekeken en de snelheden die vermeldt stonden in een folder bij ons thuis waren als volgt: Multi = 12000 down en Maxi = 20000 down. Zoiets was het in ieder geval. Als ik nu bij Ziggo kijk zijn de snelheden voor de bijbehorende abbo's 8000 down en 16000 down respectievelijk. Ook had Casema een actie (ik dacht tot 1 juni) dat je gratis een Samsung Digitale Harddisk Recorder kreeg bij de Multi en Maxi alles in één abbo's. Hier zie ik bij Ziggo niets meer van terug. Kan ik hier nog gebruik van maken, aangezien de actie liep tot 1 juni?

Master_A

• jochemh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 11:59
in de startpost staat dit:

LET OP
Orange Cable klanten hebben nog WEL een jaar contract. Dit komt omdat je met Orange een contract bent aangegaan en niet met Casema. Je kan dus NIET wisselen!

Nou heeft mijn vader van de week gebelt naar Ziggo, en daar zei men dat we zonder problemen vanaf 1 juli bij Ziggo zouden kunnen zitten, met de nieuwe snelheid (8/1.5 mbit/s). Dat wordt dus als het goed is nou geregeld.

Nu zit ik op een Orange basic lijn van 4/1 mbit/s. Eigenlijk zou ons orange abbo pas over 6 maanden aflopen, maar blijkbaar kan onze aardige Ziggo medewerker iets regelen! Dit betekent kostenvermindering en een 2x zo snel internet, nog een paar weekjes dus als het goed is.

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Wiebbe schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:16:
[...]

Ja.. Mijn snelheid is oppeens 16Mbit, volgens mij is dat door het verzoek van vanmiddag dat ze het technisch al hebben aangepast terwijl het administratief nog niet in orde is :P

Je moet inderdaad wel altijd je modem resetten, bij mij deden ze dat remote, maar zelf proberen kan geen kwaad!
Resetten is neem ik aan gewoon de restart modem knop bij 192.168.100.1?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Anoniem: 4629 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 02:04:
kabelmodems zijn nog steeds gewoon alleen modems voor zover ik weet. Die speciale netwerknamen zijn (in elk geval bij @home) al een tijdje niet meer nodig. Je moet er gewoon zelf een router achter plaatsen en dan kan je daarachter doen wat je wil. Hoe de IP adressen precies worden toegewezen weet ik niet precies. Ik dacht dat het op basis van het MAC adres van het modem ging, maar er zijn ook berichten dat het op MAC van de router/PC zou gaan die achter het modem hangt. Dat is me niet helemaal duidelijk.

• Rocco82

Rocco82

aka Rocco

Razor.Timo schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:57:
[...]

Mijn ervaring is bij die modems dat de belgische reset het beste werkt ;)

Adapter stekker eruit, even wachten, weer erin.

Mvg, Rob.

• Jaap-Jan

Jaap-Jan

lism schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 06:31:
[...]

Ik denk dat ze dat systeem nog hanteren ja. Het aanmelden gaat op basis van geregistreerde serienummer op je modem + Naam van je account (CC-blabla). Je kan idd met een router de boel clonen zoals de naam & mac, waardoor je modem gefooled wordt dat er 1 apparaat op aangesloten is, maar het in feite een router die alles weer doorwijst enzo is.
Ik heb al een paar keer gezegd dat ik geen hostnaam meer hoef in te vullen, maar ik heb voor de rest geen onderbouwing, afgezien van het feit dat het niet meer nodig is op m'n router. Mijn router heet nu gewoon 'aragorn', waar vroeger het cc- nummer stond.

[Voor 5% gewijzigd door Jaap-Jan op 22-05-2008 11:58]

• Wiebbe
FunZip schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:18:
Beste Wiebbe,

Met de "hoofdaansluitng" bedoel je daar waar de aansluiting het huis inkomt?
Zo ja, dan staat mijn modem daar op aangesloten!

Zal de router eens uitsluiten door rechtsstreeks op het modem aan te sluiten. (vanavond)

Kan het echt niet zijn dat ziggo met het netwerk aan het "rommelen" is i.v.m de samenvoeging?

Bedankt voor je reactie.
Dat is inderdaad de plek die ik bedoel, ze noemen dat het AOP (Abbonnee overdracht punt) maar je modem ook goed aangesloten worden. Het gebeurd echt vaak dat het filter niet goed vast gedrukt meer zit of dat hij niet perfect meer is vast gemaakt. En dat hij daarom weg kan vallen ivm signaal waardes.

Maar dit komt niet vaak voor, het meest voorkomende probleen met weg vallend internet is toch echt een router die zijn werk niet goed doet of een kapotte netwerk kabel. Maar je kan sowieso dit altijd proberen te doe nin overleg met de helpdesk. Gewoon duidelijk maken dat nu inderdaad een reset zou helpen maar dat het ergens anders ligt, want elke dag resetten hoort gewoon niet.

ik draaide hiervoor al 4 maanden zonder een reset van modem of router. Dus het kan wel :P
chrisboers schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:20:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem, maar dan wat minder frequent. Het gaat soms een tijdje goed, soms moet ik 1-2x per dag zowel modem als router resetten. één van beide werkt inderdaad niet.
Ook mijn ouders hebben hetzelfde. Die zijn echt technon00b, maar hebben noodgedwongen het periodiek aan/uitzetten ook onder de knie.
Bij mij is het echter al langer aan de gang, zo'n half jaartje ofzo.
Ja het kan altijd bij ziggo liggen, maar vaak ligt het wel aan de apparatuur zelf. Eerst altijd testen voor 3/4 dagen met een kabel verbinding rechtstreeks op het modem. Ik ken veeeeel sitecom router met een oudere firmware die gewoon de DHCP lease weg gooien en geen nieuwe ophalen. Dan moet je echt resetten ja.
Razor.Timo schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:57:
[...]

Dat of gewoon stekker eruit voor iets van 10 seconden ;)

Een koude reset (dus stroom eraf) werkt meestal net wat beter.

[Voor 7% gewijzigd door Wiebbe op 22-05-2008 12:06]

• Rctworld
  • Laatst online: 05-06 11:39
jochemh schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:49:
in de startpost staat dit:

LET OP

Nou heeft mijn vader van de week gebelt naar Ziggo, en daar zei men dat we zonder problemen vanaf 1 juli bij Ziggo zouden kunnen zitten, met de nieuwe snelheid (8/1.5 mbit/s). Dat wordt dus als het goed is nou geregeld.

Nu zit ik op een Orange basic lijn van 4/1 mbit/s. Eigenlijk zou ons orange abbo pas over 6 maanden aflopen, maar blijkbaar kan onze aardige Ziggo medewerker iets regelen! Dit betekent kostenvermindering en een 2x zo snel internet, nog een paar weekjes dus als het goed is.
Ik heb net de helpdesk aan de lijn gehad, en dat verhaal van de Orange contracten klopt dus niet. Casema was ooit ook onderdeel van France Telecom net als Orange Nederland was tot 28 september 2007(whehe mijn verjaardag :+ ). Maar waarschijnlijk zijn de Orange Cable contracten bij de overname door de private equity fondsen van casema ook overgenomen want volgens de mederwerkers zijn de Orange Cable contracten gewoon in beheer van Ziggo en gelden dus ook dezelfde voorwaarden inclusief die van 1 maand opzegtermijn. Ware het niet dat ze pas vanaf 2 juni de orders kunnen verwerken vanwege alle systemen enzo :(

• Wiebbe
Hardstikke mooi, dan zie je dat ze iedereen anders informeren :P

Kan dat stukje in iedergeval er meteen weer uit.

• Rctworld
Wiebbe schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 12:09:
Hardstikke mooi, dan zie je dat ze iedereen anders informeren :P

Kan dat stukje in iedergeval er meteen weer uit.
Prachtig :+ Zolang ze me maar niet weer een jaar aan dat stomme Orange contract binden :+ Maarja er staan op de site van Ziggo ook wel wat verwijzingen naar Orange Cable:
http://www.ziggo.nl/producten/internet/orangecable/
En daar staat ook geen vast contract bij dus het zal wel kloppen ;)

Hoop dat het ook even in de TS kan worden aangepast :)

[Voor 5% gewijzigd door Rctworld op 22-05-2008 12:15]

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:45
Van ze Ziggo website over nieuwsgroepen:
Hoe kan ik zien hoeveel data ik nog kan downloaden?
Je kunt in de beheeromgeving van je webmail zien hoeveel data je in de lopende maand al hebt gedownload.
Iemand al gevonden waar exact??? De plek op de casema site waar ik dit voorheen deed is namelijk foetsie.

[Voor 15% gewijzigd door Terror op 22-05-2008 12:20]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Rctworld
Terror schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 12:19:
Van ze Ziggo website over nieuwsgroepen:
[...]
Iemand al gevonden waar exact??? De plek op de casema site waar ik dit voorheen deed is namelijk foetsie.
Volgens mij bestaat de webmail functie voor Casema en Multikabel nog niet, als je de helpdesk belt hoor je namelijk ook dat er problemen zijn met het aanmaken van emailadressen enzo dus het zal nog wel even duren ;)

• jochemh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 11:59
kijk, idd handig om te weten dat ook alle orange klanten gewoon kunnen overstappen de volgende maand. Ik heb het altijd maar een raar verhaal gevonden, met dat casema, wanadoo en orange. Bij ziggo beginnen ze goed, alles redelijk snel geregeld, nog geen kleine lettertjes tegengekomen met extra kosten en de prijs is ook nog heel redelijk.
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen/problemen met Ziggo,
niet om eindeloos Ziggo (al is het alleen maar de merknaam) te gaan bashen/flamen.

Hou het ontopic AUB.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee