Het Ziggo Topic Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 132.450 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woohoo! Nog niet helemaal de snelheid die ik zou moeten halen, maar het komt in de buurt :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/275253643.png

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2008 04:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kravitz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10-2024

kravitz

Are you gonna go my way?????

Wat zijn eigenlijk de te verwachten problemen als de waarden teveel afwijken? Mijn downstream powerlevel staat bijv. op -4 dBmV, en upstream is 44 dBmV. Ik weet niet of dit al vanaf het begin zo is, en voor mijn gevoel heb ik geen problemen met internetten, maar tegelijkertijd twijfel ik toch omdat ik dus geen referentie heb. Mijn provider is Ziggo (casema)

[ Voor 4% gewijzigd door kravitz op 24-05-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 04:23:
Woohoo! Nog niet helemaal de snelheid die ik zou moeten halen, maar het komt in de buurt :)

[afbeelding]
Die tests zijn sowieso niet echt betrouwbaar. Je kunt beter testen d.m.v. een testbestand op een FTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 12:11:
[...]

Die tests zijn sowieso niet echt betrouwbaar. Je kunt beter testen d.m.v. een testbestand op een FTP.
Dan kom ik uit op +/- 1.85 MB/s download en +/- 335 KB/s upload. Die test is dus behoorlijk betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:24

Onbekend

...

Ja, die test is aardig betrouwbaar.
Let er wel op dat als je zo'n groot bestand download, je alleen maar naar de bruikbare bytes kijkt. De overhead van de datapakketjes worden niet weergegeven. Je zou dan gewoon + 10% moeten doen om ongeveer deze snelheid te berekenen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger kreeg je bij Casema altijd de overhead gecompenseerd, maar het lijkt erop dat die tijd nu voorbij is :( Download valt dan nog wel mee, maar de upload is meer richting de 2.5 Mbit ipv de geadverteerde 3 Mbit.

Maar dan nog mag ik niet klagen voor die 1 euro extra per maand.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2008 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Die -4dBmV is niet zo heel erg best. Bij mij staat hij op +4dBmV.
Die upload is aardig goed volgens mij.

Heb je een antenneversterker er tussen? Of een splitter? En wat voor coax-cabel ligt er tussen?

Edit: Ik zie dat mijn post verplaatst is naar dit topic. Ik antwoord dus op kravitz.

[ Voor 18% gewijzigd door Onbekend op 24-05-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 12:25:
[...]

Dan kom ik uit op +/- 1.85 MB/s download en +/- 335 KB/s upload. Die test is dus behoorlijk betrouwbaar?
Bij jou komt het inderdaad aardig goed uit. Bij mij wijkt het altijd een stuk af dus daarom gaf ik aan dat het wellicht een onbetrouwbare meting was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze zouden mij vandaag bellen tussen 11, en 1 maar er heeft niemand gebeld, vind het maar een rare zaak, zit je te wachten hier, en er belt gewoon doodleuk niemand , meerder mensen hier last van gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:05

TheBorg

Resistance is futile.

Mrkoekie schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 00:47:
Niet dat ik een advocaat heb hoor maar beetje bluffen doet een mens soms goed :P
Dat kan altijd twee kanten uitgaan. De ene medewerker kan ervan onder de indruk zijn en zich beter voor je inzetten, de andere, vaak meer ervaren medewerker (die je aan de telefoon wil hebben maar in 70% van de gevallen niet krijgt, die ook veel meer voor een klant kan betekenen, en vaak op of over het randje van wat mag werken om de klant goed te helpen) kan omslaan en denken "krijg maar de kolere wacht nog maar even".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:49
TheBorg schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 13:26:
[...]

Dat kan altijd twee kanten uitgaan. De ene medewerker kan ervan onder de indruk zijn en zich beter voor je inzetten, de andere, vaak meer ervaren medewerker (die je aan de telefoon wil hebben maar in 70% van de gevallen niet krijgt, die ook veel meer voor een klant kan betekenen, en vaak op of over het randje van wat mag werken om de klant goed te helpen) kan omslaan en denken "krijg maar de kolere wacht nog maar even".
je moet natuurlijk ook wel weten wanneer je iets zegt he :P

PH-MRK request startup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 11:19
Hier nog geen snelheidsverhoging mogen ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onbekend schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 12:52:
Die -4dBmV is niet zo heel erg best. Bij mij staat hij op +4dBmV.
Die upload is aardig goed volgens mij.

Heb je een antenneversterker er tussen? Of een splitter? En wat voor coax-cabel ligt er tussen?

Edit: Ik zie dat mijn post verplaatst is naar dit topic. Ik antwoord dus op kravitz.
Die -4 dBmV is niets mis mee hoor.

Een kabel modem kan functioneren tussen de -15 dBmV en +15 dBmV. Alles wat daar buiten zit, kan problemen opleveren.

Officieel moet je bij QAM256 (systeem dat de meeste kabel providers tegenwoordig gebruiken) rekenen tussen de -8 dBmV en +8 dBmV.

Bij je upstream kanaal is alles tussen de 40 en de 55 dBmV goed. Meestal zit je zo rond de 46 á 47 dBmV als je alles goed hebt aangesloten.

FYI: Mijn downstream zit hier op +4 dBmV, en mijn upstream op 46 dBmV.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2008 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:31
schala is geen nederlands woord, en dit moet scala zijn :p je gebruikt dit woord een aantal keer in de topicstart.

verder hebben @home abonees hele ander emodems.

ook snap ik niet precies wat je bedoelt met dat de alles in 1 bundels hogere internetsnelheden hebben.

iig niet voor dezelfde prijs hogere snelheden. ok. natuurlijk wel tv en telefonie er (gratis?) bij

de internet abonementen waren volgens mij a gelijk qua prijs en snelheid voordat ziggo uiteindelijk echt van start ging in mei 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
engelbertus schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 14:07:
...

ook snap ik niet precies wat je bedoelt met dat de alles in 1 bundels hogere internetsnelheden hebben.

...
Het alles-in-1 Plus pakket heeft de dubbele download snelheid als je het vergelijkt met Internet Z2.

Wat zit er allemaal in het pakket wat je krijgt thuis gestuurd na de wijziging?

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-09 12:11

Ryudo

Daily dose~

Voordat ik me in het diepe stort en onnodig lang met de Ziggo helpdesk bel zou ik graag even weten wat ik met de volgende situatie aan moet. We vallen onder de diensten van @Home.
- TV Basis staat op naam van mijn ouders
- Digitale tv basis, internet en telefonie staat op mijn naam.
Nu zou ik ook graag overstappen naar het alles in 1 pakket en dat alles op naam van mijn ouders komt te staan. Weet iemand of dat zonder teveel problemen gerealiseerd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, dat is normaal zo gebeurt, er zal niets anders op zitten dan erna toe bellen, kan altijd fout gaan, tis maar net wie je aan de lijn hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Daar was ik dus al bang voor dat het daar op uit zou gaan draaien.
TV digitaal staat op op naam van K. Hulst, omdat ze daar bij @Home blijkbaar niet kunnen lezen. :/ (Ik had een brief geschreven met correcte gegevens na een akkefietje over mogelijke fraude met mijn tv digitaal smartcard. Niet mijn schuld overigens. :P)
Ik zal zo dadelijk eens even bellen en het hele verhaal even rustig uit proberen te leggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Ryudo op 24-05-2008 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:06

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

zijn er al @homers met de nieuwe snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Ryudo schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 14:56:
Daar was ik dus al bang voor dat het daar op uit zou gaan draaien.
TV digitaal staat op op naam van K. Hulst, omdat ze daar bij @Home blijkbaar niet kunnen lezen. :/ (Ik had een brief geschreven met correcte gegevens na een akkefietje over mogelijke fraude met mijn tv digitaal smartcard. Niet mijn schuld overigens. :P)
Ik zal zo dadelijk eens even bellen en het hele verhaal even rustig uit proberen te leggen.
laat je anders terugbellen door ziggo zelf ;)
via de optie op hun site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Hey verrek die optie heb ik niet eens aan gedacht. . _/-\o_
Ik word morgen tussen 13.00 en 18.00 teruggebeld als het goed is. We zullen zien. :)

[ Voor 42% gewijzigd door Ryudo op 24-05-2008 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:23

S2S

sander817 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 15:06:
zijn er al @homers met de nieuwe snelheid?
Hier nabij Deventer niet, maar wel een fijne storing die veel gebruikers heeft getroffen. Halve dag geen inet gehad, en de telefoon ligt er nog steeds uit.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocadi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
De terugbel functie van Ziggo werkt niet! Afgelopen week tot 3 keer ingevuld en iedere keer
werd er niet teruggebeld. Uiteindelijk heb ik vandaag telefonisch het Alles-In-1 Plus pakket besteld via 0900 1884. Als je dit doet denk ik dat je het snelst wordt geholpen. Ik had @Home. De helpdesk vertelde mij dat de hogere snelheden pas eind juni aangeboden kunnen worden ivm een upgrade van het netwerk. We zullen zien.

PS
Ik betaal voor het basis TV pakket bij @Home EUR 15,90 per maand. Dit komt te vervallen bij een
Alles-In-1 pakket (info van de helpdesk van Ziggo).

[ Voor 19% gewijzigd door Rocadi op 24-05-2008 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
S2S schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 16:01:
[...]

Hier nabij Deventer niet, maar wel een fijne storing die veel gebruikers heeft getroffen. Halve dag geen inet gehad, en de telefoon ligt er nog steeds uit.
Hier in Maastricht gisteravond en vanochtend ook problemen gehad. Lijkt nu weer naar behoren te functioneren. Wel netjes dat ik vanochtend werd gebeld dat de gemaakte afspraak voor dinsdag niet zou doorgaan. Er zou een mannetje langskomen om het kabelmodem door te meten etc., maar het bleek toch om een gebiedstoring (dus niet alleen bij mij) te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Laatst online: 10-09 11:54
Trouwens voor de mensen die hun losse abbo's om hebben laten zetten naar Alles-in-1, staat dit bij jullie ook al bij Mijn Producten op Mijn Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Rctworld schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 16:28:
Trouwens voor de mensen die hun losse abbo's om hebben laten zetten naar Alles-in-1, staat dit bij jullie ook al bij Mijn Producten op Mijn Ziggo?
Nope, want ik ben nog niet omgezet naar @Home :) :
Mijn Ziggo
Je kunt nog geen gebruik maken van Mijn Ziggo.
Naar Mijn @Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

geen idee, ik kan daar niet inloggen

edit: ja, hetzelfde hier

[ Voor 28% gewijzigd door sander817 op 24-05-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Rctworld schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 16:28:
Bij staat het er nog niet.
Maar dat kan kloppen ik heb pas gisteren mijn aanvraag verstuurd via Ziggo site :P

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Okey, nouja ik heb het afgelopen woensdag gedaan maar er staan bij mij nog gewoon de 3 losse abbo's van Casema/Orange :( Maar ik heb ook nog geen bevestiging ontvangen op de mail ofzo dus vroeg me af hoe dat met de andere zit hier ;)

Maarja ik moet even rustig afwachten ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Rctworld op 24-05-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:02

Snippertje

Light up your life

Rctworld schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 16:43:
Okey, nouja ik heb het afgelopen woensdag gedaan maar er staan bij mij nog gewoon de 3 losse abbo's van Casema/Orange :( Maar ik heb ook nog geen bevestiging ontvangen op de mail ofzo dus vroeg me af hoe dat met de andere zit hier ;)

Maarja ik moet even rustig afwachten ;)
Ik wacht al sinds zaterdag, kan dus nog wel even duren ;)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiebbe schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:35:

Ziggo biedt de volgende losse internet pakketten:

Internet Z1

download 1.600 kbit/s
upload 500 kbit/s

€ 19,95

Internet Z2

download: 4.000 kbit/s
upload: 1.000 kbit/s

€ 29,95

Internet Z3

download: 12.000 kbit/s
upload: 1.500 kbit/s

€ 47,95

Internet Z3i

download: 20.000 kbit/s
upload: 2.000 kbit/s

€ 69,95
Die staat niet op de Ziggo site, maar wel als je gaat bestellen.
Internet Z3i (20.000/2.000 Kbit/s) € 69,95 per maand.

Tevens had Casema een leuke actie met gratis HDR, is Ziggo opeens arm en moeten we 330 euro betalen ervoor ? 8)7
Installatiepakket Digitale Televisie harddisk recorder en startpakket Digitale Televisie € 329,95 (normaal € 428,95)
Ik wil niet vervelend zijn maar ik kan dezelfde HDR of een Samsung al voor rond de 270 euro kopen :X
Het alles in 1 pakket extra is wel leuk, maar waarom nou niet gelijk de snelheid van Z3i, dus 20Mbit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 17:19:
[...]
Het alles in 1 pakket extra is wel leuk, maar waarom nou niet gelijk de snelheid van Z3i, dus 20Mbit :?
Uhm, het alles-in-1 pakket kost 64,95 in de maand alles bij elkaar, Internet Z3i 69,95 los, zal dat niet een reden zijn? ;)

Het is volgens mij gewoon psychologische prijsvoering, ze pushen gewoon iedereen in de richting van de alles-in-1 paketten en dan met name die van 49,95 en 64,95. Die kabelaansluiting heb je namelijk toch wel liggen en dan is het afsnoepen van marktaandeel van KPN natuurlijk als te intressant door ze alles over te laten hevelen. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Rctworld op 24-05-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Laatst online: 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 17:19:
[...]

Die staat niet op de Ziggo site, maar wel als je gaat bestellen.
Internet Z3i (20.000/2.000 Kbit/s) € 69,95 per maand.
Het staat er wel op, alleen verstopt....kijk maar

En volgensmij is @home vandaag lekker aan het klooien geweest, telefonie die het maar half deed en internet niet vooruit te branden etc.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
xost schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 17:43:
[...]

Het staat er wel op, alleen verstopt....kijk maar

En volgensmij is @home vandaag lekker aan het klooien geweest, telefonie die het maar half deed en internet niet vooruit te branden etc.... :X
Ik dacht dat de problemen van gisteravond en vanochtend hier in Maastricht (@Home dus) waren opgelost, maar het laatste uur ofzo is het weer huilen... Valt regelmatig helemaal weg. Enige oplossing: stroom van modem af en weer insteken. Meestal doet ie 't dan weer. Irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

RoelJewel schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 18:05:
[...]

Ik dacht dat de problemen van gisteravond en vanochtend hier in Maastricht (@Home dus) waren opgelost, maar het laatste uur ofzo is het weer huilen... Valt regelmatig helemaal weg. Enige oplossing: stroom van modem af en weer insteken. Meestal doet ie 't dan weer. Irritant.
Mja dat doe ik dus niet meer, eenmaal van het netwerk af dan kom je er bijna niet meer op. Zoals ik dus vanochtend ondervond. Lekker stroom op de modem laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:33

Meneer iCy

swarma

Mijn verbinding is "erg" zwak volgens ziggo omdat ik een aansluiting gebruikt met TV en Radio, hun zeggen dat de zwakke verbinding komt doordat ik zo'n aansluiting gebruikt en dat ik enkel met tv aan moet sluiten, klopt dat?

Mijn verbinding doet het zo nu en dan niet....

en zijn deze waardes slecht?:
Receive Power Level
-10.9 dBmV
Transmit Power Level
47.2 dBmV

Waardes zijn hetzelfde als de verbinding weg is, maar tv kijken lukt nog perfect zonder iets van hapering of rare pixels, heb digitale tv.

[ Voor 15% gewijzigd door Meneer iCy op 24-05-2008 21:32 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Als je meerdere apparaten aansluit is het wel verstandig om een antenneversterker er tussen te zetten. Zonder zo'n versterker kan het signaal minder hoog zijn en er kan relatief veel storing op zitten.

Met -10.9 dBmV zou nog probleemloos moeten werken. Check anders eens je coax kabel naar de modem toe. Misschien is het een stekkertje dat niet helemaal goed contact maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Onbekend schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 21:36:
Als je meerdere apparaten aansluit is het wel verstandig om een antenneversterker er tussen te zetten. Zonder zo'n versterker kan het signaal minder hoog zijn en er kan relatief veel storing op zitten.

Met -10.9 dBmV zou nog probleemloos moeten werken. Check anders eens je coax kabel naar de modem toe. Misschien is het een stekkertje dat niet helemaal goed contact maakt.
Al gecontroleerd, maar eerst werkte alles en sinds vandaag plotseling wat kuren. Nu doet die het gelukkig al een halfuur weer goed. Heb zelfs de kabel overnieuw gestript en aangesloten op de stekkerdoos.

Krijg al een verhuisdoos opgestuurd en ik check of het daarmee een probleem is.

Ik heb geen meerdere apparaten. Enkel Humax PVR9200 en de modem met telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jochemh schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 12:28:
kijk, idd handig om te weten dat ook alle orange klanten gewoon kunnen overstappen de volgende maand. Ik heb het altijd maar een raar verhaal gevonden, met dat casema, wanadoo en orange. Bij ziggo beginnen ze goed, alles redelijk snel geregeld, nog geen kleine lettertjes tegengekomen met extra kosten en de prijs is ook nog heel redelijk.
Nou, voorlopig heb ik nog steeds 1MByte minder snelheid en geen enkele antwoord van de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
FunZip schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 09:42:
Hoi,

Wie weet raad?

Ik heb Orange Cable Power via Ziggo (voorheen dus Casema) en heb het volgende probleem gemaild aan Ziggo:

[...]

VRAAG: hebben nog meer mensen last van dit probleem en zou het kunnen zijn dat Ziggo idd. met het netwerk aan het klooien is zoals ik vermoed?

Thnx.
Herkenbaar probleem, hier in utrecht continu uitklappende internetverbinding. Ook meermalen contact gehad met klantenservice en zij riepen toen dat t probleem hier in huis zou zitten. Geen oplossing gekregen dus. Nu dus opgezegd bij ziggo en naar telfort 20mb want hier worden we gek van hier |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Utrecht (3552) nog steeds perfecte verbinding zonder uitvallen.
Maximale snelheid die ik hier heb gemeten is 1870 KB/s down en 340 KB/s up.

Niets te klagen. 802.11g begint overigens wel moeite te krijgen om de snelheid bij te houden, maar een Linksys WRT150N met een paar N-kaartjes deed wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 12:31
Toch ben ik benieuwd wat ze met de snelheden gaan doen in de toekomst. Ze willen iedereen naar de alles-in-1 pakketten trekken, maar gaan ze ook de snelheden van die abo's verhogen? Als je TV Basis, Telefonie en Internet Z2 allemaal los bij elkaar neemt, is dat namelijk maar een euro of 1-2 duurder dan het Alles-in-1 plus pakket van 49,95. Het zou dus wel fair zijn als de snelheden van dat abo een beetje gelijk blijven met Z2 internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 19:47

Zeror

Ik Henk 'm!

Gisteren had ik de Ziggo-klantenservice aan de lijn. Reden: moeders en aan kabeltjes trekken enzo :O

Maargoed. Het intro-menu van de klantenservice is opzich wel verwarrend, want dan wordt er gezegd dat het heel erg druk is en ik beter op een ander moment kan terugbellen. Eigenwijs als ik ben, heb ik dat niet gedaan en had na 4 minuten wachten iemand aan de lijn. Deze meneer wist direkt nadat ik het probleem vertelde een oplossing en wist daar duidelijk met kennis van zaken over te vertellen.
* Zeror is prima geholpen door Ziggo. Nu de rest nog....

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gebeurt er met het volgende situatie:
Casema Combi van een paar weken oud, 19,95.
Casema Basis TV van 15,90.

Nu Casema Ziggo is geworden? Want de Ziggo Alles-In-1 pakket kost 39,95 (alhoewel met iets sneller internet) en dat is dus duurder. Blijft dit zo, moet ik het laten of moet ik upgraden naar Ziggo Alles-in-1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het is Ziggo; what's in the name off???

Pas 3 maanden geleden heb ik telefonie genomen van @home en kreeg ik een nieuw Arres modem. Gaan ze die dan mogelijk weer omruilen? Dat zou pas weggooien van geld zijn want mijn verbinding is heel consistent en ik haal zowat altijd de max speeds. Ook telefonie is redelijk goed dan alleen het feit dat @home blijkbaar beslist wanneer een gesprek stopt en niet ik.

Heel mooi wat ze met die vaste contracten hebben gedaan. Ik zit al vele jaren bij @home, maar de combinatie van vooruitbetalen en een hoop rompslomp met mijn mail gaat ervoor zorgen dat ik iets anders zoek, maar wat. ADSL is op mijn postcode zwaar huilen (35 KB/s, Mordax).
Ze hebben de telefooncentrale niet zo dicht mogelijk gezet, maar juist zo ver als mogelijk want 200 meter richting westen en geen ADSL mogelijk.
Centrale ADSL meting; Grave 5,8 km.
Centrale ADSL meting; Ravenstein 7,4 km (geen optie)

PS: Mijn nieuwe laptop ziet hier even 4 draadloze netwerken waarvan een goed en beveiligd en dat is die van de buurvrouw. Zij "hoe weet jij dat ik een Netgear draadloze router heb?!"
Laptopje met goede antenne. Signaal 34% afstand 15 meter, dus we zijn al in debat zoals dat heet ;)
Mocht dat debat mislukken dan nog 3 netwerkjes te gaan en 3 adressen. Er zal toch wel iemand zijn die geïntresseert is in eerlijke kostendeling. Anders ga ik er zo wel op })

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2008 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Kan iemand mij uberhaubt vertellen hoe ik de terugbel functie van Ziggo kan inschakelen? Ik loop nu al een half uur te zoeken, maar kan echt helemaal niets vinden.

@Rogresalor

Ik was voorheen abonnee van Multikabel en aangezien je via de webmail van MK dat niet kan instellen is dit wederom een doodlopend pad. Echt waardeloos dit. Mijn vader heeft net een half uur aan de telefoon gehangen zonder ook maar iemand aan de lijn te krijgen.

[ Voor 46% gewijzigd door koifim op 25-05-2008 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koifim schreef op zondag 25 mei 2008 @ 10:28:
Kan iemand mij uberhaubt vertellen hoe ik de terugbel functie van Ziggo kan inschakelen? Ik loop nu al een half uur te zoeken, maar kan echt helemaal niets vinden.
Zo waardeloos vond ik die site dus ook.
Kan niets vinden en geef mijn de oude @home site maar

Probeer dit eens:

Ga naar de oude @home site door helemaal rechts bovenaan bij ziggo op webmail te klikken en volgens mij kun je daar alles nog instellen.

Ik vertik het ziggo met hoofdletter te schrijven :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Ziggo telefoonnummer : 0900-1884 (staat ook in OP) Bellen is sneller, en als je je abo om wil zetten dan moet je kiezen voor nieuw product afnemen (ofzo) ben je er zo door

[ Voor 7% gewijzigd door S2S op 25-05-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb een hele snelle manier gevonden om ze te bereiken. Op deze pagina(linkerkant) je postcode, huisnr. en telefoonnr. invullen en je wordt meteen teruggebeld zodra je op de knop drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen woensdag en vrijdag heb ik telefonisch van de Ziggo Klantenservice te horen gekregen dat mijn alles in 1 plus abbo op zaterdag 24 mei in zou gaan:
Zaterdag 0.00 uur: Digitale pakket automatisch uitgebreid met 5 zenders;
Zaterdag 10.00 uur: nog geen 8 MB lijntje, nog steeds 4MB;
Zaterdag 15.00 uur: idem dito, ook na modemresets;
Zaterdag 15:10 uur: Gebeld met Klantenservice, storingen Internet. Kreeg een zéér terzakekundig persoon aan de lijn, die na het controleren van een aantal gegevens mij direct terugbelde op m'n mobiel.
Daarna online m'n modem met hem gereset, er werd nieuwe firmware geladen en hopla: 8MB.
Hulde voor deze Ziggo heldpdeskmedewerker, hij doet aan klantenbinding! :) :) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
@Herbe089
heb hier nog niks gemerkt.. internet nog steeds 1,6 Mb en hoe kan je die 5 zenders bij de TV zien? moet je dan alles openen om te kijken of je er nu wel toegang tot hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koifim schreef op zondag 25 mei 2008 @ 12:00:
Ik heb een hele snelle manier gevonden om ze te bereiken. Op deze pagina(linkerkant) je postcode, huisnr. en telefoonnr. invullen en je wordt meteen teruggebeld zodra je op de knop drukt.
die heb iik al 3x ingevuld inmiddels, nog steeds niks gehoord, ze hebben mij al 3x laten zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Ik heb een vraagje over decoders.
Over een paar weken gaan we verhuizen en krijgen we een Ziggo abbo (we hebben nu Casema). Gelijk met de verhuizing willen m'n ouders een nieuwe tv en krijg ik de 'oude' (mooie platte breedbeeld beeldbuis). Nou hebben we hier nu DTV van Casema op zitten en dat ziet er superieur uit, dit wil ik ook in het nieuwe huis. We hebben nu een Samsung DCB-9401R, het liefst zou ik hetzelfde type houden omdat ik daar nu aan gewend ben, kan ik die gewoon bij een elektroboer halen evt. met een smartcard en ben ik dan klaar? Of kan ik alleen bepaalde decoders kopen en moet ik de smartcard nog activeren o.i.d. of is het gewoon plug en play (of watch eigenlijk :P)

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 13:18:
[...]

die heb iik al 3x ingevuld inmiddels, nog steeds niks gehoord, ze hebben mij al 3x laten zitten :D
Zit jij toevallig ook bij @home ? Ik heb bovenstaande ook al meegemaakt maar dan vanaf vorige week zaterdag. Ook invullen wanneer ze je terug kunnen bellen werkt niet.
Afgelopen dinsdag eindelijk iemand aan de lijn, dag juffouw ik wil graag een all in one pakket.
Ja euh oh u zit bij home ?? JA. Dan kan ik u niet verder helpen. Ik kan alleen bij het casema pakket komen. Dag meneer,.. naaahh :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben/was klant van @home met het volgende pakket:

Internet Intensief 12000
Basisbellen + Extra lijn + VolopBellen 24/7
TV Digitaal Totaal

Dit kostte 73,85

Nu heb ik even zitten rekenen, maar klopt het in mijn geval dat "Alles-in-1 Extra" voor mij duurder uitpakt?

Alles-in-1 Extra
VolopBellen
Extra tel lijn
in totaal 80.90 dus, en dan ben ik ook een aantal tv zenders kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 14:25:
[...]

Ja euh oh u zit bij home ?? JA. Dan kan ik u niet verder helpen. Ik kan alleen bij het casema pakket komen. Dag meneer,.. naaahh :?
vreemd, ik heb mijn @home gewoon via de telefoon om laten zetten naar alles in 1 extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 14:32:
Hallo,

Ik ben/was klant van @home met het volgende pakket:

Internet Intensief 12000
Basisbellen + Extra lijn + VolopBellen 24/7
TV Digitaal Totaal

Dit kostte 73,85

Nu heb ik even zitten rekenen, maar klopt het in mijn geval dat "Alles-in-1 Extra" voor mij duurder uitpakt?

Alles-in-1 Extra
VolopBellen
Extra tel lijn
in totaal 80.90 dus, en dan ben ik ook een aantal tv zenders kwijt?
Je vergeet die 15,90 voor het analoog/digitaal abbo. Die zit wel bij het alles in 1 pakket maar niet bij het losse pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dan word het dus in totaal 89,75

Maar dan nog, bij het All-In-One extra komt TV Digitaal Totaal (5 keuzepakketten) er nog overheen, wat het een totaalbedrag van 90,85 maakt. Ben ik dus nog steeds goedkoper uit zonder all-in-one pakket, als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt. echter bij het alles in 1 pakket is je downloadsnelheid 16 Mbits, je uploadsnelheid 1000 Kbits hoger en krijg je een digitale ontvanger voor niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, die verhoogde snelheid had ik niet zosnel gezien. Maar digitale ontvanger had ik al, en voor 2 smartcards te activeren zal je ook wel weer extra moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo

Ryudo

Daily dose~

Zolang je hem activeert als tv digitaal basis zonder extra pakketten hoef je daar verder niks voor te betalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 20:25

Sr_Ogel

Klop klop klop

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 14:56:
Oke, dan word het dus in totaal 89,75

Maar dan nog, bij het All-In-One extra komt TV Digitaal Totaal (5 keuzepakketten) er nog overheen, wat het een totaalbedrag van 90,85 maakt. Ben ik dus nog steeds goedkoper uit zonder all-in-one pakket, als ik het goed begrijp.
volgens mij maak je nog ergens een rekenfoutje, het totaal pakket is in ieder geval 9,95 in plaats van 1,10 zoals jij hier boven beschrijft.
na een berekening kom ik voor jouw situatie op 90.85 vs 99.70 in het voordeel van het alles in 1 pakket

extra lijn 5.95 5.95
basisbellen 09.95
TV z29.95 9.95
internet Z30 47.95
volop bellen altijd 10 10
Tv z1 0 15.9
alles in 1 64.95 0
totaal 90.85 99.7

[ Voor 29% gewijzigd door Sr_Ogel op 25-05-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:26
alexkroeze schreef op zondag 25 mei 2008 @ 15:42:
[...]

volgens mij maak je nog ergens een rekenfoutje, het totaal pakket is in ieder geval 9,95 in plaats van 1,10 zoals jij hier boven beschrijft.
na een berekening kom ik voor jouw situatie op 90.85 vs 99.70 in het voordeel van het alles in 1 pakket
Nee hoor, ik kom op dezelfde berekening als Mount666, namelijk:

Los
Televisie Z1 € 15,90
Televisie Z2 Totaal € 9.95
Internet Z3 € 47.95
Telefonie Z1 € 0
Telefonie extra lijn € 5.95
Telefonie onbeperkt bellen € 10
= € 89.75

Alles-in-1-Extra met opties
Alles-in-1 Extra € 64.95
Televisie Z2 Totaal € 9.95
Telefonie extra lijn € 5.95
Telefonie onbeperkt bellen € 10
= € 90.85

Je hebt dan wel een hogere downstream, je mag dan onbeperkt downloaden vanaf de eigen newsserver, je webspace is groter, je mailadressen bij Ziggo ook en je kan per maand opzeggen.

Maar zijn berekening klopt mijns inziens wel. Eerlijk gezegd viel mij de uitkomst ook wel tegen. Als je alleen een kaal Alles-in-1 pakket bestelt dan is het wel voordelig. Het jammere is alleen dat de aanvullende diensten niet met korting worden aangeboden aan Triple Play-klanten.

@alexkroeze:

Haal de kosten voor Basisbellen bij de losse onderdelen maar weg, want dat was gratis feature bij Internet Intensief 12.000 van @home. Dat is de rekenfout die jij had gemaakt! ;)

Edit 2: WTF?!?!?! :?
Van de site van Ziggo:
Als je internet van Ziggo hebt, kun je gratis gebruik maken van nieuwsgroepen. Nieuwsgroepen staan niet op internet, maar vormen een eigen netwerk dat Usenet heet. Het zijn met elkaar verbonden nieuwsservers die continu informatie naar elkaar versturen. Mensen over de hele wereld plaatsen de informatie op de nieuwsservers.
Ik maar denken dat usenet onderdeel uitmaakte van internet, maar Ziggo denkt daar toch anders over.

[ Voor 29% gewijzigd door rclahsen op 25-05-2008 16:15 . Reden: Aangepast aan wazige productnamen van Ziggo :{ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 14:25:
[...]

Zit jij toevallig ook bij @home ? Ik heb bovenstaande ook al meegemaakt maar dan vanaf vorige week zaterdag. Ook invullen wanneer ze je terug kunnen bellen werkt niet.
Afgelopen dinsdag eindelijk iemand aan de lijn, dag juffouw ik wil graag een all in one pakket.
yep zit ook bij @homie, schijnbaar willen ze mij niet als klant :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
  • Laatst online: 09-09 05:41
Ik heb Z3 (12000 en 1500 down en up). En ik heb nog steeds gelukkig goede snelheden met internet (11000 en 1350 , scheelt niks).
Alles werkt nog tot behoren.

Ik heb :
Internet Z3 (12000+1500)
Basisbellen+ 24/7 bellen
Analoog TV (*15,90 per maand).

Dat is 60 euro + 15,90 euro + variabele telefoonkosten.

Nu was mijn vraag:
Dit is een all in one pakket van @home. Toen kreeg ik digitaal TV (zonder extra pakketen) gratis omdat het dus een pakket was. Aangezien ik toen geen behoefte had aan digitaal tv had ik maar geen decoder besteld. Maar heb gisteren die 40 euro decoder van Ziggo gekocht. En heb gewoon lekker mooi digitaal TV nu. Maar dat moet geactiveerd worden (winkel heeft dat niet gedaan wegens technische storing).
Nu wil ik dat best doen, maar moet ik dan 3,95 euro extra per maand betalen of gewoon 0,00 omdat ik pakket heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Kakulukia op 25-05-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Kakulukia schreef op zondag 25 mei 2008 @ 16:19:
[...]

Nu wil ik dat best doen, maar moet ik dan 3,95 euro extra per maand betalen of gewoon 0,00 omdat ik pakket heb.
Kun je niet via deze link je smartcard activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
Nee. Site is zo plat als wat. ''Technische storing''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

rclahsen schreef op zondag 25 mei 2008 @ 16:02:

[...]

Ik maar denken dat usenet onderdeel uitmaakte van internet, maar Ziggo denkt daar toch anders over.
Eh nee, wat ziggo zegt klopt ook, via een netwerk van servers worden ze steeds geupdate en word het oude per groep er weer afgegooid. (die 30 dagen retentie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:30
Met niet op internet bedoelen ze gewoon dat het niet publiek toegankelijk is of niet via HTTP bereikbaar is. Gewoon om dit even wat duidelijk te maken voor de totale n00b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hugo__Boss schreef op zondag 25 mei 2008 @ 12:54:
@Herbe089
heb hier nog niks gemerkt.. internet nog steeds 1,6 Mb en hoe kan je die 5 zenders bij de TV zien? moet je dan alles openen om te kijken of je er nu wel toegang tot hebt?
@Hugo__Boss: Inderdaad moet je even alle zenders nalopen, dus als je je verveelt.... ;)
In mijn geval (Postcode 3607, Maarssen e.o.) heb ik erbij:
NOS Journaal 24 :*)
HumorTV ;)
ConsumentenTV :)
Sterren.NL :'(
Hilversum Best :?

Dit alles natuurlijk gebaseerd op persoonlijke smaak..... Maar een gegeven paard...... _/-\o_

Ik zou zeker even bellen met de helpdesk. Ik hoop voor je dat je net zo goed geholpen wordt als ik gisteren. Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 20:35:
[...]

NOS Journaal 24 :*)
HumorTV ;)
ConsumentenTV :)
Sterren.NL :'(
Hilversum Best :?

Dit alles natuurlijk gebaseerd op persoonlijke smaak..... Maar een gegeven paard...... _/-\o_
Het is inderdaad dat je een gegeven paard niet in de bek mag kijken, maar is het niet toevallig dat het allemaal zenders zijn die onder Nederland 4 vallen? Ofwel: je kunt ze ook bekijken via nederland4.nl.

Het is natuurlijk ook teveel om te verwachten dat ze Hustler TV gratis doorgeven, maar Eurosport 2, NASN of MGM zou ook leuk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:50
Ik word helemaal gek van Ziggo. Ik heb nu inmiddels 3 medewerkers gesproken van Ziggo en ben 1 maal teruggebeld door heb. Alles maar dan ook alles werkt daar bijelkaar langs.

Eerste keer krijg ik een meid aan de lijn die mijn aansluiting niet kon vinden in het systeem en mij daarna doorverbond naar een afdeling die niet bestond waarna de verbinding werd verbroken.
Tweede keer krijg ik een jongen aan de lijn die mij ook niet kan vinden en maar de conclusie trekt dat ik illegaal tv kijk zonder abonnementsgeld te betalen en mij zal laten afsluiten in 2 weken.
Derde keer krijg ik een jongen aan de lijn die aangeeft dat op mijn adres waarschijnlijk een collectief contract loopt (huurwoningen) en dat daarom de aansluiting niet kan worden gevonden en digitale tv daarom niet mogelijk is.
Dag later word ik gebeld door een Ziggo medewerker met de vraag welk product ik van Ziggo wil bestellen.. Deze handelt alles keurig af en gaf dus helemaal geen problemen. Mijn decoder wordt binnen 2 weken opgestuurd.

Ik ben benieuwd of ik nu nog afgesloten zal worden... Wordt vervolgd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 20:31

Sa1

iemand anders ook fluctuerende snelheden qua internet, heb sinds vrijdag m'n 16mbit, en de ene keer gaat hij keurig op 1,7MB/sec en de andere keer 400kb/sec..

iemand ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Laatst online: 20:49
markweb4871 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:07:
Ik word helemaal gek van Ziggo. Ik heb nu inmiddels 3 medewerkers gesproken van Ziggo en ben 1 maal teruggebeld door heb. Alles maar dan ook alles werkt daar bijelkaar langs.

Eerste keer krijg ik een meid aan de lijn die mijn aansluiting niet kon vinden in het systeem en mij daarna doorverbond naar een afdeling die niet bestond waarna de verbinding werd verbroken.
Tweede keer krijg ik een jongen aan de lijn die mij ook niet kan vinden en maar de conclusie trekt dat ik illegaal tv kijk zonder abonnementsgeld te betalen en mij zal laten afsluiten in 2 weken.
Derde keer krijg ik een jongen aan de lijn die aangeeft dat op mijn adres waarschijnlijk een collectief contract loopt (huurwoningen) en dat daarom de aansluiting niet kan worden gevonden en digitale tv daarom niet mogelijk is.
Dag later word ik gebeld door een Ziggo medewerker met de vraag welk product ik van Ziggo wil bestellen.. Deze handelt alles keurig af en gaf dus helemaal geen problemen. Mijn decoder wordt binnen 2 weken opgestuurd.

Ik ben benieuwd of ik nu nog afgesloten zal worden... Wordt vervolgd..
haha die opmerking van die jongen vind ik wel geniaal.. slaat natuurlijk helemaal nergens op maar is wel weer humoristisch..

PH-MRK request startup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Leuk dat die gratis terugbel-dienst niet voor voormalig @Home abonnees geldt; of ik even zelf naar het 0900-nummer van @Home wilde bellen... :|

Had TV Basis + Internet Intensief 12000 + Basisbellen en heb vorige week Alles-in-een Extra aangevraagd; dit is weliswaar € 1,10 meer dan voorheen, maar de verdubbeling van de uploadsnelheid is wel aantrekkelijk (m.n. voor Remote Desktop) en de nog te ontvangen digitale TV decoder komt wel van pas als vervanging voor een kaputte TV-tuner.

Ik kreeg overigens ook te horen dat de hogere snelheid pas op 30 juni ingevoerd zou worden. De helpdesk (gewoon die van @Home) is nog altijd bedroevend slecht, veel van mijn vragen konden niet of slechts met twijfel beantwoord worden. De mensen van het callcenter worden naar mijn idee amper ingelicht of hebben weinig affiniteit met de geleverde diensten, ze zeggen allemaal wat anders. Verantwoordelijkheid lijkt niemand te hebben, als je een ietwat afwijkend probleem hebt kun je het schudden.

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik neem aan dat 1 iemand wel weet
Signal to Noise Ratio 39 dB
Power Level 9 dBmV
Power Level 38 dBmV <--- is te laag neem ik aan
Frequency 738000000 Hz Locked en dit klopt denk ik niet.
m'n logs geven ook allemaal rare errors aan en datum dat niet klopt

ik zit op @home.
al hele lange tijd last van dat internet ene keer traag is dan weer avg maar nooit max er uit kan trekken.
ook valt de upload totaal naar beneden tot ik modem reboot.
Sa1 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:39:
iemand anders ook fluctuerende snelheden qua internet, heb sinds vrijdag m'n 16mbit, en de ene keer gaat hij keurig op 1,7MB/sec en de andere keer 400kb/sec..

iemand ook last van?
hier heb ik infeite last van.
nog tijd geleden was het ook nog eens heel extreem.
van 16 mbit naar 100 Kbytes/sec
terwijl ik 20 mbit heb zit op @home snelste abo

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 20:31

Sa1

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 01:46:
Power Level 9 dBmV

ik zit op @home.
al hele lange tijd last van dat internet ene keer traag is dan weer avg maar nooit max er uit kan trekken.

[...]

In de TS staat wat info over die waardes. een downstream van 9 is erg hoog daar ik begrijp. Dat houdt dus in dat het signaal 9 keer sterker is dan het uit de centrale is gekomen. Heb je je modem achter een versterker staan?

Die problemen met de snelheid die ik heb / had is denk gewoon een capaciteitsprobleempje. Nu op maandag ochtend haal ik prima snelheid:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
wget http://speedtest.bbned.nl/download/file32mb.bin
--2008-05-26 09:13:01--  http://speedtest.bbned.nl/download/file32mb.bin
Resolving speedtest.bbned.nl... 62.177.145.10
Connecting to speedtest.bbned.nl|62.177.145.10|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 33554432 (32M) [application/octet-stream]
Saving to: `file32mb.bin'

100%[======================================>] 33,554,432  1.81M/s   in 18s

2008-05-26 09:13:20 (1.78 MB/s) - `file32mb.bin' saved [33554432/33554432]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Power Level 9 dBmV
Hmm,
Mijn waardes zijn hoger en @home/ziggo verteld mij dat ik slechte waardes heb? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Dit is wat ik altijd aangehouden heb ter vergelijking.
http://www.troublesathome...=faq&page=hardware#vraag6

Nu zie ik zelf dat mijn signal to noise ratio tering laag is (25).
En mn snelheidstest is net zo bagger...

Herstartje heeft niet geholpen. Met andere woorden, in 5981 is het nu bagger, gewoon van vrijdag op zaterdag.

[ Voor 49% gewijzigd door Ascathon op 26-05-2008 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Hmmm, erg veel duidelijker wordt het er niet op bij deze jongens van Ziggo :)
16 mei geprobeerd via de site een Alles-in-1 Extra pakket aan te vragen. Dit liep voor geen meter, dus toen ik thuis kwam maar gebeld. Een vriendelijke meneer aan de lijn die aangaf alles aangepast te hebben en binnen enkele dagen zou ik een brief ontvangen en zou alles geregeld worden.

Na een ruime week nog maar eens gebeld, want er kwam geen brief: Deze vriendelijke dame wist mij te melden dat er alleen een digitale TV ontvanger naar mij onderweg was. Ik gaf dus aan dat dit niet geheel de bedoeling was. Ze zou in ieder geval alles in het systeem aanpassen. Ik zou maandag/dinsdag de ontvanger in huis krijgen en de internetverbinding zou binnen 48 uur een hogere snelheid krijgen.

Toen er 3 dagen later nog steeds geen hogere snelheid was, heb ik mij door Ziggo terug laten bellen. Dat ging goed. Na op het knopje gedrukt te hebben, ging binnen 3 seconden te telefoon. De dame aldaar vertelde mij dat deze paketten pas vanaf 30 juni gelden. Toen ik aangaf in het Casema gebied te wonen en niet in het @home gebie, bleef ze toch die 30 juni aanhouden.

Toen toch maar weer naar 0900-1884 gebeld. Hier kreeg ik een vriendelijke man met een erg exostische naam aan de lijn. Hij wist mij te vertellen dat er inderdaad een order voor bundel "b" in het systeem stond. Dit was dus het plus pakker, terwijl ik extra had aangevraagd. Dit werd dus even aangepast. Daarnaast gaf hij aan dat in het systeem een uitvoerdatum van 24 - 29 mei stond, dus ik moet nog even een paar daagjes wachten. Daarnaast is er vertraging in het versturen van de decoders, dus de decoder die enkele dagen geleden "al naar mij onderweg was", blijkt nu toch niet onderweg te zijn....

Tja.. Kortom:

1. Order in eerste instantie half verwerkt
2. 2 beloftes/toezeggingen die niet waar zijn.
3. Correctie verkeerd uitgevoerd

Het klinkt hier toch echt nog op en top als Casema. Het is maar goed dat hun internet verbinding verder wel perfect is..

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mja ik had via internet de a-i-1-e ;) aangevraagd vorige week, bleek niets van in het systeem te staan vandaag. Telefonisch geregeld, moet nu binnen 10 werkdagen geregeld zijn. Bellen is dus echt verstandig want die site van ze rammelt aan alle kanten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:52

Res-q

Redder in nood?

Hier een soortgelijk probleem als hierboven staat...
13 mei alles in 1 van @home aangevraagd, met harddisk recorder. Ondertussen nog steeds niets ontvangen, ook geen bevestigingsbrief.

Zonet maar eens gebeld. Eerst een vrouw aan de telefoon, die zei dat ze me ging doorverbinden met de technische dienst (:?) omdat zij sneller een nieuw pakket zouden versturen. Nadat ik was doorverbonden: "momenteel is het zo druk dat wij u niet snel te woord kunnen staan. Porbeert u het later nogmaals." WTF? :S

Daarna nog een keer gebeld. Andere vrouw aan de telefoon: "ja, de technische dienst kan daar helemaal niets voor u doen, dus die logica ontgaat me. Ik zal een nieuw pakket opsturen meneer". Ja, hoe lang gaat dat duren? "Daar kan ik u helaas niets over vertellen meneer, goedemiddag".

Naja, niet helemaal op die manier, maar wel die strekking.
Het zal mij benieuwen wanneer ik tv+internet+telefonie van @home/Ziggo heb...

:/

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:58
Ik heb op 16 mei aangevraagd en behalve een mailtje nog niets :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 08:13
same here kreeg een mail dat het 1 of 2 weken kon gaan duren ivm de vele aanvragen en drukte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 19:12

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Heeft iemand al eurosport in HD? Dit zou vanaf 25 mei op kanaal 64 zitten, maar ik kan dat kanaal nog niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Topicstarter
superduper schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:03:
Heeft iemand al eurosport in HD? Dit zou vanaf 25 mei op kanaal 64 zitten, maar ik kan dat kanaal nog niet vinden...
Het is altijd even slim om dan alle kanalen een keer opnieuw op te halen. Ik weet niet zeker of of het al beschikbaar is (ik heb geen HD :P) maar vaak helpt dat wel!
Power Level 9 dBmV

ik zit op @home.

[...]

De logs en data mag je allemaal negeren. Die logs genereren zoveel warnings en fouten dat ik me soms afvraag waarom het wel werkt :P

Je upstream powerlevel ziet er aardig goed uit, 9 is inderdaad wat aan de hoge kant, het kan zijn dat je iets te dicht bij de Tap zit waardoor je een hoog signaal krijgt. Dit betekend gewoon dat je modem weinig zijn best hoeft te doen om zijn signaal bij de CMTS te krijgen, combineer dit met je hoge powerlevel op je Downstream en het verhaal lijkt duidelijk ;)

Nou moet ik er wel bij zeggen dat de waardes in de TS gelden voor de QAM256 modulatie. En ik weet niet zeker of @home hier ook mee werkt op dit moment ;)

[ Voor 63% gewijzigd door Wiebbe op 26-05-2008 17:14 ]

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Topicstarter
offtopic:
verdikkeme ALWEER een dubbelpost ;p

[ Voor 95% gewijzigd door Wiebbe op 26-05-2008 17:14 ]

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Ik heb vanmiddag een Linksys WRT54GL 1.1 aangeschaft ter vervanging van mijn WRT54G V7, na het verwisselen van de routers(na Tomato 1.19 te hebben geflasht ;) ) bleek de verbinding echter niet meer terug te komen. Dus maar even het modem gereset en wat blijkt, ik heb ineens een andere IP adres. Nu van Orange Breedband Nederland B.V. i.p.v. Orange Nederland B.V. . Raar genoeg nog wel met oude snelheden, zullen ze bezig zijn met de upgrade of is het ijdele hoop?

[ Voor 4% gewijzigd door Rctworld op 26-05-2008 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rctworld schreef op maandag 26 mei 2008 @ 18:21:
Ik heb vanmiddag een Linksys WRT54GL 1.1 aangeschaft ter vervanging van mijn WRT54G V7, na het verwisselen van de routers(na Tomato 1.19 te hebben geflasht ;) ) bleek de verbinding echter niet meer terug te komen. Dus maar even het modem gereset en wat blijkt, ik heb ineens een andere IP adres. Nu van Orange Breedband Nederland B.V. i.p.v. Orange Nederland B.V. . Raar genoeg nog wel met oude snelheden, zullen ze bezig zijn met de upgrade of is het ijdele hoop?
Als je een andere router aansluit, krijg je ook een ander MAC adres. IP is gekoppeld aan MAC adres. Dus andere router betekend dat je een ander IP krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krak,,.. nou breekt mijn klomp 8)7

Vorige week maandag een aanvraag gedaan bij ziggo voor terugbellen.
Nooit wat gehoord althans tot vandaag,we zijn een week later. :z
U had gevraagd om te worden teruggebeld vroeg de vriendelijke juffouw.
Euh ja, maar dat was vorige week. ...kan ik u nu nog helpen?
Jawel maar ik zit bij Home en dat geeft problemen lees ik hier en daar.
Nee hoor, zegt u maar wat u wilt. Wel hele verhaal van omzetten naar alles in 1 plus pakket.
en nog digitaal totaal en hdtv.
Kon allemaal geen probleem, krijg ook nog een gratis decoder thuisgestuurd. ;)
Dat ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen,ik zou nog een brief met bevestiging en ingangsdatum
krijgen.
Maar als ik de andere reactie's hier lees gaat dat ook nog niet van harte...
wordt dus vervolgd. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negatief nieuws is het nieuws namelijk. Als de paus een vreugdezang doet szal dat niet in de krantstaan, maar wel als een paar relnichten in de trein kaalkopjes gaan meppen.

Geef die mevrouw ook eens de voordeel van de twijfel.

Ik heb vaak met @home aan de lijn gehangen en altijd vriendelijk te woord gestaan en altijd correct geholpen. Als zo'n helpdeskkid met een verse MBO diploma op zak in die grote zaal gaat zitten heb je het best wel moeilijk en die jonge gastjes kunnen heb waarderen als ik commando's geef van dit en dat moet je nu doenen het werkt weer :)
Leren zij ook meteen bij en ik blij :)

Gewoon vriendelijk en hoffelijk blijven.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 19:14:
Krak,,.. nou breekt mijn klomp 8)7

wordt dus vervolgd. :z
Ik ben ook een @homer en heb nog voordat de site van van Ziggo online ging telefonisch een all-in pakket geregeld. Mijn huidige abbo's worden daar dan in omgezet.

Tot op heden nog niks van gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
Ik heb een vraag waar ik mee zit.

Kost digitaal TV (dus een decoder tussen kabel en TV) extra geld? Dus als je al betaalt voor kabeltelevisie van @home/ziggo (15,90 euro). Dit zonder extra pakketen ofso.

[ Voor 5% gewijzigd door Kakulukia op 26-05-2008 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
Kakulukia schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:58:
Ik heb een vraag waar ik mee zit.

Kost digitaal TV (dus een decoder tussen kabel en TV) extra geld? Dus als je al betaalt voor kabeltelevisie van @home/ziggo (15,90 euro). Dit zonder extra pakketen ofso.
Nee, op dit moment niet.

Het kaartje wat je gaat gebruiken gaat je binnenkort alleen iets kosten op jaarbasis. (10 euro oid)
Meer daarover vind je ergens in de vele topics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:21
Power Level 9 dBmV
[...]
Dit zijn ook de waarden die ik (volgens mij al jaren) heb en mijn 12000/1500 werkt altijd als een speer.
Met name de upstream van 38 dBmV lijkt in tegenspraak met de Topicstart
Te laag komt erg weinig voor (hierbij moet je denken aan onder de 40), controleer dan toch nog de aansluitingen
Ach, zolang het prima werkt maak ik me geen zorgen.
Ik heb in Enschede wel andere frequenties maar die vindt hij automatisch.

Qua logs: na een reset duurt het altijd een paar dagen voordat hij de datum achterhaald heeft. Wat noem je verder 'rare errors'? Ik zie ook allerlei meldingen die ik niet snap ('No Ranging Response received - T3 time-out' en ''Init RANGING Critical Ranging Request Retries exhausted') maar wederom: zolang alles prima werkt lig ik er niet wakker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:19
Iemand wel eens gehoort dat @home/Ziggo een computer afsluit van het Internet als er virus activiteiten zijn gesignaleerd? Ik weet dat Xs4all dit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Bart1983 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 06:51:
Iemand wel eens gehoort dat @home/Ziggo een computer afsluit van het Internet als er virus activiteiten zijn gesignaleerd? Ik weet dat Xs4all dit doet.
Klopt. M'n buurman heeft dat gehad. Je krijgt eerst een waarschuwing, en tijdje later sluiten ze je af.

Leuk als je dan een virusscanner aanschaft en dan niet kan updaten omdat je niet op het internet kan. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Hoyden schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:03:
[...]

Nee, op dit moment niet.

Het kaartje wat je gaat gebruiken gaat je binnenkort alleen iets kosten op jaarbasis. (10 euro oid)
Meer daarover vind je ergens in de vele topics :)
Als je dat kaartje niet gebruikt.
Of de hele decoder niet aansluit.
Heb je dan geen signaal of alleen analoog signaal zoals als ik nu ook heb?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
madmaus schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 07:56:
[...]
Als je dat kaartje niet gebruikt.
Of de hele decoder niet aansluit.
Heb je dan geen signaal of alleen analoog signaal zoals als ik nu ook heb?
Je hebt dan gewoon het analoge signaal, dat je natuurlijk nodig hebt voor de andere tv's in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had 16 mei op de opening van ziggo gebeld om mijn casema mega + bellen + digitv laten omzetten naar alles-in-1 extra. zonder problemen verlopen. heb sinds gisteren avond nu de 16000/3000 verbinding en loopt super naar wens.
haal 1983 kb/s down en 360 kb/s upload nu :)
voor de rest werkte mijn digi tv nogsteeds met de casema kaart en kon ook nog gewoon bellen op mijn casema nummer. maar nu voor 31 euro goedkoper per maand.
ik zeg toppper.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen/problemen met Ziggo,
niet om eindeloos Ziggo (al is het alleen maar de merknaam) te gaan bashen/flamen.

Hou het ontopic AUB.