Playstation 3 als media center - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 173.749 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Vince22 schreef op maandag 22 september 2008 @ 09:39:Dus dát is het! Ik kon ook altijd alle HD materiaal kijken, en nu het sinds kort erg ging stotteren heb ik maar 2 gbit switches gekocht voor thuis, maar nog steeds problemen! Als ik had geweten dat het dus aan de firmware lag.... :(
Ik heb sindsdien een 320gb disk in de sony gezet, en load nu alle films middels het netwerk op die disk. Heb je natuurlijk ook geen last van de 4gb limiet. Geen zin meer in twonky/tversity/wmp11 en sony firmware gedoe. Je mag aannemen dat sony wel zo slim is om niet de playback van de interne disk om zeep te helpen.

Zolang mediapc's meer onderhoud dan gebruik zijn, is de ps3 eenoog in het land van blinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaseMike schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:46:
[...]

Ik heb sindsdien een 320gb disk in de sony gezet, en load nu alle films middels het netwerk op die disk. Heb je natuurlijk ook geen last van de 4gb limiet. Geen zin meer in twonky/tversity/wmp11 en sony firmware gedoe. Je mag aannemen dat sony wel zo slim is om niet de playback van de interne disk om zeep te helpen.

Zolang mediapc's meer onderhoud dan gebruik zijn, is de ps3 eenoog in het land van blinden.
Zou je mij kunnen uitleggen hoe je dat precies doet? Hoe krijg je bijv je films op die 320 gb schijf, en waar speel je ze mee af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:34:Zou je mij kunnen uitleggen hoe je dat precies doet? Hoe krijg je bijv je films op die 320 gb schijf, en waar speel je ze mee af?
Het is in dit topic al vele malen voorbijgekomen, maar goed even snel dan :

- 40gb disk uit je ps3 halen en er een 320gb 2,5inch disk inzetten (5 minuten werk)
- Twonky (o.i.d.) op je pc installen
- Op je ps3 naar de media server gaan en de films kopieeren naar je ps3 die je wilt

Zo simpel is het.

En qua films : van .mkv naar .mpg converteren met mkv2vob en dvd's kan je natuurlijk gewoon met op een schijfje zetten of de film naar 1 .vob file zetten met b.v. dvdshrink. Afspelen gebruik je niets voor, alleen play drukken op je ps3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ik heb een probleem met het afspelen van bepaalde films. Ik heb Street.Kings.2008.1080p.BluRay.DTS.x264-EveRLasT, een mkv bestand, omgezet met tsMuxer naar een AVCHD. Wanneer ik deze afspeel op m'n PS3 krijg ik onder aan het beeld een groene balk die bijna de helft van mijn beeld beslaat. Volgens mij is het ook niet zo dat hij de rest van het beeld wel volledig, doch verkleind weergeeft, maar volgens mij valt die groene balk ook over de onderkant van de film heen.

Heeft iemand hier ook last van gehad? en hoe kan ik dit oplossen?

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Vraagje over .wmv bestanden.
Ik heb de film Iron-Man als een .wmv bestand (1080P VC1) Deze kan ik met Twonky streamen naar m'n PS3 maar dan ontbreekt de audio. (Op m'n pc heb ik wel audio)
Is er een manier om de audio in dit .wmv bestand aan te passen naar een formaat wat de PS3 wel van een stream kan lezen?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Meelobee schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:41:
Vraagje over .wmv bestanden.
Ik heb de film Iron-Man als een .wmv bestand (1080P VC1) Deze kan ik met Twonky streamen naar m'n PS3 maar dan ontbreekt de audio. (Op m'n pc heb ik wel audio)
Is er een manier om de audio in dit .wmv bestand aan te passen naar een formaat wat de PS3 wel van een stream kan lezen?
De ps3 kan helaas geen wma-pro audio aan die in meestal in wmv zit. Je kan de audio wel converteren met b.v. windows media encoder naar 2 channel stereo. Makkelijker is het om de .mkv van Iron man te pakken en die met mkv2vob om te zetten naar .mpg. Heb je ook gewoon 5.1 channel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Ik ben nieuw in dit topic en moet me nog heel erg inlezen. Sowieso heb ik weinig ervaring met media servers in het algemeen. Het plaatje is me op zich wel duidelijk hoor, maar ik weet niet goed welke ik moet kiezen. Mijn voorwaarden zijn:
- Linux applicatie (ok simpel)
- Dat de media server automatisch bestanden opneemt in zijn database zodra deze in z'n directories worden gedumpt. (iedere 5 minuten cronjob oid).
(misschien is dat wel de basiswerking van de meeste Linux media servers, weet het niet)
- UI alleen over cmdline en/of webinterface
- een zooi internet radio's erin zetten (als soort favorieten?) welke hij dan laadt wanneer je deze kiest

Zijn dit allemaal simpele dingen, of moet ik zelf klussen? Het komt te draaien op een simpel Debian systeempje welke ik al geïnstalleerd heb. Voor zover ik het nu kan zien ziet Fuppes er als de beste keuze uit.
Ik wil dus weinig te maken hebben met de media server, ik wil alleen media dumpen in de juiste directories (via FTP of samba) en dat ie ze dan automatisch op pakt. Verder alleen de (G)UI gebruiken voor bijvoorbeeld internet radio's erin te zetten.

Edit: ik lees net dat Fuppes automatisch z'n database bijhoudt op basis van een opgegeven directory, dus dat zal wel goed zitten. Eigenlijk voldoet Fuppes aan alle voorwaarden, alleen is het internetradio verhaal me nog niet duidelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door !null op 23-09-2008 14:07 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaseMike schreef op maandag 22 september 2008 @ 23:12:
[...]

Het is in dit topic al vele malen voorbijgekomen, maar goed even snel dan :

- 40gb disk uit je ps3 halen en er een 320gb 2,5inch disk inzetten (5 minuten werk)
- Twonky (o.i.d.) op je pc installen
- Op je ps3 naar de media server gaan en de films kopieeren naar je ps3 die je wilt

Zo simpel is het.

En qua films : van .mkv naar .mpg converteren met mkv2vob en dvd's kan je natuurlijk gewoon met op een schijfje zetten of de film naar 1 .vob file zetten met b.v. dvdshrink. Afspelen gebruik je niets voor, alleen play drukken op je ps3 :)
Heerlijk snel en duidelijk. kga het donderdag meteen proberen!
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

reuzekind schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 08:51:
Ik heb een probleem met het afspelen van bepaalde films. Ik heb Street.Kings.2008.1080p.BluRay.DTS.x264-EveRLasT, een mkv bestand, omgezet met tsMuxer naar een AVCHD. Wanneer ik deze afspeel op m'n PS3 krijg ik onder aan het beeld een groene balk die bijna de helft van mijn beeld beslaat. Volgens mij is het ook niet zo dat hij de rest van het beeld wel volledig, doch verkleind weergeeft, maar volgens mij valt die groene balk ook over de onderkant van de film heen.

Heeft iemand hier ook last van gehad? en hoe kan ik dit oplossen?
Ik ben er uit, het is alleen bij films die niet exact een 1280x720 of 1920x1080 resolutie hebben. Die moet je dus opnieuw coderen voordat je ze omzet naar AVCHD. Maar het schijnt dat als je ze met tsMuxer muxt als M2TS, dat het dan wel werkt. Alleen heb je dan geen subs.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Ik snap er niks van, hier in dit topic spreekt iedereen over mkv, echter is heel veel wat ik download AVCHD en is ingepakt in een ISO met verschillende directory`s daarin (op de schijf dus). Nu wil ik dergelijke films bekijken via TVersity. Ik weet dat Tversity geen ISO bestanden aankan dus ik wil graag weten hoe ik nu van een dergelijk AVCHD disk een bestand kan maken zodat ik die kan streamen via TVersity. Is er misschien een website waar ik dergelijke turtorials kan lezen over het omzetten van bijvoobeeld AVCHD naar een bestand voor streaming via PS3? En ook heb ik heel veel WMV files die ik niet kan bekijken, waarmee kan ik dat omzetten zodat ik die wel kan bekijken (mpeg?) op de PS3?

Zoals jullie zien, ik snap er helemaal niks van. Ik dacht wel even een HD film te downloaden en die te streamen vanaf de PC -> not dus.

Excuus; ik heb het denk ik al, met tsmuxergui kan ik dergelijke bestanden naar .ts? omzetten.... Ik ben benieuwd!

Edit; brrr nu de ondertitelling nog aan de praat krijgen...

[ Voor 9% gewijzigd door W.Wezz op 24-09-2008 21:38 ]

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

• HaseMike
  • Niet online
W.Wezz schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:54:Ik snap er niks van, hier in dit topic spreekt iedereen over mkv, echter is heel veel wat ik download AVCHD en is ingepakt in een ISO met verschillende directory`s daarin (op de schijf dus).
De overgrote meerderheid van de films is op usenet of p2p toch echt in mkv formaat. Avchd kan de ps3 ook gewoon afspelen mits je het op een disk brand. Je kan de m2ts files die de film bevatten in een avchd disk, wel streamen naar je ps3.

Stukken makkelijker is het echter om niet de avchd versie van de film te downloaden maar de mkv.

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-08 08:48
De nieuwe versie van TVersity kan nu ook m2ts files transcoden zie :

http://tversity.com/support/releasenotes/

Verwijderd

Hehe, eindelijk mijn 4,5 gb .mkv files aan de praat gekregen.
Via mkv2vob naar .mpg gemuxed, en het belangrijkste: Transcoding always OFF gezet in TVersity!
Nu loopt het soepeltjes.vanmiddag nieuwe HD voor PS3 ophalen en alle films erop zetten!
Enige waar ik nog mee zit zijn de zwarte balken boven en onder... krijg hem niet goed gezoomed, zijn er ergens instellingen die ik over het hoofd zie op volledig beeld te krijgen?

* EDIT: en misschien ten overvloedde, maar het renamen van .m2ts naar .mpg is ook top. Is er eigenlijk verschil tussen deze manier, of hem direct naar .mpg muxen?
(Heb alleen nog geen subtitles, daar ben ik nog niet helemaal achter helaas)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2008 13:18 ]

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:54
Ik moet hier toch eens een keer beter naar gaan kijken maar gaan zoveel verschillende verhalen rond dat ik niet precies weet wat ik moet doen. Wel 5.1 behouden, ondertiteling en settings voor omzetten.

• W.Wezz
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 12:49:
Hehe, eindelijk mijn 4,5 gb .mkv files aan de praat gekregen.
Via mkv2vob naar .mpg gemuxed, en het belangrijkste: Transcoding always OFF gezet in TVersity!
Nu loopt het soepeltjes.vanmiddag nieuwe HD voor PS3 ophalen en alle films erop zetten!
Enige waar ik nog mee zit zijn de zwarte balken boven en onder... krijg hem niet goed gezoomed, zijn er ergens instellingen die ik over het hoofd zie op volledig beeld te krijgen?

* EDIT: en misschien ten overvloedde, maar het renamen van .m2ts naar .mpg is ook top. Is er eigenlijk verschil tussen deze manier, of hem direct naar .mpg muxen?
(Heb alleen nog geen subtitles, daar ben ik nog niet helemaal achter helaas)
Dat van die subs ben ik ook nog niet helemaal achter, ik zie wel in de tsmuxer dat er een *Dutch, vlamisch taal als subs geselecteert zijn maar na de conversie zie ik de subs niet. Verschillende dingen geprobeert maar zonder resultaat.

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Verwijderd

Ik heb hierjuist Tversity geinstalleerd op mijn laptop. Heb de hele 'handleiding' gevolgd. Maar als ik tversity wil openen, krijg ik zo het scherm van tversity en dat springt meteen weer weg. Krijg dat programma dus niet geopent. De service is gestart onder mijn account. http://localhost:41952 blijkt wel te werken.

Enige ideën?

Edit: Opgelost door het installeren van .net framework 3.5

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2008 13:41 ]

• W.Wezz
Goed, ik heb nu Tversity eruit gedaan en een Synology Media Disk gekocht, werkt nog niet helemaal lekker. Sharing van audio gaat niet, ik hoor geen muziek! Kan komen misschien omdat ik nog nieuwe firmware moet updaten? Wilde dat doen maar Synology website ligt eruit :(. Hoop dat het met de firmware update daarna wel werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:58

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Ik heb even een vraagje. Heb zelf op google zitten zoeken ik kwam er daar alleen niet uit.
Ik heb namelijk het volgende:

Via WMP 11 deel ik een video bestand in 1080P.
Hij heeft als extense mpg.

Zodra ik dit ga streamen werkt dat perfect, alleen valt er een stukje van de ingebakken ondertiteling weg.
Zelf heb ik ook al zitten kijken bij de instellingen van de PS3, alleen daar kan ik ook niks vinden om het beeld formaat aan te passen.

De 1 regel van de ondertiteling is wel goed te zien, alleen de 2de regel maar half. Als ik het bestand op de pc af speel gaat het wel goed. De tv kan ik ook niet aanpassen, die kan alleen naar widescreen,geen smart zoom oid.

Iemand suggesties?

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Tversity geïnstalleerd op mijn laptop. Ik heb bij die Video Decoder Configuration van FFDshow subtitles aangevinkt. Subtitles hebben zelfde naam als film. Ik krijg geen subtitles. Op de site van Tversity staat dat dit waarschijnlijk komt omdat de PS3 zelf de film encode, dus heb ik bij de settings van Tversity "always encode" aangevinkt zodat hij altijd de subtitles meestuurt, maar nog steeds geen subtitles.. ;( Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@The Denman, rare tv dan. Weet je zeker dat er geen knopje is om het beeld van bijvoorbeeld 16:9 naar 4:3 te krijgen en dat soort dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Laatst online: 12-09 16:58

The DenMan

PSN ID: Thedenman

GreenSky schreef op zondag 28 september 2008 @ 16:59:
@The Denman, rare tv dan. Weet je zeker dat er geen knopje is om het beeld van bijvoorbeeld 16:9 naar 4:3 te krijgen en dat soort dingen?
Dat knopje is er wel, alleen de tv reageert er niet op als hij op hdmi kanaal staat.
Zou het iets raars in de tv zijn.?

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01
Misschien streamt wmp in een bepaalde schermverhouding?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
W.Wezz schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:54:

Ik snap er niks van, hier in dit topic spreekt iedereen over mkv, echter is heel veel wat ik download AVCHD en is ingepakt in een ISO met verschillende directory`s daarin (op de schijf dus). Nu wil ik dergelijke films bekijken via TVersity. Ik weet dat Tversity geen ISO bestanden aankan dus ik wil graag weten hoe ik nu van een dergelijk AVCHD disk een bestand kan maken zodat ik die kan streamen via TVersity. Is er misschien een website waar ik dergelijke turtorials kan lezen over het omzetten van bijvoobeeld AVCHD naar een bestand voor streaming via PS3? En ook heb ik heel veel WMV files die ik niet kan bekijken, waarmee kan ik dat omzetten zodat ik die wel kan bekijken (mpeg?) op de PS3?

Zoals jullie zien, ik snap er helemaal niks van. Ik dacht wel even een HD film te downloaden en die te streamen vanaf de PC -> not dus.

Excuus; ik heb het denk ik al, met tsmuxergui kan ik dergelijke bestanden naar .ts? omzetten.... Ik ben benieuwd!

Edit; brrr nu de ondertitelling nog aan de praat krijgen...
Als je net begint, kan het inderdaad wel wat overdonderend werken. Maar goed, even een paar dingen op een rijtje:

1): Een AVCHD disk is feitelijk niets anders dan een disc formaat, gebrand in UDF 2.5 (met ImgBurn, bv.), zodat je er HD materiaal mee af kunt spelen alsof het een reguliere Blu-ray disc is. Zo kun je van een een gewone, goekope DVD9 dus een AVCHD maken, mits de film past natuurlijk (dat zou zelfs met een DVD5 nog kunnen, maar dan ondergraaf je het 'HD' concept wellicht wat te veel). AVCHD disks zijn dus typisch bedoeld om te branden, en niet voor streamen. Veel mensen doen het eerste, want DVD9's kosten ook geen drol meer (en al zeker niet t.o.v. BD25/50 schijfjes). het kwaliteits-verlies is vaak miniem (mits gedaan met x264, bv.), en, groot voordeel, je kunt er zo weer 'losse' subtitles bijzetten, zonder dat je ze eerst moet hardcoden (want bij streamen kan de PS3 nog geen .sup / .srt files weergeven).

2): Je kunt de 'main feature' stream van een AVCHD disk net zo goed demuxen als een stream uit de STREAM directory van een Blu-ray. Met tsMuxeR gaat dat erg handig. Als je muxt naar .m2ts, dan kan de PS3 dit gewoon 'direct' streamen. Zie volgende kant-tekening.

3): 'Direct' streamen gaat niet altijd op. De PS3 ondersteunt bv. geen VC-1 tijdens streamen (althans, alleen in WMV, maar dan weer alleen met 2.0 geluid). Nou is een hoop Blu-ray materiaal wel AVC, maar toch zul je wel eens een VC-1 encoded film tegenkomen. Je zult dan moeten transcoden. Ook zul je merken dan sommige streams in een .mkv file alleen maar een zwart scherm geven tijdens streamen. Dat kan bv. komen doordat ze met een 5.1 Profile gecodeerd zijn (de PS3 ondersteunt tot 4.1). Ook dan zul je moeten recoden.

4): Er zijn heel wat progjes die transcoden/recoden. Veel maken, in de 'core', echter gebruik van x264, een zeer krachtig programma om naar H264 te coderen. Zo gebruik ik zelf altijd RipBot264, wat feitelijk net zoiets is als het vroegere DVDRebuilder: een gebruikers-schilletje om x264 heen, zodat je zelf niet met alle, vaak ingewikkelde, parameters lastig wordt gevallen.

5): Gebruik liever geen 'oude' DVD tools, zoals mkv2vob, maar ga voor hoge kwaliteit: H264, dus, en de tools die daarbij horen.

6): Subtitles is nog een beetje lastig, hier en daar. Als je een gewone .srt file kunt vinden op het net -- en die zijn er voor DVD genoeg -- dan kan bv. RipBot264 die ook direct mee-coderen. Blu-ray subs, in zogehete .sup files, zijn anders; het zijn feitelijk bitmaps, en worden dan ook aangeduid met PGS (Presentation Graphics Stream). Om die te gebruiken zul je die plaatjes eerst moeten OCR'en (met suprip, bv.). Needless to say, dat gaat zelden perfect, en vereist vaak veel handmatige correcties. Dus: als je ondertitels nodig hebt, kijk eerst of er op de vele DVD subtitle sites niet al gewoon een .srt file bestaat (voor de juiste versie van de film!). Anders is het OCR'en geblazen.

7): Voor de PS3 ben je, tenzij je een full HDMI 1.3 compatible versterker hebt, voor het streamen afhankelijk van 5.1 AC3 geluid. Zo'n AC3 spoor zit er vaak wel in, maar indien dit niet het geval is, dan moet je een TRUE-HD, of DTS, sound stream omzetten naar AC3. Het programma eac3to is hier ideaal voor. Tip: vaak is het toch handig sowieso je eigen AC3 stream te extracten, ook al is een bestaand AC3 spoor aanwezig. Eac3to haalt bv. de 'dialog normalization' weg (hetgeen m.i. ook wenselijk is).

Er is ongetwijfeld nog een hoop meer te vertellen, maar dit zijn zo'n beetje de basics. Daar moet je, voor normaal dagelijks gebruik, al heel aardig mee uit de voeten kunnen. Voor meer in-depth gebruik, zoals advanced x264 parameters en zo, kan ik verder het Doom9 forum van harte aanbevelen. Daar zit erg veel expertise, en de meeste auteurs van de gangbare programma's zijn daar zelf ook actief.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Met mkv2vob heeft gewoon een x64 codec hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Wie heeft er hier ervaring met Fuppes op Linux? Ik zal een dezer avonden er verder aan klussen, maar het was me nog niet helemaal gelukt. Ik kreeg wel alles gecompileerd, en kon daarna Fuppes vanuit de src map gewoon runnen. Maar ik had het idee dat ik alleen het process draaide die de webinterface mogelijk maakte, niet daadwerkelijk de media server zelf. Met netstat -a zag ik ook niet dat er op andere poorten geluisterd werd door fuppes, behalve de webinterface poort. Misschien heeft ie zichzelf wel in inetd gezet, of moet ik em daar zelf nog inzetten oid. Ik ben er toen mee gestopt, was alweer laat zat. (M'n PS3 kon em iig niet vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 10:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nu ik eindelijk mijn PS3 compleet op mijn PC heb aangesloten (optical), was mijn volgende stap meer te gaan streamen via mijn PS3 wanneer ik bv in games zit waar WMP/G15 controls worden uitgeschakeld. Het grote probleem is de music/video browser van de XMB, zeker als je een collectie van een 1000+ MP3 hebt is het zoeken.

Nu heb ik al flinke stukken doorgelezen mbt YDL en MythTV, het probleem met YDL was dus direct dat ze geen AV-multi->composite ondersteunen. Mijn TV gaat via HDMI, maar het kleine 2de scherm staat via composite aangesloten, vlakbij mijn PC. Zo kan ik de muziek afspelen zonder mijn TV aan te hebben (wisselen van uitgang).

Bestaan er nu ook gewoon programma's die in de style van MediaCenter (of soortgelijk) door een media-server kunnen browsen en afspelen? (muziekserver komt vanuit WMP11 op Vista - dit werkt goed). XMB werkt opzich wel goed, maar 'gebruikvriendelijk' is het niet echt.

@hieronder, X-fi XtremeMusic met I/O drive (de 5 1/4 versie), deze werkt netjes met DTS en met mediacreation settings kan ik per speaker nog wat finetunen.

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 29-09-2008 12:51 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Je hebt je PS3 met een optisch kabeltje op je PC aangesloten? Vertel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Huh, je gebruikt je computer om de audio output van je PS3 te finetunen? En dan alsnog naar een surround set? Of snap ik het niet.

Ik heb nu Fuppes draaien (echt net), en daarbij krijg ik een browsbare media server in het XMB menu, waar ik gewoon in mapjes kan bladeren, en zeggen afspelen die handel. Werkt opzich prima zo, als je je mapjes een beetje op orde hebt.

Ik had dus gepost dat ik Fuppes niet kon laten werken met m'n PS3, bleek dat ik gewoon een flag PS3 op enabled=true zetten onderaan de config file :+
Werkt opzich goed, alleen moet ik nog van alles installeren zodat ie ook m'n video's kan afspelen, met behulp van transcoding waarschijnlijk. Het gene waarvan ik verwacht had dat hij het juist niet kon afspelen, speelde hij juist wel af... een .wmv 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Ik heb inmiddels een limiet aan het aantal MP3's op de PS3 gevonden. Erg jammer. Wat er nu gebeurt is dat de tracks los niet meer te zien zijn. Als je groepeert zie je de folders wel met daaronder genoemd het aantal items, maar zodra je deze opent zie je niets staan. Verwijderen van de 'lege' folders resulteert in een error en opnieuw kopieren ook.

Na wat googlen kwam ik erachter dat het vaker voorkomt. En er is gelukkig een creatieve oplossing welke ook voor mij heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Sinds kort heb ik een Synology diskstation (DS107+) maar krijg maar geen geluid vanaf de Synology naar de PS3? Weet iemand hier misschien wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
W.Wezz schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:39:
Sinds kort heb ik een Synology diskstation (DS107+) maar krijg maar geen geluid vanaf de Synology naar de PS3? Weet iemand hier misschien wat ik fout doe?
Geen geluid? Je bedoelt je kunt geen mp3 afspelen?

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

GreenSky schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:54:
Huh, je gebruikt je computer om de audio output van je PS3 te finetunen? En dan alsnog naar een surround set? Of snap ik het niet.

Ik heb nu Fuppes draaien (echt net), en daarbij krijg ik een browsbare media server in het XMB menu, waar ik gewoon in mapjes kan bladeren, en zeggen afspelen die handel. Werkt opzich prima zo, als je je mapjes een beetje op orde hebt.
Mocht het nodig zijn kan ik wat fine-tunen :P (achter speakers bv wat zachter etc), mijn speakerset staat aangesloten op mijn PC, heb verder geen reciever/etc.

WMP11 werkt opzich goed als server, maar ik heb dus in 1 map gewoon alles door elkaar zitten (geen submappen). Wel worden ze door de PS3 herkend als aparte albums, ze worden netjes gesorteerd per arties (of dit doet WMP zelf). Het zit hem dus in het navigeren, waar een MediaCenter mooi overzichtelijk alle albums laat zien, krijg je in PS3 enkel lange 'tree' lijsten (van een 100-120 artiesten lang), als je te snel gaat bladeren naar beneden bv lukt het zelfs niet om de naam te blijven updaten. Maw, het is erg 'onhandig' via de standaard XMB te navigeren door de nummers, heb ik liever iets in de style van MediaCenter.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Het navigeren werkt inderdaad niet perfect, al werkt het in de basis wel. Misschien kun je iets met playlists doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Furfoot schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:58:
[...]
Geen geluid? Je bedoelt je kunt geen mp3 afspelen?
Dat bedoel ik ja, via de website van Synology wordt gemeld dat het wel ondersteund wordt en vindt het daardoor erg vreemd dat dit niet werkt via mijn PS3 die aangesloten is via optical naar mijn reciever. Streamen van MP3 naar de PC of PDA gaat wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 12:49
W.Wezz schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:20:
[...]

Dat bedoel ik ja, via de website van Synology wordt gemeld dat het wel ondersteund wordt en vindt het daardoor erg vreemd dat dit niet werkt via mijn PS3 die aangesloten is via optical naar mijn reciever. Streamen van MP3 naar de PC of PDA gaat wel goed.
Ik heb ook een Synology DS107+ en hier kan ik wel elke MP3/Divx afspelen, ik denk dus dat er wat mis is met je optical en/of receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de CHD3NET aangeschaft en deze op mijn router aangeloten en geconfigureerd.

- Desktop met Win Xp (bekabeld lan) ziet 'm perfect
- Laptop met Win Vista (draadloos) ziet 'm perfect
- ps3 herkent 'm echter niet als mediaserver ?

Nu, op zich niet zo erg => plug ik de usb-kabel erbij en zo in de ps3 maar ook dan herkent ie 'm niet als externe schijf ? Pas als ik de netwerkkabel uit de schijf haal en 'm heropstart herkent de ps3 'm als schijf. Nogal vervelend als ik steeds kabels moet zitten wisselen ... Hoe kan ik dit oplossen ?

Ik wil 'm dus sowieso in netwerk houden ...
- ofwel een truuk om de ps3 'm als mediaserver te laten herkennen
- ofwel een truuk om tegelijkertijd usb en netwerkopties te kunnen gebruiken

Wie helpt me verder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Kijk even in je CHD3NET en in je PS3 of er wel UPnP ingeschakeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

GreenSky schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 14:09:
Het navigeren werkt inderdaad niet perfect, al werkt het in de basis wel. Misschien kun je iets met playlists doen?
Daarmee werk ik op dit moment, nog steeds niet superhandig, maar werkt iig een beetje :P

Mischien anders maar wat verder zoeken in YDL, dat mogelijk composiet wel kan worden ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Sjonge jonge.. Ook in de laatste firmware van Sony weer geen fatsoenlijk in-sync audio icm Twonky :(
Ben ik nou de enige met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Stel je hebt al je albums in aparte mapjes etc zitten, is er met de standaard interface in combinatie met een media server een mogelijkheid om er meerdere te selecteren, of iig van een map alle submappen af te spelen?
Zonder playlists bedoel ik dan.

Ik moet zelf nog even kijken naar playlists met Fuppes, kan volgens mij gewoon m3u aan. Lijkt mij wel handig, al moet je wel met je pc/laptop de playlist maken. Wat is er precies 'niet superhandig' aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
wheeler schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 08:41:
[...]
Ik heb ook een Synology DS107+ en hier kan ik wel elke MP3/Divx afspelen, ik denk dus dat er wat mis is met je optical en/of receiver.
Aan de optical kan het echt niet liggen, al het andere materieel (DVD/CD/BR-Disk/USB/Games) werkt allemaal goed. Ook toen ik TVersity gebruikte als MediaServer (wat niet naar wens was - daarom Synology aangekocht) werkte de MP3 streaming super goed.

Waar kan het nog meer aan liggen?

EDIT: Streaming van muziek clips, video`s ed gaat ook goed MET geluid! Ik snap er niks van!

[ Voor 8% gewijzigd door W.Wezz op 01-10-2008 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:40

reaL_G

G

harlekein schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:56:
Ik heb inmiddels een limiet aan het aantal MP3's op de PS3 gevonden. Erg jammer. Wat er nu gebeurt is dat de tracks los niet meer te zien zijn. Als je groepeert zie je de folders wel met daaronder genoemd het aantal items, maar zodra je deze opent zie je niets staan. Verwijderen van de 'lege' folders resulteert in een error en opnieuw kopieren ook.

Na wat googlen kwam ik erachter dat het vaker voorkomt. En er is gelukkig een creatieve oplossing welke ook voor mij heeft gewerkt.
vlgs mij ligt het niet aan je ps3, misschien een beperking in je programma wat je gebruikt op te streamen.
want ik stream via mn CH3SNAS op mn netwerk naar mn ps3.
ongeveer 100GB aan musicfiles, en met behulp van playlists en mappenstructuur is alles gewoon probleemloos af te spelen. 8)7

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
W.Wezz schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:28:
[...]

Aan de optical kan het echt niet liggen, al het andere materieel (DVD/CD/BR-Disk/USB/Games) werkt allemaal goed. Ook toen ik TVersity gebruikte als MediaServer (wat niet naar wens was - daarom Synology aangekocht) werkte de MP3 streaming super goed.

Waar kan het nog meer aan liggen?

EDIT: Streaming van muziek clips, video`s ed gaat ook goed MET geluid! Ik snap er niks van!
Waaaajoooo, hahaha, update gedaan van PS3 en nu doen de MP3 stream`s het weer :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GreenSky schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:28:
Kijk even in je CHD3NET en in je PS3 of er wel UPnP ingeschakeld is.
In PS3 staat ie 'enabled' maar staat er daarna in het overzicht 'not supported' ...
In mijn CHD3NET zou ik niet weten waar ik dat moet aanschakelen, vind het nergens in de setup ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Welk overzicht? Bij het testen van het netwerk, onder netwerk instellingen in het PS3 menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GreenSky schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 16:43:
Welk overzicht? Bij het testen van het netwerk, onder netwerk instellingen in het PS3 menu?
PS3 > Settings > Network Settings > Settings and Connection Status List > UPnP : Not Available

PS3 > Internet Connection Settings > ... > UPnP (kies ik voor 'enable', en toch blijft ie op 'not available' staan ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Volgens mij heb ik ook wat aan zit te klooien op m'n gateway/router, dat daar ook UPnP aan stond, wat eerst niet aan stond. Probeer het effe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GreenSky schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:09:
Volgens mij heb ik ook wat aan zit te klooien op m'n gateway/router, dat daar ook UPnP aan stond, wat eerst niet aan stond. Probeer het effe.
Die is nu helemaal goed ... raak ik niet meer in mijn router-config-scherm ... Als ik in mijn browser 192.186.0.1 intyp vind ie de pagina niet. Pingen daarheen lukt perfect, 'tracert' heeft maar 1 hop nodig. Hoe kan ik nu nog in mijn router-settings geraken ? (op moment van testen was enkel laptop verbonden met router, desktop/ps3/HD waren uitgeschakeld).

grmbl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Huh, wazig. Even resetten dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Van ervaringen topic:
GreenSky schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 10:11:
[...]

Ja alleen heb ik er dus voor gekozen alles met de PS3 te doen, niet met een extra Popcornhour ernaast.
Al zou het niet verkeerd zijn een apparaatje ernaast te hebben die wat makkelijker is met een zooi mapjes->albums en dingen zoals internet radio. Maarja, ik moet ook nog even ervaring krijgen met dat media server gebeuren, en playlists maken.
Is die Twonky goed? Want hij is niet gratis, en ik probeer juist alles met open source (of op z'n minst gratis) software te doen.

Misschien deze discussie voort zetten in het PS3 media center topic? (als je daar post zie ik het vanzelf)
Maar ik heb ook geen Popcorn er naast! Dat is iets waar ik nu wel serieus over nadenk overigens.
Twonky is goed. Maar sinds de firmware upgrades van de PS3 heb ik problemen met out-of-sync audio. Daar voor niet. Upgrade naar laatste versie van Twonky mocht ook niet baten. Maar goed, gezien het feit dat het meteen na een firmware upgrade zich voordeed, verdenk ik de PS3 van een fout, niet Twonky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Oh sorry, dat dacht ik zo gelezen te hebben.. hmm.. mijn fout waarschijnlijk.
out-of-sync met films dus. Is dat ook nog videoformaat afhankelijk of niet?

Nou ja zoals ik al zei, Twonky lijkt me best leuk maar het is niet gratis. En ik wil op die Linux server geen gekochte/illegale dingen draaien eigenlijk.

Maarja, ik moet nog wel een beetje testen met Fuppes. Een muziekje afspelen gaat prima, maar een map vol met foto's van m'n vakantie (en deze dan willen afspelen als diashow) ging al niet echt lekker, duurde lang voordat ie de volgende foto had geladen. Maar goed, ik moet nog allerlei transcoding dingen installeren voor video en afbeeldingen. Die moet ik nog mee configureren en compileren.
Nu is het zo idioot dat een AVI filmpje het niet via de mediaserver doet, maar wel rechtstreeks vanaf USB stick, dat klopt ook niet echt.
Hij heeft ook al enkele keren een segmentation fault gehad, heel leuk. En ik moet nog uitzoeken of ie nou uit zichzelf de database refresht, met eventuele nieuwe files. Anders moet ik daar iets smerigs voor knutselen, om de zoveel minuten dat ding een 'r' voeren over standard input.

Van het trage gedoe verdenk ik Fuppes in eerste instantie nog niet. Het geheel draait op een 500MHz VIA apparaatje (ook met Debian), en daarnaast gaat het over draadloos, toen ik aan het testen was had ik ook nog twee laptops draaien op N en G tegelijkertijd, heb het idee dat m'n AP dat niet zo leuk vindt.

Ik ben er dus nog maar net mee begonnen, heb er nog niet heel veel tijd in kunnen steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb dit eerder gepost in het PS3 ervaringen topic, daar werdt ik naar dit topic doorverwezen...

Ik heb een werkende setup met Twonky, 1Gb network en een PS3. Er is echter een klein ding waar ik me aan stoor. Als ik een film wil afspelen op m’n PS3 ga ik naar:

Video, Twonky Media Server en vervolgens krijg ik weer de keuze Audio / Photo’s / Video.

Is er een mogelijkheid om de 2e keer kiezen voor Video uit te schakelen? Ik zit immers al in de Video optie, dus waarom moet dit nog een keer aangegeven worden.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Laatst online: 11:18

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Als je in twonky bij je gesharede gegevens kijkt zie je dat ie in mappen moet zoeken naar audio,video en foto.. als je alleen video aanklikt moeten de andere opties uitblijven..
maar hou er dan rekening mee dat je dan dus geen audio en foto in die map kan zetten want dat zoekt twonky niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

ApC_IcE schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:34:
Als je in twonky bij je gesharede gegevens kijkt zie je dat ie in mappen moet zoeken naar audio,video en foto.. als je alleen video aanklikt moeten de andere opties uitblijven..
maar hou er dan rekening mee dat je dan dus geen audio en foto in die map kan zetten want dat zoekt twonky niet
Ik weet niet hoe het bij Twonky zit, maar bij Tversity kan ik ook de andere zaken uitvinken, maar ik blijf ze ook zien als ik de mediaserver in m'n playstation video menu kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Met Twonky ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ben eigenlijk pas net begonnen met het streamspul, maar dankzij de startpost loopt TVersity eigenlijk best prima al. Ik kom alleen één ding tegen waar ik niet uit kom (ligt ongetwijfeld meer aan mij dan aan m'n setup, maar goed ;)).
Als ik dvd's op m'n pc share, zie ik ze terug op de PS3. Maar wel alleen als map met daarin een aantal vob-files. Om nu de dvd af te spelen, moet ik de juiste vob-file opzoeken (want het menu op de dvd herkent de PS3 niet), en als die vob is afgelopen, moet ik handmatig de volgende openen.

Waarschijnlijk heb ik er finaal overheen gelezen, maar ik kan nergens vinden of, en zo ja hoe, ik dit beter kan aanpakken...

Edit:

Righto...
HaseMike in "Playstation 3 als media center - deel 3"
:$ Volgende keer dus gwoon zoeken op "vob" binnen dit topic ipv op heel GoT. |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Bra-Jo op 02-10-2008 22:36 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Blindfold schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 17:48:
[...]

Ik weet niet hoe het bij Twonky zit, maar bij Tversity kan ik ook de andere zaken uitvinken, maar ik blijf ze ook zien als ik de mediaserver in m'n playstation video menu kies.
Ja dat heb ik dus ook. ookal selecteer ik alleen video in de shares toch krijg ik die dubbele keuze in de menu's op de ps3. (ook bij Photo & Music) Lijkt wel of dit hard coded in de PS3 staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Volgens mij is dat logisch. De media server bied een database, een mappenstructuur waaraan de bestanden hangen. Daarna gaat de PS3 afhankelijk van je keuze bijvoorbeeld video zoeken, dat wil zeggen, hij pakt dezelfde mappenstructuur maar filter op video. Dat filteren van de juiste bestanden gebeurt misschien door de media server, maar verder blijft het hetzelfde.
Ik heb met mijn Fuppes ook iets vergelijkbaars, ik heb gezegd dat ie het met de mappen/files moet doen in een map genaamd media. Nu moet ik iedere keer alsnog die media map kiezen in de PS3 (enige keuze natuurlijk), en daarna pas alle mappen zien. Ook vrij nutteloos, maar goed, er zijn ergere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,
ik heb als ik een cd of mp3tje van mn ps3 afspeel, het geluid "kraakt" het lijt nog het meest of er bas geluid uit mn tweeters komt. Hij staat op een yamaha 5.1 versterker middels een optische kabel aangesloten. ik heb wel uitgesloten dat het aan mn versterker ligt middels andere apparaten. Ook heb ik een beetje gerommeld met de instellingen (bitstream??, frequentie, etc) maar niks helpt. kan mn ps3 stuk zijn, of iets anders,
suggesties en /of ideeen zijn welkom.
jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:08
tijdens afspelen druk op driehoekje en dan ga je naar het speaker icoontje. Deze staat waarschijnlijk op 4 strepen || || || || deze moet je naar het midden zetten dus op 2 strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
  • Laatst online: 09:30
albatross schreef op zondag 28 september 2008 @ 19:11:
[...]

Als je net begint, kan het inderdaad wel wat overdonderend werken. Maar goed, even een paar dingen op een rijtje:

1): Een AVCHD disk is feitelijk niets anders dan een disc formaat, gebrand in UDF 2.5 (met ImgBurn, bv.), zodat je er HD materiaal mee af kunt spelen alsof het een reguliere Blu-ray disc is. Zo kun je van een een gewone, goekope DVD9 dus een AVCHD maken, mits de film past natuurlijk (dat zou zelfs met een DVD5 nog kunnen, maar dan ondergraaf je het 'HD' concept wellicht wat te veel). AVCHD disks zijn dus typisch bedoeld om te branden, en niet voor streamen. Veel mensen doen het eerste, want DVD9's kosten ook geen drol meer (en al zeker niet t.o.v. BD25/50 schijfjes). het kwaliteits-verlies is vaak miniem (mits gedaan met x264, bv.), en, groot voordeel, je kunt er zo weer 'losse' subtitles bijzetten, zonder dat je ze eerst moet hardcoden (want bij streamen kan de PS3 nog geen .sup / .srt files weergeven).

2): Je kunt de 'main feature' stream van een AVCHD disk net zo goed demuxen als een stream uit de STREAM directory van een Blu-ray. Met tsMuxeR gaat dat erg handig. Als je muxt naar .m2ts, dan kan de PS3 dit gewoon 'direct' streamen. Zie volgende kant-tekening.

3): 'Direct' streamen gaat niet altijd op. De PS3 ondersteunt bv. geen VC-1 tijdens streamen (althans, alleen in WMV, maar dan weer alleen met 2.0 geluid). Nou is een hoop Blu-ray materiaal wel AVC, maar toch zul je wel eens een VC-1 encoded film tegenkomen. Je zult dan moeten transcoden. Ook zul je merken dan sommige streams in een .mkv file alleen maar een zwart scherm geven tijdens streamen. Dat kan bv. komen doordat ze met een 5.1 Profile gecodeerd zijn (de PS3 ondersteunt tot 4.1). Ook dan zul je moeten recoden.

4): Er zijn heel wat progjes die transcoden/recoden. Veel maken, in de 'core', echter gebruik van x264, een zeer krachtig programma om naar H264 te coderen. Zo gebruik ik zelf altijd RipBot264, wat feitelijk net zoiets is als het vroegere DVDRebuilder: een gebruikers-schilletje om x264 heen, zodat je zelf niet met alle, vaak ingewikkelde, parameters lastig wordt gevallen.

5): Gebruik liever geen 'oude' DVD tools, zoals mkv2vob, maar ga voor hoge kwaliteit: H264, dus, en de tools die daarbij horen.

6): Subtitles is nog een beetje lastig, hier en daar. Als je een gewone .srt file kunt vinden op het net -- en die zijn er voor DVD genoeg -- dan kan bv. RipBot264 die ook direct mee-coderen. Blu-ray subs, in zogehete .sup files, zijn anders; het zijn feitelijk bitmaps, en worden dan ook aangeduid met PGS (Presentation Graphics Stream). Om die te gebruiken zul je die plaatjes eerst moeten OCR'en (met suprip, bv.). Needless to say, dat gaat zelden perfect, en vereist vaak veel handmatige correcties. Dus: als je ondertitels nodig hebt, kijk eerst of er op de vele DVD subtitle sites niet al gewoon een .srt file bestaat (voor de juiste versie van de film!). Anders is het OCR'en geblazen.

7): Voor de PS3 ben je, tenzij je een full HDMI 1.3 compatible versterker hebt, voor het streamen afhankelijk van 5.1 AC3 geluid. Zo'n AC3 spoor zit er vaak wel in, maar indien dit niet het geval is, dan moet je een TRUE-HD, of DTS, sound stream omzetten naar AC3. Het programma eac3to is hier ideaal voor. Tip: vaak is het toch handig sowieso je eigen AC3 stream te extracten, ook al is een bestaand AC3 spoor aanwezig. Eac3to haalt bv. de 'dialog normalization' weg (hetgeen m.i. ook wenselijk is).

Er is ongetwijfeld nog een hoop meer te vertellen, maar dit zijn zo'n beetje de basics. Daar moet je, voor normaal dagelijks gebruik, al heel aardig mee uit de voeten kunnen. Voor meer in-depth gebruik, zoals advanced x264 parameters en zo, kan ik verder het Doom9 forum van harte aanbevelen. Daar zit erg veel expertise, en de meeste auteurs van de gangbare programma's zijn daar zelf ook actief.
Handig stukje, misschien in de startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Laatst online: 11:18

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Blindfold schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 17:48:
[...]

hmmm dan zou ik het ook niet weten idd..
ik stoor me er ook wel iets aan ... ik wil gewoon : mediaserver -> video /audio/ photo en dan meteen de mappen met de inhoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingR2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2022

RagingR2

[GeekPride!]

Heb dit topic geinteresseerd zitten lezen omdat ik binnenkort ook een PS3 binnenkrijg, en nog altijd op zoek ben naar de ideale manier om video die ik op mn PC heb staan op de TV af te spelen.

Iets wat ik nog niet helemaal begrijp is of het nou om streamen vanaf je PC of server, via je PS3 gaat, of dat je het op je PS3 opslaat en dan afspeelt.
Want ik lees vanalles over wel of niet ondersteunde formaten, en het in sommige gevallen moeten reencoden van de audio en/of de video van bijv. een AVI bestand. Maar is het in dat geval niet veel makkelijker om het vanaf je PC *direct* naar je TV te streamen via een TV-out of HDMI-kabel en het hele gezeik met wel-of-niet-ondersteunde video en audiocoderingen te omzeilen?

M.a.w.: als je toch een PC in de buurt hebt staan waar je videobestanden vanaf komen, wat is dan nog het nut van een PS3 in deze keten? Behalve dan dat we op Tweakers.net zitten, en het leuk is omdat het KAN. :P

[ Voor 27% gewijzigd door RagingR2 op 06-10-2008 11:42 ]

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nu dacht ik alles goed te hebben werken, blijkt na een 40-50 MP3's afspelen mijn geluid vanuit het niets als een gek te gaan wisselen van links naar rechts. Alsof je de volume knop per speakers als een gek op en neer gooit. Het overige geluid van mijn PC (intern zegmaar) blijft gewoon normaal werken.

Nu dacht ik eerst dat het mijn PC was icm optical ingang, dus reboot gegeven en weer proberen. Het probleem blijft helaas. Maar als ik mijn PS3 reboot, lijkt het opeens weer allemaal goed te werken. Nu heb ik simpelweg een enorme berg MP3s in 1 map staan, deze vanuit WMP gedeeld naar mijn PS3, zou dit mogelijk komen doordat er simpelweg teveel MP3's in 1 map staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

RagingR2 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 11:39:

M.a.w.: als je toch een PC in de buurt hebt staan waar je videobestanden vanaf komen, wat is dan nog het nut van een PS3 in deze keten? Behalve dan dat we op Tweakers.net zitten, en het leuk is omdat het KAN. :P
Als je een PC in de buurt hebt, dan is het minder nuttig. Mijn PC staat op zolder, dus dan ben ik wel erg blij met de streaming oplossing (Ik gebruik wel een Powerline adapter omdat ik via Wifi het niet echt lekker vond draaien).

Wellicht dat ik geluk heb, maar ik heb bijster weinig problemen met streamen:
Ik gebruik Tversity
De meeste AVI's kan ik meteen streamen zonder problemen.
Sommige Avi's hebben een vage codec (bijv. Naruto en Bleach), dus die streamen niet goed. Deze worden automatisch getranscode door Tversity.

MKV's zet ik binnen 1 klik om naar M2ts via TsMuxer of MKVtoVOB en dan streamen ze ook zonder problemen.

De enige issue die ik heb is dat soms als hij zou moeten transcoden, dat m'n PS3 dan aangeeft dat de data corrupt is. Het lijkt erop dat dit probleem zit in het feit dat FFdshow blijft hangen en dan niet goed opstart om te transcoden. Na het restarten van de mediaserver werkt dit weer.
Aangezien ik maar 2 keer per week deze avi's kijk heb ik er niet veel last van, maar het zou vervelend worden als ik dit de hele tijd zou moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, bij mij staat ie op 2 streepjes. iemand anders nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
RagingR2 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 11:39:
Heb dit topic geinteresseerd zitten lezen omdat ik binnenkort ook een PS3 binnenkrijg, en nog altijd op zoek ben naar de ideale manier om video die ik op mn PC heb staan op de TV af te spelen.

Iets wat ik nog niet helemaal begrijp is of het nou om streamen vanaf je PC of server, via je PS3 gaat, of dat je het op je PS3 opslaat en dan afspeelt.
Want ik lees vanalles over wel of niet ondersteunde formaten, en het in sommige gevallen moeten reencoden van de audio en/of de video van bijv. een AVI bestand. Maar is het in dat geval niet veel makkelijker om het vanaf je PC *direct* naar je TV te streamen via een TV-out of HDMI-kabel en het hele gezeik met wel-of-niet-ondersteunde video en audiocoderingen te omzeilen?

Think HD. Ik heb zelf een 2T media server PC die streamt naar de PS3. 2 Terabyte gaat natuurlijk niet passen op je standaard PS3. Je zult dus aangewezen zijn op een externe PC, waarmee je hetzij streamt naar de PS3, of die je direct aansluit op je TV.

Maar inderdaad, als je een PC direct naast je TV hebt staan, verbonden met HDMI, en een video-kaart die daar ook 1080p overheen kan doen, dan zou je het ook direct kunnen doen. Blijft toch lastig, natuurlijk, want navigatie van je mediabestanden moet dan dus ook via je PC. En ik denk niet dat het trekken van een 20 meter HDMI kabel echt goed zal gaan, dus je PC zal echt vlak naast je TV moeten staan. Er zijn echter natuurlijk genoeg gebouwde media PCs waar dat ook gewoon het geval is. Zo heb ik ook wel vrienden die hun laptopje gewoon even op de PC aansluiten. Kan ook, natuurlijk.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingR2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2022

RagingR2

[GeekPride!]

Blindfold schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 14:22:
Als je een PC in de buurt hebt, dan is het minder nuttig. Mijn PC staat op zolder, dus dan ben ik wel erg blij met de streaming oplossing (Ik gebruik wel een Powerline adapter omdat ik via Wifi het niet echt lekker vond draaien).
albatross schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 23:46:
Maar inderdaad, als je een PC direct naast je TV hebt staan, verbonden met HDMI, en een video-kaart die daar ook 1080p overheen kan doen, dan zou je het ook direct kunnen doen. Blijft toch lastig, natuurlijk, want navigatie van je mediabestanden moet dan dus ook via je PC. En ik denk niet dat het trekken van een 20 meter HDMI kabel echt goed zal gaan, dus je PC zal echt vlak naast je TV moeten staan.
Ah ja. Afstand en beeldkwaliteit dus. Thanks for the info. Zit wat in inderdaad.
Iets anders; heeft iemand hier ervaring met Winamp Remote? Die zie ik in de startpost van dit topic nog niet staan. Maar dat progje dient ongeveer hetzelfde doel toch? Ik heb er wel wat positieve dingen over gehoord.

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort een PS3 en gebruik Mediatomb op mijn 1TB XBoxNAS (http://85.146.213.173).
Hier is een lijst van problemen die ik tegen kom. Kan iemand die bevestigen of is er een known-issues lijst?
(PS3 heeft v2.42 geloof ik, iig de laatste)

(1) - Na video vooruit spoelen en verder spelen loopt A/V uit sync. Na stoppen en weer starten gaat de film weer verder waar die gestopt was en wel (gelukkig) in sync. PS3 of mediatomb issue?
(2) - Bij film starten is het beeld soms licht schokkend (framerate issue?). Stoppen en starten verhelpt dit ook.
(3) - Soms geen geluid bij starten van film. Dit is alleen te verhelpen door herstarten PS3. Kan ook een TV issue zijn.
(4) - De films zijn geconverteerd (ge re-muxed of re-coded) met mkv2vob. Origineel heeft soms DTS en wordt dan her-gecodeerd naar AC3. Bij sommige films valt de audio in sommige passages weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt me maar niet om ondertiteling mee te streamen..

Ik heb in de video decoder settings van ffdshow subtitles aangezet, hij zoekt ook in de juist map. In de settings van Tversity heb ik 'always transcode' aangevinkt zodat de media server altijd eerst zelf encode en de ondertiteling mee stuurt maar het wilt maar niet werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 09:56:

Ik heb in de video decoder settings van ffdshow subtitles aangezet, hij zoekt ook in de juist map. In de settings van Tversity heb ik 'always transcode' aangevinkt zodat de media server altijd eerst zelf encode en de ondertiteling mee stuurt maar het wilt maar niet werken :(
Ik moest hiervoor Vobsub uitzetten binnen de ffdshow instellingen. Heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
Waarom kan ik wel bepaalde bestanden .m2ts bestanden via mijn usb stick zien. Maar zijn deze niet te vinden via mijn WMP 11 mediaserver?

Opgelost,
*O* Lang leve Tversity *O*

[ Voor 13% gewijzigd door Kettingspanner op 08-10-2008 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Blindfold schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 11:54:
[...]

Ik moest hiervoor Vobsub uitzetten binnen de ffdshow instellingen. Heb je dat al geprobeerd?
Run je de service als jezelf?(Dus expliciet ingevuld samen met wachtwoord?)

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

TeGek schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 12:03:
[...]

Run je de service als jezelf?(Dus expliciet ingevuld samen met wachtwoord?)
Ik heb niets veranderd in de instellingen, dus als hij standaard als system draait, dan zal hij dit nu nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 11:54:
[...]

Heb VobSub daar eens uitgezet bij de instellingen van ffdshow subtitles maar helaas, nog steeds geen ondertiteling :(

Ik heb geïnstalleerd volgens de eerste pagina hier. Geen codecs, enkel Tversity, tversity codec pack en die Haali Splitter, that's it.

Ik denk dat hij gewoon niet transcode. Ik speel een xvid af, PS3 kan dat dus ook zelf transcoden maar dan zijn er geen subtitles bij, dus ik zet bij settings 'Always Transcode'. Heb ook al reboot gedaan. Maar als ik de xvid speel, zie ik bij status van Tversity:

Device: PS3
Streaming: "bestandsnaam:

Maar bij "Transcoding:" niets. Zou daar normaal ook niet die bestandsnaam moeten staan aangezien de setting staat op always transcode?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2008 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Laatst online: 30-08 14:59

fmb

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 09:56:

Ik heb hier ook een tijd voor moeten zoeken. De oplossing bij mij was:
1. Je moet de service van TVersity als administrator runnen, dit kun je bij "Services en Toepassingen" instellen.
2. Daarnaast moet je ook zorgen dat, terwijl je als administrator ingelogd bent, de ondertiteling werkt als je op je pc een video afspeelt. Dit was bij mij niet het geval, de instelling voor de ondertiteling in ffdshow stond alleen in mijn gebruikersaccount aangevinkt, niet in het administrator account.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt ook niet :'(

Control Panel -> Administrative Tools -> Services -> TversityMediaServer -> Log On

Daar heb ik Administrator gezet. Mij ingelogd als Administrator, in FFdshow de ondertiteling aangezet, op de PC speelt hij dus perfect met ondertiteling, streaming vanop PS3 ... geen ondertiteling :(

Edit: Het is opgelost! Ik dacht al dat het raar was dat bij 'Status' van Tversity bij Transcoding nooit iets stond. Als je een map toevoegt aan library, kan je bij advanced zetten dat hij altijd moet transcoden. Maar de eerste keer had ik die map toegevoegt via command line, en blijkbaar zet hij dan de regel dat die map nooit moet getranscode worden.

Heb de map opnieuw toegevoegd, bij advanced van die map always transcode aangevinkt en daar is de ondertiteling! Alleen het beeld is een pak minder..

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2008 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 13:25:
Heb de map opnieuw toegevoegd, bij advanced van die map always transcode aangevinkt en daar is de ondertiteling! Alleen het beeld is een pak minder..
Goed om te horen dat het werkt!

Beeldkwaliteit kun je een stuk verbeteren door bij Transcoder de volgende instellingen te doen:
* Max video resolutie in te stellen van 1280 * 720 voor HD Ready TV's en 1920 * 1080 voor Full HD TV's
(video's met een lagere resolutie doet TVersity dan niks mee, wel met de video's met een hogere resolutie).
* Optimization in te stellen op Quality.
* Connection Speed op Wired te zetten en Quality op High.
* Compression op minimum te zetten.

Voor de PS3 is ook de MPEG2 setting een verbetering: zie http://ps3mods.blogspot.com/2007/08/ps3-tversity-tweaks.html

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik ben van plan om de Nyko Blu Wave aan te schaffen maar heb gelezen dat de IR-USB Stick oplossingen als Nadeel hebben dat ze pas werken in de film zelf. Kan iemand bevestigen dat gewoon alle knoppen altijd werken (bhv dan de PS Knop).

De IR2BT is mij een te groot risico met het oog op Sony die zijn BlueTooth Codes omgooit. En de PS3IR-Pro is mij toch echt een tikkeltje te duur, wellicht een PowerBuy opzetten :)?

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

JunkieXP schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 19:53:
De IR2BT is mij een te groot risico met het oog op Sony die zijn BlueTooth Codes omgooit. En de PS3IR-Pro is mij toch echt een tikkeltje te duur, wellicht een PowerBuy opzetten :)?
Deze werkt perfect: http://www.ps3toothfairy.com/
En aangezien de printplaat van de officiële PS3 afstandbediening wordt gebruikt kan het haast niet anders zo zijn dan dat deze altijd blijft werken voor de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 16:08:
hallo,
ik heb als ik een cd of mp3tje van mn ps3 afspeel, het geluid "kraakt" het lijt nog het meest of er bas geluid uit mn tweeters komt. Hij staat op een yamaha 5.1 versterker middels een optische kabel aangesloten. ik heb wel uitgesloten dat het aan mn versterker ligt middels andere apparaten. Ook heb ik een beetje gerommeld met de instellingen (bitstream??, frequentie, etc) maar niks helpt. kan mn ps3 stuk zijn, of iets anders,
suggesties en /of ideeen zijn welkom.
jasper
Bij mij kraakt het geluid ook. Via optisch naar de versterker geschakeld. Zelf heb ik een Harman Kardon.
Kraakt ook bij spellen. (iig bij Battlefield) Lijkt of dit is na een update. In het begin geen last van gehad.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

Dit topic is een betere plaats voor m'n probleemp denk ik.

Ik wil mijn PS3 aansluiten op mijn Philips LX3700 Dolby/dvd set.
Daar zit alleen een digitale (coax/rca) input op, en geen optisch (toslink) helaas.
Ik heb er nu een "Converter Toslink naar coax (S/PDIF)" tussen gezet.

Alleen het geluid is niet optimaal.
Het klinkt vrij blikkig... lastig om anders te omschrijven.
Het lijkt of er een hele schelle filter over het geluid heen zit, alsof het slechte mp3 kwaliteit is.
Dit is het geval bij filmpjes, spellen en muziek.
Zowel gestreamd via Tversity, als direct vanaf de PS HDD.

De winkelier van de convertor zegt dat het niet aan het kastje kan liggen.
Volgens eigen zeggen zet dat ding licht om in eentjes en nulletjes, en als dat werkt dan werkt dat.

Ik heb alles meerdere malen afgekoppeld en opnieuw aangesloten.
I.p.v. een standaard tulp nu ook een echte digitale coax kabel er tussen gedaan.
Optische kabel geeft het licht netjes door zo te zien, lijkt goed.
Aansluitingen ook al eens schoon geblazen.
Instellingen in de PS3 ook allemaal gehad.
Alles zonder goed resultaat... helaas.

Behalve een mogelijk brakke digitale ingang op m'n dolby-set zou ik het echt niet meer weten.
Zijn er meer mensen die zo'n converter gebruiken en/of deze problemen herkennen?

Of kan het wellicht met de bovenstaande update-problemen van o.a. Jasper te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01
In het audio menu van de PS3 kun je de doorgave van audio via PCM of via bitstream instellen, mischien werkt dat?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BW83
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-09 13:28
Ik ben van plan om over een tijdje de PS3 aan te schaffen, en deze dan ook te gebruiken als Media Center voor mijn NAS. Nu lijkt het me daarvoor het handigste om ook Linux te installeren, zodat je wat meer mogelijkheden hebt. Na het doorlezen van dit topic vraag ik me af wat de beste linux-versie is om op de PS3 te installeren. Belangrijk om te weten: op dit moment heb ik geen ervaring met Linux, dus ik wil eigenlijk direct van de gelegenheid gebruik maken om daarmee te beginnen. Momenteel ben ik alleen nog Windows gewend, dus ik ben gebaat bij de meest makkelijke Linux. Ik weet niet of er eentje is met eenzelfde opbouw / menustructuur als Windows (XP), dat zou natuurlijk het mooiste zijn. Bekende namen bij mij zijn YellowDogLinux en Ubuntu, maar daar houdt het wel mee op.
Jullie merken dat ik wat dat betreft een beetje een (behoorlijke) noob ben, dus mocht je je geroepen voelen, en je wilt me wel even een (hele) beknopte uitleg van Linux en de verschillen tussen Linux en Windows, dan graag. Het is vast allemaal uit te zoeken op internet, maar daar zie je zo langzamerhand ook door de bomen het bos niet meer. BVD!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

scorpie schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:59:
In het audio menu van de PS3 kun je de doorgave van audio via PCM of via bitstream instellen, mischien werkt dat?
Is dat niet alleen voor Blu Ray? Dat dacht ik.
Ik zal iig vanavond nog eens zien of ik daar iets mee kan, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@BW83, in principe biedt de PS3 genoeg mogelijkheden qua media over het netwerk. De vraag is of jou NAS ook als media server werkt. Dan hoef je geen Linux op je PS3 te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

BW83 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:53:
Ik ben van plan om over een tijdje de PS3 aan te schaffen, en deze dan ook te gebruiken als Media Center voor mijn NAS. Nu lijkt het me daarvoor het handigste om ook Linux te installeren, zodat je wat meer mogelijkheden hebt. Na het doorlezen van dit topic vraag ik me af wat de beste linux-versie is om op de PS3 te installeren. Belangrijk om te weten: op dit moment heb ik geen ervaring met Linux, dus ik wil eigenlijk direct van de gelegenheid gebruik maken om daarmee te beginnen. Momenteel ben ik alleen nog Windows gewend, dus ik ben gebaat bij de meest makkelijke Linux. Ik weet niet of er eentje is met eenzelfde opbouw / menustructuur als Windows (XP), dat zou natuurlijk het mooiste zijn. Bekende namen bij mij zijn YellowDogLinux en Ubuntu, maar daar houdt het wel mee op.
Jullie merken dat ik wat dat betreft een beetje een (behoorlijke) noob ben, dus mocht je je geroepen voelen, en je wilt me wel even een (hele) beknopte uitleg van Linux en de verschillen tussen Linux en Windows, dan graag. Het is vast allemaal uit te zoeken op internet, maar daar zie je zo langzamerhand ook door de bomen het bos niet meer. BVD!!!
Ik ben ook wel geinteresseerd in de mogelijkheden en meerwaarde van een linux installatie. Wellicht dat iemand weet of het volgende dan mogelijk is (boven alles wat reeds standaard kan met de PS3):

- ISO bestanden als DVD/AVCHD afspelen
- Folder met DVD structuur afspelen als DVD inclusief menu mogelijkheden en subs
- MKV bestanden afspelen (met mogelijkheid om verschillende talen te kiezen als dit in het bestand zit. Idem voor subs)
- ondersteuning voor de meest gangbare codecs
- DTS streamen

Dit is even wat snel in me opkomt, maar ik vraag me af of de moeite waard is om het allemaal te gaan uitzoeken en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Bij mijn setup kost het 5-10s voordat een MP3 begint met spelen. Is dit normaal?

Ik gebruik Tversity en stream over wifi.

Great minds think in parallel gutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-08 16:14
Foutje, bedankt @ hieronder!

[ Voor 88% gewijzigd door The_Ownman op 13-10-2008 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

The_Ownman schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:46:
Ik zit met een probleempje, ik heb .mkv files gemuxt naar .mt2s en renamed naar .mpeg2 (in xVid codec). Werkt allemaal perfect geen probleem maar nu wil ik subtitles toevoegen maar na veel zoeken en frustratie krijg ik met geen een programma de subtitles IN de .mpeg2 file. Welk programma moet ik hiervoor gebruiken?
\[PS3/360] GOTSent, MKV to MP4/M2TS/AVCHD converter (deel 2)?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Deze tool nu geprobeerd en volgens mij werkt hij wel maar om normaal .mkv files om te zetten naar .mt2s gebruik ik tsmuxer, het omzetten duurt daar 10 seconden voor een file van 45 minuten. Hier ben ik toch al gauw een paar uur bezig en dan krijg ik alleen subtitles erbij, is er geen andere (simpele) tool voor alleen subtitles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Count schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 17:09:
Bij mijn setup kost het 5-10s voordat een MP3 begint met spelen. Is dit normaal?

Ik gebruik Tversity en stream over wifi.
Dit probleem had ik ook met Tversity icm. Windows Server 2003, ben toen overgestapt op Twonky en alles doet het perfect nu.

[ Voor 9% gewijzigd door Furfoot op 14-10-2008 08:50 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BW83
GreenSky schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:47:
@BW83, in principe biedt de PS3 genoeg mogelijkheden qua media over het netwerk. De vraag is of jou NAS ook als media server werkt. Dan hoef je geen Linux op je PS3 te installeren.
Ik heb een Freecom Network Disc Pro 500GB. Als het goed is zit er bij de nieuwste firmware (via openfsg.com) een Twonky Mediaserver ingebouwd, dus dat zou moeten kunnen. Maar dan nog vraag ik me af n.a.v. alle reacties hier of het mogelijk is om DVD's af te spelen (evt. via een ISO bestand). Dat er geen subs kunnen worden weergegeven dat weet ik wel, maar ik heb ook verhalen gelezen dat je elke keer de VOB-bestanden apart moet inladen, en daar heb ik geen trek in. Dan zet ik ze liever nog om naar Divx/Xvid in de hoogst mogelijke kwaliteit met dolby geluid, dan kunnen de ondertitels er ook nog bij. Aangezien ik (nog) geen HD TV heb maar een gewone beeldbuis ;( kan ik dat qua beeldkwaliteit wel doen. Daarom ben ik vooralsnog niet geïnteresseerd in de HD video formaten, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.
Daarom ben ik, als het niet te moeilijk is, geïnteresseerd in Linux, zeker als het die punten die Blindfold noemt mogelijk maakt. Ik heb genoeg verstand van computers om daar mee te kunnen gaan werken denk ik, maarja je moet toch ergens beginnen hè. :)

EDIT: zoals aangegeven heb ik een ouderwetse CRT-TV. Is het dan sowieso wel mogelijk om YDL te gebruiken?? Kan het zijn dat je een HD-TV voor de installatie nodig hebt, maar het verder wel op de oude TV verder kan gebruiken? Of helemaal niet?

[ Voor 10% gewijzigd door BW83 op 14-10-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Heb ik helaas nog geen ervaring mee. Dus kan je niet helpen. ISO bestanden gaan waarschijnlijk niet lukken.
Twonky zal het iig prima doen met muziek en foto's en simpele video bestanden.

[ Voor 7% gewijzigd door !null op 14-10-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverscope
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05 21:11
Blindfold schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:56:
[...]

Ik ben ook wel geinteresseerd in de mogelijkheden en meerwaarde van een linux installatie. Wellicht dat iemand weet of het volgende dan mogelijk is (boven alles wat reeds standaard kan met de PS3):

- ISO bestanden als DVD/AVCHD afspelen
- Folder met DVD structuur afspelen als DVD inclusief menu mogelijkheden en subs
- MKV bestanden afspelen (met mogelijkheid om verschillende talen te kiezen als dit in het bestand zit. Idem voor subs)
- ondersteuning voor de meest gangbare codecs
- DTS streamen

Dit is even wat snel in me opkomt, maar ik vraag me af of de moeite waard is om het allemaal te gaan uitzoeken en installeren.
Na 90 pogingen heb ik de hoop opgegeven om Ubuntu op mijn ps3 te installeren. De installatie blijft constant bij een bepaalt percentage hangen. Ik heb al meerdere versies geprobeerd maar zonder resultaat. Misschien weet iemand waar ik een versie kan downloaden die wel volledig kan worden geinstalleerd?

Just grow old with grace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om met bijvoorbeeld een Cross kabel de PS3 direct aan een laptop te hangen en zo bijvoorbeeld TVersity gebruiken?

ervanuitgaande dat dat mogelijk is: is het daarnaast dan ook mogelijk tegelijkertijd gebruik te maken van de wireless verbinding?

[ Voor 31% gewijzigd door Gumball op 14-10-2008 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gumball schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:06:
Weet iemand of het mogelijk is om met bijvoorbeeld een Cross kabel de PS3 direct aan een laptop te hangen en zo bijvoorbeeld TVersity gebruiken?
Is mogelijk. Bij de netwerkinstellingen van de PS3 kiezen voor Wired Netwerk.
ervanuitgaande dat dat mogelijk is: is het daarnaast dan ook mogelijk tegelijkertijd gebruik te maken van de wireless verbinding?
Denk het niet aangezien je bij de netwerkinstellingen moet kiezen voor Wired OF Wireless Netwerk, niet samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

The_Ownman schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 08:06:
[...]

Deze tool nu geprobeerd en volgens mij werkt hij wel maar om normaal .mkv files om te zetten naar .mt2s gebruik ik tsmuxer, het omzetten duurt daar 10 seconden voor een file van 45 minuten. Hier ben ik toch al gauw een paar uur bezig en dan krijg ik alleen subtitles erbij, is er geen andere (simpele) tool voor alleen subtitles?
Voor subtitles moet je al snel recoden. Alleen met divx-bestanden kan je subs op een andere manier toevoegen dacht ik.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ownman
Shiver23 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:16:
[...]

Voor subtitles moet je al snel recoden. Alleen met divx-bestanden kan je subs op een andere manier toevoegen dacht ik.
Okay dat begrijp ik, maar als ik hem al heb omgezet naar .mt2s (mpeg2) dan gaat het programma de videocodering niet meer veranderen waardoor ik eventueel kwaliteitsverlies heb, hij moet het gewoon recoden met subtitles waardoor het langer duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BW83
BTW: kan ik in Linux dmv een TV-kaart (USB) de PS3 omtoveren tot een harddisc recorder??
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.