Playstation 3 als media center - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 173.750 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:04:
[...]

Is mogelijk. Bij de netwerkinstellingen van de PS3 kiezen voor Wired Netwerk.

[...]

Denk het niet aangezien je bij de netwerkinstellingen moet kiezen voor Wired OF Wireless Netwerk, niet samen.
Krijg het niet voor elkaar.
Is er toevallig iemand die dit voor elkaar gekregen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Gumball schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 20:14:
[...]

Krijg het niet voor elkaar.
Is er toevallig iemand die dit voor elkaar gekregen heeft?
Zoals Tha Render dus al zei: dat gaat niet. Het is of het een, of het ander.

Een tweaker zoekt gewoon een omweg. Omdat wifi niet samen kan met wired, sluit je dus je PS3 wired aan (sowieso aan te raden) en maak je op je wired machine een share naar een wifi component (laptop bv.). Dan kan je toch wired naar je PS3 toe met je wifi laptop. Beetje omslachtig natuurlijk, maar goed.

Zoals ik al zei, je kunt eigenlijk sowieso beter wired gaan. Wifi bandbreedte is in de praktijk net te laag voor prettig streamen. Als je een 54Mb/s kaartje hebt mag je blij zijn als je effectief de helft overhoudt. Met een bitrate van zo'n 20~30Mb/s voor een Full-HD film, zit je dus altijd net op het randje, en dus vaak net eronder.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

albatross schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:10:
[...]

Zoals Tha Render dus al zei: dat gaat niet. Het is of het een, of het ander.

Een tweaker zoekt gewoon een omweg. Omdat wifi niet samen kan met wired, sluit je dus je PS3 wired aan (sowieso aan te raden) en maak je op je wired machine een share naar een wifi component (laptop bv.). Dan kan je toch wired naar je PS3 toe met je wifi laptop. Beetje omslachtig natuurlijk, maar goed.

Zoals ik al zei, je kunt eigenlijk sowieso beter wired gaan. Wifi bandbreedte is in de praktijk net te laag voor prettig streamen. Als je een 54Mb/s kaartje hebt mag je blij zijn als je effectief de helft overhoudt. Met een bitrate van zo'n 20~30Mb/s voor een Full-HD film, zit je dus altijd net op het randje, en dus vaak net eronder.
Ik kan mijn PS3 niet anders aansluiten op het netwerk dan Wireless. Kan bovenstaand verhaal bevestigen. Gewone films streamen, geen probleem. Werkt prima. HD-films via 54g, no way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Setup:
PS3 <-> gbit lan <-> Linux NAS met TwonkyMedia

Oudere firmware PS3 werkte streaming perfect. Geen audiosync problemen.
Upgrade naar laatste firmware, films die eerst perfect werkten, hebben nu mega out-of-sync audio.

Collega ook ongeveer zelfde setup:
PS3 <- 100mb lan -> Windows share met Twonkymedia
Geen problemen in laatste firmware. Alles werkt perfect.

Waar moet ik dit nu gaan zoeken? Ik word er gek van!
Mijn gevoel zegt dat het de PS3 moet zijn (want ja, na upgrade werkt het niet meer).
Maar waarom heeft hij dan met dezelfde firmware geen problemen (zoals zoveel anderen hier)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
ja, dat het zowel WIFI als bedraad tegelijkertijd niet werkt ben ik ook achter, echter alleen bedraad als: PS3-Cross-laptop krijg ik niet voor elkaar.

En draadje naar de AP trekken is geen optie, helaas.

[ Voor 15% gewijzigd door Gumball op 16-10-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Gumball schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:12:
ja, dat het zowel WIFI als bedraad tegelijkertijd niet werkt ben ik ook achter, echter alleen bedraad als: PS3-Cross-laptop krijg ik niet voor elkaar.

En draadje naar de AP trekken is geen optie, helaas.
Mijn router heeft (zoals zo veel routers vandaag de dag) een auto-detectie voor patch/cross. Zou met cross moeten werken, denk ik. Ik zou iig wel gewoon een fixed IP adres inkloppen. DHCP is altijd gezeur.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
albatross schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:51:
[...]

Mijn router heeft (zoals zo veel routers vandaag de dag) een auto-detectie voor patch/cross. Zou met cross moeten werken, denk ik. Ik zou iig wel gewoon een fixed IP adres inkloppen. DHCP is altijd gezeur.
Misschien is het niet helemaal duidelijk maar: ik gebruik GEEN router. Ik wil dus LAPTOP <> CROSS <> PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Gumball schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:15:
[...]

Misschien is het niet helemaal duidelijk maar: ik gebruik GEEN router. Ik wil dus LAPTOP <> CROSS <> PS3.
Ik zei ook niet dat je een router gebruikte, maar dat IK er een gebruik (die, aan zijn kant, kan zien of het patch of cross moeten wezen); M.a.w., omdat mijn router ertussen zit, kan ik dus met zekerheid zeggen of het nou wel of niet met een cross-cable zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:59
Ik heb momenteel een probleem met het streamen van media (foto's/video) van mijn NAS (Synology207+) naar mijn PS3.

Ik heb recent de firmware van mijn Synology 207+ NAS ge-updated naar versie 2.0-0722 en daarna werkte het streamen van foto's/filmpjes van mijn NAS naar de PS3 nog. Een paar uurtjes geleden heb ik de firmware van mijn PS3 geupdated naar versie 2.50 en nu werkt het streamen van NAS naar PS3 niet meer. Dus het heeft denk ik met de laatste PS3 v2.50 update te maken.

N.b. 1 : Ik heb NAT type 2 (volgens PS3).
N.b. 2 : Mijn NAS is wel gewoon 'zichtbaar' als media server op de PS3, alleen er staan geen foto's/filmpjes in de beteffende mappen terwijl die toch echt wel aanwezig zijn op mijn NAS :?

Ik 'wacht' ook nog op een oplossing :O
Weet iemand een oplossing? 8)7

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
SpeedingWilly schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 18:54:
Ik heb momenteel een probleem met het streamen van media (foto's/video) van mijn NAS (Synology207+) naar mijn PS3.

....
Synology werkt momenteel aan een oplossing. Toch raar aangezien het probleem ontstond na een update van de PS3 firmware :? Sony mag van mij aan de bak }:O

Er zijn een heleboel andere gebruikers die hetzelfde probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 22:54
Ja ik schrok al toen ik dit hier las. Maar ik heb hetzelfde probleem met mijn 107+. Wel weer jammer dat er blijkbaar dus zomaar zaken worden gewijzigd waardoor bestaande configuraties niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Playmaster schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:27:
Ja ik schrok al toen ik dit hier las. Maar ik heb hetzelfde probleem met mijn 107+. Wel weer jammer dat er blijkbaar dus zomaar zaken worden gewijzigd waardoor bestaande configuraties niet meer werken.
De beta firmware van Synology (2.0-0726) schijnt het probleem op te lossen. Dit voor de mensen die het probleem snel willen verhelpen. Ik wacht liever op de volgende official release :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
SpeedingWilly schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 11:30:
[...]

De beta firmware van Synology (2.0-0726) schijnt het probleem op te lossen. Dit voor de mensen die het probleem snel willen verhelpen. Ik wacht liever op de volgende official release :+
Het is in ieder geval een goede zaak dat er al zo snel op ingespeeld wordt. Nu maar hopen dat er snel een officiële release komt (en dit in de toekomst blijft werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:30
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het vinden van de TVersity server op de PS3?

Alles werkt prima! Alleen duurt het soms erg lang (+-15 min) voordat ik de server zie op de PS3
Ook krijg ik vaak 2 unidentified devices en ziet TVersity pas veel later de PS3 in de status pagina.
Nadat ze elkaar gevonden hebben, draait alles super!

Heb gezocht naar opties en alles staat ingesteld zoals beschreven in de start topic.

edit;

PC Vista64-->AM205 router-->Linksys WRT54--> PS3
Alles wired...

[ Voor 8% gewijzigd door Kettingspanner op 20-10-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01
Vreemd, klinkt als een NAT type probleem. Kun je in je Playstation kijken bij network settings (onderste optie) of je NAT type 2 hebt of 3? Dat kan die vertraging verklaren.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
Volgens mij NAT2. Kan ik er wat aan doen dan? Zal ff googlen wat NAT is.

Edit;

gevonden,
NAT 3 = Restricted voice communication and other features
NAT 2 = Correct ports fowarded for your PS3 or it's DMZ'd
NAT 1 = No router, it goes straight through the modem (normally)

[ Voor 58% gewijzigd door Kettingspanner op 20-10-2008 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

dries77 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:54:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het vinden van de TVersity server op de PS3?

Alles werkt prima! Alleen duurt het soms erg lang (+-15 min) voordat ik de server zie op de PS3
Ook krijg ik vaak 2 unidentified devices en ziet TVersity pas veel later de PS3 in de status pagina.
Nadat ze elkaar gevonden hebben, draait alles super!

Heb gezocht naar opties en alles staat ingesteld zoals beschreven in de start topic.
Ik kan je wel vertellen dat ik geen last heb hiervan.
Als ik m'n TVersity opnieuw opstart, dan heb ik binnen een minuut weer verbinding. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
UltraSub schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:51:
Setup:
PS3 <-> gbit lan <-> Linux NAS met TwonkyMedia

Oudere firmware PS3 werkte streaming perfect. Geen audiosync problemen.
Upgrade naar laatste firmware, films die eerst perfect werkten, hebben nu mega out-of-sync audio.

Collega ook ongeveer zelfde setup:
PS3 <- 100mb lan -> Windows share met Twonkymedia
Geen problemen in laatste firmware. Alles werkt perfect.

Waar moet ik dit nu gaan zoeken? Ik word er gek van!
Mijn gevoel zegt dat het de PS3 moet zijn (want ja, na upgrade werkt het niet meer).
Maar waarom heeft hij dan met dezelfde firmware geen problemen (zoals zoveel anderen hier)?
Nou.. bedankt voor alle reacties (was niet de eerste keer dat ik dit vroeg) ;)

Anyway, opgelost volgens mij.
PS3 naar 2.50, en TwonkyMedia naar 4.4.9
So far so good, out-of-sync audio lijkt dramatisch verbeterd, zo niet opgelost. Zal straks eens goed testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
Net ff opgezocht, ik heb NAT2. Dus dat zou goed moeten zijn toch?
Ik had dit probleem trouwens ook met wifi verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Laatst online: 10-09 11:14
Wat is de beste mogelijkheid om een film of hd film op de ps3 te zetten ?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Mars18 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:53:
Wat is de beste mogelijkheid om een film of hd film op de ps3 te zetten ?
Op je PC een mediaserver installeren en dan of streamen, of copieren naar je PS3 (via driehoekje -> copy).
Dan heb je geen last van de limieten qua bestandsgrootte die je wel hebt als je het via een externe HD/ USB doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
UltraSub schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 19:01:
[...]

Nou.. bedankt voor alle reacties (was niet de eerste keer dat ik dit vroeg) ;)

Anyway, opgelost volgens mij.
PS3 naar 2.50, en TwonkyMedia naar 4.4.9
So far so good, out-of-sync audio lijkt dramatisch verbeterd, zo niet opgelost. Zal straks eens goed testen.
Mag ik vragen wat voor een video bestanden je afspeelt (welk formaat/type. Bijvoorbeeld alleen VOB bestanden of mkv etc.)? Heb laatst ook een upgrade uitgevoerd van Twonky i.v.m. upgrade PS3 naar 2.50. Ik heb nogal moeite met het vinden van het juiste formaat. Als ik een ISO maak van een DVD kan ik met Twonky de ISO zelf niet streamen. Ik moet dan de VOB bestanden afspelen maar dat werkt niet altijd ideaal. Heb soms bijvoorbeeld geen audio (terwijl de AUDIO_TS map leeg is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
LordSpud schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 10:33:
[...]

Mag ik vragen wat voor een video bestanden je afspeelt (welk formaat/type. Bijvoorbeeld alleen VOB bestanden of mkv etc.)? Heb laatst ook een upgrade uitgevoerd van Twonky i.v.m. upgrade PS3 naar 2.50. Ik heb nogal moeite met het vinden van het juiste formaat. Als ik een ISO maak van een DVD kan ik met Twonky de ISO zelf niet streamen. Ik moet dan de VOB bestanden afspelen maar dat werkt niet altijd ideaal. Heb soms bijvoorbeeld geen audio (terwijl de AUDIO_TS map leeg is).
Je zou je allereerst af kunnen vragen of het streamen van DVD's ueberhaupt wel erg zinvol is. Een DVD-R kost, wat? 5 cent? Maar goed.

Normaliter is de AUDIO_TS folder van een DVD altijd leeg (tenzij het een speciale DTS Audio DVD betreft). Geluids-sporen zitten doorgaans mee-gemuxed in de VOB/m2ts/ts, etc. Echter, .mkv wordt niet direct ondersteund door de PS3. Die zul je even moeten remuxen (met tsMuxeR, bijv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Blindfold schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 08:23:
[...]

Op je PC een mediaserver installeren en dan of streamen, of copieren naar je PS3 (via driehoekje -> copy).
Dan heb je geen last van de limieten qua bestandsgrootte die je wel hebt als je het via een externe HD/ USB doet.
Ik heb nu TVersity draaien, heb daar 2 bestanden ingezet vanaf me laptop. Maar als ik nu nog zoeken naar media servers doe op ps3, vind ik nog niks.

hoe krijg ik dit voor elkaar?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-05 09:42
Dag mensen,

Ik heb al veel forums en webpagina's afgezocht naar een antwoord maar ik kan nou niet met zekerheid zeggen dat ik het antwoord heb gevonden.

Ik heb al een tijdje een PS3 en gebruik mijn pc om mijn Divx series door te streamen (via mediaplayer 11).

Nu zou ik graag HD content willen streamen naar mijn PS3 en dan het liefst zonder mijn pc. ik wou toch al een tijdje een centrale plek voor foto's en dergelijken dus een NAS is een goede oplossing.

Ik heb gekeken naar verschillende merken (onder andere door forums te lezen) en wou eerst voor de 323 van D-Link gaan. Aangezien ik ook natuurlijk meteen zocht in combinatie met PS3 zag ik dat deze twee niet goed met elkaar om konden gaan.
Ik ben vervolgens voor een andere NAS gegaan. (wil ik gaan) Dit is het model DS-207+ van Synology. de reden van + versie is, omdat deze sneller is en minder stroom verbruikt.

Nu zou ik graag willen weten wat ik allemaal moet doen om HD content (het liefst natuurlijk 1080P) te kunnen streamen over het netwerk vanaf die NAS.

Moet ik hiervoor nog software op dat ding installeren???
Is HD content streamen uberhaupt wel mogelijk?
HD content is volgensmij vaak in zo MKV file. kan je die meteen streamen of moet ik die omzetten?
Zoja, is dat veel werk? ik heb een programmatje gezien van een medetweaker maar snapte er niet veel van. Heb met omzetten van bestanden gewoon nog geen ervaring.

Als jullie deze vragen aub zouden willen beantwoorden kan ik een keuze maken :). Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Wat mijn ervaring is dat je geen HD materiaal kan streamen omdat deze bestanden te zwaar zijn.

Ik kan alles kijken in avi maar wou laatst de serie Earth kijken en het was niet om aan te zien.
Dus je moet de HD bestanden kopieeren naar je schijf op de PS3 maar hoe je dat doet weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfisjtik
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2022
Versteegrob schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:28:
Wat mijn ervaring is dat je geen HD materiaal kan streamen omdat deze bestanden te zwaar zijn.

Ik kan alles kijken in avi maar wou laatst de serie Earth kijken en het was niet om aan te zien.
Dus je moet de HD bestanden kopieeren naar je schijf op de PS3 maar hoe je dat doet weet ik ook niet.
Als je netwerk verbinding het trekt zou het geen probleem moeten zijn. Kopieren kan met driehoekje als je de de titel hebt geselecteerd, of anders je creativiteit gebruiken met een memorystick, webserver, dvd branden etc.

Ik heb zelf nog niet meegemaakt dat de bitrate 13Mbit overschreed. Dat is ongeveer 1600kB/s. De max. thruput van m'n wifi is ook zoiets (uit mijn hoofd). Voor een wired netwerk zou het geen enkel probleem moeten zijn.

Iets anders: Sinds firmware versie 2.5 van vorige week heb ik last van zwart/wit beeld bij ongeveer al mijn divx/xvid video's 8)7 Zwaar irritant. Mensen met modernere tv's hebben hier blijkbaar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
http://www.gamer.nl/doc/4...t-videoproblemen-op-SDTVs

Komt in de volgende firmware vast wel weer goed.
Ben zelf eigenlijk ook op zoek naar een oplossing om al m'n media op 1 machine te bewaren, oa. dus ook HD materiaal alleen dat kunnen de meeste nog niet aan. Verder vraag ik me ook af of ze direct .iso image files ondersteunen of dat je zelf handmatig moet klooien met isobuster om de video_ts mappen van dvd's te extracten. Er is helaas nog geen ultieme oplossing dus voorlopig nog gewoon maar met tversity.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

LockTar schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 08:57:
[..]
Ik heb gekeken naar verschillende merken (onder andere door forums te lezen) en wou eerst voor de 323 van D-Link gaan. Aangezien ik ook natuurlijk meteen zocht in combinatie met PS3 zag ik dat deze twee niet goed met elkaar om konden gaan.
[..]
Dan ben je verkeerd voorgelicht. De D-Link DNS-323 (identiek aan de Conceptronic CH3SNAS) werkt perfect met de PS3. De voorgeinstalleerde mediaserver is niet je van het, maar je kunt Twonky erop funpluggen (5 minuten werk), waarna je een perfect systeem hebt. Ik heb het nu thuis draaien en ik ben er laaiend enthousiast over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
sopsop schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:48:
[...]

Dan ben je verkeerd voorgelicht. De D-Link DNS-323 (identiek aan de Conceptronic CH3SNAS) werkt perfect met de PS3. De voorgeinstalleerde mediaserver is niet je van het, maar je kunt Twonky erop funpluggen (5 minuten werk), waarna je een perfect systeem hebt. Ik heb het nu thuis draaien en ik ben er laaiend enthousiast over.
Ik had gezocht op D-Link DNS-323 en PS3 en kwam op een aantal forums uit. aantal forums verwezen mij door naar dit forum van playstation 3 zelf: http://boardsus.playstati...=by_date_ascending&page=5

De laatste post is van deze maand en hebben ze het inderdaad over Twonky die je erop moet zetten maar ik zie wel veel problemen. Maar bij jou gaat het goed? Hoe zit het bij jou dan met HD materiaal???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Versteegrob schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:28:

Over wireless wordt het streamen van HD niet echt makkelijk, grote kans dat je dan een te lage bandbreedte hebt. Met een 100Mb of 1Gb netwerk is het streamen geen probleem. 720p gaat prima, alleen het spoelen van 1080p films wil nog wel eens haperen en heeft na het spoelen even een paar seconden nodig om weer door te spelen.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

LockTar schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 08:57:
Dag mensen,
Nu zou ik graag willen weten wat ik allemaal moet doen om HD content (het liefst natuurlijk 1080P) te kunnen streamen over het netwerk vanaf die NAS.

Moet ik hiervoor nog software op dat ding installeren???
Is HD content streamen uberhaupt wel mogelijk?
HD content is volgensmij vaak in zo MKV file. kan je die meteen streamen of moet ik die omzetten?
Zoja, is dat veel werk? ik heb een programmatje gezien van een medetweaker maar snapte er niet veel van. Heb met omzetten van bestanden gewoon nog geen ervaring.

Als jullie deze vragen aub zouden willen beantwoorden kan ik een keuze maken :). Alvast bedankt.
Er zijn diverse programma's (bijv TSmuxer en MKV2VOB) waar je met een paar drukken op de knop een MKV kunt omzetten naar bijv. .m2ts wat zonder problemen door je PS3 kan worden afgespeeld.
Je converteert niets, dus het gaat lekker snel. Hij remuxed het alleen, wat betekent dat ie het in een ander soort bestand stopt, maar de kwaliteit intact laat.

Lastiger wordt het als je een MKV hebt waar DTS geluid in staat, aangezien de PS3 geen DTS kan streamen. (had ik kort geleden met Indiana Jones mkv). Wellicht dat er makkelijke truucjes zijn om dit te fixen, maar ik heb dit toen als volgt gefixt:
- demuxen via TSmuxer (dan krijg je een beeldbestand .h24 en een geluidsbestand .dts)
- toen de dts stream omgezet naar ac3 via het tooltje eac3to
- opnieuw muxen via TSmuxer, maar dan het ac3 spoor toevoegen ipv het dts spoor.

Even nog een Tsmuxer vraagje:
Als ik bestanden via TSmuxer omzet naar m2ts, dan heb ik vaak problemen met spoelen. Als ik het via mkv2vob omzet naar m2ts, dan heb ik daar geen last van.
Ik heb wel eens gelezen dat dit in de instelling insert pps (effe uit m'n hoofd) zou moeten zitten, maar ik heb verschillende combinaties geprobeerd en het werkt niet helemaal super.

In bovenstaand geval met Indiana Jones zit ik dus te twijfelen of ik hem niet eerst weer naar MKV mux met het nieuwe ac3 spoor en dan met mkv2vob omzet om hier geen last van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Blindfold schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 10:39:
[...]

Lastiger wordt het als je een MKV hebt waar DTS geluid in staat, aangezien de PS3 geen DTS kan streamen. (had ik kort geleden met Indiana Jones mkv). Wellicht dat er makkelijke truucjes zijn om dit te fixen, maar ik heb dit toen als volgt gefixt:
- demuxen via TSmuxer (dan krijg je een beeldbestand .h24 en een geluidsbestand .dts)
- opnieuw muxen via TSmuxer, maar dan het ac3 spoor toevoegen ipv het dts spoor.
Die methode volg ik ook. Kan niet eenvoudiger, denk ik. Enige stap die je nog zou kunnen overslaan, is het extracten van de H264 stream in de eerste pass (je kunt immers bij de tweede remux pass weer gewoon de source H264 stream selecteren).
Even nog een Tsmuxer vraagje:
Als ik bestanden via TSmuxer omzet naar m2ts, dan heb ik vaak problemen met spoelen. Als ik het via mkv2vob omzet naar m2ts, dan heb ik daar geen last van.
Interessant. Wist niet dat dit bij mkv2vob geen probleem was. Spoelen gaat ook hier niet echt goed. Ja, 1.5x wel, natuurlijk, maar 10x niet meer. Ik ging/ga er eigenlijk altijd vanuit dat je met een 100Mb/s kaarje gewoon niet de benodigde bandbreedte hebt om HD op 10x snelheid af te spelen.

Wat ik wel heel vervelend vind, is dat de 'goto' funtie niet, of zeer belabberd, werkt. Dan zeg je dus zoiets als: ga naar time-index 00:20:54, en dan, negen van de tien keer, 'pakt' ie dat gewoon niet, en blijft ie gewoon staan waar ie is. Ik neem aan dat dit probleem gerelateerd is aan jouw probleem van de "Continually insert SPS/PPS". Ik zou daar inderdaad ook wel eens een oplossing voor willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

albatross schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:13:
[...]

Die methode volg ik ook. Kan niet eenvoudiger, denk ik. Enige stap die je nog zou kunnen overslaan, is het extracten van de H264 stream in de eerste pass (je kunt immers bij de tweede remux pass weer gewoon de source H264 stream selecteren).

[...]

Interessant. Wist niet dat dit bij mkv2vob geen probleem was. Spoelen gaat ook hier niet echt goed. Ja, 1.5x wel, natuurlijk, maar 10x niet meer. Ik ging/ga er eigenlijk altijd vanuit dat je met een 100Mb/s kaarje gewoon niet de benodigde bandbreedte hebt om HD op 10x snelheid af te spelen.

Wat ik wel heel vervelend vind, is dat de 'goto' funtie niet, of zeer belabberd, werkt. Dan zeg je dus zoiets als: ga naar time-index 00:20:54, en dan, negen van de tien keer, 'pakt' ie dat gewoon niet, en blijft ie gewoon staan waar ie is. Ik neem aan dat dit probleem gerelateerd is aan jouw probleem van de "Continually insert SPS/PPS". Ik zou daar inderdaad ook wel eens een oplossing voor willen zien.
Goto geldt inderdaad hetzelfde voor. Werkt wel via mkv2vob.
Als ik het via tsmuxer doe, dan blijft hij steken, maar uiteindelijk gaat hij wel door. Bij status binnen TVersity kijk, dan staat er streaming met een % erbij.
De bestanden geremuxed via mkv2vob springen bijna meteen naar het goede % en dan gaat hij weer verder. Bij de TSmuxer versie zie je het % langzaam oplopen (waardoor het belachelijk lang duurt).

Ik denk dat ik tot ik een oplossing heb gevonden er eerst via mkvmerge een mkv van maak en dan remux via mkv2vob. Weer een extra stap, maar goed. In slaap vallen tijdens het kijken en dan met geen mogelijkheid meer vinden waar je was is nog minder geslaagd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 19:45

Snippertje

Light up your life

Is het met tversity ook mogelijk 1Gbps te selecteren? Bij snelheid kan ik alleen 100Mbps kiezen (en de draadloze varianten).

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Blindfold schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:29:
[...]

Goto geldt inderdaad hetzelfde voor. Werkt wel via mkv2vob.
Als ik het via tsmuxer doe, dan blijft hij steken, maar uiteindelijk gaat hij wel door. Bij status binnen TVersity kijk, dan staat er streaming met een % erbij.
De bestanden geremuxed via mkv2vob springen bijna meteen naar het goede % en dan gaat hij weer verder. Bij de TSmuxer versie zie je het % langzaam oplopen (waardoor het belachelijk lang duurt).

Ik denk dat ik tot ik een oplossing heb gevonden er eerst via mkvmerge een mkv van maak en dan remux via mkv2vob. Weer een extra stap, maar goed. In slaap vallen tijdens het kijken en dan met geen mogelijkheid meer vinden waar je was is nog minder geslaagd ;)
He, reuze bedankt voor deze info! :) Ik ga dat zo direkt uitproberen. Ik ging er min of meer vanuit dat die goto 'bug' een of andere wazige firmware issue was die maar niet opgelost werd. Toch goed om te weten dat mkv2vob het kennelijk wel kan. En ik zal het toch ook eens in het Doom9 forum aanbrengen, waarom tsMuxeR dit dan ook niet gewoon goed kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
albatross schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:26:
[...]

He, reuze bedankt voor deze info! :) Ik ga dat zo direkt uitproberen. Ik ging er min of meer vanuit dat die goto 'bug' een of andere wazige firmware issue was die maar niet opgelost werd. Toch goed om te weten dat mkv2vob het kennelijk wel kan. En ik zal het toch ook eens in het Doom9 forum aanbrengen, waarom tsMuxeR dit dan ook niet gewoon goed kan doen.
Dat ligt aan de manier van het aanpassen van de header.
tsmuxer kan headers aanpassen naar 4.1 level op een manier die de PS3 slikt, maar het zorgt er voor dat bij een langere pause, ffwd of rewind de hele stream (onzichtbaar) weer naar de positie speelt tot waar je wil zijn. (bijna realtime dus).
Zowel mkv2vob als gotsent gebruiken h264info om de header aan te passen voor vob, en dit voorkomt dit probleem. Het muxen duurt alleen wel langer. Als dit echt een probleem is (als je het echt 'nu' moet hebben, dan heeft gotsent ook nog een 'fastmux' optie om via tsmuxer de header aan te passen.
Verder is h264info open source, dus het is te hopen dat de tsmuxer autheur hier ook nog eens doorheen kijkt.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

albatross schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:13:
[...]
Ik heb mn ps3 aan een 1GB netwerk hangen en zelfs dan werkt spoelen niet. 720p gaat meestal wel, maar 1080p spoelt alleen op 1.5x goed, soms met een beetje geluk op 10x maar meestal blijft het beeld dan stilstaan. Ik zal het ook eens proberen met mkv2vob en kijken of het dan wel gaat.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
LordSpud schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 10:33:
[...]

VOB, m2ts (rechtsreeks van mijn Sony HD cam en spulletjes van ftd), avi like divx en zo, mpg.
Gewoon the usual dus.
ISO format kan de PS3 toch helemaal niet streamen? Of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Mars18 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 19:38:
[...]
Ik heb nu TVersity draaien, heb daar 2 bestanden ingezet vanaf me laptop. Maar als ik nu nog zoeken naar media servers doe op ps3, vind ik nog niks.

hoe krijg ik dit voor elkaar?
Ik heb nu weer gekloot, maar het lukt maar niet.

wat kan het nog tegen houden ?
Heb op die laptop de firewall al uitgedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb recent een PS3 aangeschaft, en ook ik zit met het Matroska-streaming probleem. Ik gebruik nu MediaTomb om de boel te streamen naar de PS3 vanaf een Linux fileserver. Ik heb een commandline Linux-programma nodig dat Mkv's kan muxen naar een PS3-ondersteund formaat, zonder te transcoden. Als zo'n tool bestaat kan ik MediaTomb makkelijk zo instellen dat het Mkv's on the fly muxt en streamt.

Ik heb al geprobeerd om met mencoder en ffmpeg de files te muxen naar mp4, maar dat werkt niet. Heeft iemand een ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Kan ffmpeg niet alleen de container veranderen? Van .mkv naar .ts of .m2ts moet kunnen toch?

ffmpeg -i inputfile.mkv -acodec copy -vcodec copy outputfile.ts ?

Of moet je ook nog wat re-encoden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het bij nader inzien om kapotte mkv-files gaat. Ik probeer het even met wat andere files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Sentry23 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:41:
[...]

tsmuxer kan headers aanpassen naar 4.1 level op een manier die de PS3 slikt, maar het zorgt er voor dat bij een langere pause, ffwd of rewind de hele stream (onzichtbaar) weer naar de positie speelt tot waar je wil zijn. (bijna realtime dus).
Zowel mkv2vob als gotsent gebruiken h264info om de header aan te passen voor vob, en dit voorkomt dit probleem. Het muxen duurt alleen wel langer. Als dit echt een probleem is (als je het echt 'nu' moet hebben, dan heeft gotsent ook nog een 'fastmux' optie om via tsmuxer de header aan te passen.
Verder is h264info open source, dus het is te hopen dat de tsmuxer autheur hier ook nog eens doorheen kijkt.
Thanks voor de verhelderende uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Sentry23 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:41:
[...]

Klinkt logisch. Het merkwaardige is alleen dat de 'goto' soms wel werkt: dan springt ie direkt naar de bewuste index toe (ook al ligt die een uur verderop). Dit betreft .m2ts files, overigens.

Ziet er dus naar uit dat ik alles iig om zal moeten zetten naar VOB. Dat zal nog een langdurige klus worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meelobee schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:24:
[...]

Ik heb mn ps3 aan een 1GB netwerk hangen en zelfs dan werkt spoelen niet. 720p gaat meestal wel, maar 1080p spoelt alleen op 1.5x goed, soms met een beetje geluk op 10x maar meestal blijft het beeld dan stilstaan. Ik zal het ook eens proberen met mkv2vob en kijken of het dan wel gaat.
Hallo, hier een nieuweling voor de PS3, ik lees hier heelveel over het streamen van HD films, het zou niet zo perfect gaan, maar ik ben maar een leek hierin, maar mijn gedachte is het volgende:
Is het mogelijk een externe harde schijf via de usb poort van de ps3 koppelen, dan vanaf je pc de film naar deze harde schijf kopieéren via een netwerk, en dan via de ps3 afspelen.
Ik zou graag hier een reactie op terugkrijgen, mijn email is: a.j.m.grauwman@kpnplanet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:16:
[...]

Hallo, hier een nieuweling voor de PS3, ik lees hier heelveel over het streamen van HD films, het zou niet zo perfect gaan, maar ik ben maar een leek hierin, maar mijn gedachte is het volgende:
Is het mogelijk een externe harde schijf via de usb poort van de ps3 koppelen, dan vanaf je pc de film naar deze harde schijf kopieéren via een netwerk, en dan via de ps3 afspelen.
Ik zou graag hier een reactie op terugkrijgen, mijn email is: a.j.m.grauwman@kpnplanet.nl
Ja, daar is een forum niet voor bedoeld. Je komt terug omdat het onderwerp je interesseert, niet om requests te dumpen en maar wachten op mail. (Het komt er misschien een beetje bot uit, dat is niet zo bedoeld).
Anyway, in de topic start staan al een hoop antwoorden op je vragen, en verder heb je het over hele niet-concrete zaken waar we dus van alles op kunnen antwoorden.

edit: Je kunt bijvoorbeeld zelfs die harde schijf aan je computer hangen, dan divx films daar op zetten, dan de harde schijf aan je ps3 koppelen, en zo films kijken. Maar met HD films kan het nog niet zo makkelijk.

@albatross:
Sommige video file formats werken met keyframes en sommigen werken daar weer net wat anders mee. Het kan zijn dat je skipt naar zo'n keyframe, waardoor je de film dus in 1x ziet zonder dat je hoeft te wachten op de seeker tot die dat keyframe passeert.

[ Voor 8% gewijzigd door scorpie op 24-10-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timonator
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 19:21
Ik heb nu al vanalles geprobeerd om ondertiteling onder mijn filmen te krijgen. Ik stream van PC naar PS3 met Tversity. Ik heb in de profile.xml al aangepast onder PS3 dat ie moet transcoden met mpeg2 ipv mpeg16 Ook ffdshow is correct ingesteld. Maar zodra ik begin te streamen komt er geen icoontje te staan rechtsonder met ffdshow terwijl dit wel zou moeten. Dit gebeurt wel als ik een gewone film afspeel op de computer. Mij lijkt dus de oorzaak dat ffdshow niet gebruikt word om te transcode maar iets anders. Toch heb ik alle codecpacks ge-uninstalled en die van Tversity geinstalleerd. Ik draai Vista 32bits ultimate.
Hoop dat iemand mij kan helpen iki heb al vanalles geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Timonator schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:40:
Ik heb nu al vanalles geprobeerd om ondertiteling onder mijn filmen te krijgen. Ik stream van PC naar PS3 met Tversity. Ik heb in de profile.xml al aangepast onder PS3 dat ie moet transcoden met mpeg2 ipv mpeg16 Ook ffdshow is correct ingesteld. Maar zodra ik begin te streamen komt er geen icoontje te staan rechtsonder met ffdshow terwijl dit wel zou moeten. Dit gebeurt wel als ik een gewone film afspeel op de computer. Mij lijkt dus de oorzaak dat ffdshow niet gebruikt word om te transcode maar iets anders. Toch heb ik alle codecpacks ge-uninstalled en die van Tversity geinstalleerd. Ik draai Vista 32bits ultimate.
Hoop dat iemand mij kan helpen iki heb al vanalles geprobeerd.
Je kunt op 2 verschillende plekken zeggen dat hij moet transcoden. In de standaard instellingen, maar als je een folder toevoegt, dan kun je ook always transcode aangeven.
Misschien dat het bij jou op één van die plaatsen niet aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timonator
Je kunt op 2 verschillende plekken zeggen dat hij moet transcoden. In de standaard instellingen, maar als je een folder toevoegt, dan kun je ook always transcode aangeven.
Misschien dat het bij jou op één van die plaatsen niet aanstaat?
Deze staat ook aan dus bij advanced opties van de folder.
Ik zal even mijn instellingen posten.
playback device = playstation 3
dan bij transcode:
when to transcode = always
decrease the bitrate ... is aangevinkt
videoresolution staat op 1280x720
Use directshow for windowsmobile encoding (otherwise ffmeg will be used) is aangevinkt
met WMV 9 geselecteerd
optimization staat op quality
connectionspeed = wired quality excellent
compression = minimum
decoding speed: decode the media ... is aangevinkt.

Hier zijn de subtitle opties van ffdshow
Afbeeldingslocatie: http://img393.imageshack.us/img393/2549/subffdshowxw2.th.jpg

En in de profile.xml heb ik onder de ps3 opties mpeg16 met mpeg2 vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
scorpie schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:26:
[...]

@albatross:
Sommige video file formats werken met keyframes en sommigen werken daar weer net wat anders mee. Het kan zijn dat je skipt naar zo'n keyframe, waardoor je de film dus in 1x ziet zonder dat je hoeft te wachten op de seeker tot die dat keyframe passeert.
Okay, zoals gezegd. zou ik eens op het Doom9 forum navraag doen over tsMuxeR. En zowaar, de oplossing is gevonden! :) De 'goto' werkt nu weer perfect, ook bij streamen! De winnende suggestie die mij werd aangedaan, is om altijd de frame-rate te zetten, ook als de fps correct van de stream gehaald kan worden. En warempel, dat lost het 'goto' probleem dus helemaal op. Het langste dat ik nu moest wachten is ca. 2 seconden. Daar kan ik mee leven. :)

Dan moet ik natuurlijk nog wel even al mijn films re-tsMuxeR-en, maar dat is toch aanzienlijk minden omslachtig dan en eerst .mkv files van maken, om die vervolgens met mkv2vob over te zetten naar VOB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Timonator schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 16:28:
[...]

Deze staat ook aan dus bij advanced opties van de folder.
Ik zal even mijn instellingen posten.
playback device = playstation 3
dan bij transcode:
when to transcode = always
decrease the bitrate ... is aangevinkt
videoresolution staat op 1280x720
Use directshow for windowsmobile encoding (otherwise ffmeg will be used) is aangevinkt
met WMV 9 geselecteerd
optimization staat op quality
connectionspeed = wired quality excellent
compression = minimum
decoding speed: decode the media ... is aangevinkt.

Hier zijn de subtitle opties van ffdshow
[afbeelding]

En in de profile.xml heb ik onder de ps3 opties mpeg16 met mpeg2 vervangen.
Dat is em dus.

edit:
alhoewel... net even getest, just to make sure zeg maar, en het lijkt erop dat dat vinkje alleen maar aangeeft dat directshow een soort voorrang krijgt op ffdshow als die aangevinkt staat, want als directshow de media niet kan decoden, dan wordt alsnog ffdshow aangeroepen. Beetje vreemd, maar probeer eens of dat helpt.

[ Voor 16% gewijzigd door scorpie op 25-10-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
Ok ik heb nu alle antwoorden even over mij heen laten komen.

De vraag om HD films te kunnen streamen van een NAS naar PS3 is dus mogelijk als het via een bedraad netwerk is.
De NAS die ik dan ga kopen is de 207+: http://www.synology.com/enu/products/DS207+/index.php

Dan als dat ding gekocht is en in elkaar gezet is moet ik dus alle .mkv bestanden die van het internet komen omzetten met het programma GotSend of mkv2vob en dat plaatsen op de NAS. Kan dit ook automatisch dus dat de NAS dat voor me doet ofzo... ik hoor namelijk on the fly streamen ofzo...

Vervolgens kan ik mijn pc afsluiten en mijn ps3 opstarten om de bestanden (films) van de NAS te streamen naar mijn ps3?

Ik hoef geen programma op die NAS te installeren omdat hij zelf al een soort mediaprogramma heeft???

Als ik dingen vergeet of als dingen niet helemaal compleet zouden jullie dan willen reageren??? Sorry dat ik hier nog erge leek in ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timonator
scorpie schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 19:44:
[...]

Dat is em dus.

edit:
alhoewel... net even getest, just to make sure zeg maar, en het lijkt erop dat dat vinkje alleen maar aangeeft dat directshow een soort voorrang krijgt op ffdshow als die aangevinkt staat, want als directshow de media niet kan decoden, dan wordt alsnog ffdshow aangeroepen. Beetje vreemd, maar probeer eens of dat helpt.
Dit heb ik dus ook eventjes geprobeerd. Doet geen verschil, d8 ook dat dat alleen was voor xbox en windows apparaten. Dan nog iets is er een verschil tussen ffmpeg en ffdshow, of is dit hetzelfde? Zo niet hoe kan ik dan ffmpeg zo instellen dat deze subtitles gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:21

t3q

Say yes to teq

Blindfold schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 10:39:
[...]
Met welk commando in eac3to doe je dit precies?

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

t3q schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 22:18:
[...]

Stel je stream heet film.dts, dan is het:
eac3to film.dts film.ac3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
t3q schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 22:18:
[...]

Stel, je staat in een STREAM directory van een Blu-Ray. Het eerste wat je dan het beste kunt doen is:

eac3to .

Die "." hoort erbij. Dan laat ie sowieso zien welke film-streams allemaal beschikbaar zijn. Zeg, de main feature zit in 1), dan type je:

eac3to 1)

Hij laat dan all sporen vinden voor die stream (film + audio). Wanneer een DTS spoor zit op stream 3, dan zeg je dus:

eac3to 1) 3: movie.ac3

Die truuk met "1)" en zo is erg aan te raden. Het komt tegenwoordig wel vaker voor dat de main movie niet meer alleen in 0000.m2ts zit, maar verdeeld over vele kleine parts. Door met "1)" of "2)", etc. eerst die 'hoofdstream' eerst aan te geven, kan eac3to zelf al die delen weer assembleren tot 1 geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Staat toch gewoon netjes beschreven overal?

http://forum.doom9.org/showthread.php?t=125966

Beetje zelf zoeken mag natuurlijk ook nog wel he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Zelf had ik al naar de commando's gekeken maar werd er geen wijs uit. maar super bedankt !

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

bestaat er geen mogelijkheid om bdmv mappen via een externe hd af te spelen op een ps3? Ik zou het wel makkelijk vinden om mijn blu ray's op een externe disk te zetten en zo snel ter beschikking te hebben op de ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timonator
Ik heb dus op mijn pc Tversity ingesteld aan vanaf daar kan ik wel met ondertitels streamen (winXPpc). Vanaf de Vista niet. Nu heb ik wel in het begin vista codec packs en k-lite packs geinstalleerd op de laptop (winVista). Maar deze heb ik er ook weer afgegooid om zo tversity codecs te installeren. Op de een of andere manier neemt Tversity een andere codeerder dan ffdshow om te transcoden. Kan ik zoals in WinXp ook een lijst oproepen met alle geinstalleerde codecs om deze dan te verwijderen(zoals in apparaatbeheer in winXp) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05:19
Ermo schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 10:23:
bestaat er geen mogelijkheid om bdmv mappen via een externe hd af te spelen op een ps3? Ik zou het wel makkelijk vinden om mijn blu ray's op een externe disk te zetten en zo snel ter beschikking te hebben op de ps3.
PS3 herkent alleen externe HD's met FAT32 en FAT32 heeft als probleem dat het maximaal bestanden van 4 Gb ondersteunt. De gemiddelde Blu Ray is groter dan 4 Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
biobak schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 13:49:
[...]

PS3 herkent alleen externe HD's met FAT32 en FAT32 heeft als probleem dat het maximaal bestanden van 4 Gb ondersteunt. De gemiddelde Blu Ray is groter dan 4 Gb.
Sowieso gaat 'Play movie from folder', ala de oude PowerDVD versies, niet lukken, ongeacht de 4G limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

albatross schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 22:47:
[...]

Stel, je staat in een STREAM directory van een Blu-Ray. Het eerste wat je dan het beste kunt doen is:

eac3to .

Die "." hoort erbij. Dan laat ie sowieso zien welke film-streams allemaal beschikbaar zijn. Zeg, de main feature zit in 1), dan type je:

eac3to 1)

Hij laat dan all sporen vinden voor die stream (film + audio). Wanneer een DTS spoor zit op stream 3, dan zeg je dus:

eac3to 1) 3: movie.ac3

Die truuk met "1)" en zo is erg aan te raden. Het komt tegenwoordig wel vaker voor dat de main movie niet meer alleen in 0000.m2ts zit, maar verdeeld over vele kleine parts. Door met "1)" of "2)", etc. eerst die 'hoofdstream' eerst aan te geven, kan eac3to zelf al die delen weer assembleren tot 1 geheel.
Ik probeer het wel maar ergens lukt me het niet. Ik zit in de commandline en ik kan dan eac3to starten maar dan gebeurt er niks. Met de commando's erachter ook niet.

Als ik naar de dir ga waar de dts stream staat en kies eac3to met de commando's gebeurt er ook niks. Wat zie ik over het hoofd?

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Timonator schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 13:14:
Ik heb dus op mijn pc Tversity ingesteld aan vanaf daar kan ik wel met ondertitels streamen (winXPpc). Vanaf de Vista niet. Nu heb ik wel in het begin vista codec packs en k-lite packs geinstalleerd op de laptop (winVista). Maar deze heb ik er ook weer afgegooid om zo tversity codecs te installeren. Op de een of andere manier neemt Tversity een andere codeerder dan ffdshow om te transcoden. Kan ik zoals in WinXp ook een lijst oproepen met alle geinstalleerde codecs om deze dan te verwijderen(zoals in apparaatbeheer in winXp) ?
Je kunt denk ik beter de "Video Decoder Configuration" van ffdshow draaien, en daar aangeven welke codes 'overgenomen' dienen te worden door ffdshow. Zo laat ik VC-1 bijvoorbeeld ook doen door de built-in ffdshow codec, omdat die sneller is dan die van MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
t3q schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 14:37:
[...]

Ik probeer het wel maar ergens lukt me het niet. Ik zit in de commandline en ik kan dan eac3to starten maar dan gebeurt er niks. Met de commando's erachter ook niet.

Als ik naar de dir ga waar de dts stream staat en kies eac3to met de commando's gebeurt er ook niks. Wat zie ik over het hoofd?
Sta je in de STREAM directory? Zou toch moeten werken zo. 'Open Administrator Prompt here', en run de eac3to command line.

Ik heb zelf de plaats waar eac3to staat toegevoegd aan de PATH variable. In Vista zit dat in het Control Panel -> System -> Advanced System Settings -> Environment Variables. Wellicht dat dat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

albatross schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 14:46:
[...]

Sta je in de STREAM directory? Zou toch moeten werken zo. 'Open Administrator Prompt here', en run de eac3to command line.

Ik heb zelf de plaats waar eac3to staat toegevoegd aan de PATH variable. In Vista zit dat in het Control Panel -> System -> Advanced System Settings -> Environment Variables. Wellicht dat dat uitmaakt.
Ik heb nu het volgende gedaan, alle files uit eac3to dir in de dir van de stream gezet. Toen in command line het commando gegeven en nu gaat de dts stream omgezet worden in ac3.

Maar kan dit anders, want nu moet ik dus elke keer alle files uit de eac3to dir in de dir van elke stream zetten.

Ik werk op WINXP pro

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
t3q schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 14:59:
[...]

Ik heb nu het volgende gedaan, alle files uit eac3to dir in de dir van de stream gezet. Toen in command line het commando gegeven en nu gaat de dts stream omgezet worden in ac3.

Maar kan dit anders, want nu moet ik dus elke keer alle files uit de eac3to dir in de dir van elke stream zetten.

Ik werk op WINXP pro
Een PATH issue dus, net als ik dacht. :)

In XP kun je het pad van eac3to gewoon toevoegen aan je autoexec.bat (in de root) met het PATH= statement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

Arcsoft movie theatre kan perfect bdmv mappen afspelen (open movie files on hd). Hier is helaas geen os x variant van beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Ermo schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:28:
Arcsoft movie theatre kan perfect bdmv mappen afspelen (open movie files on hd). Hier is helaas geen os x variant van beschikbaar...
En loopt ook niet echt lekker op de PS3. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
Sommige WMV bestanden hebben DTS geluid.

Hoe kan ik dit omzetten zodat mijn PS3 dit slikt? Met Muxer en eac3to lukt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Dan moet je de hele file reencoden (het geluidsspoor alleen dan, dat wel) met bijvoorbeeld tools als Super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
Txs, zal dat ook eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg mijn PS3 helaas niet aangesloten op mijn PC :( .
Heb ze met elkaar verbonden via een crossover kabel, alle instellingen op automatisch. maar de PS3 wil de verbinding niet herkennen (ook geen IP adres)
Op de PC krijg ik ook een "beperkte of geen netwerkmogelijkheden".

Ik heb ook geprobeerd met statische IP te werken, maar dat mocht ook niet baten.

Informatie over het verbinden van PC > PS3 via crossover is ook erg schaars. Heeft iemand het wel werkend gekregen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 18:50
Thumezz: Je laptop en Ps3 hebben geen IP adres. Je moet dan bij beide handmatig een IP adres invullen of een DHCP server op je laptop installeren. (Of via wireless en met 'pass-through' je wired koppelen met je draadloos als je dat hebt)

Ik zit nu leuk films/series te kijken via streaming, maar heb soms dat hij enige tijd vastloopt/hapert om vervolgens weer verder te gaan. Een enkele keer had ik dat hij zelfs stopte met afspelen. Enig idee waar dit aan kan liggen. PS3 verbind via Wifi (enige apparaat) naar de server, waar WMP de bestanden streamt. Op die momenten zie je dat de stream '- kbps' snel is. De goto werkt dan niet meer (of zeer traag) en zorgt ervoor dat de PS3 helemaal niet meer reageert.
Iemand een idee?

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wil bij mij ècht niet lukken gewoon.

Krijg het wel voor mekaar om beide apparaten een static IP te geven, of een IP toe laten wijzen door de DHCP server die ik ff snel gemaakt had.
Alleen stuit ik dan op het probleem dat ik bij het testen van de verbinding (Op de PS3) niet verder kom dan "IP-Adres". Als die internet gaat checken zegt ie al vrij snel Mislukt. En geeft ie een of andere vage DNS error (Media servers vind hij niet)
Heb nog eventjes met DNS lopen kloten en de PC (geprobeerd bij Windows zelf, alsmede DHCP server).
Maar het mag allemaal niet baten.

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Heb je je ps3 wel geautoriseerd voor media sharing op je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

t3q schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 09:45:
Zelf had ik al naar de commando's gekeken maar werd er geen wijs uit. maar super bedankt !
Er is ook een GUI versie van EAC3TO: http://forum.doom9.org/showthread.php?t=135095
SPee schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:33:
Ik zit nu leuk films/series te kijken via streaming, maar heb soms dat hij enige tijd vastloopt/hapert om vervolgens weer verder te gaan. Een enkele keer had ik dat hij zelfs stopte met afspelen. Enig idee waar dit aan kan liggen. PS3 verbind via Wifi (enige apparaat) naar de server, waar WMP de bestanden streamt. Op die momenten zie je dat de stream '- kbps' snel is. De goto werkt dan niet meer (of zeer traag) en zorgt ervoor dat de PS3 helemaal niet meer reageert.
Iemand een idee?
Streaming over wireless staat bekend om de problemen. Heb je hetzelfde als je het met kabels aansluit?

Mr_ThumezZ: heb je niet de mogelijkheid om het met een 'normale' kabel (dus geen cross) te doen in combinatie met een switch/router? (De meeste routers hebben meerdere ethernet poorten)

[ Voor 36% gewijzigd door Meelobee op 29-10-2008 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Vreemd, ik heb een Synology Disk Station 107+ als media server staan. Tot voor kort ging dat echt werkelijk waar van harte lust. Afgelopen vrijdag avond een update gedaan van de PS3 naar firmware update 2.50 en nu kan ik absoluut geen media meer afspelen in de vorm van MP3 oid. PS3 ziet de media server, maar speelt niets meer af, geen foto`s, geen muziek, geen video`s. Ook een DVD met MP3`s daarop worden niet meer afgespeelt. HOE kan dit!!! En zijn er meer mensen die hier last van hebben??? De DVD met MP3`s bijvoorbeeld doet het wel perfect in de DVD speler, maar ik wil gewoon mijn media server gebruiken!

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
W.Wezz schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 20:49:
Vreemd, ik heb een Synology Disk Station 107+ als media server staan. Tot voor kort ging dat echt werkelijk waar van harte lust. Afgelopen vrijdag avond een update gedaan van de PS3 naar firmware update 2.50 en nu kan ik absoluut geen media meer afspelen in de vorm van MP3 oid. PS3 ziet de media server, maar speelt niets meer af, geen foto`s, geen muziek, geen video`s. Ook een DVD met MP3`s daarop worden niet meer afgespeelt. HOE kan dit!!! En zijn er meer mensen die hier last van hebben??? De DVD met MP3`s bijvoorbeeld doet het wel perfect in de DVD speler, maar ik wil gewoon mijn media server gebruiken!
Ga eens naar het engelse Synology forum en je zult merken dat er een beta firmware uit is wat het probleem met de PS3 oplost. Zelf ook de beta firmware op de DS207+ gezet en kan zonder problemen de DS207+ als media server gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Mabili schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 23:02:
[...]
Ga eens naar het engelse Synology forum en je zult merken dat er een beta firmware uit is wat het probleem met de PS3 oplost. Zelf ook de beta firmware op de DS207+ gezet en kan zonder problemen de DS207+ als media server gebruiken.
Uiteraard heb ik de beta overwogen maar dat ga ik niet doen op een webserver die live draait. Daarbij klopt het ook niet want een DVD of CD met muziek (WMA, MP3, WAVE) wordt óók niet afgespeelt vanaf de PS3. En dán heeft mijn Synology er niets nada noppes mee te maken! Kortom; ik vindt dat Sony hiervoor een oplossing moet uitbrengen en niet Synology want dat ding werkte gewoon zeer goed voor de firmware update van Sony.

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Als je nou gewoon had gezocht, dan had je geweten dat Synology's het met firmware 2.50 niet doen (wel meer dlna servers). Ook al meerdere keren in dit topic gezegd, het heeft dan niet zo heel veel nut om te vragen wat er dan ineens aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
scorpie schreef op zondag 02 november 2008 @ 01:49:
Als je nou gewoon had gezocht, dan had je geweten dat Synology's het met firmware 2.50 niet doen (wel meer dlna servers). Ook al meerdere keren in dit topic gezegd, het heeft dan niet zo heel veel nut om te vragen wat er dan ineens aan de hand is.
Synology doet het al weer met de firmware 2.50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier al een paar keer gelezen dat mensen dit doen: profile.xml aanpassen onder PS3 dat hij moet transcoden met mpeg2 ipv mpeg16. Wat voor nut heeft dat? Waar vind ik dat bestand ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BW83
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-09 13:28
Ik heb sinds vorige week de PS3, die ik gelijk heb geupgrade naar firmware 2.50. Verder heb ik een NAS waar het nodige aan video en muziek op staat. Op die NAS is een Twonky media-server geinstalleerd, en dat werkt in principe prima. De PS3 wordt herkent, de bestanden ook, en het afspelen van divx en MP4 bestanden gaat vlekkeloos (ik werk nog niet met HD-content). Maar als ik muziek wil afspelen dan gaat dat niet goed. Het zijn gewoon simpele mp3 bestanden, en hij begint gewoon prima met afspelen, maar na een minuutje ofzo begint ie om de zoveel tijd te haperen, en vaak komt er op een gegeven moment een foutmelding dat er een netwerkprobleem is, met een nummer dat ik nu niet weet (zit op m'n werk). Vervolgens kan ik het nummer gewoon weer opnieuw starten, maar dan begint het spreekwoordelijke liedje na een minuutje ofzo gewoon weer. Bij andere nummers gebeurd dit ook, dus het lijkt me niet aan de bestanden te liggen. Ook niet aan het netwerk lijkt me, aangezien de video's geen problemen opleveren. Waar zou het wel aan kunnen liggen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
W.Wezz schreef op zondag 02 november 2008 @ 13:10:
[...]

Synology doet het al weer met de firmware 2.50.
Bedoel je met de beta software of is er een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 09:48:
Ik heb hier al een paar keer gelezen dat mensen dit doen: profile.xml aanpassen onder PS3 dat hij moet transcoden met mpeg2 ipv mpeg16. Wat voor nut heeft dat? Waar vind ik dat bestand ergens?
Een beetje zelfonderzoek kan toch wel? Beetje met Google spelen, TVersity, profile.xml, PS3, je vindt vast wel iets. En tjah, waar je het bestand kan vinden moet ook niet moeilijk zijn, daarvoor bestaat nou "Windows zoeken".

Echt sommige mensen.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

In het begin altijd veel problemen gehad om media te sharen met m'n PS3, kreeg het nooit echt aan de praat. Dacht ik net, laat ik het nog eens proberen, heb ik het met Vilvic Media Center binnen 5 minuten aan de praat 8)7 _/-\o_ Naja, dat is alleen maar mooi, hoef ik ook geen bestanden meer te splitten e.d. zodat ze op mijn FAT32 USB stick passen :)

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Positron schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 10:26:
[...]

Ik heb ook een Speedtouch/Thomson (780WL) en TVersity wil daar ook niet mee werken. Twonky werkt wel. Volgens mij heb ik WMP ook wel eens aan de praat gekregen. Het is iets met de routing tables ofzo, in ieder geval is het zo dat mijn router tegen TVersity werkt. Direct verbinden van PC en PS3 werkt als het goed is wel.
Even mezelf quoten voor iedereen die hetzelfde probleem heeft als ik. :P.

Na veel gehannes en gekloot met firewalls en allerlei verschillende poorten open/dicht/op-een-kiertje zetten heb ik de oplossing voor mijn probleem: een losse 10/100mbit switch, waarin de PC, PS3 en de router zijn geplugd. Op allebei de devices gewoon internet en de PS3 detecteert netjes TVersity. :7

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door een of andere manier wil een directe connectie tussen PS3 en PC niet lukken. Heb de moed maar opgegeven. Dus wil proberen er een switch tussen te hangen.
Welke is aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf sinds 2 weken een PS3 met als belangrijkste reden het afspelen (en liefst streamen) van 1080p of iig HD films.

Laat ik voorop stellen dat DVD's, DivX e.d. streamen uitstekend werkt. Gisteren heb ik geprobeerd een speelfilm in .m2s format af te spelen op mijn PS3 via mijn PC. (ik heb beiden aangesloten (wired) op mijn orange livebox, functioneert dus als router en ik gebruik TVersity)

Nu merk ik dat hij het toch niet helemaal bij kan houden met streamen. Grotendeels heeft ie de film zonder te stotteren doorlopen, maar er zijn momenten dat ik beter even de PS3 op pause kan zetten, zodat hij even kan 'inlopen'. Ik betwijfel dat het aan mijn PC ligt overigens. (2gb ram, dual core cpu).

Ik lees nu allemaal verhalen over fimware versies e.d, maar ik ben er toch niet helemaal achter waarom het streamen niet gladjes verloopt. Voor de duidelijkheid, ik heb transcoding helemaal uit staan.

Iemand een idee of dit dus een firmware probleem is, of is het uberhaupt niet mogelijk 1080p films in dit format vloeiend af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Is het mogelijk een ad-hoc connection op te zetten met m'n PS3 en de WiFi PCI kaart in mn PC? Ik krijg bij de instellingen alleen dat ie zoekt naar een access point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwe update 5.52 Gaat deze wat veranderen aan de streaming van films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf probeer namelijk zelf ook een 1080p film van 11gb afte spelen, het geluid trekt die alleen en het beeld niet, alhoewel die op me pc wel bijde laat zien maar stotterend.

heb ook een aflevering van een serie van 740p van 1.1gb en die speelt die op pc en via ps3 gewoon goed af,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
In je beide posts praat je echt in riddles, zou je het wat uitgebreider kunnen uitleggen?

Update...? Van welk programma? Firmware Update?

Verder heeft de filesize echt 0,0 te maken met of iets gaat werken of niet, ga naar apple.com/trailers en download daar 1080P filmpjes van 120MB ofzo. En 720P content heeft nou eenmaal een lagere bitrate dus is wel te begrijpen dat die wel prima af te spelen zijn als 1080P (net) niet af te spelen is, maargoed, dat hangt maar net af van de bitrate van beide vergeleken mediabestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De playstation 3 heb ik het over die heeft nieuwe firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Net even opgezocht, en ja, firmware 2.52 is uit inderdaad. Maar als je naar de releasenotes kijkt zie je dat er maar een aantal minor bugs zijn opgelost en dat ze geen van allen iets te maken hebben met het streamen van content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfisjtik
  • Laatst online: 20-12-2022
Het zwart/wit probleem met bepaalde videobestanden op oude tv's is gelukkig (eindelijk!) opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
scorpie schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:48:
Net even opgezocht, en ja, firmware 2.52 is uit inderdaad. Maar als je naar de releasenotes kijkt zie je dat er maar een aantal minor bugs zijn opgelost en dat ze geen van allen iets te maken hebben met het streamen van content.
Gheh, ik geloof niks meer.
Sony heeft te vaak iets vernaggeld met firmware upgrades mbt streaming.
Die van mij blijft mooi op 2.50, tot ik zie dat 2.52 nergens problemen heeft :)

De mensen met het hakkelen van streams hier, hebben die het over wireless, of over bekabeld? Is wel zo handig om te weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Vannacht de update laten installeren, en Vilvic Media Center krijg ik gelijk niet meer aan de praat :( Krijg foutmelding 80710092 Wat volgens de TS zoiets betekent als "An error has occured. you've been signed out from the ps network" - (connection dropped?). Klotezooi!

En na nog een paar keer proberen werkt hij weer gewoon 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door reuzekind op 06-11-2008 09:56 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.