LockTar schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 08:57:
Dag mensen,
Nu zou ik graag willen weten wat ik allemaal moet doen om HD content (het liefst natuurlijk 1080P) te kunnen streamen over het netwerk vanaf die NAS.
Moet ik hiervoor nog software op dat ding installeren???
Is HD content streamen uberhaupt wel mogelijk?
HD content is volgensmij vaak in zo MKV file. kan je die meteen streamen of moet ik die omzetten?
Zoja, is dat veel werk? ik heb een programmatje gezien van een medetweaker maar snapte er niet veel van. Heb met omzetten van bestanden gewoon nog geen ervaring.
Als jullie deze vragen aub zouden willen beantwoorden kan ik een keuze maken

. Alvast bedankt.
Er zijn diverse programma's (bijv TSmuxer en MKV2VOB) waar je met een paar drukken op de knop een MKV kunt omzetten naar bijv. .m2ts wat zonder problemen door je PS3 kan worden afgespeeld.
Je converteert niets, dus het gaat lekker snel. Hij remuxed het alleen, wat betekent dat ie het in een ander soort bestand stopt, maar de kwaliteit intact laat.
Lastiger wordt het als je een MKV hebt waar DTS geluid in staat, aangezien de PS3 geen DTS kan streamen. (had ik kort geleden met Indiana Jones mkv). Wellicht dat er makkelijke truucjes zijn om dit te fixen, maar ik heb dit toen als volgt gefixt:
- demuxen via TSmuxer (dan krijg je een beeldbestand .h24 en een geluidsbestand .dts)
- toen de dts stream omgezet naar ac3 via het tooltje eac3to
- opnieuw muxen via TSmuxer, maar dan het ac3 spoor toevoegen ipv het dts spoor.
Even nog een Tsmuxer vraagje:
Als ik bestanden via TSmuxer omzet naar m2ts, dan heb ik vaak problemen met spoelen. Als ik het via mkv2vob omzet naar m2ts, dan heb ik daar geen last van.
Ik heb wel eens gelezen dat dit in de instelling insert pps (effe uit m'n hoofd) zou moeten zitten, maar ik heb verschillende combinaties geprobeerd en het werkt niet helemaal super.
In bovenstaand geval met Indiana Jones zit ik dus te twijfelen of ik hem niet eerst weer naar MKV mux met het nieuwe ac3 spoor en dan met mkv2vob omzet om hier geen last van te hebben.