Playstation 3 als media center - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 173.694 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 15:45

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb sinds gisteren PMS 1.0 geinstalleerd. Werkt vrij perfect moet ik zeggen. In 1x.

Maar.... ik heb hier een mkv'tje (Death Race) waarbij ik in Windows 2 ondertitels kan selecteren (ENG en DUT), maar op de PS3 heb ik "geen ondertitel opties" en laat hij standaard Engels zien.

Hoe stel ik dat in?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-07 10:41
Ik heb sinds gister ook een PS3, leuk speelgoed. Ook het afspelen van (full) hd material gaat erg soepel. Maar dan alleen van local disk.
Maar het probleem is dat ik ook twee macs heb. Daardoor ben ik vervloekt tot medialink of eyeconnect.
Medialink geeft met grote regelmaat een netwerk error en dan stop de playback, en eyeconnect hapert als een gek (zeg maar om de paar seconde). Dus even windows opgestart en tversitie geinstalleerd, en welja daar werkt alles naar behoren, geen netwerk errors of haperingen, met het zelfde materiaal.

Zijn er mensen die het streamen van hd material goed werkend hebben op leopard OSX?

Ik denk niet dat het een netwerk probleem is, want het kopiëren naar de ps3 gaat wel met 8 MegaByte per seconde.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:32

Maxow

Hidden Sound System

spaceboy schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 12:32:
Ik heb sinds gisteren PMS 1.0 geinstalleerd. Werkt vrij perfect moet ik zeggen. In 1x.

Maar.... ik heb hier een mkv'tje (Death Race) waarbij ik in Windows 2 ondertitels kan selecteren (ENG en DUT), maar op de PS3 heb ik "geen ondertitel opties" en laat hij standaard Engels zien.

Hoe stel ik dat in?
Onder Video Files Engine kun je bij MEncoder de volgorde van verschillende talen subtitles kiezen, dus als je daar gewoon dut,eng neerzet, zal hij default als eerste (indien mogelijk) een nederlandse ondertiteling kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Maxow schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:01:
[...]

Onder Video Files Engine kun je bij MEncoder de volgorde van verschillende talen subtitles kiezen, dus als je daar gewoon dut,eng neerzet, zal hij default als eerste (indien mogelijk) een nederlandse ondertiteling kiezen :)
Kleine correctie op het bovenstaande. Je moet nl neerzetten voor nederlandse subs (bij mij tenminste wel, dus als dit niet zo is heb ik niets gezegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248515

Blindfold schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 14:18:
[...]

Kleine correctie op het bovenstaande. Je moet nl neerzetten voor nederlandse subs (bij mij tenminste wel, dus als dit niet zo is heb ik niets gezegd).
Klopt Blindfold.....nl.....werkt bij mij ook zo.

Aan de reacties te zien begint het een beetje door te dringen dat PMS echt een goede oplossing is voor het streamen van HD materiaal.
Lijkt me dat een goede waardering en handleiding in de startpost thuis moet gaan horen. ( of is dit al zo?)
Er is nog een klein probleem met het streamen van DVD en DVDiso wat betreft audiosync. Maar daar wordt hard aan gewerkt heb ik begrepen. Dit ontstaat soms bij het door- of terugspoelen.
De developer is er ook aan begonnen omdat hij de problemen met Tversity en andere streamers zat was.
Het programma is pas 2 maanden in ontwikkeling. Ik vind het echt een uitkomst. Het begint zo ondertussen XBMC te benaderen, althans wat het streamen betreft en als er met een vaste verbinding wordt gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201059

ymoona schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 13:45:
Ik heb sinds gister ook een PS3, leuk speelgoed. Ook het afspelen van (full) hd material gaat erg soepel. Maar dan alleen van local disk.
Maar het probleem is dat ik ook twee macs heb. Daardoor ben ik vervloekt tot medialink of eyeconnect.
Medialink geeft met grote regelmaat een netwerk error en dan stop de playback, en eyeconnect hapert als een gek (zeg maar om de paar seconde). Dus even windows opgestart en tversitie geinstalleerd, en welja daar werkt alles naar behoren, geen netwerk errors of haperingen, met het zelfde materiaal.

Zijn er mensen die het streamen van hd material goed werkend hebben op leopard OSX?
idem hier, heb nu juist gezien dat PSM ook op mac osx uit is. ga die snel ff testen nu, ben benieuwd.. (http://code.google.com/p/ps3mediaserver/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151863

Hallo,

De PS3 mediaserver 1.0, werkt wel fijn zo, maar ik heb het volgende.

Ik heb gister van alles zitten kijken op tv via ps3 mediaserver, maar merk dat de
audio en de monden niet geheel gelijk lopen. Waar zou dit door komen. Dit is niet
een incidenteel probleem. Hij doet het bij de andere downloads ook die ik heb.
Dit getest met een VIDEO_TS map. Of hij het ook doet met een *.iso weet ik nog niet.

Wie weet hier raad mee.

Is trouwens een vaste kabel verbinding. Verder geen enkele hapering.

amd2 5000 2gb geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:16

Zjemm

...

had dat laatst ook. erg irritant...ben toen maar ff op mijn lappie gaan kijken daar had ik geen problemen op

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151863 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 16:59:
Hallo,

Ik heb gister van alles zitten kijken op tv via ps3 mediaserver, maar merk dat de
audio en de monden niet geheel gelijk lopen. Waar zou dit door komen. Dit is niet
Dit getest met een VIDEO_TS map. Of hij het ook doet met een *.iso weet ik nog niet.

Wie weet hier raad mee.

amd2 5000 2gb geheugen
Klopt......is een probleem waar nog aan gewerkt wordt. Lees de readme en faq van PMS voor mogelijke oplossingen.
Programma is nog geen 2 maanden in ontwikkeling. Met HD materiaal heb je het probleem niet.
Dit probleem is trouwens niet met elke DVD. Soms wel, soms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-07 10:41
PMS lijkt hier ook redelijk te werken, als voorlopige oplossing ga ik wel allen kopieren naar lokaal voordat ik ga afspelen. En dit gaat prima met PMS. Het was alleen was zo dat ik de programma eerst in mijn programmas moest slepen voordat hij functioneel was. Daarvoor wou hij niets opslaan of mijn PS3 vinden. En natuurlijk is het gratis!

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Anoniem: 151863 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 16:59:
Hallo,

Wie weet hier raad mee.

amd2 5000 2gb geheugen
Dat had ik ook en toen heb ik de 'a/v sync correction' optie in het transcoding menu uitgezet en nou gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284598

PMS is perfect, alleen kom ik echter 1 probleem tegen.
Zodra ik een m2ts bestand wil afspelen (wat perfect gaat) krijg ik geen ondertiteling te zien.
bestand heet 00001.m2ts en de ondertiteling heet 00001.srt

Doe ik soms iets fout?!?!?!

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Anoniem: 284598 schreef op zondag 21 december 2008 @ 08:13:
PMS is perfect, alleen kom ik echter 1 probleem tegen.
Zodra ik een m2ts bestand wil afspelen (wat perfect gaat) krijg ik geen ondertiteling te zien.
bestand heet 00001.m2ts en de ondertiteling heet 00001.srt

Doe ik soms iets fout?!?!?!

bvd
Voor ondertitels bij m2ts zal je moeten transcoden met pms en niet de file streamen, de ps3 heeft geen ondertitel support voor m2ts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HaseMike schreef op zondag 21 december 2008 @ 08:59:
[...]

Voor ondertitels bij m2ts zal je moeten transcoden met pms en niet de file streamen, de ps3 heeft geen ondertitel support voor m2ts.
Misschien een stomme vraag maar hoe?
ipv de file openen de map transcode openen?!?

Wat ik helaas wel gemerkt heb is... me laptop 2duo 2.53 4gig intern trekt het programma vlekkeloos...
Alleen me server pctje p3 1000. 512 mb. Kan ps3 server weer niet aan.
Terwijl hij tversity vlekkeloos er door heen trok...

Das nu wel weer jammer.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Correctie op me zelf.
Zelfs op een oud beessie draait hij vlekkeloos
(externe hd zat aangesloten op usb 1.1 ipv 2.0 :D )
Leuk als je alles ombouwd haha

affijn perfect programma dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
PMS werkt hier opzich ook wel gaaf.

Heb alleen last van stotteringen als de stream 12 Mbit/ps aantikt.
Heb je toch wel degelijk een gigabit netwerk nodig? :'(

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284616

Ik krijg PMS V1.00 niet aan de praat ik start hem op de pc op maar dan vind hij de ps3 niet, ook als ik zoek naar een mediaserver in de ps3 vind hij hem niet. kan iemand mij hiermee helpen.

Alvast bedankt!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 284616 schreef op zondag 21 december 2008 @ 12:32:
Ik krijg PMS V1.00 niet aan de praat ik start hem op de pc op maar dan vind hij de ps3 niet, ook als ik zoek naar een mediaserver in de ps3 vind hij hem niet. kan iemand mij hiermee helpen.

Alvast bedankt!! 8)7
Firewall ergens? Router die de poort blokt in je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DennusB schreef op zondag 21 december 2008 @ 12:38:
[...]

Firewall ergens? Router die de poort blokt in je netwerk?
Nu werkt hij, maar kan ik ook iso bestanden afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moet ik na installeren van PMS no codes ergens vandaan downloaden?
Om films zoals vob en iso bestanden af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 16:20
Je kunt je posts gewoon editten, een topic kicken nadat je na 15 minuten nog geen antwoord hebt gekregen wordt niet gewaardeerd.

En het antwoord op je vraag: nee.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 284616 schreef op zondag 21 december 2008 @ 13:40:
Moet ik na installeren van PMS no codes ergens vandaan downloaden?
Om films zoals vob en iso bestanden af te spelen?
Iso's en VIDEO_TS mappen kan je zonder problemen afspelen.
Nadat ik de bitrate op max 10 Mbit heb gezet speelt alles vloeiend.
Enige probleem is dat soms de stream niet op gang komt, zal wel worden opgelost in verdere releases ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DennusB schreef op zondag 21 december 2008 @ 15:42:
[...]

Iso's en VIDEO_TS mappen kan je zonder problemen afspelen.
Nadat ik de bitrate op max 10 Mbit heb gezet speelt alles vloeiend.
Enige probleem is dat soms de stream niet op gang komt, zal wel worden opgelost in verdere releases ;)
Bedankt voor jullie snelle reactie's echter geeft hij bij mij de iso bestanden niet weer op de ps3.
Wat doe ik dan verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 284616 schreef op zondag 21 december 2008 @ 16:14:
[...]

Bedankt voor jullie snelle reactie's echter geeft hij bij mij de iso bestanden niet weer op de ps3.
Wat doe ik dan verkeerd
Als het goed is krijg je alle schijven + mappen op je PS3 te zien.
Hierdoor kan je browsen, ga naar de map waar de ISO zou meoten staan
Dan staat er dit [DVDISO]Naamvanbestand
Ga in die map, en pak het bovenste bestand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177960

Heb even door dit topic gescanned opzoek naar uitleg over wat ik kan allemaal kan afspelen op de PS3 of met de de PS3, maar ik kom er niet uit. Ik heb een CH3NAS en daar heb ik Twonky op draaien. Nou ben ik benieuwd wat ik allemaal voor video formaten draadloos/bedraad vanaf mijn NAS via de PS3 kan afspelen? Is het mogelijk om de ondertitels er los bij te zetten of moet de film en ondertitel opnieuw gecodeerd worden? Graag jullie uitleg, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:10
Welke videoformaten worden ondersteunt staat in de startpost. Geen idee wat betreft sub bestanden, maar je merkt het snel genoeg of je ps3 iets kan afspelen of niet.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-07 16:33

Amiet01

Master_A

Ben ook sinds kort in het bezit van een PS3 en wil graag films vanaf mijn externe HD bekijken. Eerste probleem waar ik tegen aan loop is dat de meeste films (mkv bestanden) geen standaard resolutie hebben (bijv. 1920x816). Ook bekijk ik mijn films altijd met ondertiteling en hebben ongeveer 25% van mijn filmcollectie DTS geluid. Je komt dan bijna automatisch uit op AVCHD, maar dan krijg je het probleem met de niet standaard resolutie.
Mijn vraag is wat de beste manier is om deze films op de PS3 via een externe HD met ondertitels te bekijken zonder de hele film opnieuw te hoeven encoderen (dus gewoon zwarte balken erbij toevoegen). Als ik namelijk een mkv wil omzetten naar een 1080p resolutie duurt het mij per film sowieso 3 uurtjes op een P8400 proc.
Ik weet het niet zeker maar volgens mij kon je toch geen ondertitels kwijt in een m2ts remuxen?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177960 schreef op zondag 21 december 2008 @ 17:16:
Heb even door dit topic gescanned opzoek naar uitleg over wat ik kan allemaal kan afspelen op de PS3 of met de de PS3, maar ik kom er niet uit. Ik heb een CH3NAS en daar heb ik Twonky op draaien. Nou ben ik benieuwd wat ik allemaal voor video formaten draadloos/bedraad vanaf mijn NAS via de PS3 kan afspelen? Is het mogelijk om de ondertitels er los bij te zetten of moet de film en ondertitel opnieuw gecodeerd worden? Graag jullie uitleg, alvast bedankt.
Amiet01 schreef op zondag 21 december 2008 @ 17:31:
Ben ook sinds kort in het bezit van een PS3 en wil graag films vanaf mijn externe HD bekijken. Eerste probleem waar ik tegen aan loop is dat de meeste films (mkv bestanden) geen standaard resolutie hebben (bijv. 1920x816). Ook bekijk ik mijn films altijd met ondertiteling en hebben ongeveer 25% van mijn filmcollectie DTS geluid. Je komt dan bijna automatisch uit op AVCHD, maar dan krijg je het probleem met de niet standaard resolutie.
Mijn vraag is wat de beste manier is om deze films op de PS3 via een externe HD met ondertitels te bekijken zonder de hele film opnieuw te hoeven encoderen (dus gewoon zwarte balken erbij toevoegen). Als ik namelijk een mkv wil omzetten naar een 1080p resolutie duurt het mij per film sowieso 3 uurtjes op een P8400 proc.
Ik weet het niet zeker maar volgens mij kon je toch geen ondertitels kwijt in een m2ts remuxen?
Ik wil niet veel zeggen, maar als jullie de laatste 5 tot 10 pagina's even doornemen, heb je bijna op al je vragen, wat betreft het wat en hoe afspelen van films met ondertitels op de PS3, de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke1972
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-04 17:58
Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een PS3. Nu heb ik als ik de instellingen beeld op 1080P zet (het een full hd tv), een soort sneeuw op het beeld. Heb ik niet met de laagste instelling. Gebruik de HDMI van Sony Playstation zelf. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt heb ik gedaan, maar toch is het mij niet duidelijk. Waarschijnlijk heeft dat ook te maken met mijn technische kennis vandaar mijn vraag(en).
Heb inmiddels al wat films op mijn NAS staan, maar als ik op mijn PS3 deze wil afspelen krijg ik incorrect data te zien......
Dus welk formaat films kan ik het beste op mijn NAS zetten zodat de PS3 het kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Anoniem: 177960 schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:49:
Klopt heb ik gedaan, maar toch is het mij niet duidelijk. Waarschijnlijk heeft dat ook te maken met mijn technische kennis vandaar mijn vraag(en).
Heb inmiddels al wat films op mijn NAS staan, maar als ik op mijn PS3 deze wil afspelen krijg ik incorrect data te zien......
Dus welk formaat films kan ik het beste op mijn NAS zetten zodat de PS3 het kan afspelen?
Ik wil niet veel zeggen, maar als je de laatste 5 tot 10 pagina's even doorneemt, heb je bijna op al je vragen, wat betreft het wat en hoe afspelen van films met ondertitels op de PS3, de antwoorden.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
albatross schreef op maandag 22 december 2008 @ 16:47:
[...]

Ik wil niet veel zeggen, maar als je de laatste 5 tot 10 pagina's even doorneemt, heb je bijna op al je vragen, wat betreft het wat en hoe afspelen van films met ondertitels op de PS3, de antwoorden.
wat zijn we weer lekker opbouwend bezig samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
gnauw schreef op maandag 22 december 2008 @ 18:54:
[...]

wat zijn we weer lekker opbouwend bezig samen.
Ik begrijp zijn enthusiasme best wel: nieuwe PS3 en zo; maar zichzelf een beetje inlezen kan toch geen kwaad? Bijvoorbeeld de topic start, waarin staat: "De volgende codecs / formaten ondersteunt de Playstation (Met nieuwste firmware dus!):". Het is voor niemand duidelijk, in het begin, wat de PS3 allemaal afspeelt, en hoe. Gewoon een beetje dit topic lezen dus, dan komt ie er gauw genoeg achter.

Bovendien helpen mensen elkaar in dit topic prima, en wordt er uit en te na gerapporteerd en gediscussieerd over media streamers en formaten, maar paplepels, daar doen we hier niet aan.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271736

Ik heb vandaag m'n netwerk bekabeld (playstation 3 direct op de router en m'n laptop direct op de router) en maak nu gebruik van de Java PS3 Media Server. Als ik nu blu rays stream hapert het als een idioot :( Ik moet alle transcoded files afspelen, anders heb ik geen geluid (het gaat om WMV files)... kopieren naar de ps3 is dus geen optie. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Is het normaal dat het zo hapert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271736 schreef op maandag 22 december 2008 @ 19:48:
Ik heb vandaag m'n netwerk bekabeld (playstation 3 direct op de router en m'n laptop direct op de router) en maak nu gebruik van de Java PS3 Media Server. Als ik nu blu rays stream hapert het als een idioot :( Ik moet alle transcoded files afspelen, anders heb ik geen geluid (het gaat om WMV files)... kopieren naar de ps3 is dus geen optie. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Is het normaal dat het zo hapert?
Lijkt me niet normaal.....bij mij geen haperingen.....heb je voldoende CPU kracht?
En zonder transcoding......heb je dan ook haperingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand hoe je een bluray iso kan uitpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zonder transcoding gaat het prima verder. Maar alleen als ik de WMV file transcode, heb ik geluid. Ik heb met tsmuxer geprobeerd het geluid om te zetten, maar die leest geen WMV files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Anoniem: 271736 schreef op maandag 22 december 2008 @ 19:48:
Ik neem aan dat wanneer je het over Blu-Ray files (m2ts) en WMV's hebt, dat dit twee verschillende gevallen zijn wanneer dingen stotteren? Of heb je je Blu-Ray's omgezet naar WMV? (kan me haast niet voorstellen, maar goed).

Wat de Blu-Ray files aangaat, ik zou zeggen, stream eerst eens via Twonky of zo. Gaat dat wel goed? Met een bedraad 10/100T based netwerk zou het in ieder geval prima moeten gaan (Blu-Ray bandbreedte ligt zo tussen de 20-35Mbps). Heb je een zwakke CPU, bijv.? Dan zal hoge-kwaliteits transcoding van 1080p materiaal wel eens lastig kunnen worden. Voor het afspelen van H264 m2ts files, transcoded, kies ik bij voorkeur 'tsMuxeR' mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Anoniem: 248515 schreef op maandag 22 december 2008 @ 20:28:
Weet iemand hoe je een bluray iso kan uitpakken?
Ik gebruik daar UltraISO voor; gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

albatross schreef op maandag 22 december 2008 @ 20:35:
[...]

AnyDVD is ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Maar je kunt toch geen image mounten in AnyDVD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

albatross schreef op maandag 22 december 2008 @ 23:02:
[...]

Maar je kunt toch geen image mounten in AnyDVD?
Mount programma heb ik toch al draaien, dus daar mount ik de iso mee (daemon tools). Met AnyDVD klik ik en dan pakt ie de hele Bluray voor me uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-07 16:33

Amiet01

Master_A

Anoniem: 248515 schreef op zondag 21 december 2008 @ 20:34:
[...]

[...]

Ik wil niet veel zeggen, maar als jullie de laatste 5 tot 10 pagina's even doornemen, heb je bijna op al je vragen, wat betreft het wat en hoe afspelen van films met ondertitels op de PS3, de antwoorden.
Nou ik heb me wel degelijk ingelezen en weet ook wat de PS3 kan afspelen. Alleen hebben de meeste mensen in dit topic het over streamen over het netwerk. Aangezien ik geen LAN kabel naar mijn PS3 kan trekken (moet weer flink geboord worden door het plafond, willen mijn ouders niet) doe ik alles via Wifi. Dus voor mij is streamen niet echt een optie. Ik heb het al wel geprobeerd met PS3 Media Server en het werkt ook wel, maar de bitrates zijn gewoon véél te hoog voor Wifi (20-35 Mbps). Hij transcode namelijk in Mpeg-2 ipv AVC. Ik weet ook niet waarom hij het niet gewoon in AVC doet maar goed. Ik bekijk liever mijn films via de externe HD (dat werkt) of een AVCHD disc. De meeste films die ik vanaf nu download zal ik proberen in het PS3 AVCHD formaat te downloaden. Alleen is de rest van mijn collectie dus in mkv. Dit betekent in de meeste gevallen een niet standaard resolutie (1920x816 etc). Dan heb je automatisch een aantal opties om het via je externe HD af te spelen. Een AVCHD, m2ts bestand of een mp4 bestand. De eerste lijkt mij het beste, omdat je daar DTS, AC3 en subs in kwijt kunt. Nadeel is dat ik mijn film dus helemaal opnieuw moet recoden om zwarte balken erbij toe te voegen. M2ts daarentegen heeft dat probleem niet, maar kan weer geen selectable ondertitels hebben, waarbij je dus weer moet recoden om je ondertitel erin te krijgen. Mp4 weet ik niet zoveel van, maar volgens mij kan die ook geen subs dus ook weer recoden.

Ik vroeg me dus af wat de snelste manier is om een AVCHD te maken gezien mijn wensen, waarbij er zo weinig mogelijk kwaliteitsverlies optreedt. Het liefst zou ik dus willen dat er "gewoon" zwarte balken bij worden geplakt. Ik weet dus niet wat er zoal mogelijk is op recoding gebied.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Blindfold schreef op maandag 22 december 2008 @ 23:06:
[...]

Mount programma heb ik toch al draaien, dus daar mount ik de iso mee (daemon tools). Met AnyDVD klik ik en dan pakt ie de hele Bluray voor me uit.
Ik dacht dat Ceje dus bedoelde met welk programma je kunt mounten (om hem daarna uit te pakken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik heb echt het een en het ander gelezen in dit topic, maar ik haak gewoon af als het gaat over transcoderen etc....ben niet zo technisch. En wat ik voornamelijk lees is het streamen vanaf een PC en ik wil het juist allemaal afspelen vanaf mijn NAS ,CH3NAS met Twonky. Vandaar mijn vraag(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Amiet01 schreef op maandag 22 december 2008 @ 23:14:
[...]

Nou ik heb me wel degelijk ingelezen en weet ook wat de PS3 kan afspelen. Alleen hebben de meeste mensen in dit topic het over streamen over het netwerk. Aangezien ik geen LAN kabel naar mijn PS3 kan trekken (moet weer flink geboord worden door het plafond, willen mijn ouders niet) doe ik alles via Wifi. Dus voor mij is streamen niet echt een optie. Ik heb het al wel geprobeerd met PS3 Media Server en het werkt ook wel, maar de bitrates zijn gewoon véél te hoog voor Wifi (20-35 Mbps). Hij transcode namelijk in Mpeg-2 ipv AVC. Ik weet ook niet waarom hij het niet gewoon in AVC doet maar goed. Ik bekijk liever mijn films via de externe HD (dat werkt) of een AVCHD disc. De meeste films die ik vanaf nu download zal ik proberen in het PS3 AVCHD formaat te downloaden. Alleen is de rest van mijn collectie dus in mkv. Dit betekent in de meeste gevallen een niet standaard resolutie (1920x816 etc). Dan heb je automatisch een aantal opties om het via je externe HD af te spelen. Een AVCHD, m2ts bestand of een mp4 bestand. De eerste lijkt mij het beste, omdat je daar DTS, AC3 en subs in kwijt kunt. Nadeel is dat ik mijn film dus helemaal opnieuw moet recoden om zwarte balken erbij toe te voegen. M2ts daarentegen heeft dat probleem niet, maar kan weer geen selectable ondertitels hebben, waarbij je dus weer moet recoden om je ondertitel erin te krijgen. Mp4 weet ik niet zoveel van, maar volgens mij kan die ook geen subs dus ook weer recoden.

Ik vroeg me dus af wat de snelste manier is om een AVCHD te maken gezien mijn wensen, waarbij er zo weinig mogelijk kwaliteitsverlies optreedt. Het liefst zou ik dus willen dat er "gewoon" zwarte balken bij worden geplakt. Ik weet dus niet wat er zoal mogelijk is op recoding gebied.
Je had in je eerste post niet vermeld dat een lijntje geen optie was, vandaar mijn opmerking. Met WIFI gaat het inderdaad niet lukken. Misschien met Kerst eens flink slijmen, want met een lijntje en PMS is vrijwel alles zo afspeelbaar incl. ondertitels. Van omzetten naar AVCHD heb ik geen verstand, maar volgens mij gebruiken veel mensen daar GOTSENT voor en daar is een apart topic voor hier op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

albatross schreef op maandag 22 december 2008 @ 20:35:
[...]

Blindfold schreef op maandag 22 december 2008 @ 23:06:
[...]

Bedankt voor de tips.....is gelukt zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
[...]

Dus voor mij is streamen niet echt een optie. Ik heb het al wel geprobeerd met PS3 Media Server en het werkt ook wel, maar de bitrates zijn gewoon véél te hoog voor Wifi (20-35 Mbps). Hij transcode namelijk in Mpeg-2 ipv AVC. Ik weet ook niet waarom hij het niet gewoon in AVC doet maar goed.
Omdat MPEG2 encoding 4-6 maal sneller is dan H264. Dat is ook de reden waarom bijv. zelfs beeldvullend 1080p VC-1 materiaal toch real-time transcoded kan worden,
Een AVCHD, m2ts bestand of een mp4 bestand. De eerste lijkt mij het beste, omdat je daar DTS, AC3 en subs in kwijt kunt.
Een disc in AVCHD formaat heeft ook nadelen. Vaak wordt ervoor gekozen omdat je dan DTS, of DTS-MA zelf, toe kunt voegen. Leuk, natuurlijk, maar zo'n DTS-MA audio stream kan zelf ook rustig zo'n 4G wezen; dan ben je dus al de helft kwijt van je DVD9 voor geluid! Met andere woorden: de winst die je rechtsom denkt te behalen nekt je linksom alsnog.
Zoals ik eerder al schreef, dat "gewoon" bijplakken van zwarte balken gaat niet lukken, hoe vaak je het ook vraagt. :) Met een AviSynth script, en een AddBorders instructie, gaat dit wel, maar den ben je dus al aan het streamen (en dan hoeft het niet meer).

Conclusie? Toch gaan streamen, met bekabeling. Dat je ouders geen gaten willen boren kan ik inkomen, maar als Mohammed niet naar de berg kan komen, waarom zet je de berg dan niet bij Mohammed? M.a.w, zet je NAS/HTPC-tje (dicht) bij de PS3 in de huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

[...]

Aangezien ik geen LAN kabel naar mijn PS3 kan trekken (moet weer flink geboord worden door het plafond, willen mijn ouders niet) doe ik alles via Wifi. Dus voor mij is streamen niet echt een optie.
Misschien is een Powerline netwerkje (via het stopcontact) een optie voor je? Heb ik ook draaien en ik stream FullHD zonder problemen.
Scheelt je inderdaad een draadje doortrekken naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Blindfold schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:56:
Misschien is een Powerline netwerkje (via het stopcontact) een optie voor je? Heb ik ook draaien en ik stream FullHD zonder problemen.Scheelt je inderdaad een draadje doortrekken naar boven.
Heb ik ook draaien, maar even voor de goede orde : Full HD streaming van m2ts e.d. is totaal geen probleem, maar transcoden met PMS gaat niet lukken over de powerline, je zit dan al snel aan de 100-150mbps en dat red de powerline niet.

720p transcoden over powerline is geen probleem omdat dat een stuk minder data is. Overigens is conversie naar m2ts zo gebeurt bij de meeste files met Tsmuxer of mkv2vob (die laatste gebruik ook tsmuxer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste allemaal,
Heb eindelijk na veel ......... e.e.a werkend echter houd ik haperingen op de tv als ik via de ps3 iso files open van mijn laptop via wifi.
is hier een tip of oplossing voor.

gr jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Je geeft te weinig info om er iets zinnigs over te kunnen zeggen. Specs laptop? Signaalsterkte wifi?
Werkt het wel goed wanneer je die laptop bedraad aansluit?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

HaseMike schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:19:
[...]
Heb ik ook draaien, maar even voor de goede orde : Full HD streaming van m2ts e.d. is totaal geen probleem, maar transcoden met PMS gaat niet lukken over de powerline, je zit dan al snel aan de 100-150mbps en dat red de powerline niet.

720p transcoden over powerline is geen probleem omdat dat een stuk minder data is. Overigens is conversie naar m2ts zo gebeurt bij de meeste files met Tsmuxer of mkv2vob (die laatste gebruik ook tsmuxer).
Bedoel je dan transcoden via de mencoder optie of via de Tsmuxer optie (wat volgens mij meer on the fly remuxing is)?

[ Voor 3% gewijzigd door Blindfold op 23-12-2008 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:35
HaseMike schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:19:
[...]
Met powerline kan je een 200 Mbps verbinding tot stand brengen, dat zou dan toch toch voldoende moeten zijn?

Trouwens wel jammer dat de topic start enigszins verouderd is. Na het lezen van de topic start ben ik met TVersity aan de slag gegaan terwijl uiteindelijk PS3 Media Server welke niet in het overzicht van media servers voor komt wat mij betreft beter/fijner blijkt te werken.

[ Voor 22% gewijzigd door kwiebus op 23-12-2008 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
kwiebus schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 18:49:
Met powerline kan je een 200 Mbps verbinding tot stand brengen, dat zou dan toch toch voldoende moeten zijn?
Helaas dat is bruto en ook nog eens "heen en weer" qua signaal gerekend, reken netto op 40-60mbps met een 200mbps setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo heren en dames?!?

Ik stuit op het volgende probleem met psm.
HD bestanden speelt hij perfect af, in 1x door zonder hapering ed.

Echter ISO bestanden of VOB bestanden willen niet echt werken.
De eerste paar seconden loopt hij perfect en daarna boing...

Ik krijg dan de melding:
Er is een netwerkfout opgetreden.

Elke keer op het zelfde punt.

Iemand toevallig een suggestie?!?!

Hij loopt niet wireless... gewoon via utp kabel

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 10:38

jefjef

learning by doing

Ineens kan ik via mijn ps3 TVersity of welke andere media streamer niet meer bereiken en krijg een "DLNA Protocol Error (7522)" mededeling. via google zie ik meerdere met dit probleem (of andere DLNA problemen) maar geen oplossing. Kan iemand mij helpen in deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi00
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-06 15:11
Gisteren PMS ondekt (bedankt albatross). Maar het wil maar niet lukken om hem als mediaserver zichtbaar te krijgen op mijn ps3.
Nieuwste firmware voor ps3.
Het is me 1 maal gelukt om een film af te spelen. Nadat ik deze heb afgebroken wil het maar niet meer lukken :'( . Firewall uitgezet, helpt niet. zowel op XP als op 2008 server geprobeerd.
Alle hulp welkom

1913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een aantal HD films in WMV formaat, maar het geluid doet het dus niet. Al stream ik het via transcoded met ps3 media server, dan doet het geluid het wel, maar hapert het af en toe (bekabeld netwerk...), ontzettend irritant. Is er een manier om het geluid van de WMV files om te zetten? Tsmuxer kan geen WMV files lezen iig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Anoniem: 271736 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 23:10:
Ik heb een aantal HD films in WMV formaat, maar het geluid doet het dus niet. Al stream ik het via transcoded met ps3 media server, dan doet het geluid het wel, maar hapert het af en toe (bekabeld netwerk...), ontzettend irritant. Is er een manier om het geluid van de WMV files om te zetten? Tsmuxer kan geen WMV files lezen iig :(
De standaard mencoder optie is wat cpu intensiever. Je zou kunnen proberen de Avisynth/ffmpeg optie te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:13
Kun je ook afspeellijsten maken met video's (mp4) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-07 10:21
Anoniem: 284616 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:34:
Beste allemaal,
Heb eindelijk na veel ......... e.e.a werkend echter houd ik haperingen op de tv als ik via de ps3 iso files open van mijn laptop via wifi.
is hier een tip of oplossing voor.

gr jan
Een ISO DVD trekt misschien toch te veel Mbps voor een wifi verbinding. Dan zul je helaas over moeten stappen op een ethernet verbinding.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Furfoot schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:06:
[...]

Een ISO DVD trekt misschien toch te veel Mbps voor een wifi verbinding. Dan zul je helaas over moeten stappen op een ethernet verbinding.
Lijkt me stug. De max bitrate van een DVD is wat, ~9Mbps? Er gaat een hoop verloren bij Wifi, maar een schampele 9Mbps zou je toch wel over moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-06 00:16

Slashx

WOT: Mr_Slashx

albatross schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:11:
[...]

Lijkt me stug. De max bitrate van een DVD is wat, ~9Mbps? Er gaat een hoop verloren bij Wifi, maar een schampele 9Mbps zou je toch wel over moeten houden.
Dat weet ik niet zo. In het verleden ook veel gestreamt via WIFI naar XBMC maar altijd problemen met DVD's (terwijl de PC 4 meter van de router afstond). Zodoende overgegaan op bekabeling via kruipruimte. (elke keer een kabel door de woonkamer is ook niet alles).
Sindsdien geen problemen meer.
Nu alleen problemen met hoge resolutie films dus het word weer tijd voor een update. (Gigabit) Volgend jaar eens even bekijken hoe ik dat op kan lossen.

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Heb nu al meerdere malen hier en op internet gelezen dat mensen hun subs wel aan de praat krijgen met ffdshow (voornamelijk divx/xvid films en series). Maar ben nu al bijna 3 dagen aan het kloten en het wil gewoon niet lukken.

Draai Windows XP in combinatie met de laatste versie van Tversity en K-Lite Codec pack. Draai geen firewall en instellingen zijn als volgt:

- Subs ingeschakeld voor FFDShow
- Subs uitgeschakeld voor Vobsub
- Proxy uitgeschakeld in tversity
- Transcoding staat op "only when neccesary"
- 100mpbs (lan

Heb al vanalles geprobeerd. Denk aan losse ffdshow, andere codec packs, etc..

[ Voor 3% gewijzigd door Mesh op 24-12-2008 13:58 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Slashx schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:52:
[...]

Dat weet ik niet zo. In het verleden ook veel gestreamt via WIFI naar XBMC maar altijd problemen met DVD's (terwijl de PC 4 meter van de router afstond). Zodoende overgegaan op bekabeling via kruipruimte. (elke keer een kabel door de woonkamer is ook niet alles).
Sindsdien geen problemen meer.
Nu alleen problemen met hoge resolutie films dus het word weer tijd voor een update. (Gigabit) Volgend jaar eens even bekijken hoe ik dat op kan lossen.
Bij mij kan ik draadloos zelfs een aflevering van prison break op HD kwaliteit draaien.
Alleen dvd en iso willen niet werken (via bekabeling)
krijg continu netwerkfout te zien.

iemand suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Mesh schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:57:
Heb nu al meerdere malen hier en op internet gelezen dat mensen hun subs wel aan de praat krijgen met ffdshow (voornamelijk divx/xvid films en series). Maar ben nu al bijna 3 dagen aan het kloten en het wil gewoon niet lukken.

Draai Windows XP in combinatie met de laatste versie van Tversity en K-Lite Codec pack. Draai geen firewall en instellingen zijn als volgt:

- 100mpbs (lan

Hij moet sowieso op always transcode staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mesh schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:57:

- 100mpbs (lan

Maakt mij natuurlijk niet uit, maar zou je aanraden toch die PMS eens te proberen. Is allemaal veel simpeler dan Tversity. Ik had zelf Subs wel allemaal draaien op Tversity, maar is toch een stuk ingewikkelder. Op pag 38 heb ik wel aangegeven hoe ik het aan de praat heb gekregen. Dus mocht je het toch willen proberen.
Ben zelf overgegaan naar PMS, omdat ik met 1080p materiaal toch gestutter met Tversity kreeg.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 284598 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 17:01:
[...]

Bij mij kan ik draadloos zelfs een aflevering van prison break op HD kwaliteit draaien.
Met hoeveel Mbit streamt ie dan?
Lijkt me namelijk erg sterk dat dit kan ;) Aangezien ik al een niet HD aflevering niet gestreamt krijg door een 100Mbit lan netwerk zonder stotteren ;)

• albatross
DennusB schreef op woensdag 24 december 2008 @ 23:33:
[...]

Lijkt me namelijk erg sterk dat dit kan ;) Aangezien ik al een niet HD aflevering niet gestreamt krijg door een 100Mbit lan netwerk zonder stotteren ;)
Met hoeveel Mbit streamt ie dan? Lijkt me namelijk erg sterk dat dit niet kan. Een heftig 1080p filmpje gaat tot zo'n ~40Mbps, maar daar heb je het dan ook wel mee gehad. Ruim genoeg voor een100Mbit netwerkje dus.

• kwiebus
albatross schreef op donderdag 25 december 2008 @ 00:11:
[...]

Met hoeveel Mbit streamt ie dan? Lijkt me namelijk erg sterk dat dit niet kan. Een heftig 1080p filmpje gaat tot zo'n ~40Mbps, maar daar heb je het dan ook wel mee gehad. Ruim genoeg voor een100Mbit netwerkje dus.
Ik zit tot nu toe bij het streamen met uitschieters tot boven de 70Mbps maar ik heb de PS3 nog maar kort en dus nog niet zoveel ervaring met streaming.

• HaseMike
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 24 december 2008 @ 23:33:Met hoeveel Mbit streamt ie dan?
Ik denk dat er hier sprake is van wat spraakverwarring : Streaming is afspelen van een file die de ps3 zonder conversie kan draaien. Dan past een full-hd file altijd met gemak in een 100mbit lan. Wat niet gaak lukken is een full hd met PMS transcoden tijdens het afspelen, PMS transcode naar mpeg2 en met 1080p zit je dan vaak ver boven de 100mbps en dat wil niet lukken.

Al je even de files transcode met Tsmuxer/mkv2vob e.d., vóór je ze bekijkt ipv tijdens, dan ben je van al het gedoe af.

DennusB schreef op woensdag 24 december 2008 @ 23:33:
[...]

Hoe kan je dat excact zien?
Want als ik via select en dan rechtsboven kijk... is hij niet hoog
Terwijl hij vlekkeloos loopt...
Dus die waardes vertrouw ik niet helemaal.
Zowel draadloos als via de kabel...

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

HaseMike schreef op donderdag 25 december 2008 @ 06:54:
[...]
Ik denk dat er hier sprake is van wat spraakverwarring : Streaming is afspelen van een file die de ps3 zonder conversie kan draaien. Dan past een full-hd file altijd met gemak in een 100mbit lan. Wat niet gaak lukken is een full hd met PMS transcoden tijdens het afspelen, PMS transcode naar mpeg2 en met 1080p zit je dan vaak ver boven de 100mbps en dat wil niet lukken.

Al je even de files transcode met Tsmuxer/mkv2vob e.d., vóór je ze bekijkt ipv tijdens, dan ben je van al het gedoe af.
Of je gebruikt de TSmuxer optie in PMS, dan transcode je dus niet naar Mpeg2 en ben je al die bitrate niet kwijt en hoef je ook niet vantevoren te remuxen.
Je hebt alleen geen ondertitels.

• albatross
Blindfold schreef op donderdag 25 december 2008 @ 11:00:
[...]

Of je gebruikt de TSmuxer optie in PMS, dan transcode je dus niet naar Mpeg2 en ben je al die bitrate niet kwijt en hoef je ook niet vantevoren te remuxen.
Je hebt alleen geen ondertitels.
Inderdaad, ik zei ook al op het forum van die Fransoos, dat de tsMuxer optie eigenlijk een soort 'real-time demuxing to stream' is. Handig voor containers die de PS3 niet native ondersteunt (maar de video-streams zelf wel).

Transcoden van 1080p materiaal naar MPEG2 wordt inderdaad lastig met een 100T netwerkje: liever een gigabit kaartje dan toch.

Anoniem: 36743

Ik draai Tversity op een server...en benader dit met PS3. Op de PS3 > full hd tv worden kleine jpegs prima getoond, maar grote jpegs (3000x2000) niet. Als ik de tversity server vanaf een andere pc in de browser benader, kan ie alle fotos tonen, het lijkt dus niet aan de tversity server te liggen.

Heeft iemand een oplossing voor dit ogenschijnlijk simpele probleem?

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 09:48
Wow pms is echt een vooruitgang voor de ps3 media streaming mogelijkheden. Ik ben er zeer blij mee!!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb het topic ff lopen doorspitten maar het is mij nu totaal niet duidelijk wat ik nu op mijn ps3 kan afspelen icm de software van nulldriver op de mac.

Kan ik dus VC, AVC of WMVHD bestanden naar de ps3 streamen?

• scorpie
Zonder vrijgave van specificaties wordt het gewoon gokwerk, niks aan te doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hello, ik heb 2 vragen.
1) Is het mogelijk om via het netwerk files op de HD van de PS3 te zetten? Zo ja hoe?
2) Wanneer ik een DVD wil afspelen vanaf mijn NAS, Video_TS directory met VOB files, hoe kan kan ik dan met de PS3 controller het menu bedienen van de DVD? Want ik ben nou niet instaat om de subtitles te selecteren of het soort audio?

Alvast bedankt en een fijne Kerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-07 09:21

Bergie

Lekker belangrijk...

Anoniem: 177960 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 19:05:
Hello, ik heb 2 vragen.
1) Is het mogelijk om via het netwerk files op de HD van de PS3 te zetten? Zo ja hoe?
2) Wanneer ik een DVD wil afspelen vanaf mijn NAS, Video_TS directory met VOB files, hoe kan kan ik dan met de PS3 controller het menu bedienen van de DVD? Want ik ben nou niet instaat om de subtitles te selecteren of het soort audio?

Alvast bedankt en een fijne Kerst.
Is zelf even zoeken nou zo moeilijk?

Maar goed, in het kader van de kerstgedachte

1) Driehoekje en dan copy selecteren?
2) Niet :P Een mediaserver streamed alleen media, geen menustructuren oid

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

antwoord op vraag 2 is duidelijk. Antwoord op vraag 1 ook, maar het is dus niet mogelijk om deze via een PC te benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Anoniem: 177960 schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 19:05:
Hello, ik heb 2 vragen.
De PS3 Media Server lost dit deels op door een soort pseudo-filenames te genereren in de #transcoded# folder: filenames met daarbij de taal en/of subtitle keuze in de naam, zodat je kunt kiezen welke je wilt (wanneer beschikbaar, uiteraard). Het blijft een beetje beperkt, natuurlijk, en 'echte' DVD menu's kunnen natuurlijk niet meegenomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donshuunouo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-01-2024
Anoniem: 36743 schreef op donderdag 25 december 2008 @ 15:17:
Ik draai Tversity op een server...en benader dit met PS3. Op de PS3 > full hd tv worden kleine jpegs prima getoond, maar grote jpegs (3000x2000) niet. Als ik de tversity server vanaf een andere pc in de browser benader, kan ie alle fotos tonen, het lijkt dus niet aan de tversity server te liggen.

Dat probleem had ik dus ook. Geen oplossing gevonden. Ik werk nu met PMS, werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ik draai nu dus ook PMS, next next finish en alles werkt.

Wel jammer dat je dus geen DVD's met menu vanaf je server kan streamen, of weet iemand hier toch iets voor?
Ook jammer dat je geen playlists kunt maken van je muziek op je server, daarvoor lijken de files op de PS3 te moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Ben van plan een klein pctje als server neer te zetten voor alle ps3 zaken, ik vroeg me af wat voor cpu voldoende is voor de mencoder transcodes. Op het moment draai ik met een e6600 die natuurlijk snel zat is, maar een serverpc-tje moet natuurlijk zo goedkoop mogelijk zijn, is een AMD X2 3800-4400 al genoeg hiervoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Anoniem: 36743 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 16:15:
Ja, ik draai nu dus ook PMS, next next finish en alles werkt.

Wel jammer dat je dus geen DVD's met menu vanaf je server kan streamen, of weet iemand hier toch iets voor?
Ook jammer dat je geen playlists kunt maken van je muziek op je server, daarvoor lijken de files op de PS3 te moeten staan.
Je kunt wel op je PC een playlist maken en je PS3 kan die dan weer via de mediaserver streamen.
Van DVD's kun je inderdaad niet de menu's bedienen, maar de mogelijkheid die PMS je geeft hiervoor (Geen losse VOBfiles afspelen, maar de film in z'n geheel met ondertitels) is denk ik het beste waar we op mogen hopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90180

heren, ik gebruik al maanden tversity , en werkt prima, op de WMV files na, ddie hebben geen geluid. Nu hoorde ik dat het tegenwoordig ook mogelijk is om WMV files MET geluid te streamen, via een andere media server.

Is dit waar en zo ja welke is dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Anoniem: 90180 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 20:22:
heren, ik gebruik al maanden tversity , en werkt prima, op de WMV files na, ddie hebben geen geluid. Nu hoorde ik dat het tegenwoordig ook mogelijk is om WMV files MET geluid te streamen, via een andere media server.

Is dit waar en zo ja welke is dat ?
Echt, wat is dit tegenwoordig? Lees even de laatste 10 bladzijdes na als je hier al lange tijd niet bent geweest, maar ga aub niet zo lui even een vraag neerplempen in verwachting van een goed antwoord.

Ik merk het ook al in het 'normale' ps3 ervaringen topic, mensen komen 1x in de 2 weken om een vraag neer te gooien, en verwachten nog correct antwoord ook binnen 5 minuten, anders komt er een dubbel of triple post aan. Een forum is er ook om input te geven, niet alleen bedoeld als helpdesk. Doe ook eens moeite, doe mee aan de community, maar gebruik het niet als simpel vraagbaak systeem.

Zorgt er op deze manier wel voor dat meer mensen steeds minder moeite willen doen voor de community en dat zou eeuwig zonde zijn.

Aan de rest:
Sorry, moest er even uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-06 10:33
Anoniem: 36743 schreef op donderdag 25 december 2008 @ 15:17:

via tversity kan ik geeneeens xvid streamen dan stotterd het al vanaf mijn server, stream ik dezelfde file vanaf mijn laptop werkt het perfect, ligt dus aan tversity probeer eens een andere mediaserver, k ga er na mijn vkantie ook weer mee aan de gang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
scorpie schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 20:30:
[...]

Echt, wat is dit tegenwoordig? Lees even de laatste 10 bladzijdes na als je hier al lange tijd niet bent geweest, maar ga aub niet zo lui even een vraag neerplempen in verwachting van een goed antwoord.
De laatste 10 pagina's? Het gehele topic dus, lijkt mij weinig zinvol. :+

Misschien is het zinvol dat de topic start regelmatig up-to-date wordt gehouden met relevante informatie dan kunnen een aantal vragen ook vermeden worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:42
Daar is de TS volop mee bezig (niet dat een extra wake up call niet helpt) maar we gaan 'm niet irritant opjutten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

scorpie schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 20:30:
[...]

Ik merk het ook al in het 'normale' ps3 ervaringen topic, mensen komen 1x in de 2 weken om een vraag neer te gooien, en verwachten nog correct antwoord ook binnen 5 minuten, anders komt er een dubbel of triple post aan. Een forum is er ook om input te geven, niet alleen bedoeld als helpdesk. Doe ook eens moeite, doe mee aan de community, maar gebruik het niet als simpel vraagbaak systeem.

Zorgt er op deze manier wel voor dat meer mensen steeds minder moeite willen doen voor de community en dat zou eeuwig zonde zijn.

Aan de rest:
Sorry, moest er even uit..
Ahum, beetje overtrokken reactie. Ik heb de laatste 5 pagina's bekeken en de startpost, en daar stond er niks over in vermeld. Ook op google geen antwoord gevonden. Vandaar mijn vraag. Mochten er nieuwe ontwikkelingen zijn dan verwacht ik dat persoonlijk wel in de starpost (daar is die toch voor bedoeld, om niet elke pagina weer dezelfde vraag te hoeven beantwoorden?). Aangezien ik er niks over terug kon vinden, stel ik gewoon een vraag, die heel simpel te beantwoorden is met de naam van de mediaserver. Kan het gelijk in de starpost vermeld worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
Helaas geen overtrokken reactie. In de laatste 5 pagina's is ruimschoots de "PS3 Media Server" ter sprake gekomen. Dat het een vrij algemene naam heeft geef ik toe, maar als je de afgelopen 5 pagina's werkelijk zou hebben gelezen (of uberhaupt doorgescrold hebben), moet je er wel wat over mee hebben gekregen. De eerste post erover: MichelatNL in "Playstation 3 als media center - deel 3"
Erna zijn dus ruimschoots posts aan gewijd.

Nu klopt het ook dat het nog niet in de TS staat, maar het is vrij makkelijk om daar de schuld te leggen. Nu heeft het ook niet zo heel veel zin om met onze vingertjes naar elkaar te wijzen, dus laten we hier gewoon lering uit trekken.

Ik ben bezig de TS te hernieuwen (bronvermelding zoeken zodat daar ook nieuwe info uit gehaald kan worden bijvoorbeeld.), maar daar gaat vrij veel tijd in zitten. Tevens zit ik met het probleem dat alle images gehost worden bij Lycos, wat dus zijn deuren sluit, dus ik zou eigenlijk een andere host willen hebben, maar dat moet ik dus ook nog regelen, ik denk dat ik het voorlopig maar even zo laat.
Verder kan ik natuurlijk niet alle media servers zelf uittesten, ik doe mijn best zoveel mogelijk ervaringen te vergaren en de algemene "vibe" aan te voelen als ik zo door berichten struin die ik op internet vindt om zo een beetje te peilen wat de algemene gedachte is over een bepaalde media server.

Rest mij nog te zeggen dat mocht er iemand tips hebben die in de TS kunnen, dat mijn DM open staat. Zo, en nu verder met een nieuwe TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok bedankt in ieder geval, het stond dus 6 pagina's terug ofzo, net 1 pagina terug van waar ik was begonnen met lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234436

Hallo,

Mijn broertje heeft een ps3 en nu willen we linux (ydl) installeren om de ps3 als een "computer in de huis kamer" te gebruiken. Nu vroegen we ons af of de officiele sony wireless keypad te gebruiken is als toetsenboord EN muis in linux. (we hebben al heel het internet doorzocht... de controller is iig al niet als muis te gebruiken..)

bvd, steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blindfold schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 16:33:
[...]

Je kunt wel op je PC een playlist maken en je PS3 kan die dan weer via de mediaserver streamen.
Van DVD's kun je inderdaad niet de menu's bedienen, maar de mogelijkheid die PMS je geeft hiervoor (Geen losse VOBfiles afspelen, maar de film in z'n geheel met ondertitels) is denk ik het beste waar we op mogen hopen
1) Je maakt dan gewone winamp playlists op je server en zet ze in een folder die de PS3 ziet?

2) Waar zit die mogelijkheid dan, film in geheel met ondertitels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-06 13:58

PromoX

Flying solo

Verder in Playstation 3 als media center - deel 4 dus :).

[ Voor 8% gewijzigd door PromoX op 28-12-2008 00:48 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.